abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 november 2003 @ 19:35:41 #1
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_14681929
"Er bestaan in het leven zaken waar je niet teveel over na moet denken" luidt een stelling.

Ik speel dit jaar voor het eerst veldvoetbal. We hebben een compleet nieuw team opgericht. Gaat hartstikke goed, een leuke groep ook.
Er is echter één iemand, een asielzoeker, die zich altijd een beetje afzondert van de rest
Vandaag heb ik eens geprobeerd een gesprekje met 'm aan te gaan. Want ik dacht, als hij zelf niet probeert te integreren, dan zal ik 'm daarmee helpen. Ik heb 'm onder andere naar zijn achtergrond gevraagd. De jongen (jaar of 20) woont pas 2 jaar in Nederland. Hij komt uit-het-door-oorlog-verscheurde Sierra-Leone. Een mede-voetballer vroeg toen aan 'm of ie z'n familie niet mist. Zijn allemaal gedood, vertelde hij. Pa, ma, enige broer. Ik klapte compleet dicht.
Ik ben al half-getraumatiseerd van die uitspraak, moet je eens nagaan wat van hem over is.

Zijn dit zaken om niet teveel over na te denken?

"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
pi_14681999
quote:
Op zondag 16 november 2003 19:35 schreef Rider_on_the_storm het volgende:Zijn dit zaken om niet teveel over na te denken?
Hoe bedoel je 'nadenken' precies?
Over hem, zijn situatie, of over wat als en het in jouw situatie verplaatsen?
pi_14682028
Als je jezelf wil afsluiten voor de werkelijkheid ga vooral je gang.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
  zondag 16 november 2003 @ 19:45:56 #4
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_14682187
Juist wel, en ik denk dat je een grootse onderneming hebt gedaan om het gewoon uit hem te peuteren. Praten HELPT namelijk echt.

Ik snap dat het een schok is, maar stilstaan is niet de oplossing. Wil niet zeggen dat je het moet afsluiten, maar het moet ook niet blijven rondspoken...

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 16 november 2003 @ 19:47:30 #5
65203 _CoolZero_
mine mine mine!!
pi_14682225
quote:
Zijn dit zaken om niet teveel over na te denken?
nou wrom nie? je mag je toch best een beetje "inleven" in het verdriet van iemand anders?? hoe wil je anders die persoon een beetje begrijpen ofzo??
Whoehhhh.. is da van mij?? ^^ Whoeiii!!
  zondag 16 november 2003 @ 19:48:50 #6
28669 Chirma
Ik moest kloppen..
pi_14682261
Heel goed dat je het aan hem hebt gevraagd, je moet zeker wel contact met hem houden anders lijkt het voor hem alsof mensen helemaal niet met hem om willen gaan wanneer ze zijn verhaal weten (wat misschien ook wel zo is). Hij zal er dan helemaal niet over praten wat nog erger is. Ik snap dat dat het niet makkelijk voor je is, maar wanneer je hem daarmee een beetje helpt is dat toch de moeite waard, of niet?
Ik ben het. Chirma, de wonderhond.
pi_14682484
Je moet gewoon voetballen met die jongen en niet de sociaal-werker gaan uithangen.
“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
  zondag 16 november 2003 @ 20:00:03 #8
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_14682576
De meningen zijn verdeeld...
"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
pi_14682737
quote:
Op zondag 16 november 2003 19:57 schreef Mugger het volgende:
Je moet gewoon voetballen met die jongen en niet de sociaal-werker gaan uithangen.
Een babbeltje op zijn tijd uit interesse wil nog niet zeggen dat je sociaal werker speelt.
TS: bedenk, het is voor die jongen nog altijd erger dan voor jou...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 16 november 2003 @ 20:07:06 #10
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_14682754
quote:
Op zondag 16 november 2003 20:06 schreef Moonah het volgende:

[..]

Een babbeltje op zijn tijd uit interesse wil nog niet zeggen dat je sociaal werker speelt.
TS: bedenk, het is voor die jongen nog altijd erger dan voor jou...

Was gewoon een babbeltje hoor.
  zondag 16 november 2003 @ 20:10:05 #11
11682 Moonah
Jolie femme
pi_14682839
quote:
Op zondag 16 november 2003 20:07 schreef Rider_on_the_storm het volgende:

[..]

Was gewoon een babbeltje hoor.

Dat zeg ik.
Daar is dus niets mis mee.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_14682963
Is toch niets mis mee om daar over na te denken of even bij stil te staan? Medemenselijkheid siert
Tuurlijk is het niet nodig om er TEveel over na te denken, het is nu eenmaal zo hoe hard de werkelijkheid ook is, daar kun je niets aan veranderen. Wat je wel kunt doen is deze persoon indien nodig tot steun zijn en hem het gevoel geven dat hij erbij hoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')