Wat een toevalquote:Op zondag 26 december 2004 02:18 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Niet teveel over nadenken?
Bijvoorbeeld.
same here......lastig he? Wil mijn gedachten wel eens uitschakelen, maar lukt alleen als ik slaap....quote:Op zondag 26 december 2004 02:19 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Denk sowieso te diep over dingen na. Erg vervelende eigenschap.
Lekker he?quote:Op zondag 26 december 2004 02:39 schreef nikky het volgende:
Als ik over al het leed ga nadenken is mijn leven een hel denk ik.
Je kan er niet bij stilstaan omdat je dan ook je eigen leven "stilzet".
Maar als ik het op tv zie...Dan denk ik soms wel eens bij mijzelf... wat zijn we eigenlijk ook materialistisch ingesteld.
Om eerlijk te zijn?quote:
En ik maar denken dat je daar al lang woonde.quote:Op zondag 26 december 2004 02:52 schreef nikky het volgende:
Om eerlijk te zijn?
Nee. Ik kan mezelf soms haten dat ik zo ben. Soms denk ik, ik ga in een hutje op de heide wonen zonder luxe
Maar de gedachte aan enge beesten weerhouden mij![]()
Niet eens, ik zap vrolijk verder.quote:Op zondag 26 december 2004 02:39 schreef nikky het volgende:
Maar als ik het op tv zie...Dan denk ik soms wel eens bij mijzelf... wat zijn we eigenlijk ook materialistisch ingesteld.
Hmmm, één van mijn dromen was altijd (en is eigenlijk nog steeds wel) om in Australië een ranch te bezitten. Lekker in de natuur leven. Niet al die materialistische zooi zoals hier.quote:Op zondag 26 december 2004 02:52 schreef nikky het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn?
Nee. Ik kan mezelf soms haten dat ik zo ben. Soms denk ik, ik ga in een hutje op de heide wonen zonder luxe
Maar de gedachte aan enge beesten weerhouden mij![]()
Spinnenquote:Op zondag 26 december 2004 03:04 schreef Migwi het volgende:
[..]
Hmmm, één van mijn dromen was altijd (en is eigenlijk nog steeds wel) om in Australië een ranch te bezitten. Lekker in de natuur leven. Niet al die materialistische zooi zoals hier.
Maar neemt niet weg dat ik het hier ontzettend naar m'n zin heb in materialistisch Nederland![]()
Oh, enne, bang voor enge beesten op de hei? Zoals schapen en koeien enzo?![]()
![]()
quote:Op zondag 26 december 2004 02:54 schreef golfer het volgende:
[..]
En ik maar denken dat je daar al lang woonde.
mwaw ligt een beetje aan wat voor bui ik zit. Je moet gewoon hard zijn en denken: "zouden die motherfuckers me ook kommen helpen als wij in de schijt zittenquote:Op zondag 26 december 2004 02:13 schreef static het volgende:
Sorry, maar het doet me niets, mits ik de [betreffende] personen ken. Aaarbeving hier? Hongersnood daar? Ik kan er niet van wakker liggen.
Waar dit op neer komt is dat je je schouders ophaalt als je gehele familie en vriendenkring ritueel wordt afgeslacht.quote:Op zondag 26 december 2004 02:13 schreef static het volgende:
Sorry, maar het doet me niets, mits ik de [betreffende] personen ken. [knipje]
Ach zeur niet, ik schijn te lijden aan het hulpverlenerssyndroomquote:Op zondag 26 december 2004 02:19 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Zwakkeling, daar heb ik echt nooit last van.quote:Op zondag 26 december 2004 03:30 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Nee, sorry. Mijn onmetelijke arrogantie, zelfverzekerheid, nonchalance, snobisme en zelfingenomenheid wordt wel eens doorbroken als ik 't verdriet lees in de ogen van iemand.![]()
Ja, ergens ben ik echt een mietje.quote:Op zondag 26 december 2004 03:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Zwakkeling, daar heb ik echt nooit last van.
Ik lach je uit.quote:Op zondag 26 december 2004 03:32 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ja, ergens ben ik echt een mietje.
Als ik dat zie op tv denk ik: God wat ben ik toch blij dat ik in dit kleine kutland woon!quote:Op zondag 26 december 2004 02:39 schreef nikky het volgende:
Als ik over al het leed ga nadenken is mijn leven een hel denk ik.
Je kan er niet bij stilstaan omdat je dan ook je eigen leven "stilzet".
Daar heb je een punt, zag vandaag een kort interview met een jochie van een jaar of 6 die antwoordde op de vraag 'wat mis je het meest' nadat zijn familie dood was verklaard 'mijn Gameboy'.quote:Op vrijdag 31 december 2004 01:38 schreef Captain_Chaos het volgende:
Het enige dat ik me nog aantrek is het leed van kinderen die niet snappen wat hen overkomt of
Zijn gameboy.quote:Op vrijdag 31 december 2004 01:44 schreef static het volgende:
[..]
Daar heb je een punt, zag vandaag een kort interview met een jochie van een jaar of 6 die antwoordde op de vraag 'wat mis je het meest' nadat zijn familie dood was verklaard 'mijn Gameboy'.
Tsja. Ik start dan meteen te relativeren zonder medelijden te hebben.
De essentie gaat niet aan me voorbij, vandaar het relativeren, het denken over vanwaar een dergelijke reactie.quote:Op vrijdag 31 december 2004 01:48 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Als de essentie van die reactie aan je voorbij gaat heb je nog nooit echt leed gezien en maakt dat je een te benijden persoon.
Die dictie... dat timbre... die uitgebreide heropeningspost...quote:Op vrijdag 31 december 2004 00:58 schreef static het volgende:
En schoon. Ontopic blijven svp.
Maar als je om alles heel erg gaat stil staan, dan heb je toch geen leven meer? Ik ben blij dat ik me minder druk maak, klinkt egoistisch die leefwijze maar ik heb genoeg aan mijn kop zonder de ellende van anderen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, ik ben een huilie. Ik jank daarom en eerlijk gezegd ben ik blij dat het me raakt. Ik kan het maar heel moeilijk begrijpen als mensen er hun schouders bij ophalen. Afstomping treedt niet op bij mij. Ik mijd beelden omdat ik er niet tegen kan. Ja, het raakt me heel erg en ik kan me er zeker druk over maken. Vooral als de betreffende tragedie de schuld van mensen is.
Ik heb zelf een heel fijn en gelukkig leven, dus misschien blijft er voor mij voldoende 'ruimte' over om me druk te maken over het leed van anderen. Maar soms moet ik inderdaad zelfbescherming toepassen. Ik ben bijvoorbeeld docent in opleiding en ik kan me heel erg druk maken om leerlingen waarvan ik weet dat ze het thuis ellendig hebben ofzo. Daar moet ik een beetje mee opppassen, omdat ik mijn werk niet meer kan doen als ik er te ver in ga. Maar ik zal dat soort dingen nooit naast me neer (kunnen) leggen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:17 schreef Dromenvanger het volgende:
Maar als je om alles heel erg gaat j staan, dan heb je toch geen leven meer? Ik ben blij dat ik me minder druk maak, klinkt egoistisch die leefwijze maar ik heb genoeg aan mijn kop zonder de ellende van anderen.
Mij raakt dat dus heel erg. Ik zit er echt bij te janken.quote:Die beelden van Tsnumami doen me wel wat, in de trend van, tjeeee dat is heftig zeg. Ben blij dat ik niet aan het water woon. Maar verder gaat het gevoel niet. Het is ook ver van mijn bed show eerlijk gezegd. Net zoals hongerende kinderen op tv. En alle andere shit.
Dierenleed doet het 'm bij mij ook altijd. Heeft er denk ik mee te maken dat dieren per definitie 'onschuldig' zijn en dat je het ze niet kunt uitleggen.quote:Dierenleed doet me eigenlijk nog meer dan mensenleed, op tv. In het echt misschien ook wel stiekem.
Ja, die kinderen en arme burgers hebben daar ook echt veel mee te maken. Eigen schuld, dikke bult? Kom op zeg...quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:23 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:
2 weken geleden blerden ze daar om het hardst dat het hele Westen verrot is en kapot moet en nu is het geld zeker opeens wel goed genoeg?
Het is wel zo dat gezien de geschiedenis de scheve welvaartsverhoudingen een beetje onze schuld zijn dus als ze daar veel meer geld hadden gehad dan konden ze zoiets kopen als Hawaii waar ze die Tsunami's aan kunnen zien komen. maar ik begrijp je reactie wel ik heb ook wel zoiets dat het hun waarschijnlijk weinig kan schelen als hier een natuurramp plaatsvindtquote:Op vrijdag 31 december 2004 11:23 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:
Weinig.
Ik voel meestal nog meer symphatie om 6 dode NLers dan 100.000 dode Indos.
Sorry maar ik ken die mensen niet, heb er niets mee dus why should I care?
Hoeveel hulp krijgen wij vanaf die kant? Tijdens de watersnoodramp kregen we ook alleen hulp van onze Westerse vrinden en 2 weken geleden blerden ze daar om het hardst dat het hele Westen verrot is en kapot moet en nu is het geld zeker opeens wel goed genoeg?
Dieren voelen aardbevingen, vulkaanuitbarstingen e.d. altijd eerder aankomen, dat is helemaal niet mysterieus, zij zijn gewoon gevoeliger voor trillingen e.d.quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:25 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik dacht net ineens aan iets anders, religie. het zou ook wel leuk zijn als religieze mensen hier eens reageren. ben benieuwd hoe zij zoiets zien... zien die zo'n Tsunami als een straf van god?
Bij zo'n Tsunami krijg ik toch een beetje ondanks dat ik niet gelovig ben een "Act of god" gevoel. opzich weet je wel dat dat het niet is want oceanische plaat blablabla maar die dingetjes als dat de wilde dieren het aan voelde komen en weg zijn gelopen en de mensen niet... dat geeft het iets mysterieus.
Je kunt die ruimte ook gebruiken voor je eigen plezier. Ik maak geen plaats voor andermans leed, maar dat komt omdat ik zelf mijn portie gehad heb, en niet eens plek wil vrij maken, ik heb mijn ruimte nodig voor mezelf. Daarbij is het ook zo dat mensen het toch zelf moeten doen. Je kunt wel met mensen meehuilen en alles maar dat heeft toch geen zin.quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik heb zelf een heel fijn en gelukkig leven, dus misschien blijft er voor mij voldoende 'ruimte' over om me druk te maken over het leed van anderen. Maar soms moet ik inderdaad zelfbescherming toepassen. Ik ben bijvoorbeeld docent in opleiding en ik kan me heel erg druk maken om leerlingen waarvan ik weet dat ze het thuis ellendig hebben ofzo. Daar moet ik een beetje mee opppassen, omdat ik mijn werk niet meer kan doen als ik er te ver in ga. Maar ik zal dat soort dingen nooit naast me neer (kunnen) leggen.
Als de verhoudingen andersom zouden zijn (zij rijk, wij arm) zouden zij ons ook helpen. Ik vind het maar raar dat men er van uitgaat dat zij ons niet zouden helpen als hier zoiets zou gebeuren. Beetje als Théoden in The Lord of the Rings: "Why should we come to the aid of those who did not come to ours?" Ik zou zeggen: verbeter de wereld, begin bij jezelf. Je kunt toch ook gewoon helpen zonder je af te vragen of zij in jouw plaats hetzelfde zouden doen. Help je soms altijd alleen maar mensen van wie je zeker weet dat ze jou ook zouden helpen? Dat zou wel een heel utilitaristische instelling zijn en ook een heel trieste als je het mij vraagt. Je kunt ook gewoon helpen omdat het 'goed' is om te helpen, zonder er iets voor terug te verwachten behalve het prettige gevoel dat je iemand hebt kunnen helpen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:27 schreef Zero2Nine het volgende:
maar ik begrijp je reactie wel ik heb ook wel zoiets dat het hun waarschijnlijk weinig kan schelen als hier een natuurramp plaatsvindt
Het heeft zin als je vanuit je gevoel besluit iets te doen. Als dat binnen de mogelijkheden ligt natuurlijk. En soms is dat gelukkig zo.quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:30 schreef Dromenvanger het volgende:
Je kunt wel met mensen meehuilen en alles maar dat heeft toch geen zin.
Je helpt het kind niet met 'medelijden', je helpt het kind wel met een schouderklopje en een beetje bemoediging. En dat doe je vanuit je gevoel.quote:In geval van kindermishandeling kun je alleen maar aangifte doen en hopen dat het los loopt. Blijft erg voor het kind maar je helpt het kind niet met medelijden.
Nee, medelijden op zich helpt niet, maar als een mens niet in staat is tot compassie dan vind ik dat reuzetriest. Vanuit compassie gebeuren veel goeie dingen.quote:Medelijden heb ik sowieso een afkeer aan. Medelijden helpt niets.
Die 6 Nederlanders ken je wel?quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:23 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:
Weinig.
Ik voel meestal nog meer symphatie om 6 dode NLers dan 100.000 dode Indos.
Sorry maar ik ken die mensen niet, heb er niets mee dus why should I care?
Hoeveel hulp krijgen wij vanaf die kant? Tijdens de watersnoodramp kregen we ook alleen hulp van onze Westerse vrinden en 2 weken geleden blerden ze daar om het hardst dat het hele Westen verrot is en kapot moet en nu is het geld zeker opeens wel goed genoeg?
Ik vind het nogal schelen ja of wij ook hulp kregen. Vooral omdat die landen daar voornamelijk bezig zijn ons de tering in te wensen. Tenzij uiteraard hulp nodig is, dan zijn we wel opeens goed genoeg.quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:35 schreef Rahja het volgende:
[..]
Die 6 Nederlanders ken je wel?& wat boeit het van wie "wij" hulp kregen tijdens de Waternoodsramp? Het beeld van een Indonesisch jongetje dat verzuipt wordt toch niet ineens minder erg? Het blijven toch mensen?
Vind je redenering een beetje raar.
Ja LOTR is een prachtige verhaal, maar het is niets voor niets FICTIEquote:Op vrijdag 31 december 2004 11:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Als de verhoudingen andersom zouden zijn (zij rijk, wij arm) zouden zij ons ook helpen. Ik vind het maar raar dat men er van uitgaat dat zij ons niet zouden helpen als hier zoiets zou gebeuren. Beetje als Théoden in The Lord of the Rings: "Why should we come to the aid of those who did not come to ours?" Ik zou zeggen: verbeter de wereld, begin bij jezelf. Je kunt toch ook gewoon helpen zonder je af te vragen of zij in jouw plaats hetzelfde zouden doen. Help je soms altijd alleen maar mensen van wie je zeker weet dat ze jou ook zouden helpen? Dat zou wel een heel utilitaristische instelling zijn en ook een heel trieste als je het mij vraagt. Je kunt ook gewoon helpen omdat het 'goed' is om te helpen, zonder er iets voor terug te verwachten behalve het prettige gevoel dat je iemand hebt kunnen helpen.
Zeik niet, ik gebruikte het als een illustratie voor het punt dat ik wilde maken. Sommige mensen helpen anderen zonder dat ze zich van tevoren afvragen of die mensen hen ook zouden helpen. Gelukkig maar.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:10 schreef Zero2Nine het volgende:
Ja LOTR is een prachtige verhaal, maar het is niets voor niets FICTIE
Nu ja. Toch wel frappant dat 2 jaren achter elkaar de strengst islamitische gebieden getroffen worden door natuurrampen op 2e kerstdag.quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, die kinderen en arme burgers hebben daar ook echt veel mee te maken. Eigen schuld, dikke bult? Kom op zeg...
Eh... Er is nogal een behoorlijk groot gebied getroffen en bij mijn weten zijn bijvoorbeeld de Malediven geen 'streng Islamitische' gebieden. Thailand ook niet.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:14 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:
Nu ja. Toch wel frappant dat 2 jaren achter elkaar de strengst islamitische gebieden getroffen worden door natuurrampen op 2e kerstdag.
Vorig jaar Bam in Iran, nu dit.
quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
bij mijn weten zijn bijvoorbeeld de Malediven geen 'streng Islamitische' gebieden.
quote:Toeristen mogen officieel niet op de andere, bewoonde eilanden overnachten, omdat de regering bang is dat anders de traditionele islamitische levenswijze van de bevolking verloren zal gaan.
http://www.reisomdewereld.nl/indiasub/malediven.html
Jij vergelijkt met Iran en de Malediven zijn dus wel veel liberaler als je landenweb.com mag geloven.quote:
Goed. Er gaan dagelijks duizenden mensen dood door ongelukken, rampen etc. Als je je dat allemaal aan moet trekken heb je er een full-time dagtaak aan.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Jij vergelijkt met Iran en de Malediven zijn dus wel veel liberaler als je landenweb.com mag geloven.
Maar weet je, het maakt me geen ruk uit allemaal. Het zijn mensen die iets heel ellendigs is overkomen. Het leed van mensen doet mij iets, ongeacht de overtuiging die ze aanhangen.
Dat kan. Voor mij werkt dat dus niet zo. Mensen zijn mensen en hoe ver weg ze ook van elkaar wonen en hoe anders hun overtuigingen ook zijn, als puntje bij paaltje komt hebben ze heel veel gemeen. Zeker als het gaat om verdriet, angst en pijn.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:37 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:
Dat is geen doen en mijn antwoord op de vraag is dan ook: het boeit me bar weinig, waarbij de mate van interresse rechtevenredig afneemt met afstand (zowel geografisch als ideologisch gezien).
Wel jammer dat sommige door hun overtuiging andere mensen de dood toewensen, dat soort lui wens ik alles toe wat ze mij als westerse heiden ook toewensen. Als DIE (voor de anderen is het wel triest) door een vloedgolf worden weggevaagd laat het me totaal koud hoor.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat kan. Voor mij werkt dat dus niet zo. Mensen zijn mensen en hoe ver weg ze ook van elkaar wonen en hoe anders hun overtuigingen ook zijn, als puntje bij paaltje komt hebben ze heel veel gemeen. Zeker als het gaat om verdriet, angst en pijn.
Ik maak mij sterk dat de meeste van die 125.000 slachtoffers jou niet doodwensen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:43 schreef Zero2Nine het volgende:
Wel jammer dat sommige door hun overtuiging andere mensen de dood toewensen, dat soort lui wens ik alles toe wat ze mij als westerse heiden ook toewensen. Als DIE (voor de anderen is het wel triest) door een vloedgolf worden weggevaagd laat het me totaal koud hoor.
Maar je maakt je wel druk om deze Topic, is dat dan geen waste of kostbare energy?quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik vind het wel triest als mijn pc niet loopt, telt dat ook? En ik vind het triest dat het weer niet goed is nu.
Maar om terug te komen, je geeft veel energie weg van jezelf door je druk te maken over anderen, zeker gezien het feit dat anderen zich ook niet druk maken om jou, en zouden ze zich druk maken om jou dan heb je er totaal niets aan. Total waste of kostbare energy.
Oh ja, jij geeft niks en jou doet het niks maar je gaat wel eisen stellen aan anderen die het wel wat kan schelen. Pas als hij in het vliegtuig stapt is zijn gevoel geldig en waardevol. Waarschijnlijk heeft de plaatselijke bevolking meer aan de centen die Mauzerus van jou zou moeten uitgeven aan een vliegticket. Er zijn prpfessionele hulporganisaties die weten wat ze doen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:31 schreef Zero2Nine het volgende:
Mauzerus stel je niet aan zeg... jij bent zeker de goedheid zelve die NOOOIT vuurwerk afsteekt en dus niks verspilt en die altijd klaarstaat om zijn medemensen te helpen. jij gaat nu zeker ook naar het rampgebied toe om die mensen waar je zoveel om geeft hulp te bieden he? ik durf te wedden van niet. kijk de meeste mensen hier waaronder ik bekennen vanuit hun luie stoel dat het toch een beetje een ver van je bed show is, het enige verschil met jou is dat jij vanuit je luie stoel ons daarop bekritiseert... Als jij een vrijwilliger bent die het vliegtuig gaat pakken naar Z-O Azie of als jij al je spaargeld afstaat aan het rapenfonds neem ik mijn woorden terug maar anders ben je gewoon hardstikke hypo bezig.
Ach mens, je weet niet eens OF mauzerus wel geld overmaakt dat meot ie zelf maar ff vertellen hier. ik doe dat niet nee... doe jij t wel?quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Oh ja, jij geeft niks en jou doet het niks maar je gaat wel eisen stellen aan anderen die het wel wat kan schelen. Pas als hij in het vliegtuig stapt is zijn gevoel geldig en waardevol. Waarschijnlijk heeft de plaatselijke bevolking meer aan de centen die Mauzerus van jou zou moeten uitgeven aan een vliegticket. Er zijn prpfessionele hulporganisaties die weten wat ze doen.
Ja.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:36 schreef Zero2Nine het volgende:
Ach mens, je weet niet eens OF mauzerus wel geld overmaakt dat meot ie zelf maar ff vertellen hier. ik doe dat niet nee... doe jij t wel?
Kracht van de ontkenning !!!quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:37 schreef Varr het volgende:
Daarom ga ik er ook nooit lang over nadenken, en ook niet lang naar die plaatjes kijken.
Wat heb je er nou aan om somber erover te zijn, niks... Als ik nu over nadenk denk ik, erg zegquote:
Ik werk in de zorg voor een hongerloon terwijl ik in de IT sector makkelijk het dubbele had kunnen maken, hiervoor was ik bedrijfsleider in een smartshop waar ik ook "iets"meer verdiende dan nu.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:31 schreef Zero2Nine het volgende:
Mauzerus stel je niet aan zeg... jij bent zeker de goedheid zelve die NOOOIT vuurwerk afsteekt en dus niks verspilt en die altijd klaarstaat om zijn medemensen te helpen. jij gaat nu zeker ook naar het rampgebied toe om die mensen waar je zoveel om geeft hulp te bieden he? ik durf te wedden van niet. kijk de meeste mensen hier waaronder ik bekennen vanuit hun luie stoel dat het toch een beetje een ver van je bed show is, het enige verschil met jou is dat jij vanuit je luie stoel ons daarop bekritiseert... Als jij een vrijwilliger bent die het vliegtuig gaat pakken naar Z-O Azie of als jij al je spaargeld afstaat aan het rapenfonds neem ik mijn woorden terug maar anders ben je gewoon hardstikke hypo bezig.
quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:53 schreef Mauzerus het volgende:
[..]
Ik werk in de zorg voor een hongerloon terwijl ik in de IT sector makkelijk het dubbele had kunnen maken, hiervoor was ik bedrijfsleider in een smartshop waar ik ook "iets"meer verdiende dan nu.
Mijn banksaldo was 150 euro, hier moet ik met hond en kat van zien rond te komen tot en met eind januari. Na mijn bijdrage aan giro 555 was daat nog 100 euro van over.
Ik heb tot nu toe al 2x gesolliciteerd bij Artsen zonder Grenzen, maar omdat mijn opleidingsnivo niet hoog genoeg is tot nu toe kunnen zij niks met mij doen. Verder ondersteun ik ook Amnesty International, Warchild, en Save a Child, of je dit verder geloofd of niet zal mij niks interesseren. Ik weet wie ik ben en waar ik voor sta in mijn leven...
Och welnee, mensen zijn altijd al egoistisch geweest. 10.000 jaar geleden maakte iedereen elkaar van kant.quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:05 schreef Mukie het volgende:
Conclusie is dus idd: Mensen zijn meer en meer gevoelloos geworden.
Behalve als er een watersnoodramp was, dan hielp men elkaar wel, althans dat heb ik me laten vertellen. Sterker nog, dan stopte "ze" even met elkaar van kant maken.quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:07 schreef nozem het volgende:
[..]
Och welnee, mensen zijn altijd al egoistisch geweest. 10.000 jaar geleden maakte iedereen elkaar van kant.
De hele dag huilen en janken om iets dat gebeurt is zinloos. Shit happens. En er zullen wellicht in de toekomst meer shitty things gaan happen en nog meer shit en zeik. Feit is dat het leven doorgaat.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:13 schreef Vulcanus het volgende:
[..]
Maar je maakt je wel druk om deze Topic, is dat dan geen waste of kostbare energy?
En hoezo een waste? Gaat de energy verloren? Wat kost die energy eigenlijk?
Duidelijk verhaal Dromenvanger.quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:23 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
De hele dag huilen en janken om iets dat gebeurt is zinloos. Shit happens. En er zullen wellicht in de toekomst meer shitty things gaan happen en nog meer shit en zeik. Feit is dat het leven doorgaat.
In mijn eigen geval is er geen andere mogelijkheid dan me te richten op mijn eigen leven, ik heb een druk schema om zelf overeind te blijven staan. En ik zie ook mezelf en mijn energie richtten op ellende van anderen iets als vlucht gedrag of iets dergelijks. Zo van, laat ik lekker gaan huilen omdat anderen het slechter hebben dan mij. Dan zou ik egoistisch bezig zijn in principe. Medelijden tonen is volgens mij sowieso egoistisch van aard, omdat je er zelf ook beter van wordt, immers je voelt je beter wanneer je emoties toont naar de slachtoffers. Ik heb het niet over geld inzamelen, omdat dat een andere kwestie is.
Als ik van die magere kindertjes zie op tv van de honger, ook dat doet me weinig. Dan denk ik ook van : "Ja, en nu??? Wat gebeurt er nu? Moet ik met mijn minimale inkomstenbronnen mezelf opofferen?" Dat de overheid maar wat doet eraan, de beleidsmakers zijn immers alles schuld.
Dat de overheden maar eens goed werk verrichten. En Balkenende met zijn slijmpraat en normen en waarden gezeik. Afschaffen!!!!!
De nepheid straalt ervan af. Net zoals de kerst gedicht wat hij voorlas. Er kwam totaal geen echtheid uit. Net zoals bij mij geen echtheid zal uitstralen wanneer ik net doe alsof het me boeit. In principe boeit het me allemaal vrij weinigEn dus echt weinig, het boeit me geen ene reet meer allemaal. Hoewel ik 2005 wel positief inga
Ik ben ook hard inderdaad, maar dat wordt je wel vanzelf. Als je zo'n softie als Balkenende erbij hebt lopen dan straalt dat ook niets uit. Die wilt met zijn handschoentjes alles omtoveren in een maatschappij waar je bejaarden de kont moet kussen zelfs wanneer ze de rij voor de kassa ophouden. Waar je alles maar met ja en amen moet benaderen en vooral je mond moet houden.
Balkenende lijkt wel zo'n gereformeerde katholieke jehova's getuige
Pfffff....veel woorden. Ik wil gewoon rust. En dus hou ik me met mezelf bezig, en met niet meer dan dat.
Dat gaat wel lukken...jij ook een goed 2005. maar het draait erom dat je je als mens beter eerst met jezelf kunt bezig houden. Heb je alles 10001 procent op orde, dan kun je gaan kijken of anderen de "moeite" waard zijn. Het is zo ver van de bed show. Er zit geen link in de kabel. Dat is het hier ook. Ik heb geen directe band met beelden op tv. Gebeurt iets met een verre achter neef dan voel ik ook vrij weinig. Ga zo door...quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:40 schreef Vulcanus het volgende:
[..]
Duidelijk verhaal Dromenvanger.
En van iemand anders helpen word je idd zelf ook beter, energie gaat dus niet verloren.
Je hoeft trouwens niet perse iemand huilend te helpen, het kan namelijk ook met een glimlach.
Fijne jaarwisseling en een gezond 2005 Dromenvanger.
Dat zowiesoquote:Op vrijdag 31 december 2004 14:46 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Het geluk van anderen is leuker om over te praten trouwens
Joh flikker op met je 'je moet je schamen'. Die mensen boeien me gewoon niet en zeker niet in dat gedeelte vd wereld, uitgezonder de Thai en Indiers dan. Vooral de Athjers blerden om het hardst nog dat heel het Westen en NL in het bijzonder kapot kapot kapot moest en dan nu opeens gaan helpen? Voor mijn part nuken ze het helemaal plat. Klaar.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:26 schreef Mauzerus het volgende:
Agogisch gejank
Als je rationeel zou zijn zou deze ramp je niet boeien. Echter je geeft juist aan superemotioneel te zijn.quote:Op vrijdag 31 december 2004 15:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
LOL Maar ik sta ook bekend als superrationeel. Ik denk heel rationeel. Misschien huil ik ook erg rationeel.
Als ik rationeel zou zijn zou deze ramp mij niet boeien? Nou, rationeel gezien is er een gigantisch aantal dooien gevallen en dat boeit mij dus wel. En als jij mij superemotioneel vindt, prima dan. Dat ben ik vele malen liever dan die mensen die roepen 'dat het hen echt helemaal geen ruk doet'.quote:Op vrijdag 31 december 2004 15:27 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:
Als je rationeel zou zijn zou deze ramp je niet boeien. Echter je geeft juist aan superemotioneel te zijn.
Dit doet me een beetje denken aan het boek 'Kinderjaren', van Jona Oberski. De Tweede Wereldoorlog uit perspectief van een peuter(/kleuter?). Dat is echt een bizar boek.quote:Op vrijdag 31 december 2004 01:44 schreef static het volgende:
[..]
Daar heb je een punt, zag vandaag een kort interview met een jochie van een jaar of 6 die antwoordde op de vraag 'wat mis je het meest' nadat zijn familie dood was verklaard 'mijn Gameboy'.
Tsja. Ik start dan meteen te relativeren zonder medelijden te hebben.
Waarom zouden die twee elkaar uitsluiten? En rationeel gezien kan uitgebreid emoties laten werken een bevrijdende werking hebben.quote:Op vrijdag 31 december 2004 15:27 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:
[..]
Als je rationeel zou zijn zou deze ramp je niet boeien. Echter je geeft juist aan superemotioneel te zijn.
Die twee sluiten elkaar niet per definitie uit. In dit geval denk ik van wel, omdat je gevoelsmatig heel veel medelijden zou hebben, en tien euro op giro 555 zou gooien, terwijl het rationeel gezien helemaal zo kwalijk niet is dat erwat mensen van de aardbodem gespoeld worden.quote:Op vrijdag 31 december 2004 16:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom zouden die twee elkaar uitsluiten? En rationeel gezien kan uitgebreid emoties laten werken een bevrijdende werking hebben.
Medelijden is volgens mij ook weer iets heel anders dan wat je er van vindt.. Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is, hoe je het ook benadert, ik slaap er echter niet minder om. Ik lijd niet meer, maar dat betekent niet dat ik het "ok" vind...quote:Op vrijdag 31 december 2004 16:39 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Die twee sluiten elkaar niet per definitie uit. In dit geval denk ik van wel, omdat je gevoelsmatig heel veel medelijden zou hebben, en tien euro op giro 555 zou gooien, terwijl het rationeel gezien helemaal zo kwalijk niet is dat erwat mensen van de aardbodem gespoeld worden.
Het is niet of/of, het klopt allebei.
Grappig. Ik had het daar toevallig gisteren nog over met een vriend van me. Ik zei iets in de trant van 'Het lijkt me lastig als je gelooft in het lot, of in god ofzo om zoiets mee te maken/te zien gebeuren, dan ga je je echt afvragen waarom het gebeurt. Ik geloof dat het allemaal toeval is, en dan ben je gauw uitgeluld.'.quote:Op vrijdag 31 december 2004 16:45 schreef MociN het volgende:
Nou mij doet het wel degelijk iets hoor! Ik wordt er verdrietig van! Ik kan niet zo goed tegen zulk leed, waarom moet zoiets nu gebeuren?
Als je dàt al een bizar boek vindt, dan moet je Bezonken rood van Jeroen Brouwers eens lezen. Autobiografisch werk over zijn vroege kinderjaren in een Jappenkamp.quote:Op vrijdag 31 december 2004 16:04 schreef heiden6 het volgende:
Dit doet me een beetje denken aan het boek 'Kinderjaren', van Jona Oberski. De Tweede Wereldoorlog uit perspectief van een peuter(/kleuter?). Dat is echt een bizar boek.
Nee, mensen moeten zich vooral niet gaan lopen aanstellen als ze net hun gehele familie plus al hun bezittingen zijn kwijtgeraakt. Aan dat soort lui heb ik ook echt een stinkende hekel.quote:Op vrijdag 31 december 2004 17:53 schreef Bombie het volgende:
Maar ook dat hangt af van wat voor mensen het zijn. Melodramatische lijers heb je overal.
Aanstellers! Huillies!quote:Op vrijdag 31 december 2004 18:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee, mensen moeten zich vooral niet gaan lopen aanstellen als ze net hun gehele familie plus al hun bezittingen zijn kwijtgeraakt. Aan dat soort lui heb ik ook echt een stinkende hekel.
U wint de award voor meest creatieve speller van de week.quote:Sobiso
Ja, dat heb ik nou ook.quote:Op zondag 26 december 2004 02:13 schreef static het volgende:
Sorry, maar het doet me niets, mits ik de [betreffende] personen ken. Aaarbeving hier? Hongersnood daar? Ik kan er niet van wakker liggen.
Goh, ben jij er ook weer eens.quote:Op vrijdag 31 december 2004 18:27 schreef SEX het volgende:
Don't give a fuck actually...
Ergens in mijn achterhoofd weet ik dat het sowieso is, alleen typ ik altijd sobiso. Ik moet er maar mee leven...quote:Op vrijdag 31 december 2004 18:21 schreef heiden6 het volgende:
[..]
U wint de award voor meest creatieve speller van de week.
Zo werkt het inderdaad.quote:Op vrijdag 31 december 2004 18:38 schreef Leannetjuh-gurl het volgende:
maar als ik dan van die verhalen hoor dat een moeder moest kiezen welke van haar 2 kinderen ze los moest laten om 1 arm vrij te kunnen krijgen en iets vast te pakken dan doet dat me wel weer wat.... maar als ik hoor dat er weer weet niet hoeveel doden zijn gevallen dan doet dat me niet zoveel...
Ik hoop dat je tenzij bedoelt.....quote:Op zondag 26 december 2004 02:13 schreef static het volgende:
quote:Op vrijdag 31 december 2004 18:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zo werkt het inderdaad.
De idee van een moeder die voor zo'n afgrijselijk dillema staat is veel aangrijpender dan het anonieme 'weer weet niet hoeveel doden'.
Ik voel me snel betrokken bij anderen, of ik ze nou ken of niet. Ik ben zelfs in staat om mezelf en mijn eigen emoties helemaal weg te cijferen of op te offeren voor anderen. En ja dit gaat (ging) zelfs zo ver dat ik dat ook voor een onbekende deed.quote:Op zondag 26 december 2004 02:13 schreef static het volgende:
Het is juist goed dat je eerst aan jezelf denkt. Kon ik dat ook maar.quote:Op vrijdag 31 december 2004 21:31 schreef rew- het volgende:
Heb zelf genoeg problemen, zodoende ik niet eens aan andermans leed toe kom.
Tegen afstomping heb ik niks, dat is iets waar je zelf in principe niks aan kan doen (net zoals ik er niks aan kan doen dat ik me wel emotioneel betrokken voel bij het leed van andere mensen en de onuitwisbare drang voel om daar iets aan te doen of het tenminste te proberen).quote:Op vrijdag 31 december 2004 16:59 schreef Zero2Nine het volgende:
@Mauzerus : ik heb je reactie gelezen en ik neem mijn woorden terug.
Maar ik weiger me te schamen omdat ik niet gevoelig ben voor zulke dingen. ik onderken ook wel dat het een grote ramp is en dat er een hoop zinloze slachtoffers zijn gevallen alleen emotioneel raakt het mij gewoon niet can't help it.
Er is wel een verschil tussen je al het leed van de wereld aantrekken en er zo af en toe eens bij stil staan dat we het hier in Nederland zo slecht nog niet hebben.quote:Op vrijdag 31 december 2004 01:29 schreef Brennie het volgende:
Soort zelfbescherming denk ik.
Als je wel alle leed echt zou aantrekken, dan heb je geen leven.
same herequote:Op zondag 26 december 2004 02:19 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Dat vind ik persoonlijk dan wel weer het andere uiterste.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 20:00 schreef FLipKick het volgende:
Kan er zelfs om lachen, als ik dan al die arabische vrouwkes met hun armen in de lucht zie zwaaien enzo omdat ze hun (gezamelijke harem) man kwijt zijn geraakt. Sorry maar ik vind dat af en toe grappig.
Triest... Het geloof van de vrede, yeah right.quote:Op zondag 2 januari 2005 10:14 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:
http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatch/archives/004494.php
Theo die stond gewoon veel dichter bij ons dan die weet niet hoeveel mensen die zijn omgekomen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:26 schreef Mauzerus het volgende:
Goed als ik dus mag afgaan op het gros van de reacties hier heeft meneer Balkenende gelijk en is het met de normen en waarden in dit land inderdaad triest gestelt. Nog veel triester dan ik me in mijn stoutste dromen had kunnen voorstellen.
Als Theo van Gogh of een "Pimmetje" worden neergeschoten staat heel het land op zijn kop want "iemand neerschieten om zijn mening"is het meest verderflijke wat je kan doen. Een stelling waar ik het tot op zekere hoogte mee eens kan zijn.
Maar als veel van diezelfde mensen vervolgens gaan aangeven dat het hun niks kan boeien of 120.000 MENSEN aan de andere kant van de wereld verzuipen of op een andere manier dood gaan aan de gevolgen van één van de grootste natuurrampen in de afgelopen 100 jaar, dat begin ik me toch wel heel erg boos te maken. Vooral als er redeneringen komen als "het zijn toch maar moslims, zij wensen mij dood dus het intresseert mij niks of ze massaal verzuipen" "hoe verder weg van mijn bed hoe minder het mij kan interesseren"...Ik dacht dat wij hier in één van de meest verlichte landen ter wereld woonden, waar de inwoners een groot gevoel voor medemenselijkheid hadden. Onze Westerse beschaving is volgens veel van jullie islamofoben gegrondvest op "Christelijke normen aan waarden" waaraan andere mensen die hier komen zich moeten aanpassen..Nou blijkbaar is het grootste gedeelte van rechts Fok zelf nog eens niet in staat tot het uitdragen van de meest fundamentele Christelijke basisbegrippen, zoals naastenliefde of maar wat te noemen.
Jullie zouden je moeten schamen, julllie zijn niets meer dan een stelletje omhooggevallen beesten die niets anders kunnen dan aan eigen belang denken, en juist mensen die op deze manier denken zijn de oorzaak van ontzettend veel ellende op deze wereld. Laat mij maar een "mietje" zijn, maar ja ieder beeld dat ik zie van die verschrikkelijke ramp in Azie raakt mij diep. Juist omdat ik besef dat ieder leven wat daar verloren is gegaan een MENS is, iemand zoals jij en ik, iemand die niet het geluk had om geboren te worden in een rijk land, een land waar we klagen over hoe "slecht" we het wel niet hebben terwijl we net de afgelopen kerst voor miljoenen euro's aan kados'gekocht hebben met z'n allen, ons 2 dagen lang helemaal vol hebben zitten te vreten aan het walgelijke kerstdiner en vandaag gaat er weer voor miljoenen euro's aan totale bullshit de lucht in omdat we zonodig oud en nieuw moeten vieren..
10.000 jaar geleden boeide het niet wat iemand voelde.quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:07 schreef nozem het volgende:
[..]
Och welnee, mensen zijn altijd al egoistisch geweest. 10.000 jaar geleden maakte iedereen elkaar van kant.
Wat ik begreep, zijn er niet of nauwelijks dode dieren gevonden in de rampgebieden. Instinctief zijn ze allemaal gevlucht, dacht ik.quote:Op maandag 3 januari 2005 17:10 schreef Mukie het volgende:
Wat me wel irriteert is dat er niets staat over de dieren bij die ramp. Hebben ze allemaal kunnen vluchten dan, vraag ik me ff af.
Geluk bij een ongeluk.quote:Op maandag 3 januari 2005 17:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat ik begreep, zijn er niet of nauwelijks dode dieren gevonden in de rampgebieden. Instinctief zijn ze allemaal gevlucht, dacht ik.
Och, 1 vd redenen dat het mij niet zo veel kan schelen, wat ik eerder al had gezegd in dit topic, wordt hierdoor even bevestigd.quote:Op maandag 3 januari 2005 21:46 schreef Copycat het volgende:
En wat zegt die toevoeging over wat het leed van anderen jou doet, Anton?
Daar gaat het namelijk over in dit topic...
Aha.quote:Op maandag 3 januari 2005 21:53 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:
wat ik eerder al had gezegd in dit topic.
Het zijn er dus maar weinig die er zulke idiote opvattingen op nahouden. Heb je ook een reden waarom al die andere mensen je niks kunnen schelen? Omdat ze bruin zijn?quote:Op maandag 3 januari 2005 21:28 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:
De meeste lokale bewoners verwelkomen de buitenlandse hulp van harte. Bij de radicale moslims is dat niet het geval.
Oh god, de racismetroefkaart.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het zijn er dus maar weinig die er zulke idiote opvattingen op nahouden. Heb je ook een reden waarom al die andere mensen je niks kunnen schelen? Omdat ze bruin zijn?
Misschien nog wel erger... Als iemand er een andere levensvisie op nahoudt mag 'ie wat jou betreft verrekken?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:51 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:
Oh god, de racismetroefkaart.
Nee, huidskleur is irrelevant. Cultuur en levensvisie is wat telt.
Bepaalde levensvisies wel ja. Zo mogen Nazis van mij verrekken, communisten mogen van mij verrekken en islamisten ook.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 09:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Misschien nog wel erger... Als iemand er een andere levensvisie op nahoudt mag 'ie wat jou betreft verrekken?
Dus het feit dat het mensen zijn doet er verder niet toe? Nazi's, communisten en islamisten zijn minder dan mensen?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 09:24 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:
Bepaalde levensvisies wel ja. Zo mogen Nazis van mij verrekken, communisten mogen van mij verrekken en islamisten ook.
Het zijn mensen maar van mij mogen ze graag per direct ophouden met ademen.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 09:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dus het feit dat het mensen zijn doet er verder niet toe? Nazi's, communisten en islamisten zijn minder dan mensen?
Heb jij nog nooit een fout gemaakt?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 09:32 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:
Het zijn mensen maar van mij mogen ze graag per direct ophouden met ademen.
Jawel, maar ik hang geen politieke fascistische ideologie aan.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 10:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Heb jij nog nooit een fout gemaakt?
Ik wel. Zeker mijn ergste vijanden.quote:De meeste slachtoffers zijn overigens noch nazi's, noch communisten, noch islamisten. Het zijn gewoon mensen. En om eerlijk te zijn wens ik zelfs mijn ergste vijanden zoiets niet toe.
Dus op een dergelijke fout staat de doodstraf wat jou betreft?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 10:22 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:
Jawel, maar ik hang geen politieke fascistische ideologie aan.
Inclusief hun vrouwen en kinderen?quote:Ik wel. Zeker mijn ergste vijanden.
Het is geen fout, het is een bewuste keuze.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 10:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dus op een dergelijke fout staat de doodstraf wat jou betreft?
Tja, tijdens WOII werden ook de vrouwen en kinderen geraakt, helaas.quote:Inclusief hun vrouwen en kinderen?
Dus gaan we zelf maar doden?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 10:43 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:
[..]
Het is geen fout, het is een bewuste keuze.
Dat iets eerder gebeurde rechtvaardigt dat het nu gebeurt?quote:[..]
Tja, tijdens WOII werden ook de vrouwen en kinderen geraakt, helaas.
En een bewuste keuze kan geen fout zijn? Jij hebt nog nooit een bewuste keuze gemaakt die je achteraf betreurt?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 10:43 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:
Het is geen fout, het is een bewuste keuze.
WOII is wat anders dan een natuurramp.quote:Tja, tijdens WOII werden ook de vrouwen en kinderen geraakt, helaas.
Ik mezelf niet maar de andere kant zal mij ongetwijfeld wel graag dood zien ja.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 11:19 schreef thabit het volgende:
Zeg Anton, beschouw je jezelf ook als iemand die dood moet?
Tja, zoals de waard is...quote:Op dinsdag 4 januari 2005 11:36 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:
Ik mezelf niet maar de andere kant zal mij ongetwijfeld wel graag dood zien ja.
Oh nee, het is natuurlijk vrede wat men predikt als 'het Westen en de ongelovigen vernietigd moeten worden'quote:
Zoals ik al eerder zei, verreweg de meeste slachtoffers hangen niet dat soort ideeën aan. Toch vind jij het oké (?) dat ze dood zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 11:38 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:
Oh nee, het is natuurlijk vrede wat men predikt als 'het Westen en de ongelovigen vernietigd moeten worden'
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 11:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En een bewuste keuze kan geen fout zijn? Jij hebt nog nooit een bewuste keuze gemaakt die je achteraf betreurt?
[..]
WOII is wat anders dan een natuurramp.
Dus als er zoveel mensen dood gaan dan denk jij: Ach wat maakt het ook uit van mij mochten ze allang dood zijn?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 09:32 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:
[..]
Het zijn mensen maar van mij mogen ze graag per direct ophouden met ademen.
quote:
Jah dat was even een foutje, ik reageerde op de verkeerde.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]![]()
Als je dat Respect2all niet had staan had ik misschien nog serieus op je post ingegaan.
* heiden6 voegt een optie toe, als het kan.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zeg, Anton, ik vroeg me iets af. Stel, jij loopt langs een rivier. In die rivier is een man bezig te verzuipen. Jij bent de enige persoon die in de buurt is. Wat doe je?
a. Je vraagt hem uit over zijn denkbeelden en levensovertuiging en besluit vervolgens of je hem wel of niet wilt redden.
b. Je schat aan de hand van zijn uiterlijk in wat voor denkbeelden hij erop na zou kunnen houden en besluit vervolgens of je hem wel of niet wilt redden.
c. Je denkt geen seconde na en haalt de arme man uit het water.
d. Je redt hem helemaal niet want het interesseert je geen lor.
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 11:38 schreef diep-in-de-war het volgende:
zieke honden, tuurlijk doet me dat iets. ik slaap er nog wel door, ik laat het niet in zoverre
me leven beinvloeden. maar ik denk dat je er best even bij mag stil staan en wat geld dat je
kunt missen kunt storten.
Ik ben dan wel geen Anton maar om deze vraag toch even te beantwoorden:quote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zeg, Anton, ik vroeg me iets af. Stel, jij loopt langs een rivier. In die rivier is een man bezig te verzuipen. Jij bent de enige persoon die in de buurt is. Wat doe je?
a. Je vraagt hem uit over zijn denkbeelden en levensovertuiging en besluit vervolgens of je hem wel of niet wilt redden.
b. Je schat aan de hand van zijn uiterlijk in wat voor denkbeelden hij erop na zou kunnen houden en besluit vervolgens of je hem wel of niet wilt redden.
c. Je denkt geen seconde na en haalt de arme man uit het water.
d. Je redt hem helemaal niet want het interesseert je geen lor.
Als je het goed vindt, gaan we er even van uit dat Anton in staat is om hem te redden. De man kan gewoon niet zwemmen en de rivier stroomt niet snel.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:24 schreef heiden6 het volgende:
e. je gaat na of het waarschijnlijk is dat je hem kunt redden, of dat je allebei verzuipt, alvorens erin te springen danwel 112 te bellen.
Die afweging maak je sowieso, alleen hij valt hier dus positief uit. Go Anton.quote:Op zondag 9 januari 2005 09:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Als je het goed vindt, gaan we er even van uit dat Anton in staat is om hem te redden. De man kan gewoon niet zwemmen en de rivier stroomt niet snel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |