abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 december 2004 @ 02:13:47 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_24212367
Sorry, maar het doet me niets, mits ik de [betreffende] personen ken. Aaarbeving hier? Hongersnood daar? Ik kan er niet van wakker liggen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 26 december 2004 @ 02:15:45 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_24212392
Idem. Eigenlijk. Ik heb me er weleens serieus in verdiept.. "goh, zielig, etc". Maar het blijft me eigenlijk niks doen.
pi_24212402
Mij ook niet, behalve als ik personen via de ongewoon uitgebreide berichtgeving zo ongeveer léér kennen.
pi_24212433
Het lot van anderen, ook onbekenden, wil me wel eens erg aantrekken.

Grote mond, heel klein hartje.
The gum you like, is coming back in style.
pi_24212440
pi_24212448
Denk sowieso te diep over dingen na. Erg vervelende eigenschap.
pi_24212461
Inderdaad, ik lig er ook echt helemaal niet wakker van.

Ik moest laatst zelfs lachen om iemand.
Over dat bericht van die man die z'n been brak doordat een gast die voor de trein sprong ertegen aan vloog.
Ja, lullig voor die persoon, maar het was zo bizar, ik moest echt lachen.
Of is dat nu weer TE
pi_24212463
Idem. Ik zit lekker te genieten van mijn eten terwijl half afrika uitsterft. Boeien. Zo is het nou eenmaal.
pi_24212466
Van aardbevingen ver hier vandaan etc lig ik ook niet wakker.. Maar zodra het wat dichterbij komt (kennis bijvoorbeeld die ermee te maken heeft) dan raakt het mij wel degelijk .
pi_24212478
quote:
Op zondag 26 december 2004 02:18 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Niet teveel over nadenken?

Bijvoorbeeld.
Wat een toeval !
Ik ken ook een asielzoeker uit Sierra Leone die met een boot gevlucht is nadat zijn hele famlie vermoord is. Vreselijk is zoiets, maar als ik hem niet kende (hij heeft inmiddels een relatie met m'n tante) vond ik het ook niet echt erg denk ik.
pi_24212669
quote:
Op zondag 26 december 2004 02:19 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
same here......lastig he? Wil mijn gedachten wel eens uitschakelen, maar lukt alleen als ik slaap....
  zondag 26 december 2004 @ 02:37:40 #12
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_24212707
Het lijkt me sowieso niet gezond als je je daadwerkelijk alles wat iedereen overkomt gaat aantrekken.
  Milf zondag 26 december 2004 @ 02:39:58 #13
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_24212754
Als ik over al het leed ga nadenken is mijn leven een hel denk ik.
Je kan er niet bij stilstaan omdat je dan ook je eigen leven "stilzet".

Maar als ik het op tv zie... Dan denk ik soms wel eens bij mijzelf... wat zijn we eigenlijk ook materialistisch ingesteld.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_24212930
quote:
Op zondag 26 december 2004 02:39 schreef nikky het volgende:

Maar als ik het op tv zie... Dan denk ik soms wel eens bij mijzelf... wat zijn we eigenlijk ook materialistisch ingesteld.
Lekker he?
  Milf zondag 26 december 2004 @ 02:52:01 #15
16000 nikky
pi_24212940
quote:
Op zondag 26 december 2004 02:50 schreef Migwi het volgende:

[..]

Lekker he?
Om eerlijk te zijn?

Nee. Ik kan mezelf soms haten dat ik zo ben. Soms denk ik, ik ga in een hutje op de heide wonen zonder luxe

Maar de gedachte aan enge beesten weerhouden mij
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 26 december 2004 @ 02:54:35 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24212970
quote:
Op zondag 26 december 2004 02:52 schreef nikky het volgende:

Om eerlijk te zijn?

Nee. Ik kan mezelf soms haten dat ik zo ben. Soms denk ik, ik ga in een hutje op de heide wonen zonder luxe

En ik maar denken dat je daar al lang woonde.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 26 december 2004 @ 03:02:38 #17
15080 static
pi_24213074
quote:
Niet eens, ik zap vrolijk verder.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_24213106
quote:
Op zondag 26 december 2004 02:52 schreef nikky het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn?

Hmmm, één van mijn dromen was altijd (en is eigenlijk nog steeds wel) om in Australië een ranch te bezitten. Lekker in de natuur leven. Niet al die materialistische zooi zoals hier.
Maar neemt niet weg dat ik het hier ontzettend naar m'n zin heb in materialistisch Nederland

Oh, enne, bang voor enge beesten op de hei? Zoals schapen en koeien enzo?
  Milf zondag 26 december 2004 @ 03:08:48 #19
16000 nikky
pi_24213154
quote:
Op zondag 26 december 2004 03:04 schreef Migwi het volgende:

[..]

Hmmm, één van mijn dromen was altijd (en is eigenlijk nog steeds wel) om in Australië een ranch te bezitten. Lekker in de natuur leven. Niet al die materialistische zooi zoals hier.
Maar neemt niet weg dat ik het hier ontzettend naar m'n zin heb in materialistisch Nederland

Oh, enne, bang voor enge beesten op de hei? Zoals schapen en koeien enzo?
Spinnen
quote:
Op zondag 26 december 2004 02:54 schreef golfer het volgende:

[..]

En ik maar denken dat je daar al lang woonde.
!
pi_24213200
Ik vind mensen in mijn directe kring al aanstellers als het aankomt op leed.
pi_24213233
quote:
Op zondag 26 december 2004 02:13 schreef static het volgende:
Sorry, maar het doet me niets, mits ik de [betreffende] personen ken. Aaarbeving hier? Hongersnood daar? Ik kan er niet van wakker liggen.
mwaw ligt een beetje aan wat voor bui ik zit. Je moet gewoon hard zijn en denken: "zouden die motherfuckers me ook kommen helpen als wij in de schijt zitten ".

Laatst ook kwamen die moslims voor het rodekruis bij me collecteren, ik zei:"dikke LUL 3 bier. het rode kruis zijn anti-joden, al waren jullie de laatste liefdadigheidsorganisatie in nederland, dan zou ik me zus nog niet aan jullie overmaken, hoeveel kamelen ik er ook voor terug mogen krijgen".

Met alle respect we moeten geen geld weggeven aan die buitelandse-bodemloze-put(wat zijn de punten bij scrable)
We moeten geld geven aan de mensen in nederland die het hard nodig hebben.

EigenVolkEerst.
Amen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_24213295
quote:
Op zondag 26 december 2004 02:13 schreef static het volgende:
Sorry, maar het doet me niets, mits ik de [betreffende] personen ken. [knipje]
Waar dit op neer komt is dat je je schouders ophaalt als je gehele familie en vriendenkring ritueel wordt afgeslacht.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_24213348
quote:
Op zondag 26 december 2004 02:19 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ach zeur niet, ik schijn te lijden aan het hulpverlenerssyndroom .

Ik denk er dus niet alleen over na, maar ik móet het ook nog eens oplossen .

Godzijdank heb ik dat alleen bij mensen die ik ken, de kindjes in Afrika mogen gewoon stikken in de vliegen .
I was an atheist until I realized I was God
pi_24213370
Nee, sorry. Mijn onmetelijke arrogantie, zelfverzekerheid, nonchalance, snobisme en zelfingenomenheid wordt wel eens doorbroken als ik 't verdriet lees in de ogen van iemand.
pi_24213377
quote:
Op zondag 26 december 2004 03:30 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Nee, sorry. Mijn onmetelijke arrogantie, zelfverzekerheid, nonchalance, snobisme en zelfingenomenheid wordt wel eens doorbroken als ik 't verdriet lees in de ogen van iemand.
Zwakkeling, daar heb ik echt nooit last van.
pi_24213398
quote:
Op zondag 26 december 2004 03:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Zwakkeling, daar heb ik echt nooit last van.
Ja, ergens ben ik echt een mietje.
pi_24213405
quote:
Op zondag 26 december 2004 03:32 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Ja, ergens ben ik echt een mietje.
Ik lach je uit.
pi_24213411
quote:
Op zondag 26 december 2004 03:33 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik lach je uit.
Prima.
pi_24213449
Leed van mensen in mijn directe omgeving kan ik me wel aantrekken, maar dingen die je bijvoorbeeld op de tv ziet, doet me vrij weinig. Tis erg, maar wat kan ik er aan doen? Helemaal niks, dus zonde van mijn tijd om er om te gaan treuren
Back in business.
pi_24213693
zeg heiden6, sowieso vreemd dat jij medemenselijkheid als iets zwaks ziet, maar ik verwacht nu eigenlijk wel van je dat je niet moord en brand gaat schreeuwen op het moment dat jou iets vreselijks overkomt...
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_24213752
On-topic:

Verdriet van vrienden doet me zeker wel wat, maar ik lig er niet wakker van. Ik zal urenlang luisteren en van bepaalde dingen zelf wat treurig worden, maar het met me meedragen doe ik niet.

Heftige dingen op tv kunnen me ook nog steeds raken, zeker als er kinderen bij betrokken zijn.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zondag 26 december 2004 @ 10:14:42 #32
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24214411
Dit topic heeft een hoog off topic- en tevens een hoog stoerpraat gehalte.

Zonder dat ik in huilen uitbarst, draai ik het daarom de nek om.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 31 december 2004 @ 00:58:13 #33
15080 static
pi_24310034
En schoon. Ontopic blijven svp.
pi_24310117
oke ik geef het toe.. ik ben een sopdoos
sinds de geboorte van mijn kind ben echt een dweil, als ik nu op tv kijk naar de gevolgen van de aardbeving krijg ik een brok in mijn keel en als er niemand bijzit ga ik ook nog zitten janken..
Ik vind het echt heel erg.
  vrijdag 31 december 2004 @ 01:05:46 #35
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_24310215
Net zoals anderen kan ik er ook lang over nadenken en zeker leed van anderen waar ik zelf ook geheel of gedeeltelijk mee te maken heb (bijvoorbeeld de vuurwerkramp) doet me wat omdat ik me zo goed kan voorstellen wat een ander meemaakt.

Doorgaans laat ik leed van anderen (zeker als het klein leed en/of ver van mijn bed is) voor wat het is. Wil er best over praten en mensen steunen, maar ik ga er zelf niet mee rondlopen. Leed van mij doet anderen immers ook niet zoveel (behalve dan m'n naasten).....
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_24310285
quote:

Als ik dat zie op tv denk ik: God wat ben ik toch blij dat ik in dit kleine kutland woon!
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_24310316
Ik lig er "niet" meer wakker van, het heeft geen zin namelijk. Je helpt er niemand mee en nog minder jezelf. Als jij instort door slaapgebrek of stress heeft helemaal niemand meer wat aan jou. Ik zorg tegenwoordig goed voor mezelf en juist daardoor ook voor anderen omdat ik goed in mijn vel zit. Ingewikkeld? Nee hoor, gewoon respect voor alles wat voelt en leeft.........daar hoor jezelf ook bij .

[ Bericht 1% gewijzigd door Morwen op 31-12-2004 01:15:10 (vautje) ]
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  vrijdag 31 december 2004 @ 01:28:40 #38
108269 Siem83
Stone Island Wetog
pi_24310772
Ik heb er nooit wakker van gelegen over al die elende in de wereld. Hongersnood hier, ontplofde moslim daar en dat soort shit. Ik vind t allemaal wel erg enzo voor die mensen. Mare mij doet t niet zo veel. En waarom ? Ja dat weet ik ook zo niet, t komet denk ik omdat ik niks met die mensen te maken heb.
pi_24310801
Soort zelfbescherming denk ik.
Als je wel alle leed echt zou aantrekken, dan heb je geen leven.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_24310931
sowieso komt er via de media zoveel informatie op je af dat het al 'normaal' is om geweld, rampen, oorlog etc elke dag op tv te zien.. op een gegeven moment word je er dan gevoelloos voor, zeker omdat het mensen betreft die je niet kent
een lucht ofzo
  vrijdag 31 december 2004 @ 01:38:14 #41
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_24311021
Ik maak dagelijk het leed van anderen in al haar verschijningsvormen mee. Dan bedoel ik dus ook écht ál haar verschijningsvormen. Ik ken alle outfits van Magere Hein van dichtbij, kom dagelijks bij malheur met veel gekwetsten, ontwrichte gezinnen, verwoeste levens en radeloze zielen.

Ik heb er een pantsertje voor ontwikkeld; noem het beroepsdeformatie.

Het enige dat ik me nog aantrek is het leed van kinderen die niet snappen wat hen overkomt of waarom het hén nu juist moet treffen. Daar drinkt ook een uitgeharde even een paar extra bier voor.

TV-leed gaat compleet aan me voorbij; dat is een echelon te laag.
Jawohl Herr Kaloin!
  vrijdag 31 december 2004 @ 01:44:15 #42
15080 static
pi_24311179
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 01:38 schreef Captain_Chaos het volgende:
Het enige dat ik me nog aantrek is het leed van kinderen die niet snappen wat hen overkomt of
Daar heb je een punt, zag vandaag een kort interview met een jochie van een jaar of 6 die antwoordde op de vraag 'wat mis je het meest' nadat zijn familie dood was verklaard 'mijn Gameboy'.

Tsja. Ik start dan meteen te relativeren zonder medelijden te hebben.
  vrijdag 31 december 2004 @ 01:48:34 #43
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_24311310
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 01:44 schreef static het volgende:

[..]

Daar heb je een punt, zag vandaag een kort interview met een jochie van een jaar of 6 die antwoordde op de vraag 'wat mis je het meest' nadat zijn familie dood was verklaard 'mijn Gameboy'.

Tsja. Ik start dan meteen te relativeren zonder medelijden te hebben.
Zijn gameboy.

Dat typeert de kwetsbaarheid van een kind dat zich niet beseft in welke narigheid hij eigenlijk zit.

Voorbeeld: Moeder komt om het leven bij een verkeersongeval.
Eerste reactie kind: Gaan we nu niet zwemmen vanavond ?

Als de essentie van die reactie aan je voorbij gaat heb je nog nooit echt leed gezien en maakt dat je een te benijden persoon.
Jawohl Herr Kaloin!
  vrijdag 31 december 2004 @ 01:57:36 #44
15080 static
pi_24311539
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 01:48 schreef Captain_Chaos het volgende:

[..]

Als de essentie van die reactie aan je voorbij gaat heb je nog nooit echt leed gezien en maakt dat je een te benijden persoon.
De essentie gaat niet aan me voorbij, vandaar het relativeren, het denken over vanwaar een dergelijke reactie.

En over leed gesproken, toen ik vroeger op school zat in Dodrecht - naast een spoorlijn - zag ik een klein kindje per ongeluk onder de spoorboom doorfietsen, moeder erachter aan, kind weggetrokken maar moeder in honderden stukjes over een aanzienlijke lengte over het spoort verspreid.

Tsja, dan is het dichtbij.

Maar wat doe je eigenlijk? Het ziet er naaruit dat je ervaring hebt.
  vrijdag 31 december 2004 @ 09:22:30 #45
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24313924
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 00:58 schreef static het volgende:
En schoon. Ontopic blijven svp.
Die dictie... dat timbre... die uitgebreide heropeningspost...

Anywayz...
Ik trek me het leed van anderen wel aan. Toon mij een uitgemergeld kindje op televisie en de sluizen gaan open.
Ik geef ook grif aan hulporganisaties, de moderne aflaten.
Maar het 'slijt' wel sneller. Ik zap naar een andere zender en zit weer midden in de zoveelste herhaling van Are you being served en na een paar tellen is het uitgemergelde kindje weer van m'n netvlies en uit mijn gedachten verdwenen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_24313963
Ik heb het eigenlijk erg weinig met beelden die er getoond worden.. Wanneer het "dichtbij" komt wordt het wel anders, hoewel ik me ook daar soms bijna schaam voor hoe weinig dat me kan doen...
pi_24313985
ik merk dat ik over het algemeen redelijk murw geworden ben door de overload aan verschrikkelijke beelden die ik in mijn leven al gezien heb en ik vooral reageer op kinder en dierenleed... Nu met die ramp in azie merk ik alleen weer dat het allemaal hard binnenkomt; ik ben geen huilmens, maar meer een koud word/kippenvel/ afgrijzen mens...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_24314032
Doet mij wel wat, ben snel onder de indruk. In dit geval blijf ik steeds dat beeld zien van een paar dagen geleden waarin een moeder wiens kind vermist was aan de cameraman vroeg of hij alsjeblieft alsjeblieft mee wilde zoeken.

PS Of dit je iets doet of niet zegt misschien niet zoveel over je karakter. Ik ken mensen die in het dagelijks leven erg integer, meelevend en behulpzaam enzo zijn, maar wie dit soort beelden echt niks zegt en omgekeerd.

[ Bericht 33% gewijzigd door femmeChantal op 31-12-2004 10:00:30 ]
  vrijdag 31 december 2004 @ 10:58:38 #49
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_24315253
Die aardbeving doet me ook vrij weinig, zou ik zelf in dat gebied zitten nu dan zou ik ook geen behoefte hebben aan traantjes van wereld-vreemden, geld is wat anders..

Het hoort erbij en is niet te voorkomen, daarbij wonen er teveel mensen op deze aardbol, tis allemaal uit de hand gelopen. Hongerende kinderen op tv, doet me niet veel, alleen dat ik het belachelijk vind overkomen en vreemd en dan stel ik vraagtekens over eerlijke welvaart.

Ben best hard maar bekijk het van de zakelijke kant. Het is uit de hand gelopen of is altijd al uit de hand gelopen en daar blijft het bij.

Shit happens. En zeker met 7 miljard wereld burgers.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:07:38 #50
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_24315449
Ik denk weleens na over het leed van andere mensen maar opzich doet het me weinig. Ik denk altijd van dat mensen daar ook niet wakker zouden liggen van een Tsunami in de noordzee.
Als ik weer eens een artikel lees over steniging of marteling ofzo dan raakt dat me wel maar meer op een manier van dat het me bang maakt ervoor. meer zo van "het lijkt me zo vreselijk als IK dat mee zou maken die pijn" heel egoistisch ja... maarja zo is het wel.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')