abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24566819
Vond dit stuk tekst op een andere site, het geeft een leuk idee van hoe Nederland komt te zien als we het aan Groenlinks & co overlaten.
quote:
Positieve energie

Harmoniegezelschap Hosanna is op bezoek in de Essalam moskee in Rotterdam Zuid. Er heerst een gemoedelijke sfeer. De schoenen staan bij de deur, de dames zitten apart. “Het is even wennen, zo’n hoofddoek,” zegt Riet Schuurmans, “maar we doen het uit respect.” Sommige vrouwen zijn hem ook buiten de moskee gaan dragen. “In de wijk waar ik woon is dat wel zo netjes,” zegt de 36-jarige Mabel Klitsie. “Eerst was er onderling veel onbegrip. Er waren wat kwajongens die me uitscholden voor ‘hoer’ en naar me spuugden. Sinds ik die hoofddoek draag begrijpen we elkaar veel beter. Nu word ik tenminste met respect behandelt.”

Ook op scholen is de situatie erg verbeterd. Vooral na de moord op Ayaan Hirsi Ali merkten docenten dat het met sprongen vooruit ging. “Dat kwam ook omdat wij als docenten niet met leerlingen in discussie gingen toen er spontaan vreugdevuren werden aangestoken tijdens de les,” zegt Kees Visser, conrector op een zwarte school in Bos en Lommer. “Aan lesgeven kwamen we al jaren niet meer toe maar na de onthoofding van Ayaan waren sommige kinderen ineens weer aanspreekbaar. Ze klaarden zichtbaar op.” Daarmee zijn overigens nog niet alle problemen de wereld uit. “Deze kinderen hebben toch een achterstand opgelopen, we hebben veel meer geld nodig om ze foutloos Nederlands en Arabisch te leren.”

Dat geld komt er, Agnes Kant van Onderwijs heeft al toegezegd meer docenten uit Saudi-Arabië en Iran aan te trekken. Is ze niet bang dat jongeren onder hun invloed radicaliseren? “Nee, daar ben ik helemaal niet bang voor. U moet niet vergeten dat jonge moslims in Nederland het fundamentalisme opzoeken uit protest tegen het harde klimaat. Ook armoede speelt een belangrijke rol. We moeten deze jongeren kansen bieden, ik heb daar ook uitvoerig over gesproken met minister De Waal van Sociale Zaken. Hij is het volkomen met mij eens dat er veel meer geld moet naar deze kwetsbare groepen. Bovendien begrijpen onderwijzers uit het Midden-Oosten deze jongeren gewoon beter en is er sprake van wederzijds respect.”

Mahmoud Said is politieagent in de Utrechtse binnenstad. Hij komt dagelijks in aanraking met islamitische jongeren. “De stemming is echt omgeslagen, je merkt het aan iedereen. Men is vrolijker, minder snel geneigd tot criminaliteit en het uithalen van rottigheid.” Heeft dat ook te maken met de toespraak van premier Bos daags na de moord op Geert Wilders? “Ongetwijfeld, hij heeft ons toen echt een hart onder de riem gestoken. Vooral z’n oproep aan autochtone Nederlanders om eens wat vaker een moskee te bezoeken heeft ons goed gedaan. Daar is ook massaal gehoor aan gegeven, steeds meer Nederlanders bekeren zich tot het ware geloof.”

Wat ook helpt is dat discriminatie meteen wordt bestraft en racisten preventief worden opgepakt. “Na de moord op Ayaan liep het echt de spuigaten uit,” zegt Ron Koolhaas, buurtcoördinator in het Haagse Laakkwartier. “Meisjes met hoofddoeken werden uitgescholden, soms werd er ook aan hoofddoeken getrokken. Zoiets kan gewoon niet, mensen werden vernederd. Nu grijpen we meteen in als we van een dame te horen krijgen dat ze is lastiggevallen, we geven een seintje aan de wijkagent en die schakelt de ME in. We krijgen nu nauwelijks nog klachten van buurtbewoners, iedereen is erg tevreden.”

Ook op internet is het een stuk rustiger geworden. Haatsites werden na de moord op Ayaan direct uit de lucht gehaald. Internet-goeroe Fransisco van Jole is zeer te spreken over deze aanpak. “Iedereen dacht op een gegeven moment maar dat ‘ie alles kon zeggen, maar ook op internet moet je je normaal weten te gedragen.” Hij adviseert de overheid hoe sites het beste platgelegd kunnen worden. “Het ligt er een beetje aan met wat voor site je te maken hebt. Je hebt van die sites waar Islamofoben moslims door het slijk halen, die kunnen we nu makkelijk sluiten met de wet op godslastering die onlangs weer is aangescherpt. Het ligt iets moeilijker met sites waar moorden zoals die op Hirsi Ali worden herdacht. Als ze echter uitspraken van Ayaan, Van Gogh of Geert Wilders op de site zetten die de rechter heeft verboden dan kunnen we die ook platleggen.”

Nederland heeft na de moord op Geert Wilders duidelijk laten blijken niet te zullen zwichten voor terreur. “We gaan gewoon door,” zegt Riet Schuurmans als ze van de Essalam moskee naar huis loopt. “We moeten gewoon een beetje begrip en respect hebben voor elkaar, dan komt het allemaal vanzelf.”
pi_24566855
Heb je dit uit de Donald Duck?
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_24566857
Leuk, zou je even kunnen beargumenteren waarom dit zo gaan als specifiek GL het beleid bepaalt?
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  vrijdag 14 januari 2005 @ 18:07:50 #4
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24566895
Ik vind hem erg sterk . Waar heb je hem vandaan?

alleen klein beetje jammer dat de SP ook erbij gesleept wordt, maar dat terzijde
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 14 januari 2005 @ 18:08:29 #5
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_24566904
Behalve dat Fok! zal worden gesloten, klinkt het niet slecht!
  vrijdag 14 januari 2005 @ 18:13:00 #6
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24567003
Ik moet zeggen, dat de dialogen in het stuk ook sterk lijken op de dialogen zoals je ze in de media ook gevoerd ziet worden. Degene die dit heeft geschreven, heeft goed opgelet.

In de eerste alinea dacht ik nog dat het echt was (had me namelijk niets verbaasd), maar in de tweede werd het wel duidelijk. Ayaan leeft immers nog.
pi_24567078
Meesterlijk, werkelijk!

Ik sluit me trouwens geheel aan bij Lemmeb: pas toen de passage "moord op Hirsi Ali" passeerde begon ik me achter mijn oren te krabben.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 18:21:28 #8
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_24567145
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:02 schreef Esc het volgende:
Vond dit stuk tekst op een andere site, het geeft een leuk idee van hoe Nederland komt te zien als we het aan Groenlinks & co overlaten.
[..]
Vooral je feitelijke toon is erg vermakelijk.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 18:30:12 #9
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24567286
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:21 schreef kingmob het volgende:

[..]

Precies, dat bedoel ik ook. Alsof er werkelijk een journalist met die mensen staat te praten en de pure feiten registreert.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 18:41:30 #10
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_24567439
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:30 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Precies, dat bedoel ik ook. Alsof er werkelijk een journalist met die mensen staat te praten en de pure feiten registreert.
Ik niet, maar nevermind...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 18:50:10 #11
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24567548
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:41 schreef kingmob het volgende:

[..]

Ik niet, maar nevermind...
oh oke .
  vrijdag 14 januari 2005 @ 18:52:33 #12
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_24567572
van http://democrates.net/

Erg sterk inderdaad.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
  vrijdag 14 januari 2005 @ 18:54:38 #13
48951 GeitO_o
Would-be hero
pi_24567598
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:13 schreef Lemmeb het volgende:
Ik moet zeggen, dat de dialogen in het stuk ook sterk lijken op de dialogen zoals je ze in de media ook gevoerd ziet worden. Degene die dit heeft geschreven, heeft goed opgelet.

In de eerste alinea dacht ik nog dat het echt was (had me namelijk niets verbaasd), maar in de tweede werd het wel duidelijk. Ayaan leeft immers nog.
Inderdaad, toen werd het mij ook pas duidelijk. Er zijn immers al mensen die zich zo laten onderdrukken :/
Eng genoeg is dit scenario nog niet eens zo heel erg onrealistisch al is het natuurlijk wel wat overdreven en lijkt het me sterk dat het echt zo erg uit de hand zal lopen...
Leef in vrede
  vrijdag 14 januari 2005 @ 18:59:59 #14
106056 Landmass
pi_24567665
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:54 schreef GeitO_o het volgende:

[..]

Inderdaad, toen werd het mij ook pas duidelijk. Er zijn immers al mensen die zich zo laten onderdrukken :/
Eng genoeg is dit scenario nog niet eens zo heel erg onrealistisch al is het natuurlijk wel wat overdreven en lijkt het me sterk dat het echt zo erg uit de hand zal lopen...
het is al uit de hand gelopen
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  vrijdag 14 januari 2005 @ 19:06:33 #15
106056 Landmass
pi_24567752
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:21 schreef kingmob het volgende:

[..]

Het zijn de feiten. De site waar dit vandaankomt (ik denk http://democrates.net/) mag bijvoorbeeld al niet meer in Nederland hosten. Janmaat mocht ook zijn zegje niet doen 15 jaar geleden. 5 a 10 jaar gelden de uitspraken van linkse politici gehoord? Allochtonen moesten vooral in hun waarde gelaten worden. Kijk hoe het er nu aan toe gaat .... Nederland staat vol met moskeeen en theo is vermoord.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  vrijdag 14 januari 2005 @ 19:16:20 #16
48951 GeitO_o
Would-be hero
pi_24567902
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:59 schreef Landmass het volgende:
het is al uit de hand gelopen
granted, maar niet zo erg als hier geschetst wordt...
Leef in vrede
pi_24567929
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:52 schreef Landmass het volgende:
van http://democrates.net/

Erg sterk inderdaad.
Dit is de oorspronkelijke bron: Dutch Disease Report.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 19:22:53 #19
106056 Landmass
pi_24568014
http://www.dutchdisease.com/

Deze site mag zeker ook al niet meer in Nederland gehost worden omdat ze onaardige dingen zeggen over de multiculturele samenleving!

Ik hoop trouwens dat Sidekick en Sizzler dit topic open laten. Het is gewoon belangrijk dat we onze gevoelens en frustaties kunnen uiten.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_24568043
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 19:06 schreef Landmass het volgende:

[..]

Het zijn de feiten. De site waar dit vandaankomt (ik denk http://democrates.net/) mag bijvoorbeeld al niet meer in Nederland hosten.
Het is dan ook een walgelijke site:
quote:
Nog even, en een vergelijking met Janmaat - de man die het allemaal als eerste zei, en als dank werd uitgekotst – is een compliment.

(...)

Een troost voor "weldenkend" Nederland: wie Wilders wil demoniseren, heeft voorlopig nog keus genoeg. De rehabilitatie van Adolf Hitler bijvoorbeeld laat nog wel even op zich wachten.
Ik zou je wel willen horen als bijvoorbeeld een site waar Jihad wordt gepredikt 'gewoon' in Nederland kan hosten.
quote:
Janmaat mocht ook zijn zegje niet doen 15 jaar geleden.
Gelul. Hij zei wat hij zeggen wilde.
quote:
5 a 10 jaar gelden de uitspraken van linkse politici gehoord? Allochtonen moesten vooral in hun waarde gelaten worden. Kijk hoe het er nu aan toe gaat .... Nederland staat vol met moskeeen en theo is vermoord.
Nee inderdaad, allemaal de schuld van links, boehoe!

vrijdag 14 januari 2005 @ 19:27:14 #21
106056 Landmass
pi_24568090
quote:
Ja joh, ga lekker de boodschapper belachelijk maken. Je retorische truuks oefen je maar bij scholieren.com of zo.
quote:
Met als gevolg een gevangenis straf en een boete. "vol is vol" mocht al niet.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_24568276
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 19:27 schreef Landmass het volgende:

[..]

Ja joh, ga lekker de boodschapper belachelijk maken. Je retorische truuks oefen je maar bij scholieren.com of zo.
Over retorische trucs gesproken.

Ik daarentegen ging inhoudelijk in op het door jouw naar voren gebrachte punt dat die site niet mag hosten. Jij presenteert dat als ware het belachelijke censuur, volgens jou een argument ter ondersteuning van de stelling van de TS en de OP, dat het helemaal verkeerd afloopt als links aan de macht komt.

Zo lust ik er nog wel een paar.
pi_24568313
quote:

Ah, ben je er weer, huillie? Pas maar op dat je niet weer om een ban moet vragen omdat je geen zelfbeheersing hebt
pi_24569558
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 19:24 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]

[..]

Ik zou je wel willen horen als bijvoorbeeld een site waar Jihad wordt gepredikt 'gewoon' in Nederland kan hosten.
[..]

[..]

Nee inderdaad, allemaal de schuld van links, boehoe!

het is weer zover, we gaan naar de bron kijken en net zo lang zoeken totdat we er iets op vinden wat we als 'extreem rechts' kunnen betitelen, zodat we niet meer op de tekst in hoeven te gaan..

erg doorzichtige taktiek
pi_24569620
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 21:03 schreef Esc het volgende:

[..]

het is weer zover, we gaan naar de bron kijken en net zo lang zoeken totdat we er iets op vinden wat we als 'extreem rechts' kunnen betitelen, zodat we niet meer op de tekst in hoeven te gaan..

erg doorzichtige taktiek
Yeah sure, het was het eerste berichtje dat ik aanklikte.

Ik ga juist op de tekst (argumenten van Landmass) in. Dat kan ik van jou niet zeggen en je bent nota bene de TS.

[ Bericht 2% gewijzigd door FritsVanEgters op 14-01-2005 21:21:35 ]
  vrijdag 14 januari 2005 @ 21:09:31 #26
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24569659
Heeft iemand er bezwaar tegen om niet steeds in termen van links en rechts te spreken?

Weet iemand dan misschien een betere topic-titel? Dus zonder links erin?
Koranfascisme bedankt Islam
pi_24569726
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 21:09 schreef machteld het volgende:
Heeft iemand er bezwaar tegen om niet steeds in termen van links en rechts te spreken?
Ja, de mensen die alles wat links is willen bashen, vermoed ik.

Als je het lief vraagt willen ze het wel veranderen in slinks.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 21:22:39 #28
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24569878
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 21:09 schreef machteld het volgende:

Weet iemand dan misschien een betere topic-titel? Dus zonder links erin?
"Toekomst van Nederland volgens de rechtse slachtofferrol"
quote:
Dat geld komt er, Agnes Kant van Onderwijs heeft al toegezegd meer docenten uit Saudi-Arabië en Iran aan te trekken.
De linkse partijen willen juist buitenlandse imams en Islam-docenten weren, in tegenstelling tot Rita Verdonk die een Nederlandse imam-opleiding waar de overheid scherp toezicht kan houden niet wenst.

Voor de rest is het een vrij slap verhaaltje vol met ridiculisatie. Het wachten is op het verhaal over de toekomst van rechts Nederland waar elke moslim met baard de doodstraf krijgt, persoonlijk uitgevoerd door Geert Wilders ofzo.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_24570007
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 21:22 schreef Sidekick het volgende:

[..]

"Toekomst van Nederland volgens de rechtse slachtofferrol"
Verander 'm dan.
pi_24570113
quote:

Voor de rest is het een vrij slap verhaaltje vol met ridiculisatie. Het wachten is op het verhaal over de toekomst van rechts Nederland waar elke moslim met baard de doodstraf krijgt, persoonlijk uitgevoerd door Geert Wilders ofzo.
Ik vind het verhaaltje helemaal niet zo absurd, het is meer een extrapolatie van de huidige situatie. Als je in 1980 zou vertellen hoe het in 2005 eruit zou zien zou men net zo reageren als jij nu doet.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 21:54:24 #31
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24570461
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 21:34 schreef Esc het volgende:

[..]

Ik vind het verhaaltje helemaal niet zo absurd, het is meer een extrapolatie van de huidige situatie.
De huidige situatie wordt met feitelijke onjuistheden en ridiculisatie geextrapoleerd tot dit verhaaltje.
quote:
Als je in 1980 zou vertellen hoe het in 2005 eruit zou zien zou men net zo reageren als jij nu doet.
Nee, het geeft juist aan dat de toekomst zich niet laat voorspellen.

Ik kan het verhaaltje over Wilders de moslim-beul ook wel gaan onderbouwen met "Als je in 1980 zou vertellen hoe het in 2005 eruit zou zien zou men net zo reageren als jij nu doet", maar daarmee blijft het dikke onzin.
pi_24570550
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 21:54 schreef Sidekick het volgende:

De huidige situatie wordt met feitelijke onjuistheden en ridiculisatie geextrapoleerd tot dit verhaaltje.
hoe kun je nu weten dat er feitelijke onjuistheden in staan als het over de toekomst gaat?
quote:
Nee, het geeft juist aan dat de toekomst zich niet laat voorspellen.
De toekomst laat zich gedeeltelijk best voorspellen. als je bijvoorbeeld de prijs van benzine verlaagt weet je dat er meer benzine wordt verkocht, en zo werkt het ook in de politiek.
quote:
Ik kan het verhaaltje over Wilders de moslim-beul ook wel gaan onderbouwen met "Als je in 1980 zou vertellen hoe het in 2005 eruit zou zien zou men net zo reageren als jij nu doet", maar daarmee blijft het dikke onzin.
Lijkt me niet, want dan zou de toekomst ineens de totaal andere kant op gaan, het is logischer dat de huidige trends van islamisering doorgaan, en dan kun je best op een situatie uitkomen zoals geschetst in bovenstaand verhaal. Verder kun je niet stellen dat het onzin is omdat het nog moet gebeuren, of heb jij een glazen bol voor je waardoor je het verhaaltje hebt kunnen controleren?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:12:13 #33
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24570754
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:00 schreef Esc het volgende:

[..]

hoe kun je nu weten dat er feitelijke onjuistheden in staan als het over de toekomst gaat?
Het aantrekken van buitenlandse islam-docenten bijvoorbeeld. Dat is geen links voorstel, integendeel zelfs.
quote:
[..]

Lijkt me niet, want dan zou de toekomst ineens de totaal andere kant op gaan
Dude, please, snap back to reality man.
quote:
, het is logischer dat de huidige trends van islamisering doorgaan, en dan kun je best op een situatie uitkomen zoals geschetst in bovenstaand verhaal. Verder kun je niet stellen dat het onzin is omdat het nog moet gebeuren, of heb jij een glazen bol voor je waardoor je het verhaaltje hebt kunnen controleren?
Het kan gebeuren. Radio-actieve ruimteapen kunnen de planeet ook overnemen. Voor iemand die serieus politieke effecten op langere termijn wil onderzoeken is dit verhaaltje bagger. Het verhaaltje is amusant maar niet meer dan dat.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:27:56 #34
106056 Landmass
pi_24571061
quote:

verschil is dat rechts nooit voor de doodstraf heeft bepleit terwijl veel van de "ridiculisaties" uit dat stukje tekst wel degelijk uitspraken zijn en beleid is geweest van links.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:31:08 #35
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_24571129
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:27 schreef Landmass het volgende:

[..]

verschil is dat rechts nooit voor de doodstraf heeft bepleit terwijl veel van de "ridiculisaties" uit dat stukje tekst wel degelijk uitspraken zijn en beleid is geweest van links.
Is Nawijn rechts?
pi_24571161
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:27 schreef Landmass het volgende:
veel van de "ridiculisaties" uit dat stukje tekst wel degelijk uitspraken zijn en beleid is geweest van links.
Voor zover dat al waar is ligt dat in een ver verleden toen integratievraagstukken inderdaad ondergeschoven kindjes waren, maar de naïveteit in het stukje is achterhaald en buitengewoon karikaturaal.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:34:36 #37
106056 Landmass
pi_24571200
Bepaalde punten zijn misschien een beetje ridicuul. Bepaalde punten niet. Zo hebben we een instantie die zich MDI noemt die met overheids subsidie op internet op zoek gaat naar incorrecte sites en vervolgens stappen daartegen onderneemt. Het is dus niet raar dat de auteur een vergelijkbare tekst opschrijft over anti wilders sites.

Het continue geld pompen in verspeelde multikul projecten is nog zo'n voorbeeld ("Hij is het volkomen met mij eens dat er veel meer geld moet naar deze kwetsbare groepen"). Continue alles als zielig bestempelen.

De auteur heeft naast een paar ridiculisaties (die het leuk maken) wel degelijk een aantal sterke punten.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_24571225
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:12 schreef Sidekick het volgende:
Het aantrekken van buitenlandse islam-docenten bijvoorbeeld. Dat is geen links voorstel, integendeel zelfs.
Integendeel? Het kabinet wil buitelandse imams weren, maar het verhaal speelt ook in de toekomst dus dat is niet echt relevant.
quote:
oh dude, like whatever get a life u know omfg blabla
quote:
Het kan gebeuren. Radio-actieve ruimteapen kunnen de planeet ook overnemen. Voor iemand die serieus politieke effecten op langere termijn wil onderzoeken is dit verhaaltje bagger. Het verhaaltje is amusant maar niet meer dan dat.
Ik zei dan ook niet voor niets dat je gedeeltelijk de toekomst kunt voorspellen, je kunt de huidige trends analyseren en extrapoleren, en als je de huidige trends op het gebied van immigratie, islamisering en de politiek doortrekt is het best mogelijk dat delen van bovenstaand verhaal uitkomen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:38:07 #39
106056 Landmass
pi_24571261
Sidekick in actie
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:12 schreef Sidekick het volgende:

[..]

over ridiculisaties gesproken
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:40:07 #40
106056 Landmass
pi_24571299
Laten we eens terug gaan naar begin jaren 90 en stel dat de PvdA en GroenLinks het voor het zeggen hadden. Dan kom je met een beetje goeie wil toch wel aardig dicht in de buurt van dit artikel.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_24571328
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:38 schreef Landmass het volgende:
Sidekick in actie
[..]

over ridiculisaties gesproken
quote:

[..]

Landmass in actie.

Ach ja, het was al een bashtopic vanaf de OP.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:45:30 #42
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_24571416
Kleuterschool tekst man! Dit kun je NIET serieus nemen......

Degene die dat wel doen vrees ik nog meer dan de situatie die beschreven wordt
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:51:59 #43
106056 Landmass
pi_24571530
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:45 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Kleuterschool tekst man! Dit kun je NIET serieus nemen......

Degene die dat wel doen vrees ik nog meer dan de situatie die beschreven wordt
doe niet zo triest en pak er nou eens een alinea uit:
quote:
Is ze niet bang dat jongeren onder hun invloed radicaliseren? “Nee, daar ben ik helemaal niet bang voor. U moet niet vergeten dat jonge moslims in Nederland het fundamentalisme opzoeken uit protest tegen het harde klimaat. Ook armoede speelt een belangrijke rol. We moeten deze jongeren kansen bieden, ik heb daar ook uitvoerig over gesproken met minister De Waal van Sociale Zaken. Hij is het volkomen met mij eens dat er veel meer geld moet naar deze kwetsbare groepen. Bovendien begrijpen onderwijzers uit het Midden-Oosten deze jongeren gewoon beter en is er sprake van wederzijds respect.”
Zulk soort shit is geen extrapolatie, het is al een feit. Hoe vaak heb je al niet een een of andere sociale warbol horen zeggen dat de allochtonen slachoffer zijn van de maatschappij. Hun slechte gedrag wordt ons in de schoenen geschoven.
Het is notabene de linkse ideologie dat er altijd maar geld moet stromen naar "zielige" mensen en het is gewoon beleid in dit land.

Dit zijn feiten.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:55:22 #44
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24571608
Aardige column. Welkom in de gedachtenwereld van Femke Halsema en Marijke Vos.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:32:14 #45
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_24572348
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:51 schreef Landmass het volgende:

[..]

doe niet zo triest en pak er nou eens een alinea uit:
[..]

Zulk soort shit is geen extrapolatie, het is al een feit. Hoe vaak heb je al niet een een of andere sociale warbol horen zeggen dat de allochtonen slachoffer zijn van de maatschappij. Hun slechte gedrag wordt ons in de schoenen geschoven.
Het is notabene de linkse ideologie dat er altijd maar geld moet stromen naar "zielige" mensen en het is gewoon beleid in dit land.

Dit zijn feiten.
Goed, dat stukje heeft een kern van waarheid. Maar verder blijft het een vreselijk kinderachtig overtrokken stukje dat niets bijdraagt en alleen maar bekritiseert. Het mooie aan links vind ik nog steeds het onbaatzuchtige, collectieve.....of het inhoudelijk klopt is geen kwestie van links of rechts maar van gezond verstand. De polarisatie van nu is veel gevaarlijker dan het doorslaan van het linkse gevaar waar de schrijver, en jij als ik het wel heb zo bang voor zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door DaBuzzzzz op 15-01-2005 00:38:07 ]
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_24573068
Er zijn wel meer stukjes die tegenwoordig ook al aardig kloppen
quote:
[...] "Sinds ik die hoofddoek draag begrijpen we elkaar veel beter. Nu word ik tenminste met respect behandelt.” [..]
Groen Links: Ook autochtonen moeten integreren

PvdA: Integratie moet van twee kanten komen
quote:
[..] Wat ook helpt is dat discriminatie meteen wordt bestraft en racisten preventief worden opgepakt. [..]
PvdA wil met 'undercover'-operaties discriminatie blootleggen
pi_24573591
Klinkt helemaal niet zo slecht
pi_24574190
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:40 schreef Landmass het volgende:
Laten we eens terug gaan naar begin jaren 90 en stel dat de PvdA en GroenLinks het voor het zeggen hadden. Dan kom je met een beetje goeie wil toch wel aardig dicht in de buurt van dit artikel.
Ja, maar de doofpotten rond de multikul zijn nu toch echt verleden tijd. Gelukkig overigens.
pi_24575086
Goed stuk - helaas heb ik niet hier horen onderbouwen wat er niet aan zou deugen.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 04:17:36 #50
106056 Landmass
pi_24576432
quote:
Het mooie aan links vind ik nog steeds het onbaatzuchtige, collectieve.....
Dat is HET probleem van links. Ze snappen NIET dat mensen niet onbaatzuchtig zijn en dat winst maken een prikkel is om je klanten zo goed mogelijk tot dienst te zijn.

En wat dat collectieve betreft. Het is gedwongen collectief. Dat is het misselijke eraan. Om dan nog maar niet eens te hebben over de nadelen er van. Want denk je echt dat mensen op hun watergebruik gaan letten als ze toch een rekening krijgen van het gemiddelde. Denk je echt dat mensen hard gaan werken als hun loon toch even hoog is als het loon van de minst presterende werknemer op de vloer.
Socialsime neigt naar een minimum. Kapitalisme naar een maximum

Links is vooral heel erg naief.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  zaterdag 15 januari 2005 @ 04:18:45 #51
106056 Landmass
pi_24576436
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 02:05 schreef SCH het volgende:
Goed stuk - helaas heb ik niet hier horen onderbouwen wat er niet aan zou deugen.

dat jij nog eens een leuke post zou maken
blij dat ik dit dan toch mee maak.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  zaterdag 15 januari 2005 @ 04:20:56 #52
106056 Landmass
pi_24576451
quote:
huppakee copy paste:
quote:

Niet alleen allochtonen die in Rotterdam komen wonen, maar ook autochtonen moeten inburgeren, vindt Groen Links.

Volgens de Rotterdamse fractievoorzitter Ohran Kaya moeten nieuwkomers voortaan moeite doen om de verschillende culturen in de stad te leren kennen. Autochtonen moeten leren dat het integratieproces twee kanten heeft en als je wilt dat dat slaagt, moet je zelf ook wat doen, vindt GroenLinks.
quote:
PVDA WIL MET ‘UNDERCOVER’-OPERATIES DISCRIMINATIE BLOOTLEGGEN

Apr 15, 2004

Racisme, discriminatie en antisemitisme nemen sinds enige jaren weer schrikbarend toe. PvdA-kamerlid Dijsselbloem vindt dat het kabinet meer moet doen om dit aan te pakken. De PvdA wil dat het aantal zaken dat voor de rechter komt in 2005 verdubbeld wordt, het netwerk van antidiscriminatiebureaus overeind blijft en de politie actief ‘undercover’ discriminatie op de arbeidsmarkt, in het onderwijs en in het uitgaansleven gaat opsporen. De ‘verklaring tegen discriminatie’, die sinds de ondertekening door talloze organisaties en politieke partijen in 1991 in de vergetelheid is geraakt, wordt door de PvdA opnieuw onder de aandacht gebracht. Tijdens het Algemeen Overleg zal Dijsselbloem een poster met de tekst van die verklaring aanbieden aan Minister Verdonk.

Op de arbeidsmarkt, in het uitgaansleven en bij inschrijving op scholen komt discriminatie nog veel te vaak voor. De PvdA stelt voor dat de politie actief discriminatie gaat bestrijden door ‘undercover’ te opereren op deze terreinen. Gewoon met praktijktests blootleggen dat mensen met een ‘rare’ achternaam niet worden uitgenodigd op sollicitatiegesprek. Of dat mensen met een accent hun kinderen niet kunnen aanmelden voor een school, of jongeren met een donkere huidskleur de discotheek standaard niet in komen.

In oktober 1991 werd de ‘algemene verklaring tegen rassendiscriminatie’ ondertekend door vele tientallen maatschappelijke organisaties, het kabinet en alle politieke partijen. Deze verklaring hangt helaas op een tamelijk onzichtbaar plekje in de grote hal van de Tweede Kamer en lijkt daarmee in de vergetelheid te raken. De Partij van de Arbeid heeft daarom het initiatief genomen om van deze verklaring een poster te maken. De PvdA stelt voor om alle organisaties die bij de ondertekening in 1991 betrokken waren, opnieuw bij elkaar te roepen. Het is de hoogste tijd om te kijken wat er van de plechtige beloften terecht is gekomen en om deze beloften te hernieuwen.

Uit onderzoek van de Universiteit van Leiden en de Anne Frankstichting wordt geconcludeerd dat de Nederlandse politie en justitie in gebreke blijft bij de opsporing en vervolging van racisme en discriminatie. Er is een ophelderingspercentage van acht procent van alle gewelddadige incidenten. In Amsterdam komen bij het Anti Discriminatie Bureau honderden meldingen van racisme en antisemitisme binnen, maar in 2002 zijn maar acht zaken aangebracht. De PvdA vindt dat alle meldingen en aangiften moeten worden geregistreerd. Er moeten prestatieafspraken komen met de politie. Het aantal zaken dat aanhangig wordt gemaakt, moet in 2005 zijn verdubbeld.

In 2004 zijn de rijksbijdragen voor organisaties als het ‘Landelijk bureau ter bestrijding van racisme’ (LBR) en Stichting Magenta (Meldpunt Discriminatie Internet) gekort. Het Nationaal Actieplan tegen Racisme maakt niet duidelijk wat er na 2004 met de rijksbijdragen zal gebeuren. De PvdA vindt dat het netwerk van anti-discriminatiebureaus (inclusief meldpunt discriminatie en het LBR) in ieder geval overeind moet blijven.
Andersdenkenden moeten ze bij de Pvda echt helemaal niks van hebben.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_24576600
Van sinds wanneer moeten ze bij de PvdA iets van mensen hebben die buiten de leer vallen? Nu is de PvdA uiteraard op landelijk niveau alles behalve uitgesproken links, maar iedereen die buiten de richting valt wordt stelselmatig gedemoniseerd. Sinds wanneer is dat nieuws?
pi_24576718
quote:
:

Niet alleen allochtonen die in Rotterdam komen wonen, maar ook autochtonen moeten inburgeren, vindt Groen Links.

Volgens de Rotterdamse fractievoorzitter Ohran Kaya moeten nieuwkomers voortaan moeite doen om de verschillende culturen in de stad te leren kennen. Autochtonen moeten leren dat het integratieproces twee kanten heeft en als je wilt dat dat slaagt, moet je zelf ook wat doen, vindt GroenLinks.
Laten we even, for the sake of argument, even aannemen dat ik als autochtoon bereid zou zijn om bovenstaande uit te voeren.
We weten dat er in Rotterdam buitenlanders wonen uit zo'n 100 verschillende landen. In die landen wordt niet overal dezelfde taal gesproken, laten we voorzichtig schatten op 2 dialecten per land.
Het aantal culturen al dan niet in combinatie met religies zal ongetwijfeld nog groter zijn, stel 300.

Dus GL (Ohran Kaya) stelt voor dat ik mij ga verdiepen in 200 talen en 300 culturen ?
Is er ook een examen van ?

Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 10:43:49 #55
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24577342
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:36 schreef Esc het volgende:

[..]

Integendeel? Het kabinet wil buitelandse imams weren, maar het verhaal speelt ook in de toekomst dus dat is niet echt relevant.
Ik quote uit dat nieuwsbericht:
quote:
Een voorstel daartoe van de PvdA wordt gesteund door in elk geval het CDA, VVD en GroenLinks
De noodzaak tot het aantrekken van dubieuze buitenlandse figuren zou ook worden weggehaald als er in Nederland een imam-opleiding zou zijn waar je goede controle kan uitoefenen, maar volgens Verdonk is dat niet wenselijk. Tsja.
quote:
Ik zei dan ook niet voor niets dat je gedeeltelijk de toekomst kunt voorspellen, je kunt de huidige trends analyseren en extrapoleren, en als je de huidige trends op het gebied van immigratie, islamisering en de politiek doortrekt is het best mogelijk dat delen van bovenstaand verhaal uitkomen.
Het is mogelijk. Sommige delen zijn wel realistisch te noemen, namelijk dat de linkse partijen aan de macht gaan komen, dat er geprobeerd word via extra geld problemen op te lossen, en dat de verstandhouding tussen diverse bevolkingsgroepen beter is.
pi_24577756
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 10:43 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik quote uit dat nieuwsbericht:
[..]

De noodzaak tot het aantrekken van dubieuze buitenlandse figuren zou ook worden weggehaald als er in Nederland een imam-opleiding zou zijn waar je goede controle kan uitoefenen, maar volgens Verdonk is dat niet wenselijk. Tsja.
[..]

Het is mogelijk. Sommige delen zijn wel realistisch te noemen, namelijk dat de linkse partijen aan de macht gaan komen, dat er geprobeerd word via extra geld problemen op te lossen, en dat de verstandhouding tussen diverse bevolkingsgroepen beter is.
Zou je niet even de hele waarheid opschrijven.
In de politiek bestaat brede steun voor een Nederlandse imamopleiding.
Verdonk deelt die opvatting maar wijst in haar brief op de onhaalbaarheid ervan.
De scheiding tussen kerk en staat is een wettige hindernis.
pi_24577809
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 11:22 schreef ikkemem het volgende:

Verdonk deelt die opvatting maar wijst in haar brief op de onhaalbaarheid ervan.
Dat zou een prima reden zijn ware het niet dat dit kabinet wel stelt dat imams die onwelvallige uitspraken doen vanaf hun 'kansel' uitgewezen zullen worden. Men bemoeit zich dus al met religie als overheid.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 11:36:38 #58
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24577937
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 11:22 schreef ikkemem het volgende:

[..]

Ze typeert het als niet wenselijk en onhaalbaar vanwege de scheiding tussen kerk en staat terwijl een Nederlandse imam-opleiding helemaal geen schending van die scheiding is. We subsidieren en controleren nu al religieus-getint onderwijs (op een zelfde manier als normaal onderwijs), en dan is dit opeens een probleem?
  zaterdag 15 januari 2005 @ 12:07:03 #59
48951 GeitO_o
Would-be hero
pi_24578389
quote:
Jij wil in zo'n maatschappij leven? Je hebt wederom een nieuw dieptepunt bereikt
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 04:17 schreef Landmass het volgende:
'Links' is meer dan alleen socialisme...
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 10:43 schreef Sidekick het volgende:
Ik waag te betwijfelen of Imams die door 'ongelovige honden' worden gecontroleerd nog uberhaupt worden geaccepteerd, zeker door de fundamentalisten (de probleemgevallen)...
Leef in vrede
pi_24578551
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:51 schreef Landmass het volgende:
Hoe vaak heb je al niet een een of andere sociale warbol horen zeggen dat de allochtonen slachoffer zijn van de maatschappij.
Mooi, dan heb je vast wel een paar quotes. En wel graag van een warbol die er toe doet, want ik kan de lijst Wilders ook niet aanrekenen wat jij zegt.
pi_24578603
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:06 schreef Esc het volgende:
Er zijn wel meer stukjes die tegenwoordig ook al aardig kloppen
[..]

Was het niet Verdonk die autochtonen zelfs op inburgeringscursus wilde sturen?

In het hele politieke spectrum wordt hardop nagedacht over de integratie en ook GroenLinks laat in die discussie wel eens her en der een proefballonetje op.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 12:33:29 #62
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24578837
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:19 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Was het niet Verdonk die autochtonen zelfs op inburgeringscursus wilde sturen?
Klopt, maar de Kamer besliste anders:
quote:
Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie moet haar plannen voor een nieuw inburgeringsstelsel aanpassen. De Kamer wil geen autochtonen laten inburgeren en wil meer actie voor allochtone vrouwen.

Bron: Sp!ts
quote:
In het hele politieke spectrum wordt hardop nagedacht over de integratie en ook GroenLinks laat in die discussie wel eens her en der een proefballonetje op.
Ach, wanneer er door een linkse politicus wordt geroepen dat integratie van twee kanten moet komen, is dat voor de rechtse slachtofferrol al genoeg om te lezen dat alle vrouwen hoofddoekjes moeten dragen. En dat noemen we dan extrapolatie.
pi_24578930
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:07 schreef GeitO_o het volgende:

[..]

Jij wil in zo'n maatschappij leven? Je hebt wederom een nieuw dieptepunt bereikt
Wat voor maatschappij is dat dan volgens jou?
pi_24579129
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Vind je nou het stuk goed, en dus de boodschap waarin "links" op de hak wordt genomen, of vind je de beschreven samenleving een goed vooruitzicht?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_24579135
quote:

[..]

Een socialistische moslim samenleving
pi_24579170
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:46 schreef sizzler het volgende:

[..]

Vind je nou het stuk goed, en dus de boodschap waarin "links" op de hak wordt genomen, of vind je de beschreven samenleving een goed vooruitzicht?
Het is een aardig stukje satire en ik lees er net zo goed in dat "rechts" op de hak wordt genomen, eerlijk gezegd
pi_24579179
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 04:17 schreef Landmass het volgende:
En wat dat collectieve betreft. Het is gedwongen collectief. Dat is het misselijke eraan.
En dwang opleggen aan onschuldige burgers is iets typisch links wou je zeggen?
pi_24579199
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is een aardig stukje satire en ik lees er net zo goed in dat "rechts" op de hak wordt genomen, eerlijk gezegd
Inderdaad. Maar juist daarom vind ik het niet zo'n sterk stuk. Als we er allebei iets anders uithalen, wat is dan de boodschap?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_24579236
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:51 schreef sizzler het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar juist daarom vind ik het niet zo'n sterk stuk. Als we er allebei iets anders uithalen, wat is dan de boodschap?
Daar heb je wel gelijk in. Het is een column-achtig stukje - wie heeft het eigenlijk geschreven?
Ik vind de overdrijving wel aardig en op zich is het ook weer niet zo erg dat we er allebei een eigen interpretatie aan geven.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 12:55:53 #70
48951 GeitO_o
Would-be hero
pi_24579298
quote:
In de OP wordt een onrechtvaardige maatschappij van onderdrukking geschetst waarin de Nederlandse cultuur is vernietigd en ondergeschikt is gemaakt aan de Islamitische. Slaven als in de eerste alinea bestaan zelfs helaas al, mensen die uit angst voor geweld doen alsof ze Moslima zijn.
Verder wordt er aan elke vorm van geweld en bedreiging toegegeven, is er geen vrijheid van meningsuiting meer, wordt men gedwongen om Moslim te worden en wordt de meerderheid tot slaaf gemaakt van een minderheid (overal aan toegeven, kosten wat het kost). Bovendien worden Moslims compleet vrij gelaten en krijgen de niet-Moslims overal de schuld van (een beetje zoals de retoriek van enkele FoK'ers al is). Over het geheel wordt er toch best een duister beeld geschetst in de OP, een maatschappij waar ik niet in wil wonen...
In een dictatuur is het meestal wel veilig voor de massa, maar wil jij in een dictatuur wonen? Ik niet...

Als ik het voor het kiezen had zou ik voor een rechtvaardige samenleving kiezen waar iedereen op gelijk voet in vrijheid zou kunnen leven, Moslim en niet-Moslim, een samenleving met een hoge mate van vrijheid en veiligheid waar 'racisme' en 'discriminatie' vage herinneringen uit het verleden zijn. Een samenleving zonder machtmisbruik en onderdrukking door socialisten en angst-aanjagerij en polarisatie van conservatieven. Maar dat is dan waarschijnlijk een kwestie van smaak...
Leef in vrede
  zaterdag 15 januari 2005 @ 12:57:39 #71
48951 GeitO_o
Would-be hero
pi_24579331
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:50 schreef DaveM het volgende:
En dwang opleggen aan onschuldige burgers is iets typisch links wou je zeggen?
Nee, echter wel iets dat typisch bij socialisme hoort, maar niet exclusief...
Leef in vrede
pi_24579459
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:05 schreef BarBaar het volgende:
Leuk, zou je even kunnen beargumenteren waarom dit zo gaan als specifiek GL het beleid bepaalt?
Wijnand Duyvendak van GroenLinks was in de jaren tachtig betrokken bij acties van links-extremistische groepen. Hij was onder andere lid van de antimilitaristische groep Onkruit. Deze radicale groepering ontvreemdde bij diverse inbraken geheime documenten van de krijgsmacht. Hij had ook een strafblad.

In oktober 1984 werd hij aangehouden na een inbraak in het militaire MIBO-complex in Dubbeldam. De Dordtse rechtbank veroordeelde hem tot zes weken gevangenisstraf. Over zijn deelname aan Onkruit schreef hij: „Ik zeg het niet vaak maar eigenlijk ben ik hartstikke trots op de hele serie acties die wij in de afgelopen jaren (mee)georganiseerd hebben.”

-------------------

Eerste-Kamerlid Sam Pormes (47)GroenLinks

Geweldadig verleden
Tijdens zijn gewelddadige verleden In de jaren ‘70 heeft hij aan het trainingskamp van de marxistisch-leninistische Palestijnse terreurorganisatie PFLP (Popular front for the Liberation of Palestine) van Georg Habash deelgenomen.

Pormes heeft jarenlang bij de BVD op de top-15-lijst van verdachte personen gestaan

---------------------------------

Dan hebben we het verder nog over de contacten met Willem Hart alias Jaap van Beek alias Rob Schuitema van de AFA, die ETA-terroristen beschermt......

Wat denk jij dat het doel is van Groen links die zulke mensen beschermt?
pi_24579807
Fascinerend verhaal. Helaas heeft het geen donder met het onderwerp te maken.
pi_24579911
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:24 schreef FritsVanEgters het volgende:
Fascinerend verhaal. Helaas heeft het geen donder met het onderwerp te maken.
Mensen die het beleid bepalen en voortzetten?........ volgens mij (is maar een idee hoor ) draait het daar zo'n beetje om.

Als ik het fout heb kun je van mij een blij man maken vandaag.
pi_24580111
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:29 schreef Flopteron het volgende:

[..]

Mensen die het beleid bepalen en voortzetten?........ volgens mij (is maar een idee hoor ) draait het daar zo'n beetje om.

Motieven van politici doen er toe, akkoord, maar tot op zekere hoogte. Het draait uiteindelijk om het beleid zelf.

En de twee cases van je post lijken mij gevallen waarin een combinatie van jeugdige onbezonnenheid en idealistisch enthousiasme een grote rol speelden. Ik vind het geen wandaden die iemand diskwalificeren voor de politiek.
pi_24580204
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:41 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Motieven van politici doen er toe, akkoord, maar tot op zekere hoogte. Het draait uiteindelijk om het beleid zelf.

En de twee cases van je post lijken mij gevallen waarin een combinatie van jeugdige onbezonnenheid en idealistisch enthousiasme een grote rol speelden. Ik vind het geen wandaden die iemand diskwalificeren voor de politiek.
Het ultieme voorbeeld van tolerantie?

Wanneer vindt je het dan wel wanneer iemand zich diskwalificeert van de politiek?.... ik probeer namelijk aan te geven dat deze mensen een broertje dood hebben aan onze regels, normen en waarden, ik vind dat je je met de AFA in een bijzonder gevaarlijk spoor laat, dat ze enthousiast zijn neem ik direct van je aan
pi_24580237
Oh god, die ouwe meuk weer rond Duyvendak
pi_24580292
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:47 schreef Flopteron het volgende:
Wanneer vindt je het dan wel wanneer iemand zich diskwalificeert van de politiek?....
In geval van corruptie bijvoorbeeld, belangenverstrengeling en dergelijke.

Jij zegt dat Willem Duyvendak een broertje dood heeft aan de regels, ik geloof daar helemaal niks van. , Omdat hij een inbraak op zijn geweten heeft vanuit een anti-miltaristisch motief?
Ik kan wel ergere dingen bedenken. Te hard rijden bijvoorbeeld.

Bovendien ga je er naar mijn idee gemakkelijk aan voorbij dat dat al een tijdje geleden gebeurd is.
pi_24580351
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:29 schreef Flopteron het volgende:

[..]

Vertel, wanneer hebben deze mensen beleid van de NL regering bepaald en voortgezet?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_24580417
dubbel
pi_24580425
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:57 schreef GeitO_o het volgende:

[..]

Nee, echter wel iets dat typisch bij socialisme hoort, maar niet exclusief...
Dienstplicht, draagplicht ID-bewijs enz. noem ik toch echt typisch rechts.
Daarnaast heb je de verhuisdwang waar zowel de VVD als de SP voorstander van zijn.

Het is een aparte discussie welke vormen van dwang en verplichting goed zijn en welke niet, maar op rechts het postieve etiket "pro vrijheid" plakken en op links het negatieve effect "pro dwang" is imo gewoon onzin.

Beide kanten van het politieke spectrum pleiten voor zoveel mogelijk vrijheid voor elk individu, alleen de manier waarop ze dat willen bereiken verschilt gewoon. Zie ook die lezing van SP-er Ronald van Raak bij de Teldersstichting van de VVD.
pi_24581138
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:49 schreef SCH het volgende:
Oh god, die ouwe meuk weer rond Duyvendak
De ouwe meuk rond Promes en Rob Schuitema vergeten we maar even voor het gemak?....

Jammer, maar ik kan hier helaas niet zoveel mee, wil je het zo laten verstommen of doel je nog ergens op?
pi_24581229
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:54 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

In geval van corruptie bijvoorbeeld, belangenverstrengeling en dergelijke.

Jij zegt dat Willem Duyvendak een broertje dood heeft aan de regels, ik geloof daar helemaal niks van. , Omdat hij een inbraak op zijn geweten heeft vanuit een anti-miltaristisch motief?
Ik kan wel ergere dingen bedenken. Te hard rijden bijvoorbeeld.

Bovendien ga je er naar mijn idee gemakkelijk aan voorbij dat dat al een tijdje geleden gebeurd is.
Het waren meerdere inbraken, dus als ik er lichtjes over doe, kun je ook niet ontkennen dat je er net zo lichtjes aan meedoet

Maar dat is nog niet alles, meneer was 1 van de belangrijkste redacteuren van het blad Bluf! dat blad zette onder andere uiteen hoe brandbommen konden worden gemaakt, hoe bijbehorende tijdmechanismen werkten, hoe ingebroken kon worden in belangrijke panden en hoe gas- en elektriciteitsmeters konden worden gesaboteerd.

Dit vind ik persoonlijk verre van mild.

Maar goed, je hebt je mening, en daar wil ik niet aan rommelen, hooguit toevoegen dat dingen niet altijd zo zijn als ze lijken, en denk je dat iemand zijn idealistische jeugd volledig kwijtraakt?
pi_24581251
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vertel, wanneer hebben deze mensen beleid van de NL regering bepaald en voortgezet?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je leest mijn zin blijkbaar verkeerd, ik bedoel het in de zin van toekomstperspectief, je kunt moeilijk ontkennen dat ze steeds meer voet aan de grond krijgen.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 15:22:16 #85
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_24581427
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 14:05 schreef DaveM het volgende:

[..]

Daarnaast heb je de verhuisdwang waar zowel de VVD als de SP voorstander van zijn.

Het is een aparte discussie welke vormen van dwang en verplichting goed zijn en welke niet, maar op rechts het postieve etiket "pro vrijheid" plakken en op links het negatieve effect "pro dwang" is imo gewoon onzin.

Beide kanten van het politieke spectrum pleiten voor zoveel mogelijk vrijheid voor elk individu, alleen de manier waarop ze dat willen bereiken verschilt gewoon. Zie ook die lezing van SP-er Ronald van Raak bij de Teldersstichting van de VVD.
Ik denk idd dat dit een belangrijk onderscheid is. Rechts wordt veel te vaak onomstotelijk verbonden met liberaal (in Nederland iig), zoals links met socialistisch. Maar bijvoorbeeld de Identificatieplicht is een onomstotelijk voorbeeld van rechts sociaal beleid. Omdat de overheid dan ingrijpend beslag legt op de vrijheid van de burger, iets wat volledig tegen het 'echte' liberale gedachtengoed ingaat. Zo heb je ook sterk zeer liberale standpunten aan de linkerzijde van het politieke spectrum.

Daarom is ook de boodschap van de tekst ook niet duidelijk denk ik, misschien is de best herkenbare boodschap nog dat juist het onderscheid links en rechts moeilijk te maken is met de algemene definities die op dit moment worden gehanteerd.
-- There are some who call me...... ... ... 'Tim' ... (!)
  zaterdag 15 januari 2005 @ 15:28:13 #86
48951 GeitO_o
Would-be hero
pi_24581523
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 14:05 schreef DaveM het volgende:
Ik niet. Zowel links (socialisme) als rechts (conservatisme) doen daaraan.
quote:
De VVD is dan soms ook meer conservatief dan liberaal...
quote:
Dat doe ik ook niet, het conservatisme (rechts) is immers ook sterk pro dwang...
quote:
Het Socialisme staat juist voor zo min mogelijk vrijheid voor het individu. Door de gedwongen gelijkheid (itt gelijkwaardigheid zoals men die kent in liberale democratien als de onze) en het gedwongen collectivisme raakt het individu sterk op de achtergrond (en verdwijnt het onder communisme zelfs compleet).
Leef in vrede
pi_24581647
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 15:06 schreef Flopteron het volgende:

[..]

Het waren meerdere inbraken, dus als ik er lichtjes over doe, kun je ook niet ontkennen dat je er net zo lichtjes aan meedoet

Maar dat is nog niet alles, meneer was 1 van de belangrijkste redacteuren van het blad Bluf! dat blad zette onder andere uiteen hoe brandbommen konden worden gemaakt, hoe bijbehorende tijdmechanismen werkten, hoe ingebroken kon worden in belangrijke panden en hoe gas- en elektriciteitsmeters konden worden gesaboteerd.

Dit vind ik persoonlijk verre van mild.

Maar goed, je hebt je mening, en daar wil ik niet aan rommelen, hooguit toevoegen dat dingen niet altijd zo zijn als ze lijken, en denk je dat iemand zijn idealistische jeugd volledig kwijtraakt?
Lijkt al een stuk heftiger inderdaad, maar ik moet af gaan op wat jij hier post.

Of iemand zijn idealen kwijtraakt verschilt van persoon tot persoon, maar ik ben niet bang voor de idealen van Duyvendak.

En ik blijf erbij dat jij nu op de man speelt en dat ik nergens zie hoe dat zich vertaalt in beleid van GroenLinks.
pi_24582152
quote:
Eigenlijk heb ik geen zin in discussie met iemand met een iq van een aardappel, maar wat zou er niet aan kloppen ?! We leven hier in Nederland en niet Saudi-Arabie
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_24582397
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 15:36 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Lijkt al een stuk heftiger inderdaad, maar ik moet af gaan op wat jij hier post.

Of iemand zijn idealen kwijtraakt verschilt van persoon tot persoon, maar ik ben niet bang voor de idealen van Duyvendak.

En ik blijf erbij dat jij nu op de man speelt en dat ik nergens zie hoe dat zich vertaalt in beleid van GroenLinks.
Dat eerste is je goed recht.. ik hoop dan ook dat je gelijk krijgt.

En natuurlijk speel ik ook op de man, deze vertegenwoordigt de partij, het beleid, haar achterban en tegenstanders.

Ik zou enerzijds graag de uitdaging aangaan om het beleid te discussieren, aan de andere kant weten we allebei dat ieder er zijn of haar specifieke stukken uitpakt waardoor de discussie zich zal resulteren in verschillende eenzijdige conclusies van beide kanten.

Iets waar ik dus net al een voorproefje van heb gegeven.
pi_24582571
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 16:19 schreef Flopteron het volgende:
En natuurlijk speel ik ook op de man, deze vertegenwoordigt de partij, het beleid, haar achterban en tegenstanders.
Persoonlijk had ik meer affiniteit met Duyvendak toen hij bij Milieudefensie zat, en toch hoor ik ook bij de achterban. Doe mij maar Kees Vendrik.
quote:
Ik zou enerzijds graag de uitdaging aangaan om het beleid te discussieren, aan de andere kant weten we allebei dat ieder er zijn of haar specifieke stukken uitpakt waardoor de discussie zich zal resulteren in verschillende eenzijdige conclusies van beide kanten.
Een positieve insteek is het halve werk, maar in een topic als deze is dat haast onbegonnen werk, omdat de tekst in de openingspost louter negatief bedoeld is.

Angstzaaierij van het zuiverste soort, echter zeker niet van de bovenste plank.
pi_24582730
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 16:29 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Persoonlijk had ik meer affiniteit met Duyvendak toen hij bij Milieudefensie zat, en toch hoor ik ook bij de achterban. Doe mij maar Kees Vendrik.
[..]

Een positieve insteek is het halve werk, maar in een topic als deze is dat haast onbegonnen werk, omdat de tekst in de openingspost louter negatief bedoeld is.

Angstzaaierij van het zuiverste soort, echter zeker niet van de bovenste plank.
Hey......het wordt leuk, even tussen ons, noem eens een naar jouw eigen zeggen een positieve insteek?, en ik zal kijken hoe ik deze zo snel als mogelijk kan afbranden met mijn eigen ideologie kan beargumenteren.

Ik zit dus net een heel klein beetje rechtser
pi_24582849
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 15:28 schreef GeitO_o het volgende:
Het Socialisme staat juist voor zo min mogelijk vrijheid voor het individu.
Socialisme oude stijl bedoel je dan waarschijnlijk. Ik ken geen partijen die dat nog aanhangen.
quote:

Door de gedwongen gelijkheid (itt gelijkwaardigheid zoals men die kent in liberale democratien als de onze)
Welke politieke partij in Nederland wil gedwongen gelijkheid volgens jou?
Ik ken alleen partijen die gelijke kansen willen (die dus niet afhangen van de dikte van je portemonnee).
quote:
en het gedwongen collectivisme raakt het individu sterk op de achtergrond (en verdwijnt het onder communisme zelfs compleet).
Dat is het nadeel van collectivisme, maar gelukkig zijn er ook een aantal voordelen. En daarom moet je per regeling kijken wat het beste is voor zoveel mogelijk individuen, collectief of individueel.

Een communist kiest daarbij vrijwel altijd voor collectief, een libertariër vrijwel altijd voor individueel.
Ik ben blij dat ik tussen deze extremen in zit.
pi_24582893
Trouwens...die Kees Vendrik he?..... was dat niet degene die het Dierenbevrijdingsfront van Kevin Heller alias Eric de Gier steunde?
  zaterdag 15 januari 2005 @ 16:55:31 #94
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_24582942
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 16:49 schreef DaveM het volgende:

[..]

Socialisme oude stijl bedoel je dan waarschijnlijk. Ik ken geen partijen die dat nog aanhangen.
[..]

Welke politieke partij in Nederland wil gedwongen gelijkheid volgens jou?
Ik ken alleen partijen die gelijke kansen willen (die dus niet afhangen van de dikte van je portemonnee).
[..]

Dat is het nadeel van collectivisme, maar gelukkig zijn er ook een aantal voordelen. En daarom moet je per regeling kijken wat het beste is voor zoveel mogelijk individuen, collectief of individueel.

Een communist kiest daarbij vrijwel altijd voor collectief, een libertariër vrijwel altijd voor individueel.
Ik ben blij dat ik tussen deze extremen in zit.
inderdaad, niet meer links of rechts, sociaal of liberaal... maar 'vooruit sociaal-liberaal'

[ Bericht 1% gewijzigd door Gwunnik op 15-01-2005 19:37:30 (s van links vergeten) ]
-- There are some who call me...... ... ... 'Tim' ... (!)
pi_24582984
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 16:55 schreef Gwunnik het volgende:

[..]

inderdaad, niet meer link of rechts, sociaal of liberaal... maar 'vooruit sociaal-liberaal'
yepz

ook eens met je vorige reaktie trouwens.
pi_24583099
Zit wel een kern van waarheid in, met natuurlijk wat cynische humor.

Vooral:
quote:
Ook op internet is het een stuk rustiger geworden. Haatsites werden na de moord op Ayaan direct uit de lucht gehaald. Internet-goeroe Fransisco van Jole is zeer te spreken over deze aanpak.
pi_24584146
Ach, afgezien van de enkele taalfout die er in zit, best een grappig stukkie. Het is weer eens wat anders.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_24585564
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 15:08 schreef Flopteron het volgende:

Je leest mijn zin blijkbaar verkeerd, ik bedoel het in de zin van toekomstperspectief, je kunt moeilijk ontkennen dat ze steeds meer voet aan de grond krijgen.
GL is alleen maar gekrompen de laatste jaren dus ja, dat kan ik heel eenvoudig.
pi_24589823

[ Bericht 43% gewijzigd door Madamme_Mikmak op 15-01-2005 23:46:20 ]
pi_24590072
quote:
[..]

Dat is HET probleem van links. Ze snappen NIET dat mensen niet onbaatzuchtig zijn en dat winst maken een prikkel is om je klanten zo goed mogelijk tot dienst te zijn.

En wat dat collectieve betreft. Het is gedwongen collectief. Dat is het misselijke eraan. Om dan nog maar niet eens te hebben over de nadelen er van. Want denk je echt dat mensen op hun watergebruik gaan letten als ze toch een rekening krijgen van het gemiddelde. Denk je echt dat mensen hard gaan werken als hun loon toch even hoog is als het loon van de minst presterende werknemer op de vloer.
Socialsime neigt naar een minimum. Kapitalisme naar een maximum

Naief en dus gevaarlijk en alles behalve het baatzuchtige wat ze pretenderen te hebben, daar zij ons allemaal in hun oeverloze blindheid meeslepen down the drain. Zij zijn dan ook degenen die dalijk roepen: Wir habben es nicht gewust !

[ Bericht 0% gewijzigd door Madamme_Mikmak op 16-01-2005 00:10:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')