had 300 posts. dan sluit het automatischquote:Op woensdag 19 januari 2005 18:19 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Waarom is het vorige topic eigenlijk gesloten![]()
Ik ga het ook niet in Maastricht vieren, maar gewoon in Sittard.quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:34 schreef runaway het volgende:
*meld*
ik ben een ontzettend grote carnavalsfan, maar ga het denk ik in Venlo (daar kom ik vanaf) vieren.
Ik moet zeggen dat ik niet zou weten met wie ik moet gaan in Maastricht. Ik zie die duitsers nog niet echt in de Maastrichtse kroegen staan en andere leuke mensen gaan op vakantie
Ik ook nietquote:Op donderdag 20 januari 2005 23:15 schreef runaway het volgende:
ik heb Ec trouwens toch niet gehaald, language part was niet goed
godsamme
wat vinden jullie van POS?
Als prins harry van engeland.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:22 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Ik ook niet![]()
Mijn content was wel voldoende, maar mijn style niet![]()
En PoS is echt een gaar vak....het gaat helemaal nergens over![]()
En dan die lezingen![]()
Ach ja...we kunnen er nu weer een week van bijkomen he![]()
Hoe gaan jullie trouwens verkleed met carnaval ?
qm 2 schijnt makkelijker te zijn!!!!! kom opquote:Op zondag 23 januari 2005 13:50 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Kut...een 4 voor mijn QM-resit....ik was er zo dicht bij.![]()
4 vraagjes meer goed en ik had het gehaald![]()
Nou...dat wordt dus op zoek gaan naar een andere studie voor volgend jaar![]()
Jullie de uitslagen ook al bekeken?
Tja...dat is dan dus niet echt een goede studie voor mijquote:Op zondag 23 januari 2005 14:40 schreef Quickbeam het volgende:
je kan altijd economics gaan studeren, doen heel veel lui die ib niet hebben gehaald. Echter heb je met economics nog meer wiskundige vakken (micro,macro, ier) en een moeilijkere qm2
beste wijken zijn wijck (tussen station en centrum, ook meteen lekker duur) en bij het AZM denk ik. Maar wat wil je? Dicht bij het centrum, dicht bij station, dicht bij je school?quote:Op zondag 23 januari 2005 22:25 schreef Anubys87 het volgende:
Wanneer is het vroeg genoeg om kamers te zoeken? En welke wijk is het beste wonen? En is Belgie miss ook een optie? Ik heb gehoord dat daar de kamers veel goedkoper zijn.
Voor Maastricht, kun je het best wachten tot mei met zoeken. Echt kamernood heerst er niet meer, maar een kamer in en nabij het centrum krijgen is niet makkelijk. Begin dus met zoeken voordat de grote meute eerstejaars een kamer gaat zoeken. Wel een aanrader is een kamer in het centrum, zeker als je een studie gaat doen aan een faculteit in het centrum. Kun je overal lekker lopend naartoe. Fietsen in Maastricht is niet echt een aanrader. Het centrum heeft daarnaast ook nog eens het voordeel dat je in de zomermaanden binnen een paar minuten lopen op een terrasje zit, alle winkels en veel belangrijker kroegen om de hoek etc.quote:Op woensdag 26 januari 2005 18:30 schreef Anubys87 het volgende:
En wanneer is de beste tijd om te zoeken dan?
Ik heb hier wel wat ervaring mee, aangezien ik een aantal van die brieven ooit heb gelezen.quote:Op donderdag 3 februari 2005 22:55 schreef superheist het volgende:
Voor IB kan je er via de decentrale selectie inkomen. Aangezien ik in amerika (1 jaar) en Australie (3.5 jaar) gewoond en op school gezeten heb, denk ik wel dat ik hiermee een vrij grote kans heb om in de studie te komen. Maar nu moet je een motivatiebrief sturen, ik weet nog niet helemaal hoe ik die brief moet aanpakken.
Ik moet natuurlijk vertellen waarom ik de studie wil volgen, op een niet al te 'slijmende' manier. En m'n 'internationale ervaring'. Maar hoe zou ik dit er allemaal inzetten? Op chronologische volgorde? en wat voor dingen moet ik er nou juist wel en niet inzetten.. ik heb nog tot 15 april, maar begin er nu alvast een beetje mee.
Heeft iemand hier ook zo'n brief gestuurd? Of is er iemand die weet waar ze naar kijken? hier staat wel het een en ander, maar toch handig als ik het even vraag![]()
alvast bedankt.![]()
internationale ervaring is echt geen vereiste. Het is een studie voor mensen met een internationale interesse.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 19:53 schreef Quickbeam het volgende:
Mischien wel , maar je moet dit ook goed meerekenen. Stel 70% heeft kans om ingeloot te worden met decentraal, en 65% heeft internationale ervaring. Dan is opeens de kans dat je wordt ingeloot 5%, ipv van 60% bij centraal (ik weet de kansen niet, dit is maar een voorbeeld).
Ik beantwoord de vragen in volgorde en hoeveel ik er vanaf weet.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 19:46 schreef Anubys87 het volgende:
Hmmm nu ff paar vraagjes. Komen er veel M&O achtige dingen bij economics voor? Daarbij denk ik dan aan balansen, break-even analyse etc. Ik vind M&O namelijk echt verschrikkelijk saai. Ik vind Keynes, rente politiek, handelsbalansen etc. veel interessanter.
En nog iets, als ik de brochure lees dan staat daar in dat IES zich op de itnernationale economie richt en dat gecombineerd met politiek, etiek en recht. In hoeverre wordt dat ook echt behandeld? Ik heb namelijk geen zin in een stoffige studie met enkel cijfertjes. Anders ga ik wel wiskunde of econometrie of iets dergelijks studeren.
Dan nog iets. Ik kan mezelf eigenlijk nauwelijks motiveren om uit mezelf te gaan leren / huiswerk maken. Daarom heb ik ook voor maastricht gekozen. Via Pbl denk ik dat ik mezelf wel kan motiveren omdat dat nodig is bij die projecten.
En is het niveau van wiskunde echt niet zo moeilijk? Is het vergelijkbaar met WA2, ik bedoel quaa niveau? Ik snap natuurlijk dat er andere themas aan bod komen en dat de kennis wordt uitgebreid, maar is het niveau vergelijkbaar?
dankje! Daar moet ik dus ook op letten idd, dan ga ik er binnenkort maar eens aan beginnenquote:Op vrijdag 4 februari 2005 09:42 schreef Pistol_Pete het volgende:
Ik heb hier wel wat ervaring mee, aangezien ik een aantal van die brieven ooit heb gelezen.
Motiveer en beargumenteer waarom je voor de Universiteit Maastricht kiest. Hierin zou je aan kunnen geven de reputatie of de leeromgeving. Waarom nou juist een PBL leeromgeving. Indien je hier al ervaring mee hebt, zou je het kunnen aangeven. Geef ook aan wat je van de studie verwacht, wat denk je te leren en welke vaardigheden denk je dat je kan verbeteren of opdoen? Ook raad ik je aan aandacht te besteden aan het internationale aspect van de opleiding en waarom je dat zo aanspreekt. Vertel ook wat over jezelf...
Niet dat ik je iets verwijt ofzo hoorquote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:03 schreef Quickbeam het volgende:
[..]
Ik beantwoord de vragen in volgorde en hoeveel ik er vanaf weet.
1. Bij Economics krijg je een accounting vak, dat is inderdaad een soort M&O. Er zijn veel mensen die dit een klote vak vinden. Echter is het wel zo dat je bij elke economie opleiding wel een accounting vak krijgt, dus daar zal je mee moeten leren leven. Ik vond het zelf niet erg, terwijl ik na 2 weken met M&O ben gekapt omdat ik het juist zo verschrikkelijk saai vond.
2. Ik weet niet in hoeverre het behandeld wordt aangezien dit mijn eerste jaar is, en ik zowieso niet IES ga doen. Je zal de cijfertjes niet vermijden, dat is nou eenmaal zo bij economie. Er zijn natuurlijk wel weer vakken dit zich bezig houden met de meer kwalitatieve aspecten. Voor verdere informatie zal je iemand moeten hebben die het studeert.
3. Die motivatie komt vanzelf wel, als je de studie enigzins leuk vindt ga het werk wel doen. Op de middelbare deed ik nooit wat, en ik merk van mezelf dat ik een stuk meer doe nu.
4. Op dit punt moet ik je helaas terleurstellen, de statistiek is misschien voor een WA1,2 (zoals ik) niet zo lastig maar de wiskunde wel. Het is eigenlijk niet goed vergelijkbaar met WA1,2 en het is best zwaar. Het is echt wel een stuk zwaarder dan a1,2 maar, zeker niet onmogelijk. Als je het eerste blok veel doet (tenzij je goed bent in wiskunde) is het wel te halen. Ik stond ook maar een 6je op mijn eindlijst, en heb QM1 met een 6.5 in een keer gehaald. Wiskunde is altijd mijn zwakste punt geweest dus.. zo moeilijk is het nou ook weer niet.
Maar het is toch zo dat je, als je met de decentrale selectie mee doet, ook gewoon de centrale selectie doet. Staan deze twee niet los van elkaar, wat toelatingskans betreft?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 19:53 schreef Quickbeam het volgende:
Mischien wel , maar je moet dit ook goed meerekenen. Stel 70% heeft kans om ingeloot te worden met decentraal, en 65% heeft internationale ervaring. Dan is opeens de kans dat je wordt ingeloot 5%, ipv van 60% bij centraal (ik weet de kansen niet, dit is maar een voorbeeld).
als je er niet in komt met de decentrale selectie ga je automatisch door naar de centrale selectiequote:Op maandag 7 februari 2005 15:39 schreef Plantenbak het volgende:
[..]
Maar het is toch zo dat je, als je met de decentrale selectie mee doet, ook gewoon de centrale selectie doet. Staan deze twee niet los van elkaar, wat toelatingskans betreft?
Dus kun je het altijd proberen.quote:Op maandag 7 februari 2005 15:48 schreef superheist het volgende:
[..]
als je er niet in komt met de decentrale selectie ga je automatisch door naar de centrale selectie
ja whahahaha. stond in het bericht: heb geduld, we moeten er 1000 nakijkenquote:Op donderdag 10 februari 2005 19:51 schreef Quickbeam het volgende:
slaat nergens op. Vooral dat ze er 4 weken over doen om een x aantal formulieren door een computer moeten halen
Ehm, volgens mij is het percentage studenten dat doorgaat naar het tweede jaar niet erg veel hoger geworden...of praat je nu over het Maastrichtse uitgaansleven?quote:Op dinsdag 8 februari 2005 10:24 schreef Quickbeam het volgende:
ah vroegah, toen studerend maastricht nog echt wat voorstelde
Ik hoop het niet! Zou mooi worden...je kan bij het languagecenter volgens mij een taal leren...iemand ging naar Zwitserland voor z'n study abroad en heeft bij dat talencentrum een cursus Duits genomen...quote:Op maandag 7 februari 2005 15:48 schreef Quickbeam het volgende:
nee je hoeft geen extra taal te kiezen, kan zover ik weet ook niet. Er zijn wel cursussen maar geen complete programma's
Heb het zelf niet op de hoofdpagina van Eleum kunnen vinden... Stond het bij een specifiek vak?quote:Op donderdag 10 februari 2005 19:09 schreef runaway het volgende:
grappig, er was een opmerking op eleum (de site waar studenten alle info vanaf halen) dat als je de professor van het vak mailde voor je punt, dat er 1 punt van je totale punten aantal afging.
het moet niet gekker worden daar
Philosophy of Science, die goede oude tijd. Stond er bij het examenvragen weer: "I, Klamer, argue..." True/False? BaMa is idd best zwaar, wel een uitdaging. Als je naar het buitenland bent geweest zal de twijfel over het wel/niet doen van een Master in Maastricht denk best groter worden. Vond de Master Information Day vorig jaar niet echt boeiend, was er ook nog een een maandje of twee geleden, die ging wel. Heb zelf als major Accountancy, minor Finance, een Master in het buitenland betekent andere regelgeving, nu zeker met de nieuwe IFRS standaard etc. Maar buitenland is wel interessanter, zeker in de VS zijn de faciliteiten zoveel groter. Maar Maastricht is dan weer goedkoper...zo kan ik nog ff doorgaan...zucht...quote:Op vrijdag 11 februari 2005 20:48 schreef Quickbeam het volgende:
stond bij philosophy of science, een eerstejaars vak idd. Het uitgaans/verenigings/dispuuts maastricht merk je wel verandering in vanwege het BaMa en de opgevoerde studie druk. Ik weet nog niet zeker of ik mijn master hier doe of ergens anders. Aan de ene kant heb ik het wel goed naar mijn zin in maastricht maar aan de andere kant is een master ergens anders ook wel boeiend.
Hehehe, Klamer..., volgens mij moet je om een B.sc. in IB te halen 4 major vakken, 2 minor vakken en 2 electives (IB en QE) gelopen hebben. Je kan niet de electives vervangen voor andere vakken om een dubbele major te doen. Of je moet na je hele studie nog de twee andere vakken lopen van je minor om dus in feite twee majors gehad te hebben. Als je dit doet komt het trouwens niet op je 'diploma' te staan, alleen B.sc. in International Business.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:13 schreef Quickbeam het volgende:
ja precies die blaataap. I klamer.. am an idiot. Ik weet nog niet zeker wat ik ga doen, ik zit te denken aan strategy met minor accounting of een dual major accounting/strategy als dat enigzins mogelijk is.
Had hierover al een bericht gestuurd naar Surfyourself -->quote:Op vrijdag 11 februari 2005 23:30 schreef Quickbeam het volgende:
ja, ik studeer economics maar kan wel de zelfde major and minors kiezen. Ik zal het eens navragen, maar het leek mij logisch dat ik gewoon 2x een dubbel blok zou lopen. Ik loop dan 3 of 4 vakken ipv 2. Ik wil dit misschien doen omdat ik niet zeker ben welke richting ik op wil, hoewel management mij erg aantrekt valt er veel geld te verdienen in de accountancy.
Bennaar de VS geweest voor m'n study abroad, heb zelfs mensen gesproken met een triple major. Bijvoorbeeld, communication, journalism en supply chain management. Je kan zelf je studie druk bepalen... Het is hier al lastig om 1 extra vak te lopen binnen de econ. faculteit...quote:Op zaterdag 12 februari 2005 10:20 schreef Quickbeam het volgende:
ok bedankt!
Ja zover ik weet is het goed mogelijk in de vs, waar redelijk wat mensen een dual major hebben. Het verschil is bij ons natuurlijk minimaal (2 vakken), maar toch is het wel handig voor de toestroom naar je master. Een maat van mij heeft het wel bij rechten gedaan, dat hij twee blokken tegelijk liep. Ik denk dat het misschien bij rechten wel wat anders ligt omdat zij daar twee instroom momenten hebben zover ik weet. Hij vertelde mij dat ook mogelijk was op onze faculteit, maar hij zat nog voor de BaMa structuur, dus nu zal het wel weer veranderd zijn. Tegen die tijd zal ik wel even mijn study advisor raadplegen.
Dat klopt. Je moet dacht ik toestemming vragen van de studieadviseur. Maar op andere universiteiten zijn ze minder streng in.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 10:32 schreef Gerdow het volgende:
[..]
Bennaar de VS geweest voor m'n study abroad, heb zelfs mensen gesproken met een triple major. Bijvoorbeeld, communication, journalism en supply chain management. Je kan zelf je studie druk bepalen... Het is hier al lastig om 1 extra vak te lopen binnen de econ. faculteit...
Ze zijn alleen wel langzaam met het bijwerken van dat ISS...de blokken van de vorige tentamenweek staan er nog niet allebei op, alleen Accountingquote:Op maandag 14 februari 2005 18:26 schreef Quickbeam het volgende:
eleum -> iss premium -> inquiry voor je resultaten. Klamer komt uit rotterdam dus weet hij niet beter.
Je kan ook een overzicht uit laten printen (getekend) bij de onderwijsbalie, naast het reductiebureau in de faculteit waar je je eerstejaars blokboeken kan halen.quote:Op maandag 14 februari 2005 17:47 schreef runaway het volgende:
ik vind de uni sowieso niet zo geweldig professioneel overkomen
ik heb tot nu toe nergens een lijstje gevonden met alles wat ik nu wel en niet gehaald heb.
Lijkt me toch wel een basisding
en waarom moet 1000 formulieren door de compu duwen 5 weken duren?
uhm een vriend van me doet psychologie in Nijmegen en de statistiek schijnt toch wel pittig te zijn, omdat je met psychologie ook onderzoeker kunt worden en je daarom wel het een en ander van statistiek moet weten.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 19:15 schreef Quickbeam het volgende:
Psychologie en Wiskunde laat me niet lachen. Je krijgt hooguit wat basic statistiek, en dat is echt wel te behappen, ook al ben je een totale wiskunde nul. Ik heb PoS ook gehaald (met een magere 5,8 maar een 5.8 nonetheless), dus dat zijn (met een afgekeurde microeconomics paper niet meegrekend) 30 studiepunten.
ik vind onze statistiek momenteel niet echt een eitje, kan me voorstellen dat dat voor *uhm diegene die dat vroeg hier boven ons* best lastig is.......quote:Op vrijdag 25 februari 2005 19:53 schreef Quickbeam het volgende:
sorry voor de dubbele post, maar bij psychologie krijg je echt niet meer statistiek dan economen. Je kan namelijk met economie ook onderzoeker worden (academisch he), en de meeste toetsen die je daar moet uitvoeren zijn verschillende deviaties van Hypothese toetsen.
Ik ook, het was maar een 6-je, maar das genoegquote:Op vrijdag 25 februari 2005 19:06 schreef runaway het volgende:
hmmm nee psychologie weet ik ook niets van, ik zou gewoon naar zo'n infodag gaan en ff rondvragen bij de studenten. Verder zijn er ook altijd wel bijspijkercursussen........
Ik heb Philosophy gehaald![]()
![]()
woeeeij
same here..........quote:Op zaterdag 26 februari 2005 12:48 schreef Quickbeam het volgende:
officiel nu 23.5, omdat mijn micropaper is afgekeurd. Als die deze keer wel wordt goedgekeurd heb ik er idd 30.
QM I en QM II haalbaar, doch lastig. Het mathematics gedeelte van QM II is best te doen, krijg je weer terug in Applied Operations als je deze QE Elective neemt. Lopen jullie nu geen QM II?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 21:35 schreef runaway het volgende:
[..]
ik vind onze statistiek momenteel niet echt een eitje, kan me voorstellen dat dat voor *uhm diegene die dat vroeg hier boven ons* best lastig is.......
Van E&B bedoel je?quote:Op zaterdag 5 maart 2005 17:30 schreef runaway het volgende:
ik moet die stomme essay herschrijven
grrrrrmbl
Dan is er geen redden meer aan nee.quote:Op zondag 6 maart 2005 15:06 schreef runaway het volgende:
op de site van de um is hier ook vanalles over te vinden, maar helaas; ik blijf blond
quote:
Nou ik had dus een artikel gevonden en had dat naar onze tutor gemaild.quote:Op zondag 6 maart 2005 10:06 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Van E&B bedoel je?
Ik ook, maar ik hoef gelukkig alleen de style een beetje te veranderen...das een half uurtje werk![]()
Trouwens, weet iemand hier waar je dat EBSCO kan vinden?
Ik ben nl. niet naar die Library-onzin geweest![]()
Trouwens Ron, al begonnen aan de presentatie![]()
Is goed..zal ik doenquote:Op zondag 6 maart 2005 21:06 schreef Slomy het volgende:
[..]
Nou ik had dus een artikel gevonden en had dat naar onze tutor gemaild.
Kreeg ik gisteravond een mailtje terug dat het eigenlijk niet goed was. Echter gisteravond kon ik er niks meer aan doen en vandaag heb ik de hele dag moeten werken (koopzondag), dus gaat nog leuk worden. Wanneer ik er dus dinsdag niet ben zeg je maar dat ik ziek ben
Ik 16aquote:Op maandag 7 maart 2005 09:25 schreef runaway het volgende:
heej 1111 ikke ook!!!!!!!!!!!
task 15 geloof ik
*Econometrie*quote:Op maandag 7 maart 2005 09:49 schreef Libris het volgende:
Zijn er geen andere mensen dan IB/economie? Het wordt zo eentonig...
Jawel, University College! Sinds anderhalve maand!quote:Op maandag 7 maart 2005 09:49 schreef Libris het volgende:
Zijn er geen andere mensen dan IB/economie? Het wordt zo eentonig...
Voor wanneer moet je die brief hebben opgestuurd superheist?quote:Op woensdag 16 maart 2005 22:28 schreef superheist het volgende:
zo.. de decentrale selectie brief voor IB eindelijk een beetje klaar.
lijkt dit er een beetje op pistol pete?
Enige wat ik er nog aan ga veranderen is wat meer motivatie erbij denk ik.. en de datum natuurlijk
oja, weet iemand hoelang het duurt voordat je reactie hebt op zo'n brief?
ja, geen probleem. heb ik ook gedaan, heb m'n p in journalistiek gehaald, en ben toen richting maastricht gekomen.quote:Op donderdag 17 maart 2005 14:46 schreef runaway het volgende:
kun je na het behalen van je P gewoon stoppen met de studie?
zonder iets terug te hoeven betalen aan de ib-groep?
ojaquote:Op donderdag 17 maart 2005 11:47 schreef Plantenbak het volgende:
15 april volgens de site, zie ik nu.
Succes d'r mee. Ik heb een aantal dagen geleden de spullen naar de ibgroep gestuurd. Ook voor de decentrale aangemeld.quote:Op donderdag 17 maart 2005 16:02 schreef superheist het volgende:
[..]
ojaik dacht altijd 1 april. ach, stuur em deze week toch op.
jij ook succes ermeequote:Op donderdag 17 maart 2005 17:28 schreef Plantenbak het volgende:
[..]
Succes d'r mee. Ik heb een aantal dagen geleden de spullen naar de ibgroep gestuurd. Ook voor de decentrale aangemeld.
Nee tenzij je binnen 10 jaar een diploma haalt.quote:Op donderdag 17 maart 2005 14:46 schreef runaway het volgende:
kun je na het behalen van je P gewoon stoppen met de studie?
zonder iets terug te hoeven betalen aan de ib-groep?
een diploma???? dat mag dus ook een totaal andere richting zijn?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 16:42 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Nee tenzij je binnen 10 jaar een diploma haalt.
Ja. Diploma is diploma.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 14:29 schreef runaway het volgende:
[..]
een diploma???? dat mag dus ook een totaal andere richting zijn?
Zo niet eerlijk. Ik heb welgeteld 3 dagen vrij, vrijdag, zaterdag en zondag. Maandag begint het gewoon weer! En dat is geloof ik ook mijn enige vakantie voor de zomervakantie. Natuurlijk wel 6 mei vrij, en pinkstermaandag..maar dan zal er ook altijd werk op me wachten. Geniet ervan!quote:Op zaterdag 2 april 2005 14:39 schreef runaway het volgende:
ik heb een 7 voor QM tralalallawoeiiiiij
Strategy weet ik nog niet zo, dat zien we wel
nu lekker een week vakantie
Ach, that's life! (Ik heb al wel stiekem regendansjes gedaan!quote:
University college bevalt goed. Veel werk, maar dat was te verwachten.quote:Op zaterdag 2 april 2005 15:02 schreef runaway het volgende:
hoe bevalt university college eigenlijk?
Waar kun je zoal uit kiezen?
Dat weet ik, maar ik kom niet eens tot aan het scherm waar ik mijn nummer kan invullen, als ik de link intik krijg ik gewoon al een wit scherm.quote:Op donderdag 14 april 2005 13:27 schreef Quickbeam het volgende:
unimaas.nl/ voor je nummer zetten
Semijn vak?quote:Op vrijdag 15 april 2005 22:24 schreef runaway het volgende:
wat een suf boek van logistics zeg (N)
maar goed, nu lekker weeeeeeeeeeeeeekend *:*
block coordinator voor logistiek vakken, maar nu niet meer merk ikquote:Op zaterdag 16 april 2005 14:39 schreef runaway het volgende:
wat is semijn :S ?
Welke studie doe je. Taste?quote:Op maandag 18 april 2005 10:04 schreef Taste het volgende:
Kom er net achter dat hier op Fok! dit speciale Uni Maastricht topic is en vind het JUIST cool om hier af en toe te posten, ik denk niet dat ik dat ook in een algemeen topic zou doen. Raar idee. Alsjeblieft niet doen..
Je gaat in België op kamers????quote:Op donderdag 14 april 2005 20:24 schreef superheist het volgende:
zo, dit weekend weer eens naar maastricht. Langs de makelaar en gaat m'n toekomstige kamergenoot langs de AH om te solliciteren. En ook even naar Belgie, kijken hoe ver dat fietsen is.
het liefst natuurlijk in het centrum of andere wijk van Maastricht. Maar als we echt geen appartement kunnen vinden voor het geld, moeten we wel uitwijken naar randgemeentes in Nederland of Belgie..quote:Op dinsdag 19 april 2005 15:52 schreef Verstreujem het volgende:
[..]
Je gaat in België op kamers????
ik raad het af
ik heb geen ervaring met maaslandbeheer, maar makelaar met kamers zijn: rotsvast.nl en www.wmm.nl. Bij rotsvast ga ik me binnenkort inschrijven.quote:Op woensdag 20 april 2005 20:09 schreef Anubys87 het volgende:
Kent iemand maaslandbeheer? Ik ga morgen naar Maastricht om een kamer te bekijken aan het Tongerseplein. Verder ga ik ook bij een hospitakamer kijken in de Victor Stuerstraat maar die is van kamerburo.net. Ook ga ik bij een studentenhuis aan de papenweg kijken.
heeeeej welkom hier in de SC!!!!! vertel ff waar ik je mee geholpen heb danquote:Op donderdag 12 mei 2005 21:55 schreef Big_Drunk_Al het volgende:
Zo, dit topic eens wat nieuw leven inblazen! (net gevonden (dankzij Runawayzonder dat ze het zelf weet
)
Fiscaal Econoom meldt zich! (dat zijn - met de Econometristen de buitenbeetjes van de faculteit.Lekker heen en weer geslingerd tussen 2 faculteiten; die dan ook nog eens geen rekening met elkaar houden.
![]()
Ik kwam dit topic tegen via je post-history (eigenlijk een mis-klik omdat ik je profiel wou lezen na een geslaagde opmerking in "Single en selectief deel zoveel"quote:heeeeej welkom hier in de SC!!!!! vertel ff waar ik je mee geholpen heb dan![]()
Voor wat, hoort wat...quote:en ff voorstellen *met pic* he ?!!!!!!
whehe........quote:Op vrijdag 13 mei 2005 20:47 schreef Big_Drunk_Al het volgende:
[..]
Ik kwam dit topic tegen via je post-history (eigenlijk een mis-klik omdat ik je profiel wou lezen na een geslaagde opmerking in "Single en selectief deel zoveel")
fotoboek.fok.nl/runawayquote:Voor wat, hoort wat...
Ik zal je even de sleutel gevenquote:edit - jouw fotoboek ook gevonden, zit alleen een slotje op (dan kun je er niet in reageren)
afradertje!!!!!!!quote:Op zaterdag 14 mei 2005 14:13 schreef Big_Drunk_Al het volgende:
ben druk bezig alle 53 topics S&S te lezen)
Staan toch wel interessante dingen in (tussen alle slowchat e.d. door).quote:afradertje!!!!!!!
hmm ja das wel waar, maar op een gegeven moment wordt het wel erg suf...........quote:Op zaterdag 14 mei 2005 14:23 schreef Big_Drunk_Al het volgende:
[..]
Staan toch wel interessante dingen in (tussen alle slowchat e.d. door).
Heeft er niemand een samenvatting? (lijkt de uni wel)
Sorry, ik kon op de computer alleen foto's vinden die gemaakt zijn onder invloed van alcohol, waarop ik me dagen niet geschoren had, of met pruiken/mutsen e.d. op (of een willekeurige combinatie van die 3quote:maare, vertel eens: ga je veel uit enzo in Maastricht (beetje vage foto, dus geen id of ik je ooit in de kroeg gezien heb)
Helemaal mee eens! (even selectief met je reply omgesprongenquote:alcohol's ok
In die "Wereldstad" met 2 (!!) NS-stations.quote:maare waar woon je nu dan? Wel in limburg neem ik aan......
Wil je niet graag op kamers?
Kwam net idd een hoop slowchatonzin voorbij (wijn, spelling&grammatica, verlopen condoomsquote:hmm ja das wel waar, maar op een gegeven moment wordt het wel erg suf...........
hmm in welk deel ben je aan het lezen? (heb maar in 3 delen ofzo gepost geloof ik) ........quote:Op zaterdag 14 mei 2005 15:34 schreef Big_Drunk_Al het volgende:
[..]
Kwam net idd een hoop slowchatonzin voorbij (wijn, spelling&grammatica, verlopen condooms), maar gelukkig doorbrak jij de malaise met een paar goeie opmerkingen
![]()
ik zeg : skippen !!!!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 14 mei 2005 15:45 schreef Big_Drunk_Al het volgende:
Ik heb net deel 3 (van het centrale topic) af... nog maar 15.000 posts te gaan
Gelukkig maarquote:Op zondag 15 mei 2005 17:52 schreef runaway het volgende:
tuurlijk mag je hier nog komen posten
waarom wil je weg uit maastricht???? Heb je nu trouwens geen problemen met de IB-groep, omdat onze school een NBSA heeft?
Komen jullie trouwens wel eens in de kroeg? Kan ik eens een keertje hallo zeggen tegen jullie
*:*
Dan moet hij alle kennissen uit Maastricht over laten vliegen naar Singaporequote:Op maandag 16 mei 2005 11:24 schreef runaway het volgende:
aaaah, geen afscheidfeestje????????
Dan zou ik zelf wel even naar Mestreech komen.... Maar het zit er even niet in, misschien in December weer even...quote:Op maandag 16 mei 2005 13:38 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Dan moet hij alle kennissen uit Maastricht over laten vliegen naar Singapore![]()
Welke is dé kroeg?quote:Op zondag 15 mei 2005 17:52 schreef runaway het volgende:
tuurlijk mag je hier nog komen posten
waarom wil je weg uit maastricht???? Heb je nu trouwens geen problemen met de IB-groep, omdat onze school een NBSA heeft?
Komen jullie trouwens wel eens in de kroeg? Kan ik eens een keertje hallo zeggen tegen jullie
*:*
jeej, ook een hopelijk toekomstige eerste-jaars IB'rquote:Op woensdag 18 mei 2005 15:17 schreef Ronno het volgende:
Als ik voor mn VWO slaag, kom ik volgend jaar sowieso naar UM![]()
in principe wil ik IB gaan doen, maar als ik niet door de decentrale selectie of centrale selectie gekozen wordt, zal ik economie gaan doen.
maar wat ik wel wil weten; ik heb me al een aantal maanden terug ingeschreven bij Kamerburo, maar ,mede omdat ik niet helemaal zeker ben of ik zal slagen, nog voor geen kamer ingeschreven.
Wordt het heel erg krap als ik pas na de uitslag van mn eindexamens ga zoeken?
en is er trouwens bij kamers die aangeboden worden door Woningbouwvereningingen een selectie door de studenten die in dezelfde woning zitten?
nja, ik heb maar niet gelogen... mijn enige internationale ervaring bestaat uit vakantiesquote:Op woensdag 18 mei 2005 15:35 schreef superheist het volgende:
[..]
jeej, ook een hopelijk toekomstige eerste-jaars IB'rwat voor motivatiebrief heb jij geschreven voor de decentrale selectie? veel 'internationale ervaring'?
Haha, je hebt idd bewijs nodig, ik heb in amerika en australie gewoon (alleen in aus. middelbare school, amerika niet) had geen bewijs meegestuurd, maar dat wilde ze dus welquote:Op woensdag 18 mei 2005 15:56 schreef Ronno het volgende:
[..]
nja, ik heb maar niet gelogen... mijn enige internationale ervaring bestaat uit vakanties![]()
maar natuurlijk waren dat allemaal cultureel verantwoorde vakanties ()...
ik heb vooral de nadruk gelegd op mijn grote interesse voor bedrijfskunde (niet gelogen), en de manier van deelname in de klas en dan speciaal bij M&O
een klasgenoot van mij wil het ook gaan doen, en die had in zijn brief vermeldt dat ie in de zomer naar de VS gaat voor een cursus (compleet gelogen): kreeg ie pas geleden een brief terug dat ze bewijs ervan willen zien![]()
vraag me sowieso af hoeveel toekomstige studenten echt internationale ervaringen hebben (de Nederlandse dan)
maar ik begrijp dat ik je volgend jaar misschien dus tegen kan komen bij IB??
Whehe. Zulke gasten gaan mij nog de kop kosten.quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:31 schreef Ronno het volgende:
heeft een brief teruggestuurd dat hij het heeft afgeblazen om financiële redenen![]()
eeeh ikk nietquote:Op woensdag 18 mei 2005 15:36 schreef miki het volgende:
Wie gaat er 24 mei allemaal in UM Randwijck naar de koningin kijken![]()
?
ja, ik voel me ook een beetje een buitenstaander.quote:Op maandag 23 mei 2005 15:19 schreef lotje11 het volgende:
Hmmm, de titel klonk leuk, maar ik krijg het gevoel dat het meer een geniaal economie in maastricht topic is geworden?
net afgestudeerde geneesko
Ja idd...andere studies dan economie en IB zijn zwaar ondervertegenwoordigd..quote:Op maandag 23 mei 2005 15:19 schreef lotje11 het volgende:
Hmmm, de titel klonk leuk, maar ik krijg het gevoel dat het meer een geniaal economie in maastricht topic is geworden?
net afgestudeerde geneesko
ah, minderquote:Op vrijdag 27 mei 2005 22:23 schreef Quickbeam het volgende:
super, ik neem aan dat ze een gemiddelde nemen van alle vakken. Bij geneeskunde nemen ze ook een gemiddelde, terwijl vakken als wiskunde en letterkunde niet van belang zijn.
Gefeliciteerd beste man. Maastricht wordt het dus sowieso.quote:Op maandag 6 juni 2005 20:58 schreef superheist het volgende:
Huurovereenkomst getekendDe makelaar neemt nog contact op met de eigenaar, maar als het meezit, heb ik vanaf 1 juli een appartementje aan de Fr. Romanusstraat
![]()
yup, 15 juni. Ja Maastricht was het sowieso al sowiesoquote:Op maandag 6 juni 2005 22:09 schreef Plantenbak het volgende:
Gefeliciteerd beste man. Maastricht wordt het dus sowieso.
Ik heb een paar dagen geleden Groningen als tweede keuze op gegeven. International business and management studies, zoals eerder genoemd dit topic, het eerste jaar dat die opleiding daar is.
Geen loting. Dus in elk geval IB(MS). Olé
Decentrale uitslag rond 15 juni geloof ik?
gefeliciteerd ehquote:Op maandag 6 juni 2005 20:58 schreef superheist het volgende:
Huurovereenkomst getekendDe makelaar neemt nog contact op met de eigenaar, maar als het meezit, heb ik vanaf 1 juli een appartementje aan de Fr. Romanusstraat
![]()
quote:Op maandag 6 juni 2005 22:55 schreef Quickbeam het volgende:
de echte facullteiten aan de tongersestraat?
waar heb je die geregeld? ben namelijk ook nog op zoek naar een kamer?? ben al bij maasland geweest, maar daar moet je gewoon een hele maand huir+19% BTW als bemiddelingskostenquote:Op maandag 6 juni 2005 20:58 schreef superheist het volgende:
![]()
Rotsvast. Maar het is dan ook een appartement, die zijn niet echt verkrijgbaar zonder makelaar (en dus zonder bemiddelingskosten.) Maar er komen toch zat kamers langs op kamernet.nl ?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:04 schreef Verstreujem het volgende:
waar heb je die geregeld? ben namelijk ook nog op zoek naar een kamer?? ben al bij maasland geweest, maar daar moet je gewoon een hele maand huir+19% BTW als bemiddelingskosten
En heb 5 juli gewoon 3 hertentamens, en op 7 juli ook nog eentje
tsss...de bouillonstraat!quote:Op maandag 6 juni 2005 22:55 schreef Quickbeam het volgende:
de echte facullteiten aan de tongersestraat
ja maar heb nu een kamer van 16m² (in veldwezelt) en die staat helemaal vol met allerlei shit, dus wil minimaal een evengrote kamer en voor niet meer dan 275 euro of zo.....en dan natuurlijk een beetje rondom t centrum (tongerse plein of zo)quote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:15 schreef superheist het volgende:
[..]
Rotsvast. Maar het is dan ook een appartement, die zijn niet echt verkrijgbaar zonder makelaar (en dus zonder bemiddelingskosten.) Maar er komen toch zat kamers langs op kamernet.nl ?
hmm idd, op kamernet is alles wat aan die eisen voldoet, tijdelijk. Misschien moet je dan toch via een makelaar kijken.. waar ik gekeken heb zijn: Rotsvast.nl , wmm.nl en Maaslandbeheerquote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:14 schreef Verstreujem het volgende:
[..]
ja maar heb nu een kamer van 16m² (in veldwezelt) en die staat helemaal vol met allerlei shit, dus wil minimaal een evengrote kamer en voor niet meer dan 275 euro of zo.....en dan natuurlijk een beetje rondom t centrum (tongerse plein of zo)
weet t, ik ben kieskeurig
Ik ben 153e geworden. Toch raar, het leek mij, dat de mensen de gemiddeld een 8+ hadden, de mensen in de centrale loting voorgingen, niet de mensen in de decentrale selectie..quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:46 schreef Ronno het volgende:
ik heb de uitslag van de decentrale selectie nu...
er worden er 200 toegelaten, en ik ben 359e geworden van de 704 aanmeldingen
ook al had ik het verwacht, het blijft balen, maarja... nog maar even de centrale loting afwachten
ja, het maakt mij niet echt uit. Kheb de 2 belangrijkste dingen, slagen en onderdak in Maastrichtquote:Op vrijdag 17 juni 2005 19:19 schreef Quickbeam het volgende:
Economics is de echte studie, gewoon hopen dat je niet wordt ingeloot
Tsssk.....quote:Op vrijdag 17 juni 2005 19:19 schreef Quickbeam het volgende:
Economics is de echte studie, gewoon hopen dat je niet wordt ingeloot
hoe weet je dat nu al...quote:Op woensdag 13 juli 2005 12:51 schreef Ronno het volgende:
woohoo!
Met de centrale loting heb ik toch nog een plaatsje gekregen bij International Business in Maastricht![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |