abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24320456
Ik moet ook bekennen, dat het me geen reet kan interesseren. Ik kan naar de meest gruwelijke beelden kijken, en het doet me niets. Pas wanneer er iets in mijn omgeving gebeurt trek ik het me aan. En dat is meestal ook maar voor een korte tijd.
  vrijdag 31 december 2004 @ 14:52:47 #102
40771 Vulcanus
Urban Dance Squad
pi_24320490
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 14:46 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Het geluk van anderen is leuker om over te praten trouwens
Dat zowieso
Wanna see a joke, check a look-a-like
pi_24320539
Toch zijn er veel mensen die meer plezier scheppen in de ellende van anderen dan in het geluk van anderen... Triest is dat.
  vrijdag 31 december 2004 @ 14:55:32 #104
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_24320544
Maar waarom die tranen? Komen die vanzelf?

Is het misschien verdriet dat diep geworteld zit en al aanwezig is voordat de beelden op tv verschijnen? Dat die beelden de druppel zijn?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_24320558
Komen die vanzelf? Nou, eh, ja. Of denk je dat wij huilies met uiensnippers in een zakdoek voor de TV gaan zitten?
  vrijdag 31 december 2004 @ 14:59:12 #106
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_24320627
Nou, ik vraag het me af waarom mensen huilen bij verdriet

Ik kan volgens mij niet meer huilen. Zelfs niet bij overlijden van naasten. Ik zal rouwen maar huilen kan ik niet meer. Ik kan alleen maar huilen van het lachen
pi_24320682
Dat vind ik erg raar. Lijkt me ook niet zo gezond eigenlijk. Huilen lucht erg op. Het is een hobby van me. Ik snotter bij het minste of geringste. Ook films enzo.
pi_24320698
Huilen werkt heel bevrijdend. Ik vind het soms echt fijn om te huilen.
  vrijdag 31 december 2004 @ 15:12:22 #109
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_24320897
Nou..... ik weet het niet. Er zijn ook andere manieren. Hoewel ik natuurlijk nu niet kan praten over een eventuele overlijden want dat is iets dat nu niet ter zake doet.

Ik benader alles het liefst van de rationele kant. Emoties tonen, tja, dat is natuurlijk iets heel anders. Maar vaak zorgen emoties voor kopzorgen. Always keep smiling.

Maar goed...ik haal me zo een zak uien Dat lucht op
pi_24321017
LOL Maar ik sta ook bekend als superrationeel. Ik denk heel rationeel. Misschien huil ik ook erg rationeel.
pi_24321230
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 13:26 schreef Mauzerus het volgende:
Agogisch gejank
Joh flikker op met je 'je moet je schamen'. Die mensen boeien me gewoon niet en zeker niet in dat gedeelte vd wereld, uitgezonder de Thai en Indiers dan. Vooral de Athjers blerden om het hardst nog dat heel het Westen en NL in het bijzonder kapot kapot kapot moest en dan nu opeens gaan helpen? Voor mijn part nuken ze het helemaal plat. Klaar.
Bluesdude en SCH: bekken houden met jullie gejank.
Zo, dat scheelt weer 400 nutteloze reacties.
pi_24321252
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 15:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
LOL Maar ik sta ook bekend als superrationeel. Ik denk heel rationeel. Misschien huil ik ook erg rationeel.
Als je rationeel zou zijn zou deze ramp je niet boeien. Echter je geeft juist aan superemotioneel te zijn.
Bluesdude en SCH: bekken houden met jullie gejank.
Zo, dat scheelt weer 400 nutteloze reacties.
pi_24321289
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 15:27 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:
Als je rationeel zou zijn zou deze ramp je niet boeien. Echter je geeft juist aan superemotioneel te zijn.
Als ik rationeel zou zijn zou deze ramp mij niet boeien? Nou, rationeel gezien is er een gigantisch aantal dooien gevallen en dat boeit mij dus wel. En als jij mij superemotioneel vindt, prima dan. Dat ben ik vele malen liever dan die mensen die roepen 'dat het hen echt helemaal geen ruk doet'.
  vrijdag 31 december 2004 @ 15:37:42 #114
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_24321393
Ik maak me wel enigszins druk dat de aarde 2,5 cm uit de baan is geschoten

Maar ook dat valt mee.
pi_24321424
Hoe meten ze dat eigenlijk? Wat is het ijkpunt?
  vrijdag 31 december 2004 @ 15:44:51 #116
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_24321512
Dat zal Nasa wel weten denk ik. Die hebben apparatuur daarvoor. Maar hoe ze dat doen Ik weet het niet.

Ik voelde net die 2,5 cm verschil toen ik buiten frisse lucht aan het scheppen was. Er zat een 2,5 cm schokgolf beweging in. Snel ff biertje pakken want we gaan richting de maan
pi_24321926
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 01:44 schreef static het volgende:

[..]

Daar heb je een punt, zag vandaag een kort interview met een jochie van een jaar of 6 die antwoordde op de vraag 'wat mis je het meest' nadat zijn familie dood was verklaard 'mijn Gameboy'.

Tsja. Ik start dan meteen te relativeren zonder medelijden te hebben.
Dit doet me een beetje denken aan het boek 'Kinderjaren', van Jona Oberski. De Tweede Wereldoorlog uit perspectief van een peuter(/kleuter?). Dat is echt een bizar boek.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 31 december 2004 @ 16:15:08 #118
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24322140
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 15:27 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:

[..]

Waarom zouden die twee elkaar uitsluiten? En rationeel gezien kan uitgebreid emoties laten werken een bevrijdende werking hebben.
  vrijdag 31 december 2004 @ 16:15:42 #119
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_24322152
Ik ben niet op de aarde gekwakt om me het leed van heel de wereld aan te trekken. Dat doe ik dus ook niet. Alleen bij mensen die ik ken.

'Ik ben ook maar gewoon een mens hoor. Ik heb ook wel eens een dip-je. Laatst bijvoorbeeld, liep het wieltje van mn golfkarretje aan, nou dat zijn van die momenten...'
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_24322675
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 16:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarom zouden die twee elkaar uitsluiten? En rationeel gezien kan uitgebreid emoties laten werken een bevrijdende werking hebben.
Die twee sluiten elkaar niet per definitie uit. In dit geval denk ik van wel, omdat je gevoelsmatig heel veel medelijden zou hebben, en tien euro op giro 555 zou gooien, terwijl het rationeel gezien helemaal zo kwalijk niet is dat erwat mensen van de aardbodem gespoeld worden.

Het is niet of/of, het klopt allebei.
  vrijdag 31 december 2004 @ 16:43:11 #121
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24322760
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 16:39 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Die twee sluiten elkaar niet per definitie uit. In dit geval denk ik van wel, omdat je gevoelsmatig heel veel medelijden zou hebben, en tien euro op giro 555 zou gooien, terwijl het rationeel gezien helemaal zo kwalijk niet is dat erwat mensen van de aardbodem gespoeld worden.

Het is niet of/of, het klopt allebei.
Medelijden is volgens mij ook weer iets heel anders dan wat je er van vindt.. Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is, hoe je het ook benadert, ik slaap er echter niet minder om. Ik lijd niet meer, maar dat betekent niet dat ik het "ok" vind...
  vrijdag 31 december 2004 @ 16:45:11 #122
106856 MociN
Live your own legend
pi_24322804
Nou mij doet het wel degelijk iets hoor! Ik wordt er verdrietig van! Ik kan niet zo goed tegen zulk leed, waarom moet zoiets nu gebeuren?
pi_24322898
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 16:45 schreef MociN het volgende:
Nou mij doet het wel degelijk iets hoor! Ik wordt er verdrietig van! Ik kan niet zo goed tegen zulk leed, waarom moet zoiets nu gebeuren?
Grappig. Ik had het daar toevallig gisteren nog over met een vriend van me. Ik zei iets in de trant van 'Het lijkt me lastig als je gelooft in het lot, of in god ofzo om zoiets mee te maken/te zien gebeuren, dan ga je je echt afvragen waarom het gebeurt. Ik geloof dat het allemaal toeval is, en dan ben je gauw uitgeluld.'.

Ik weet niet of dat op jou van toepassing is, maar persoonlijk geloof ik echt niet dat er een reden is voor dit soort ongein.
  vrijdag 31 december 2004 @ 16:59:58 #124
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_24323132
@Mauzerus : ik heb je reactie gelezen en ik neem mijn woorden terug.

Maar ik weiger me te schamen omdat ik niet gevoelig ben voor zulke dingen. ik onderken ook wel dat het een grote ramp is en dat er een hoop zinloze slachtoffers zijn gevallen alleen emotioneel raakt het mij gewoon niet can't help it.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_24324011
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 16:04 schreef heiden6 het volgende:
Dit doet me een beetje denken aan het boek 'Kinderjaren', van Jona Oberski. De Tweede Wereldoorlog uit perspectief van een peuter(/kleuter?). Dat is echt een bizar boek.
Als je dàt al een bizar boek vindt, dan moet je Bezonken rood van Jeroen Brouwers eens lezen. Autobiografisch werk over zijn vroege kinderjaren in een Jappenkamp.
pi_24324265
Het grote geheel van een ramp als in Azië zie ik eigenlijk een beetje als een natuurlijk opruimproces. Vooral als ik al die lijken zo op een hoopje zie drijven, is de associatie met een kolonie uitgeroeide insecten voor mij gauw gemaakt.

Voor de achterblijvers is het verschrikkelijk, natuurlijk, en dat is leed op persoonlijk niveau. Die is doorgaans veel aangrijpender. Maar ook dat hangt af van wat voor mensen het zijn. Melodramatische lijers heb je overal.

Hoe kríjg ik het voor elkaar...

[ Bericht 5% gewijzigd door Bombie op 31-12-2004 19:03:12 ]
pi_24324619
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 17:53 schreef Bombie het volgende:
Maar ook dat hangt af van wat voor mensen het zijn. Melodramatische lijers heb je overal.
Nee, mensen moeten zich vooral niet gaan lopen aanstellen als ze net hun gehele familie plus al hun bezittingen zijn kwijtgeraakt. Aan dat soort lui heb ik ook echt een stinkende hekel.
pi_24324634
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 18:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nee, mensen moeten zich vooral niet gaan lopen aanstellen als ze net hun gehele familie plus al hun bezittingen zijn kwijtgeraakt. Aan dat soort lui heb ik ook echt een stinkende hekel.
Aanstellers! Huillies!
pi_24324655
Ja, verschrikkelijk. Ik bedoel, waar hebben we het nou helemaal over? Een fucking golfje!

vrijdag 31 december 2004 @ 18:19:50 #130
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_24324693
Sobiso heb ik aan dingen waaraan ik me niet echt aan hecht geen emotionele waarde. Zoals wanneer mn opa en oma overleden, of een tante, die ik niet zo vaak zie, daar wordt ik ook niet emotioneel door geraakt, alleen als mensen waaraan je wel gehecht bent dan ziet breken, dan wel.
pi_24324738
quote:
Sobiso
U wint de award voor meest creatieve speller van de week.

Ik heb hetzelfde. Laatst was er nog een familielid overleden wat ik als kind wel eens gezien schijn te hebben. Heel erg voor zijn broer, andere familie, vrienden etc. maar het doet me dan echt niets.
pi_24324838
quote:
Op zondag 26 december 2004 02:13 schreef static het volgende:
Sorry, maar het doet me niets, mits ik de [betreffende] personen ken. Aaarbeving hier? Hongersnood daar? Ik kan er niet van wakker liggen.
Ja, dat heb ik nou ook.
Ik ken die personen allemaal niet... dus idd echt veel doet het me niet...
Misschien wel als ik eraan denk dat er ook zoiets hier zou kunnen gebeuren ( geen aardbeving dan maar iets anders ) maar dat gebeurd hopelijk toch niet...
DoN't Be A LiAr, TeLl ThE TrUtH
  vrijdag 31 december 2004 @ 18:27:54 #133
85179 SEX
Real Nigga Shit
pi_24324869
Don't give a fuck actually...
Hey Bonita, glad to meet ya, For the kind of stunning newness I must have foreseen ya!
pi_24324883
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 18:27 schreef SEX het volgende:
Don't give a fuck actually...
Goh, ben jij er ook weer eens.
pi_24325021
Op zich raakt het verdriet van mensen die ik niet ken me nauwelijks, maar ik vind het wel een goede zaak om dergelijk verdriet zoveel mogelijk te voorkomen. Ik besteed dan ook liever geld aan voorkomenzoals bijvoorbeeld kanker- of aidsonderzoek, mede omdat ik weet dat veel andere mensen zich wel meer geroepen voelen om de patiënten financiëel te steunen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 31 december 2004 @ 18:35:54 #136
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_24325032
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 18:21 schreef heiden6 het volgende:

[..]

U wint de award voor meest creatieve speller van de week.
Ergens in mijn achterhoofd weet ik dat het sowieso is, alleen typ ik altijd sobiso. Ik moet er maar mee leven...
pi_24325096
Het doet mij niet zoveel want ik ken ze toch niet, maar als ik dan van die verhalen hoor dat een moeder moest kiezen welke van haar 2 kinderen ze los moest laten om 1 arm vrij te kunnen krijgen en iets vast te pakken dan doet dat me wel weer wat.... maar als ik hoor dat er weer weet niet hoeveel doden zijn gevallen dan doet dat me niet zoveel...
  vrijdag 31 december 2004 @ 18:55:04 #138
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24325408
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 18:38 schreef Leannetjuh-gurl het volgende:
maar als ik dan van die verhalen hoor dat een moeder moest kiezen welke van haar 2 kinderen ze los moest laten om 1 arm vrij te kunnen krijgen en iets vast te pakken dan doet dat me wel weer wat.... maar als ik hoor dat er weer weet niet hoeveel doden zijn gevallen dan doet dat me niet zoveel...
Zo werkt het inderdaad.
De idee van een moeder die voor zo'n afgrijselijk dillema staat is veel aangrijpender dan het anonieme 'weer weet niet hoeveel doden'.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_24326446
Alleen mijn naaste omgeving en andere bekenden van mij geef ik wat om.

Hongersnood daar, tsunamit daar het kan me allemaal niet zoveel schelen, kut voor die mensen, maar ik wordt er niet minder door.
Now let me explain the difference between me and you,
I practice real hard and do the tricks I do.
I practice untill there are no tricks left,
So I can make sure that I beat ya ass.
  vrijdag 31 december 2004 @ 20:01:44 #140
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_24326793
quote:
Sorry, maar het doet me niets, mits ik de [betreffende] personen ken. Aaarbeving hier? Hongersnood daar? Ik kan er niet van wakker liggen.
Ik hoop dat je tenzij bedoelt.....

En oh oh oh oh fokking ironie ook maar weer dat topic op dat tijdstip
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_24326851
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 18:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zo werkt het inderdaad.
De idee van een moeder die voor zo'n afgrijselijk dillema staat is veel aangrijpender dan het anonieme 'weer weet niet hoeveel doden'.
pi_24327864
Om maar direct te antwoorden op de topic-titel:
Dat hangt ervan af wie het is.
Heel simpel gezegd, het maakt mij niet uit wie er allemaal doodgaan, als ik ze niet ken.
Als ik geen emotionele band met iemand heb zal het me een rotzorg zijn wat er met diegene gebeurd.

Maar, dat is theorie, in de praktijk komen er nog een paar dingen bij...
Kinderen en dieren kunnen over algemeen wel op mijn sympathie rekenen.

Een ramp als nu in azie doet me helemaal niets.
Ja, er zijn veel slachtoffers, en ja dat is erg, maar er gaan dagelijks duizenden mensen dood aan de gevolgen van AIDS, kanker, oorlog, zinloos geweld, zinvol geweld (dat moet er zijn als er zinloos geweld is) verkeer, vervuiling etc. dat ik me verder niet druk maak om een ramp als deze.

Om maar met Joseph Stalin af te sluiten:
The death of one is a tragedy, the death of 10 is a massacre, but the death of a million is a mere statistic.
- The fear of death is worse as the actual dying -
pi_24328292
quote:
Ik voel me snel betrokken bij anderen, of ik ze nou ken of niet. Ik ben zelfs in staat om mezelf en mijn eigen emoties helemaal weg te cijferen of op te offeren voor anderen. En ja dit gaat (ging) zelfs zo ver dat ik dat ook voor een onbekende deed.
Ik zou zo in het vliegtuig naar Azië stappen om de mensen daar te steunen en te helpen. Terwijl ik zelf ook helemaal niet goed in mijn vel zit.

In ieder geval weet ik nu wel hoe ik in elkaar steek en probeer ik af te wegen wat in sommige situaties belangrijker is; ik of die (vreemde) ander...
Maar dingen blijven me raken, dat is nou eenmaal hoe ik ben.
#geen
  vrijdag 31 december 2004 @ 21:31:05 #144
46080 rew-
Ondertitel
pi_24328297
Heb zelf genoeg problemen, zodoende ik niet eens aan andermans leed toe kom.
pi_24328357
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 21:31 schreef rew- het volgende:
Heb zelf genoeg problemen, zodoende ik niet eens aan andermans leed toe kom.
Het is juist goed dat je eerst aan jezelf denkt. Kon ik dat ook maar.
#geen
pi_24329513
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 16:59 schreef Zero2Nine het volgende:
@Mauzerus : ik heb je reactie gelezen en ik neem mijn woorden terug.

Maar ik weiger me te schamen omdat ik niet gevoelig ben voor zulke dingen. ik onderken ook wel dat het een grote ramp is en dat er een hoop zinloze slachtoffers zijn gevallen alleen emotioneel raakt het mij gewoon niet can't help it.
Tegen afstomping heb ik niks, dat is iets waar je zelf in principe niks aan kan doen (net zoals ik er niks aan kan doen dat ik me wel emotioneel betrokken voel bij het leed van andere mensen en de onuitwisbare drang voel om daar iets aan te doen of het tenminste te proberen).
Waar ik een probleem mee heb is van die achterlijke gladiolen als de "trol aus Tirol" , mensen van wie het kortzichtige redeneringsvermogen niet verder komt dan "BOEIUHHHHHH het zijn BUITUHLANDERSSSSS".

[ Bericht 1% gewijzigd door Mauzerus op 01-01-2005 01:28:50 ]
I still wave at the dots on the shore
I still beat my head against the wall
I still rage and wage my little war
I'm a shade...and easy to ignore
  vrijdag 31 december 2004 @ 23:11:22 #147
55900 GM
vind ik dan toch
pi_24329596
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 01:29 schreef Brennie het volgende:
Soort zelfbescherming denk ik.
Als je wel alle leed echt zou aantrekken, dan heb je geen leven.
Er is wel een verschil tussen je al het leed van de wereld aantrekken en er zo af en toe eens bij stil staan dat we het hier in Nederland zo slecht nog niet hebben.

Ik moet wel bekennen dat ik wel een beetje misselijk wordt van het grote deel aan tamelijk egoistische en egocentrische reacties. Als iedereen blijft denken "wat kan ik er aan doen?" gebeurt er namelijk nooit wat.

Aan elk goed doel kan ik niet geven, dan word ik zelf een goed doel, maar ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat, als je geld of goederen kunt missen, dit richting diegenen dirigeert die het hard nodig hebben. Over het algemeen is het geklaag hier in Nederland meer een geklaag over "ik kan *vul maar een luxe artikel in* niet kopen". Boeien!! Dan maar 1 keer per jaar op vakantie ipv 2.

Je hoeft echt niet zelf op een houtje te gaan bijten, maar zolang het gezeik zich niet verder uitstrekt dan luxe artikelen moet je je de ogen uit je hoofd schamen.

Begrijp me niet verkeerd, ik slaap er ook geen nacht minder om, daar help je mensen namelijk echt niet mee. Maar ik help wel door geld te geven, of, iets dichter bij huis, diegenen die eenzaam zijn uit te nodigen of te bezoeken.
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
  zaterdag 1 januari 2005 @ 15:54:52 #148
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24338159
quote:
Op zondag 26 december 2004 02:19 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Denk sowieso te diep over dingen na. Erg vervelende eigenschap.
same here
OJAAJOH?
pi_24338641
Met dIt soort onderwerpen worden altijd woorden als 'schamen' uitgebraakt.
'Als je niet aan dit of dat voldoet zou je je moeten schamen.'
'Als je meer aan jezelf denkt dan anderen zou je je moeten schamen.'
...ende bla bla bla...

Ik ben erg snel geneigd om heel veel plezier te scheppen in datgene waarvan anderen zeggen dat ik me ervoor moet schamen. Het geeft een soort van extra bevestiging van het maken van de juiste keuze.
pi_24342549
Het leed van anderen doet me echt helemaal niks.

Aardbeving hier, hongersnood daar, verschrikkelijke brand ergens.... Boeit me geen ruk
Kan er zelfs om lachen, als ik dan al die arabische vrouwkes met hun armen in de lucht zie zwaaien enzo omdat ze hun (gezamelijke harem) man kwijt zijn geraakt. Sorry maar ik vind dat af en toe grappig.

Oh en het leed van mensen dat ik wel ken? Dat vind ik zelf wel kut, als het betrekking heeft op mezelf... Verder boeit me het iig nog niet zoveel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')