Dat zowiesoquote:Op vrijdag 31 december 2004 14:46 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Het geluk van anderen is leuker om over te praten trouwens
Joh flikker op met je 'je moet je schamen'. Die mensen boeien me gewoon niet en zeker niet in dat gedeelte vd wereld, uitgezonder de Thai en Indiers dan. Vooral de Athjers blerden om het hardst nog dat heel het Westen en NL in het bijzonder kapot kapot kapot moest en dan nu opeens gaan helpen? Voor mijn part nuken ze het helemaal plat. Klaar.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:26 schreef Mauzerus het volgende:
Agogisch gejank
Als je rationeel zou zijn zou deze ramp je niet boeien. Echter je geeft juist aan superemotioneel te zijn.quote:Op vrijdag 31 december 2004 15:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
LOL Maar ik sta ook bekend als superrationeel. Ik denk heel rationeel. Misschien huil ik ook erg rationeel.
Als ik rationeel zou zijn zou deze ramp mij niet boeien? Nou, rationeel gezien is er een gigantisch aantal dooien gevallen en dat boeit mij dus wel. En als jij mij superemotioneel vindt, prima dan. Dat ben ik vele malen liever dan die mensen die roepen 'dat het hen echt helemaal geen ruk doet'.quote:Op vrijdag 31 december 2004 15:27 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:
Als je rationeel zou zijn zou deze ramp je niet boeien. Echter je geeft juist aan superemotioneel te zijn.
Dit doet me een beetje denken aan het boek 'Kinderjaren', van Jona Oberski. De Tweede Wereldoorlog uit perspectief van een peuter(/kleuter?). Dat is echt een bizar boek.quote:Op vrijdag 31 december 2004 01:44 schreef static het volgende:
[..]
Daar heb je een punt, zag vandaag een kort interview met een jochie van een jaar of 6 die antwoordde op de vraag 'wat mis je het meest' nadat zijn familie dood was verklaard 'mijn Gameboy'.
Tsja. Ik start dan meteen te relativeren zonder medelijden te hebben.
Waarom zouden die twee elkaar uitsluiten? En rationeel gezien kan uitgebreid emoties laten werken een bevrijdende werking hebben.quote:Op vrijdag 31 december 2004 15:27 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:
[..]
Als je rationeel zou zijn zou deze ramp je niet boeien. Echter je geeft juist aan superemotioneel te zijn.
Die twee sluiten elkaar niet per definitie uit. In dit geval denk ik van wel, omdat je gevoelsmatig heel veel medelijden zou hebben, en tien euro op giro 555 zou gooien, terwijl het rationeel gezien helemaal zo kwalijk niet is dat erwat mensen van de aardbodem gespoeld worden.quote:Op vrijdag 31 december 2004 16:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom zouden die twee elkaar uitsluiten? En rationeel gezien kan uitgebreid emoties laten werken een bevrijdende werking hebben.
Medelijden is volgens mij ook weer iets heel anders dan wat je er van vindt.. Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is, hoe je het ook benadert, ik slaap er echter niet minder om. Ik lijd niet meer, maar dat betekent niet dat ik het "ok" vind...quote:Op vrijdag 31 december 2004 16:39 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Die twee sluiten elkaar niet per definitie uit. In dit geval denk ik van wel, omdat je gevoelsmatig heel veel medelijden zou hebben, en tien euro op giro 555 zou gooien, terwijl het rationeel gezien helemaal zo kwalijk niet is dat erwat mensen van de aardbodem gespoeld worden.
Het is niet of/of, het klopt allebei.
Grappig. Ik had het daar toevallig gisteren nog over met een vriend van me. Ik zei iets in de trant van 'Het lijkt me lastig als je gelooft in het lot, of in god ofzo om zoiets mee te maken/te zien gebeuren, dan ga je je echt afvragen waarom het gebeurt. Ik geloof dat het allemaal toeval is, en dan ben je gauw uitgeluld.'.quote:Op vrijdag 31 december 2004 16:45 schreef MociN het volgende:
Nou mij doet het wel degelijk iets hoor! Ik wordt er verdrietig van! Ik kan niet zo goed tegen zulk leed, waarom moet zoiets nu gebeuren?
Als je dàt al een bizar boek vindt, dan moet je Bezonken rood van Jeroen Brouwers eens lezen. Autobiografisch werk over zijn vroege kinderjaren in een Jappenkamp.quote:Op vrijdag 31 december 2004 16:04 schreef heiden6 het volgende:
Dit doet me een beetje denken aan het boek 'Kinderjaren', van Jona Oberski. De Tweede Wereldoorlog uit perspectief van een peuter(/kleuter?). Dat is echt een bizar boek.
Nee, mensen moeten zich vooral niet gaan lopen aanstellen als ze net hun gehele familie plus al hun bezittingen zijn kwijtgeraakt. Aan dat soort lui heb ik ook echt een stinkende hekel.quote:Op vrijdag 31 december 2004 17:53 schreef Bombie het volgende:
Maar ook dat hangt af van wat voor mensen het zijn. Melodramatische lijers heb je overal.
Aanstellers! Huillies!quote:Op vrijdag 31 december 2004 18:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee, mensen moeten zich vooral niet gaan lopen aanstellen als ze net hun gehele familie plus al hun bezittingen zijn kwijtgeraakt. Aan dat soort lui heb ik ook echt een stinkende hekel.
U wint de award voor meest creatieve speller van de week.quote:Sobiso
Ja, dat heb ik nou ook.quote:Op zondag 26 december 2004 02:13 schreef static het volgende:
Sorry, maar het doet me niets, mits ik de [betreffende] personen ken. Aaarbeving hier? Hongersnood daar? Ik kan er niet van wakker liggen.
Goh, ben jij er ook weer eens.quote:Op vrijdag 31 december 2004 18:27 schreef SEX het volgende:
Don't give a fuck actually...
Ergens in mijn achterhoofd weet ik dat het sowieso is, alleen typ ik altijd sobiso. Ik moet er maar mee leven...quote:Op vrijdag 31 december 2004 18:21 schreef heiden6 het volgende:
[..]
U wint de award voor meest creatieve speller van de week.
Zo werkt het inderdaad.quote:Op vrijdag 31 december 2004 18:38 schreef Leannetjuh-gurl het volgende:
maar als ik dan van die verhalen hoor dat een moeder moest kiezen welke van haar 2 kinderen ze los moest laten om 1 arm vrij te kunnen krijgen en iets vast te pakken dan doet dat me wel weer wat.... maar als ik hoor dat er weer weet niet hoeveel doden zijn gevallen dan doet dat me niet zoveel...
Ik hoop dat je tenzij bedoelt.....quote:Op zondag 26 december 2004 02:13 schreef static het volgende:
Sorry, maar het doet me niets, mits ik de [betreffende] personen ken. Aaarbeving hier? Hongersnood daar? Ik kan er niet van wakker liggen.
quote:Op vrijdag 31 december 2004 18:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zo werkt het inderdaad.
De idee van een moeder die voor zo'n afgrijselijk dillema staat is veel aangrijpender dan het anonieme 'weer weet niet hoeveel doden'.
Ik voel me snel betrokken bij anderen, of ik ze nou ken of niet. Ik ben zelfs in staat om mezelf en mijn eigen emoties helemaal weg te cijferen of op te offeren voor anderen. En ja dit gaat (ging) zelfs zo ver dat ik dat ook voor een onbekende deed.quote:Op zondag 26 december 2004 02:13 schreef static het volgende:
Het is juist goed dat je eerst aan jezelf denkt. Kon ik dat ook maar.quote:Op vrijdag 31 december 2004 21:31 schreef rew- het volgende:
Heb zelf genoeg problemen, zodoende ik niet eens aan andermans leed toe kom.
Tegen afstomping heb ik niks, dat is iets waar je zelf in principe niks aan kan doen (net zoals ik er niks aan kan doen dat ik me wel emotioneel betrokken voel bij het leed van andere mensen en de onuitwisbare drang voel om daar iets aan te doen of het tenminste te proberen).quote:Op vrijdag 31 december 2004 16:59 schreef Zero2Nine het volgende:
@Mauzerus : ik heb je reactie gelezen en ik neem mijn woorden terug.
Maar ik weiger me te schamen omdat ik niet gevoelig ben voor zulke dingen. ik onderken ook wel dat het een grote ramp is en dat er een hoop zinloze slachtoffers zijn gevallen alleen emotioneel raakt het mij gewoon niet can't help it.
Er is wel een verschil tussen je al het leed van de wereld aantrekken en er zo af en toe eens bij stil staan dat we het hier in Nederland zo slecht nog niet hebben.quote:Op vrijdag 31 december 2004 01:29 schreef Brennie het volgende:
Soort zelfbescherming denk ik.
Als je wel alle leed echt zou aantrekken, dan heb je geen leven.
same herequote:Op zondag 26 december 2004 02:19 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Denk sowieso te diep over dingen na. Erg vervelende eigenschap.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |