abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24340549
Weet niet of dit helemaal het goede forum is maar anders moet een admin het maar ff verplatsen ofzo.

Het verhaal, vanmiddag gebeurt:

Ik en mijn broertjes (11 en 14) en ouders gingen naar mijn oma voor het niewe jaar enzo. Daar waren nog 2 andere kinderen (5 en 8 jaar oud). Mijn broertjes hadden nog wat vuurwerk over van gister avond dus dat gingen ze afsteken. Was allemaal normaal vuurwerk, je weet wel, van die kleine klapdingen enzo dus niks waar een normaal mens zich op 1 Januari aan zou storen.

Scheinbaar heeft 1 of ander oud lijk die ook in de flat van mijn oma woont de politie gebeld. Na 15 minuten kwam de politie het pleintje oplopen waar mijn broerjes en die andere 2 ventjes wat onschuldig vuurwerk aan het afsteken waren (net als 3 kwart van de andere nederlandse kinderen).

Ze moesten alle 4 meelopen met die politie agenten. Beschrijving 2 agenten: Rond de 21 jaar. Eentje vond zichzelf heel badass en stond de hele tijd te kijken alsof die net een terrorist in ze eentje had opgepakt en de ander (die praten de hele tijd) zag eruit als een of andere BrEeZaH loser met een irrtante grijns op ze smoel.

Goed, 4 ventjes lopen dus achter die politie aan. Weet je wat die losers doen? Me broerje van 14 moet naar HALT toe en die andere 3 moeten een video over vuurwerk gebruik gaan kijken (ja, dat zal wat uitmaken ). Nou hoefden die 2 andere ventjes niet te komen omdat ze zogenaamd te ver weg woonde (onthoud: als je nog eens wat flikt, zeg dat je ergens verweg woont dan hoef je niet te komen).

Dat de politie er wat van zegt en hun vuurwerk afpakt oke. Maar je gaat die kinderen toch geen fucking taakstraf geven en ze naar halt sturen? Die bijdehante losers stonden er ook de hele tijd met een grijns op hun smoel naar te kijken ook. Waar gaat dit nou over Achterlijke kut politie. Ik vind het niet gek dat mensen geen respect voor de politie hebben.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_24340575
Ik heb nog wel een nitraatje over, waar woont die oma ?
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
pi_24340579
de politie in dit land is lachwekkend, maar da's toch niks nieuws?
pi_24340610
Moslims zeker?
pi_24340641
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:07 schreef Kill_em_all het volgende:
maar anders moet een admin het maar ff verplatsen ofzo.
Hij zei admin tegen me

Ik ben verliefd

GC >> KLB
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_24340654
Tja, wel beetje overdreven.
Maar aan de andere kant vraag je er natuurlijk wel een beetje om.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_24340658
en terecht. vuurwerk hoor je niet op 1 januari af te steken. maar de straffen zijn wel een beetje drastisch idd.

noujah, worden ze hard van
Extremistisch gematigd.
pi_24340686
Ik vind het volkomen terecht.
pi_24340687
Tjah, dat iemand die de man met de houten hamer aan het ontmoeten is de politie belt als er vuurwerk wordt afgestoken lijkt mij vrij logisch. Dat de politie tegenwoordig een wat discutabele uitstraling heeft doet eigenlijk niet ter zake. Ze kwamen in ieder geval op een melding af, als ze dat niet doen dan is meteen de wereld weer te klein. En wat betreft die straf, inderdaad, een boete van ¤100,- per stuk was meer adequaat geweest, en de snotjochies dat van hun zakgeld laten betalen, dat zal ze leren!
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoīstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_24340701
politie heeft goed gehandeld
zeker als oudere moet je zorgen dat de ukkies zich aan de regels houden
Max. 4 regels
  zaterdag 1 januari 2005 @ 18:16:39 #11
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24340702
bureau halt is een prima methode om dit soort dingen af te leren, die gaan maandag lekker vegen en vuurwerkresten opruimen in de stad ofzo, vuurwerk mag heel simpel tot een bepaalde tijd worden afgestoken (meen 3 of 4 uur in de nacht) en als jij en je broertjes dan s'middags gaan knallen vind ik het niet vreemd dat er mensen zijn die er zich aan storen.

en dan gaan janken dat je gepakt bent vind ik eigenlijk in en in triest
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_24340705
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:13 schreef Overlast het volgende:
Tja, wel beetje overdreven.
Maar aan de andere kant vraag je er natuurlijk wel een beetje om.
het mag natuurlijk niet, maar om nou gelijk zo'n joch naar HALT te sturen...

neem het vuurwerk dan gewoon in beslag. Stelletje overijverige politiepikkies die dit nog wel aandurven maar als er een kroeggevecht is blijven ze lekker in hun auto zitten, want stel je voor dat ze zelf klappen krijgen...
pi_24340713
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:09 schreef Sportguy het volgende:
Ik heb nog wel een nitraatje over, waar woont die oma ?
lol net alsof je daarmee een huis oplblaast
www.ikstastrakvande.pep
Icons niet groter dan 100kb my ass.. bouw daaar een functie voor in dan snol
  zaterdag 1 januari 2005 @ 18:17:34 #14
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_24340717
Afpakken snap ik idd nog, maar een HALT straf vind ik ook te ver gaan als 't gewoon onschuldig vuurwerk is.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 18:18:44 #15
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24340731
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:16 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

het mag natuurlijk niet, maar om nou gelijk zo'n joch naar HALT te sturen...

neem het vuurwerk dan gewoon in beslag. Stelletje overijverige politiepikkies die dit nog wel aandurven maar als er een kroeggevecht is blijven ze lekker in hun auto zitten, want stel je voor dat ze zelf klappen krijgen...
daar is halt voor, geldboetes zeggen vaak geen fuck, want pappa en mamma dokken wel, en kindjelief heeft geen centje pijn, door zelf aan de slag te gaan krijgen ze beter mee dat iets niet mag.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 18:20:23 #16
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24340753
en voor degene die niet weten wat halt is, lees je maar eens in op www.halt.nl daar word alles piekfijn uitgelegd.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 18:21:58 #17
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_24340770
Ik ben het met croupouque eens. Het is gewoon volkomen terecht
Het mag niet, doe het dan ook niet. Gezeik altijd met mensen die regels overtreden en daarna gaan zitten janken dat ze er straffen/boetes voor krijgen
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_24340791
OMG @ alle mensen die het zo goed vinden, zeker zelf geen broertjes of kinderen? als je die had zou je zelf ook wel snappen dat het helemaal nergens over gaat. Dat ze er wat van zeggen heb ik geen problemen mee, maar de straf wel. Het zijn nog kinderen FFS! als ik of iemmand van mijn leeftijd naar halt zou moeten zou ik dat best begrijpen (niet dat het ook maar enig nut heeft maargoed) maar een stel kinderen van tussen de 8 en 14 niet.

Sommige hier kunnen volgens mij niet echt onderscheid maken tussen kinderen en (jong) volwassenen.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 18:23:45 #19
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_24340796
Gewoon bij die graftak een lawinepijl door de brievenbus naar binnen kaaien, dan ist zo over met dat kunstgebit-klappertand-geneuzel van da ouw vocht
Ex nihilo nihil fit
pi_24340828
Vuurwerk afpakken was toch genoeg geweest. Nog een geluk dat jullie 11 t/m 14. Ze moesten jullie ergens op pakken. Als jullie ouder dan 14 waren gingen ze je pakken op het niet bij je hebben van een id ofzo. Naaiers zijn het.
pi_24340840
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:23 schreef Kill_em_all het volgende:
Sommige hier kunnen volgens mij niet echt onderscheid maken tussen kinderen en (jong) volwassenen.
Jawel. En het heet Bureau HALT.
Vuurwerk is ontzttend gevaarlijk speelgoed en mag niet voor niks maar zeer beperkt afgestoken worden. En wanneer je er op deze manier voor zorgt dat kinderen het nooit meer in hun hoofd halen om ziets te doen, dan is daar niks op tegen.
pi_24340851
Juist die kleine knalletjes de hele dag door zijn irritant, zeker bij een bejaardentehuis.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 18:26:39 #23
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_24340861
vind het ook wel terecht tbh,
je mag het niet voor 31 dec. afsteken dan moet je na halt, 1 januari is voor 31 dec (2005) dus nu ook halt
mijn oma hebt gebeld btw voor die snotkotertjes!
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_24340869
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:21 schreef Paxlie het volgende:
Het mag niet, doe het dan ook niet. Gezeik altijd met mensen die regels overtreden en daarna gaan zitten janken dat ze er straffen/boetes voor krijgen
Misschien moet je eens gaan nadenken, over die hele wetgeving in Nederland
pi_24340877
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:23 schreef Amun-Ra het volgende:
Gewoon bij die graftak een lawinepijl door de brievenbus naar binnen kaaien, dan ist zo over met dat kunstgebit-klappertand-geneuzel van da ouw vocht
Jouw zo'n ding in je strontkoker proppen lijkt me anders ook wel een alleraardigst idee, en dan natuurlijk wel aansteken.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_24340878
BLEHEHEHE
Drie vrouwtjes bakken samen een dikke vette pannekoek.
Wat ruikt dat heerlijk!
Ineens springt de pannekoek de pan uit en verdwijnt rollerdebol het bos in.
Allerlei dieren willen de pannekoek graag tegenhouden, maar of dat lukt...?
pi_24340883
Wij gingen vroeger ook altijd op 1 januari de straat op om vuurwerk dat niet was afgegaan, aan te steken. Dat hoort erbij, dat hoort bij jongens, bij kinderen, anders krijg je een samenleving vol met homo's, geheelonthouders en feministen. En dat willen we natuurlijk niet. Nu is dit geval ietwat anders, maar toch, die kinderen moeten dit gewoon kunnen doen.

Tolerantie, gladverloren!
pi_24340884
Ik snap je frustraties volledig.

Dat kinderen 1 januari wat vuurwerk afsteken, vind ik kunnen. En als dat in strijd met de wet is, moet 't gedoogd worden door de broekjes agenten.
The gum you like, is coming back in style.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 18:28:09 #29
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_24340888
ik zou zeggen, kom maar op speedfreak1!
Ex nihilo nihil fit
pi_24340908
Idd. Ik liep vroeger ook wat restantjes vuurwerk af te steken 1 januari.
pi_24340916
De politie had gelijk.
pi_24340931
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:
De politie had gelijk.
Theo had toch gelijk?
Ik stem Wilders. U ook?
  zaterdag 1 januari 2005 @ 18:30:49 #33
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24340934
quote:
OMG @ alle mensen die het zo goed vinden, zeker zelf geen broertjes of kinderen? als je die had zou je zelf ook wel snappen dat het helemaal nergens over gaat. Dat ze er wat van zeggen heb ik geen problemen mee, maar de straf wel. Het zijn nog kinderen FFS! als ik of iemmand van mijn leeftijd naar halt zou moeten zou ik dat best begrijpen (niet dat het ook maar enig nut heeft maargoed) maar een stel kinderen van tussen de 8 en 14 niet.

in mijn opvoeding zijn woorden als nee, en dat mag niet voor gekomen, en halt is er juist voor kinderen in de leeftijdsgroep die jij noemt, geloof me ze schrikken zich de pleuris als ze met de politie mee moeten en dan ook nog gestraft worden, dat maakt meer indruk als een agent die het vuurwerk meeneemt.

En ja ook ik ben jong geweest en ook ik heb met vuurwerk liggen klooien op dagen dat het niet mocht.
pi_24340935
Vuurwerk afpakken was genoeg geweest.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 18:32:21 #35
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_24340961
Wat moet je dan zeggen die die kut koters? Foei?
Meteen goed aanpakken doen ze het niet meer. Taakstraf of naar bureau halt vind ik een goeie actie.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 18:34:30 #36
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_24341002
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:27 schreef pimpin het volgende:

[..]

Misschien moet je eens gaan nadenken, over die hele wetgeving in Nederland
Heb ik gedaan, als het je niet bevalt ga je toch lekker naar een ander land
Veel plezier als je ziek of werkeloos wordt
pi_24341011
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:32 schreef trance40 het volgende:
Wat moet je dan zeggen die die kut koters? Foei?
Meteen goed aanpakken doen ze het niet meer. Taakstraf of naar bureau halt vind ik een goeie actie.
Vuurwerk afpakken en misschien de ouders even kort spreken.

Belachelijk zeg, een taakstraf of bureau Halt. Buitengewoon lachwekkend.
pi_24341013
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:07 schreef Kill_em_all het volgende:.

Het verhaal, vanmiddag gebeurt:
Gebeurd.
quote:
Scheinbaar
Schijnbaar.
quote:
heeft 1 of ander oud lijk die ook in de flat van mijn oma woont de politie gebeld.
Oud lijk dat.
quote:
Na 15 minuten kwam de politie het pleintje oplopen waar mijn broerjes en die andere 2 ventjes wat onschuldig vuurwerk aan het afsteken waren (net als 3 kwart van de andere nederlandse kinderen).
3/4 van de andere Nederlandse kinderen bevond zich op het pleintje?
quote:
Beschrijving 2 agenten: Rond de 21 jaar.
Is het een omgekeerd politiebericht?
quote:
Eentje vond zichzelf heel badass en stond de hele tijd te kijken alsof die net een terrorist in ze eentje had opgepakt
In zijn eenje. Was hij blank? .
quote:
en de ander (die praten de hele tijd)
Die praatte de hele tijd.
quote:
zag eruit als een of andere BrEeZaH loser met een irrtante grijns op ze smoel.
Zijn smoel.
quote:
Ik vind het niet gek dat mensen geen respect voor de politie hebben.

Heb je, afgezien van dit lullige wijkincident, daar nog een beter argument voor?
pi_24341029
ik had de ettertjes een draai om de oren gegeven..... VUURWERK IS NA 1 JAN 2005 2:00 VERBODEN!!!
Free people own guns! Slaves do not!
  zaterdag 1 januari 2005 @ 18:36:05 #40
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_24341031
quote:

Sommigen hier snappen niet waar bureau HALT voor bedoeld is
pi_24341058
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:21 schreef Paxlie het volgende:
Ga toch weg man.

Je kan je ook wat humaner of ruimdenkender opstellen als agent. Een vermaning en beslaglegging zou echt genoeg zijn geweest.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 18:37:45 #42
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24341072
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:35 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Vuurwerk afpakken en misschien de ouders even kort spreken.

Belachelijk zeg, een taakstraf of bureau Halt. Buitengewoon lachwekkend.
waarom ?

als kinderen een bijbaantje kunnen en mogen hebben (folders bezorgen ofzo) gaan ze dan dood van een dagje vegen ?
pi_24341106
Ik begrijp best dat je boos bent en baalt...Maar de politie heeft gewoon volgens het boekje gehandeld. Daarom is het terecht.

[ Bericht 10% gewijzigd door renz0r op 01-01-2005 18:45:34 ]
pi_24341114
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:15 schreef Croupouque het volgende:
Ik vind het volkomen terecht.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_24341116
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:35 schreef Johan_de_With het volgende:

Heb je, afgezien van dit lullige wijkincident, daar nog een beter argument voor?
Wat is dit nou weer voor ambtelijk aandoende pseudo moralistische bijdrage.
  † In Memoriam † zaterdag 1 januari 2005 @ 18:41:58 #46
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24341140
In dit geval:
quote:
Achterlijke kut politie.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 18:42:33 #47
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24341149
het is wel grappig in nederland: iedereen heeft z'n mond vol van normen en waarden en dat er meer politie op straat moet en dat de wetten moeten worden nageleefd, maarrrrrr zodra het iemand overkomt zijn ze ineens tegen die wetten en vinden de politie losers, matennaaiers, nsb-ers of wat dan ook.

amerikanen hebben een prachtig spreekwoord: I you can't do the time, don't do the crime
pi_24341173
De politie moet weer eens een deel van de opvoeding overnemen omdat de ouders dat blijkbaar laten liggen, en dan is het weer niet goed.
TS of de ouders hadden die kinderen zelf natuurlijk moeten verbieden dat vuurwerk af te steken.
Ten eerste omdat dat sowieso niet mag op 1 januari, en daarnaast mogen kinderen onder de 16 toch helemaal geen vuurwerk hebben?

(Weet je trouwens hoeveel gewonden er elk jaar nog op 1 januari vallen met vuurwerk? Als je broertje zijn klauw eraf had geknald, had je vast een topic geopend hoe schandalig het is dat de politie daar niet wat beter op let, of dat de gemeente de troep niet eerder opruimt )

Ik heb vroeger ook genoeg dingen gedaan die niet mochten, maar dan weet je dat je ook de gevolgen moet accepteren en niet achteraf gaan lopen miepen.
Mijn ouders hadden het trouwens ook zeker niet goed gevonden als ik op 11 jarige leeftijd op 1 januari nog vuurwerk zou gaan afsteken waar zij bij stonden.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 18:45:06 #49
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_24341192
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:37 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Ga toch weg man.

Je kan je ook wat humaner of ruimdenkender opstellen als agent. Een vermaning en beslaglegging zou echt genoeg zijn geweest.
Nogmaals, je begrijpt het principe achter bureau HALT niet.

a) het mag niet, doe het dan ook niet
b) als je dan gepakt wordt, ga dan niet lopen janken
c) het is bureau HALT, daar leert dat kind wat van. Moet ie zich maar aan de regels houden.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 18:45:31 #50
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_24341201
quote:

Toen ik 14 was en vuurwerk afstek stond mijn vader er naast om op te letten en zo. ook gewoon alleen op 31 decemver hoor. Dus die hele familie is zo gestoord als wat als ze dat kleine grut (11!!!) zomaar buiten laten lopen zonder toezicht.
kan je wel roepen van Ja, get zijn maar kinderen en ja het zijn maar kleine dingen maar wie weet wat er VERDER gebeurd?
Kutouders hebben ze en de poltiie had gelijk al was HALT wel ietsje overdreven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')