abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25053232
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 10:20 schreef Quickbeam het volgende:
ok bedankt!

Ja zover ik weet is het goed mogelijk in de vs, waar redelijk wat mensen een dual major hebben. Het verschil is bij ons natuurlijk minimaal (2 vakken), maar toch is het wel handig voor de toestroom naar je master. Een maat van mij heeft het wel bij rechten gedaan, dat hij twee blokken tegelijk liep. Ik denk dat het misschien bij rechten wel wat anders ligt omdat zij daar twee instroom momenten hebben zover ik weet. Hij vertelde mij dat ook mogelijk was op onze faculteit, maar hij zat nog voor de BaMa structuur, dus nu zal het wel weer veranderd zijn. Tegen die tijd zal ik wel even mijn study advisor raadplegen.
Bennaar de VS geweest voor m'n study abroad, heb zelfs mensen gesproken met een triple major. Bijvoorbeeld, communication, journalism en supply chain management. Je kan zelf je studie druk bepalen... Het is hier al lastig om 1 extra vak te lopen binnen de econ. faculteit...
pi_25084750
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 10:32 schreef Gerdow het volgende:

[..]

Bennaar de VS geweest voor m'n study abroad, heb zelfs mensen gesproken met een triple major. Bijvoorbeeld, communication, journalism en supply chain management. Je kan zelf je studie druk bepalen... Het is hier al lastig om 1 extra vak te lopen binnen de econ. faculteit...
Dat klopt. Je moet dacht ik toestemming vragen van de studieadviseur. Maar op andere universiteiten zijn ze minder streng in.
  maandag 14 februari 2005 @ 14:05:59 #78
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25085886
Ik vind het wel slecht van de uni. De uni probeert zich echt te vestigen als een BaMa uni met aanzien, maar dit soort dingen moeten nog wel verbeterd worden.
Widening the bell curve.. one step at a time
pi_25087853
ik vind de uni sowieso niet zo geweldig professioneel overkomen

ik heb tot nu toe nergens een lijstje gevonden met alles wat ik nu wel en niet gehaald heb.
Lijkt me toch wel een basisding

en waarom moet 1000 formulieren door de compu duwen 5 weken duren?
  maandag 14 februari 2005 @ 18:26:24 #80
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25088425
eleum -> iss premium -> inquiry voor je resultaten. Klamer komt uit rotterdam dus weet hij niet beter.
pi_25089684
quote:
Op maandag 14 februari 2005 18:26 schreef Quickbeam het volgende:
eleum -> iss premium -> inquiry voor je resultaten. Klamer komt uit rotterdam dus weet hij niet beter.
Ze zijn alleen wel langzaam met het bijwerken van dat ISS...de blokken van de vorige tentamenweek staan er nog niet allebei op, alleen Accounting
Maar verder is het wel handig, je moet alleen niet vergeten om als je buiten de Uni inlogt dat je dan unimaas\ voor je ID-nummer moet zetten, anders zie je alleen een wit scherm
pi_25096162
quote:
Op maandag 14 februari 2005 17:47 schreef runaway het volgende:
ik vind de uni sowieso niet zo geweldig professioneel overkomen

ik heb tot nu toe nergens een lijstje gevonden met alles wat ik nu wel en niet gehaald heb.
Lijkt me toch wel een basisding

en waarom moet 1000 formulieren door de compu duwen 5 weken duren?
Je kan ook een overzicht uit laten printen (getekend) bij de onderwijsbalie, naast het reductiebureau in de faculteit waar je je eerstejaars blokboeken kan halen.
pi_25218535
Hoi! ik heb een paar vraagjes. Ik zou graag psychologie gaan studeren aan de UM, maar vraag me af hoe de sfeer er is, hoe het eraan toegaat, de moeilijkheidsgraad. Zelf heb ik studies gedaan uit een heel andere richting. Middelbare was Mavo-D, toen MTS atomatiseringselektronica en daarna HEAO Bedrijfskundige Informatica. Mavo, MTS en propedeuse diploma HEAO heb ik, maar met de HEAO ben ik gestopt in het 3e jaar nu, omdat ik erachter ben gekomen dat ik dit echt niet wil.

Heb o.a. gekozen voor technische opleidingen omdat ik jaren depressief ben geweest, en de Mavo ben ik opgekomen door concentratieproblemen door de depressie zeg maar. Nu ik bijna van mijn depressie verlost ben, kan ik de uni denk ik wel aan. Maar heeft het te maken hebben gehad met een depressie en de daarbij behorende neveneffecten, zoals angsten, een positieve invloed bij de opleiding psychologie door de opgedane ervaring?
En mijn laatste vraag is de moeilijkheidsgraad van de wiskunde/statistiek in vergelijking met de HEAO/HBO. Is dat veel moeilijker of zelfs een wereld van verschil met elkaar?
Einde bericht.
pi_25219001
enige wat ik weet is dat ze bij de open dag zeiden dat je wel van wiskunde moet houden, dus je moet het leuk vinden als je Psychologie wil studeren. De vergelijking met het HBO weet ik niet
pi_25254146
hmmm nee psychologie weet ik ook niets van, ik zou gewoon naar zo'n infodag gaan en ff rondvragen bij de studenten. Verder zijn er ook altijd wel bijspijkercursussen........

Ik heb Philosophy gehaald woeeeij
  vrijdag 25 februari 2005 @ 19:14:27 #86
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25254262
Psychologie en Wiskunde laat me niet lachen. Je krijgt hooguit wat basic statistiek, en dat is echt wel te behappen, ook al ben je een totale wiskunde nul.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 19:15:28 #87
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25254284
Psychologie en Wiskunde laat me niet lachen. Je krijgt hooguit wat basic statistiek, en dat is echt wel te behappen, ook al ben je een totale wiskunde nul. Ik heb PoS ook gehaald (met een magere 5,8 maar een 5.8 nonetheless), dus dat zijn (met een afgekeurde microeconomics paper niet meegrekend) 30 studiepunten.
pi_25254463
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 19:15 schreef Quickbeam het volgende:
Psychologie en Wiskunde laat me niet lachen. Je krijgt hooguit wat basic statistiek, en dat is echt wel te behappen, ook al ben je een totale wiskunde nul. Ik heb PoS ook gehaald (met een magere 5,8 maar een 5.8 nonetheless), dus dat zijn (met een afgekeurde microeconomics paper niet meegrekend) 30 studiepunten.
uhm een vriend van me doet psychologie in Nijmegen en de statistiek schijnt toch wel pittig te zijn, omdat je met psychologie ook onderzoeker kunt worden en je daarom wel het een en ander van statistiek moet weten.

Als je je paper niet gehaald hebt, tellen de punten van het vak toch ook niet? (ik heb nl precies hetzelfde)
  vrijdag 25 februari 2005 @ 19:42:40 #89
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25254725
nee dat klopt, maar ik heb mijn tentamen wel gehaald en ik heb alle hoop dat ik het deze keer wel haal. Mijn paper was echt slecht vorige keer, en ik had net een 5 en geen 6 dus hopelijk heb ik nu wel een voldoende.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 19:53:12 #90
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25254886
sorry voor de dubbele post, maar bij psychologie krijg je echt niet meer statistiek dan economen. Je kan namelijk met economie ook onderzoeker worden (academisch he), en de meeste toetsen die je daar moet uitvoeren zijn verschillende deviaties van Hypothese toetsen.
pi_25256574
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 19:53 schreef Quickbeam het volgende:
sorry voor de dubbele post, maar bij psychologie krijg je echt niet meer statistiek dan economen. Je kan namelijk met economie ook onderzoeker worden (academisch he), en de meeste toetsen die je daar moet uitvoeren zijn verschillende deviaties van Hypothese toetsen.
ik vind onze statistiek momenteel niet echt een eitje, kan me voorstellen dat dat voor *uhm diegene die dat vroeg hier boven ons* best lastig is.......
  vrijdag 25 februari 2005 @ 22:29:10 #92
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25257365
nee dat zeg ik ook niet, maar als je alleen stats zou krijgen en het zou op het zelfde niveau zijn is het nog best te doen.
pi_25263631
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 19:06 schreef runaway het volgende:
hmmm nee psychologie weet ik ook niets van, ik zou gewoon naar zo'n infodag gaan en ff rondvragen bij de studenten. Verder zijn er ook altijd wel bijspijkercursussen........

Ik heb Philosophy gehaald woeeeij
Ik ook, het was maar een 6-je, maar das genoeg
Heb jij al 30 ECTS Quickbeam...doe je goed
Ik heb er pas 17
  zaterdag 26 februari 2005 @ 12:48:04 #94
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25264442
officiel nu 23.5, omdat mijn micropaper is afgekeurd. Als die deze keer wel wordt goedgekeurd heb ik er idd 30.
pi_25265671
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 12:48 schreef Quickbeam het volgende:
officiel nu 23.5, omdat mijn micropaper is afgekeurd. Als die deze keer wel wordt goedgekeurd heb ik er idd 30.
same here..........

1-1-1-1, je hebt nog 1 her toch?? Kun je dus ook op 23.5 komen
pi_25265936
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 21:35 schreef runaway het volgende:

[..]

ik vind onze statistiek momenteel niet echt een eitje, kan me voorstellen dat dat voor *uhm diegene die dat vroeg hier boven ons* best lastig is.......
QM I en QM II haalbaar, doch lastig. Het mathematics gedeelte van QM II is best te doen, krijg je weer terug in Applied Operations als je deze QE Elective neemt. Lopen jullie nu geen QM II?
pi_25267042
jeps, QM 2 en strategy
  zaterdag 26 februari 2005 @ 18:58:31 #98
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25268931
QM2 is bij economics wel heel anders, maar de laatste 4 weken zijn schijnbaar een stuk makkelijker. Ik vind persoonlijk het vak macroeconomics wat ik nu loop best pittig.
pi_25290254
Ik ga woensdag een dagje meelopen met een studente. Hierna ga ik me denk ik inschrijven voor economics en langzamerhand maar eens een kamertje zoeken . Tips zijn altijd welkom .
"Ongeluk is het verschil tussen het talent en de verwachtingen van de mens"
pi_25378379
Ok was wel leuk, maar ik schrok wel van het niveau van QM2 :S. Maja misschien is dat ook wel logisch aangezien ik natuurlijk ook meteen in het diepe werd gegooid . Maar iedereen deed wel actief mee enzo, dat viel mij wel op. Nu nog kamertje
"Ongeluk is het verschil tussen het talent en de verwachtingen van de mens"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')