thanks...die foto heb ik nu opgestuurd naar rewimoquote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:42 schreef pea4fun het volgende:
Ik wil nog even zeggen dat ik de 2e foto van caar2 uit het vorige topic het mooist vind, omdat de ogen op gelijke hoogte blijven. Daardoor is de foto rustiger.
Misschien vindt de rest dat ook wel hoor, laat je door mij niet van de wijs brengenquote:Op zaterdag 8 januari 2005 19:23 schreef De_Warme_bakker het volgende:
ow... ik vind zelf #1 wel (stukken) beter...
Hé Boreliusquote:Op zaterdag 8 januari 2005 19:43 schreef Borelius het volgende:
@DWB
Mijn voorkeur gaat uit naar nr. 1, hier zie je niet alleen de beweging heel goed, maar de compositie en de kleuren zijn ook beter.
Ik zou gaan voor de roze linten, maar wie ben ik....quote:Op zondag 9 januari 2005 16:55 schreef Puckzzz het volgende:
Erg he? waarom blijf ik maar doorgaan. Nu maak ik het mezelf alleen maar moeilijker. Ik zit ook te twijfelen tussen de roze en #3. Die anderen zijn allemaal wat rommelig denk ik.
D-W-B ik zou gaan voor nummer 11 die vind ik qua kleur mooierquote:Op zondag 9 januari 2005 11:10 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Goed, nu weer een serie. Ik kan langzamerhand geen dominosteentje meer zien.
Welke vinden jullie het best? welke kan ik het beste inzenden?
[afbeelding]
gaaaaaafquote:Op zondag 9 januari 2005 11:10 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Goed, nu weer een serie. Ik kan langzamerhand geen dominosteentje meer zien.
Welke vinden jullie het best? welke kan ik het beste inzenden?
[afbeelding]
--nog meer gave dominosteenfoto's--
[afbeelding]
nah, dat is toch allemaal beweging?quote:Op zondag 9 januari 2005 18:09 schreef De_Warme_bakker het volgende:
echte beweging zie ik niet héél erg, maar aan de andere kant toch wel weer een beetje
Ik weet het niet precies. Ik vind wel #4 grappig, de ingepakte soldaten tegen een vrouw in een blote buik.
ik ben het wel met DWB eens! De beelden zijn te bevroren, dus de mensen bewegen natuurlijk wel, maar dat zie je niet goed terug op de foto's..quote:
qua kleur en contrast vind ik #1 het mooist! Maar qua beweging nrtje #3!! Alleen die vind ik ietsje fletsjes, en helaas niet helemaal scherp..hmzz...ik zou voor #1 gaan!quote:Op zondag 9 januari 2005 18:41 schreef Ymke het volgende:
Ook maar eens naar buiten gegaan.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Roept u maar
je mag toch wel een stukkie croppen!! ??????quote:
Dat is niet meer een stukje croppen , dat is een persoon en zijn vliegding compleet laten verdwijnenquote:Op zondag 9 januari 2005 18:58 schreef Caar2 het volgende:
[..]
je mag toch wel een stukkie croppen!! ??????
ik moet volgende keer toch echt iets beter kijken, ik dacht eerst dat ie een stukje van boven had gecropt!quote:Op zondag 9 januari 2005 19:01 schreef Ymke het volgende:
[..]
Dat is niet meer een stukje croppen , dat is een persoon en zijn vliegding compleet laten verdwijnen![]()
Daar heb je volledig gelijk in ( en ja hoor, je mag natuurlijk mijn fotos als voorbeeld nemen)quote:Op zondag 9 januari 2005 21:04 schreef Caar2 het volgende:
ik vind kiezen ook altijd moeilijk, toch vind ik het belangrijker dat de foto mooí/goed is dan dat ie volledig aansluit bij het onderwerp. bijvoorbeeld bij ymke haar foto's (mag wel he) nr #1 is gewoon de beste (IMO) de andere twee zijn wat onscherp en wat fletsjes..dan zou ik in mijn geval dus altijd kiezen voor nr #1... Of inderdaad iets anders proberen.. En dus niet nr #3 kiezen omdat je daar de beweging beter ziet...
Ik vond het ook lastig om het niet te bevroren te laten overkomen.quote:Op zondag 9 januari 2005 18:53 schreef Caar2 het volgende:
[..]
ik ben het wel met DWB eens! De beelden zijn te bevroren, dus de mensen bewegen natuurlijk wel, maar dat zie je niet goed terug op de foto's..
Zij heeft gewonnen zag ik vanochtend op het nieuwsquote:Op zondag 9 januari 2005 17:44 schreef robbedoeseos300d het volgende:
ben vandaag ook voor de beweging naar buiten gegaan.
Geprobeert wat platen te maken van de Halve marathon van Egmond.
Is het wat voor het onderwerp beweging??
3
Ik had toch al eerder gemaild, maar goed... Ik houd het wel in de gaten. Het was toch pas een voorlopige inzending.quote:Op maandag 10 januari 2005 10:46 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb gisteren volgens mij 3 foto's binnengekregen. Nog geen gelegenheid gehad om ze te plaatsen, dat doe ik vanavond.
hèhè... valt wel mee hoor, het was een gedoseerde draai aan het statief! Overigens staat het pandje hier wél stil!quote:Op maandag 10 januari 2005 15:53 schreef Rewimo het volgende:
Ik vind de woeiiiiiiiiiii het leukst, Pea
Compumess, lastig hè als gebouwen niet stil willen staan
Ik heb mijn zoon ff een foto laten maken hoe ik het gedaan heb. Ik draai hele rondjes, omdat ik anders schokken in het beeld krijgquote:Op maandag 10 januari 2005 16:20 schreef Puckzzz het volgende:
@ Pea - De woeiiiiii!!!!!!
Ik vraag me nog steeds af waar jij je camera hebt want je hebt allebei je handen vrij maar jij bent toch scherp. Ik neem aan dat je stoel draait. Draai je helemaal in het rond of een stukje? Ik vind het een intressante foto. Maar ik ben benieuwd hoe je dit hebt gedaan![]()
De stoel draait nogal makkelijk, dus als ik met mijn voeten een zwier geef hou ik het statief nog ff vast...10 seconden is lang genoeg om klaar te gaan zitten hoorquote:Op maandag 10 januari 2005 16:50 schreef Puckzzz het volgende:
Wauw!! Bedenk het maarEn wie draait je rond want ik kan me voorstellen dat je dat met zo'n statief tussen je benen
niet voor elkaar krijgt. * Puckzzz voelt zeker punten voor originaliteit aankomen
Probeer die eerste eens met 2nd curtain flits, dan krijg je een streep achter de auto.quote:Op maandag 10 januari 2005 20:05 schreef pascalheister het volgende:
vanavond een beetje geprobeerd
vind zelf die 1e wel aardig
1#
[afbeelding]
2#
[afbeelding]
Zit dat op elke camera?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 08:54 schreef exile0000 het volgende:
[..]
Probeer die eerste eens met 2nd curtain flits, dan krijg je een streep achter de auto.![]()
quote:Op dinsdag 11 januari 2005 09:42 schreef exile0000 het volgende:
Read The (F@$#^%) Manual
Of laat even weten welke camera je hebt, dan zoek ik een handleiding op internet en zoek ik het voor je op
Je camera heeft geen rear curtain flashquote:Op dinsdag 11 januari 2005 09:52 schreef Puckzzz het volgende:ik weet niet eens wat het is!!
Ik heb een Sony DSC F828![]()
Maar ik heb de handleiding gelezen en ik heb die term niet gelezen. Dus vraag ik me gewoon af of de mijne die mogelijkheid ook heeft.
iddquote:
Dat is een verrektes mooi effekstkequote:Op dinsdag 11 januari 2005 11:44 schreef Shark.Bait het volgende:
Voorbeeld van rear curtain flash
[afbeelding]
Wie weet; nee heb je, en ja kan je krijgen...quote:Op dinsdag 11 januari 2005 12:39 schreef Puckzzz het volgende:
Dat is een verrektes mooi effekstke
Maar ik heb wel nachtstand, dus misschien doet 'ie het daar wel mee?
Lekkere wijven.. ik bdoel.. tja.. ehm.. ik zie geen beweging, maar het is wel een leuke fotoquote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:10 schreef American_Nightmare het volgende:
[afbeelding]
Het is nog vroeg in de maand, maar ik denk toch dat ik deze maar in ga sturen; wat vinden jullie ervan?
Ja, dat kan je idd ook doen. Dan flitst ie eerst de auto, die daarna achteruit rijdt (voor de lichtstrepen)quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:28 schreef Schanulleke het volgende:
Leuke uitleg over die rear curtain flash. Eens kijken of mijn camera daar over beschikt.
Als ik het goed heb zou je voor deze foto hetzelfde effct moeten kunnen bereiken als je het autootje achteruit duwt/trekt ipv vooruit, maar misschien vergis ik me.
Niet op het eerste gezicht. En een foto heeft het meest impact (bij mij) als ik er globaal naar kijk. Ja, als ik beter kijk zie ik dat er beweging in zit. en hoewel op zich een leuke foto, zou ik em lager in het lijstje van foto's met beweging plaatsen (van wat er tot nu toe ingestuurd is).quote:
quote:Dat vond ik juist het leuke aan deze foto; normaal deden de Laker Girls van die standaard chearleader-linedances; maar op deze foto staan ze allemaal in de middencircel als kippen door mekaar heen te bewegen, zonder enige samenhang.
quote:Leuk weetje is trouwens dat ik m'n zoomlens de zaal in wist te smokkelen. In de eerste instantie moest ik m'n camera afgeven bij de security omdat m'n (groothoek-)lens te lang was. Dus vroeg ik of ik met m'n 50mm prime wel binnen mocht en dat was geen probleem. Ik gaf dus m'n groothoek af en schroefde de 50mm op m'n cam. Eenmaal binnen trok ik m'n 200mm uit m'n tas en schroefde die erop.Normaal kom je met zo'n lens dus niet binnen.
Hey...Ik ben misselijk geworden door mijn tijdelijke creativiteit....quote:Op dinsdag 11 januari 2005 19:27 schreef k_man het volgende:
Beetje suf dat sommigen kennelijk alleen foto's met van die lichtstrepen als 'beweging' zien.
Zelfs geneuzel dat op een foto van een duidelijk hardlopende atlete geen beweging te zien is.
Dadelijk krijgen we weer dezelfde saaie foto's als bij water & vuur. Allemaal vrijwel hetzelfde omdat bijna niemand het thema een beetje creatief durft uit te voeren.
heb een a70 trouwensquote:Op dinsdag 11 januari 2005 09:42 schreef exile0000 het volgende:
Read The (F@$#^%) Manual
Of laat even weten welke camera je hebt, dan zoek ik een handleiding op internet en zoek ik het voor je op
Die ken ik!quote:Op maandag 10 januari 2005 20:05 schreef pascalheister het volgende:
vanavond een beetje geprobeerd
vind zelf die 1e wel aardig
1#
[afbeelding]
ja ik ook,quote:Op dinsdag 11 januari 2005 20:52 schreef k_man het volgende:
Niet dat dat geen beweging is, maar ik word een beetje moe van mensen die bij foto's die duidelijk in het thema passen zitten zeuren dat er niet expliciet beweging te zien is.
Dank je K_man ik dacht dat ik de enige was.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 20:52 schreef k_man het volgende:
Niet dat dat geen beweging is, maar ik word een beetje moe van mensen die bij foto's die duidelijk in het thema passen zitten zeuren dat er niet expliciet beweging te zien is.
Je mag natuurlijk moe worden van de mening van een ander, maar om het 'gezeur' te noemen is uitermate normatief , en komt de algemene sfeer niet ten goede. Iedereen heeft recht op een mening als daar naar gevraagd word. Als je het er niet mee eens bent, geef een onderbouwde mening waarom die foto jou een spontaan orgasme geeft (bij wijze van spreken). Als je vind dat iemand zeurt, nuanceer dan je post wat meer dan het meteen als gezeur in het dooddoenershoekje te gooien en te doen alsof wat jij zegt de waarheid is.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 20:52 schreef k_man het volgende:
Hoezo doen alsof wat ik zeg de waarheid is?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 22:16 schreef Shark.Bait het volgende:
Als je vind dat iemand zeurt, nanceer dan je post wat meer dan het meteen als gezeur in het dooddoenershoekje te gooien en te doen alsof wat jij zegt de waarheid is.
Helemaal mee eens. Ik vind het ook gezeur, laat idereen nou gewoon doen wat hij/zij wil.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 23:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoezo doen alsof wat ik zeg de waarheid is?Wat ik zeg is de waarheid. Altijd.
Maar goed, of het nou gezeur, geneuzel of gewoon een heel beperkt kader is, feit blijft dat een foto van een hardlopend iemand, van een lift, een slak of een protestmars (een 'beweging' ja) net zo goed, zo niet beter in het thema passen als al die foto's waarbij met een lange sluitertijd een streperig geheel geproduceerd wordt.
Dat een hoop mensen hier achter elkaar aan lopen en allemaal vrijwel dezelfde foto maken (wat er in beeld beweegt doet er niet zo veel toe, het basisidee is uiteindelijk precies hetzelfde) is al treurig genoeg. Dat mensen die wel iets anders proberen bekritiseerd worden omdat het geen echte 'beweging' zou zijn is bespottelijk en getuigt echt van een te enge visie.
Dat is de waarheid, of je het nou leuk vindt of niet.
Ik krijg het idee dat de essentie van mijn betoog jou helemaal ontgaan is.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 23:53 schreef fr.oosje het volgende:
En iets gezeur vinden is ook een mening Shark.bait
Is dat dan 4 tiende seconde ofzo? Misschien kom ik erg blond over, maar dit soort dingen vind ik heel moeilijk te snappen. Er is mij altijd verteld dat ik een talenknobbel heb en geen wiskundeknobbelquote:Op woensdag 12 januari 2005 10:17 schreef exile0000 het volgende:
omdat je aangeeft dat ze onder de 1 seconde zitten, moeten het wel breuken zijn. Dus: 1/1.3 , 1/2 etc.
Deze foto's dus op 1/2.5 seconden oftewel 4/10 ofwel 0"4 (meer gebruikte weergave)
Helemaal goedquote:Op woensdag 12 januari 2005 11:10 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Is dat dan 4 tiende seconde ofzo? Misschien kom ik erg blond over, maar dit soort dingen vind ik heel moeilijk te snappen. Er is mij altijd verteld dat ik een talenknobbel heb en geen wiskundeknobbel![]()
Volgens mij zijn bewegingsfoto's onder te verdelen in 2 soorten. Die waar een bewegingsonscherpte in zit, en een bevroren foto waar door de actie duidelijk is dat er bewogen wordt. (Oké, die van een protestmars is origineel gevondenquote:Op dinsdag 11 januari 2005 23:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoezo doen alsof wat ik zeg de waarheid is?Wat ik zeg is de waarheid. Altijd.
Maar goed, of het nou gezeur, geneuzel of gewoon een heel beperkt kader is, feit blijft dat een foto van een hardlopend iemand, van een lift, een slak of een protestmars (een 'beweging' ja) net zo goed, zo niet beter in het thema passen als al die foto's waarbij met een lange sluitertijd een streperig geheel geproduceerd wordt.
Dat een hoop mensen hier achter elkaar aan lopen en allemaal vrijwel dezelfde foto maken (wat er in beeld beweegt doet er niet zo veel toe, het basisidee is uiteindelijk precies hetzelfde) is al treurig genoeg. Dat mensen die wel iets anders proberen bekritiseerd worden omdat het geen echte 'beweging' zou zijn is bespottelijk en getuigt echt van een te enge visie.
Dat is de waarheid, of je het nou leuk vindt of niet.
1/2500 seconde, aardig kort dus.quote:Op woensdag 12 januari 2005 12:41 schreef Puckzzz het volgende:
Okee, redelijk duidelijk
* Puckzzz vraagt zich wel af wat dan de breuk zou zijn van de waarde 2500![]()
Leuk, daar had ik ook nog aan zitten denkenquote:
Als je je tot die twee beperkt sluit je volgens mij al een hoop creatieve mogelijkheden uit.quote:Op woensdag 12 januari 2005 13:26 schreef pea4fun het volgende:
Volgens mij zijn bewegingsfoto's onder te verdelen in 2 soorten. Die waar een bewegingsonscherpte in zit, en een bevroren foto waar door de actie duidelijk is dat er bewogen wordt. (Oké, die van een protestmars is origineel gevondenen misschien zijn er nog wel meer figuurlijke bewegingen, maar die laat ik ff buiten beschouwing )
Of het nou een kogeltje, een dominosteentje of een speelkaart is die door een lange sluitertijd een streep trekt, in mijn ogen zit er weinig verschil tussen. Volgens mij is er veel meer mogelijk, maar dreigen we nu veel van hetzelfde te krijgen. Net als bij het thema Water & Vuur, waar vrijwel alleen foto's van sec water en vuur uitkwamen.quote:Om nou te zeggen dat het zowat allemaal dezelfde foto's zijn maar dat er alleen iets anders beweegt vind ik een beetje ongenuanceerd. Lijkt mij hetzelfde zeggen als een foto is een foto er staat alleen wat anders op.
Je mening is duidelijk, maar zie je ook kans om het geheel eens te verduidelijken met wat voorbeelden, om ons zo weer op het juiste creatieve spoor te krijgen?quote:Op woensdag 12 januari 2005 17:07 schreef k_man het volgende:
Of het nou een kogeltje, een dominosteentje of een speelkaart is die door een lange sluitertijd een streep trekt, in mijn ogen zit er weinig verschil tussen. Volgens mij is er veel meer mogelijk, maar dreigen we nu veel van hetzelfde te krijgen. Net als bij het thema Water & Vuur, waar vrijwel alleen foto's van sec water en vuur uitkwamen.
Leuk idee Ymke. Ik vind alleen de foto enigzins flets en daardoor komen die veertjes niet goed uit naar mijn idee. Misschien een wat donkerdere achtergrond?quote:
Je ventilator is leukerquote:Op woensdag 12 januari 2005 16:24 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Leuk, daar had ik ook nog aan zitten denken
Vind men mijn balletjes beter dan mijn ventilator?
Bedankt, maar ik hou persoonlijk ook wel van een 'donker sfeertje'. Ik dacht dat lichter maken ook buiten de toegestane middelen viel voor de wedstrijd trouwens, of vergis ik mij daar in?quote:Op donderdag 13 januari 2005 08:10 schreef PdeHoog het volgende:
Hij is leuk Schanulleke. Wel een beetje donker eigenlijk. Misschien proberen hem iets lichter te krijgen?
Neehoor 'levelen' magquote:Op donderdag 13 januari 2005 08:55 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Bedankt, maar ik hou persoonlijk ook wel van een 'donker sfeertje'. Ik dacht dat lichter maken ook buiten de toegestane middelen viel voor de wedstrijd trouwens, of vergis ik mij daar in?
Fantastisch bedachtquote:Op maandag 10 januari 2005 16:45 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik heb mijn zoon ff een foto laten maken hoe ik het gedaan heb. Ik draai hele rondjes, omdat ik anders schokken in het beeld krijg
[afbeelding]
deze is veeeeeeeeel mooier dan die andere die je ingestuurd hadquote:Op donderdag 13 januari 2005 09:38 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb net voor mezelf de knoop doorgehaktHet wordt toch de roze linten. Ik vind de witte kleur met het roze eigenlijk mooier.
Deze dus:
[afbeelding]
Rewimo: you have mail
Ik was lekker snellerquote:Op donderdag 13 januari 2005 11:27 schreef American_Nightmare het volgende:
En die van mij niet dan..![]()
Dankjewelquote:Op donderdag 13 januari 2005 11:31 schreef Caar2 het volgende:
[..]
deze is veeeeeeeeel mooier dan die andere die je ingestuurd had![]()
Zwartwit legt idd het accent iets meer op de vogels. Ik vond die ook wel erg fraaiquote:Op donderdag 13 januari 2005 11:49 schreef American_Nightmare het volgende:
Ze lijken idd verdacht veel op elkaar.Ik moet zeggen dat ik de zwartwitte misschien nog wel het mooist vind trouwens; legt de nadruk toch net iets meer op de vogels.
Snap jij überhaupt dat mensen gaan hardlopenquote:Op vrijdag 14 januari 2005 06:59 schreef Rewimo het volgende:
Snap jij nou dat mensen voor de lol gaan hardlopen als je deze foto's ziet?
#1 Robbedoes. Ik vind 'm ook mooier dan je huidige inzending. Vooral het verschil in de gezichten is erg sprekend. die ene man rechts die nog ff in de camera kijkt zo van" wat moet je nou man, ga jij maar es zo'n eind rennen"quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:23 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Ik ben toch weer aan het twijfelen geslagen over mijn inzending.
Wat vinden jullie.
Moet ik mijn huidige inzending behouden of deze ruilen voor b.v. een van deze twee?
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
Mooie serie (vooral 3)quote:Op dinsdag 11 januari 2005 22:45 schreef Puckzzz het volgende:
Tsja 'beweging' valt op vele manieren weer te geven. Ik ben ook weer ff bezig geweest.
#1: er beweegt niets, maar je ziet dat er beweging aan staat te komen....
[afbeelding]
#2: dan gaat het bewegen!
[afbeelding]
#3 en het beweegt alweer!!
[afbeelding]
Ik weet het nu echt niet meer. Ik heb zoveel ideetjes dat ik ze het liefst allemaal wil uit proberen. Hier had ik eigenlijk ook nog van die ouderwetse pistoolklappertjes voor gekocht maar de impact was niet hard genoeg om ze af te laten gaan
Wat vinden jullie van deze?
Ik leer steeds meer bij, vind het heerlijk die wedstrijd.quote:
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 15 januari 2005 11:53 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik leer steeds meer bij, vind het heerlijk die wedstrijd.
Nou aan de slag dan! Voor mijn part doe je hetzelfde als ik (of een ander) Het is tenslotte een FOTOwedstrijd, en geen originaliteitswedstrijd.quote:
En dat met jouw nick tsssssssquote:
Ik vind het een hele sfeervolle foto.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 15:46 schreef AGee het volgende:
weet nog niet of ik deze instuur.
ik vind het gele ding op de voorgrond (prullen pak) een beetje storend.
maar deze foto geeft wel goed weer hoe hard het waaide.![]()
Oei Pea... in tegenstelling tot de anderen vind ik dit geen mooie bewerking van je orgineel van die feauteau, ik denk dat je iets te ver door bent geschoten, je gezicht ziet er onnatuurlijk uit zo. met name je neus en de linkerkant (kijker rechts) van je gezicht lijken wel geschilderd. De rest (trui, stoel etc.) zijn wel beter, maar je gezicht is natuurlijk wel de eyecatcher. en ik blijf natuurlijk bij mijn eerdere geneuzelquote:Op zaterdag 15 januari 2005 11:32 schreef pea4fun het volgende:
Goedemorgen,
Na de tips aan schanulleke ben ik zelf ook nog wat gaan spelen met curves en heb ik toch maar deze foto ingestuurd voor de wedstrijd.
[afbeelding]
Iedereen nog bedankt voor alle tips trouwens
Ai!! Doet dat pijn ?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 18:05 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
Oei Pea... in tegenstelling tot de anderen vind ik dit geen mooie bewerking van je orgineel van die feauteau, ik denk dat je iets te ver door bent geschoten, je gezicht ziet er onnatuurlijk uit zo. met name je neus en de linkerkant (kijker rechts) van je gezicht lijken wel geschilderd. De rest (trui, stoel etc.) zijn wel beter, maar je gezicht is natuurlijk wel de eyecatcher. en ik blijf natuurlijk bij mijn eerdere geneuzel
Ik moet trouwens zelf ook nog steeds inzenden, ga voorlopig maar voor mijn windzak denk ik, speel nog wel met een paar ideeen, maar nog ff zien in hoeverre dat allemaal haalbaar is. (tijdgebrek)
Even naar Geminis zwaaien , ik heb je gemist hierquote:Op zaterdag 15 januari 2005 18:13 schreef Geminis het volgende:
Hallo allemaal!
Een oudje:
[afbeelding]
Helaas heb ik dat nietquote:Op zaterdag 15 januari 2005 17:37 schreef Puckzzz het volgende:
Tsja ik weet niet, #1 is wel mooi maar ik heb het idee dat 'ie niet scherp is.
Tipje voor iemand die nog geen inspiratie heeft: probeer eens met een bellenblaasdingetje voor een ventilator belletjes te blazen ofzo. Lijkt mij heel leuk, maar ik heb al ingezonden en ik heb ff geen zin meer om weer te gaan experimenteren
Oei, nou doe je het weer!quote:Op zaterdag 15 januari 2005 18:05 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
Oei Pea... in tegenstelling tot de anderen vind ik dit geen mooie bewerking van je orgineel van die feauteau, ik denk dat je iets te ver door bent geschoten, je gezicht ziet er onnatuurlijk uit zo. met name je neus en de linkerkant (kijker rechts) van je gezicht lijken wel geschilderd. De rest (trui, stoel etc.) zijn wel beter, maar je gezicht is natuurlijk wel de eyecatcher. en ik blijf natuurlijk bij mijn eerdere geneuzel
Ik moet trouwens zelf ook nog steeds inzenden, ga voorlopig maar voor mijn windzak denk ik, speel nog wel met een paar ideeen, maar nog ff zien in hoeverre dat allemaal haalbaar is. (tijdgebrek)
Oeh...ik krijg meteen het idee dat ik zelf in de beweging zit als ik naar die foto kijk....quote:Op zaterdag 15 januari 2005 18:13 schreef Geminis het volgende:
Hallo allemaal!
Een oudje:
[afbeelding]
ik vind 2 het beste.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 19:27 schreef AGee het volgende:
foto1
[afbeelding]
foto2
[afbeelding]
foto3
[afbeelding]
Hopies bewegingquote:Op zaterdag 15 januari 2005 19:39 schreef Oceanonix het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier liep ik vanachtend tegenaan en moest direct aan de wedstrijd denken.
Ik wil ook wel een filmpje posten hoorquote:Op zaterdag 15 januari 2005 20:22 schreef N.icka het volgende:
Daar zit een hoop beweging in kastanogwat![]()
Ja dat is wel een leuke suggestie, maar de bedoeling van deze maand is dat de beweging uit de foto moet blijken.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 20:34 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik wil ook wel een filmpje posten hoor.
Ah, tja, ik klikte op het eerste de beste FOT topic dat ik tegenkwam in de AT vandaarquote:Op zaterdag 15 januari 2005 20:42 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Ja dat is wel een leuke suggestie, maar de bedoeling van deze maand is dat de beweging uit de foto moet blijken.
Maar misschien zie ik het verkeerd en heeft ze zojuist in een rap tempo d'r panty over haar hoofd getrokken en kruipt ze daar nu door dat kleine gaatje uit![]()
![]()
Door het idee achter de foto, door de foto zelf (oa belichting) of beide?quote:
Dat doen ze ook wel, maar pas nadat ze dat grote ding hebben binnengehaald. Maar thnxquote:Op zaterdag 15 januari 2005 22:34 schreef Holgerson het volgende:
Sorry, 'k dacht dat (de meeste) browsers dat vanzelf deden (die van mij iig), heb m geresized en een link naar de grotere versie gegooid
Alleen het gebruikelijke, oftewel gelevelled en gecropped. Opname is bepaald niet zomers maar van afgelopen woensdagquote:Op zondag 16 januari 2005 00:43 schreef Schanulleke het volgende:
Dat is een hele mooie foto!
Is daar nog aan geshopped, of is dit de oorspronkelijke kleurstelling? Het lijkt een behoorlijk zomers tafereel zo.
Tyf op pisvlek, dat jij nooit een wijf voor de camera zult krijgen zonder geld te bieden wil nog niet zeggen dat niemand het kanquote:Op zaterdag 15 januari 2005 23:14 schreef Bowiefan het volgende:
btw:
Die baggerbende van die kastanova mag van mij wel verwijderd worden, slaat helemaal nergens op in dit topique
en het zou me niet eens verbazen als het niet eens een eigen feauteau is... en hij is te groot
Zeg...doen we ff normaal hier?quote:Op zondag 16 januari 2005 04:11 schreef kastanova het volgende:
[..]
Tyf op pisvlek, dat jij nooit een wijf voor de camera zult krijgen zonder geld te bieden wil nog niet zeggen dat niemand het kan
Hey Ymke!quote:Op zaterdag 15 januari 2005 18:23 schreef Ymke het volgende:
[..]
Even naar Geminis zwaaien , ik heb je gemist hier![]()
pssssssssssssssssssst PdeHoog hij is het niet waard!quote:Op zondag 16 januari 2005 11:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zeg...doen we ff normaal hier?
a) je komt hier binnenzetten met een foto die volledig offtopic is
b) je geeft nog eens toe dat je verder niet hebt opgelet, maar gewoon hem ergens in een FOT-topic hebt neergezet
Het is volledig terecht dat Bowiefan daar een opmerking over maakt. Haal hem dan zelf weg.
quote:Op zondag 16 januari 2005 16:13 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
pssssssssssssssssssst PdeHoog hij is het niet waard!![]()
Tsssk, tsssk, ontopic aubquote:Op zondag 16 januari 2005 11:05 schreef PdeHoog het volgende:
Zeg...doen we ff normaal hier?
a) je komt hier binnenzetten met een foto die volledig offtopic is
b) je geeft nog eens toe dat je verder niet hebt opgelet, maar gewoon hem ergens in een FOT-topic hebt neergezet
Het is volledig terecht dat Bowiefan daar een opmerking over maakt. Haal hem dan zelf weg.
Ik zal het aan de auteurquote:Op zondag 16 januari 2005 17:08 schreef Oceanonix het volgende:
@ Ouwesok
Mooie foto. Dan is zo'n verbouwing voor de deur toch nog ergens goed voor.![]()
I know, ik ken hem ook al een tijdje van Fok! /negeermode on!quote:Op zondag 16 januari 2005 18:31 schreef Oceanonix het volgende:
pssssssssssssssssssssst Puckzzzzzzzzzzzzzzzzz dit vindt hij lekker, negeren dus
Ontopic!quote:Op zondag 16 januari 2005 18:31 schreef Oceanonix het volgende:
pssssssssssssssssssssst Puckzzzzzzzzzzzzzzzzz dit vindt hij lekker, negeren dus
Héé... daar had ik er gister ook al een paar van gevonden, alleen nog niet kunnen plaatsen!quote:Op zondag 16 januari 2005 19:28 schreef stil het volgende:
Mooie kleuren Rewimo, vooral de eerste.
Valt dit ook onder beweging?
[afbeelding]
Het is wel wat drukker bij jullie in de lucht.quote:Op zondag 16 januari 2005 20:39 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Héé... daar had ik er gister ook al een paar van gevonden, alleen nog niet kunnen plaatsen!
[afbeelding]
En ga er maar vanuit dat het ook beweegt, anders hadden ze al in m'n achtertuin gelegen!
Die laaste vind ik mooi, alhoewel ik em mooier vond als je die foto wat meer naar rechts had genomen maar ja voor de restquote:Op zondag 16 januari 2005 21:43 schreef maximaal het volgende:
Goeiedag
Ik ben nieuw hieren dacht leuke wedstrijd en dus ff een poging
Dit zijn mijn eerste post eerste fotos op het forum [dus als ik wat fout doe solly]
laat je mening maar horen wat is mooier a of b
Ik heb er nog meer uit serie
[afbeelding]
[afbeelding]
Oke dan, thnxquote:Op zondag 16 januari 2005 22:17 schreef Rewimo het volgende:
In de onderste zit de meeste vaart, Speedy![]()
Maximaal, ik vind de onderste ook het mooistWil nog wel wat zien van je serie trouwens
Op de eerste gaat de motorrijder een beetje verloren in de drukke achtergrond, op de tweede komt die beter tot z'n recht. Misschien kan je nog een stukje van de linkerkant weghalen.quote:Op zondag 16 januari 2005 21:43 schreef maximaal het volgende:
Goeiedag
Ik ben nieuw hieren dacht leuke wedstrijd en dus ff een poging
Dit zijn mijn eerste post eerste fotos op het forum [dus als ik wat fout doe solly]
laat je mening maar horen wat is mooier a of b
Ik heb er nog meer uit serie
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind hem wel erg blauw.quote:Op maandag 17 januari 2005 21:57 schreef Re het volgende:
ik denk dat ik deze ga insturen
[afbeelding]
ganzentrek over New Jersey
het was na zonsondegang en -15 graden, dan ga je echt niet lang staan blauwbekken buitenquote:Op maandag 17 januari 2005 22:12 schreef Puckzzz het volgende:
Tsja ik weet het niet Re...Mooie kleur blauw, maar ik mis de strakke v-vorm waar ze vaak in vliegen. zagen ze niet dat je een foto aan het maken was? konden ze niet eventjes in formatie vliegen?Nu is het voor mij gewoon een groep vogels in de lucht.....sorrie
Zijn echt niet duur die dingen en ze zijn zo makkelijk!quote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:26 schreef Puckzzz het volgende:
Mooie foto Ouwesok!
Gemini, zit jij nou gewoon in een ziekenhuis te fotograferen?aparte foto
Schanulleke: Dat geeft toch maar weer aan wat een statief kan doen he?
Ik zal eens kijken op marktplaza ofzo![]()
3-poots en zorg dat je statief goed stevig is. Het moet niet al te veel last hebben van trillingen en zo.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 10:42 schreef Puckzzz het volgende:
Oei, dat is een hele lijst statieven die ik voor m'n neus krijg. Varierend van ¤190,= tot ¤15,=. Moet ik nog zoeken naar een specifiek model? 3-poots lijkt me logisch, maar past elke camera op elk willekeurig statief?
Kweet t Rewimo, was echt een drama middagjequote:Op dinsdag 18 januari 2005 20:59 schreef Rewimo het volgende:
Ik vind ze heel leuk maar helaas ook heel onscherp
Dus met vragen, kan ik vast bij jouw terecht.quote:Op woensdag 19 januari 2005 08:46 schreef Rewimo het volgende:
Dat is ook heel belangrijkIk heb een hoop geleerd op de Flevomeet
Proberen kan altijd, maar ik raad je aan ook eens naar een meet te komenquote:Op woensdag 19 januari 2005 08:47 schreef stil het volgende:
Dus met vragen, kan ik vast bij jouw terecht.![]()
Helpt slijmen?quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:42 schreef buzzer het volgende:
Ik heb net even in het centrale topic gekeken, dat wordt een lastige keuze deze maand....
Deze is echt heel subtielquote:Op donderdag 20 januari 2005 13:02 schreef stil het volgende:
Zou deze onder beweging kunnen vallen?
[afbeelding]
Ik had de secondewijzer liever iets donkerder gehad maar dat lukte me niet.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:17 schreef buzzer het volgende:
[..]
Deze is echt heel subtiel![]()
@Puckzzz: ik hou erg van gevulde koeken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |