Net zoals mensen als jij de staatsterreur van Israel begrijpen, zijn er mensen die de terreurdaad van OBL begrijpen. Begrip houdt echter niet automatisch goedkeuring in. Ik begrijp zowel de Palestijnen als de Israeliers. Keur ik ze dan ook allebei goed? Als jij geen ruimte laat aan mensen om dit uit te leggen, dan kan is een van de opties om je stil te houden. Niets wat je zegt zal begrepen worden. Waarom zou je dan iets zeggen?quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:06 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Als dat samenhangt met 11 september, gepleegd door extreme moslims, en als daarna ook nog blijkt via enquetes dat een aantal moslims in nederland begrip heeft voor Bin Laden, als dààr vervolgens weer wat gezegd over wordt door politici, wat is dan jouw probleem?
En waarom hebben we dan geen moslims zoals jij gehoord met teksten als "we willen er niks mee te maken hebben?" Onzin natuurlijk dat je het maar moest aanhoren, er zijn genoeg mogelijkheden. Juist die stilte van veel moslims creert ruimte voor twijfels, doe daar dan wat aan.
je hebt altijd mensen die alle moslims over één kam scheren, helaas zijn dat vaak ook de grootste schreeuwers. ga nou niet dezelfde fout maken als zij door anderen met deze schreeuwers over één kam te scheren.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het probleem is echter dat je zo ernstig bedolven word onder de uitspraken van bepaalde mensen die veel meer aandacht krijgen. Dat je kop als het ware er niet meer bovenuit komt. Je verdrinkt....dat is misschien wel de beste omschrijving. Hoe graag je het ook wil, de laatste jaren is het moeilijk om uit de "verdedigingsrol" te snappen, tenzij je alles en iedereen zou negeren. En dat is praktisch onmogelijk.
Nee, ik heb geen probleem met politici die wat zeggen over Bin Laden of iets dergelijks. Maar ik heb wel problemen met mensen die bewust toch net iets even willen uitlokken door niet-gefundeerde uitspraken te doen. "achterlijke cultuur", "hoofddoekjes ik lust ze rauw", "Profeet mohammed is een pedofiel". Onzinnige uitspraken die NIETS te maken hebben met het bedrijven van politiek!quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:06 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Als dat samenhangt met 11 september, gepleegd door extreme moslims, en als daarna ook nog blijkt via enquetes dat een aantal moslims in nederland begrip heeft voor Bin Laden, als dààr vervolgens weer wat gezegd over wordt door politici, wat is dan jouw probleem?
En waarom hebben we dan geen moslims zoals jij gehoord met teksten als "we willen er niks mee te maken hebben?" Onzin natuurlijk dat je het maar moest aanhoren, er zijn genoeg mogelijkheden. Juist die stilte van veel moslims creert ruimte voor twijfels, doe daar dan wat aan.
Moeilijk he begrijpend lezen? Ik heb vanaf het begin al gezegd de ouders en jij de kinderen. Ik wees jou erop dat je ook de ouders bedoelde. Jij beweerde dat je enkel de kinderen bedoelde. Nu ik je wijs op "hun" kinderen, krabbel je terug en draai je alles om. Nu beweer jij dat zelf gezegd te hebben en ik zou zogenaamd de kinderen gezegd hebben. Dat moet wel een hele nare bocht zijn geweest waar je je zojuist in hebt gemanouvreeerd.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Nederlands is moeilijk hè? In een zinnetje als "hun kinderen", kan hun niet de kinderen zijn. Het moge duidelijk zijn dat het dus over de ouders gaat.
Wat versta jij onder aanpassen? Dragen de ouders van die kinderen geen hoofddoeken soms? En als ze wel hoofddoeken dragen, hoe kijk jij tegenover een eventuele wens van zo'n ouder om met hoofddoek les te geven op een openbare school?quote:Die vrienden heb hun kinderen op die katholieke school zitten. Die kinderen doen mee met allerlei katholieke feesten. Kortom, die gezinnen zijn volledig aangepast.
Nee, dat zijn jouw woorden. Net zoals je de woorden van broeder BSB probeerde te verdraaiien, probeer je dat nu met mijn woorden. Niet dat enig zinnig mens in die doorzichtige tactiek van jou zou trappen.quote:En daar leidt jij uit af dat ik bevriend zou zijn met die kinderen?
Het is inderdaad dom om te denken dat je iedereen maar wat kan wijsmaken, terwijl alles staat geschreven zoals je het hebt geschreven. Er is geen twijfel over mogelijk.quote:Nogal dom, ja.
Ik kan je alleen maar gelijk geven.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:13 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
je hebt altijd mensen die alle moslims over één kam scheren, helaas zijn dat vaak ook de grootste schreeuwers. ga nou niet dezelfde fout maken als zij door anderen met deze schreeuwers over één kam te scheren.
het is nou eenmaal zo dat de grote schreeuwers van beide "kampen"het meest in de aandacht staan
Ik ben benieuwd.quote:Nederlandse moslims richten eigen partij op
AMSTERDAM - Een groep Amsterdamse moslims richt eind mei een nieuwe politieke partij op die opkomt voor de belangen van moslims in Nederland. De Moslim Democratische Partij (MDP) wil in 2006 meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag, zei woordvoerder M. Jabri donderdag. De partij heeft ook nog een stad in Noord-Brabant op het oog waar veel moslims wonen.
Nederlandse moslims richten eigen partij op
De initiatoren voeren gesprekken met bekende en onbekende moslims om de partij in de grote steden te gaan trekken. Ook met niet-moslims wordt contact gezocht, "zodat we een balans krijgen binnen het bestuur", zegt Jabri. "Het gaat om mensen die politiek hetzelfde denken." Op termijn, afhankelijk van de groei van de partij, wil de MDP meedoen aan de landelijke verkiezingen.
Nee joh.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, en? ook de Holocaust is, in de jaren 30, begonnen met maatregelen zoals Wilders die propageert. Ook in de jaren 30 had niemand kunnen voorzien dat die maatregelen zouden leiden tot de Holocaust. Dat maakt de vergelijking niet minder valide.
uiteraard is het onwaarschijnlijk dat Wilders ooit een Holocaust zal kunnen uitvoeren. Maar zijn gedachtengoed op dit punt komt heel sterk overeen met dat van de nazi's in de jaren 30 met betrekking tot ongewenste bevolkingsgroepen.
Hoe kom je erbij dat 'mensen zoals ik' de staatsterreur van Israel begrijpen?quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:10 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Net zoals mensen als jij de staatsterreur van Israel begrijpen, zijn er mensen die de terreurdaad van OBL begrijpen. Begrip houdt echter niet automatisch goedkeuring in. Ik begrijp zowel de Palestijnen als de Israeliers. Keur ik ze dan ook allebei goed? Als jij geen ruimte laat aan mensen om dit uit te leggen, dan kan is een van de opties om je stil te houden. Niets wat je zegt zal begrepen worden. Waarom zou je dan iets zeggen?
Nee, op bovenstaande quote van mij reageerde jij met een opmerking over lesgeven, die nergens op sloeg, want ik had het niet over mensen die op een school lesgeven, maar over kinderen van moslimvrienden die op een katholieke school zitten. Dus ik draaide niks om, dat deed jij.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:15 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Moeilijk he begrijpend lezen? Ik heb vanaf het begin al gezegd de ouders en jij de kinderen. Ik wees jou erop dat je ook de ouders bedoelde. Jij beweerde dat je enkel de kinderen bedoelde. Nu ik je wijs op "hun" kinderen, krabbel je terug en draai je alles om. Nu beweer jij dat zelf gezegd te hebben en ik zou zogenaamd de kinderen gezegd hebben. Dat moet wel een hele nare bocht zijn geweest waar je je zojuist in hebt gemanouvreeerd.
Aanpassen is Nederlands spreken en je houden aan wetten en regels, zowel in het dagelijks leven als op school. Niet eisen dat voor jou uitzonderingen op regels gemaakt worden, omdat je een geloof aanhangt dat het niet met die regel eens is. Dat is aanpassen.quote:Wat versta jij onder aanpassen? Dragen de ouders van die kinderen geen hoofddoeken soms? En als ze wel hoofddoeken dragen, hoe kijk jij tegenover een eventuele wens van zo'n ouder om met hoofddoek les te geven op een openbare school?
Ik verdraai niks van BSB. Ik heb die posting van hem gequote en zoals je kunt zien heeft hij dat letterlijk gezegd.quote:Nee, dat zijn jouw woorden. Net zoals je de woorden van broeder BSB probeerde te verdraaiien, probeer je dat nu met mijn woorden. Niet dat enig zinnig mens in die doorzichtige tactiek van jou zou trappen.
Tja, lezen blijft moeilijk.quote:Het is inderdaad dom om te denken dat je iedereen maar wat kan wijsmaken, terwijl alles staat geschreven zoals je het hebt geschreven. Er is geen twijfel over mogelijk.
Ja maar we hebben niets met de MDP in belgie te maken eigenlijk. Sterker nog MDP nederland heeft afstand genomen van de AEL (nadrukkelijk) omdat volgens hen MDP belgie segregratie in de hand werkt.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:23 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Vreemd dat die partij net dezelfde naam kiest als haar Belgische tegenhanger: http://www.mdp-pmd.be
Even citeren: "Voor ons is religieus denken veel intelligenter en wetenschappelijker dan atheïstisch denken."
Een afknapper natuurlijk, maar ze hebben wel over hun programma nagedacht.
Pardon???quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:23 schreef machteld het volgende:
[..]
Overigens zijn er ook heel veel goede Nazi's hoor ...........................
Ik vind dat er een verschil is tussen begrip hebben en redenen kunnen aanwijzen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:11 schreef BansheeBoy het volgende:
B.R. Oekhoest, wat is er mis met begrip voor 11 september ? Ik heb er ook heel veel begrip voor, ik keur het alleen niet goed. Er is niks mis mee, getuige de goede baan die ik heb en mijn allure in de Nederlandse taal zowel in woord als geschrift
Wat heeft Clinton dan fout gedaan dat een massamoord op Amerikaanse burgers rechtvaardigde?quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Dat laatste is wel vrij makkelijk te doen gezien Amerika's buitenlandse politiek.
Ik blijf het toch knap vinden dat je zo van de hoofdweg kunt afdwalen iedere keer. Het ging er om dat jij zei dat bepaalde mensen met een figuurlijke Koran in de hand, westerse vrouwen verkrachten. Ipv met bronnen hiervan te komen, verplaats jij je naar kinderen en hun ouders, waarbij je het niet nalaat om beide door elkaar te gebruiken, waar het je maar uitkomt.quote:
Als je ergens redenen voor kunt aanwijzen, geef je te kennen dat je er dus begrip voor hebt. Weet je eigelijk wel wat de definitie is van begrijpen. Ik kan je in ieder geval vertellen dat dat niet goedkeuren is.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik vind dat er een verschil is tussen begrip hebben en redenen kunnen aanwijzen.
Dat laatste is wel vrij makkelijk te doen gezien Amerika's buitenlandse politiek.
Maar een rabiate gestoorde psychopaat als Bin Laden begrijpen, iemand die zelfs is uitgekotst door zijn eigen Saudi familie (en dat wil daar toch echt wel wat zeggen), dat gaat mij toch echt te ver.
Heb je daar problemen mee?quote:
Welke massamoord? In totaal zijn er zo'n 3000 duizend Amerikanen omgekomen. Moslim, christen, jood en atheist door elkaar. Daarentegen is Amerika wel bezig met een massamoord op afghanenen en irakezen waarbij ondertussen al meer dan 100.000 slachtoffers zijn gevallen, voornamelijk onschuldige burgers. Zelfs bij opstandelingen kun je niet spreken van onschudig, omdat je de verzetsstrijders in NL anders ook zou moeten zien als terroristen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:40 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Wat heeft Clinton dan fout gedaan dat een massamoord op Amerikaanse burgers rechtvaardigde?
Niks rechtvaardigt een massamoord. Bovendien is het een probleem dat al veel langer teruggaat. Het heeft te maken met de Amerikaanse gewoonte om buitenlandse groepen financieel te steunen, dan weer de 1, dan weer de ander. Dat zet kwaad bloed en kan tegen je gaan werken.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:40 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Wat heeft Clinton dan fout gedaan dat een massamoord op Amerikaanse burgers rechtvaardigde?
Tja, welka massamoord.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:44 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Welke massamoord? In totaal zijn er zo'n 3000 duizend Amerikanen omgekomen.
Een oorlog wordt gevoerd door 2 groepen. Die oorlog is eenzijdig aangegaan door de VS. Het is dus kolonisatie. Dat is een groot verschil.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:52 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Tja, welka massamoord.![]()
En die Irakezen en Afghanse burgers zijn onbedoelde slachtoffers in een oorlog. Dat is een groot verschil. Bin Laden had onschuldige Amerikaanse burgers als doel. Onschuldige Iraakse en Afghaanse burgers zijn nooit een opzettelijk een doel geweest.
Het D-woord is weer gevallen!quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:08 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik had het over criminelen. Hij wil criminele allochtonen deporteren om ze voor altijd uit de samenleving te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |