abonnement Unibet Coolblue
pi_4068790
Deze zomer moet ik met de trein van Patras in Athene komen, heeft iemand daar ervaring mee en weet iemand of er in Griekenland een centrale spoorwegmaatschappij is? Naar mijn weten zijn er twee aparte 'lijnen'. Als iemand mij hiermee kan helpen alvast bedankt!
"The only way to get rid of a temptation is to yield to it." - Oscar Wilde (1854-1900)
  zondag 5 mei 2002 @ 11:52:12 #2
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_4068822
quote:
Op zondag 05 mei 2002 11:47 schreef Onno_Quist het volgende:
Deze zomer moet ik met de trein van Patras in Athene komen, heeft iemand daar ervaring mee en weet iemand of er in Griekenland een centrale spoorwegmaatschappij is? Naar mijn weten zijn er twee aparte 'lijnen'. Als iemand mij hiermee kan helpen alvast bedankt!
Ik als Griek weet dat het HEEEEEEEL warm is in de trein enzo..
Maarre wat wil je weten?
-
pi_4068865
Ja ik heb het hele rondje gemaakt met de Peloponnesos lijn
Het is traag maar vaak heel mooi kwa landschap.
En bind je bagage vast aan het babagerek want het valt er gegarandeerd uit (het is nogal hobbelig)
  zondag 5 mei 2002 @ 16:46:34 #4
19271 Vlens_de_Vos
Napred Vardar!
pi_4071405
http://www.ose.gr/

Ook in het Engels trouwens.

"I only sign for beautiful girls" Marat Safin
pi_4072954
quote:
Op zondag 05 mei 2002 16:46 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
http://www.ose.gr/

Ook in het Engels trouwens.


Thanks!
"The only way to get rid of a temptation is to yield to it." - Oscar Wilde (1854-1900)
  maandag 6 mei 2002 @ 11:01:20 #6
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_4079534
Vanuit Athene, de nachtrein (Pullman Class) naar Thesaloniki nemen. 2 persoonscoupe en behoorlijk lux. De terugweg naar Athene moet je overdag doen, het is namelijk een schitterende tocht door de bergen. Dan misschien uitstappen vlak bij Delphi, kan je daar ook nog mooie dingen zien. Thesaloniki is trouwens een schitterende oude studentenstad. Aanrader.
pi_4079641
quote:
Op maandag 06 mei 2002 11:01 schreef Lafayette het volgende:
Vanuit Athene, de nachtrein (Pullman Class) naar Thesaloniki nemen. 2 persoonscoupe en behoorlijk lux. De terugweg naar Athene moet je overdag doen, het is namelijk een schitterende tocht door de bergen. Dan misschien uitstappen vlak bij Delphi, kan je daar ook nog mooie dingen zien. Thesaloniki is trouwens een schitterende oude studentenstad. Aanrader.
Volgens mij is Thessaloniki ietsjes de andere kant op...

Ik heb zelf geen ervaring met treinen in Griekenland, maar het volgende stukje komt van een Engelstalig reisforum:

quote:
Greek trains are slow, the system is not extensive, and prices are rock bottom. Unless you are heading north from Athens, you will probably only use the Peloponnese narrow gauge system. This is a must, both scenically, and also for the friendly folk you will meet on the trains.

The Peloponnese line runs in a huge loop around the edge of the peninsular, and crosses the Corinth Canal to Athens and Piraeus. (Patras-Athens, up to 5 hrs, but Inter City trains take around 3.5)

Try to see the rack line which runs up to Kalavrita from Diakofto on the northern loop, (On the route from Patras to Athens).

The southern loop passes some great beaches near Kiparrissia, then dives south to Kalamata. (It also serves Olympia via Pirgos). The line goes on from Kalamata to Tripolis and Argos/Napflio, before joining the northern loop at Corinth.


Griekenland heeft geen centrale spoorwegmaatschappij, je maakt hier gebruik van een lokale Peloponese maatschappij. Er is ook een busverbinding Patras - Athene, die sneller is dan de trein.
pi_4079700
Hier een link met tijden en prijzen:
http://www.gnto.gr/1/07/0703/ea0703001.html

Langzame trein doet er 4 uur en 10 minuten over en kost € 5,30.
Sneltrein doet er 3 uur en 30 minuten over en kost € 10,00.

Voor de busverbindingen zie:
http://www.gnto.gr/1/07/0704/ea0704101.html

De bus doet er 3 uur over en kost € 12,25.

  maandag 6 mei 2002 @ 12:43:37 #9
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_4080422
Oh, sorry, ik dacht noem een leuke treinreis in Griekenland... dumb me. Thessaloniki ligt helemaal in het noorden. Blijft wel een leuke trip.
Probeer op de Pelopponeseus ook naar Tolon en Epidavros te gaan. En natuurlijk de brug over het kanaal van Korinthe. Korinthe zelf heeft een aantal mooie ruines. :-)
pi_4177757
Dank voor al jullie reacties!
"The only way to get rid of a temptation is to yield to it." - Oscar Wilde (1854-1900)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')