abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:53:35 #76
111811 Risale-i_Nur
anti-Islam == extreem-rechts
pi_24641569
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:51 schreef fuzzybear het volgende:

[..]

Het feit dat je je daartoe voelt aangesproken zegt mij voldoende.

Ik mag uit jou schrijven opmaken dat jij geen dubbele nationaliteit hebt? Dat vindt ik al stap 1 in de goede richting
Die heb ik zeker wel. Als ik toch niet welkom ben ik het land, waarom dan maar niet profiteren van de voordelen?
pi_24641580
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:46 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Ik ben hier niet naartoe gekomen om te wonen. Ik ben hier gewoon geboren. Moet ik dan geconfronteerd worden met jou "wij"-"zij" instelling?
nee je bent binnen de landgrenzen van nederland geboren maar in kleine marokko opgevoed.
het is wat meer dan alleen in nederland te zijn geboren om nederlander te zijn.

als je een nederlander bent zoals je beweerd waarom ben je dan moslim, waarom zijn mensen uberhaupt gelovig. puur omdat je zo bent opgevoed?

pff mijn ouders zeidden op mijn 6e levensjaar dat ik zelf maar moest wetenm wat ik wou geloven en aangezien ik op een katholieke basisschool zat heb ik me om er bij te horen laten dopen
pi_24641585
"Ik geloof niet dat het hier een tragisch ongeluk betreft, dit was zinloos geweld. Er lopen dan ook een hoop vrienden van hem rond die nu op wraak zinnen. Is het niet op die vrouw dan op haar familie…"

Daar is geen woord Spaans bij.....
pi_24641614
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:53 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Die heb ik zeker wel. Als ik toch niet welkom ben ik het land, waarom dan maar niet profiteren van de voordelen?
Hoor ik hier BansheeBoy?
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:57:43 #80
111811 Risale-i_Nur
pi_24641638
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:54 schreef Darkster het volgende:

[..]

als je een nederlander bent zoals je beweerd waarom ben je dan moslim, waarom zijn mensen uberhaupt gelovig. puur omdat je zo bent opgevoed?
Misschien dat broeder Van der Ven die vraag beter kan beantwoorden. Dat jij niet gelovig bent en daardoor je eigen afkomst verloochent, is jouw probleem.
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:58:43 #81
959 opa
De man met de witte shawl
pi_24641655
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:56 schreef pos het volgende:

[..]

Hoor ik hier BansheeBoy?
Ik wel
Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
pi_24641659
quote:

[..]

Dus je voelt je niet welkom?? Gek......als ik me ergens niet welkom voel hou ik de eer aan mezelf en vertrek ik...... dus wat doe je nog hier??
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_24641663
quote:

[..]

Tss parasiet..
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 19 januari 2005 @ 15:00:11 #84
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_24641671
Hahahaha!! Dus als je niet geloofd dan verloochen je je afkomst?

Joh, ga toch weg. Ik geloof niet maar ik voel me op en top Nederlander! Geen geloof die me daar vanaf kan brengen.

Dat hele geloof, dat moeten ze eens afschaffen. Bespaard de wereld een hoop leed...
als in goochelaar
  woensdag 19 januari 2005 @ 15:00:16 #85
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_24641674
quote:
"Er lopen dan ook een hoop vrienden van hem rond die nu op wraak zinnen. Is het niet op die vrouw dan op haar familie…"
En, Risale, dat is dan ook heel normaal, natuurlijk?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_24641675
quote:
Advocaat mr. Bram Moszkowicz kent geen vergelijkbaar geval vanuit zijn praktijk: "Juridisch gezien mocht deze vrouw de tasjesdief eigenhandig aanhouden, maar elk geweld daarbij moet proportioneel zijn. Misschien is zij in paniek geraakt en heeft zij per ongeluk haar voet hard op het gaspedaal gedrukt."
Opmerkelijk dat een fok-user als risale-i_nur pretendeerd verstand te hebben en de hersens te hebben om logisch na te denken zoals hij in het vorig topic post, en tot een hele andere conclusie komt dan deze advocaat.
Beide zijn geen getuigen geweest. Aan de ene kant hebben we een advocaat die blijkbaar vaker met voorvallen als deze te maken heeft, aan de andere kant een fok-user.
Of deze fok-user moet ongehoord slim zijn, zo slim dat hij nooit meer hoeft te werken en tijd genoeg heeft om een hele discussie op fok aan te gaan, of hij is gewoon aan het rellen.
pi_24641681
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:52 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Zeg eens, kamperjong. Kun je niet verkassen naar een plek waar je je thuisvoelt? Naar Stormfront of iets dergelijks?
kut he als je je er niet meer onderuit kunt lullen met stomme verzinsels.
hey misschien moet je samen met je vriendjes een paar chinese meisjes gaan verkrachten om je eer te redden.
  woensdag 19 januari 2005 @ 15:02:40 #88
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_24641703
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:54 schreef Darkster het volgende:

[..]

Sinds wanneer mag je als nederlander geen moslim zijn?

Helaas worden dit soort discussies altijd naar dezelfde kant toegeduwd door beide kanten. Erg nutteloos allemaal.
  woensdag 19 januari 2005 @ 15:02:42 #89
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_24641705
quote:

[..]

waarom ben je niet welkom?
dus nederland is voor jou niet meer dan een inkomstenbron en betere zekerheid op een goed leven dan marokko? wat is marokko dan voor jou? en wat wil jij dan dat er in de toekomst gebeurt met nederland? en wat denk jij van de geschiedenis van nederland? jij bent voor moslims omdat ze moslims zijn of ben jij voor personen (ongeacht afkomst) die gewoon relaxed zijn etc...?

beantwoord deze vragen eens eventjes voor mij...
put
your
clothes
on!
  woensdag 19 januari 2005 @ 15:03:23 #90
111811 Risale-i_Nur
pi_24641716
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 15:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En, Risale, dat is dan ook heel normaal, natuurlijk?
Nee, natuurlijk niet. Vind jij het wel normaal dan?
pi_24641753
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:57 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Misschien dat broeder Van der Ven die vraag beter kan beantwoorden. Dat jij niet gelovig bent en daardoor je eigen afkomst verloochent, is jouw probleem.
wat heeft niet gelovig zijn met je afkomst verloochenen te maken

kun jij niet los denken, vrij denken, zonder er bij alles geloof bij te slepen?

opvallend ook dat iemand die zo zanikt over vooroordelen en racisme, zelf zo let op afkomst en of iemand gelovig is of niet.
jij oordeelt zelf als geen ander puur op afkomst of geloof (het ontbreken daarvan)

Daar heeft een Prem van Premtime (die ik overigens best kan waarderen ) ook zo'n handje van, konstant mekkeren over racisme, maar zelf de wereld opdelen in zwarte mensen en witte mensen, bij werkelijk álles wat hij doet of zegt en zelf ook volzitten met allerlei aannames en vooroordelen over hoe die witte mensen denken
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24641755
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:54 schreef rroloff het volgende:
"Ik geloof niet dat het hier een tragisch ongeluk betreft, dit was zinloos geweld. Er lopen dan ook een hoop vrienden van hem rond die nu op wraak zinnen. Is het niet op die vrouw dan op haar familie…"

Daar is geen woord Spaans bij.....
Voor het gemak heb je maar even over het hoofd gezien dat andere vrienden aangeven dat Ali geen onbeschreven blad was, dat een ander zich distantieert van het gebruik van het woord 'moord'? Jij hecht liever belang aan het woord van die enkeling, die grootbek?
pi_24641756
Een andere vriend is overtuigd van opzet: "Wat nou noodlottig ongeval? Ali was een stevige jongen. Die krijg je niet zomaar kapot. Hij is vaak genoeg van een scooter afgevallen zonder dat'ie er een schrammetje aan over heeft gehouden. Ik geloof niet dat het hier een tragisch ongeluk betreft, dit was zinloos geweld. Er lopen dan ook een hoop vrienden van hem rond die nu op wraak zinnen. Is het niet op die vrouw dan op haar familie…"

Dit deel van de tekst zet mij toch angstig aan het denken....
Ten eerste komt Arnold Swarzenegger er na een auto-ongeluk hetzelfde vanaf als Dolf Brouwers, tegen een auto ben je simpelweg kansloos en ten tweede spelen er blijkbaar wraakgevoelens, terwijl mevrouw hooguit voor uit de hand gelopen zelfverdediging veroordeeld kan worden.

Maar in Nederland zijn we al blijkbaar zver dat we moeten treuren om de dood van een tasjesdief, het was immers zo'n onschuldige daad en de maatschappij liet hem geen andere keuze.......

Triest dat het zo geëindigd is, maar Ali B. is hier zelf debet aan.
Yeah baby Yeah!
pi_24641761
quote:

[..]

ik word kotsmisselijk van jouw soort.
het sneu is ook dat er nederlanders zijn met een arabisch uiterlijk en dan ook scheef worden aangekeken.

jij en je "soort" verpesten echt alles....
pi_24641771
Wat ik opvallend vind is de neiging van sommige mensen om te reageren 'als gemeenschap' op deze wat uit de hand gelopen poging om een tasjesdief te dwarsbomen in de uitoefening van zijn 'vak', terwijl diezelfde mensen hun woede dan weer ontlenen aan het feit dat ze als gemeenschap worden aangekeken op het gedrag van dit soort geteisem.

Het lijkt mij van twee dingen één, of je maakt wel samen met zo'n tasjesdief deel uit van dezelfde gemeenschap en dan is het wel je verantwoordelijkheid, óf je maakt niet deel uit van de zelfde gemeenschap en dan is er gewoon een tasjesdief op een ongelukkige manier aan zijn leven gekomen.

En laten we wel zijn, deze Ali is precies één van die mensen die de maatschappij best wel kan missen in haar pogingen om te komen tot een vreedzame samenleving.
pi_24641772
Geloof is het begin van alle haat.. zeker als mensen hun geloof op andere willen opspelden. vind je het gek dat je dan niet welkom ben met dingen als bloedvraak en mensen afmaken en vrouwen gebruiken en shit.. rot dan lekker op of leef naar onze standaarden. bloedvraak mag je dan mooi in je thuisland doen maar hier niet
Listen to people... they can be right, Don't obay people... they can be wrong, www.50percentoff.nl
pi_24641779
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 15:03 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Vind jij het wel normaal dan?
dat wass een retorische vraag vriend......... hoefde je niet op te antwoorden! Alle andere opmerkingen richting jouw sla je gemakshalve maar even over he?? simpel figuur............
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  woensdag 19 januari 2005 @ 15:08:01 #98
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24641789
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:56 schreef pos het volgende:

Hoor ik hier BansheeBoy?
Jawel, dat denk ik ook
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  woensdag 19 januari 2005 @ 15:09:29 #99
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24641806
quote:
Een andere vriend is overtuigd van opzet: "Wat nou noodlottig ongeval? Ali was een stevige jongen. Die krijg je niet zomaar kapot. Hij is vaak genoeg van een scooter afgevallen zonder dat'ie er een schrammetje aan over heeft gehouden. Ik geloof niet dat het hier een tragisch ongeluk betreft, dit was zinloos geweld. Er lopen dan ook een hoop vrienden van hem rond die nu op wraak zinnen. Is het niet op die vrouw dan op haar familie…"
Gezellig zeg.
  woensdag 19 januari 2005 @ 15:09:35 #100
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_24641809
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:47 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. In NL bestaat discriminatie niet. Dus wat zeuren die moslims en allochtonen toch?
Wat zijn jullie toch weer zielig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')