Ik heb vorige week een nieuwe camera/hobby gekocht (Nikon D70) en ben ook druk bezig om met onder andere deze opdracht de camera te ontdekken. Het is een behoorlijk grote stap om van alleen maar pocketcamera's naar een spiegelreflex te gaan, maar het schiet al flink op. Vorige week wist ik nog niets van diafragma en iso en dergelijke, en nu begin ik daar, mede door hier wat mee te lurken, al behoorlijk in thuis te geraken.
Ik heb vandaag wat zitten proberen, en ben nog niet tevreden over de uitkomst van de foto's maar dit is wel een beetje het idee dat ik uit ga proberen te werken. Voorlopig doet het gemis van een statief zich wel gelden. Dat moet er binnenkort ook maar komen.
Deze is te donker uitgevallen, misschien moet ik het diafragma wat minder hoog instellen. De sluitertijd moet volgens mij niet langer, dan vervagen de wieken geheel, en dat maakt het effect minder dynamisch imo. Compositie ben ik nog niet echt mee bezig geweest hier.
![]()
Deze leent zich al wat beter voor compositie e.d., maar heb ik nog onvoldoende op gelet. Ook weer net iets te donker uitgevallen, mede door intredende schemer.
![]()
Dit is wat je krijgt als je niet zit op te letten in welke stand je camera staat voor je afdrukt. Als hij iets scherper was geweest was dit misschien ewl mijn inzending geworden, maar het idee dat het dan 'lucky' is spreekt me ook weer niet zo aan.