www.tvgids.nlquote:Inhoud:
Programma over sporthoogtepunten. Wie herinnert zich niet de gouden race van Ellen van Langen op de Olympische Spelen van 1992 of recenter nog de ontroerende tweede gouden medaille van Anky van Grunsven in Athene? Natuurlijk zullen ook Mohammed Ali, Eddy the Eagle en het Nederlands Elftal dat in 1988 Europees voetbalkampioen werd niet ontbreken in dit overzicht.
Ellen van Langen...quote:De 25 Grootste Sportmomenten Aller Tijden
Ellen van Langen maakt haar opwachting in ‘De 25 Grootste Sportmomenten Aller Tijden’. De atlete praat over haar magistraal gewonnen race op de 800 meter op de Olympische Spelen in Barcelona van 1992. Ze lag op de 5e plaats maar werd uiteindelijk 1e mét een nationaal record. Ook het wonderlijke jaar voor Oranje komt in de lijst voor. Bijna was Nederland in 1988 niet naar het EK gegaan. Een Nederlandse supporter gooide een vuurwerkbom op het veld waardoor de keeper van Cyprus werd geraakt. De UEFA veranderde de uitslag in een (0-3) nederlaag voor Oranje. Nederland protesteerde tegen dit besluit en won uiteindelijk het EK. Natuurlijk is er ook aandacht voor De Kneet. Op 2 november 2004 overleed Gerrie Kneteman aan de gevolgen van een longembolie. In een interview eerder dit jaar vertelt hij over de overwinning van ‘Amstel Gold Race’ van 1985.
Amen to that.quote:Op donderdag 30 december 2004 15:28 schreef tong80 het volgende:
Ik heb juist 5 voorbeelden genomen die mondiaal aanspreken. Van Langen is leuk, maar er hebben wel meer sporters een atletieknummer gewonnen op de spelen.
Maar hij had helemaal gelijk.quote:
Is al geweest.quote:Op vrijdag 31 december 2004 02:26 schreef rubbereend het volgende:
eens denken, is wel een mooi onderwerp voor een tournament trouwens
Leuk dat je die nog even terughaalde, Arcee.quote:Op vrijdag 31 december 2004 02:44 schreef Arcee het volgende:
Is al geweest.
[Voorbereiding] Tournament - Mooiste sportmoment
[Tournament] Beste sportmoment - Finale
Overigens heb ik de TV-uitzending van vanavond compleet gemist.
Omdat VBL-ers (of mensen die vooral of zelfs alleen van voetbal houden, beter gezegd) hier niet meer komen? Er zou sowieso nog wel op gestemd worden, lijkt me. Ik heb zelf ook 't EK '88 bij m'n favorieten en sta niet bekend als voetbalfan.quote:Op vrijdag 31 december 2004 02:49 schreef golfer het volgende:
Leuk dat je die nog even terughaalde, Arcee.
Zou als VBL er nu uitgesloopt is, misschien anders uitvallen nu?
vind als je het tournament hier houdt dat je voetbal buiten beschouwing moet laten. VBL is destijds uit sport gehaald.quote:Op vrijdag 31 december 2004 02:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Omdat VBL-ers (of mensen die vooral of zelfs alleen van voetbal houden, beter gezegd) hier niet meer komen? Er zou sowieso nog wel op gestemd worden, lijkt me. Ik heb zelf ook 't EK '88 bij m'n favorieten en sta niet bekend als voetbalfan.
Ik ondersteun dit van harte.quote:Op vrijdag 31 december 2004 02:55 schreef rubbereend het volgende:
vind als je het tournament hier houdt dat je voetbal buiten beschouwing moet laten. VBL is destijds uit sport gehaald.
quote:
Ben het overigens met veelvan jouw sportmomenten eens, maar mis er een paar uit mijn tijd:quote:Op vrijdag 31 december 2004 02:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Omdat VBL-ers (of mensen die vooral of zelfs alleen van voetbal houden, beter gezegd) hier niet meer komen? Er zou sowieso nog wel op gestemd worden, lijkt me. Ik heb zelf ook 't EK '88 bij m'n favorieten en sta niet bekend als voetbalfan.
Sinds wanneer is voetbal geen sport dan meer? Bij de 25 grootste sportmomenten aller tijden horen óók voetbalmomenten. Claro.quote:Op vrijdag 31 december 2004 02:55 schreef rubbereend het volgende:
vind als je het tournament hier houdt dat je voetbal buiten beschouwing moet laten. VBL is destijds uit sport gehaald.
Ach ja, wat verwacht je ook van SBS6quote:Op vrijdag 31 december 2004 18:32 schreef Zwansen het volgende:
Oh en bovenal, geen Jordan, geen Pele of Maradona, geen Carl Lewis en Ben Johnson....
Moet je nagaan!quote:Op vrijdag 31 december 2004 19:11 schreef keeper het volgende:
Reijn van Duijnhoven? Die stond toch helemaal niet op doel bij die omhaal van Van Basten? Dat was toch Jan van Grinsven?
- Tour de France 2005: Vinokourov blijft op de Champs Elysée de sprinters voor en wint op magistrale wijze de etappe en verovert de vijfde plek in het eindklassement.quote:Op vrijdag 31 december 2004 02:43 schreef Arcee het volgende:
Mijn eigen favorieten:
- Tour de France 1989 laatste etappe: Greg Lemond wint Tour met 8 seconden van Laurent Fignon
- O.S. 1988: Ben Johnson loopt (gedrogeerd) 9'79 in de mooiste 100m ooit.
- OS 2002: Gerald van Velde kampioen 1000m in magistraal WR (1.07.18
)
- WK Atletiek 1991 100 meter: Lewis loopt 9.86 WR, nr. 6 loopt 9.96
- OS 1996: Michael Johnson verpulvert 200 meter WR: 19.32
- Tour de France 1992: Van Poppel wint vanuit ingesloten positie
- Embassy Darts 1998: Raymond van Barneveld wint
- OS 1998: Marianne Timmer kampioen 1500m in WR 1.57.58
- WK Wielrennen 1985: Joop Zoetemelk wint op 38 jarige leeftijd
- Tour de France 2000: Erik Dekker wint 3 etappes
- Pieter van den Hoogenband prolongeert titel 100m vrij in Sydney
- OS 1992: Ellen van Langen wint goud op 800 meter
- EK Schaatsen 1994: Rintje Ritsma verbetert WR 1500 meter (1.51.60)
- WK Atletiek 1991: Mike Powell verbetert 23 jaar oude WR met 5 cm: 8.95 m
- OS 1988: Van Gennip wint 3 keer goud
- OS 1994: Wereldrecord Koss op 10km: 13.30.55
- EK voetbal 1988: Nederland verslaat Duitsland in halve finale 2-1
- Wimbledon 1996: Richard Krajicek wint finale
- Lance Armstrong mist bocht, fietst door knollenveldje en sluit rustig weer aan
- WK Wielrennen 1996: Johan Museeuw wint (vooral commentaar met BRT)
- NBA wedstrijd: Rik Smits scoort in allerlaatste seconde
- WK Schaatsen 1987: Leo Visser verbetert WR 5.000 meter
- OS 1992: Nederland verliest finale tegen Italië
is zeker mooi, maar of dat nou bij de 25 grootste sportmomenten aller tijden hoort betwijfel ik toch.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 22:39 schreef tong80 het volgende:
Schoeman verbeterd het wereldrecord op de 50 meter vlinderslag. De eerste man onder de 23 seconden.
Ik zag het op tvquote:Op dinsdag 26 juli 2005 22:39 schreef tong80 het volgende:
Schoeman verbeterd het wereldrecord op de 50 meter vlinderslag. De eerste man onder de 23 seconden.
quote:Op donderdag 30 december 2004 14:58 schreef Leatherface het volgende:
Op onwillekeurige volgorde zou ik nomineren:
- De finale verspringen tussen Carl Lewis en Mike Powell op het WK atletiek in Tokio in 1991
- De 100 meter van Ben Johnson op de Olympische Spelen van Seoul in '88, als grootste farce ooit.
- De Wk voetbal - finale 1978 Argentinie - Nederland
- De wonderlijke herrijzenis van Lance Armstrong in de Tour de France van 1999. Als moment in het bijzonder dan maar zijn overwinning in de eerste lange tijdrit in Metz.
- SSC Napoli wint zijn eerste Scudetto aan de hand van Diego Armando Maradona.
Het is een leuk stukje show, niet meer dan dat en zeker niet briljant.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:58 schreef Bruce117 het volgende:
De warming-up van Maradonna op de muziek van Opus voorafgaand aan een UEFA-Cup wedstrijd is dan wel geen onderdeel van een wedstrijd, maar toch een briljant groots moment.
Abebe Bikila in 64.quote:
Dat klopt inderdaad, de eerste marathonloper die zijn titel prolongeerde. Off-topic, maar wie was die andere loper? Moet een makkie zijn.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:52 schreef tong80 het volgende:
In 64 won ie met schoenen aan, zeg ajb niet dat ik het weer fout heb.
Hier moest ik wel op reagerenquote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:26 schreef popolon het volgende:
[..]
Het is een leuk stukje show, niet meer dan dat en zeker niet briljant.
Elke F pupil kan die bal zo hooghouden.
Klopt, ziek omdat zijn coach op sterven lag. Prachtige overwinning.quote:Op vrijdag 31 december 2004 02:31 schreef rubbereend het volgende:
Sampras die kotstend op de baan staat bij de US open, en amar door blijft gaan, bijna omvallend en toch weet te winnen, prachtig
Maar je wacht nog even?quote:Op maandag 17 juli 2006 14:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hier moest ik wel op reageren
Je bedoelt bij de warming up met zijn veters los?quote:Op maandag 17 juli 2006 15:33 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar je wacht nog even?
Gewéldig vind ik dat trouwens ook, Maradona die een balletje hooghoudt.
In een thread waar Raymond van Barneveld aan de orde komt mag Peter Schep ook worden genoemd.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:47 schreef Mark het volgende:
Leuk voor Peter, maar om dat nu een van de 25 grootste sportmomenten aller tijden te noemen![]()
Mooie nominatiequote:Op donderdag 20 juli 2006 19:32 schreef Ericr het volgende:
20-07-2006, Landis die op avontuur gaat en zich weer in de kijker rijdt voor de eindzege in de Tour.
Als ik dit lees zou ik ook willen zeggen, de 25 grootste dieptepunten in de sport.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:32 schreef Ericr het volgende:
20-07-2006, Landis die op avontuur gaat en zich weer in de kijker rijdt voor de eindzege in de Tour.
Vanwege de historische en emotionele lading zou die eigenlijk nummer 1 zijn. Maar dat is voor ons Fok!kers een beetje lastig om echt in het juiste perspectief te plaatsen. Niemand van ons zal dat bewust hebben meegemaakt.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:22 schreef Playmaker het volgende:
-Jesse Owens op de OS in Nazi Duitsland in 1936
En Landis op weg naar Morzine in 2006quote:Op zondag 13 augustus 2006 10:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:
De 1000 meter (1.07,18) van Gerard van Velde @ SLC 2002!!!
De 1000 meter van Dan Jansen @ Lillehammer 1994!!
De 10000 meter van Koss in 1994: alleen maar rondjes 32!
Lance Armstrong op weg naar Sestrière in de Tour van 1999
Pantani op weg naar Les Deux Alpes in 1998.
quote:Op vrijdag 31 december 2004 02:43 schreef Arcee het volgende:
- NBA wedstrijd: Rik Smits scoort in allerlaatste seconde
Het moment is me altijd bijgebleven en ik vond het toen een prachtig moment en daarom is het 1 van mijn eigen favorieten en daar ging het om.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:15 schreef sinned123 het volgende:
ga je nou serieus voor dat moment een thread van 3jaar terug omhoog schoppen :x
Dit gebeurt dagelijks in de NBA en zeker ook in de play-offs.
Niet echt bijzonder meer te noemen dus.
Die is zeker wel bijzonder. Dat was in de Conference Finals en de Pacers stonden 2-1 achter en 92-93 achter met nog 1.3 seconden te spelen en een time-out.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:15 schreef sinned123 het volgende:
ga je nou serieus voor dat moment een thread van 3jaar terug omhoog schoppen :x
Dit gebeurt dagelijks in de NBA en zeker ook in de play-offs.
Niet echt bijzonder meer te noemen dus.
quote:Op vrijdag 31 december 2004 02:26 schreef rubbereend het volgende:
eens denken, is wel een mooi onderwerp voor een tournament trouwens
Misschien tijd om hetzelfde toernooi nog eens over te doen 7 jaar na dato? Weinig users van toen zijn nu nog actief als ik het zo bekijk.quote:Op vrijdag 31 december 2004 02:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
Is al geweest.
[Voorbereiding] Tournament - Mooiste sportmoment
[Tournament] Beste sportmoment - Finale
Overigens heb ik de TV-uitzending van vanavond compleet gemist.
Jordan was vooral de beste ooit, het team nietquote:Op vrijdag 20 november 2009 01:03 schreef popolon het volgende:
Tja Smits, geweldige carriere natuurlijk: De center die eigenlijk niet echt goed kon rebounden maar een technisch perfect schot had. Zo zie je er niet veel. Is nog steeds een grootheid in Indiana.
PAcers hadden toen echt een prachtteam met Davis, Davis, Miller , Smits en McKey. Jammer dat het beste team ooit toen in de weg stond, had Jordan graag met een titel minder gezien.
Dat is inderdaad wat mensen met wat minder verstand van basketball denken. Het is zeker de beste speler ooit maar zonder dat team en coach, en zeker Pippen, had ie nooit zoveel kunnen bereiken.quote:Op vrijdag 20 november 2009 01:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Jordan was vooral de beste ooit, het team niet
Als je de Jordan van 28-34 jaar in je team hebt ben je per definitie al het beste team.quote:Op vrijdag 20 november 2009 01:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Jordan was vooral de beste ooit, het team niet
Nah.quote:Op vrijdag 20 november 2009 01:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Als je de Jordan van 28-34 jaar in je team hebt ben je per definitie al het beste team.
Ik ook, toen 'ie bij de Wizards speelde. Dat was toch wel even met beide voeten op de grond.quote:Op vrijdag 20 november 2009 01:33 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik heb Jordan een keer in het echt gezien
Ik in een winkelcentrum in Miamiquote:Op vrijdag 20 november 2009 01:34 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik ook, toen 'ie bij de Wizards speelde. Dat was toch wel even met beide voeten op de grond.
Dat hele team viel uit elkaar, niet alleen Jordan vertrokquote:Op vrijdag 20 november 2009 01:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kijk maar hoe het ging zonder Jordan
Mensen die zelf beweren dat ze verstand van Basketball hebben
Ze springen allebei naar de bal en Tyree komt met de bal tegen zijn helm op de grond. Fair catch. Grappig is ook dat de scheidsrechter later verklaarde dat hij eigenlijk wou affluiten toen de qb in problemen kwam.quote:Op vrijdag 20 november 2009 14:15 schreef Mark het volgende:
Ik vind het vangen eerlijk gezegd weinig bijzonders (wat de titel van het filmpje wel suggereert). Wel knap van die QB
Echt een circusbal, prachtig.quote:Op vrijdag 20 november 2009 14:23 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Ze springen allebei naar de bal en Tyree komt met de bal tegen zijn helm op de grond. Fair catch. Grappig is ook dat de scheidsrechter later verklaarde dat hij eigenlijk wou affluiten toen de qb in problemen kwam.
Het is het moment (laat in de wedstrijd), de wedstrijd (Patriots ongeslagen tot dat moment), de qb (broertje van), de unlikely hero (Tyree) en het podium (Superbowl 42) dat dit moment geweldig maakt.
Ik vind The Fridge indrukwekkenderquote:Op vrijdag 20 november 2009 14:09 schreef Terreros85 het volgende:
Dit is naar mijn mening wel een van de grootste momenten in American Football. Vier punten achter met nog 1:15 te gaan in de Superbowl. Cruciale 3th and 5. Eli Manning in een woud van verdedigers weet zich los te rukken en gooit. David Tyree, een middelmatige receiver van de Giants springt in de lucht en vangt ternauwernood de bal. 1st and 10. Even later scoren de Giants de touchdown en winnen ze de wedstrijd.
Beetje wel. Daarom een ander prachtig moment. Ik denk dat dit wel de meest bizarre finish van een sportwedstrijd is. The band is out on the fieldquote:Op vrijdag 20 november 2009 14:30 schreef popolon het volgende:
[..]
Echt een circusbal, prachtig.
Deze is ook leuk. Of dwalen we nu wat af?
Schitterend.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:45 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Beetje wel. Daarom een ander prachtig moment. Ik denk dat dit wel de meest bizarre finish van een sportwedstrijd is. The band is out on the field
Hoe ging het ook alweer toen Jordan terug kwam?quote:Op vrijdag 20 november 2009 07:45 schreef Mark het volgende:
[..]
Dat hele team viel uit elkaar, niet alleen Jordan vertrok
Toen werden ze nog 3 keer kampioen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoe ging het ook alweer toen Jordan terug kwam?
Hoe ging het ook alweer met de Bulls in het seizoen dat MJ terugkeerde?quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:23 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Toen werden ze nog 3 keer kampioen.
Als was het seizoen zonder Jordan zeker niet slecht. Tweede ronde van play-offs nipt onderuit tegen de latere finalist New York.
En met Jordan in één seizoen 72 van de 82 wedstrijden winnen, dan lukt niet met één goede speler.
quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:45 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Beetje wel. Daarom een ander prachtig moment. Ik denk dat dit wel de meest bizarre finish van een sportwedstrijd is. The band is out on the field
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |