quote:Positieve energie
Harmoniegezelschap Hosanna is op bezoek in de Essalam moskee in Rotterdam Zuid. Er heerst een gemoedelijke sfeer. De schoenen staan bij de deur, de dames zitten apart. “Het is even wennen, zo’n hoofddoek,” zegt Riet Schuurmans, “maar we doen het uit respect.” Sommige vrouwen zijn hem ook buiten de moskee gaan dragen. “In de wijk waar ik woon is dat wel zo netjes,” zegt de 36-jarige Mabel Klitsie. “Eerst was er onderling veel onbegrip. Er waren wat kwajongens die me uitscholden voor ‘hoer’ en naar me spuugden. Sinds ik die hoofddoek draag begrijpen we elkaar veel beter. Nu word ik tenminste met respect behandelt.”
Ook op scholen is de situatie erg verbeterd. Vooral na de moord op Ayaan Hirsi Ali merkten docenten dat het met sprongen vooruit ging. “Dat kwam ook omdat wij als docenten niet met leerlingen in discussie gingen toen er spontaan vreugdevuren werden aangestoken tijdens de les,” zegt Kees Visser, conrector op een zwarte school in Bos en Lommer. “Aan lesgeven kwamen we al jaren niet meer toe maar na de onthoofding van Ayaan waren sommige kinderen ineens weer aanspreekbaar. Ze klaarden zichtbaar op.” Daarmee zijn overigens nog niet alle problemen de wereld uit. “Deze kinderen hebben toch een achterstand opgelopen, we hebben veel meer geld nodig om ze foutloos Nederlands en Arabisch te leren.”
Dat geld komt er, Agnes Kant van Onderwijs heeft al toegezegd meer docenten uit Saudi-Arabië en Iran aan te trekken. Is ze niet bang dat jongeren onder hun invloed radicaliseren? “Nee, daar ben ik helemaal niet bang voor. U moet niet vergeten dat jonge moslims in Nederland het fundamentalisme opzoeken uit protest tegen het harde klimaat. Ook armoede speelt een belangrijke rol. We moeten deze jongeren kansen bieden, ik heb daar ook uitvoerig over gesproken met minister De Waal van Sociale Zaken. Hij is het volkomen met mij eens dat er veel meer geld moet naar deze kwetsbare groepen. Bovendien begrijpen onderwijzers uit het Midden-Oosten deze jongeren gewoon beter en is er sprake van wederzijds respect.”
Mahmoud Said is politieagent in de Utrechtse binnenstad. Hij komt dagelijks in aanraking met islamitische jongeren. “De stemming is echt omgeslagen, je merkt het aan iedereen. Men is vrolijker, minder snel geneigd tot criminaliteit en het uithalen van rottigheid.” Heeft dat ook te maken met de toespraak van premier Bos daags na de moord op Geert Wilders? “Ongetwijfeld, hij heeft ons toen echt een hart onder de riem gestoken. Vooral z’n oproep aan autochtone Nederlanders om eens wat vaker een moskee te bezoeken heeft ons goed gedaan. Daar is ook massaal gehoor aan gegeven, steeds meer Nederlanders bekeren zich tot het ware geloof.”
Wat ook helpt is dat discriminatie meteen wordt bestraft en racisten preventief worden opgepakt. “Na de moord op Ayaan liep het echt de spuigaten uit,” zegt Ron Koolhaas, buurtcoördinator in het Haagse Laakkwartier. “Meisjes met hoofddoeken werden uitgescholden, soms werd er ook aan hoofddoeken getrokken. Zoiets kan gewoon niet, mensen werden vernederd. Nu grijpen we meteen in als we van een dame te horen krijgen dat ze is lastiggevallen, we geven een seintje aan de wijkagent en die schakelt de ME in. We krijgen nu nauwelijks nog klachten van buurtbewoners, iedereen is erg tevreden.”
Ook op internet is het een stuk rustiger geworden. Haatsites werden na de moord op Ayaan direct uit de lucht gehaald. Internet-goeroe Fransisco van Jole is zeer te spreken over deze aanpak. “Iedereen dacht op een gegeven moment maar dat ‘ie alles kon zeggen, maar ook op internet moet je je normaal weten te gedragen.” Hij adviseert de overheid hoe sites het beste platgelegd kunnen worden. “Het ligt er een beetje aan met wat voor site je te maken hebt. Je hebt van die sites waar Islamofoben moslims door het slijk halen, die kunnen we nu makkelijk sluiten met de wet op godslastering die onlangs weer is aangescherpt. Het ligt iets moeilijker met sites waar moorden zoals die op Hirsi Ali worden herdacht. Als ze echter uitspraken van Ayaan, Van Gogh of Geert Wilders op de site zetten die de rechter heeft verboden dan kunnen we die ook platleggen.”
Nederland heeft na de moord op Geert Wilders duidelijk laten blijken niet te zullen zwichten voor terreur. “We gaan gewoon door,” zegt Riet Schuurmans als ze van de Essalam moskee naar huis loopt. “We moeten gewoon een beetje begrip en respect hebben voor elkaar, dan komt het allemaal vanzelf.”
Vooral je feitelijke toon is erg vermakelijk.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 18:02 schreef Esc het volgende:
Vond dit stuk tekst op een andere site, het geeft een leuk idee van hoe Nederland komt te zien als we het aan Groenlinks & co overlaten.
[..]
Precies, dat bedoel ik ook. Alsof er werkelijk een journalist met die mensen staat te praten en de pure feiten registreert.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 18:21 schreef kingmob het volgende:
[..]
Vooral je feitelijke toon is erg vermakelijk.
Ik niet, maar nevermind...quote:Op vrijdag 14 januari 2005 18:30 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Precies, dat bedoel ik ook. Alsof er werkelijk een journalist met die mensen staat te praten en de pure feiten registreert.
oh okequote:
Inderdaad, toen werd het mij ook pas duidelijk. Er zijn immers al mensen die zich zo laten onderdrukken :/quote:Op vrijdag 14 januari 2005 18:13 schreef Lemmeb het volgende:
Ik moet zeggen, dat de dialogen in het stuk ook sterk lijken op de dialogen zoals je ze in de media ook gevoerd ziet worden. Degene die dit heeft geschreven, heeft goed opgelet.
In de eerste alinea dacht ik nog dat het echt was (had me namelijk niets verbaasd), maar in de tweede werd het wel duidelijk. Ayaan leeft immers nog.
het is al uit de hand gelopenquote:Op vrijdag 14 januari 2005 18:54 schreef GeitO_o het volgende:
[..]
Inderdaad, toen werd het mij ook pas duidelijk. Er zijn immers al mensen die zich zo laten onderdrukken :/
Eng genoeg is dit scenario nog niet eens zo heel erg onrealistisch al is het natuurlijk wel wat overdreven en lijkt het me sterk dat het echt zo erg uit de hand zal lopen...
Het zijn de feiten. De site waar dit vandaankomt (ik denk http://democrates.net/) mag bijvoorbeeld al niet meer in Nederland hosten. Janmaat mocht ook zijn zegje niet doen 15 jaar geleden. 5 a 10 jaar gelden de uitspraken van linkse politici gehoord? Allochtonen moesten vooral in hun waarde gelaten worden. Kijk hoe het er nu aan toe gaat .... Nederland staat vol met moskeeen en theo is vermoord.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 18:21 schreef kingmob het volgende:
[..]
Vooral je feitelijke toon is erg vermakelijk.
granted, maar niet zo erg als hier geschetst wordt...quote:Op vrijdag 14 januari 2005 18:59 schreef Landmass het volgende:
het is al uit de hand gelopen
Dit is de oorspronkelijke bron: Dutch Disease Report.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 18:52 schreef Landmass het volgende:
van http://democrates.net/
Erg sterk inderdaad.
Het is dan ook een walgelijke site:quote:Op vrijdag 14 januari 2005 19:06 schreef Landmass het volgende:
[..]
Het zijn de feiten. De site waar dit vandaankomt (ik denk http://democrates.net/) mag bijvoorbeeld al niet meer in Nederland hosten.
Ik zou je wel willen horen als bijvoorbeeld een site waar Jihad wordt gepredikt 'gewoon' in Nederland kan hosten.quote:Nog even, en een vergelijking met Janmaat - de man die het allemaal als eerste zei, en als dank werd uitgekotst – is een compliment.
(...)
Een troost voor "weldenkend" Nederland: wie Wilders wil demoniseren, heeft voorlopig nog keus genoeg. De rehabilitatie van Adolf Hitler bijvoorbeeld laat nog wel even op zich wachten.
Gelul. Hij zei wat hij zeggen wilde.quote:Janmaat mocht ook zijn zegje niet doen 15 jaar geleden.
Nee inderdaad, allemaal de schuld van links, boehoe!quote:5 a 10 jaar gelden de uitspraken van linkse politici gehoord? Allochtonen moesten vooral in hun waarde gelaten worden. Kijk hoe het er nu aan toe gaat .... Nederland staat vol met moskeeen en theo is vermoord.
Ja joh, ga lekker de boodschapper belachelijk maken. Je retorische truuks oefen je maar bij scholieren.com of zo.quote:Het is dan ook een walgelijke site:
Met als gevolg een gevangenis straf en een boete. "vol is vol" mocht al niet.quote:Gelul. Hij zei wat hij zeggen wilde.
Over retorische trucs gesproken.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 19:27 schreef Landmass het volgende:
[..]
Ja joh, ga lekker de boodschapper belachelijk maken. Je retorische truuks oefen je maar bij scholieren.com of zo.
Ah, ben je er weer, huillie? Pas maar op dat je niet weer om een ban moet vragen omdat je geen zelfbeheersing hebtquote:Op vrijdag 14 januari 2005 19:27 schreef Landmass het volgende:
Ja joh, ga lekker de boodschapper belachelijk maken. Je retorische truuks oefen je maar bij scholieren.com of zo.
het is weer zover, we gaan naar de bron kijken en net zo lang zoeken totdat we er iets op vinden wat we als 'extreem rechts' kunnen betitelen, zodat we niet meer op de tekst in hoeven te gaan..quote:Op vrijdag 14 januari 2005 19:24 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Het is dan ook een walgelijke site:
[..]
Ik zou je wel willen horen als bijvoorbeeld een site waar Jihad wordt gepredikt 'gewoon' in Nederland kan hosten.
[..]
Gelul. Hij zei wat hij zeggen wilde.
[..]
Nee inderdaad, allemaal de schuld van links, boehoe!![]()
![]()
Yeah sure, het was het eerste berichtje dat ik aanklikte.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 21:03 schreef Esc het volgende:
[..]
het is weer zover, we gaan naar de bron kijken en net zo lang zoeken totdat we er iets op vinden wat we als 'extreem rechts' kunnen betitelen, zodat we niet meer op de tekst in hoeven te gaan..
erg doorzichtige taktiek
Ja, de mensen die alles wat links is willen bashen, vermoed ik.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 21:09 schreef machteld het volgende:
Heeft iemand er bezwaar tegen om niet steeds in termen van links en rechts te spreken?
"Toekomst van Nederland volgens de rechtse slachtofferrol"quote:Op vrijdag 14 januari 2005 21:09 schreef machteld het volgende:
Weet iemand dan misschien een betere topic-titel? Dus zonder links erin?
De linkse partijen willen juist buitenlandse imams en Islam-docenten weren, in tegenstelling tot Rita Verdonk die een Nederlandse imam-opleiding waar de overheid scherp toezicht kan houden niet wenst.quote:Dat geld komt er, Agnes Kant van Onderwijs heeft al toegezegd meer docenten uit Saudi-Arabië en Iran aan te trekken.
Verander 'm dan.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 21:22 schreef Sidekick het volgende:
[..]
"Toekomst van Nederland volgens de rechtse slachtofferrol"
Ik vind het verhaaltje helemaal niet zo absurd, het is meer een extrapolatie van de huidige situatie. Als je in 1980 zou vertellen hoe het in 2005 eruit zou zien zou men net zo reageren als jij nu doet.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 21:22 schreef Sidekick het volgende:
Voor de rest is het een vrij slap verhaaltje vol met ridiculisatie. Het wachten is op het verhaal over de toekomst van rechts Nederland waar elke moslim met baard de doodstraf krijgt, persoonlijk uitgevoerd door Geert Wilders ofzo.
De huidige situatie wordt met feitelijke onjuistheden en ridiculisatie geextrapoleerd tot dit verhaaltje.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 21:34 schreef Esc het volgende:
[..]
Ik vind het verhaaltje helemaal niet zo absurd, het is meer een extrapolatie van de huidige situatie.
Nee, het geeft juist aan dat de toekomst zich niet laat voorspellen.quote:Als je in 1980 zou vertellen hoe het in 2005 eruit zou zien zou men net zo reageren als jij nu doet.
hoe kun je nu weten dat er feitelijke onjuistheden in staan als het over de toekomst gaat?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 21:54 schreef Sidekick het volgende:
De huidige situatie wordt met feitelijke onjuistheden en ridiculisatie geextrapoleerd tot dit verhaaltje.
De toekomst laat zich gedeeltelijk best voorspellen. als je bijvoorbeeld de prijs van benzine verlaagt weet je dat er meer benzine wordt verkocht, en zo werkt het ook in de politiek.quote:Nee, het geeft juist aan dat de toekomst zich niet laat voorspellen.
Lijkt me niet, want dan zou de toekomst ineens de totaal andere kant op gaan, het is logischer dat de huidige trends van islamisering doorgaan, en dan kun je best op een situatie uitkomen zoals geschetst in bovenstaand verhaal. Verder kun je niet stellen dat het onzin is omdat het nog moet gebeuren, of heb jij een glazen bol voor je waardoor je het verhaaltje hebt kunnen controleren?quote:Ik kan het verhaaltje over Wilders de moslim-beul ook wel gaan onderbouwen met "Als je in 1980 zou vertellen hoe het in 2005 eruit zou zien zou men net zo reageren als jij nu doet", maar daarmee blijft het dikke onzin.
Het aantrekken van buitenlandse islam-docenten bijvoorbeeld. Dat is geen links voorstel, integendeel zelfs.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 22:00 schreef Esc het volgende:
[..]
hoe kun je nu weten dat er feitelijke onjuistheden in staan als het over de toekomst gaat?
Dude, please, snap back to reality man.quote:[..]
Lijkt me niet, want dan zou de toekomst ineens de totaal andere kant op gaan
Het kan gebeuren. Radio-actieve ruimteapen kunnen de planeet ook overnemen. Voor iemand die serieus politieke effecten op langere termijn wil onderzoeken is dit verhaaltje bagger. Het verhaaltje is amusant maar niet meer dan dat.quote:, het is logischer dat de huidige trends van islamisering doorgaan, en dan kun je best op een situatie uitkomen zoals geschetst in bovenstaand verhaal. Verder kun je niet stellen dat het onzin is omdat het nog moet gebeuren, of heb jij een glazen bol voor je waardoor je het verhaaltje hebt kunnen controleren?
verschil is dat rechts nooit voor de doodstraf heeft bepleit terwijl veel van de "ridiculisaties" uit dat stukje tekst wel degelijk uitspraken zijn en beleid is geweest van links.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 21:22 schreef Sidekick het volgende:
Voor de rest is het een vrij slap verhaaltje vol met ridiculisatie. Het wachten is op het verhaal over de toekomst van rechts Nederland waar elke moslim met baard de doodstraf krijgt, persoonlijk uitgevoerd door Geert Wilders ofzo.
Is Nawijn rechts?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 22:27 schreef Landmass het volgende:
[..]
verschil is dat rechts nooit voor de doodstraf heeft bepleit terwijl veel van de "ridiculisaties" uit dat stukje tekst wel degelijk uitspraken zijn en beleid is geweest van links.
Voor zover dat al waar is ligt dat in een ver verleden toen integratievraagstukken inderdaad ondergeschoven kindjes waren, maar de naïveteit in het stukje is achterhaald en buitengewoon karikaturaal.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 22:27 schreef Landmass het volgende:
veel van de "ridiculisaties" uit dat stukje tekst wel degelijk uitspraken zijn en beleid is geweest van links.
Integendeel? Het kabinet wil buitelandse imams weren, maar het verhaal speelt ook in de toekomst dus dat is niet echt relevant.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 22:12 schreef Sidekick het volgende:
Het aantrekken van buitenlandse islam-docenten bijvoorbeeld. Dat is geen links voorstel, integendeel zelfs.
oh dude, like whatever get a life u know omfg blablaquote:Dude, please, snap back to reality man.
Ik zei dan ook niet voor niets dat je gedeeltelijk de toekomst kunt voorspellen, je kunt de huidige trends analyseren en extrapoleren, en als je de huidige trends op het gebied van immigratie, islamisering en de politiek doortrekt is het best mogelijk dat delen van bovenstaand verhaal uitkomen.quote:Het kan gebeuren. Radio-actieve ruimteapen kunnen de planeet ook overnemen. Voor iemand die serieus politieke effecten op langere termijn wil onderzoeken is dit verhaaltje bagger. Het verhaaltje is amusant maar niet meer dan dat.
over ridiculisaties gesprokenquote:Op vrijdag 14 januari 2005 22:12 schreef Sidekick het volgende:
Dude, please, snap back to reality man.
[..]
Het kan gebeuren. Radio-actieve ruimteapen kunnen de planeet ook overnemen. Voor iemand die serieus politieke effecten op langere termijn wil onderzoeken is dit verhaaltje bagger. Het verhaaltje is amusant maar niet meer dan dat.
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 22:38 schreef Landmass het volgende:
Sidekick in actie
[..]
over ridiculisaties gesproken
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 19:27 schreef Landmass het volgende:
[..]
doe niet zo triest en pak er nou eens een alinea uit:quote:Op vrijdag 14 januari 2005 22:45 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Kleuterschool tekst man! Dit kun je NIET serieus nemen......
Degene die dat wel doen vrees ik nog meer dan de situatie die beschreven wordt
Zulk soort shit is geen extrapolatie, het is al een feit. Hoe vaak heb je al niet een een of andere sociale warbol horen zeggen dat de allochtonen slachoffer zijn van de maatschappij. Hun slechte gedrag wordt ons in de schoenen geschoven.quote:Is ze niet bang dat jongeren onder hun invloed radicaliseren? “Nee, daar ben ik helemaal niet bang voor. U moet niet vergeten dat jonge moslims in Nederland het fundamentalisme opzoeken uit protest tegen het harde klimaat. Ook armoede speelt een belangrijke rol. We moeten deze jongeren kansen bieden, ik heb daar ook uitvoerig over gesproken met minister De Waal van Sociale Zaken. Hij is het volkomen met mij eens dat er veel meer geld moet naar deze kwetsbare groepen. Bovendien begrijpen onderwijzers uit het Midden-Oosten deze jongeren gewoon beter en is er sprake van wederzijds respect.”
Goed, dat stukje heeft een kern van waarheid. Maar verder blijft het een vreselijk kinderachtig overtrokken stukje dat niets bijdraagt en alleen maar bekritiseert. Het mooie aan links vind ik nog steeds het onbaatzuchtige, collectieve.....of het inhoudelijk klopt is geen kwestie van links of rechts maar van gezond verstand. De polarisatie van nu is veel gevaarlijker dan het doorslaan van het linkse gevaar waar de schrijver, en jij als ik het wel heb zo bang voor zijn.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 22:51 schreef Landmass het volgende:
[..]
doe niet zo triest en pak er nou eens een alinea uit:
[..]
Zulk soort shit is geen extrapolatie, het is al een feit. Hoe vaak heb je al niet een een of andere sociale warbol horen zeggen dat de allochtonen slachoffer zijn van de maatschappij. Hun slechte gedrag wordt ons in de schoenen geschoven.
Het is notabene de linkse ideologie dat er altijd maar geld moet stromen naar "zielige" mensen en het is gewoon beleid in dit land.
Dit zijn feiten.
Groen Links: Ook autochtonen moeten integrerenquote:[...] "Sinds ik die hoofddoek draag begrijpen we elkaar veel beter. Nu word ik tenminste met respect behandelt.” [..]
PvdA wil met 'undercover'-operaties discriminatie blootleggenquote:[..] Wat ook helpt is dat discriminatie meteen wordt bestraft en racisten preventief worden opgepakt. [..]
Ja, maar de doofpotten rond de multikul zijn nu toch echt verleden tijd. Gelukkig overigens.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 22:40 schreef Landmass het volgende:
Laten we eens terug gaan naar begin jaren 90 en stel dat de PvdA en GroenLinks het voor het zeggen hadden. Dan kom je met een beetje goeie wil toch wel aardig dicht in de buurt van dit artikel.
Dat is HET probleem van links. Ze snappen NIET dat mensen niet onbaatzuchtig zijn en dat winst maken een prikkel is om je klanten zo goed mogelijk tot dienst te zijn.quote:Het mooie aan links vind ik nog steeds het onbaatzuchtige, collectieve.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |