abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 januari 2005 @ 11:25:34 #1
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_24638029
Aangezien het vorige topic gesloten is start ik maar af met een nieuw topic. Zijn er toevallig nog meer um'mers die zich hier nog niet hebben aangemeld? Zijn jullie al een beetje in de carnavals stemming (ik niet!)?
Widening the bell curve.. one step at a time
pi_24639932
brr, caranaval, is dat groot daar? hmm, als je dan vrij hebt ga ik wel naar huis ofzo
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:03:28 #3
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_24640598
Nog 2 nachtjes in Zwolle en dan verhuis ik naar Maastricht. Heb vandaag de toezegging gekregen van een kamer, na 3x op en neer getreind te hebben. Wat een pokke eind is dat zeg! Anyways, zaterdag verhuis ik, woensdag tot vrijdag een introductieprogramma, en de 31ste begin ik echt! Jeetje, het komt wel dichtbij nu!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:55:24 #4
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_24641599
ja het is helaas het carnaval mecca. Ik ga al naar mijn familie in friesland.
pi_24643992
Waarom is het vorige topic eigenlijk gesloten
Gelukkig ben ik met Carnaval op vakantie, ik heb daar echt helemaal niets mee
Volgens mij leeft het hier best wel...het stikt tenminste van de Carnavalsvlaggen
pi_24644143
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee heidenen.

Jullie weten niet wat jullie zeggen........carnaval..........weten jullie wel niet wat dat inhoudt

Nee met carnval is het altijd zo: of je vindt het geweldig of je vindt er geen ruk aan.
Maar aangezien je hier onder de rivieren zit zul je hier niet veel mensen tegenkomen die er niks aan vinden. Ik kijk er in ieder geval naar uit, gelukkig is t nog maar twee en een halve week . De countdown is alweer begonnen
......
pi_24647114
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 18:19 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Waarom is het vorige topic eigenlijk gesloten
had 300 posts. dan sluit het automatisch
  donderdag 20 januari 2005 @ 09:56:14 #8
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24647159
Een keer carnaval in Maastricht gedaan, maar ik ben er denk ik toch te Hollands voor.... Sindsdien ben ik Limburg tijdens carnaval ontvlucht..
pi_24656013
*meld*

ik ben een ontzettend grote carnavalsfan, maar ga het denk ik in Venlo (daar kom ik vanaf ) vieren.
Ik moet zeggen dat ik niet zou weten met wie ik moet gaan in Maastricht. Ik zie die duitsers nog niet echt in de Maastrichtse kroegen staan en andere leuke mensen gaan op vakantie
pi_24657884
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:34 schreef runaway het volgende:
*meld*

ik ben een ontzettend grote carnavalsfan, maar ga het denk ik in Venlo (daar kom ik vanaf ) vieren.
Ik moet zeggen dat ik niet zou weten met wie ik moet gaan in Maastricht. Ik zie die duitsers nog niet echt in de Maastrichtse kroegen staan en andere leuke mensen gaan op vakantie
Ik ga het ook niet in Maastricht vieren, maar gewoon in Sittard.
Misschien wel een dag naar Maastricht, maar dat zien we wel.
......
pi_24658898
ik heb Ec trouwens toch niet gehaald, language part was niet goed

godsamme

wat vinden jullie van POS?
pi_24663864
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:15 schreef runaway het volgende:
ik heb Ec trouwens toch niet gehaald, language part was niet goed

godsamme

wat vinden jullie van POS?
Ik ook niet
Mijn content was wel voldoende, maar mijn style niet
En PoS is echt een gaar vak....het gaat helemaal nergens over
En dan die lezingen
Ach ja...we kunnen er nu weer een week van bijkomen he

Hoe gaan jullie trouwens verkleed met carnaval ?
pi_24665401
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 09:22 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Ik ook niet
Mijn content was wel voldoende, maar mijn style niet
En PoS is echt een gaar vak....het gaat helemaal nergens over
En dan die lezingen
Ach ja...we kunnen er nu weer een week van bijkomen he

Hoe gaan jullie trouwens verkleed met carnaval ?
Als prins harry van engeland.
pi_24668808
ik heb de block coordinator gemaild, kijken of dat wat uithaald.
Die troela heeft gewoon 10 van de 14 mensen een onvoldoende gegeven

ik had gewoon alles voldoende, behalve die style

ik vind POW nog wel aardig, alhoewel die essay echt klote was mja

nu idd een week vrij
pi_24671379
wat studeren jullie allemaal ?
Jeff Buckley - All Flowers in Time bend Towards the Sun
http://youtube.com/watch?v=chZbxlbGkMU&mode=user&search=
Jeff Buckley - I Woke up in a Strange Place
http://youtube.com/watch?v=jfy_vnWWN0s
pi_24679291
Waarom begint zo'n LOB om 10 00 's ochtends. Dan rijden de treinen hier nog niet.
[i][b]'Tis maar fok!'[/b][/i]
pi_24685454
Ja klopt das idd echt super dom
"Ongeluk is het verschil tussen het talent en de verwachtingen van de mens"
pi_24686479
Dan zou ik of om 0530 m'n nest uit moeten klimmen om waarschijnlijk te laat te komen.

Psst, iemand overnachtingsruimte.
pi_24688004
iets later zal je ook wel welkom zijn hoor, moet je wel even doorgeven dan. Iemand trouwens tips voor kamers zoeken enzo?
pi_24705700
Kut...een 4 voor mijn QM-resit....ik was er zo dicht bij.
4 vraagjes meer goed en ik had het gehaald
Nou...dat wordt dus op zoek gaan naar een andere studie voor volgend jaar
Jullie de uitslagen ook al bekeken?
pi_24706564
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:50 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Kut...een 4 voor mijn QM-resit....ik was er zo dicht bij.
4 vraagjes meer goed en ik had het gehaald
Nou...dat wordt dus op zoek gaan naar een andere studie voor volgend jaar
Jullie de uitslagen ook al bekeken?
qm 2 schijnt makkelijker te zijn!!!!! kom op !

kamers kun je vinden via kamernet.nl en http://www.kamerburo.net/default2.asp

via die laatste heb ik um
succes ermee !
  zondag 23 januari 2005 @ 14:40:54 #22
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_24706571
je kan altijd economics gaan studeren, doen heel veel lui die ib niet hebben gehaald. Echter heb je met economics nog meer wiskundige vakken (micro,macro, ier) en een moeilijkere qm2
pi_24708118
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:40 schreef Quickbeam het volgende:
je kan altijd economics gaan studeren, doen heel veel lui die ib niet hebben gehaald. Echter heb je met economics nog meer wiskundige vakken (micro,macro, ier) en een moeilijkere qm2
Tja...dat is dan dus niet echt een goede studie voor mij
Het probleem is alleen dat ik dus echt niet zou weten wat ik wel zou willen studeren.....ach ja, ik heb nog een halfjaar
pi_24708362
iemand enig idee hoeveel mensen er per 1/2 zijn gestopt???
  zondag 23 januari 2005 @ 18:44:56 #25
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_24710132
Persoonlijk ken ik er 4.
pi_24712738
Wanneer is het vroeg genoeg om kamers te zoeken? En welke wijk is het beste wonen? En is Belgie miss ook een optie? Ik heb gehoord dat daar de kamers veel goedkoper zijn.
pi_24712976
je moet een beetje rondkijken op kamerburo.net of kamernet.nl of kamerbureau.nl
het 'schijnt' dat je het beste west van het spoor kan gaan wonen.. van wat ik van kamers heb gezien is Belgie niet bijsterend veel goedkoper dan nederland..
pi_24718973
quote:
Op zondag 23 januari 2005 22:25 schreef Anubys87 het volgende:
Wanneer is het vroeg genoeg om kamers te zoeken? En welke wijk is het beste wonen? En is Belgie miss ook een optie? Ik heb gehoord dat daar de kamers veel goedkoper zijn.
beste wijken zijn wijck (tussen station en centrum, ook meteen lekker duur) en bij het AZM denk ik. Maar wat wil je? Dicht bij het centrum, dicht bij station, dicht bij je school?

Ik woon zelf achter het Emmaplein, daar zijn de kamers lekker betaalbaar, loopafstand van mijn school/centrum, er rijden superveel bussen. O ja en er is een Aldi

ik betaal 220 voor 13 m2 , all inclusive
pi_24763811
En wanneer is de beste tijd om te zoeken dan?
pi_24763881
in de zomervakantie lijkt mij? want dan zijn de meeste mensen klaar met hun studie en gaan ze misschien uit hun kamer. daarentegen zijn er dan ook weer veel nieuwe studenten die een kamer willen...
pi_24783660
rond deze tijd !!!!!!!

heel veel mensen die de studie opzeggen....... van de andere kant betaal je dan wel lang ' nutteloos' huur.....
  zondag 30 januari 2005 @ 15:32:34 #32
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_24833719
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 18:30 schreef Anubys87 het volgende:
En wanneer is de beste tijd om te zoeken dan?
Voor Maastricht, kun je het best wachten tot mei met zoeken. Echt kamernood heerst er niet meer, maar een kamer in en nabij het centrum krijgen is niet makkelijk. Begin dus met zoeken voordat de grote meute eerstejaars een kamer gaat zoeken. Wel een aanrader is een kamer in het centrum, zeker als je een studie gaat doen aan een faculteit in het centrum. Kun je overal lekker lopend naartoe. Fietsen in Maastricht is niet echt een aanrader. Het centrum heeft daarnaast ook nog eens het voordeel dat je in de zomermaanden binnen een paar minuten lopen op een terrasje zit, alle winkels en veel belangrijker kroegen om de hoek etc.
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_24910493
Voor IB kan je er via de decentrale selectie inkomen. Aangezien ik in amerika (1 jaar) en Australie (3.5 jaar) gewoond en op school gezeten heb, denk ik wel dat ik hiermee een vrij grote kans heb om in de studie te komen. Maar nu moet je een motivatiebrief sturen, ik weet nog niet helemaal hoe ik die brief moet aanpakken.

Ik moet natuurlijk vertellen waarom ik de studie wil volgen, op een niet al te 'slijmende' manier. En m'n 'internationale ervaring'. Maar hoe zou ik dit er allemaal inzetten? Op chronologische volgorde? en wat voor dingen moet ik er nou juist wel en niet inzetten.. ik heb nog tot 15 april, maar begin er nu alvast een beetje mee.

Heeft iemand hier ook zo'n brief gestuurd? Of is er iemand die weet waar ze naar kijken? hier staat wel het een en ander, maar toch handig als ik het even vraag
alvast bedankt.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 09:42:27 #34
17114 Pistol_Pete
pi_24916820
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 22:55 schreef superheist het volgende:
Voor IB kan je er via de decentrale selectie inkomen. Aangezien ik in amerika (1 jaar) en Australie (3.5 jaar) gewoond en op school gezeten heb, denk ik wel dat ik hiermee een vrij grote kans heb om in de studie te komen. Maar nu moet je een motivatiebrief sturen, ik weet nog niet helemaal hoe ik die brief moet aanpakken.

Ik moet natuurlijk vertellen waarom ik de studie wil volgen, op een niet al te 'slijmende' manier. En m'n 'internationale ervaring'. Maar hoe zou ik dit er allemaal inzetten? Op chronologische volgorde? en wat voor dingen moet ik er nou juist wel en niet inzetten.. ik heb nog tot 15 april, maar begin er nu alvast een beetje mee.

Heeft iemand hier ook zo'n brief gestuurd? Of is er iemand die weet waar ze naar kijken? hier staat wel het een en ander, maar toch handig als ik het even vraag
alvast bedankt.
Ik heb hier wel wat ervaring mee, aangezien ik een aantal van die brieven ooit heb gelezen.

Motiveer en beargumenteer waarom je voor de Universiteit Maastricht kiest. Hierin zou je aan kunnen geven de reputatie of de leeromgeving. Waarom nou juist een PBL leeromgeving. Indien je hier al ervaring mee hebt, zou je het kunnen aangeven. Geef ook aan wat je van de studie verwacht, wat denk je te leren en welke vaardigheden denk je dat je kan verbeteren of opdoen? Ook raad ik je aan aandacht te besteden aan het internationale aspect van de opleiding en waarom je dat zo aanspreekt. Vertel ook wat over jezelf...
pi_24935985
Kreeg vandaag de info voor de LOB-dag binnen. Als ik de brief moet geloven is dat voor mensen die iets economisch of bedrijfskundigs willen doen, maar nog niet exact weten wat. Lekker nuttig.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 14:34:13 #36
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_24936432
Het is ook geen nuttige dag. Ik vond er geen hol aan, enige wat je krijgt is wat uitleg over de studie. Je krijgt wat informatie van die suffe nerds die bij die studievereniging zitten, maar echt een duidelijk beeld krijg je niet.
pi_24936667
Hoe zit het trouwens met de decentrale selectie. Is het érg belangrijk om in het buitenland van alles gedaan te hebben? Mijn enige 'buitenlandse' avontuur is dat ik in Italië heb gewoon een paar jaar toen ik erg klein was. Wat je later met de studie wilt lijkt mij relevanter, hoe denken jullie hierover?
  zaterdag 5 februari 2005 @ 15:38:24 #38
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_24937487
hmm, met de centrale selectie kom je naar mijn mening ook wel makkelijk binnen. En als je dat niet lukt jan je altijd IBE gaan doen.. wat ook geen ramp is.
pi_24937524
Maar met decentraal heb je meer kans geloof ik. Dus je zou het in principe altijd kunnen proberen.
pi_24941700
Hmmm nu ff paar vraagjes. Komen er veel M&O achtige dingen bij economics voor? Daarbij denk ik dan aan balansen, break-even analyse etc. Ik vind M&O namelijk echt verschrikkelijk saai. Ik vind Keynes, rente politiek, handelsbalansen etc. veel interessanter.

En nog iets, als ik de brochure lees dan staat daar in dat IES zich op de itnernationale economie richt en dat gecombineerd met politiek, etiek en recht. In hoeverre wordt dat ook echt behandeld? Ik heb namelijk geen zin in een stoffige studie met enkel cijfertjes. Anders ga ik wel wiskunde of econometrie of iets dergelijks studeren.

Dan nog iets. Ik kan mezelf eigenlijk nauwelijks motiveren om uit mezelf te gaan leren / huiswerk maken. Daarom heb ik ook voor maastricht gekozen. Via Pbl denk ik dat ik mezelf wel kan motiveren omdat dat nodig is bij die projecten.

En is het niveau van wiskunde echt niet zo moeilijk? Is het vergelijkbaar met WA2, ik bedoel quaa niveau? Ik snap natuurlijk dat er andere themas aan bod komen en dat de kennis wordt uitgebreid, maar is het niveau vergelijkbaar?
  zaterdag 5 februari 2005 @ 19:53:56 #41
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_24941818
Mischien wel , maar je moet dit ook goed meerekenen. Stel 70% heeft kans om ingeloot te worden met decentraal, en 65% heeft internationale ervaring. Dan is opeens de kans dat je wordt ingeloot 5%, ipv van 60% bij centraal (ik weet de kansen niet, dit is maar een voorbeeld).
  zaterdag 5 februari 2005 @ 19:55:05 #42
17114 Pistol_Pete
pi_24941842
ik weet niet precies hoe het zit in de huidige ba-ma structuur, maar volgens mij is het gewoon mogelijk om je eigen vakken pakket min of meer samen te stellen. Daarbij kun je zelf kiezen of je de nadruk gaat leggen op "softere" of "exacte" onderwerpen.

Wiskundige en statistiek vakken zijn over het algemeen wel goed te doen. Makkelijk is het niet, maar dat zal het op geen enkele uni zijn. Dit zijn gewoon vakken waar je een bepaalde kennis in dient te hebben om je studie succesvol af te ronden.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 19:57:24 #43
17114 Pistol_Pete
pi_24941874
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 19:53 schreef Quickbeam het volgende:
Mischien wel , maar je moet dit ook goed meerekenen. Stel 70% heeft kans om ingeloot te worden met decentraal, en 65% heeft internationale ervaring. Dan is opeens de kans dat je wordt ingeloot 5%, ipv van 60% bij centraal (ik weet de kansen niet, dit is maar een voorbeeld).
internationale ervaring is echt geen vereiste. Het is een studie voor mensen met een internationale interesse.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 20:03:14 #44
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_24941961
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 19:46 schreef Anubys87 het volgende:
Hmmm nu ff paar vraagjes. Komen er veel M&O achtige dingen bij economics voor? Daarbij denk ik dan aan balansen, break-even analyse etc. Ik vind M&O namelijk echt verschrikkelijk saai. Ik vind Keynes, rente politiek, handelsbalansen etc. veel interessanter.

En nog iets, als ik de brochure lees dan staat daar in dat IES zich op de itnernationale economie richt en dat gecombineerd met politiek, etiek en recht. In hoeverre wordt dat ook echt behandeld? Ik heb namelijk geen zin in een stoffige studie met enkel cijfertjes. Anders ga ik wel wiskunde of econometrie of iets dergelijks studeren.

Dan nog iets. Ik kan mezelf eigenlijk nauwelijks motiveren om uit mezelf te gaan leren / huiswerk maken. Daarom heb ik ook voor maastricht gekozen. Via Pbl denk ik dat ik mezelf wel kan motiveren omdat dat nodig is bij die projecten.

En is het niveau van wiskunde echt niet zo moeilijk? Is het vergelijkbaar met WA2, ik bedoel quaa niveau? Ik snap natuurlijk dat er andere themas aan bod komen en dat de kennis wordt uitgebreid, maar is het niveau vergelijkbaar?
Ik beantwoord de vragen in volgorde en hoeveel ik er vanaf weet.

1. Bij Economics krijg je een accounting vak, dat is inderdaad een soort M&O. Er zijn veel mensen die dit een klote vak vinden. Echter is het wel zo dat je bij elke economie opleiding wel een accounting vak krijgt, dus daar zal je mee moeten leren leven. Ik vond het zelf niet erg, terwijl ik na 2 weken met M&O ben gekapt omdat ik het juist zo verschrikkelijk saai vond.

2. Ik weet niet in hoeverre het behandeld wordt aangezien dit mijn eerste jaar is, en ik zowieso niet IES ga doen. Je zal de cijfertjes niet vermijden, dat is nou eenmaal zo bij economie. Er zijn natuurlijk wel weer vakken dit zich bezig houden met de meer kwalitatieve aspecten. Voor verdere informatie zal je iemand moeten hebben die het studeert.

3. Die motivatie komt vanzelf wel, als je de studie enigzins leuk vindt ga het werk wel doen. Op de middelbare deed ik nooit wat, en ik merk van mezelf dat ik een stuk meer doe nu.

4. Op dit punt moet ik je helaas terleurstellen, de statistiek is misschien voor een WA1,2 (zoals ik) niet zo lastig maar de wiskunde wel. Het is eigenlijk niet goed vergelijkbaar met WA1,2 en het is best zwaar. Het is echt wel een stuk zwaarder dan a1,2 maar, zeker niet onmogelijk. Als je het eerste blok veel doet (tenzij je goed bent in wiskunde) is het wel te halen. Ik stond ook maar een 6je op mijn eindlijst, en heb QM1 met een 6.5 in een keer gehaald. Wiskunde is altijd mijn zwakste punt geweest dus.. zo moeilijk is het nou ook weer niet.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 20:04:19 #45
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_24941985
ja, dat kan ook best. Iik heb zelf niet geloot dus de ins and outs weet ik niet precies.
pi_24960287
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 09:42 schreef Pistol_Pete het volgende:
Ik heb hier wel wat ervaring mee, aangezien ik een aantal van die brieven ooit heb gelezen.

Motiveer en beargumenteer waarom je voor de Universiteit Maastricht kiest. Hierin zou je aan kunnen geven de reputatie of de leeromgeving. Waarom nou juist een PBL leeromgeving. Indien je hier al ervaring mee hebt, zou je het kunnen aangeven. Geef ook aan wat je van de studie verwacht, wat denk je te leren en welke vaardigheden denk je dat je kan verbeteren of opdoen? Ook raad ik je aan aandacht te besteden aan het internationale aspect van de opleiding en waarom je dat zo aanspreekt. Vertel ook wat over jezelf...
dankje! Daar moet ik dus ook op letten idd, dan ga ik er binnenkort maar eens aan beginnen
pi_24962073
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:03 schreef Quickbeam het volgende:

[..]

Ik beantwoord de vragen in volgorde en hoeveel ik er vanaf weet.

1. Bij Economics krijg je een accounting vak, dat is inderdaad een soort M&O. Er zijn veel mensen die dit een klote vak vinden. Echter is het wel zo dat je bij elke economie opleiding wel een accounting vak krijgt, dus daar zal je mee moeten leren leven. Ik vond het zelf niet erg, terwijl ik na 2 weken met M&O ben gekapt omdat ik het juist zo verschrikkelijk saai vond.

2. Ik weet niet in hoeverre het behandeld wordt aangezien dit mijn eerste jaar is, en ik zowieso niet IES ga doen. Je zal de cijfertjes niet vermijden, dat is nou eenmaal zo bij economie. Er zijn natuurlijk wel weer vakken dit zich bezig houden met de meer kwalitatieve aspecten. Voor verdere informatie zal je iemand moeten hebben die het studeert.

3. Die motivatie komt vanzelf wel, als je de studie enigzins leuk vindt ga het werk wel doen. Op de middelbare deed ik nooit wat, en ik merk van mezelf dat ik een stuk meer doe nu.

4. Op dit punt moet ik je helaas terleurstellen, de statistiek is misschien voor een WA1,2 (zoals ik) niet zo lastig maar de wiskunde wel. Het is eigenlijk niet goed vergelijkbaar met WA1,2 en het is best zwaar. Het is echt wel een stuk zwaarder dan a1,2 maar, zeker niet onmogelijk. Als je het eerste blok veel doet (tenzij je goed bent in wiskunde) is het wel te halen. Ik stond ook maar een 6je op mijn eindlijst, en heb QM1 met een 6.5 in een keer gehaald. Wiskunde is altijd mijn zwakste punt geweest dus.. zo moeilijk is het nou ook weer niet.
Niet dat ik je iets verwijt ofzo hoor . Maar mag ik weten waarom je niet voor IES kiest? Dan weet ik de minpunten, snap je?
  maandag 7 februari 2005 @ 10:50:26 #48
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_24967281
Mij heeft altijd meer het bedrijfsleven getrokken. Bij IES kom je toch vaker bij instanties of nationale banken te werken. IB is ook wel op bedrijven gericht, maar IBE heeft veel meer een economische grondslag waardoor ik het leuker vind.
pi_24971791
hmmm ik heb met een meisje gepraat dat IB doet. Ik vind het toch vreemd dat de UM overal vertelt dat er bij IB/Economics tenminste 1 vreemde taal moet worden geleerd (naast engels natuurlijk). Zij zegt namelijk dat dat helemaal niet zo is...
pi_24972010
is ook helemaal niet zo toch? Ik heb het nog nooit ergens gehoord of gelezen.. In Tilburg is het daarentegen wel.
pi_24972067
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 19:53 schreef Quickbeam het volgende:
Maar het is toch zo dat je, als je met de decentrale selectie mee doet, ook gewoon de centrale selectie doet. Staan deze twee niet los van elkaar, wat toelatingskans betreft?
  maandag 7 februari 2005 @ 15:46:51 #52
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_24972179
dat weet ik niet precies, maar in principe staan lotingen altijd los van mekaar (zo gaat het wel bij geneeskunde)
pi_24972201
quote:
Op maandag 7 februari 2005 15:39 schreef Plantenbak het volgende:

[..]

Maar het is toch zo dat je, als je met de decentrale selectie mee doet, ook gewoon de centrale selectie doet. Staan deze twee niet los van elkaar, wat toelatingskans betreft?
als je er niet in komt met de decentrale selectie ga je automatisch door naar de centrale selectie
  maandag 7 februari 2005 @ 15:48:55 #54
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_24972212
nee je hoeft geen extra taal te kiezen, kan zover ik weet ook niet. Er zijn wel cursussen maar geen complete programma's
pi_24972281
quote:
Op maandag 7 februari 2005 15:48 schreef superheist het volgende:

[..]

als je er niet in komt met de decentrale selectie ga je automatisch door naar de centrale selectie
Dus kun je het altijd proberen.
pi_24972546
Ok dat vind ik jammer. Ik wil namelijk tenminste Frans erbij leren, op een redelijk niveau dan. Misschien dat ik dat dan extra ga doen op Language centre. Maar toch vreemd, ik heb het ergens gelezen. En een meisje zat ook heel blij te vertellen dat ze bij uitwisseling in Mexico was geweest en dat dat mooi aansloot omdat ze Spaans had gekozen :S... Zal wel aan mij liggen dan
  maandag 7 februari 2005 @ 20:30:40 #57
17114 Pistol_Pete
pi_24976226
vroegâh.... was een andere taal naast Engels verplicht. Waarschijnlijk is dat niet meer
  dinsdag 8 februari 2005 @ 10:24:02 #58
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_24984438
ah vroegah, toen studerend maastricht nog echt wat voorstelde
pi_25006818
decentraal IB is alleen als je echt buitenlandse ervaring hebt

voor alle duitsers dus
pi_25022673
The IES-programme emphasises applied economic analyses and uses real life problems to introduce the fields of study. In addition to this, the IES-programme emphasises the development of skills: consultation skills, presentation skills and writing skills; one or two foreign languages; collecting and analysing internationally comparable statistical data; and operating in an international environment (compulsory study period or internship abroad).

Zie je nou wel ben nie gek , bron: www.international-economic-studies.nl
  donderdag 10 februari 2005 @ 18:57:26 #61
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25026742
Volgens mij is die website outdated. Ik geloof echt niet dat je er nog een taal kan volgen. Ik kan het fout hebben, maar kijk maar naar het huidige curriculum. Heel misschien dat je het als een elective kan volgen, maar sinds de invoering van het BaMa structuur is er veel veranderd, en de informatie van die website stamt nog uit de tijd toen het niet zo was.
pi_25026872
grappig, er was een opmerking op eleum (de site waar studenten alle info vanaf halen) dat als je de professor van het vak mailde voor je punt, dat er 1 punt van je totale punten aantal afging.

het moet niet gekker worden daar
  donderdag 10 februari 2005 @ 19:51:25 #63
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25027383
slaat nergens op. Vooral dat ze er 4 weken over doen om een x aantal formulieren door een computer moeten halen
pi_25030282
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 19:51 schreef Quickbeam het volgende:
slaat nergens op. Vooral dat ze er 4 weken over doen om een x aantal formulieren door een computer moeten halen
ja whahahaha. stond in het bericht: heb geduld, we moeten er 1000 nakijken

SURE

daar hebben ze een computer voor die dat in een uurtje doet. De normering stond al vast dus...........
nu duurt het nog 1,5 week
pi_25044886
Goedemorgen! 3de jaars IB'er meldt zich! Nog een half jaartje te gaan...

Voor diegenen die ook IB/Economics studeren, zijn jullie van plan om na de Bachelor de Master ook in Maastricht te doen of gaan jullie ergens anders heen? Krijg van steeds meer studenten te horen dat ze de Master ergens anders willen doen (Rotterdam/London/VS).
pi_25044914
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 10:24 schreef Quickbeam het volgende:
ah vroegah, toen studerend maastricht nog echt wat voorstelde
Ehm, volgens mij is het percentage studenten dat doorgaat naar het tweede jaar niet erg veel hoger geworden...of praat je nu over het Maastrichtse uitgaansleven?
pi_25044980
quote:
Op maandag 7 februari 2005 15:48 schreef Quickbeam het volgende:
nee je hoeft geen extra taal te kiezen, kan zover ik weet ook niet. Er zijn wel cursussen maar geen complete programma's
Ik hoop het niet! Zou mooi worden...je kan bij het languagecenter volgens mij een taal leren...iemand ging naar Zwitserland voor z'n study abroad en heeft bij dat talencentrum een cursus Duits genomen...
pi_25045601
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 19:09 schreef runaway het volgende:
grappig, er was een opmerking op eleum (de site waar studenten alle info vanaf halen) dat als je de professor van het vak mailde voor je punt, dat er 1 punt van je totale punten aantal afging.

het moet niet gekker worden daar
Heb het zelf niet op de hoofdpagina van Eleum kunnen vinden... Stond het bij een specifiek vak?
  vrijdag 11 februari 2005 @ 20:48:25 #69
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25046614
stond bij philosophy of science, een eerstejaars vak idd. Het uitgaans/verenigings/dispuuts maastricht merk je wel verandering in vanwege het BaMa en de opgevoerde studie druk. Ik weet nog niet zeker of ik mijn master hier doe of ergens anders. Aan de ene kant heb ik het wel goed naar mijn zin in maastricht maar aan de andere kant is een master ergens anders ook wel boeiend.
pi_25046993
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 20:48 schreef Quickbeam het volgende:
stond bij philosophy of science, een eerstejaars vak idd. Het uitgaans/verenigings/dispuuts maastricht merk je wel verandering in vanwege het BaMa en de opgevoerde studie druk. Ik weet nog niet zeker of ik mijn master hier doe of ergens anders. Aan de ene kant heb ik het wel goed naar mijn zin in maastricht maar aan de andere kant is een master ergens anders ook wel boeiend.
Philosophy of Science, die goede oude tijd. Stond er bij het examenvragen weer: "I, Klamer, argue..." True/False? BaMa is idd best zwaar, wel een uitdaging. Als je naar het buitenland bent geweest zal de twijfel over het wel/niet doen van een Master in Maastricht denk best groter worden. Vond de Master Information Day vorig jaar niet echt boeiend, was er ook nog een een maandje of twee geleden, die ging wel. Heb zelf als major Accountancy, minor Finance, een Master in het buitenland betekent andere regelgeving, nu zeker met de nieuwe IFRS standaard etc. Maar buitenland is wel interessanter, zeker in de VS zijn de faciliteiten zoveel groter. Maar Maastricht is dan weer goedkoper...zo kan ik nog ff doorgaan...zucht...
  vrijdag 11 februari 2005 @ 21:13:54 #71
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25047070
ja precies die blaataap . I klamer.. am an idiot. Ik weet nog niet zeker wat ik ga doen, ik zit te denken aan strategy met minor accounting of een dual major accounting/strategy als dat enigzins mogelijk is.
pi_25047198
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 21:13 schreef Quickbeam het volgende:
ja precies die blaataap . I klamer.. am an idiot. Ik weet nog niet zeker wat ik ga doen, ik zit te denken aan strategy met minor accounting of een dual major accounting/strategy als dat enigzins mogelijk is.
Hehehe, Klamer..., volgens mij moet je om een B.sc. in IB te halen 4 major vakken, 2 minor vakken en 2 electives (IB en QE) gelopen hebben. Je kan niet de electives vervangen voor andere vakken om een dubbele major te doen. Of je moet na je hele studie nog de twee andere vakken lopen van je minor om dus in feite twee majors gehad te hebben. Als je dit doet komt het trouwens niet op je 'diploma' te staan, alleen B.sc. in International Business.

Beste wat je kan doen is het ff navragen bij Surfyourself...
  vrijdag 11 februari 2005 @ 23:30:59 #73
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25048965
ja, ik studeer economics maar kan wel de zelfde major and minors kiezen. Ik zal het eens navragen, maar het leek mij logisch dat ik gewoon 2x een dubbel blok zou lopen. Ik loop dan 3 of 4 vakken ipv 2. Ik wil dit misschien doen omdat ik niet zeker ben welke richting ik op wil, hoewel management mij erg aantrekt valt er veel geld te verdienen in de accountancy.
pi_25049138
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 23:30 schreef Quickbeam het volgende:
ja, ik studeer economics maar kan wel de zelfde major and minors kiezen. Ik zal het eens navragen, maar het leek mij logisch dat ik gewoon 2x een dubbel blok zou lopen. Ik loop dan 3 of 4 vakken ipv 2. Ik wil dit misschien doen omdat ik niet zeker ben welke richting ik op wil, hoewel management mij erg aantrekt valt er veel geld te verdienen in de accountancy.
Had hierover al een bericht gestuurd naar Surfyourself -->

The answer to your question is:

No, unfortunately it is not possible to take 3 courses in one block. See
the study guide about this matter at page 90.

Kind regards,

Information & Service Desk
·Information & Servicesite Surfyourself
·http://www.surfyourself.nl

Maar, volgens een studie adviseur is er wel de mogelijkheid om onofficieel extra vakken te lopen, misschien moet je anders ff met hem/haar praten of (en hoe) dat kan. Ken ook mensen die hebben geprobeerd om twee skills tegelijkertijd te lopen (weet alleen niet hoe het is afgelopen).
  zaterdag 12 februari 2005 @ 10:20:18 #75
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25053143
ok bedankt!

Ja zover ik weet is het goed mogelijk in de vs, waar redelijk wat mensen een dual major hebben. Het verschil is bij ons natuurlijk minimaal (2 vakken), maar toch is het wel handig voor de toestroom naar je master. Een maat van mij heeft het wel bij rechten gedaan, dat hij twee blokken tegelijk liep. Ik denk dat het misschien bij rechten wel wat anders ligt omdat zij daar twee instroom momenten hebben zover ik weet. Hij vertelde mij dat ook mogelijk was op onze faculteit, maar hij zat nog voor de BaMa structuur, dus nu zal het wel weer veranderd zijn. Tegen die tijd zal ik wel even mijn study advisor raadplegen.
pi_25053232
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 10:20 schreef Quickbeam het volgende:
ok bedankt!

Ja zover ik weet is het goed mogelijk in de vs, waar redelijk wat mensen een dual major hebben. Het verschil is bij ons natuurlijk minimaal (2 vakken), maar toch is het wel handig voor de toestroom naar je master. Een maat van mij heeft het wel bij rechten gedaan, dat hij twee blokken tegelijk liep. Ik denk dat het misschien bij rechten wel wat anders ligt omdat zij daar twee instroom momenten hebben zover ik weet. Hij vertelde mij dat ook mogelijk was op onze faculteit, maar hij zat nog voor de BaMa structuur, dus nu zal het wel weer veranderd zijn. Tegen die tijd zal ik wel even mijn study advisor raadplegen.
Bennaar de VS geweest voor m'n study abroad, heb zelfs mensen gesproken met een triple major. Bijvoorbeeld, communication, journalism en supply chain management. Je kan zelf je studie druk bepalen... Het is hier al lastig om 1 extra vak te lopen binnen de econ. faculteit...
pi_25084750
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 10:32 schreef Gerdow het volgende:

[..]

Bennaar de VS geweest voor m'n study abroad, heb zelfs mensen gesproken met een triple major. Bijvoorbeeld, communication, journalism en supply chain management. Je kan zelf je studie druk bepalen... Het is hier al lastig om 1 extra vak te lopen binnen de econ. faculteit...
Dat klopt. Je moet dacht ik toestemming vragen van de studieadviseur. Maar op andere universiteiten zijn ze minder streng in.
  maandag 14 februari 2005 @ 14:05:59 #78
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25085886
Ik vind het wel slecht van de uni. De uni probeert zich echt te vestigen als een BaMa uni met aanzien, maar dit soort dingen moeten nog wel verbeterd worden.
pi_25087853
ik vind de uni sowieso niet zo geweldig professioneel overkomen

ik heb tot nu toe nergens een lijstje gevonden met alles wat ik nu wel en niet gehaald heb.
Lijkt me toch wel een basisding

en waarom moet 1000 formulieren door de compu duwen 5 weken duren?
  maandag 14 februari 2005 @ 18:26:24 #80
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25088425
eleum -> iss premium -> inquiry voor je resultaten. Klamer komt uit rotterdam dus weet hij niet beter.
pi_25089684
quote:
Op maandag 14 februari 2005 18:26 schreef Quickbeam het volgende:
eleum -> iss premium -> inquiry voor je resultaten. Klamer komt uit rotterdam dus weet hij niet beter.
Ze zijn alleen wel langzaam met het bijwerken van dat ISS...de blokken van de vorige tentamenweek staan er nog niet allebei op, alleen Accounting
Maar verder is het wel handig, je moet alleen niet vergeten om als je buiten de Uni inlogt dat je dan unimaas\ voor je ID-nummer moet zetten, anders zie je alleen een wit scherm
pi_25096162
quote:
Op maandag 14 februari 2005 17:47 schreef runaway het volgende:
ik vind de uni sowieso niet zo geweldig professioneel overkomen

ik heb tot nu toe nergens een lijstje gevonden met alles wat ik nu wel en niet gehaald heb.
Lijkt me toch wel een basisding

en waarom moet 1000 formulieren door de compu duwen 5 weken duren?
Je kan ook een overzicht uit laten printen (getekend) bij de onderwijsbalie, naast het reductiebureau in de faculteit waar je je eerstejaars blokboeken kan halen.
pi_25218535
Hoi! ik heb een paar vraagjes. Ik zou graag psychologie gaan studeren aan de UM, maar vraag me af hoe de sfeer er is, hoe het eraan toegaat, de moeilijkheidsgraad. Zelf heb ik studies gedaan uit een heel andere richting. Middelbare was Mavo-D, toen MTS atomatiseringselektronica en daarna HEAO Bedrijfskundige Informatica. Mavo, MTS en propedeuse diploma HEAO heb ik, maar met de HEAO ben ik gestopt in het 3e jaar nu, omdat ik erachter ben gekomen dat ik dit echt niet wil.

Heb o.a. gekozen voor technische opleidingen omdat ik jaren depressief ben geweest, en de Mavo ben ik opgekomen door concentratieproblemen door de depressie zeg maar. Nu ik bijna van mijn depressie verlost ben, kan ik de uni denk ik wel aan. Maar heeft het te maken hebben gehad met een depressie en de daarbij behorende neveneffecten, zoals angsten, een positieve invloed bij de opleiding psychologie door de opgedane ervaring?
En mijn laatste vraag is de moeilijkheidsgraad van de wiskunde/statistiek in vergelijking met de HEAO/HBO. Is dat veel moeilijker of zelfs een wereld van verschil met elkaar?
Einde bericht.
pi_25219001
enige wat ik weet is dat ze bij de open dag zeiden dat je wel van wiskunde moet houden, dus je moet het leuk vinden als je Psychologie wil studeren. De vergelijking met het HBO weet ik niet
pi_25254146
hmmm nee psychologie weet ik ook niets van, ik zou gewoon naar zo'n infodag gaan en ff rondvragen bij de studenten. Verder zijn er ook altijd wel bijspijkercursussen........

Ik heb Philosophy gehaald woeeeij
  vrijdag 25 februari 2005 @ 19:14:27 #86
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25254262
Psychologie en Wiskunde laat me niet lachen. Je krijgt hooguit wat basic statistiek, en dat is echt wel te behappen, ook al ben je een totale wiskunde nul.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 19:15:28 #87
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25254284
Psychologie en Wiskunde laat me niet lachen. Je krijgt hooguit wat basic statistiek, en dat is echt wel te behappen, ook al ben je een totale wiskunde nul. Ik heb PoS ook gehaald (met een magere 5,8 maar een 5.8 nonetheless), dus dat zijn (met een afgekeurde microeconomics paper niet meegrekend) 30 studiepunten.
pi_25254463
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 19:15 schreef Quickbeam het volgende:
Psychologie en Wiskunde laat me niet lachen. Je krijgt hooguit wat basic statistiek, en dat is echt wel te behappen, ook al ben je een totale wiskunde nul. Ik heb PoS ook gehaald (met een magere 5,8 maar een 5.8 nonetheless), dus dat zijn (met een afgekeurde microeconomics paper niet meegrekend) 30 studiepunten.
uhm een vriend van me doet psychologie in Nijmegen en de statistiek schijnt toch wel pittig te zijn, omdat je met psychologie ook onderzoeker kunt worden en je daarom wel het een en ander van statistiek moet weten.

Als je je paper niet gehaald hebt, tellen de punten van het vak toch ook niet? (ik heb nl precies hetzelfde)
  vrijdag 25 februari 2005 @ 19:42:40 #89
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25254725
nee dat klopt, maar ik heb mijn tentamen wel gehaald en ik heb alle hoop dat ik het deze keer wel haal. Mijn paper was echt slecht vorige keer, en ik had net een 5 en geen 6 dus hopelijk heb ik nu wel een voldoende.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 19:53:12 #90
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25254886
sorry voor de dubbele post, maar bij psychologie krijg je echt niet meer statistiek dan economen. Je kan namelijk met economie ook onderzoeker worden (academisch he), en de meeste toetsen die je daar moet uitvoeren zijn verschillende deviaties van Hypothese toetsen.
pi_25256574
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 19:53 schreef Quickbeam het volgende:
sorry voor de dubbele post, maar bij psychologie krijg je echt niet meer statistiek dan economen. Je kan namelijk met economie ook onderzoeker worden (academisch he), en de meeste toetsen die je daar moet uitvoeren zijn verschillende deviaties van Hypothese toetsen.
ik vind onze statistiek momenteel niet echt een eitje, kan me voorstellen dat dat voor *uhm diegene die dat vroeg hier boven ons* best lastig is.......
  vrijdag 25 februari 2005 @ 22:29:10 #92
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25257365
nee dat zeg ik ook niet, maar als je alleen stats zou krijgen en het zou op het zelfde niveau zijn is het nog best te doen.
pi_25263631
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 19:06 schreef runaway het volgende:
hmmm nee psychologie weet ik ook niets van, ik zou gewoon naar zo'n infodag gaan en ff rondvragen bij de studenten. Verder zijn er ook altijd wel bijspijkercursussen........

Ik heb Philosophy gehaald woeeeij
Ik ook, het was maar een 6-je, maar das genoeg
Heb jij al 30 ECTS Quickbeam...doe je goed
Ik heb er pas 17
  zaterdag 26 februari 2005 @ 12:48:04 #94
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25264442
officiel nu 23.5, omdat mijn micropaper is afgekeurd. Als die deze keer wel wordt goedgekeurd heb ik er idd 30.
pi_25265671
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 12:48 schreef Quickbeam het volgende:
officiel nu 23.5, omdat mijn micropaper is afgekeurd. Als die deze keer wel wordt goedgekeurd heb ik er idd 30.
same here..........

1-1-1-1, je hebt nog 1 her toch?? Kun je dus ook op 23.5 komen
pi_25265936
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 21:35 schreef runaway het volgende:

[..]

ik vind onze statistiek momenteel niet echt een eitje, kan me voorstellen dat dat voor *uhm diegene die dat vroeg hier boven ons* best lastig is.......
QM I en QM II haalbaar, doch lastig. Het mathematics gedeelte van QM II is best te doen, krijg je weer terug in Applied Operations als je deze QE Elective neemt. Lopen jullie nu geen QM II?
pi_25267042
jeps, QM 2 en strategy
  zaterdag 26 februari 2005 @ 18:58:31 #98
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25268931
QM2 is bij economics wel heel anders, maar de laatste 4 weken zijn schijnbaar een stuk makkelijker. Ik vind persoonlijk het vak macroeconomics wat ik nu loop best pittig.
pi_25290254
Ik ga woensdag een dagje meelopen met een studente. Hierna ga ik me denk ik inschrijven voor economics en langzamerhand maar eens een kamertje zoeken . Tips zijn altijd welkom .
pi_25378379
Ok was wel leuk, maar ik schrok wel van het niveau van QM2 :S. Maja misschien is dat ook wel logisch aangezien ik natuurlijk ook meteen in het diepe werd gegooid . Maar iedereen deed wel actief mee enzo, dat viel mij wel op. Nu nog kamertje
pi_25379544
QM II doe je natuurlijk wel na eerst 7 weken QM I gehad te hebben...
pi_25382768
ik moet die stomme essay herschrijven

grrrrrmbl
  zondag 6 maart 2005 @ 10:06:37 #103
87002 1-1-1-1-1
blablabla
pi_25392713
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 17:30 schreef runaway het volgende:
ik moet die stomme essay herschrijven

grrrrrmbl
Van E&B bedoel je?
Ik ook, maar ik hoef gelukkig alleen de style een beetje te veranderen...das een half uurtje werk
Trouwens, weet iemand hier waar je dat EBSCO kan vinden?
Ik ben nl. niet naar die Library-onzin geweest
Trouwens Ron, al begonnen aan de presentatie
pi_25396364
ik moet ook alleen style, ik heb er al superlang op gezeten!!!!! Mijn body was een regelrechte 2 haha, net als de paragraphing.

Ebsco moet ik ook hebben, moet taak 15 doen. Jij ook toevallig?
Ebsco kun je alleen krijgen door je internetinstellingen zo te zetten dat je toegang tot sommige dingen hebt (zoals dus ebsco)
iets als een VPN ofzoiets? Iemand enig idee waar je dat kunt downloaden?
ebsco vind je via my library - middenkolom kun je ergens faculteit der EWB aanklikken, dan volgende en dan kom je bij ebsco.
  zondag 6 maart 2005 @ 15:01:08 #105
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25396438
^ Een VPN verbinding kun je aanmaken gewoon vanuit windows, maar je moet wel de instellingen weten (zoals IP, en security settings).
pi_25396520
op de site van de um is hier ook vanalles over te vinden, maar helaas; ik blijf blond
  zondag 6 maart 2005 @ 15:39:53 #107
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25397116
quote:
Op zondag 6 maart 2005 15:06 schreef runaway het volgende:
op de site van de um is hier ook vanalles over te vinden, maar helaas; ik blijf blond
Dan is er geen redden meer aan nee.
pi_25399058
quote:
Op zondag 6 maart 2005 15:39 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Dan is er geen redden meer aan nee.

helaasssssss

maar goed, gaan jullie nog uit deze week? Ik heb donderdag mijn presentatie *schijt in de broek*, maar 's avonds ga ik wel ff flink uit (waarschijnlijk alla/clinique)
pi_25401558
quote:
Op zondag 6 maart 2005 10:06 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Van E&B bedoel je?
Ik ook, maar ik hoef gelukkig alleen de style een beetje te veranderen...das een half uurtje werk
Trouwens, weet iemand hier waar je dat EBSCO kan vinden?
Ik ben nl. niet naar die Library-onzin geweest
Trouwens Ron, al begonnen aan de presentatie
Nou ik had dus een artikel gevonden en had dat naar onze tutor gemaild.
Kreeg ik gisteravond een mailtje terug dat het eigenlijk niet goed was. Echter gisteravond kon ik er niks meer aan doen en vandaag heb ik de hele dag moeten werken (koopzondag ), dus gaat nog leuk worden. Wanneer ik er dus dinsdag niet ben zeg je maar dat ik ziek ben
......
  zondag 6 maart 2005 @ 21:39:43 #110
87002 1-1-1-1-1
blablabla
pi_25402042
quote:
Op zondag 6 maart 2005 21:06 schreef Slomy het volgende:

[..]

Nou ik had dus een artikel gevonden en had dat naar onze tutor gemaild.
Kreeg ik gisteravond een mailtje terug dat het eigenlijk niet goed was. Echter gisteravond kon ik er niks meer aan doen en vandaag heb ik de hele dag moeten werken (koopzondag ), dus gaat nog leuk worden. Wanneer ik er dus dinsdag niet ben zeg je maar dat ik ziek ben
Is goed..zal ik doen
Denk alleen niet dat ie het zal geloven na vorige week met onze presentatie, dat zou wel heeel toevallig zijn
Kut...ik kom er trouwens net achter dat ik aanstaande donderdag mijn presentatie moet doen, das vrij matig

[ Bericht 5% gewijzigd door 1-1-1-1-1 op 06-03-2005 21:46:47 ]
pi_25408054
heej 1111 ikke ook!!!!!!!!!!!

task 15 geloof ik
pi_25408307
quote:
Op maandag 7 maart 2005 09:25 schreef runaway het volgende:
heej 1111 ikke ook!!!!!!!!!!!

task 15 geloof ik
Ik 16a
  maandag 7 maart 2005 @ 09:49:24 #113
19840 Libris
Live from Singapore
pi_25408333
Zijn er geen andere mensen dan IB/economie? Het wordt zo eentonig...
pi_25437205
quote:
Op maandag 7 maart 2005 09:49 schreef Libris het volgende:
*Econometrie*
  woensdag 9 maart 2005 @ 11:21:13 #115
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_25439330
quote:
Op maandag 7 maart 2005 09:49 schreef Libris het volgende:
Jawel, University College! Sinds anderhalve maand!
  donderdag 10 maart 2005 @ 14:21:17 #116
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_25457296
*Gezondheidswetenchappen* meldt zich!
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  vrijdag 11 maart 2005 @ 17:30:08 #117
107372 twistednerve
Bekend van TV
pi_25475857
Zit er iemand hier bij Circumflex? heb namelijk zelf wel interesse om eens een kijkje te gaan nemen daar, volgens de website zijn er zo´n 600 leden, dus ik was benieuwd of een paar daarvan ook in dit topic rondzwierven en iets meer over dit gezelschap konden vertellen...
Het is beter dat ik het zeg in plaats van iemand met een vol verstand...
pi_25475996
ik bn wel naar een SF feest geweest!!!!!!!!!

Persoonlijk heb ik niet zoveel met die verenigingen, als ik ze op zo'n feest zie staan in dezelfde polo en gesplitst in groepjes van jongens en meisjes heb ik altijd een beetje kleuterschool idee. Maar goed

Presentatie gelukkig gehaald !!!!!!! woeeeij
  zaterdag 12 maart 2005 @ 14:21:04 #119
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25489128
*Circumflex lid meldt zich

Stel je vragen maar...
pi_25532593
zo.. de decentrale selectie brief voor IB eindelijk een beetje klaar.
lijkt dit er een beetje op pistol pete?
Enige wat ik er nog aan ga veranderen is wat meer motivatie erbij denk ik.. en de datum natuurlijk

oja, weet iemand hoelang het duurt voordat je reactie hebt op zo'n brief?

[ Bericht 6% gewijzigd door superheist op 16-03-2005 23:19:17 ]
pi_25538750
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 22:28 schreef superheist het volgende:
zo.. de decentrale selectie brief voor IB eindelijk een beetje klaar.
lijkt dit er een beetje op pistol pete?
Enige wat ik er nog aan ga veranderen is wat meer motivatie erbij denk ik.. en de datum natuurlijk

oja, weet iemand hoelang het duurt voordat je reactie hebt op zo'n brief?
Voor wanneer moet je die brief hebben opgestuurd superheist?
pi_25538833
1 april
pi_25540092
15 april volgens de site, zie ik nu.

[ Bericht 61% gewijzigd door Plantenbak op 17-03-2005 11:53:21 ]
pi_25543400
kun je na het behalen van je P gewoon stoppen met de studie?

zonder iets terug te hoeven betalen aan de ib-groep?
  donderdag 17 maart 2005 @ 15:43:44 #125
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_25544725
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 14:46 schreef runaway het volgende:

ja, geen probleem. heb ik ook gedaan, heb m'n p in journalistiek gehaald, en ben toen richting maastricht gekomen.
pi_25545084
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 11:47 schreef Plantenbak het volgende:
15 april volgens de site, zie ik nu.
oja ik dacht altijd 1 april. ach, stuur em deze week toch op.
pi_25546954
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 16:02 schreef superheist het volgende:

[..]

oja ik dacht altijd 1 april. ach, stuur em deze week toch op.
Succes d'r mee. Ik heb een aantal dagen geleden de spullen naar de ibgroep gestuurd. Ook voor de decentrale aangemeld.
pi_25547181
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 17:28 schreef Plantenbak het volgende:

[..]

Succes d'r mee. Ik heb een aantal dagen geleden de spullen naar de ibgroep gestuurd. Ook voor de decentrale aangemeld.
jij ook succes ermee
pi_25568069
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 14:46 schreef runaway het volgende:

Nee tenzij je binnen 10 jaar een diploma haalt.
pi_25586511
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 16:42 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Nee tenzij je binnen 10 jaar een diploma haalt.
een diploma???? dat mag dus ook een totaal andere richting zijn?
  zaterdag 19 maart 2005 @ 15:26:37 #131
43715 Plantenbak
bosjes dude!
pi_25587756
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 14:29 schreef runaway het volgende:

[..]

een diploma???? dat mag dus ook een totaal andere richting zijn?
Ja. Diploma is diploma.
  zondag 20 maart 2005 @ 12:54:33 #132
112224 Anubys87
woef woef
pi_25607841
Ik heb me ingeschreven bij de IB-groep! . Tot over een paar maandjes!
  zondag 20 maart 2005 @ 17:10:51 #133
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25613914
op beter gezegd tot op de kroeg tijdens de inkom
pi_25874462
wanneer is de inkom eigenlijk? eind augustus of begin september?
en m'n brief is ingestuurd.. ik ben benieuwd wanneer ze reageren..
pi_25876378
vorig jaar was de inkom laatst augustus.

http://www.inkom.unimaas.nl/

tadam, daar zal het vast wel opstaan
  donderdag 31 maart 2005 @ 12:33:03 #136
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_25878107
psychologie studente meldt zich. wel al bijna klaar... vijfdejaars...
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
  zaterdag 2 april 2005 @ 11:58:30 #137
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25927373
Ah de officiele tentamens zijn weer voorbij. Hoe zijn die van jullie gegaan?
Ik heb QM2 denk ik wel gehaald, al heb ik sterke twijfels over mijn andere vak Macroeconomics.
  zaterdag 2 april 2005 @ 12:57:52 #138
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_25928646
Ik heb nog nooit zoveel geschreven. Ik heb nog steeds een zere duim. Behalve Research methods heb ik toch wel het idee dat ik alles gehaald heb.
pi_25930626
ik heb een 7 voor QM tralalalla woeiiiiij

Strategy weet ik nog niet zo, dat zien we wel

nu lekker een week vakantie
  zaterdag 2 april 2005 @ 14:42:37 #140
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_25930700
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 14:39 schreef runaway het volgende:
ik heb een 7 voor QM tralalalla woeiiiiij

Strategy weet ik nog niet zo, dat zien we wel

nu lekker een week vakantie
Zo niet eerlijk. Ik heb welgeteld 3 dagen vrij, vrijdag, zaterdag en zondag. Maandag begint het gewoon weer! En dat is geloof ik ook mijn enige vakantie voor de zomervakantie. Natuurlijk wel 6 mei vrij, en pinkstermaandag..maar dan zal er ook altijd werk op me wachten. Geniet ervan!
pi_25930738
ow das klote zeg.............

zaterdag 2 april 2005 @ 14:45:56 #142
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_25930787
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 14:43 schreef runaway het volgende:
ow das klote zeg.............

Ach, that's life! (Ik heb al wel stiekem regendansjes gedaan! )
pi_25931146
hoe bevalt university college eigenlijk?

Waar kun je zoal uit kiezen?
  dinsdag 5 april 2005 @ 18:00:35 #144
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_26003439
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 15:02 schreef runaway het volgende:
hoe bevalt university college eigenlijk?

Waar kun je zoal uit kiezen?
University college bevalt goed. Veel werk, maar dat was te verwachten.

Waar kan ik uit kiezen? Eigenlijk uit alles. Er zijn drie hoofdrichtingen, humanities, social sciences en life sciences. Binnen die richtingen is er keuze uit ontzettend veel vakken. Op dit moment volg ik philosophy to science, international relations en verplicht researchmethods. Het tentamen daarvoor heb ik trouwens gehaald met een 6.5!
pi_26198678
Ik heb ook tentamens gehaald!

Ik hoef nog maar 1 vak en mijn scriptie.
pi_26216172
Hulp hulp hulp. ik wil graag inloggen op premium, maar ik krijg bij het intikken van de URL al een wit scherm (http://www.unimaas.nl/premium/iss). Het maakt toch niet uit dat ik op mijn werk zit en dus niet surf met een IP-adres van de uni?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 14 april 2005 @ 13:27:19 #147
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_26220403
unimaas.nl/ voor je nummer zetten
pi_26220898
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:27 schreef Quickbeam het volgende:
unimaas.nl/ voor je nummer zetten
Dat weet ik, maar ik kom niet eens tot aan het scherm waar ik mijn nummer kan invullen, als ik de link intik krijg ik gewoon al een wit scherm.

Het zou aan de beveiliging op het werk kunnen liggen, straks thuis nog maar eens proberen.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_26221352
Proxyserver ingesteld, krijg ik nu een Cache Access Denied

Ze willen me niet meer kennen
pi_26227955
Dan moet je het eens met netscape proberen in plaats van internet explorer, die werkt wel altijd.
El duffo o muerte
pi_26230546
Thuis kon ik zo inloggen, dus het ligt aan de instellingen op het werk.
Nu nog even uitzoeken hoeveel punten ik nodig heb in totaal
pi_26231046
zo, dit weekend weer eens naar maastricht. Langs de makelaar en gaat m'n toekomstige kamergenoot langs de AH om te solliciteren. En ook even naar Belgie, kijken hoe ver dat fietsen is.
  vrijdag 15 april 2005 @ 21:09:00 #153
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_26257323
bij de ah werken tijdens je studententijd
pi_26259125
wat een suf boek van logistics zeg (N)

maar goed, nu lekker weeeeeeeeeeeeeekend *:*
  zaterdag 16 april 2005 @ 00:41:38 #155
17114 Pistol_Pete
pi_26262656
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:24 schreef runaway het volgende:
wat een suf boek van logistics zeg (N)

maar goed, nu lekker weeeeeeeeeeeeeekend *:*
Semijn vak?

Dan zou ik maar goed de titel van het boek en auteur onthouden.

Dan is het namelijk een tentamen vraag
pi_26271236
wat is semijn :S ?
  zaterdag 16 april 2005 @ 15:56:45 #157
17114 Pistol_Pete
pi_26273010
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 14:39 schreef runaway het volgende:
wat is semijn :S ?
block coordinator voor logistiek vakken, maar nu niet meer merk ik
pi_26273430
hehe die heb ik ook nog wel een stuk of drie blokken gehad... Semeijn is/was erg bekend...
pi_26279121
Wat lopen jullie ook al weer naast Logistics dit blok?
pi_26293104
Goeiemiddag allemaal...
Ik kom een mss wat mindere mededeling voor jullie doen... Binnenkort gaan alle slowchats binnen SES opgeheven worden en komt er één algemene SC... Er zijn nu teveel 'kliekjes' en de meerwaarde van een aparte SC voor elke scholengemeenschap/studie/universiteit zie ik niet...
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
pi_26298226
geeeeen algemene SC (N)

@ gerdow: we lopen nu ook finance
  zondag 17 april 2005 @ 19:09:11 #162
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_26303476
wat is de meerwaarde van een aparte slowchat?
wat heb ik te doen met iemand die aan de Rug studeert?
veroorzaakt het overlast dat wij slowchatten?
pi_26304083
ja juist, als alle universiteiten bij elkaar worden gegooid in een SC topic ben je al snel de mensen van je eigen uni kwijt!!!!!!!

Bovendien hebben jullie idd helemaal geen last van ons
pi_26312967
Zie de meerwaarde inderdaad niet van een apart topic. Als je weet dat je een 'mindere mededeling' doet, waarom doe je het dan en laat je het niet zoals het is? Ik zal niet snel gaan discussieren over de kwaliteit van het mensa voedsel van een universiteit buiten Maastricht...dan open ik wel een nieuw topic waarin we zeggen hoeveel slechter we het wel niet hebben (D'Artagnan is trouwens prima voor ontbijt)... Door het houden van aparte topics stimuleren we juist het idee van een 'slow'chat. Het bijeenvoegen van topics zou deze slowheid zeker wegnemen, wat nou juist zo geniaal is...
  maandag 18 april 2005 @ 06:04:49 #165
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26314836
En de slowchat is wel erg slow hier... Noem het dan gewoon Geniaal Universieit Maastricht topic....

OT:
Mijn faculteit wordt dus niet opgeheven... Het CvB heeft jaren volgehouden dat de enige optie voor AW om te overleven was om bij EWB te gaan en nu blijkt dat het toch weer zelfstandig kan... Nou ja, kan er niet mee zitten, nog zes weken en dan ben ik officieel niet meer in dienst van de UM waarschijnlijk.
pi_26316499
Kom er net achter dat hier op Fok! dit speciale Uni Maastricht topic is en vind het JUIST cool om hier af en toe te posten, ik denk niet dat ik dat ook in een algemeen topic zou doen. Raar idee. Alsjeblieft niet doen..
pi_26337608
Ach maak gewoon een verkapte Unimaas topic Met als titel onderwijs moet beter ofzo, en intussen kun je daar alles kwijt
  dinsdag 19 april 2005 @ 01:28:59 #168
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26339311
quote:
Op maandag 18 april 2005 10:04 schreef Taste het volgende:
Kom er net achter dat hier op Fok! dit speciale Uni Maastricht topic is en vind het JUIST cool om hier af en toe te posten, ik denk niet dat ik dat ook in een algemeen topic zou doen. Raar idee. Alsjeblieft niet doen..
Welke studie doe je. Taste?
pi_26350491
quote:
Op donderdag 14 april 2005 20:24 schreef superheist het volgende:
zo, dit weekend weer eens naar maastricht. Langs de makelaar en gaat m'n toekomstige kamergenoot langs de AH om te solliciteren. En ook even naar Belgie, kijken hoe ver dat fietsen is.
Je gaat in België op kamers????
ik raad het af
pi_26350871
edit: -dubbel-
pi_26350876
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 15:52 schreef Verstreujem het volgende:

[..]

Je gaat in België op kamers????
ik raad het af
het liefst natuurlijk in het centrum of andere wijk van Maastricht. Maar als we echt geen appartement kunnen vinden voor het geld, moeten we wel uitwijken naar randgemeentes in Nederland of Belgie..
Hoezo is Belgie eigenlijk af te raden?
pi_26351090
Belgie is af te raden omdat een jaarcontract rechtsgeldig is daar, in tegenstelling tot in Nederland. Als jij hier een betere kamer vind, en je woont al in Nederland, heb je 1 of 2 maanden opzegtermijn. Woon jij in Belgie en wil je verhuizen, dan zal je dat jaarcontract uit moeten dienen.

Daarnaast is het echt niet zo moeilijk om iets in Maastricht te vinden hoor. Het centrum is in het begin wat hoog gegrepen, dat duurde bij mij ook ruim een jaar. Echter, wijken zoals het Wittevrouwenveld, of Scharn, daar vind je vrij eenvoudig een kamer volgens mij.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_26351252
@Libris: al sinds '98 International Business :s

Over kamers: informeer bij Woonpunt en op andere plekken naar de flats langs de A2!! Een aantal vrienden van mij wonen daar sinds kort. Deze flats worden over een jaar of 5 (of nog later) gesloopt. Voorlopig kun je daar prima en goedkoop wonen. Ook geschikt voor koppels. Door die sloopplannen staat de helft van de appartementen leeg geloof ik, ze worden overgekocht door de gemeente en dan verhuurd...
pi_26356546
In elk geval geen kamer van woonpunt aannemen van die flat in vijverdal.
  dinsdag 19 april 2005 @ 20:32:41 #175
43715 Plantenbak
bosjes dude!
pi_26357331
Jullie Topic blijft bestaan. Olé.
  woensdag 20 april 2005 @ 02:09:03 #176
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26365607
Ik heb trouwens 3 jaar in Vroenhoven gezeten, is me eigenlijk wel goed bevallen. Ja, het jaarcontract is minder, maar de afstand is ok, alleen die kloteheuvel op de Tongerseweg bij de Rabobank....

kreeg trouwens gisteren een mail over een interview met de Observant, als alumnus
pi_26384082
Kent iemand maaslandbeheer? Ik ga morgen naar Maastricht om een kamer te bekijken aan het Tongerseplein. Verder ga ik ook bij een hospitakamer kijken in de Victor Stuerstraat maar die is van kamerburo.net. Ook ga ik bij een studentenhuis aan de papenweg kijken.
pi_26384356
quote:
Op woensdag 20 april 2005 20:09 schreef Anubys87 het volgende:
Kent iemand maaslandbeheer? Ik ga morgen naar Maastricht om een kamer te bekijken aan het Tongerseplein. Verder ga ik ook bij een hospitakamer kijken in de Victor Stuerstraat maar die is van kamerburo.net. Ook ga ik bij een studentenhuis aan de papenweg kijken.
ik heb geen ervaring met maaslandbeheer, maar makelaar met kamers zijn: rotsvast.nl en www.wmm.nl. Bij rotsvast ga ik me binnenkort inschrijven.
pi_26392442
Ik ken mensen die via Maaslandbeheer een leuke kamer hebben geregeld. Enige probleem met Maaslandbeheer is dat ze bemiddelingskosten vragen, en die liggen niet erg laag.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_26434190
Ik heb mijn kamer via regio beheer zuid gekregen (http://www.regiobeheerzuid.nl/). Kost je wel eenmalig 200 euro of zo maar ze zijn goedkoper dan maasland beheer.
  vrijdag 22 april 2005 @ 17:57:21 #181
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26436694
Een keer een kamer via maaslandbeheer gekeken... Was echt helemaal niets... Maar je hoeft dacht ik geen lid te zijn om te gaan kijken.

Trouwens officieel mijn ontslag ingediend, per juni ben ik niet meer in dienst van de UM
pi_26437415
ik zou het niet via een makelaar doen, kost alleen maar veel geld

kamerburo en kamernet.nl is prima!!! Maastricht is Amsterdam/Nijmegen niet he
pi_26440214
Ik ben van plan een appartement te huren, geen kamer, en ook met twee slaapkamers, die zijn niet te vinden buiten de makelaars.
pi_26452844
Ik heb een kamer bij een hospita. Vent van 81 maja. Er woont nog een meisje boven. Ik heb de gehele 1e verdieping. Eigen zitkamer en daarbij met klapdeuren een slaapkamer. OOk heb ik heb een eigen keuken en douche moet ik dan met dat meisje delen. Eigen toilet heb ik ook. Oja en een balkon . Oppervlakte is iets van 40 m2. Ik laat nog kabelinternet aanleggen en dan heb ik de ideale kamer. Het is in de Victor van Stuerstraat vlakbij het Wilhelminaplein, dus lekker dichtbij het centrum.
pi_26958454
Zo, dit topic eens wat nieuw leven inblazen! (net gevonden (dankzij Runaway zonder dat ze het zelf weet )
Fiscaal Econoom meldt zich! (dat zijn - met de Econometristen de buitenbeetjes van de faculteit. Lekker heen en weer geslingerd tussen 2 faculteiten; die dan ook nog eens geen rekening met elkaar houden.
pi_26980938
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 21:55 schreef Big_Drunk_Al het volgende:
Zo, dit topic eens wat nieuw leven inblazen! (net gevonden (dankzij Runaway zonder dat ze het zelf weet )
Fiscaal Econoom meldt zich! (dat zijn - met de Econometristen de buitenbeetjes van de faculteit. Lekker heen en weer geslingerd tussen 2 faculteiten; die dan ook nog eens geen rekening met elkaar houden.
heeeeej welkom hier in de SC!!!!! vertel ff waar ik je mee geholpen heb dan

en ff voorstellen *met pic* he ? !!!!!!
pi_26988790
quote:
heeeeej welkom hier in de SC!!!!! vertel ff waar ik je mee geholpen heb dan
Ik kwam dit topic tegen via je post-history (eigenlijk een mis-klik omdat ik je profiel wou lezen na een geslaagde opmerking in "Single en selectief deel zoveel" )
quote:
en ff voorstellen *met pic* he ? !!!!!!
Voor wat, hoort wat...
pi_27002987
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 20:47 schreef Big_Drunk_Al het volgende:

[..]

Ik kwam dit topic tegen via je post-history (eigenlijk een mis-klik omdat ik je profiel wou lezen na een geslaagde opmerking in "Single en selectief deel zoveel" )
whehe........
quote:
Voor wat, hoort wat...
fotoboek.fok.nl/runaway

en nu jij weer

edit - jouw fotoboek ook gevonden, zit alleen een slotje op (dan kun je er niet in reageren )

[ Bericht 11% gewijzigd door runaway op 14-05-2005 13:55:14 ]
pi_27003603
quote:
edit - jouw fotoboek ook gevonden, zit alleen een slotje op (dan kun je er niet in reageren )
Ik zal je even de sleutel geven

Ik had al eens een blik geworpen op jouw fotoboek (ging er aanvankelijk vanuit dat iedereen zijn fotoboek in zijn signature en/of profiel zou linken). Zal er nog eens met een frisse blik naar kijken (had gister beetje last van mijn ogen; ben druk bezig alle 53 topics S&S te lezen )
pi_27003700
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 14:13 schreef Big_Drunk_Al het volgende:

ben druk bezig alle 53 topics S&S te lezen )
afradertje!!!!!!!
pi_27003789
quote:
afradertje!!!!!!!
Staan toch wel interessante dingen in (tussen alle slowchat e.d. door).
Heeft er niemand een samenvatting? (lijkt de uni wel )
pi_27003828
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 14:23 schreef Big_Drunk_Al het volgende:

[..]

Staan toch wel interessante dingen in (tussen alle slowchat e.d. door).
Heeft er niemand een samenvatting? (lijkt de uni wel )
hmm ja das wel waar, maar op een gegeven moment wordt het wel erg suf...........

maare, vertel eens: ga je veel uit enzo in Maastricht (beetje vage foto, dus geen id of ik je ooit in de kroeg gezien heb)
pi_27004024
quote:
maare, vertel eens: ga je veel uit enzo in Maastricht (beetje vage foto, dus geen id of ik je ooit in de kroeg gezien heb)
Sorry, ik kon op de computer alleen foto's vinden die gemaakt zijn onder invloed van alcohol, waarop ik me dagen niet geschoren had, of met pruiken/mutsen e.d. op (of een willekeurige combinatie van die 3 ).
Ik ben nog een ouderwetse trein-Limbo , dus in Maastricht uitgaan blijft vaak beperkt tot de keren dat iemand zich opoffert om te bobben. Toch wel jammer, want als we in Maastricht zijn, is het wel altijd gezellig (en heb ik jou waarschijnlijk nog nooit gezien )
pi_27004132
alcohol foto's zijn ok
pi_27004356
quote:
alcohol's ok
Helemaal mee eens! (even selectief met je reply omgesprongen )
Foto's van uitgaan sta ik soms wel eens 'n beetje vreemd op (met carnaval sta ik bijv. op een foto met een heel raar gezicht, omdat ik net een elleboog in mijn gezicht kreeg... maar dat zie je natuurlijk niet op zo'n foto).

Heb trouwens een nieuwe foto toegevoegd...
pi_27004373
ah ff kijken

maare waar woon je nu dan? Wel in limburg neem ik aan......
Wil je niet graag op kamers?
pi_27004553
quote:
maare waar woon je nu dan? Wel in limburg neem ik aan......
Wil je niet graag op kamers?
In die "Wereldstad" met 2 (!!) NS-stations.
Bestaan er dan trein-Brabo's?

Ik zou wel op kamers willen als ze wat nadelen zouden schrappen (chronisch geldgebrek, constante klerezooi) [Maar dat kan ik mijn moeder niet aandoen mijn zus is nl. pas geleden ook vertrokken]
pi_27004578
woon je in geleen? of waar?

op kamers is echt super!!!!! Daar weegt geldgebrek niet tegen op (maar dat is alleen maar mijn mening hoor )
pi_27004666
Denigrerend ook wel Sittard-Zuid genoemd

Had ik toch in Rotterdam moeten gaan studeren... nu ontbreekt de noodzaak / de sterke wil om te vertrekken (geen zeikouders bijv. zoals dat anderen nog wel eens aanspoort)
pi_27004894
quote:
hmm ja das wel waar, maar op een gegeven moment wordt het wel erg suf...........
Kwam net idd een hoop slowchatonzin voorbij (wijn, spelling&grammatica, verlopen condooms ), maar gelukkig doorbrak jij de malaise met een paar goeie opmerkingen
pi_27004977
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 15:34 schreef Big_Drunk_Al het volgende:

[..]

Kwam net idd een hoop slowchatonzin voorbij (wijn, spelling&grammatica, verlopen condooms ), maar gelukkig doorbrak jij de malaise met een paar goeie opmerkingen
hmm in welk deel ben je aan het lezen? (heb maar in 3 delen ofzo gepost geloof ik) ........
pi_27005075
Ik heb net deel 3 (van het centrale topic) af... nog maar 15.000 posts te gaan
pi_27005147
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 15:45 schreef Big_Drunk_Al het volgende:
Ik heb net deel 3 (van het centrale topic) af... nog maar 15.000 posts te gaan
ik zeg : skippen !!!!!!!!!!!!
pi_27005352
Het niveau daalt inderdaad... ik ga maar eens een deeltje of 40 skippen. Of heb je nog aanraders?
pi_27005397
nee, gewoon lekker de kroeg ingaan.......

de S&S topics worden een beetje erg depri en wij zijn nog jong en kanshebbers enzo
*dat laatste was een geintje*
pi_27005752
De kroeg ingaan is inderdaad wel de beste oplossing voor ons al jonge kanshebbers [vanaf hoe oud vind je iemand kansloos dan!? *van hetzelfde*]
pi_27006007
ze gedragen zich daar gewoon een beetje kansloos ...........

maar goed, wij hebben lekker weekend

jij was ook eerstejaars toch? Bevalt het allemaal een beetje?
pi_27006206
Extra lang weekend zelfs normaal heb ik maandagmorgen om 8u30 onderwijsgroep, maar nu hoef ik woensdag pas weer te gaan (toch handig dat Pinksteren ). Das wel weer een voordeel van rechtenvakken; maar 1 owg per week. [zie reactie op jouw/mijn fotoboek]

Ik ben ('n relatief jonge) derdejaars... als alles goed gaat voor mijn 21e zelfs al bachelor (qua universitaire titel welteverstaan, op dat andere gebied kost dat beduidend minder moeite )
pi_27006421
ow ik ben pas 19...... en eerstejaars

wat wil je na je bachelor gaan doen?

En op de een of andere manier heb ik tot nu toe iedere keer geluk gehad met rooster. !e periode van 16-18 (dat was minder maja), 2e van 13.30-15.30 en 3e en 4e van 11 tot 13. Lekker uitgaan zonder superbrak in je groepje te zitten

Fijn weekend!!!!!
pi_27006748
Ik word ook pas over een paar maanden 21.

Na dit jaar ga ik eerst de aansluitende master doen. Daarna misschien nog een master fiscaal recht ofzo. Anders moet ik op mijn 21e gaan werken, voel ik me nog veel te jong voor

Met roosters heb ik dit jaar minder geluk; ik moet al sinds november ieder blok minstens 1x per week om half 8 in een (volle ) trein stappen... en ik ben niet echt een ochtendmens...

Hoe bevalt IB? Gezellig he, al die Duitsers!? Ik had vorig blok een 2e jaars IB-vak [don't ask me why], had er toen een paar hele irritante in mijn groep zitten

Jij ook een prettig weekend!!! (welke stad ga je onveilig maken? )
pi_27006836
uhm ik blijf denk ik binnen dit weekend, deze week al twee keer in Maastricht uitgeweest en nog een berg werk te doen (als in: ik zóu veel moeten doen)

IB; tsja ik weet het niet. Het is mij net iets te veel geld en iets te weinig mensen.

De duitsers: ja soms word ik echt strontziek van hen, maar er zitten echt ook een hoop aardige tussen!
Verder zitten er bij IB wel echte lullo's, echt egoistische mensen enzo.

over 3 weken ga ik naar het loopbaancentrum en daar gaan ze me helpen als het goed is

waar ga jij uit dit weekend?

ow ik zie trouwens geen verandering in mijn/jouw fotoboek??
pi_27007200
Ik had iets over die rechtenvakken gezegd op jouw reactie in mijn fotoboek. Heb voor de rest niks veranderd.

Zóu moeten... dat komt me heel bekend voor . Ik zóu nog dingen moeten inhalen van vorige week... maar goede voornemens komt vaak niet veel van terecht.

IB is inderdaad wel een materialistisch gerichte studie... met Duitse strebertjes (die hebben wij gelukkig niet ).
Wat voor iets zou je dan liever doen? Iets socialer!? Wel of niet in de economie-sfeer?

Mijn planning is nog niet rond, iedereen heeft allerlei verplichtingen (schoonfamilie etc. )
pi_27007257
whehe leuk he, pinksteren.......... Duitse strebertjes zijn idd erg vervelend.

Zal eens even een kijkje nemen in je fotoboek dan
ik zou graag wel iets socialers willen doen ja, ik wil graag gelukkige en sociale mensen om me heen, geen strebers en materialisten

maja, we'll see

edit: nieuwe reactie in je fotoboek
pi_27007491
Wordt wel lastig zo; op 2 plaatsen slowchatten Maar ik wil wel weer eens fatsoenlijk economie-vak; die juristen kunnen geen boeken schrijven; veel overbodige details, en van dat zwetsende taalgebruik. Dan lees ik nog liever Engelse economieboeken; kort maar krachtig.

Die nutteloze feestdagen (hemelvaart, pinksteren, goede vrijdag) zijn altijd goed voor extra vrije dagen en soms als goede reden om eens flink op stap te gaan (koninginnedag)

PS: Heb jij geen fotografische aanvullingen (al dan onder invloed van alcohol ) meer voor je fotoboek?
pi_27007606
kijk maar even in je Fotoboek, dan haal ik mijn adres zo weg daar...........
  zondag 15 mei 2005 @ 14:40:13 #216
87002 1-1-1-1-1
blablabla
pi_27025916
Krijg nou wat...het topic leeft weer
Dus jij gaat waarschijnlijk ook wat anders doen volgend jaar runaway?
Dan zijn alle 3 de eerstejaars IB-ers in dit topic volgend jaar IB-er af, want Slomey en ik stoppen ook
Dus ik heb eigenlijk al vakantie, want naar die tutorials ga ik niet meer
Ik ga volgend jaar wss Rechten in Tilburg doen...dus dan mag ik niet meer komen posten hier
pi_27030962
tuurlijk mag je hier nog komen posten

waarom wil je weg uit maastricht???? Heb je nu trouwens geen problemen met de IB-groep, omdat onze school een NBSA heeft?

Komen jullie trouwens wel eens in de kroeg? Kan ik eens een keertje hallo zeggen tegen jullie
*:*
  zondag 15 mei 2005 @ 18:27:35 #218
87002 1-1-1-1-1
blablabla
pi_27031686
quote:
Op zondag 15 mei 2005 17:52 schreef runaway het volgende:

waarom wil je weg uit maastricht???? Heb je nu trouwens geen problemen met de IB-groep, omdat onze school een NBSA heeft?

Komen jullie trouwens wel eens in de kroeg? Kan ik eens een keertje hallo zeggen tegen jullie
Gelukkig maar
Tsja, mss blijf ik ook nog wel Rechten doen in Maastricht, daar ben ik nog niet helemaal uit....
Maar ik wielren heel fanatiek dus dan is het makkelijker te combineren als ik in Tilburg ga studeren.
Hoe het zit met die NBSA weet ik niet, ik heb 17 ECTS en daar zal het dit jaar ook wel bij blijven, want dit en het vorige blok heb ik geen moeite meer gedaan om er nog meer te halen Aangezien ik QM1 en/of 2 toch nooit meer ging halen had dat verder vrij weinig nut namelijk.
En helaas...Slomey maakt de kroegen in Sittard en omstreken onveilig, maar ik ga helaas altijd redelijk op tijd naar bed in het koersseizoen.
Dus mij zul je niet snel in de kroeg vinden, al ben ik heel soms wel in de Ramblassin op de ledenborrel van de vereniging waar ik bij zit.
  maandag 16 mei 2005 @ 06:19:24 #219
19840 Libris
Live from Singapore
pi_27046535
* Libris kickt dit topic vaarwel. Ik heb per 6 juni ontslag genomen, geen UM meer voor mij.

Heb er toch 8 jaar gezeten (student en medewerker bij elkaar), maar ben blij dat ik de keuze heb gemaakt
pi_27048532
aaaah, geen afscheidfeestje????????
  maandag 16 mei 2005 @ 13:38:00 #221
87002 1-1-1-1-1
blablabla
pi_27051666
quote:
Op maandag 16 mei 2005 11:24 schreef runaway het volgende:
aaaah, geen afscheidfeestje????????
Dan moet hij alle kennissen uit Maastricht over laten vliegen naar Singapore
  maandag 16 mei 2005 @ 13:45:51 #222
19840 Libris
Live from Singapore
pi_27051889
quote:
Op maandag 16 mei 2005 13:38 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Dan moet hij alle kennissen uit Maastricht over laten vliegen naar Singapore
Dan zou ik zelf wel even naar Mestreech komen.... Maar het zit er even niet in, misschien in December weer even...
pi_27087713
quote:
Op zondag 15 mei 2005 17:52 schreef runaway het volgende:

Welke is dé kroeg?
El duffo o muerte
pi_27093322
just in general het uitgaansleven
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:17:51 #225
120675 Ronno
Core enzo
pi_27117942
Als ik voor mn VWO slaag, kom ik volgend jaar sowieso naar UM

in principe wil ik IB gaan doen, maar als ik niet door de decentrale selectie of centrale selectie gekozen wordt, zal ik economie gaan doen.

maar wat ik wel wil weten; ik heb me al een aantal maanden terug ingeschreven bij Kamerburo, maar ,mede omdat ik niet helemaal zeker ben of ik zal slagen, nog voor geen kamer ingeschreven.
Wordt het heel erg krap als ik pas na de uitslag van mn eindexamens ga zoeken?

en is er trouwens bij kamers die aangeboden worden door Woningbouwvereningingen een selectie door de studenten die in dezelfde woning zitten?
Why don't ya shut your goddamn mouth and play some music.
pi_27118431
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:17 schreef Ronno het volgende:
Als ik voor mn VWO slaag, kom ik volgend jaar sowieso naar UM

in principe wil ik IB gaan doen, maar als ik niet door de decentrale selectie of centrale selectie gekozen wordt, zal ik economie gaan doen.

maar wat ik wel wil weten; ik heb me al een aantal maanden terug ingeschreven bij Kamerburo, maar ,mede omdat ik niet helemaal zeker ben of ik zal slagen, nog voor geen kamer ingeschreven.
Wordt het heel erg krap als ik pas na de uitslag van mn eindexamens ga zoeken?

en is er trouwens bij kamers die aangeboden worden door Woningbouwvereningingen een selectie door de studenten die in dezelfde woning zitten?
jeej, ook een hopelijk toekomstige eerste-jaars IB'r wat voor motivatiebrief heb jij geschreven voor de decentrale selectie? veel 'internationale ervaring'?
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:36:24 #227
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_27118452
Wie gaat er 24 mei allemaal in UM Randwijck naar de koningin kijken ?
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:56:17 #228
120675 Ronno
Core enzo
pi_27119082
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:35 schreef superheist het volgende:

[..]

jeej, ook een hopelijk toekomstige eerste-jaars IB'r wat voor motivatiebrief heb jij geschreven voor de decentrale selectie? veel 'internationale ervaring'?
nja, ik heb maar niet gelogen... mijn enige internationale ervaring bestaat uit vakanties
maar natuurlijk waren dat allemaal cultureel verantwoorde vakanties ( )...

ik heb vooral de nadruk gelegd op mijn grote interesse voor bedrijfskunde (niet gelogen), en de manier van deelname in de klas en dan speciaal bij M&O

een klasgenoot van mij wil het ook gaan doen, en die had in zijn brief vermeldt dat ie in de zomer naar de VS gaat voor een cursus (compleet gelogen): kreeg ie pas geleden een brief terug dat ze bewijs ervan willen zien

vraag me sowieso af hoeveel toekomstige studenten echt internationale ervaringen hebben (de Nederlandse dan)

maar ik begrijp dat ik je volgend jaar misschien dus tegen kan komen bij IB??
pi_27119443
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:56 schreef Ronno het volgende:

[..]

nja, ik heb maar niet gelogen... mijn enige internationale ervaring bestaat uit vakanties
maar natuurlijk waren dat allemaal cultureel verantwoorde vakanties ( )...

ik heb vooral de nadruk gelegd op mijn grote interesse voor bedrijfskunde (niet gelogen), en de manier van deelname in de klas en dan speciaal bij M&O

een klasgenoot van mij wil het ook gaan doen, en die had in zijn brief vermeldt dat ie in de zomer naar de VS gaat voor een cursus (compleet gelogen): kreeg ie pas geleden een brief terug dat ze bewijs ervan willen zien

vraag me sowieso af hoeveel toekomstige studenten echt internationale ervaringen hebben (de Nederlandse dan)

maar ik begrijp dat ik je volgend jaar misschien dus tegen kan komen bij IB??
Haha, je hebt idd bewijs nodig, ik heb in amerika en australie gewoon (alleen in aus. middelbare school, amerika niet) had geen bewijs meegestuurd, maar dat wilde ze dus wel Dus netjes wat rekeningen opgestuurd. Verder de standaard motivatie, dat ik erg geïnteresseerd ben in de studie (ben ik natuurlijk ook) en wat ik later in het leven wil doen etc. Hopelijk kom je me dus tegen volgend jaar. Rond 15 juni zullen we het horen.

Hoe is het met die klasgenoot afgelopen? Lijkt me niet dat je nog in de studie komt als je gelogen hebt in je motivatie/solicitatie brief...
  woensdag 18 mei 2005 @ 17:31:50 #230
120675 Ronno
Core enzo
pi_27122223
heeft een brief teruggestuurd dat hij het heeft afgeblazen om financiële redenen
  donderdag 19 mei 2005 @ 21:37:56 #231
43715 Plantenbak
bosjes dude!
pi_27165050
Oja. Hier nog een IB klant. Wordt druk. Iedereen snel uitschrijven voor de selecties beginnen.

En Ronno, ik heb ook nog geen kamer gefixt ivm alle onzekerheden. Daarbij heb ik overigens geen tweede keuze op dit moment. Dus het kan ook nog iets anders worden dan M'tricht.
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 17:31 schreef Ronno het volgende:
heeft een brief teruggestuurd dat hij het heeft afgeblazen om financiële redenen
Whehe. Zulke gasten gaan mij nog de kop kosten.

[ Bericht 44% gewijzigd door Plantenbak op 19-05-2005 21:43:08 ]
pi_27169245
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:36 schreef miki het volgende:
Wie gaat er 24 mei allemaal in UM Randwijck naar de koningin kijken ?
eeeh ikk niet
moet ik nog mn collegekaart elke keer laten zien als ik de mensa in wil
En van te voren werd gewaarschuwd: ja er kunnen maar een beperkt aantal mensen in de mensa als bea dr is
zo hard zal het ook niet van stapel lopen...
pi_27194931
whehe, maak je niet te druk om de selectie allemaal! Vorig jaar is geloof ik bijna iedereen toegelaten die zich ingeschreven had. Decentrale selectie moet je wel echte ervaring hebben, interesse in het vak zal niet echt meehelpen.
Door de decentrale selectie komen dan ook vooral Duitsers omdat die bijna allemaal een jaar zijn weggeweest etc. Ben voorbereid op 60% mede-IB genootjes

Wie gaat er dindsdag feesten op school (nee niet met Bea, maar de kruithuisparty )

ik ben erbij !!!
*zin*
  vrijdag 20 mei 2005 @ 19:37:53 #234
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_27195360
nee, um feesten zijn schroal.
pi_27197428
Woensdagochtend 8:30 college waar ik nu nog steeds naartoe ga om een actief gevoel te hebben...
El duffo o muerte
pi_27197594
ja ik zit echt in de feest/vakantie stemming

maar goed, die duurt hopelijk ook niet meer zo lang
  maandag 23 mei 2005 @ 15:19:02 #237
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_27276750
Hmmm, de titel klonk leuk, maar ik krijg het gevoel dat het meer een geniaal economie in maastricht topic is geworden?

net afgestudeerde geneesko
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
  maandag 23 mei 2005 @ 15:22:15 #238
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_27276865
quote:
Op maandag 23 mei 2005 15:19 schreef lotje11 het volgende:
Hmmm, de titel klonk leuk, maar ik krijg het gevoel dat het meer een geniaal economie in maastricht topic is geworden?

ja, ik voel me ook een beetje een buitenstaander.

Maar goed, deze week is tentamenweek, vanmorgen philosophy of science gehad. Ik geloof dat ik het ontzettend verknald heb. Woensdag research methods, en vrijdag nog een deadline voor international relations paper. Daarna is het zo ongeveer vakantie, alleen nog 2 of 3 weken project. Eindelijk!! Wat ben ik blij als deze week over is zeg, ik heb het zo ontzettend zat! Sinds carnaval geen vakantie of niets gehad. Alleen maar druk druk druk.
  maandag 23 mei 2005 @ 17:15:39 #239
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_27280631
quote:
Op maandag 23 mei 2005 15:19 schreef lotje11 het volgende:

Ja idd...andere studies dan economie en IB zijn zwaar ondervertegenwoordigd..
Gezondheidswetenschappen meldt zich!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 03:46:59 #240
19840 Libris
Live from Singapore
pi_27297084
en ex-kennistechnologie meldt zich ook maar weer eens...
pi_27313827
704 mensen hebben zich aangemeld voor IB. Dit staat op IB-groep. best veel.. 304 mensen die niet in de studie zullen komen..
pi_27347510
waaaauw dat zijn er veel zeg!!!!!!!!!

Vorig jaar iets van 600 kan dat?
  woensdag 25 mei 2005 @ 19:09:01 #243
43715 Plantenbak
bosjes dude!
pi_27348912
Spannend. Eerst slagen natuurlijk
  donderdag 26 mei 2005 @ 13:42:18 #244
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_27372957
waarom gooien ze dat aantal niet omhoog?
pi_27374216
whehe er is nu al geen plaats in de bieb
  donderdag 26 mei 2005 @ 15:19:22 #246
22578 lotje11
pi_27376215
Om maar te zwijgen over de fietsenstalling ( ja er is er een) van de bieb in de binnenstad
  donderdag 26 mei 2005 @ 18:15:24 #247
120675 Ronno
Core enzo
pi_27381940
potverdomme 704

da's teveel om echt een kans te maken op de decentrale selectie voor mij, denk ik zomaar...
pi_27382792
nee joh, keep the faith!!!!!!!!
  donderdag 26 mei 2005 @ 19:36:25 #249
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_27383937
Ik ben eigenlijk bang dat omdat er dit jaar zoveel Ib inschrijvingen zijn, dat er daardoor veel meer economics mensen komen. Als men heeft besloten voor maastricht dan kiezen ze al snel om te switchen naar economics omdat het er 'op lijkt'.
pi_27401153
ja en vanuit economics kun je weer international business economics gaan doen he ?

ben benieuwd hoe de bieb eruit gaat zien
  vrijdag 27 mei 2005 @ 11:37:03 #251
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_27401827
dat klopt, volgend jaar ben ik ook een trotse ibe'er
  vrijdag 27 mei 2005 @ 12:26:11 #252
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_27403464
Mijn zomer is gestart. Alle tentamens achter de rug, alle papers af, zometeen even naar de uni om eentje in te leveren, en dan is het semi-vakantie. Nog even een projectperiode, maar dat stelt niets voor! Heerlijk!
pi_27404404
ow ik moet nog leren
volgende week 2 tentamens en dan de management game

hossa
pi_27418289
Hoe zit het eigenlijk met de centrale selectie? ze kijken naar je cijfers neem ik aan, maar kijken ze dan naar je gemiddelde van alle cijfers? of alleen naar de 'belangrijke' als economie, engels, wiskunde?
pi_27418713
Ik mag als ik pech heb nog op 4 juli een her maken, dus de vakantie laat nog even op zich wachten. Maar wat een weer!
El duffo o muerte
  vrijdag 27 mei 2005 @ 22:23:14 #256
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_27419298
super, ik neem aan dat ze een gemiddelde nemen van alle vakken. Bij geneeskunde nemen ze ook een gemiddelde, terwijl vakken als wiskunde en letterkunde niet van belang zijn.
pi_27419438
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 22:23 schreef Quickbeam het volgende:
super, ik neem aan dat ze een gemiddelde nemen van alle vakken. Bij geneeskunde nemen ze ook een gemiddelde, terwijl vakken als wiskunde en letterkunde niet van belang zijn.
ah, minder dan maar duimen voor de decentrale.
pi_27593546
Jemig 704 aanmeldingen. er vallen er dan wel 304 af, maar een hoop daarvan zullen dan wel een andere studie hier komen doen. Ik zie nu door de duitsers het bos al niet meer in de bieb
  vrijdag 3 juni 2005 @ 08:11:04 #259
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_27597490
ja de um is ook al gestopt met het werven van duiters, ze gaan zich nu richten op andere landen
pi_27608177
whehehe nu al ??????

finance ging wat minder, hoop dat ik logistics voldoende heb
nu eerst een week vakantie !!!!!
  zondag 5 juni 2005 @ 10:05:05 #261
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_27637860
Finance zeker gehaald, International Economics hoop ik ook.
pi_27688664
Huurovereenkomst getekend De makelaar neemt nog contact op met de eigenaar, maar als het meezit, heb ik vanaf 1 juli een appartementje aan de Fr. Romanusstraat
  maandag 6 juni 2005 @ 22:09:20 #263
43715 Plantenbak
bosjes dude!
pi_27691287
quote:
Op maandag 6 juni 2005 20:58 schreef superheist het volgende:
Huurovereenkomst getekend De makelaar neemt nog contact op met de eigenaar, maar als het meezit, heb ik vanaf 1 juli een appartementje aan de Fr. Romanusstraat
Gefeliciteerd beste man. Maastricht wordt het dus sowieso.

Ik heb een paar dagen geleden Groningen als tweede keuze op gegeven. International business and management studies, zoals eerder genoemd dit topic, het eerste jaar dat die opleiding daar is.
Geen loting. Dus in elk geval IB(MS). Olé

Decentrale uitslag rond 15 juni geloof ik?
pi_27691398
quote:
Op maandag 6 juni 2005 22:09 schreef Plantenbak het volgende:
Gefeliciteerd beste man. Maastricht wordt het dus sowieso.

Ik heb een paar dagen geleden Groningen als tweede keuze op gegeven. International business and management studies, zoals eerder genoemd dit topic, het eerste jaar dat die opleiding daar is.
Geen loting. Dus in elk geval IB(MS). Olé

Decentrale uitslag rond 15 juni geloof ik?
yup, 15 juni. Ja Maastricht was het sowieso al sowieso Nu nog zorgen dat ik slaag, en m'n toekomstige kamergenoot slaag, maar dat moet wel lukken denk ik.
  maandag 6 juni 2005 @ 22:37:14 #265
120675 Ronno
Core enzo
pi_27692232
quote:
gefeliciteerd eh

ik ga een woensdag kijken voor een kamer in een studentencomplex aan de Lavendelweerd...
  maandag 6 juni 2005 @ 22:55:24 #266
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_27692910
ronno van plan om in randwyck te studeren of aan de echte facullteiten aan de tongersestraat?
  maandag 6 juni 2005 @ 22:59:44 #267
22578 lotje11
pi_27693067
Niks echte faculteit aan de TS! Zonder de medische faculteit was er geen UM geweest!!!
  maandag 6 juni 2005 @ 23:14:52 #268
120675 Ronno
Core enzo
pi_27693693
quote:
Op maandag 6 juni 2005 22:55 schreef Quickbeam het volgende:
de echte facullteiten aan de tongersestraat?
pi_27704114
quote:
waar heb je die geregeld? ben namelijk ook nog op zoek naar een kamer?? ben al bij maasland geweest, maar daar moet je gewoon een hele maand huir+19% BTW als bemiddelingskosten

En heb 5 juli gewoon 3 hertentamens, en op 7 juli ook nog eentje
pi_27704409
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 12:04 schreef Verstreujem het volgende:
waar heb je die geregeld? ben namelijk ook nog op zoek naar een kamer?? ben al bij maasland geweest, maar daar moet je gewoon een hele maand huir+19% BTW als bemiddelingskosten

En heb 5 juli gewoon 3 hertentamens, en op 7 juli ook nog eentje
Rotsvast. Maar het is dan ook een appartement, die zijn niet echt verkrijgbaar zonder makelaar (en dus zonder bemiddelingskosten.) Maar er komen toch zat kamers langs op kamernet.nl ?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 12:38:44 #271
120675 Ronno
Core enzo
pi_27704975
ik heb mijn kamer gevonden via het Kamerburo

www.kamerburo.net

staan er heel veel op voor studenten
  dinsdag 7 juni 2005 @ 13:34:50 #272
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_27706733
quote:
Op maandag 6 juni 2005 22:55 schreef Quickbeam het volgende:
de echte facullteiten aan de tongersestraat
tsss...de bouillonstraat!
pi_27708121
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 12:15 schreef superheist het volgende:

[..]

Rotsvast. Maar het is dan ook een appartement, die zijn niet echt verkrijgbaar zonder makelaar (en dus zonder bemiddelingskosten.) Maar er komen toch zat kamers langs op kamernet.nl ?
ja maar heb nu een kamer van 16m² (in veldwezelt) en die staat helemaal vol met allerlei shit, dus wil minimaal een evengrote kamer en voor niet meer dan 275 euro of zo.....en dan natuurlijk een beetje rondom t centrum (tongerse plein of zo)

weet t, ik ben kieskeurig
pi_27708401
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 14:14 schreef Verstreujem het volgende:

[..]

ja maar heb nu een kamer van 16m² (in veldwezelt) en die staat helemaal vol met allerlei shit, dus wil minimaal een evengrote kamer en voor niet meer dan 275 euro of zo.....en dan natuurlijk een beetje rondom t centrum (tongerse plein of zo)

weet t, ik ben kieskeurig
hmm idd, op kamernet is alles wat aan die eisen voldoet, tijdelijk. Misschien moet je dan toch via een makelaar kijken.. waar ik gekeken heb zijn: Rotsvast.nl , wmm.nl en Maaslandbeheer

edit. op http://www.kamerbureau.nl is ook wel veel te vinden
  woensdag 8 juni 2005 @ 13:20:12 #275
112224 Anubys87
woef woef
pi_27739125
Ik heb een kamer in de Victor de Stuerstraat (bij het emmaplein). Net buiten het centrum, 40m2 en eigen keuken + douche + balkon. Huur is ¤280,- . Internet laat ik van de zomer aanleggen.
pi_27832820
klinkt goed anubys!
pi_27957321
hm, ik zou vandaag een brief krijgen van UniMaas of ik in IB zit.. niks gehoord
overigens gisteren wel gehoord dat ik nu definitief dat appartement heb
pi_27988440
ik heb trouwens gehoord (dus weet niet of dat klopt ) dat als je bij economics de eerste 2 blokken alle vakken haalt, je door kunt stromen naar IB........

misschien handig voor pechhebbers met loten
pi_27991914
Dat dat je wel na het eerste jaar van IB naar Economics kan stappen, maar niet andersom. Waarom zou er anders een loting zijn? Zeker weten doe ik het echter niet...
  donderdag 16 juni 2005 @ 22:29:20 #280
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_27999612
het is mogelijk om over te stappen van economie naar IB, maar het nut zie ik er zelf niet van in. Je loopt hooguit nog een half jaar pure ib vakken alvorens je Major/Minors gaat kiezen. De major/minors zjin allemaal het zelfde bij IBE of IB
pi_28003200
Major en minor vakken zijn verschillend voor IB en Economics -->

Kijkende naar Accounting

Economics:
International Financial Accounting
Internal Control & AIS
Auditing
Management Accounting

IB:
International Financial Accounting
Internal Control & AIS
Management Control
Corporate Governance & Business Risk

Studiegids p. 20 en 66
  vrijdag 17 juni 2005 @ 11:14:11 #282
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_28010405
Fucking hell..
dat wist ik niet
  vrijdag 17 juni 2005 @ 11:46:50 #283
120675 Ronno
Core enzo
pi_28011604
ik heb de uitslag van de decentrale selectie nu...

er worden er 200 toegelaten, en ik ben 359e geworden van de 704 aanmeldingen

ook al had ik het verwacht, het blijft balen, maarja... nog maar even de centrale loting afwachten
pi_28024536
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 11:46 schreef Ronno het volgende:
ik heb de uitslag van de decentrale selectie nu...

er worden er 200 toegelaten, en ik ben 359e geworden van de 704 aanmeldingen

ook al had ik het verwacht, het blijft balen, maarja... nog maar even de centrale loting afwachten
Ik ben 153e geworden. Toch raar, het leek mij, dat de mensen de gemiddeld een 8+ hadden, de mensen in de centrale loting voorgingen, niet de mensen in de decentrale selectie..
  vrijdag 17 juni 2005 @ 19:19:02 #285
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_28026203
Economics is de echte studie, gewoon hopen dat je niet wordt ingeloot
pi_28026310
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 19:19 schreef Quickbeam het volgende:
ja, het maakt mij niet echt uit. Kheb de 2 belangrijkste dingen, slagen en onderdak in Maastricht
pi_28061473
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 19:19 schreef Quickbeam het volgende:
Tsssk.....

IB > Economics
Als is het alleen al omdat Micro en Macro gaar is bij economics. (Nou is Economics and business en Strategy ook geen vetpot, maar allicht leuker dan Micor en Macro)
  woensdag 13 juli 2005 @ 12:51:42 #288
120675 Ronno
Core enzo
pi_28766033
woohoo!

Met de centrale loting heb ik toch nog een plaatsje gekregen bij International Business in Maastricht

pi_28805487
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 12:51 schreef Ronno het volgende:
woohoo!

Met de centrale loting heb ik toch nog een plaatsje gekregen bij International Business in Maastricht

hoe weet je dat nu al...
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:54:06 #290
120675 Ronno
Core enzo
pi_28805948
gebeld naar IB-groep
pi_28806717
ok, ik heb gebeld, volgens die gast stond er 'geselecteerd' en krijg ik morgen officieel bericht. Ik neem aan dat ik er dus in zit?
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:30:54 #292
120675 Ronno
Core enzo
pi_28808247
je zat er toch al min of meer in vanwege de decentrale selectie?
pi_28808481
ik was 153e ja, dus waarschijnlijk wel.
pi_28833601
vandaag bevestiging van Ib-groep, ik zit erin
pi_28857558
proficiat voor degene die zijn ingeloot!!!!!!!

nu feesten maar !!!!!
pi_28857613
Bij deze kom ik iedereen maar ff gedag zeggen Nog anderhalve maand en dan zit het er als het goed is op
pi_28883967
ik ga er ws toch mee door. De planning is ook om volgend jaar psychologievakken erbij te gaan volgen (op een andere faculteit dus ) Ben al uitvoerig getest etc, en er blijft toch 'organiseren en met mensen' uitkomen. Denk dat ik er met deze studie ook wel kan komen, er zijn tenslotte meer wegen naar Rome he !!!!!!!
Bovendien ziet het programma er na het verplichte deel (blok1 en blok2) toch wel oké uit (ik wil Organisation gaan kiezen)

Tot zover mijn update
  zondag 17 juli 2005 @ 20:44:17 #298
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_28890689
heb je je p runaway?
pi_28893619
jaaaaaaaaaaa

jij?
  zondag 17 juli 2005 @ 23:37:59 #300
77188 Quickbeam