volgens mij was lesbos gewoon te duur voor ons hoorquote:Op donderdag 12 januari 2006 22:59 schreef Ingridh007 het volgende:
Mn vriend wil niet naar Lesbos, omdat ie t stom vindt om tegen mensen zeggen dat ie naar "Lesbos" gaat...
Thassos was te duurquote:Op vrijdag 13 januari 2006 07:14 schreef Dr.X het volgende:
[..]
volgens mij was lesbos gewoon te duur voor ons hoor
Doen doen doen!quote:Op zondag 26 februari 2006 18:05 schreef sonnestraaltje het volgende:
Ja, ik wil ook weer heeel snel naar Griekenland!! (nu nog geld vinden) Zit er zelfs over te denken om er een deel van mn studie te gaan doen en daarna misschien wel emigreren (als t vriendje mee wil...) (verkapt tvp'tje
)
Ja t lijkt me ook erg leukquote:Op maandag 27 februari 2006 14:17 schreef rameijer het volgende:
[..]
Doen doen doen!![]()
![]()
Ik heb het ook gedaan 5 jaar geleden en geen spijt van gehad![]()
Alleen de eerste 2 jaar wat aanpassingsproblemen, maar dat viel ook wel mee.
serieus? Is Griekenland zo duur dan? Ik heb al verschillende sites gezien die vrij goedkope vakanties aanbieden, in appartementjes. Maar mss is het leven daar ter plekke duur of is dat niet wat je bedoelt?quote:
Ik ga naar zakynthos zou ook iets voor jou zijn zoals ik het zie.....maar wil je echt rust moet je naar een onbekend eiland gaan.....zijn er genoeg....de grootste tip schijnt karpathos te zijn, maar is alleen maar van horen zeggenquote:Op maandag 6 maart 2006 15:26 schreef moon1702 het volgende:
ik ga misschien ook eens naar Griekenland dit jaar maar ik weet echt niet voor welk eiland ik moet kiezen. Ik zal mijn eisen eens op een rijtje zetten, mss dat de kenners me dan een tip kunnen geven.
- beetje cultuur
- mooie natuur: stranden en mooi helder blauw water, snorkelmogelijkheden
- enkele winkeltjes
- goedkoop
- rustig
En er moet genoeg te doen zijn voor zo'n 14 dagen...
Volgens mij is het het makkelijkste om simpelweg alleen een vliegticket te boeken, zodat je ter plekke alle vrijheid hebt om te gaan en staan waar je wilt. Virgin Express (vanuit Brussel) is denk ik één van de allergoedkoopste die op Athene vliegt.quote:Op donderdag 23 maart 2006 16:00 schreef pdiscs het volgende:
Ik ben er zo eentje die al regelmatig naar Griekenland is geweest. Ik zou eigenlijk graag deze zomer een paar dagen naar Athene gaan om vervolgens ergens een week (of op twee plekken, 2xeen week) op een eiland rondhangen.
In het kader van "lekker makkelijk" ben ik op zoek naar een reisorganisatie waar ik dit eenvoudig kan boeken. Heeft iemand tips?
De Grieken noemen het Mytilyni, naar de hoofdstad van het eiland.quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:59 schreef Ingridh007 het volgende:
Mn vriend wil niet naar Lesbos, omdat ie t stom vindt om tegen mensen zeggen dat ie naar "Lesbos" gaat...
quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:36 schreef WetLips het volgende:
[..]
Maar eerst naar Santorini of tewel Thira. Dat schijn SUPER indrukwekkend te zijn.
Griekenland.![]()
Het is schitterend daar. Dat was overigens Zakynthos, van de Interrailvakantie augustus vorig jaar. Wel ontzettend warm daar trouwens.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:46 schreef kluivie het volgende:
En dan zeggen ze nog dat Griekenland niet mooi is pfff nou ik weet gelukkig ook beter hoor! prachtige foto trouwens!
Is dat dat strand waar dat schipwrak ligt? Ik heb het een keer vanuit het vliegtuig gezien, onderweg naar Kreta!quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:04 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Het is schitterend daar. Dat was overigens Zakynthos, van de Interrailvakantie augustus vorig jaar. Wel ontzettend warm daar trouwens.
Die foto wil ik dan ook maken in Juliquote:Op donderdag 30 maart 2006 15:04 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Het is schitterend daar. Dat was overigens Zakynthos, van de Interrailvakantie augustus vorig jaar. Wel ontzettend warm daar trouwens.
Nee, dit is aan de zuidkant. Wel vergelijkbaar strand overigens. Het leukste is om zelf een bootje te huren en wat rond te varen, in plaats van zo'n boot vol met toeristen die langs bekende plaatsen vaart. Schildpadden heb ik overigens niet gezien, terwijl het eiland daar om bekend staat. Het schijnt wel dat die beesten ook snel verdwijnen vanwege het massatoerisme. Das wel minder.quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:13 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Is dat dat strand waar dat schipwrak ligt? Ik heb het een keer vanuit het vliegtuig gezien, onderweg naar Kreta!
Ben in 1989 ook op zakynthos geweest en hebben we wel die toeristen boot gevaren (ja toen al) maar wel schildpadden gezien en ook nog dolfijnen.....wel zwemmend de schildpadden dan (dolfijnen is logischquote:Op donderdag 30 maart 2006 15:47 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Nee, dit is aan de zuidkant. Wel vergelijkbaar strand overigens. Het leukste is om zelf een bootje te huren en wat rond te varen, in plaats van zo'n boot vol met toeristen die langs bekende plaatsen vaart. Schildpadden heb ik overigens niet gezien, terwijl het eiland daar om bekend staat. Het schijnt wel dat die beesten ook snel verdwijnen vanwege het massatoerisme. Das wel minder.
Wel gaaf dat je het vanuit de lucht hebt gezien.
Vertel me meer! Dit is een trip die ik ook misschien wel wil maken!quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:26 schreef DeeBee het volgende:
nog 4 weekjes en dan vertrek ik ook weer naar Griekenland, geen eilanden, maar rondtoch over het vaste land en Peloponessos![]()
vooral begin mei meestal erg mooi omdat de natuur dan nog volop in bloei staat, kijk er nu al weer naar uit![]()
Ziet er echt fantastisch uit. Ik heb een auto (van de baasquote:Op zaterdag 1 april 2006 17:32 schreef DeeBee het volgende:
zal er wel even wat meer over vertellen jahet is alleen wel een best makkelijke trip voor mij, want ik maak deel uit van de organisatie en hoef dus niet alles zelf uit te zoeken en helemaal zelf te regelen
... De eilanden zijn erg populair vaak, maar het vaste land is echt geweldig...wandelen kan bijna overal en de natuur is echt super ook...
Toffe reisquote:Op zaterdag 1 april 2006 17:32 schreef DeeBee het volgende:
[...]
Ik ben niet heel erg bekend met het openbaar vervoer in Griekenland, maar het is niet heel makkelijk om overal te komen vrees ik (als je bijvoorbeeld naar Athene bent gevlogen)...Dat is denk ik het grootste probleem als je zoiets wilt doen, maar verder is het zeker aan te raden.
Ik woon ten noorden van Athene jaquote:Op zondag 2 april 2006 00:04 schreef DeeBee het volgende:
Tsja, misschien dat rameijer wat meer over het openbaar vervoer in Griekenland weet, hij post hier wel regelmatig in dit topic (en woont in Athene geloof ik) dus die kan misschien meer vertellen over die optie...
Een werkbaar alternatief is uiteraard met het vliegtuig erheen en ter plekke een auto huren (ipv met je eigen auto naar Griekenland rijden).quote:Op maandag 3 april 2006 13:17 schreef rameijer het volgende:
...
In dat geval is het beter om een auto of scooter te huren![]()
Dat is waar ja, in geen jaaaaren meer aan gedacht!quote:Op maandag 3 april 2006 22:32 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Quote werkt om onduidelijke reden effe niet, dus maar zo;
Rameijer, is het niet zo dat de mensen op het platteland eerder er aan denken om een lift aan te bieden?
Van die schoolbus weet ik niet, maar het lijkt me onwaarschijnlijkquote:Zelf had ik behalve die ervaring ook ergens gelezen dat in plaatsen waar geen openbaar vervoer is, men met schoolbus mee kan rijden. Bovendien was tot voor de euro een taxi ritje van 25 km best te betalen (iets van fl 10.-).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |