Jij ook gefeliciteerdquote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:04 schreef marcom2 het volgende:
ik ben 13 januari geslaagd voor m'n rijbewijs B, geen een fout gemaakt tijdens de rit, ging fantastisch.
Eerder geen tijd om reactie te posten was te druk met rijden
AnnekeM gefeliciteerd!
Ik hou tegenwoordig ook elke maand geld overquote:Op zaterdag 15 januari 2005 14:17 schreef M_M het volgende:
Ik had vandaag mn 27e les alweer.. Duurt me allemaal veel te lang, maaaaaaaar
Ik ga echt geld overhouden als ik 'm in 1 keer haal!
Nee, had daar gelukkig geen last van, ik reed ook al om 10:45 af. Was vreselijk makkelijke route, was lange route maar geen bijstermoeilijke kruispunten ofzo zaten ertussen. (reed trouwens af in utrecht)quote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:16 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Jij ook gefeliciteerd. Kep je nog snel ff toegevoegd aan de openingspost
![]()
Ik heb ook geen fouten gemaakt
Had je trouwens ook last van de felle winterzon?
quote:Op zaterdag 15 januari 2005 15:55 schreef Ridocar het volgende:
Misschien weet iemand of er bij het afrijden voor rijbewijs A (motor) ook zoiets bestaat als een voertuigcontrole? dus dat de examinator kan vragen over banden(spanning) vloeistofreservoirs e.d? Een ogentest zal wel verplicht zijn denk ik, maar hoe de rest van het examen (behalve het afrijden zelf) gaat weet ik niet.
Het gaat trouwens over het onderdeel 'verkeer'. Voertuigbeheersing en theorie heb ik al binnen.
Ik heb je toegevoegdquote:Op zaterdag 15 januari 2005 14:25 schreef Timmai het volgende:
Ik hou tegenwoordig ook elke maand geld over![]()
Sta ook nog niet op de lijst, ik ben 31 december geslaagd
Om 10.45u regende het in Leeuwarden waar ik afreed. Om 13u begon de zon te schijnen. Dan had ik nog liever regen gehad, maar goed. Kep hemquote:Op zaterdag 15 januari 2005 14:47 schreef marcom2 het volgende:
Nee, had daar gelukkig geen last van, ik reed ook al om 10:45 af. Was vreselijk makkelijke route, was lange route maar geen bijstermoeilijke kruispunten ofzo zaten ertussen. (reed trouwens af in utrecht)
damn, dan moet je dat wel op tijd merken dat die auto geen rembekrachtiging heeftquote:Op zondag 16 januari 2005 12:58 schreef AnnekeM het volgende:vanochtend stukje gereden in auto van mn ouders. Je had mn pa moeten zien joh, zo trots op zijn dochter
Poeh, toch wel een aardig verschil tussen Opel Astra en Seat Ibiza waarin ik gelesd heb. Remmen ging voor geen meter, zat geen rembekrachtiging op
dus je moet aardig wat doordrukken wil je stoppen.
Het begint al te wennen![]()
Hoe gaat het met de anderen die ook 13 jan. hun rijbewijs gehaald hebben?
saaaai?quote:Op maandag 17 januari 2005 17:21 schreef ilona-scuderia het volgende:
Wat is autorijden ineens saai als je je rijbewijs hebt...
Je zei dat je af moest rijden in Mare, is dat de Mare in Alkmaar ??quote:Op maandag 17 januari 2005 17:21 schreef ilona-scuderia het volgende:
Vind ik van niet, dan begint het juist leuk te worden. Je kunt dan je eigen rij(scheur)stijl aanwennen. Je leert steeds meer, ook af en toe de theorieboeken induiken kan dan ook geen kwaad. Het hebben van een rijbewijs was voor mij juist het startpunt tot het streven naar perfectie.quote:Op maandag 17 januari 2005 17:21 schreef ilona-scuderia het volgende:
Klopt dat is inderdaad wennen...wat ik ook echt irritant vind is dat je met een benzine auto niet op de koppeling kan rijden. Bij achteruitrijden en hellingproef was dat nou net zo makkelijk met een diesel..quote:Op maandag 17 januari 2005 22:11 schreef AnnekeM het volgende:
2x viel de motor uit door de verdomde 1e versnelling. Ik moet er nog steeds aan wennen dat ik bij benzine meer gas moet geven tijdens het ophalen van de koppeling.
quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:44 schreef forever_blue het volgende:
Yeahh vanmorgen geslaagd
Theorie in 1x
Praktijk in 2x
Ja, achteruit en de hellingproef deed ik ook altijd met de koppeling. Bij de diesel kon ik erg goed voelen wanneer de koppeling de versnelling pakt en dat heb ik jammer genoeg bij benzine nietquote:Op dinsdag 18 januari 2005 08:44 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Klopt dat is inderdaad wennen...wat ik ook echt irritant vind is dat je met een benzine auto niet op de koppeling kan rijden. Bij achteruitrijden en hellingproef was dat nou net zo makkelijk met een diesel..
Ook ik heb gisteren voor het eerst wat rondgereden, en het is wel grappig, alleen mag ik voorlopig alleen met een van mijn ouders erbij rijden...![]()
Ach ja, als ze mijn fantastische driving skills een paar keer gezien hebben zullen ze het wel gaan vertrouwen![]()
Doen bij jullie je ouders ook zo irritant, zo bij elke auto, kruising of bocht zwaar stressend roepen: "Kijk uit" terwijl je dat zelf ook al wel gezien hebt![]()
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:44 schreef forever_blue het volgende:
Yeahh vanmorgen geslaagd
Theorie in 1x
Praktijk in 2x
Wat is manouvrerenquote:Op dinsdag 18 januari 2005 18:42 schreef ChrisM55 het volgende:
Gelukkig heb ik een bezine auto waarbij ik (bijna) geen gas bij hoef te geven
bij het manouvreren dan dan he
Kwestie van oefenen. Je kunt beter iets meer gas geven. Het zal er misschien anders aanvoelen, maar de auto slaat iig niet meer af.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 18:37 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Ja, achteruit en de hellingproef deed ik ook altijd met de koppeling. Bij de diesel kon ik erg goed voelen wanneer de koppeling de versnelling pakt en dat heb ik jammer genoeg bij benzine niet![]()
De motor sloeg dan ook af toen ik met koppeling achteruit wilde rijden. Hij gaat wel rijden, maar ik moet er gas bij gebruiken wil ik de motor niet laten afslaan en dan ga ik net weer te snel achteruit dus eerst koppeling weer in voor ik ga remmen. Anders slaat de motor weer af *zucht. Hetzelfde overkwam mij toen ik de oprit naast ons huis (oplopend) weer opreed, brrrwwnnn uit.
Wie kan mij vertellen hoe ik dit anders moet doen![]()
Precisiewerk, waardoor je ergens tussen/in/door kunt.quote:[..]
Wat is manouvreren
Ik heb mijn A twee jaar geleden gehaald dus ik weet niet precies hoe het laatste examen er uitziet, maar... Ogentest is precies hetzelfde als bij bv de auto, gewoon een kenteken lezen. De examinator stelde in mijn geval ook nog wat vragen over de controles die je voor het rijden uit moet voeren (BRAVOKK) en het minimum profiel. Verder was het een kwestie van rijdenquote:Op zaterdag 15 januari 2005 15:55 schreef Ridocar het volgende:
Misschien weet iemand of er bij het afrijden voor rijbewijs A (motor) ook zoiets bestaat als een voertuigcontrole? dus dat de examinator kan vragen over banden(spanning) vloeistofreservoirs e.d? Een ogentest zal wel verplicht zijn denk ik, maar hoe de rest van het examen (behalve het afrijden zelf) gaat weet ik niet.
Het gaat trouwens over het onderdeel 'verkeer'. Voertuigbeheersing en theorie heb ik al binnen.
Gewoon kwestie van gevoel en oefenen.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 18:37 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Ja, achteruit en de hellingproef deed ik ook altijd met de koppeling. Bij de diesel kon ik erg goed voelen wanneer de koppeling de versnelling pakt en dat heb ik jammer genoeg bij benzine niet![]()
De motor sloeg dan ook af toen ik met koppeling achteruit wilde rijden. Hij gaat wel rijden, maar ik moet er gas bij gebruiken wil ik de motor niet laten afslaan en dan ga ik net weer te snel achteruit dus eerst koppeling weer in voor ik ga remmen. Anders slaat de motor weer af *zucht. Hetzelfde overkwam mij toen ik de oprit naast ons huis (oplopend) weer opreed, brrrwwnnn uit.
Wie kan mij vertellen hoe ik dit anders moet doen![]()
He, mijn ouders konden best vervelend doen over het lenen van hun auto. Zondag heb ik een stukje met mijn pa gereden en maandag (gister) mocht ik alleenIk waagde gewoon een gokje of de auto mee mocht (had n.l slechte busverbinding). Mijn ma was het er nie zo mee eens, maar vooruit zei ze, als je ook even boodschappen doet.. Beterzzzz
![]()
Dat was dus de allereerste x alleen
Ik vind het alleen wel een kutauto, maar ja, het is gewoon ff wennen
Ja vooral als je geen auto hebquote:Op maandag 17 januari 2005 17:21 schreef ilona-scuderia het volgende:
quote:Op woensdag 19 januari 2005 10:47 schreef Fwnk het volgende:
Je kan beter gewoon het verkeer in gaan, op een parkeerplaats hoeft het niet op commando, in het verkeer wel, en je hebt pech alsie afslaat, dan wacht iedereen maar effe, het gebeurt iedereen weleens.
nog een tip, voor bij het stoplicht, zoek het aangrijpingspunt van de koppeling, en hou em daarop, voet op gaspedaal
dan is groen - beetje gas en koppeling rustig omhoog
Wat is BRAVOKK ???quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:55 schreef Timmy het volgende:
[..]
Ik heb mijn A twee jaar geleden gehaald dus ik weet niet precies hoe het laatste examen er uitziet, maar... Ogentest is precies hetzelfde als bij bv de auto, gewoon een kenteken lezen. De examinator stelde in mijn geval ook nog wat vragen over de controles die je voor het rijden uit moet voeren (BRAVOKK) en het minimum profiel. Verder was het een kwestie van rijden
d'r zijn meestal wel wat plaatsen vrij geloof ik. gisteren toen ik het moest doen was het ook hondsdruk, maar toch waren er nog een stuk of 3 plaatsen over. gewoon 30 min van tevoren aanwezig zijn.quote:Op woensdag 19 januari 2005 17:28 schreef WouteRF het volgende:
Ik wil graag morgenochtend op de reservelijst voor mn theorie (vorige week was de computer daar kapot, kon geen theorie examen doen en geen zin tot ergens midden februari te wachten voor een zekere plaats) maar mijn vraag is dus; Hoelaat is het eerste examen en hoelaat gaan zo'n instelling open? Ik bedoel, ik wil wel graag als eerste op die lijst staan en vroeg uit mn nest maakt dan niet zoveel uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |