Jazeker, speciaal voor jou!!quote:Op zondag 2 januari 2005 01:36 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het begint al gelijk goed...
Mannen in pak en vrouwen in vlees.
Ik weet niet waar het geschildert is, maar ik denk dat de stad willekeurig is.. Het gaat er om dat het een stad is bedoel ikquote:Op zondag 2 januari 2005 01:50 schreef De-oneven-2 het volgende:
Volgens mij zijn het vieze mannen en verdorven vrouwen...
Verder zie ik donkere steegjes, plompe gebouwen en 'n kroeg...
En toch doet het me aan Parijs denken...
Weltrusten mevrouwquote:Op zondag 2 januari 2005 01:56 schreef Sabrina1981 het volgende:
Ontzettend offtopic, maar weltruste heren
Ik begin nu toch wel langzaam van m'n stoel te glijden...quote:Op zondag 2 januari 2005 02:02 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik? Man, ik begin nu pas te leven...
Misschien kun je Gajus ergens vandaan trekken??quote:Op zondag 2 januari 2005 02:06 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dat ik 'm niet weet is nog tot daarentoe,
Geen idee hebben wie het zou kunnen zijn, is pas écht vervelend...
Nee, ben eigenlijk in een chat verwikkeld.., en dat al 2 en een half uur..quote:Op zondag 2 januari 2005 02:10 schreef De-oneven-2 het volgende:
Waarom ben je er nog dan?
Is opblijven een verplicht onderdeel van je "nieuwe functie" of zo?
Ja, in principe ben ik het met je eens Do2..quote:Op zondag 2 januari 2005 02:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
Jij liever dan ik.
Ik houd de digitale babbels al jaren kort en bondig...
Voor je het weet is de dag om en zijn je vingers krom.
Ik zeur niet, ik geniet op dit momentquote:Op zondag 2 januari 2005 02:24 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, in dat geval moet je niet zeuren, AR!
()
OllieA!!! Blij je weer te zien!!!quote:Op zondag 2 januari 2005 23:51 schreef OllieA het volgende:
Metropolis van George Grosz, en mijn dank voor het weer tot leven brengen van dit topic, AR.
En veel gelul toegewenst in 2005, AR en Do2.
Voor alle kunstminnende Fok!kers: veel inspiratie, creatie en/of degustatie in 2005.quote:Op maandag 3 januari 2005 17:33 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nu nog ff wachten tot Gajus weer boven water komt, want we hebben weer een nieuw plaatje nodig
Je laat ons toch niet in de steek he?quote:Op maandag 3 januari 2005 19:15 schreef Gajus het volgende:
[..]
Voor alle kunstminnende Fok!kers: veel inspiratie, creatie en/of degustatie in 2005.
PS: gelezen en geschreven vanuit kantoor, eigen PC voorlopig buiten werking.
PPS: heel fijn deze revival, maar kan voorlopig niet bijdragen.
Wat denk je zelf???quote:Op maandag 3 januari 2005 22:22 schreef De-oneven-2 het volgende:
Tenzij iemand me voor is, natuurlijk.
Pff, gelukkig, dan ga ik niet helemaal afquote:Op woensdag 5 januari 2005 11:31 schreef De-oneven-2 het volgende:
Meneer had, lees ik net, een enorme waardering voor de schilder Munch, trouwens...
Als ook voor van Gogh...
We kunnen dus gerust stellen dat de gelijkenis niet geheel op toeval berust, AR.
Lijkt idd al iets minder op Munchquote:Op woensdag 5 januari 2005 15:58 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het is zeker geen onbekende, nee.
Maar echte bekendheid en waardering genoot ie pas jaren later, met zijn transparante en dynamische werkjes; zoals deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Lijkt al iets minder op Munch, he....
Kennen jullie het zaaggeluid van een harde schijf? Ik heb dit onlangs beleefd en kan het niemand aanbevelen. Nu ik een nieuwe schijf en de basis-software heb geïnstalleerd, ben ik weer van de partij. Vooralsnog mondjesmaat want mijn vrije tijd gaat zitten in het herinstalleren van de overige software en mijn backups.quote:Op woensdag 5 januari 2005 17:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
... En Gajus laat me ook al in de steek
Maar wie was die Bram van Velde dan Do2?? Ik heb echt nog nooit van de beste man gehoordquote:Op donderdag 6 januari 2005 10:21 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nou, vrolijk was ie allerminst, Gajus. Zijn leven ging niet bepaald over rozen.
Schilderen was voor hem het leven ontvluchten; het enigszins draaglijk maken.
Maar het antwoord is natuurlijk correct.
De vrolijke schildersrol ter compensatie van de innerlijk verscheurde mens.quote:Op donderdag 6 januari 2005 10:21 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nou, vrolijk was ie allerminst, Gajus. Zijn leven ging niet bepaald over rozen.
Schilderen was voor hem het leven ontvluchten; het enigszins draaglijk maken.
Ik zie wel een opvallende gelijkenis tussen BvV en Do2. Vergelijk eens Do2´s forumberichten met de navolgende citaten van BvV: http://www.dekunsten.net/dk-citatenabstractekunst-velde.html .quote:Op donderdag 6 januari 2005 11:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
Maar wie was die Bram van Velde dan Do2?? ...
Misschien ben ik wat voorbarig, Do2 is tenslotte nog niet langs gekomen, maar ik ga bij deze vast roepen om een hint!?!quote:
Hint te vinden in de citaten van Bram van Velde. dit is ook een hint.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 09:32 schreef Automatic_Rock het volgende:
... maar ik ga bij deze vast roepen om een hint!?!
Hmm..quote:Op vrijdag 7 januari 2005 20:24 schreef Gajus het volgende:
[..]
Hint te vinden in de citaten van Bram van Velde. dit is ook een hint.
Natuurlijk niet. Dit is geschilderd door de bekendste exponent van de Franse Romantische School (eerste helft 19-de eeuw).quote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hmm..
Maar dit is toch niet gemaakt door een tijdgenoot van Bram van Velde?? toch?? ofwel??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |