Jazeker, speciaal voor jou!!quote:Op zondag 2 januari 2005 01:36 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het begint al gelijk goed...
Mannen in pak en vrouwen in vlees.
Ik weet niet waar het geschildert is, maar ik denk dat de stad willekeurig is.. Het gaat er om dat het een stad is bedoel ikquote:Op zondag 2 januari 2005 01:50 schreef De-oneven-2 het volgende:
Volgens mij zijn het vieze mannen en verdorven vrouwen...
Verder zie ik donkere steegjes, plompe gebouwen en 'n kroeg...
En toch doet het me aan Parijs denken...
Weltrusten mevrouwquote:Op zondag 2 januari 2005 01:56 schreef Sabrina1981 het volgende:
Ontzettend offtopic, maar weltruste heren
Ik begin nu toch wel langzaam van m'n stoel te glijden...quote:Op zondag 2 januari 2005 02:02 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik? Man, ik begin nu pas te leven...
Misschien kun je Gajus ergens vandaan trekken??quote:Op zondag 2 januari 2005 02:06 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dat ik 'm niet weet is nog tot daarentoe,
Geen idee hebben wie het zou kunnen zijn, is pas écht vervelend...
Nee, ben eigenlijk in een chat verwikkeld.., en dat al 2 en een half uur..quote:Op zondag 2 januari 2005 02:10 schreef De-oneven-2 het volgende:
Waarom ben je er nog dan?
Is opblijven een verplicht onderdeel van je "nieuwe functie" of zo?
Ja, in principe ben ik het met je eens Do2..quote:Op zondag 2 januari 2005 02:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
Jij liever dan ik.
Ik houd de digitale babbels al jaren kort en bondig...
Voor je het weet is de dag om en zijn je vingers krom.
Ik zeur niet, ik geniet op dit momentquote:Op zondag 2 januari 2005 02:24 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, in dat geval moet je niet zeuren, AR!
()
OllieA!!! Blij je weer te zien!!!quote:Op zondag 2 januari 2005 23:51 schreef OllieA het volgende:
Metropolis van George Grosz, en mijn dank voor het weer tot leven brengen van dit topic, AR.
En veel gelul toegewenst in 2005, AR en Do2.
Voor alle kunstminnende Fok!kers: veel inspiratie, creatie en/of degustatie in 2005.quote:Op maandag 3 januari 2005 17:33 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nu nog ff wachten tot Gajus weer boven water komt, want we hebben weer een nieuw plaatje nodig
Je laat ons toch niet in de steek he?quote:Op maandag 3 januari 2005 19:15 schreef Gajus het volgende:
[..]
Voor alle kunstminnende Fok!kers: veel inspiratie, creatie en/of degustatie in 2005.
PS: gelezen en geschreven vanuit kantoor, eigen PC voorlopig buiten werking.
PPS: heel fijn deze revival, maar kan voorlopig niet bijdragen.
Wat denk je zelf???quote:Op maandag 3 januari 2005 22:22 schreef De-oneven-2 het volgende:
Tenzij iemand me voor is, natuurlijk.
Pff, gelukkig, dan ga ik niet helemaal afquote:Op woensdag 5 januari 2005 11:31 schreef De-oneven-2 het volgende:
Meneer had, lees ik net, een enorme waardering voor de schilder Munch, trouwens...
Als ook voor van Gogh...
We kunnen dus gerust stellen dat de gelijkenis niet geheel op toeval berust, AR.
Lijkt idd al iets minder op Munchquote:Op woensdag 5 januari 2005 15:58 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het is zeker geen onbekende, nee.
Maar echte bekendheid en waardering genoot ie pas jaren later, met zijn transparante en dynamische werkjes; zoals deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Lijkt al iets minder op Munch, he....
Kennen jullie het zaaggeluid van een harde schijf? Ik heb dit onlangs beleefd en kan het niemand aanbevelen. Nu ik een nieuwe schijf en de basis-software heb geďnstalleerd, ben ik weer van de partij. Vooralsnog mondjesmaat want mijn vrije tijd gaat zitten in het herinstalleren van de overige software en mijn backups.quote:Op woensdag 5 januari 2005 17:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
... En Gajus laat me ook al in de steek
Maar wie was die Bram van Velde dan Do2?? Ik heb echt nog nooit van de beste man gehoordquote:Op donderdag 6 januari 2005 10:21 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nou, vrolijk was ie allerminst, Gajus. Zijn leven ging niet bepaald over rozen.
Schilderen was voor hem het leven ontvluchten; het enigszins draaglijk maken.
Maar het antwoord is natuurlijk correct.
De vrolijke schildersrol ter compensatie van de innerlijk verscheurde mens.quote:Op donderdag 6 januari 2005 10:21 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nou, vrolijk was ie allerminst, Gajus. Zijn leven ging niet bepaald over rozen.
Schilderen was voor hem het leven ontvluchten; het enigszins draaglijk maken.
Ik zie wel een opvallende gelijkenis tussen BvV en Do2. Vergelijk eens Do2´s forumberichten met de navolgende citaten van BvV: http://www.dekunsten.net/dk-citatenabstractekunst-velde.html .quote:Op donderdag 6 januari 2005 11:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
Maar wie was die Bram van Velde dan Do2?? ...
Misschien ben ik wat voorbarig, Do2 is tenslotte nog niet langs gekomen, maar ik ga bij deze vast roepen om een hint!?!quote:
Hint te vinden in de citaten van Bram van Velde. dit is ook een hint.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 09:32 schreef Automatic_Rock het volgende:
... maar ik ga bij deze vast roepen om een hint!?!
Hmm..quote:Op vrijdag 7 januari 2005 20:24 schreef Gajus het volgende:
[..]
Hint te vinden in de citaten van Bram van Velde. dit is ook een hint.
Natuurlijk niet. Dit is geschilderd door de bekendste exponent van de Franse Romantische School (eerste helft 19-de eeuw).quote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hmm..
Maar dit is toch niet gemaakt door een tijdgenoot van Bram van Velde?? toch?? ofwel??
quote:Op maandag 10 januari 2005 01:33 schreef De-oneven-2 het volgende:
There's a staaaaaaarman waiting in the sky...
.
De dood van Sardanapalus is niet van Théodore Géricault maar van Eugčne Delacroix.quote:Op maandag 10 januari 2005 07:05 schreef Troel het volgende:
Theodore Géricault is de schilder.
Het schilderij heet De dood van Sardanapalis...
Woei, toch nog iets gehad aan mijn kunstlessen
Eigenlijk is elk antwoord voor 7 uur een fout antwoord.quote:Op maandag 10 januari 2005 06:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
...He'd like to come and meet us
But he thinks he'd blow our minds
Tja, als je een nummer van mijn bonusheld gaat zingen, dan zing ik vrolijk mee hoor!!quote:Op maandag 10 januari 2005 10:45 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Eigenlijk is elk antwoord voor 7 uur een fout antwoord.
Maar ik zal het voor deze ene keer door de vingers zien...
U heeft1 bonuspunt
te pakken.
Nou, het half uur is voorbij sinds de oplossing, dusseh; ga je gang Do2!!quote:Op maandag 10 januari 2005 20:42 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nou, dat was weer een spannend reisje terug in de tijd, mensen.
Dan stel ik voor dat we nu terug in de tijdmachine stappen en op het knopje hedendaags drukken.
In principe heb je gelijk, maar we gaan er gewoon van uit dat je het goed hebt Troelquote:Op maandag 10 januari 2005 20:49 schreef Troel het volgende:
Maar het is toch nog niet goedegekeurd? Het is wel goed hoor, maar toch
Ja hoor ... helemaal goed !!!quote:Op maandag 10 januari 2005 20:49 schreef Troel het volgende:
Maar het is toch nog niet goedegekeurd? Het is wel goed hoor, maar toch
...quote:Op maandag 10 januari 2005 20:59 schreef Troel het volgende:
AR, ik zit net je site te bekijken. Errug mooi!
Nou.., ik had het alvast niet gedacht....quote:Op maandag 10 januari 2005 21:01 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het is een Schot, mensen!
Ha! Een Schot! Wie had dat gedacht!
Dit wordt een group-hug...quote:Op maandag 10 januari 2005 21:07 schreef De-oneven-2 het volgende:
Art is an intimate meditation process involving some kind of communion with the gods, it’s got nothing to do with communing with the public, as if it was some kind of show business. Art can exist without the public. I’m not interested in what anybody else thinks. I’m in it entirely for myself, and if someone else is on the same wavelength all well and good; if not, then forget it.
Ik krijg zin om 'm te knuffelen...
quote:Op maandag 10 januari 2005 21:11 schreef Troel het volgende:
Als ik daarop Google vind ik het wel denk ik, maar dat is niet eerlijk
Hij maakte 34 versies hiervan, en dit is nummer 10quote:Op maandag 10 januari 2005 21:15 schreef Troel het volgende:
dat kwam er bij mij ook uit ja
Wie kan mij de titel uitleggen?
Oja, dat was jij!!quote:Op maandag 10 januari 2005 21:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Schilderij gezocht
Zie daar mijn kunsten
Het is een vrij recente ontdekking van me, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 10 januari 2005 21:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ken jij hem al lang Do2???
Ik vraag me altijd af hoe jij aan die namen komt...
Leuk!!!quote:Op maandag 10 januari 2005 21:29 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Het is een vrij recente ontdekking van me, eerlijk gezegd.
Kwam 'm een aantal weken terug tegen tussen de dikke rijen kunstboeken in de centrale bibliotheek alhier.
Zo kom ik over het algemeen dus ook aan die namen...
Ga regelmatig naar de bieb om een uurtje of wat stapels kunstboeken en tijdschriften door te bladeren,.
Heej Sabrientje!! Ga je ook mee puzzelen!!!!??quote:
Hé, Roger Hilton!quote:Op maandag 10 januari 2005 21:34 schreef Gajus het volgende:
Ook gevonden door de systematisch nalopen van de James Hyman catalogus. Aangezien ik van Z naar A zocht, was ik eventjes bezig. Al zoekende kwam ik een opmerkelijk werkje tegen: Sardanapalus after Delacroix door Roger Hilton:
[afbeelding]
Ik ben er niet goed in hoor. Ja rechtermuisknop, eigenschappen en dan hopen dat er wat staat, maar dat vind ik niet eerlijk. Dus puzzelen jullie maar verder hoor.quote:Op maandag 10 januari 2005 21:40 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Heej Sabrientje!! Ga je ook mee puzzelen!!!!??
Dat dacht ik wel!!! Ik zag de post staan van Gajus, en ik dacht meteen 'hier gaat Do2 van uit z'n bolletje!'quote:
Oh, jammer hoor...quote:Op maandag 10 januari 2005 21:42 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Ik ben er niet goed in hoor. Ja rechtermuisknop, eigenschappen en dan hopen dat er wat staat, maar dat vind ik niet eerlijk. Dus puzzelen jullie maar verder hoor.
Nou vind het wel jammer hoor, maar ik weet dat je druk bent. Wil graag mijn opstellen weer opschrijvenquote:Op maandag 10 januari 2005 21:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Oh, jammer hoor...
Kwam je kijken of ik nog leefde?? Sorry dat ik je nog niet gemaild heb..
Ik moet Do2 ook nog steeds mailen, en nog iemand anders...., en ik moet nog 2 brieven schrijven....
Waarom heeft niemand mij vertelt dat verhuizen ontiegelijk veel gedoe is!!!??
quote:Op maandag 10 januari 2005 21:51 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Nou vind het wel jammer hoor, maar ik weet dat je druk bent. Wil graag mijn opstellen weer opschrijven.
Nou je mag mij als allerlaatste mailen, laat die andere en Do2 maar voor gaan.
Nou ik weet niet dat verhuizen veel gedoe is. Woon nog thuis he. Ik kan het wel raden, maar ja dat is toch anders. Maar denk er aan je bent zometeen zo trots op jezelf en ben je echt helemaalop je eigen huisje. Dus de moeite wordt echt reuze beloond
.
Tip:quote:Op maandag 10 januari 2005 21:58 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik trek m'n bek open, en het valt stil...
Zo gaat dat nu altijd.
De titel???quote:Op maandag 10 januari 2005 22:10 schreef De-oneven-2 het volgende:
Waarnaar?
Daar heb je je vingers niet voor nodig. iig niet alle 10quote:
Ja, die heeft Gajus toch al gepost.quote:Op maandag 10 januari 2005 22:19 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
De titel???
Dit is toch betitel-de-titel?? Of zit ik nu in een verkeerd topic te posten???
Maak me gek.quote:Op maandag 10 januari 2005 22:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
Do2...
Ik heb een spijtige medendeling voor je...
Zal ik het zeggen, of zal ik het maar gewoon doen??
Ik weet het, ik ken hem, maar ik kom er niet op. Als ik mijn reader erbij pak heb ik hem zo, maar dan spiek ik.quote:Op maandag 10 januari 2005 22:44 schreef Gajus het volgende:
[afbeelding]
Als Troel haar kunstgeschiedenislessen goed gevolgd heeft, dan schudt zij het antwoord uit haar mouw, vermoed ik.
quote:Op maandag 10 januari 2005 22:48 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik had niet anders verwacht, AR.
Truste!.
Ik ga nog even schilderen...
quote:Op maandag 10 januari 2005 22:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
Do2...
Ik heb een spijtige medendeling voor je...
Zal ik het zeggen, of zal ik het maar gewoon doen??
Mijn laatste reactie voor ik echt ga slapen..quote:Op maandag 10 januari 2005 22:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik weet het, ik ken hem, maar ik kom er niet op. Als ik mijn reader erbij pak heb ik hem zo, maar dan spiek ik.
Oefening baart kunst , zeggen ze.quote:Op maandag 10 januari 2005 22:53 schreef Troel het volgende:
Ik wil ook kunnen schilderen
Ik moet nog een heleboel doen voor tekenen voor school, maar ik ben er zo slecht in
Godsamme, AR, doe eens wat aan die site van je!quote:Op maandag 10 januari 2005 22:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Slaap lekker iedereen!!
Ik ga morgenavond weer schilderen..., heb net zondag m'n auto eindelijk af gekregen..
Ben bang dat ik daar nooit over heen groei Do2....quote:Op dinsdag 11 januari 2005 01:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nu we toch bezig zijn...
Ik heb je avatar in het groot gezien, en nog heb ik geen énkel idee wat het voorstelt.
( Verder vind ik Once Upon a Time in the West ook een hele goeie film,
en hebben mijn schoenen ook veters...
En wat Kid Rock betreft; Nu ja...Daar groei je vast nog wel overheen,. )
Weet je zeker dat je een man bent? Mannen kunnen toch geen meerdere dingen tegelijk?quote:Op maandag 10 januari 2005 22:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Daar heb je je vingers niet voor nodig. iig niet alle 10
Gewoon doorposten dus![]()
Nee.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 08:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
PS
Weet je zeker dat er Once Upon a Time in the West staat, en niet Once Upon a Time in America???
Ik heb die auto wel gezien, lekker puh.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 01:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nu we toch bezig zijn...
Ik heb je avatar in het groot gezien, en nog heb ik geen énkel idee wat het voorstelt.
( Verder vind ik Once Upon a Time in the West ook een hele goeie film,
en hebben mijn schoenen ook veters...
En wat Kid Rock betreft; Nu ja...Daar groei je vast nog wel overheen,. )
Mannen hebben het vermogen om zich op 1 ding te kunnen concentrerenquote:Op dinsdag 11 januari 2005 10:50 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je een man bent? Mannen kunnen toch geen meerdere dingen tegelijk?
..ik heb Once Upon a Time in the West nog nooit gezien eigenlijk...quote:
Dat kunnen vrouwen ook wel.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 12:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Mannen hebben het vermogen om zich op 1 ding te kunnen concentreren
Oh dat andere versloft dan.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 12:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Mannen hebben het vermogen om zich op 1 ding te kunnen concentreren
Ja, dat vlot doet 't 'm he?!quote:Op woensdag 12 januari 2005 00:29 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ben niet zo thuis in de categorie naakte mannen die naakte mannen betasten op een veel te klein vlot...
Nou, met jullie twee wil het ook niet vlotten.quote:Op woensdag 12 januari 2005 07:40 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ja, dat vlot doet 't 'm he?!
quote:Op dinsdag 11 januari 2005 12:35 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dan heb je mij nog nooit bezig gezien
Er zijn overal uitzonderingen voor hoor, laatst zag ik nog een vrouw die kon kaartlezen!!!
Ontopic:
Heb jij al in je reader gekeken wat de oplossing is??
Dat moest genoeg hint voor de rest zijnquote:Ik weet het dus inmiddels, maar ik laat de eer aan een ander. Ik had hem moeten weten, zeker na de vorige schilderijen die de revue gepasseerd zijn.
Maar wel eentje die kunst interessant vindt. Dat scheelt wel hoorquote:Op woensdag 12 januari 2005 07:49 schreef Gajus het volgende:
[..]
Nou, met jullie twee wil het ook niet vlotten.
Bedroevend dat twee gerenomeerde kunstenaars worden overtroefd door een aankomende schooljuf.
![]()
Ik ben kunstenaar. En verder zoeken ze het allemaal maar uit.quote:Op woensdag 12 januari 2005 12:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
PS
Ben jij wel gerenomeerd Do2???? Ik niet hoor
Hoezo niet gerenomeerd? Volgens Do2 is er een krantenartikel aan jou gewijd.quote:Op woensdag 12 januari 2005 12:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
PS Ben jij wel gerenomeerd Do2???? Ik niet hoor
quote:Op woensdag 12 januari 2005 15:25 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik kan zo 1-2-3 geen grotere plaat vinden, maar het zijn collages.
Je mag er dus vanuit gaan dat er inderdaad ook papier gebruikt is.
We zijn op zoek naar een vrouw.
Jawel, Mevrouw Kunstenaar.
Een grootse Amerikaanse schilder dankt zijn faam voor een groot deel aan haar.
De 2 waren voor een lange periode onafscheidelijk van elkaar. Zij is het geweest die meneer, door haar onbreekbare geloof in zijn schildertalenten, het vertrouwen in zichzelf heeft meegegeven.
Maar ja, meneer was niet vies van grote hoeveelheden alcohol, en drank maakt nu eenmaal meer kapot dan je lief is, he. Dus ook dat sprookje mocht niet eeuwig duren.
quote:Op woensdag 12 januari 2005 19:35 schreef De-oneven-2 het volgende:
Meneer Alcohol staat in hetlijstje van Gajus
, én er is inderdaad een film van 'm gemaakt.
Nu moeten jullie er toch wel uitkomen, lijkt me.
Maar haar speelt ook mee in de filmquote:Op woensdag 12 januari 2005 20:18 schreef De-oneven-2 het volgende:
Vergeet daarbij niet dat we niet naar hem maar naar haar op zoek zijn, he.
...maar naar haar...Mooi hoor, dat Nederlands.
Is dit een afleidings manouvre, of wat is hier de bedoeling van??quote:
Ik heb m al muts!quote:Op woensdag 12 januari 2005 20:38 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, zoek maar eens, luie hond!
Vaak maakt ze foto's en bewerkt ze die, maar ze tekent ook zelf. In dit geval is het inderdaad een collage. Ze maakt ook vaak strips.quote:Op woensdag 12 januari 2005 21:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
Een collage. Volgens mij komt er geen verf aan te pas, wel?
nee, we moeten onder andere een masker tekenen, en nog vier lessen doen enzo (en ja, ik loop hopeloos achter)...quote:Op woensdag 12 januari 2005 21:10 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wat moet je tekenen dan? Een vrije opdracht? Of?
Ik ben kunstenaar...quote:Op woensdag 12 januari 2005 23:44 schreef Troel het volgende:
Trouwens, contactgestoorde kunstenaar, leg uit...
ah ok, dan snap ik hem... Tja, ik dacht meteen even verder... Ik ben contactgestoord zonder kunstenaar te zijnquote:Op woensdag 12 januari 2005 23:58 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ik ben kunstenaar...
Verder begrijpen de meeste mensen mij niet, of ik begrijp hun niet.
Hoelang ben jij bezig met pissen zeg??quote:Op woensdag 12 januari 2005 23:51 schreef De-oneven-2 het volgende:
En omdat jij nu naar bed gaat, kan ik geen nieuw plaatje plaatsen? Ha!
Ik ga trouwens eerst pissen...
Hoe lang hij kan pissen is niet interessant, ik ben dan meer benieuwd naar het formaat van zijn edele delen, aangezien hij gewoon kan posten terwijl hij aan het pissen isquote:Op donderdag 13 januari 2005 12:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hoelang ben jij bezig met pissen zeg??
Ik zie nog steeds geen nieuw plaatje!!
Nu zie ik toevallig een schilderij met daarop afgebeeld allerlei mannetjes met lange armen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 21:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
Misschien heb ik wel gewoon hele lange armen...
Zettumop Troelie !!!quote:Op donderdag 13 januari 2005 21:59 schreef Troel het volgende:
Ik ga voor de extra opdracht van tekenen. Ik krijg het niet meer af op tijd
Weet jij dan van te voren wanneer je tekening af is??quote:Op donderdag 13 januari 2005 21:59 schreef Troel het volgende:
Ik ga voor de extra opdracht van tekenen. Ik krijg het niet meer af op tijd
En het schilderij weet ik niet.
Roep jij Dubuffet??? Dan ga ik spontaan Jackson Pollock roepenquote:Op donderdag 13 januari 2005 22:12 schreef Gajus het volgende:
[..]
Nu zie ik toevallig een schilderij met daarop afgebeeld allerlei mannetjes met lange armen.
Zomaar een spontane reactie: een werk van Jean Dubuffet.
Zo nee, heb je een hint?
Raw Art???quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:22 schreef De-oneven-2 het volgende:
Je bent erg warm, Gajus.
Het waren goede vrienden van mekaar, en ze worden eigenlijk beiden gezien als de grondleggers van de Raw Art ( Of Art Brut, wat jij wil. ).
Dubuffet brak alleen wel veel eerder door, en is er uiteindelijk ook veel bekender mee geworden.
De tijd is morgen op en ik ben bang dat ik hem dan nog niet af heb. Bij een onvolledige opdracht krijg je automatisch een extra opdracht. En deze docent is dat heel streng inquote:Op donderdag 13 januari 2005 22:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Weet jij dan van te voren wanneer je tekening af is??
Ik weet vantevoren nooit hoelang ik met iets bezig ben....
En anders is het 'af' als de tijd op is
Maar hoe weet de docent of het af is?? Als jij als maker zegt dat ie af is, dan is ie toch af??quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:26 schreef Troel het volgende:
[..]
De tijd is morgen op en ik ben bang dat ik hem dan nog niet af heb. Bij een onvolledige opdracht krijg je automatisch een extra opdracht. En deze docent is dat heel streng inPffffff
En Art Brut zegt je ook niets?quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:25 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Raw Art???
Pff, weer iets waar ik nog nooit van gehoord heb...
Soms krijg ik hoofdpijn van je Do2...
*valt door de mand...quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
En Art Brut zegt je ook niets?
Ik heb de probleemanalyse ook nog niet af.. En de lessenserie moet nog wat bijgesteld worden... Genoeg niet af lijkt mequote:Op donderdag 13 januari 2005 22:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Maar hoe weet de docent of het af is?? Als jij als maker zegt dat ie af is, dan is ie toch af??
Of moet je iets fotorealistisch natekenen, dan loop ik een beetje vast met mijn verhaal..
Hehe, ik heb dat ook altijd, begin vaak te laat. En dan moet ik m'n werk aanpassen aan de beschikbare tijd Wat niet eens negatief uitpakt over het algemeen!!quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb de probleemanalyse ook nog niet af.. En de lessenserie moet nog wat bijgesteld worden... Genoeg niet af lijkt me
Maarja, mijn eigen fout hoor. Had er eerder mee moeten beginnen.
Ik raad je aan om toch eens op die termen te gaan zoeken in Google, AR.quote:
Ik had dit al opgesnuffelt: http://www.kunstbus.nl/verklaringen/art-brut.htmlquote:Op donderdag 13 januari 2005 22:38 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ik raad je aan om toch eens op die termen te gaan zoeken in Google, AR.
Helemaal omdat ik weet dat je ook een liefhebber bent van Basquiat.
quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:22 schreef De-oneven-2 het volgende:
Je bent erg warm, Gajus.
Het waren goede vrienden van mekaar, en ze worden eigenlijk beiden gezien als de grondleggers van de Raw Art ( Of Art Brut, wat jij wil. ).
Dubuffet brak alleen wel veel eerder door, en is er uiteindelijk ook veel bekender mee geworden.
Ik heb wat Art Brut beoefenaars gevonden en ga nu hun werken opzoeken. Tot straks.quote:ART BRUT
Jean Dubuffet's original 1945 term for the works that he collected and revered; later adopted by the Collection de l'Art Brut at Lausanne. Art Brut means 'Raw Art'. Raw because it is 'uncooked' or 'unadulterated' by culture. Raw because it is creation in its most direct and uninhibited form. Not only were the works unique and original but their creators were seen to exist outside established culture and society. The purest of Art Brut creators would not consider themselves artists, nor would they even feel that they were producing art at all.
Art Brut is visual creation at its purest - a spontaneous psychic flow from brain to paper. No works of Art Brut are allowed to be exhibited away from the Collection at Lausanne. Equally, the name 'Art Brut' is not permitted to be used except as a description of the works in the Collection. Similarly, the Collection de l'Art Brut insists that it alone can officially designate any newly discovered works as Art Brut.
Examples: Aloise, Carlo, Henry Darger, Madge Gill, Johann Hauser, Raphael Lonne, Laure Pigeon, Martin Ramirez, Adolf Wolfli.
Alfonso Ossorio dus ... http://www.rawvision.com/back/ossorio/ossorio.htmlquote:Op donderdag 13 januari 2005 22:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hij staat niet tussen dat rijtje namen onderaan, Gajus.
Ik kan je verder nog melden dat als ik op "Dubuffet" google, dat de gezochte naam al op de eerste pagina te vinden is.
Wat een ijzeren discipline! een ongebruikelijke eigenschap onder schilders m.u.v. Picassoquote:Op donderdag 13 januari 2005 23:08 schreef Automatic_Rock het volgende:
Jongens, ik klok me bij deze uit
Nooit eerder van gehoord overigens.quote:Op donderdag 13 januari 2005 23:10 schreef De-oneven-2 het volgende:
Bingo!
Aldus Nancy Spector, curator aan het Guggenheim Museum (NY).quote:However hermetic R.’s black paintings may seem, they were not created in a vacuum. The kind of profound, self-reflexive abstraction he advocated was partially a product of, and reaction to, the climate of Cold War America. Despite the iconoclasm of his aesthetic discourse, R. was actively engaged in political and social issues throughout his life. During the early 1940s, his editorial cartoons appeared in the leftist newspapers The New Masses and PM. Later, he participated in the antiwar movement, protesting against America’s involvement in Vietnam, and donated his work to benefits for civil rights activities. An aesthetic moralist, R. sought to create an art form that—in its monochromatic purity—could overcome the tyrannies of oppositional thinking.
Als ik het goed begrepen heb van mijn Kunst docent is er ergens in de wereld een zaal waar een heleboel schilderijen van Rothko hangen. Ik zal het hem eens vragen, hij is er geloof ik geweest, dus erg ver van hier zal het niet zijn.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:04 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb ze dat ook vaak horen zeggen..., maar heb er ook nog nooit 1 in het echt gezien volgens mij
Hangt er ook werk van hem in Nederland???? Weet iemand dat???
Ik dacht dat dat in de Tate gallery in Londen was/isquote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb van mijn Kunst docent is er ergens in de wereld een zaal waar een heleboel schilderijen van Rothko hangen. Ik zal het hem eens vragen, hij is er geloof ik geweest, dus erg ver van hier zal het niet zijn.
Helaas, het door u gegeven antwoord is onjuist. Ik wens u meer succes in de herkansing. Wellicht dat de volgende werken van dezelfde schilder u op andere gedachten brengen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 09:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
Rothko????
Maandag weer terug naar de docent voor die andere naamquote:Op vrijdag 14 januari 2005 18:18 schreef Troel het volgende:
Shit, mijn kunstdocent zei nog een naamDie deed het met een spons.
Rothko is trouwens in het Stedelijk Museum in Amsterdam te vinden en ook in Keulen.
Volgens mij is dat wel de naam die hij noemdequote:Op vrijdag 14 januari 2005 18:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
Oke Gajus, is het dan Ad Reinhardt???
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 18:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
Oke Gajus, is het dan Ad Reinhardt???
quote:After murdering his father in 1843, D. was diagnosed as insane and spent the rest of his life in asylums. Cut off from the outside world, he produced a series of paintings which combine a remarkable attention to detail with an individual, manic intensity. A fairy woodman stands with his axe at the center of this composition , observed by numerous characters from Shakespeare's play A Midsummer Night's Dream, including the fairy king and queen Oberon and Titania, along with the fairy Queen Mab, who rides in her chariot. The horror vacui apparent in R.D.'s pictures may be a result of his severe mental illness.
Bravo D02, terug van een heftig weekend?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 00:57 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zo, dan zal ik de stilte maar eens 'n keertje doorbreken...
Richard Dadd - The Fairy Feller's Master Stroke
Ik zie een verbeelding van de hel, met op de achtergrond de grijnzende kop van Satan.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 22:21 schreef De-oneven-2 het volgende:
Oh, en commentaar op het schilderij hoor ik graag.
ben ik toch blij dat mijn kinderen gewoon poppetjes en huisjes tekenen.....quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:24 schreef De-oneven-2 het volgende:Gajus
Voor de liefhebbers: Marla heeft ook nog een eigen website...
Toch vraag ik me altijd af wat de rol van de ouders is in deze....quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nu ja, Marla schildert gewoon wanneer ze daar zelf zin in heeft...
Dat er mensen zijn die graag 15.000 dollar geven voor haar schilderijen, zal haar verder worst wezen.
Ik krijg bij dit schilderij een beetje een neukend yingyang gevoel.quote:Op donderdag 20 januari 2005 06:22 schreef Gajus het volgende:
[afbeelding]
@Troel, laat je niet frustreren door deze wonderkinderen. Vordert jouw werkstuk?
quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik krijg bij dit schilderij een beetje een neukend yingyang gevoel.
hehequote:Op donderdag 20 januari 2005 21:16 schreef Troel het volgende:
Ik vond die hint van mij anders wil goed...
Ik heb geen flauw idee trouwens wat het is
Uhmmm, ik zou zeggen laat eerst het idee van 'ik ga een mooi schilderwerk maken' laten gaan. Dat geeft enorm veel frustratie namelijkquote:Op donderdag 20 januari 2005 21:24 schreef Troel het volgende:
Tja, daar moet je denk ik vrouw voor zijn.
Overigens, ik zit erover te denken om eens een keer een mooi schilderwerk te maken. Met wat voor een materiaal kan ik dat het beste doen. Moet ik dan een keer wachten tot ze van die doeken in de aanbieding hebben bij de kruidvat en dan ook meteen wat olieverf meenemen? Wat is het beste voor een beginner?
Mijn msn heb je al gevonden zie ikquote:Op donderdag 20 januari 2005 21:26 schreef Troel het volgende:
Is er trouwens ook een TTK kanaal op irc? Hebben jullie msn?
Nee, heb nog maar 1 zak...quote:Op donderdag 20 januari 2005 21:52 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik was even sigaretten halen...
Gajus komt meestal pas rond middernacht, AR.
Heb je kilo-zakken in huis?.
Nee! Niet doen! Niet denken! Schilderen!quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:08 schreef Troel het volgende:
Nou, ik wil eigenlijk een beetje een abstract schilderij maken. Ik ben niet zo goed in vormen. Ik denk dat ik iets wil met overlappende flappen/vlakken, maar dan niet recht zeg maar en in een bepaalde kleurstelling denk ik, en dan dat als achtergrond en dan ervoor zorgen dat er uit die vlakken wat anders ontstaat zeg maar...
Als je begrijpt wat ik bedoel
Ja, ik wil nog m'n kast schilderenquote:
Ik kan nu nog rustig denken, ik ga toch nog niet direct schilderen. Heb denk ik alleen maar waterverf in huis als ik dat al heb.quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:11 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Nee! Niet doen! Niet denken! Schilderen!
de Gamma???quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:11 schreef Troel het volgende:
Wanneer is er een schildermeet?? Dat we een groot stuk hout halen bij de gamma en allemaal een stuk schilderen
Waterverf kan ook leuk zijn hoorquote:Op donderdag 20 januari 2005 22:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik kan nu nog rustig denken, ik ga toch nog niet direct schilderen. Heb denk ik alleen maar waterverf in huis als ik dat al heb.
Tegen de tijd dat ik echt ga schilderen heb ik toch al weer andere ideeen enzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |