Ik speel dit jaar voor het eerst veldvoetbal. We hebben een compleet nieuw team opgericht. Gaat hartstikke goed, een leuke groep ook.
Er is echter één iemand, een asielzoeker, die zich altijd een beetje afzondert van de rest
Vandaag heb ik eens geprobeerd een gesprekje met 'm aan te gaan. Want ik dacht, als hij zelf niet probeert te integreren, dan zal ik 'm daarmee helpen. Ik heb 'm onder andere naar zijn achtergrond gevraagd. De jongen (jaar of 20) woont pas 2 jaar in Nederland. Hij komt uit-het-door-oorlog-verscheurde Sierra-Leone. Een mede-voetballer vroeg toen aan 'm of ie z'n familie niet mist. Zijn allemaal gedood, vertelde hij. Pa, ma, enige broer. Ik klapte compleet dicht.
Ik ben al half-getraumatiseerd van die uitspraak, moet je eens nagaan wat van hem over is.
Zijn dit zaken om niet teveel over na te denken?
quote:Hoe bedoel je 'nadenken' precies?
Op zondag 16 november 2003 19:35 schreef Rider_on_the_storm het volgende:Zijn dit zaken om niet teveel over na te denken?
Ik snap dat het een schok is, maar stilstaan is niet de oplossing. Wil niet zeggen dat je het moet afsluiten, maar het moet ook niet blijven rondspoken...
quote:nou wrom nie? je mag je toch best een beetje "inleven" in het verdriet van iemand anders?? hoe wil je anders die persoon een beetje begrijpen ofzo??
Zijn dit zaken om niet teveel over na te denken?
quote:Een babbeltje op zijn tijd uit interesse wil nog niet zeggen dat je sociaal werker speelt.
Op zondag 16 november 2003 19:57 schreef Mugger het volgende:
Je moet gewoon voetballen met die jongen en niet de sociaal-werker gaan uithangen.
quote:Was gewoon een babbeltje hoor.
Op zondag 16 november 2003 20:06 schreef Moonah het volgende:[..]
Een babbeltje op zijn tijd uit interesse wil nog niet zeggen dat je sociaal werker speelt.
TS: bedenk, het is voor die jongen nog altijd erger dan voor jou...
quote:Dat zeg ik.
Op zondag 16 november 2003 20:07 schreef Rider_on_the_storm het volgende:[..]
Was gewoon een babbeltje hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |