jaquote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:55 schreef Vassili_Z het volgende:
heeft iemand hier trouwens tips hoe je ongeveer afstanden kunt schatten ? 20, 30, 50, 100 meter etc ?
Thanks for the tip, maar ik bedoelde meer hoe je met je oog goed afstanden kunt inschatten. Bijvoorbeeld: is die en die boom daar in de verte zo en zo groot t.o.v. je pink, dan duurt het 200 meter voor je er langs rijd.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 18:25 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ja
het aantal KM dat je rijd, gewoon door 2 delen.
En dan het getal kiezen die je voorgeschoteld blijft wat nog in de buurt zit ( naar boven ) maar nooit meer zodat het 1e getal verandert., dus bv
je rijdt 100
80 meter
56 meter
30 meter
dan is het 56 meter
etc![]()
heeft bij mij altijd gewerkt, en altijd goed.
ofwel (grofweg): delen door twee plus 10%.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 18:25 schreef Pumatje het volgende:
het aantal KM dat je rijd, gewoon door 2 delen.
En dan het getal kiezen die je voorgeschoteld blijft wat nog in de buurt zit ( naar boven ) maar nooit meer zodat het 1e getal verandert. [..]
Dat wordt lastig want dat hangt af van je snelheid. Twee tips:quote:Op dinsdag 1 februari 2005 20:20 schreef Vassili_Z het volgende:
Thanks for the tip, maar ik bedoelde meer hoe je met je oog goed afstanden kunt inschatten. Bijvoorbeeld: is die en die boom daar in de verte zo en zo groot t.o.v. je pink, dan duurt het 200 meter voor je er langs rijd.
Kan dat serieus niet? Hoe moet het dan bij een benzine auto?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 08:44 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Klopt dat is inderdaad wennen...wat ik ook echt irritant vind is dat je met een benzine auto niet op de koppeling kan rijden. Bij achteruitrijden en hellingproef was dat nou net zo makkelijk met een diesel..
Een klein beetje gas geven terwijl je de koppeling op laat komen.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:19 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Kan dat serieus niet? Hoe moet het dan bij een benzine auto?
Heb zelf 11 lessen gehad btw. Gaat wel ok
Snelheid in km/u delen door 10, dan maal 3 is ongeveer snelheid in meters per seconde.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:55 schreef Vassili_Z het volgende:
heeft iemand hier trouwens tips hoe je ongeveer afstanden kunt schatten ? 20, 30, 50, 100 meter etc ?
Ik ook 1 foutje maarquote:
Ik heb een dagcursus gehad en daarvoor had ik het boekje min of meer geleerd (lees 1 keer doorgenomen alles), daarna ben ik gaan oefenen met de cdrom. En ik heb het gehaald met maar 1 fout.quote:Op woensdag 26 januari 2005 10:51 schreef I_PANDA_I het volgende:
[..]
Jaah idd, wat is volgens jullie de beste manier van het leren van de theorie.
Is het met zo'n CD-rom van ANWB te doen, of is het verstandiger om zo'n boekje te regelen. Of zelf van die theorie lessen te volgen?
Ja, misschien ken je het punt waar een parkeerterrein en een bocht naar rechts samenkomen, daar ging ik per ongeluk automatisch naar rechts de busbaan op terwijl die examinatrice niet eens zei dat ik naar rechts moest, ik reed gewoon met de bocht meequote:Op maandag 17 januari 2005 20:36 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Je zei dat je af moest rijden in Mare, is dat de Mare in Alkmaar ??
Ke dan! Ik doe 1 les van 1 uur per week... ik kan alles al wel alleen moet t nog vloeiend en soepel gaanquote:Op donderdag 3 februari 2005 13:39 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ik ook 1 foutje maar
Nu nog mn rijlessen. Dat duurt nog wel even.
Ik doe 1 les van 1.5 uur per week.
dat is wel erg weinig imo.quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:25 schreef sannuh het volgende:
[..]
Ke dan! Ik doe 1 les van 1 uur per week... ik kan alles al wel alleen moet t nog vloeiend en soepel gaan![]()
1 uurtje per week is genoeg hoor, vanwaar al die haast trouwens ?quote:Op donderdag 3 februari 2005 17:23 schreef Pumatje het volgende:
[..]
dat is wel erg weinig imo.
minimaal 2 keer lijkt me beter, dan verleer je echt niets, ook niet de kleine handelingen als nacontrole oid.
haha, beter ooit dan nooit die reactie van jouquote:Op donderdag 3 februari 2005 13:55 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Ja, misschien ken je het punt waar een parkeerterrein en een bocht naar rechts samenkomen, daar ging ik per ongeluk automatisch naar rechts de busbaan op terwijl die examinatrice niet eens zei dat ik naar rechts moest, ik reed gewoon met de bocht mee
Maar overall reed ik goed dus gelukkig is het die 2e keer gelukt!
Toch is er geen pijl op te trekken; rij je goed zak je, rij je slecht slaag je...
hmmm ok er is nog hoopquote:Op zondag 30 januari 2005 17:23 schreef Timmai het volgende:
[..]
Dat eerste had ik ook.. ben ook 4x gezakt, toen staatsexamen gedaan en gewoon goed gereden en geslaagdMaar die examinator daar zei ook dat er op het staatsexamen veel mensen komen die theoretisch heel goed zijn, maar praktisch wat minder.
Ik heb er overigens 1 jaar en 1 maand over gedaan![]()
Die moet je even uitleggenquote:Op donderdag 3 februari 2005 21:58 schreef Vassili_Z het volgende:
aan de grillen van de examinatrice die nooit objectief zonder enige druk van bovenaf beoordelen.
Herkenbaarquote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:01 schreef heaven7 het volgende:
Ik heb inmiddels 31 lessen gehad en heb volgende week (ja, ik weet het, LAAT!) theorieexamen. Is het een beetje te doen? Ik heb namelijk netjes een boek gekocht maar gadver wat een kutding zeg, na het lezen van een halve bladzijde is mijn aandacht al weg. Ik doe het liever met een cdrom, ik heb er 1 van de bieb, zebra. Kent iemand dit? Is dit ook een goede methode om te leren?
Ik vind 1 uur best kort. Ben je net zo lekker aan het lessen en moet je alweer naar huis of je opstap-punt. Ik woon 10 km van Leeuwarden en werd van huis gehaald. Dus we waren al 10 min kwijt om naar Leeuwarden te komen. Daarom wilde ik graag 2u achterelkaar les. Na een maand had ik 1 les 3u achterelkaar. Dat was te pittig, merkte mijn instructeur ook op. Dus deden we gewoon 2u achterelkaar. Die 3u kwam zo omdat ik veel vrij was die week en wel graag 2x wilde lessen, maar dat kwam bij hem niet zo goed uit. Hij zei dat 3u achterelkaar ook wel mocht.. Ok danquote:Op donderdag 3 februari 2005 21:55 schreef Vassili_Z het volgende:
ok, 2 uur per week is idd beter, maar je moet het financieel ook wel aankunnen.
1 uur per week is al duur genoeg voor de meeste studenten lijkt mij
Of je moet een tijde wachten en sparen tot je er aan toe bent, zowel financieel als mentaal.
Lessen is echt duur joh !!!
Wat betalen jullie allemaal voor 1 lesuur ?
Ik 38 euro...
Ja, dit moet je wel weten. Ik geloof dat ik die vraag met alcohol wel kreeg. Juiste antwoord is 0,5 promille. Kijk ook even of je wel de juiste druk hebt van je leerboek. Hoe nieuwer de druk, hoe juister het antwoordquote:Op vrijdag 4 februari 2005 14:16 schreef heaven7 het volgende:
Even wat anders trouwens, er staan zoveel feiten in, moet je echt alles weten? Bv dat motorvoertuigen niet langer mogen zijn dan 4 meter met lading, zonder lading niet langer dan 12 meter mogen zijn, niet breder dan, etc?
En in mijn boek staat dat je maar 0,2 promille alcohol in je bloed mag hebben, volgens die oefentest van net is het 0,5. Wat is het nou
Ik ga het echt nooit redden
Examinatoren moeten hun contract nakomen, dus niet alle kanidaten laten slagen als ze dat ook echt verdienen, maar dr ook een paar laten zakken om de schijn te wekken dat ze hun werk goed doenquote:
Ik zou echt alles in je hoofd stampen, anders red je het echt niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 14:16 schreef heaven7 het volgende:
Even wat anders trouwens, er staan zoveel feiten in, moet je echt alles weten? Bv dat motorvoertuigen niet langer mogen zijn dan 4 meter met lading, zonder lading niet langer dan 12 meter mogen zijn, niet breder dan, etc?
En in mijn boek staat dat je maar 0,2 promille alcohol in je bloed mag hebben, volgens die oefentest van net is het 0,5. Wat is het nou
Ik ga het echt nooit redden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |