abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26713068
Ik heb allemaal jaloerse buren omdat ik een 10 centimeter breder raam schijn te hebben ofzo!
pi_26713736
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 22:06 schreef Sven- het volgende:
... twijfel nog een beetje wat ik nou ga doen..
Hehe, alsof je ze zomaar voor het uitkiezen hebt. Volgens mij mag je al blij wezen als je uberhaupt een woning krijgt toegewezen
  woensdag 4 mei 2005 @ 00:56:37 #53
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_26715984
Ja, dat had ik al ook al gehoord.
Ga me binnenkort wel even inschrijven. Lijkt me wel handig
pi_26718123
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:38 schreef Joppe het volgende:

[..]

Hehe, alsof je ze zomaar voor het uitkiezen hebt. Volgens mij mag je al blij wezen als je uberhaupt een woning krijgt toegewezen
Uh.. als ik op een keetwoning reageer is er 100% kans dat ik em krijg ja Er is geen wachttijd aldus de Key.. aangezien er zoveel woningen tegelijk worden aangeboden..

Ik had op de stavangerweg mn kamer ook in 1x.. en mn inschrijftijd is sinds dien alleen maar langer geworden...
pi_27123812
Ik had mijn woning bij de key na inschrijving binnen 3 dagen.
pi_27124133
Hoe staat het nu met dat keetwonen dan? Worden de kamers al aangeboden? Sta trouwens al bijna een jaar ingeschreven bij Studentenwoningweb.

Waar kan ik meer info vinden over die kamers aan de Stavangerweg? Is daar nog plaats? Zouden jullie voor Stavangerweg (kan waarschijnlijk al niet meer) of Keetwonen kiezen?

[ Bericht 63% gewijzigd door NY_Giant op 18-05-2005 18:54:22 ]
  woensdag 18 mei 2005 @ 19:03:03 #57
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_27125107

Ik heb mijn fiets aan een van die 'nietjes' staan en nu ben ik mijn sleutel kwijt van een van mijn sloten. En het stadsdeel wil hem niet wegknippen. En ik voel me niet volwaardig Amsterdammer als ik geen fiets heb, dus ik baal.

Wellicht beetje offtopic, maar het blijft Stavangerweg-leed.
Afrika Paprika
pi_27128126
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 19:03 schreef LuQas het volgende:

Ik heb mijn fiets aan een van die 'nietjes' staan en nu ben ik mijn sleutel kwijt van een van mijn sloten. En het stadsdeel wil hem niet wegknippen. En ik voel me niet volwaardig Amsterdammer als ik geen fiets heb, dus ik baal.

Wellicht beetje offtopic, maar het blijft Stavangerweg-leed.
Je kunt van mij wel een slijptol lenen. Hij ligt bij m'n ouders, maar kan 'm binnenkort wel even meenemen. Tot die tijd zul je met (nacht)bus of tram jezelf moeten verplaatsen.

Of je kunt even 10 minuten zeer 'onopvallend' op en neer banjeren bij de Oudemanhuispoort met 10 euro in je zak.
pi_27131237
waar (en wanneer) komt eigenlijk dat cafe/restaurant? Ik hoorde dat dat achter bij de stavangerweg zou komen en in mei open zou gaan, maar ik heb nog niets gezien
pi_27135529
Ik kom net terug van bierdrinken in het loungecafé aan de westkant van het complex. Het eetcafé wat pal achter mijn huis ligt is nog niet open. De mensen daar zijn nu nog steeds aan het klussen, dus er wordt hard aan gewerkt.
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:19:14 #61
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_27145927
Oké, ik heb nu ingeschreven bij studentenwoningweb. Daar staan inderdaad wel wat woningen.

Ook ik wil een zelfstandige woning voor weinig. Rond de 300 euro. Dus dan kom je al snel uit bij die keetwoningen. Sprak me in het begin weinig aan, maar valt toch eigenlijk wel mee.

Deze woningen zie ik maar heel weinig op studentenwoningweb, een of twee per week met ongeveer 100 reacties. Onzelfstandige woningen zijn er wel meer, maar dat lijkt me niks.

Sven schrijft de hoopvolle woorden: "Er is geen wachttijd aldus de Key.. aangezien er zoveel woningen tegelijk worden aangeboden.." Waar baseer je je dan op? En hoe kom je er tussen? Moet je eerst een onzelfstandige woning als opstapje nemen?
I am a black hole shitting into the void
pi_27176857
Keetwoningen worden volgens mij nog niet aangeboden omdat ze net met de bouw begonnen zijn, ik denk dat je de woningen aan de stavangerweg bedoeld. Vorige week ben ik trouwens even wezen kijken bij de plek waar die keetwoningen neergezet zullen worden, maar ik kan niet zeggen dat het nu echt een gezellige buurt is eigenlijk
pi_27177067
Geen wachttijd gold toen de oplevering van de Stavangerweg aan de gang was. Onderhand is die goed gevuld. Er is ook geen wachttijd voor de kamers in Noord en Diemen, omdat niemand daar wil wonen (volgens mij zijn heel veel mensen uit die kamers naar de Stavangerweg verhuisd).
pi_27177113
Ik ben nu ook benieuwd! Heb je eigen voorzieningen?
Hoe wonen de sterren? Kijk binnen bij hen en bij anderen en laat je inspireren.
www.checkmyhome.wordpress.com
pi_27177203
Die Keetwoningen zijn toch in Oost?

Dom reclame praatje.. ze gaan direct uit van 100 euro subsidie per maand
  vrijdag 20 mei 2005 @ 11:56:44 #66
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_27180069
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 10:10 schreef the_opposite het volgende:
Keetwoningen worden volgens mij nog niet aangeboden omdat ze net met de bouw begonnen zijn, ik denk dat je de woningen aan de stavangerweg bedoeld. Vorige week ben ik trouwens even wezen kijken bij de plek waar die keetwoningen neergezet zullen worden, maar ik kan niet zeggen dat het nu echt een gezellige buurt is eigenlijk
Je hebt, gelijk. Ik ben een beetje verwart door al die complexen met verschillende namen. Ik dacht dat het ook containers waren.

Is dit stavangerweg? En heeft iemand een recenter plaatje?

En heb jij dan op het Wenckehof gekeken? Zo moet het worden (de gekleurde legostenen). De torens op de achtergrond zijn de bijlmerbajes :

pi_27180896
Ja ik ben bij wenckehof geweest, klopt. In principe is dit gewoon een industrieterrein, waar overdag redelijk wat verkeer is, en 's avonds is dit gewoon uitgestorven. Niet het prototype gezellige buurt.
Verder stonden er al wat containers (drie ofzo), waar ik helaas niet in kon, maar zo van buitenaf gezien zijn ze erg smal naar mijn idee. Plaatje op hun site van een ingerichtte container met bankstel, tafels e.d. lijkt me dan ook te optimistisch getekend. Net als dat er standaard vanuit gegaan wordt dat je ¤100,- huursubsidie krijgt (wat dus helemaal niet zo hoeft te zijn)
pi_27181315
Hoe kan je nog aan die woningen aan de Stavangerweg komen? Hoe kom je op de wachtlijst? Op studentenwoningweb zie ik wel eens iets aangeboden van de Stavangerweg, maar hoe weet ik of dat er eentje is van dat hele studentencomplex?
pi_27181497
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:38 schreef NY_Giant het volgende:
Hoe kan je nog aan die woningen aan de Stavangerweg komen? Hoe kom je op de wachtlijst? Op studentenwoningweb zie ik wel eens iets aangeboden van de Stavangerweg, maar hoe weet ik of dat er eentje is van dat hele studentencomplex?
Alle woningen die studentenwoningweb aanbiedt op de stavangerweg zijn containers in t studentencomplex. Maar volgens mij zit alles nu vol, alleen komt er wel af een toe een 'losse' op die site, zoals nu nummer 500nogwat eropstaat.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:49:53 #70
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_27181625
Ik krijg iets van 80 euro subsidie, zodner gekke dingen. Container ziet er inderdaad krap uit. Ook weinig hoopgevend dat er nog maar 3 staan, als het in mei/juni van dit jaar opgeleverd zou moeten zijn. Toch denk ik wel dat ik het zou doen. Vrij dicht bij m'n school (HvA, bij het Amstelstation (al gaan ze verhuizen...)). Maar goed. Alsof ik in een positie zit dat ik veel te kiezen heb.

Plaatje voor de indeling:

Iemand tips :p
pi_27182922
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:44 schreef Pintel het volgende:

[..]

Alle woningen die studentenwoningweb aanbiedt op de stavangerweg zijn containers in t studentencomplex. Maar volgens mij zit alles nu vol, alleen komt er wel af een toe een 'losse' op die site, zoals nu nummer 500nogwat eropstaat.
En wie is dan degene die de container krijgt, de eerste die reageert? Of degene die het langste staat ingeschreven ofzo?
pi_27191439
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 10:23 schreef Youssef het volgende:
Die Keetwoningen zijn toch in Oost?

Dom reclame praatje.. ze gaan direct uit van 100 euro subsidie per maand
Hm.. neem aan dat de meeste studenten gewoon maximale huursubsidie krijgen ja? je kan het voor jezelf narekenen op huursubsidie.nl
pi_27192828
De studentenwoningen aan de stavangerweg zijn VOL!! Er is geen wachtlijst, dus het gaat momenteel simpelweg om de inschrijfduur i.c.m. snel reageren op studentenwoningweb. Reken er maar niet op...

De woningen aan de wenckenbach (keetwonen.nl) zijn smal en kut om in te delen, klotelocatie etc. Stavangerweg heeft leipe lounge tentjes en zit 5 minuten vanaf CS en 10 vanaf 't Leidse. Ik blijf mooi zitten waar ik zit!
pi_27195673
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:49 schreef Gimmick het volgende:
.....Toch denk ik wel dat ik het zou doen. Vrij dicht bij m'n school (HvA, bij het Amstelstation (al gaan ze verhuizen...)). Maar goed. Alsof ik in een positie zit dat ik veel te kiezen heb......
Bedenk ook even dat je als student een OVkaart hebt hè? Met dat in je achterhoofd is HvA bij station amstel best makkelijk bereikbaar. maar even offtopic, gaan ze verhuizen? niks van gehoord, waarnaar toe, of alleen enkele opleidingen?
pi_27195832
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:49 schreef Gimmick het volgende:
Ik krijg iets van 80 euro subsidie, zodner gekke dingen. Container ziet er inderdaad krap uit. Ook weinig hoopgevend dat er nog maar 3 staan, als het in mei/juni van dit jaar opgeleverd zou moeten zijn. Toch denk ik wel dat ik het zou doen. Vrij dicht bij m'n school (HvA, bij het Amstelstation (al gaan ze verhuizen...)). Maar goed. Alsof ik in een positie zit dat ik veel te kiezen heb.

Plaatje voor de indeling:

[afbeelding]

Iemand tips :p
Bad

Ziet er best goed uit ...
pi_27195909
tvp
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 20:03:31 #77
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_27196079
Dat ik een OV heb, weet ik. Ik reis er nu meer mee dan me lief is (woon boven Alkmaar) .

Met de tijd gaan alle opleidingen uit de Leeuwenburg. Het tijdstip verschilt per opleiding. Ik zit op het MIM, en als het goed is gaan zij al per september. Maar eerlijk gezegd merk ik er nu nog heel weinig van... Dus het kan ook zijn dat op de lange baan geschoven is.

De lokatie weet ik ook zo niet. Wat ik toen hoorde (was van een docent) in de buurt van de EFA gebouwen.
pi_27225960
Op studentenwoningweb staan verschillende woningen en kamers.

De kamers op de H. Cleyndertweg en Rode Kruislaan ( Diemen), daar kun je op dit moment zo in. Wachtlijst is nihil. Ook Meer en vaart en Uilenstede is niet meer erg populair.
( gezamelijke keuken, eigen douche en wc)

De Stavangerweg zit helemaal vol. Als er nu een woning vrij komt is dat een individuele woning, ik denk dat je daar wel 1 a twee jaar wachttijd voor moet hebben, misschien nog wel langer. Is erg populair. ( alles zelfstandig)

De onzelfstandige grote complexen in het centrum ( Bijltjespad en weesperflat) daarvan zijn de wachttijden ook wel aardig aan het teruglopen. Varieert van een half jaar tot twee jaar.
Hier deel je keuken en douche en wc.

De onzelfstandige kleine complexen, in en rond het centrum.
Wachtijd 3 a vier jaar. gedeelde keuken en douch wc. Wel soms op schitterende lokaties, Prinsengracht, Herengracht ect.

De zelfstandige woningen in het centrum , voor studenten hebben een lange wachttijd en daar zijn er niet zoveel van. Lokaties waar dit soort woningen zijn zijn oa Bilderdijkkade en Spuistraat. Wachtijden al gauw een jaar of 5.

Dan zijn er nog de zgn tijdelijke woningen, dat zijn vaak sloopwoningen.
De wachtijd daarvan is wisselend. Er zitten namelijk hele leuke grote woningen tussen en slechte woningen. Woningen zijn niet inclusief gas water licht. Geen huursubsidiemogelijkheden omdat het een contract van tijdelijke aard betreft.

De Wenckebachweg oplevering zal ergens juni / juli beginnen.
Dat is eens wat anders...
pi_27391135
Yo. Ik krijg gewoon een enveloppe met gemeentelijke heffingen in de bus. 357 euro.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 07:59:17 #80
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_27396470
Doen jullie wel rustig in de buurt, mijn vriendin wil graag haar nachtrust bewaren

Zag er leuk uit, zag het toen ik er laatst op de bus stond te wachten..
pi_27396534
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 23:15 schreef Roellio het volgende:
Yo. Ik krijg gewoon een enveloppe met gemeentelijke heffingen in de bus. 357 euro.
shit zoveel, ik heb er zeker ook een in mn brievenbus liggen. Iik dacht dat De Key al die dingen al geregeld had, (gedeeltelijke?) kwijtschelding enzo, of moete we echt bijna 400 betalen
pi_27403975
Hoe zit het eigenlijk als je gereageerd hebt op een woning/kamer (willekeurig) van intermezzo/ de key en daar je intrek in hebt genomen. Is het dan zo dat je je inschrijfduur blijft houden en je gewoon door kan reageren op andere woningen/kamers?
  vrijdag 27 mei 2005 @ 16:33:42 #83
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_27410955
quote:
?? ??

Daar zit ik nu niet bepaald op te wachten? Hoe vaak vindt dat plaats? En waarom? Ik heb er nog geen in mijn brievenbus gevonden. Wel een definitieve toewijzing van huursubsidie, en dat vind ik fijn.

Bij de weg: het sleutelprobleem is opgelost, maar bedankt voor het aanbod!
Afrika Paprika
pi_27413477
quote:
vrijstelling vragen op grond van je waarschijnlijk ( je bent immers student) geringe inkomen.
pi_27413547
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 12:43 schreef the_opposite het volgende:
Hoe zit het eigenlijk als je gereageerd hebt op een woning/kamer (willekeurig) van intermezzo/ de key en daar je intrek in hebt genomen. Is het dan zo dat je je inschrijfduur blijft houden en je gewoon door kan reageren op andere woningen/kamers?
Ja je verliest je wachtijd normaliter niet.
pi_27416609
quote:
Ik vind het trouwens een merkwaardig bedrag, ik heb een huurwoning in dezelfde buurt van die toch nog iets comfortabler is als de studentencontainers en hoef maar 330 te betalen rara
De gemeentebelasting is een van de meest slechtwerkende instanties te Amsterdam, is mijn ervaring
pi_27437912
Elke student is aangeslagen als meerpers. huishouden!

Enfin, volgens de folder die erbij zat hoef je niet te betalen als je onder bijstandsniveau zit, en "officieel" zit ik daaronder!
  zaterdag 28 mei 2005 @ 21:07:14 #88
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_27438723
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:33 schreef Roellio het volgende:
Elke student is aangeslagen als meerpers. huishouden!

Enfin, volgens de folder die erbij zat hoef je niet te betalen als je onder bijstandsniveau zit, en "officieel" zit ik daaronder!
* TimmyAsd c/p en richting een bepaalde instantie stuurt
pi_27439502
Ik wens jullie alle veel plezier met het verzoek tot vrijstelling van belasting. Ik heb het ooit aangevraagd en heb twee jaar (!) gewacht op uiteindelijk een afwijzing.
Vooral heel vaak bellen is mijn devies.
  zondag 29 mei 2005 @ 13:25:43 #90
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_27450429
Strand West is
Afrika Paprika
pi_27453539
quote:
Op zondag 29 mei 2005 13:25 schreef LuQas het volgende:
Strand West is
Nou de bediening is waardeloos inefficient en 4,5 euro voor een platgeslagen brownie daar word ik ook niet vrolijk van. Misschien opstartproblemen.

Locatie en aankleding 9
De rest zwaar onvoldoende
pi_27463986
quote:
Dat zuigt.. ik heb em zelf nog niet gehad.. voordat ik deze kamer nam had ik nog aan zo'n vrouwtje van de Key gevraagd of we gemeentelijke belastingen moesten betalen, en het antwoord was nee
pi_27471132
Er is vast een fout gemaakt ofzo. Ik ben in ieder geval niet van plan om 't te betalen!
pi_27472268
quote:
Op zondag 29 mei 2005 21:15 schreef Sven- het volgende:

[..]

Dat zuigt.. ik heb em zelf nog niet gehad.. voordat ik deze kamer nam had ik nog aan zo'n vrouwtje van de Key gevraagd of we gemeentelijke belastingen moesten betalen, en het antwoord was nee
Ik zou even kijken op je huurspecificatie. Als het daar niet genoemds staat echt vrijstelling vragen hoor binnen zes weken, anders sturen ze een deurwaarder op je af
pi_27474577
Mijn kamertje:

plantje:

Uitzicht met water en stratenmakers:

[ Bericht 86% gewijzigd door Roellio op 30-05-2005 12:17:41 ]
  maandag 30 mei 2005 @ 22:16:50 #96
35235 Punkerdude
Chill Manager
pi_27495643
quote:
Op maandag 30 mei 2005 10:12 schreef Roellio het volgende:
Mijn kamertje:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

plantje:

[afbeelding]

Uitzicht met water en stratenmakers:

[afbeelding]
dat ziet er helemaal niet slecht uit.

ik heb trouwens een vraagje omtrent het inschrijf gebeuren bij studentenwoningweb
ik sta sinds 2 dagen ingeschreven bij studentenwoningenweb, maar sta al bijna 2 jaar ingeschreven bij woningnet
ik zag dat mijn gegevens van woningnet gekoppeld zijn met die van studentenwoningweb
alleen de inschrijfdatum is niet overgenomen en staat gewoon nog op 28 mei 2005 (ipv september 2003)
kan dat kloppen? want ik vind het nergens opslaan dat de gegevens wel met die van woningnet gekoppeld worden, maar ik bij studentenwoningweb later sta ingeschreven (terwijl ik eigenlijk sinds september 2003 sta ingeschreven)
Daarnaast kan ik op studentenwoningweb niet reageren, omdat ik nog niet betaald heb. Ik heb op de site nergens gezien dat je moest betalen en aangezien het ook met woningnet is gekoppeld en ik daar wel voor betaald heb (inschrijfgeld) vraag ik me af hoe dat zit?
wie o wie weet hoe het in elkaar zit?
Later pater,
pi_27498976
zover ik weet is een inschrijving bij woningnet niet gekoppeld aan studentenwoningweb. woningnet verhuurt namelijk normale huurwoningen, en studentenwoningeweb eenheden voor studenten. wel wordt bij studentenwoningweb de eis gesteld je in te schrijven bij woningnet, als je wilt reageren op hun aanbod.

Verder staat op de site van studentenwoningweb bij het kopje voorwaarden en werkwijze hetvolgende:
quote:
1. Je inschrijfdatum bepaalt je kansen
De toewijzing van wonruimte gebeurt op volgorde van de inschrijfdatum, die je behoudt zolang je studeert. Ben je niet jonger dan 16 en niet ouder dan 27 jaar, dan kun je je voor ¤ 25,- bij StudentenWoningWeb inschrijven.
............
5. Je staat bij WoningNet ingeschreven
Je kunt alleen woonruimte voor de duur van je studie huren als je staat ingeschreven bij WoningNet ROA. Op die manier maak je na je studie kans op een andere woning in de regio Amsterdam. Het advies is dan ook om je zo snel mogelijk bij WoningNet in te schrijven.
  maandag 30 mei 2005 @ 23:55:31 #98
35235 Punkerdude
Chill Manager
pi_27499227
quote:
Op maandag 30 mei 2005 23:48 schreef the_opposite het volgende:
zover ik weet is een inschrijving bij woningnet niet gekoppeld aan studentenwoningweb. woningnet verhuurt namelijk normale huurwoningen, en studentenwoningeweb eenheden voor studenten. wel wordt bij studentenwoningweb de eis gesteld je in te schrijven bij woningnet, als je wilt reageren op hun aanbod.

Verder staat op de site van studentenwoningweb bij het kopje voorwaarden en werkwijze hetvolgende:
[..]
thnx voor je reactie.
ik kom er net pas achter dat er nog meer pagina's op studentenwoningweb.nl waren. Erg onduidelijk weergegeven. (het inschrijfformulier was haast in een koeienletters formaat)
Maar goed, tis al gelijk geen optie meer, aangezien ik in haarlem (inholland) studeer.
dammit.
Later pater,
pi_27499759
Is dat echt zo, dat je bij WoningNet ingeschreven moet staan? Volgens mij heb ik ergens anders gelezen dat het alleen geadviseerd wordt.
pi_27499899
Als je via De Key huurt is het verplicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')