abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 januari 2002 @ 15:33:26 #1
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_2680220
Wie kan mij meer vertellen, naar welke eilanden moeten we gaan (ik ga samen met mijn vriendin), welke periode van het jaar moeten we gaan, is alles daar makkelijk te regelen of moeten we een compleet verzorgde reis boeken, kortom alles wat jullie hierover weten.

thanx!

Hard, gemeen en snel
  donderdag 3 januari 2002 @ 08:01:27 #2
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_2688119
Niemand al gaan hoppen daar???
Hard, gemeen en snel
pi_2688125
Voorjaar zoals half mei / begin juni

Liefst voorseizoen dus .
Reden Goedkoop ,

Ga naar Rodos, Kos iig en neem ook wat van die kleine eilandjes mee daar voor de kust die zijn eigenlijk het mooist.

Kosten : fl 2000 per persoon ben je wel kwijt

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Moderator donderdag 3 januari 2002 @ 08:26:16 #4
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_2688144
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 08:01 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
Niemand al gaan hoppen daar???
Jawel, maar het is een heel erg brede vraag en hier is zoveel over te vinden op internet.

Het is iig schitterend om te doen, en als jullie er tegen kunnen om af en toe te moeten wachten, of niet meteen de juiste boot te vinden, dan zou ik geen georganiseerde reis nemen. Het is juist leuk om zélf te kunnen bepalen wanneer je weer verder wilt hoppen.

Verder maakt het qua eiland-keuzes nogal uit of je wil gaan beesten in discotheken of dat je in de eerste plaats voor de mooiste eilanden gaat, en gewoon gezellige "taverna's" ook genoeg voor jullie zijn.

Onderschat iig niet de afstanden en de tijdsduur die je kwijt bent met het hoppen. Kies één eilandengroep. De Cycladen zijn geweldig, en ook het handigst als je op Athene vliegt: het eerste eiland ligt op slechts enkele uren varen vanaf Athene's haven Piraeus.

Onderschat ook de hitte niet die in de zomer in Griekenland heerst, dus als je daar slecht tegen kunt ga dan in het voorjaar of najaar (voorjaar is mooier).
Op de meeste eilanden staat overigens wel een lekkere bries.

Onderschat verder niet de wat on-Europese manier waarop Grieken omgaan met zaken als: op tijd zijn, konsekwent zijn etc.. het bekende zuidelijke kwaaltje zullen we maar zeggen (kan ook zijn charmes hebben!).
Hou iig in je reisschema rekening met mogelijke vertraging, en plan niet op het uur nauwkeurig.

Maar het is vooral onvergetelijk mooi, als je in de avondzon een eiland nadert met gouden rotsen, of als je in de ochtendzon al die witte huisjes ziet tinkelen op de bergen.

En verder.. surf ze!
http://www.reiswijs.nl/landeninfo/europa/griekenland/griekenland.html

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 03-01-2002 08:35]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 3 januari 2002 @ 08:44:06 #5
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_2688176
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 08:26 schreef Gert het volgende:

[..]

Jawel, maar het is een heel erg brede vraag en hier is zoveel over te vinden op internet.


Ik weet het maar ik wil graag jullie persoonlijke meningen
quote:
Het is iig schitterend om te doen, en als jullie er tegen kunnen om af en toe te moeten wachten, of niet meteen de juiste boot te vinden, dan zou ik geen georganiseerde reis nemen. Het is juist leuk om zélf te kunnen bepalen wanneer je weer verder wilt hoppen.
Ongeorganiseerd dus!
quote:
Verder maakt het qua eiland-keuzes nogal uit of je wil gaan beesten in discotheken of dat je in de eerste plaats voor de mooiste eilanden gaat, en gewoon gezellige "taverna's" ook genoeg voor jullie zijn.
we gaan duidelijk voor natuur, cultuur en gezelligheid, absoluut geen discotheken en toeristisch gebral
quote:
Onderschat iig niet de afstanden en de tijdsduur die je kwijt bent met het hoppen. Kies één eilandengroep. De Cycladen zijn geweldig, en ook het handigst als je op Athene vliegt: het eerste eiland ligt op slechts enkele uren varen vanaf Athene's haven Piraeus.

Onderschat ook de hitte niet die in de zomer in Griekenland heerst, dus als je daar slecht tegen kunt ga dan in het voorjaar of najaar (voorjaar is mooier).
Op de meeste eilanden staat overigens wel een lekkere bries.

Onderschat verder niet de wat on-Europese manier waarop Grieken omgaan met zaken als: op tijd zijn, konsekwent zijn etc.. het bekende zuidelijke kwaaltje zullen we maar zeggen (kan ook zijn charmes hebben!).
Hou iig in je reisschema rekening met mogelijke vertraging, en plan niet op het uur nauwkeurig.

Maar het is vooral onvergetelijk mooi, als je in de avondzon een eiland nadert met gouden rotsen, of als je in de ochtendzon al die witte huisjes ziet tinkelen op de bergen.

En verder.. surf ze!
http://www.reiswijs.nl/landeninfo/europa/griekenland/griekenland.html


Thanx voor de info!
Hard, gemeen en snel
  zaterdag 5 januari 2002 @ 06:08:49 #6
2915 Fiep
bikkel b.d.
pi_2712640
Inderdaad: wees Stressbestendig!!!

Een aantal jaartjes geleden samen met vriendin gehopt (wij gingen midden in de zomer en dus wel voor het Lang-Leve-de-Lol idee). Een tip is Pelicanos (of hoe het ook heette) op Korfoe. Het was ons iets te rustig, maar het is wellicht iets voor jullie. Strand en natuur waren in ieder geval een aanrader.

En: wees Stressbestendig!!!

"Het is wel leuk hoor, al die avonturen, maar je krijgt er zo'n stijve nek van."
pi_2768121
Ik vind het leuker om de kleine eilandjes af te gaan, ipv de grote bekenden. Een weekje per eiland of zo, en dan weer verder. Een weekje voor een groter eiland is vaak niet echt genoeg.
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_2768368
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 08:01 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
Niemand al gaan hoppen daar???
Helaas, ik ken alleen het vaste land van Griekenland.
pi_2769309
Wij zijn helemaal weg van Corfu. Het is een prachtig groen eiland. Het plaatsje Aghios Gordis is top en heeft een prachtig zandstrand.
Het is het meest noordelijk gelegen eilandje en niet zo groot.

[Dit bericht is gewijzigd door yolan op 10-01-2002 19:34]

pi_5908761
*kick*

We gaan er de 21ste heen!! nog meer leuke dingen te vertellen over dat plaatsje?

Master of Disaster
pi_5908859
Paros, Zakynthos, Samothraki ( ), Skiathos, Thassos, Gavdos om van de natuur te genieten enzo.

Mykonos, Rhodos, Kreta om goed te feesten (ook wel mooi hoor)

-
pi_5909180
Corfu is inderdaad heel mooi, maar helaas ligt dat niet echt in de buurt van de rest van de eilanden. Dus zou je het als begin of eindpunt kunnen pakken. Maar ff naar Corfu zit er niet in.
Stop rockin' the boat.
pi_5915710
quote:
Op zaterdag 5 januari 2002 06:08 schreef Fiep het volgende:
Een tip is Pelicanos (of hoe het ook heette) op Korfoe.
Pelekas
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')