abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 februari 2005 @ 18:25:46 #151
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_24867285
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:55 schreef Vassili_Z het volgende:
heeft iemand hier trouwens tips hoe je ongeveer afstanden kunt schatten ? 20, 30, 50, 100 meter etc ?
ja

het aantal KM dat je rijd, gewoon door 2 delen.
En dan het getal kiezen die je voorgeschoteld blijft wat nog in de buurt zit ( naar boven ) maar nooit meer zodat het 1e getal verandert., dus bv

je rijdt 100

80 meter
56 meter
30 meter

dan is het 56 meter

etc

heeft bij mij altijd gewerkt, en altijd goed.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_24869199
Gefeliciteerd hoidoei en pumatje
Heb nu alweer 3 weken m'n rijbewijs, heerlijk om niet altijd afhankelijk te zijn van de bus, en je kunt lekker touren
  dinsdag 1 februari 2005 @ 20:20:14 #153
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24869417
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 18:25 schreef Pumatje het volgende:

[..]

ja

En dan het getal kiezen die je voorgeschoteld blijft wat nog in de buurt zit ( naar boven ) maar nooit meer zodat het 1e getal verandert., dus bv

je rijdt 100

80 meter
56 meter
30 meter

dan is het 56 meter

etc

heeft bij mij altijd gewerkt, en altijd goed.
Thanks for the tip, maar ik bedoelde meer hoe je met je oog goed afstanden kunt inschatten. Bijvoorbeeld: is die en die boom daar in de verte zo en zo groot t.o.v. je pink, dan duurt het 200 meter voor je er langs rijd.
Era Vulgaris
  MOL-held dinsdag 1 februari 2005 @ 21:42:06 #154
44635 XMN8R
mag dat?
pi_24871093
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 18:25 schreef Pumatje het volgende:
En dan het getal kiezen die je voorgeschoteld blijft wat nog in de buurt zit ( naar boven ) maar nooit meer zodat het 1e getal verandert. [..]
ofwel (grofweg): delen door twee plus 10%.
Het juiste antwoord zit er dan nooit ver vanaf.
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 20:20 schreef Vassili_Z het volgende:

Thanks for the tip, maar ik bedoelde meer hoe je met je oog goed afstanden kunt inschatten. Bijvoorbeeld: is die en die boom daar in de verte zo en zo groot t.o.v. je pink, dan duurt het 200 meter voor je er langs rijd.
Dat wordt lastig want dat hangt af van je snelheid. Twee tips:
hectometerpaaltjes op de snelweg staan 100 meter uit elkaar.
lantaarnpalen staan ongeveer 50 meter uit elkaar.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  dinsdag 1 februari 2005 @ 21:54:45 #155
54144 Boschjesman
Fade to Black.
pi_24871318
* Boschjesman heeft vorige week vrijdag de eerste rijles gehad . En dat terwijl ik het al bijna anderhalf jaar uit aan het stellen was :$/.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:44:30 #156
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_24873884
ik heb het allemaal ook een jaar afgesteld,
pi_24874778
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 08:44 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Klopt dat is inderdaad wennen...wat ik ook echt irritant vind is dat je met een benzine auto niet op de koppeling kan rijden. Bij achteruitrijden en hellingproef was dat nou net zo makkelijk met een diesel..
Kan dat serieus niet? Hoe moet het dan bij een benzine auto?

Heb zelf 11 lessen gehad btw. Gaat wel ok
Op woensdag 2 februari 2005 00:19 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Kan dat serieus niet? Hoe moet het dan bij een benzine auto?

Heb zelf 11 lessen gehad btw. Gaat wel ok
Een klein beetje gas geven terwijl je de koppeling op laat komen.

Ik heb 18 lessen gehad (17 van 1,5 uur en een van 1 uur, totaal dus 26,5 uur).
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
pi_24878187
ik kan in mn pappies volvo v40 gewoon met de koppeling achteruit hoor (heb al 1 dag mn rijbewijs dus heb al ruime ervaring ) , dus snap het probleem niet echt...

ps: maar het is wel ff wat lastiger dan met een diesel moet ik toegeven
///M powert :P
pi_24886843
Ik heb gisteren mijn eerste rijles gehad...ging heerlijk goh wat is autorijden toch fijn
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  woensdag 2 februari 2005 @ 20:31:44 #161
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_24888973
Vandaag mn een-na-laatste rijles

Ging echt heel goed! Ik vroeg mn instructeur of ik geslaagd zou zijn als ik zo rijd en hij zei dat het prima ging maar dat ik (nog) meer overdreven moest kijken in mn spiegels en dode hoek enzo..

Dus dat ga ik van de week nog 1 keer extra doen en dan hopen dat ik volgende week vrijdag slaag!!
dan zeggen we niet 'hey jij met je strakke kontje' maar 'hoe Joep met je gekke hondje'
en dat zij dan denken gawd damn nigga/woman
  woensdag 2 februari 2005 @ 22:17:24 #162
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_24891007
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:55 schreef Vassili_Z het volgende:
heeft iemand hier trouwens tips hoe je ongeveer afstanden kunt schatten ? 20, 30, 50, 100 meter etc ?
Snelheid in km/u delen door 10, dan maal 3 is ongeveer snelheid in meters per seconde.

Als het 'op zicht' moet, dan kan je uiteraard kijken naar hectometer-paaltjes die 100 meter uit elkaar staan en naar de reflectorpaaltjes die 50 meter uit elkaar staan. (Buitenweg, lukt niet in de stad).
  donderdag 3 februari 2005 @ 08:42:05 #163
95657 Fisher
I don't think, I drink!!
pi_24896682
nou, ik mag dus vanmiddag ... begin beetje nerveus te worden maar toch, ga er gewoon vanuit dat ik slaag
ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!!!!
  donderdag 3 februari 2005 @ 11:39:18 #164
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_24899085
iemand ervaring met de 8 daagse cursus van de ANWB? Daar begin ik de 24e mee. 7 mrt examen.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_24901184
Oleee ik heb mn theorie gehaald!!
als mijn boterham zou mogen kiezen, koos ie voor nutella
pi_24901429
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 13:29 schreef sannuh het volgende:
Oleee ik heb mn theorie gehaald!!
Ik ook 1 foutje maar

Nu nog mn rijlessen. Dat duurt nog wel even.

Ik doe 1 les van 1.5 uur per week.
pi_24901508
dubbel..
  donderdag 3 februari 2005 @ 13:43:43 #168
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_24901540
Ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald! De 25e, in één keer. Zonder enkele fout... Echt relaxed! Alleen van een diesel (lesauto) naar benzine is toch echt wel wennen!

Je moet eerst gas geven ipv eerst de koppeling op laten komen, anders gaat ie stotteren en afslaan
pi_24901736
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 10:51 schreef I_PANDA_I het volgende:

[..]

Jaah idd, wat is volgens jullie de beste manier van het leren van de theorie.
Is het met zo'n CD-rom van ANWB te doen, of is het verstandiger om zo'n boekje te regelen. Of zelf van die theorie lessen te volgen?
Ik heb een dagcursus gehad en daarvoor had ik het boekje min of meer geleerd (lees 1 keer doorgenomen alles), daarna ben ik gaan oefenen met de cdrom. En ik heb het gehaald met maar 1 fout.

Dus dit werkt goed, voor mij althans.

succes
pi_24901790
quote:
Op maandag 17 januari 2005 20:36 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Je zei dat je af moest rijden in Mare, is dat de Mare in Alkmaar ??
Ja, misschien ken je het punt waar een parkeerterrein en een bocht naar rechts samenkomen, daar ging ik per ongeluk automatisch naar rechts de busbaan op terwijl die examinatrice niet eens zei dat ik naar rechts moest, ik reed gewoon met de bocht mee
Maar overall reed ik goed dus gelukkig is het die 2e keer gelukt!
Toch is er geen pijl op te trekken; rij je goed zak je, rij je slecht slaag je...
pi_24902414
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 13:39 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Ik ook 1 foutje maar

Nu nog mn rijlessen. Dat duurt nog wel even.

Ik doe 1 les van 1.5 uur per week.
Ke dan! Ik doe 1 les van 1 uur per week... ik kan alles al wel alleen moet t nog vloeiend en soepel gaan
als mijn boterham zou mogen kiezen, koos ie voor nutella
pi_24902692
M'n vriendin moet binnenkort ook op voor haar rijbewijs, ik hoop echt dat ze het in een keer haalt! Ze verdient het gewoon
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_24904116
Vanmorgen afgereden, en geslaagd!!!!
Was wel kantje boord, volgens de examinator.

Nu nog m'n motor in elkaar zetten en dan lekker toeren. Het weer is ook een stuk beter nu.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 3 februari 2005 @ 17:23:18 #174
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_24904781
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 14:25 schreef sannuh het volgende:

[..]

Ke dan! Ik doe 1 les van 1 uur per week... ik kan alles al wel alleen moet t nog vloeiend en soepel gaan
dat is wel erg weinig imo.
minimaal 2 keer lijkt me beter, dan verleer je echt niets, ook niet de kleine handelingen als nacontrole oid.
  donderdag 3 februari 2005 @ 18:03:34 #175
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24905461
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 17:23 schreef Pumatje het volgende:

[..]

dat is wel erg weinig imo.
minimaal 2 keer lijkt me beter, dan verleer je echt niets, ook niet de kleine handelingen als nacontrole oid.
1 uurtje per week is genoeg hoor, vanwaar al die haast trouwens ?
Era Vulgaris
  donderdag 3 februari 2005 @ 19:28:11 #176
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_24906710
haast?

2 uur vind ik beter. Ik heb het ook allemaal doorlopen hoor.
pi_24908295
2 uur vind ik ook beter inderdaad, met 1 uurtje ben je voornamelijk bezig om degene die voor jou was naar huis te brengen, en dan kun je alweer bijna terug...

Gefeli sannuh, chronic, webforce en ridocar
pi_24909004
* I_PANDA_I lest 2x 1,5 uur per week. Dat schiet tenminste op
BOE!
  donderdag 3 februari 2005 @ 21:55:32 #179
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24909298
ok, 2 uur per week is idd beter, maar je moet het financieel ook wel aankunnen.
1 uur per week is al duur genoeg voor de meeste studenten lijkt mij
Of je moet een tijde wachten en sparen tot je er aan toe bent, zowel financieel als mentaal.

Lessen is echt duur joh !!!
Wat betalen jullie allemaal voor 1 lesuur ?
Ik 38 euro...
Era Vulgaris
  donderdag 3 februari 2005 @ 21:58:11 #180
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24909347
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 13:55 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Ja, misschien ken je het punt waar een parkeerterrein en een bocht naar rechts samenkomen, daar ging ik per ongeluk automatisch naar rechts de busbaan op terwijl die examinatrice niet eens zei dat ik naar rechts moest, ik reed gewoon met de bocht mee
Maar overall reed ik goed dus gelukkig is het die 2e keer gelukt!
Toch is er geen pijl op te trekken; rij je goed zak je, rij je slecht slaag je...
haha, beter ooit dan nooit die reactie van jou
Ja, ik weet welk punt je bedoelt, je wou de busbaan opdraaien, daar is zo'n obstakel voor gewone auto's waar bussen wel gewoon overheen kunnen.
Welke exminatrice had je ???
Toen niet ene Swaan ??? (die schijnt enorm streng te zijn)

Maar iedereen heeft wel geluk nodig om te kunnen slagen, al rij je nog zo goed. Je bent nou eenmaal aan de grillen van het overige verkeer overgelaten en aan de grillen van de examinatrice die nooit objectief zonder enige druk van bovenaf beoordelen.
Era Vulgaris
pi_24910163
quote:
Op zondag 30 januari 2005 17:23 schreef Timmai het volgende:

[..]

Dat eerste had ik ook.. ben ook 4x gezakt, toen staatsexamen gedaan en gewoon goed gereden en geslaagd Maar die examinator daar zei ook dat er op het staatsexamen veel mensen komen die theoretisch heel goed zijn, maar praktisch wat minder.

Ik heb er overigens 1 jaar en 1 maand over gedaan
hmmm ok er is nog hoop
maar wat bedoel je met theoretisch goed en praktisch niet?
  vrijdag 4 februari 2005 @ 09:30:02 #182
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24916652
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 21:58 schreef Vassili_Z het volgende:
aan de grillen van de examinatrice die nooit objectief zonder enige druk van bovenaf beoordelen.
Die moet je even uitleggen
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24918092
Ik heb inmiddels 31 lessen gehad en heb volgende week (ja, ik weet het, LAAT!) theorieexamen. Is het een beetje te doen? Ik heb namelijk netjes een boek gekocht maar gadver wat een kutding zeg, na het lezen van een halve bladzijde is mijn aandacht al weg. Ik doe het liever met een cdrom, ik heb er 1 van de bieb, zebra. Kent iemand dit? Is dit ook een goede methode om te leren?
pi_24918535
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:01 schreef heaven7 het volgende:
Ik heb inmiddels 31 lessen gehad en heb volgende week (ja, ik weet het, LAAT!) theorieexamen. Is het een beetje te doen? Ik heb namelijk netjes een boek gekocht maar gadver wat een kutding zeg, na het lezen van een halve bladzijde is mijn aandacht al weg. Ik doe het liever met een cdrom, ik heb er 1 van de bieb, zebra. Kent iemand dit? Is dit ook een goede methode om te leren?
Herkenbaar
Toch zou ik liever niet met die van Zebra oefenen, heb ik zelf niet veel goede dingen van gehoord...
Op de site van Vekabest kun o.a. telefonisch een oefenpakket kopen, die je dan op site kan maken... dat zijn wel pittige oefenexamens maar dan ben je wel goed voorbereid (echte examen was een tikkie makkelijker).

Toch zou ik echt dat boek doornemen, zelf had ik er ook absoluut geen zin in, maar ben blij dat ik het uiteindelijk wel gedaan heb...
pi_24919055
www.examencentrum.nl

of online leren maar dan moet je een kaart kopen bij je rijschool

www.theorie-leren.nl
pi_24919495
Hoeraaaa!!!

Ik heb vanmorgen ook m'n rijbewijs gehaald!!
Was al de derde keer dat ik examen deed, en het ging eindelijk eens echt goed!!!

Superblij nu!
  vrijdag 4 februari 2005 @ 12:28:13 #187
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24919608
Theoriemensen kunnen natuurlijk ook 27 maart kijken naar het nationaal verkeersexamen op SBS. (Overigens ook leuk om even te testen of je het nóg weet!)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24920949
Pfff bedankt dat je me even met de neus op de feiten hebt gedrukt zeg! Ik heb dat proefexamen van vekabest even gedaan maar dat is pittig zeg. Wel een rare manier van formuleren hebben ze.
Maargoed, ik ga het boek er dan toch maar bijpakken
pi_24921037
Even wat anders trouwens, er staan zoveel feiten in, moet je echt alles weten? Bv dat motorvoertuigen niet langer mogen zijn dan 4 meter met lading, zonder lading niet langer dan 12 meter mogen zijn, niet breder dan, etc?

En in mijn boek staat dat je maar 0,2 promille alcohol in je bloed mag hebben, volgens die oefentest van net is het 0,5. Wat is het nou

Ik ga het echt nooit redden

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2005 14:16:48 ]
pi_24921282
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 21:55 schreef Vassili_Z het volgende:
ok, 2 uur per week is idd beter, maar je moet het financieel ook wel aankunnen.
1 uur per week is al duur genoeg voor de meeste studenten lijkt mij
Of je moet een tijde wachten en sparen tot je er aan toe bent, zowel financieel als mentaal.

Lessen is echt duur joh !!!
Wat betalen jullie allemaal voor 1 lesuur ?
Ik 38 euro...
Ik vind 1 uur best kort. Ben je net zo lekker aan het lessen en moet je alweer naar huis of je opstap-punt. Ik woon 10 km van Leeuwarden en werd van huis gehaald. Dus we waren al 10 min kwijt om naar Leeuwarden te komen. Daarom wilde ik graag 2u achterelkaar les. Na een maand had ik 1 les 3u achterelkaar. Dat was te pittig, merkte mijn instructeur ook op. Dus deden we gewoon 2u achterelkaar. Die 3u kwam zo omdat ik veel vrij was die week en wel graag 2x wilde lessen, maar dat kwam bij hem niet zo goed uit. Hij zei dat 3u achterelkaar ook wel mocht.. Ok dan
Toen het examen bijna in zicht was, vond mijn instructeur 1u wel genoeg. Alleen ff alles 'n beetje herhalen, met name de bijzondere verrichtingen. Wel fijn zo'n instructeur die een beetje met je meedenkt. In totaal heb ik 35 lessen (één uur) gehad van 40 euro. Erg duur jah, maar dat had ik er wel voor over gehad. Zeker omdat ik terug kan kijken naar een leuke lesperiode + examen
pi_24921430
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 14:16 schreef heaven7 het volgende:
Even wat anders trouwens, er staan zoveel feiten in, moet je echt alles weten? Bv dat motorvoertuigen niet langer mogen zijn dan 4 meter met lading, zonder lading niet langer dan 12 meter mogen zijn, niet breder dan, etc?

En in mijn boek staat dat je maar 0,2 promille alcohol in je bloed mag hebben, volgens die oefentest van net is het 0,5. Wat is het nou

Ja, dit moet je wel weten. Ik geloof dat ik die vraag met alcohol wel kreeg. Juiste antwoord is 0,5 promille. Kijk ook even of je wel de juiste druk hebt van je leerboek. Hoe nieuwer de druk, hoe juister het antwoord . In de 1e druk staan n.l veel fouten die in de 2e druk hersteld worden.

De open vragen bestaan altijd uit getallen die je moet intoetsen, dus ik zou het wel leren. Ook al vragen ze meestal naar de max snelheid op een weg of hoe snel je hier mag. (kijk dan ook goed of je met aanhangwagen rijdt, dat is een instinker). De punt/komma mag je niet gebruiken, dus hoef je die vreemdste getallen niet in je hoofd te stampen. Wel kunnen ze die stellen in de meerkeuze vragen.

Leuk dat er binnenkort een nationale verkeerstest is op t.v. Ga ik zeker aan meedoen, samen met mijn ouders Toen ik aan het leren was voor mijn theorie, keken mijn ouders soms over mijn schouders mee.. Mijn ma "FOUT".. Ik: "oh ja?".. Bleek het goed te zijn Mijn ouders in discussie over de vraag
pi_24921537
de 14e mag ik afrijden. Ow, spannend! Lijkt me heerlijk om auto te rijden zonder instructeur naast je. Lekker je eigen gang gaan!
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
pi_24922093
Mijn boek is vrij nieuw en daar staat 0,2 in, Mijn vader zei ook dat dat wel zal kloppen want het wordt steeds strenger. Wel verwarrend allemaal
  vrijdag 4 februari 2005 @ 15:33:44 #194
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24922344
Ik zal je even uit de brand helpen...
Het is allebei goed!

Als je op dit moment je rijbewijs haalt krijg je eerst een beginnersrijbewijs. Voor dit rijbewijs geldt de limiet van 0,2 promille. Voor alle anderen geldt een limiet van 0,5. Duidelijk nu?

vrijdag 4 februari 2005 @ 15:34:55 #195
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24922368
Voor alle duidelijkheid: beginnersrijbewijs heb je gedurende de eerste 5 jaar...
  vrijdag 4 februari 2005 @ 19:15:22 #196
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_24923259
beginners rijbewijs.
klinkt erg playmobil achtig
  vrijdag 4 februari 2005 @ 19:29:54 #197
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24923500
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 09:30 schreef Hik het volgende:

[..]

Die moet je even uitleggen
Examinatoren moeten hun contract nakomen, dus niet alle kanidaten laten slagen als ze dat ook echt verdienen, maar dr ook een paar laten zakken om de schijn te wekken dat ze hun werk goed doen
Era Vulgaris
  vrijdag 4 februari 2005 @ 19:32:17 #198
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24923549
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 14:16 schreef heaven7 het volgende:

Ik zou echt alles in je hoofd stampen, anders red je het echt niet.
Ik dacht er 2 keer te gemakkelijk over, ik leerde wel, maar niet zo intensief >>> zakken
Era Vulgaris
pi_24923682
Hmm goed dat je het zegt.
Toch maar het boek dan

Krijg je veel voorrangssituaties? Zovan, een kruising en dan van alle kanten verkeer en dan moet je zeggen wie voor wie gaat enzo, daar heb ik best wel moeite mee...
pi_24925582
Je wordt serieus doodgegooid met die voorrangssituaties...
Maar daar is het vooral zaak om ff logisch na te denken, en natuurlijk in het boek kijken (daar staat het echt heel duidelijk in).

En ik had op m'n theorie een vraag waar een aanhanger een stuk hout had uitsteken, moest ik beantwoorden hoeveel dat maximaal mocht zijn....zo'n vragen krijg je wel degelijk.
En leer dus alsjeblieft dat boek, toen ik examen deed hadden dachten de meeste mensen dat ze het wel konden,maar drie kwart was dus gezakt..

Oh laura, gefeliciteerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')