abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 januari 2005 @ 10:13:41 #51
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24647475
Regeldagen zijn dagen dat de baby (voornamelijk bij bv) aangeeft meer behoefte te hebben aan voeding. Daar het kindje telkens aan te leggen wanneer die behoefte de kop opsteekt, wordt er meer geproduceerd en past de borstvoeding zich aan aan de behoefte van de baby.
Kunnen best pittige dagen zijn. En die dingen die jij omschrijft wijzen er ook op dat dit het zou kunnen zijn. Er zijn bepaalde periodes wanneer dit voorkomt, ik dacht met 10 dagen, 6 weken en verder weet ik het even niet.

Maar wil je ook eens naar haar tongetje, binnenkant wangetjes, gehemelte en lipjes kijken? Het zou ook kunnen dat ze spruw heeft. Als je witte puntjes of plekjes ziet die je niet weg kunt vegen is het verstandig om contact op te nemen met je ha of cb. Ik zeg niet dat dit zo is, maar als het zo is moeten jullie allebei behandeld worden. Je krijgt meestal Daktarin mee, is een soort gel die jij op je borst smeert en Noa inneemt. Anders blijven jullie elkaar besmetten.
Doet het ook pijn bij het aanleggen? Dat is ook vaak een teken.
Spruw kan heel hardnekkig zijn, ik geloof dat LadyS en Amber er erg lang last van hebben gehad. Hier was het gelukkig zo weer verdwenen. Is nog 1x teruggekomen, maar waren er op tijd bij en was ook zo weer over.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 20 januari 2005 @ 10:14:05 #52
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_24647482
Suzanna, ik herken het ook heel erg, ik zit er namelijk zelf met Stella middenin!
En wat ik gewoon merk ik hoe makkelijker ik er mee om ga, hoe beter het gaat. Bij ons zit er een klein beetje een ritme in 's nachts (ze wordt tussen 3 en 4 uur wakker van de honger, maar na een voeding slaapt ze weer netjes in - super dus), maar overdag is het ook iedere keer anders. En dat is soms lastig, vooral als je zoals ik allemaal dingen wil plannen. Soms drinkt ze ook zo onrustig, dat ik er zelf onrustig van wordt.
Maar wat ik dan vooral merk is dat zij zo sterk reageert op hoe ik doe: als ik blijf lachen of gewoon aan iets anders denk, dan wordt ze uiteindelijk rustig tijdens het drinken. Als ik me gefrusteerd voel, duurt het allemaal nog langer. En iets plannen, vergeet het maar.
Wat ik wel vreselijk vindt en me onzeker maakt als mensen me dan vragen of ze al doorslaapt! Moet dat dan? Laatste maakte iemand die opmerking dat het dan nog wel heel lang zal duren, als dat nu nog zo is.
Volgens mij zijn een heleboel mensen vergeten hoe het is om zo'n klein babietje te hebben. Daarom ben ik ook altijd zo blij met de opmerkingen van de mensen hier. Daar heb je wat aan!
  donderdag 20 januari 2005 @ 10:19:43 #53
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24647589
Léon is trouwens ook weer verkouden. Was er net vanaf.
Kan er dus weer vaak 's nachts uit, omdat meneer per se zijn speen in moet maar dan weer geen adem kan halen.
Ik smeer nu zijn borst en bovenrugje in met Luuf (soort Vaporub, maar speciaal voor babies) voor hij gaat slapen, geef hem tijmsiroop (vindt hij geen straf ) en spuit zijn neusje door met Otrivin voor babies. Hij hoest ook weer zo akelig en schudt ook weer met zijn hoofd, omdat zijn oortjes ook wat verstopt zijn.
Ach, ik zie het maar positief: hij is zijn weerstand aan het opbouwen.

Knorretje, wat is die 6e ziekte nu eigenlijk en wat zijn de symptonen? Ik vind het zo vaag klinken, de 5e en de 6e ziekte.
  donderdag 20 januari 2005 @ 10:30:04 #54
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24647786
Oh AnnieBaby, je slaat de spijker op z'n kop, het kind reageert ook heel sterk op de ouder. Als jij blijft lachen en niet heel erg gestressd raakt dan zal je baby ook minder stressen. Ja tuurlijk gilt het als er echt wat is maar er is niet echt iets. Het moet gewoon nog een manier vinden, voor zichzelf om zich aan te passen aan dit nieuwe leven. Ennuh je kind slaapt altijd te laat door en als dat het niet is, dan slaapt het wel te vroeg door. Is het niet te dun, dan is het wel te dik. Het huilt nooit gemiddeld, maar altijd te veel of wel heel weinig. Het is NU al eenkennig of is een veel te grote allemansvriend. Gewoon ja en amen (of nee en je middelvinger ) Gewoon doen alsof je gek bent.

Suzanna echt, rustig blijven en je gevoel volgen. Ik snap dat je moe bent maar daar is ook wat aan te doen als op bijvoorbeeld de manier die Knorretje beschrijft. En dan maar even niet naar buiten enzo gewoon alle rust voor jou en je kind. Het is ook moeilijk. Als Jolie hard krijste in het begin of er dingen moesten gebeuren die ze niet leuk vond en ze ging mopperen. Dan zong ik gewoon dwars door d'r heen. Bijvoorbeeld tijdens het aankleden wat ze vreselijk vond, dan moest ze altijd onwijs krijsen. Als ik dan wou gaan haasten werd het erger, bleef ik slap tegen d'r aankletsen of zingen dan liep het van zelf wel los.
pi_24647796
Goed idee Knoretje! Het klinkt heerlijk moet ik zeggen...ik weet niet of mn moeder dat zou willen (mijn vader is overleden) maar ik kan me voorstellen dat ze het juist heerlijk zou vinden.
Wat je zei over dat ritme, dat is het eigenlijk niet eens....ik wil meer dat Noa ook slaapt als ze duidelijk moe is...want dat is zowiezo het geval. Alleen is het in slaap vallen erg moeiljik voor haar.
Ze ligt nu trouwens bij mij op schoot te slapen, ze was eerst heel druk en toen ineens rustig en ja hoor, ze ligt nu lekker te slapen. Maar zodra ik haar in haar bedje zou leggen zou ze gelijk weer wakker worden denk ik.

Beterschap voor je kids trouwens! Lijkt me zwaar, zieke kindjes.

Ik heb twee verschillende spenen, moussy, één 'dental' en een 'platte', in ieder geval twee totaal verschillende vormen. Als ze de ene niet wil probeer ik de andere, als ze die niet wil mijn vinger. Vaak wil ze ze allebei wel, maar soms helemaal niet terwijl ze wel aan haar handjes gaat zuigen (maar ze dan binnen een paar tellen weer kwijt is).

dutchie: spruw heb ik gehad (en Noa dus ook), heb ik nog wat voor en dat gebruik ik drie keer per dag. Ik heb niet het idee dat Noa zelf nu nog spruw heeft, maar mijn tepels zijn nog wel gevoelig. Hoewel ik dat meestal voel als ze zo onrustig drinkt. Ik krijg trouwens Nystatine - ken je dat? Noa vindt het wel lekker .
Jij ook beterschap voor Léon...ik heb een keer een oppaskindje gehad dat ontzettend verkouden was, dat was heel zwaar. Ze logeerde hier een week, en toen heb ik dus een week lang een zielig ziek kindje gehad. Vond ik heel zwaar.

Annie: wat jij zegt over andere mensen klopt wel...volgens mij zijn heel veel mensen inderdaad veel vergeten van de 'baby-periode' van hun kinderen...en dan gaan ze er nogal makkelijk mee om terwijl elk kindje anders is. Hoewel, mijn zus had het er wel over dat ze ook moeite had met de borstvoeding en het slapen, en heeft wel een aantal goede tips kunnen geven.
pi_24647852
En Noa was weer wakker (ik vond het tijd worden voor haar bedje)...
pi_24647864
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 10:19 schreef dutchie het volgende:

Knorretje, wat is die 6e ziekte nu eigenlijk en wat zijn de symptonen? Ik vind het zo vaag klinken, de 5e en de 6e ziekte.
gewoon een vlekjesziekte waar ze geen naam meer voor wisten
Heel onschuldig maar voornamelijk 'lastig' voor de ouders. Hoge koorts zo maar uit het niets die bijna een week aanhoudt (en wij maar denken dat het van de verkoudheid kwam), opgezwolle klieren en dan opeens vlekjes op buik en rug (heel af en toe op armen en benen, maar het meest zit op de romp. Jeukt niet en verdwijnen gewoon na een paar dagen weer. Zodra er vlekjes zijn is het leed geleden, dan is er geen koorts meer, geen hangerigheid, geen gedrein niets meer. Alleen het vlekkenmonster blijft over

De vijfde is bijna hetzelfde ook vlekjes alleen dan begint het met vlekken/bultjes voornamelijk op die plaatsen waar de 6de zich niet laat zien, zoals gezichtt, benen, handen, billen. Koorts is er dan ook vaak pas als de vlekken er zijn en deze vlekken kunnen enorm groot worden, wanggrootte (ow en onze ha gaf aan dat de 5de niet snel voor komt bij kinderen die niet naar school gaan, (naar de psz of kdv))
pi_24652469
dutchie: ik denk dat jij gelijk had wat betreft 'regeldag'...ze wil inderdaad veel vaker drinken, om de anderhalf uur zeker. Het rare is dat ze daarna echt niet slaapt, tenminste, ik heb haar in slaap gekregen door te gaan wandelen buiten, maar ze was ondertussen weer regelmatig wakker, en zodra ik weer thuis was begon ze weer te krijsen.
Nu ligt ze (na de voeding weer) weer eventjes te slapen, maar is ook telkens weer wakker, ze slaapt heel licht en onrustig. Heeft dat ook met een regeldag te maken?
  donderdag 20 januari 2005 @ 16:24:52 #59
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24652916
Suzanna, weet je heel, heel zeker dat ze niet gewoon honger heeft doordat je minder voeding hebt? Ik had dat en Maria reageerde precies zoals Noa: loslaten en pakken en loslaten en pakken en krijsen en heel vaak willen. Logisch: ze kreeg niet genoeg.

Ik merkte dat doordat ik er met kolven weinig uitkreeg en later bleek ook dat ze te weinig was aangekomen die tijd. Misschien zou je het eens kunnen proberen te checken (kolven of wegen)?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_24652928
Even een leuk berichtje: Noa heeft net voor het eerst écht voluit naar me gelachen!!!!! De andere keren waren het toch nog meer stuipjes en had ik niet echt oogcontact.
Wat gaaf is dat zeg, om je kind te zien lachen...
pi_24653260
Ik kan het me niet voorstellen Sugar...ze geeft ook melk terug én mijn borsten voelen al dagen best vol aan in vergelijking met daarvóór. Een tijdjd had ik inderdaad het idee dat ze niet genoeg kreeg, omdat mijn borsten helemaal niet vol waren en ze ook de andere borst dan nog wilde (dat wil ze nu telkens niet...)...maar dat was een week geleden ongeveer.
Je kunt toch wegen vóór en na de voeding? Hoeveel moeten ze ongeveer drinken per voeding? Bij borstvoeding heb ik dat nog nergens gevonden.
Ik heb thuis namelijk een weegschaal (hoewel ouderwets, hij werkt) voor baby's maar heb hem niet gebruikt omdat Noa altijd goed dronk. Op het cb was ze goed aangekomen (een kilo in vijf weken) dus in het begin was het zowiezo goed...
  Licht Ontvlambaar donderdag 20 januari 2005 @ 17:14:02 #62
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_24653321
Lief he Suzanna, zo'n eerste lach!

Wandel anders gewoon even binnen bij het Cb, die hebben meestal een spreek/weeguurtje. Kun je kijken of Noa goed aangekomen is en meteen even je onzekerheid op tafel gooien. Maar gezien haar leeftijd en gedrag klinkt het als regeldagen.

Iig veel succes enne niet onzeker voelen he, mama's doen het altijd goed! Die van mij is alweer 6 maanden, heeft ook regelmatig geklooid met voedingen. Maar weeg nu 7 kilo en lacht bijna continu...

Knuffels
Sjeen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_24653607
suzanna sterkte ermee, ik hoop dat 't inderdaad regeldagen zijn en dat jullie allebei snel weer wat meer rust hebben. met 6 weken hadden wij ook nog geen 'schema' hoor, althans geen schema met veel rust erin! ik weet nog wel dat ik zelf toen ook dacht dat dat met 6 weken toch eigenlijk wel de bedoeling moest zijn maar kwam er toen ook achter dat 't vaker niet dan wel het geval is. geweldig he die eerste lach!

dutchie beterschap voor Léon. maar pas je wel op met die Luuf? Tinkepink heeft hier herhaaldelijk voor de gevaarlijke kanten daarvan gewaarschuwd. het schijnt dat met name de kamfer die erin zit op zich vrij giftig is en dus helemaal niet zo gezond voor je kind om daar veel van in te ademen. (zit ook in mottenballen). sinds die verhalen gebruik ik het in ieder geval niet meer (hetzelfde verhaal geldt overigens voor Vick's). een gesneden ui naast/onder z'n bed kan ook wonderen doen, en heb je 't bedje al wat omhoog staan met 't hoofdeind?
pi_24653773
Dank je Sjeen en bixister!!
Noa ligt nu alweer een uurtje of twee heerlijk te slapen dus waarschijnlijk was ze ook gewoon DOODmoe van het vele wakker zijn en kon ze niet lekker slapen tot ze genoeg gedronken had (ofzo...weet ik veel wat zo'n kleintje precies denkt/voelt )... Ach...het komt allemaal inderdaad wel goed en hopelijk slaapt ze lekker vannacht. Dat is namelijk het meest slopende, als ze 's nachts niet slaapt.

Bixister: hoe doe je het bedje omhoog (het hoofdeinde)? Ik heb het geprobeerd met een handdoek, maar het matras werd een beetje scheef en wiebelig dus Noa lag niet meer goed in het midden.

Dit is Noa's wiegje.

[ Bericht 11% gewijzigd door Suzanna op 20-01-2005 18:09:53 ]
  donderdag 20 januari 2005 @ 18:43:18 #65
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_24654363
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 20:19 schreef melonovy het volgende:
* melonovy komt even binnen vallen....

Zijn hier ook mama's en/of papa's die ervaring hebben met zo'n badsteun?
[afbeelding]

Ik had van Chiara zo'n drijvend matje, maar dat vond ik echt niets, zo'n baby ligt dan met het lijfje grotendeels boven water, vond ik niet zo lekker voor dr, dus ik overweeg zo'n badsteun om het in het grote bad te gebruiken, ik heb namelijk een tub en geen babybadje.
Wie heeft er ervaring mee?
Ben geen mama van een kleine, maar heb de ervaring van mijn nichtje van 1 jaartje en 3 maandjes!
Ze had zelf ook zo'n stoeltje, en ik moet je zeggen IDÉÁÁL ding!

Makkelijk schoon te houden, en er is genoeg beweegruimte in!
Dus op het lijstje zetten voor kraamcadeautjes is zo gek nog niet!!!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_24657233
suzanna, ik heb boeken onder de poten van 't hoofdeinde gelegd. maar als dat niet gaat kun je inderdaad ook iets onder de matras leggen (een paar opgerolde handdoeken misschien?). al zijn die wiegmatrasjes vaak wat dun, dus eerder wiebelig... maar is Noa dan ook verkouden/verstopt/benauwd? wat sneu!
  donderdag 20 januari 2005 @ 22:51:14 #67
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_24658511
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 10:33 schreef Suzanna het volgende:
En Noa was weer wakker (ik vond het tijd worden voor haar bedje)...
Suzanna, maakt een voorverwarmd bedje nog verschil bij haar? Lune was een stevige baby (3920 gram geboorte) maar ze was dol op warmte. Ze heeft de eerste 3 maanden een kruik in haar bedje gehad omdat ze anders ook heel onrustig was en vaak wakker.
Verder geloof ik ook nog altijd in de ontwikkeling van de hersentjes die in het eerste jaar in 7 sprongetjes gaan. Ik had veel baat bij het boek Oei, ik groei... Zogauw één van de kids weer heel onrustig en volledig uit zijn doen ging, greep ik dat boek erbij en ja hoor dan zaten ze weer in een groeifase (rond de vijf weken zit de eerste sprong) Voor mij gaf het een stuk rust om te lezen dat het een stukje ontwikkeling is.
Succes ermee en echt het gaat beter worden hoor en dan ben je het zelf ook snel weer vergeten

groetjes Genuivere
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  vrijdag 21 januari 2005 @ 06:49:44 #68
24188 Belana
kloon van belana
pi_24662906
Liam zegt "neenee"

Oe, we hebben gisteravond schandalig veel cadeautjes gekocht.... to be continued...
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 21 januari 2005 @ 07:26:32 #69
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24662989
Wat heerlijk Belana
... ♥ ik mis je ♥
pi_24663234
Belana: dat lijkt me zo leuk, cadeautjes voor je kindje kopen! Dat zal bij ons nog wel even duren. Vanaf welke leeftijd gaan ze trouwens écht al spelen? Hoeveel maanden?

Genuivere: Noa houdt inderdaad van warmte, maar ik zorg er ook voor dat ze een lekker warm bedje heeft. Misschien moet ik die kruik inderdaad maar weer in ere herstellen voor haar eigen warmte is het niet nodig, ze kan zichzelf heel goed op temperatuur houden...maar ons huis is zowiezo een beetje tochtig, dus misschien is een kruik er standaard inleggen nog niet eens een slecht idee.

Nou, ik schijn toch echt naar de boekhandel te moeten; mij werd aangeraden om het boek van Ria Blom te kopen over inbakeren, en dat boekje 'Oei ik groei' klinkt mij ook wel handig!

Noa is inderdaad ook verkouden (neusje verstopt vaak) maar ik wilde het hoofdeinde ook omhoog doen omdat ze vaak wat melk teruggeeft en dat helpt daar ook wel tegen. Maar ik denk dat het gewoon niet makkelijk is vanwege wiebelig matrasje in de wieg. Ook krijg je dan een gat aan de zijkanten zegmaar, dat vind ik niet prettig voor Noa.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 10:08:57 #71
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_24664542
Dat boek 'Oei, ik groei' heb ik ook, en vorig weekend was Noah zo lastig en huilerig. Dacht ineens aan dat boek, en alle kenmerken van dat eerste prongetje die ze noemden, kwamen overeen! Noah was wel een beetje vroeg want hij was toen 4 weken en geen 5 Maar het was wel fijn om te weten waarom je kind dan zo moeilijk is, en dus ook te weten dat het maar tijdelijk is
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 10:29:13 #72
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_24664875
Suzanna, wij doen hier ook iedere avond een kruikje in het bed. De verloskundige zei dat je dit in de winter gewoon het beste kan blijven doen. Stella slaapt namelijk bij ons op de kamer en anders zou je het huis heel erg warm moeten stoken waardoor wij slecht slapen. Is dus wel een goed idee om uit te proberen.
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2005 @ 10:35:33 #73
43556 miss_dynastie
pi_24664960
Belana, oh jee Had je niet met jaja kunnen beginnen, Liampje
En wat heb je gekocht ???
pi_24664998
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 08:27 schreef Suzanna het volgende:
[

Nou, ik schijn toch echt naar de boekhandel te moeten; mij werd aangeraden om het boek van Ria Blom te kopen over inbakeren
Aan dat boek heb ik weer superveel gehad! Ik heb Morris dan niet ingebakerd maar hij heeft wel geleerd om zelf in slaap te vallen in zijn eigen bedje. Vanaf dat moment ging het zoveel beter. Zowel met mij als met hem

Ik heb trouwens begrepen dat baby's vanaf ongeveer 3 maanden interesse krijgen in speelgoed zoals een mobile of babygym. Daarvoor schijnen ze genoeg te hebben aan het rondkijken. Maar dat is ook weer bij elk kindje anders denk ik. In het Groeiboek dat ik van het consultatiebureau kreeg staan tips wat je een babietje per leeftijd ongeveer aan kan bieden qua speelgoed.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_24665102
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 10:14 schreef AnnieBaby het volgende:
Wat ik wel vreselijk vindt en me onzeker maakt als mensen me dan vragen of ze al doorslaapt! Moet dat dan? Laatste maakte iemand die opmerking dat het dan nog wel heel lang zal duren, als dat nu nog zo is.
Allemaal negeren hoor. Dat blijft de komende jaren wel zo. Kan ze al kruipen/lopen/praten/zwemmen/lezen/rekenen/ga zo maar door. Gaat vast nooit meer over
pi_24665491
Hallo,
Ik wil graag wat advies vragen aan ervaren ouders.
Ons dochtertje is 10 dagen oud. De eerste negen dagen verliepen voorbeeldig. Overdag heel rustig en 's nachts twee blokken slapen van 3 à 4 uur.
Nu heeft ze gister een 'regeldag' gehad, waarbij ze erg onrustig was, veel huiilde, en niet te troosten was. Alles geprobeer om haar in slaap te krijgen: zingen, rondlopen, maxiswing, speentje, borst, fles met water etc.
Gebeurt dat vaker dat baby's van 10 dagen oud 12 uur lang bijna constant wakker zijn., en daarna 8 uur slapen. Het frustrerend om te zien dat ze bekaf was, en toch niet kon gaan slapen.
Hebben jullie nog tips of eigen ervaringen.
Alvast bedankt
pi_24666423
Een babietje van 10 dagen heeft denk ik voornamelijk rust en slaap nodig. Mijn ervaring is dat onze baby doodmoe werd van alle indrukken (zoals overdag in de box liggen, speeltjes boven zijn hoofd etc.) dat hij enorm druk werd en daardoor weer niet kon slapen. Ga maar bij jezelf na: als je supermoe bent kan je vaak ook niet eens slapen. Misschien kan je proberen je kindje overdag zoveel mogelijk in haar eigen bedje te leggen zonder al te veel prikkels om zich heen zoals speeltjes of mobiles. Dat geeft misschien wat meer rust?
pi_24666713
zoals je zelf al zegt orchestre is het waarschijnlijk een zogeheten regeldag geweest. wilde ze veel drinken? zo'n regel'dag' kan trouwens wel langer aanhouden dan 1 dag. die hele eerste periode vond ik eigenlijk een regeltijd. maar 8 uur achter elkaar slapen is wel erg lang voor zo'n kleintje, hebben jullie haar nog wel wakker gemaakt voor een voeding tussendoor? succes ermee! en weinig prikkels aanbieden is inderdaad een goeie tip.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:08:12 #79
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24669777
Bixis, bedankt voor die waarschuwing voor Luuf! Dat wist ik helemaal niet joh, mijn zus kwam hier mee. Ze zwoor erbij.
Als je hem alleen 's nachts ermee in smeert, kan dat dan kwaad?
Ik ga toch maar die truuk met die ui uithalen, ookal walg ik zelf zo van die lucht. En misschien is dat van dat bedje omhoog ook wel een goed idee. Ben alleen bang dat Léon dan 's ochtends ergens onderin te vinden is.

Nog iets: Léon krijgt tandjes.
Nee echt serieus! Dit keer geen geswets vanwege symptonen. Helemaal niets van in de gaten gehad. Alleen gisteravond had hij een knoeperd van een rode wang. Dus heb ik vanmorgen maar weer een gevoeld en gekeken. En zie daar! Een scherp randje wat net door zijn tandvlees gekomen is en voor het blote oog waarneembaar is. Vooraan onderin,
Geen gekwijl,
geen gedrein,
geen rode billen,
alleen een rood wangetje en dan ineens een tandje.
Het mannetje vond het maar raar dat meneer 1 linker rood wangetje had. Eerste tandjes komen toch niet aan de zijkant? Nee, maar heb jij ooit gehoord van een voorwang?
pi_24671049
Léon een tandje Wat gaat dat toch allemaal hard!
pi_24671133
Léon nu kan je eindelijk je ouders bijten! Gefeliciteerd
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_24671245
Léon, een tand! gefeliciteerd! dutchie, juist 's nachts lijkt die Luuf me wat griezelig omdat ie dan langer onbewaakt in z'n bedje ligt en dus meer kans heeft om buiten die Luuf te weinig frisse lucht in te ademen. er zijn overigens genoeg mensen die Luuf wel gebruiken dus misschien moet je je ook niet teveel aantrekken van dit soort waarschuwingen, maar ik heb 't potje weggegooid. en het bed hoeft niet erg steil omhoog te staan hoor! en veel neusspray blijven geven, ook om te voorkomen dat 't doorzet naar een oorontsteking.
pi_24671300
Dylan had vandaag zijn gehoortest. ShaoliN is met hem gegaan en hij is met vlag en wimpel geslaagd
pi_24671601
gefeliciteerd Dylan!
pi_24672032
moussy: (als je hier kijkt) ik zag in het zwangerschapstopic dat jij ervaring hebt met inbakeren? Ik heb van het consultatiebureau gehoord dat ze geen bevoegdheid hebben om in te bakeren of het uit te leggen, maar gezien Noa's gezondheid en 'gezondheidsgeschiedenis' is het geen probleem om ermee te beginnen als het echt nodig is. Het belangrijkste schijnt te zijn dat er geen 'warmtestuwing' ontstaat, dus dat ze het niet te warm krijgt.
Wat voor ervaring heb jij met inbakeren? Helpt het echt, en zijn er bepaalde dingen waar je op moet letten? Veiligheid?

Misschien ook nog andere moeders die ervaring hebben met inbakeren?
pi_24673761
Dylan gefeliciteerd

Djulian krijgt ook een tandje Hij is al door Ik heb een foto maar je ziet hem bijna niet omdat Djulian de camera aan viel en in zijn mond wou stoppen en de flits alles wit maakt , maar hier dus het bewijs

Midden voor links bij de tong, je moet goed kijken maar hij zit er echt
pi_24674576
Ik zie hem heel vaag Anitra! Gefeliciteerd Djulian
  vrijdag 21 januari 2005 @ 21:06:12 #88
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24676077
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 17:34 schreef Suzanna het volgende:
moussy: (als je hier kijkt) ik zag in het zwangerschapstopic dat jij ervaring hebt met inbakeren? Ik heb van het consultatiebureau gehoord dat ze geen bevoegdheid hebben om in te bakeren of het uit te leggen, maar gezien Noa's gezondheid en 'gezondheidsgeschiedenis' is het geen probleem om ermee te beginnen als het echt nodig is. Het belangrijkste schijnt te zijn dat er geen 'warmtestuwing' ontstaat, dus dat ze het niet te warm krijgt.
Wat voor ervaring heb jij met inbakeren? Helpt het echt, en zijn er bepaalde dingen waar je op moet letten? Veiligheid?

Misschien ook nog andere moeders die ervaring hebben met inbakeren?
Geen idee of Moussy heeft ingebakerd.
Ik wel.

Suzanna, lees dat boek van Ria Blom en dan weet je hoe het moet, hoe je het veilig doet, of het in Noa's geval "mag" en of het je voldoende aanstaat om het te doen en vol te houden als je gaat proberen.
Dat is de beste manier om te weten waarmee je bezig gaat!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 21:08:34 #89
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24676123
Léon: tandjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Djulian: tandjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dutsj en Anitra, gefeliciteerd!!!!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 21:09:03 #90
24188 Belana
kloon van belana
pi_24676139
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:08 schreef dutchie het volgende:
Nog iets: Léon krijgt tandjes.

Maarre Leon, you go mèn!! Lekker hoor dat ie er geen last van heeft!
Djulian ook gefeli natuurlijk met de nieuwe tand!!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 21 januari 2005 @ 21:11:57 #91
24188 Belana
kloon van belana
pi_24676208
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Belana, oh jee Had je niet met jaja kunnen beginnen, Liampje
En wat heb je gekocht ???
We hebben stapelbekers gekocht natuurlijk
En een treintje van little people met beestjes:

en een soort puzzel van blokken.
Van mijn ouders krijgt ie een kar met blokken (zodat Liam net als Saskia kan leren lopen )

en van mijn schoonouders krijgt ie een ballenspuugding, deze:

We hebben voor Ian ook maar een cadeautje gekocht, want anders is het zo sneu. Dus die krijgt hot wheels autootjes.

[ Bericht 4% gewijzigd door Belana op 21-01-2005 21:20:04 ]
stormy waters...
sailin'
pi_24676536
de 2 afgebeelde dingen heeft Sven ook Belana, en die zijn een grote hit hier
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  vrijdag 21 januari 2005 @ 21:26:50 #93
24188 Belana
kloon van belana
pi_24676589
Ik heb goed geluisterd naar de andere mama's hier easy
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2005 @ 21:29:10 #94
43556 miss_dynastie
pi_24676669
Heee, wat leuk
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2005 @ 21:30:19 #95
43556 miss_dynastie
pi_24676706
Ja, Anitra, ik zie em ook
wel pas nadat ik je beschrijving had gelezen, maar ach
  vrijdag 21 januari 2005 @ 22:13:17 #96
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24677793
leon en djulian gefeliciteerd met jullie eerste tandje.
pi_24679034
Leon en Djulian, gefeliicteerd!

Suzanna, dat boek over Inbakeren vond ik zelf niets, ik heb het bij de bieb geleend. Misschien kun je dat ook proberen? Scheelt je weer geld als het jou ook niet bevalt.
Ik vond t bijvoorbeeld apart dat Ria Blom ouders verwijt dat ze hun eigen gevoelens projecteren op hun kind (bijv hij huilt, ik zou in dat geval huilen omdat ik alleen ben, dus hij huilt omdat hij alleen is) en zelf hetzelfde weer doet (je moet een kind geen eten geven vlak voor hij gaat slapen maar als hij wakker wordt, want als ik een boterham eet voor ik naar bed ga krijg ik weer energie en ga ik nog niet slapen). Ook vindt ze het niet goed als een baby met een hulpmiddel in slaap valt (aan de borst, in slaap gewiegd worden oid) maar raadt ze het hulpmiddel inbakeren juist aan (vind ik tegenstrijdig). Ook kan inbakeren problemen geven bij een baby die borstvoeding krijgt: hij slaapt zo lang/diep dat hij niet genoeg voedingen meer krijgt op een dag, risico op stille ondervoeding wordt groter doordat je een schema oplegt / niet het ritme van het kind helemaal volgt doordat de slaap dieper gemaakt wordt.
En zo was er wel meer, maar dat weet ik zo 1-2-3 niet. In elk geval lijkt het me handig het boek eerst kritisch te lezen. Verder vindt zij het vrij normaal een baby (lang) te laten huilen, iets wat ook behoorlijk omstreden is. Oja, en voor je begint met inbakeren is het misschien nuttig om bijv Ouders Online forum eens te lezen: daar lopen/liepen ook wel topics over het ontwennen van inbakeren - schijnt ook niet altijd even makkelijk te zijn. Kortom: ik ben geen groot voorstander van inbakeren.
Misschien leuk om ernaast te lezen: "Baby's" van Desmond Morris. Die heeft het over wat biologisch gezien normaal is voor baby's, niet wat in de Westerse cultuur graag gezien wordt bij baby's. Is leuk om te vergelijken.
pi_24679115
Léon ook een tandje sorry was zo blij dat ik jou even niet zo snel gezien had Dutchie

Die foto is van eergister, laat ik nou net het 2e tandje ook gespot hebben Weet nu waarom hij zo vervelend was de afgelopen dagen
pi_24679407
Nog een tandje?? Djulian, ga 's wat langzamer Myrthe is nog tandeloos.
  zaterdag 22 januari 2005 @ 05:59:26 #100
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24683793
Léon en Djulian gefeliciflappert met de tandjes !
... ♥ ik mis je ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')