abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 januari 2005 @ 08:16:05 #101
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24683958
Léon en Djulian tandjes

Belana heb je er ook een extra kast bijgekocht

Jolietje is de afgelopen dagen getransformeerd van lief klein lachend babietje, naar heel hoog gillend (wel van blijdschap) kruipend! beestje Helaas voor haar maar lachen voor ons ; ze staat in de achteruitstand en ik geloof dat ze ook nog niet meet dat ze niet per se 60 km per uur hoeft te gaan
  zaterdag 22 januari 2005 @ 09:25:24 #102
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24684142
Jolie, get your (cute) ass into gear
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 22 januari 2005 @ 09:28:29 #103
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24684149
Sugar en poemojn, bedankt voor jullie reacties.
Nu denk ik dat het de laatste dagen gewoon hectisch is omdat Noa meer wil drinken dan normaal (dus: regeldag)...vannacht heb ik weer slecht geslapen omdat ze om de een á twee uur wakker werd en dan ontroostbaar was behalve als ik haar aan de borst legde.

Over dat boek: wat jij beschrijft klinkt inderdaad tegenstrijdig...overigens heb ik geprobeerd (overdag) of Noa er écht rustig van werd als ze in een doek ingewikkeld lag, maar dat was dus niet zo. De borst helpt wel, en over haar hoofdje aaien soms tijdelijk ook.

Ik kreeg gisteren van de wijkverpleegkundige een (volgens mij wel) handige tip: van een grote badhanddoek een hangmat maken door zomen erin te naaien en met een 'touw' vast te maken in het bedje of de box. Moet natuurlijk wel goed bevestigd zijn, maar dit is natuurlijk ook wel lekker 'cosy' voor een babytje. Wat ik me wel afvraag (achteraf) is of dat niet te koud is, kun je er wel een dekentje overheen leggen dan....en of het wel goed is voor het ruggetje.

iemand?
  zaterdag 22 januari 2005 @ 09:28:35 #104
26444 ezzi
mama van ilse
pi_24684153
Stoere jongetjes met tandjes lees ik hier! Leuk!

Dylan, ook geslaagd voor je gehoortest!!! Ilse moest afgelopen donderdag en is ook geslaagd!

Liam, jij gaat echt een leuke verjaardag krijgen, wat een leuke kadootjes allemaal. Dat ballending hebben wij ook, maar Ilse snapt 'm nog niet helemaal. Ze trekt dat ding steeds helemaal omver. Is ze nog iets te jong voor denk ik. En ik heb ook al Little People gekocht voor Ilse's verjaardag (beetje vroeg maar ach). Leuk spul!

Verder kusje voor alle kindjes hier!
  zaterdag 22 januari 2005 @ 09:31:22 #105
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24684163
én natuurlijk gefeliciteerd met de Niet-Meer-Tandeloze-Mondjes, Léon en Djulian!
  zaterdag 22 januari 2005 @ 11:13:32 #106
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24685121
Danyel heeft deze week voor het eerst "eten" geslikt. Het gaat om peer uit een potje, verdund met water. Doel: hem leren wennen aan de smaak, zodat we binnenkort de moedermelk kunnen indikken met peer en hem weer laten oefenen om uit een tuitje te drinken.

Op de eerste foto krijgt hij dus voor het eerst "peer" om te proeven (door sabbelen).
Op de tweede foto moest hij het er min of meer zelf afhappen (en dat lukte redelijk).

Volgens de logopediste doet-ie het echt goed, en de kans dat hij ooit volledig zal leren drinken en eten is groot

... ♥ ik mis je ♥
pi_24685189
Mooie foto's Phluphy en heeft het gesmaakt Danyel de peer?

Jolietje wat goed alleen nog schakelen naar de vooruit meid
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  zaterdag 22 januari 2005 @ 11:19:00 #108
26444 ezzi
mama van ilse
pi_24685205
Danyel
Hardstikke goed van je!
  zaterdag 22 januari 2005 @ 11:33:30 #109
24188 Belana
kloon van belana
pi_24685442
Jolie, wat goed! Alleen hoop ik dat je snel de vooruit vind en de rem natuurlijk

Phluphy wat een mooie foto's en wat een goed nieuws! Zou echt fijn zijn zeg als ie zelf kan gaan eten en drinken!!
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † zaterdag 22 januari 2005 @ 11:50:43 #110
43556 miss_dynastie
pi_24685681
Danyel, wow, wat een geweldig nieuws
Is het lekker, ventje ??
  zaterdag 22 januari 2005 @ 12:51:53 #111
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24686597
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 11:33 schreef Belana het volgende:
Jolie, wat goed! Alleen hoop ik dat je snel de vooruit vind en de rem natuurlijk
Het is eigenlijk best zielig want ze wil naar d'r speelgoed toe maar zet zich de verkeerde kant op af maar ach, ze bedenkt er vast gauw wat op!

En Danyel, ik vind het nog steeds supernieuws
  Licht Ontvlambaar zaterdag 22 januari 2005 @ 13:49:44 #112
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_24687458
Jolie!!! Aan het kruipen, wat goed zeg De versnellling vooruit vindt je beslist snel Isa wil wel heel graag, maar het lukt nog niet Wel hebben we gisteren een kinderstoel gekocht omdat ze steeds rechtop wil zitten. En trots dat ze is

Danyel You go guy!!! Peer is ook superlekker. Vriendjelief vindt je een hele mooie knul
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 22 januari 2005 @ 13:55:28 #113
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24687558
Wat is Danyel toch een schattig ventje! Leuk Phluphy, en echt super dat hij een goede kans maakt om later gewoon te kunnen eten en drinken...!!
  zaterdag 22 januari 2005 @ 13:55:49 #114
24188 Belana
kloon van belana
pi_24687570
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 12:51 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Het is eigenlijk best zielig want ze wil naar d'r speelgoed toe maar zet zich de verkeerde kant op af maar ach, ze bedenkt er vast gauw wat op!
Die kindjes hebben altijd van die tijdelijke frustraties wat dat betreft he? Bij Liam werkt het zo dat he gefrustreerder hij is, hoe sneller hij leert hoe het dan wel moet. Lopen interesseerd hem duidelijk niet, hij kan het wel, in de box en dat is blijkbaar voldoende. Geen frustratie = niet leren, zoiets.
Ik hoop dat Jolie het snel door heeft
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 22 januari 2005 @ 14:11:04 #115
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24687795
Dat is hier ook hoor. Jolie kan prima zitten maar ze doet het nooit. Ze trekt zich overal aan op om bij het speelgoed te komen of om naar mij te kunnen kijken. Maar gewoon zitten, nee daar is niks aan en gebeurd dus ook niet. Verplaatsen is veel leuker ook al gaat het de verkeerde kant op

Edit: Ennuh Sjeen, zitten; alleen als er dan gegeten mag worden

[ Bericht 31% gewijzigd door Luchtbel op 22-01-2005 14:23:45 ]
pi_24688176
Jolie, wat ben je toch snel meissie

Danyel, fantastisch dat je peer eet! Lekker hoor
En ik ben blij dat dat goede vooruitzichten voor de toekomst geeft
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 22 januari 2005 @ 14:51:44 #117
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_24688446
Léon en Djulian tandjes

Jolie op de knietjes achteruit you go girl

Danyel geweldig en vond je het ook lekker en wat zie je er goed uit

Hier zitten we de afgelopen 3 dagen in de spuitluiers waar ze het vandaan haalt heb geen idee maar het stinkt wel nope geen spoor van tandjes
Het staan is op moment hier een megahit, als ik Zoë van staan naar zitstand wil hebben moet ik haar zowat breken ze wil het dus ook absoluut niet. Ook zijn we erachter dat mevrouw heel goed op de buik kan draaien maar alleen als ze het zelf wil maar omdat ze er absoluut geen schik mee heeft doet ze het dus sporadisch. hoezo een eigen wil
pi_24688616
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 14:51 schreef Rottdog het volgende:

Hier zitten we de afgelopen 3 dagen in de spuitluiers waar ze het vandaan haalt heb geen idee maar het stinkt wel
Hè, da's gek, wij zitten met explosieluiers. Morris doet in 1x prrrrt (heel hard dan) en de poep zit tot in z'n romper. We hebben al grotere luiers gekocht maar dat maakt dus geen verschil
Misschien weer een of ander gek virusje?
  zaterdag 22 januari 2005 @ 15:03:37 #119
24188 Belana
kloon van belana
pi_24688649
ik heb al van meerdere mensen gehord dat er een buikgriepje heerst, maar aan de andere kant hebben die kleintjes sosm gewoon spuitluiers, Liam ook nog steeds wel eens.
stormy waters...
sailin'
pi_24689574
belana, leuke cadeaus! en hihi toch de ballenbaan dus. ziehier voor een filmpje van Piets eerste ontmoeting met de zijne. (begin december) hij ging de eerste tijd daarna alleen maar meer met die ballen smijten. maar inmiddels begrijpt ie gelukkig wat beter dat ie ze juist erin moet zien te houden. hij is sowieso alweer ontzettend veranderd t.o.v. toen valt me op als ik dat filmpje nu zie. heel veel plezier maandag!

phluphy dat is goed nieuws zeg!

beterschap voor de dun&veelpoepers.
pi_24689968
Jolietje, wat ga je toch hard !!!! Stoere meid

Spuitluiers, waarom heeft niemand me daar ooit iets over verteld vóórdat ik zwanger werd..
pi_24690144
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 16:28 schreef Ladybos het volgende:

Spuitluiers, waarom heeft niemand me daar ooit iets over verteld vóórdat ik zwanger werd..
En dat is niet alles dat ze je niet verteld hebben Ladybos
  zaterdag 22 januari 2005 @ 17:26:10 #123
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_24690847
Hmmm ook niet verteld dat baby's enorm ver kunnen spugen
pi_24691111
Had ik net een reactie getypt, crasht Mozilla.

Ladybos, je kunt een nieuw topic openen om de nog-niet-zwangeren te waarschuwen.

Jolie! Wat goed dat je al kruipt!!

Danyel fijn dat het zo goed gaat met de peerhapjes Phluph! En geweldig dat jullie nu zo'n goede hulp hebben gekregen.

Zoe, lekker eigenwijs blijven doen staan is ook veel leuker dan zitten.

Leuke cadeaus Belana! Nog even en hij is jarig.

Zojuist even de stad ingeweest en allemaal kleren gekocht voor Myrthe met 70% korting.
En een rammelaar met belletjes van I'm Toy. Kennen jullie dat merk? Wordt verkocht in een speelgoedspeciaalzaak met voornl veel houten speelgoed, Myrthe vindt 'm erg leuk.
't Is de gele:

Bij deze online winkel isie trouwens wel goedkoper zie ik. En ze hebben nog meer leuke dingen, xylofoons enzo, maar 'k ben bang dat ze dan met het stokje in haar oog prikt.
  zaterdag 22 januari 2005 @ 18:46:47 #125
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24692178
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 17:26 schreef Rottdog het volgende:
Hmmm ook niet verteld dat baby's enorm ver kunnen spugen
Dat heeft zelfs een naam: explosief spugen

Poemojn wat heerlijk om zo te kunnen winkelen, 70% is veel !
En dat speelgoed ziet er leuk uit. Dat soort winkels ken ik wel, ze zijn alleen vaak duur!

Het feest kan hier niet op vandaag: Danyel maakte zijn eerste echte (opzettelijke) geluidjes
In mijn ogen een echte poging tot communicatie. Ik hoop dat dit doorzet !

Tinkepink hoe gaat het met Thomas?
... ♥ ik mis je ♥
pi_24692513
Echt goedkoop is het niet, maar sinds een rubber piepbeestje al 4 euro kost en een spiegeltje voor baby's 9 euro vind ik die speelgoedzaken nog wel meevallen. Speelgoed is sowieso duur. En misschien is dit ding zo duurzaam dat mn achterkleinkinderen er nog mee kunnen spelen.

Enne die 70% korting: dat was bij Villa Happ. Zal dus wel in meer plaatsen zo goedkoop zijn. Is een leuke manier om je geld uit te geven. Je koopt alleen meer dan je van te voren van plan bent.

Wat goed Danyel!! Ben je met een groeispurtje bezig?

Sorry Tinkepink, ik had je verhaal een paar dagen geleden gelezen maar nog niet gereageerd. Wat erg dat Thomas een hersenbloeding heeft gehad.. Hoe gaat het nu met jullie?
pi_24693914
Danyel, heb je mama een verhaaltje verteld? Goed man
pi_24694185
wat een goed nieuws Danyel!!! Eten én praten op 1 dag

Hier zaten we met een hieperdepieper meisje.. ze vond het allemaal zoo leuk vandag op de meeting.. En ze heeft bijna niet geslapen vandaag. Gelukkig ligt ze nu wel lekker te slapen.
Amber wil ook graag staan, en zitten gaat echt harstikke goed hier!

Amber haar nieuwe levensmotto is: Liggen is voor mietjes
  zaterdag 22 januari 2005 @ 20:36:48 #129
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24694284
danyel wat goed van je !!!!.

amber ik vind je echt een poppetje met je mooie knappe toet ...
  Jubileum moderator zaterdag 22 januari 2005 @ 20:59:44 #130
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24694711
Jongens wat gaan de ontwikkelingen hier ineens hard! Leon en Djulian aan de tandjes, Jolie in zijn achteruit (dat deed Iris ook in het begin, wat hebben wij gelachen tot haar grote frustratie) en Amber die staat Dat wordt de box naar beneden zetten LadyS

Phluphy, wat een hoopvolle berichten! Dat jochie heeft je al zo versteld doen staan, dat elke nieuwe mijlpaal weer een wonder op zich is. Fijn!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_24694875
Wat een mijlpalen allemaal!
  zaterdag 22 januari 2005 @ 21:44:05 #132
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24695612
Zie je wel Danyel!! Je bent zo knap
pi_24695727
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 20:32 schreef LadyS het volgende:

Amber haar nieuwe levensmotto is: Liggen is voor mietjes
  zaterdag 22 januari 2005 @ 22:14:56 #134
24188 Belana
kloon van belana
pi_24696201
phluphy, wat zalig!! Heerlijk genieten moet dat zijn!!

En Ambertje, wat word je al groot!! Ik weet nog zo goed dat je in mama's buik zat!!
stormy waters...
sailin'
  zondag 23 januari 2005 @ 10:19:50 #135
24188 Belana
kloon van belana
pi_24702457
Liam werd vanmorgen exact om kwart over 5 wakker, het moment dat een jaar geleden mijn vliezen braken
stormy waters...
sailin'
  zondag 23 januari 2005 @ 10:36:18 #136
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24702580
Belana snotter snuit slobber
Van harte Liam
* dutchie snottert gewoon nog even verder hoor

Jeeminee, wat een goed nieuws allemaal.
Danyel die van een lepeltje eet en van een vinger sabbelt.
Amber die per se wil staan.
Jolie in de achteruit
Djulian en tandjes
Enneuh.... wie ben ik nou weer vergeten?
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 23 januari 2005 @ 11:09:39 #137
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24702879
Je bent vergeten te vertellen hoe het met Léon is! Weer een beetje beter?
  zondag 23 januari 2005 @ 11:13:00 #138
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24702904
Noa heeft de laatste dagen alleen maar plasluiers wat ik overigens heel raar vind, want gisteren heeft ze standaard om het uur gedronken (wat mij heeeeeel pijnlijke tepels én een enorme moeheid heeft opgeleverd), ook tijdens het verlovingsfeestje van mijn broer ben ik telkens elk uur naar een slaapkamertje gegaan waar ik ongestoord kon voeden. Vervolgens wilde ze natuurlijk niet slapen, tot ik haar rond ging dragen in een draagzak. Wel veel leuke opmerkingen gehad, maar tis wel heel vermoeiend!!
Hopelijk is die groeispurt/regeldag nu een beetje voorbij, want ik heb er genoeg van ... (ook al is ze heeeeeeeel schattig!)

Vannacht wilde ze ook nog drinken om de anderhalf/twee uur. Dat heb ik overigens nog nooit gehad...dat het 's nachts gewoon net zo hard doorging. Is dat normaal??
  Licht Ontvlambaar zondag 23 januari 2005 @ 11:33:05 #139
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_24703152
Suzanna, 't heeeeel vermoeiend, maar ook heel normaal. En dat ze alleen nog plasluiers heeft, bv-babies kunnen tussen de twee keer per dag en één keer per twee weken poepen. Isa hield het op één keer per week

Amber, staan!!! Isa begint net met zitten hier en staat wel als ze mijn handen vast heeft, maar niet uitzichzelf. Ze doet wel verwoede pogingen om te kruipen en dat is best komisch.

Het gaat idd hard hier met de ontwikkelingen

Knuffels
Sjeen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 23 januari 2005 @ 11:43:37 #140
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_24703303
Noah kan sinds een paar dagen echt lachen

Behalve als ik een foto wil maken natuurlijk
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 23 januari 2005 @ 14:16:52 #141
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24706163
quote:
Op zondag 23 januari 2005 11:09 schreef Luchtbel het volgende:
Je bent vergeten te vertellen hoe het met Léon is! Weer een beetje beter?
Léon is snotjesverkouden, heeft daarnaast een heus 'snotoog' (ontstoken), maar is bijzonder ingenomen met zijn ene tand. Hij doet daarnaast vrolijk met Jolie mee hoor; hij was daar straks gigantisch aan het schreeuwen. Puur van plezier, maar ik schrok er gewoon van.
Hij ligt nu in bed te 'dadadadaDAAAAAAAA!!!-en'.
pi_24706228
gewoon terug dadadaDAAA-en Dutchie!

tex, wat super is dat he!

niet bij te houden zeg al die ontwikkelingen hier. Jolie al in de achteruit (heeft Piet héél lang volgehouden Luchtbel! regelmatig zat ie weer vast onder het dressoir...)

[ Bericht 9% gewijzigd door bixister op 23-01-2005 16:01:42 ]
  zondag 23 januari 2005 @ 14:44:37 #143
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24706639
O en Bixis, bedankt dat je me hebt over gehaald toch die ui te plaatsen.
Werkt helemaal

Maarreuh... waar blijft jouw babietje? Lily heeft het goede voorbeeld gegeven.
pi_24706704
Hier zijn we net terug thuis van een fikse wandeling met Dino, Thijs heeft heerlijk liggen slapen.
Thijs had meneer weer veel babbels, en heeft enorm genoten van zijn eetlepel fruit, wat hij op verzoek van het cb mag krijgen en langzaam opbouwen naar de 6 maanden.
Gister kregen we goed te zien de verschillen qua ontwikkelingen met Djullian, en best wel leuk om te zien.
Tex geniet maar lekker van dat moment en er zullen er nog vele komen.

Leon lig jij maar lekker te dadadaden, en word maar snel niet meer verkouden
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  zondag 23 januari 2005 @ 14:51:47 #145
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24706755
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:20 schreef bixister het volgende:

niet bij te houden zeg al die ontwikkelingen hier. Jolie al in de achteruit (heeft Piet héél lang volgehouden Luchtbel! )
Ja ik laat d'r nou gewoon liggen hoor als ze met d'r kont vast zit onder de bank, misschien leert ze er wat van

Ah Léon, snootoogjes zijn vervelend maar zien er vaak erger uit dan het is. En als je lekker kan kletsen zal het allemaal wel meevallen, toch?!
pi_24708355
Danyel wat een vooruit gang En die bos haar is zo lief Phluphy
Jolie in de achteruit, je gaat ook hard hoor!!!
Myrthe verwend met kleertjes en leuk speelgoed.
Belana in emo bui
Thijs die gister als bijtring is gebruikt door Djulian
Zoe en Amber die lekker staan
Leon beterschap en Morris een beetje minder kracht zetten
heb ik nu iedereen gehad?

Djulian heeft echt 2 tandjes, de hele buurt weet het inmiddels. Ik laat me nl nog steed afleiden en dan is het ineens hap, bijt, auw.
  zondag 23 januari 2005 @ 18:22:48 #147
103793 kozakken
Living the life
pi_24709783
Jonne heeft een hele tijd in z'n achteruit gestaan. En nu nog het liefst achteruit hoor! Maar sinds kort tijgert hij in een soort van oude-mannetjes-invalide-houding vooruit. Hij zet zich vast met een platte hand en daarna duwt hij z'n ander elleboog wat naar voren. ... ofzo....
Maar dan moet de buit wel heeeeel groot zijn
  zondag 23 januari 2005 @ 22:39:46 #148
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24713071
Hier hebben we een ziek en zielig meisje

Vanmiddag na d'r middagslaap had zat de dunne poep niet alleen in d'r luier, maar zo'n beetje overal.. Toch wilde ze wel fruit eten, maar warm eten liet ze staan. Vlak daarna had ze alweer een luier vol en d'r fles na het douchen wilde ze ook niet echt.
En net stond ze huilend in d'r bedje.. Alles wat ze na d'r boterham had gegeten lag nu in d'r bed Dus voor de derde keer vandaag onder de douche, ik ondertussen d'r bed verschoond. Snel ff bij de buren ORS gehaald.
Alleen stond er op het doosje dat 't voor kinderen onder de 2 jaar alleen onder doktersbegleiding mag, maar er zit alleen een beetje zout, glucose en een klein beetje kalium in. Ik heb maar een klein beetje uit het zakje in een fles warm water gedaan, 2 schepjes voeding erbij voor de smaak.. En zowaar ze dronk 't helemaal op

Dacht ik bij die eerste luier vanmiddag nog dat 't aan tandjes kon liggen (al een paar dagen onrustig slapen ook) Volgens mij heeft ze nu gewoon de buikgriep te pakken ..
M'n arme meissie
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 januari 2005 @ 22:48:20 #149
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24713239
quote:
Op zondag 23 januari 2005 22:39 schreef E.T. het volgende:
M'n arme meissie
Wat denk je van papa. Ik heb nu al 3 keer onder de douche gestaan met een zuur ruikend of poepruikend kind
  zondag 23 januari 2005 @ 23:05:59 #150
24188 Belana
kloon van belana
pi_24713682
agossie arme Saskia!! sterkte hoor!!
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')