Hoe kom je aan deze info? via de Key? want als ik een proefberekening maak kom ik op zo'n 50 euro minder uit..quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 20:02 schreef Ewelina het volgende:
Met huursubsidie is het ¤320,- incl.
De goede verbinding met het openbaar vervoer is daar idd weer het voordeel. Ik zou ook wel langs de metro willen zitten dan kun je echt supersnel de hele stad door....quote:Op maandag 15 augustus 2005 10:13 schreef VincentAdam het volgende:
idd..groot nadeel is de locatie, hopenlijk wordt dat wel iets beter met 1000 vaste bewoners in dat gebied.
En opzich is het maar 5 minuten lopen naar spaklerweg, en dan ben je binen 8 minuutjes op het waterlooplein..
maar ja, wel weer eigen woninkie...
De rekenhuur stond op 400 en je kan rekenen op zo'n 100 euro huursubsidie...quote:Op maandag 15 augustus 2005 10:31 schreef Sven- het volgende:
[..]
Hoe kom je aan deze info? via de Key? want als ik een proefberekening maak kom ik op zo'n 50 euro minder uit..
Ik dacht niet dat er een nachtbus reed bij de wenckebachweg. Das minder.quote:Op maandag 15 augustus 2005 13:23 schreef Laurabeest het volgende:
[..]
De goede verbinding met het openbaar vervoer is daar idd weer het voordeel. Ik zou ook wel langs de metro willen zitten dan kun je echt supersnel de hele stad door....
Bovendien ben je denk ik ongeveer net zo snel op het Leidseplein vanaf daar als vanaf hier, misschien ietsje langer. Ik vind dat vanaf hier namelijk ook best ver.
Fietsen kan toch wel. En de Powerzone is naast de deur! Maarja, die is dan weer wat minderquote:Op maandag 15 augustus 2005 15:37 schreef cora4034 het volgende:
[..]
Ik dacht niet dat er een nachtbus reed bij de wenckebachweg. Das minder.
Ik hoop wel dat het gvb daar wel iets op gaat verzinnen voor de toekomstige bewoners.
De rekenhuur was toch rond de 325? dan kom ik uit op ongeveer 130 euro huursubsidie.. 400 is de totale huur inclusief gas/licht/water/internet enzo..quote:Op maandag 15 augustus 2005 13:54 schreef Nouk het volgende:
[..]
De rekenhuur stond op 400 en je kan rekenen op zo'n 100 euro huursubsidie...
Heb je internet ofzo er al bijgerekend?
Er rijden toch wel nachtbussen naar het Amstelstation? das redelijk dichtbij..quote:Op maandag 15 augustus 2005 15:37 schreef cora4034 het volgende:
[..]
Ik dacht niet dat er een nachtbus reed bij de wenckebachweg. Das minder.
Ik hoop wel dat het gvb daar wel iets op gaat verzinnen voor de toekomstige bewoners.
Mmh het is geen fijn gebied lijkt me om ín de nacht te lopen, langs Angels place als meisje alleen lijkt me. Maar misschien ben ik gewoon een bange wezel.quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:57 schreef Sven- het volgende:
[..]
Er rijden toch wel nachtbussen naar het Amstelstation? das redelijk dichtbij..
Ach dat hoop je dan maar he....quote:Op maandag 15 augustus 2005 17:45 schreef Roellio het volgende:
Die Hells Angels houden zich inderdaad écht wel mak in hun eigen buurtje!![]()
quote:Op maandag 15 augustus 2005 19:08 schreef Blinker het volgende:
Ik verwacht geen problemen met de Hells Angels.
Ik zou eerder bang zijn dat ik per ongeluk getuige was van een afrekening en ik ook werd neergeknald of bedreigd, dan dat ik zelf werd aangevallen. Heb eigenlijk nog nooit in de krant gelezen 'Hells Angel steekt 22-jarige studente neer'quote:Op maandag 15 augustus 2005 17:23 schreef Nouk het volgende:
Hells Angels willen juist geen shit in hun eigen buurt hoor, dus die vallen je echt niet aan.
Maar zo'n bus zou inderdaad wel een goed idee zijn. Al ga ik toch altijd op de fiets.
Mwah dat neerknallen doen ze vast ook niet op eigen terrein idd.quote:Op maandag 15 augustus 2005 20:58 schreef Laurabeest het volgende:
[..]
Ik zou eerder bang zijn dat ik per ongeluk getuige was van een afrekening en ik ook werd neergeknald of bedreigd, dan dat ik zelf werd aangevallen. Heb eigenlijk nog nooit in de krant gelezen 'Hells Angel steekt 22-jarige studente neer'
Maar ook dat zullen ze vast niet in hun eigen buurt doen.
Wow goed om te wetenquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:39 schreef Nouk het volgende:
Ik ben net naar de bezichtiging geweest op de Wenckebachweg en heb wat info gevraagd, misschien ook handig voor de mensen hier:
1) Alle huurprijzen komen uiteindelijk op hetzelfde neer. De begane grond woningen zijn in eerste instantie duurder, maar daarvoor krijg je ook meer huursubsidie, waardoor alle woningen waarschijnlijk rond de 300 euro per maand uitkomen. (Of dit nu inc internet is, is vaag)
2) Als je op deze eerste woningen hebt gereageerd, of bv op de tweede, kom je gewoon op een hele lange lijst die ze helemaal afwerken. Eerst zijn de eerste 60 aan de beurt (als ze allemaal accepteren natuurlijk), dan de volgende 60 (in de tweede oplevering dus, terwijl ze misschien de eerste keer hebben gereageerd) enz.
3) Als je bv nummer 250 bent, komt ze er vrijwel zeker in, want er komen toch 1000 woningen. Dus het lijkt me niet dat je ontzettend bang hoef te zijn dat je er niet in komt, als je dat wel wil.
4) Je wordt gewoon geplaatst in een woning op de begane grond, eerste verdieping of hoger, daar heb je feitelijk geen invloed op. Je kan natuurlijk wel een mailtje eraan wagen. De woningen worden dus per blokken opgeleverd, niet per etage. Eerst worden nu de achterste blokken opgeleverd, het verste weg van Spaklerweg dus. Als je daar dichtbij wil zitten kan je misschien beter pas reageren als de laatste blokken worden opgeleverd (nov-dec).
5) Er zit iig geen vloer in, die moet je dus zelf leggen. Misschien nuttig om te weten.
Hoe zit het nu precies met die woningen dan? Ik hoorde dat ze 30m2 zijn, maar wel lang en smal. Is dat irritant of gaat het wel? En alle woningen heb een balkon toch?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:39 schreef Nouk het volgende:
Ik ben net naar de bezichtiging geweest op de Wenckebachweg en heb wat info gevraagd, misschien ook handig voor de mensen hier:
Nou ze zijn volgens mij iets van 27 m2. En heel lang 11.9 meter en 2.3 breed. Het is echt super smal, wel irritant vind ik. Als je bv een tweepersoonsbed neerzet heb je nog een halve meter om erlangs te lopen zeg maar. Maargoed, het is wel leuk dat je twee ruimtes heb, want ertussen in zit dan de badkamer. Die is trouwens wel ruim, dat is wel een pluspunt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:03 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Hoe zit het nu precies met die woningen dan? Ik hoorde dat ze 30m2 zijn, maar wel lang en smal. Is dat irritant of gaat het wel? En alle woningen heb een balkon toch?
Die vrouw van de Key zei tegen mij van wel, over internet. De lichtval is okay, beide kanten zijn helemaal van glas, dus geen raam maar echt twee deuren. Waarvan aan elke kant dan 1 open kan (voordeur en balkon). Met de lichtinval zit het dus wel goedquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:11 schreef Ewelina het volgende:
Sodeju, 2.30 is wel erg smalMijn woning is iets van 2.60m breed en dat vind ik al aan de krappe kant.
Hoe is trouwens de lichtinval? Heb je ramen aan elke kant, of net als die woningen in Noord en aan de Stavangerweg maar 1 raam? Anders wordt de achterste kamer wel erg donker...
Internet zit iig niet bij je huur inbegrepen. Dat moet je zelf aanvragen.
Coolquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:28 schreef Nouk het volgende:
[..]
Die vrouw van de Key zei tegen mij van wel, over internet. De lichtval is okay, beide kanten zijn helemaal van glas, dus geen raam maar echt twee deuren. Waarvan aan elke kant dan 1 open kan (voordeur en balkon). Met de lichtinval zit het dus wel goed.
Maar Noord is zo ver! Hm nou ik bedoel de deuren ja, maar wel van boven tot beneden glas hoor. Maar verduisteringsgordijnen krijg je erbijquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:53 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Cool 8). Het is dat ik een containerwoning heb gekregen in noord, anders had ik wel geprobeerd om zo'n woning te krijgen(ook al had ik weinig kans gemaakt... ik sta nl. niet ingeschreven bij studentenwoningweb, was het wel van plan maar toen kreeg ik deze woning al). Hmmm, ik dacht dat internet er niet bij zat. Dat is op de Stavangerweg niet zo
Dan is 300 of 320 p/m best te doen. (Ik betaal nu 332,- incl. zonder internet maar daar gaat nog zo'n 76,- aan huursibsidie af. ) Daarnaast heb ik een fantastisch uitzich over het IJ
![]()
Maar helemaal van glas? Bedoel je de deuren of de hele wand?De hele wand lijkt me wat minder, ivm slapen en inkijk
![]()
Ooh met gordijnen erbij scheelt welquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:58 schreef Nouk het volgende:
[..]
Maar Noord is zo ver! Hm nou ik bedoel de deuren ja, maar wel van boven tot beneden glas hoor. Maar verduisteringsgordijnen krijg je erbij.
Hm ja het ligt er ook helemaal aan waar je heen moet. Ik moet naar de VU en woonde al in Purmerend. Dat is maar kwartiertje van Noordquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:06 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ooh met gordijnen erbij scheelt welMaar je voordeur van glas... nee
Ik wil wel graag mijn privacy behouden (daarom ben ik ook zo blij dat ik op de 1e verdieping woon en er geen huizen achter mijn blok staan)
En Noord, tja, ik dacht vroeger ook, het is zo ver! Maar 't valt best mee. Nu scheelt het dat ik aan het IJ woon, en niet ergens bovenin (dat zou ik ook niet willen). Vanaf mijn huis is de pont 1 á 2 min. lopen ofzo dus dat valt best mee. Voor de pont 's nachts is het 5 á 10 min fietsen... ik denk dat de Spaklerweg wat dat betreft verder weg isEn ik hou van mijn uitzicht
(ja ik kom nu eenmaal uit een boerendorp en ben gewend aan veel ruimte en water)
Is dat ver naar Emmen?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:20 schreef Nouk het volgende:
[..]
Hm ja het ligt er ook helemaal aan waar je heen moet. Ik moet naar de VU en woonde al in Purmerend. Dat is maar kwartiertje van Noord. En van Spaklerweg is het nog 10 min naar de VU, van cs nog 20 min. Maar naar de stad heb je wel gelijk, dan is Noord beter. En zulk uitzicht zou ik ook wel willen ja
.
Van spaklerweg is het 10 min naar CS. Dan nog 2:07 naar Emmen, is best wel te doenquote:
Hm, te ver. Ken iemand die daar in de buurt woont. Maar is geen doen joh dat reizen. Zoerk wel een ander.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:21 schreef Nouk het volgende:
[..]
Van spaklerweg is het 10 min naar CS. Dan nog 2:07 naar Emmen, is best wel te doen. Tis minder ver dan vanaf de Van Baerle.
Naar de VU is het idd een eind, dan zit je op de spaklerweg beter. Halfuur fietsen, 10 min. met de fiets naar de VU. Ik studeer zelf aan de UvA, heb wel overwogen om volgend jaar aan de VU te gaan beginnen aan Bestuurskunde, maar toch maar niet. Blijf lekker Media & Cultuur aan de UvA studeren en dan komend jaar met Europese studies erbij (variant Pools). geen idee hoe ik 't ga inpassen in mijn rooster maar dat zie ik wel. Overigens maakte het voor mij ook niet zoveel uit of 't nu Spaklerweg of Noord was, ik heb veel kennissen in Oud-Zuid wonen en mijn vriend woont net boven de Bijlmer. Spaklerweg is groter, Noord heeft meer privacy en een mooier uitzicht. En is wat dichter bij de stad. Ben toch wel erg blij met mijn woningquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:20 schreef Nouk het volgende:
[..]
Hm ja het ligt er ook helemaal aan waar je heen moet. Ik moet naar de VU en woonde al in Purmerend. Dat is maar kwartiertje van Noord. En van Spaklerweg is het nog 10 min naar de VU, van cs nog 20 min. Maar naar de stad heb je wel gelijk, dan is Noord beter. En zulk uitzicht zou ik ook wel willen ja
.
Doe dat maar lekker. Hoop dat je gelukkig wordt met je meid uit Klazienaveen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hm, te ver. Ken iemand die daar in de buurt woont. Maar is geen doen joh dat reizen. Zoerk wel een ander.
Gelijk heb je, tof hoor, als je foto's hebt, posten!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:31 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Naar de VU is het idd een eind, dan zit je op de spaklerweg beter. Halfuur fietsen, 10 min. met de fiets naar de VU. Ik studeer zelf aan de UvA, heb wel overwogen om volgend jaar aan de VU te gaan beginnen aan Bestuurskunde, maar toch maar niet. Blijf lekker Media & Cultuur aan de UvA studeren en dan komend jaar met Europese studies erbij (variant Pools). geen idee hoe ik 't ga inpassen in mijn rooster maar dat zie ik wel. Overigens maakte het voor mij ook niet zoveel uit of 't nu Spaklerweg of Noord was, ik heb veel kennissen in Oud-Zuid wonen en mijn vriend woont net boven de Bijlmer. Spaklerweg is groter, Noord heeft meer privacy en een mooier uitzicht. En is wat dichter bij de stad. Ben toch wel erg blij met mijn woningVolgende week verhuizen
![]()
Zal ik doenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:46 schreef Nouk het volgende:
[..]
Gelijk heb je, tof hoor, als je foto's hebt, posten!
Oh god ja daar heb ik idd al wat rampenverhalen over gehoord.. Ik wil het liefst gewoon weer in Oud-Zuid een etage delen met een vriendin, maarja, zit ik toch in z'on container. Echt enthousiast ben ik eigenlijk nog nietquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:03 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Zal ik doenEn het is zoveel beter dan waar ik nu woon (Rochdale One, die studentenboot met legionella, kakkerlakken, een loeiend brandalarm, asbest en wat al niet meer
)
Eigen woning is wel erg fijn, met niemand rekening hoeven te houdenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:05 schreef Nouk het volgende:
[..]
Oh god ja daar heb ik idd al wat rampenverhalen over gehoord.. Ik wil het liefst gewoon weer in Oud-Zuid een etage delen met een vriendin, maarja, zit ik toch in z'on container. Echt enthousiast ben ik eigenlijk nog niet.
Ja dat is zo, eigen woning is wel tof. En dit is dan wel alles voor jezelf en m'n beste vriendin komt in de container naast me wonen, dus dat wordt wel tof. Ik woonde eerst met haar samen maar dat was maar tijdelijkquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:11 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Eigen woning is wel erg fijn, met niemand rekening hoeven te houdenMensen komen toch wel op bezoek. Ik wilde al veel langer een eigen stekkie, en tja, dit zijn zo ongeveer de enige betaalbare woningen (minus die van woningnet, maar met mijn inschrijfduur van 9 maanden maak ik geen schijn van kans daar
) Die boot is kut en ik zou het iedereen afraden om er te gaan wonen- wat ik ook heb gedaan aan degene die me opbelde over de kamer
Hij wou er opeens niet meer gaan wonen... wat gek nou
Het enige wat er goed aan is is de locatie en de internetverbinding- we hebben hier glasvezelkabel.
Maar hoezo verhuis je nu? Moest je uit je kamer?
Kut is het he. Maargoed dit is toch maar voor twee jaar ofzo, dan ben ik hopelijk wel klaar met m'n studie. Voor die paar jaar voldoet het welquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:28 schreef Ewelina het volgende:
Uit je kamer moeten is kut. Voor die boot woonde ik met 2 anderen in de Rivierenbuurt, dat was wel relaxt, maar daar moest ik ook uitAl was 1 huisgenoot nogal asociaal
![]()
Die reclametroep is inderdaad irritantquote:Op zondag 21 augustus 2005 10:28 schreef LuQas het volgende:
Ben ik de enige hier die het helemaal niet zo leuk vindt om tussen de studenten te wonen? Ik word gek van al die semi-hippe flyertjes voor 'blokfeesten' in OverTij en altijd maar overal studenten - en vaak een heel vervelend slag studenten - tegen te moeten komen.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |