Toen ik theorie-examen deed (Sept. 04) raadde ze van het CBR af om te leren vanaf CD-rom's omdat deze misleidend zijn. Je leert dan de plaatjes, waardoor je tijdens je examen de mist in kan gaan..quote:Op woensdag 26 januari 2005 10:51 schreef I_PANDA_I het volgende:
[..]
Jaah idd, wat is volgens jullie de beste manier van het leren van de theorie.
Is het met zo'n CD-rom van ANWB te doen, of is het verstandiger om zo'n boekje te regelen. Of zelf van die theorie lessen te volgen?
had ik ook gedaan, en alles wat ik fout deed had ik opgescreven en geleerd. Toen slaagde ikquote:Op woensdag 26 januari 2005 14:14 schreef Mr.Mills het volgende:
Ik had op de VekaBest site telefonisch zo'n 10 oefenexamens pakket gekocht, werkte prima voor mij...
Geweldig. Had ik ook een keer in een van mijn eerste rijlessen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:35 schreef M_M het volgende:
Had net weer rijles..
Rijd ik op de linkse baan voor rechtdoor (rechtse baan gaat een paar meter verderop over in de linkse), dus er zijn twee verkeerslichten voor rechtdoor.
Mooi groen alle2, en het licht voor linksaf wordt oranje, 3 seconden voor ik over de baan voor rechtdoor wil..
Dus ik rijd door met 50 km/h..
Trapt die vent keihard op de rem en zegt REMMEN!
Ik: Waaaaarom?!?!![]()
Hij: Hij wordt rood!
Ik: .... nee man, die is voor linksaf
Hij:(terwijl ik weer verder schakel naar zn 3) Owhhja, ik keek niet goed
En dat moet jou dan les geven..![]()
Sukkel..
hehehehehe, lekker allemaalquote:Op donderdag 27 januari 2005 22:03 schreef Nobel het volgende:
[..]
Geweldig. Had ik ook een keer in een van mijn eerste rijlessen.
Kwam er een auto van links aan. Instructeur trapt vol op de rem.
Ik vraag: waarom moet ik stoppen? Instructeur: die auto komt van r.... O nee, je hebt gelijk![]()
wat doe je fout dan?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 23:34 schreef Salie het volgende:
Hmmm ben al meer dan een jaar bezig, rond de 80 (!!!!!) lessen ofzo, 3 x gezakt, en als het goed is mag ik 16 feb weer op.
wish me luck:(:(
ik word er echt moedeloos van af en toe als ik om me heen al die mensen hoor die het in 1 of 2x halen en met weinig lessen.............
Eerste les:quote:Op zaterdag 29 januari 2005 23:11 schreef surferr het volgende:
hoe was jullie 1e les trouwens, hoe goed reed je toen? en wat ging er allemaal mis, wat ging er door je heen enz.. !?
en dat allemaal op je driewielertje, bravoquote:
Misschien is het niet voor jou weggelegd?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 23:34 schreef Salie het volgende:
Hmmm ben al meer dan een jaar bezig, rond de 80 (!!!!!) lessen ofzo, 3 x gezakt, en als het goed is mag ik 16 feb weer op.
ik word er echt moedeloos van af en toe als ik om me heen al die mensen hoor die het in 1 of 2x halen en met weinig lessen.............
Ik herken je tragedie wel een beetje...ik heb jaren geleden ook wat zitten voortmodderen met een rijschool die eigenlijk achteraf gezien helemaal niet goed was, tot ik na een jaar weer een ander zocht (toen voelde ik ook dat ik er klaar voor was) waar het nu uitstekend gaat.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 23:34 schreef Salie het volgende:
je kan ook eventjes stoppen, en na paar maanden bij een andere rijschool een cursus van 4 weken doen ofzo.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 23:34 schreef Salie het volgende:
Dan kun je het wel vergeten denk ik.quote:Op zondag 30 januari 2005 15:11 schreef Salie het volgende:
En dat ik niet goed genoeg kijk
Volgens mij is dat vrij illegaalquote:Op zondag 30 januari 2005 15:45 schreef surferr het volgende:
hoe illigaal is het eigenlijk om van een van je ouders rijles te krijgen?
Vroeger mocht dat toch?
Dat eerste had ik ook.. ben ook 4x gezakt, toen staatsexamen gedaan en gewoon goed gereden en geslaagdquote:Op zondag 30 januari 2005 15:11 schreef Salie het volgende:
Mijn probleem is eigenlijk dat ik te twijfelachtig ben (niet besluitvaardig genoeg) En dat ik niet goed genoeg kijk
*slik*quote:Op zondag 30 januari 2005 17:23 schreef Timmai het volgende:
[..]
Dat eerste had ik ook.. ben ook 4x gezakt, toen staatsexamen gedaan en gewoon goed gereden en geslaagdMaar die examinator daar zei ook dat er op het staatsexamen veel mensen komen die theoretisch heel goed zijn, maar praktisch wat minder.
Ik heb er overigens 1 jaar en 1 maand over gedaan![]()
quote:Paragraaf 26 Artikel 58
Gevarendriehoek 1 Stilstaande motorvoertuigen op meer dan
twee wielen en aanhangwagens moeten worden
aangeduid door een gevarendriehoek, indien
het voertuig een obstakel vormt dat door
naderende bestuurders niet tijdig als zodanig kan
worden opgemerkt. Dit geldt niet wanneer
knipperend waarschuwingslicht wordt gevoerd.
2 De gevarendriehoek moet goed zichtbaar op de
weg worden geplaatst op een afstand van ongeveer
30 meter van het voertuig en in de richting van het
verkeer waarvoor het voertuig gevaar oplevert.
niet fout want het betreft hier een obstakel dat duidelijk gezien kan worden.quote:
maar alleen als:quote:Op dinsdag 1 februari 2005 00:08 schreef Pumatje het volgende:
de regel is toch echt minimaal 30 meter volgens het cbr boekje
Een gevarendriehoek is toch niet verplicht?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 00:07 schreef Pumatje het volgende:
verder deze vraag
en eronymus o de foto staat die driehoek ECHT GEEN 30 meter van de auto
[afbeelding]
het antwoord is NEE, het is niet goed
de driehoek staat te dichtbij, dat is gevaarlijk
Nee, je hoeft 'm niet bij te hebben, maar mocht je met pech komen te staan buiten de bebouwde kom, en je alarmlichten werken niet, dan ben je toch verplicht zo'n ding weg te zetten op 30 meter van je voertuig. Beter dat je wel een gevarendriehoek bij hebt, maar ze kunnen je voor de afwezigheid ervan niet bekeuren, mocht je staande gehouden worden.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 00:17 schreef U.F.O het volgende:
[..]
Een gevarendriehoek is toch niet verplicht?
Het CBR is niet commercieel, het is een stichting. Winst wordt er dus niet gemaakt en dat hoeft ook niet. Het staatsexamen bestaat al jaren niet meer. In plaats daarvan doe je na 3x examen bij BNOR, een speciale divisie van het CBR. Het examen is hetzelfde (net zo makkelijk of moeilijk), maar er is een beetje meer tijd voor de kandidaat en de examinatoren zijn speciaal opgeleid om om te gaan met zenuwachtige kandidaten.quote:Op zondag 30 januari 2005 17:29 schreef Vassili_Z het volgende:
kunnen ze trouwens niet dat hele commerciele CBR afschaffen en iedereen sturen naar t Staatsexamen ? als t via de overheid gaat dan hebben de examinatoren er baat bij om je te laten slagen, toch ?
jaaaaquote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:13 schreef Mr.Mills het volgende:
Jij ook succes, eerste keer?
mooi groen is niet lelijkquote:Op donderdag 27 januari 2005 20:35 schreef M_M het volgende:
[..] Mooi groen alle 2, en het licht voor linksaf wordt oranje [..]
huh?quote:Op zondag 30 januari 2005 17:29 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
kunnen ze trouwens niet dat hele commerciele CBR afschaffen en iedereen sturen naar t Staatsexamen ? als t via de overheid gaat dan hebben de examinatoren er baat bij om je te laten slagen, toch?
Na vier keer ga je naar BNOR, maar verder inderdaad correctquote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:17 schreef Hik het volgende:
Het CBR is niet commercieel, het is een stichting. Winst wordt er dus niet gemaakt en dat hoeft ook niet. Het staatsexamen bestaat al jaren niet meer. In plaats daarvan doe je na 3x examen bij BNOR, een speciale divisie van het CBR. Het examen is hetzelfde (net zo makkelijk of moeilijk), maar er is een beetje meer tijd voor de kandidaat en de examinatoren zijn speciaal opgeleid om om te gaan met zenuwachtige kandidaten.
Vautje... je hebt gelijk!quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:50 schreef XMN8R het volgende:
Na vier keer ga je naar BNOR, maar verder inderdaad correct.
dus zo zit de aap in de mouwquote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:17 schreef Hik het volgende:
[..]
Het CBR is niet commercieel, het is een stichting. Winst wordt er dus niet gemaakt en dat hoeft ook niet. Het staatsexamen bestaat al jaren niet meer. In plaats daarvan doe je na 3x examen bij BNOR, een speciale divisie van het CBR. Het examen is hetzelfde (net zo makkelijk of moeilijk), maar er is een beetje meer tijd voor de kandidaat en de examinatoren zijn speciaal opgeleid om om te gaan met zenuwachtige kandidaten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |