277 incl.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 20:26 schreef Dizzee het volgende:
Ik heb erover gelezen. Hoeveel betaal je ervoor?
Precies!quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:18 schreef LuQas het volgende:
Ook ik ga er wonen, en wel vanaf 3 maart wanneer ik mijn huurcontract teken
* LuQas is blij omdat ik nu weg kan uit de kutflat in Uilenstede
Joechei!quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:35 schreef Roellio het volgende:
[..]
Precies!![]()
Ik woon er nu ruim een maand en het bevalt uitstekend!
Dat is coolquote:Op woensdag 19 januari 2005 11:46 schreef Roellio het volgende:
En in April is het strand klaar, en het fitnesscentrum en de 'beach-bar'
+3 inzichtvolquote:Op maandag 28 maart 2005 01:19 schreef Internationalist het volgende:
je foto's doen het niet knaap
quote:Op maandag 28 maart 2005 20:52 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
('Et wordt hier echt een konijnhok straks, iedereen doet et zo met iedereen ik ken al daar daar daar etc leuke chicks' Aldus de wijze woorden van een vriend
)
Ik zal binnenkort wel even de digicam van m'n ouders ontvremen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:54 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
doe es wat fotos erop hoe je et ingericht hebt
Ze worden dan ook aangeboden onder Stavangerweg ipv Spaarndammerweg. Maarre.. zijn ze niet allemaal al toegewezen?quote:Op donderdag 31 maart 2005 13:44 schreef popje het volgende:
Ik sta ingeschreven bij studentenwoningweb, dus ook bij de Key, en hoe kom je aan die woningen bij de Spaarndammerweg? Zie er namelijk nooit een staan op studentenwoningweb.nl...dus hoe kan ik daarop reageren? Woon nu op Uilenstede en wil daar wel weg...
Geen idee, als ik een beetje rondkijk zie ik eigenlijk geen onbewoonde blokken meer..quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:56 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Worden er niet nog steeds blokken opgeleverd? Volgens mij pas als ze opgeleverd worden staan ze erop.
De keetwoningen worden gefaseerd (per 150 stuks) aangeboden op www.studentenwoningweb.nl vanaf mei/juni aldus keetwonen.nlquote:Op maandag 11 april 2005 17:55 schreef the_opposite het volgende:
keetwonen.nl; heb eens rondgekeken op die site en het ziet er toch niet verkeerd uit! Redelijk wat ruimte voor een redelijke prijs. Maar is er eigenlijk al bekend wanneer er op deze woningen ingeschreven kan worden??
Je vergeet dat je bij een hogere kale huur ook meer huursubsidie ontvangt, volgens een nieuwsbrief van de key gaan ze uiteindelijk 280-300 euro kosten... verder zit internet er bij keetwonen al bij inbegrepen.. op de stavangerweg moest je zelf een chello abbonement aanschaffen.. dus al met al zullen de 2 projecten niet veel van prijs verschillen gok ikquote:Op maandag 18 april 2005 21:34 schreef the_opposite het volgende:
Voor degenen die ook geinteresseerd zijn in een keetwoning (zeecontainer). Heb even gemaild met iemand van de betreffende woonstichting die de containers gaat verhuren, maar deze persoon vertelde me dat volgens zijn idee (is nog niet helemaal vastgeled) de woningen zo rond ¤400,- incl. per maand moeten gaan opbrengen, dit is toch wel fors meer dan de ¤320,- incl. die vermeldt staat op de website van keetwonen.nl
Nee, want ik heb geen digicam!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:52 schreef Blinker het volgende:
Ik heb ook best interesse in die keetwoningen.
Heeft iemand misschien foto's van deze woningen voor me?
Hehe, alsof je ze zomaar voor het uitkiezen hebt. Volgens mij mag je al blij wezen als je uberhaupt een woning krijgt toegewezenquote:Op dinsdag 3 mei 2005 22:06 schreef Sven- het volgende:
... twijfel nog een beetje wat ik nou ga doen..
Uh.. als ik op een keetwoning reageer is er 100% kans dat ik em krijg jaquote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:38 schreef Joppe het volgende:
[..]
Hehe, alsof je ze zomaar voor het uitkiezen hebt. Volgens mij mag je al blij wezen als je uberhaupt een woning krijgt toegewezen
Je kunt van mij wel een slijptol lenen. Hij ligt bij m'n ouders, maar kan 'm binnenkort wel even meenemen. Tot die tijd zul je met (nacht)bus of tram jezelf moeten verplaatsen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 19:03 schreef LuQas het volgende:![]()
Ik heb mijn fiets aan een van die 'nietjes' staan en nu ben ik mijn sleutel kwijt van een van mijn sloten. En het stadsdeel wil hem niet wegknippen.En ik voel me niet volwaardig Amsterdammer als ik geen fiets heb, dus ik baal.
Wellicht beetje offtopic, maar het blijft Stavangerweg-leed.
Je hebt, gelijk. Ik ben een beetje verwart door al die complexen met verschillende namen. Ik dacht dat het ook containers waren.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:10 schreef the_opposite het volgende:
Keetwoningen worden volgens mij nog niet aangeboden omdat ze net met de bouw begonnen zijn, ik denk dat je de woningen aan de stavangerweg bedoeld. Vorige week ben ik trouwens even wezen kijken bij de plek waar die keetwoningen neergezet zullen worden, maar ik kan niet zeggen dat het nu echt een gezellige buurt is eigenlijk![]()
Alle woningen die studentenwoningweb aanbiedt op de stavangerweg zijn containers in t studentencomplex. Maar volgens mij zit alles nu vol, alleen komt er wel af een toe een 'losse' op die site, zoals nu nummer 500nogwat eropstaat.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:38 schreef NY_Giant het volgende:
Hoe kan je nog aan die woningen aan de Stavangerweg komen? Hoe kom je op de wachtlijst? Op studentenwoningweb zie ik wel eens iets aangeboden van de Stavangerweg, maar hoe weet ik of dat er eentje is van dat hele studentencomplex?
En wie is dan degene die de container krijgt, de eerste die reageert? Of degene die het langste staat ingeschreven ofzo?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:44 schreef Pintel het volgende:
[..]
Alle woningen die studentenwoningweb aanbiedt op de stavangerweg zijn containers in t studentencomplex. Maar volgens mij zit alles nu vol, alleen komt er wel af een toe een 'losse' op die site, zoals nu nummer 500nogwat eropstaat.
Hm.. neem aan dat de meeste studenten gewoon maximale huursubsidie krijgen ja? je kan het voor jezelf narekenen op huursubsidie.nlquote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:23 schreef Youssef het volgende:
Die Keetwoningen zijn toch in Oost?
Dom reclame praatje.. ze gaan direct uit van 100 euro subsidie per maand![]()
Bedenk ook even dat je als student een OVkaart hebt hè? Met dat in je achterhoofd is HvA bij station amstel best makkelijk bereikbaar. maar even offtopic, gaan ze verhuizen? niks van gehoord, waarnaar toe, of alleen enkele opleidingen?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:49 schreef Gimmick het volgende:
.....Toch denk ik wel dat ik het zou doen. Vrij dicht bij m'n school (HvA, bij het Amstelstation (al gaan ze verhuizen...)). Maar goed. Alsof ik in een positie zit dat ik veel te kiezen heb......
Badquote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:49 schreef Gimmick het volgende:
Ik krijg iets van 80 euro subsidie, zodner gekke dingen. Container ziet er inderdaad krap uit. Ook weinig hoopgevend dat er nog maar 3 staan, als het in mei/juni van dit jaar opgeleverd zou moeten zijn. Toch denk ik wel dat ik het zou doen. Vrij dicht bij m'n school (HvA, bij het Amstelstation (al gaan ze verhuizen...)). Maar goed. Alsof ik in een positie zit dat ik veel te kiezen heb.
Plaatje voor de indeling:
[afbeelding]
Iemand tips :p
quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:15 schreef Roellio het volgende:
Yo. Ik krijg gewoon een enveloppe met gemeentelijke heffingen in de bus. 357 euro.
??quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:15 schreef Roellio het volgende:
Yo. Ik krijg gewoon een enveloppe met gemeentelijke heffingen in de bus. 357 euro.
vrijstelling vragen op grond van je waarschijnlijk ( je bent immers student) geringe inkomen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:15 schreef Roellio het volgende:
Ja je verliest je wachtijd normaliter niet.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:43 schreef the_opposite het volgende:
Hoe zit het eigenlijk als je gereageerd hebt op een woning/kamer (willekeurig) van intermezzo/ de key en daar je intrek in hebt genomen. Is het dan zo dat je je inschrijfduur blijft houden en je gewoon door kan reageren op andere woningen/kamers?
Ik vind het trouwens een merkwaardig bedrag, ik heb een huurwoning in dezelfde buurt van die toch nog iets comfortabler is als de studentencontainers en hoef maar 330 te betalen raraquote:Op donderdag 26 mei 2005 23:15 schreef Roellio het volgende:
* TimmyAsd c/p en richting een bepaalde instantie stuurtquote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:33 schreef Roellio het volgende:
Elke student is aangeslagen als meerpers. huishouden!
Enfin, volgens de folder die erbij zat hoef je niet te betalen als je onder bijstandsniveau zit, en "officieel" zit ik daaronder!![]()
Nou de bediening is waardeloos inefficient en 4,5 euro voor een platgeslagen brownie daar word ik ook niet vrolijk van. Misschien opstartproblemen.quote:
Dat zuigt.. ik heb em zelf nog niet gehad.. voordat ik deze kamer nam had ik nog aan zo'n vrouwtje van de Key gevraagd of we gemeentelijke belastingen moesten betalen, en het antwoord was neequote:Op donderdag 26 mei 2005 23:15 schreef Roellio het volgende:
Ik zou even kijken op je huurspecificatie. Als het daar niet genoemds staat echt vrijstelling vragen hoor binnen zes weken, anders sturen ze een deurwaarder op je afquote:Op zondag 29 mei 2005 21:15 schreef Sven- het volgende:
[..]
Dat zuigt.. ik heb em zelf nog niet gehad.. voordat ik deze kamer nam had ik nog aan zo'n vrouwtje van de Key gevraagd of we gemeentelijke belastingen moesten betalen, en het antwoord was nee![]()
dat ziet er helemaal niet slecht uit.quote:Op maandag 30 mei 2005 10:12 schreef Roellio het volgende:
Mijn kamertje:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
plantje:
[afbeelding]
Uitzicht met water en stratenmakers:
[afbeelding]
quote:1. Je inschrijfdatum bepaalt je kansen
De toewijzing van wonruimte gebeurt op volgorde van de inschrijfdatum, die je behoudt zolang je studeert. Ben je niet jonger dan 16 en niet ouder dan 27 jaar, dan kun je je voor ¤ 25,- bij StudentenWoningWeb inschrijven.
............
5. Je staat bij WoningNet ingeschreven
Je kunt alleen woonruimte voor de duur van je studie huren als je staat ingeschreven bij WoningNet ROA. Op die manier maak je na je studie kans op een andere woning in de regio Amsterdam. Het advies is dan ook om je zo snel mogelijk bij WoningNet in te schrijven.
thnx voor je reactie.quote:Op maandag 30 mei 2005 23:48 schreef the_opposite het volgende:
zover ik weet is een inschrijving bij woningnet niet gekoppeld aan studentenwoningweb. woningnet verhuurt namelijk normale huurwoningen, en studentenwoningeweb eenheden voor studenten. wel wordt bij studentenwoningweb de eis gesteld je in te schrijven bij woningnet, als je wilt reageren op hun aanbod.
Verder staat op de site van studentenwoningweb bij het kopje voorwaarden en werkwijze hetvolgende:
[..]
Ziet er mooi uit. Maar hoe breed is het nu? Toch ook niet zo heel breed?quote:Op maandag 30 mei 2005 10:12 schreef Roellio het volgende:
Mijn kamertje:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
plantje:
[afbeelding]
Uitzicht met water en stratenmakers:
[afbeelding]
2,80quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:15 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit. Maar hoe breed is het nu? Toch ook niet zo heel breed?
'Slechts' 60 cm breder dan de zeecontainers. Maar goed, het toont wel gelijk een stuk breder.quote:
Pssst, Roellio woont ook in een zeecontainer, net als menig ander die in dit topic post.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:38 schreef Gimmick het volgende:
[..]
'Slechts' 60 cm breder dan de zeecontainers. Maar goed, het toont wel gelijk een stuk breder.
Woningnet is een landelijke instantie, De Key een Amsterdamse corporatie.quote:
Dan doe je het niet.quote:Op woensdag 1 juni 2005 16:07 schreef NY_Giant het volgende:
Woningnet zit niet in de regio waar ik later wil wonen. Ik vind het dus een beetje onzin om me daar dan in te schrijven.
dream on...quote:Op woensdag 1 juni 2005 16:06 schreef Roellio het volgende:
Overigens ook in 'the best interest' van de Key, aangezien ze je niet op straat mogen zetten. Afgezien van het campuscontract zijn ze verplicht je gelijkwaardig vervangende woonruimte aan te bieden.
Nou ik zou het er niet op wagen. Ik ben er redelijk van overtuigd dat in deze door de woonstichting tot het gaatje wordt gegaan.quote:Op woensdag 1 juni 2005 16:49 schreef Roellio het volgende:
Als jij kunt aantononen dat je inspanning hebt geleverd om andere woonruimte te zoeken, en dit is niet gelukt, kan de Key je zeker niet op straat zetten.
In een half jaar een hypotheek bij elkaar sparen voor een amsterdamse woning vind ik knapquote:Op woensdag 1 juni 2005 16:54 schreef Roellio het volgende:
Als ik hier nog een half jaar kan sparen koop ik straks wel wat. Huren sucked toch ass.
Ik vind het eigenlijk best wel strontvervelend om tussen zo veel studenten te wonen. Op mijn vorige adressen woonde ik steeds echt in een buurt met allerlei soorten mensen. Dit is toch veel eentoniger, bovendien zijn het denk ik voor 75% eerstejaars, waar ik me ook weer zo enorm oud door ga voelen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:02 schreef cora4034 het volgende:
Maar om niet teveel af te wijken van het topic, ik vind de buurt er echt leuker op geworden nu er zoveel studenten wonen. Alleen heb ik nu minder vaak een zitplaats in de 22![]()
Nou ik woon er ook niet tussen, er zit nog een straat tussen. Voor de buurt vind ik het een leuke aanvullingquote:Op woensdag 1 juni 2005 18:21 schreef LuQas het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk best wel strontvervelend om tussen zo veel studenten te wonen. Op mijn vorige adressen woonde ik steeds echt in een buurt met allerlei soorten mensen. Dit is toch veel eentoniger, bovendien zijn het denk ik voor 75% eerstejaars, waar ik me ook weer zo enorm oud door ga voelen.
Oeeee wat ben ik blij dat ik op de 2e verdieping woon.quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:00 schreef Irri013 het volgende:
Dan is het dus echt iets van de eerste verdieping, waar ik zit... Ik heb namelijk meerdere mensen gesproken en die horen die boven buren ook. Ik moet wel zeggen dat mijn bovenbuurman niet al te lastig is hoor... alleen wanneer hij zijn vrienden op bezoek heeft kan ik alles letterlijk verstaan. O,ja en de mobiele telefoon, de tril functie daarvan dan, wanneer deze op de grond ligt.
Idem!quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:49 schreef LuQas het volgende:
[..]
Oeeee wat ben ik blij dat ik op de 2e verdieping woon.
Ik heb zo een vermoeden dat dit verzoek kansloos is.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 17:49 schreef Sven- het volgende:
Hebben jullie ook die brief gekregen van de 'Bewonersgroep Stavangerweg' ? Dat de kale huur te hoog is en dat iedereen een bezwaarschrift in moet dienen.. Beetje gezeik vind ik het, met het eventueel omlaag gaan van de kale huurprijs gaat de huursubsidie net zo hard mee omlaag
Nou ik ben er de eerste week geweest. (strandtent) Ik vond 4,50 voor een chocoladetaart, want uiteindelijk een platgeslagen brownie bleek te zijn te veel geld. Plus dat de bediening de eerste keer geen bestellingen meer opnamen omdat het te druk was en ze het niet onder controle hadden. en de tweede keer toen het niet druk was een kop koffie bestellen ook al een probleem was. Toen ik zei dat het nog niet zo soepeltjes, onder het mom van opstartproblemen. ( ik zei het echt netjes.) werd ik 10 minuten uitgescholden, dat hij me graag de zaak wilde uitslaan.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:20 schreef Cas2 het volgende:
Hoi,
ps.
E1.70 voor een studentencafe vind ik ook een beetje vreemd......krijg het idee dat ie er staat om alleen winst te maken en niet zodat er ook een gezellig cafe is voor de bewoners.......
Kraakpanden tellen niet!quote:Op maandag 20 juni 2005 14:21 schreef Cas2 het volgende:
Maar ik ken meerdere cafes etc in Amsterdam die voor een vaasje een prijs tussen de E0.90 en 1.10 vragen......moet dus best mogelijk zijn.......
Klinkt goed!quote:Op maandag 20 juni 2005 14:21 schreef Cas2 het volgende:
Zo Roellio,
Ik om uit de "boeren-gemeente" van Utrecht (stad). Uit welke wereldstad kom jij dan wel niet?
Je bent iig lekker vlot met eigen conclusies trekken! Ondernemen, ok! Maar ik ken meerdere cafes etc in Amsterdam die voor een vaasje een prijs tussen de E0.90 en 1.10 vragen......moet dus best mogelijk zijn.......
Verder had ik het niet ALLEEN over de bierprijs maar ook over de aankleding....als je dan zo'n prijs vraagt kan je het ook best iets beter maken....
Het barst van de studentencafes die goedkoper bier verkopen ... Al is et maar voor een bepaalde dag (maar ik weet iig mn hele week te vullen met cafes die onder de uuro bier schenken als ik daar behoefte aan hebquote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:40 schreef Roellio het volgende:
Uit welke boerengemeente kom jij?
1,70 voor een vaasje in Amsterdam is een zéér nette prijs. Die gasten van het café zijn gewoon ondernemers hoor, geen mensen die het zo tof vinden dat jij je gratis lam zit te zuipen.
Dat kan de gemiddelde inwoner van een volksbuurtje natuurlijk makkellijk betalen.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 07:53 schreef LuQas het volgende:
Gisteren kwam ik tot de wanstaltige ontdekking dat een cola/fanta/ice-tea maarliefst 3 euro kost. Sorry, maar dat kan ik met geen mogelijkheid meer een vriendelijke prijs noemen. Hoe heet het ook is.
Je moet het zelf aanvragen bij UPC, er zijn verschillende abonnementen mogelijk. Als het goed is heb je hier een foldertje over gekregen bij het tekenen van je huurcontract.quote:Op maandag 18 juli 2005 17:22 schreef Gimmick het volgende:
Weet iemand hoe het met internet zit op Stavangerweg? Waar ik nu zit, zit het internet bij de huur in en wordt gesponserd door school. Maar bij de beschrijving van Stavangerweg staat 'optioneel', terwijl het dezelfde organisatie is. Moet je als student zelf internet regelen en betalen?
hehe, nee, want ik zit in Meer en Vaart. Daar kost het internet me niks en is het echt vies snel.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 00:17 schreef LuQas het volgende:
[..]
Je moet het zelf aanvragen bij UPC, er zijn verschillende abonnementen mogelijk. Als het goed is heb je hier een foldertje over gekregen bij het tekenen van je huurcontract.
Ik heb em vandaag binnengekregenquote:Op donderdag 26 mei 2005 23:15 schreef Roellio het volgende:
Ik zou vrijstelling vragen op grond van je lage ( ervan uitgaande dat je geen rijke student bent) inkomen. Dat zou moeten lukken lijkt me. Succes ermee.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:27 schreef Sven- het volgende:
[..]
Ik heb em vandaag binnengekregenHad dat bezwaar aantekenen nog nut?
![]()
Er is vorige week een aanbieding geweest van Wenkebachweg op woningweb. 60 beneden woningen, dus die dure met tuin. Er waren supersnel meer dan 300 reacties, ik ben nummer 112de geeindigd en vanaf oktober ingeschreven. Heb nog geen afwijzing of goedkeuring gehoord.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:57 schreef VincentAdam het volgende:
kickje, iemand al wat gehoord van wenckebagweg? Ik wil daar ook maybe gaan wonen, maar goed, blijft nogal still. op studentenwoningweb zijn er enkel maar 3 woningen van stavangerweg nu, die allebei 100 reacties ofzo hebben, en nog geen enkele van de wenckebagweb. Maar goed,, ik sta ook pas sinds mei ingeschreven, stond daarvoor bij intermezzo maar had niet die overgangsbrief van intermezzo naar studentenwoningweb.nl gehad, of wel gehad, maar ging iig niet goed...
Ik heb niets betaald en simpelweg niets meer van me laten horen. Tot op heden niets gehoord.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:27 schreef Sven- het volgende:
[..]
Ik heb em vandaag binnengekregenHad dat bezwaar aantekenen nog nut?
![]()
Na ongeveer 8 maanden na je eerste acceptgiro komt er zo een mooie brief met:quote:Op maandag 8 augustus 2005 19:45 schreef Roellio het volgende:
[..]
Ik heb niets betaald en simpelweg niets meer van me laten horen. Tot op heden niets gehoord.
Wat raar, het zou toch via studentenwoningweb gaan? Die hield ik in de gatenquote:Op maandag 8 augustus 2005 18:58 schreef Nouk het volgende:
[..]
Er is vorige week een aanbieding geweest van Wenkebachweg op woningweb. 60 beneden woningen, dus die dure met tuin. Er waren supersnel meer dan 300 reacties, ik ben nummer 112de geeindigd en vanaf oktober ingeschreven. Heb nog geen afwijzing of goedkeuring gehoord.
Maar wil eigenlijk op de eerste of tweede etage, die komen denk binnekort wel. Voor november moet iig alles worden opgeleverd.
Ja het is ook via studentenwoningweb gegaan. De laatste week van mn vakantie was het, ehm die week van 25 juli.quote:Op maandag 8 augustus 2005 23:23 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Wat raar, het zou toch via studentenwoningweb gaan? Die hield ik in de gaten. Weet je iets van prijzen?
Duwo heeft ook van dat soort woningen, maar dan in Noord op het NDSM-terrein. Je bent met de pont binnen 5 min. op centraal. Huur is ¤335,- incl. per maand, maar met huursubsidie wordt dit zo'n ¤275,- incl. Internet, kabeltv en telefoon dien je zelf aan te vragen.Duwo heeft daarvoor contact met Lijbrandt, zodat je een goedkoop abonnement hebt. Oppervlakte is 24m2 en de cabine is 9 bij 3. Overigens, de badkamer is wel kleiner dan bij die woningen aan de Stavangerweg.quote:Op maandag 8 augustus 2005 18:10 schreef Blinker het volgende:
Ik zou ook wel heel graag zo'n woning willen hebben
Wow, nee.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 19:12 schreef Ewelina het volgende:
En over de Stavangerweg gesproken: weet iemand al dat er een flinke fik op de boot was zaterdagnacht?
Ahhh! Bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 19:12 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Duwo heeft ook van dat soort woningen, maar dan in Noord op het NDSM-terrein. Je bent met de pont binnen 5 min. op centraal. Huur is ¤335,- incl. per maand, maar met huursubsidie wordt dit zo'n ¤275,- incl. Internet, kabeltv en telefoon dien je zelf aan te vragen.Duwo heeft daarvoor contact met Lijbrandt, zodat je een goedkoop abonnement hebt. Oppervlakte is 24m2 en de cabine is 9 bij 3. Overigens, de badkamer is wel kleiner dan bij die woningen aan de Stavangerweg.
En over de Stavangerweg gesproken: weet iemand al dat er een flinke fik op de boot was zaterdagnacht?
Je moet 2 dingen doen. Op dat formulier staan een heleboel opties. 2 moet je aanvinken: bezwaar aantekenen (tenminste... als je bent aangeslagen voor een meerpersoonshuishouden, dat lijkt me wel het geval als ze meer dan 350 vragen), en een kwijtscheldingsformulier aanvragen. Hoogstwaarschijnlijk ligt je inkomen wel rond bijstandsniveau en dan hoef je niet te betalen.quote:Op maandag 8 augustus 2005 19:45 schreef Roellio het volgende:
[..]
Ik heb niets betaald en simpelweg niets meer van me laten horen. Tot op heden niets gehoord.
Bij de Stavangerweg was het zo dat er toen ik erin kwam 90 woningen werden aangeboden, en de eerste 90 er dus inkwamen. Bij de Wenkebachweg heb ik ook gekeken, en het stond er op dezelfde manier. Ergens onderaan staat aantal eenheden (oid): 59/69. Verder staat er inderdaad niets bij, vrij vanzelfsprekend hoor. Ze hoeven van mij niet alles voor te kauwen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:52 schreef Nouk het volgende:
Nou het idee dat er 60 woningen opgeleverd per sept zouden worden heb ik van keetwonen.nl. Het is in ieder geval niet 1 woning waar je op reageert, maar een heel deel. In dit geval denk ik dus 60, maar dat blijkt niet uit de site van studentenwoningweb.nl
Beetje onduidelijk dus.
Voor de volgende keer: reinigingspolitie vragen...... die zitten ergens in een loods als je van hier achter het spoor langs richting station fietst. Als je kunt aantonen met een sleutel dat ie van jou is knippen ze m gratis en voor nix weg.quote:Op woensdag 18 mei 2005 19:03 schreef LuQas het volgende:![]()
Ik heb mijn fiets aan een van die 'nietjes' staan en nu ben ik mijn sleutel kwijt van een van mijn sloten. En het stadsdeel wil hem niet wegknippen.En ik voel me niet volwaardig Amsterdammer als ik geen fiets heb, dus ik baal.
Wellicht beetje offtopic, maar het blijft Stavangerweg-leed.
quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:10 schreef Laurabeest het volgende:
Sjonge ik loop over van de huis- tuin- en keukentips vandaag. Je kunt wel merken dat ik al een ervaren Amsterdammer ben
Ah, die aantal eenheden zag ik nergens staan. En ik kon ook in die woningen van stavangerweg komen toen ik 1 van de 60 was ofzo inderdaad. En gaat daarna dan de inschrijfduur gelden? Of is dat alleen als er 1 woning wordt opgeleverd?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:01 schreef Laurabeest het volgende:
[..]
Bij de Stavangerweg was het zo dat er toen ik erin kwam 90 woningen werden aangeboden, en de eerste 90 er dus inkwamen. Bij de Wenkebachweg heb ik ook gekeken, en het stond er op dezelfde manier. Ergens onderaan staat aantal eenheden (oid): 59/69. Verder staat er inderdaad niets bij, vrij vanzelfsprekend hoor. Ze hoeven van mij niet alles voor te kauwen.
Ik heb het probleem al eens eerder gehad (ik ben nooit zo zorgvuldig met sleuteltjes) toen mijn fiets achter het CS stond. Toen was het idd een kwestie van die reinigingspolitie bellen. Echter, deze keer wisten ze mij te vertellen dat die dit alleen mag doen rond het CS en verwezen me door naar stadsdeel Westerpark, die ook weer van niets wist. Heel vermoeiend. Godzijdank heb ik de sleuteltjes weer gevonden.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:10 schreef Laurabeest het volgende:
[..]
Voor de volgende keer: reinigingspolitie vragen...... die zitten ergens in een loods als je van hier achter het spoor langs richting station fietst. Als je kunt aantonen met een sleutel dat ie van jou is knippen ze m gratis en voor nix weg.
Met de eerste 90/60 bedoel ik dus de eerste 90/60 op de wachtlijst, dus degene met de langste inschrijfduur.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 10:24 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ah, die aantal eenheden zag ik nergens staan. En ik kon ook in die woningen van stavangerweg komen toen ik 1 van de 60 was ofzo inderdaad. En gaat daarna dan de inschrijfduur gelden? Of is dat alleen als er 1 woning wordt opgeleverd?
Ach zo. Ik had toen bij Stavangerweg me net een maand ofzo ingeschreven en reageerde als 15de ofzo. Toen ging ik kijken bij stavangerweg en hoorde ik daar dat als je bij de eerste 40 zat die reageerden sowieso een woning had. Vandaar dat ik even het spoor bijster was. Ik hoop nu dat ik met mijn jaar inschrijfduur wel kans maak op Wenckebachweg, maar denk t haast wel.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 13:02 schreef Laurabeest het volgende:
[..]
Met de eerste 90/60 bedoel ik dus de eerste 90/60 op de wachtlijst, dus degene met de langste inschrijfduur.
Inschrijfduur telt altijd. Ik stond bij de Stavangerweg 1,5 jaar ingeschreven en ik was nr. 40 ofzo van de 125 reacties.... Je kon er toen ook nog inkomen met een week inschrijftijd, omdat er meestal wel een stuk of 30 mensen nee zeiden. Maar toen was het nog minder bekend dan nu bij de Wenkebachweg. Denk dat je nu wel over een aardige inschrijfduur moet beschikken wil je kans maken.
Nou ik wel...quote:
Mij straks niet meerquote:Op woensdag 10 augustus 2005 16:41 schreef Roellio het volgende:
Ik kan jullie vanachter m'n raam op de wal stilletjes uitlachen!![]()
Shit, ik zie nu dat ik de mail wel hebt gehadquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:21 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ja het is ook via studentenwoningweb gegaan. De laatste week van mn vakantie was het, ehm die week van 25 juli.
Dit stond er:
Gemeente Amsterdam
Adres H.J.E. Wenckebachweg 2786
Corporatie De Key
Bruto huur ¤ 400,17
Reacties 372
Kan iemand me vertellen hoeveel de huur netto is?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:21 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ja het is ook via studentenwoningweb gegaan. De laatste week van mn vakantie was het, ehm die week van 25 juli.
Dit stond er:
Gemeente Amsterdam
Adres H.J.E. Wenckebachweg 2786
Corporatie De Key
Bruto huur ¤ 400,17
Reacties 372
Bedankt!quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 20:02 schreef Ewelina het volgende:
Met huursubsidie is het ¤320,- incl.
Kloptquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 22:51 schreef LuQas het volgende:
De Wenkebachweg ligt volgens mij bij de Spaklerweg, naast de gevangenis.
In Oost. Doe maar niet zo denigrerend aangezien Westerpark echt geen haar beter isquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 22:06 schreef Roellio het volgende:
De Wenkenbachweg? Zit dat in Zuid-Oost ofzo?
quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:30 schreef Nouk het volgende:
[..]
In Oost. Doe maar niet zo denigrerend aangezien Westerpark echt geen haar beter is.
Neuh hoor. Ik ga toch liever voor 30 m2quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:50 schreef Roellio het volgende:
[..]
Jaloezie! Afgunst!![]()
![]()
Had je vorig jaar maar voor Westerpark gekozen, hè!![]()
![]()
Ik heb 26, wát een verschil!quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:52 schreef Nouk het volgende:
[..]
Neuh hoor. Ik ga toch liever voor 30 m2.
.
Jaaajaajajajaja. Voor als je op de VU zit is duidelijk Wenckebachweg handiger.quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:58 schreef Roellio het volgende:
[..]
Ik heb 26, wát een verschil!
Plus betere locatie en goedkoper!![]()
![]()
Ik zou de Key even bellen, sowieso kan het nooit kwaad (en helpt het soms wel) om extra geinteresseerd belangstelling te tonen... vraag ook meteen even naar de volgende lichting.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 18:59 schreef Nouk het volgende:
Ik had gereageerd op die eerste 60 woningen op Wenckebachweg, was 112de geworden en ben al uitgenodigd voor acceptatie. En een vriendin van me ook, die was 250ste.
Dan kan je bezichtigen en accepteren maar er staat bij, dan is het nog niet zeker of je de woning krijgt omdat er meerdere kandidaten zijn ofzo.
Ik vraag me af hoe groot die kans nou is dat je dan die woning krijgt, maargoed we wachten het af.
Ik hoef eigenlijk niet meer te kijken want heb het al gezien, alleen deze woningen zijn begane grond met tuin, terwijl ik op de eerste op tweede verdieping wil.
Hoop dat ik kan ruilen ofzoiets...iemand ervaring?
quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:08 schreef Laurabeest het volgende:
Westerpark is trouwens een prima wijk. Oost vast ook hoor. Maar sowieso onterecht als mensen kritiek hebben op die locatie. Vind het verdomme decadent genoeg dat ik al in mijn studententijd beschikking heb over een unit met eigen badkamer en keuken vlakbij het centrum.
Toen ik net in a'dam kwam wonen mocht ik in mijn handjes klappen dat ik een kamer in Noord had met kakkerlakken en een keuken die je met 13 personen moest delen.
Ik heb ook in Oud-Zuid gewoond, om de hoek bij het Roelof Hartplein en midden in de Pijp. Vind dit echt geen achteruitgang. Dat dacht ik wel toen ik hier nog niet woonde, maar ervaar het nu gewoon als een hele prettige buurt.quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:10 schreef Nouk het volgende:
[..]. Ik vind Westerpark niks en Oost ook niet. Ik woon nu nog op de Van Baerlestraat in Oud-Zuid. Ik ga er dus wel dik op achteruit, maargoed, je moet wat he
.
Oh ik echt wel!quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:38 schreef LuQas het volgende:
Ik vind de Spaklerweg echt totaal niet representatief voor Oost. Het is een beetje de scheidslijn tussen Watergraafsmeer en Zuid-Oost en dat is echt niet zo'n boeiende buurt. Oost zelf daarentegen is erg fijn.
Westerpark vind ik op zich ok. Niet zo heel boeiend, beetje saai. Het is niet een buurt waar ik later wil wonen...
Hoe kom je aan deze info? via de Key? want als ik een proefberekening maak kom ik op zo'n 50 euro minder uit..quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 20:02 schreef Ewelina het volgende:
Met huursubsidie is het ¤320,- incl.
De goede verbinding met het openbaar vervoer is daar idd weer het voordeel. Ik zou ook wel langs de metro willen zitten dan kun je echt supersnel de hele stad door....quote:Op maandag 15 augustus 2005 10:13 schreef VincentAdam het volgende:
idd..groot nadeel is de locatie, hopenlijk wordt dat wel iets beter met 1000 vaste bewoners in dat gebied.
En opzich is het maar 5 minuten lopen naar spaklerweg, en dan ben je binen 8 minuutjes op het waterlooplein..
maar ja, wel weer eigen woninkie...
De rekenhuur stond op 400 en je kan rekenen op zo'n 100 euro huursubsidie...quote:Op maandag 15 augustus 2005 10:31 schreef Sven- het volgende:
[..]
Hoe kom je aan deze info? via de Key? want als ik een proefberekening maak kom ik op zo'n 50 euro minder uit..
Ik dacht niet dat er een nachtbus reed bij de wenckebachweg. Das minder.quote:Op maandag 15 augustus 2005 13:23 schreef Laurabeest het volgende:
[..]
De goede verbinding met het openbaar vervoer is daar idd weer het voordeel. Ik zou ook wel langs de metro willen zitten dan kun je echt supersnel de hele stad door....
Bovendien ben je denk ik ongeveer net zo snel op het Leidseplein vanaf daar als vanaf hier, misschien ietsje langer. Ik vind dat vanaf hier namelijk ook best ver.
Fietsen kan toch wel. En de Powerzone is naast de deur! Maarja, die is dan weer wat minderquote:Op maandag 15 augustus 2005 15:37 schreef cora4034 het volgende:
[..]
Ik dacht niet dat er een nachtbus reed bij de wenckebachweg. Das minder.
Ik hoop wel dat het gvb daar wel iets op gaat verzinnen voor de toekomstige bewoners.
De rekenhuur was toch rond de 325? dan kom ik uit op ongeveer 130 euro huursubsidie.. 400 is de totale huur inclusief gas/licht/water/internet enzo..quote:Op maandag 15 augustus 2005 13:54 schreef Nouk het volgende:
[..]
De rekenhuur stond op 400 en je kan rekenen op zo'n 100 euro huursubsidie...
Heb je internet ofzo er al bijgerekend?
Er rijden toch wel nachtbussen naar het Amstelstation? das redelijk dichtbij..quote:Op maandag 15 augustus 2005 15:37 schreef cora4034 het volgende:
[..]
Ik dacht niet dat er een nachtbus reed bij de wenckebachweg. Das minder.
Ik hoop wel dat het gvb daar wel iets op gaat verzinnen voor de toekomstige bewoners.
Mmh het is geen fijn gebied lijkt me om ín de nacht te lopen, langs Angels place als meisje alleen lijkt me. Maar misschien ben ik gewoon een bange wezel.quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:57 schreef Sven- het volgende:
[..]
Er rijden toch wel nachtbussen naar het Amstelstation? das redelijk dichtbij..
Ach dat hoop je dan maar he....quote:Op maandag 15 augustus 2005 17:45 schreef Roellio het volgende:
Die Hells Angels houden zich inderdaad écht wel mak in hun eigen buurtje!![]()
quote:Op maandag 15 augustus 2005 19:08 schreef Blinker het volgende:
Ik verwacht geen problemen met de Hells Angels.
Ik zou eerder bang zijn dat ik per ongeluk getuige was van een afrekening en ik ook werd neergeknald of bedreigd, dan dat ik zelf werd aangevallen. Heb eigenlijk nog nooit in de krant gelezen 'Hells Angel steekt 22-jarige studente neer'quote:Op maandag 15 augustus 2005 17:23 schreef Nouk het volgende:
Hells Angels willen juist geen shit in hun eigen buurt hoor, dus die vallen je echt niet aan.
Maar zo'n bus zou inderdaad wel een goed idee zijn. Al ga ik toch altijd op de fiets.
Mwah dat neerknallen doen ze vast ook niet op eigen terrein idd.quote:Op maandag 15 augustus 2005 20:58 schreef Laurabeest het volgende:
[..]
Ik zou eerder bang zijn dat ik per ongeluk getuige was van een afrekening en ik ook werd neergeknald of bedreigd, dan dat ik zelf werd aangevallen. Heb eigenlijk nog nooit in de krant gelezen 'Hells Angel steekt 22-jarige studente neer'
Maar ook dat zullen ze vast niet in hun eigen buurt doen.
Wow goed om te wetenquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:39 schreef Nouk het volgende:
Ik ben net naar de bezichtiging geweest op de Wenckebachweg en heb wat info gevraagd, misschien ook handig voor de mensen hier:
1) Alle huurprijzen komen uiteindelijk op hetzelfde neer. De begane grond woningen zijn in eerste instantie duurder, maar daarvoor krijg je ook meer huursubsidie, waardoor alle woningen waarschijnlijk rond de 300 euro per maand uitkomen. (Of dit nu inc internet is, is vaag)
2) Als je op deze eerste woningen hebt gereageerd, of bv op de tweede, kom je gewoon op een hele lange lijst die ze helemaal afwerken. Eerst zijn de eerste 60 aan de beurt (als ze allemaal accepteren natuurlijk), dan de volgende 60 (in de tweede oplevering dus, terwijl ze misschien de eerste keer hebben gereageerd) enz.
3) Als je bv nummer 250 bent, komt ze er vrijwel zeker in, want er komen toch 1000 woningen. Dus het lijkt me niet dat je ontzettend bang hoef te zijn dat je er niet in komt, als je dat wel wil.
4) Je wordt gewoon geplaatst in een woning op de begane grond, eerste verdieping of hoger, daar heb je feitelijk geen invloed op. Je kan natuurlijk wel een mailtje eraan wagen. De woningen worden dus per blokken opgeleverd, niet per etage. Eerst worden nu de achterste blokken opgeleverd, het verste weg van Spaklerweg dus. Als je daar dichtbij wil zitten kan je misschien beter pas reageren als de laatste blokken worden opgeleverd (nov-dec).
5) Er zit iig geen vloer in, die moet je dus zelf leggen. Misschien nuttig om te weten.
Hoe zit het nu precies met die woningen dan? Ik hoorde dat ze 30m2 zijn, maar wel lang en smal. Is dat irritant of gaat het wel? En alle woningen heb een balkon toch?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:39 schreef Nouk het volgende:
Ik ben net naar de bezichtiging geweest op de Wenckebachweg en heb wat info gevraagd, misschien ook handig voor de mensen hier:
Nou ze zijn volgens mij iets van 27 m2. En heel lang 11.9 meter en 2.3 breed. Het is echt super smal, wel irritant vind ik. Als je bv een tweepersoonsbed neerzet heb je nog een halve meter om erlangs te lopen zeg maar. Maargoed, het is wel leuk dat je twee ruimtes heb, want ertussen in zit dan de badkamer. Die is trouwens wel ruim, dat is wel een pluspunt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:03 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Hoe zit het nu precies met die woningen dan? Ik hoorde dat ze 30m2 zijn, maar wel lang en smal. Is dat irritant of gaat het wel? En alle woningen heb een balkon toch?
Die vrouw van de Key zei tegen mij van wel, over internet. De lichtval is okay, beide kanten zijn helemaal van glas, dus geen raam maar echt twee deuren. Waarvan aan elke kant dan 1 open kan (voordeur en balkon). Met de lichtinval zit het dus wel goedquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:11 schreef Ewelina het volgende:
Sodeju, 2.30 is wel erg smalMijn woning is iets van 2.60m breed en dat vind ik al aan de krappe kant.
Hoe is trouwens de lichtinval? Heb je ramen aan elke kant, of net als die woningen in Noord en aan de Stavangerweg maar 1 raam? Anders wordt de achterste kamer wel erg donker...
Internet zit iig niet bij je huur inbegrepen. Dat moet je zelf aanvragen.
Coolquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:28 schreef Nouk het volgende:
[..]
Die vrouw van de Key zei tegen mij van wel, over internet. De lichtval is okay, beide kanten zijn helemaal van glas, dus geen raam maar echt twee deuren. Waarvan aan elke kant dan 1 open kan (voordeur en balkon). Met de lichtinval zit het dus wel goed.
Maar Noord is zo ver! Hm nou ik bedoel de deuren ja, maar wel van boven tot beneden glas hoor. Maar verduisteringsgordijnen krijg je erbijquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:53 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Cool 8). Het is dat ik een containerwoning heb gekregen in noord, anders had ik wel geprobeerd om zo'n woning te krijgen(ook al had ik weinig kans gemaakt... ik sta nl. niet ingeschreven bij studentenwoningweb, was het wel van plan maar toen kreeg ik deze woning al). Hmmm, ik dacht dat internet er niet bij zat. Dat is op de Stavangerweg niet zo
Dan is 300 of 320 p/m best te doen. (Ik betaal nu 332,- incl. zonder internet maar daar gaat nog zo'n 76,- aan huursibsidie af. ) Daarnaast heb ik een fantastisch uitzich over het IJ
![]()
Maar helemaal van glas? Bedoel je de deuren of de hele wand?De hele wand lijkt me wat minder, ivm slapen en inkijk
![]()
Ooh met gordijnen erbij scheelt welquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:58 schreef Nouk het volgende:
[..]
Maar Noord is zo ver! Hm nou ik bedoel de deuren ja, maar wel van boven tot beneden glas hoor. Maar verduisteringsgordijnen krijg je erbij.
Hm ja het ligt er ook helemaal aan waar je heen moet. Ik moet naar de VU en woonde al in Purmerend. Dat is maar kwartiertje van Noordquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:06 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ooh met gordijnen erbij scheelt welMaar je voordeur van glas... nee
Ik wil wel graag mijn privacy behouden (daarom ben ik ook zo blij dat ik op de 1e verdieping woon en er geen huizen achter mijn blok staan)
En Noord, tja, ik dacht vroeger ook, het is zo ver! Maar 't valt best mee. Nu scheelt het dat ik aan het IJ woon, en niet ergens bovenin (dat zou ik ook niet willen). Vanaf mijn huis is de pont 1 á 2 min. lopen ofzo dus dat valt best mee. Voor de pont 's nachts is het 5 á 10 min fietsen... ik denk dat de Spaklerweg wat dat betreft verder weg isEn ik hou van mijn uitzicht
(ja ik kom nu eenmaal uit een boerendorp en ben gewend aan veel ruimte en water)
Is dat ver naar Emmen?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:20 schreef Nouk het volgende:
[..]
Hm ja het ligt er ook helemaal aan waar je heen moet. Ik moet naar de VU en woonde al in Purmerend. Dat is maar kwartiertje van Noord. En van Spaklerweg is het nog 10 min naar de VU, van cs nog 20 min. Maar naar de stad heb je wel gelijk, dan is Noord beter. En zulk uitzicht zou ik ook wel willen ja
.
Van spaklerweg is het 10 min naar CS. Dan nog 2:07 naar Emmen, is best wel te doenquote:
Hm, te ver. Ken iemand die daar in de buurt woont. Maar is geen doen joh dat reizen. Zoerk wel een ander.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:21 schreef Nouk het volgende:
[..]
Van spaklerweg is het 10 min naar CS. Dan nog 2:07 naar Emmen, is best wel te doen. Tis minder ver dan vanaf de Van Baerle.
Naar de VU is het idd een eind, dan zit je op de spaklerweg beter. Halfuur fietsen, 10 min. met de fiets naar de VU. Ik studeer zelf aan de UvA, heb wel overwogen om volgend jaar aan de VU te gaan beginnen aan Bestuurskunde, maar toch maar niet. Blijf lekker Media & Cultuur aan de UvA studeren en dan komend jaar met Europese studies erbij (variant Pools). geen idee hoe ik 't ga inpassen in mijn rooster maar dat zie ik wel. Overigens maakte het voor mij ook niet zoveel uit of 't nu Spaklerweg of Noord was, ik heb veel kennissen in Oud-Zuid wonen en mijn vriend woont net boven de Bijlmer. Spaklerweg is groter, Noord heeft meer privacy en een mooier uitzicht. En is wat dichter bij de stad. Ben toch wel erg blij met mijn woningquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:20 schreef Nouk het volgende:
[..]
Hm ja het ligt er ook helemaal aan waar je heen moet. Ik moet naar de VU en woonde al in Purmerend. Dat is maar kwartiertje van Noord. En van Spaklerweg is het nog 10 min naar de VU, van cs nog 20 min. Maar naar de stad heb je wel gelijk, dan is Noord beter. En zulk uitzicht zou ik ook wel willen ja
.
Doe dat maar lekker. Hoop dat je gelukkig wordt met je meid uit Klazienaveen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hm, te ver. Ken iemand die daar in de buurt woont. Maar is geen doen joh dat reizen. Zoerk wel een ander.
Gelijk heb je, tof hoor, als je foto's hebt, posten!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:31 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Naar de VU is het idd een eind, dan zit je op de spaklerweg beter. Halfuur fietsen, 10 min. met de fiets naar de VU. Ik studeer zelf aan de UvA, heb wel overwogen om volgend jaar aan de VU te gaan beginnen aan Bestuurskunde, maar toch maar niet. Blijf lekker Media & Cultuur aan de UvA studeren en dan komend jaar met Europese studies erbij (variant Pools). geen idee hoe ik 't ga inpassen in mijn rooster maar dat zie ik wel. Overigens maakte het voor mij ook niet zoveel uit of 't nu Spaklerweg of Noord was, ik heb veel kennissen in Oud-Zuid wonen en mijn vriend woont net boven de Bijlmer. Spaklerweg is groter, Noord heeft meer privacy en een mooier uitzicht. En is wat dichter bij de stad. Ben toch wel erg blij met mijn woningVolgende week verhuizen
![]()
Zal ik doenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:46 schreef Nouk het volgende:
[..]
Gelijk heb je, tof hoor, als je foto's hebt, posten!
Oh god ja daar heb ik idd al wat rampenverhalen over gehoord.. Ik wil het liefst gewoon weer in Oud-Zuid een etage delen met een vriendin, maarja, zit ik toch in z'on container. Echt enthousiast ben ik eigenlijk nog nietquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:03 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Zal ik doenEn het is zoveel beter dan waar ik nu woon (Rochdale One, die studentenboot met legionella, kakkerlakken, een loeiend brandalarm, asbest en wat al niet meer
)
Eigen woning is wel erg fijn, met niemand rekening hoeven te houdenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:05 schreef Nouk het volgende:
[..]
Oh god ja daar heb ik idd al wat rampenverhalen over gehoord.. Ik wil het liefst gewoon weer in Oud-Zuid een etage delen met een vriendin, maarja, zit ik toch in z'on container. Echt enthousiast ben ik eigenlijk nog niet.
Ja dat is zo, eigen woning is wel tof. En dit is dan wel alles voor jezelf en m'n beste vriendin komt in de container naast me wonen, dus dat wordt wel tof. Ik woonde eerst met haar samen maar dat was maar tijdelijkquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:11 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Eigen woning is wel erg fijn, met niemand rekening hoeven te houdenMensen komen toch wel op bezoek. Ik wilde al veel langer een eigen stekkie, en tja, dit zijn zo ongeveer de enige betaalbare woningen (minus die van woningnet, maar met mijn inschrijfduur van 9 maanden maak ik geen schijn van kans daar
) Die boot is kut en ik zou het iedereen afraden om er te gaan wonen- wat ik ook heb gedaan aan degene die me opbelde over de kamer
Hij wou er opeens niet meer gaan wonen... wat gek nou
Het enige wat er goed aan is is de locatie en de internetverbinding- we hebben hier glasvezelkabel.
Maar hoezo verhuis je nu? Moest je uit je kamer?
Kut is het he. Maargoed dit is toch maar voor twee jaar ofzo, dan ben ik hopelijk wel klaar met m'n studie. Voor die paar jaar voldoet het welquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:28 schreef Ewelina het volgende:
Uit je kamer moeten is kut. Voor die boot woonde ik met 2 anderen in de Rivierenbuurt, dat was wel relaxt, maar daar moest ik ook uitAl was 1 huisgenoot nogal asociaal
![]()
Die reclametroep is inderdaad irritantquote:Op zondag 21 augustus 2005 10:28 schreef LuQas het volgende:
Ben ik de enige hier die het helemaal niet zo leuk vindt om tussen de studenten te wonen? Ik word gek van al die semi-hippe flyertjes voor 'blokfeesten' in OverTij en altijd maar overal studenten - en vaak een heel vervelend slag studenten - tegen te moeten komen.![]()
Mja het is ook geen halszaak o.i.d. maar ik voel me absoluut niet iemand uit de Spaarndammerbuurt, meer uit dat studentendorp in de buurt van de Spaarndammerbuurtquote:Op zondag 21 augustus 2005 11:12 schreef Laurabeest het volgende:
Ik heb niet zo'n last van 'het verkeerd slag studenten' hier hoor.... Dr wonen genoeg leuke, heb al veel vrienden gemaakt hier. En vervelende mensen heb je overal, ook in buurten met alle leeftijdsgroepen, sociale klassen en afkomsten... Daarnaast, 2 minuten doorstappen en je bent uit de studentenwijk en in de spaarndammerbuurt... waar dus wel alle soorten mensen wonen.
Je hebt toch geen last van die mensen?? Ik niet iig. In mijn kamer genoeg privacy, hoef geen voorzieningen met ze te delen, buiten mijn kamer hoef ik niet lang in hun gezelschap te zijn als ik dat niet wil.
Is het ook. Ik ben namelijk de allereerste bewonerquote:Op zondag 21 augustus 2005 21:47 schreef Nouk het volgende:
Leuk!. Lijkt erg op de indeling van Stavangerweg volgens mij he? Het ziet er leuk uit, lekker schoon & nieuw enzo
.
Komt goedquote:Op maandag 22 augustus 2005 00:08 schreef Nouk het volgende:
Er past nog best veel in! Leuk hoor, ik zit dus ook een beetje met het probleem van een bed. Ik wil perse een tweepersoonsbed natuurlijk, maar als je dat neerzet, in de lengte, heb je echt nog maar een halve meter doorgang. Maargoed, dat moet maar kunnen.
Als je het hebt ingericht willen we het ook zien he!
Noord.quote:Op maandag 22 augustus 2005 01:17 schreef VincentAdam het volgende:
zijn dit nou foto's van noord of van de wenckebachweg?
quote:Op maandag 22 augustus 2005 10:39 schreef Ewelina het volgende:
Je hele voorkant van glas. Inkijk de gekste
Och, je kan altijd nog van dat raamfolie er op plakken.. je bent in ieder geval verzekerd van een goede lichtinval..quote:Op maandag 22 augustus 2005 10:39 schreef Ewelina het volgende:
Je hele voorkant van glas. Inkijk de gekste
Je kan toch ook gewoon op allebei reageren, die van Stavangerweg staan er vaak genoeg op. Ga je gewoon kijken welke je het leukste vindt.quote:Op maandag 22 augustus 2005 11:51 schreef VincentAdam het volgende:
ik ga iig reageren als ze weer op woningweb komen. Want ja, ikzou liever op stavangerweg wonen qua locatie, maar daar hier krijg je alles helemaal nieuw, dat is ook wel lekker, en opzich, eigen woninkje krijg je pas na 7 jaar ofzo hier in adam, of je moet heel veel zwart betalen...
Ja idd, vitrage is ook wel tuttig. Ik hoop ook dat ik op de eerste verdieping of tweede kom, maar ik denk dat er gewoon een blok tegenover komt, dus dan kan alsnog iedereen je zien. Maarja, wie weet wat je voor een spannende tegenover buurman krijgt, je weet t nietquote:Op maandag 22 augustus 2005 13:01 schreef Laurabeest het volgende:
Ik vind vitrage alleen zo truttig.... Wat dat betreft ben ik blij dat ik op de eerste woon op de Stavangerweg. Niemand die naar binnen kan kijken. Ja ok ik moet niet naakt gaan dansen in de vensterbank want dan kan het hele terras van aan 't IJ dat zien, maar verder bevalt het prima zo.
Wenkebachweg ziet er erg leuk uit, leuk zo met die twee delen idd. Dan maakt dat smalle ook niet zoveel uit. Ik had eerst zelf een soort van tweedeling gemaakt dmv een kast, maar als het dan heel smal is dan gaat dat bijna niet.
Och, mijn container is oranje. Ook niet echt je van hetquote:Op maandag 22 augustus 2005 11:21 schreef Nouk het volgende:
[..]. Iedereen zal er wel vitrage ofzo voor hangen, maar nog steeds inkijk ja. Maar ach, doe ik na het douchen wel ff de gordijnen dicht
.
Maar dat dat hele complex zo rood wordt is wel echt lelijk zeg. Iehlw.
* Roellio draait "Jackass - The party boy song"quote:Op maandag 22 augustus 2005 13:01 schreef Laurabeest het volgende:
Ja ok ik moet niet naakt gaan dansen in de vensterbank want dan kan het hele terras van aan 't IJ dat zien, maar verder bevalt het prima zo.
Gelukkig staan er geen blokken achter mij... en die komen er ook nietquote:Op maandag 22 augustus 2005 15:08 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ja idd, vitrage is ook wel tuttig. Ik hoop ook dat ik op de eerste verdieping of tweede kom, maar ik denk dat er gewoon een blok tegenover komt, dus dan kan alsnog iedereen je zien. Maarja, wie weet wat je voor een spannende tegenover buurman krijgt, je weet t niet.
.
het hoogste wat je hier hebt is de 2e.... dan heb je nog geen uitzicht hoor...quote:Op maandag 22 augustus 2005 17:00 schreef VincentAdam het volgende:
waarom wil iedereen op de 1e of 2e wonen? Ik zou juist op de hoogste willen wonen, dan heb je het minste last van mensen boven je, en het mooiste uitzicht?
Of houden jullie niet van trappen lopen?
Overigens zie ik ze nog niet op studentenwoningweb staan, maar het is dan ook pas 1 minuut over vijf ;-)
Lees de topictitel.quote:Op maandag 22 augustus 2005 23:56 schreef VincentAdam het volgende:
ik zie toch duidelijk 5 containers op mekaar staan...bij noord misschien 2, maar hier wordt het vijf hoog...
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 10:18 schreef Blinker het volgende:
Mijn vriendin heeft gister te horen gekregen dat ze een kamer heeft bij Wenckebach
Mmh inschrijven bij studentenwoningweb gaat waarschijnlijk snellerquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:41 schreef Blinker het volgende:
[..]
Ja, ben nog wel op zoek
Ik zou een moord plegen voor een keetwoning!
Dat heb ik al wel gedaanquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:07 schreef cora4034 het volgende:
[..]
Mmh inschrijven bij studentenwoningweb gaat waarschijnlijk sneller![]()
Sorry schatquote:Op maandag 22 augustus 2005 23:57 schreef Roellio het volgende:
HET IS HIER MAAR 2 HOOG, DAT STAAT ER TOCH, PANNEKOEK!
Ik hoop echt dat je gelijk hebt!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:43 schreef Sjoerf het volgende:
Normaal post ik hier niet, maarja, eens moet de 1e keer zijn.
Vandaag ben ik wezen kijken naar de modelkeetwoning, zag er goed uit. Wel smal natuurlijk, maar dat is geen nieuws. De woning ziet er goed uit, knappe keuken en badkamer. De vloer moet je er inderdaag zelf nog inleggen, maarja dan kan je nog eens creatief te werk gaan. Je mag volgens mij gewoon zelf alles schilderen en eventueel dingen ophangen aan de gipswand. Wel moet je dan natuurlijk een beetje oppassen aangezien het een gipswand is, maar dat lijkt mij logisch.
Wat ik wel jammer vond is dat je geen invloed hebt op de keuze van de verdieping. Woningen op de 3e verdieping zijn bijvoorbeeld een stukje goedkoper dan die op de begane grond. Toch heb je hier zelf geen invloed op volgens de mevrouw van De Key.
Iedereen maakt trouwens nog kans op zo'n keetwoning. Ik sta zelf op dit moment als +-125e op de lijst. Dit terwijl ik aanvankelijk op nr. +-250 van de +-350 stond. Er zijn dus veel loze reacties geweest/
De eerste aanbieding op studentenwoningweb heeft dus +-350 reacties gekregen. Er komen totaal 1000 woningen... Van deze 350 reacties gaan er een stuk of 100 sowieso niet door. Dit betekent dus dat er hooguit 250 vergeven zijn. Ik denk zelfs dat dit minder is. Alhoewel de eerste oplevering uit 60 woningen bestaat komen reageerders op de eerste advertentie op een wachtlijst. Deze wachtlijst wordt eerst afgewerkt. Hierna blijven er dus nog gigantisch veel woningen over.
Reageer dus op de volgende aanbieding op studentenwoningweb als je zo'n woning wilt. Tenzij er op de volgende aanbieding meer dan 750 reacties komen kun je er ook dan wel van uit gaan dat je zo'n woning krijgt. Je zult alleen niet meer bij de eerste zitten en dus misschien pas in november of december aan de beurt zijn.
Nou iedereen die op een keetwoning aast gewoon even inschrijven en je woont zo in Amsterdam! Het zal wel net zo gaan als met de Stavangerweg. Destijds woningen in overvloed en nu onmogelijk meer te krijgen tenzij je vanaf je geboorte staat ingeschreven.
Valt echt wel mee. Ik sta vanaf oktober vorig jaar ingeschreven en ben nu 32ste van de 370quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:22 schreef Blinker het volgende:
[..]
Dat heb ik al wel gedaan
Volgens mij is de kans dan wel erg klein dat ik een keetwoning krijg, want volgens mij geven ze die eerder aan mensen met een langere inschrijftijd.
Omdat het teveel trappen lopen is. Als je bezopen bent, of bijvoorbeeld als je 3 AH tassen mee moet slepen. Of als je gewoon lui bent.quote:Op maandag 22 augustus 2005 23:57 schreef VincentAdam het volgende:
Dus nog steeds mijn vraag, waarom zouden mensen op de 1e of 2e willen wonen? Ik zou juist op de hoogste willen wonen, dan heb je het minste last van mensen boven je, en het mooiste uitzicht?
Of houden jullie niet van trappen lopen?
Iedereen betaald uiteindelijk evenveel, aangezien je bij de duurdere woningen meer huursubsidie ontvangt.. bij de stavangerweg is dat ook zo..quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:43 schreef Sjoerf het volgende:
Wat ik wel jammer vond is dat je geen invloed hebt op de keuze van de verdieping. Woningen op de 3e verdieping zijn bijvoorbeeld een stukje goedkoper dan die op de begane grond. Toch heb je hier zelf geen invloed op volgens de mevrouw van De Key.
Volgens de schema's die er hingen in de voorbeeldwoning is dit niet het geval. Scheelt een paar euro, niet echt veel.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:08 schreef Sven- het volgende:
[..]
Iedereen betaald uiteindelijk evenveel, aangezien je bij de duurdere woningen meer huursubsidie ontvangt.. bij de stavangerweg is dat ook zo..
Ik ben er ook geweest. Heb dat ook gevraagd, maar wat er net is gezegd klopt, de benedenwoningen krijgen gewoon meer huursubsidie, zodat iedereen evenveel betaald.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:20 schreef Sjoerf het volgende:
[..]
Volgens de schema's die er hingen in de voorbeeldwoning is dit niet het geval. Scheelt een paar euro, niet echt veel.
Dat is hier ook zo aan de Stavangerwegquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:31 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ik ben er ook geweest. Heb dat ook gevraagd, maar wat er net is gezegd klopt, de benedenwoningen krijgen gewoon meer huursubsidie, zodat iedereen evenveel betaald.
Ziet dit eruit als een topic voor die vraag?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:34 schreef unox20 het volgende:
Ik wil commerciele economie aan de saxion in Enschede gaan studeren, maar ik vroeg me af of dit een goede keuze is. Is de Saxion een goede school en is Enschede een leuke stad om in te wonen als student???
Reageer eens normaal zeg!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:35 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ziet dit eruit als een topic voor die vraag?
Zie mijn vorige post.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:39 schreef Nouk het volgende:
[..]
Zeg, tief jij ff op naar sport ofzo!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |