Owjah we hebben gisteren ook te horen gekregen dat we 2 middagen kinderopvang hebben voor Noahquote:mijn laatste post:
Wat spannend zeg, al die eerste verjaardagen! Ben blijdat het voor ons nog even duurt. Noah was gisteren precies 1 maand, en dat vond ik al snel gegaan
Noah had vandaag 1e afspraak op consultatiebureau. Hij weegt nu 4110! En is 53,5 cm250 gram aangekomen in 1 week tijd dus
De bedoeling was dat ie ongeveer 150 gram aan zou komen per week, zeiden ze vorige keer
Verder was alles goed, alleen moeten we het weigje regelmatig draaien zodat ie vaker op de andere kant van zn hoofd gaat liggen, omdat de ene kant nu ietsje platter is.
Noah vond er niks aan trouwens, hij heeft alleen maar lopen blèren
Jayden werd vorige week ook te dik bevonden (6.715 bij 62.3 bij 4,5 mnd). En ik heb de hoop gewoon opgegeven ooit aan het cb's maatstaven te kunnen voldoen. De een veel te licht de ander gewoon lekker gevuld (wel grappig alicia weegt nog niet eens een kilo zwaarder dan myrthe)quote:Op dinsdag 18 januari 2005 15:07 schreef poemojn het volgende:
Laatste post in het vorige deel:
---
Myrthe is ook te dik: 10.440 gram bij 70,5 cm. Nu mocht het nog maar over 2 maanden niet meer. Ze volgt nu wel de bovenste lijn, wordt dus niet meer zo explosief snel zwaarder als eerst. De groeisnelheid lijkt mij nu dus normaal.
volgens mij net iets boven het gemiddelde. Dus in mijn ogen prima, maak me er ook niet druk om als ze erover blijven zeuren dan zet ik beide kinders gewoon samen op de weegschaal en dan is het uitstekend in orde.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 15:31 schreef poemojn het volgende:
Serieus?? Zo zwaar is dat toch niet? Welke lijn zit hij nu op?
Myrthe woog toen ongeveer 8,5 kilo.
Hier ook alleen als mevrouw zin heeft hoor. En vaak zwaait ze op de meest gekke momenten en juist niet als het 'verwacht' wordt (bij het weggaan dus.. )quote:Op dinsdag 18 januari 2005 19:49 schreef Belana het volgende:
Liam zwaait nog steeds niet echt. soms, als ie er zin in heeft en vaak pas achteraf
Ik heb er ervaring mee Melonovy. Ik vind het echt een perfect ding. Vooral als je niet veel kracht hebt of rugklachten dan is dat ding ideaal. Djulian vind het heerlijk en zit als een directeurtje in zijn badstoeltje. Als hij bij mijn ouders is dan gaat het steuntje mee want in het grote bad is hij ook goed te gebruiken. Vooral degen die je op die foto hebt is heel goed want die kan je verstellen. Ik heb hem in het lime groen, verder heb ik hem in het blauw en ecru gezien.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 20:19 schreef melonovy het volgende:
* melonovy komt even binnen vallen....
Zijn hier ook mama's en/of papa's die ervaring hebben met zo'n badsteun?
[afbeelding]
Ik had van Chiara zo'n drijvend matje, maar dat vond ik echt niets, zo'n baby ligt dan met het lijfje grotendeels boven water, vond ik niet zo lekker voor dr, dus ik overweeg zo'n badsteun om het in het grote bad te gebruiken, ik heb namelijk een tub en geen babybadje.
Wie heeft er ervaring mee?
Hier ook goede ervaringen. Ik gebruik 'm wanneer ik alleen ben, zodat ik makkelijker een hand vrij heb om in te zepen.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 20:19 schreef melonovy het volgende:
* melonovy komt even binnen vallen.... met een vraag over een badsteuntje
Schattig fotootje Sjeen!quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:57 schreef Sjeen het volgende:
Hier nog eentje van de 'blauwe badsteuntjesmafia'![]()
[afbeelding]
Isa is er heeeeeel blij mee!
quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:00 schreef Jambo het volgende:
Melvin was een paar weken terug 10150 gram bij 73,5 cm. De laatste tijd heb ik het idee dat ie wat afgevallen is doordat ie veel kruipt, staat en langs de tafel loopt. Of zou ik inmiddels gewend zijn aan zijn gewicht?!
Ondanks dat het kolven hier wel ging heb ik toch hulp ingeroepen om bij te slapen door zelf mee te gaan uit logeren. Iedere maand vanaf dat Jayden er is ben ik met beide kids een week naar mijn ouders geweest. Ik had geen omkijken naar het huishouden, geen omkijken naar de allerdaagse dingen als koken, boodschappen etc etc. De tijd aan mijn eigen. Ik kon slapen wanneer ik wilde, en werd gewoon om de 2 uur even wakker gemaakt voor een voeding, was hij klaar ging ik weer verder met slapen. Voornamelijk overdag heb ik het zo gedaan omdat dan de belasting minder groot is voor mijn ouders. Na 3 dagen was ik steeds lekker bijgeslapen en hield ik nog 2 dagen over voor leuke dingen met de kids maar ook voor mezelf. (een keertje uitgebreid douchen, even de stad in, etc etc)quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:57 schreef Suzanna het volgende:
kozakken: hulp inroepen lijkt me lastig, ik geef borstvoeding en afkolven lukt nog steeds niet echt...
gewoon een vlekjesziekte waar ze geen naam meer voor wistenquote:Op donderdag 20 januari 2005 10:19 schreef dutchie het volgende:
Knorretje, wat is die 6e ziekte nu eigenlijk en wat zijn de symptonen? Ik vind het zo vaag klinken, de 5e en de 6e ziekte.![]()
Ben geen mama van een kleine, maar heb de ervaring van mijn nichtje van 1 jaartje en 3 maandjes!quote:Op dinsdag 18 januari 2005 20:19 schreef melonovy het volgende:
* melonovy komt even binnen vallen....
[afbeelding]
Ik had van Chiara zo'n drijvend matje, maar dat vond ik echt niets, zo'n baby ligt dan met het lijfje grotendeels boven water, vond ik niet zo lekker voor dr, dus ik overweeg zo'n badsteun om het in het grote bad te gebruiken, ik heb namelijk een tub en geen babybadje.
Suzanna, maakt een voorverwarmd bedje nog verschil bij haar? Lune was een stevige baby (3920 gram geboorte) maar ze was dol op warmte. Ze heeft de eerste 3 maanden een kruik in haar bedje gehad omdat ze anders ook heel onrustig was en vaak wakker.quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:33 schreef Suzanna het volgende:
En Noa was weer wakker (ik vond het tijd worden voor haar bedje)...
Aan dat boek heb ik weer superveel gehad! Ik heb Morris dan niet ingebakerd maar hij heeft wel geleerd om zelf in slaap te vallen in zijn eigen bedje. Vanaf dat moment ging het zoveel beter. Zowel met mij als met hemquote:Op vrijdag 21 januari 2005 08:27 schreef Suzanna het volgende:
[
Nou, ik schijn toch echt naar de boekhandel te moeten; mij werd aangeraden om het boek van Ria Blom te kopen over inbakeren
Allemaal negeren hoor. Dat blijft de komende jaren wel zo. Kan ze al kruipen/lopen/praten/zwemmen/lezen/rekenen/ga zo maar door. Gaat vast nooit meer overquote:Op donderdag 20 januari 2005 10:14 schreef AnnieBaby het volgende:
Wat ik wel vreselijk vindt en me onzeker maakt als mensen me dan vragen of ze al doorslaapt! Moet dat dan? Laatste maakte iemand die opmerking dat het dan nog wel heel lang zal duren, als dat nu nog zo is.
Geen idee of Moussy heeft ingebakerd.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 17:34 schreef Suzanna het volgende:
moussy: (als je hier kijkt) ik zag in het zwangerschapstopic dat jij ervaring hebt met inbakeren? Ik heb van het consultatiebureau gehoord dat ze geen bevoegdheid hebben om in te bakeren of het uit te leggen, maar gezien Noa's gezondheid en 'gezondheidsgeschiedenis' is het geen probleem om ermee te beginnen als het echt nodig is. Het belangrijkste schijnt te zijn dat er geen 'warmtestuwing' ontstaat, dus dat ze het niet te warm krijgt.
Wat voor ervaring heb jij met inbakeren? Helpt het echt, en zijn er bepaalde dingen waar je op moet letten? Veiligheid?
Misschien ook nog andere moeders die ervaring hebben met inbakeren?
quote:
We hebben stapelbekers gekocht natuurlijkquote:Op vrijdag 21 januari 2005 10:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Belana, oh jeeHad je niet met jaja kunnen beginnen, Liampje
En wat heb je gekocht???
Het is eigenlijk best zielig want ze wil naar d'r speelgoed toe maar zet zich de verkeerde kant op afquote:Op zaterdag 22 januari 2005 11:33 schreef Belana het volgende:
Jolie, wat goed! Alleen hoop ik dat je snel de vooruit vinden de rem natuurlijk
Die kindjes hebben altijd van die tijdelijke frustraties wat dat betreft he? Bij Liam werkt het zo dat he gefrustreerder hij is, hoe sneller hij leert hoe het dan wel moet. Lopen interesseerd hem duidelijk niet, hij kan het wel, in de box en dat is blijkbaar voldoende. Geen frustratie = niet leren, zoiets.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 12:51 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Het is eigenlijk best zielig want ze wil naar d'r speelgoed toe maar zet zich de verkeerde kant op afmaar ach, ze bedenkt er vast gauw wat op!
Hè, da's gek, wij zitten met explosieluiers. Morris doet in 1x prrrrt (heel hard dan) en de poep zit tot in z'n romper. We hebben al grotere luiers gekocht maar dat maakt dus geen verschilquote:Op zaterdag 22 januari 2005 14:51 schreef Rottdog het volgende:
Hier zitten we de afgelopen 3 dagen in de spuitluierswaar ze het vandaan haalt heb geen idee maar het stinkt wel
![]()
quote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:28 schreef Ladybos het volgende:
Spuitluiers, waarom heeft niemand me daar ooit iets over verteld vóórdat ik zwanger werd..
Dat heeft zelfs een naam: explosief spugenquote:Op zaterdag 22 januari 2005 17:26 schreef Rottdog het volgende:
Hmmm ook niet verteld dat baby's enorm ver kunnen spugen![]()
quote:Op zaterdag 22 januari 2005 20:32 schreef LadyS het volgende:
Amber haar nieuwe levensmotto is: Liggen is voor mietjes![]()
Léon is snotjesverkouden, heeft daarnaast een heus 'snotoog' (ontstoken), maar is bijzonder ingenomen met zijn ene tand. Hij doet daarnaast vrolijk met Jolie mee hoor; hij was daar straks gigantisch aan het schreeuwen. Puur van plezier, maar ik schrok er gewoon van.quote:Op zondag 23 januari 2005 11:09 schreef Luchtbel het volgende:
Je bent vergeten te vertellen hoe het met Léon is! Weer een beetje beter?
Ja ik laat d'r nou gewoon liggen hoor als ze met d'r kont vast zit onder de bank, misschien leert ze er wat vanquote:Op zondag 23 januari 2005 14:20 schreef bixister het volgende:
niet bij te houden zeg al die ontwikkelingen hier. Jolie al in de achteruit (heeft Piet héél lang volgehouden Luchtbel!)
Wat denk je van papa. Ik heb nu al 3 keer onder de douche gestaan met een zuur ruikend of poepruikend kindquote:
Ik bakerde Tobias vaak met alleen een rompertje en sokjes aan in (was wel in de zomer) en dan een gewone deken en laken. Pyjama en dunne deken lijkt me dan ook prima. Controleer af en toe haar nekje, daar voel je duidelijk of ze het te warm of te koud heeft, het is ook per kind verschillend.quote:Op maandag 24 januari 2005 12:00 schreef Suzanna het volgende:
Wel even een vraagje voor een inbaker-moeder: ik heb haar ingebakerd óver haar pyjamaatje heen, nu lijkt me een katoenen dekentje (en lakentje natuurlijk) wel genoeg, wat denken jullie? Het schijnt namelijk het belangrijkste te zijn dat de baby het niet te warm krijgt bij het inbakeren (warmtestuwing o.i.d.).
Primaquote:Op maandag 24 januari 2005 12:14 schreef bixister het volgende:
ha die pluisje! hoe gaat 't met Tobias?
Zelfs zonder spreidbeugel is het niets om je zorgen over te maken hoor! Volgens mij loopt Maria nog prima op schema!quote:Op maandag 24 januari 2005 20:58 schreef Sugar het volgende:
Maria doet nog helemaal niks van al die dingen die jullie beschrijven... Ik denk (of weet bijna zeker) door die spreidbeugel. Ze kan niet eens draaien...![]()
Helaas uit ervaring hier met de kids gemerkt dat dat inderdaad het geval is. Het gebeurt trouwens ook alleen de eerste keer dat ze last krijgen van een koortslip. Ook heel veel last van het tandvlees, wijzen met de tandenborstel leverde al bloed opquote:Op maandag 24 januari 2005 10:47 schreef lady-wrb het volgende:
nooit geweten dat een koortslip ook aan de binnenkant van de mond kan zitten.
dat zal best pijnlijk zijn L-A.
beterschap morgaine!
Annie,quote:Op maandag 24 januari 2005 18:01 schreef AnnieBaby het volgende:
En Stiekemurd, hoe is het nu met Benthe na haar eerste prikje?
Stella krijgt dat volgende week, dus ik ben erg benieuwd.
Goed hoor, dat ze zo gegroeid is. Je mag er trots op zijn!
Dankje voor je reactie, Dutsj, maar eerlijk gezegd ga ik er toch wel vanuit dat ze hem niet meer héél lang om hoeft...quote:Op dinsdag 25 januari 2005 09:08 schreef dutchie het volgende:
Patience, Sugar, patience. (moeilijk hè?)
Aanrader voor later is dan ook absoluut: peuter/kleutergym.
Maar dat duurt nog wel even.![]()
Heel hartelijk bedankt voor je tips, piglet!quote:Op maandag 24 januari 2005 21:08 schreef piglet het volgende:
Als je trouwens besluit door te gaan met inbakeren nog een tip: ik gebruik de pacco inbakerdoeken (en er zijn er hier meer die er ervaring mee hebben) en ben daar heel enthousiast over. Die kun je namelijk bijna niet verkeerd aandoen en zijn dus erg veilig! En het is een supersimpel systeem met klitteband.
De doeken zijn trouwens erg prijzig, maar ik heb ze 2ehands op marktplaatst gekocht en toen was het te doen. En we hebben er enorm veel plezier van
????quote:Op dinsdag 25 januari 2005 13:23 schreef Suzanna het volgende:
en dan ook één om het hoofdje heen?
Klopt poemojn, heb het overigens niet zo bij Noa gedaan, het proberen alleen al vond ze verschrikkelijk. Het leek mij ook niet nodig.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 13:41 schreef poemojn het volgende:
Ik denk dat Suzanna deze inbakermethode heeft gezien: klik
[afbeelding]
Maar voor zover ik weet is dit in Nederland nu gangbaarder (deze foto gebruikt die Pacco-doeken):
[afbeelding]
die is idd super, daar heb ik alicia in gehad en nu ook jayden. Geen idee welk maatje ik heb zal vanaaf kijken voor jequote:Op dinsdag 25 januari 2005 14:10 schreef Sugar het volgende:
Snoop, ze moet 'm in elk geval tot eind maart om. En ik denk dan nog een paar maanden?
En dit is de fijne trappelzak (héél zacht):
[afbeelding]
Mocht iemand er zo één over hebben in > mt 74, graaaaaaaaaag!!!!![]()
is maria daardan al uitgegroeid joh ??quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:20 schreef Sugar het volgende:
Knor, heel lief van je, maar de mijne is idd ook maat 74! Dus ik moet echt een grotere maat hebben juist! Jammer zeg!
Maar thanks anyway!!!!
Thnx voor de tip, phluphy! Had ik nog niet aan gedachtquote:Op dinsdag 25 januari 2005 18:39 schreef phluphy het volgende:Maria
Wat goed dat je mamma blij hebt gemaakt
![]()
Jolie gefeliciteerd meid
Morgen gezellig dagje met mams hé?
Suzanna, je kan ook prima bij de Wibra flanellen (hoes)lakens kopen en die op maat knippen. Zoompje erin en klaar is kees.
Thnx voor de tip, phluphy! Had ik nog niet aan gedachtquote:Op dinsdag 25 januari 2005 18:39 schreef phluphy het volgende:
Suzanna, je kan ook prima bij de Wibra flanellen (hoes)lakens kopen en die op maat knippen. Zoompje erin en klaar is kees.
Hoi Suzanna, ik heb ook een flanellen laken gekocht bij de wibra, kost maar een paar euro.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 19:23 schreef Suzanna het volgende:
Thnx voor de tip, phluphy! Had ik nog niet aan gedacht. Vierkant lijkt mij het handigste he?
we hebben het meegenomen uit zwolle waarschijnlijkquote:Op woensdag 26 januari 2005 23:50 schreef livelink het volgende:
Ik dacht dat alleen op de Veluwe nog rode hond voorkwam. Weer een illusie minder. Was hij er erg ziek van, Knorretje?
Ja, daar reageer ik niet eens op iddquote:Op donderdag 27 januari 2005 09:24 schreef dutchie het volgende:
Dank je Belana, we zijn helemaal verlegen geworden hier van alle complimentjes. Momenteel even geen foto van hem maken. Hij ziet er nu uit als een alien met uitpuilende oogjes.![]()
precies. daarom moet je het bekend maken dat je het hebt (vandaar mijn post ookquote:Op donderdag 27 januari 2005 10:50 schreef poemojn het volgende:
Rode hond is voor de kinderen toch vrij onschuldig? Het is hooguit gevaarlijk voor niet-resistente zwangeren dacht ik. Maar wel zielig dat Jayden 't heett gekregen.
Leon, succes bij de dokter, en sterkte met je ogen.
Ik kan ook niet zoveel vinden, alleen dezequote:Op woensdag 26 januari 2005 17:11 schreef Suzanna het volgende:
Maar nog een vraagje dus...heb je eventueel een foto van hoe dat eruit ziet met die inbakermethode? Ik heb namelijk geen idee...en op internet is het (tot nu toe) ook niet te vinden.
Mel ik heb gisteren gezocht naar dat topic, maar kon niks vindenquote:Op donderdag 27 januari 2005 22:06 schreef melonovy het volgende:
Ik heb laatst heel uitgebreid mijn dagboekverhalen gepost over het slechte slaapgedrag van Chiara, ook over het inbakeren. Staat in het topic over slaapgedrag, kan ik wel even voor je opzoeken, op verzoek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |