abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_24304092
Hier hét topic om je vragen te stellen over Griekenland!
Ik vond er zoveel informatie over dat ik het tijd vond voor een centraal topic.
Dus stel hier je vragen, geef je adviezen en tips over Griekenland!
pi_24304755
Ik zal zelf trouwens even aftrappen....

Ik ben samen met mijn vriend pas 1x in Griekenland geweest maar we willen begin mei teruggaan.
In augustus 2003 zijn we 8 dagen naar Rhodos geweest, en we hebben het heel leuk gehad!
We zijn geen stappers, dus daar kan ik geen informatie over geven. Wel dat we Rhodos-stad erg sfeervol vonden, 's avonds mooi verlicht etc. We hebben een excursie gedaan naar Rhodos-stad zelf en naar Lindos. Ook zijn we een dagje gaan duiken met de Waterhoppers. Op zich beviel dat laatste ons wel, nadeel was wel dat we vonden dat er onder water weinig te zien was. Zelf zijn we een dag naar het waterpark geweest in Faliraki wat ik zelf misschien nog wel het leukste van de hele vakantie vond. Link :Waterpark in Faliraki.
Wat ons wel tegenviel was het aantal muggen. Heel veel muggen waren er dus. Ook was het overdag een graad of 38, goed vol te houden met genoeg water en het zwembad erbij. Alleen met weinig tot geen ventilatie in het appartement was het minder. 's Nachts dus minder goed geslapen.
Maar nog steeds vinden wij dit onze beste vakantie (hierna hebben we nog 2 vakanties gehad die er niet aan konden tippen, maar ook wel leuk waren).

Vraag voor nu is.......wij willen begin mei naar het vaste land van Griekenland. Athene dus etc. Dit is wat dan het eerste in me opkomt. Meer mensen ervaring met het vaste land van Griekenland? Temperatuur moet wel te doen zijn voor die tijd van het jaar, een graad of 22 geloof ik.
Maar wat is er te zien en te beleven? We willen een dag of 8 gaan, met het vliegtuig (natuurlijk) en willen max. 500 euro/persoon uitgeven. Is het te doen om alleen een ticket te boeken en voor de rest zelf dingen uit te zoeken of zouden jullie dat niet doen? Alvast bedankt....
pi_24311944
Geen ervaringen.

Al zou ik er wel graag heen willen natuurlijk. Mn tante is er vorig jaar geweest. Die zei dat het ergg warm was daar.
  vrijdag 31 december 2004 @ 10:43:38 #4
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_24314932
Een paar jaar geleden ben ik in mei twee weken in Griekenland geweest. Eerst een paar dagen in Athene gezeten en daarna met een auto richting Peloponessos. De route leidde ons langs Korinthe, Epidaurus, Nafplion, Mycene, langs de kust naar het zuiden, naar Mystras, via Mani naar Olympia en tenslotte dwars door Arcadië terug naar Athene. Bijna alles wat we reden werd aangeduid als "scenic route" en was dat predikaat vaak meer dan waard.

Mei is een ideale tijd. Temperatuur is aangenaam en alles staat in bloei.

Is de 500 E inclusief vlucht? De kosten in Griekenland kan je beperkt houden, bij ons zaten de kosten in de vlucht en de auto. Maar er zijn genoeg fly-drive aanbieidingen die redelijk geprijst zijn. Wij hadden geboekt via Elmar.nl, zowel vlucht als auto. Kosten vielen erg mee.
"want tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren." Willem Elsschot
pi_24320125
quote:
Op donderdag 30 december 2004 20:48 schreef Ikook het volgende:.wij willen begin mei naar het vaste land van Griekenland. Athene dus etc. Dit is wat dan het eerste in me opkomt. Meer mensen ervaring met het vaste land van Griekenland? Temperatuur moet wel te doen zijn voor die tijd van het jaar, een graad of 22 geloof ik.
Maar wat is er te zien en te beleven? We willen een dag of 8 gaan, met het vliegtuig (natuurlijk) en willen max. 500 euro/persoon uitgeven.
Hmm laat me eens kijken, je weet al de maand, lokatie en je wilt een bepaalde temperatuur en vervolgens ook een budget dat bij de reis moet passen.
Qua budget is mei nog net geen hoog seizoen. Mei kan aangenaam 25 C zijn, maar ook veel warmer. Het vaste land zal een eye opener zijn in vergelijk met Rhodos.
Om te beginnen is Athene een megapool, water uit de kraan absoluut niet drinken, tenzij je terstond dat in kombinatei van smogg ++ een zware verkoudheid wilt riskeren. Mooie stad, erg gemoderniseerd afgelopen decennia's. Beslist zien het oudheid kundig museum en de Akropolis.
Restaurant wijk Plaka is niks meer.
I.v.m. met de smog raad ik aan kort te verblijven in Athene en de reis te combineren met noord Griekenland (jullie willen 22 graden). De afstanden in Griekenland zijn echter zo groot dat bv Olympos gebergte al gauw een dag reizen is. Met 8 dagen is een uitstapje Oebia (vakantie schier eiland van Grieken zelf) meer realistisch.
  Moderator vrijdag 31 december 2004 @ 17:04:38 #6
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_24323223
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 14:33 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Met 8 dagen is een uitstapje Oebia (vakantie schier eiland van Grieken zelf) meer realistisch.
Voordat de TS zich een ongeluk zoekt: dit wordt in ons alfabet meestal geschreven als Evvia of Evvoia.
(Op de kaart recht boven Athene)
Zeer rustig, wildkamperen, prachtige kusten (pas wel op de zuigende werking van het water!).
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_24341743
Hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties! Ach....500 euro hoeft niet precies, als we voor 550 euro een veel betere vakantie hebben dan voor 450 euro, kiezen we wel voor het eerste.
Het komt er dus eigenlijk op neer dat je in Athene wel leuke dingen kunt zien, maar je er voor je gezondheid beter niet lang kan blijven? Wat we misschien wilden doen is een appartementje zoeken buiten Athene, maar wel zodanig dat we Athene goed kunnen bezoeken. Ook willen we in de omgeving van Athene wat gaan bekijken, maar we weten dus niet goed wat daar te zien is. Is dit alleen te doen per auto of zijn er veel reisorganisaties die excursies aanbieden in dit gebied? Heb nu gidsen van Neckermann, Holland International en OAD. OAD biedt in hun gids alleen maar reizen aan naar de eilanden, en echt reizen naar Athene en omgeving worden in alle drie de gidsen niet aangeboden. We willen wel op eigen houtje dingen kunnen uitzoeken, maar vinden het wel fijn om gewoon excursies te kunnen boeken bij de reisorganisatie. Ik denk zelf namelijk dat je meer uitkomt op een citytrip dan op een echte vakantie, en dit is niet de bedoeling. Is Kos voor ons misschien een betere optie? Ook hier is de temperatuur tussen de 20 en 25 graden in mei. Ook heb ik gedacht aan Halkidiki, ligt ook op het vasteland maar is misschien wat koeler omdat het wat noordelijker ligt? We zijn absoluut geen stappers, dus daar hoeven we al niet voor te gaan. We gaan voor een beetje lekker weer en om mooie (oude) dingen te bekijken. Verder lekker eten en zelf een beetje de boel verkennen is ook zeker iets voor ons. Maar om nou 8 dagen zelf met de auto rond te gaan rijden.......denk dat we liever een appartement oid boeken op een vaste plaats, en vanuit daar dingen gaan bekijken en doen. Phew........wat een verhaal weer! Moeilijk ben ik ook
pi_24341865
Ben net op elmar.nl geweest, maar zie in hun drop down list Griekenland niet vermeld staan... zijn ze misschien gestopt met het aanbieden van reizen naar Griekenland? Leek mij een beetje stug, maar ik zie Griekenland ook niet bij de 'zon'-vakanties staan....
  zaterdag 1 januari 2005 @ 23:05:27 #9
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_24346032
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 19:22 schreef Ikook het volgende:
Ben net op elmar.nl geweest, maar zie in hun drop down list Griekenland niet vermeld staan... zijn ze misschien gestopt met het aanbieden van reizen naar Griekenland? Leek mij een beetje stug, maar ik zie Griekenland ook niet bij de 'zon'-vakanties staan....
ik vergiste me: we hebben geboekt bij ebookers, niet bij elmar...
"want tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren." Willem Elsschot
pi_24360050
Haha kan gebeuren...........dan ga ik daar nu even heen!
pi_24360087
Ik vind Griekenland geweldig. Een leuke cultuur, warme, relaxede mensen.
Enige nadeel is dat ze rijden alsof ze allemaal hun rijbewijs op de plaatselijke markt hebben gekocht..
pi_24529818
Iemand ervaring met Ghania in West-Kreta? Schijnbaar is het een mooie plaats, en kun je vanuit daar goed de Samaria-kloof bezoeken en lopen. Waar heb je overnacht, hoeveel kostte het? Had je liever ergens anders gezeten?
pi_24530332
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 11:12 schreef Ikook het volgende:
Iemand ervaring met Ghania in West-Kreta? Schijnbaar is het een mooie plaats, en kun je vanuit daar goed de Samaria-kloof bezoeken en lopen. Waar heb je overnacht, hoeveel kostte het? Had je liever ergens anders gezeten?
Chania is wel een aardig stadje, maar volgens mij niet echt iets om langer dan een paar dagen te blijven. Als je de Samaria-kloof wilt lopen dan is het misschien wel handig om in Chania te overnachten, zodat je 's ochtends met de allereerste bus naar de kloof kunt reizen en de grote meute voorblijft. Het is echter niet noodzakelijk aangezien vanuit de meeste toeristische plaatsen elke dag touringcars rijden naar Samaria.

Als je in die buurt wat langer wilt blijven dan moet je maar eens wat info zoeken over Paleohora, Sougia of Plakias aan de zuidkust, Georgioupolis aan de noordkust of Falassarna aan de westkust van Kreta.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 19:48:16 #14
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24568415
even een tvptje in het topic van het mooiste land dat er is
OJAAJOH?
pi_25236889
Ik ga aankomende zomer met een aantal vrienden in Griekenland op vakantie. Een aantal van de jongens houdt meer van de natuur, terwijl de andere groep liever gaat stappen... Een dilemma dus; tenzij er een prachtig plekje bestaat waar beide tot de mogelijkheden behoren. Kan iemand mij hier verder mee helpen?

Ter informatie:
We zijn tussen de 19 - 21
We zoeken natuur en uitgaansgelegenheden
Het budget doet er niet toe (al moet het niet uit de klauwen lopen natuurlijk )

Zelf dachten we aan Kreta of Kos, maar misschien zijn er anderen die nog iets veel beters weten.
pi_25257247
Wat ik van de reisgidsen en de mensen van het reisburo weet is dat er op Kreta meer cultuur is dan op Kos, maar ook hier kun je goed stappen. Rethymnon is dan wel de bekendste stapplaats op Kreta, maar je kunt dus op Kreta ook andere leuke cultuurdingen gaan doen, zoals de kloof gaan lopen, de Samaria kloof heet ie volgens mij. Rhodos vond ik zelf qua cultuur heel mooi, hier kan ik wel uit eigen ervaring spreken. Maar ik ben geen stapperd, dus daar kan ik je niet mee helpen. Misschien kan iemand anders iets vertellen over stappen op Rhodos?
pi_25333412
Mijn vraag sluit min of meer aan op die van Olmo. Ik ga met een vriend (hij 21, ik 21) op vakantie(vertrek 11 augustus) en we weten al dat we naar Griekenland gaan, Kreta (evt. Rhodos) Wat we zoeken is:
- lekker relaxed, eten, drinken, bij zee, cafeetjes in de buurt, met auto eiland verkennen, geen gekke Salou-achtige dingen zoals in Chersonnissos. Welke plaats raden jullie ons aan???

Agios Nikolaos?
Rethymnon?
Stalis?
Piskopiano?
Malia?

Misschien heeft iemand ook nog ervaringen met Rhodos die hij of zij wil delen..?
pi_25339229
Wat je zegt klinkt veelbeloven Ikook. Ik denk dat het Kreta wordt... omdat je daar voor de echte stappers Chersonnissos hebt inderdaad... en voor de jongens die meer voor de natuur gaan ( ik oa..) kan je een beetje rondtrekken met een brommertje ofzo, of lekker wandelen.

Trouwens... in heel Griekenland stikt het van de caféetjes -Petor- dus maak je daar maar niet druk om. Als je niet bruut wilt uitgaan, een beetje van de natuurlijk wilt genieten en ook wat caféetjes wilt hebben kun je eigenlijk op elk middelgroot - groot eiland wel terecht denk ik.

Zelf ben ik op... kefalonia, paxos en corfu geweest (en het vaste land dan...) en alledrie de eilanden waren erg tof... Ik was trouwens wel iets jonger nog destijds.
  donderdag 3 maart 2005 @ 21:07:26 #19
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_25351859
ik ga dit jaar naar rhodos appartement majestic in rhodos-stad.
vertrek 17 juli voor 12 dagen.

stappen is wel wat minder massaal begreep ik. zolang dr op zn minst maar 1 gezellige tent is waar we vaker heen kunnen, dan is t al goed
pi_25351989
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 16:28 schreef -Petor- het volgende:
Mijn vraag sluit min of meer aan op die van Olmo. Ik ga met een vriend (hij 21, ik 21) op vakantie(vertrek 11 augustus) en we weten al dat we naar Griekenland gaan, Kreta (evt. Rhodos) Wat we zoeken is:
- lekker relaxed, eten, drinken, bij zee, cafeetjes in de buurt, met auto eiland verkennen, geen gekke Salou-achtige dingen zoals in Chersonnissos. Welke plaats raden jullie ons aan???

Agios Nikolaos?
Rethymnon?
Stalis?
Piskopiano?
Malia?
Rethymnon. Het stadje zelf is behoorlijk toeristisch, maar het is niet zoals Chersonnissos alleen maar op het toerisme gericht. Er leven ook nog Grieken...

Daarbij is het een perfecte uitvalsbasis richting het westen en het zuiden van het eiland, waar een hoop te verkennen valt.
  donderdag 3 maart 2005 @ 21:19:10 #21
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_25352092
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 21:13 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Rethymnon. Het stadje zelf is behoorlijk toeristisch, maar het is niet zoals Chersonnissos alleen maar op het toerisme gericht. Er leven ook nog Grieken...

Daarbij is het een perfecte uitvalsbasis richting het westen en het zuiden van het eiland, waar een hoop te verkennen valt.
Agia Galini op de zuidkust is ook mooi en rustig. Niet erg toeristisch, maar wel goede eet- en slaapgelegenheden. Het duurt vanaf Heraklion echter wel een halve dag voordat je er bent.
Master of my domain
pi_25353223
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 21:19 schreef Koobus het volgende:

[..]

Agia Galini op de zuidkust is ook mooi en rustig. Niet erg toeristisch, maar wel goede eet- en slaapgelegenheden. Het duurt vanaf Heraklion echter wel een halve dag voordat je er bent.
Ik stem voor Plakias. Een mooiere omgeving dan Agia Galini.
pi_25353464
Wij zijn in de herfst 8 dagen naar Stoupa geweest (vlak bij Kalamata).
Prachtig weer, tot wel 30 graden, lieve mensen en heel veel Ouzo!

Vanuit Kalamata gaan er veel excursies naar bv Olympia of Athene. Zelf een auto huren is leuker!
pi_25364178
Bedankt voor de tips. Agios Nikolaos (Oost) of Rethymnon(West) lijken mij de beste keuzes.
Bij A.N. ben je dan dicht bij eiland Spinalonga en bij Reth. weer dicht bij de Samariakloof, wel jammer dat dat zover uit elkaar ligt Maar is er verder nog iemand die me tips kan geven betreffende Kreta of Rhodos en de eerder genoemde plaatsen?
pi_25388559
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 10:43 schreef Scipio het volgende:
Een paar jaar geleden ben ik in mei twee weken in Griekenland geweest. Eerst een paar dagen in Athene gezeten en daarna met een auto richting Peloponessos. De route leidde ons langs Korinthe, Epidaurus, Nafplion, Mycene, langs de kust naar het zuiden, naar Mystras, via Mani naar Olympia en tenslotte dwars door Arcadië terug naar Athene. Bijna alles wat we reden werd aangeduid als "scenic route" en was dat predikaat vaak meer dan waard.
Dat is toevallig...ik wil precies hetzelfde gaan doen. 2 weken verblijf ik in Athene, daarna met de auto (als vriendin dat wil, zij heeft immers dr rijbewijs:P) richting Peleponessos. Is dat duur een auto huren??? Hoe beviel je Peleponessos je verder?
pi_25418545
Auto huren is niet goedkoop nee... houd er trouwens rekening mee dat je minstens twee jaar je rijbewijs moet hebben, alvorens je een auto mag huren (tenminste.. dat las ik ergens ofzo?)
  maandag 7 maart 2005 @ 23:40:39 #27
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25418677
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 23:21 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Dat is toevallig...ik wil precies hetzelfde gaan doen. 2 weken verblijf ik in Athene, daarna met de auto (als vriendin dat wil, zij heeft immers dr rijbewijs:P) richting Peleponessos. Is dat duur een auto huren??? Hoe beviel je Peleponessos je verder?
Van Athene richting Peloponesos en niet al teveel op de toeristische toer gaan is ook wel de ideale manier om echt iets van van Griekenland te zien.

Auto huren is ongeveer vanaf 30 euro per dag schat ik. (plus benzine natuurlijk).
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 8 maart 2005 @ 11:48:37 #28
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_25424764
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 23:21 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Dat is toevallig...ik wil precies hetzelfde gaan doen. 2 weken verblijf ik in Athene, daarna met de auto (als vriendin dat wil, zij heeft immers dr rijbewijs:P) richting Peleponessos. Is dat duur een auto huren??? Hoe beviel je Peleponessos je verder?
Auto huren is redelijk duur. Ik heb zo'n acht jaar geleden een auto gehuurd op Kreta en sloeg toen ook stijl achterover van de tarieven die ze toen hanteerden. Het zal niet goedkoper geworden zijn. Met name de verzekeringspremies zijn erg hoog, omdat veel Grieken rijden als gekken.
Master of my domain
pi_26529123
Kan iemand mij vertellen hoeveel ik ongeveer voor 1 pakje Marlboro/soortgelijk merk betaal in Griekenland?
pi_26538820
Leader sigaretten voor 1 euro die waren best aardig, bijna marlboro.

dat was in Kos tenminste
Not that we needed all that for the trip, but once you get into a serious drug collection, the tendency is to push it as far as you can.
pi_26538982
Vorig jaar koste een pakje marlboro ¤ 2,70 in het hoogseizoen.
pi_26623224
Iemand enig idee hoe het met het openbaar vervoer in Griekenland gesteld is, en dan met name de treinen? Dit in verband met een interrail vakantie naar Italië en Griekenland.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_26624515
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 18:03 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Iemand enig idee hoe het met het openbaar vervoer in Griekenland gesteld is, en dan met name de treinen? Dit in verband met een interrail vakantie naar Italië en Griekenland.
Voor zover ik weet kun je in Griekenland beter de bus nemen op langere afstanden. De trein is langzamer, en komt lang niet overal.

Ik vond het volgende kaartje, waar volgens mij alle treinverbindingen op staan:



http://www.greece101.com/(...)id50-did1-cid16.html
pi_26624854
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 18:52 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Voor zover ik weet kun je in Griekenland beter de bus nemen op langere afstanden. De trein is langzamer, en komt lang niet overal.

Ik vond het volgende kaartje, waar volgens mij alle treinverbindingen op staan:

[afbeelding]

http://www.greece101.com/(...)id50-did1-cid16.html
Er is ongeveer een week gepland voor Griekenland. Waarschijnlijk komen we met de boot in Patras aan en de bedoeling is om dan vooral aan de kust te zitten en misschien wat eilandjes te bezoeken. De overige anderhalve week is voor het reizen en het bezoeken van Italië.

Als ik dat zo op het kaartje zie kan je overigens nog wel een aardig eind komen. Iemand trouwens ervaringen met de Griekse spoorwegen verder?
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_26625501
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 19:05 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Er is ongeveer een week gepland voor Griekenland. Waarschijnlijk komen we met de boot in Patras aan en de bedoeling is om dan vooral aan de kust te zitten en misschien wat eilandjes te bezoeken. De overige anderhalve week is voor het reizen en het bezoeken van Italië.

Als ik dat zo op het kaartje zie kan je overigens nog wel een aardig eind komen. Iemand trouwens ervaringen met de Griekse spoorwegen verder?
Griekenland heeft ooit (1992) deel uitgemaakt van mijn Interrail, maar toen ben ik niet verder gekomen dan Corfu. Dus ervaring met de treinen in Griekenland heb ik niet. Van Patras naar Athene/Piraeus zal nog wel te doen zijn, en van daaruit kun je de boot pakken naar de Cycladen.
  zaterdag 30 april 2005 @ 22:09:33 #36
119357 Mauveen
passieve gebruiker
pi_26630030
zelf heb ik er geen ervaring mee, maar toen ik er was een paar jaar geleden zag ik wel veel jongeren die met de trein rondreisde en dan ff een paar daagjes op de camping kwamen. Geen eige ervaring, maar van horen zeggen is het best goed te doen.
pi_26630362
Nog twee topics gevonden over Griekenland:
island-hoppen in Griekenland
Treinen in Griekenland

Over dat eiland hoppen wordt onder andere gezegd dat je er wel de tijd voor moet nemen en rekening moet houden met vertragingen en dergelijke. Is het dus goed te doen om in een week naar Athene te gaan en dan de Cycladen te bezoeken of zijn er ook mooie eilanden in de buurt van Patras? Al is dat laatste overigens wel jammer omdat je dan Athene helemaal links laat liggen..
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_26688248
We zitten er over te denken om op een interrailtour door Europa ff een stop te maken in Nafplion, een heel mooi stadje in de Peloponessos. Alleen op internet zijn alleen maar dure hotels te vinden en op de hostel sites ook niks. Weet iemand of er in Griekenland iha en Nafplion in het bijzonder veel goedkope hostels/B&B te vinden zijn die je niet op internet of algemene reisgids tegenkomt?
  dinsdag 3 mei 2005 @ 21:34:17 #39
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_26709173
Griekenland heeft vooral boemeltreintjes die loeihard over gammele spoortjes rijden. Een hele belevenis. Treinen rijden weinig (sommige plaatsjes maar 3 op een dag) en vrijwel nooit op tijd. Maar het is wel een charmante manier om Griekenland te leren kennen. In 1994 ook niet echt duur, staat mij bij.

In Nafplion moeten ook goedkope hotels te vinden zijn, maar die zijn dan vaak zo arm dat ze er geen internetsite op na kunnen houden. Ik zou er gewoon heen gaan en daar zien.
Master of my domain
pi_26891325
Geld dat voor heel Griekenland? Ik zat eraan te denken om sowieso voor een paar dagen vanaf Nederland een hostel te boeken, zodat je in ieder geval voor een paar dagen een slaapplek hebt. En als je dáár dan bent, je kunt gaan zoeken naar een goedkoper iets.
Iemand hier zei dat er een hostel in Athene is voor ¤8.50 per nacht. Is dit goedkoop voor Griekenland, of kan het nóg goedkoper??? ( Ik ben en blijf een arme student natuurlijk )
pi_26894721
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:30 schreef Ska-te het volgende:

Iemand hier zei dat er een hostel in Athene is voor ¤8.50 per nacht. Is dit goedkoop voor Griekenland, of kan het nóg goedkoper??? ( Ik ben en blijf een arme student natuurlijk )
Ik ken er op Kreta één die slechts ¤7.50 per nacht kost. En waar het prima toeven is!

Ik denk dat het in Athene iets hoger ligt, richting de 10 euro per nacht. Buiten de plaatsen die veel chartertoeristen trekken zijn vaak ook wel goedkope kamers te vinden, een tweepersoonskamer voor zo'n 20 euro ofzo.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kozzmic op 10-05-2005 22:45:15 ]
pi_26895590
Zijn er eigenlijk eilanden in de Cycladen die echt aan te raden zijn, dus mooie natuur, cultuur en strand? Daar zijn we naar op zoek eigenlijk. Liefst met een leuke camping, maar als die hostels toch zo goedkoop zijn valt dat ook te overwegen.. Iemand goede tips?
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_26896223
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:42 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Zijn er eigenlijk eilanden in de Cycladen die echt aan te raden zijn, dus mooie natuur, cultuur en strand? Daar zijn we naar op zoek eigenlijk. Liefst met een leuke camping, maar als die hostels toch zo goedkoop zijn valt dat ook te overwegen.. Iemand goede tips?
Je zou eigenlijk naar Kreta moeten voor de combi natuur/cultuur/strand. En dan het liefst niet al te dicht bij populaire bestemmingen als Chersonnisos. Een beetje richting het zuiden en/of westen ofzo.

De Cycladen ken ik niet, tenminste alleen van horen zeggen. De meeste eilandjes zijn klein, en in de zomer afgeladen met toeristen. Naxos is volgens mij wel mooi, en Santorini schijnt een must-see te zijn (alleen niet om langer dan een dag of 2 te blijven).

Naxos: http://www.griekenland.net/index2.htm?naxos.htm~mainFrame
pi_26897040
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 22:00 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Je zou eigenlijk naar Kreta moeten voor de combi natuur/cultuur/strand. En dan het liefst niet al te dicht bij populaire bestemmingen als Chersonnisos. Een beetje richting het zuiden en/of westen ofzo.
We komen vanuit Athene en hebben eigenlijk slechts een week, dus Kreta ligt wat uit de richting. Daarom liever een eiland dichterbij, zoals Siros of inderdaad Naxos misschien..
quote:
De Cycladen ken ik niet, tenminste alleen van horen zeggen. De meeste eilandjes zijn klein, en in de zomer afgeladen met toeristen. Naxos is volgens mij wel mooi, en Santorini schijnt een must-see te zijn (alleen niet om langer dan een dag of 2 te blijven).

Naxos: http://www.griekenland.net/index2.htm?naxos.htm~mainFrame
Naxos ziet er inderdaad niet verkeerd uit, maar dat zal wel voor de meeste eilanden daar gelden.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_26897502
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 22:24 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

We komen vanuit Athene en hebben eigenlijk slechts een week, dus Kreta ligt wat uit de richting. Daarom liever een eiland dichterbij, zoals Siros of inderdaad Naxos misschien..
Je kan 's avonds de boot nemen, kom je 's ochtends vroeg aan. Heb je de ene dag nog alle tijd om Athene te bezichtigen, kun je de volgende dag al aan het strand van Zuid-Kreta liggen. Spaar je ook nog een overnachting uit!

Overtocht kost ongeveer 25 euro. Terug idem dito, je komt in alle vroegte in Athene aan, en je hebt vervolgens alle tijd om 's avonds de boot naar Italië in Patras te halen.

Wil je naar een Cyclade, informeer dan goed van te voren wat het eiland te bieden heeft. Je hebt ze van zeer toeristisch (Ios, Mykonos) tot meer cultuur/natuur/etc. (Naxos).

[ Bericht 2% gewijzigd door Kozzmic op 11-05-2005 00:13:10 ]
pi_26897807
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 22:35 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Je kan 's avonds de boot nemen, kom je 's ochtends vroeg aan. Heb je de ene dag nog alle tijd om Athene te bezichtigen, kun je de volgende dag al aan het strand van Zuid-Kreta liggen. Overtocht kost ongeveer 25 euro. Terug idem dito, je komt in alle vroegte in Athene aan, en je hebt vervolgens alle tijd om 's avonds de boot naar Italië in Patras te halen.

Wil je naar een Cyclade, informeer dan goed van te voren wat het eiland te bieden heeft. Je hebt ze van zeer toeristisch (Ios, Mykonos) tot meer cultuur/natuur/etc. (Naxos).
Met een nachtboot kom je inderdaad een heel eind en de kosten zijn eigenlijk ook een schijntje. Wat dat betreft zeker een mogelijkheid om te overwegen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pizza_Shooter op 10-05-2005 22:48:28 ]
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:17:27 #47
42436 errrrr
aka HaQDaQ
pi_26899091
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 22:42 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Met een nachtboot kom je inderdaad een heel eind en de kosten zijn eigenlijk ook een schijntje. Wat dat betreft zeker een mogelijkheid om te overwegen.
Zou idd leuk zijn dat
Maar weet jij toevallig welke maatschappij dat doet?
"What a splendid head, yet no brain."
"Why use Windows when there is a door?"
pi_26899425
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:17 schreef errrrr het volgende:

[..]

Zou idd leuk zijn dat
Maar weet jij toevallig welke maatschappij dat doet?
O.a. ANEK Lines en Minoan Lines. Zie voor linkjes http://www.ferries.gr/
pi_26954047
Athene werd ons afgeraden en dan zijn de Cycladen toch wel erg uit de richting. Vandaar dat we nu kijken naar de Ionische eilanden, ook in verband met de tijd komt dat beter uit.

Iemand toevallig ervaringen met het prachtige eiland Zakynthos?
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  donderdag 12 mei 2005 @ 19:39:58 #50
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_26954204
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:30 schreef Ska-te het volgende:
Geld dat voor heel Griekenland? Ik zat eraan te denken om sowieso voor een paar dagen vanaf Nederland een hostel te boeken, zodat je in ieder geval voor een paar dagen een slaapplek hebt. En als je dáár dan bent, je kunt gaan zoeken naar een goedkoper iets.
Iemand hier zei dat er een hostel in Athene is voor ¤8.50 per nacht. Is dit goedkoop voor Griekenland, of kan het nóg goedkoper??? ( Ik ben en blijf een arme student natuurlijk )
I nAthene heb ik ze niet goedkoper gezien, de meeste zijn toch vanaf een euro of 15. Maarre het hostel is prima te doen. Heb er zelf 2 maanden gezeten en zal over een maand daar ook weer 4 nachten er verblijven
pi_26955733
Misschien komen we elkaar dan zelf nog wel tegen

Zit het daar snel vol??Is het nodig om vanaf hier te boeken?
  zondag 15 mei 2005 @ 02:23:50 #52
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_27018512
Denk dat het rond deze tijd niet zo snel vol zal zitten. Je kan gewoon via de website boeken of anders in het Hostel zelf boeken terplekke. Alleen als je een stay-oke kaart heb betaal je de 8 euro, anders betaal je 2.50 p.n meer.

Hieronder wat pics. Ze zitten (nog) steeds in een verbouwing en vorig jaar augustus was er 1 kamer opgekapt. De rest ziet er uit als op de foto's. Wel eigen badkamer en een kluis, waar je alle spullen kunt droppen. En voor de rest ziet het er niet best uit, maar je went eraan en de kamer word wel elke dag schoongemaakt



pi_27018568
waar kun je het beste in Griekenland terrecht voor de Griekse mythologie?
pi_27487118
Ik zit eraan te denken om deze zomer naar Griekenland te gaan, meer bepaald naar Kreta. maar ik weet niet echt waar ik het best naartoe zou gaan.
Even mijn eisen op een rijtje zetten
- mooie stranden
- veel natuur
- cultuur
- ook wel een beetje stad
- stappen is niet echt van belang
- ik zou graag het palmenstrand vai, gramvoussa en de samariakloof bezoeken

Heb ergens gelezen dat Chania of zoiets best wel leuk is, iemand ervaringen?

groetjes
pi_27509766
Niemand???
pi_27641332
Kreta is een beetje dor en droog heb ik begrepen.
pi_27641906
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:42 schreef moon1702 het volgende:
Niemand???
Ik heb in het begin van het topic al een antwoord gegeven dat hier wel goed op aansluit...
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 12:14 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Chania is wel een aardig stadje, maar volgens mij niet echt iets om langer dan een paar dagen te blijven. Als je de Samaria-kloof wilt lopen dan is het misschien wel handig om in Chania te overnachten, zodat je 's ochtends met de allereerste bus naar de kloof kunt reizen en de grote meute voorblijft. Het is echter niet noodzakelijk aangezien vanuit de meeste toeristische plaatsen elke dag touringcars rijden naar Samaria.

Als je in die buurt wat langer wilt blijven dan moet je maar eens wat info zoeken over Paleohora, Sougia of Plakias aan de zuidkust, Georgioupolis aan de noordkust of Falassarna aan de westkust van Kreta.
Falassarna ligt vlakbij Gramvoussa. Het palmenstrand Vai ligt helemaal aan de oostkust van Kreta, een flink eind van de Samariakloof en Gramvoussa. Ik vraag me af of Vai zo interessant is, ben er zelf nooit geweest, maar heb van mijn ouders gehoord dat het niet zo bijzonder is. Wat palmboompjes bij elkaar en een hele hoop touringcars die er dagelijks massaal dagjesmensen uitspuwen. Preveli aan de zuidkust is wat dat betreft interessanter, ook wel druk met dagjesmensen maar de omgeving (palmbomen in een kloof aan de zuidkust, Preveli-klooster in de buurt) is mooier.

Ik zou als ik jou was wat rondtouren op de westelijke helft van het eiland. Paar dagen Chania (van daaruit Samaria bezoeken), paar dagen Falassarna (van daaruit een wandeltocht naar Gramvoussa maken), eventueel een paar dagen Paleohora (van daaruit kun je Elafonissi bezoeken, de zuidwest punt van Kreta), en een weekje Plakias (met o.m Preveli in de omgeving).
pi_27641968
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
Kreta is een beetje dor en droog heb ik begrepen.
De zomermaanden zijn wel aardig dor en droog. In de lente is het er echter verrassend groen, de natuur wordt o.m. gevoed door smeltwater van het sneeuw dat op de hoogste bergen van het eiland ligt.
pi_27642873
quote:
Op zondag 15 mei 2005 02:23 schreef _wie het volgende:
Denk dat het rond deze tijd niet zo snel vol zal zitten. Je kan gewoon via de website boeken of anders in het Hostel zelf boeken terplekke. Alleen als je een stay-oke kaart heb betaal je de 8 euro, anders betaal je 2.50 p.n meer.

Hieronder wat pics. Ze zitten (nog) steeds in een verbouwing en vorig jaar augustus was er 1 kamer opgekapt. De rest ziet er uit als op de foto's. Wel eigen badkamer en een kluis, waar je alle spullen kunt droppen. En voor de rest ziet het er niet best uit, maar je went eraan en de kamer word wel elke dag schoongemaakt
Ik heb inderdaad vandaag een mailtje van ze gekregen. Ze zeggen (natuurlijk) dat het hostel snel vol zit en boeken wel nodig is, maar ik doe het gewoon ter plekke, een paar dagen van tevoren, ik ben dan tochal in Athene zelf.
Ze hadden het ook over die stay-oke kaart. Is dat een soort lidmaatschap van die organisatie ofzo? ¤2.50 meer is opzich niet zo'n probleem vergeleken met de andere prijzen van hostels in Athene. Maarja toch tikt het wel aan per nacht. Kan ik nog aan zo'n kaart komen, en hoe?
Ik vertrek de 14e al, dus opzich snap ik wel dat het wat laat is
pi_27643411
We gaan dit jaar naar de Peloponnesos, in september. We zitten in het dorpje Koroni. Heb er al ontzettend veel zin in. Een auto huren en de omgeving verkennen; Mistras en Olympia moet de moeite waard zijn. Het schijnt dat de Peloponnesos nog ongerept is. Verlaten stranden... Geen massatoerisme... Heerlijk!
pi_27643502
quote:
Op zondag 5 juni 2005 13:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het schijnt dat de Peloponnesos nog ongerept is. Verlaten stranden... Geen massatoerisme... Heerlijk!
Ja klopt wel. Massatoerisme zit op de eilanden, Athene natuurlijk ook wel. Maar voor de rest....ik vond Kreta prachtig, maar doe mij toch maar liever het vasteland

In Delphi drie jaar geleden zag het er zelfs naar uit dat het vrij slecht ging met de locale horeca enz., maar dat kan ook zijn gekomen doordat we echt eind juli/begin aug. daar waren. Misschien loopt het toerisme daar in april/mei en sept/okt beter.
pi_27643853
In het boekje van de ANWB staat min of meer dat het idd niet zo goed gaat met de Peloponnesos wat betrefd het toerisme; de mensen geven zich af op de Albaneze gastarbeiders die willen worden betaald, ze zien liever toeristen die geld meebrengen. In dat boekje stond ook dat het buiten het hoogseizoen in de zomer nog rustiger is.

Zal ook wel goedkoop zijn daar? We zijn twee jaar geleden in Samos geweest in een minder toeristisch deel van het eiland en het was zooo goedkoop daar. Lekker uit eten met z'n tweeen met een voorgerecht, hoofdgerecht en een fles wijn zat je rond de 20 euro.
pi_27673882
Bedankt voor de tips Kozzmic! Ik denk er nog even over na. groetjes
  woensdag 8 juni 2005 @ 12:29:01 #64
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_27737568
Ha! precies het topic wat ik nodig heb

Mogelijk ga ik deze zomer, of liever gezegd in september weer eens r. Griekenland. Ben er zelf al vaak geweest (o.a. Rhodos en Kreta) maar m'n vriendin nog niet. Zoek nu eigenlijk een wat rustiger eiland waar je wel wat kan doen qua cultuur en dingen bekijken en waar je natuurlijk ook mooie stranden hebt om wat te relaxen. Beetje mix van rondtoeren en dingen doen en chillen dus.

Samos klinkt ok, iemand verder nog een specifieke tip? Zal het topic nog eens rustig op m'n gemak doorbladeren
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_27752718
www.rossholidays.nl

Probeer deze organisatie eens Horney Dorney. Dit jaar gaan we voor de tweede keer via deze organisatie op vakantie, ben er zeer tevreden over. Hebben appartementen op de rustige plekjes in Griekenland.
  donderdag 9 juni 2005 @ 14:22:11 #66
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_27774300
verrek, ik ben vroegah eens met m'n ma en m'n zusje met deze lui gegaan. Was inderdaad ok geregeld. Dat ik dat vergeten was, thanks voor de reminder
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_28255791
Ik ga over een weekje naar Rhodos, maar heb nog niet geboekt.

We willen graag midden in het uitgaancentrum zitten, maar we weten niet precies welk gedeelte van Rhodos dat is. Is dat het nieuwe centrum of het oude gedeelte bij de Mandraki haven? En waar vertrekken de bussen richting de mooiere stranden van het eiland?
pi_28256161
Bedoeling is om van de zomer een week Zakinthos (Ionische eilanden) aan te doen. Iemand toevallig ervaringen met dat eiland?
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  zondag 26 juni 2005 @ 22:24:41 #69
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_28256765
quote:
Op zondag 26 juni 2005 21:48 schreef schwa78 het volgende:
Ik ga over een weekje naar Rhodos, maar heb nog niet geboekt.

We willen graag midden in het uitgaancentrum zitten, maar we weten niet precies welk gedeelte van Rhodos dat is. Is dat het nieuwe centrum of het oude gedeelte bij de Mandraki haven? En waar vertrekken de bussen richting de mooiere stranden van het eiland?
barstreet zit in de nieuwe stad in het westen. oude centrum ligt aan de oostkant maar das toch maar 12 minuten lopen zoiets. ik ga dr over 3 weken heen
pi_28256985
quote:
Op zondag 26 juni 2005 22:04 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Bedoeling is om van de zomer een week Zakinthos (Ionische eilanden) aan te doen. Iemand toevallig ervaringen met dat eiland?
Ben er 2 jaar geleden geweest.

Heb er een prima tijd gehad. Op uitgaansgebied is het best gezellig. Er is niet heel erg veel keus dus misschien dat het snel gaat vervelen. Na 8 dagen had ik het iig wel een beetje gehad.

Nadeel vond ik wel dat er 90% Engelsen rondlopen. Niet dat ze heel vervelend waren maar het zijn niet mijn favoriete mede vakantiegangers.

Het strand van Laganas beviel trouwens goed. Wel effe opletten dat je die schildpadden niet voor de voeten loopt.
pi_28257762
quote:
Op zondag 26 juni 2005 22:32 schreef schwa78 het volgende:

[..]

Ben er 2 jaar geleden geweest.

Heb er een prima tijd gehad. Op uitgaansgebied is het best gezellig. Er is niet heel erg veel keus dus misschien dat het snel gaat vervelen. Na 8 dagen had ik het iig wel een beetje gehad.

Nadeel vond ik wel dat er 90% Engelsen rondlopen. Niet dat ze heel vervelend waren maar het zijn niet mijn favoriete mede vakantiegangers.

Het strand van Laganas beviel trouwens goed. Wel effe opletten dat je die schildpadden niet voor de voeten loopt.
Snelle reactie.

Uitgaan is op zich wel redelijk belangrijk, evenals het strand. Het is zeg maar bedoeld om even uit te rusten. Niks tegen Engelsen overigens, die kunnen we iig nog goed verstaan, dus das alleen maar meegenomen. Verder waren we inderdaad van plan om bij Laganas te gaan zitten vanwege het strand en de uitgaansgelegenheden.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_28258996
Ik vind het nadeel van Engelsen juist dat ze zo slecht verstaanbaar zijn. Zeker als ze gezopen hebben.

Toeristen uit andere landen spreken tenminste langzaam en duidelijk Engels. Ik had regelmatig dat ik met iemand aan de praat raakte en dat ik het maar opgaf omdat we elkaar gewoon niet verstonden.

Nadeel is ook dat zo goed als iedereen Engels is, dus dat iedereen er vanuit gaat dat jij dat ook bent.

Maar verder is het wel lachen hoor

Je hebt er een paar relaxede hotels die pal aan het strand en naast de barstreet zitten.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 20:55:25 #73
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_28397953
Mmm, misschien is hier iemand met een gouden tip?

Ik wil een vakantie naar Griekenland boeken maar zie echt door de bomen het bos niet meer!
Ben al eerder naar Kreta, Corfu, Kos, Rhodos geweest en wil iets nieuws. Niet daar waar het massa-toerisme is, maar meer het echte Griekenland-gevoel. Geen fly-drive oid, gewoon een vaste stek waarvandaan veel excursies mogelijk zijn. De rust, maar ook een stad(je) met "vertier" in de buurt (lees: op loopafstand)

Ik dacht aan:
Parga
Pelopenessos (maar dan: waar?)
Mykonos
??

Iemand ervaringen of tips?????

Mijn eigen inbreng is als volgt:
Ik kan Corfu erg aanraden. Het mooiste eiland dat ik tot nu heb gezien, zo groen, vol met bloemen. Veel moois te zien, leuke stadjes, heerlijk eten (waar niet in Griekenland eigenlijk?)
pi_28463325
Wat is lekker Grieks bier?
  maandag 4 juli 2005 @ 07:32:36 #75
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_28465894
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 20:55 schreef Quoi het volgende:
Mmm, misschien is hier iemand met een gouden tip?

Ik wil een vakantie naar Griekenland boeken maar zie echt door de bomen het bos niet meer!
Ben al eerder naar Kreta, Corfu, Kos, Rhodos geweest en wil iets nieuws. Niet daar waar het massa-toerisme is, maar meer het echte Griekenland-gevoel. Geen fly-drive oid, gewoon een vaste stek waarvandaan veel excursies mogelijk zijn. De rust, maar ook een stad(je) met "vertier" in de buurt (lees: op loopafstand)

Ik dacht aan:
Parga
Pelopenessos (maar dan: waar?)
Mykonos
??

Iemand ervaringen of tips?????

Mijn eigen inbreng is als volgt:
Ik kan Corfu erg aanraden. Het mooiste eiland dat ik tot nu heb gezien, zo groen, vol met bloemen. Veel moois te zien, leuke stadjes, heerlijk eten (waar niet in Griekenland eigenlijk?)
Ik ken alleen Mykonos, wat aan te raden is. Mooie stranden, leuke wit/blauw huisjes en een uitstekend nachtleven! Maar als je vanaf Mykonos excursies wilt doen, ik heb geen idee waarheen Ik ken het alleen van het uitgaansleven. Waarom geen combi met een ander eiland in de buurt, Santorini o.i.d?
pi_28473369
Als je massatoerisme wilt ontlopen niet naar Mykonos of Santorini gaan. Helemaal verpest door het toerisme.

Quoi, ben 2 jaar geleden op het eiland Samos geweest, heeft hele rustige plekjes en toch toeristische stadjes in de buurt. Heb het er geweldig naar m'n zin gehad. Misschien is Kokkari of Pythagorion iets voor jou. Wel toeristisch, maar niet té. Mooie baaien en een prachtig achterland met bergen en bossen. Wel voornamelijk kiezelstranden gezien daar, dus wel waterschoenen meenemen. Maar het was er echt prachtig.
pi_28474967
Wat pics van Samos:



Dit is Kokkari. Behalve dat het toeristisch is is ook een deel van het stadje nog echt van de Grieken. Je kunt lekker door die nauwe straatjes en steegjes dwalen. Je kunt in Kokkari vooral op terrasjes langs de boulevard zitten en uit eten, verwacht er geen grote discotheken. Maar dat vonden wij wel prima zo.



Je hebt op een heuvel met uitzicht over de zee bijna over al op Samos wel een oud kerkje. Heel mooi.



We zijn ook nog in de bergen gaan wandelen, heb je ook hele mooie panorama's op de zee. En van die bergdorpjes waar de tijd stil lijkt te hebben gestaan.
pi_28495232
Ja!! Vakantie naar Zakynthos geboekt! Wegens werk/opleiding kon het niet eerder dan dit, maar 16 juli zitten m'n vriendin en ik heerlijk 15 dagen in Vassilikos! Bewust gekozen voor een groene, rustige plek op het eiland.....iemand nog tips voor must-sees?
The Ataris - So Long, Astoria: "Life is only as good, as the memories we make"
pi_28497319
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 20:55 schreef Quoi het volgende:
Mmm, misschien is hier iemand met een gouden tip?

Ik wil een vakantie naar Griekenland boeken maar zie echt door de bomen het bos niet meer!
Ben al eerder naar Kreta, Corfu, Kos, Rhodos geweest en wil iets nieuws. Niet daar waar het massa-toerisme is, maar meer het echte Griekenland-gevoel. Geen fly-drive oid, gewoon een vaste stek waarvandaan veel excursies mogelijk zijn. De rust, maar ook een stad(je) met "vertier" in de buurt (lees: op loopafstand)

Ik dacht aan:
Parga
Pelopenessos (maar dan: waar?)
Mykonos
??
Toen ik twee jaar geleden in griekenland was ben ik 2 keer in Korinthe (het nieuwe aan zee, niet het oude kleine dorpje met de bekende apollotempel enzo) geweest en dat was toen erg leuk. Niet super toeristisch, maar veel locals. Het griekenland gevoel was daar top!
Heel gezellig centrum met veel cafetje's enzo. Eigenlijk vond ik het daar leuker als in Athene, waar ik verbleef. Vanuit korinthe is het goed te doen om diverse hot spots op het vasteland van griekenland te bekijken.
Ik heb echter geen idee of er reizen worden aangeboden naar korinthe..
  woensdag 20 juli 2005 @ 21:02:13 #80
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_28987569
Thnx voor de tips!

Vandeweek onze vakantie geboekt, de reis gaat naar Samos!! We gaan naar Kokkari, hotel Venus. Zin in!!!!!!!!

Beetje een karig topic-je op dit moment. Geen Griekenland-gangers deze zomer????????????
  donderdag 21 juli 2005 @ 09:29:30 #81
1175 Duckman
Is me er eendje
pi_29001501
Afgelopen lente zijn wij ook naar Samos geweest. Da's toch wel mijn favoriete eiland : mooie natuur, geen massatoerisme, gezellige stadjes, goede wegen, leuke mensen (lokale bovelking). Wij gaan het liefst naar Pythagorion. Vooral 's avonds is dat gezellig, met veel restaurantjes aan de boulevard (haventje) en in de straatjes erachter, leuke cocktailbars, veel gezelligheid.

Samos verkennen is prima te doen op een scooter, maar met een auto is het helemaal leuk. Via de hoofdwegen (geasfalteerd) kom je in alle dorpjes. Vooral de bergdorpjes zijn erg leuk (en vooral goedkoop met eten).
"Dat de geschiedenis zich herhaalt, is vooral daarom zo leerzaam, omdat zij zich nooit op dezelfde wijze herhaalt. Men kan dus even goed beweren, dat de geschiedenis altijd weer nieuw is." - Simon Vestdijk
pi_29020745
quote:
Op maandag 4 juli 2005 00:45 schreef Saekerhett het volgende:
Wat is lekker Grieks bier?
Mythos!!!!!!!!

Ennuh geen Griekenlandgangers?? Ben net een week terug van een maand rondreizen door Griekenland. In 1 woord geweldig. Ben op Santorini, Ios, Paros, Aegina en Athene geweest. Zoveel meegemaakt, zoveel mensen ontmoet...zucht..nederland zuigt...

[ Bericht 28% gewijzigd door Ska-te op 21-07-2005 21:36:18 ]
  donderdag 21 juli 2005 @ 21:47:28 #83
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_29021865
Oeh wat heerlijk man......

En wat sprong eruit tijdens je reis?
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 21:08 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Mythos!!!!!!!!

Ennuh geen Griekenlandgangers?? Ben net een week terug van een maand rondreizen door Griekenland. In 1 woord geweldig. Ben op Santorini, Ios, Paros, Aegina en Athene geweest. Zoveel meegemaakt, zoveel mensen ontmoet...zucht..nederland zuigt...
  donderdag 21 juli 2005 @ 21:47:52 #84
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_29021875
ergens iets andersom......
pi_29025480
Wat sprong eruit....uhm...wat er ECHT uitsprong was eigenlijk wat minder leuk, maar een goed verhaal om te vertellen hahaha (en nu kan ik erom lachen)
Ik ging met 2 gasten uit Amerika naar Ios, de tweede dag huurden we een auto om het eiland te bekijken. Na 2 uur als idioten gereden te hebben langs afgronden begaf de auto het. 1 Uur gewacht op die gasten van het verhuurbedrijf, ze ramden op de accu met een grote steen en voilá de auto deed het weer. maar dat is nog niet alles....We belandden op een 'verlaten' strandje en we kregen het briljante idee om mij te laten rijden. For the record : Ik had nog NOOIT eerder gereden. Maar het viel allemaal best mee, die gasten zeiden dat ik nog best goed reed ook, dus wij de bergen in. 1e keer ging perfect, dus waarom geen tweede keer. Op een gegeven moment kwam er een ontzettend scherpe en stijle bocht naar links, ik kon hem wel aan dacht ik...maar voordat ik het wist had ik mn stuur tever gedraaid en belandden we in de vangrail....

We verzonnen allerlei smoezen om eronderuit te komen, maar puntje bij paaltje moesten we ¤2500 euro dokken, delen door 3 dus reken maar uit...Op het moment dacht ik dat ik NOOIT van dat eiland af zou komen, maar alles is goedgekomen

Buiten dat heb ik echt zo ontzettend veel meegemaakt, zoveel gezien, gedaan, en ook vooral helemaal NIETS gedaan dat ik het gewoon niet allemaal kan beschrijven Op de meeste eilanden gaat het echt alleenmaar om feesten, zeker op Ios. Er zijn ook dingen te zien (op Santorini bv. de vulkaan, red beach, black beach, white beach en de hot springs ; rode zee doordat er zoveel zwavel in het water zit) Maar wil je echt tempels zien moet je meer naar het vasteland gaan of de Peleponessos. Hoewel op Aegina stond een van de meest mooie tempels die Griekenland nog heeft, de tempel van Aphaia, echt supermooi

Maargoed...zoveel te vertellen..Athene is ook erg gaaf en erg veel te zien. Ik ben er alleen al snel weggegaan omdat ik de drukte niet langer trok dan 3 dagen maar beschouwde het wel als 'thuisbasis'. Dat hostel is trouwens super: backpackers Hostel in Makristreet. ...uhm ja
pi_29064748
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 21:08 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Mythos!!!!!!!!

Ennuh geen Griekenlandgangers?? Ben net een week terug van een maand rondreizen door Griekenland. In 1 woord geweldig. Ben op Santorini, Ios, Paros, Aegina en Athene geweest. Zoveel meegemaakt, zoveel mensen ontmoet...zucht..nederland zuigt...
Ben er inmiddels achter ja

Zit nu in Griekenland in Athene, tis lekker warm hier, en het bevalt prima. We zijn ook al met de ferry geweest, nooit geweten dat die dingen zo luxe waren
pi_29068677
Hahah met welke ben je geweest?? Blue star heeft gewoon fucking roltrappen bij binnenkomst, maar je kan er nergens slapen (die klotestoelen), Hellenic Seaways vond ik beter, omdat je op die banken kan slapen (of een vloer met vlooien:S) maar je hebt wel bij elk eiland een vaag x-files muziekje:P

waar slaap je??hostel?
pi_29090342
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 19:29 schreef Ska-te het volgende:
Hahah met welke ben je geweest?? Blue star heeft gewoon fucking roltrappen bij binnenkomst, maar je kan er nergens slapen (die klotestoelen), Hellenic Seaways vond ik beter, omdat je op die banken kan slapen (of een vloer met vlooien:S) maar je hebt wel bij elk eiland een vaag x-files muziekje:P

waar slaap je??hostel?
De ouders van een kameraad wonen in Griekenland, zodoende zijn we daar

We zijn idd met Helenic Seaways gegaan, naar Poros en terug de volgende dag. Die heeft ook roltrappen Dik luxe allemaal, en dat voor 17 euro heen en terug (totaal 5,5 uur reistijd dacht ik).

Ik zit er nog tot donderdag, dan weer terug naar Olland, terug naar de 19 graden en regen
pi_29090544
Hellenic Seaways roltrappen?? Vaag, ik ben ongeveer 8x met die boot gegaan en geeneen had roltrappen
In ieder geval, ik heb met je te doen....Ik ben nu een week terug en nog steeds niet gewend. Niet aan het weer, niet aan de mensen en bovendien is er helemaal niets veranderd hierzo
Hoelang ben je er nu geweest?
  zondag 24 juli 2005 @ 18:59:11 #90
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_29091161
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:25 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

De ouders van een kameraad wonen in Griekenland, zodoende zijn we daar

We zijn idd met Helenic Seaways gegaan, naar Poros en terug de volgende dag. Die heeft ook roltrappen Dik luxe allemaal, en dat voor 17 euro heen en terug (totaal 5,5 uur reistijd dacht ik).
das cheap. Ik moest bijna 40 euro betalen om met de Flying Dolphins naar Mykonos te gaan en dan nog wel met de langzame boot, reistijd 6,5 uur.....heen

Ook een dag Heydra was rond de 35 euro, weer met Flying Dolphins, nu wel een snellere ferry genomen
pi_29092359
Volgens interrailnet.com moeten jongeren toestemming hebben van hun ouders om het land te verlaten:
quote:
Minors travelling alone are required to produce a written authorisation to exit their country signed by their parents.
Bron

Alleen dat is eigenlijk de enige site waar ik dat terug kan vinden, bovendien is 'written authorisation' ook niet bepaald duidelijk. Bedoelen ze daar een formulier mee of wat anders?

Iemand enig idee?
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  maandag 25 juli 2005 @ 21:06:41 #92
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_29122642
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 21:02 schreef Quoi het volgende:
Thnx voor de tips!

Vandeweek onze vakantie geboekt, de reis gaat naar Samos!! We gaan naar Kokkari, hotel Venus. Zin in!!!!!!!!

Beetje een karig topic-je op dit moment. Geen Griekenland-gangers deze zomer????????????
meldt, ook Kokkari Samos
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_29124812
quote:
Op zondag 24 juli 2005 19:34 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Volgens interrailnet.com moeten jongeren toestemming hebben van hun ouders om het land te verlaten:
[..]

Bron

Alleen dat is eigenlijk de enige site waar ik dat terug kan vinden, bovendien is 'written authorisation' ook niet bepaald duidelijk. Bedoelen ze daar een formulier mee of wat anders?

Iemand enig idee?
Griekse consulaat vandaag gebeld en volgens hen was het niet nodig, dus dat zal dan wel..
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_29164054
Gaan er nog mensen naar Athene deze zomer (ik woon daar nu een paar jaar) die onder het genot van een biertje wat reistips willen krijgen?
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:54:19 #95
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_29171107
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:44 schreef rameijer het volgende:
Gaan er nog mensen naar Athene deze zomer (ik woon daar nu een paar jaar) die onder het genot van een biertje wat reistips willen krijgen?
Oeh....nee helaas, anders hield ik me aanbevolen!

Werk je er een aantal jaar ofzo?
pi_29171533
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:44 schreef rameijer het volgende:
Gaan er nog mensen naar Athene deze zomer (ik woon daar nu een paar jaar) die onder het genot van een biertje wat reistips willen krijgen?
Telaat waar woon je precies?
pi_29172237
Nee, geemigreerd

Ik woon in de noordelijke buitenwijken (bij Agios Stefanos)...

Geef hier maar een gil als je weer deze kant opkomt
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  woensdag 27 juli 2005 @ 18:24:02 #98
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_29176920
Ik ga volgend jaar weer heen, ben net afgelopen juni geweest.
pi_29177903
Ik zou graag met mn vriendin een weekje een Grieks eiland doen. We vragen ons af of het mogelijk is een vlucht te boeken@Athene, een boot te nemen naar een rustig eilandje, uitgaansleven is onbelangrijk, zonder een hotel te reserveren? Daar dan een weekje rondtrekken, met brommertje ofzo,.. Heeft er iemand ervaring in vakantie op de griekse eilanden zonder een kamer te boeken in je eigen land?
  woensdag 27 juli 2005 @ 22:31:24 #100
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_29185022
Ja dat is vrij gemakkelijk te doen. Ferries vanaf Pireaus/Rafina genoeg naar de eilanden. Vaak staan er mensen die hotels hebben aan de poort te wachten om je een kamer aan te bieden en anders zijn er wel plaatselijke bureautjes die je aan een hotel kunnen helpen. Let wel op wanneer je gaat, als Griekenland zelf vakantie viert is het een stuk moeilijker om ter plekke nog wat te regeleb
pi_29186453
Agios Stefanos, eindhalte van de rooie metrolijn als ik het goedheb Volgend jaar ben ik vast weer een paar dagen in Athene (en Griekenland) te vinden, dus dan hoor je het wel

En inderdaad, het is vrij makkelijk om niets te boeken en toch wat te vinden. Als je lang neezegt daalt de prijs ook nogeens met ongeveer de helft Het staat er helemaal vol met mensen die jou in hun hotel/camping willen hebben. Behalve op Aegina, daar stond helemaal niemand. Maar ookal staat er niemand, een hotel heb je echt zo. Al zou ik wel thuis wat adressen opschrijven van plaatsen die je wel okee lijken. Voor het geval dat.
pi_29195270
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 22:31 schreef _wie het volgende:
Ja dat is vrij gemakkelijk te doen. Ferries vanaf Pireaus/Rafina genoeg naar de eilanden. Vaak staan er mensen die hotels hebben aan de poort te wachten om je een kamer aan te bieden en anders zijn er wel plaatselijke bureautjes die je aan een hotel kunnen helpen. Let wel op wanneer je gaat, als Griekenland zelf vakantie viert is het een stuk moeilijker om ter plekke nog wat te regeleb
Is inderdaad goed te doen. Houd er wel rekening mee dat de meeste Grieken vrij nemen/krijgen rond 15 augustus, dus eigenlijk de hele maand augustus zullen er veel Grieken op de eilanden zitten. In Athene is het dan ongelooflijk rustig: je kan dan op straat voetballen (Omonoia en Syntagma)
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_29195359
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:13 schreef Ska-te het volgende:
Agios Stefanos, eindhalte van de rooie metrolijn als ik het goedheb Volgend jaar ben ik vast weer een paar dagen in Athene (en Griekenland) te vinden, dus dan hoor je het wel
De metro (de Grieken noemen het Trenno, trein) rijdt van Kifisia naar Piraeus v.v.

Er is wel een andere trein (een trein zoals wij die kennen) met een halte in Agios Stefanos, maar die rijdt van Halkida (Euboia, Evia) naar Athene v.v.
quote:
En inderdaad, het is vrij makkelijk om niets te boeken en toch wat te vinden. Als je lang neezegt daalt de prijs ook nogeens met ongeveer de helft
Afdingen is een volkssport
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_29203804
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 10:59 schreef rameijer het volgende:
De metro (de Grieken noemen het Trenno, trein) rijdt van Kifisia naar Piraeus v.v.

Er is wel een andere trein (een trein zoals wij die kennen) met een halte in Agios Stefanos, maar die rijdt van Halkida (Euboia, Evia) naar Athene v.v.
Hmz, maar tegenwoordig heb je 3 metro's. Waarvan 1 van Kiffisia naar Pireus(groen) (mijn vader woont in Maroussi). 1 Van en naar het vliegveld(blauw) en die rooie die ook langs/naar Agios Stefanos rijdt.
Maar waar ging het ookalweer over
  maandag 8 augustus 2005 @ 13:37:57 #105
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_29502254
Ik ga vanmiddag mijn ticket ophalen. Vlieg vrijdag naar Samos!

Ben mijn smaakpapillen alvast even aan het voorbereiden........als ik dat vliegtuig uitstap RUIK ik gewoon Griekenland, weet je?
pi_29518797
* MrWizzel meldt zich ook als Griekenland-ganger... Afgelopen zaterdag hebben we een 15-daagse fly-drive geboekt voor de Peloponessos. We starten op 22 augustus vanuit Kalamata en gaan dan linksaf via de kust richting Olympia, Delphi, Athene, Korinthe, Nafplion, Sparta en nog veel meer....
Ik heb er echt heel erg veel zin in, maar ben nu al bang dat ik te weinig tijd ga hebben om alle indrukken goed op me in te laten werken. Ik denk dat ik maar snel even wat meer geheugen voor mijn digitale camera ga halen

Iemand nog do's en don'ts voor mijn reisbestemming? Ik ben nog nooit in Griekenland geweest, laat staan op het vasteland... hoe is het wegennetwerk daar en staat alles goed aangegeven? En de invalswegen in Athene, is dat een beetje te doen?

[ Bericht 2% gewijzigd door MrWizzel op 09-08-2005 12:39:13 ]
pi_29519634
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 12:33 schreef MrWizzel het volgende:
* MrWizzel meldt zich ook als Griekenland-ganger... Afgelopen zaterdag hebben we een 15-daagse fly-drive geboekt voor de Peloponessos. We starten op 22 augustus vanuit Kalamata en gaan dan linksaf via de kust richting Olympia, Delphi, Athene, Korinthe, Nafplion, Sparta en nog veel meer....
Ik heb er echt heel erg veel zin in
Kan ik me voorstellen; is een erg mooie route. Vorig jaar nog heb ik met mijn ouders een soortgelijke reis gemaakt met de auto maar dan in omgekeerde volgorde.

Als je nog tips wilt hebben voor leuke plaatsjes onderweg zeg je het maar...

(ik kom al ruim 20 jaar in Griekenland en woon er nu zo'n 4.5 jaar)
quote:
, maar ben nu al bang dat ik te weinig tijd ga hebben om alle indrukken goed op me in te laten werken. Ik denk dat ik maar snel even wat meer geheugen voor mijn digitale camera ga halen
Dat zou ik zeker doen! Ik maak zelf elk weekend nog vele foto's; de bergen zijn echt super!
quote:
Iemand nog do's en don'ts voor mijn reisbestemming? Ik ben nog nooit in Griekenland geweest, laat staan op het vasteland... hoe is het wegennetwerk daar
Slecht...vooral buiten de drukste wegen.
quote:
en staat alles goed aangegeven?
Het staat soms wel aangegeven maar of het dan ook klopt...

Serieus: je moet echt een gedetailleerde wegenkaart hebben. En zelfs dan zul je nog gauw verkeerd reizen...
quote:
En de invalswegen in Athene, is dat een beetje te doen?
Die zijn vanwege de Olympische Spelen enorm verbeterd. Vooral de nieuwe ringweg en het weghalen van stoplichten en opheffen van kruisingen heeft grote invloed gehad. In het centrum is het nog altijd druk maar verder is het echt opgeknapt.
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_29537535
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 13:51 schreef rameijer het volgende:

Als je nog tips wilt hebben voor leuke plaatsjes onderweg zeg je het maar...
Ik sta open voor suggesties; zoals ik al zei ben ik nog nooit in Griekenland geweest...
quote:
Slecht...vooral buiten de drukste wegen.
Nou ja, we zijn wel wat gewend en gelukkig hoef ik er niet met mijn eigen auto te rijden maar krijgen we een huurauto van Hertz, wat toch wel een gerenommeerd autoverhuurbedrijf is, volgens mij.
quote:
Het staat soms wel aangegeven maar of het dan ook klopt...

Serieus: je moet echt een gedetailleerde wegenkaart hebben. En zelfs dan zul je nog gauw verkeerd reizen...
Ik was sowieso al van plan om in NL al een goede kaart te kopen; we laten ons verder wel verrassen door wat we op onze weg vinden. Wel jammer dat mijn vriendin niet erg goed is in kaartlezen, maar goed....
quote:
Die zijn vanwege de Olympische Spelen enorm verbeterd. Vooral de nieuwe ringweg en het weghalen van stoplichten en opheffen van kruisingen heeft grote invloed gehad. In het centrum is het nog altijd druk maar verder is het echt opgeknapt.
Ja, dat had ik ook al ergens gelezen, dat de infrastructuur voor de OS op de schop is genomen wat een hele verbetering is; goed om te lezen van een echte kenner dat het ook werkelijk zo is.

Bedankt voor al je info, en zoals ik al zei sta ik zeker open voor suggesties voor wat betreft leuke plaatsjes, restaurantjes, bezienswaardigheden en andere activiteiten
pi_29537797
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:25 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

De ouders van een kameraad wonen in Griekenland, zodoende zijn we daar

We zijn idd met Helenic Seaways gegaan, naar Poros en terug de volgende dag. Die heeft ook roltrappen Dik luxe allemaal, en dat voor 17 euro heen en terug (totaal 5,5 uur reistijd dacht ik).

Ik zit er nog tot donderdag, dan weer terug naar Olland, terug naar de 19 graden en regen
5.5 uur reistijd???? Wat extreem lang, ik had het veel korter verwacht. Ik ben net terug van een zeilvakantie daar en ben o.a ook op Poros geweest; voor ons was het 2 dagen zeilen naar Athene, maar we zaten in een relatief kleine boot. Die ferry's die voorbij gingen hadden echt een rotvaart... ik dacht echt dat je in een uur, anderhalf al in Athene zou moeten zijn.
pi_29539655
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 12:38 schreef Broodbeleg het volgende:

[..]

5.5 uur reistijd???? Wat extreem lang, ik had het veel korter verwacht. Ik ben net terug van een zeilvakantie daar en ben o.a ook op Poros geweest; voor ons was het 2 dagen zeilen naar Athene, maar we zaten in een relatief kleine boot. Die ferry's die voorbij gingen hadden echt een rotvaart... ik dacht echt dat je in een uur, anderhalf al in Athene zou moeten zijn.
Volgens mij is het een uur met de Flying Dolphin en 2 uur met de gewone ferry?
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  woensdag 10 augustus 2005 @ 18:53:17 #111
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_29542867
Volgens mij is Poros 1-2 uur ( tussen Hydra en Aegina in) en Paros (by Naxos) 5,5 uur
pi_29554605
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 18:53 schreef _wie het volgende:
Volgens mij is Poros 1-2 uur ( tussen Hydra en Aegina in) en Paros (by Naxos) 5,5 uur
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_29557106
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 12:09 schreef MrWizzel het volgende:

[..]

Ik sta open voor suggesties; zoals ik al zei ben ik nog nooit in Griekenland geweest...

[..]

Bedankt voor al je info, en zoals ik al zei sta ik zeker open voor suggesties voor wat betreft leuke plaatsjes, restaurantjes, bezienswaardigheden en andere activiteiten
Zo, ik heb even de tijd genomen met een kaart in de hand om wat leuke plekken op te zoeken:

Kalamata richting Olympia (van Kypirissia tot Pyrgos 1 groot zandstrand!):
Kalamata (stad+strand) - Koroni (stadje) - Finikountas (strand) - Methoni (kasteel) - Pilos (stadje) - Marathopoli (hotels+eten) - Giannitsohori (tussen Kypirissia en Zaharo: Camping Apollo Village) - Kakovatos (eten) - Kaiafas (bron)

Olympia richting Delphi:
Olympia (musea) - Patra (winkels) - Rio/Antirio (brug) - Nafpaktos (stadje+eten+strand) - Galaxidi (stadje+eten)

Delphi richting Athene (mooie route!):
Arahova (stadje+bergen)

Athene richting Korinthe:
Athene (teveel om op te noemen!) - Loutraki (bron/strand/casino) - Isthmos (kanaal/brug)

Korinthe richting Nafplio:
Akrokorinthos (musea) - Epidavros en/of Mykines (musea)

Nafplio richting Sparta:
Nafplio (eten+winkels+stad) - Tolo (eten+clubs)

Sparta - Kalamata:
Sparta (stad+musea) - eventueel Leonidio (strand+eten)/Gythio (stadje+winkels)/Stoupa (strand+eten)

Als je meer gedetailleerde informatie wilt hebben laat je het maar weten
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_29558554
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 12:02 schreef rameijer het volgende:

[..]

Zo, ik heb even de tijd genomen met een kaart in de hand om wat leuke plekken op te zoeken:

Kalamata richting Olympia (van Kypirissia tot Pyrgos 1 groot zandstrand!):
Kalamata (stad+strand) - Koroni (stadje) - Finikountas (strand) - Methoni (kasteel) - Pilos (stadje) - Marathopoli (hotels+eten) - Giannitsohori (tussen Kypirissia en Zaharo: Camping Apollo Village) - Kakovatos (eten) - Kaiafas (bron)

Olympia richting Delphi:
Olympia (musea) - Patra (winkels) - Rio/Antirio (brug) - Nafpaktos (stadje+eten+strand) - Galaxidi (stadje+eten)

Delphi richting Athene (mooie route!):
Arahova (stadje+bergen)

Athene richting Korinthe:
Athene (teveel om op te noemen!) - Loutraki (bron/strand/casino) - Isthmos (kanaal/brug)

Korinthe richting Nafplio:
Akrokorinthos (musea) - Epidavros en/of Mykines (musea)

Nafplio richting Sparta:
Nafplio (eten+winkels+stad) - Tolo (eten+clubs)

Sparta - Kalamata:
Sparta (stad+musea) - eventueel Leonidio (strand+eten)/Gythio (stadje+winkels)/Stoupa (strand+eten)

Als je meer gedetailleerde informatie wilt hebben laat je het maar weten
Alvast hartstikke bedankt

Ik zal eerst zelf eens gaan surfen op internet en wat boekjes en zo gaan bekijken, maar als ik daarna nog meer vragen heb, zal ik zeker niet schromen om ze hier te stellen.
Nogmaals bedankt voor je hulp en tips tot zo ver, you are appreciated
pi_29600345
We hebben vanuit Nederland voor 3 dagen een auto gehuurd (we gaan naar Koroni, Peloponnesos), en willen dan Olympia, Mistras (Byzantijnse ruinestad) Epauderus en Naflio gaan bekijken.

Nog 3 weekjes, en dan gaan we. Heb er superveel zin in, het geeft zo'n heerlijk gevoel weer in Griekenland te zijn!
pi_29991347
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 12:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
We hebben vanuit Nederland voor 3 dagen een auto gehuurd (we gaan naar Koroni, Peloponnesos), en willen dan Olympia, Mistras (Byzantijnse ruinestad) Epauderus en Naflio gaan bekijken.

Nog 3 weekjes, en dan gaan we. Heb er superveel zin in, het geeft zo'n heerlijk gevoel weer in Griekenland te zijn!
Kan je nagaan als je er woont

Zomer van mei tot en met oktober
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_29991410
Zakynthos was erg mooi, alleen wat aan de warme kant.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_29998042
Wanneer was je daar? Ik was vorige week in Kefalonia en daar was het ook lekker warm
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_29998435
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:33 schreef rameijer het volgende:
Wanneer was je daar? Ik was vorige week in Kefalonia en daar was het ook lekker warm
10 t/m 14 augustus, niet erg lang dus. We zaten echter in Laganas en het enige wat je daar dus kon doen was uitgaan, op het strand liggen of in zee zwemmen. Dat is wel even leuk, maar ik ben toch meer van de wat actievere vakanties.

Zakynthos was wel schitterend trouwens, alleen kun je om wat van het eiland te zien beter in het voorjaar gaan omdat alles dan ook in bloei is enzo.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_30070085
Of in september, dan is het minder heet en druk. Maar dan waait het wel meer en zijn vooral de nachten koel...
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_30088072
Hoe is het in september op de Peloponnesos? Ben twee jaar geleden in Samos geweest en daar werd het in september overdag nog max. 30 graden, maar 's Avonds moest je toch echt een trui aan. Het waaide ook harder. Vergelijkbaar met de Peloponnesos? Ik zit aan de kust.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 09:58:38 #122
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_30088651
Ik ga vrijdag naar Samos en ben niet echt van plan een trui mee te nemen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_30088722
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 09:58 schreef Bayswater het volgende:
Ik ga vrijdag naar Samos en ben niet echt van plan een trui mee te nemen.
Dat zou ik maar wel doen. Anders kom je daar alsnog iets warmers te kopen.

Nou ja, je kunt ook een jasje meenemen, of een vest, of een shirt met lange mouwen....
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:32:46 #124
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_30089428
Zolang het maar niet onder de 15 graden gaat blijf ik steevast in mijn t-shirt zitten
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_30090043
Ben net 1 dag terug van Kreta, en het heeft al mijn verwachtingen overtroffen. Wat een heerlijk eiland! Heb nog een aantal leuke dingen bezocht zoals Knossos, Iraklion Archaeological Museum (aanrader!), en nog de stranden van Vai en Matala (erg touristisch maar moet je wel gezien hebben). Het viel mij verder op dat de mensen in Griekenland zo super relaxed zijn, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Turken. Verder lekkere restaurants en gezellige barretjes, en natuurlijk 2 weken lang 33 graden
pi_30091124
Joehoe, nog iemand die niet op z'n luie reet is blijven zitten!!!

Ik ben ook naar Knossos geweest . Verder heb ik nog gesnorkeld op Dia , het Lepra eiland bezocht (Spinalonga) , een jeepsafari gemaakt en naar Watercity geweest (viel tegen) .
Ook heb ik de Samariakloof gelopen Dat is echt prachtig!
pi_30091922
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 09:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoe is het in september op de Peloponnesos? Ben twee jaar geleden in Samos geweest en daar werd het in september overdag nog max. 30 graden, maar 's Avonds moest je toch echt een trui aan. Het waaide ook harder. Vergelijkbaar met de Peloponnesos? Ik zit aan de kust.
Temperatuur zal begin september net boven de 30 graden zitten, eind september net eronder.

Als er een zuidelijke wind is zal het ook 's avonds nog redelijk warm zijn, maar in deze periode komt de wind vooral uit het noorden, en is het dus vooral aan de noordkust koel.

Ik zou sowieso een shirt met lange mouwen meenemen.
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_30092299
Oké, wij zitten dus aan de zuidkust. Ik kan er dus op rekenen dat het daar warmer is dan op een eiland als Samos?

Maar een trui of shirt neem ik wel mee, doe ik sowieso aan in het vliegtuig want ik ben een koukleum.
pi_30093484
Waarschijnlijk is het iets warmer ja, omdat Samos een veel kleiner eiland is dan Peloponissos, in de Egeische Zee ligt en noordelijker ligt dan zuid-Peloponnisos (in de Egeische Zee zijn er krachtige winden uit het noorden in deze tijd van het jaar).
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_30093845
Oké, thanks voor de info.

* nog 5 daagjes*
pi_30094506
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 11:35 schreef ankepanke het volgende:
Joehoe, nog iemand die niet op z'n luie reet is blijven zitten!!!

Ik ben ook naar Knossos geweest . Verder heb ik nog gesnorkeld op Dia , het Lepra eiland bezocht (Spinalonga) , een jeepsafari gemaakt en naar Watercity geweest (viel tegen) .
Ook heb ik de Samariakloof gelopen Dat is echt prachtig!
Het plan was ook om nog Spinalonga te gaan bezoeken, we wilde dat samen met het bezoek aan Vai combineren. Alleen bleek de rit naar Vai 2,5 uur heen en 2,5 uur terug te duren, op die dag dus 5 uur in de auto gezeten. En viel het plan om ook nog naar Spinalonga te gaan af.
pi_30094793
Hier nog een foto die ik zelf wel redelijk gelukt vond, vanaf de hippie grotten in Matala.

pi_30094932
Kreta is echt enorm groot. Je hebt echt een auto nodig en veel tijd om een beetje een indruk te krijgen...

edit: maar je foto is nog groter
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  woensdag 31 augustus 2005 @ 10:08:06 #134
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_30123798
Kom net terug van Kreta (Hersonissos) en heb vanaf nu 1 aanrader voor iedereen die ooit naar Hersonissos gaat:

Restaurant Galini in Koutouloufari (klein dorpje boven Hersonissos, 5 euro met taxi). Zelfde prijzen als alle restaurants (misschien 1-2 euro duurder), maar het bord is 3x zo groot en je krijgt een behandeling van een sterrenrestaurant... voor een wijnkeuze gebruikt men een hele chirurgentafel met temperatuurmeetattributen enzo, je krijgt zowel vooraf als achteraf doekjes om je handen schoon te maken, kruimeltjes worden met een schaafje minutieus van je tafel geveegd en de opmaak van de gerechten is prachtig. Totaal onvergelijkbaar met alle andere restaurants die we elke dag bezochten!
Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_30144739
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 13:51 schreef rameijer het volgende:
Kreta is echt enorm groot. Je hebt echt een auto nodig en veel tijd om een beetje een indruk te krijgen...

edit: maar je foto is nog groter
Nou...
Door al die excursies heb ik toch ook een redelijke indruk gekregen van het hele eiland. Ik ben bijna overal wel geweest. De dingen die ik wilde zien op het eiland heb ik ook echt gezien.
Ik hoef er daarvoor iig niet meer terug.
pi_30158912
Ik ben er geloof ik 2x geweest (laatste keer 15 jaar geleden ofzo?) , en ook alle bekende plekken gezien. Misschien dat ik er over een paar jaar weer eens heen ga...met de auto
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_30745024
We zijn weer terug. Mooie vakantie gehad, maar ten opzichte van de eilanden viel het tegen. Ik heb nu pas begrepen waarom veel mensen op het vasteland per camper of met huurauto van hotel naar hotel reizen. De afstanden zijn té groot. 300 Km doe je zo 6 uur over, slingerend over bergpassen en langs slechte wegen langs de kust. Als je een appartement in het zuiden van de Peloponnesos hebt kun je het noorden van de Peloponnesos niet bekijken, mits je een hotel neemt daar, wat je extra geld kost wat Ross-Holiday's je vantevoren niet doorgeeft, zij laten het blijken alsof je de hele Peloponnesos vanuit het zuiden met uitstapjes makkelijk kunt bekijken. Mooi niet dus.

Jammer hoor. Epidaurus, Naflio te ver weg. Had ik toch verwacht te zien.

Verder merk je dat de Grieken op het vasteland armer zijn en minder profiteren van het toerisme. Er is gewoon minder toerisme dan op de eilanden. De Grieken op het vasteland pleuren hun afval overal neer en ze zien wel hoe de rotzooi wordt opgeruimd (hopelijk door bijeengeschraapt EU-geld ofzo).
Ook de vriendelijkheid was vaak ver te zoeken. Beetje stugger en bottere mensen naar mijn idee.
Helaas, voor mij geen Peloponnesos meer.
Voordelen waren wel dat het heel goedkoop is en je voor een spotprijs lekker uit eten gaat. Maar ja, dat kan toch op meer plaatsen?
pi_30756519
quote:
Op maandag 19 september 2005 23:53 schreef nummer_zoveel het volgende:

We zijn weer terug. Mooie vakantie gehad, maar ten opzichte van de eilanden viel het tegen.
Jammer dat het je tegenviel, maar misschien ben je gewend aan toeristischer plekken? In het binnenste van de Peloponissos vind je dorpjes waar zelden buitenlanders komen...
quote:
De afstanden zijn té groot. 300 Km doe je zo 6 uur over, slingerend over bergpassen en langs slechte wegen langs de kust.
Ik geloof dat het (schier)eiland groter is dan Nederland...en 1 en al bergen.
quote:
Als je een appartement in het zuiden van de Peloponnesos hebt kun je het noorden van de Peloponnesos niet bekijken, mits je een hotel neemt daar, wat je extra geld kost wat Ross-Holiday's je vantevoren niet doorgeeft, zij laten het blijken alsof je de hele Peloponnesos vanuit het zuiden met uitstapjes makkelijk kunt bekijken. Mooi niet dus.
Dat is lullig...het kost inderdaad bijna een hele dag om van het noorden naar het zuiden te reizen.
quote:
Jammer hoor. Epidaurus, Naflio te ver weg. Had ik toch verwacht te zien.
Dat is wel te doen hoor, vanuit Kalamata, in 1 dag?
quote:
Verder merk je dat de Grieken op het vasteland armer zijn en minder profiteren van het toerisme. Er is gewoon minder toerisme dan op de eilanden.
Absoluut. En daarbij komt dat de afgelopen 4 jaar alles enorm duurder is geworden en het toerisme achteruit gegaan is...
quote:
De Grieken op het vasteland pleuren hun afval overal neer en ze zien wel hoe de rotzooi wordt opgeruimd (hopelijk door bijeengeschraapt EU-geld ofzo).
Dat is helaas een veel voorkomende eigenschap van de moderne Griek
quote:
Ook de vriendelijkheid was vaak ver te zoeken. Beetje stugger en bottere mensen naar mijn idee.
Waar ben je precies geweest? In de kleine dorpjes zijn de mensen inderdaad vaak boers, gesloten en conservatief.
quote:
Helaas, voor mij geen Peloponnesos meer.
Voordelen waren wel dat het heel goedkoop is en je voor een spotprijs lekker uit eten gaat. Maar ja, dat kan toch op meer plaatsen?
Zeker, maar er zijn toch unieke plaatsen op dat (schier)eiland hoor...waar precies ben je geweest?
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_30758459
quote:
Jammer dat het je tegenviel, maar misschien ben je gewend aan toeristischer plekken? In het binnenste van de Peloponissos vind je dorpjes waar zelden buitenlanders komen...
Ik hoef geen toeristische plekjes. Ben twee jaar geleden op een rustig deel van het eiland Samos geweest. We zaten op de Peloponnesos een paar km van Koroni. De appartementen en het uitzicht waren prachtig. Je keek uit over de zee en Koroni. Heel mooi. Ook had je genoeg privacy bij de appartementen en we hadden een leuke poes bij ons huisje.
quote:
Ik geloof dat het (schier)eiland groter is dan Nederland...en 1 en al bergen.
Nee, de helft van Nederland. Maar zoals ik al zei doe je over de afstanden dubbel zo lang.
quote:
Dat is wel te doen hoor, vanuit Kalamata, in 1 dag?
Zoals ik al zei zaten we in Koroni. Dat is nog 50 km van Kalamata af en daar rij je nog ongeveer een uur op. Dan vanaf Kalamata was het nog een km of 250-300, waar je 5 a 6 uur over doet. Reken er daar op dat je met het bezichtigen van Epidaurus en Naflio ook nog een aantal uren kwijt bent en je ziet dat het niet te doen is. Of je moet daar een hotel nemen, maar dat kost weer extra geld want m'n appartement betaal ik ook nog. En dat is door de reisorganisatie niet duidelijk doorgeven, en in reisboekjes staat zoiets ook niet duidelijk. Als ik dit vantevoren had geweten had ik een auto gehuurd en van hotel naar hotel gereden. Ik vind het echt zooo jammer dat ik niet alles heb kunnen zien, ik had me er op verheugd.
quote:
Waar ben je precies geweest? In de kleine dorpjes zijn de mensen inderdaad vaak boers, gesloten en conservatief.
Koroni, Methoni, Pylos en de kust boven Pylos, Mistras en omgeving (heel mooi) , en Kalamata (smerige stad!).
Dat is dus niet veel.
  dinsdag 20 september 2005 @ 17:08:30 #140
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_30762473
Samos viel trouwens zwaar tegen, erg toerististisch. Het valt me steeds meer op dat er op dat soort eilanden een terugkomcultuur heerst. Een soort camping in Cadzand met vaste staanplaatsen, vreselijk om daar tussen te zitten. Volgend jaar maar weer lekker wintersporten.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_30770765
Ons appartement lag trouwens vrij afgelegen van de bewoonde wereld, ben nog nooit zo veel gestoken door muggen. Zit onder de bulten, en ze zijn ook gróooot. En éen onder m'n voetzool, wat dubbel erg jeukt. Maar wel heel mooie hagedissen gezien en een grote bidsprinkhaan, die toen ik vlak voor hem ging zitten echt helemaal z'n kop en ogen naar me draaide om me te 'bekijken'. Echt heel leuk.
  woensdag 21 september 2005 @ 12:38:30 #142
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_30787766
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 10:08 schreef Vamos het volgende:
Kom net terug van Kreta (Hersonissos) en heb vanaf nu 1 aanrader voor iedereen die ooit naar Hersonissos gaat:

Restaurant Galini in Koutouloufari (klein dorpje boven Hersonissos, 5 euro met taxi). Zelfde prijzen als alle restaurants (misschien 1-2 euro duurder), maar het bord is 3x zo groot en je krijgt een behandeling van een sterrenrestaurant... voor een wijnkeuze gebruikt men een hele chirurgentafel met temperatuurmeetattributen enzo, je krijgt zowel vooraf als achteraf doekjes om je handen schoon te maken, kruimeltjes worden met een schaafje minutieus van je tafel geveegd en de opmaak van de gerechten is prachtig. Totaal onvergelijkbaar met alle andere restaurants die we elke dag bezochten!
Yup, daar hebben we gegeten deze vakantie
In koutouloufari zijn sowieso een paar restaurants die de moeite waard zijn. Alles beter dan die restaurantjes aan de kust in Hersonissos. De kleine dorpjes bovenin zijn een stuk gezelliger, en bij de meesten ook een prachtig uitzicht.
Al was de 'Griekse Avond Met Polonaise' in oud-Hersonissos niet echt de moeite waard.
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_30887486
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 17:08 schreef Bayswater het volgende:
Samos viel trouwens zwaar tegen, erg toerististisch. Het valt me steeds meer op dat er op dat soort eilanden een terugkomcultuur heerst. Een soort camping in Cadzand met vaste staanplaatsen, vreselijk om daar tussen te zitten.
Eeks dat heb ik pas ook even mogen zien.
Een paar weken terug ben ik met georganiseerde reis naar Telendos/Kalymnos geweest.Voor een 1 week vakantie is het wel zo prettig dat je hop van vliegtuig naar veerboot naar volgende busje en volgende veerboot wordt gebracht. Echter bij aankomst op Kos werd meteen gezegd dat de veerboot vandaag niet zou varen in verband met storm. Ik werd in een achterafhotel in Kosstad ingedeeld aan een drukke industrie staat. Maar er waren in de bus ook lui die speciaal voor dat hotel terugkwamen, dol enthousiast, terwijl ik al braakneigingen kreeg van Kos en van de locatie van dat hotel was helemaal de anticlimax van vakantie gevoel. Gelukkig bleek de veerboot die dag nog wel te varen. Pfff 4 uur later was ik toch op de eindbestemming Telendos. Geweldige tijd daar gehad, erg veel rust en toch midden in een dorp aan de haven. Als daar 5 mensen op een strand lagen dan was dat topdrukte.
pi_33946010
Even een flinke buts.

Wij gaan waarschijnlijk van de zomer naar Corfu, en dat weten we nu al

Is er misschien nog een centraal Corfu topic waar ik overheen gekeken heb
  woensdag 11 januari 2006 @ 20:14:41 #145
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_33949856
Corfu, dan kom je als nederlander waarschijnlijk in Gouvia terecht.

Check: Corfu, iemand geweest?
pi_33955154
Ik ga niet naar Gouvia :/

Ik ga naar Agios Gordis, maar bedankt voor de link.
  donderdag 12 januari 2006 @ 06:58:46 #147
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_33964711
Ik mijn grote bestemmingszoektocht, is ook Griekenland naar voren gekomen. Ik wil niet echt op alleen strandvakantie gaan, maar ook wat historie en natuurschoon oppikken. Op welk eiland kan ik dan het beste terecht?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_33975255
Er zijn er genoeg: Kefalonia, Santorini, Peloponnissos, Euboia, Skiathos, Paros...

Eigenlijk allemaal wel
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  donderdag 12 januari 2006 @ 17:52:55 #149
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_33981182
hoewel iedereen wat anders gaat roepen dan natuurlijk, wat is dan de mooiste, waar het meest te doen is (bv ook snorkelen)
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_33981356
Zelf hebben wij dus gekozen voor Corfu: mooie zandstranden (in het westen), voldoende vertier, excursiemogelijkheden (o.a. snorkelen). Wel is er weinig te doen op het gebied van cultuur op Corfu.
pi_33994897
Corfu is erg mooi, maar volgens mij zijn Lesbos en Kos ook wel aan te raden. Kreta is natuurlijk ook erg mooi, maar wel een stuk toeristischer.
pi_33995063
Mn vriend wil niet naar Lesbos, omdat ie t stom vindt om tegen mensen zeggen dat ie naar "Lesbos" gaat...
pi_33995634
Nou dat is heel dom van die vriend van je want Lesbos is een mooi Eiland hoor, heb er wat foto's op mijn website van staan dus misschien kan je hem dan overtuigen :-) Ga dit jaar trouwens naar Zakynthos ooit in 1989 geweest dus zal veel veranderd zijn..........Ook Kos is aan te raden en Rhodos.....eigenlijk griekenland is aan te raden
pi_34003230
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:59 schreef Ingridh007 het volgende:
Mn vriend wil niet naar Lesbos, omdat ie t stom vindt om tegen mensen zeggen dat ie naar "Lesbos" gaat...
volgens mij was lesbos gewoon te duur voor ons hoor
pi_34004196
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 07:14 schreef Dr.X het volgende:

[..]

volgens mij was lesbos gewoon te duur voor ons hoor
Thassos was te duur
pi_34005007
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 09:12 schreef Ingridh007 het volgende:

[..]

Thassos was te duur
Alles is te duur
pi_34012820
In Griekenland is alles duur geworden
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  zaterdag 14 januari 2006 @ 01:37:03 #158
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_34037022
Mensen! Ik en 4 vriendjes willen naar chersonissos!!
Maar wat is nou een goed hotel of appartement?! (All incl. of halfpension)
Je hoort zoveel verschillende verhalen!!
En is het in de 2 weken na 14 augustus een beetje leuk daar?!
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_35510261
Hallo mensen!!

Wij gaan in Juni 2 weken naar Chersonissos en verblijven dan in het Star Beach Village hotel.
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit hotel?
En we weten eigenlijk niet zo heel goed wat er allemaal te zien valt dus als er mensen zijn die nog aanraders voor ons hebben?
We zijn niet zo van die stappers maar willen er dus wel opuit!
We huren voor een week een auto dus een stukje rijden is geen probleem.
Weet iemand of het veel goedkoper is om daar een auto te regelen of maakt het qua prijs niks uit?

Loesjegirl
Loesje rules
pi_35511034
Hoi,

Over Chersonissos kun je ook veel info vinden in: [Centraal] Kreta: Chersonissos 2005 Deel III en Kreta: Chersonissos zomer 2006!
pi_35511655
thanx!
Had ik niet door....
Loesje rules
  zondag 26 februari 2006 @ 18:05:51 #162
125524 sonnestraaltje
don't worry, be happy
pi_35516900
Ja, ik wil ook weer heeel snel naar Griekenland!! (nu nog geld vinden ) Zit er zelfs over te denken om er een deel van mn studie te gaan doen en daarna misschien wel emigreren (als t vriendje mee wil...) (verkapt tvp'tje )
pi_35522259
Wij hebben inmiddels geboekt: 2 weken Lido Sofia te Corfu vanaf 8 juli
pi_35541472
quote:
Op zondag 26 februari 2006 18:05 schreef sonnestraaltje het volgende:
Ja, ik wil ook weer heeel snel naar Griekenland!! (nu nog geld vinden ) Zit er zelfs over te denken om er een deel van mn studie te gaan doen en daarna misschien wel emigreren (als t vriendje mee wil...) (verkapt tvp'tje )
Doen doen doen!

Ik heb het ook gedaan 5 jaar geleden en geen spijt van gehad

Alleen de eerste 2 jaar wat aanpassingsproblemen, maar dat viel ook wel mee.
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  dinsdag 28 februari 2006 @ 16:28:02 #165
125524 sonnestraaltje
don't worry, be happy
pi_35576631
quote:
Op maandag 27 februari 2006 14:17 schreef rameijer het volgende:

[..]

Doen doen doen!

Ik heb het ook gedaan 5 jaar geleden en geen spijt van gehad

Alleen de eerste 2 jaar wat aanpassingsproblemen, maar dat viel ook wel mee.
Ja t lijkt me ook erg leuk , zit er al wel een paar jaar aan te denken...

ff wat vraagjes;

Kende jij de taal al voordat je er heen ging? (ben van plan binnenkort n cursus o.i.d. te gaan doen)
En hoe ben jij in griekenland begonnen? ook eerst studie/stage, of kon je er een baan krijgen, of ben je er 'gewoon' heen gegaan?
pi_35599681
Ik kende een paar woordjes Grieks (dankzij Oud-Grieks op het Gymnasium) en door vele vakanties in het land. Ook heb ik een paar lessen gehad van een Griekse dame in Amsterdam, maar dat waren er maar 10 of 15 ofzo.

Vanaf m'n 11e ofzo ging ik met m'n ouders op vakantie in Griekenland (bijna elk jaar) en vanaf 17-18 alleen (of met vriendin) met een rugzak.

Totdat ik in de zomer van 1996 een meisje ontmoette, haar met Kerst 1996, Pasen en zomer 1997 weer zag, en we eind 1997 trouwden in een Griekse kerk in Athene

Daarna ruim 3 jaar samen in Amsterdam gewoond (in die tijd vele malen naar Griekenland gevlogen) en begin 2001 met de auto permanent naar Athene vertrokken
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  donderdag 2 maart 2006 @ 12:08:54 #167
125524 sonnestraaltje
don't worry, be happy
pi_35638128
Oke, tof!

Maarja als je vriendin grieks is is het ook wel makkelijker om in de samenleving te komen ed..
Ik moet nog maar even zien of t gaat lukken, weet ook niet of ik er makkelijk aan werk zou kunnen komen enzo. Ik ga gewoon van de zomer zowieso wel weer naar griekenland. Alleen tis zo duur (nog tips daarvoor ?)

Dit keer voor t eerst met mn vriend, kijken of ik m kan overtuigen dat t zo'n geweldig land is, dat ie over een tijdje mee wil !
pi_35643772
Griekenland is sinds een jaar of 4-5 niet goedkoop meer en het wordt met de dag erger...
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_35643861
Laat ik nou toch 8 juli voor 2 weken naar Griekenland gaan voor 420 euro (excl luchthavenbelasting e.d.) (vlucht en hotel).
pi_35674678
Joepie! Waar ga je precies heen?
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_35775713
ik ga misschien ook eens naar Griekenland dit jaar maar ik weet echt niet voor welk eiland ik moet kiezen. Ik zal mijn eisen eens op een rijtje zetten, mss dat de kenners me dan een tip kunnen geven.
- beetje cultuur
- mooie natuur: stranden en mooi helder blauw water, snorkelmogelijkheden
- enkele winkeltjes
- goedkoop
- rustig

En er moet genoeg te doen zijn voor zo'n 14 dagen...
pi_35776218
Goedkoop? Tja, dan wordt het lastig
pi_35777760
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:41 schreef Olmo het volgende:
Goedkoop? Tja, dan wordt het lastig
serieus? Is Griekenland zo duur dan? Ik heb al verschillende sites gezien die vrij goedkope vakanties aanbieden, in appartementjes. Maar mss is het leven daar ter plekke duur of is dat niet wat je bedoelt?
pi_35780055
Ik ga naar appartementencomplex Sofia Lido, Corfu
pi_35806625
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:26 schreef moon1702 het volgende:
ik ga misschien ook eens naar Griekenland dit jaar maar ik weet echt niet voor welk eiland ik moet kiezen. Ik zal mijn eisen eens op een rijtje zetten, mss dat de kenners me dan een tip kunnen geven.
- beetje cultuur
- mooie natuur: stranden en mooi helder blauw water, snorkelmogelijkheden
- enkele winkeltjes
- goedkoop
- rustig

En er moet genoeg te doen zijn voor zo'n 14 dagen...
Ik ga naar zakynthos zou ook iets voor jou zijn zoals ik het zie.....maar wil je echt rust moet je naar een onbekend eiland gaan.....zijn er genoeg....de grootste tip schijnt karpathos te zijn, maar is alleen maar van horen zeggen
have fun

greetz

ps heb op mijn website vele griekenland links staan
pi_35808642
Kefalonia is ook erg mooi en niet zo toeristisch. Verder kan je naar de Cycladen gaan, maar die zijn wel toeristisch...

-edit-

Opvallend trouwens dat iedereen naar eilanden wil. Het vasteland en de Peloponnissos hebben ook veel te bieden en zijn vaak veel rustiger!
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  donderdag 23 maart 2006 @ 16:00:12 #177
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_36299588
Ik ben er zo eentje die al regelmatig naar Griekenland is geweest. Ik zou eigenlijk graag deze zomer een paar dagen naar Athene gaan om vervolgens ergens een week (of op twee plekken, 2xeen week) op een eiland rondhangen.

In het kader van "lekker makkelijk" ben ik op zoek naar een reisorganisatie waar ik dit eenvoudig kan boeken. Heeft iemand tips?
pi_36299832
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 16:00 schreef pdiscs het volgende:
Ik ben er zo eentje die al regelmatig naar Griekenland is geweest. Ik zou eigenlijk graag deze zomer een paar dagen naar Athene gaan om vervolgens ergens een week (of op twee plekken, 2xeen week) op een eiland rondhangen.

In het kader van "lekker makkelijk" ben ik op zoek naar een reisorganisatie waar ik dit eenvoudig kan boeken. Heeft iemand tips?
Volgens mij is het het makkelijkste om simpelweg alleen een vliegticket te boeken, zodat je ter plekke alle vrijheid hebt om te gaan en staan waar je wilt. Virgin Express (vanuit Brussel) is denk ik één van de allergoedkoopste die op Athene vliegt.
  donderdag 23 maart 2006 @ 18:23:36 #179
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36304212
LTU uit Dusseldorf of Aegean uit Dusseldorf is ook goed te doen. Mits de juiste datum .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_36305750
Virgin is wel de goedkoopste ja. Maar dan moet je welk elke dag kijken op de site voor de goedkoopste prijzen, en bovvendien een creditcard hebben om een ticket te kopen.

Als je geen plannen hebt maar gewoon gaat rondhangen in Griekenland is dat ook de enige manier. Reisorganisaties hebben geen ongeorganiseerde reizen toch Ga in een hostel zitten in Athene (Backpackers hostel, echt een aanrader!) en vertrek als je het zat bent naar de eilanden

heb ik ook gedaan vorig jaar....wil dit jaar weer
pi_36469699
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:59 schreef Ingridh007 het volgende:
Mn vriend wil niet naar Lesbos, omdat ie t stom vindt om tegen mensen zeggen dat ie naar "Lesbos" gaat...
De Grieken noemen het Mytilyni, naar de hoofdstad van het eiland.
Het is een erg mooi eiland, ik zou er zo nog een keer naartoe willen.

Maar eerst naar Santorini of tewel Thira. Dat schijn SUPER indrukwekkend te zijn.

Griekenland.
All the ducks are swimming in the water, fal de ral de ral da, fal de ral de ral da
pi_36489461
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 18:36 schreef WetLips het volgende:

[..]

Maar eerst naar Santorini of tewel Thira. Dat schijn SUPER indrukwekkend te zijn.

Griekenland.
Santorini is heel onaards.

Griekenland.
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_36491897


Ik wil terug..
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_36492861
En dan zeggen ze nog dat Griekenland niet mooi is pfff nou ik weet gelukkig ook beter hoor! prachtige foto trouwens!
pi_36493402
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:46 schreef kluivie het volgende:
En dan zeggen ze nog dat Griekenland niet mooi is pfff nou ik weet gelukkig ook beter hoor! prachtige foto trouwens!
Het is schitterend daar. Dat was overigens Zakynthos, van de Interrailvakantie augustus vorig jaar. Wel ontzettend warm daar trouwens.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_36493693
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:04 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Het is schitterend daar. Dat was overigens Zakynthos, van de Interrailvakantie augustus vorig jaar. Wel ontzettend warm daar trouwens.
Is dat dat strand waar dat schipwrak ligt? Ik heb het een keer vanuit het vliegtuig gezien, onderweg naar Kreta!
pi_36493819
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:04 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Het is schitterend daar. Dat was overigens Zakynthos, van de Interrailvakantie augustus vorig jaar. Wel ontzettend warm daar trouwens.
Die foto wil ik dan ook maken in Juli mooi hoor heb er nu weer al zin in!
pi_36494149
Wie zegt dat, dat Griekenland niet mooi is?!

You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_36494927
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:13 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Is dat dat strand waar dat schipwrak ligt? Ik heb het een keer vanuit het vliegtuig gezien, onderweg naar Kreta!
Nee, dit is aan de zuidkant. Wel vergelijkbaar strand overigens. Het leukste is om zelf een bootje te huren en wat rond te varen, in plaats van zo'n boot vol met toeristen die langs bekende plaatsen vaart. Schildpadden heb ik overigens niet gezien, terwijl het eiland daar om bekend staat. Het schijnt wel dat die beesten ook snel verdwijnen vanwege het massatoerisme. Das wel minder.

Wel gaaf dat je het vanuit de lucht hebt gezien.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_36521388
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:47 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Nee, dit is aan de zuidkant. Wel vergelijkbaar strand overigens. Het leukste is om zelf een bootje te huren en wat rond te varen, in plaats van zo'n boot vol met toeristen die langs bekende plaatsen vaart. Schildpadden heb ik overigens niet gezien, terwijl het eiland daar om bekend staat. Het schijnt wel dat die beesten ook snel verdwijnen vanwege het massatoerisme. Das wel minder.

Wel gaaf dat je het vanuit de lucht hebt gezien.
Ben in 1989 ook op zakynthos geweest en hebben we wel die toeristen boot gevaren (ja toen al) maar wel schildpadden gezien en ook nog dolfijnen.....wel zwemmend de schildpadden dan (dolfijnen is logisch )
Het blijft een mooie plek en zal zeker dit jaar ook weer doen hoor, waarschijnlijk wel de toeristenboot
pi_36521901
nog 4 weekjes en dan vertrek ik ook weer naar Griekenland, geen eilanden, maar rondtoch over het vaste land en Peloponessos

vooral begin mei meestal erg mooi omdat de natuur dan nog volop in bloei staat, kijk er nu al weer naar uit
Jack does it in real time...
  zaterdag 1 april 2006 @ 11:23:43 #192
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_36546046
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:26 schreef DeeBee het volgende:
nog 4 weekjes en dan vertrek ik ook weer naar Griekenland, geen eilanden, maar rondtoch over het vaste land en Peloponessos

vooral begin mei meestal erg mooi omdat de natuur dan nog volop in bloei staat, kijk er nu al weer naar uit
Vertel me meer! Dit is een trip die ik ook misschien wel wil maken!
pi_36555136
zal er wel even wat meer over vertellen ja het is alleen wel een best makkelijke trip voor mij, want ik maak deel uit van de organisatie en hoef dus niet alles zelf uit te zoeken en helemaal zelf te regelen

het is met m'n middelbare school, reis die je maakt als je in de 5e van het gymnasium zit en het is dus 24 dagen naar Griekenland toe in 2003 zelf gedaan, vorig jaar voor het eerst als 'leiding' meegeweest en dit jaar dus al voor de derde keer mee

het is vooral een reis om eindelijk eens wat belangrijke klassieke dingen te bezoeken, die je normaal alleen maar in boeken tegenkomt...het is nou eenmaal leuker om bijvoorbeeld zelf in Delphi rond te lopen dan erover te lezen dit jaar gaan we op 6 verschillende campings staan en omdat het rondreizen soms lastig kan zijn in Griekenland, reizen er twee bussen en buschauffeurs mee (74 leerlingen en 11 man leiding, dus dat is wel nodig )...dat is dus gelijk het relaxste, omdat je altijd al vervoer hebt ongeveer en je dat niet zelf hoeft te regelen meer daar...verder kamperen we gewoon en koken ook het grooste gedeelte van de dagen zelf...kamperen is wel de makkelijkste manier om zo'n soort reis te maken, je kan makkelijk van locatie veranderen en je vindt altijd wel een camping ergens waar je kan staan

de reis zelf gaat dus ook eerst met de bus naar Ancona (niet echt onwijs relaxed, want zo'n 1500 kilometer rijden) en dan met de boot naar Patras (Πάτρα) toe. Dat is ook 22 uur varen of iets, maar wel echt een onwijs coole manier om naar Griekenland te gaan, je hebt nog echt het gevoel dat je ergens naar toe reist...

De eerste camping is dan in Olympia en de sites in Olympia zelf, de tempel van Bassae en Messini gaan we iig bezoeken. Na zo'n 3 dagen daar gaan we dan naar Itea toe, om Delphi te bezoeken, een top in het Parnassos gebergte te beklimmen (je kan er tof wandelen in het skigebied daar ) en nog Ossios Loukas te bezoeken (mooi klooster).

Dan naar Athene toe, maar in plaats van een duurdere en slechtere camping in het centrum gaan we naar Marathon/Schinias, waar je aan zee zit en 30 kilometer van het centrum van Athene ongeveer. Nou ja, Athene ook zo'n 2 dagen bezoeken dan en op de weg naar Mykene gaan we dan ook nog naar Elefsina toe.

Mykene is ook wel mooi, daar kan je echt best lang blijven, want daar ligt echt teveel aan sites (als je daar dan van houdt tenminste). Mykene, Korinthe, Epidauros, Nafplio zijn o.a. wat dingen die we daar bezoeken. Dan gaan we naar Litochoron toe, stuk verder naar het noorden is dat, eigenlijk vooral om een deel van de Olympos te beklimmen (je hebt er ook nog wel Díon als oude stad, maar dat is niet onwijs boeiend), eigenlijk is de Olympos het enige boeiende maar niet super interessant...

En dit jaar gaan we dan als laatste naar Kalambaka toe, de Metéora kloosters zijn echt wel tof daar, maar verder is er ook niet zoveel te doen, dus daar blijven we een dagje en dan gaan we de volgende dag nog naar Ioanina en Dodona toe en 's nachts gaan we dan terug met de boot vanuit Igoumenitsa (scheelt weer helemaal terugrijden naar het zuiden )

Ik vind het echt mega cool om zo'n soort rondje te maken en een stuk of 5/6 plekken aan te doen, maar ik denk dat het bijna alleen te doen is als je een auto hebt. Ik ben niet heel erg bekend met het openbaar vervoer in Griekenland, maar het is niet heel makkelijk om overal te komen vrees ik (als je bijvoorbeeld naar Athene bent gevlogen)...Dat is denk ik het grootste probleem als je zoiets wilt doen, maar verder is het zeker aan te raden.

De eilanden zijn erg populair vaak, maar het vaste land is echt geweldig...wandelen kan bijna overal en de natuur is echt super ook...
Jack does it in real time...
  zaterdag 1 april 2006 @ 19:52:39 #194
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_36558900
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 17:32 schreef DeeBee het volgende:
zal er wel even wat meer over vertellen ja het is alleen wel een best makkelijke trip voor mij, want ik maak deel uit van de organisatie en hoef dus niet alles zelf uit te zoeken en helemaal zelf te regelen ... De eilanden zijn erg populair vaak, maar het vaste land is echt geweldig...wandelen kan bijna overal en de natuur is echt super ook...
Ziet er echt fantastisch uit. Ik heb een auto (van de baas ), dus ik zou het ook met eigen vervoer kunnen doen.

Ik ga eens verdere info zoeken op internet, ben echt enthousiast geworden.
pi_36560057
Griekenland is altijd fantastisch dus ja hoe je het ook doet nee zonder gekkigheid zoiets lijkt me ook super maar vier weken pfff voor lopig lukt me dat niet hoor bij mijn baas (en portemonnee)
pi_36565028
Tsja, misschien dat rameijer wat meer over het openbaar vervoer in Griekenland weet, hij post hier wel regelmatig in dit topic (en woont in Athene geloof ik) dus die kan misschien meer vertellen over die optie...

Maar ik denkt dat reizen met een auto wel erg fijn en gemakkelijk is in Griekenland zelf...het duurt alleen wel langer voordat je er bent, maar je hebt wel echt het idee dan dat je echt een 'reis' aan het maken bent en echt ergens naar toe gaat...niet dat je 2,5 uur later ineens ergens staat en eigenlijk nog steeds het idee hebt dat je zo Schiphol weer uit komt lopen

En het hoeft natuurlijk geen 3 weken te duren ook...het ligt eraan of je geinteresseerd bent in de Griekse oudheid en echt redelijk veel opgravingen wilt bezoeken of dat je alleen Olympia, Delphi en Athene bijvoorbeeld wel genoeg zou vinden...verder is de Peleponessos wel iets interessanter dan het noorden van Griekenland, maar Kalambaka (Meteora) en eventueel Ioanina zijn ook wel weer onwijs tof...maar als je zoiets zou gaan doen zou ik in ieder geval naar Olympia, Itea/Delphi, Mykene en Athene/Marathon gaan en daarvandaan steeds wat plekken bezoeken

Verder ligt het dan gewoon aan je tijd/budget wat je nog meer wilt doen, want je kan natuurlijk naar nog veel meer plaatsen gaan en wel 2 maanden rondtrekken als je wilt ook volgens mij, maar er zijn in ieder geval, juist ook op het vaste land, mogelijkheden zat...
Jack does it in real time...
pi_36605447
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 17:32 schreef DeeBee het volgende:

[...]

Ik ben niet heel erg bekend met het openbaar vervoer in Griekenland, maar het is niet heel makkelijk om overal te komen vrees ik (als je bijvoorbeeld naar Athene bent gevlogen)...Dat is denk ik het grootste probleem als je zoiets wilt doen, maar verder is het zeker aan te raden.
Toffe reis

Openbaar vervoer is inderdaad helaas niet de eenvoudigste manier om ergens te komen, zeker buiten Attiki...
quote:
Op zondag 2 april 2006 00:04 schreef DeeBee het volgende:
Tsja, misschien dat rameijer wat meer over het openbaar vervoer in Griekenland weet, hij post hier wel regelmatig in dit topic (en woont in Athene geloof ik) dus die kan misschien meer vertellen over die optie...
Ik woon ten noorden van Athene ja

Binnen Athene en van Athene naar andere grote plaatsen is goed te doen met het openbaar vervoer. Wil je echter naar afgelegen plekken reizen of naar kleine dorpjes en minder populaire toeristische trekpleisters wordt het lastig...

Als er al openbaar vervoer is zal het onregelmatig rijden en nooit precies komen waar je wilt zijn

In dat geval is het beter om een auto of scooter te huren
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  maandag 3 april 2006 @ 13:56:39 #198
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_36606618
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:17 schreef rameijer het volgende:

...

In dat geval is het beter om een auto of scooter te huren
Een werkbaar alternatief is uiteraard met het vliegtuig erheen en ter plekke een auto huren (ipv met je eigen auto naar Griekenland rijden).
pi_36624650
Quote werkt om onduidelijke reden effe niet, dus maar zo;
Rameijer, is het niet zo dat de mensen op het platteland eerder er aan denken om een lift aan te bieden? Zelf had ik behalve die ervaring ook ergens gelezen dat in plaatsen waar geen openbaar vervoer is, men met schoolbus mee kan rijden. Bovendien was tot voor de euro een taxi ritje van 25 km best te betalen (iets van fl 10.-).
pi_36636059
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:32 schreef Dual.Flipflop het volgende:

Quote werkt om onduidelijke reden effe niet, dus maar zo;
Rameijer, is het niet zo dat de mensen op het platteland eerder er aan denken om een lift aan te bieden?
Dat is waar ja, in geen jaaaaren meer aan gedacht!

Zo deed ik dat vroeger zelf ook; ging altijd hardstikke goed ja. Maar dan heb ik het wel over 10-15 jaar geleden...geen idee of het nu nog zo makkelijk kan...

De Grieken zijn een stuk wantrouwiger geworden ten opzichte van buitenlanders na de grote instroom van Albanezen, Russen, Polen, Pakistani en Chinezen van de laatste jaren...
quote:
Zelf had ik behalve die ervaring ook ergens gelezen dat in plaatsen waar geen openbaar vervoer is, men met schoolbus mee kan rijden. Bovendien was tot voor de euro een taxi ritje van 25 km best te betalen (iets van fl 10.-).
Van die schoolbus weet ik niet, maar het lijkt me onwaarschijnlijk

En wat betreft de taxi: het valt nog steeds mee, mits binnen stadsgrenzen, overdag en taximeter aan!
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  dinsdag 4 april 2006 @ 14:21:55 #201
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_36640047
Ik vond Griekenland prachtig!
Ben naar verschillende eilanden geweest en allemaal zijn ze compleet anders.

Supermooi was idd Santorini.
En de 1e keer dat we gingen vliegen zijn we naar Zakynthos geweest. Toen was het nog niet heel erg toeristisch, vraag me af hoe het eiland er nu uitziet, want nu gaan er steeds meer mensen naar toe...
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_36848904
Hallo allemaal!!

Na lang zoeken zijn we er over uit: we willen in de zomer naar Griekenland!! Nu hoop ik dat jullie als experts in dit topic, mij de perfecte bestemming, gezien mijn wensen, aan kunnen raden...

We zijn een stelletje van begin 20. Het wordt mijn eerste keer Griekenland, hij is twee jaar terug met vrienden op Kreta geweest.
Op zich ben ik een lastig persoon op mee op vakantie te gaan, want ik pleit ieder jaar weer voor zon, zee en strand, maar als ik een dag op het strand heb gelegen ben ik helemaal kriegelig van het 'niets doen'. Maar goed af en toe een dagje strand/relaxen kan ik wel doorstaan om vriendlief te plezieren...
We gaan twee weken en zijn van plan die twee weken ook een autotje te huren. Aangezien ik ook van 'vastzitten aan het hotel/appartement' gillend gek word...


Verder zijn deze punten wel belangrijk:

Mogelijkheid tot cultuursnuiven in de omgeving (absolute must!)
Niet al te toeristisch zoals Chersónissos
Ruige natuur is een pré (mooie groene kliffen enzo)
Leuke kleine Griekse dorpjes (die heb je natuurlijk overal wel )

Ehmm...
Dit is wat ik zo snel even kan bedenken.

Alvast bedankt!!!
pi_36852105
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:47 schreef Laura 2000 het volgende:
Hallo allemaal!!

Na lang zoeken zijn we er over uit: we willen in de zomer naar Griekenland!! Nu hoop ik dat jullie als experts in dit topic, mij de perfecte bestemming, gezien mijn wensen, aan kunnen raden...

We zijn een stelletje van begin 20. Het wordt mijn eerste keer Griekenland, hij is twee jaar terug met vrienden op Kreta geweest.
Op zich ben ik een lastig persoon op mee op vakantie te gaan, want ik pleit ieder jaar weer voor zon, zee en strand, maar als ik een dag op het strand heb gelegen ben ik helemaal kriegelig van het 'niets doen'. Maar goed af en toe een dagje strand/relaxen kan ik wel doorstaan om vriendlief te plezieren...
We gaan twee weken en zijn van plan die twee weken ook een autotje te huren. Aangezien ik ook van 'vastzitten aan het hotel/appartement' gillend gek word...


Verder zijn deze punten wel belangrijk:

Mogelijkheid tot cultuursnuiven in de omgeving (absolute must!)
Niet al te toeristisch zoals Chersónissos
Ruige natuur is een pré (mooie groene kliffen enzo)
Leuke kleine Griekse dorpjes (die heb je natuurlijk overal wel )

Ehmm...
Dit is wat ik zo snel even kan bedenken.

Alvast bedankt!!!
Ik zou dus niet al te grote plaats uitzoeken als ik jullie was.....omdat je niet van toerisme houdt, Lesbos is best wel aan te raden dan.....of nog kleinere eilanden misschien?Doe geen rhodos of kreta dat zou ik niet doen..... owja Kos is ook de moeite waard hoor......heb van Lesbos Kos en sinds gisteren veel foto's van deze eilanden op mijn website staan.....kijk en proef de sfeer van griekenland

Have fun in greece
pi_36852159
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:21 schreef Relin het volgende:
Ik vond Griekenland prachtig!
Ben naar verschillende eilanden geweest en allemaal zijn ze compleet anders.

Supermooi was idd Santorini.
En de 1e keer dat we gingen vliegen zijn we naar Zakynthos geweest. Toen was het nog niet heel erg toeristisch, vraag me af hoe het eiland er nu uitziet, want nu gaan er steeds meer mensen naar toe...
Hoop niet te veel mensen hoor hahaha want ga er ook heen is voor mij ook geleden van 89 dat we daar geweest zijn ben dus ook benieuwd.....

Voor foto's van griekenland kijk op mijn website
pi_36853425
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:47 schreef Laura 2000 het volgende:

[...]

Verder zijn deze punten wel belangrijk:

Mogelijkheid tot cultuursnuiven in de omgeving (absolute must!)
Niet al te toeristisch zoals Chersónissos
Ruige natuur is een pré (mooie groene kliffen enzo)
Leuke kleine Griekse dorpjes (die heb je natuurlijk overal wel )

[...]
Kefalonia?

Echt waar: cultuur + historie, niet zo toeristisch, erg groen, veel dorpjes en fantastische stranden

Auto wel vereist eigenlijk...of minimaal een scooter.
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_36858770
Lijkt me ook niet verkeerd inderdaad maar zo zijn er meerdere kleine eilandjes zoals santorini samos enz.........
pi_36862029
Bedankt voor de tips!

Meer zijn welkom!!

Zijn die eilandjes niet een beetje klein voor twee weken autohuur?
Ik dacht dat Kos ook echt een uitgaans-eiland was?

What about Corfu, Zakinthos...?

Namen van eilanden wil ik horen!! Tips Tips Tips!
pi_36865362
Ik ga 23 juni, samen met een vriendin, voor 11 dagen naar Kreta - Analypsi. Appartementen Nana-Angela. Dit plaatsje ligt tussen Heraklion en Hersonissos.
Geboekt via Jiba.nl

We willen per bus zowel Heraklion als Hersonissos bezoeken. Verder beetje relaxen op het strand en we zijn er nog niet uit welke excursies het gaan worden. Zelf wil ik wel graag Santorini bezoeken, maar dat kost 79 euro via Jiba.nl. Vind ik wel een beetje aan de duren kant voor een excursie. Samariakloof lijkt mij ook leuk, maar ik ben niet echt een lange afstands loper en mijn vriendin ook niet.
Snorkelen zitten wij ook aan te denken (ik mag helaas niet duiken i.v.m een implantaat), maar dat zullen we dan ter plaatse moeten boeken. Weet iemand of dit makkelijk is?

Auto huren zat ik ook aan te denken, maar laten we eerst Kreta een beetje leren kennen en misschien een 2e reis overwegen een dan een auto huren. Ik ben de enige die een rijbewijs heeft, en denk dat ik teveel met de weg bezig ben (onbekend hè) dan genieten van de omgeving
pi_36865780
Oh jah, nog iets... Op jiba.nl staan net de vluchttijden bekend. We vliegen met Transavia, alleen zijn de vluchttijden op Jiba.nl anders dan de vluchttijden op transavia.nl.

Nu kreeg ik een bevestigings-email dat ik 3 a. 5 dagen voor vertrek de documenten via email krijg gestuurd en daar staan ook de vluchttijden op.

Welke vluchttijden moet ik nu eigenlijk aanhouden? We vliegen volgens Jiba 23 juni 's ochtends om 7u van Schiphol naar Heraklion en op 3 juli om 22:15 van Heraklion naar Schiphol (aankomst 01:00u). Dit betekent dus dat ik problemen heb met het vervoer naar en van Schiphol. De dag ervoor kunnen we vast wel bij een vriend in A'dam terecht en daar een beetje hangen. De terugreis kunnen we misschien opgehaald worden. Al vind ik het wel heel lullig als we pas 3 dagen voor vertrek de officiele tijden weten
Volgens transavia.nl gaat er een vlucht van Heraklion om 10:30u en landen we om 13:15u op Schiphol.
De heenvlucht zou volgens transavia.nl om 6:00u zijn i.p.v 7:00u zoals Jiba vermeld.

We hebben wat deze vluchttijden betreft wel geluk met de vluchtdagen (vroeg vertrekken - laat terug) maar ik ben er niet zo blij mee dat we 's nachts aankomen. Ik kom helemaal uit het noorden des lands. Jammer genoeg zijn mijn ouders niet bereid om mij van Schiphol te halen. Ze durven niet naar Schiphol te reizen, zijn daar totaal niet bekend en hebben nog nooit gevlogen
Een andere vriendin van mij heeft aangeboden ons op te halen van Schiphol, maar staat nog niet 100% vast. We moeten eerst weten hoe laat we aankomen.

Iemand ervaring?
pi_36867798
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 20:12 schreef AnnekeM het volgende:
Oh jah, nog iets... Op jiba.nl staan net de vluchttijden bekend. We vliegen met Transavia, alleen zijn de vluchttijden op Jiba.nl anders dan de vluchttijden op transavia.nl.

Nu kreeg ik een bevestigings-email dat ik 3 a. 5 dagen voor vertrek de documenten via email krijg gestuurd en daar staan ook de vluchttijden op.
De geplande lijnvluchten van / naar Heraklion zijn:

heen 23 juni 06.00
Terug 3 juli 10.30

Het kan zo zijn dat er een tweede chartervlucht gaat, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Ook omdat de tijden die jibra aangeeft tijden zijn die wel op andere dagen lijken te gelden.

Ik denk dat je er van uit kan gaan dat het vertrek om 06.00 is en aankomst terug om 13.15, maar niets is zeker tot je de bevestiging binnen hebt...
pi_36875469
Vraag het anders even aan je reisbureau.... (Als je daar geboekt hebt)...

Ik ga naar Cyprus, en transavia geeft aan dat ze niet op vrijdag vliegen. Maar bij Sudtours geven ze dat wel aan. Ik denk dat bij jou gewoon de tijden van jiba gelden. Dit zijn andere vluchten dan de normale vluchten die je apart kan boeken volgens mij.
pi_36882078
Kreta is inderdaad ook aan te raden als je veel wilt zien in een langere periode, maar daar heb je zeker een auto nodig
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_36882522
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 21:05 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

De geplande lijnvluchten van / naar Heraklion zijn:

heen 23 juni 06.00
Terug 3 juli 10.30

Het kan zo zijn dat er een tweede chartervlucht gaat, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Ook omdat de tijden die jibra aangeeft tijden zijn die wel op andere dagen lijken te gelden.
Er zijn volgens mij meerdere chartervluchten per dag in de zomer, er is echter maar één vlucht die ook als lijnvlucht dienst doet, en waarvoor losse vliegtickets (zonder accommodatie) te kopen zijn.
pi_36882771
Hmm, ik kijk net even op schiphol.nl omdat ik naar aanleiding van dit topic nieuwsgierig werd naar onze vliegtijden.
Staan nu 2 vluchten (om 6 uur en tien over 6 ) voor Corfu. Iemand enig idee of dit er meer gaan worden?
pi_36899158
quote:
Op woensdag 12 april 2006 00:32 schreef ankepanke het volgende:
Vraag het anders even aan je reisbureau.... (Als je daar geboekt hebt)...
Ik zal Jiba even een mailtje sturen (= online reisbureau) met de vraag of het chartervluchten betreft. Heb daar niet zo bij stil gestaan. Op schiphol.nl laten ze ook maar 1 vlucht zien op die dagen.

Bedankt voor jullie antwoorden!
pi_36899451
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:47 schreef Laura 2000 het volgende:
Mogelijkheid tot cultuursnuiven in de omgeving (absolute must!)
Niet al te toeristisch zoals Chersónissos
Ruige natuur is een pré (mooie groene kliffen enzo)
Leuke kleine Griekse dorpjes (die heb je natuurlijk overal wel )
Ik zou dan denken aan de omgeving van Delphi, daar heb je supermooie bergen en je kunt ook naar de zee (Itea). En qua cultuur kun je, naast Delphi zelf natuurlijk, o.a. naar Meteora rijden. Schattige dorpjes heb je daar genoeg.

1 groot nadeel: je gaat in de zomer begreep ik? Toen ik daar in juli/aug was was het overdag nooit onder 35 graden. Dat is 's avonds heerlijk als je op de Griekse tijden uitgebreid gaat eten en daarna retsina drinken....maar 's middags minder aangenaam.

Maar goed, die hitte had ik op Kreta net zo goed. Ik vind Kreta trouwens ook nog niet zo'n gekke optie hoor, tuurlijk heb je plekken als Chersonissos enz. maar de zuidkust is veel minder toeristisch. De natuur is mooi, schattige dorpjes genoeg, en qua cultuur kun je naar het archeologisch museum in Iraklion, en naar Knossos, en met de boot naar Santorini. Maar ik vind dit wel een 'tweede keus' en wist na twee weken Kreta/Santorini dat ik toch meer een liefhebber ben van het Griekse vasteland.

Ik snap niet zo goed wat mensen twee weken lang op de kleine eilanden zoeken. Dan heb je op een gegeven moment toch alles wel gezien en kunt alleen nog maar naar het strand?
pi_36899762
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 20:00 schreef AnnekeM het volgende:
Zelf wil ik wel graag Santorini bezoeken, maar dat kost 79 euro via Jiba.nl. Vind ik wel een beetje aan de duren kant voor een excursie. Samariakloof lijkt mij ook leuk, maar ik ben niet echt een lange afstands loper en mijn vriendin ook niet.
Snorkelen zitten wij ook aan te denken (ik mag helaas niet duiken i.v.m een implantaat), maar dat zullen we dan ter plaatse moeten boeken. Weet iemand of dit makkelijk is?
Die boot naar Santorini hebben wij ook genomen, kan volgens mij niet echt goedkoper: het is 1 gigantische boot en alle bureautjes die een Santorini-excursie organiseren laten hun mensen vervoeren door deze boot. Ik vond het zelf tegenvallen: omdat de tijd beperkt is (het is toch wel zo'n 3 a 4 uur varen en je hebt dus alleen de middag op het eiland) moet je kiezen tussen OF naar de blauw-witte huisjes in het noorden, OF naar de opgraving in het zuiden.
We werden op de boot verrast door de extra kosten van nog eens 20 euro om mee te kunnen met een bus naar noorden of zuiden: zonder eigen vervoer kom je op dat eiland nergens, dus als je uberhaupt iets wilt zien ontkom je er niet aan met zo'n bus mee te gaan.

Mijn reisgenoten wilden naar het noorden. Misschien had ik het mijn geld meer waard gevonden als we naar de opgraving waren gegaan: nu heb ik bijna 100 euro betaald om huisjes te zien die je op elke kalender ziet. De boottocht was overigens wel heerlijk, lekker uitwaaien op het dek.

Samariakloof vond ik goed te doen, en ik ben bepaald geen topsporter. Neem wel genoeg water mee en zoute dingen (wij hadden Bifi-worstjes en drop ) Ik vond het een mooie tocht, het was niet zo druk als mij vooraf verteld was, en het is geweldig om naderhand eerst effe wat te gaan eten bij het restaurantje aan het eind vd kloof en daarna de zee in te duiken

Duiken> geen idee.
pi_36899967
Trouwens, als je de Samariakloof niet ziet zitten zijn er ook nog andere, kortere kloven: wij hebben de Imbroskloof gedaan, maar die is wel aan de westkant van het eiland en jij zit geloof ik in oost? Daar zijn ongetwijfeld ook nog wel kortere kloven.

Die Imbroskloof zou minder druk (want minder bekend) moeten zijn dan de Samariakloof, maar onze ervaring was precies omgekeerd: in de Imbros struikelde je over de kleine kinderen en bejaarden, in de Samaria kon je prima & prettig doorlopen.
pi_36929897
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:05 schreef thaleia het volgende:
Trouwens, als je de Samariakloof niet ziet zitten zijn er ook nog andere, kortere kloven: wij hebben de Imbroskloof gedaan, maar die is wel aan de westkant van het eiland en jij zit geloof ik in oost? Daar zijn ongetwijfeld ook nog wel kortere kloven.

Die Imbroskloof zou minder druk (want minder bekend) moeten zijn dan de Samariakloof, maar onze ervaring was precies omgekeerd: in de Imbros struikelde je over de kleine kinderen en bejaarden, in de Samaria kon je prima & prettig doorlopen.
Als je aan de oostkant van kreta zit is het een slechte optie om naar de samariakloof te gaan is echt een pokkeeind rijden hoor...toen ik hem deed zat ik in rethymnon en vond ik het al aardig bustripje........ trouwens gezellig stadje ook en toen (93) minder toeristisch dan chersonissos
pi_36931465
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:05 schreef thaleia het volgende:
Trouwens, als je de Samariakloof niet ziet zitten zijn er ook nog andere, kortere kloven: wij hebben de Imbroskloof gedaan, maar die is wel aan de westkant van het eiland en jij zit geloof ik in oost? Daar zijn ongetwijfeld ook nog wel kortere kloven.
Hier staan er een aantal opgenoemd (verspreid over heel Kreta): http://www.explorecrete.com/hiking/gorges.html

Maar er zijn er nog veel meer. Waarschijnlijk zijn er in de vakantieoorden wel boekjes verkrijgbaar met wandeltochten in de omgeving.
pi_36935126
Ik zat in Stalis (bij Chersonisos) en heb ook de Samariakloof gelopen.

Het is inderdaad een lange busrit. Maar zo'n mooie wandeling maak je dan ook niet vaak mee... Ik vind het in ieder geval de moeite waard.
pi_36943454
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:55 schreef kluivie het volgende:
Als je aan de oostkant van kreta zit is het een slechte optie om naar de samariakloof te gaan is echt een pokkeeind rijden hoor...toen ik hem deed zat ik in rethymnon en vond ik het al aardig bustripje........ trouwens gezellig stadje ook en toen (93) minder toeristisch dan chersonissos
Ik zat ook in Rethymno ja.....die lange busrit heb ik dan blijkbaar verdrongen
  vrijdag 14 april 2006 @ 10:19:28 #223
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_36946188
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 12:44 schreef kluivie het volgende:

[..]

Hoop niet te veel mensen hoor hahaha want ga er ook heen is voor mij ook geleden van 89 dat we daar geweest zijn ben dus ook benieuwd.....

Voor foto's van griekenland kijk op mijn website
Laat ons effe weten dan hoe het er nu is
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_37112335
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 10:19 schreef Relin het volgende:

[..]

Laat ons effe weten dan hoe het er nu is
Ik ga pas in July hoor
  zondag 23 april 2006 @ 20:19:36 #225
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_37224257
Vraagje aan de mensen die op Lesbos zijn geweest: Hoeveel merk je van de Lesbo's op Lesbos? Is dat eiland echt heel erg gay, of valt het wel mee?
lege ton
  maandag 24 april 2006 @ 09:39:04 #226
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_37236565
quote:
Op zondag 23 april 2006 20:19 schreef nonzz het volgende:
Vraagje aan de mensen die op Lesbos zijn geweest: Hoeveel merk je van de Lesbo's op Lesbos? Is dat eiland echt heel erg gay, of valt het wel mee?
Valt enorm mee. Ik ben op 3 griekse eilanden geweest (Kreta, Corfu en Lesbos) en vond de vakantie op Lesbos met afstand het leukst!
  maandag 24 april 2006 @ 09:40:11 #227
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37236583
Van 13 juli tot 5 augustus ben ik dit jaar weer thuis. .
-
pi_37246545
quote:
Op zondag 23 april 2006 20:19 schreef nonzz het volgende:
Vraagje aan de mensen die op Lesbos zijn geweest: Hoeveel merk je van de Lesbo's op Lesbos? Is dat eiland echt heel erg gay, of valt het wel mee?
Daar merk je bijna helemaal niets van ..... tja als je erop ga letten dan misschien wel maar dan nog zijn ook gewoon mensen hoor die bijten niet hoor.....
  maandag 24 april 2006 @ 15:42:19 #229
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37246609
quote:
Op zondag 23 april 2006 20:19 schreef nonzz het volgende:
Vraagje aan de mensen die op Lesbos zijn geweest: Hoeveel merk je van de Lesbo's op Lesbos? Is dat eiland echt heel erg gay, of valt het wel mee?
Jezus, ben je wereldvreemd ofzo?
Ik heb me meer dan prima vermaakt op Mykonos, en dat is homo-eiland nr.1.
-
pi_37251084
Zeg Daggla, kun jij mij misschien een tip geven voor een eiland? (Scroll voor mijn eisen ff naar boven ) Volgens mij heb jij er verstand van.
pi_37251660
als het goed is zet ik zondagmiddag m'n tentje op in Ολυμπία en volgen er daarna nog genoeg campings weer is nog niet ultra-super-deluxe-fantastisch, maar zeker wel redelijk en hopelijk verbetert het nog iets de komende dagen/week

Jack does it in real time...
  maandag 24 april 2006 @ 18:52:53 #232
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37252368
quote:
Op maandag 24 april 2006 18:07 schreef Laura 2000 het volgende:
Zeg Daggla, kun jij mij misschien een tip geven voor een eiland? (Scroll voor mijn eisen ff naar boven ) Volgens mij heb jij er verstand van.
Scherp. .
Maar gezien je eisen lijkt het mij slim om een eilandje te nemen niet al te ver van Athene.
Dan kan je ten alle tijden de boot naar Athene pakken om daar flink wat cultuur te snuiven (en smog . )
De Cycladen bijv. (Naxos!) Niet al te druk, veel oude dorpjes en een hele mooie omgeving.
Tinos zit daar ook vlakbij en daar heb je heel veel kloosters enzo. (vergeet geen lange rok . )
Heel idyllisch en traditioneel allemaal.
De Cycladen dus, dat is mijn tip.
Maar als rechtgeaarde noorderling moet ik je er op wijzen dat Thessaloniki (en het nabij gelegen Xalkidiki) veel leuker, mooier en schoner is. Xalkidiki is een schiereiland in het noorden. Veel meer gericht op de Griekse toerist (en dus goedkoper) en de omgeving is werkelijk waar onbeschrijflijk mooi. Vanuit daar kan je naar Thessaloniki of wat verder richting zuiden Makedonia in. De berg Olympus bezoeken. (ben je meteen in de buurt van Platamonas, het mooiste dorp van heel Griekenland , sprak hij objectief..)
Het echte Griekenland...Voor mij dan.
-
  maandag 24 april 2006 @ 19:19:38 #233
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37253137
Xalkidiki struikel je ook over de Duitsers en Engelsen .

Beter rondom Athene verblijven, Rafina, Glyfada, Euboia etc. beter dan dan saaie Noorden .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_37254560
quote:
Op maandag 24 april 2006 18:52 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

(..)De berg Olympus bezoeken. (ben je meteen in de buurt van Platamonas, het mooiste dorp van heel Griekenland , sprak hij objectief..)
Het echte Griekenland...Voor mij dan.(...)
wel altijd slecht weer daar toch?

maar als je van wandelen houdt is de Olympus echt vet ja...heb daar op een camping bij Litochoron/Litochorou (weet daarvan nooit wat nou de correcte Griekse spelling is ) gestaan...sta je ook aan zee, was relatief rustig...Dion is een best leuke opgraving in de buurt...vooral door de natuur daar en de Olympus is echt vet

was daar half mei en we gingen naar boven lopen tot een bepaalde hut, en het zou gewoon een makkelijk te volgen pad zijn, maar rond 1800 meter stonden we tot onze knieen in de sneeuw maar zelfs op die hoogte was het nog 20 graden (alleen de weken ervoor was het slecht), dus dat was echt prima uit te houden wel, maar met een korte broek aan in de sneeuw blijft raar
Jack does it in real time...
  maandag 24 april 2006 @ 20:12:06 #235
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37255121
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:19 schreef Posdnous het volgende:
Xalkidiki struikel je ook over de Duitsers en Engelsen .

Beter rondom Athene verblijven, Rafina, Glyfada, Euboia etc. beter dan dan saaie Noorden .
Valt reuze mee.. Nea Kalithea bijv. zijn vnl. toch echt Grieken (in dezelfde leefdtijdscategorie ook)
En het noorden saai? Sorry?? .
Iedere Griek zal beamen dat ze in het zuiden leven om te werken, en in het noorden werken om te leven.
Ken je plekjes, P. Ken je plekjes... .
-
  maandag 24 april 2006 @ 20:13:39 #236
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37255190
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:58 schreef DeeBee het volgende:

[..]

wel altijd slecht weer daar toch?

maar als je van wandelen houdt is de Olympus echt vet ja...heb daar op een camping bij Litochoron/Litochorou (weet daarvan nooit wat nou de correcte Griekse spelling is ) gestaan...sta je ook aan zee, was relatief rustig...Dion is een best leuke opgraving in de buurt...vooral door de natuur daar en de Olympus is echt vet

was daar half mei en we gingen naar boven lopen tot een bepaalde hut, en het zou gewoon een makkelijk te volgen pad zijn, maar rond 1800 meter stonden we tot onze knieen in de sneeuw maar zelfs op die hoogte was het nog 20 graden (alleen de weken ervoor was het slecht), dus dat was echt prima uit te houden wel, maar met een korte broek aan in de sneeuw blijft raar
ben je in Litochoro geweest? !!!
OMG! Dat is het dorp na mijn dorp. . Platamonas dus, aan de andere kant van het kasteel!
Daar ook geweest? .
Maar in de zomer valt het wel mee hoor, dan is het vrij warm.. Je moet ook weer niet TE hoog gaan. .
-
pi_37261441
ja ben ik Litohóro geweest, hoewel we eigenlijk kampeerden in Pláka Litohórou, tussen het spoor en de zee in was wel grappig, waren wat hotels in de buurt en daar aan zee nog gevoetbald en het gras stond tot je knieen op onze camping omdat we een beetje vroeg in het seizoen waren

maar ik ben niet bij dat kasteel geweest, kon het me eerst niet zo herinneren dat het daar was, maar je kan het geloof ik zien vanaf de snelweg toch ook? of er staat mij wel iets bij van een kasteel of burcht iets in ieder geval...

verder zijn we dacht ik 2 hele dagen daar geweest, de ene dag hebben we Díon bezocht (en het museum daar, was wel grappig) en de andere dag gingen we naar de Olympus. Naar boven gereden zover als je kan en toen hebben we iets van 10 kilometer gelopen en 1 km gestegen naar een hut op 2000 meter of iets...het laatste stuk met flinke sneeuw die er nog lag (was in 2003, toen was het wekenlang niet zo goed, en begin mei ineens onwijs heet )

verder zijn we ook nog in Nei Pori geweest, en ik kon het niet op mijn kaart vinden maar ik denk dat dat meer in de buurt van Platamonas ligt dat Nei Pori was wel vreemd, heel groot opgezet, maar rond die tijd best verlaten, en alleen wat Oost-Europeanen of zo

Maar ik herinner het me alleen goed omdat je er mooi zandstrand heb waar ik nog heb staan volleyballen en omdat we daar 's avonds uit eten gingen...restaurant daar, groot scherm met voetbal, want PAOK speelde in de halve finale van de beker (in 2003, dacht dat het halve finales waren toen...) en ze wonnen door een goal vijf minuten voor tijd van Okkas geweldig was dat, heel dat restaurant gek en wij deden maar mee in de vreugde maar is me wel bijgebleven, altijd als ik de naam Okkas (die waarschijnlijk nu daar in de buurt wordt uitgekotst omdat hij voor Olympiakos speelt ) weer eens ergens tegenkomen moet ik daar gelijk weer aan denken

volgens mij toen we in Mykene waren toen wonnen ze de beker finale ook nog eens, sneuvelden flink wat stoeltjes tijdens die wedstrijd in de vreugde/verdriet van de tegenstander weet ik nog
Jack does it in real time...
  maandag 24 april 2006 @ 22:37:30 #238
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37261981
quote:
Op maandag 24 april 2006 22:26 schreef DeeBee het volgende:
ja ben ik Litohóro geweest, hoewel we eigenlijk kampeerden in Pláka Litohórou, tussen het spoor en de zee in was wel grappig, waren wat hotels in de buurt en daar aan zee nog gevoetbald en het gras stond tot je knieen op onze camping omdat we een beetje vroeg in het seizoen waren

maar ik ben niet bij dat kasteel geweest, kon het me eerst niet zo herinneren dat het daar was, maar je kan het geloof ik zien vanaf de snelweg toch ook? of er staat mij wel iets bij van een kasteel of burcht iets in ieder geval...

verder zijn we dacht ik 2 hele dagen daar geweest, de ene dag hebben we Díon bezocht (en het museum daar, was wel grappig) en de andere dag gingen we naar de Olympus. Naar boven gereden zover als je kan en toen hebben we iets van 10 kilometer gelopen en 1 km gestegen naar een hut op 2000 meter of iets...het laatste stuk met flinke sneeuw die er nog lag (was in 2003, toen was het wekenlang niet zo goed, en begin mei ineens onwijs heet )

verder zijn we ook nog in Nei Pori geweest, en ik kon het niet op mijn kaart vinden maar ik denk dat dat meer in de buurt van Platamonas ligt dat Nei Pori was wel vreemd, heel groot opgezet, maar rond die tijd best verlaten, en alleen wat Oost-Europeanen of zo

Maar ik herinner het me alleen goed omdat je er mooi zandstrand heb waar ik nog heb staan volleyballen en omdat we daar 's avonds uit eten gingen...restaurant daar, groot scherm met voetbal, want PAOK speelde in de halve finale van de beker (in 2003, dacht dat het halve finales waren toen...) en ze wonnen door een goal vijf minuten voor tijd van Okkas geweldig was dat, heel dat restaurant gek en wij deden maar mee in de vreugde maar is me wel bijgebleven, altijd als ik de naam Okkas (die waarschijnlijk nu daar in de buurt wordt uitgekotst omdat hij voor Olympiakos speelt ) weer eens ergens tegenkomen moet ik daar gelijk weer aan denken

volgens mij toen we in Mykene waren toen wonnen ze de beker finale ook nog eens, sneuvelden flink wat stoeltjes tijdens die wedstrijd in de vreugde/verdriet van de tegenstander weet ik nog
Nei Pori is een van de 3 P's.
Panteleimonas, Platamonas en (Nei) Poroi. Dat zijn drie dorpjes zo dicht bij elkaar dat het eigenlijk 1 is. Platamonas is de grootste. Je bent er sowieso doorheen gereden, anders had je via die kant nooit Poroi kunnen bereiken. . Het is er alleen in het hoogseizoen druk. Inderdaad veel Oost Europeanen . . .
Het kasteel kan je niet missen, dat staat op zo'n verhoging dat het vanaf de snelweg al te zien is (echt van ver ook).
Leuk dat je er geweest bent, jammer dat je niet in Platamonas bent geweest. Was je misschien Cafe Amsterdam nog tegengekomen. Dat is de zaak van m'n vader .
Okkas moet idd dood, hoerige verrader.
-
  dinsdag 25 april 2006 @ 20:34:55 #239
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37291396
Ook leuk in het Noorden: Kouzani, Kastoria, Veria.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 25 april 2006 @ 20:48:50 #240
3038 Emel
realist
pi_37291859
ik ga naar Griekenland
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  dinsdag 25 april 2006 @ 21:21:43 #241
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37293047
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 20:34 schreef Posdnous het volgende:
Ook leuk in het Noorden: Kouzani, Kastoria, Veria.
Kozani is tof ja..
Vooral de omgeving. . Ik heb een tijdje gezeten in het dorpje Serbia vlakbij Kozani.
Stappen in Kozani is best okay, .
-
  dinsdag 25 april 2006 @ 21:23:27 #242
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37293118
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 20:48 schreef Emel het volgende:
ik ga naar Griekenland
Ik ook.
En ik ga die nieuwe treinreis proberen wsl. Thessaloniki - Istanbul, directe connectie. Vorig jaar geopend geloof ik.
Ben erg benieuwd .
-
  dinsdag 25 april 2006 @ 21:38:47 #243
8369 speknek
Another day another slay
pi_37293783
Santorini ziet er wel heel mooi uit. Maar het is zeker vooral rots en steen? Of kun je er ook op een mooi strand liggen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 25 april 2006 @ 21:40:01 #244
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37293834
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 21:21 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Kozani is tof ja..
Vooral de omgeving. . Ik heb een tijdje gezeten in het dorpje Serbia vlakbij Kozani.
Stappen in Kozani is best okay, .
Ik ben er alleen op een wat rustige 'romantische' vakantie met vriendin geweest . Niet echt gestapt, maar het was er wel prettig, en rustig (was tijdens de Olympische spelen in Athene, dus niemand zat in het Noorden, was vrijwel niks te doen )
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 25 april 2006 @ 21:40:49 #245
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37293858
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 21:23 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik ook.
En ik ga die nieuwe treinreis proberen wsl. Thessaloniki - Istanbul, directe connectie. Vorig jaar geopend geloof ik.
Ben erg benieuwd .
HAh, ik wil binnenkort en keer die weg met de auto nemen, ben alleen maar tot Kavala geweest vooralsnog.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 25 april 2006 @ 21:44:43 #246
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37294054
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 21:38 schreef speknek het volgende:
Santorini ziet er wel heel mooi uit. Maar het is zeker vooral rots en steen? Of kun je er ook op een mooi strand liggen?
http://www.greeka.com/cyclades/santorini/santorini-beaches.htm

.
-
  dinsdag 25 april 2006 @ 21:45:55 #247
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37294112
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 21:40 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ik ben er alleen op een wat rustige 'romantische' vakantie met vriendin geweest . Niet echt gestapt, maar het was er wel prettig, en rustig (was tijdens de Olympische spelen in Athene, dus niemand zat in het Noorden, was vrijwel niks te doen )
In Kozani is het sowieso nooit echt druk hoor. .
In Thessaloniki was er vrij weinig te merken van de OS. Gelukkig maar, .
-
pi_37366630
zo, morgen eindelijk naar Griekenland...in de komende 3 weken het volgende rondje maken:

Ancona-Πάτρα-Ολυμπία-Δελφοί-Αθήνα-Μυκήνες-Καλαμπάκα-Ηγουμενίτσα-Ancona

dat zijn iig de plaatsen waar ik op een camping ga staan en vanuit andere dingen ga bezoeken...heb er zin in, het vaste land is echt super relaxed
Jack does it in real time...
  vrijdag 28 april 2006 @ 07:28:44 #249
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37367430
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 03:03 schreef DeeBee het volgende:
het vaste land is echt super relaxed
Jij begrijp het. .
Heel veel plezier iig.
Als je in Kalabaka bent, kijk dan of je wat local wiet kan regelen, in Kalabaka groeit Griekenland's finest. .
-
pi_37388085
griekenland is voor mij altijd relaxt
  vrijdag 28 april 2006 @ 21:52:36 #251
3038 Emel
realist
pi_37389804
ik ga voor het eerst heen, naar Rhodos
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_37406014
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 21:52 schreef Emel het volgende:
ik ga voor het eerst heen, naar Rhodos
Veel plezier dat zal je zeker hebben, welke plaats ga je precies....want ook dat kan verschillend zijn zelfs op rhodos! have fun
  maandag 1 mei 2006 @ 11:19:21 #253
3038 Emel
realist
pi_37448267
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 17:06 schreef kluivie het volgende:

[..]

Veel plezier dat zal je zeker hebben, welke plaats ga je precies....want ook dat kan verschillend zijn zelfs op rhodos! have fun
Rhodos-stad

Thanks!! plezier zal ik zeker hebben
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  maandag 1 mei 2006 @ 16:37:55 #254
125852 suuzepluus
I'm watching you...
pi_37458324
quote:
Op zondag 2 januari 2005 20:57 schreef boskov het volgende:
Ik vind Griekenland geweldig. Een leuke cultuur, warme, relaxede mensen.
Enige nadeel is dat ze rijden alsof ze allemaal hun rijbewijs op de plaatselijke markt hebben gekocht..
dat is in bijna al die landen volgens mij.... kijk naar turkije... daar rijden ze met zn 5en naast elkaar op 3 baans weg, en alles gaat maar door elkaar.... vond ik griekenland nog erg meevallen.
  maandag 1 mei 2006 @ 16:43:29 #255
125852 suuzepluus
I'm watching you...
pi_37458471
quote:
Agios Nikolaos. Leuk stadje langs een meer. Erg gezellig. Leuke mensen.
Niet zo overbevolk met Nederlanders en Engelsen als in Malia en Chersonissos.
met Rethymnon, Stalis, Piskopiano heb ik geen ervaring.
echt weer iets voor mij, reageren op iets van vorig jaar
hopelijk heeft iemand er nog wat aan

[ Bericht 59% gewijzigd door suuzepluus op 01-05-2006 16:51:08 ]
  maandag 1 mei 2006 @ 16:43:39 #256
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_37458480
Ik ben al op Corfu en Kreta geweest en ga dit jaar naar Rhodos. Vooral voor zon en zee, omdat het een examenvakantie is, maar ik wil toch ook nog wel genieten van cultuur.

Nog maar een maandje .
  maandag 1 mei 2006 @ 17:07:29 #257
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37459123
quote:
Op maandag 1 mei 2006 16:43 schreef suuzepluus het volgende:

[..]

echt weer iets voor mij, reageren op iets van vorig jaar
hopelijk heeft iemand er nog wat aan
Het dorpje bestaat nog steeds, je had die foto best kunnen laten staan. .
-
pi_37505682
Hoi allemaal,

Ik heb nog even wat vraagjes mbt duiken.
Heb zelf nog nooit gedoken, maar zag op vakantie (Turkije) van die excursies scuba diving en die zullen er in Griekenland (Corfu) ongetwijfeld ook zijn.

Als voorbereiding wil ik in Nederland een introductieduik doen, dit houdt in wat theorie en "duiken" in het zwembad.

Is dit voldoende voorbereiding? Heeft iemand ervaring met duikscholen op Corfu?

Wat ben ik toch een n00bj af en toe
pi_37519076
quote:
Op maandag 1 mei 2006 11:19 schreef Emel het volgende:

[..]

Rhodos-stad

Thanks!! plezier zal ik zeker hebben
Zowieso ga je de oude stad bezoeken.....is echt geweldig.....en gezellig vooral 's avonds
pi_37543176
quote:
Op maandag 24 april 2006 09:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
Van 13 juli tot 5 augustus ben ik dit jaar weer thuis. .
Geef even een gil als je in de buurt van Athene bent
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  vrijdag 5 mei 2006 @ 11:09:19 #261
3038 Emel
realist
pi_37570284
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:20 schreef kluivie het volgende:

[..]

Zowieso ga je de oude stad bezoeken.....is echt geweldig.....en gezellig vooral 's avonds
vakantie is geboekt als het goed is, vertrek ik op 18 juni

heb je nog handige tips voor mij?
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_37576561
Bezoek zowieso het kasteel mocht je er van houden natuurlijk maar ik vond het de moeite waard, heb ik vorig jaar niet gedaan maar wel andere jaren en was echt schitterend! Voor de rest ga uit de weg voor die vervelende mensen in de stad die steeds voor je staan te springen of je altijd dorst hebt, dat is zo jammer....van rhodos stad....voor de rest niks dan gezelligheid ..... owja het is er niet supergoedkoop maar ja welke vakantie wel tegenwoordig!
  vrijdag 5 mei 2006 @ 14:41:41 #263
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_37576789
Rhodos Vooral Windy Beach is echt relaxed (zoals de naam al doet vermoeden)! Ik wil ook weer.
pi_37576872
Rhodos idd

Zon, zee, strand, MYTHOS 1 liter glazen , HEEEEEL erg lekker eten!!!
  vrijdag 5 mei 2006 @ 14:52:25 #265
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37577144
Mythos .
Heerlijk, ijskoud met wat mezedakia op tafel. .
En natuurlijk Tirnavos of Malamatina .
-
pi_37577336
Trouwens, ouzo met ijs in die kleine glaasjes is ook , vooral 's avonds na het eten!
pi_37578675
Mythos

1 van de weinige etenswaren in Griekenland die ik niet zo lekker vind
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  vrijdag 5 mei 2006 @ 16:34:13 #268
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37580234
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 15:41 schreef rameijer het volgende:
Mythos

1 van de weinige etenswaren in Griekenland die ik niet zo lekker vind
Ftousou re.
-
  zaterdag 6 mei 2006 @ 12:49:06 #269
3038 Emel
realist
pi_37600198
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 14:32 schreef kluivie het volgende:
Bezoek zowieso het kasteel mocht je er van houden natuurlijk maar ik vond het de moeite waard, heb ik vorig jaar niet gedaan maar wel andere jaren en was echt schitterend! Voor de rest ga uit de weg voor die vervelende mensen in de stad die steeds voor je staan te springen of je altijd dorst hebt, dat is zo jammer....van rhodos stad....voor de rest niks dan gezelligheid ..... owja het is er niet supergoedkoop maar ja welke vakantie wel tegenwoordig!
die vervelende lui hebben ze ook overal maar ik zal ze mijden

is het erg duur? of valt het mee?
het kasteel ga ik zeker bezoeken

ik heb er echt zin in Rhodos, here i come
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  zaterdag 6 mei 2006 @ 12:50:47 #270
3038 Emel
realist
pi_37600232
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 14:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
Mythos .
Heerlijk, ijskoud met wat mezedakia op tafel. .
En natuurlijk Tirnavos of Malamatina .
Grieks bier?
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  zaterdag 6 mei 2006 @ 13:10:53 #271
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_37600666
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 12:49 schreef Emel het volgende:

[..]

die vervelende lui hebben ze ook overal maar ik zal ze mijden

is het erg duur? of valt het mee?
het kasteel ga ik zeker bezoeken

ik heb er echt zin in Rhodos, here i come
Ik vond het helemaal niet zo duur eigenlijk (vooral het eten niet).
  zaterdag 6 mei 2006 @ 13:11:43 #272
3038 Emel
realist
pi_37600684
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 13:10 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Ik vond het helemaal niet zo duur eigenlijk (vooral het eten niet).
ik las ergens ook dat het best meevalt ja..
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  zaterdag 6 mei 2006 @ 13:19:18 #273
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_37600858
De blue lagoon bar in Rhodos stad is trouwens leuk om een keer wat te gaan drinken. Die ligt niet in de Barstreet maar wat meer richting de oude stad. Cocktails uit kokosnoten.


http://www.lepalais.gr/html/Lagoon.htm
  zaterdag 6 mei 2006 @ 13:31:18 #274
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37601100
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 12:50 schreef Emel het volgende:

[..]

Grieks bier?
Mythos wel.
Tirnavos en Malamatina zijn Retsina's.
-
  zaterdag 6 mei 2006 @ 13:32:11 #275
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37601119
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 13:11 schreef Emel het volgende:

[..]

ik las ergens ook dat het best meevalt ja..
Eten is overal in Griekenland goedkoop. Op de eilanden wellicht wat duurder.
Drank (in uitgaansgelegenheden) daarentegen kost vaak nog meer dan hier. .
-
pi_37654384


Vooral bier is erg duur En wijn weer heel goedkoop. Precies omgekeerd met NL dus
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  maandag 8 mei 2006 @ 13:16:14 #277
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37655069
quote:
Op maandag 8 mei 2006 12:49 schreef rameijer het volgende:


Vooral bier is erg duur En wijn weer heel goedkoop. Precies omgekeerd met NL dus
Gelukkig drink ik geen bier tijdens het uitgaan.
Amaretto me stimeno lemoni. ,
-
pi_37655911
quote:
Op maandag 8 mei 2006 12:49 schreef rameijer het volgende:


Vooral bier is erg duur En wijn weer heel goedkoop. Precies omgekeerd met NL dus
Is bier in nederland dan goedkoop pfff vind het ook al aardig aan de prijs hoor.....en ja de wijn is in griekenland goedkoop en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel Lekker!!! Zoek bijvoorbeeld is een klein restaurantje op die maken soms zelf hun wijn die is zooooooooooooo lekker
pi_37656875
quote:
Op maandag 8 mei 2006 13:46 schreef kluivie het volgende:

[..]

Is bier in nederland dan goedkoop pfff vind het ook al aardig aan de prijs hoor.....
Gistermiddag in de Plaka EUR 3,30 voor een Stella Artois van 330ml
quote:
en ja de wijn is in griekenland goedkoop en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel Lekker!!! Zoek bijvoorbeeld is een klein restaurantje op die maken soms zelf hun wijn die is zooooooooooooo lekker
Precies, de wijnen uit de colaflessen zijn het lekkerste
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_37661310
quote:
Op maandag 8 mei 2006 14:26 schreef rameijer het volgende:

[..]

Gistermiddag in de Plaka EUR 3,30 voor een Stella Artois van 330ml
[..]
we mogen het niet meer doen maar ff omrekenen naar de gulden is toch al 7 gulden en een kwartje en dat nog voor van dat paardezeik niet normaal meer tegenwoordig....wie de euro heeft uitgevonden die mag van mij een hoge boom zoeken en er aan gaan hangen!
  maandag 8 mei 2006 @ 19:48:20 #281
3038 Emel
realist
pi_37667340
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 13:32 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Eten is overal in Griekenland goedkoop. Op de eilanden wellicht wat duurder.
Drank (in uitgaansgelegenheden) daarentegen kost vaak nog meer dan hier. .
ik weet genoeg! Thanks
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  maandag 8 mei 2006 @ 19:48:54 #282
3038 Emel
realist
pi_37667361
quote:
Op maandag 8 mei 2006 13:46 schreef kluivie het volgende:

[..]

Is bier in nederland dan goedkoop pfff vind het ook al aardig aan de prijs hoor.....en ja de wijn is in griekenland goedkoop en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel Lekker!!! Zoek bijvoorbeeld is een klein restaurantje op die maken soms zelf hun wijn die is zooooooooooooo lekker
ik drink graag wijn
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_37690616
quote:
Op maandag 8 mei 2006 19:48 schreef Emel het volgende:

[..]

ik drink graag wijn
Dan ga je veel Yammas zeggen ....veel plezier in het mooie griekenland
pi_38443987
Ga je voor het eerst naar Griekenland, naar Parga, Noord-Westen (iemand trouwens ervaringen hiermee?), schijnt gedurende letterlijk de hele maand mei de zon er, ga jij van 3-10 juni, zijn de vooruitzichten praktisch alleen maar regen Naja, niet zo fijn dus... Maargoed, ben wel benieuwd naar Griekenland aangezien ik er nog nooit geweest ben. Maar nogmaals, iemand ervaringen met Parga?
pi_38463295
eind mei was het daar in de buurt prima weer ja het heetste wat ik in de drie weken dat ik in Griekenland was gehad heb ongeveer...maar ja, begin mei was het ook al slecht in Griekenland, toen ook regen gehad zelfs

Párga zelf ben ik nog nooit geweest...ben wel al twee keer vanuit Kalambáka naar Ioánina en Dodóni geweest en dat was wel leuk Ioánina is erg mooi met dat meer en Dodóni heeft een erg mooi theater als je van dat soort klassieke rommel houdt verder ben ik wel nog langs Párga gevaren op weg naar Pátra en terug in Igoumenítsa eventjes geweest (vooral bij de Goody's die er was eigenlijk ) en daarna de boot terug naar Italië daar genomen

maar ja, omgeving daar is in ieder geval wel erg mooi, weet weinig van het stadje zelf af, maar er is genoeg in de buurt te zien in ieder geval wel
Jack does it in real time...
  vrijdag 2 juni 2006 @ 03:11:41 #286
82136 Xennia
gekroond
pi_38463324
Dit jaar denk ik weer naar Halkidiki
pi_38474271
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 17:43 schreef PrinceSL het volgende:
Ga je voor het eerst naar Griekenland, naar Parga, Noord-Westen (iemand trouwens ervaringen hiermee?), schijnt gedurende letterlijk de hele maand mei de zon er, ga jij van 3-10 juni, zijn de vooruitzichten praktisch alleen maar regen
Het regende inderdaad een beetje hier vanochtend

Maar die weerberichten moet je met een korrel zout nemen. In deze tijd van het jaar brandt de zon zo hard dat de meeste wolken verdampt zijn voordat ze boven land komen
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_38475636
Ik ga dit jaar naar Stalis Iemand hier ervaringen mee? Of echte must-do dingen?
Niet waf-waf doen!
pi_38796295
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 14:15 schreef rameijer het volgende:

[..]

Het regende inderdaad een beetje hier vanochtend

Maar die weerberichten moet je met een korrel zout nemen. In deze tijd van het jaar brandt de zon zo hard dat de meeste wolken verdampt zijn voordat ze boven land komen
Het is dat Laganas zo ver van Athene is, anders had ik even je Pedro komen bekijken 8 juli. Hell, ik zou mijn Pedro ernaast zetten op je dak voor een lang weekje.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_38883656
Geef maar een seintje als je in de buurt van Athene mocht zijn en zin hebt in een biertje.
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  zondag 18 juni 2006 @ 09:40:24 #291
3038 Emel
realist
pi_38964253
ik vlieg vanmiddag naar Rhodos
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_38969559
Te laat maar veel plezier.................................
  maandag 26 juni 2006 @ 02:55:47 #293
3038 Emel
realist
pi_39237858
ik kom net terug uit Rhodos!!

nu eerst slapen
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:12:48 #294
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_41291352
Volgende week vertrek ik voor 2 weken naar de cycladen. Ik vlieg heen op Mykonos en terug van Santorini. Tussendoor willen we nog naar Paros en Naxos.

Iemand tips?
pi_41291998
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:12 schreef pdiscs het volgende:

Iemand tips?
Niet teveel bukken op Mykonos. .
IK HEB MIJN ECHTE CLUB EN HAAR SUPPORTERS VERRADEN.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:40:59 #296
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_41294233
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:31 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:

[..]

Niet teveel bukken op Mykonos. .
Grapjas.

En jij? Ga je naar PSV?
pi_41294757
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:40 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Grapjas.

En jij? Ga je naar PSV?
Ik mag toch hopen van niet, anders ben ik een ordinaire clubverrader .
Mykonos is wel heeeel okay trouwens, vooral Cavo Paradiso en Paradise Club zijn wel erg tof om heen te gaan. .
IK HEB MIJN ECHTE CLUB EN HAAR SUPPORTERS VERRADEN.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 22:36:56 #298
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_41343790
Iemand nog serieuze Cycladen tips?

Vooral Mykonos, Paros, Naxos en Santorini.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 22:41:16 #299
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_41343994
ik heb een aantal jaar geleden 1 maand in het binnenland van Griekenland gezeten
bij een griekse familie thuis....
dat is pas een ervaring.....
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  vrijdag 29 september 2006 @ 11:21:41 #300
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_42227877
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 22:36 schreef pdiscs het volgende:
Iemand nog serieuze Cycladen tips?

Vooral Mykonos, Paros, Naxos en Santorini.
MYKONOS party eiland, geweldige stranden zou zo weer terug gaan :-)
Santorini schijnt ook heel mooi te zijn. witte huisjes etc..
  vrijdag 29 september 2006 @ 11:24:08 #301
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_42227952
Ben morgen weer voor 32 uur in Athene Sooo looking forward to it. Grieks vriendinnetje gaat trouwen, dus ben beniewd of het een leuk feestje gaat worden :-)

En daarnaast natuurlijk ff langs Plaka, Pssiri, Syntagma, Monastiraki, WOK 88, Everest....
  Moderator zaterdag 30 september 2006 @ 23:41:52 #302
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_42269566
Nieuw deel: Griekenland deel 2
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')