www.tvgids.nlquote:Inhoud:
Programma over sporthoogtepunten. Wie herinnert zich niet de gouden race van Ellen van Langen op de Olympische Spelen van 1992 of recenter nog de ontroerende tweede gouden medaille van Anky van Grunsven in Athene? Natuurlijk zullen ook Mohammed Ali, Eddy the Eagle en het Nederlands Elftal dat in 1988 Europees voetbalkampioen werd niet ontbreken in dit overzicht.
Ellen van Langen...quote:De 25 Grootste Sportmomenten Aller Tijden
Ellen van Langen maakt haar opwachting in ‘De 25 Grootste Sportmomenten Aller Tijden’. De atlete praat over haar magistraal gewonnen race op de 800 meter op de Olympische Spelen in Barcelona van 1992. Ze lag op de 5e plaats maar werd uiteindelijk 1e mét een nationaal record. Ook het wonderlijke jaar voor Oranje komt in de lijst voor. Bijna was Nederland in 1988 niet naar het EK gegaan. Een Nederlandse supporter gooide een vuurwerkbom op het veld waardoor de keeper van Cyprus werd geraakt. De UEFA veranderde de uitslag in een (0-3) nederlaag voor Oranje. Nederland protesteerde tegen dit besluit en won uiteindelijk het EK. Natuurlijk is er ook aandacht voor De Kneet. Op 2 november 2004 overleed Gerrie Kneteman aan de gevolgen van een longembolie. In een interview eerder dit jaar vertelt hij over de overwinning van ‘Amstel Gold Race’ van 1985.
Amen to that.quote:Op donderdag 30 december 2004 15:28 schreef tong80 het volgende:
Ik heb juist 5 voorbeelden genomen die mondiaal aanspreken. Van Langen is leuk, maar er hebben wel meer sporters een atletieknummer gewonnen op de spelen.
Maar hij had helemaal gelijk.quote:
Is al geweest.quote:Op vrijdag 31 december 2004 02:26 schreef rubbereend het volgende:
eens denken, is wel een mooi onderwerp voor een tournament trouwens
Leuk dat je die nog even terughaalde, Arcee.quote:Op vrijdag 31 december 2004 02:44 schreef Arcee het volgende:
Is al geweest.
[Voorbereiding] Tournament - Mooiste sportmoment
[Tournament] Beste sportmoment - Finale
Overigens heb ik de TV-uitzending van vanavond compleet gemist.
Omdat VBL-ers (of mensen die vooral of zelfs alleen van voetbal houden, beter gezegd) hier niet meer komen? Er zou sowieso nog wel op gestemd worden, lijkt me. Ik heb zelf ook 't EK '88 bij m'n favorieten en sta niet bekend als voetbalfan.quote:Op vrijdag 31 december 2004 02:49 schreef golfer het volgende:
Leuk dat je die nog even terughaalde, Arcee.
Zou als VBL er nu uitgesloopt is, misschien anders uitvallen nu?
vind als je het tournament hier houdt dat je voetbal buiten beschouwing moet laten. VBL is destijds uit sport gehaald.quote:Op vrijdag 31 december 2004 02:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Omdat VBL-ers (of mensen die vooral of zelfs alleen van voetbal houden, beter gezegd) hier niet meer komen? Er zou sowieso nog wel op gestemd worden, lijkt me. Ik heb zelf ook 't EK '88 bij m'n favorieten en sta niet bekend als voetbalfan.
Ik ondersteun dit van harte.quote:Op vrijdag 31 december 2004 02:55 schreef rubbereend het volgende:
vind als je het tournament hier houdt dat je voetbal buiten beschouwing moet laten. VBL is destijds uit sport gehaald.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |