Goed. Er gaan dagelijks duizenden mensen dood door ongelukken, rampen etc. Als je je dat allemaal aan moet trekken heb je er een full-time dagtaak aan.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Jij vergelijkt met Iran en de Malediven zijn dus wel veel liberaler als je landenweb.com mag geloven.
Maar weet je, het maakt me geen ruk uit allemaal. Het zijn mensen die iets heel ellendigs is overkomen. Het leed van mensen doet mij iets, ongeacht de overtuiging die ze aanhangen.
Dat kan. Voor mij werkt dat dus niet zo. Mensen zijn mensen en hoe ver weg ze ook van elkaar wonen en hoe anders hun overtuigingen ook zijn, als puntje bij paaltje komt hebben ze heel veel gemeen. Zeker als het gaat om verdriet, angst en pijn.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:37 schreef Anton_aus_Den_Haag het volgende:
Dat is geen doen en mijn antwoord op de vraag is dan ook: het boeit me bar weinig, waarbij de mate van interresse rechtevenredig afneemt met afstand (zowel geografisch als ideologisch gezien).
Wel jammer dat sommige door hun overtuiging andere mensen de dood toewensen, dat soort lui wens ik alles toe wat ze mij als westerse heiden ook toewensen. Als DIE (voor de anderen is het wel triest) door een vloedgolf worden weggevaagd laat het me totaal koud hoor.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat kan. Voor mij werkt dat dus niet zo. Mensen zijn mensen en hoe ver weg ze ook van elkaar wonen en hoe anders hun overtuigingen ook zijn, als puntje bij paaltje komt hebben ze heel veel gemeen. Zeker als het gaat om verdriet, angst en pijn.
Ik maak mij sterk dat de meeste van die 125.000 slachtoffers jou niet doodwensen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:43 schreef Zero2Nine het volgende:
Wel jammer dat sommige door hun overtuiging andere mensen de dood toewensen, dat soort lui wens ik alles toe wat ze mij als westerse heiden ook toewensen. Als DIE (voor de anderen is het wel triest) door een vloedgolf worden weggevaagd laat het me totaal koud hoor.
Maar je maakt je wel druk om deze Topic, is dat dan geen waste of kostbare energy?quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik vind het wel triest als mijn pc niet loopt, telt dat ook? En ik vind het triest dat het weer niet goed is nu.
Maar om terug te komen, je geeft veel energie weg van jezelf door je druk te maken over anderen, zeker gezien het feit dat anderen zich ook niet druk maken om jou, en zouden ze zich druk maken om jou dan heb je er totaal niets aan. Total waste of kostbare energy.
Oh ja, jij geeft niks en jou doet het niks maar je gaat wel eisen stellen aan anderen die het wel wat kan schelen. Pas als hij in het vliegtuig stapt is zijn gevoel geldig en waardevol. Waarschijnlijk heeft de plaatselijke bevolking meer aan de centen die Mauzerus van jou zou moeten uitgeven aan een vliegticket. Er zijn prpfessionele hulporganisaties die weten wat ze doen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:31 schreef Zero2Nine het volgende:
Mauzerus stel je niet aan zeg... jij bent zeker de goedheid zelve die NOOOIT vuurwerk afsteekt en dus niks verspilt en die altijd klaarstaat om zijn medemensen te helpen. jij gaat nu zeker ook naar het rampgebied toe om die mensen waar je zoveel om geeft hulp te bieden he? ik durf te wedden van niet. kijk de meeste mensen hier waaronder ik bekennen vanuit hun luie stoel dat het toch een beetje een ver van je bed show is, het enige verschil met jou is dat jij vanuit je luie stoel ons daarop bekritiseert... Als jij een vrijwilliger bent die het vliegtuig gaat pakken naar Z-O Azie of als jij al je spaargeld afstaat aan het rapenfonds neem ik mijn woorden terug maar anders ben je gewoon hardstikke hypo bezig.
Ach mens, je weet niet eens OF mauzerus wel geld overmaakt dat meot ie zelf maar ff vertellen hier. ik doe dat niet nee... doe jij t wel?quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Oh ja, jij geeft niks en jou doet het niks maar je gaat wel eisen stellen aan anderen die het wel wat kan schelen. Pas als hij in het vliegtuig stapt is zijn gevoel geldig en waardevol. Waarschijnlijk heeft de plaatselijke bevolking meer aan de centen die Mauzerus van jou zou moeten uitgeven aan een vliegticket. Er zijn prpfessionele hulporganisaties die weten wat ze doen.
Ja.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:36 schreef Zero2Nine het volgende:
Ach mens, je weet niet eens OF mauzerus wel geld overmaakt dat meot ie zelf maar ff vertellen hier. ik doe dat niet nee... doe jij t wel?
Kracht van de ontkenning !!!quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:37 schreef Varr het volgende:
Daarom ga ik er ook nooit lang over nadenken, en ook niet lang naar die plaatjes kijken.
Wat heb je er nou aan om somber erover te zijn, niks... Als ik nu over nadenk denk ik, erg zegquote:
Ik werk in de zorg voor een hongerloon terwijl ik in de IT sector makkelijk het dubbele had kunnen maken, hiervoor was ik bedrijfsleider in een smartshop waar ik ook "iets"meer verdiende dan nu.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:31 schreef Zero2Nine het volgende:
Mauzerus stel je niet aan zeg... jij bent zeker de goedheid zelve die NOOOIT vuurwerk afsteekt en dus niks verspilt en die altijd klaarstaat om zijn medemensen te helpen. jij gaat nu zeker ook naar het rampgebied toe om die mensen waar je zoveel om geeft hulp te bieden he? ik durf te wedden van niet. kijk de meeste mensen hier waaronder ik bekennen vanuit hun luie stoel dat het toch een beetje een ver van je bed show is, het enige verschil met jou is dat jij vanuit je luie stoel ons daarop bekritiseert... Als jij een vrijwilliger bent die het vliegtuig gaat pakken naar Z-O Azie of als jij al je spaargeld afstaat aan het rapenfonds neem ik mijn woorden terug maar anders ben je gewoon hardstikke hypo bezig.
quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:53 schreef Mauzerus het volgende:
[..]
Ik werk in de zorg voor een hongerloon terwijl ik in de IT sector makkelijk het dubbele had kunnen maken, hiervoor was ik bedrijfsleider in een smartshop waar ik ook "iets"meer verdiende dan nu.
Mijn banksaldo was 150 euro, hier moet ik met hond en kat van zien rond te komen tot en met eind januari. Na mijn bijdrage aan giro 555 was daat nog 100 euro van over.
Ik heb tot nu toe al 2x gesolliciteerd bij Artsen zonder Grenzen, maar omdat mijn opleidingsnivo niet hoog genoeg is tot nu toe kunnen zij niks met mij doen. Verder ondersteun ik ook Amnesty International, Warchild, en Save a Child, of je dit verder geloofd of niet zal mij niks interesseren. Ik weet wie ik ben en waar ik voor sta in mijn leven...
Och welnee, mensen zijn altijd al egoistisch geweest. 10.000 jaar geleden maakte iedereen elkaar van kant.quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:05 schreef Mukie het volgende:
Conclusie is dus idd: Mensen zijn meer en meer gevoelloos geworden.
Behalve als er een watersnoodramp was, dan hielp men elkaar wel, althans dat heb ik me laten vertellen. Sterker nog, dan stopte "ze" even met elkaar van kant maken.quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:07 schreef nozem het volgende:
[..]
Och welnee, mensen zijn altijd al egoistisch geweest. 10.000 jaar geleden maakte iedereen elkaar van kant.
De hele dag huilen en janken om iets dat gebeurt is zinloos. Shit happens. En er zullen wellicht in de toekomst meer shitty things gaan happen en nog meer shit en zeik. Feit is dat het leven doorgaat.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:13 schreef Vulcanus het volgende:
[..]
Maar je maakt je wel druk om deze Topic, is dat dan geen waste of kostbare energy?
En hoezo een waste? Gaat de energy verloren? Wat kost die energy eigenlijk?
Duidelijk verhaal Dromenvanger.quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:23 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
De hele dag huilen en janken om iets dat gebeurt is zinloos. Shit happens. En er zullen wellicht in de toekomst meer shitty things gaan happen en nog meer shit en zeik. Feit is dat het leven doorgaat.
In mijn eigen geval is er geen andere mogelijkheid dan me te richten op mijn eigen leven, ik heb een druk schema om zelf overeind te blijven staan. En ik zie ook mezelf en mijn energie richtten op ellende van anderen iets als vlucht gedrag of iets dergelijks. Zo van, laat ik lekker gaan huilen omdat anderen het slechter hebben dan mij. Dan zou ik egoistisch bezig zijn in principe. Medelijden tonen is volgens mij sowieso egoistisch van aard, omdat je er zelf ook beter van wordt, immers je voelt je beter wanneer je emoties toont naar de slachtoffers. Ik heb het niet over geld inzamelen, omdat dat een andere kwestie is.
Als ik van die magere kindertjes zie op tv van de honger, ook dat doet me weinig. Dan denk ik ook van : "Ja, en nu??? Wat gebeurt er nu? Moet ik met mijn minimale inkomstenbronnen mezelf opofferen?" Dat de overheid maar wat doet eraan, de beleidsmakers zijn immers alles schuld.
Dat de overheden maar eens goed werk verrichten. En Balkenende met zijn slijmpraat en normen en waarden gezeik. Afschaffen!!!!!
De nepheid straalt ervan af. Net zoals de kerst gedicht wat hij voorlas. Er kwam totaal geen echtheid uit. Net zoals bij mij geen echtheid zal uitstralen wanneer ik net doe alsof het me boeit. In principe boeit het me allemaal vrij weinigEn dus echt weinig, het boeit me geen ene reet meer allemaal. Hoewel ik 2005 wel positief inga
Ik ben ook hard inderdaad, maar dat wordt je wel vanzelf. Als je zo'n softie als Balkenende erbij hebt lopen dan straalt dat ook niets uit. Die wilt met zijn handschoentjes alles omtoveren in een maatschappij waar je bejaarden de kont moet kussen zelfs wanneer ze de rij voor de kassa ophouden. Waar je alles maar met ja en amen moet benaderen en vooral je mond moet houden.
Balkenende lijkt wel zo'n gereformeerde katholieke jehova's getuige
Pfffff....veel woorden. Ik wil gewoon rust. En dus hou ik me met mezelf bezig, en met niet meer dan dat.
Dat gaat wel lukken...jij ook een goed 2005. maar het draait erom dat je je als mens beter eerst met jezelf kunt bezig houden. Heb je alles 10001 procent op orde, dan kun je gaan kijken of anderen de "moeite" waard zijn. Het is zo ver van de bed show. Er zit geen link in de kabel. Dat is het hier ook. Ik heb geen directe band met beelden op tv. Gebeurt iets met een verre achter neef dan voel ik ook vrij weinig. Ga zo door...quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:40 schreef Vulcanus het volgende:
[..]
Duidelijk verhaal Dromenvanger.
En van iemand anders helpen word je idd zelf ook beter, energie gaat dus niet verloren.
Je hoeft trouwens niet perse iemand huilend te helpen, het kan namelijk ook met een glimlach.
Fijne jaarwisseling en een gezond 2005 Dromenvanger.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |