Nu zie ik toevallig een schilderij met daarop afgebeeld allerlei mannetjes met lange armen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 21:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
Misschien heb ik wel gewoon hele lange armen...
Zettumop Troelie !!!quote:Op donderdag 13 januari 2005 21:59 schreef Troel het volgende:
Ik ga voor de extra opdracht van tekenen. Ik krijg het niet meer af op tijd
Weet jij dan van te voren wanneer je tekening af is??quote:Op donderdag 13 januari 2005 21:59 schreef Troel het volgende:
Ik ga voor de extra opdracht van tekenen. Ik krijg het niet meer af op tijd
En het schilderij weet ik niet.
Roep jij Dubuffet??? Dan ga ik spontaan Jackson Pollock roepenquote:Op donderdag 13 januari 2005 22:12 schreef Gajus het volgende:
[..]
Nu zie ik toevallig een schilderij met daarop afgebeeld allerlei mannetjes met lange armen.
Zomaar een spontane reactie: een werk van Jean Dubuffet.
Zo nee, heb je een hint?
Raw Art???quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:22 schreef De-oneven-2 het volgende:
Je bent erg warm, Gajus.
Het waren goede vrienden van mekaar, en ze worden eigenlijk beiden gezien als de grondleggers van de Raw Art ( Of Art Brut, wat jij wil. ).
Dubuffet brak alleen wel veel eerder door, en is er uiteindelijk ook veel bekender mee geworden.
De tijd is morgen op en ik ben bang dat ik hem dan nog niet af heb. Bij een onvolledige opdracht krijg je automatisch een extra opdracht. En deze docent is dat heel streng inquote:Op donderdag 13 januari 2005 22:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Weet jij dan van te voren wanneer je tekening af is??
Ik weet vantevoren nooit hoelang ik met iets bezig ben....
En anders is het 'af' als de tijd op is
Maar hoe weet de docent of het af is?? Als jij als maker zegt dat ie af is, dan is ie toch af??quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:26 schreef Troel het volgende:
[..]
De tijd is morgen op en ik ben bang dat ik hem dan nog niet af heb. Bij een onvolledige opdracht krijg je automatisch een extra opdracht. En deze docent is dat heel streng inPffffff
En Art Brut zegt je ook niets?quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:25 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Raw Art???
Pff, weer iets waar ik nog nooit van gehoord heb...
Soms krijg ik hoofdpijn van je Do2...
*valt door de mand...quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
En Art Brut zegt je ook niets?
Ik heb de probleemanalyse ook nog niet af.. En de lessenserie moet nog wat bijgesteld worden... Genoeg niet af lijkt mequote:Op donderdag 13 januari 2005 22:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Maar hoe weet de docent of het af is?? Als jij als maker zegt dat ie af is, dan is ie toch af??
Of moet je iets fotorealistisch natekenen, dan loop ik een beetje vast met mijn verhaal..
Hehe, ik heb dat ook altijd, begin vaak te laat. En dan moet ik m'n werk aanpassen aan de beschikbare tijd Wat niet eens negatief uitpakt over het algemeen!!quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb de probleemanalyse ook nog niet af.. En de lessenserie moet nog wat bijgesteld worden... Genoeg niet af lijkt me
Maarja, mijn eigen fout hoor. Had er eerder mee moeten beginnen.
Ik raad je aan om toch eens op die termen te gaan zoeken in Google, AR.quote:
Ik had dit al opgesnuffelt: http://www.kunstbus.nl/verklaringen/art-brut.htmlquote:Op donderdag 13 januari 2005 22:38 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ik raad je aan om toch eens op die termen te gaan zoeken in Google, AR.
Helemaal omdat ik weet dat je ook een liefhebber bent van Basquiat.
quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:22 schreef De-oneven-2 het volgende:
Je bent erg warm, Gajus.
Het waren goede vrienden van mekaar, en ze worden eigenlijk beiden gezien als de grondleggers van de Raw Art ( Of Art Brut, wat jij wil. ).
Dubuffet brak alleen wel veel eerder door, en is er uiteindelijk ook veel bekender mee geworden.
Ik heb wat Art Brut beoefenaars gevonden en ga nu hun werken opzoeken. Tot straks.quote:ART BRUT
Jean Dubuffet's original 1945 term for the works that he collected and revered; later adopted by the Collection de l'Art Brut at Lausanne. Art Brut means 'Raw Art'. Raw because it is 'uncooked' or 'unadulterated' by culture. Raw because it is creation in its most direct and uninhibited form. Not only were the works unique and original but their creators were seen to exist outside established culture and society. The purest of Art Brut creators would not consider themselves artists, nor would they even feel that they were producing art at all.
Art Brut is visual creation at its purest - a spontaneous psychic flow from brain to paper. No works of Art Brut are allowed to be exhibited away from the Collection at Lausanne. Equally, the name 'Art Brut' is not permitted to be used except as a description of the works in the Collection. Similarly, the Collection de l'Art Brut insists that it alone can officially designate any newly discovered works as Art Brut.
Examples: Aloise, Carlo, Henry Darger, Madge Gill, Johann Hauser, Raphael Lonne, Laure Pigeon, Martin Ramirez, Adolf Wolfli.
Alfonso Ossorio dus ... http://www.rawvision.com/back/ossorio/ossorio.htmlquote:Op donderdag 13 januari 2005 22:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hij staat niet tussen dat rijtje namen onderaan, Gajus.
Ik kan je verder nog melden dat als ik op "Dubuffet" google, dat de gezochte naam al op de eerste pagina te vinden is.
Wat een ijzeren discipline! een ongebruikelijke eigenschap onder schilders m.u.v. Picassoquote:Op donderdag 13 januari 2005 23:08 schreef Automatic_Rock het volgende:
Jongens, ik klok me bij deze uit
Nooit eerder van gehoord overigens.quote:Op donderdag 13 januari 2005 23:10 schreef De-oneven-2 het volgende:
Bingo!
Aldus Nancy Spector, curator aan het Guggenheim Museum (NY).quote:However hermetic R.’s black paintings may seem, they were not created in a vacuum. The kind of profound, self-reflexive abstraction he advocated was partially a product of, and reaction to, the climate of Cold War America. Despite the iconoclasm of his aesthetic discourse, R. was actively engaged in political and social issues throughout his life. During the early 1940s, his editorial cartoons appeared in the leftist newspapers The New Masses and PM. Later, he participated in the antiwar movement, protesting against America’s involvement in Vietnam, and donated his work to benefits for civil rights activities. An aesthetic moralist, R. sought to create an art form that—in its monochromatic purity—could overcome the tyrannies of oppositional thinking.
Als ik het goed begrepen heb van mijn Kunst docent is er ergens in de wereld een zaal waar een heleboel schilderijen van Rothko hangen. Ik zal het hem eens vragen, hij is er geloof ik geweest, dus erg ver van hier zal het niet zijn.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:04 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb ze dat ook vaak horen zeggen..., maar heb er ook nog nooit 1 in het echt gezien volgens mij
Hangt er ook werk van hem in Nederland???? Weet iemand dat???
Ik dacht dat dat in de Tate gallery in Londen was/isquote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb van mijn Kunst docent is er ergens in de wereld een zaal waar een heleboel schilderijen van Rothko hangen. Ik zal het hem eens vragen, hij is er geloof ik geweest, dus erg ver van hier zal het niet zijn.
Helaas, het door u gegeven antwoord is onjuist. Ik wens u meer succes in de herkansing. Wellicht dat de volgende werken van dezelfde schilder u op andere gedachten brengen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 09:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
Rothko????
Maandag weer terug naar de docent voor die andere naamquote:Op vrijdag 14 januari 2005 18:18 schreef Troel het volgende:
Shit, mijn kunstdocent zei nog een naamDie deed het met een spons.
Rothko is trouwens in het Stedelijk Museum in Amsterdam te vinden en ook in Keulen.
Volgens mij is dat wel de naam die hij noemdequote:Op vrijdag 14 januari 2005 18:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
Oke Gajus, is het dan Ad Reinhardt???
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 18:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
Oke Gajus, is het dan Ad Reinhardt???
quote:After murdering his father in 1843, D. was diagnosed as insane and spent the rest of his life in asylums. Cut off from the outside world, he produced a series of paintings which combine a remarkable attention to detail with an individual, manic intensity. A fairy woodman stands with his axe at the center of this composition , observed by numerous characters from Shakespeare's play A Midsummer Night's Dream, including the fairy king and queen Oberon and Titania, along with the fairy Queen Mab, who rides in her chariot. The horror vacui apparent in R.D.'s pictures may be a result of his severe mental illness.
Bravo D02, terug van een heftig weekend?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 00:57 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zo, dan zal ik de stilte maar eens 'n keertje doorbreken...
Richard Dadd - The Fairy Feller's Master Stroke
Ik zie een verbeelding van de hel, met op de achtergrond de grijnzende kop van Satan.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 22:21 schreef De-oneven-2 het volgende:
Oh, en commentaar op het schilderij hoor ik graag.
ben ik toch blij dat mijn kinderen gewoon poppetjes en huisjes tekenen.....quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:24 schreef De-oneven-2 het volgende:Gajus
Voor de liefhebbers: Marla heeft ook nog een eigen website...
Toch vraag ik me altijd af wat de rol van de ouders is in deze....quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nu ja, Marla schildert gewoon wanneer ze daar zelf zin in heeft...
Dat er mensen zijn die graag 15.000 dollar geven voor haar schilderijen, zal haar verder worst wezen.
Ik krijg bij dit schilderij een beetje een neukend yingyang gevoel.quote:Op donderdag 20 januari 2005 06:22 schreef Gajus het volgende:
[afbeelding]
@Troel, laat je niet frustreren door deze wonderkinderen. Vordert jouw werkstuk?
quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik krijg bij dit schilderij een beetje een neukend yingyang gevoel.
hehequote:Op donderdag 20 januari 2005 21:16 schreef Troel het volgende:
Ik vond die hint van mij anders wil goed...
Ik heb geen flauw idee trouwens wat het is
Uhmmm, ik zou zeggen laat eerst het idee van 'ik ga een mooi schilderwerk maken' laten gaan. Dat geeft enorm veel frustratie namelijkquote:Op donderdag 20 januari 2005 21:24 schreef Troel het volgende:
Tja, daar moet je denk ik vrouw voor zijn.
Overigens, ik zit erover te denken om eens een keer een mooi schilderwerk te maken. Met wat voor een materiaal kan ik dat het beste doen. Moet ik dan een keer wachten tot ze van die doeken in de aanbieding hebben bij de kruidvat en dan ook meteen wat olieverf meenemen? Wat is het beste voor een beginner?
Mijn msn heb je al gevonden zie ikquote:Op donderdag 20 januari 2005 21:26 schreef Troel het volgende:
Is er trouwens ook een TTK kanaal op irc? Hebben jullie msn?
Nee, heb nog maar 1 zak...quote:Op donderdag 20 januari 2005 21:52 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik was even sigaretten halen...
Gajus komt meestal pas rond middernacht, AR.
Heb je kilo-zakken in huis?.
Nee! Niet doen! Niet denken! Schilderen!quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:08 schreef Troel het volgende:
Nou, ik wil eigenlijk een beetje een abstract schilderij maken. Ik ben niet zo goed in vormen. Ik denk dat ik iets wil met overlappende flappen/vlakken, maar dan niet recht zeg maar en in een bepaalde kleurstelling denk ik, en dan dat als achtergrond en dan ervoor zorgen dat er uit die vlakken wat anders ontstaat zeg maar...
Als je begrijpt wat ik bedoel
Ja, ik wil nog m'n kast schilderenquote:
Ik kan nu nog rustig denken, ik ga toch nog niet direct schilderen. Heb denk ik alleen maar waterverf in huis als ik dat al heb.quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:11 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Nee! Niet doen! Niet denken! Schilderen!
de Gamma???quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:11 schreef Troel het volgende:
Wanneer is er een schildermeet?? Dat we een groot stuk hout halen bij de gamma en allemaal een stuk schilderen
Waterverf kan ook leuk zijn hoorquote:Op donderdag 20 januari 2005 22:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik kan nu nog rustig denken, ik ga toch nog niet direct schilderen. Heb denk ik alleen maar waterverf in huis als ik dat al heb.
Tegen de tijd dat ik echt ga schilderen heb ik toch al weer andere ideeen enzo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |