quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:07 schreef Kill_em_all het volgende:
maar anders moet een admin het maar ff verplatsen ofzo.
het mag natuurlijk niet, maar om nou gelijk zo'n joch naar HALT te sturen...quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:13 schreef Overlast het volgende:
Tja, wel beetje overdreven.
Maar aan de andere kant vraag je er natuurlijk wel een beetje om.
lol net alsof je daarmee een huis oplblaastquote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:09 schreef Sportguy het volgende:
Ik heb nog wel een nitraatje over, waar woont die oma ?
daar is halt voor, geldboetes zeggen vaak geen fuck, want pappa en mamma dokken wel, en kindjelief heeft geen centje pijn, door zelf aan de slag te gaan krijgen ze beter mee dat iets niet mag.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:16 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
het mag natuurlijk niet, maar om nou gelijk zo'n joch naar HALT te sturen...
neem het vuurwerk dan gewoon in beslag. Stelletje overijverige politiepikkies die dit nog wel aandurven maar als er een kroeggevecht is blijven ze lekker in hun auto zitten, want stel je voor dat ze zelf klappen krijgen...
Jawel. En het heet Bureau HALT.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:23 schreef Kill_em_all het volgende:
Sommige hier kunnen volgens mij niet echt onderscheid maken tussen kinderen en (jong) volwassenen.
Misschien moet je eens gaan nadenken, over die hele wetgeving in Nederlandquote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:21 schreef Paxlie het volgende:
Ik ben het met croupouque eens. Het is gewoon volkomen terecht
Het mag niet, doe het dan ook niet. Gezeik altijd met mensen die regels overtreden en daarna gaan zitten janken dat ze er straffen/boetes voor krijgen
Jouw zo'n ding in je strontkoker proppen lijkt me anders ook wel een alleraardigst idee, en dan natuurlijk wel aansteken.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:23 schreef Amun-Ra het volgende:
Gewoon bij die graftak een lawinepijl door de brievenbus naar binnen kaaien, dan ist zo over met dat kunstgebit-klappertand-geneuzel van da ouw vocht
Theo had toch gelijk?quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:
De politie had gelijk.
in mijn opvoeding zijn woorden als nee, en dat mag niet voor gekomen, en halt is er juist voor kinderen in de leeftijdsgroep die jij noemt, geloof me ze schrikken zich de pleuris als ze met de politie mee moeten en dan ook nog gestraft worden, dat maakt meer indruk als een agent die het vuurwerk meeneemt.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:23 schreef Kill_em_all het volgende:
OMG @ alle mensen die het zo goed vinden, zeker zelf geen broertjes of kinderen? als je die had zou je zelf ook wel snappen dat het helemaal nergens over gaat. Dat ze er wat van zeggen heb ik geen problemen mee, maar de straf wel. Het zijn nog kinderen FFS! als ik of iemmand van mijn leeftijd naar halt zou moeten zou ik dat best begrijpen (niet dat het ook maar enig nut heeft maargoed) maar een stel kinderen van tussen de 8 en 14 niet.
Sommige hier kunnen volgens mij niet echt onderscheid maken tussen kinderen en (jong) volwassenen.
Heb ik gedaan, als het je niet bevalt ga je toch lekker naar een ander landquote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:27 schreef pimpin het volgende:
[..]
Misschien moet je eens gaan nadenken, over die hele wetgeving in Nederland
Vuurwerk afpakken en misschien de ouders even kort spreken.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:32 schreef trance40 het volgende:
Wat moet je dan zeggen die die kut koters? Foei?
Meteen goed aanpakken doen ze het niet meer. Taakstraf of naar bureau halt vind ik een goeie actie.
Gebeurd.quote:
Schijnbaar.quote:Scheinbaar
Oud lijk dat.quote:heeft 1 of ander oud lijk die ook in de flat van mijn oma woont de politie gebeld.
3/4 van de andere Nederlandse kinderen bevond zich op het pleintje?quote:Na 15 minuten kwam de politie het pleintje oplopen waar mijn broerjes en die andere 2 ventjes wat onschuldig vuurwerk aan het afsteken waren (net als 3 kwart van de andere nederlandse kinderen).
Is het een omgekeerd politiebericht?quote:Beschrijving 2 agenten: Rond de 21 jaar.
In zijn eenje. Was hij blank?quote:Eentje vond zichzelf heel badass en stond de hele tijd te kijken alsof die net een terrorist in ze eentje had opgepakt
Die praatte de hele tijd.quote:en de ander (die praten de hele tijd)
Zijn smoel.quote:zag eruit als een of andere BrEeZaH loser met een irrtante grijns op ze smoel.
quote:Ik vind het niet gek dat mensen geen respect voor de politie hebben.
Sommigen hier snappen niet waar bureau HALT voor bedoeld isquote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:23 schreef Kill_em_all het volgende:
OMG @ alle mensen die het zo goed vinden, zeker zelf geen broertjes of kinderen? als je die had zou je zelf ook wel snappen dat het helemaal nergens over gaat. Dat ze er wat van zeggen heb ik geen problemen mee, maar de straf wel. Het zijn nog kinderen FFS! als ik of iemmand van mijn leeftijd naar halt zou moeten zou ik dat best begrijpen (niet dat het ook maar enig nut heeft maargoed) maar een stel kinderen van tussen de 8 en 14 niet.
Ga toch weg man.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:21 schreef Paxlie het volgende:
Ik ben het met croupouque eens. Het is gewoon volkomen terecht
Het mag niet, doe het dan ook niet. Gezeik altijd met mensen die regels overtreden en daarna gaan zitten janken dat ze er straffen/boetes voor krijgen
waarom ?quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:35 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Vuurwerk afpakken en misschien de ouders even kort spreken.
Belachelijk zeg, een taakstraf of bureau Halt. Buitengewoon lachwekkend.
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:15 schreef Croupouque het volgende:
Ik vind het volkomen terecht.
Wat is dit nou weer voor ambtelijk aandoende pseudo moralistische bijdrage.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:35 schreef Johan_de_With het volgende:
Heb je, afgezien van dit lullige wijkincident, daar nog een beter argument voor?
quote:Achterlijke kut politie.
Nogmaals, je begrijpt het principe achter bureau HALT niet.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:37 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ga toch weg man.
Je kan je ook wat humaner of ruimdenkender opstellen als agent. Een vermaning en beslaglegging zou echt genoeg zijn geweest.
Toen ik 14 was en vuurwerk afstek stond mijn vader er naast om op te letten en zo. ook gewoon alleen op 31 decemver hoor. Dus die hele familie is zo gestoord als wat als ze dat kleine grut (11!!!) zomaar buiten laten lopen zonder toezicht.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:23 schreef Kill_em_all het volgende:
Ja, dat is 't dus niet nee. Van werken gaat niemand dood (al neem ikzelf geen enkel risico).quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:37 schreef Klonk het volgende:
[..]
waarom ?
als kinderen een bijbaantje kunnen en mogen hebben (folders bezorgen ofzo) gaan ze dan dood van een dagje vegen ?
M'n familie.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:45 schreef heiden6 het volgende:
Hier werd gisteren een container afgebrand door een aantal lokale sjonnies. Ik ga er echt mijn tijd niet aan besteden. Laat ze elkaars poten er maar af fikken.
Kom op man,die gozer is 14quote:[b]Op zaterdag 1 januari 2005 18:35 schreef Johan_de_With het volgende:
Een sjonnie die ruimdenkendheid aan het promoten is.quote:
Hoe weet je dat nou. Dat hebben ze namelijk niet geprobeerd. En het lijkt mij, dat als je 't vuurwerk in beslag neemt, er simpelweg niets meer af te steken valt.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:48 schreef releaze het volgende:
geen probleem, prima zaak. vuurwerk afpakken heeft geen zin,
Goed geconstateerd broeder.quote:de kinderen zien daardoor de gevolgen van hun overtreding niet in, en dat moet natuurlijk wel gebeuren. als ze het daarna nogmaals doen zijn ze lekker hardleers.
quote:daarnaast is het vuurwerk wat smorgens nog te knallen valt nog behoorlijk gevaarlijk ook. spul dat de vorige avond niet is afgegaan, kort lontje, etc. kinderen van 8 die de gevaren van zo'n klein ding nog niet inzien, niemand die ze vertelt of het wel "veilig" is of niet... als je dan vuurwerk af wilt steken doe dat dan savonds met je ouders erbij totdat je zelf de risicos kan overzien.
De laatste der Mohikanen. Waar gaat 't heen met die naam tegenwoordig.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:53 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Een sjonnie die ruimdenkendheid aan het promoten is.
Ik zou ze slaan.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:55 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
De laatste der Mohikanen. Waar gaat 't heen met die naam tegenwoordig.
Och och och zeg. Doe dat dan ook met vreugdevuren, champagne op straat, noodsignaal-pijlen, vervuiling, geluidsoverlast, openbaar dronkenschap enz.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:55 schreef E-ric het volgende:
Goed zo, je mag gewoon geen vuurwerk meer afsteken. kleine klappertjes of niet. Dieren hebben er bijvoorbeeld ook veel last van. De straffen hadden iets minder gemogen.
De politie heeft gewoon de wetten na te leven. Als zij dat doen zijn het eikels??
empirisch onderzoek heeft uitgewezen dat alleen het afpakken van materiaal met de boodschap "dat mag niet" weinig effect heeft op kinderen, het zal ze de volgende keer er niet van weerhouden het nogmaal op te pakken. In sommige gevallen wel, maar het is niet bepaald de meest effectieve manier van kinderen duidelijk maken dat iets niet mag. Als je dat dan toch doet, doe het dan goed he.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:54 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou. Dat hebben ze namelijk niet geprobeerd. En het lijkt mij, dat als je 't vuurwerk in beslag neemt, er simpelweg niets meer af te steken valt.
[..]
Uhm je heb het wel over MIJN ouders dus aub ff normaal graag. Mijn ouders hebben mijn broertjes goed opgevoed en ze weten best wel wel en niet mag. Zover ik weet heeft iedereen die ik ken wel eens vuurwerk afgestoken op 1 januari wat ze nog over hadden (en ja het gaat hier om allemaal klein knalvuurwerk, niks groots).quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:44 schreef StrayDog het volgende:
De politie moet weer eens een deel van de opvoeding overnemen omdat de ouders dat blijkbaar laten liggen, en dan is het weer niet goed.
TS of de ouders hadden die kinderen zelf natuurlijk moeten verbieden dat vuurwerk af te steken.
Ten eerste omdat dat sowieso niet mag op 1 januari, en daarnaast mogen kinderen onder de 16 toch helemaal geen vuurwerk hebben?
(Weet je trouwens hoeveel gewonden er elk jaar nog op 1 januari vallen met vuurwerk? Als je broertje zijn klauw eraf had geknald, had je vast een topic geopend hoe schandalig het is dat de politie daar niet wat beter op let, of dat de gemeente de troep niet eerder opruimt)
Ik heb vroeger ook genoeg dingen gedaan die niet mochten, maar dan weet je dat je ook de gevolgen moet accepteren en niet achteraf gaan lopen miepen.
Mijn ouders hadden het trouwens ook zeker niet goed gevonden als ik op 11 jarige leeftijd op 1 januari nog vuurwerk zou gaan afsteken waar zij bij stonden.
Dat vind ik toch wel zo'n dooddoener. Baseer je principes eens op iets origineels.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:13 schreef Klonk het volgende:
zal best kill_em_all, maar het is heel simpel:
iets doen wat niet mag is niet de huilie uit komen hangen dat je gepakt bent.
wat *liev*quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Hij zei admin tegen me
Ik ben verliefd
GC >> KLB
niet bitchen dus! maar zover ik weet krijg je de keuze tussen halt en boete, en kiddo's van 11 gaan niet naar halt, die krijgen wat andersquote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:45 schreef Paxlie het volgende:
[..]
b) als je dan gepakt wordt, ga dan niet lopen janken
en de argumenten waar jij mee komt die zijn wel op iets origineels gebaseerdquote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:16 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Dat vind ik toch wel zo'n dooddoener. Baseer je principes eens op iets origineels.![]()
Het klinkt een beetje alsof je in de Tweede Wereldoorlog zou zeggen 'Ja, die joden moeten nou eenmaal opgepakt worden. Als jij ze dan gaat verstoppen in je kelder moet je ook niet de huillie uithangen als je neergeknald wordt voor de ogen van je dochtertje.'quote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:16 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Dat vind ik toch wel zo'n dooddoener. Baseer je principes eens op iets origineels.![]()
Whehehehequote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:20 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het klinkt een beetje alsof je in de Tweede Wereldoorlog zou zeggen 'Ja, die joden moeten nou eenmaal opgepakt worden. Als jij ze dan gaat verstoppen in je kelder moet je ook niet de huillie uithangen als je neergeknald wordt voor de ogen van je dochtertje.'
dat vind ik een domme, hersenloze grove vergelijking.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:20 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het klinkt een beetje alsof je in de Tweede Wereldoorlog zou zeggen 'Ja, die joden moeten nou eenmaal opgepakt worden. Als jij ze dan gaat verstoppen in je kelder moet je ook niet de huillie uithangen als je neergeknald wordt voor de ogen van je dochtertje.'
Ik niet.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:22 schreef Klonk het volgende:
[..]
dat vind ik een domme, hersenloze grove vergelijking.
Ja, dat zijn ze.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:19 schreef Klonk het volgende:
[..]
en de argumenten waar jij mee komt die zijn wel op iets origineels gebaseerd![]()
Mwoah, wat jij wilt jongen. Principes, mening, 't is mij om 't even.quote:en bovendien zijn het geen principes maar gewoon een mening, en gelukkig sta ik niet alleen in die mening.
Het is ter verduidelijking van een punt. En aardig treffend.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:22 schreef Klonk het volgende:
[..]
dat vind ik een domme, hersenloze grove vergelijking.
waarop dan ?, tokkiewetboek, de wet geld voor iedereen behalve voor mezelf ?quote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:25 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ja, dat zijn ze.
En nu?
Het is meestal wel iets meer dan een ochtendje. Dat vind ik nogal een zware straf voor een kiddo met een astronautje.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:26 schreef Klonk het volgende:
wat is er dan in godsnaam mis met een jongen van 14 die een ochtendje waarschijnlijk de straat moet vegen ?, meer is halt niet, kleine taakstraf en meestal een video bekijken.
na ja, jullie zoeken het maar lekker uit, dom zijn is schijnbaar ook een mening.
JFH heeft geen taakstraf hoor.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:27 schreef Klonk het volgende:
[..]
waarop dan ?, tokkiewetboek, de wet geld voor iedereen behalve voor mezelf ?
Nee meneer, tolerantie. De basis van het Nederlander-zijn. Met een wolkje ruimdenkendheid. Daar is 't zogenaamde gedoogbeleid ook op gebaseerd.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:27 schreef Klonk het volgende:
[..]
waarop dan ?, tokkiewetboek, de wet geld voor iedereen behalve voor mezelf ?
ik zou de op nog maar eens lezen.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:27 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het is meestal wel iets meer dan een ochtendje. Dat vind ik nogal een zware straf voor een kiddo met een astronautje.
dus al meer dan 1 rotje / astrounautje.quote:Mijn broertjes hadden nog wat vuurwerk over van gister avond dus dat gingen ze afsteken. Was allemaal normaal vuurwerk, je weet wel, van die kleine klapdingen enzo dus niks waar een normaal mens zich op 1 Januari aan zou storen.
waarom zou ik tolerant moeten zijn tegenover een paar etterige kindjes die vuurwerk staan af te steken, hebben ze gisteren vanaf 10.00 tot diep in de nacht de tijd voor gehad, nieuwjaarsdag wil ik gewoon weer met de hond kunnen wandelen, heel simpel, en ik kan me goed voorstellen dat een ouder iemand zich helemaal kapot schrikt van dat vuurwerk.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:29 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Nee meneer, tolerantie. De basis van het Nederlander-zijn. Met een wolkje ruimdenkendheid. Daar is 't zogenaamde gedoogbeleid ook op gebaseerd.
Een kiddo met meerdere astronautjes dan.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:32 schreef Klonk het volgende:
ik zou de op nog maar eens lezen.
dus al meer dan 1 rotje / astrounautje.
Waaruit trek jij deze conclusie? Er wordt alleen beweerd dat de straf/maatregelen nogal streng zijn.quote:maar goed, als het normaal is dat kinderen niet weten wat fout is
Azijnpisser.quote:en dan gaan lopen huilen dat een of andere oud lijk (hoezo respect ?),
Ik ben niet op de hoogte van je leeftijd, maar het zou goed kunnen.quote:dan zal ik wel een ouwe zeur zijn
Le-zen.quote:en het land word er vast beter van als iedereen maar doet waar die zin in heeft
Kinderen die tot diep in de nacht vuurwerk afsteken? Het zijn kinderen dude, daarom maken ze de dag daarna ook hun voorraadje op. Lekker vroeg uit bed, nog eventjes wat overgebleven astronautjes afknallen.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:34 schreef Klonk het volgende:
[..]
waarom zou ik tolerant moeten zijn tegenover een paar etterige kindjes die vuurwerk staan af te steken, hebben ze gisteren vanaf 10.00 tot diep in de nacht de tijd voor gehad, nieuwjaarsdag wil ik gewoon weer met de hond kunnen wandelen, heel simpel, en ik kan me goed voorstellen dat een ouder iemand zich helemaal kapot schrikt van dat vuurwerk.
Die types zijn altijd het slachtoffer. Om de een of andere reden is het veel leuker om zeikers te pesten dan mensen die er om kunnen lachen.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:39 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Dat zijn dezelfde types die voor belletje drukken de politie bellen.
Ja precies. Het werkt dus nog behoorlijk averechts ook, voor die mensen.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:41 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Die types zijn altijd het slachtoffer. Om de een of andere reden is het veel leuker om zeikers te pesten dan mensen die er om kunnen lachen.
Uiteraard. Het wordt een vicieuze cirkel en uiteindelijk gaan ze dan de moraalridder uithangen in topics op Fok!, ofzo.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:44 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ja precies. Het werkt dus nog behoorlijk averechts ook, voor die mensen.
Een twintig jaar terug werkte dat nog, tegenwoordig kan iemand van het welopgevoede tuig van de richel een grote bek krijgen, en als ie niet oppast een pak slaag bovendien. De politie daarvoor inlichten is dus niet laf, doch noodzakelijk. In die buurt mag men trouwens blij zijn, de politie doet daar kennelijk nog iets, hier zouden ze daar zeker niet voor uitrukken.quote:Ze zouden er ook even naartoe kunnen lopen en 't de kids even vragen, waarschuwen, gebieden etc. Ronduit laf, de politie hiervoor inlichten.
Wat trekpleistertjes voor dat volk;quote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:45 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Uiteraard. Het wordt een vicieuze cirkel en uiteindelijk gaan ze dan de moraalridder uithangen in topics op Fok!, ofzo.
Je lijkt wel een ouwe vent zeg, vertel es op, hoe oud ben je eigenlijk. Ik zou maar uitkijken, anders slaat je pacemaker zo over.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:47 schreef speedfreak1 het volgende:
Wel drie kilometer te hard, dan weten plotseling volksstammen tegelijk dat Spee gelijk heeft, en dan komen de superlatieven over gemotoriseerd tuig meteen los. Als het gaat om jongetjes met kleine pikkies moeten we het vooral begrijpen, en niet zo moeilijk doen, en vooral geen straf geven.
Het gaat heel gewoon om een uiterst irritante asociale overtreding van de wet, daar hoort gewoon straf bij, en kennelijk heeft de TS dat samen met enkele andere users niet in de gaten. Ik ben trouwens blij dat het geëtter met vuurwerk zo langzamerhand voorbij begint te gaan, het werd zo langzamerhand namelijk gewoon irritant.
Jij bent dan ook een echte 1e klas ras mongoolquote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:15 schreef Croupouque het volgende:
Ik vind het volkomen terecht.
En dat zou er met het door diverse users in dit topic voorgestelde gedoogdbeleid nou niet echt beter op worden. Beetje een strenge straf, maar zoals ook al meer gezegd, het is een mogelijke straf en dat dienen de ouders zich maar te realiseren als de kinderen daar te onwetend voor zijn (wat niet zo gek is op die leeftijd).quote:Op zaterdag 1 januari 2005 20:38 schreef nexcro het volgende:
Politie is hier in mijn ogen onjuist bezig beetje meten met 2 maten
Haha laat me raden, jij bent zo'n ouwe lul die nooit kinderen heeft gehad ofzo? mjah je onderschrift klopt iig wel, je bent idd ontoerekeningsvatbaar want een beetje nadenken zit er niet in.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:34 schreef Klonk het volgende:
[..]
waarom zou ik tolerant moeten zijn tegenover een paar etterige kindjes die vuurwerk staan af te steken, hebben ze gisteren vanaf 10.00 tot diep in de nacht de tijd voor gehad, nieuwjaarsdag wil ik gewoon weer met de hond kunnen wandelen, heel simpel, en ik kan me goed voorstellen dat een ouder iemand zich helemaal kapot schrikt van dat vuurwerk.
Om te beginnen zijn mijn ouders total niet tokkie achtig. Ten tweede was het 4 uur smiddags dus kan me niet voorstellen dat er nog veel mensen lagen te slapen. Punt 3, mijn broerjes zijn geen tuig. Als jij vind dat ze tuig zijn omdat ze een rotje afsteken op 1 Januari dan ben jij net ze erg als bin laden want jij bent vast wel een keer door rood gereden.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 20:01 schreef Rapaille het volgende:
Je weet toch dat het niet mag? Je broertjes zijn ook gewoon tuig ook, op nieuwjaarsdag willen mensen UITSLAPEN.
Ik snap die tokkie ouders van je al helemaal niet. Die weten dat het niet mag en laten het gewoon toe....
verklaar jezelf nader.....quote:Op zaterdag 1 januari 2005 20:43 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
Jij bent dan ook een echte 1e klas ras mongool
Geloof ik best, maar ze moeten geen kinderen van 11 jaar vuurwerk laten afsteken, zeker niet zonder toezicht en op dagen dat het sowieso niet toegestaan is.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 21:23 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Om te beginnen zijn mijn ouders total niet tokkie achtig.
Aan een touw vastbinden die dingen!quote:Op zaterdag 1 januari 2005 21:36 schreef StrayDog het volgende:
[..]
Geloof ik best, maar ze moeten geen kinderen van 11 jaar vuurwerk laten afsteken, zeker niet zonder toezicht en op dagen dat het sowieso niet toegestaan is.
Jij veel plezier met je eeuwige zelfde baantje waar jij jezelf niet omhoog kan werken, omdat je simpelweggeen ballen hebt en je overal bij neerlegd, saai hoor tot je 65e elke dag achter hetzelfde stinkbureau zitten en de ballen van je baas likkenquote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:34 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Heb ik gedaan, als het je niet bevalt ga je toch lekker naar een ander land
Veel plezier als je ziek of werkeloos wordt
ik ben meester geweest, pabo gedaan, dus helaas, heb al meer nagedacht als jij denk ikquote:Op zaterdag 1 januari 2005 21:18 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Haha laat me raden, jij bent zo'n ouwe lul die nooit kinderen heeft gehad ofzo? mjah je onderschrift klopt iig wel, je bent idd ontoerekeningsvatbaar want een beetje nadenken zit er niet in.
Vandaar dat belerende toontje.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 22:15 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik ben meester geweest, pabo gedaan, dus helaas, heb al meer nagedacht als jij denk ik, en nee geen kinderen, maar het hoe en waarom gaat je geen ene flikker aan.
De politie moet gewoon niet zo zeikerig doen.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 21:32 schreef Gstyles het volgende:
[..]
verklaar jezelf nader.....![]()
En ik vind het volkomen terecht! 31 december is de dag dat er mag worden afgestoken en 1 januari dus niet! Anders kunnen we het hele jaar wel aan de gang blijven!!!!
Niet achter het stuur he.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 22:21 schreef Klonk het volgende:
zo, nu eerst een biertje, wie nog meer, ff de gemoederen afkoelen![]()
Ow leraar, ja dat zegt dan genoeg. Leraren vinden altijd dat ze gelijk hebben ja. Jammer dat het meestal niet zo is.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 22:15 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik ben meester geweest, pabo gedaan, dus helaas, heb al meer nagedacht als jij denk ik, en nee geen kinderen, maar het hoe en waarom gaat je geen ene flikker aan.
Ik denk dat het meer gaat om het overdadige optreden van de politie tegen kleine kinderen, terwijl er massaal fietsen gestolen worden, waar weer niks tegen gedaan wordt(gaan mensen nog wel naar de politie als er iets gestolen is?quote:Op zaterdag 1 januari 2005 21:32 schreef Gstyles het volgende:
[..]
verklaar jezelf nader.....![]()
En ik vind het volkomen terecht! 31 december is de dag dat er mag worden afgestoken en 1 januari dus niet! Anders kunnen we het hele jaar wel aan de gang blijven!!!!
Zit jij er even compleet naastquote:Op zaterdag 1 januari 2005 21:45 schreef pimpin het volgende:
[..]
Jij veel plezier met je eeuwige zelfde baantje waar jij jezelf niet omhoog kan werken, omdat je simpelweggeen ballen hebt en je overal bij neerlegd, saai hoor tot je 65e elke dag achter hetzelfde stinkbureau zitten en de ballen van je baas likken
En misschien ga ik wel naar een ander land, lekker rentenieren ik stuur je wel een kaartje naar je schooierbuurt.
nee, jij gaat het helemaal makenquote:Op zaterdag 1 januari 2005 23:21 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Ow leraar, ja dat zegt dan genoeg. Leraren vinden altijd dat ze gelijk hebben ja. Jammer dat het meestal niet zo is.
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 23:39 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Zit jij er even compleet naast
Ik beheer een IT afdeling en verdien daar goed geld. Jou zie ik nooit rentenieren en waarschijnlijk heb je niet eens genoeg geld om een knapzak te kopen
Ik bedoelde met meten met 2 maten maar, dat de ene helft wel film mag kijken bij oom agent en naar halt moet en de andere die "te ver" weg wonen de dans ontspringen. Deze 2 gaan in het vervolg elk jaar gewoon aan de andere kant van nederland staan knallen bijwijze van spreken. Te ver weg wonen waar halen ze het van daanquote:Op zaterdag 1 januari 2005 20:57 schreef Litpho het volgende:
[..]
En dat zou er met het door diverse users in dit topic voorgestelde gedoogdbeleid nou niet echt beter op worden. Beetje een strenge straf, maar zoals ook al meer gezegd, het is een mogelijke straf en dat dienen de ouders zich maar te realiseren als de kinderen daar te onwetend voor zijn (wat niet zo gek is op die leeftijd).
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:15 schreef speedfreak1 het volgende:
Tjah, dat iemand die de man met de houten hamer aan het ontmoeten is de politie belt als er vuurwerk wordt afgestoken lijkt mij vrij logisch. Dat de politie tegenwoordig een wat discutabele uitstraling heeft doet eigenlijk niet ter zake. Ze kwamen in ieder geval op een melding af, als ze dat niet doen dan is meteen de wereld weer te klein. En wat betreft die straf, inderdaad, een boete van ¤100,- per stuk was meer adequaat geweest, en de snotjochies dat van hun zakgeld laten betalen, dat zal ze leren!
Prima reactiesquote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:16 schreef Klonk het volgende:
bureau halt is een prima methode om dit soort dingen af te leren, die gaan maandag lekker vegen en vuurwerkresten opruimen in de stad ofzo, vuurwerk mag heel simpel tot een bepaalde tijd worden afgestoken (meen 3 of 4 uur in de nacht) en als jij en je broertjes dan s'middags gaan knallen vind ik het niet vreemd dat er mensen zijn die er zich aan storen.
en dan gaan janken dat je gepakt bent vind ik eigenlijk in en in triest
volgens mij zijn die ook allemaal wettelijk verbodenquote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:58 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Och och och zeg. Doe dat dan ook met vreugdevuren, champagne op straat, noodsignaal-pijlen, vervuiling, geluidsoverlast, openbaar dronkenschap enz.
Wat een ge-ambtenaar hier zeg.
Ach ik ben nu al hoger opgeleid dan jouw en dan ben ik nog geeneens klaar. Maargoed beetje offtopic niet?quote:Op zaterdag 1 januari 2005 23:40 schreef Klonk het volgende:
[..]
nee, jij gaat het helemaal makenals werkeloze kneus
en dan nog ben je te dom om de vuurwerktijden te negeren en door te knallen?quote:Op zondag 2 januari 2005 11:02 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Ach ik ben nu al hoger opgeleid dan jouw en dan ben ik nog geeneens klaar. Maargoed beetje offtopic niet?
Met 14 ben je oud genoeg om naar HALT gestuurd te worden. Juist echt iets voor pubers.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:23 schreef Kill_em_all het volgende:
Ai, en dan nog "meer ... als jij" opschrijven. En dat moet kinderen goed Nederlands leren ...quote:Op zaterdag 1 januari 2005 22:15 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik ben meester geweest, pabo gedaan, dus helaas, heb al meer nagedacht als jij denk ik![]()
Ik mag het hopen.quote:Op zondag 2 januari 2005 11:02 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Ach ik ben nu al hoger opgeleid dan jouw en dan ben ik nog geeneens klaar.
waarom?quote:Op zondag 2 januari 2005 13:12 schreef PLAE@ het volgende:
Mensen die deze actie steunen van onze geweldige politie mogen ze wat mij betreft afknallen.
Omdat ik schijt op moraalriddertjes. Mensen die wel met hun vingertje wel kunnen wijzen maar als er echt wat aan de hand is even de andere kant opkijken.quote:
politie is geen moraalridderij maar uitvoerders. en waarvoor zijn er regels dan?quote:Op zondag 2 januari 2005 13:15 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Omdat ik schijt op moraalriddertjes. Mensen die wel met hun vingertje wel kunnen wijzen maar als er echt wat aan de hand is even de andere kant opkijken.
Je hebt groot gelijk. Mensen die altijd zeiken dat de politie niets doet en als de politie dan iets doet zeiken dat het niet goed is zijn zoveel beterquote:Op zondag 2 januari 2005 13:15 schreef PLAE@ het volgende:
Omdat ik schijt op moraalriddertjes. Mensen die wel met hun vingertje wel kunnen wijzen maar als er echt wat aan de hand is even de andere kant opkijken.
Om die juist te interpreteren (schrijf ik t zo goed? )quote:Op zondag 2 januari 2005 13:19 schreef Jerruh het volgende:
[..]
politie is geen moraalridderij maar uitvoerders. en waarvoor zijn er regels dan?
Beter opgeleid als jouw was het toch? Als je het fout doet dan toch wel goed fout hè. En als je het goed wilt doen zeg je beter opgeleid dan jij. En wat dat opleidingsniveau van jouw betreft zet ik zeer grote vraagtekens, voorlopig ben je niet in staat om wezenlijke zaken van elkaar te onderscheiden. En trouwens, noem mij maar gerust ouwe lul, vind ik in dit soort discussies een eretitel, daarmee wordt erkend dat ik ver boven degene die de term gebruikt sta.quote:Op zondag 2 januari 2005 11:02 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Ach ik ben nu al hoger opgeleid dan jouw en dan ben ik nog geeneens klaar. Maargoed beetje offtopic niet?
en wie heeft dat quotum verzonnen?quote:Op zondag 2 januari 2005 13:21 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Om die juist te interpreteren (schrijf ik t zo goed? )
Maarja die jongens moeten hun quotum toch ook halen dit jaar![]()
Zijn ze lekker op tijd deze keer.quote:Op zondag 2 januari 2005 13:21 schreef PLAE@ het volgende:
Maarja die jongens moeten hun quotum toch ook halen dit jaar![]()
quote:Op zondag 2 januari 2005 13:23 schreef speedfreak1 het volgende:
En wat dat opleidingsniveau van jouw betreft zet ik zeer grote vraagtekens
quote:
heb ik in tilburg meegemaakt...quote:Op zondag 2 januari 2005 13:32 schreef PLAE@ het volgende:
Je zal mij heus niet alleen horen zeiken over de politie. Alleen bij dit soort dingen mogen ze wel eens een oogje toeknijpen (een waarschuwing + in beslagname ofzo lijkt me voldoende) laat ze dan echte dingen gaan aanpakken (zoals je pa dus doet).
Als je dit hoort en je gaat vanavond uit waar je een flinke vechtpartij ziet waarbij de politie op 20 meter afstand staat toe te kijken breekt toch je klomp?!![]()
quote:achter het reuzenrad was een knokpartij dus wij rennen op twee agenten af, die toevallig 50 meter verderop een wildplasser bekeuren... en ze zeiden zelfs: nou we zullen wel zien. in plaats van er naar toe te gaan en ff flink wat lef te tonen, gingen ze verder met iemand bekeuren die met een flesje bier over straat liep... ze deden niks
uiteindelijk is die knoppartij wel overgegaan, maar toch, een aantal dingen waren vernield in de omgeving en er waren gewonden...
Niet de politie , maar jij bent eenquote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:07 schreef Kill_em_all het volgende:
Weet niet of dit helemaal het goede forum is maar anders moet een admin het maar ff verplatsen ofzo.
Het verhaal, vanmiddag gebeurt:
Ik en mijn broertjes (11 en 14) en ouders gingen naar mijn oma voor het niewe jaar enzo. Daar waren nog 2 andere kinderen (5 en 8 jaar oud). Mijn broertjes hadden nog wat vuurwerk over van gister avond dus dat gingen ze afsteken. Was allemaal normaal vuurwerk, je weet wel, van die kleine klapdingen enzo dus niks waar een normaal mens zich op 1 Januari aan zou storen.
Scheinbaar heeft 1 of ander oud lijk die ook in de flat van mijn oma woont de politie gebeld. Na 15 minuten kwam de politie het pleintje oplopen waar mijn broerjes en die andere 2 ventjes wat onschuldig vuurwerk aan het afsteken waren (net als 3 kwart van de andere nederlandse kinderen).
Ze moesten alle 4 meelopen met die politie agenten. Beschrijving 2 agenten: Rond de 21 jaar. Eentje vond zichzelf heel badass en stond de hele tijd te kijken alsof die net een terrorist in ze eentje had opgepakt en de ander (die praten de hele tijd) zag eruit als een of andere BrEeZaH loser met een irrtante grijns op ze smoel.
Goed, 4 ventjes lopen dus achter die politie aan. Weet je wat die losers doen? Me broerje van 14 moet naar HALT toe en die andere 3 moeten een video over vuurwerk gebruik gaan kijken (ja, dat zal wat uitmaken). Nou hoefden die 2 andere ventjes niet te komen omdat ze zogenaamd te ver weg woonde
(onthoud: als je nog eens wat flikt, zeg dat je ergens verweg woont dan hoef je niet te komen).
Dat de politie er wat van zegt en hun vuurwerk afpakt oke. Maar je gaat die kinderen toch geen fucking taakstraf geven en ze naar halt sturen? Die bijdehante losers stonden er ook de hele tijd met een grijns op hun smoel naar te kijken ook. Waar gaat dit nou overAchterlijke kut politie. Ik vind het niet gek dat mensen geen respect voor de politie hebben.
In dit geval was er geen boete uitgeschreven maar is er een ventje naar HALT gestuurd omdat-ie best mag leren dat het asociaal is: er zijn duidelijk mensen die er last van hebben. What's the fucking big deal.quote:Op zondag 2 januari 2005 15:38 schreef HeyFreak het volgende:
ach, iedereen die wat rotjes overhad na oud en nieuw heeft de volgende dat het laatste beetje afgeknald volgens mij. Ik ook.
Het is nu gewoon zo triest gesteld met de politie dat boetes uitschrijven 1e prioriteit is geworden en mensen helpen bijvoorbeeld in geval van diefstal is maar bijzaak. Ja, stel je voor dat ze ook moeten werken voor hun geld! Zoals ik al eerder zei, kleine kinderen etc pakken ze wel aan maar bij een kroeggevecht blijven ze lekker veilig in de auto zitten omdat ze bang zijn om zelf klappen te krijgen.
Ik zal er de eerst volgende keer eens op letten of ze ook echt een stijve Henkie in de broek hebben als ze weer een boete uitschrijven....
Lezen. Het gaat niet over mij.quote:Op zondag 2 januari 2005 11:20 schreef Jerruh het volgende:
[..]
en dan nog ben je te dom om de vuurwerktijden te negeren en door te knallen?.
Waarom geven ze zichzelf dan geen boete omdat ze in een straat staan met hun auto waar geen auto's mogen komen? Ja, dan zeggen ze omdat wij de politie zijn. Politie mijn aars.quote:Op zondag 2 januari 2005 13:19 schreef Jerruh het volgende:
[..]
politie is geen moraalridderij maar uitvoerders. en waarvoor zijn er regels dan?
Mjah loop al sinds 31december of half dronken of met een kater rond dus mijn spelling is atm niet echt goed neequote:Op zondag 2 januari 2005 13:23 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Beter opgeleid als jouw was het toch? Als je het fout doet dan toch wel goed fout hè. En als je het goed wilt doen zeg je beter opgeleid dan jij. En wat dat opleidingsniveau van jouw betreft zet ik zeer grote vraagtekens, voorlopig ben je niet in staat om wezenlijke zaken van elkaar te onderscheiden.
Goh jij zit bij de politie?quote:Op zondag 2 januari 2005 15:58 schreef farfavour het volgende:
[..]
Niet de politie , maar jij bent een [afbeelding]
Politieagenten die vriendjespolitiek bezigen en dus zeer gevoelig voor corruptie zijn, mogen wat mij betreft kapotgeschoten worden tijdens hun dienst. Liever twee zware criminelen dan één foute politieagent.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 20:05 schreef XiChico het volgende:
Jij denkt dat de politie zich altijd aan de regels houdHet broertje van de TS houd zicht niet aan de regels, en moet daarvoor naar Halt.
Gisteravond heeft mijn buurman carbit geschoten (En dat mag sinds dit jaar niet meer in 2 gemeentes in Nederland, een daarvan woon ik in) Die buurman werkt bij de politie op een ICT afdeling, nou goed .. hij was dus strafbaar bezig en de politie kwam, officieel zouden ze hem moeten oppakken, maar dat deden ze niet omdat ze hem kennen.
[..]
Een IT afdeling en goed geld, nou eerlijk wat verdiend je daar nu? Hooguit 3000 euro per maand? Is niet verkeerd maar omdat je hele leven nu dit werk te doen, maja iedereen zijn eigen ding, tochquote:Op zaterdag 1 januari 2005 23:39 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Zit jij er even compleet naast
Ik beheer een IT afdeling en verdien daar goed geld. Jou zie ik nooit rentenieren en waarschijnlijk heb je niet eens genoeg geld om een knapzak te kopen
En wie moet meestal de eerste opvang doen bij dit soort bizarre ongevallen waarbij de hulpverleners onder de voet gelopen worden door nieuwsgierige burgers en moet daarna ook nog "even" het slechte nieuws aan de deur gaan brengen;quote:Op zondag 2 januari 2005 18:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Jongen (16) overleden door afsteken vuurwerk
Waren er maar losers in het blauw geweest....
Goh, in de openingspost moest die van 14 naar HALT. En taakstraffen is volgens mij een gerechtelijke uitspraak dus zo ver kan het nog niet eens zijn ...quote:Op zondag 2 januari 2005 17:49 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Mjah loop al sinds 31december of half dronken of met een kater rond dus mijn spelling is atm niet echt goed nee
Je kan jezelf beter vragen wat jouw opleidingsniveau is. Als je vind dat een 11 jarige naar halt moet en een 14 jarige een taakstraf krijgt voor het afsteken van een paar rotjes ben je IMHO of een heel zielig figuur of een enorme zeikerd.
Je broertje van 14 moet naar HALT en die andere een videootje kijken en jij loopt daarover te zeiken? Niet om deze e-norrum verschrikkelijk straffen hoop ik ...quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:07 schreef Kill_em_all het volgende:
Me broerje van 14 moet naar HALT toe en die andere 3 moeten een video over vuurwerk gebruik gaan kijken
Ik denk dat ze je gaan kennen. Als je tegen hun nét zo zeikt als hierzo, begrijp ik ´t helemaa!lquote:Op zondag 2 januari 2005 19:44 schreef Kill_em_all het volgende:
KNIP
Als ik naar de politie gaat om te zeggen dat me fiets is gejat dan zeggen ze ga weg daar kunnen we niks aan doen. Word er bij de buren ingebroken en bellen wij terwijl ze bezig zijn komen die lijpo's de volgende middag nog een langs. En ja dat is echt gebeurt. Steken een paar kinderen een rotje af (wat niet meer geluid maakt dan een klappertjes pistool) dan krijgen ze een foking taakstraf.
KNIP
Ik vraag me af wat er gebeurt als je zegt dat je dertien bent.quote:Op zondag 2 januari 2005 14:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Eerste boetes door identificatieplicht
Voor dit zeer enstige misdrijf werd de officier van justitie nog snel gebeld.
als ik jou was zal ik de hoge opleiding die je hebt eens gebruiken om je hersen daadwerkelijk te gebruiken en eens op www.halt.nl te gaan kijkenquote:Op zondag 2 januari 2005 17:49 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Mjah loop al sinds 31december of half dronken of met een kater rond dus mijn spelling is atm niet echt goed nee
Je kan jezelf beter vragen wat jouw opleidingsniveau is. Als je vind dat een 11 jarige naar halt moet en een 14 jarige een taakstraf krijgt voor het afsteken van een paar rotjes ben je IMHO of een heel zielig figuur of een enorme zeikerd.
Dan mag je beter opletten want ik heb de politie wel meer zien doen hoor. En reageert de politie eens direct op een klacht van een burger is het weer niet goed.quote:Op zondag 2 januari 2005 19:44 schreef Kill_em_all het volgende:
Als ik naar de politie gaat om te zeggen dat me fiets is gejat dan zeggen ze ga weg daar kunnen we niks aan doen. Word er bij de buren ingebroken en bellen wij terwijl ze bezig zijn komen die lijpo's de volgende middag nog een langs. En ja dat is echt gebeurt. Steken een paar kinderen een rotje af (wat niet meer geluid maakt dan een klappertjes pistool) dan krijgen ze een foking taakstraf.
De regering heeft geen kas, de Staat wel. Alles wat de Staat al heeft, hoeft het volk niet meer te geven.quote:Op maandag 3 januari 2005 12:14 schreef Kill_em_all het volgende:
Ja mensen zonder licht enzo oppakken zijn ze goed in :S Als ze nou eens boeven zouden gaan vangen ipv de kas van de regering te spekken dan heeft het volk er ook nog wat aan.
De politie doet wel meer dan alleen mensen die zonder licht rijden bekeuren. Als ik bekeurd wordt dan baal ik ook, maar dikke pech, had ik maar met licht moeten rijden.quote:Op maandag 3 januari 2005 12:14 schreef Kill_em_all het volgende:
Ja mensen zonder licht enzo oppakken zijn ze goed in :S Als ze nou eens boeven zouden gaan vangen ipv de kas van de regering te spekken dan heeft het volk er ook nog wat aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |