abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24578925
Meld hier:

* wanneer je begonnen bent, wanneer je gaat beginnen met rijles.
* wanneer je examen hebt en je mentale steun kan gebruiken.
* of en wanneer je geslaagd bent.
* hoeveel lessen je hebt gehad.
* hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
* natuurlijk ook alles over je motor/brommer rijbewijs en al het andere wat met je rijbewijs te maken heeft.

Gesloten topics:

[Centraal] Rijbewijs / Rijles! (Deel 9)
[Centraal] Rijbewijs / Rijles! (Deel 10)
[Centraal] Rijbewijs / Rijles! (Deel 11)
[Centraal] Rijbewijs / Rijles! (Deel 12)

Geslaagden 2004:

- Tjalle (13 jan)
- Poit- (19 mei)
- Apehaar (1 Juni)
- Vom (4 Juni)
- Yaruntje (7 Juni)
- jaspah (7 Juni)
- krullenbol (8 Juni)
- tongytongylickylicky (10 Juni)
- Shadow_Smile (11 Juni) (Motor)
- PCRodent (14 Juni)
- Sjoerd102 (19 Juni)
- blink182gassie (21 juni)
- Lindaisa (22 Juni)
- Fransje (23 juni)
- Sport_Life (24 Juni)
- WWtje (24 Juni)
- Miss_Nexhil (24 juni)
- Afundes (25 Juni)
- JAY-T (30 Juni)
- trie (rijbewijs C, 30 Juni)
- Fidai (1 Juli)
- dnzl (5 Juli)
- No-Li-Ta (6 Juli)
- Morpheus2002 (8 Juli)
- Bramiozo (8 Juli)
- pleymo (8 Juli)
- Asskicker (12 Juli)
- Youssef (13 Juli)
- errorken (14 Juli) (motor)
- Devils_Child (14 Juli)
- GangstaX (15 Juli)
- PimD (16 Juli)
- krullenbol (19 Juli)
- Faithy (20 Juli)
- PsychoDude_666 (21 Juli)
- Dezz (21 Juli)
- krullenbol (zus, 23 Juli)
- speezend (26 Juli)
- MewBie (29 Juli)
- vrouwtjetrouw (30 Juli)
- Bak_Beest (30 Juli)
- Akra (19 Augustus)
- Zweefvliegje (14 September)
- flyin-hawk (15 september)
- mel723 (22 sep)
- yup (29 sep)
- chillv (13 okt)
- keijz (13 okt)
- Yup (1 November)
- chiren (11 November)
- NFSUnderground (24 November)
- kruimel_20 (25 November)
- Honda_Crx_V-tec (25 November)
- AMD64 (25 november)
- ironmanbas (25 november)
- tjarie (26 November)
- Kimmuts (29 November)
- jozef444 A-rijbewijs (30 November)
- Steve-O (30 November)
- JaFFe (1 december)
- stukovich (8 December)
- Kippiej (9 December)
- Sphinx2K (11 december)
- InTrePidIvity (13 December)
- Ierepier (14 december)
- ParanoidEv (16 December)
- Ridocar (20 December)
- Paladijn (21 December)
- UATC (22 december)
- Fwnk (23 december)
- Bond (23 december)
- ElYefe (27 december)
- shoomba (31 december)
- Apoc2003 (31 december)
- Timmai (31 december)

Geslaagden 2005:

- renz0r (3 januari)
- Riann (4 januari)
- 1-1-1-1-1 (4 januari)
- ilona-scuderia (4 januari)
- Karliene (5 januari)
- Just-Little-Me (7 januari)
- Mr.Mills (12 januari)
- _Drake_ (13 januari)
- Epsilux (13 januari)
- AnnekeM (13 januari)
- Marcom2 (13 januari)

Ik wil iedereen die de komende tijd moet afrijden succes wensen. Zet hem op!

[ Bericht 3% gewijzigd door AnnekeM op 15-01-2005 23:43:02 ]
  zaterdag 15 januari 2005 @ 13:04:06 #2
69852 marcom2
Lekkerder dan lekker :D
pi_24579445
ik ben 13 januari geslaagd voor m'n rijbewijs B , geen een fout gemaakt tijdens de rit, ging fantastisch.
Eerder geen tijd om reactie te posten was te druk met rijden

AnnekeM gefeliciteerd!
pi_24579543
Op 5 februari 2003 geslaagd: 1e keer praktijk en theorie. Daarvoor had ik 20 lessen van 1,5 uur nodig
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
pi_24579655
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:04 schreef marcom2 het volgende:
ik ben 13 januari geslaagd voor m'n rijbewijs B , geen een fout gemaakt tijdens de rit, ging fantastisch.
Eerder geen tijd om reactie te posten was te druk met rijden

AnnekeM gefeliciteerd!
Jij ook gefeliciteerd . Kep je nog snel ff toegevoegd aan de openingspost

Ik heb ook geen fouten gemaakt
Had je trouwens ook last van de felle winterzon?
  zaterdag 15 januari 2005 @ 14:17:44 #5
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_24580597
Ik had vandaag mn 27e les alweer.. Duurt me allemaal veel te lang, maaaaaaaar

11 februari moet ik afrijden!!

Vorige week voor het eerst fileparkeren gehad, ging toen nog niet zo soepel (wat wil je, de eerste keer) maar vanmiddag ging het al veel beter.
Ik les 2 keer in de week dus ik ga uitkomen op zon 35 lessen ongeveer.
Ik ga echt geld overhouden als ik 'm in 1 keer haal!

Wens me vast succes!
dan zeggen we niet 'hey jij met je strakke kontje' maar 'hoe Joep met je gekke hondje'
en dat zij dan denken gawd damn nigga/woman
pi_24580683
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 14:17 schreef M_M het volgende:
Ik had vandaag mn 27e les alweer.. Duurt me allemaal veel te lang, maaaaaaaar

Ik ga echt geld overhouden als ik 'm in 1 keer haal!
Ik hou tegenwoordig ook elke maand geld over
Sta ook nog niet op de lijst, ik ben 31 december geslaagd

[ Bericht 13% gewijzigd door Timmai op 15-01-2005 14:45:13 ]
pi_24580888
He stoer..een deel 13 alweer
Nu sta ik ook bij de geslaagden
Tja, nu ik klaar ben met rijlessen heb ik niet veel meer bij te dragen aan dit topic...maar ik zal zo nu en dan nog weleens langswippen
Ook van mij nog succes aan iedereen die binnenkort op moet en gefeliciteerd aan iedereen die het gehaald heeft
  zaterdag 15 januari 2005 @ 14:47:12 #8
69852 marcom2
Lekkerder dan lekker :D
pi_24580934
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:16 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Jij ook gefeliciteerd . Kep je nog snel ff toegevoegd aan de openingspost

Ik heb ook geen fouten gemaakt
Had je trouwens ook last van de felle winterzon?
Nee, had daar gelukkig geen last van, ik reed ook al om 10:45 af. Was vreselijk makkelijke route, was lange route maar geen bijstermoeilijke kruispunten ofzo zaten ertussen. (reed trouwens af in utrecht)
pi_24581119
of ik ben volgende week vrijdagmiddag heel blij of ik ben in staat om de boel te verbouwen
_O_ Marco van Basten - Jari Litmanen _O_
New York Yankees; #2, #13, #20, #42, #46, #62, #65
We play today. We win today. Dassit.
pi_24581959
Misschien weet iemand of er bij het afrijden voor rijbewijs A (motor) ook zoiets bestaat als een voertuigcontrole? dus dat de examinator kan vragen over banden(spanning) vloeistofreservoirs e.d? Een ogentest zal wel verplicht zijn denk ik, maar hoe de rest van het examen (behalve het afrijden zelf) gaat weet ik niet.
Het gaat trouwens over het onderdeel 'verkeer'. Voertuigbeheersing en theorie heb ik al binnen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_24583134
Lijkt me van wel, dat zijn toch dingen die belangrijk zijn om te weten.
Dus ik neem aan dat ze er ook wel naar kunnen vragen...
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 15:55 schreef Ridocar het volgende:
Misschien weet iemand of er bij het afrijden voor rijbewijs A (motor) ook zoiets bestaat als een voertuigcontrole? dus dat de examinator kan vragen over banden(spanning) vloeistofreservoirs e.d? Een ogentest zal wel verplicht zijn denk ik, maar hoe de rest van het examen (behalve het afrijden zelf) gaat weet ik niet.
Het gaat trouwens over het onderdeel 'verkeer'. Voertuigbeheersing en theorie heb ik al binnen.
pi_24583235
* I_PANDA_I heeft vandaag om 13:00 uur z'n eerste lesje gehad ging niet eens zo slecht al zeg ik het zelf. Kan niet wachten tot dorderdag, voor mn volgende les. Op naar het roze papiertje
BOE!
pi_24585864
ik ga binnenkort weer beginnen met rijlessen en moet nog theorie halen
pi_24589904
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 14:25 schreef Timmai het volgende:
Ik hou tegenwoordig ook elke maand geld over
Sta ook nog niet op de lijst, ik ben 31 december geslaagd
Ik heb je toegevoegd Nog gefeliciteerd
pi_24590096
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 14:47 schreef marcom2 het volgende:
Nee, had daar gelukkig geen last van, ik reed ook al om 10:45 af. Was vreselijk makkelijke route, was lange route maar geen bijstermoeilijke kruispunten ofzo zaten ertussen. (reed trouwens af in utrecht)
Om 10.45u regende het in Leeuwarden waar ik afreed. Om 13u begon de zon te schijnen. Dan had ik nog liever regen gehad, maar goed. Kep hem
Ik had ook een route waar ik veel gelesd heb. Geen lastige stukjes in de binnenstad ofzow, heerlijk!
Ik wist gewoon alle fietspaden en zijstraatjes die ik in die wijk tegen zou komen. Allemaal van die fietspaden achter de struiken die je niet ziet als je te snel aan komt rijden.

Morgen vier ik met mijn naaste familie het behalen van mijn rijbewijs
pi_24595712
vanochtend stukje gereden in auto van mn ouders. Je had mn pa moeten zien joh, zo trots op zijn dochter Poeh, toch wel een aardig verschil tussen Opel Astra en Seat Ibiza waarin ik gelesd heb. Remmen ging voor geen meter, zat geen rembekrachtiging op dus je moet aardig wat doordrukken wil je stoppen.
Het begint al te wennen

Hoe gaat het met de anderen die ook 13 jan. hun rijbewijs gehaald hebben?
  MOL-held zondag 16 januari 2005 @ 13:06:12 #17
44635 XMN8R
mag dat?
pi_24595819
Gefeliciteerd, AnnekeM !
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  zondag 16 januari 2005 @ 14:55:16 #18
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24597159
quote:
Op zondag 16 januari 2005 12:58 schreef AnnekeM het volgende:
vanochtend stukje gereden in auto van mn ouders. Je had mn pa moeten zien joh, zo trots op zijn dochter Poeh, toch wel een aardig verschil tussen Opel Astra en Seat Ibiza waarin ik gelesd heb. Remmen ging voor geen meter, zat geen rembekrachtiging op dus je moet aardig wat doordrukken wil je stoppen.
Het begint al te wennen

Hoe gaat het met de anderen die ook 13 jan. hun rijbewijs gehaald hebben?
damn, dan moet je dat wel op tijd merken dat die auto geen rembekrachtiging heeft

Hoe was je examinator ? en hoe zag ie eruit ??
Era Vulgaris
pi_24599279
Feli AnnekeM,

Heb ook gelest in afwisselend een Seat Cordoba en Ibiza. Wat mij opviel is dat die dingen nogal krachtig remmen.
Misschien dat je daarom merkt dat je harder moet trappen in een Opel
De ene auto is de andere niet, dat is een kwestie van wennen, maar bijna alle auto's zijn met een rembekrachtiger uitgerust.
De enige auto's zonder rembekrachtiger die ik heb gereden zijn een Landrover uit ergens jaren 60 en een Seat Marbella ('85).

[ Bericht 30% gewijzigd door Ridocar op 16-01-2005 17:41:57 ]
pi_24602951
ik sta in de OP
pi_24613910
Wat is autorijden ineens saai als je je rijbewijs hebt...
pi_24613939
quote:
Op maandag 17 januari 2005 17:21 schreef ilona-scuderia het volgende:
saaaai?

ik vind het nog steeds leuk hoor.. zelfs leuker dan tijdens mn rijlessen
  maandag 17 januari 2005 @ 20:36:04 #23
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24614523
quote:
Je zei dat je af moest rijden in Mare, is dat de Mare in Alkmaar ??
Era Vulgaris
pi_24615147
quote:
Vind ik van niet, dan begint het juist leuk te worden. Je kunt dan je eigen rij(scheur)stijl aanwennen. Je leert steeds meer, ook af en toe de theorieboeken induiken kan dan ook geen kwaad. Het hebben van een rijbewijs was voor mij juist het startpunt tot het streven naar perfectie.
pi_24615293
Thanx XMN8R en Ridocar

Ik heb vandaag voor het eerst alleen gereden in de auto van mijn ouders. Sjonge, dat was kicken man! ff boodschapjes gedaan en had daarna nog een afspraak in 'tzelfde dorp. Op de terugweg regende het en was 't donker. Vond het ergens toch wel doodeng zo alleen op straat tussen de drukte
2x viel de motor uit door de verdomde 1e versnelling. Ik moet er nog steeds aan wennen dat ik bij benzine meer gas moet geven tijdens het ophalen van de koppeling.

Nee, saai is het absoluut niet.. Ik mis alleen wel mijn leuke instructeur waarmee ik altijd lol had
pi_24619960
om 9.50 mag ik het voor de 2e keer gaan proberen Vorige keer op kruispunten gezakt, nu maar hopen dat het nu beter gaat
pi_24620513
quote:
Op maandag 17 januari 2005 22:11 schreef AnnekeM het volgende:
2x viel de motor uit door de verdomde 1e versnelling. Ik moet er nog steeds aan wennen dat ik bij benzine meer gas moet geven tijdens het ophalen van de koppeling.
Klopt dat is inderdaad wennen...wat ik ook echt irritant vind is dat je met een benzine auto niet op de koppeling kan rijden. Bij achteruitrijden en hellingproef was dat nou net zo makkelijk met een diesel..
Ook ik heb gisteren voor het eerst wat rondgereden, en het is wel grappig, alleen mag ik voorlopig alleen met een van mijn ouders erbij rijden...
Ach ja, als ze mijn fantastische driving skills een paar keer gezien hebben zullen ze het wel gaan vertrouwen
Doen bij jullie je ouders ook zo irritant, zo bij elke auto, kruising of bocht zwaar stressend roepen: "Kijk uit" terwijl je dat zelf ook al wel gezien hebt
pi_24620558
25 jan krijg ik een proefles van 90 minuten waarin ze gaan kijken hoeveel lessen ik nodig zou hebben om mijn rijbewijs te halen. Veel zal het niet zijn aangezien ik al 44 uur rijles er op heb zitten in het verleden.

De bedoeling is om een 5 daagse cursus te nemen dus binnen een week dat roze papiertje te halen.

Gisteren alweer wezen rondkijken voor een auto. Mss ook een celica als mn bro...
'The world is mine'
pi_24624354
Yeahh vanmorgen geslaagd
Theorie in 1x
Praktijk in 2x
pi_24624750
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 13:44 schreef forever_blue het volgende:
Yeahh vanmorgen geslaagd
Theorie in 1x
Praktijk in 2x
Gefeliciteerd!
Ik heb precies dezelfde volgorde
pi_24626920
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 08:44 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Klopt dat is inderdaad wennen...wat ik ook echt irritant vind is dat je met een benzine auto niet op de koppeling kan rijden. Bij achteruitrijden en hellingproef was dat nou net zo makkelijk met een diesel..
Ook ik heb gisteren voor het eerst wat rondgereden, en het is wel grappig, alleen mag ik voorlopig alleen met een van mijn ouders erbij rijden...
Ach ja, als ze mijn fantastische driving skills een paar keer gezien hebben zullen ze het wel gaan vertrouwen
Doen bij jullie je ouders ook zo irritant, zo bij elke auto, kruising of bocht zwaar stressend roepen: "Kijk uit" terwijl je dat zelf ook al wel gezien hebt
Ja, achteruit en de hellingproef deed ik ook altijd met de koppeling. Bij de diesel kon ik erg goed voelen wanneer de koppeling de versnelling pakt en dat heb ik jammer genoeg bij benzine niet
De motor sloeg dan ook af toen ik met koppeling achteruit wilde rijden. Hij gaat wel rijden, maar ik moet er gas bij gebruiken wil ik de motor niet laten afslaan en dan ga ik net weer te snel achteruit dus eerst koppeling weer in voor ik ga remmen. Anders slaat de motor weer af *zucht. Hetzelfde overkwam mij toen ik de oprit naast ons huis (oplopend) weer opreed, brrrwwnnn uit.
Wie kan mij vertellen hoe ik dit anders moet doen

He, mijn ouders konden best vervelend doen over het lenen van hun auto. Zondag heb ik een stukje met mijn pa gereden en maandag (gister) mocht ik alleen Ik waagde gewoon een gokje of de auto mee mocht (had n.l slechte busverbinding). Mijn ma was het er nie zo mee eens, maar vooruit zei ze, als je ook even boodschappen doet.. Beterzzzz Dat was dus de allereerste x alleen Ik vind het alleen wel een kutauto, maar ja, het is gewoon ff wennen
pi_24626961
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 13:44 schreef forever_blue het volgende:
Yeahh vanmorgen geslaagd
Theorie in 1x
Praktijk in 2x
Gefeliciteerd
Ik had precies de omgekeerde volgorde

Kan je helaas niet meer aan de OP toevoegen omdat mijn editduur is verstreken, dus je zult moeten wachten tot deel 14
pi_24626973
Gelukkig heb ik een bezine auto waarbij ik (bijna) geen gas bij hoef te geven

bij het manouvreren dan dan he
...I never think of the future...it comes soon enough.
pi_24628418
ola, morgen theorie, en ik hoop over niet al te veel lessen praktijk. damn gimme some pink paper.
had je niet verwacht!
pi_24628546
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 18:42 schreef ChrisM55 het volgende:
Gelukkig heb ik een bezine auto waarbij ik (bijna) geen gas bij hoef te geven

bij het manouvreren dan dan he
Wat is manouvreren
pi_24628915
Mja, koppeling was wennen, eerste keer afslaan, dan met slippende banden weg, t gaat nu prima, na een paar daagjes wil het een stuk beter, en het gaat nu bijna automagisch
pi_24629768
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 18:37 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Ja, achteruit en de hellingproef deed ik ook altijd met de koppeling. Bij de diesel kon ik erg goed voelen wanneer de koppeling de versnelling pakt en dat heb ik jammer genoeg bij benzine niet
De motor sloeg dan ook af toen ik met koppeling achteruit wilde rijden. Hij gaat wel rijden, maar ik moet er gas bij gebruiken wil ik de motor niet laten afslaan en dan ga ik net weer te snel achteruit dus eerst koppeling weer in voor ik ga remmen. Anders slaat de motor weer af *zucht. Hetzelfde overkwam mij toen ik de oprit naast ons huis (oplopend) weer opreed, brrrwwnnn uit.
Kwestie van oefenen. Je kunt beter iets meer gas geven. Het zal er misschien anders aanvoelen, maar de auto slaat iig niet meer af.
Je zou ook een beetje kunnen pompen met het gaspedaal. Met een beetje feeling kun je zo de koppeling op dezelfde stand houden (half aangegrepen).
quote:
[..]

Wat is manouvreren
Precisiewerk, waardoor je ergens tussen/in/door kunt.
pi_24632746
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 15:55 schreef Ridocar het volgende:
Ik heb mijn A twee jaar geleden gehaald dus ik weet niet precies hoe het laatste examen er uitziet, maar... Ogentest is precies hetzelfde als bij bv de auto, gewoon een kenteken lezen. De examinator stelde in mijn geval ook nog wat vragen over de controles die je voor het rijden uit moet voeren (BRAVOKK) en het minimum profiel. Verder was het een kwestie van rijden
pi_24633284
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 18:37 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

He, mijn ouders konden best vervelend doen over het lenen van hun auto. Zondag heb ik een stukje met mijn pa gereden en maandag (gister) mocht ik alleen Ik waagde gewoon een gokje of de auto mee mocht (had n.l slechte busverbinding). Mijn ma was het er nie zo mee eens, maar vooruit zei ze, als je ook even boodschappen doet.. Beterzzzz Dat was dus de allereerste x alleen Ik vind het alleen wel een kutauto, maar ja, het is gewoon ff wennen
Gewoon kwestie van gevoel en oefenen.

Tip: als je het echt niet kan.

Geef gewoon dot gas en BLIJF de gas op dezelfde stand vasthouden. Bepaal je snelheid met de koppeling. Niet goed voor je koppeling op den duur, maar als het echt niet kan...

Je leert het wel geloof me maar. Het is gewoon rijden rijden rijden oefenen oefenen oefenen.

Of wat ook kan. Gewoon leeg parkeerterrein zoeken en gewoon oefenen tot je het helemaal goed kan...
pi_24635872
quote:
Ja vooral als je geen auto heb !
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_24637285
Je kan beter gewoon het verkeer in gaan, op een parkeerplaats hoeft het niet op commando, in het verkeer wel, en je hebt pech alsie afslaat, dan wacht iedereen maar effe, het gebeurt iedereen weleens.

nog een tip, voor bij het stoplicht, zoek het aangrijpingspunt van de koppeling, en hou em daarop, voet op gaspedaal

dan is groen - beetje gas en koppeling rustig omhoog
pi_24637501
Gister is de auto van mn pa voor het eerst afgeslagen toen ik erin reed
Stond voor het stoplicht.. en liet m'n koppeling iets te snel opkomen denk

Eerste keer dat ik in de auto van m'n pa reed, moest ik trouwens mijn opa & oma thuisbrengen, maar dat ging allemaal goed. Ik vond het alleen "eng" dat de auto wat breder is dan mijn lesauto

Maarja.. gewoon veeeel rijden, dan komt het allemaal goed
pi_24637813
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 10:47 schreef Fwnk het volgende:
Je kan beter gewoon het verkeer in gaan, op een parkeerplaats hoeft het niet op commando, in het verkeer wel, en je hebt pech alsie afslaat, dan wacht iedereen maar effe, het gebeurt iedereen weleens.

nog een tip, voor bij het stoplicht, zoek het aangrijpingspunt van de koppeling, en hou em daarop, voet op gaspedaal

dan is groen - beetje gas en koppeling rustig omhoog
goede tip
Ik laat hem ook nog vaak afslaan .
  woensdag 19 januari 2005 @ 16:42:15 #44
112288 grindtegel
Wat zei ik nou??
pi_24643147
Zaterdag ga ik met mijn motor rijbewijs beginnen (intake)
Ik heb de motor al dus de motivatie om alles snel te halen is er
Het plan is 2 weken snelcursus

Weet iemand of de voorbeelden op cbr.nl een beetje representatief zijn voor het theorie examen?

Er werd mij afgeraden om zelf te gaan studeren (ja tuurlijk, kan ik weer geld aan hun gaan lappen) omdat het slagingspercentage maar 15% was. Ik heb dat voorbeeld eens gemaakt voor de gein en ik had 10/10 goed.. vandaar de vraag
Niet door bushokjes tiefen aub
  woensdag 19 januari 2005 @ 17:03:05 #45
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24643415
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 00:55 schreef Timmy het volgende:

[..]

Ik heb mijn A twee jaar geleden gehaald dus ik weet niet precies hoe het laatste examen er uitziet, maar... Ogentest is precies hetzelfde als bij bv de auto, gewoon een kenteken lezen. De examinator stelde in mijn geval ook nog wat vragen over de controles die je voor het rijden uit moet voeren (BRAVOKK) en het minimum profiel. Verder was het een kwestie van rijden
Wat is BRAVOKK ???
Era Vulgaris
pi_24643750
Ik wil graag morgenochtend op de reservelijst voor mn theorie (vorige week was de computer daar kapot, kon geen theorie examen doen en geen zin tot ergens midden februari te wachten voor een zekere plaats) maar mijn vraag is dus; Hoelaat is het eerste examen en hoelaat gaan zo'n instelling open? Ik bedoel, ik wil wel graag als eerste op die lijst staan en vroeg uit mn nest maakt dan niet zoveel uit .
pi_24645784
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 17:28 schreef WouteRF het volgende:
Ik wil graag morgenochtend op de reservelijst voor mn theorie (vorige week was de computer daar kapot, kon geen theorie examen doen en geen zin tot ergens midden februari te wachten voor een zekere plaats) maar mijn vraag is dus; Hoelaat is het eerste examen en hoelaat gaan zo'n instelling open? Ik bedoel, ik wil wel graag als eerste op die lijst staan en vroeg uit mn nest maakt dan niet zoveel uit .
d'r zijn meestal wel wat plaatsen vrij geloof ik. gisteren toen ik het moest doen was het ook hondsdruk, maar toch waren er nog een stuk of 3 plaatsen over. gewoon 30 min van tevoren aanwezig zijn.
had je niet verwacht!
pi_24645801
Hehe ja en daarom vraag ik dus hoelaat de boel open gaat, dan weet ik voor welk tijdstip ik 30 minuten van te voren aanwezig moet zijn .
  MOL-held donderdag 20 januari 2005 @ 07:10:02 #49
44635 XMN8R
mag dat?
pi_24645818
Het eerste examen begint altijd om 09:00 uur, en de balie gaat over het algemeen open om 08:30.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
pi_24645823
Ok, dankjewel !
pi_24646335
WouterRF zit/staat nu bij het CBR te wachten. Ben benieuwd of ie vanmiddag komt vertellen dat ie het gehaald heeft

Ik moet zometeen voor 20 minuten naar school (individuele praktijktoets) en helaas is de auto er niet een uur heen met de bus, 20 min. naar school en 1,5 uur terug
pi_24654406
Ik was wel ietwat vroeg maar het maakte niet uit. Waarom laat ik maar achterwege... (iets met identiteitsbewijs in een andere broek hebben zitten...)

Volgende week nog een keer vroeg uit bed .
pi_24655732
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 18:47 schreef WouteRF het volgende:
Ik was wel ietwat vroeg maar het maakte niet uit. Waarom laat ik maar achterwege... (iets met identiteitsbewijs in een andere broek hebben zitten...)

Volgende week nog een keer vroeg uit bed .
Zolang je dat niet met je praktijk doet is het nog wel te overzien

WouteR van XBW?
pi_24655916
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:18 schreef Mr.Mills het volgende:

WouteR van XBW?
Back in the day, ooit, ja.
pi_24656032
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:29 schreef WouteRF het volgende:

[..]

Back in the day, ooit, ja.
back in the old days BoNEz|NL (wat een nickname, in godsnaam )

Zo, begin nu behoorlijk te wennen aan de auto van m'n ma, eindelijk die benzine motor volledig onder controle....toch behoorlijk wennen als je zo'n diesel gewent bent idd....
  donderdag 20 januari 2005 @ 21:11:47 #56
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_24656665
8 maart mag ik afrijden

Parkeren en achteruit rijden gaat alleen nog matig, zou je daar op kunnen zakken als je hem zeg maar scheef inparkt oid ?

Heeft verder nog iemand tips voor de voorinspectie van je auto, dus oliepeil, waar je lichten zitten etc ?
Tell him the liberator who destroyed my property has realigned my perception.
pi_24656964
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:11 schreef MisterICE het volgende:
8 maart mag ik afrijden
Success dan maar. Je hebt dan nog even de tijd om te oefenen
quote:
Parkeren en achteruit rijden gaat alleen nog matig, zou je daar op kunnen zakken als je hem zeg maar scheef inparkt oid ?
Zolang je 'm maar binnen de lijnen neerzet.
quote:
Heeft verder nog iemand tips voor de voorinspectie van je auto, dus oliepeil, waar je lichten zitten etc ?
Je instructeur zal dat nog wel uitleggen, denk ik.
De dop voor je olie zit op het blok.
er zal dan dit symbool opstaan:

In wat voor een auto les je?
pi_24657512
quote:
8 maart mag ik afrijden

Bij de speciale verrichtingen moet je gewoon zorgen dat je goed kijkt, het uitvoeren zelf is niet zo heel erg als dat niet perfect gaat.
Enne, ik mag toch hopen dat je weet waar de lichten zitten .....
pi_24657570
Mijn instructeur zei dat als je verder goed reed, maar je bijzondere verrichtingen gingen net niet goed genoeg, ze je gewoon als verrichting in lijn achteruit rijden gaven. Zodat je het toch altijd zou halen. Maar het ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoe matig jou parkeren+achteruitrijden is Want je zult het toch op zijn minst redelijk moeten kunnen..
Maar als je je aan die standaardregels houd is het wel vrij gemakkelijk om hem er goed in te krijgen, gewoon aan niets anders denken dan aan de momenten waarop je moet gaan sturen....
Bij de voorinspectie moet je vooral gewoon goed kijken, want bij bijna alles staat het er gewoon (als symbool) op vermeld.
quote:
8 maart mag ik afrijden

donderdag 20 januari 2005 @ 23:27:52 #60
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_24659119
Ik les in een VW Golf diesel

Met fout parkeren bedoel ik dus de op stoep oid

Ik heb de eerste lessen in een VM Borah gekregen, en daar kon ik heb altijd superstrak fileparkeren, ik denk dat ik met deze golf nog een beetje teveel aan m'n oude timing hang.

En zelfs recht achteruit ging niet zo goed (was in die borah ook al drama)
pi_24663279

hier een golf diesel. het kan zijn dat je leswagen iets afwijkt.

die grote kap kunststof is de afscherming voor je motor, daar zitten de vuldop voor de olie(linksboven) en de peilstok(midden onder, oranje)

verder heb je de koelvloeistof (links, het bolvormige reservoir, met blauwe schroefdop) en de ruitenwisservloiestof (ook links maar dan onder, ook met blauwe dop)
De remvloeistof (lichtbruinig klein reservoir) zit een beetje verstopt tussen het motorblok (grote kap in het midden) en het luchtfilter (zwarte doos, rechts)
pi_24663914
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 08:33 schreef Ridocar het volgende:
Uitleg
Kijk...daar heb je wat aan
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:24:32 #63
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24666978
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:27 schreef MisterICE het volgende:

Ik heb de eerste lessen in een VM Borah gekregen, en daar kon ik heb altijd superstrak fileparkeren, ik denk dat ik met deze golf nog een beetje teveel aan m'n oude timing hang.

Ik les ook zelf in een Golf, en met fileparkeren deed ik het altijd ook fout, de instructeur zei het gewoon verkeerd, hij zei dat je een lijn moest inbeelden vanaf de linkerbovenhoek van de motorkap naar de rechteronder hoek van de motorkap. Als deze denkbeeldige lijn evenwijdig staat op die van de straat, dat je dan moest terug sturen. Maar als ik dit strikt opvolgde kwam ik altijd te ruim uit.
Volgens mijn instructeur is het dan wel voldoende op het examen...

Maar als je het echt goed wilt doen:
gewoon de auto iets verder door laten rollen voorbij dat punt waarop je terug moet sturen (dat is dus: naar links sturen) volgens de regels. Dan komt ie wel uit.

Kleine auto'tjes hebben het voordeel van meer ruimte met het parkeren. Maar daar gebruik van
Era Vulgaris
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:29:02 #64
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24667068
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:27 schreef MisterICE het volgende:

met achtuitrijden gewoon de auto met rechte wielen stillzetten, in zn achteruit, op de koppeling en (tis toch een diesel) het stuur constant recht houden.
Nou is dat rechthouden van het stuur terwijl je achterom kijkt ook best wel moeilijk... heb ik ook soms last van, vooral op de snelweg als je over je schouder moet kijken, soms gaat toch onbewust t stuur met je mee.

Hier nog een site uit het vorige deeltje. Van een rijinstructeur, voor zijn leerlingen.

http://www.rijprocedure.o(...)e=lessenonline-index

Ok, een parkeersituatie, wat zijn de stuurmomenten voor links, en voor rechts ?

[ Bericht 8% gewijzigd door Vassili_Z op 21-01-2005 12:41:48 ]
Era Vulgaris
  vrijdag 21 januari 2005 @ 14:09:33 #65
92908 Version1
Jerichoholic
pi_24668859
HOI

ik ben net geslaagd [3e keer ]

alleen moet ik nu wachten tot 5 uur totdat er weer een auto voor de deur staat
pi_24668958
Hier nog wat trucs voor bijzondere verrichtingen:

Recht achteruitrijden:
Pak het beginpunt van de achterruitenwisser en trek die door naar de stoeprand. Tijdens het achteruitrijden hou je deze punt-lijn-stoeprand aan.

Bochtje achteruit:
Ga een halve meter van de wegkant staan en rij rustig achteruit. Als je de stoeprand niet meer in het kleine achterruitje ziet, begin je met indraaien tot je de stoeprand weer ziet. Dan draai je het stuur weer terug. Dit wel strak aanhouden, het ging mij mij niet altijd zo nauwkeurig. "je bent te klein" aldus mijn instructeur (vind me nie echt klein met mn 1.69m). De rechterbuiten spiegel zal een heel stuk schelen, maar die had mijn instructeur voor zijn kijken.

Fileparkeren:
*Achteruit: Ga ongeveer een halve meter naast de auto staan waar jij achter wilt parkeren. Met de koppeling ga je rustig achteruit. Zodra de achterbank bij de anderkant van die auto is, begin jij met indraaien. Als de lijn van de bovenkant van je stuur met rechter koplamp evenwijdig is aan de weg waar jij op rijd, draai je het stuur helemaal de andere kant op. Wel helemaal doordraaien. Als je even stopt om achteruit te rijden, gaat het mis (zoals bij mij tijdens de 1e lessen, ik moest er nogal aan wennen om meerdere dingen tegelijk te doen: kijken, draaien & achteruit rijden).
*Vooruit: Als de spiegel bij de voorkant van de auto is, waar jij voor wilt parkeren, begin je met indraaien. Als de auto bijna de stoeprand raakt, draai je het stuur weer terug.

Parkeren in een vak:
*Achteruit: Ga 3 vakken verder staan en een halve meter van de pakeervakken. Rustig achteruit en als de spiegel bij het 2e vak is (2 vakken verder dan het vak waar jij wilt parkeren) ga je al indraaien. Heel gek, want het lijkt net alsof je veel te vroeg indraait, maar dat is niet het geval.
*Vooruit: Als de spiegel bij de lijn is van het vak waar jij wilt parkeren, draai je in. Let er wel op dat je de straat een beetje ruimer neemt en niet een halve meter voor het vak, want dan krijg je hem er niet in.

Maak je niet al te druk om de bijzondere verrichtingen. Dit levert alleen maar meer stress op. Tijdens de les voor het examen kreeg ik de auto pas bij de 3e keer netjes in het vak met file parkeren. En tijdens het examen ging hij er in 1x goed in
  vrijdag 21 januari 2005 @ 14:42:04 #67
92908 Version1
Jerichoholic
pi_24669374
ik hoefde daarnet niet eens 1 bijzondere verrichting te doen
pi_24669780
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:42 schreef Version1 het volgende:
ik hoefde daarnet niet eens 1 bijzondere verrichting te doen
Dankzij TTT zeker? = geldverspilling
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:16:16 #69
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_24669906
Thnx Ridocar/ AnnekeM/Vassili_Z, Lijken me zeker bruikbare tips

Maar stel dat ik nu binnen wat verrichtingen moet laten zien, dan zijn dit je remlichten, dim+stads+grootlicht+ mistlichten, en wat nog meer ?

Edit: Vraag is al beantwoord:
http://www.rijprocedure.o(...)page=lessenonline-h1

Hadigite site btw

[ Bericht 19% gewijzigd door MisterICE op 21-01-2005 15:31:38 ]
pi_24670322
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:09 schreef Version1 het volgende:
HOI

ik ben net geslaagd [3e keer ]

alleen moet ik nu wachten tot 5 uur totdat er weer een auto voor de deur staat
Feli
Wees blij dat je je papiertje nog hebt kunnen ophalen op vrijdag, anders had je nog tot maandag moeten wachten
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:54:35 #71
92908 Version1
Jerichoholic
pi_24670560
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:08 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Dankzij TTT zeker? = geldverspilling
Nee, ik heb geen TTT gedaan is inderdaad geldverspilling en ik ben maar een arme student
Ik weet ook niet waarom ik niks hoefde te doen maargoed who cares ik heb het papiertje
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:56:41 #72
92908 Version1
Jerichoholic
pi_24670599
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:40 schreef Mr.Mills het volgende:

[..]

Feli
Wees blij dat je je papiertje nog hebt kunnen ophalen op vrijdag, anders had je nog tot maandag moeten wachten
Ik had al geld meegenomen voor het geval dat ik zou slagen, na het examen [rond 12.20 was ik weer op t cbr] had mn instructeur me bij het gemeentehuis afgezet.
pi_24670671
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:54 schreef Version1 het volgende:
Nee, ik heb geen TTT gedaan is inderdaad geldverspilling en ik ben maar een arme student
Ik weet ook niet waarom ik niks hoefde te doen maargoed who cares ik heb het papiertje
Ook niet hoeven invoegen op de rondweg ofzow?? Parkeren bij het CBR is ook een bijzondere verrichting
Wel vaag dan dat je niet hoefde te file parkeren ofzow. Dat doen ze toch wel vaak bij een examen heb ik begrepen van mijn instructeur.

Of heb je de examinator omgekocht? (om te voorkomen dat jij als arm studentje weer zakt )
  vrijdag 21 januari 2005 @ 16:12:27 #74
92908 Version1
Jerichoholic
pi_24670790
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 16:03 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Ook niet hoeven invoegen op de rondweg ofzow?? Parkeren bij het CBR is ook een bijzondere verrichting
Wel vaag dan dat je niet hoefde te file parkeren ofzow. Dat doen ze toch wel vaak bij een examen heb ik begrepen van mijn instructeur.

Of heb je de examinator omgekocht? (om te voorkomen dat jij als arm studentje weer zakt )
Jawel, 2x moeten invoegen [moest op de snelweg richting roosendaal/antwerpen]. Ik heb wel moeten parkeren bij t cbr vooruit ingeparkeert [easy]. Maar geen fileparkeren, straatje keren, hellingproef, noem ze maar op. Misschien hoefde ik die dingen niet te doen omdat t mn 3e keer was

Als ik geld had dan had ik mn examinator bij t 1e examen wel omgekocht.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 17:35:25 #75
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24672050
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:16 schreef AnnekeM het volgende:
Hier nog wat trucs voor bijzondere verrichtingen:

Recht achteruitrijden:
Pak het beginpunt van de achterruitenwisser en trek die door naar de stoeprand. Tijdens het achteruitrijden hou je deze punt-lijn-stoeprand aan.

Bochtje achteruit:
Ga een halve meter van de wegkant staan en rij rustig achteruit. Als je de stoeprand niet meer in het kleine achterruitje ziet, begin je met indraaien tot je de stoeprand weer ziet. Dan draai je het stuur weer terug. Dit wel strak aanhouden, het ging mij mij niet altijd zo nauwkeurig. "je bent te klein" aldus mijn instructeur (vind me nie echt klein met mn 1.69m). De rechterbuiten spiegel zal een heel stuk schelen, maar die had mijn instructeur voor zijn kijken.

Fileparkeren:
*Achteruit: Ga ongeveer een halve meter naast de auto staan waar jij achter wilt parkeren. Met de koppeling ga je rustig achteruit. Zodra de achterbank bij de anderkant van die auto is, begin jij met indraaien. Als de lijn van de bovenkant van je stuur met rechter koplamp evenwijdig is aan de weg waar jij op rijd, draai je het stuur helemaal de andere kant op. Wel helemaal doordraaien. Als je even stopt om achteruit te rijden, gaat het mis (zoals bij mij tijdens de 1e lessen, ik moest er nogal aan wennen om meerdere dingen tegelijk te doen: kijken, draaien & achteruit rijden).
*Vooruit: Als de spiegel bij de voorkant van de auto is, waar jij voor wilt parkeren, begin je met indraaien. Als de auto bijna de stoeprand raakt, draai je het stuur weer terug.

Parkeren in een vak:
*Achteruit: Ga 3 vakken verder staan en een halve meter van de pakeervakken. Rustig achteruit en als de spiegel bij het 2e vak is (2 vakken verder dan het vak waar jij wilt parkeren) ga je al indraaien. Heel gek, want het lijkt net alsof je veel te vroeg indraait, maar dat is niet het geval.
*Vooruit: Als de spiegel bij de lijn is van het vak waar jij wilt parkeren, draai je in. Let er wel op dat je de straat een beetje ruimer neemt en niet een halve meter voor het vak, want dan krijg je hem er niet in.

Maak je niet al te druk om de bijzondere verrichtingen. Dit levert alleen maar meer stress op. Tijdens de les voor het examen kreeg ik de auto pas bij de 3e keer netjes in het vak met file parkeren. En tijdens het examen ging hij er in 1x goed in
Dat vooruit parkeren in een vak he, MOET je daar ruimte nemen ? Kan het eeeeecht niet anders ?
Era Vulgaris
pi_24674757
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 17:35 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Dat vooruit parkeren in een vak he, MOET je daar ruimte nemen ? Kan het eeeeecht niet anders ?
Dat moet inderdaad, anders is je draaicirkel te groot en krijg je hem er nooit netjes in....
  vrijdag 21 januari 2005 @ 22:26:34 #77
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24678141
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:58 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Dat moet inderdaad, anders is je draaicirkel te groot en krijg je hem er nooit netjes in....
hmmm ok klinkt logisch ja.....en als je nou links vooruit inparkeert, dan heb je dus zat de ruimte, waar moet je dan op letten ?
Era Vulgaris
  vrijdag 21 januari 2005 @ 23:15:50 #78
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_24679298
Vandaag tijdens motor-les voor het eerst een 'billen-samenknijp-moment' gehad... Mijn lesgenoot reed voorop en besloot redelijk laat (en na enig getwijfel) om een auto te gaan inhalen. En dat op een weg waar ook nog eens een inhaalverbod geldt...

Maar goed: ik ging er toch maar achteraan (leraar reed al helemaal een eind naar voren) en moest behoorlijk gassen om er op tijd voorbij te komen. Op dat moment stelt lesgenoot zich ietwat ongelukkig op om naar links af te slaan. (Ja, we hadden dus net zo goed niet kunnen inhalen, was even snel gegaan). Ik heb nog even een paar seconden er over nagedacht om maar gewoon rechts er langs te sturen en rechtdoor te gaan, maar ik kon nog net op een redelijke manier stoppen... Was wel even eng... (En leerzaam: terugschakelen en gas vol open betekent dat je heel erg snel heel erg hard rijdt...)

Examen is aangevraagd (half februari), maar leraar probeert het nog wat eerder te krijgen!
pi_24679491
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 22:26 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

hmmm ok klinkt logisch ja.....en als je nou links vooruit inparkeert, dan heb je dus zat de ruimte, waar moet je dan op letten ?
Dat je niet tegen de andere geparkeerde auto's aanknalt
Maar behalve dat is er dan niet zo veel om op te letten behalve dat je moet beginnen met insturen zodra je vookant ter hoogte van het begin van het vak is.
pi_24680921
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 23:23 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Dat je niet tegen de andere geparkeerde auto's aanknalt
Ik zat van de week met de auto van mn pa tegen een andere auto aan..
Was niet hard ofzo, maar ik schrok me rot.. had dus inderdaad niet echt ruime bocht genomen
pi_24687208
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 00:39 schreef Timmai het volgende:
Ik zat van de week met de auto van mn pa tegen een andere auto aan..
Was niet hard ofzo, maar ik schrok me rot.. had dus inderdaad niet echt ruime bocht genomen
Hihi.. Ik had donderdag bijna dezelfde situatie. Mijn bro, pa en ik hebben op dodag dezelfde trainingstijden en gingen met de auto. Ikke natuurlijk rijden (mijn pa rijdt voor zijn werk al de hele dag). Bij de sporthal hebben ze 2 hele lange stroken parkeervakken. De 1e vakken waren allemaal leeg, maar dan moet je zo'n end lopen. Dus ik reed een stukje door. Ha, een plekje tussen 2 auto's in. Ik neem even een ruime bocht en meen te kunnen indraaien. Kom ik op ca 30 cm van de auto links van me en bijna een meter van de auto rechts van me. Ach joh, mn bro stapt de andere kant maar uit. Nie zeuren, hij zit erin. Mijn pa: doe je? je bro kan er nie uit, en jij ook nie . Oh, dan maar ff achteruit en beter indraaien. Draai ik helemaal verkeerd en kom ik bijna met mijn spiegel tegen de spiegel van de auto links van me Mijn bro lag in een deuk man ikke eerlijk gezegd ook wel een beetje, maar mijn pa niet
Had ik hem er eindelijk een beetje goed tussen in, raakt de bumper de stoeprand
Ik raakte er best gestress van. Tijdens het lessen heb ik de auto ook nooit tussen 2 auto's gezet besefte ik later. Op het CBR was er ruimte zat en tijdens de lessen koos mijn instructeur ook altijd een leeg vak net een auto of links van me, of rechts van me.

@Timmai: is er schade?
pi_24690067
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 13:32 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Hihi.. Ik had donderdag bijna dezelfde situatie. Mijn bro, pa en ik hebben op dodag dezelfde trainingstijden en gingen met de auto. Ikke natuurlijk rijden (mijn pa rijdt voor zijn werk al de hele dag). Bij de sporthal hebben ze 2 hele lange stroken parkeervakken. De 1e vakken waren allemaal leeg, maar dan moet je zo'n end lopen. Dus ik reed een stukje door. Ha, een plekje tussen 2 auto's in. Ik neem even een ruime bocht en meen te kunnen indraaien. Kom ik op ca 30 cm van de auto links van me en bijna een meter van de auto rechts van me. Ach joh, mn bro stapt de andere kant maar uit. Nie zeuren, hij zit erin. Mijn pa: doe je? je bro kan er nie uit, en jij ook nie . Oh, dan maar ff achteruit en beter indraaien. Draai ik helemaal verkeerd en kom ik bijna met mijn spiegel tegen de spiegel van de auto links van me Mijn bro lag in een deuk man ikke eerlijk gezegd ook wel een beetje, maar mijn pa niet
Had ik hem er eindelijk een beetje goed tussen in, raakt de bumper de stoeprand
Ik raakte er best gestress van. Tijdens het lessen heb ik de auto ook nooit tussen 2 auto's gezet besefte ik later. Op het CBR was er ruimte zat en tijdens de lessen koos mijn instructeur ook altijd een leeg vak net een auto of links van me, of rechts van me.

@Timmai: is er schade?
Haha.. nee gelukkig geen schade, had em na die "aanrijding" goed in het vak gezet, en gelijk gekeken naar schade, maar gelukkig was er op beide auto's niets te zien
Maar ik had hem dus ook nog nooit tussen 2 andere auto's in gezet..
pi_24690466
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 16:34 schreef Timmai het volgende:
Haha.. nee gelukkig geen schade, had em na die "aanrijding" goed in het vak gezet, en gelijk gekeken naar schade, maar gelukkig was er op beide auto's niets te zien
Maar ik had hem dus ook nog nooit tussen 2 andere auto's in gezet..
Gelukkig geen vrouwenkwaal, maar een beginnerskwaal
  zaterdag 22 januari 2005 @ 20:04:59 #84
112288 grindtegel
Wat zei ik nou??
pi_24693606
vandaag eerste motorrijles gehad, vet cool. beetje bochtjes maken, gassen en weer afremmen
met een beetje mazzel kan ik in een paar weken klaar zijn (=volle dagen lessen dan he )
Niet door bushokjes tiefen aub
pi_24723066
hoe lang duurt het theorie-examen + uitslag?
als mijn boterham zou mogen kiezen, koos ie voor nutella
  maandag 24 januari 2005 @ 13:55:01 #86
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_24723332
quote:
Op maandag 24 januari 2005 13:42 schreef sannuh het volgende:
hoe lang duurt het theorie-examen + uitslag?
Half uurtje knopjes drukken, 20 minuten uitslag aanhoren. Binnen 't uur sta je weer buiten (of bij de balie voor een nieuw examen)
  maandag 24 januari 2005 @ 14:15:19 #87
95503 TheGreenFrogh
Leef lang en voorspoedig!
pi_24723735
Ik ben vorige week (17 jan) begonnen. Gaat al best lekker, maar dat sturen valt
je nog tegen in het begin.
pi_24724770
quote:
Op maandag 24 januari 2005 13:55 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Half uurtje knopjes drukken, 20 minuten uitslag aanhoren. Binnen 't uur sta je weer buiten (of bij de balie voor een nieuw examen)
ok bedankt! Heb 3 februari m'n theorie-examen.. spannend
  maandag 24 januari 2005 @ 16:00:38 #89
95503 TheGreenFrogh
pi_24725232
quote:
Op maandag 24 januari 2005 15:26 schreef sannuh het volgende:

[..]

ok bedankt! Heb 3 februari m'n theorie-examen.. spannend
Succes
pi_24725949
quote:
Op maandag 24 januari 2005 16:00 schreef TheGreenFrogh het volgende:

[..]

Succes
thanks, ik meld t wel even als ik het gehaald heb (of niet )
  maandag 24 januari 2005 @ 19:24:29 #91
95503 TheGreenFrogh
pi_24728169
Gewoon naar de theorielessen en ook het lesboekje leren en niet alleen
examenvragen maken, heb al van veel mensen gehoord dat ze daarmee de
mist in zijn gegaan.
  maandag 24 januari 2005 @ 21:37:42 #92
101852 kokos
mividaloca
pi_24730591
Ik moet morgen op voor mijn certificaat .
Het is tenminste wat .

Wish me luck
Viva los Vatos Locos
pi_24735120
Vinden jullie eigenlijk ook dat vrouwelijk instructeurs meer zeiken en minder tolereren dan mannelijke?
Ik kreeg vanwege het opstappen van mijn instructeur een vrouwelijke, niks mocht en alles moest, ik heb na de 2e les al om een ander gevraagd en met succes

Maar 2 vrienden van me hebben ook vrouwelijke instructeurs en die zeggen dat ze haast niks mogen en dat ze alleen maar een stroom van commentaar hebben?
Een heer met stijl
  dinsdag 25 januari 2005 @ 11:42:21 #94
95503 TheGreenFrogh
pi_24738953
Dat klinkt bekend, ik heb een kameraad die ook niks mag van de vrouwelijke instructeur
en hij krijgt ook veel op en aanmerkingen naar zich toe geslingerd
  dinsdag 25 januari 2005 @ 13:55:56 #95
101852 kokos
mividaloca
pi_24741046
quote:
Op maandag 24 januari 2005 21:37 schreef kokos het volgende:
Ik moet morgen op voor mijn certificaat .
Het is tenminste wat .

Wish me luck

2 Fouten te veel, de meeste vragen wist ik eigelijk achteraf wel. Maarja LEKKERE SMOES
Viva los Vatos Locos
pi_24741311
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 13:55 schreef kokos het volgende:

[..]

2 Fouten te veel, de meeste vragen wist ik eigelijk achteraf wel. Maarja LEKKERE SMOES
Ben je niet blijven wachten tot de volgende toets? meestal is er smiddags nog een.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 14:37:54 #97
101852 kokos
mividaloca
pi_24741745
Nee, ik kan ivm toetsweek volgende week dinsdag pas weer aan de bak .
Viva los Vatos Locos
pi_24753413
vandaag was mn eerste rijles, om 16:30
ging eigenlijk best wel goed!
alleen moest ik een beetje "rustig met dat gas doen" af en toe
pi_24756218
quote:
Op maandag 24 januari 2005 19:24 schreef TheGreenFrogh het volgende:
Gewoon naar de theorielessen en ook het lesboekje leren en niet alleen
examenvragen maken, heb al van veel mensen gehoord dat ze daarmee de
mist in zijn gegaan.
Jaah idd, wat is volgens jullie de beste manier van het leren van de theorie.
Is het met zo'n CD-rom van ANWB te doen, of is het verstandiger om zo'n boekje te regelen. Of zelf van die theorie lessen te volgen?
BOE!
pi_24756324
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 10:51 schreef I_PANDA_I het volgende:

[..]

Is het met zo'n CD-rom van ANWB te doen, of is het verstandiger om zo'n boekje te regelen. Of zelf van die theorie lessen te volgen?
Ik heb de eerste keer alleen zo'n theorieboekje gelezen, en alleen verkeersregels stampen blijkt dus niet genoeg te zijn. Ik had toen 10 fout ofzo.
Toen ben ik heeeeel veel van die online-examens gaan maken, en de tweede keer had ik 3 fout.
In principe is het belangrijkste dat je veel oefenvragen maakt, bijv. op theorieles.nl
en dan is zo'n boekje niet eens meer echt nodig.
Theorielessen lijken me weggegooid geld, want het is gewoon oefenen, oefenen en nog eens oefenen; en dat kan je net zo goed zonder hulp.
pi_24758840
quote:

[..]

Toen ik theorie-examen deed (Sept. 04) raadde ze van het CBR af om te leren vanaf CD-rom's omdat deze misleidend zijn. Je leert dan de plaatjes, waardoor je tijdens je examen de mist in kan gaan..
pi_24759923
Ik had op de VekaBest site telefonisch zo'n 10 oefenexamens pakket gekocht, werkte prima voor mij...
  woensdag 26 januari 2005 @ 17:35:09 #103
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24762951
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 14:14 schreef Mr.Mills het volgende:
Ik had op de VekaBest site telefonisch zo'n 10 oefenexamens pakket gekocht, werkte prima voor mij...
had ik ook gedaan, en alles wat ik fout deed had ik opgescreven en geleerd. Toen slaagde ik
Era Vulgaris
pi_24779510
wie weet hoe lang lijn 6 (utrecht) erover doet naar de vechtse banen? Ik kan het echt nergens op internet vinden.
pi_24780147
ja daar ben ik wel geweest natuurlijk, maar die bus 6 komt daar geen eens in voor. Alleen bus 36 en dan moet je 12 min. lopen.
En kben ook naar gvu geweest, maar daar staan de tijden waarop ze weggaan en ik wil weten hoe lang het duurt van utrecht centraal naar vechtse banen
pi_24780461
Ik heb ff voor je gekeken, van Utrecht Busstation naar de Nebraskadreef is 27 minuten, en dan moet je nog 5 minuten lopen naar de Vechtse Banen (ijsbaan?). Dit is dan de stadsbus lijn 6
Heb het gewoon via 9292ov gevonden
pi_24780577
oke bedankt!

Ik doe op 9292ov altijd van mijn adres en had dus dat adres van cbr examending neergezet en kreeg dus helemaal geen lijn 6 *snik snik*. Maar goed fijn dat je het hebt gevonden!
  donderdag 27 januari 2005 @ 20:34:35 #109
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_24784544
dubbel...
dan zeggen we niet 'hey jij met je strakke kontje' maar 'hoe Joep met je gekke hondje'
  donderdag 27 januari 2005 @ 20:35:02 #110
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_24784553
Had net weer rijles..

Rijd ik op de linkse baan voor rechtdoor (rechtse baan gaat een paar meter verderop over in de linkse), dus er zijn twee verkeerslichten voor rechtdoor.
Mooi groen alle2, en het licht voor linksaf wordt oranje, 3 seconden voor ik over de baan voor rechtdoor wil..
Dus ik rijd door met 50 km/h..
Trapt die vent keihard op de rem en zegt REMMEN!

Ik: Waaaaarom?!?!
Hij: Hij wordt rood!

Ik: .... nee man, die is voor linksaf
Hij:(terwijl ik weer verder schakel naar zn 3) Owhhja, ik keek niet goed

En dat moet jou dan les geven..
Sukkel..
pi_24786453
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 20:35 schreef M_M het volgende:
Had net weer rijles..

Rijd ik op de linkse baan voor rechtdoor (rechtse baan gaat een paar meter verderop over in de linkse), dus er zijn twee verkeerslichten voor rechtdoor.
Mooi groen alle2, en het licht voor linksaf wordt oranje, 3 seconden voor ik over de baan voor rechtdoor wil..
Dus ik rijd door met 50 km/h..
Trapt die vent keihard op de rem en zegt REMMEN!

Ik: Waaaaarom?!?!
Hij: Hij wordt rood!

Ik: .... nee man, die is voor linksaf
Hij:(terwijl ik weer verder schakel naar zn 3) Owhhja, ik keek niet goed

En dat moet jou dan les geven..
Sukkel..
Geweldig. Had ik ook een keer in een van mijn eerste rijlessen.
Kwam er een auto van links aan. Instructeur trapt vol op de rem.
Ik vraag: waarom moet ik stoppen? Instructeur: die auto komt van r.... O nee, je hebt gelijk
  donderdag 27 januari 2005 @ 22:27:58 #112
95657 Fisher
I don't think, I drink!!
pi_24787049
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 22:03 schreef Nobel het volgende:

[..]

Geweldig. Had ik ook een keer in een van mijn eerste rijlessen.
Kwam er een auto van links aan. Instructeur trapt vol op de rem.
Ik vraag: waarom moet ik stoppen? Instructeur: die auto komt van r.... O nee, je hebt gelijk
hehehehehe, lekker allemaal

mja, ik mag volgende week... 3februari, had gisteren een andere instructeur welke met weinig woorden zei dat de kans dat ik zou slagen wel groot was dus weer prettig om te horen
ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!!!!
pi_24792209
Ik heb mijn examendatum doorgekregen: 3 februari.
Vandaag heb ik nog een les, en misschien vlak voor het examen nog een keertje.
pi_24792259
Hej grappig Zie mijn B-rijbewijs slagings datum hier nog staan

20 januari ben ik nog geslaagd voor mijn A-rijbewijs, verslag is hier te lezen
pi_24824531
hoe was jullie 1e les trouwens, hoe goed reed je toen? en wat ging er allemaal mis, wat ging er door je heen enz.. ! ?
sorry voor al m'n typfouten
pi_24824959
Hmmm ben al meer dan een jaar bezig, rond de 80 (!!!!!) lessen ofzo, 3 x gezakt, en als het goed is mag ik 16 feb weer op.
wish me luck :(:(

ik word er echt moedeloos van af en toe als ik om me heen al die mensen hoor die het in 1 of 2x halen en met weinig lessen.............
pi_24825012
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 23:34 schreef Salie het volgende:
Hmmm ben al meer dan een jaar bezig, rond de 80 (!!!!!) lessen ofzo, 3 x gezakt, en als het goed is mag ik 16 feb weer op.

ik word er echt moedeloos van af en toe als ik om me heen al die mensen hoor die het in 1 of 2x halen en met weinig lessen.............
wat doe je fout dan?
pi_24826891
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 23:11 schreef surferr het volgende:
hoe was jullie 1e les trouwens, hoe goed reed je toen? en wat ging er allemaal mis, wat ging er door je heen enz.. ! ?
Eerste les:

Eerste half uur: sturen, sturen en nog eens sturen
Tweede half uur: werken met de koppeling en gaspedaal.

Voor de rest ging er niet zo heel veel door me heen eigenlijk...

Het werd pas leuk na een les of 10 dan kan je eindelijk wat
Een heer met stijl
pi_24826990
quote:
Op zondag 30 januari 2005 01:20 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
en dat allemaal op je driewielertje, bravo
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  zondag 30 januari 2005 @ 10:36:41 #120
101852 kokos
mividaloca
pi_24829405
quote:

Misschien is het niet voor jou weggelegd?
Viva los Vatos Locos
  zondag 30 januari 2005 @ 11:42:30 #121
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24830171
quote:

Ik herken je tragedie wel een beetje...ik heb jaren geleden ook wat zitten voortmodderen met een rijschool die eigenlijk achteraf gezien helemaal niet goed was, tot ik na een jaar weer een ander zocht (toen voelde ik ook dat ik er klaar voor was) waar het nu uitstekend gaat.

Maarrem... koppelen, schakelen, sturen moeten 1 automatisme zijn, dan rest je alleen nog het kijkgedrag op verkeerssituaties.
Speel eens een combat-vliegsimulatie, met alles op realistic, zodat je overal om je heen moet kijken.
Het je dat gevoel ? ok... dan is een goede basis gelegd voor het kijkgedrag in de auto

[ Bericht 3% gewijzigd door Vassili_Z op 30-01-2005 12:15:45 ]
Era Vulgaris
pi_24830178
quote:

je kan ook eventjes stoppen, en na paar maanden bij een andere rijschool een cursus van 4 weken doen ofzo.

ik heb trouwens paar lessen van me vader gehad(op een afgelegen weg)
En kan nu al redelijk goed koppelen en sturen.

Dat scheelt me hopelijk wat lessen
pi_24833382
Mijn probleem is eigenlijk dat ik te twijfelachtig ben (niet besluitvaardig genoeg) En dat ik niet goed genoeg kijk
  zondag 30 januari 2005 @ 15:15:27 #124
101852 kokos
mividaloca
pi_24833460
quote:
Op zondag 30 januari 2005 15:11 schreef Salie het volgende:
En dat ik niet goed genoeg kijk
Dan kun je het wel vergeten denk ik.
Viva los Vatos Locos
pi_24833928
hoe illigaal is het eigenlijk om van een van je ouders rijles te krijgen?
Vroeger mocht dat toch?
pi_24835159
quote:
Op zondag 30 januari 2005 15:45 schreef surferr het volgende:
hoe illigaal is het eigenlijk om van een van je ouders rijles te krijgen?
Vroeger mocht dat toch?
Volgens mij is dat vrij illegaal
In Belgie mag het wel, maar hier niet....
Maar als je in een bos wat rondrijdt merkt toch niemand dat, zo heb ik dat ook gedaan. En het is echt handig als je alvast het gevoel koppeling/gas krijgt, dat scheelt je weer een paar lessen....
pi_24835699
quote:
Op zondag 30 januari 2005 15:11 schreef Salie het volgende:
Mijn probleem is eigenlijk dat ik te twijfelachtig ben (niet besluitvaardig genoeg) En dat ik niet goed genoeg kijk
Dat eerste had ik ook.. ben ook 4x gezakt, toen staatsexamen gedaan en gewoon goed gereden en geslaagd Maar die examinator daar zei ook dat er op het staatsexamen veel mensen komen die theoretisch heel goed zijn, maar praktisch wat minder.

Ik heb er overigens 1 jaar en 1 maand over gedaan
  zondag 30 januari 2005 @ 17:29:50 #128
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24835811
quote:
Op zondag 30 januari 2005 17:23 schreef Timmai het volgende:

[..]

Dat eerste had ik ook.. ben ook 4x gezakt, toen staatsexamen gedaan en gewoon goed gereden en geslaagd Maar die examinator daar zei ook dat er op het staatsexamen veel mensen komen die theoretisch heel goed zijn, maar praktisch wat minder.

*slik*
ik ben heel goed in me theorie maar praktijk is hier en daar ook nogal incompleet....
oooo goed....
kunnen ze trouwens niet dat hele commerciele CBR afschaffen en iedereen sturen naar t Staatsexamen ? als t via de overheid gaat dan hebben de examinatoren er baat bij om je te laten slagen, toch ?
Era Vulgaris
  dinsdag 1 februari 2005 @ 00:05:47 #129
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_24855584
betr: is dit niet fout?
quote:
Paragraaf 26 Artikel 58
Gevarendriehoek 1 Stilstaande motorvoertuigen op meer dan
twee wielen en aanhangwagens moeten worden
aangeduid door een gevarendriehoek, indien
het voertuig een obstakel vormt dat door
naderende bestuurders niet tijdig als zodanig kan
worden opgemerkt. Dit geldt niet wanneer
knipperend waarschuwingslicht wordt gevoerd.

2 De gevarendriehoek moet goed zichtbaar op de
weg worden geplaatst op een afstand van ongeveer
30 meter van het voertuig en in de richting van het
verkeer waarvoor het voertuig gevaar oplevert.
<Mèt twie dobbelstein dertien oage goeje>
  dinsdag 1 februari 2005 @ 00:07:10 #130
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_24855614
verder deze vraag
en eronymus o de foto staat die driehoek ECHT GEEN 30 meter van de auto

het antwoord is NEE, het is niet goed
de driehoek staat te dichtbij, dat is gevaarlijk
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 1 februari 2005 @ 00:07:55 #131
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24855632
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 00:05 schreef Eronymus het volgende:
betr: is dit niet fout?
[..]
niet fout want het betreft hier een obstakel dat duidelijk gezien kan worden.
het staat bijv. niet net om een bocht maar aan een lange, overzichtelijke rechte weg zonder visuele belemmeringen zoals bomen of mist of wat dan ook.

Dus zoals ik het lees niet fout nee.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 00:08:56 #132
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_24855654
de regel is toch echt minimaal 30 meter volgens het cbr boekje
  dinsdag 1 februari 2005 @ 00:11:46 #133
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24855701
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 00:08 schreef Pumatje het volgende:
de regel is toch echt minimaal 30 meter volgens het cbr boekje
maar alleen als:

indien
het voertuig een obstakel vormt dat door
naderende bestuurders niet tijdig als zodanig kan
worden opgemerkt

en dat is hier niet het geval lijkt me?
of in ieder geval, dat zullen ze bedoelen neem ik aan. Ik zou het zelf ook nooit zo neerzetten.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 00:12:57 #134
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_24855722
hier een klinkklangheldere vraag in het cbr boekje

op het plaatjer een rechte snelweg, met een auto met pech netjes aan de rechterkant van de vluchtstrook.

daar
onder

kies nu de juiste afstand voor de gevarendriehoek

10 meter
20 meter
30 meter

volgens het antwoorden boekje 30.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 00:13:50 #135
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_24855743
met de wetten is het toch nooit een als , als situatie, enkel met inschatten

betreft veiligheid lijkt het mij dat juist die regels duidelijk zijn.

en een vaste afstand nodig is.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 00:16:32 #136
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_24855795
ik twijfel.... het kan fout zijn omdat je de driehoek op 30 meter moet plaatsen (of gebruik waarschuwingslichten), maar aan de andere kant... je vormt hier geen obstakel voor overige verkeer, rijbaan is vrij....
<Mèt twie dobbelstein dertien oage goeje>
pi_24855807
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 00:07 schreef Pumatje het volgende:
verder deze vraag
en eronymus o de foto staat die driehoek ECHT GEEN 30 meter van de auto

[afbeelding]

het antwoord is NEE, het is niet goed
de driehoek staat te dichtbij, dat is gevaarlijk
Een gevarendriehoek is toch niet verplicht?
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
pi_24856681
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 00:17 schreef U.F.O het volgende:

[..]

Een gevarendriehoek is toch niet verplicht?
Nee, je hoeft 'm niet bij te hebben, maar mocht je met pech komen te staan buiten de bebouwde kom, en je alarmlichten werken niet, dan ben je toch verplicht zo'n ding weg te zetten op 30 meter van je voertuig. Beter dat je wel een gevarendriehoek bij hebt, maar ze kunnen je voor de afwezigheid ervan niet bekeuren, mocht je staande gehouden worden.

Wat betreft het plaatje van Pumatje:
De auto staat niet aan het einde van de pechstrook. Daarom zou ik 'm ook met 'nee' hebben beantwoord.
pi_24859675
Over een kwartiertje m'n 12e rijles, om 2 uur theorie examen

M'n instructeur kwam er vrijdag mee dat het wel eens tijd werd om ook mijn theorie te gaan halen
pi_24859934
Succes
En ach, ik had het theorie examen pas 3 dagen voor m'n praktijk gedaan
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:10:00 #141
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_24860707
ik heb om 3 uur mijn rijexamen , oeei
pi_24860757
Jij ook succes, eerste keer?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:17:49 #143
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24860845
quote:
Op zondag 30 januari 2005 17:29 schreef Vassili_Z het volgende:
kunnen ze trouwens niet dat hele commerciele CBR afschaffen en iedereen sturen naar t Staatsexamen ? als t via de overheid gaat dan hebben de examinatoren er baat bij om je te laten slagen, toch ?
Het CBR is niet commercieel, het is een stichting. Winst wordt er dus niet gemaakt en dat hoeft ook niet. Het staatsexamen bestaat al jaren niet meer. In plaats daarvan doe je na 3x examen bij BNOR, een speciale divisie van het CBR. Het examen is hetzelfde (net zo makkelijk of moeilijk), maar er is een beetje meer tijd voor de kandidaat en de examinatoren zijn speciaal opgeleid om om te gaan met zenuwachtige kandidaten.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:42:00 #144
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_24861274
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:13 schreef Mr.Mills het volgende:
Jij ook succes, eerste keer?
jaaaa
dank je joh!
  MOL-held dinsdag 1 februari 2005 @ 12:50:39 #145
44635 XMN8R
mag dat?
pi_24861420
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 20:35 schreef M_M het volgende:

[..] Mooi groen alle 2, en het licht voor linksaf wordt oranje [..]
mooi groen is niet lelijk
quote:
Op zondag 30 januari 2005 17:29 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]
kunnen ze trouwens niet dat hele commerciele CBR afschaffen en iedereen sturen naar t Staatsexamen ? als t via de overheid gaat dan hebben de examinatoren er baat bij om je te laten slagen, toch?
huh?
dat mag je even uitleggen, want ik zou niet weten wat voor baat de overheid daarmee heeft.
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:17 schreef Hik het volgende:

Het CBR is niet commercieel, het is een stichting. Winst wordt er dus niet gemaakt en dat hoeft ook niet. Het staatsexamen bestaat al jaren niet meer. In plaats daarvan doe je na 3x examen bij BNOR, een speciale divisie van het CBR. Het examen is hetzelfde (net zo makkelijk of moeilijk), maar er is een beetje meer tijd voor de kandidaat en de examinatoren zijn speciaal opgeleid om om te gaan met zenuwachtige kandidaten.
Na vier keer ga je naar BNOR, maar verder inderdaad correct .
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  dinsdag 1 februari 2005 @ 14:00:55 #146
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24862743
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:50 schreef XMN8R het volgende:
Na vier keer ga je naar BNOR, maar verder inderdaad correct .
Vautje... je hebt gelijk!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24866184
jeej, geslaagd . Na 20 lessen , zowel theorie als praktijk , in 1x gehaald...

was een eitje

nu moet mn pa nog thuiskomen
///M powert :P
  dinsdag 1 februari 2005 @ 17:52:44 #148
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24866684
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:17 schreef Hik het volgende:

[..]

dus zo zit de aap in de mouw
Era Vulgaris
  dinsdag 1 februari 2005 @ 17:55:23 #149
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24866729
heeft iemand hier trouwens tips hoe je ongeveer afstanden kunt schatten ? 20, 30, 50, 100 meter etc ?
Era Vulgaris
  dinsdag 1 februari 2005 @ 18:09:58 #150
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_24867010
IK HEB hem geHAALD !!
  dinsdag 1 februari 2005 @ 18:25:46 #151
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_24867285
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:55 schreef Vassili_Z het volgende:
heeft iemand hier trouwens tips hoe je ongeveer afstanden kunt schatten ? 20, 30, 50, 100 meter etc ?
ja

het aantal KM dat je rijd, gewoon door 2 delen.
En dan het getal kiezen die je voorgeschoteld blijft wat nog in de buurt zit ( naar boven ) maar nooit meer zodat het 1e getal verandert., dus bv

je rijdt 100

80 meter
56 meter
30 meter

dan is het 56 meter

etc

heeft bij mij altijd gewerkt, en altijd goed.
pi_24869199
Gefeliciteerd hoidoei en pumatje
Heb nu alweer 3 weken m'n rijbewijs, heerlijk om niet altijd afhankelijk te zijn van de bus, en je kunt lekker touren
  dinsdag 1 februari 2005 @ 20:20:14 #153
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24869417
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 18:25 schreef Pumatje het volgende:

[..]

ja

En dan het getal kiezen die je voorgeschoteld blijft wat nog in de buurt zit ( naar boven ) maar nooit meer zodat het 1e getal verandert., dus bv

je rijdt 100

80 meter
56 meter
30 meter

dan is het 56 meter

etc

heeft bij mij altijd gewerkt, en altijd goed.
Thanks for the tip, maar ik bedoelde meer hoe je met je oog goed afstanden kunt inschatten. Bijvoorbeeld: is die en die boom daar in de verte zo en zo groot t.o.v. je pink, dan duurt het 200 meter voor je er langs rijd.
Era Vulgaris
  MOL-held dinsdag 1 februari 2005 @ 21:42:06 #154
44635 XMN8R
mag dat?
pi_24871093
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 18:25 schreef Pumatje het volgende:
En dan het getal kiezen die je voorgeschoteld blijft wat nog in de buurt zit ( naar boven ) maar nooit meer zodat het 1e getal verandert. [..]
ofwel (grofweg): delen door twee plus 10%.
Het juiste antwoord zit er dan nooit ver vanaf.
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 20:20 schreef Vassili_Z het volgende:

Thanks for the tip, maar ik bedoelde meer hoe je met je oog goed afstanden kunt inschatten. Bijvoorbeeld: is die en die boom daar in de verte zo en zo groot t.o.v. je pink, dan duurt het 200 meter voor je er langs rijd.
Dat wordt lastig want dat hangt af van je snelheid. Twee tips:
hectometerpaaltjes op de snelweg staan 100 meter uit elkaar.
lantaarnpalen staan ongeveer 50 meter uit elkaar.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  dinsdag 1 februari 2005 @ 21:54:45 #155
54144 Boschjesman
Fade to Black.
pi_24871318
* Boschjesman heeft vorige week vrijdag de eerste rijles gehad . En dat terwijl ik het al bijna anderhalf jaar uit aan het stellen was :$/.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:44:30 #156
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_24873884
ik heb het allemaal ook een jaar afgesteld,
pi_24874778
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 08:44 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Kan dat serieus niet? Hoe moet het dan bij een benzine auto?

Heb zelf 11 lessen gehad btw. Gaat wel ok
Op woensdag 2 februari 2005 00:19 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Kan dat serieus niet? Hoe moet het dan bij een benzine auto?

Heb zelf 11 lessen gehad btw. Gaat wel ok
Een klein beetje gas geven terwijl je de koppeling op laat komen.

Ik heb 18 lessen gehad (17 van 1,5 uur en een van 1 uur, totaal dus 26,5 uur).
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
pi_24878187
ik kan in mn pappies volvo v40 gewoon met de koppeling achteruit hoor (heb al 1 dag mn rijbewijs dus heb al ruime ervaring ) , dus snap het probleem niet echt...

ps: maar het is wel ff wat lastiger dan met een diesel moet ik toegeven
pi_24886843
Ik heb gisteren mijn eerste rijles gehad...ging heerlijk goh wat is autorijden toch fijn
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  woensdag 2 februari 2005 @ 20:31:44 #161
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_24888973
Vandaag mn een-na-laatste rijles

Ging echt heel goed! Ik vroeg mn instructeur of ik geslaagd zou zijn als ik zo rijd en hij zei dat het prima ging maar dat ik (nog) meer overdreven moest kijken in mn spiegels en dode hoek enzo..

Dus dat ga ik van de week nog 1 keer extra doen en dan hopen dat ik volgende week vrijdag slaag!!
  woensdag 2 februari 2005 @ 22:17:24 #162
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_24891007
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:55 schreef Vassili_Z het volgende:
Snelheid in km/u delen door 10, dan maal 3 is ongeveer snelheid in meters per seconde.

Als het 'op zicht' moet, dan kan je uiteraard kijken naar hectometer-paaltjes die 100 meter uit elkaar staan en naar de reflectorpaaltjes die 50 meter uit elkaar staan. (Buitenweg, lukt niet in de stad).
  donderdag 3 februari 2005 @ 08:42:05 #163
95657 Fisher
I don't think, I drink!!
pi_24896682
nou, ik mag dus vanmiddag ... begin beetje nerveus te worden maar toch, ga er gewoon vanuit dat ik slaag
ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!!!!
  donderdag 3 februari 2005 @ 11:39:18 #164
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_24899085
iemand ervaring met de 8 daagse cursus van de ANWB? Daar begin ik de 24e mee. 7 mrt examen.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_24901184
Oleee ik heb mn theorie gehaald!!
pi_24901429
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 13:29 schreef sannuh het volgende:
Oleee ik heb mn theorie gehaald!!
Ik ook 1 foutje maar

Nu nog mn rijlessen. Dat duurt nog wel even.

Ik doe 1 les van 1.5 uur per week.
pi_24901508
dubbel..
  donderdag 3 februari 2005 @ 13:43:43 #168
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_24901540
Ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald! De 25e, in één keer. Zonder enkele fout... Echt relaxed! Alleen van een diesel (lesauto) naar benzine is toch echt wel wennen!

Je moet eerst gas geven ipv eerst de koppeling op laten komen, anders gaat ie stotteren en afslaan
pi_24901736
quote:

[..]

Ik heb een dagcursus gehad en daarvoor had ik het boekje min of meer geleerd (lees 1 keer doorgenomen alles), daarna ben ik gaan oefenen met de cdrom. En ik heb het gehaald met maar 1 fout.

Dus dit werkt goed, voor mij althans.

succes
pi_24901790
quote:
Op maandag 17 januari 2005 20:36 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Je zei dat je af moest rijden in Mare, is dat de Mare in Alkmaar ??
Ja, misschien ken je het punt waar een parkeerterrein en een bocht naar rechts samenkomen, daar ging ik per ongeluk automatisch naar rechts de busbaan op terwijl die examinatrice niet eens zei dat ik naar rechts moest, ik reed gewoon met de bocht mee
Maar overall reed ik goed dus gelukkig is het die 2e keer gelukt!
Toch is er geen pijl op te trekken; rij je goed zak je, rij je slecht slaag je...
pi_24902414
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 13:39 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Ik ook 1 foutje maar

Nu nog mn rijlessen. Dat duurt nog wel even.

Ik doe 1 les van 1.5 uur per week.
Ke dan! Ik doe 1 les van 1 uur per week... ik kan alles al wel alleen moet t nog vloeiend en soepel gaan
pi_24902692
M'n vriendin moet binnenkort ook op voor haar rijbewijs, ik hoop echt dat ze het in een keer haalt! Ze verdient het gewoon
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_24904116
Vanmorgen afgereden, en geslaagd!!!!
Was wel kantje boord, volgens de examinator.

Nu nog m'n motor in elkaar zetten en dan lekker toeren. Het weer is ook een stuk beter nu.
  donderdag 3 februari 2005 @ 17:23:18 #174
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_24904781
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 14:25 schreef sannuh het volgende:

[..]

Ke dan! Ik doe 1 les van 1 uur per week... ik kan alles al wel alleen moet t nog vloeiend en soepel gaan
dat is wel erg weinig imo.
minimaal 2 keer lijkt me beter, dan verleer je echt niets, ook niet de kleine handelingen als nacontrole oid.
  donderdag 3 februari 2005 @ 18:03:34 #175
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24905461
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 17:23 schreef Pumatje het volgende:

[..]

dat is wel erg weinig imo.
minimaal 2 keer lijkt me beter, dan verleer je echt niets, ook niet de kleine handelingen als nacontrole oid.
1 uurtje per week is genoeg hoor, vanwaar al die haast trouwens ?
Era Vulgaris
  donderdag 3 februari 2005 @ 19:28:11 #176
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_24906710
haast?

2 uur vind ik beter. Ik heb het ook allemaal doorlopen hoor.
pi_24908295
2 uur vind ik ook beter inderdaad, met 1 uurtje ben je voornamelijk bezig om degene die voor jou was naar huis te brengen, en dan kun je alweer bijna terug...

Gefeli sannuh, chronic, webforce en ridocar
pi_24909004
* I_PANDA_I lest 2x 1,5 uur per week. Dat schiet tenminste op
BOE!
  donderdag 3 februari 2005 @ 21:55:32 #179
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24909298
ok, 2 uur per week is idd beter, maar je moet het financieel ook wel aankunnen.
1 uur per week is al duur genoeg voor de meeste studenten lijkt mij
Of je moet een tijde wachten en sparen tot je er aan toe bent, zowel financieel als mentaal.

Lessen is echt duur joh !!!
Wat betalen jullie allemaal voor 1 lesuur ?
Ik 38 euro...
Era Vulgaris
  donderdag 3 februari 2005 @ 21:58:11 #180
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24909347
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 13:55 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Ja, misschien ken je het punt waar een parkeerterrein en een bocht naar rechts samenkomen, daar ging ik per ongeluk automatisch naar rechts de busbaan op terwijl die examinatrice niet eens zei dat ik naar rechts moest, ik reed gewoon met de bocht mee
Maar overall reed ik goed dus gelukkig is het die 2e keer gelukt!
Toch is er geen pijl op te trekken; rij je goed zak je, rij je slecht slaag je...
haha, beter ooit dan nooit die reactie van jou
Ja, ik weet welk punt je bedoelt, je wou de busbaan opdraaien, daar is zo'n obstakel voor gewone auto's waar bussen wel gewoon overheen kunnen.
Welke exminatrice had je ???
Toen niet ene Swaan ??? (die schijnt enorm streng te zijn)

Maar iedereen heeft wel geluk nodig om te kunnen slagen, al rij je nog zo goed. Je bent nou eenmaal aan de grillen van het overige verkeer overgelaten en aan de grillen van de examinatrice die nooit objectief zonder enige druk van bovenaf beoordelen.
Era Vulgaris
pi_24910163
quote:
Op zondag 30 januari 2005 17:23 schreef Timmai het volgende:

[..]

hmmm ok er is nog hoop
maar wat bedoel je met theoretisch goed en praktisch niet?
  vrijdag 4 februari 2005 @ 09:30:02 #182
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24916652
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 21:58 schreef Vassili_Z het volgende:
aan de grillen van de examinatrice die nooit objectief zonder enige druk van bovenaf beoordelen.
Die moet je even uitleggen
pi_24918092
Ik heb inmiddels 31 lessen gehad en heb volgende week (ja, ik weet het, LAAT!) theorieexamen. Is het een beetje te doen? Ik heb namelijk netjes een boek gekocht maar gadver wat een kutding zeg, na het lezen van een halve bladzijde is mijn aandacht al weg. Ik doe het liever met een cdrom, ik heb er 1 van de bieb, zebra. Kent iemand dit? Is dit ook een goede methode om te leren?
pi_24918535
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:01 schreef heaven7 het volgende:
Ik heb inmiddels 31 lessen gehad en heb volgende week (ja, ik weet het, LAAT!) theorieexamen. Is het een beetje te doen? Ik heb namelijk netjes een boek gekocht maar gadver wat een kutding zeg, na het lezen van een halve bladzijde is mijn aandacht al weg. Ik doe het liever met een cdrom, ik heb er 1 van de bieb, zebra. Kent iemand dit? Is dit ook een goede methode om te leren?
Herkenbaar
Toch zou ik liever niet met die van Zebra oefenen, heb ik zelf niet veel goede dingen van gehoord...
Op de site van Vekabest kun o.a. telefonisch een oefenpakket kopen, die je dan op site kan maken... dat zijn wel pittige oefenexamens maar dan ben je wel goed voorbereid (echte examen was een tikkie makkelijker).

Toch zou ik echt dat boek doornemen, zelf had ik er ook absoluut geen zin in, maar ben blij dat ik het uiteindelijk wel gedaan heb...
pi_24919055
www.examencentrum.nl

of online leren maar dan moet je een kaart kopen bij je rijschool

www.theorie-leren.nl
pi_24919495
Hoeraaaa!!!

Ik heb vanmorgen ook m'n rijbewijs gehaald!!
Was al de derde keer dat ik examen deed, en het ging eindelijk eens echt goed!!!

Superblij nu!
  vrijdag 4 februari 2005 @ 12:28:13 #187
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24919608
Theoriemensen kunnen natuurlijk ook 27 maart kijken naar het nationaal verkeersexamen op SBS. (Overigens ook leuk om even te testen of je het nóg weet!)
pi_24920949
Pfff bedankt dat je me even met de neus op de feiten hebt gedrukt zeg! Ik heb dat proefexamen van vekabest even gedaan maar dat is pittig zeg. Wel een rare manier van formuleren hebben ze.
Maargoed, ik ga het boek er dan toch maar bijpakken
pi_24921037
Even wat anders trouwens, er staan zoveel feiten in, moet je echt alles weten? Bv dat motorvoertuigen niet langer mogen zijn dan 4 meter met lading, zonder lading niet langer dan 12 meter mogen zijn, niet breder dan, etc?

En in mijn boek staat dat je maar 0,2 promille alcohol in je bloed mag hebben, volgens die oefentest van net is het 0,5. Wat is het nou

Ik ga het echt nooit redden

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2005 14:16:48 ]
pi_24921282
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 21:55 schreef Vassili_Z het volgende:
ok, 2 uur per week is idd beter, maar je moet het financieel ook wel aankunnen.
1 uur per week is al duur genoeg voor de meeste studenten lijkt mij
Of je moet een tijde wachten en sparen tot je er aan toe bent, zowel financieel als mentaal.

Lessen is echt duur joh !!!
Wat betalen jullie allemaal voor 1 lesuur ?
Ik 38 euro...
Ik vind 1 uur best kort. Ben je net zo lekker aan het lessen en moet je alweer naar huis of je opstap-punt. Ik woon 10 km van Leeuwarden en werd van huis gehaald. Dus we waren al 10 min kwijt om naar Leeuwarden te komen. Daarom wilde ik graag 2u achterelkaar les. Na een maand had ik 1 les 3u achterelkaar. Dat was te pittig, merkte mijn instructeur ook op. Dus deden we gewoon 2u achterelkaar. Die 3u kwam zo omdat ik veel vrij was die week en wel graag 2x wilde lessen, maar dat kwam bij hem niet zo goed uit. Hij zei dat 3u achterelkaar ook wel mocht.. Ok dan
Toen het examen bijna in zicht was, vond mijn instructeur 1u wel genoeg. Alleen ff alles 'n beetje herhalen, met name de bijzondere verrichtingen. Wel fijn zo'n instructeur die een beetje met je meedenkt. In totaal heb ik 35 lessen (één uur) gehad van 40 euro. Erg duur jah, maar dat had ik er wel voor over gehad. Zeker omdat ik terug kan kijken naar een leuke lesperiode + examen
pi_24921430
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 14:16 schreef heaven7 het volgende:
Even wat anders trouwens, er staan zoveel feiten in, moet je echt alles weten? Bv dat motorvoertuigen niet langer mogen zijn dan 4 meter met lading, zonder lading niet langer dan 12 meter mogen zijn, niet breder dan, etc?

En in mijn boek staat dat je maar 0,2 promille alcohol in je bloed mag hebben, volgens die oefentest van net is het 0,5. Wat is het nou

Ja, dit moet je wel weten. Ik geloof dat ik die vraag met alcohol wel kreeg. Juiste antwoord is 0,5 promille. Kijk ook even of je wel de juiste druk hebt van je leerboek. Hoe nieuwer de druk, hoe juister het antwoord . In de 1e druk staan n.l veel fouten die in de 2e druk hersteld worden.

De open vragen bestaan altijd uit getallen die je moet intoetsen, dus ik zou het wel leren. Ook al vragen ze meestal naar de max snelheid op een weg of hoe snel je hier mag. (kijk dan ook goed of je met aanhangwagen rijdt, dat is een instinker). De punt/komma mag je niet gebruiken, dus hoef je die vreemdste getallen niet in je hoofd te stampen. Wel kunnen ze die stellen in de meerkeuze vragen.

Leuk dat er binnenkort een nationale verkeerstest is op t.v. Ga ik zeker aan meedoen, samen met mijn ouders Toen ik aan het leren was voor mijn theorie, keken mijn ouders soms over mijn schouders mee.. Mijn ma "FOUT".. Ik: "oh ja?".. Bleek het goed te zijn Mijn ouders in discussie over de vraag
pi_24921537
de 14e mag ik afrijden. Ow, spannend! Lijkt me heerlijk om auto te rijden zonder instructeur naast je. Lekker je eigen gang gaan!
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
pi_24922093
Mijn boek is vrij nieuw en daar staat 0,2 in, Mijn vader zei ook dat dat wel zal kloppen want het wordt steeds strenger. Wel verwarrend allemaal
  vrijdag 4 februari 2005 @ 15:33:44 #194
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24922344
Ik zal je even uit de brand helpen...
Het is allebei goed!

Als je op dit moment je rijbewijs haalt krijg je eerst een beginnersrijbewijs. Voor dit rijbewijs geldt de limiet van 0,2 promille. Voor alle anderen geldt een limiet van 0,5. Duidelijk nu?

vrijdag 4 februari 2005 @ 15:34:55 #195
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24922368
Voor alle duidelijkheid: beginnersrijbewijs heb je gedurende de eerste 5 jaar...
  vrijdag 4 februari 2005 @ 19:15:22 #196
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_24923259
beginners rijbewijs.
klinkt erg playmobil achtig
  vrijdag 4 februari 2005 @ 19:29:54 #197
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24923500
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 09:30 schreef Hik het volgende:

[..]

Die moet je even uitleggen
Examinatoren moeten hun contract nakomen, dus niet alle kanidaten laten slagen als ze dat ook echt verdienen, maar dr ook een paar laten zakken om de schijn te wekken dat ze hun werk goed doen
Era Vulgaris
  vrijdag 4 februari 2005 @ 19:32:17 #198
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24923549
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 14:16 schreef heaven7 het volgende:

Ik zou echt alles in je hoofd stampen, anders red je het echt niet.
Ik dacht er 2 keer te gemakkelijk over, ik leerde wel, maar niet zo intensief >>> zakken
Era Vulgaris
pi_24923682
Hmm goed dat je het zegt.
Toch maar het boek dan

Krijg je veel voorrangssituaties? Zovan, een kruising en dan van alle kanten verkeer en dan moet je zeggen wie voor wie gaat enzo, daar heb ik best wel moeite mee...
pi_24925582
Je wordt serieus doodgegooid met die voorrangssituaties...
Maar daar is het vooral zaak om ff logisch na te denken, en natuurlijk in het boek kijken (daar staat het echt heel duidelijk in).

En ik had op m'n theorie een vraag waar een aanhanger een stuk hout had uitsteken, moest ik beantwoorden hoeveel dat maximaal mocht zijn....zo'n vragen krijg je wel degelijk.
En leer dus alsjeblieft dat boek, toen ik examen deed hadden dachten de meeste mensen dat ze het wel konden,maar drie kwart was dus gezakt..

Oh laura, gefeliciteerd
  zaterdag 5 februari 2005 @ 00:12:34 #201
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24929147
Ook zal je het wel opvallen dat over het algemeen de mensen die het meeste en stoerste praten (die de grootste bek hebben) keihard weer op hun bek vallen (zakken)

Leedvermaak had ik wel toen ik slaagde...al die stoere sukkels met een grote bek die gezakt waren
Era Vulgaris
pi_24929898
Dat valt wel mee hoor, er zijn MEER dan genoeg mensen die geen grote praatjes hebben maar toch 30x zakken...
pi_24930365
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 14:25 schreef sannuh het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel hoor. Ik kan het wel maar het gaat nog niet helemaal 100% goed.
pi_24930595
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 21:58 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]
Welke exminatrice had je ???
Weet ik niet meer, maar ze was wel lief...
  MOL-held zaterdag 5 februari 2005 @ 09:23:20 #205
44635 XMN8R
mag dat?
pi_24931899
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 19:29 schreef Vassili_Z het volgende:

Examinatoren moeten hun contract nakomen, dus niet alle kanidaten laten slagen als ze dat ook echt verdienen, maar dr ook een paar laten zakken om de schijn te wekken dat ze hun werk goed doen

not!
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  zaterdag 5 februari 2005 @ 13:19:05 #206
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24935074
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 09:23 schreef XMN8R het volgende:

[..]

not!
hoe gaat het dan ??
Ik hoor van iedereen dat, wat ik heb gepost.

Leg het maar eens uit dan als je het weet...
Era Vulgaris
  zaterdag 5 februari 2005 @ 13:26:45 #207
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_24935227
ik had geen Cd-rom
en geen boekje

ik had enkel nog 2 dagen ervoor een boekje met 300 vragen kunnen huren, en die had ik gewoon gemaakt, en de gene die ik fout had bestudeerd

had het in 1 keer gehaald met 3 ft.
maar ik had denk ik niet zo'n moeilijke toets
  MOL-held zaterdag 5 februari 2005 @ 14:00:53 #208
44635 XMN8R
mag dat?
pi_24935783
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 13:19 schreef Vassili_Z het volgende:

hoe gaat het dan ??
Ik hoor van iedereen dat, wat ik heb gepost.

Leg het maar eens uit dan als je het weet...
Het is een hartnekkig gerucht dat examinatoren een bepaald percentage kandidaten moet laten zakken.

Dit is echter NIET waar! Als je gezakt bent, dan mankeert er echt nog het één en ander aan je rijvaardighed. Alleen als je een goede rit rijdt - waarin je laat zien dat je de verkeersregels voldoende beheerst en de auto voldoende onder controle hebt - zul je slagen en mag je bij de gemeente een rijbewijs gaan halen.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  zaterdag 5 februari 2005 @ 16:04:50 #209
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24937911
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 14:00 schreef XMN8R het volgende:

[..]

Het is een hartnekkig gerucht dat examinatoren een bepaald percentage kandidaten moet laten zakken.

Dit is echter NIET waar! Als je gezakt bent, dan mankeert er echt nog het één en ander aan je rijvaardighed. Alleen als je een goede rit rijdt - waarin je laat zien dat je de verkeersregels voldoende beheerst en de auto voldoende onder controle hebt - zul je slagen en mag je bij de gemeente een rijbewijs gaan halen.
hmmz ok, nou maar hopen dat de meeste examinators voldoende betrouwbaar zijn of niet ?
Era Vulgaris
  zaterdag 5 februari 2005 @ 16:22:56 #210
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24938222
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 16:04 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

hmmz ok, nou maar hopen dat de meeste examinators voldoende betrouwbaar zijn of niet ?
Examinatoren hebben géén contract waar dit soort onzin instaat!
Dat is zo'n ontzettend broodje aap verhaal...

Sterker nog, examinatoren worden regelmatig gecontroleerd door hún leidinggevenden om te zien hoe ze hun werk doen en of ze zich houden aan de manier van examineren die het CBR voorstaat. En dat wil niét zeggen dat er een vast slagingspercentage is, maar heeft te maken met klantvriendelijkheid, het voeren van goed of slecht nieuwsgesprekken, het aanwijzigen geven aan de kandidaat.... al die zaken waar een examinator tijdens zijn opleiding voor heeft geleerd.

Ik denk dus dat je er wel vanuit mag gaan dat je examinator betrouwbaar is. Natuurlijk zijn er onderlinge verschillen (daar zijn het mensen voor), maar van vaste slagingspercentages is ab-so-luut geen sprake!

Gewoon hard oefenen dus, want vanaf nu kan je de examinator de schuld niet meer geven!

Heaven... heb je mijn antwoord gezien op je vraag hierboven?
  zaterdag 5 februari 2005 @ 18:35:11 #211
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24940546
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 16:22 schreef Hik het volgende:

[..]

Examinatoren hebben géén contract waar dit soort onzin instaat!
Dat is zo'n ontzettend broodje aap verhaal...

Sterker nog, examinatoren worden regelmatig gecontroleerd door hún leidinggevenden om te zien hoe ze hun werk doen en of ze zich houden aan de manier van examineren die het CBR voorstaat. En dat wil niét zeggen dat er een vast slagingspercentage is, maar heeft te maken met klantvriendelijkheid, het voeren van goed of slecht nieuwsgesprekken, het aanwijzigen geven aan de kandidaat.... al die zaken waar een examinator tijdens zijn opleiding voor heeft geleerd.

Ik denk dus dat je er wel vanuit mag gaan dat je examinator betrouwbaar is. Natuurlijk zijn er onderlinge verschillen (daar zijn het mensen voor), maar van vaste slagingspercentages is ab-so-luut geen sprake!

Gewoon hard oefenen dus, want vanaf nu kan je de examinator de schuld niet meer geven!

Heaven... heb je mijn antwoord gezien op je vraag hierboven?

nu is de zeepbel doorgeprikt

gewoon goed rijden, laten zien dat je kunt autorijden, en je slaagt
Era Vulgaris
pi_24941180
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 19:29 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Het examineren is altijd mensenwerk, dus een bad hair day of wat dan ook zou altijd minimale invloed kunnen hebben. Maar een contract. Ik was de eerste op een dag en maakte 5 bijzondere fouten, waarvan 1 geweldig hard. Maar ik mocht hem toch mee nemen
  zaterdag 5 februari 2005 @ 19:47:26 #213
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24941718
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 19:14 schreef Youssef het volgende:

[..]

Het examineren is altijd mensenwerk, dus een bad hair day of wat dan ook zou altijd minimale invloed kunnen hebben. Maar een contract. Ik was de eerste op een dag en maakte 5 bijzondere fouten, waarvan 1 geweldig hard. Maar ik mocht hem toch mee nemen
nou meid toch...
Examinators zijn inderdaad mensen he ?

[ Bericht 4% gewijzigd door Vassili_Z op 05-02-2005 19:53:30 ]
Era Vulgaris
pi_24941753
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 21:20 schreef Mr.Mills het volgende:
Je wordt serieus doodgegooid met die voorrangssituaties...
Maar daar is het vooral zaak om ff logisch na te denken, en natuurlijk in het boek kijken (daar staat het echt heel duidelijk in).

En ik had op m'n theorie een vraag waar een aanhanger een stuk hout had uitsteken, moest ik beantwoorden hoeveel dat maximaal mocht zijn....zo'n vragen krijg je wel degelijk.
En leer dus alsjeblieft dat boek, toen ik examen deed hadden dachten de meeste mensen dat ze het wel konden,maar drie kwart was dus gezakt..

Oh laura, gefeliciteerd
20 cm is dat toch: Maar 20 cm aan beide zijden of in totaal?

[ Bericht 78% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2005 19:50:29 ]
pi_24941793
Sorry Hik Dankjewel! Maar als ernaar wordt gevraagd moet ik dan 0,2 of 0,5 invullen?
pi_24941902
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 19:52 schreef heaven7 het volgende:
Sorry Hik Dankjewel! Maar als ernaar wordt gevraagd moet ik dan 0,2 of 0,5 invullen?
Het wordt altijd duidelijk aangegeven, maar meestal wordt er een beginnend bestuurder mee bedoeld. Dus 0,2.
pi_24942025
Oke, bedankt! Ik ga nu lekker in bad met mn (minder lekkere) theorieboek
  zaterdag 5 februari 2005 @ 21:01:57 #218
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_24942891
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 19:49 schreef heaven7 het volgende:

[..]

20 cm is dat toch: Maar 20 cm aan beide zijden of in totaal?
20cm aan elke kant natuurlijk
pi_24943747
Onderstaand mailtje kreeg ik van een vriendin die voor de 3e keer examen moest doen en al 4000 euro! armer is...

"Nou.... ik ben niet geslaagd maar ook niet gezakt....
Ik moest maandag 2 weken geleden in de sneeuw en het ijs.... en ben in de eerste
3 minuten van het examen uit de bocht gegleden op een industrieterein met een
snelheid van 25 km/u tegen een geparkeerde auto, niet mijn schuld, de auto ging
gewoon glijden en daar kon ik niks aan doen. De examinatrice was een koele
zakelijke vrouw en zei dat het niet verstandig was om verder te rijden met de
angst in mijn benen en dat we maar lekker een nieuwe afspraak voor me gingen
maken.... Mijn insturctrice was mee en die zei op de terugweg naar het cbr nog
tegen de examinatrice dat ik dan in ieder geval nog een extra kans had, de
examinatrice zei niks hierop.... bij het cbr heel veel papieren ingevuld en werd
gelijk een examen (spoed) voor de volgende ochtend voor me geboekt, mijn foto en
uittreksel hielden ze daar wel tot de volgende dag....
Je voelt de bui waarschijnlijk al hangen, toen mijn instructrice in de middag
belde vooor de exacte details van het examen de volgende dag bleek dat ik het
gewoon weer moest betalen en oh ja, of ik nog 14 euro extra spoedkosten moest
betalen. Mijn instructrice belde mij hierover en ik besloot dat ik het dan toch
wat later wilde doen, ook omdat ik zo boos was, iedereen deed alsof ik het
examen vergoed kreeg, niemand heeft ook maar een woord over kosten gesproken
toen ze het nieuwe examen boekte...
Dus nou moet ik 17 februari weer en zien zij dat als mijn vierde keer, ik
vind het echt echt echt belachelijk.
Mijn ouders en vriend waren er in de ochtend dan ook van overtuigd dat mijn
examen afgezegd zou worden. ALs je dan al gaat rijden met zulk weer met examens
ga dan in godensnaam niet een industriegebied in waar geen kip komt en waar
bovendien ook niet gestrooid is... Ik kan er echt niks aan doen dat het zo
gelopen is, maar betaal wel 210 euro voor een examen en ik verdien een eerlijke
kans om het te halen en die heb ik die ochtend niet gekregen vind ik. Als het
aan het einde van mijn examen gebeurd was had ik er misschien nog in kunnen
komen, je hebt dan immers wel bijna een heel examen gehad, ik was net 2 straten
door en er was absoluut niks gebeurd waarop in had kunnen zakken.
Het plezier is al lang weg. Ik wou dat ik er echt nooit aan begonnen was... Als
klap op de vuurpijl vind mijn instructrice dat ik deels schuld heb (mijn bocht
was te ruim volgens haar) en dat ik toch mijn geld niet terug krijg.... ze doet
ook heel koeltjes tegen me sinds het is gebeurd. De examinatrice vond juist niet
dat mijn bocht te ruim was, volgens haar reed ik al tegen de stippellijn en kon
ik moeilijk in een bocht op de andere weghelft gaan rijden, je moet immers
tegenliggers verwachten.
Een kutsituatie dus waar ik echt he-le-maal klaar mee ben. Ik zit nu bijna te
denken om gewoon voor BNOR, staatsexamen te gaan, want ik ben klaar met het CBR.
Als mijn instructrice zo blijft doen en ik zak dan ga ik een paar rijlessen bij
een andere rijschool nemen en daarbij examen doen."

pi_24943997
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 21:55 schreef ilona-scuderia het volgende:
Onderstaand mailtje kreeg ik van een vriendin die voor de 3e keer examen moest doen en al 4000 euro! armer is...
...
  zaterdag 5 februari 2005 @ 22:46:52 #221
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24944485
quote:

"Nou.... ik ben niet geslaagd maar ook niet gezakt....
Ik moest maandag 2 weken geleden in de sneeuw en het ijs.... en ben in de eerste
3 minuten van het examen uit de bocht gegleden op een industrieterein met een
snelheid van 25 km/u tegen een geparkeerde auto, niet mijn schuld, de auto ging
gewoon glijden en daar kon ik niks aan doen. De examinatrice was een koele
zakelijke vrouw en zei dat het niet verstandig was om verder te rijden met de
angst in mijn benen en dat we maar lekker een nieuwe afspraak voor me gingen
maken.... Mijn insturctrice was mee en die zei op de terugweg naar het cbr nog
tegen de examinatrice dat ik dan in ieder geval nog een extra kans had, de
examinatrice zei niks hierop.... bij het cbr heel veel papieren ingevuld en werd
gelijk een examen (spoed) voor de volgende ochtend voor me geboekt, mijn foto en
uittreksel hielden ze daar wel tot de volgende dag....
Je voelt de bui waarschijnlijk al hangen, toen mijn instructrice in de middag
belde vooor de exacte details van het examen de volgende dag bleek dat ik het
gewoon weer moest betalen en oh ja, of ik nog 14 euro extra spoedkosten moest
betalen. Mijn instructrice belde mij hierover en ik besloot dat ik het dan toch
wat later wilde doen, ook omdat ik zo boos was, iedereen deed alsof ik het
examen vergoed kreeg, niemand heeft ook maar een woord over kosten gesproken
toen ze het nieuwe examen boekte...
Dus nou moet ik 17 februari weer en zien zij dat als mijn vierde keer, ik
vind het echt echt echt belachelijk.
Mijn ouders en vriend waren er in de ochtend dan ook van overtuigd dat mijn
examen afgezegd zou worden. ALs je dan al gaat rijden met zulk weer met examens
ga dan in godensnaam niet een industriegebied in waar geen kip komt en waar
bovendien ook niet gestrooid is... Ik kan er echt niks aan doen dat het zo
gelopen is, maar betaal wel 210 euro voor een examen en ik verdien een eerlijke
kans om het te halen en die heb ik die ochtend niet gekregen vind ik. Als het
aan het einde van mijn examen gebeurd was had ik er misschien nog in kunnen
komen, je hebt dan immers wel bijna een heel examen gehad, ik was net 2 straten
door en er was absoluut niks gebeurd waarop in had kunnen zakken.
Het plezier is al lang weg. Ik wou dat ik er echt nooit aan begonnen was... Als
klap op de vuurpijl vind mijn instructrice dat ik deels schuld heb (mijn bocht
was te ruim volgens haar) en dat ik toch mijn geld niet terug krijg.... ze doet
ook heel koeltjes tegen me sinds het is gebeurd. De examinatrice vond juist niet
dat mijn bocht te ruim was, volgens haar reed ik al tegen de stippellijn en kon
ik moeilijk in een bocht op de andere weghelft gaan rijden, je moet immers
tegenliggers verwachten.
denken om gewoon voor BNOR, staatsexamen te gaan, want ik ben klaar met het CBR.

That's sick.... ik dacht dat het CBR niet zou rijden op dagen met sneeuw en ijzel. En dan nog 210 euro extra bijbetalen ? wow helemaal klote...
Era Vulgaris
pi_24944530
quote:
Jezus dan heb je écht pecht zeg
Als ik haar was zou ik sowieso al een andere instrutrice/rijschool nemen, het kan niet zo zijn dat je zóveel geld uitgeeft en je je dan nog bijna schuldig moet voelen tegenover je instructrice
Erg sneu voor haar...
  zondag 6 februari 2005 @ 17:05:18 #223
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24955611
quote:

Zoals ik hierboven al heb uitgelegd heeft dit geen enkele zin. BNOR is een aparte divisie van het CBR waar je examen moet doen als je eenmaal 4x bent gezakt. Het is dus niet iets wat je kunt kiezen en je wordt er ook niet anders beoordeeld dan bij het CBR. Desalniettemin kan ik me voorstellen dat het voor je vriendin wel prettiger is, omdat de examinatoren van het BNOR speciaal zijn opgeleid om om te gaan met extreem zenuwachtige kandidaten. Door alles wat er is gebeurt kan ik me voorstellen dat je vriendin inmiddels behoorlijk zenuwachtig is! Maargoed: ze zal eerst nog een keer examen moeten doen bij het CBR (en hopelijk slaagt ze dan wel!), want ze kan niet zelf beslissen bij het BROR examen te gaan doen.

4000 euro is een hoop geld, dat zal niemand ontkennen. Maar het grootste deel van dit geld zit in de rijlessen (de kosten voor een examen bij het CBR zijn iets meer dan 80 euro, de rest zijn kosten van de rijschool!). Het kan natuurlijk zijn dat je vriendin gewoon vrij veel lessen nodig heeft, maar het kan ook zijn dat ze zijn een rijschool of instructeur zit die niet zo denderend is, of waarmee het gewoon niet klikt. Zeker als haar verhouding met de huidige instructeur nogal is verpest bestaat natuurlijk altijd de mogelijkheid om te switchen. Kijk bij het kiezen van de rijschool ook eens op http://www.rijschoolgegevens.nl/ (ze kan hier ook de gegevens van haar huidige rijschool bekijken). Let wel: slagingspercentages zeggen natuurlijk niet alles!

Tenslotte nog het gebeuren met het examen. Het lijkt me zinvol als je vriendin haar verhaal eens duidelijk op papier zet en hiermee naar de klachtenafdeling van het CBR regiokantoor bij haar in de buurt gaat (adressen kun je vinden op http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=79 ). Laat in de klachtbrief eventuele klachten over de rijschool buiten beschouwing; het CBR kan hier niets aan doen (hiervoor moet je bij de rijschool, of eventueel bij de brancheorganisatie van je rijschool zijn). Ze zullen op zijn minst zeer serieus naar de klacht kijken!

Succes!
pi_24970608
Hmm in mijn boek staat nu een groot hoofdstuk over de motorfiets, waar die allemaal mee uitgerust moet zijn en wat verplicht is etc. Dat hoef ik toch niet te leren of wel
pi_24971404
quote:
Op maandag 7 februari 2005 13:58 schreef heaven7 het volgende:
Hmm in mijn boek staat nu een groot hoofdstuk over de motorfiets, waar die allemaal mee uitgerust moet zijn en wat verplicht is etc. Dat hoef ik toch niet te leren of wel
als je bezig bent met rijbewijs A, moet je deze dingen wel leren.
Net als met de auto moet je een aantal dingen aan de motorfiets kunnen benoemen.
Voor B hoef je ze niet te leren
pi_24971988
Wat ben ik blij dat ik na 1500 ¤ klaar was /
  maandag 7 februari 2005 @ 15:42:17 #227
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24972117
4000 euro is ook extréém veel! Als je er vanuitgaat dat een rijexamen ongeveer 200 euro kost (waarvan dus zo'n 120 euro voor de rijschool) en ze heeft er 3 gedaan ( = 600 euro) dan is de rest opgegaan aan rijlessen. Dat is 3400 euro! Bij een prijs van 35 euro per les, zit ze op bijna 100 lessen... Oef!
pi_24973044
Ik doe gewoon theorie examen voor de auto, lijkt me nogal onzinnig dat ik die dingen zou moeten leren.
  maandag 7 februari 2005 @ 19:25:28 #229
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24975272
Era Vulgaris
  dinsdag 8 februari 2005 @ 09:20:56 #230
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24983616
quote:
Op maandag 7 februari 2005 19:25 schreef Vassili_Z het volgende:
Wat meer toelichting

http://www.rijprocedure.o(...)lagingspercentages-1
Een uitgebreid artikel, nogal warrig geschreven. Grote nadeel van het artikel is dat zaken die vast ooit wel eens voorkomen worden voorgesteld als de normale gang van zaken (zowel waar het gaat om rijscholen als om het CBR). Jammer. Zo blijven de broodje aap verhalen in de wereld...
pi_24984253
Hmmm nog een vraag, krijg je veel van die plaatjes waar agenten die stoptekens uitvoeren? Die moet ik er nog even goed instampen, en krijg je veel van die voorrangssituaties? Zovan een plaatje met een kruispunt en 3 verschillende auto's en dan moet jij zeggen wie voor wie mag enzo.. Daarmee heb ik nog moeite namelijk.
pi_24984749
Die vragen met de agent als verkeersregelaar heb ik het laatste examen niet voorbij zien komen. Dus die zal waarschijnlijk niet vaak voorkomen. Over voorrangsregels enzo: Die zou ik wel goed leren, omdat het een van de belangrijkste dingen zijn die in het verkeer voorkomen. Je wordt tegenwoordig doodgegooid met die 3d-plaatjes met verkeerssituaties op kruispunten.
pi_24985646
Ja het gekke is dat die echte verkeerssituaties geen probleem zijn Maar die plaatjes van bovenaf met 3 verschillende voertuigen, daar heb ik problemen mee. Ik weet eigenlijk niet goed waarom. Wellicht omdat het er niet realistisch uitziet ofzo.. maar de voorrangsregels op zich ken ik prima.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 12:33:18 #234
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_24986581
die zul je dus echt wel moeten kennen en zijn juist veel gemakkelijker dan echte situaties omdat enkel het nodige word afgebeeld. dus markeringen , voertuigen en borden etc.

Dan ken je het dus niet, want je kunt heel gemakkelijk redeneren via een plaatje hoor.
pi_24989217
Uhm, ik ken het dus wel want ik heb er alleen problemen mee als ze zo'n plaatje laten zien. Verder gaan praktisch alle voorrangsplaatjes goed, op de voetgangers na zo nu en dan.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 18:02:35 #236
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_24990701
ja dat is dan een probleem want bij het theorie laten ze die plaatjes dus zien.

het is THEORIE niet praktijk, dus leer t maar
pi_24991157
Ik zal me er nog eens flink in verdiepen
  woensdag 9 februari 2005 @ 13:11:21 #238
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_25005394
Ik heb morgen theorie examen. Ik heb de cd-rom van VekaBest aan de kant geflikkerd, daar staan echt idiote vragen in plus dat het tegenstrijdig is met wat er in het ANWB boek staat. In het ANWB boek staat dus dat bij een personenauto een niet deelbare lading op het dak vervoerd niet meer dan 20 cm aan elke kant mag uitsteken mits de totale breedte van de auto de 2.55 niet overschrijdt (allemaal nu uit he blote hoofdje he? ) Bij VekaBest cd-rom kwam de vraag: de lading steekt aan beide kanten 15 cm uit, mag u nu gaan rijden? Ikke dus "ja" antwoorden...was het fout!!
Ik heb dus het oefenboek van de ANWB gehaald, van de eerste keer alle tentamens heb ik er 7 gehaald en 3 gezakt met een totaal van de 500 vragen 48 fout. Dus gemiddeld gezien, geslaagd. Nu ben ik alle tentamens overnieuw aan het doen om van mijn fouten te leren. Ik heb er nu 7 gedaan en alle geslaagd. Ik ben heel benieuwd hoe het morgen gaat, maar als het ANWB boek leren en het oefenboek e.d. voldoende is dan maak ik toch wel een goede kans om te slagen.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 9 februari 2005 @ 14:03:52 #239
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_25006160
ik had geen cd rom, geen oefenboek

enkel een 300 vragenboekje uit 2001.

3 ft
  woensdag 9 februari 2005 @ 14:27:04 #240
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_25006534
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 14:03 schreef Pumatje het volgende:
ik had geen cd rom, geen oefenboek

enkel een 300 vragenboekje uit 2001.

3 ft
Dus je kreeg het meeste verkeerssituaties, borden e.d.? Niet van die vragen hoe je je remafstand berekend enzo?
  woensdag 9 februari 2005 @ 15:01:29 #241
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_25006902
jawel, juist wel.

Maar die had ik ook fout natuurlijk, je kijkt bij antwoorden.
Ah de afstand die je moet houden is zo en zo...

na 2e keer zon soort vraag weer bij antwoorden gekeken. ah weer fout.
en toen begon ik een logisch patroon te ontdekken en maakte mijn eigen formule.

mistachterlicht mag pas aan bij zicht minder dan... ik vulde maar wat in.
keek bij antwoorden, ah 50 meter. schreef het op.

zo heb ik het geleerd, zonder boekje dus en zonder cd rom, enkel hele oude vragen 300 stuks.

toch geslaagd, 1e keer 3 ft.

ik kreeg alles gewoon, ook verkeersituaties, maar ook wat borden betekenen, die medicijnen dinges enzo.
  woensdag 9 februari 2005 @ 15:08:32 #242
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_25007011
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 15:01 schreef Pumatje het volgende:

ik kreeg alles gewoon, ook verkeersituaties, maar ook wat borden betekenen, die medicijnen dinges enzo.
Ik weet zo'n beetje alles wat in het boek staat. ik heb echt elke dag zitten leren, twee weken lang Maximale lengte van auto, auto + kar, laadvermogen blahblahblah. Maar er staat dus echt nergens in het boek hoe je je remafstand berekent, wel heb ik inmiddels via de cd-rom geleerd dat je gemiddelde afstand per meter is: aantal kilometers per uur, gedeeld door 100 en dan X 3. Maar wat je daar nu aan hebt om dat te weten. En trouwens zo snel kan ik dat nooit uitrekenen.

p.s. hoeveel tijd heb je eigenlijk per vraag, en worden de meerkeuzeantwoorden 1 voor 1 gegeven of allemaal tegelijk? Is het op 1 groot scherm of heeft ieder zijn eigen monitor?

Wat wil ik veel weten he? sorrie hoor, ik ben een beetje nerveus
  woensdag 9 februari 2005 @ 15:13:34 #243
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25007098
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 15:08 schreef Puckzzz het volgende:
p.s. hoeveel tijd heb je eigenlijk per vraag, en worden de meerkeuzeantwoorden 1 voor 1 gegeven of allemaal tegelijk? Is het op 1 groot scherm of heeft ieder zijn eigen monitor?

De tijd per vraag verschilt per vraag (voor open vragen krijg je bijvoorbeeld iets meer tijd). Bij meerkeuze staan alle antwoorden tegelijk in je scherm en worden ze één voor één opgelezen.
Er zijn meerdere schermen in één lokaal, maar je hebt niet je "eigen" scherm. Wel je eigenantwoordenkastje natuurlijk
  woensdag 9 februari 2005 @ 15:17:47 #244
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25007166
Op http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=200 kun je trouwens een korte oefening doen. Dan heb je een aardig beeld van de tijd die je krijgt en hoe de vragen eruit zien...
  woensdag 9 februari 2005 @ 15:19:56 #245
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_25007192
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 15:08 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Ik weet zo'n beetje alles wat in het boek staat. ik heb echt elke dag zitten leren, twee weken lang Maximale lengte van auto, auto + kar, laadvermogen blahblahblah. Maar er staat dus echt nergens in het boek hoe je je remafstand berekent, wel heb ik inmiddels via de cd-rom geleerd dat je gemiddelde afstand per meter is: aantal kilometers per uur, gedeeld door 100 en dan X 3. Maar wat je daar nu aan hebt om dat te weten. En trouwens zo snel kan ik dat nooit uitrekenen.

ik heb die vraag van remafstand niet gehad, ook niet tegengekomen in mijn antwoordenboekje .
maar je hebt ruim de tijd, want alles word opgelezen, en dan zit je al vaak met je antwoord klaar, daardoor had ik ook 1 ft ik drukte al voordat je de kans kreeg te antwoorden, en dan denk je dat je al geantwoord hebt, dus eigelijk zelfs 2ft .

maar ik had 2 dagen van te voren geleerd, het zat er bij mij heel snel in, heel raar.
Maar ik heb ook een RIS cursus gevolgd ( rij op leiding in stappen )

dan heb je dus al een boekje voor elke les met je instructeur waar je de handelingen thuis al doorneemt, SUPER handig, daardoor kende ik denk ik alles al.

ik was ook zeer nerveus voor de toets, had een half pakje naar binnen gestoomt.
en dacht na de 1e 10 vragen van, oke laat dit maar zitten, mag ik nu al weg.
kwam ze naar buiten, en ik was aan de beurt, proficitiat zei ze tegen me.

ik had 3 ft, whoehohoeee

was wel leuk.

wees niet te nerveus en maakje neit druk om iets dat je niet weet, dan maar die fout denk, zo maar.
  woensdag 9 februari 2005 @ 15:24:29 #246
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_25007258
Net nog ff dat kleine examentje op de site van CBR gedaan, alle 10 vragen goed, je kan daar ook een alcoholtest doen om te kijken wat je daarvan weet. Ook 8 van de tien goed. Ik moet me denk ik niet zo druk maken, maar het is zoooo belangrijk voor me dat ik slaag morgen. De 24e begint mijn 8 daagse rijopleiding maar dan moet ik dus wel theorie hebben
pi_25009707
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 13:11 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb morgen theorie examen. Ik heb de cd-rom van VekaBest aan de kant geflikkerd, daar staan echt idiote vragen in plus dat het tegenstrijdig is met wat er in het ANWB boek staat. In het ANWB boek staat dus dat bij een personenauto een niet deelbare lading op het dak vervoerd niet meer dan 20 cm aan elke kant mag uitsteken mits de totale breedte van de auto de 2.55 niet overschrijdt (allemaal nu uit he blote hoofdje he? ) Bij VekaBest cd-rom kwam de vraag: de lading steekt aan beide kanten 15 cm uit, mag u nu gaan rijden? Ikke dus "ja" antwoorden...was het fout!!
Ja dat had ik ook, je moet goed kijken want daar bedoelen ze dat het gemarkeerd moet zijn als het meer is dan 10 cm, en dat is bij die vraag niet dus zo mag je niet gaan rijden. Die 20 cm aan elke kant is ook bij vekabest zo.
pi_25009753
Overigens heb ik ook theorie morgen dus. BIBBER! Waar zit jij Puckzzz? En hoe laat? Ik half 11.
pi_25011074
tvp, in september wordt ik 18. Ik kan dan qua financiën direct aan de slag.
Maar ik ben nu re.search aan het plegen.
  woensdag 9 februari 2005 @ 20:47:48 #250
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_25011535
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 18:57 schreef heaven7 het volgende:
Overigens heb ik ook theorie morgen dus. BIBBER! Waar zit jij Puckzzz? En hoe laat? Ik half 11.
Eindhoven 3 uur eerst de hele ochtend nog een theoriedag van de ANWB waar ik al mijn lastige vragen mag deponeren

Ineens voel ik me erg rustig. Ik weet niet waarom. Ik heb nog de laatste tentamens uit het boek gemaakt, alle tien geslaagd. Ik heb de dingen die ik fout gedaan heb onthouden wat daar de goede antwoorden dan van zijn enzo. Maarja........je weet maar nooit wat de zenuwen morgen met me doen, en wat voor een vragen ik ga krijgen natuurlijk.

Heaven7: Heeeeeel veel succes morgen

Ik tsjek morgen dit topic om de uitslag te lezen en de mijne te geven
pi_25011785
Jij ook heel veel succes! En onthou die regel dat het gemarkeerd moet zijn, als het aan beide zijden 15 cm uitsteekt mag je alleen gaan rijden als het gemarkeerd is, stink er niet in! En denk ook aan de aanhangwagen op de snelweg etc, niet harder dan 80.
pi_25012261
Ok, ik moet dus rijlessen doen voordat ik me rijexamen mag halen. Maar ik kan al goed autorijden, maar daar heeft de rijschool denk ik geen boodschap aan. Toch hoop ik dat ik minder lessen nodig heb. Iemand enig idee rond hoeveel lessen dat zal uitkomen?
De status 'bagger-user' voorbij
  woensdag 9 februari 2005 @ 21:46:47 #253
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_25012672
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 21:27 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Ok, ik moet dus rijlessen doen voordat ik me rijexamen mag halen. Maar ik kan al goed autorijden, maar daar heeft de rijschool denk ik geen boodschap aan. Toch hoop ik dat ik minder lessen nodig heb. Iemand enig idee rond hoeveel lessen dat zal uitkomen?
Aangezien je al goed kan autorijden (ik weet niet hoe goed) gok ik op 15 tot 20 lessen.
Era Vulgaris
pi_25012815
Dat zou wel tof zijn
  woensdag 9 februari 2005 @ 22:10:46 #255
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_25013123
Ik had net mn aller-aller-aller laatste reguliere rijles voor mn examen... Aantal dingen doorgenomen.
Ook onder de motorkap.. Was die vent vergeten.. *zucht* maar dat was niet moeilijk

Ik begin nu wel zenuwachtig te worden voor vrijdag.. Ik ga er vanuit dat ik zak, omdat het vorige week heel erg kut ging (wel beter, want nu had ik een wake up call), dus eigenlijk kan het alleen maar meevallen.
Misschien zeggen meer mensen dit, maar ik weet eigenlijk bijna zeker dat ik zak
Mn instructeur zegt dat ik het echt wel ga halen (maar wat weet hij nou, hij stopt voor groen licht, zie eerdere post)

Enniewee... Wens me succes!
I'll be needing it

En blijf een beetje uit de buurt van 't CBR in Rotterdam Noord.. Dan heb ik wat meer ruimte

Ik post vrijdagavond nog wel..
pi_25013241
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:10 schreef M_M het volgende:
Ik had net mn aller-aller-aller laatste reguliere rijles voor mn examen... Aantal dingen doorgenomen.
Ook onder de motorkap.. Was die vent vergeten.. *zucht* maar dat was niet moeilijk

Ik begin nu wel zenuwachtig te worden voor vrijdag.. Ik ga er vanuit dat ik zak, omdat het vorige week heel erg kut ging (wel beter, want nu had ik een wake up call), dus eigenlijk kan het alleen maar meevallen.
Mn instructeur zegt dat ik het echt wel ga halen (maar wat weet hij nou, hij stopt voor groen licht, zie eerdere post)

I'll be needing it

En blijf een beetje uit de buurt van 't CBR in Rotterdam Noord.. Dan heb ik wat meer ruimte

Succes
  woensdag 9 februari 2005 @ 23:35:35 #257
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_25014994
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:10 schreef M_M het volgende:

I'll be needing it

Wij duimen voor je....
Misschien helpt het om een redbull (of een imitatie daarvan) te drinken een half uurtje voor je examen gaat doen.
Ok, het is niet rustgevend, maar wel goed voor je oplettendheid !
Enne, neem een goed boek mee naar het CBR voor als je moet wachten. Helpt hoor
Era Vulgaris
  donderdag 10 februari 2005 @ 01:03:06 #258
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_25016705
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 15:24 schreef Puckzzz het volgende:
Net nog ff dat kleine examentje op de site van CBR gedaan, alle 10 vragen goed, je kan daar ook een alcoholtest doen om te kijken wat je daarvan weet. Ook 8 van de tien goed. Ik moet me denk ik niet zo druk maken, maar het is zoooo belangrijk voor me dat ik slaag morgen. De 24e begint mijn 8 daagse rijopleiding maar dan moet ik dus wel theorie hebben
sorry maar die opleidingen zijn echt vaak troep
slagingspercentage is er ook niet hoog bij, zoiets als rijden leer je door alles even ook te laten rusten. en daarna relativeren.

maar maak je niet druk over je theorie

je zult slagen ik weet het zker
pi_25017533
quote:
Op zondag 6 februari 2005 17:05 schreef Hik het volgende:

[..]

4000 euro is een hoop geld, dat zal niemand ontkennen. Maar het grootste deel van dit geld zit in de rijlessen (de kosten voor een examen bij het CBR zijn iets meer dan 80 euro, de rest zijn kosten van de rijschool!). Het kan natuurlijk zijn dat je vriendin gewoon vrij veel lessen nodig heeft, maar het kan ook zijn dat ze zijn een rijschool of instructeur zit die niet zo denderend is, of waarmee het gewoon niet klikt. Zeker als haar verhouding met de huidige instructeur nogal is verpest bestaat natuurlijk altijd de mogelijkheid om te switchen. Kijk bij het kiezen van de rijschool ook eens op http://www.rijschoolgegevens.nl/ (ze kan hier ook de gegevens van haar huidige rijschool bekijken). Let wel: slagingspercentages zeggen natuurlijk niet alles!

Tenslotte nog het gebeuren met het examen. Het lijkt me zinvol als je vriendin haar verhaal eens duidelijk op papier zet en hiermee naar de klachtenafdeling van het CBR regiokantoor bij haar in de buurt gaat (adressen kun je vinden op http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=79 ). Laat in de klachtbrief eventuele klachten over de rijschool buiten beschouwing; het CBR kan hier niets aan doen (hiervoor moet je bij de rijschool, of eventueel bij de brancheorganisatie van je rijschool zijn). Ze zullen op zijn minst zeer serieus naar de klacht kijken!

Succes!
Dan had ik toch wel geluk, mijn eerste 2 examens waren inbegrepen in het pakket van 30 lessen dat ik had (1300 euro) alleen had ik die tussentijdse toets nooit moeten nemen, net als de rijopleiding in stappen is dat pure geldverspilling
Toch denk ik dat er veel meer van dit soort extreme gevallen zoals die van m'n vriendin zijn, kandidaten die 4 keer (onterecht) zakken vanwege zenuwen of onvoorziene (weers-of verkeersomstandigheden en duizenden euro's armer zijn, dan zakt de moed je wel in de schoenen en moet je nog maar genoeg geld hebben of niet zo gefrustreerd zijn dat je er helemaal de brui aan geeft en niet eens meer een rijbewijs hoeft, zoals user BMWM3 geloof ik, of heeft ie 'm inmiddels al?
Ik hoop echt dat ze de 4e keer slaagt en zal je advies aan haar doorgeven, bedankt!
Morgen even lekker naar de Ikea met de bolide...
pi_25017579
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:35 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Wij duimen voor je....
Ok, het is niet rustgevend, maar wel goed voor je oplettendheid !
Ik heb een aantal paracetamolletjes ingenomen voor m'n examen, daar schijn je ook alert van te worden
En 2 bananen als ontbijt, daar schijn je weer rustig van te worden, en het kauwen op een kauwgompje schijnt de concentratie met 12% te bevorderen, is onderzoek naar gedaan
Bij mij heeft het waarschijnlijk geholpen want ik ging overdreven kijken, reed lekker met het verkeer mee en bleef rustig toen ik een foutje maakte
Succes iedereen die nog examen moet doen, jullie halen het wel, gewoon even laten zien dat je kan rijden...
  donderdag 10 februari 2005 @ 08:43:36 #261
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25018758
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 02:18 schreef ilona-scuderia het volgende:
Toch denk ik dat er veel meer van dit soort extreme gevallen zoals die van m'n vriendin zijn, kandidaten die 4 keer (onterecht) zakken vanwege zenuwen of onvoorziene (weers-of verkeersomstandigheden en duizenden euro's armer zijn...
Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die onterecht 4 keer zakken, sorry hoor...
Dat je één, of misschien twee maal pech hebt met weer, dat je zenuwachtig bent en het slecht klikt met de examinator... daar kan ik misschien nog inkomen. Maar 4 keer?!?! Dan is er gewoon echt nog wat mis met je rijstijl, sorry. Nogmaals: kans is ook dat je rijschool of rijinstructeur niet past bij jouw leerstijl. En in het geval van je vriendin (rekensommetje hierboven: bijna 100 lessen...en geloof me: dat is niet gewoon!) is dat zeker een optie...

En dan nog wat anders: iedereen is méér nerveus voor een examen, dat is logisch. Maar je kunt je afvragen in hoeverre extreme zenuwen iemand, zoals jij aangeeft "onterecht" laten zakken. Als iemand zó nerveus reageert op een examen, hoe reageert iemand dan op een stressvolle, ingewikkelde verkeerssituatie?
  donderdag 10 februari 2005 @ 08:50:03 #262
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25018802
By the way, voor de liefhebbers...

Tijdens het nationaal verkeersexamen op tv (27 maart) zullen de volgende mensen examen gaan doen: Mieke de Boer (dartster), Mark van der Linden (society verslaggever), Ali B. (rapper) en Kelly (alweer ).
  donderdag 10 februari 2005 @ 09:37:17 #263
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_25019218
Zouden ze Ali B achteruit laten inparkeren denk je ?
  donderdag 10 februari 2005 @ 13:26:13 #264
26631 Boink
Ik ben er klaar voor!
pi_25022608
Hello, Aangezien ik binnenkort mag beginnen met lessen enzo Wil ik wel es weten wie ervaring heeft met bepaalde methodes.
Nu heb ik gehoord, dat bij RIS het slagingspercentage hoger is en het "makkelijker" is. Dus heeft iemand hier ervaring mee, of andere methoden. Informeer me
  donderdag 10 februari 2005 @ 14:21:41 #265
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25023384
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 13:26 schreef Boink het volgende:
Hello, Aangezien ik binnenkort mag beginnen met lessen enzo Wil ik wel es weten wie ervaring heeft met bepaalde methodes.
Nu heb ik gehoord, dat bij RIS het slagingspercentage hoger is en het "makkelijker" is. Dus heeft iemand hier ervaring mee, of andere methoden. Informeer me
Grappig, ik zit er net een stukje over te lezen...
(Ik heb zelf al 11 jaar mijn rijbewijs dus kan niet zeggen hoe het me zélf bevalt!)

Korte quote: van de RIS-kandidaten die vorig jaar voor de eerste keer opgingen voor het examen slaagde 69,4%, tegenover een landelijk gemiddelde van 47,15%

Dat klinkt wel ok dus...

Meer over de RIS: http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=36
pi_25023820
En geslaagd met 2 fout
pi_25024007
stuk makkelijker dan die oefentoetsen hè
  donderdag 10 februari 2005 @ 15:44:04 #268
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25024549
Gefeliciteerd!
pi_25024865
Dank jullie wel! Er zaten een heleboel vragen bij met exact dezelfde plaatjes en tekst als die ik heb geleerd dus dat was wel fijn. En idd een stukje makkelijker toch wel Toch een aantal dingen die ik niet wist zoals, een aanhangwagen weegt meer dan 900 kilo, wanneer moet deze apk gekeurd worden? Nah iets van nooit, eens per jaar of eens per 3 jaar. Echt niet geleerd hoor Had eens per jaar gegokt en dat was goed
  donderdag 10 februari 2005 @ 18:22:14 #270
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_25026314
gefeliciteerd

En boink
ik volgde ook de RIS cursus en die is echt heeeeel goed en gemakkelijk
je krijgt een boekje en dan neem je voor dat je gaat lessen al door wat je gaat behandelen.
eitje
  donderdag 10 februari 2005 @ 18:45:26 #271
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_25026600
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 16:19 schreef heaven7 het volgende:
Dank jullie wel! Er zaten een heleboel vragen bij met exact dezelfde plaatjes en tekst als die ik heb geleerd dus dat was wel fijn. En idd een stukje makkelijker toch wel Toch een aantal dingen die ik niet wist zoals, een aanhangwagen weegt meer dan 900 kilo, wanneer moet deze apk gekeurd worden? Nah iets van nooit, eens per jaar of eens per 3 jaar. Echt niet geleerd hoor Had eens per jaar gegokt en dat was goed
gefelicteerd!!!

Ik ben ook geslaagd 1 fout

enneh dat van die apk op een aanhangwagen, die had ik ook en het antwoord was dus "nooit" heb jij ooit gehoord van iemand dat 'ie zijn aanhangwagen moest laten keuren?? Ik had 1 fout en dat was van het politiemannetje met zijn arm naar voren, en welk verkeer dan moest stoppen. Kijk je formuliertje nog maar eens na
  donderdag 10 februari 2005 @ 18:48:57 #272
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_25026645
goooooed hoor
proficiat, je zou je ook moeten schamen wil je zakken voor je theorie
pi_25026808
Ik ken uberhaupt niemand met een auto plus aanhangwagen, laat staan dat mensen mij vertellen dat ze hun auto moeten laten keuren Dus nee, dat kan ik niet weten.
Valt dat dan onder catagorie "Algemene bepalingen verkeerswetgeving?

Suggereer alsjeblieft niet dat ik dom ben want ik ben wel mooi geslaagd met maar 2 fout hoor
  donderdag 10 februari 2005 @ 19:15:37 #274
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_25026968
Whohoooo Senorita!! wie suggereert dat je dom bent? Ik iig niet hoor! Ik zeg alleen maar dat ik die vraag ook heb gehad en dat ik als antwoord "nooit" heb geggeven en dat dat bij mij goed was!

Ik feliciteer je toch ook hierboven???? beetje lichtgeraakt? je moet juist blij zijn vandaag!! vier het een beetje!! je bent iig door de eerste fase heen!

Ik vat er iig nog een pilske op! Proost! jaja ik weet dat dat anderhalf uur nodig heeft om weer af te breken in het lichaam en dat ik er rekening mee moet houden dat ik morgen nog op de scooter naar mijn werk moet
pi_25027599
Goeie reactie, schop onder mn kont heb ik nodig! Sorry.

Ook gefeliciteerd natuurlijk
  donderdag 10 februari 2005 @ 20:30:13 #276
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_25027931
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:59 schreef heaven7 het volgende:
Jij ook heel veel succes! En onthou die regel dat het gemarkeerd moet zijn, als het aan beide zijden 15 cm uitsteekt mag je alleen gaan rijden als het gemarkeerd is, stink er niet in! En denk ook aan de aanhangwagen op de snelweg etc, niet harder dan 80.
dit hoeft helemaal niet gemarkeerd te worden
pi_25027991
Uh, jawel, als het meer dan 10 cm uitsteekt moet dat gemarkeerd zijn.
  donderdag 10 februari 2005 @ 21:58:45 #278
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_25029314
hoe dan?
pi_25029706
Met markeringsborden, van die rode met witte strepen.
  donderdag 10 februari 2005 @ 22:37:34 #280
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_25030077
Begonnen ergens in september, morgen laatste les.

Dan heb ik 31 uur erop zitten en dan a.s. woensdag m'n examen!
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
pi_25039216
Vandaag voor de 3e keer op geweest binnen een maand tijd en... ik ben GESLAAGD

Om vijf uur ging ik pitten Half 11 werd ik wakker... En om 10:40 uur stond de lesauto alweer voor de deur. En ik was gaar Maar goed ben toch geslaagd

Had het voordeel dat ik dezelfde examinator had En hij werd zelf ook beoordeeld door een mentor die meereed (waardoor mijn rijinstructeur niet mee mocht rijden )

Maar goed. Ik ben geslaagd

[ Bericht 3% gewijzigd door Dipstaart op 11-02-2005 19:29:42 ]
pi_25040178
* wanneer je begonnen bent 22 februari 2004

* of en wanneer je geslaagd bent. Theorie; 11 juni 2004 (1e keer, 1 fout), Praktijk; 27-09-2004 (1e keer )

* hoeveel lessen je hebt gehad. 35 lessen van 1,5 uur, maar met een pauze van 2 maanden

* hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen mijn instructeur was pendaalgeil.

* natuurlijk ook alles over je motor/brommer rijbewijs en al het andere wat met je rijbewijs te maken heeft. brommer heb ik al iets van 3 jaar, gehaald na 3 keer
  vrijdag 11 februari 2005 @ 14:35:07 #283
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_25040470
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:35 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Wij duimen voor je....
Je had harder moeten duimen!!

Basterds hebben me laten zakken
Volgende keer beter

Het kan ook een beetje aan de zenuwen hebben gelegen dat ik een weg inreed die ik niet in mocht rijden en in zn 3 op wilde trekken vanaf een helling.. Minor details

*zucht*
  vrijdag 11 februari 2005 @ 20:20:05 #284
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_25046068
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 14:35 schreef M_M het volgende:

[..]

Volgende keer beter

Het kan ook een beetje aan de zenuwen hebben gelegen dat ik een weg inreed die ik niet in mocht rijden en in zn 3 op wilde trekken vanaf een helling.. Minor details

*zucht*
damn, altijd moeilijk om op een slecht nieuws-bericht te reageren.
Wat zei je instructeur ervan ?
Era Vulgaris
pi_25047127
quote:

Volgende keer beter

*zucht*
Baluh De volgende keer zullen we onze duimen blauw draaien!
Kop op he!
  vrijdag 11 februari 2005 @ 23:26:36 #286
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_25048874
komt goed

[ Bericht 10% gewijzigd door Pumatje op 11-02-2005 23:31:59 ]
pi_25049388
ik snap niet wat iedereen gek doet met bananen eten voor die tijd en gestress

Ik ben gewoon in die auto gaan zitten en gaan rijden zoals ik altijd doe, ff rijden en klaar was ik

Jullie moeten jezelf niet zo opfokken en zo gestressed doen! gewoon relaxed man..

Ik heb 'm in 20 lessen in 1x gehaald en nog nooit ge-oefend met mn pa voor die tijd ofzo.

ik ben wel auto-freak maar of dat nou echt helpt
pi_25051311
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 00:04 schreef hoidoei het volgende:
-stoer verhaal-
Je hebt gewoon veel minder last van zenuwen/faalangst/stress dan de meeste examenkandidaten...
  zaterdag 12 februari 2005 @ 10:47:26 #289
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_25053379
quote:

[..]

Volgende keer beter

*zucht*
de magische 2e versnelling,

maar wel stom van je van die weg waar je niet inmocht

volgende keer beter
  zaterdag 12 februari 2005 @ 15:00:57 #290
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_25056934
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 20:20 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

damn, altijd moeilijk om op een slecht nieuws-bericht te reageren.
Wat zei je instructeur ervan ?
Dat ie me niet meer herkende door mn zenuwen enzo.. Ik ben normaal wel vrij zelfverzekerd (in het verkeer dan) en ik maak niet zo van die fouten in mn lessen
Ik verlamde gewoon ofzo.. Het is balen, en het kost een hoop geld, maar ik heb mn rijbewijs niet heel erg nodig, dus ik ga er niet om in een hoekje zitten huilen ofzo..
Het is meer zodat ik in de toekomst wat meer mn eigen weg kan, en onafhankelijker kan zijn enzo..

18 Maart moet ik weer... Om 8 uur 's ochtends! Dat is op zich wel gunstig, want dan is het druk en kom ik tenminste niet weer uit in Schiedam (vanaf Rotterdam Noord CBR), waar ik nog nooit geweest ben!
En ja, die straat inrijden was lomp.. Zo lomp.. Dat er een nieuw woord voor verzonnen moet worden

Thanks iig allemaal voor het duimen, en de peptalks..
  maandag 14 februari 2005 @ 09:30:01 #291
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25082588
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 01:54 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Je hebt gewoon veel minder last van zenuwen/faalangst/stress dan de meeste examenkandidaten...
Maar hij heeft wel gelijk dat je met bananen en al dat andere gedoe weinig oplost. Uiteindelijk zit het gewoon tussen je oren....
pi_25086474
JAAAA Heb net mijn rijbewijs gehaald. Woei, had wel 2 keer op de verkeerde baan voorgesorteerd, maar dat vergeet ik maar. Olé, hop de auto in!
  maandag 14 februari 2005 @ 16:02:09 #293
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_25087055
quote:
Op maandag 14 februari 2005 15:09 schreef Infinity123 het volgende:
JAAAA Heb net mijn rijbewijs gehaald. Woei, had wel 2 keer op de verkeerde baan voorgesorteerd, maar dat vergeet ik maar. Olé, hop de auto in!
Gefeliciteerd !!!!
In 1 keer als ik vragen mag ???
En hoe was je examinator ??? Toe...vertel eens wat meer
Era Vulgaris
pi_25087639
quote:
Op maandag 14 februari 2005 09:30 schreef Hik het volgende:

[..]

Maar hij heeft wel gelijk dat je met bananen en al dat andere gedoe weinig oplost. Uiteindelijk zit het gewoon tussen je oren....
Toch is zo'n banaan een lekkere houvast, al is het alleen maar de gedachte dat je er rustig van zou worden, er zit immers een rustgevend stofje in bananen (guerana?)
En die paracetamolletjes maakten me misschien ook iets alerter, en kauwgum kauwen verhoogt de concentratie met 11% , is wetenschappelijk onderzocht
Gefeliciteerd Infinity123, rustig aan hè...

[ Bericht 5% gewijzigd door ilona-scuderia op 14-02-2005 17:10:58 ]
pi_25087957
quote:
Op maandag 14 februari 2005 16:02 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Gefeliciteerd !!!!
In 1 keer als ik vragen mag ???
En hoe was je examinator ??? Toe...vertel eens wat meer
Ja, in 1 keer! En mijn examinator was echt een enorme eikel. Toen ik fietsertjes wilde inhalen en daarvoor even op het gaspedaal trapte, kreeg ik als reactie: "Heej, ben je suicidaal ofzo?!"
Nou ja, goed dan. Heb me wel vergist in een voorsorteerstrook. Toen ik hem uitlegde dat dit vast door de zenuwen kwam zei hij: "kutsmoes! Ik hoor dat iedere dag" Nou ja, das dan zijn probleem.'
Anyway, hij zei dat het er wel mee doorkon en zonder mijn goeiedag te beantwoorden mocht ik het kamertje weer uit.
pi_25088085
Wat een ass Maar he! Je bent geslaagd, boeie Gefeliciteerd!
  maandag 14 februari 2005 @ 18:15:05 #297
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_25088255
YEah good job

nu geen fietsers meer aanrijden he
  maandag 14 februari 2005 @ 22:06:21 #298
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_25091073
quote:
Op maandag 14 februari 2005 17:54 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

Ja, in 1 keer! En mijn examinator was echt een enorme eikel. Toen ik fietsertjes wilde inhalen en daarvoor even op het gaspedaal trapte, kreeg ik als reactie: "Heej, ben je suicidaal ofzo?!"
Nou ja, goed dan. Heb me wel vergist in een voorsorteerstrook. Toen ik hem uitlegde dat dit vast door de zenuwen kwam zei hij: "kutsmoes! Ik hoor dat iedere dag" Nou ja, das dan zijn probleem.'
Anyway, hij zei dat het er wel mee doorkon en zonder mijn goeiedag te beantwoorden mocht ik het kamertje weer uit.
Haha...hij heeft wel gevoel voor humor: Heej, ben je suicidaal ofzo ?
Haa... volgens mij zat ie jou een beetje te stangen, dan is t imo idd wel een eikel vanuit zijn functie gezien.
Era Vulgaris
  dinsdag 15 februari 2005 @ 08:53:14 #299
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25096113
quote:
Op maandag 14 februari 2005 17:04 schreef ilona-scuderia het volgende:
Toch is zo'n banaan een lekkere houvast...
Zeg, tis SEX niet hier!
pi_25097353
quote:
Op maandag 14 februari 2005 17:54 schreef Infinity123 het volgende:
leuk verhaal. Dat je dan nog geslaagd bent. Je had wel een bikkelharde examinator

In ieder geval Gefeliciteerd! En nu die fouten niet weer maken he, want dan ga ik me aan jou ergeren
pi_25097784
Dit topic mag op slot Op naar Deel 14
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')