had 300 posts. dan sluit het automatischquote:Op woensdag 19 januari 2005 18:19 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Waarom is het vorige topic eigenlijk gesloten![]()
Ik ga het ook niet in Maastricht vieren, maar gewoon in Sittard.quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:34 schreef runaway het volgende:
*meld*
ik ben een ontzettend grote carnavalsfan, maar ga het denk ik in Venlo (daar kom ik vanaf) vieren.
Ik moet zeggen dat ik niet zou weten met wie ik moet gaan in Maastricht. Ik zie die duitsers nog niet echt in de Maastrichtse kroegen staan en andere leuke mensen gaan op vakantie
Ik ook nietquote:Op donderdag 20 januari 2005 23:15 schreef runaway het volgende:
ik heb Ec trouwens toch niet gehaald, language part was niet goed
godsamme
wat vinden jullie van POS?
Als prins harry van engeland.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:22 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Ik ook niet![]()
Mijn content was wel voldoende, maar mijn style niet![]()
En PoS is echt een gaar vak....het gaat helemaal nergens over![]()
En dan die lezingen![]()
Ach ja...we kunnen er nu weer een week van bijkomen he![]()
Hoe gaan jullie trouwens verkleed met carnaval ?
qm 2 schijnt makkelijker te zijn!!!!! kom opquote:Op zondag 23 januari 2005 13:50 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Kut...een 4 voor mijn QM-resit....ik was er zo dicht bij.![]()
4 vraagjes meer goed en ik had het gehaald![]()
Nou...dat wordt dus op zoek gaan naar een andere studie voor volgend jaar![]()
Jullie de uitslagen ook al bekeken?
Tja...dat is dan dus niet echt een goede studie voor mijquote:Op zondag 23 januari 2005 14:40 schreef Quickbeam het volgende:
je kan altijd economics gaan studeren, doen heel veel lui die ib niet hebben gehaald. Echter heb je met economics nog meer wiskundige vakken (micro,macro, ier) en een moeilijkere qm2
beste wijken zijn wijck (tussen station en centrum, ook meteen lekker duur) en bij het AZM denk ik. Maar wat wil je? Dicht bij het centrum, dicht bij station, dicht bij je school?quote:Op zondag 23 januari 2005 22:25 schreef Anubys87 het volgende:
Wanneer is het vroeg genoeg om kamers te zoeken? En welke wijk is het beste wonen? En is Belgie miss ook een optie? Ik heb gehoord dat daar de kamers veel goedkoper zijn.
Voor Maastricht, kun je het best wachten tot mei met zoeken. Echt kamernood heerst er niet meer, maar een kamer in en nabij het centrum krijgen is niet makkelijk. Begin dus met zoeken voordat de grote meute eerstejaars een kamer gaat zoeken. Wel een aanrader is een kamer in het centrum, zeker als je een studie gaat doen aan een faculteit in het centrum. Kun je overal lekker lopend naartoe. Fietsen in Maastricht is niet echt een aanrader. Het centrum heeft daarnaast ook nog eens het voordeel dat je in de zomermaanden binnen een paar minuten lopen op een terrasje zit, alle winkels en veel belangrijker kroegen om de hoek etc.quote:Op woensdag 26 januari 2005 18:30 schreef Anubys87 het volgende:
En wanneer is de beste tijd om te zoeken dan?
Ik heb hier wel wat ervaring mee, aangezien ik een aantal van die brieven ooit heb gelezen.quote:Op donderdag 3 februari 2005 22:55 schreef superheist het volgende:
Voor IB kan je er via de decentrale selectie inkomen. Aangezien ik in amerika (1 jaar) en Australie (3.5 jaar) gewoond en op school gezeten heb, denk ik wel dat ik hiermee een vrij grote kans heb om in de studie te komen. Maar nu moet je een motivatiebrief sturen, ik weet nog niet helemaal hoe ik die brief moet aanpakken.
Ik moet natuurlijk vertellen waarom ik de studie wil volgen, op een niet al te 'slijmende' manier. En m'n 'internationale ervaring'. Maar hoe zou ik dit er allemaal inzetten? Op chronologische volgorde? en wat voor dingen moet ik er nou juist wel en niet inzetten.. ik heb nog tot 15 april, maar begin er nu alvast een beetje mee.
Heeft iemand hier ook zo'n brief gestuurd? Of is er iemand die weet waar ze naar kijken? hier staat wel het een en ander, maar toch handig als ik het even vraag![]()
alvast bedankt.![]()
internationale ervaring is echt geen vereiste. Het is een studie voor mensen met een internationale interesse.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 19:53 schreef Quickbeam het volgende:
Mischien wel , maar je moet dit ook goed meerekenen. Stel 70% heeft kans om ingeloot te worden met decentraal, en 65% heeft internationale ervaring. Dan is opeens de kans dat je wordt ingeloot 5%, ipv van 60% bij centraal (ik weet de kansen niet, dit is maar een voorbeeld).
Ik beantwoord de vragen in volgorde en hoeveel ik er vanaf weet.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 19:46 schreef Anubys87 het volgende:
Hmmm nu ff paar vraagjes. Komen er veel M&O achtige dingen bij economics voor? Daarbij denk ik dan aan balansen, break-even analyse etc. Ik vind M&O namelijk echt verschrikkelijk saai. Ik vind Keynes, rente politiek, handelsbalansen etc. veel interessanter.
En nog iets, als ik de brochure lees dan staat daar in dat IES zich op de itnernationale economie richt en dat gecombineerd met politiek, etiek en recht. In hoeverre wordt dat ook echt behandeld? Ik heb namelijk geen zin in een stoffige studie met enkel cijfertjes. Anders ga ik wel wiskunde of econometrie of iets dergelijks studeren.
Dan nog iets. Ik kan mezelf eigenlijk nauwelijks motiveren om uit mezelf te gaan leren / huiswerk maken. Daarom heb ik ook voor maastricht gekozen. Via Pbl denk ik dat ik mezelf wel kan motiveren omdat dat nodig is bij die projecten.
En is het niveau van wiskunde echt niet zo moeilijk? Is het vergelijkbaar met WA2, ik bedoel quaa niveau? Ik snap natuurlijk dat er andere themas aan bod komen en dat de kennis wordt uitgebreid, maar is het niveau vergelijkbaar?
dankje! Daar moet ik dus ook op letten idd, dan ga ik er binnenkort maar eens aan beginnenquote:Op vrijdag 4 februari 2005 09:42 schreef Pistol_Pete het volgende:
Ik heb hier wel wat ervaring mee, aangezien ik een aantal van die brieven ooit heb gelezen.
Motiveer en beargumenteer waarom je voor de Universiteit Maastricht kiest. Hierin zou je aan kunnen geven de reputatie of de leeromgeving. Waarom nou juist een PBL leeromgeving. Indien je hier al ervaring mee hebt, zou je het kunnen aangeven. Geef ook aan wat je van de studie verwacht, wat denk je te leren en welke vaardigheden denk je dat je kan verbeteren of opdoen? Ook raad ik je aan aandacht te besteden aan het internationale aspect van de opleiding en waarom je dat zo aanspreekt. Vertel ook wat over jezelf...
Niet dat ik je iets verwijt ofzo hoorquote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:03 schreef Quickbeam het volgende:
[..]
Ik beantwoord de vragen in volgorde en hoeveel ik er vanaf weet.
1. Bij Economics krijg je een accounting vak, dat is inderdaad een soort M&O. Er zijn veel mensen die dit een klote vak vinden. Echter is het wel zo dat je bij elke economie opleiding wel een accounting vak krijgt, dus daar zal je mee moeten leren leven. Ik vond het zelf niet erg, terwijl ik na 2 weken met M&O ben gekapt omdat ik het juist zo verschrikkelijk saai vond.
2. Ik weet niet in hoeverre het behandeld wordt aangezien dit mijn eerste jaar is, en ik zowieso niet IES ga doen. Je zal de cijfertjes niet vermijden, dat is nou eenmaal zo bij economie. Er zijn natuurlijk wel weer vakken dit zich bezig houden met de meer kwalitatieve aspecten. Voor verdere informatie zal je iemand moeten hebben die het studeert.
3. Die motivatie komt vanzelf wel, als je de studie enigzins leuk vindt ga het werk wel doen. Op de middelbare deed ik nooit wat, en ik merk van mezelf dat ik een stuk meer doe nu.
4. Op dit punt moet ik je helaas terleurstellen, de statistiek is misschien voor een WA1,2 (zoals ik) niet zo lastig maar de wiskunde wel. Het is eigenlijk niet goed vergelijkbaar met WA1,2 en het is best zwaar. Het is echt wel een stuk zwaarder dan a1,2 maar, zeker niet onmogelijk. Als je het eerste blok veel doet (tenzij je goed bent in wiskunde) is het wel te halen. Ik stond ook maar een 6je op mijn eindlijst, en heb QM1 met een 6.5 in een keer gehaald. Wiskunde is altijd mijn zwakste punt geweest dus.. zo moeilijk is het nou ook weer niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |