1. Je bron dat moslimjongeren dames verkrachten en niet jongeren die zich wel moslim noemen maar enkel in woord moslim zijn.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet over:
[..]
Ik heb het alleen over verkrachting van, in hun ogen schaars geklede dames, door moslimjongeren.
Die dan vinden dat zij niet schuldig bevonden mogen worden, omdat ze vanuit hun geloof hebben geleerd dat dit soort vrouwen hoeren zijn.
Ik denk dat Gia de spreekwoordelijke lat net iets te hoog heeft gelegd en daardoor is komen te vallen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:44 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
1. Je bron dat moslimjongeren dames verkrachten en niet jongeren die zich wel moslim noemen maar enkel in woord moslim zijn.
2. Je bron dat zij vinden dat zij niet schuldig bevonden mogen worden.
3. Je bron dat zij dat vinden omdat ze vanuit hun geloof hebben geleerd dat dit soort vrouwen hoeren zijn.
4. Je bron dat hun geloof dat ook daadwerkelijk vindt, compleet met de desbetreffende verzen.
[quote]
Dat jij hoeren minderwaardige mensen vindt is verder niet relevant voor de discussie.
Ik had inderdaad al een zeer sterk vermoeden dat zij bezig was om woorden in andersmans mond te leggen, enkel om haar ongelijk niet te hoeven te geven. Ik ben blij dat de 'bron' er zelf op reageert. Dat is altijd beter dan anderen voor je bepalen wat jij hebt gezegd en wat je ermee bedoelde.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Hey Gia, ik heb veel respect voor je enzo. Maar ik heb nooit gezegd dat sexueel misbruikten (eventueel door Botlek-Priesters), criminelen en agressievelingen zich beroepen op de Koran. Je probeert nl. woorden in mijn mond te leggen. Ik begrijp dat woorden uit mijn mond veelal voor waarheid aangezien en je daarom ook namens mij prbeert te praten om jezelf in het gewin van de discours te brengen, maar dat lijkt me een belachelijke en niet echt eerlijke strategie
Gaarne dit dus niet meer te doen
Jij ook al? Zo zijn er wel erg veel. Ook in mijn omgeving. Raar hoe het balletje kan rollen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah, ik zit in het WOBET gedeelte, maar dat is om een bepaalde reden. Door de verharding ben ik zeg maar van GAJZMWR naar WOBET gegaan.
Op dit moment scoort bij mij het linkse CDA (immers ter linkerzijde van Geert Wilders) met de geniale premier Jan Peter Balkenende. Die man laat zich niet gek maken door de waan van de dag en heeft het ook niet nodig zich via mediacratische boetedoeningen of eenlijners in de schijnwerpers te spelen. Die man is bezig iets van een betaalbare zorgzame samenleving op termijn te bewerken en hji heeft oog voor de wel erg grote geldhonger van de overheid, resulterend in verhoging van diverse heffingen en premies.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:19 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Welke partij kan eigelijk op jouw steun rekenen, waarde sjun?
over welke verharding heb je het hier ? users op Fok! die het niet met jou eens zijn ? of bedoel je de verharding waarover Balkenende spreekt ?quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah, ik zit in het WOBET gedeelte, maar dat is om een bepaalde reden. Door de verharding ben ik zeg maar van GAJZMWR naar WOBET gegaan.
Ben blij dat er mensen in dezelfde situati als mij zitten. Welkom op Fok trouwens, valt me op dat je een waardige discussieerder bent met goeie argumenten. Die hebben we wel nodig op Fok. (Waar mensen zoals je ziet de vreemdste argumenten aanhalen om hun gelijk aan te tonen)quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:48 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Jij ook al? Zo zijn er wel erg veel. Ook in mijn omgeving. Raar hoe het balletje kan rollen.
Inderdaad. Gia is zeer nobel en wijs en nog wat allemaal van datzelfde, maar ze voegt aan deze eigenlijk goede kenmerken nog een eigenschap: sluwheid. Deze laatste eigenschao maakt de eerder genoemde kenmerken teniet of brengt ze tot het nulpunt. Want waarom zou iemand woorden verdraaien of in de mond leggen ? Nu heb ik daar wel een theorie voor: Ik word erg gerespecteerd en gewaardeerd op FoK! en GIA wil daar gebruik van maken door namens mij dingen te verkondigen in de hoop haar vanwege mijn verworven respect een bepaalde status toe te eigenen door dankzij mijn "uitlatingen" altijd gelijk te krijgen. Ik word immers gezien als het meetpunt dan wel de maatstafquote:Op donderdag 13 januari 2005 14:46 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Ik had inderdaad al een zeer sterk vermoeden dat zij bezig was om woorden in andersmans mond te leggen, enkel om haar ongelijk niet te hoeven te geven. Ik ben blij dat de 'bron' er zelf op reageert. Dat is altijd beter dan anderen voor je bepalen wat jij hebt gezegd en wat je ermee bedoelde.
Ben je gewoon zo dom of hou je je van de domme. Of wellicht kun je niet lezen of ben je te lui om die posting op te zoeken. Nou, komt ie nog een keer hoor:quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:30 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Laat dat nu net de groep zijn die zich nog niet hoeft de houden aan bepaalde plichten. Dus nogmaals, hoe is jouw relatie met moslims boven de leeftijd van 12?
Nou duidelijk?quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:45 schreef Gia het volgende:
Je vergist je. Zij houden zich gewoon aan hun geloof, vasten keurig, eten geen varkensvlees, drinken geen alcohol en dragen hoofddoek, vrouwen dan hè.
Verder zijn ze volledig aangepast aan de Nederlandse samenleving, zitten HUN KIDS op een katholieke basisschool en doen daar braaf mee met Sinterklaas, kerst en carnavalsviering e.d.
Ze praten normaal Nederlands, vrijwel zonder accent. Kortom, gewoon normale mensen met toevallig een ander geloof.
Wat vind je dan bijv. van die moordenaars van die leraar en van Gogh?quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:21 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Als je in dit land geboren bent, ben je allang geen gast meer. We hebben het dan ook niet over over de grens opererende bendes. We hebben het over pubers die rellen op straat. Hoe ver kun jij je in alle bochten wringen?
Ach, een aantal zinnetjes offtopic kan geen kwaad denk ik. Fok heeft er niet veel mee te maken denk ik, in 3 jaar tijd ben ik dus eigenlijk WOBET geworden en dat hangt zoals je wel kunt bedenken samen met 11 september. Van meet af aan ben ik eigenlijk in de verdediging geschoten, de sfeer is toch anders geworden, nu kan je zeggen dat "ik een slachtofferrolspeel", maar ik ben eigenlijk daarin geworpen. Uitspraken van politici moest je maar aanhoren, je kon er niets tegen inbrengen natuurlijk. Ik denk dat ik niet WOBET was geworden als bijv lieden als Pim Fortuyn hadden gezegd dat moslims op moesten staan om te vechten tegen terroristen.. Dat zou een heel andere strekking zijn geweest.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:49 schreef het_fokschaap het volgende:
kun je specificeren welke verharding je bedoelt en waarom je daarom WOBET bent geworden ? misschien is het off-topic en kun je er een topic aan wijden.
Waar zeg ik dan dat jij dat gezegd hebt?quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Hey Gia, ik heb veel respect voor je enzo. Maar ik heb nooit gezegd dat sexueel misbruikten (eventueel door Botlek-Priesters), criminelen en agressievelingen zich beroepen op de Koran. Je probeert nl. woorden in mijn mond te leggen. Ik begrijp dat woorden uit mijn mond veelal voor waarheid aangezien en je daarom ook namens mij prbeert te praten om jezelf in het gewin van de discours te brengen, maar dat lijkt me een belachelijke en niet echt eerlijke strategie
Gaarne dit dus niet meer te doen
Een moordenaar is een moordenaar. Wat is de straf voor moord? 18 jaar? Mooi. Na 18 jaar heeft hij zijn straf uitgezeten is verdient hij een 2e kans in de maatschappij. Daarbij maak ik geen onderscheid tussen geloof, ras of wat dan ook. Voor mij is iedereen gelijk. Waar heb je anders wetten voor?quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:54 schreef machteld het volgende:
[..]
Wat vind je dan bijv. van die moordenaar van die leraar en van Gogh?
Verdienen die een tweede kans in de Nederlandse maatschappij?
waarom moet Pim Fortuyn dat zeggen of elke andere politici. Men kan toch voor zichzelf denken. Als jij dat eigenlijk vindt, moet je dat doen en je niet in een bepaalde rol laten zetten om wat anderen vinden.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ach, een aantal zinnetjes offtopic kan geen kwaad denk ik. Fok heeft er niet veel mee te maken denk ik, in 3 jaar tijd ben ik dus eigenlijk WOBET geworden en dat hangt zoals je wel kunt bedenken samen met 11 september. Van meet af aan ben ik eigenlijk in de verdediging geschoten, de sfeer is toch anders geworden, nu kan je zeggen dat "ik een slachtofferrolspeel", maar ik ben eigenlijk daarin geworpen. Uitspraken van politici moest je maar aanhoren, je kon er niets tegen inbrengen natuurlijk. Ik denk dat ik niet WOBET was geworden als bijv lieden als Pim Fortuyn hadden gezegd dat moslims op moesten staan om te vechten tegen terroristen.. Dat zou een heel andere strekking zijn geweest.
Die verdiend geen tweede kans, net als bijv. Volkert van der G dat niet verdiend. Een tweede kans verdienen, je zegt het zelf al...dat moet je verdienen daarbij heeft etniciteit of achtergrond niets mee te maken. Moordenaars verdienen geen kansen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:54 schreef machteld het volgende:
[..]
Wat vind je dan bijv. van die moordenaar van die leraar en van Gogh?
Verdienen die een tweede kans in de Nederlandse maatschappij?
Ik verkondig niks namens jou. Ik zeg alleen dat jij in dat topic hebt gezegd dat verkrachting binnen het huwelijk iets is wat niet bestaat. Niet voor kan komen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Inderdaad. Gia is zeer nobel en wijs en nog wat allemaal van datzelfde, maar ze voegt aan deze eigenlijk goede kenmerken nog een eigenschap: sluwheid. Deze laatste eigenschao maakt de eerder genoemde kenmerken teniet of brengt ze tot het nulpunt. Want waarom zou iemand woorden verdraaien of in de mond leggen ? Nu heb ik daar wel een theorie voor: Ik word erg gerespecteerd en gewaardeerd op FoK! en GIA wil daar gebruik van maken door namens mij dingen te verkondigen in de hoop haar vanwege mijn verworven respect een bepaalde status toe te eigenen door dankzij mijn "uitlatingen" altijd gelijk te krijgen. Ik word immers gezien als het meetpunt dan wel de maatstaf
quote:Op donderdag 27 juni 2002 23:07 schreef BansheeBoy het volgende:Ik weet heus wel wat verkrchten is, maar dat kan nooit in een huwelijk voor komen, daar wringt het nu juist...
Het moge duidelijk zijn dat persoonlijke aanvallen een gebrek aan argumentatie inhouden.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben je gewoon zo dom of hou je je van de domme. Of wellicht kun je niet lezen of ben je te lui om die posting op te zoeken. Nou, komt ie nog een keer hoor:
Het is mij duidelijk dat je met hun kinderen refereert naar iets wat je al eerder noemde. Namelijk het volgende:quote:[..]
Nou duidelijk?
Wie is dan die zij? Juist, HUN.quote:Zij houden zich gewoon aan hun geloof, vasten keurig, eten geen varkensvlees, drinken geen alcohol en dragen hoofddoek, vrouwen dan hè.
Ja, en? ook de Holocaust is, in de jaren 30, begonnen met maatregelen zoals Wilders die propageert. Ook in de jaren 30 had niemand kunnen voorzien dat die maatregelen zouden leiden tot de Holocaust. Dat maakt de vergelijking niet minder valide.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:17 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De vergelijking met Nazi-Duitsland brengt ook associaties van de holocaust en de hele WO2 met zich mee, en daarom vind ik het persoonlijk niet terecht om die link dus te leggen.
Je hebt gelijk, het probleem is echter dat je zo ernstig bedolven word onder de uitspraken van bepaalde mensen die veel meer aandacht krijgen. Dat je kop als het ware er niet meer bovenuit komt. Je verdrinkt....dat is misschien wel de beste omschrijving. Hoe graag je het ook wil, de laatste jaren is het moeilijk om uit de "verdedigingsrol" te snappen, tenzij je alles en iedereen zou negeren. En dat is praktisch onmogelijk.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:59 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
waarom moet Pim Fortuyn dat zeggen of elke andere politici. Men kan toch voor zichzelf denken. Als jij dat eigenlijk vindt, moet je dat doen en je niet in een bepaalde rol laten zetten om wat anderen vinden.
Als dat samenhangt met 11 september, gepleegd door extreme moslims, en als daarna ook nog blijkt via enquetes dat een aantal moslims in nederland begrip heeft voor Bin Laden, als dààr vervolgens weer wat gezegd over wordt door politici, wat is dan jouw probleem?quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ach, een aantal zinnetjes offtopic kan geen kwaad denk ik. Fok heeft er niet veel mee te maken denk ik, in 3 jaar tijd ben ik dus eigenlijk WOBET geworden en dat hangt zoals je wel kunt bedenken samen met 11 september. Van meet af aan ben ik eigenlijk in de verdediging geschoten, de sfeer is toch anders geworden, nu kan je zeggen dat "ik een slachtofferrolspeel", maar ik ben eigenlijk daarin geworpen. Uitspraken van politici moest je maar aanhoren, je kon er niets tegen inbrengen natuurlijk. Ik denk dat ik niet WOBET was geworden als bijv lieden als Pim Fortuyn hadden gezegd dat moslims op moesten staan om te vechten tegen terroristen.. Dat zou een heel andere strekking zijn geweest.
Het is anders een veelgebruikte en succesvolle tactiek, zoals deze ook wordt toegepast door mevrouw Ali.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
.... tenzij je alles en iedereen zou negeren. En dat is praktisch onmogelijk.
Nederlands is moeilijk hè? In een zinnetje als "hun kinderen", kan hun niet de kinderen zijn. Het moge duidelijk zijn dat het dus over de ouders gaat.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:01 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Het moge duidelijk zijn dat persoonlijke aanvallen een gebrek aan argumentatie inhouden.
[..]
Het is mij duidelijk dat je met hun kinderen refereert naar iets wat je al eerder noemde. Namelijk het volgende:
[..]
Wie is dan die zij? Juist, HUN.
Net zoals mensen als jij de staatsterreur van Israel begrijpen, zijn er mensen die de terreurdaad van OBL begrijpen. Begrip houdt echter niet automatisch goedkeuring in. Ik begrijp zowel de Palestijnen als de Israeliers. Keur ik ze dan ook allebei goed? Als jij geen ruimte laat aan mensen om dit uit te leggen, dan kan is een van de opties om je stil te houden. Niets wat je zegt zal begrepen worden. Waarom zou je dan iets zeggen?quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:06 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Als dat samenhangt met 11 september, gepleegd door extreme moslims, en als daarna ook nog blijkt via enquetes dat een aantal moslims in nederland begrip heeft voor Bin Laden, als dààr vervolgens weer wat gezegd over wordt door politici, wat is dan jouw probleem?
En waarom hebben we dan geen moslims zoals jij gehoord met teksten als "we willen er niks mee te maken hebben?" Onzin natuurlijk dat je het maar moest aanhoren, er zijn genoeg mogelijkheden. Juist die stilte van veel moslims creert ruimte voor twijfels, doe daar dan wat aan.
je hebt altijd mensen die alle moslims over één kam scheren, helaas zijn dat vaak ook de grootste schreeuwers. ga nou niet dezelfde fout maken als zij door anderen met deze schreeuwers over één kam te scheren.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het probleem is echter dat je zo ernstig bedolven word onder de uitspraken van bepaalde mensen die veel meer aandacht krijgen. Dat je kop als het ware er niet meer bovenuit komt. Je verdrinkt....dat is misschien wel de beste omschrijving. Hoe graag je het ook wil, de laatste jaren is het moeilijk om uit de "verdedigingsrol" te snappen, tenzij je alles en iedereen zou negeren. En dat is praktisch onmogelijk.
Nee, ik heb geen probleem met politici die wat zeggen over Bin Laden of iets dergelijks. Maar ik heb wel problemen met mensen die bewust toch net iets even willen uitlokken door niet-gefundeerde uitspraken te doen. "achterlijke cultuur", "hoofddoekjes ik lust ze rauw", "Profeet mohammed is een pedofiel". Onzinnige uitspraken die NIETS te maken hebben met het bedrijven van politiek!quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:06 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Als dat samenhangt met 11 september, gepleegd door extreme moslims, en als daarna ook nog blijkt via enquetes dat een aantal moslims in nederland begrip heeft voor Bin Laden, als dààr vervolgens weer wat gezegd over wordt door politici, wat is dan jouw probleem?
En waarom hebben we dan geen moslims zoals jij gehoord met teksten als "we willen er niks mee te maken hebben?" Onzin natuurlijk dat je het maar moest aanhoren, er zijn genoeg mogelijkheden. Juist die stilte van veel moslims creert ruimte voor twijfels, doe daar dan wat aan.
Moeilijk he begrijpend lezen? Ik heb vanaf het begin al gezegd de ouders en jij de kinderen. Ik wees jou erop dat je ook de ouders bedoelde. Jij beweerde dat je enkel de kinderen bedoelde. Nu ik je wijs op "hun" kinderen, krabbel je terug en draai je alles om. Nu beweer jij dat zelf gezegd te hebben en ik zou zogenaamd de kinderen gezegd hebben. Dat moet wel een hele nare bocht zijn geweest waar je je zojuist in hebt gemanouvreeerd.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Nederlands is moeilijk hè? In een zinnetje als "hun kinderen", kan hun niet de kinderen zijn. Het moge duidelijk zijn dat het dus over de ouders gaat.
Wat versta jij onder aanpassen? Dragen de ouders van die kinderen geen hoofddoeken soms? En als ze wel hoofddoeken dragen, hoe kijk jij tegenover een eventuele wens van zo'n ouder om met hoofddoek les te geven op een openbare school?quote:Die vrienden heb hun kinderen op die katholieke school zitten. Die kinderen doen mee met allerlei katholieke feesten. Kortom, die gezinnen zijn volledig aangepast.
Nee, dat zijn jouw woorden. Net zoals je de woorden van broeder BSB probeerde te verdraaiien, probeer je dat nu met mijn woorden. Niet dat enig zinnig mens in die doorzichtige tactiek van jou zou trappen.quote:En daar leidt jij uit af dat ik bevriend zou zijn met die kinderen?
Het is inderdaad dom om te denken dat je iedereen maar wat kan wijsmaken, terwijl alles staat geschreven zoals je het hebt geschreven. Er is geen twijfel over mogelijk.quote:Nogal dom, ja.
Ik kan je alleen maar gelijk geven.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:13 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
je hebt altijd mensen die alle moslims over één kam scheren, helaas zijn dat vaak ook de grootste schreeuwers. ga nou niet dezelfde fout maken als zij door anderen met deze schreeuwers over één kam te scheren.
het is nou eenmaal zo dat de grote schreeuwers van beide "kampen"het meest in de aandacht staan
Ik ben benieuwd.quote:Nederlandse moslims richten eigen partij op
AMSTERDAM - Een groep Amsterdamse moslims richt eind mei een nieuwe politieke partij op die opkomt voor de belangen van moslims in Nederland. De Moslim Democratische Partij (MDP) wil in 2006 meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag, zei woordvoerder M. Jabri donderdag. De partij heeft ook nog een stad in Noord-Brabant op het oog waar veel moslims wonen.
Nederlandse moslims richten eigen partij op
De initiatoren voeren gesprekken met bekende en onbekende moslims om de partij in de grote steden te gaan trekken. Ook met niet-moslims wordt contact gezocht, "zodat we een balans krijgen binnen het bestuur", zegt Jabri. "Het gaat om mensen die politiek hetzelfde denken." Op termijn, afhankelijk van de groei van de partij, wil de MDP meedoen aan de landelijke verkiezingen.
Nee joh.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, en? ook de Holocaust is, in de jaren 30, begonnen met maatregelen zoals Wilders die propageert. Ook in de jaren 30 had niemand kunnen voorzien dat die maatregelen zouden leiden tot de Holocaust. Dat maakt de vergelijking niet minder valide.
uiteraard is het onwaarschijnlijk dat Wilders ooit een Holocaust zal kunnen uitvoeren. Maar zijn gedachtengoed op dit punt komt heel sterk overeen met dat van de nazi's in de jaren 30 met betrekking tot ongewenste bevolkingsgroepen.
Hoe kom je erbij dat 'mensen zoals ik' de staatsterreur van Israel begrijpen?quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:10 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Net zoals mensen als jij de staatsterreur van Israel begrijpen, zijn er mensen die de terreurdaad van OBL begrijpen. Begrip houdt echter niet automatisch goedkeuring in. Ik begrijp zowel de Palestijnen als de Israeliers. Keur ik ze dan ook allebei goed? Als jij geen ruimte laat aan mensen om dit uit te leggen, dan kan is een van de opties om je stil te houden. Niets wat je zegt zal begrepen worden. Waarom zou je dan iets zeggen?
Nee, op bovenstaande quote van mij reageerde jij met een opmerking over lesgeven, die nergens op sloeg, want ik had het niet over mensen die op een school lesgeven, maar over kinderen van moslimvrienden die op een katholieke school zitten. Dus ik draaide niks om, dat deed jij.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:15 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Moeilijk he begrijpend lezen? Ik heb vanaf het begin al gezegd de ouders en jij de kinderen. Ik wees jou erop dat je ook de ouders bedoelde. Jij beweerde dat je enkel de kinderen bedoelde. Nu ik je wijs op "hun" kinderen, krabbel je terug en draai je alles om. Nu beweer jij dat zelf gezegd te hebben en ik zou zogenaamd de kinderen gezegd hebben. Dat moet wel een hele nare bocht zijn geweest waar je je zojuist in hebt gemanouvreeerd.
Aanpassen is Nederlands spreken en je houden aan wetten en regels, zowel in het dagelijks leven als op school. Niet eisen dat voor jou uitzonderingen op regels gemaakt worden, omdat je een geloof aanhangt dat het niet met die regel eens is. Dat is aanpassen.quote:Wat versta jij onder aanpassen? Dragen de ouders van die kinderen geen hoofddoeken soms? En als ze wel hoofddoeken dragen, hoe kijk jij tegenover een eventuele wens van zo'n ouder om met hoofddoek les te geven op een openbare school?
Ik verdraai niks van BSB. Ik heb die posting van hem gequote en zoals je kunt zien heeft hij dat letterlijk gezegd.quote:Nee, dat zijn jouw woorden. Net zoals je de woorden van broeder BSB probeerde te verdraaiien, probeer je dat nu met mijn woorden. Niet dat enig zinnig mens in die doorzichtige tactiek van jou zou trappen.
Tja, lezen blijft moeilijk.quote:Het is inderdaad dom om te denken dat je iedereen maar wat kan wijsmaken, terwijl alles staat geschreven zoals je het hebt geschreven. Er is geen twijfel over mogelijk.
Ja maar we hebben niets met de MDP in belgie te maken eigenlijk. Sterker nog MDP nederland heeft afstand genomen van de AEL (nadrukkelijk) omdat volgens hen MDP belgie segregratie in de hand werkt.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:23 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Vreemd dat die partij net dezelfde naam kiest als haar Belgische tegenhanger: http://www.mdp-pmd.be
Even citeren: "Voor ons is religieus denken veel intelligenter en wetenschappelijker dan atheïstisch denken."
Een afknapper natuurlijk, maar ze hebben wel over hun programma nagedacht.
Pardon???quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:23 schreef machteld het volgende:
[..]
Overigens zijn er ook heel veel goede Nazi's hoor ...........................
Ik vind dat er een verschil is tussen begrip hebben en redenen kunnen aanwijzen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:11 schreef BansheeBoy het volgende:
B.R. Oekhoest, wat is er mis met begrip voor 11 september ? Ik heb er ook heel veel begrip voor, ik keur het alleen niet goed. Er is niks mis mee, getuige de goede baan die ik heb en mijn allure in de Nederlandse taal zowel in woord als geschrift
Wat heeft Clinton dan fout gedaan dat een massamoord op Amerikaanse burgers rechtvaardigde?quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Dat laatste is wel vrij makkelijk te doen gezien Amerika's buitenlandse politiek.
Ik blijf het toch knap vinden dat je zo van de hoofdweg kunt afdwalen iedere keer. Het ging er om dat jij zei dat bepaalde mensen met een figuurlijke Koran in de hand, westerse vrouwen verkrachten. Ipv met bronnen hiervan te komen, verplaats jij je naar kinderen en hun ouders, waarbij je het niet nalaat om beide door elkaar te gebruiken, waar het je maar uitkomt.quote:
Als je ergens redenen voor kunt aanwijzen, geef je te kennen dat je er dus begrip voor hebt. Weet je eigelijk wel wat de definitie is van begrijpen. Ik kan je in ieder geval vertellen dat dat niet goedkeuren is.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik vind dat er een verschil is tussen begrip hebben en redenen kunnen aanwijzen.
Dat laatste is wel vrij makkelijk te doen gezien Amerika's buitenlandse politiek.
Maar een rabiate gestoorde psychopaat als Bin Laden begrijpen, iemand die zelfs is uitgekotst door zijn eigen Saudi familie (en dat wil daar toch echt wel wat zeggen), dat gaat mij toch echt te ver.
Heb je daar problemen mee?quote:
Welke massamoord? In totaal zijn er zo'n 3000 duizend Amerikanen omgekomen. Moslim, christen, jood en atheist door elkaar. Daarentegen is Amerika wel bezig met een massamoord op afghanenen en irakezen waarbij ondertussen al meer dan 100.000 slachtoffers zijn gevallen, voornamelijk onschuldige burgers. Zelfs bij opstandelingen kun je niet spreken van onschudig, omdat je de verzetsstrijders in NL anders ook zou moeten zien als terroristen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:40 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Wat heeft Clinton dan fout gedaan dat een massamoord op Amerikaanse burgers rechtvaardigde?
Niks rechtvaardigt een massamoord. Bovendien is het een probleem dat al veel langer teruggaat. Het heeft te maken met de Amerikaanse gewoonte om buitenlandse groepen financieel te steunen, dan weer de 1, dan weer de ander. Dat zet kwaad bloed en kan tegen je gaan werken.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:40 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Wat heeft Clinton dan fout gedaan dat een massamoord op Amerikaanse burgers rechtvaardigde?
Tja, welka massamoord.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:44 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Welke massamoord? In totaal zijn er zo'n 3000 duizend Amerikanen omgekomen.
Een oorlog wordt gevoerd door 2 groepen. Die oorlog is eenzijdig aangegaan door de VS. Het is dus kolonisatie. Dat is een groot verschil.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:52 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Tja, welka massamoord.![]()
En die Irakezen en Afghanse burgers zijn onbedoelde slachtoffers in een oorlog. Dat is een groot verschil. Bin Laden had onschuldige Amerikaanse burgers als doel. Onschuldige Iraakse en Afghaanse burgers zijn nooit een opzettelijk een doel geweest.
Het D-woord is weer gevallen!quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:08 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik had het over criminelen. Hij wil criminele allochtonen deporteren om ze voor altijd uit de samenleving te houden.
Het woord verwijst naar wo2.quote:Op donderdag 13 januari 2005 17:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het is ook deporteren trouwens. Ik vind wegsturen een wel erg kinderlijke omschrijving
Is het te pijnlijk als het naar wo2 verwijst? Ben je bang om de waarheid dan onder ogen te zien, dan raad ik het woordgebruik juist aan.quote:Op donderdag 13 januari 2005 17:46 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Het woord verwijst naar wo2.
Ik vind "uitzetten" een veel betere omschrijving.
Heel pijnlijk.quote:Op donderdag 13 januari 2005 17:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is het te pijnlijk als het naar wo2 verwijst?
Heel bang. Ik wil gewoon niet onder ogen zien dat Wilders een kleinzoon van Hitler is die de concentratiekampen van zijjn grootvader wil rehabiliteren. Gelukkig kwam jij op mijn pad om me wakker te maken!quote:Ben je bang om de waarheid dan onder ogen te zien, dan raad ik het woordgebruik juist aan.
Ondanks dat het veelal dezelfe handelingen zjn, moet je moorden natuurlijk niet generaliseren.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:59 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Een moordenaar is een moordenaar. Wat is de straf voor moord? 18 jaar? Mooi. Na 18 jaar heeft hij zijn straf uitgezeten is verdient hij een 2e kans in de maatschappij. Daarbij maak ik geen onderscheid tussen geloof, ras of wat dan ook. Voor mij is iedereen gelijk. Waar heb je anders wetten voor?
Korter gezegd, je wil tornen aan de kern van het Nederlandse rechtsysteem, de kern van de beschaving. Hoe haal je het in je hoofd werkelijk. Door internationale verdragen en grondrechten omver te werpen ben je weer terug bij af, oftewel dan sta je weer aan het begin van de beschaving. Grondrechten vormen onze beschaving en zijn de KERN van onze rechtsstaat.quote:Op donderdag 13 januari 2005 17:54 schreef lucida het volgende:
Veel van dezelfde mensen die zich nu zo druk maken over de plannen van Wilders om (Marokkaanse) veelplegers het land te wijzen, geven niet thuis als de zoveelste 'Mohammed' zijn vrouw in Marokko dumpt.
De plannen van Wilders zijn in elk geval een stevige aanzet tot het benoemen van de problemen. Zo wil de VVD in Amsterdam met soortgelijke onortohodoxe maatregelen dit soort tuig van de richel met een lik op stuk beleid aanpakken, en desnoods de ouders laten betalen voor de terreur die hun zoontjes uitoefenen; bijvoorbeeld door het korten op kindergeld, uitkering en of het salaris.
De Amsterdamse P.v.d.A. zit inmiddels ook niet stil en laat via een vlotte flyer weten dat zij niet voor nog meer politie is, maar dat de leefbaarheid in de buurten, zoals in de Diamantbuurt, moet worden teruggebracht door het weer in het leven roepen van (sociale) buurthuizen.
De tendens is dus dat naarmate je meer naar links helt m.b.t. oplossingen voor deze aanhoudende straatterreur de maatregelen navenant softer worden, terwijl rechts juist voor een hardere aanpak pleit. Ik opteer inderdaad ook voor die laatste aanpak, en zoals ik in een eerdere reactie al schreef, vormen de plannen die Wilders voorstelt in mijn ogen de enige juiste aanpak om dit soort van onaangepast uitSCHot mogelijk weer in het gareel te krijgen...
![]()
Volgens mij zijn het voornamelijk linkse rakkers die topics over hem openen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 17:52 schreef SCH het volgende:
Jammer dat de rechtse media zoveel aandacht aan die man besteedt. Hij wordt wel lekker in het zadel geholpen
Typisch links trucje. De grondwet is heilig en iedereen die er ook maar een poot naar uitsteekt wil de moderne beschaving omverwerpen of een fascistisch regime in ere herstellen. Crap!quote:Op donderdag 13 januari 2005 17:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Korter gezegd, je wil tornen aan de kern van het Nederlandse rechtsysteem, de kern van de beschaving. Hoe haal je het in je hoofd werkelijk. Door internationale verdragen en grondrechten omver te werpen ben je weer terug bij af, oftewel dan sta je weer aan het begin van de beschaving. Grondrechten vormen onze beschaving en zijn de KERN van onze rechtsstaat.
Welkom in de middeleeuwen!
Jammer voor jou, maar ik ben alles behalve links. De grondwet is inderdaad heilig, vind jij van niet dan? Dit neigt inderdaad naar achteruitgang gezien de plannen van Wilders, hij pleit voor rechtsONgelijkheid, niet bepaald een VOORuitgang natuurlijk. Tenzij jij mij kunt verlichten en dus kunt vertellen hoe rechtsongelijkheid een voordeel is binnen onze samenleving.quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:02 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Typisch links trucje. De grondwet is heilig en iedereen die er ook maar een poot naar uitsteekt wil de moderne beschaving omverwerpen of een fascistisch regime in ere herstellen. Crap!
Bepaalde aspecten uit de grondwet mogen van mij best ter discussie komen te staan. Niks mis met een goede diepte/zwakte-analyse van je rechtssysteem op zijn tijd.
Legalistische onzin Mutant01. Grondrechten zijn slechts de positiefrechtelijke weerslag van dieperliggende cultuuropvattingen, die nu blijkbaar zodanig onder vuur liggen dat een minder verlichte cultuurinvulling ze wil gaan vervangen. Of anders gezegd: wat helpen modernistische wetten indien de bevolking er een retrograde moraal op na houdt?quote:Op donderdag 13 januari 2005 17:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Korter gezegd, je wil tornen aan de kern van het Nederlandse rechtsysteem, de kern van de beschaving. Hoe haal je het in je hoofd werkelijk. Door internationale verdragen en grondrechten omver te werpen ben je weer terug bij af, oftewel dan sta je weer aan het begin van de beschaving. Grondrechten vormen onze beschaving en zijn de KERN van onze rechtsstaat.
Ach, 'het tornen aan' is meteen weer zo'n beladen begrip. Ik noem het liever adequaat aanpassen van een aantal onwerkbare artikelen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 17:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Korter gezegd, je wil tornen aan de kern van het Nederlandse rechtsysteem, de kern van de beschaving.
Het is me niet helemaal duidelijk of je het nu tegen mij hebt, of dat je daarmee op bedekte manier de (Marokkaanse) straatterroristen wenst aan te spreken. In het laaste geval kan ik niet anders dan je woorden toejuichen...quote:Hoe haal je het in je hoofd werkelijk. Door internationale verdragen en grondrechten omver te werpen ben je weer terug bij af,
Daar zijn jouw criminele moslimbroeders toch wel een sprekend voorbeeld van.quote:oftewel dan sta je weer aan het begin van de beschaving.
Maar dan dus niet in Nederland...[quote]quote:Grondrechten vormen onze beschaving en zijn de KERN van onze rechtsstaat.
Ik wil ook het woord verbannen wel gebruiken als jouw tenen wat te lang zijn.quote:Op donderdag 13 januari 2005 17:29 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Het D-woord is weer gevallen!
Is dit een verwijzing naar WO2?quote:Verder valt niet te ontkennen dat Wilders en Eerdmans op oorlogspad zijn.
Conclusie, je geeft terroristen hun zin door zelf even de wetten veranderen (ipv) dat zij dat gaan doen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:05 schreef lucida het volgende:
[..]
Ach, 'het tornen aan' is meteen weer zo'n beladen begrip. Ik noem het liever adequaat aanpassen van een aantal onwerkbare artikelen.
[..]
Het is me niet helemaal duidelijk of je het nu tegen mij hebt, of dat je daarmee op bedekte manier de (Marokkaanse) straatterroristen wenst aan te spreken. In het laaste geval kan ik niet anders dan je woorden toejuichen...
[..]
Daar zijn jouw criminele moslimbroeders toch wel een sprekend voorbeeld van.
[..]
Maar dan dus niet in Nederland...[quote]![]()
Wilders loopt dan wel te ver op de zaken vooruit en dat is typisch rechts misschienquote:Op donderdag 13 januari 2005 18:02 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Typisch links trucje. De grondwet is heilig en iedereen die er ook maar een poot naar uitsteekt wil de moderne beschaving omverwerpen of een fascistisch regime in ere herstellen. Crap!
Bepaalde aspecten uit de grondwet mogen van mij best ter discussie komen te staan. Niks mis met een goede diepte/zwakte-analyse van je rechtssysteem op zijn tijd.
En daar heb je me goed tuk!quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:05 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik wil ook het woord verbannen wel gebruiken als jouw tenen wat te lang zijn.
[..]
Is dit een verwijzing naar WO2?
Zolang iemand over een marokkaans én een nederlands paspoort beschikt kun je hem/haar voor de keuze stellen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 17:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een geprietpraat, we hebben het hier nog altijd over mensenrechten. Het is mijn mening m.b.t. deze mensenrechten. Jij kan het afdoen als Legalistische onzin, maar daar overtuig je mij daadwerkelijk niet mee. Mensen hebben vaak de mond vol over het feit dat terroristen de rechtsstaat omver zullen werpen, nou mensen als Wilders doen het dus zelf. Je hoeft alleen maar te kijken naar Amerika wat dat betreft, hun beleid heeft ervoor gezorgd dat de onschuldpresumptie naar de achtergrond wordt geschoven. "Je bent terrorist, tenzij je kunt bewijzen dat je onschuldig bent", zo'n situatie wens ik niet in Nederland te hebben, dat doet mij denken aan de middeleeuwen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:05 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Legalistische onzin Mutant01. Grondrechten zijn slechts de positiefrechtelijke weerslag van dieperliggende cultuuropvattingen, die nu blijkbaar zodanig onder vuur liggen dat een minder verlichte cultuurinvulling ze wil gaan vervangen. Of anders gezegd: wat helpen modernistische wetten indien de bevolking er een retrograde moraal op na houdt?
Art. 1 . Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:02 schreef rentmeester het volgende:
Het loopt hier al mank gezien het feit dat er bepaalde bevolkingsgroepen zijn die die keuze NIET kunnen maken. Uitzetting is een menselijke optie? Vindt ik niet, je deporteert het probleem, dus je kan het sowieso niet als oplossing zien, ten tweede scheep je er landen die er niets mee te maken hebben ook nog eens mee op.quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:10 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Zolang iemand over een marokkaans én een nederlands paspoort beschikt kun je hem/haar voor de keuze stellen.
a) inleveren 1 van beide paspoorten
b) als iemand ook marokkaans staatsburger is en de nederlandse wetten en omgansvormen structureel aan zijn of haar laars lapt zal dat tot harde consequenties moeten leiden.
Uitzetting is een menselijke optie, maar moet alleen als laatste redmiddel gebruikt worden.
Wilders pleit helemaal niet voor rechtsongelijkheid, Wilders pleit voor consequenties dragen voor je EIGEN handelen in het credo: Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jammer voor jou, maar ik ben alles behalve links. De grondwet is inderdaad heilig, vind jij van niet dan? Dit neigt inderdaad naar achteruitgang gezien de plannen van Wilders, hij pleit voor rechtsONgelijkheid, niet bepaald een VOORuitgang natuurlijk. Tenzij jij mij kunt verlichten en dus kunt vertellen hoe rechtsongelijkheid een voordeel is binnen onze samenleving.
De grondwet is als ik me niet vergis een uit cultuur voortkomend verschijnsel. Cultuur is dynamisch en wil door de eeuwen heen weleens veranderen. Een modern rechtssysteem is ook kritisch ten opzichte van zichzelf en past haar principes zo nu en dan aan.quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jammer voor jou, maar ik ben alles behalve links. De grondwet is inderdaad heilig, vind jij van niet dan?
RechtsONgelijkheid bestaat alleen bij de gratie van het perspectief van waaruit je een en ander bekijkt. Zo kan ik positieve discriminatie ook een vorm van rechtsONgelijkheid noemen.quote:Dit neigt inderdaad naar achteruitgang gezien de plannen van Wilders, hij pleit voor rechtsONgelijkheid, niet bepaald een VOORuitgang natuurlijk. Tenzij jij mij kunt verlichten en dus kunt vertellen hoe rechtsongelijkheid een voordeel is binnen onze samenleving.
Ik vraag me af of de Amerikaanse liberals nog steeds fans van Nederland zijn... Of hebben ze door dat het niet meer hetzelfde is als toen ze in de jaren 60-70 met de rugzak door Europa trokken en en passant de hoofdstad van de tolerantie aandeden?quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:09 schreef maartena het volgende:
Zoals ik al eerder in dit topic opperde, de voorstellen die Wilders doet komen verdacht veel overeen met de Nuremburger Rassenwetten uit 1935, die diverse burgerrechten van Joden afnam.
We hebben in dit land een grondwet die ervoor zorgt dat iedereen die in Nederland verblijft op gelijke wijze wordt behandeld. En dan heb je van die halve zolen als Wilders die er het amendement "behalve voor Moslims" in willen zetten.
Gelukkig is de Grondwet geen Koran en staat deze open voor evaluatie en zelfkritiek en kan op zijn tijd aangepast worden als blijkt dat hij niet volstaat op bepaalde punten.quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:14 schreef rentmeester het volgende:
[..]
De grondwet is als ik me niet vergis een uit cultuur voortkomend verschijnsel. Cultuur is dynamisch en wil door de eeuwen heen wleens veranderen. Een modern rechtssysteem is ook kritisch ten opzichte van zichzelf en past haar principes zo nu en dan aan.
[..]
RechtsONgelijkheid bestaat alleen bij de gratie van het perspectief van waaruit je een en ander bekijkt. Zo kan ik positieve discriminatie ook een vorm van rechtsONgelijkheid noemen.
Kom op zeg, mensen krijgen dezelfde kans, maar als ze allemaal hetzelfde fout doen, krijgt de een een andere straf dan de ander. Dat is alles behalve gelijkheid, of vindt jij dat hetzelfde?quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:13 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Wilders pleit helemaal niet voor rechtsongelijkheid, Wilders pleit voor consequenties dragen voor je EIGEN handelen in het credo: Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
Mensen krijgen allemaal de kans iets te maken van hun leven in goede en kwade zin, in goede zin wordt het misschien beloont met een goede baan en toekomst, in slechte zin zou de consequentie kunnen zijn dat je niet meer welkom bent.
Hier komt ie weer: Zo kunnen we het rechtssysteem van de Nazi's ook goed praten, nee zo werkt dat niet. Het is inderdaad een cultuur en dynamisch verschijnsel, meestal vergezeld door vooruitgang en niet door achteruitgang.quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:14 schreef rentmeester het volgende:
De grondwet is als ik me niet vergis een uit cultuur voortkomend verschijnsel. Cultuur is dynamisch en wil door de eeuwen heen weleens veranderen. Een modern rechtssysteem is ook kritisch ten opzichte van zichzelf en past haar principes zo nu en dan aan.
Natuurlijk niet, je kan feitelijk constateren of er sprake is van rechtsongelijkheid of niet. Dat heeft niets met het perspectief te maken. Positive discriminatie is OOK een vorm van rechtsongelijkheid inderdaad.quote:RechtsONgelijkheid bestaat alleen bij de gratie van het perspectief van waaruit je een en ander bekijkt. Zo kan ik positieve discriminatie ook een vorm van rechtsONgelijkheid noemen.
Ik heb het over criminele buitenlanders en jij begint over turken en marokkanen met een 2e nationaliteit. Vertel eens, waarom leg jij deze link?quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat het overgrote deel van Bijv. de Turken en Marokkanen een 2e nationaliteit hebt dus praat er niet zo omheen. Bij de Marokkanen is het nog erger omdat ze er geen afstand van kunnen doen. Jij hebt het hier over "gast" recht? Hoe bedoel je gast recht. Mensen met een Nederlands paspoort zijn even Nederlands als jij bent en vallen dus niet onder de mensen met een "gaststatus" dat zijn namelijk azielzoekers. Voor de rest geef je zelf al toe dat dat je dus mensen met een andere nationaliteit strenger straft. Je maakt onderscheid naar nationaliteit/achtergrond.
De mensen met een dubbele pas kunnen er natuurlijk ook gewoon voor kiezen niet het criminele pad op te gaan, niet?quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het loopt hier al mank gezien het feit dat er bepaalde bevolkingsgroepen zijn die die keuze NIET kunnen maken. Uitzetting is een menselijke optie? Vindt ik niet, je deporteert het probleem, dus je kan het sowieso niet als oplossing zien, ten tweede scheep je er landen die er niets mee te maken hebben ook nog eens mee op.
Ja dat boeit niet, je maakt nog steeds dat onderscheid. Je wringt je door allerlei bochten maar zeg dan gewoon dat je wil dat criminele buitenlanders oprotten en dat je in die zin dus onderscheid wil maken tussen een Marokkaan die brood steelt en een Nederlander die Brood steelt. Je weet zelf ook dat 90% van bijv. de Marokkanen een 2e nationaliteit hebben, de marokkaanse, en dat ze daar niet vanaf komen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb het over criminele buitenlanders en jij begint over turken en marokkanen met een 2e nationaliteit. Vertel eens, waarom leg jij deze link?
Is deze groep crimineler dan andere mensen?
Als dat zo is, dan is dat des te meer reden om daar wat aan te doen.
Jij bent dus geen sociologiestudent, anders had je wel gehoord van de Tseohkeo methode.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:39 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Wie verzint dat ook? Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik zal dan ook wel niet in de juiste kringen verkeren.
op die groep doelt Wilders tochquote:Op donderdag 13 januari 2005 18:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb het over criminele buitenlanders en jij begint over turken en marokkanen met een 2e nationaliteit. Vertel eens, waarom leg jij deze link?
Is deze groep crimineler dan andere mensen?
Als dat zo is, dan is dat des te meer reden om daar wat aan te doen.
Geef de media maar weer de schuld, alsof die bron van alle kwaad is.quote:Op donderdag 13 januari 2005 17:52 schreef SCH het volgende:
Jammer dat de rechtse media zoveel aandacht aan die man besteedt. Hij wordt wel lekker in het zadel geholpen
Nazi-duitsland was inderdaad een gevolg van dynamische cultuur. Dat ik ,en ik neem aan ook jij, daar een afkeer van hebben doet hier niets aan af.quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hier komt ie weer: Zo kunnen we het rechtssysteem van de Nazi's ook goed praten, nee zo werkt dat niet. Het is inderdaad een cultuur en dynamisch verschijnsel, meestal vergezeld door vooruitgang en niet door achteruitgang.
Toch wordt positieve discriminatie al jarenlang toegejuigt en door veel mensen als "vooruitgang" gezien. De, voornamelijk linkse, schreeuwerds in dit topic hebben daar vast nooit enige ophef over gemaakt maar beginnen nu te bulderen over de grondwet. Daarom ook mijn opvatting: rechtsONgelijkheid bestaat vaak enkel bij de gratie van het eigen referentiekader.quote:Natuurlijk niet, je kan feitelijk constateren of er sprake is van rechtsongelijkheid of niet. Dat heeft niets met het perspectief te maken. Positive discriminatie is OOK een vorm van rechtsongelijkheid inderdaad.
Net als Jan en Piet dat kunnen toch of niet? Maar als het TOCH fout gaat, krijgt Jan en een Piet een andere behandeling dan Ali, ondanks dezelfde fout en alleen maar om het feit dat Ali niet van zn marokkaanse paspoort kan komen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De mensen met een dubbele pas kunnen er natuurlijk ook gewoon voor kiezen niet het criminele pad op te gaan, niet?
Nee, wilders heeft het over allochtonen, dat zijn mensen wier een van hun ouders in het buitenland is geboren.quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:27 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
op die groep doelt Wilders toch:?
Voor alle duidelijkheid: ik heb geen probleem met de inhoud van de mensenrechten, enkel met de fundering daarvan in het positief recht (of in het natuurrecht of de religies). De geldigheid van mensenrechten is m.i. onafhankelijk van de erkenning ervan door de staat en als zodanig ontsnapt de afdwingbaarheid ervan aan het gerechtelijk apparaat. De wetgever kan de mensenrechten erkennen, maar indien hij dat niet doet, dan geeft dat aanleiding tot een ius resisitendi, een recht om een staat die bepaalde cultureel bepaalde grenzen overschreid omver te werpen (cfr. de grondwet van de Amerikaanse staat Virginia).quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een geprietpraat, we hebben het hier nog altijd over mensenrechten. Het is mijn mening m.b.t. deze mensenrechten. Jij kan het afdoen als Legalistische onzin, maar daar overtuig je mij daadwerkelijk niet mee. Mensen hebben vaak de mond vol over het feit dat terroristen de rechtsstaat omver zullen werpen, nou mensen als Wilders doen het dus zelf. Je hoeft alleen maar te kijken naar Amerika wat dat betreft, hun beleid heeft ervoor gezorgd dat de onschuldpresumptie naar de achtergrond wordt geschoven. "Je bent terrorist, tenzij je kunt bewijzen dat je onschuldig bent", zo'n situatie wens ik niet in Nederland te hebben, dat doet mij denken aan de middeleeuwen.
Diezelfde Ali trouwens, die door de wet "samen" verplicht moet worden aangenomen en er bij ontslagrondes door diezelfde wet vaak het laatste uitvliegt. Zo niet, dan staat de werkgever een boete te wachten wegens racisme. Het heeft dus voor en nadelen, zo'n Marokkaans paspoort.quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Net als Jan en Piet dat kunnen toch of niet? Maar als het TOCH fout gaat, krijgt Jan en een Piet een andere behandeling dan Ali, ondanks dezelfde fout en alleen maar om het feit dat Ali niet van zn marokkaanse paspoort kan komen.
Zoals ik al eerder zei, van mij mogen londsdale tuig en andere tokkies ook op een langzame boot naar verweggiestan.quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Net als Jan en Piet dat kunnen toch of niet? Maar als het TOCH fout gaat, krijgt Jan en een Piet een andere behandeling dan Ali, ondanks dezelfde fout en alleen maar om het feit dat Ali niet van zn marokkaanse paspoort kan komen.
Cultuur wordt mede gevormd door het verleden. Kijkend naar het verleden (middeleeuwen, de wereldoorlogen) kun je constateren dat de verandering waar Wilders voor pleit, geen positieve bijdrage zullen leveren aan de Nederlandse beschaving.quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:28 schreef rentmeester het volgende:
Nazi-duitsland was inderdaad een gevolg van dynamische cultuur. Dat ik ,en ik neem aan ook jij, daar een afkeer van hebben doet hier niets aan af.
Tokkies zijn ons probleem. Criminele Marokkanen zijn hopelijk straks niet meer enkel ons probleem, maar ook dat van Koning Hassan.quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, van mij mogen londsdale tuig en andere tokkies ook op een langzame boot naar verweggiestan.
Dom geneuzel.quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Cultuur wordt mede gevormd door het verleden. Kijkend naar het verleden (middeleeuwen, de wereldoorlogen) kun je constateren dat de verandering waar Wilders voor pleit, geen positieve bijdrage zullen leveren aan de Nederlandse beschaving.
Nee, criminele buitenlanders die hebben een positive bijdrage...quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Cultuur wordt mede gevormd door het verleden. Kijkend naar het verleden (middeleeuwen, de wereldoorlogen) kun je constateren dat de verandering waar Wilders voor pleit, geen positieve bijdrage zullen leveren aan de Nederlandse beschaving.
Volgens mij is er geen sprake van een verplichting, maar moet Ali zich erop beroepen, met het risico dat hij (als het beroep mislukt) helemaal niet aan de bak komt. Maar vertel het me als ik het verkeerd heb (en dus in de war ben met een andere wetgeving)quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:32 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Diezelfde Ali trouwens, die door de wet "samen" verplicht moet worden aangenomen en er bij ontslagrondes door diezelfde wet vaak het laatste uitvliegt. Zo niet, dan staat de werkgever een boete te wachten wegens racisme. Het heeft dus voor en nadelen, zo'n Marokkaans paspoort.
Dus je bent het NIET eens met Dhr Wilders.quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, van mij mogen londsdale tuig en andere tokkies ook op een langzame boot naar verweggiestan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |