abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24340549
Weet niet of dit helemaal het goede forum is maar anders moet een admin het maar ff verplatsen ofzo.

Het verhaal, vanmiddag gebeurt:

Ik en mijn broertjes (11 en 14) en ouders gingen naar mijn oma voor het niewe jaar enzo. Daar waren nog 2 andere kinderen (5 en 8 jaar oud). Mijn broertjes hadden nog wat vuurwerk over van gister avond dus dat gingen ze afsteken. Was allemaal normaal vuurwerk, je weet wel, van die kleine klapdingen enzo dus niks waar een normaal mens zich op 1 Januari aan zou storen.

Scheinbaar heeft 1 of ander oud lijk die ook in de flat van mijn oma woont de politie gebeld. Na 15 minuten kwam de politie het pleintje oplopen waar mijn broerjes en die andere 2 ventjes wat onschuldig vuurwerk aan het afsteken waren (net als 3 kwart van de andere nederlandse kinderen).

Ze moesten alle 4 meelopen met die politie agenten. Beschrijving 2 agenten: Rond de 21 jaar. Eentje vond zichzelf heel badass en stond de hele tijd te kijken alsof die net een terrorist in ze eentje had opgepakt en de ander (die praten de hele tijd) zag eruit als een of andere BrEeZaH loser met een irrtante grijns op ze smoel.

Goed, 4 ventjes lopen dus achter die politie aan. Weet je wat die losers doen? Me broerje van 14 moet naar HALT toe en die andere 3 moeten een video over vuurwerk gebruik gaan kijken (ja, dat zal wat uitmaken ). Nou hoefden die 2 andere ventjes niet te komen omdat ze zogenaamd te ver weg woonde (onthoud: als je nog eens wat flikt, zeg dat je ergens verweg woont dan hoef je niet te komen).

Dat de politie er wat van zegt en hun vuurwerk afpakt oke. Maar je gaat die kinderen toch geen fucking taakstraf geven en ze naar halt sturen? Die bijdehante losers stonden er ook de hele tijd met een grijns op hun smoel naar te kijken ook. Waar gaat dit nou over Achterlijke kut politie. Ik vind het niet gek dat mensen geen respect voor de politie hebben.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_24340575
Ik heb nog wel een nitraatje over, waar woont die oma ?
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
pi_24340579
de politie in dit land is lachwekkend, maar da's toch niks nieuws?
pi_24340610
Moslims zeker?
pi_24340641
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:07 schreef Kill_em_all het volgende:
maar anders moet een admin het maar ff verplatsen ofzo.
Hij zei admin tegen me

Ik ben verliefd

GC >> KLB
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_24340654
Tja, wel beetje overdreven.
Maar aan de andere kant vraag je er natuurlijk wel een beetje om.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_24340658
en terecht. vuurwerk hoor je niet op 1 januari af te steken. maar de straffen zijn wel een beetje drastisch idd.

noujah, worden ze hard van
Extremistisch gematigd.
pi_24340686
Ik vind het volkomen terecht.
pi_24340687
Tjah, dat iemand die de man met de houten hamer aan het ontmoeten is de politie belt als er vuurwerk wordt afgestoken lijkt mij vrij logisch. Dat de politie tegenwoordig een wat discutabele uitstraling heeft doet eigenlijk niet ter zake. Ze kwamen in ieder geval op een melding af, als ze dat niet doen dan is meteen de wereld weer te klein. En wat betreft die straf, inderdaad, een boete van ¤100,- per stuk was meer adequaat geweest, en de snotjochies dat van hun zakgeld laten betalen, dat zal ze leren!
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_24340701
politie heeft goed gehandeld
zeker als oudere moet je zorgen dat de ukkies zich aan de regels houden
Max. 4 regels
  zaterdag 1 januari 2005 @ 18:16:39 #11
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24340702
bureau halt is een prima methode om dit soort dingen af te leren, die gaan maandag lekker vegen en vuurwerkresten opruimen in de stad ofzo, vuurwerk mag heel simpel tot een bepaalde tijd worden afgestoken (meen 3 of 4 uur in de nacht) en als jij en je broertjes dan s'middags gaan knallen vind ik het niet vreemd dat er mensen zijn die er zich aan storen.

en dan gaan janken dat je gepakt bent vind ik eigenlijk in en in triest
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_24340705
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:13 schreef Overlast het volgende:
Tja, wel beetje overdreven.
Maar aan de andere kant vraag je er natuurlijk wel een beetje om.
het mag natuurlijk niet, maar om nou gelijk zo'n joch naar HALT te sturen...

neem het vuurwerk dan gewoon in beslag. Stelletje overijverige politiepikkies die dit nog wel aandurven maar als er een kroeggevecht is blijven ze lekker in hun auto zitten, want stel je voor dat ze zelf klappen krijgen...
pi_24340713
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:09 schreef Sportguy het volgende:
Ik heb nog wel een nitraatje over, waar woont die oma ?
lol net alsof je daarmee een huis oplblaast
www.ikstastrakvande.pep
Icons niet groter dan 100kb my ass.. bouw daaar een functie voor in dan snol
  zaterdag 1 januari 2005 @ 18:17:34 #14
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_24340717
Afpakken snap ik idd nog, maar een HALT straf vind ik ook te ver gaan als 't gewoon onschuldig vuurwerk is.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 18:18:44 #15
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24340731
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:16 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

het mag natuurlijk niet, maar om nou gelijk zo'n joch naar HALT te sturen...

neem het vuurwerk dan gewoon in beslag. Stelletje overijverige politiepikkies die dit nog wel aandurven maar als er een kroeggevecht is blijven ze lekker in hun auto zitten, want stel je voor dat ze zelf klappen krijgen...
daar is halt voor, geldboetes zeggen vaak geen fuck, want pappa en mamma dokken wel, en kindjelief heeft geen centje pijn, door zelf aan de slag te gaan krijgen ze beter mee dat iets niet mag.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 18:20:23 #16
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24340753
en voor degene die niet weten wat halt is, lees je maar eens in op www.halt.nl daar word alles piekfijn uitgelegd.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 18:21:58 #17
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_24340770
Ik ben het met croupouque eens. Het is gewoon volkomen terecht
Het mag niet, doe het dan ook niet. Gezeik altijd met mensen die regels overtreden en daarna gaan zitten janken dat ze er straffen/boetes voor krijgen
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_24340791
OMG @ alle mensen die het zo goed vinden, zeker zelf geen broertjes of kinderen? als je die had zou je zelf ook wel snappen dat het helemaal nergens over gaat. Dat ze er wat van zeggen heb ik geen problemen mee, maar de straf wel. Het zijn nog kinderen FFS! als ik of iemmand van mijn leeftijd naar halt zou moeten zou ik dat best begrijpen (niet dat het ook maar enig nut heeft maargoed) maar een stel kinderen van tussen de 8 en 14 niet.

Sommige hier kunnen volgens mij niet echt onderscheid maken tussen kinderen en (jong) volwassenen.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 18:23:45 #19
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_24340796
Gewoon bij die graftak een lawinepijl door de brievenbus naar binnen kaaien, dan ist zo over met dat kunstgebit-klappertand-geneuzel van da ouw vocht
Ex nihilo nihil fit
pi_24340828
Vuurwerk afpakken was toch genoeg geweest. Nog een geluk dat jullie 11 t/m 14. Ze moesten jullie ergens op pakken. Als jullie ouder dan 14 waren gingen ze je pakken op het niet bij je hebben van een id ofzo. Naaiers zijn het.
pi_24340840
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:23 schreef Kill_em_all het volgende:
Sommige hier kunnen volgens mij niet echt onderscheid maken tussen kinderen en (jong) volwassenen.
Jawel. En het heet Bureau HALT.
Vuurwerk is ontzttend gevaarlijk speelgoed en mag niet voor niks maar zeer beperkt afgestoken worden. En wanneer je er op deze manier voor zorgt dat kinderen het nooit meer in hun hoofd halen om ziets te doen, dan is daar niks op tegen.
pi_24340851
Juist die kleine knalletjes de hele dag door zijn irritant, zeker bij een bejaardentehuis.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 18:26:39 #23
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_24340861
vind het ook wel terecht tbh,
je mag het niet voor 31 dec. afsteken dan moet je na halt, 1 januari is voor 31 dec (2005) dus nu ook halt
mijn oma hebt gebeld btw voor die snotkotertjes!
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_24340869
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:21 schreef Paxlie het volgende:
Ik ben het met croupouque eens. Het is gewoon volkomen terecht
Het mag niet, doe het dan ook niet. Gezeik altijd met mensen die regels overtreden en daarna gaan zitten janken dat ze er straffen/boetes voor krijgen
Misschien moet je eens gaan nadenken, over die hele wetgeving in Nederland
pi_24340877
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:23 schreef Amun-Ra het volgende:
Gewoon bij die graftak een lawinepijl door de brievenbus naar binnen kaaien, dan ist zo over met dat kunstgebit-klappertand-geneuzel van da ouw vocht
Jouw zo'n ding in je strontkoker proppen lijkt me anders ook wel een alleraardigst idee, en dan natuurlijk wel aansteken.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')