abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24757725
Jolietje nog gefeliciteerd met je halve jaar!! Succes in het ziekenhuis voor Jolies ruisje, ik duim voor jullie

Ik was ook erg benieuwd naar Maria-met-beugel! Lijkt me erg lastig om alles aan te passen. Hopelijk is ze er weer snel van af!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  woensdag 26 januari 2005 @ 12:32:18 #252
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24758036
hallo ik kom ff tussendoor vallen met een ernstige vraag sorry dat ik niet bijlees, doek straks wel ff

ik ben me gisteren zo wild geschrokken met Maxim, hij stikte echt bijna met verslikken met drinken van een flesje (vannacht was dat) een beetje verslikken doet hij weleens meer, maar gisteren was t zo erg je kunt echt horen dat hij zowat stikt, komen 2 hele harde kreten uit zn keeltje (soort hele harde hoest) zn gezicht werd vuurrood, toen draaide zn ogen weg, toen wou hij gaan huilen maar dat ging niet, weer die ogen die wegdraaide heb hem 3 x in zn gezicht geblazen om te laten schrikken zodat ie gaat ademen en bij die derde keer dacht ik, als je nu nog niet fatsoenlijk gaat ademen hou ik je ondersteboven, gelukkig begon hij toen gewoon te ademen, maar mennn wat ben ik geschrokken, ik zat helemaal te shaken daarna en beloofde vurig dat ik hem nooit meer geen fles zou geven maar alleen borst.
nu heb ika l na zitten denken wat t zou kunnen zijn, het is niet dat hij zich in het begin vd fles verslikt omdat het ineens zn keeltje binnen komt of zo, het is een small speen van avent, kan niet zeggen dat die zoveel in zn mond lekt, het is ook een aventfles trouwens. heb ook een keer een difraxfles geprobeerd en met die fles verslikte hij zich ook ineens, maar had hij wel minder lucht in zn buikje viel me op, met die avent heeft hij ontzettend veel lucht in zn buikje daarna.
maar ik weet nu niet waar t aan zou kunnen liggen, hebben ze nog smallere spenen dan avent small?? die ook als de melk warm is helemaal niet lekt?? of zou Maxim gewoon nog goed moeten leren drinken of zo aan de fles?? ik weet t nie, misschien jullie??
pi_24758109
Kan ook een schrikreactie zijn, van het verslikken. Als Dylan valt, en hij moet heel hard huilen, 'vergeet' hij ook wel eens in te ademen. Zijn lippen beginnen dan zelfs al blauw te worden. Het is heel erg eng inderdaad, maar een beetje laten schrikken is wel een goede optie. Ik roep dan heel hard Dylans naam en daar reageert hij dan weer op door in te ademen.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  woensdag 26 januari 2005 @ 14:17:07 #254
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_24759983
Als de baby normaal de borst drinkt heeft hij veel zuigkracht nodig, denk dat Maxim te veel in 1 keer krijgt als die aan de fles drinkt en daarom zich verslikt. Mischien een 1, 2, 3 speen iets bij stand 1 moeten ze goede kracht zetten. Anders moet je een gaan neuzen in een baby zaak en wat info inwinnen over bay spenen je zal vat niet de enigste zijn.
  woensdag 26 januari 2005 @ 17:11:13 #255
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24762547
Wow Martineke, kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Zo erg heb ik het nog niet gehad bij Noa, maar ze drinkt natuurlijk ook alleen aan de borst. Met borstvoeding verslikt ze zich trouwens ook weleens ,vooral in het begin als het heel snel eruit spuit.

piglet: bedankt voor je tip. Nog een vraagje (ik heb het boekje van Ria Blom niet gevonden in de winkel en ben geen lid van de bibliotheek (meer)...we willen binnenkort verhuizen dus had ik hem niet verlengd en nu blijkt dat we hier toch nog wel een tijdje blijven (er is gewoon niets te vinden voor ons, we willen graag naar Brabant). Maar nog een vraagje dus...heb je eventueel een foto van hoe dat eruit ziet met die inbakermethode? Ik heb namelijk geen idee...en op internet is het (tot nu toe) ook niet te vinden.

Ik vond trouwens de volgende link die argumenten bevat TEGEN inbakeren. Ook interessant.

http://www.geocities.com/gonneke29/inbakeren.html
pi_24764804
ow inmiddels begint Jayden echt op te knappen, van NIET de 6de kindeziekte zoals ik dacht maar van de rode hond. (aldus de ha) helaas is er dus weer een uitbraak....
  woensdag 26 januari 2005 @ 23:50:12 #257
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_24770446
Ik dacht dat alleen op de Veluwe nog rode hond voorkwam. Weer een illusie minder. Was hij er erg ziek van, Knorretje?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_24771397
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 23:50 schreef livelink het volgende:
Ik dacht dat alleen op de Veluwe nog rode hond voorkwam. Weer een illusie minder. Was hij er erg ziek van, Knorretje?
we hebben het meegenomen uit zwolle waarschijnlijk Maar hij heb het nu tenminste al gehad, scheelt alweer. Hij begint nu weer op te knappen maar heeft het er wel zwaar mee gehad, naast flink verkouden te zijn, koortsig, veel uitslag, slecht slapen, slecht eten (al zit hij nu lekker weer op volledige bv en red hij het er ook op ) en een enorm pesthumeur.
  FOK!fossiel donderdag 27 januari 2005 @ 08:33:06 #259
2628 Karin
pi_24773048
Aggos zo klein en dan de rode hond
Heeft Alicia er geen last van? Of is dat ook zo'n lange incubatietijd net als waterpokken?
  donderdag 27 januari 2005 @ 09:10:47 #260
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24773382
Meegenomen uit Zwole Knor?
*ramen en deuren sluiten gaat*
Sterkte met Jayden.

Ik mag tegen 10.30 met Léon naar de dokter. Ik haalde hem gister op van het kdv en ik schrok me helemaal een hoedje. Zijn oogje was helemaal dik en rood en vol met troep. Ik had gevraagd of ze het regelmatig schoon wilde houden met uitgekookt water, maar dat mocht kennelijk niet baten.
helemaal zeker weten doe ik niet, maar ik denk dat ze te hard gewreven hebben
Het is geen gezicht als hij dan probeert te lachen met 1 oog dicht.
Hij heeft er zelf niet veel last van volgens mij, maar volgens de assistente had het nu minder moeten worden ipv erger. Dus gaan we straks maar even langs. Zijn andere oog begint nl. ook.
Is best zielig.

Zo schattig, meneer onderbrak net zijn spelletje om vol verbazing naar buiten te kijken. Sneeuw! Hij was er helemaal door gefascineerd.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 27 januari 2005 @ 09:21:00 #261
24188 Belana
kloon van belana
pi_24773515
Och Jayden, wat zielig! Fijn dat ie weer opknapt Knor! Hoe ziet rode hond eruit eigenlijk?

Leon en de sneeuw
Wat een lekkere knul is het trouwens dutch, heerlijk mannetje zag ik in het foto topic!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 27 januari 2005 @ 09:24:52 #262
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24773560
Dank je Belana, we zijn helemaal verlegen geworden hier van alle complimentjes. Momenteel even geen foto van hem maken. Hij ziet er nu uit als een alien met uitpuilende oogjes.
pi_24773591
Léon hopenlijk is je oogje snel beter zodat we je weer kunnen bewonderen
  donderdag 27 januari 2005 @ 09:30:48 #264
24188 Belana
kloon van belana
pi_24773646
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 09:24 schreef dutchie het volgende:
Dank je Belana, we zijn helemaal verlegen geworden hier van alle complimentjes. Momenteel even geen foto van hem maken. Hij ziet er nu uit als een alien met uitpuilende oogjes.
Ja, daar reageer ik niet eens op idd
Voelt toch vervelend he, als je het idee hebt dat ze het niet goed doen!
Ik hoop dat het snel opknapt! kusje op je oogje Leon!
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 09:39:27 #265
43556 miss_dynastie
pi_24773745
Jayden Jeej, ik dacht ook dat dit alleen nog in de Veluwe voorkwam.....

Leon, mooi he, sneeuw Sterkte bij de dokter
pi_24773875
twee tot drie weken karin. Maar Alicia is ingeend en vaak uit het zich dan alleen in een fikse griep/verkoudheid. Nou is ze al een flinke week ziek geweest voor Jayden dus ik hoop dat dat het was voor haar.

dutchie: had m'n moeder net aan de lijn en er zijn inmiddels ook gevallen gemeld in Kampen, stond in de krant. word dus gewoon een flinke uitbraak weer
pi_24773924
Belana: het begon met vlekkies, kleintjes daarom dacht ik aan de 6e kinderziekte (wie verwacht nou rode hond) Maar op een gegeven moment was hij gewoon helemaal rood met hier en daar een vlekkie huid. De grote van de vlekkies was overal anders.
pi_24774730
Rode hond is voor de kinderen toch vrij onschuldig? Het is hooguit gevaarlijk voor niet-resistente zwangeren dacht ik. Maar wel zielig dat Jayden 't heett gekregen.

Leon, succes bij de dokter, en sterkte met je ogen.
  Admin donderdag 27 januari 2005 @ 11:03:16 #269
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_24774987
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:50 schreef poemojn het volgende:
Rode hond is voor de kinderen toch vrij onschuldig? Het is hooguit gevaarlijk voor niet-resistente zwangeren dacht ik. Maar wel zielig dat Jayden 't heett gekregen.

Leon, succes bij de dokter, en sterkte met je ogen.
precies. daarom moet je het bekend maken dat je het hebt (vandaar mijn post ook ) Mensen kunnen het dan een beetje in de gaten houden en weten dat er rode hond rond gaat in NL dus gebieden met kinderen evt niet aandoen
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_24778872
Kan een baby na een paar regeldagen een paar dagen later wéér een regeldag hebben? Daar lijkt het namelijk vandaag op. Of ze is natuurlijk gewoon niet lekker, kan ook ...
  donderdag 27 januari 2005 @ 14:25:48 #271
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24779166
Suzanna, om het nog ingewikkelder voor je te maken; je baby heeft niet alleen regeldagen, maar kan ook nog eens last hebben van groeispurten, ook wel sprongetjes genoemd. Dan zitten ze weer tegen een ontwikkeling aan te hikken en aangezien ze dat nog niet helemaal onder controle hebben, kunnen ze behoorlijk jengelig van worden. De één heeft er wel last van en als je pech hebt heel veel, de ander gaat hier vrolijk zonder iets te merken doorheen.
Er zijn voor -en tegenstanders van het boek "Oei, ik groei!" waarin dit beschreven staat. Ach, zo heeft iedereen wel een theorie waar ze niets mee hebben. Bij Léon is dit echter best kloppend gebleken en ik pak het boek er zo af en toe weer eens bij. Vaak klopt het. Maar er staan ook dingen in waarvan ikzelf zo iets heb van: Echt niet!
Misschien heb je hier iets aan.
pi_24779287
ik moet dat boek toch eens aanschaffen.....thnx dutchie
pi_24780546
Idd dat boek heb ik ook en vooral in he begin veel aan gehadals ik dacht dat hij in een spurt zat en volgens het boek bleek dat niet zo te zijn, dan kon ik verder zoeken naar de oorzaak van zijn krijssen op dat moment. En als ik dat boek niet had gehad had ik nu nog lopen kliederen met zijn voeding. Nu ligt het zodat ik het altijd even lezen kan en zoals Dutchie zegt er zijn voor en tegenstanders en er staan dingen in waarvan jij denkt echt niet, maar ook dingen van he dat kan wel eens kloppen. Boek is dus gewoon handig.
pi_24783133
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 17:11 schreef Suzanna het volgende:
Maar nog een vraagje dus...heb je eventueel een foto van hoe dat eruit ziet met die inbakermethode? Ik heb namelijk geen idee...en op internet is het (tot nu toe) ook niet te vinden.
Ik kan ook niet zoveel vinden, alleen deze

van www.inbakeren.nl
Misschien dat je daar nog wat informatie kunt vinden?
De link met tegenargumenten ken ik ook inderdaad. Aan alles zitten voor- en nadelen denk ik, maar bij Lucas helpt het inbakeren gewoon erg goed.
Maar je moet je er wel goed bij voelen als je gaat doen hoor. Voelt het niet goed, dan gewoon niet doen. Zonder inbakeren kom je er ook heus wel uit. Het heeft gewoon een beetje tijd nodig
  donderdag 27 januari 2005 @ 21:41:08 #275
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_24785987
Hier staan wel duidelijke foto's bij voor het inbakeren.

Dat boek Oei, ik groei heb ik ook. Vorige week was het een beetje drama met Noah en 's nachts schoot ik ineens wakker van "misschien is het wel zo'n sprongetje!" Nou alles wat ze daar zeiden bleek te kloppen, alleen was het een week te vroeg... Maar ik vond het wel erg handig, want zat echt met mn handen in het haar
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_24786512
Chiara in een pacco.

En dan krijg je mijn fotoshopwerkje als bonusmateriaal erbij

Ik heb laatst heel uitgebreid mijn dagboekverhalen gepost over het slechte slaapgedrag van Chiara, ook over het inbakeren. Staat in het topic over slaapgedrag, kan ik wel even voor je opzoeken, op verzoek
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24792749
Ik zou graag jullie ervaringen willen weten en plan van aanpak. Had al een topic over geopend. Hier verder gaan of in andere???
  vrijdag 28 januari 2005 @ 09:38:25 #278
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24793019
Steikemurd, waar heb je het over?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † vrijdag 28 januari 2005 @ 09:48:53 #279
43556 miss_dynastie
pi_24793172
Over inbakeren, sugar.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 13:11:57 #280
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24796947
Melonovy, wat een ontzettende leuke foto van jullie vlindertje!
Ik heb nu ook de engelse versie van photoshop, maar ik snap er geen biet aan. Is heel anders dan de bijv. Photostudio of de ordinaire Paint. Maar als ik dan dat soort foto's zie, dan denk ik: dat wil ik ook kunnen!

En weer ontopic :
Léon heeft een soort gel gekregen die we 3x daags in zijn oogjes moeten druppelen. Maar o wee als je aan zijn ogen komt! Drama!
Je moet hem echt met zijn tweëen vasthouden en hopen dat je zijn oog open krijgt. Alleen lukt gewoon niet. Duurt te lang en wordt te traumatisch voor hem.

Jolie, volgens mij was jij het, maar ik kan me vergissen; maar Léon heeft inmiddels ook de achteruit-versnelling gevonden.
pi_24815728
ik ben net op vakantie geweest in zwolle e.o.......aaaaaaah. *kind afsopt* Wat hebben jullie veel te kletsen zeg, bijlezen!!!!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_24823353
Hier gaat het nog steeds zijn gangetje best wel saai dus

Het draaien van Thijs zijn dus echt maar toevalstreffers geweest, want hij doet het niet meer
Hij begint zich wel beetje bij beetje op te trekken.
Voor de rest morgen word hij gedoopt (rk)
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_24823572
Catoot hoe is de vakantie geweest? fotoooooooooooooooooooooooo's

Bar en Mar spannend morgen!!!!! Fijne dag alvast!!! En foto's spammen he van Thijs in mooi pakkie
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24823609
thx Jessie.
Hij krijgt lekkere stoere kleertjes aan morgen helaas paste het doopkleedje wat hier de fam rond cirkeld Thijs niet eens, dus dan maar een stoer ventje morgen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_24823688
Kwa traditie had dat wel leuk geweest. Maar nu is t meer jullie eigen thijssie misschien
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 30 januari 2005 @ 05:52:02 #286
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24828811
Mogelijke tip voor moeders van baby's die 's nachts vaak wakker worden:

Danyel heeft op zijn kamertje een nachtlampje. Ik vond dat dit nog best fel was, en heb er een kokertje overheen gedaan om het te dempen. Nu lijkt hij beter te slapen (minder vaak wakker te worden).
Dit zou overeenkomen met de bewering (wetenschappelijke theorie) dat het lichaam in een donkere omgeving een hormoon aanmaakt waardoor je dieper slaapt.
Het proberen waard!
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 30 januari 2005 @ 20:45:55 #287
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24838924
Phluphy, Léon heeft een nachtlampje in zijn babyfoon zitten. Die staat wel altijd aan.
We hebben de 22.00 voeding sinds vrijdag laten vallen en het gaat nu 2 nachten al redelijk goed, maar ik hou mijn vingers nog gekruist. Hij wordt hooguit 2x wakker, dus we wachten het even af. Hij wordt alleen nu wel vroeger wakker. Uitslapen tot 08.00 is er volgens mij niet meer bij. Om 07.00 is meneer al druk aan het kletsen.

Zijn oogjes zijn weer stukken beter. Gel heeft goed geholpen. Alleen morgen nog en dan stoppen we er weer mee.
  zondag 30 januari 2005 @ 21:53:42 #288
24188 Belana
kloon van belana
pi_24839561
wij hebben eigenlijk nooit een nachtlampje aan gehad bij Liam, expres niet zodat ie daar ook niet aan zou wennen. Maar Liam slaapt vanaf 8 weken ofzo ook al de hele nacht door. geluksvogels zijn wij misschien
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:35:02 #289
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24861164
Jolie maakte eerder alleen hummende of kraaiende geluiden maar sinds zondag kijkt ze soms ineens heel serieus en 'praat' ze terug. Bo bo bo, ke ke ke, wa wa wa, bo bo bo bo en sluit het geheel af met tong uit mond brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Iedere keer dezelfde volgorde, geen idee wat ze duidelijk wil maken maar dat stemmetje zo vreselijk ontroerend lief
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:43:52 #290
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24861299
LB, I know.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:50:33 #291
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24861418
Erg he laat me niet de enige zijn bij wie er van het lachen en ontroering tranen bleven stromen

Is er al een nichtje of neefje inmiddels Ducth?
pi_24861669
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 22:06 schreef melonovy het volgende:

Ik heb laatst heel uitgebreid mijn dagboekverhalen gepost over het slechte slaapgedrag van Chiara, ook over het inbakeren. Staat in het topic over slaapgedrag, kan ik wel even voor je opzoeken, op verzoek
Mel ik heb gisteren gezocht naar dat topic, maar kon niks vinden
Zou je het voor mij alsjeblieft kunnen opzoeken???
  dinsdag 1 februari 2005 @ 13:19:05 #293
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24861952
Joh, Luchtbel hebben we allemaal last van. Ik heb me gister nog bescheurd van het lachen, terwijl ik een serieus gesprek met mijn bazin aan het voeren was. Léon schoof met speelkleed en al 'fladderend' naar me toe met een zeer zelfingenomen grijns op zijn gezicht. Ik heb wel tig keer sorry gezegd tegen mijn bazin, maar ze lachte gewoon mee.
Ik kan nog steeds van blijheid als ik Léon zie.

En ik heb trouwens een neefje hoor: Luc
Hij is vrijdagmiddag om 12.39 geboren, woog 3890 gram en was 51cm lang. En heel lekker frommeltje dus.
Had dit in het Z&G geplaatst, om de llm te motiveren.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 14:03:54 #294
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_24862789
Oh wat lief allemaal, wat jullie beschrijven over jullie kindjes! En ik kan het me helemaal voorstellen, doe het zelf ook.

Ben vanochtend met Stella naar het consultatiebureau geweest en ze heeft haar eerste prikje gehad. Merk nu nog niet veel verschil en hoop dat dat zo blijft.
Ze was 760 gram aangekomen en weegt nu 5300 gram. Dat is harstikke goed, dus ik ben weer trots.
pi_24863086
Wat goed Annie!!! Was ze ook nog in de lengte gegroeid??
Hopelijk wordt Stella ook niet ziek van haar prikje.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 16:43:03 #296
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_24865536
Ze hebben haar niet gemeten, want dat doen ze bij mijn consultatiebureau alleen maar om het kwartaal. Is dat niet bij alle bureaus zo?

Tot nu toe is ze niet huilerig, maar ik merk wel dat ze wat suffig is. En dat ziet er eigenlijk wel schattig uit. Ik hoop dat het daar bij blijft.
pi_24866099
Benthe wordt hier iedere maand gemeten.
Ze was trouwens ook eerder rustig en beduusd dan dat ze ziekig was. Misschien zijn dat dan wel de nieuwe bijwerkingen
pi_24871953
Thijs draaide zich vandaag telkensbewust van buik terug naar rug
Hij kraait en kirt er hard op los, d8 even dat het huilen was, ga ik kijken ligt hij gewoon te kirren tegen zijn mobiel
Hij wilt steeds meer zittend alles om zich heen bekijken nog wel ondersteund door mama of papa of de bank
En vanaf rug naar buik wilt hij ook ineens proberen
Het gaat ineens heel snel

Luchbel&Dutchie ik kan me er iets bij voorstellen dat er dan traantjes gaan vloeien ik had het vanmiddag toen hij zich voor de 4de keer ziczelf omdraaide van buik naar rug

Wat fijn he dat ze niet ziek geworden is van het prikje he
  dinsdag 1 februari 2005 @ 22:56:35 #299
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24872695
thijs wat goed van je
  woensdag 2 februari 2005 @ 08:01:06 #300
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24877637
Even een vraag aan de Oei-ik-groei-bezitters: wanneer zijn de periodes met sprongetjes ook alweer? Kan iemand ze hier misschien op een rijtje zetten? Want je weet maar nooit of Marietje zich gewoon heel erg aan de boeken aan 't houden is...!

Thanks!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')