ik zat ook alweer te kijken, want ik heb alleen het laatste gezien van we build this city new york. Maar op www.discoverychannel.nl kan je ff kijken hoe de programmering is. Vandaag komt er helaas geen WBTC.quote:Op zaterdag 25 december 2004 12:20 schreef Erasmusch het volgende:
Wanneer word die Discovery special weer uitgezonden? Heb London en Paris al gezien, maar die verbleken natuurlijk bij NYC...
Over de bouw van Manhattan enzo ? Erg hip was die, heb hem 1,5 maand geleden gezien "We built this city" heette het geloof ik. Ging voornamelijk over het management achter New York, hoe heet gebouwt is, waarom het zo gebouwt is. Het ratten probleem, het gridquote:Op zaterdag 25 december 2004 12:20 schreef Erasmusch het volgende:
Wanneer word die Discovery special weer uitgezonden? Heb London en Paris al gezien, maar die verbleken natuurlijk bij NYC...
precies!quote:Op zaterdag 25 december 2004 13:58 schreef mr.marcus het volgende:
New York City!
Wou dat ik geld en ik er weer heen kon.
Al was het maar om lekker de hele dag in central park te zitten.
De onderste 9 users in de OP zijn de meeste recente foto's. (Dus vanuit het vorige topic toegevoegd.)quote:Op zondag 26 december 2004 22:57 schreef Wytze het volgende:
Joh
Heb topic tijdje niet begehouden, wat zijn de meest recente fotos en wie gaan er recentelijk ?
Heeft New Jersey een skigebied???quote:Op maandag 27 december 2004 01:36 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Ik ga weer, we worden zo opgehaald om naar New Jersey te gaan, waar we morgen een dagje gaan skieen!! Tot snel!!
Over Vanderbilt YMCA kan hier iemand meepraten. Alhoewel, sinds zijn bezoek in de zomer heeft ie hier niet meer gepost.quote:Op maandag 27 december 2004 11:47 schreef Jaguarized het volgende:
New York is een stad waar je natuurlijk een keer geweest moet zijn, daarom heb ik ook de plannen om deze stad te gaan bezoeken aan het eind van 2005 met de kerst en de jaarwisseling. Uiteraard een retedure periode maar we hebben bijna een jaar om te sparen en ik hoop dat er dan maar sneeuw ligt
Leuk om de openingspost te lezen, hier staat meteen al heel veel informatie in. Ik wil mezelf ook eens gaan verdiepen in het wereldje van de hostels. Kijken wat deze allemaal kosten en of het nog wat is.:)
Meest recente zijn die van mij denk ik, van een maand geleden:quote:Op zondag 26 december 2004 22:57 schreef Wytze het volgende:
Joh
Heb topic tijdje niet begehouden, wat zijn de meest recente fotos en wie gaan er recentelijk ?
Hmm, dat is veelbelovendquote:Op maandag 27 december 2004 12:13 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Over Vanderbilt YMCA kan hier iemand meepraten. Alhoewel, sinds zijn bezoek in de zomer heeft ie hier niet meer gepost.
Waar zit die precies?quote:Op maandag 27 december 2004 12:35 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Hmm, dat is veelbelovendIk heb er 1 op het oog: Jazz on the Park, ziet er allemaal wel leuk uit, supermarkt om de hoek enz.
![]()
Jazz on the Park-Hostelquote:
Dat gaat aardig richting Harlem ja.quote:Op maandag 27 december 2004 12:57 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Jazz on the Park-Hostel
36 West 106th Street @ Central Park West
New York, USA
Wel errug ver Uptown...
Welke?quote:Op maandag 27 december 2004 17:26 schreef komrad het volgende:
ik zat op 20th tussen 7th en 8th, maar dat was een hostel
Beviel die een beetje? Dat is namelijk ook een die op mijn "te onthouden" lijstje staatquote:Op maandag 27 december 2004 18:38 schreef komrad het volgende:
Chelsea International Hostel
Via welke HBO/Uni eigenlijk? Studie? Locatie in US?quote:Op dinsdag 28 december 2004 10:51 schreef Dizzee het volgende:
* Dizzee heeft in amerika stage gelopen.![]()
maar studeren/werken(stage) in NY lijkt me nog wel het mooist.
Via welke HBO/Uni eigenlijk? Studie?quote:Op dinsdag 28 december 2004 10:49 schreef komrad het volgende:
Wow dat is impressive, ik had trouwens ook bijna een jaar in america gestudeerd, maar dat was veel te duur
Zij zit wel in een dorm, dat scheelt, dan betaal je gewoon aan de uni, altijd nog iets van 2500 dollar per jaar. NYU ligt rond Washington Square Park, daar zal het wel iets goedkoper zijn. Columbus, ligt dat bij Columbus Park?quote:Op dinsdag 28 december 2004 11:11 schreef komrad het volgende:
de huisvesting alleen is al ziek, op columbus (in hartje manhattan) betaal je ongevaar 1000 dollar per maand voor een kale kamer. TEnminste dat vertelde ze me toen ik daar een rondleiding kreeg
Dat was toen voor het Mbo richting Internationale handel en groothandel. Het was eigenlijk puur werken maar school noemde het een stage, dus ik bleef ingeschreven op mn eigen school.quote:Op dinsdag 28 december 2004 11:12 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Via welke HBO/Uni eigenlijk? Studie? Locatie in US?
Damn, heb jij het zeker effe getroffen. Miami lijkt me ook erg chill, vooral als je er uncharged kan slapen en eten. En daar bovenop ook nog eens 500 zakgeld per maand hehequote:
Wat doe je nu voor opleiding?quote:Op dinsdag 28 december 2004 13:48 schreef Dizzee het volgende:
Maar voor deze opleiding (stage) wil ik proberen echt in NY te komen. Al is dat erg moeilijk allemaal als ik het zo lees.
[offtopic](weet iemand trouwens of ik nog belasting kan terug vragen?)
-Chicago zou ik niet heen willen iig, beetje gangsterstad en naast die hoge toren is er volgens mij niet veel.quote:Op dinsdag 28 december 2004 14:05 schreef komrad het volgende:
Een heel andere vraag, welke andere US reisbestemmingen staan op de planning voor de visitors van dit topic.
Ik wil nog naar:
chicago icm toronto en de oostkust canada/NY
-miami, everglades enz
oostkust USA evt mexico
Vegas icm hoover dam
en een keer gaan trekken in canada lijkt me ook super
plannen genoeg dus
Effe appartementje scoren in Trump World Towerquote:Op dinsdag 28 december 2004 14:14 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
-Chicago zou ik niet heen willen iig, beetje gangsterstad en naast die hoge toren is er volgens mij niet veel.
-Ik wil nog een keer naar Boston. Daar ga ik hopelijk over een paar maanden heen, kennis woont er. Op Harvard kijken, vergapen aan mensen met een IQ van 200.
-California moet ik nog een keertje heen.
-Canada, Toronto en Niagara Waterfalls.
-New York City en nog een keer en nog een keer .......... en dan een keer een baan en huis hebben in NYC.
Een twee persoons appartement is ongeveer 1000/1100 dollar per maand. Dit is wel een basic appartement/huis. Dat is ongeveer 800 euro. Als je een studentenappartement voor het gemakt x2 doet, dan kom je ook op 700 euro uit. NYC heeft wel 'net' wat meer dan A'dam of Utrecht.quote:Op dinsdag 28 december 2004 19:40 schreef komrad het volgende:
Daar betaal je wel meer als een klein beetje meer voor denk ik zo
maar dan moet je dus wel een visum krijgen voor de USA. Hoe wou je dat doen? En je moet dan ook je studie of werk daar gaan regelen.quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:18 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Een twee persoons appartement is ongeveer 1000/1100 dollar per maand. Dit is wel een basic appartement/huis. Dat is ongeveer 800 euro. Als je een studentenappartement voor het gemakt x2 doet, dan kom je ook op 700 euro uit. NYC heeft wel 'net' wat meer dan A'dam of Utrecht.
Nederland is ook niet bepaald goedkoop. Een gemiddeld huis in Nederland kost ook ongeveer 180.000 euro. Ik heb voor de grap naar huizen of appartementen gezocht. Zelf in Manhattan kon je 300 vierkante meter appartementen vinden voor 190.000 dollar (zelfs in de buurt van Central Park, nee niet Harlem).
kan dat zomaar dan? Hoe bepalen ze dan of je recht hebt op zo'n verblijfsvergunning?quote:Op dinsdag 28 december 2004 23:39 schreef Jaguarized het volgende:
Dan moet je een verblijfsvergunning gaan aanvragen als je daar permanent wil gaan wonen.
NYC bestaat niet uit 8,2 miljoen miljonairs hoor. Ik heb het idee dat Nederland veel duurder is dan de VS. De euro heeft onze koopkracht flink verkleind maar we hebben er geen compensatie voor gekregen in de vorm van salarisverhogingen.quote:Op donderdag 30 december 2004 11:06 schreef komrad het volgende:
Ligt er een beetje aan, het is namelijk wel zo dat je aardig moet verdienen om te kunnen leven in NYC, that city is not cheap
Wat versta je dan precies onder leven? Huisvesting heb ik een aantal keer al globaal naar lopen zoeken. In Manhattan kun je op zich redelijk grote appartementen vinden voor dezelfde prijs als een standaard klein rijtjeshuis. Huren op manhattan is wel iets duurder dan in Nederland en in Nederland wordt je gesubsidieerd. Een supermarkt zal niet 30% duurder zijn daar dan hier in Nederland, ik denk eerder juist goedkoper.quote:Op donderdag 30 december 2004 12:35 schreef komrad het volgende:
Klopt, maar het leven in manhattan is sowieso onbetaalbaar en buiten manhattan zijn een aantal wijjken waar ik niet wil wonen (bronx) en by williamsburg is ook nog superduur. Er blijft maar weinig over dat redelijk oke is en ook nog betaalbaar. En ik gok dat die locaties nogal gewild zijn. En ik heb ook de indruk dat de gemiddelde amerikaan nogal chauvinistisch is dus huisvesting is echt wrel een probleem
quote:Op donderdag 30 december 2004 12:54 schreef Jeroenus het volgende:
Als ik een aanbod kreeg om daar te werken en wonen zou ik geen seconde twijfelen.
Dat zijn echt prachtige foto's! Met welke camera heb je die gemaakt als ik vragen mag? Mooi zoombereik ook zo te zien..quote:Op maandag 27 december 2004 12:21 schreef Dennisskyscrapers het volgende:
[..]
Meest recente zijn die van mij denk ik, van een maand geleden:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=152041 (Dennisskyscrapers)
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=152106 (Dennisskyscrapers)
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=152276 (Dennisskyscrapers)
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=152356 (Dennisskyscrapers)
Ja bedoel vooraan bij dat Podium, maar volgens mij ben jij gewoon jaloersquote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:24 schreef komrad het volgende:
Dat is impressive zeg, vooraan op Time Square
Inderdaad, is verdorie een tijd geleden dat ik hier heb gepost. Heb zelfs een ander account geregistreerd aangezien ik de naam Busta een beetje zat wasquote:Op maandag 27 december 2004 12:13 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Over Vanderbilt YMCA kan hier iemand meepraten. Alhoewel, sinds zijn bezoek in de zomer heeft ie hier niet meer gepost.
Just out of curiousity, van welke datum zijn die fotos ?quote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:04 schreef Busta het volgende:
Verhaal
Prima, met jou? Misschien. April/mei misschien naar Boston. Kennis werkt daar op Harvard.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:04 schreef Busta het volgende:
ps. Jeroenus, alles goed? dit jaar weer naar de Big Apple of heb je andere plannen?
Inderdaad, ik ben ook wel benieuwd.quote:Op zondag 2 januari 2005 00:21 schreef komrad het volgende:
CCUSA, vertel daar eens wat meer over, hoe wat waar enzo
Bij Work Experience hebben ze ook weer twee opties. Independent en Placement option. Independent is als je zelf al een werkgever weet en kan regelen via een kennis/familie.quote:Work Experience USA has earned a reputation as the premier J-1 international work placement program. With Work Experience USA, you can work for up to four months from May through September in virtually any occupation you can imagine. The job might be similar to the one you have at home, be a valuable work experience relating to your field of study, or something completely new.
Fujifilm S5000quote:Op donderdag 30 december 2004 14:29 schreef BreakAway het volgende:
[..]
Dat zijn echt prachtige foto's! Met welke camera heb je die gemaakt als ik vragen mag? Mooi zoombereik ook zo te zien..
Wow, ik wist niet dat er zulke mooie plaatjes uit die camera kwamen.. serieus. Gebruik je nog extra lenzen / add-ons? En zijn de foto's zo uit de camera gekomen? Heb zelf momenteel een Fuji S602 Zoom die 2 keer meegeweest is naar New York, maar zulke mooie scherpe / heldere beelden heb ik niet mee terug genomen. Hoewel ik over deze wel tevreden ben.. om even on topic te blijvenquote:
ja ben ik geweest, het is geen grote luxe, maar goed te doen. Wanneer wil je gaan?quote:Op maandag 3 januari 2005 00:52 schreef Jaguarized het volgende:
28 dollar vragen ze daaro...das dus 5 dollar meer en dan zit je wel een gigantisch stuk zuidelijker...die tweede Chelsea was jij ook geweest?
Meer, meer...quote:Op maandag 3 januari 2005 07:33 schreef BreakAway het volgende:
[..]
Wow, ik wist niet dat er zulke mooie plaatjes uit die camera kwamen.. serieus. Gebruik je nog extra lenzen / add-ons? En zijn de foto's zo uit de camera gekomen? Heb zelf momenteel een Fuji S602 Zoom die 2 keer meegeweest is naar New York, maar zulke mooie scherpe / heldere beelden heb ik niet mee terug genomen. Hoewel ik over deze wel tevreden ben.. om even on topic te blijven:
[afbeelding]
Nou omdat het mijn favo stad is!quote:
27 december 2005 t/m 2 januari 2006, over iets minder dan een jaar dusquote:Op maandag 3 januari 2005 11:17 schreef komrad het volgende:
ja ben ik geweest, het is geen grote luxe, maar goed te doen. Wanneer wil je gaan?
zo indrukwekkend als NYC zal het nooit wordenquote:Op maandag 3 januari 2005 22:45 schreef Razer het volgende:
Deze week me vakantie geboekt naar San Francisco, ik hoop dat het net zo mooi word als New York afgelopen zomer
Psst....wanneer ga je je film editten?quote:Op maandag 3 januari 2005 23:14 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
zo indrukwekkend als NYC zal het nooit worden
NYC all the way
die andere gast was toevallig paar dagen geleden hier. Hij had de camera meegenomen, maar op mijn pc deed ie het niet goed. Dus we moeten het bij hem thuis doen. Maar woensdag ben ik bij h'm dus ik zal eens kijken of we wat kunnen doen. Kheb echt zin om die beelden weer terug te zien. Na het zien van die beelden zal ik waarschijnlijk wel impulsief een retourtje NYC kopenquote:Op maandag 3 januari 2005 23:19 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Psst....wanneer ga je je film editten?
Hehe ben benieuwd naar je film. Komen eigenlijk alleen maar fotos voorbij in dit topic dus film is erg origineelquote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:05 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
die andere gast was toevallig paar dagen geleden hier. Hij had de camera meegenomen, maar op mijn pc deed ie het niet goed. Dus we moeten het bij hem thuis doen. Maar woensdag ben ik bij h'm dus ik zal eens kijken of we wat kunnen doen. Kheb echt zin om die beelden weer terug te zien. Na het zien van die beelden zal ik waarschijnlijk wel impulsief een retourtje NYC kopen![]()
Nope, nietsquote:Op maandag 3 januari 2005 07:33 schreef BreakAway het volgende:
[..]
Wow, ik wist niet dat er zulke mooie plaatjes uit die camera kwamen.. serieus. Gebruik je nog extra lenzen / add-ons? En zijn de foto's zo uit de camera gekomen? Heb zelf momenteel een Fuji S602 Zoom die 2 keer meegeweest is naar New York, maar zulke mooie scherpe / heldere beelden heb ik niet mee terug genomen. Hoewel ik over deze wel tevreden ben.. om even on topic te blijven:
[afbeelding]
Het was toen mijn 1e keer in NYC en ik begon natuurlijk gelijk helemaal te flippen toen we uit newark airport stapte en yellowcabs zagen. Alles moest op de filmquote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:58 schreef Wytze het volgende:
[..]
Hehe ben benieuwd naar je film. Komen eigenlijk alleen maar fotos voorbij in dit topic dus film is erg origineel
Die vriend van me die er nu zit heeft gisteren in nyc speciaal maar even een nieuwe cam gekochtSony DSC-V3
Kan die ook mooie kiekjes schieten ben erg benieuwd
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:58 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Nou de foto's zijn niet zo fantastisch als die van jullie, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er ook absoluut niet mn best op heb gedaan ofzo, zo maar een beetje rond geschoten en dat was het eigenlijk.
Nog niet alles staat online maar iig voor de liefhebbers: http://groups.msn.com/SunenTamarNYC/
Ik was er ook in augustus (11-18) en het was toen wel warm, ook op straat. De eerste dag dat ik er was, was ik na 1 stap doorweekt. Daarna wen je er aan. In de metro's was de temperatuur wel aangenaam. Ik denk dat de warmte moeilijk weg te krijgen is, met al dat beton.quote:Op woensdag 5 januari 2005 13:44 schreef komrad het volgende:
Ik was er eind augustus en ik stoorde me wel aan de belachelijk hoge temp in de stations en dan kom je daarna in metrotrein waar je ongeveer bevriesd. BTW 1+ he
quote:jaaah
wij zijn vorig jaar naar amerika geweest..naar mn 2 ooms die daar wonen....ze wonen allebei in new-york en da von k egt wel vet......vooral de winkelcentrums die k heb afgezogt met me nigtju
maar time sqaure is egt vet jonge.......en het vrijheidsbeeld is egt meer dan cool....maar k werd een bietje zeeziek toen we daar heen moeste met de boot...en wat egt het vetste was dat was dan wel de empyer state building dat was egt HOOOG man ik had opeens hoogtevrees.......en ik moest eerst een halv uur in de lift zitte voordat ik eindelijk boven zat want ik weet niet hoeveel verdiepingen dat gebouw heeft...............
maarja....ik vind dat iedereen het moet tjeken!!!!!
kiskis lottetju
Ik vrees van niet.quote:Op woensdag 5 januari 2005 16:59 schreef komrad het volgende:
ik hoop dat de spelling grappig bedoeld is
Nou ik heb best veel mooie vrouwen gezien eigenlijk. Je zag juist geen dikke mensen, zoals het vooroordeel in Nederland altijd gaat. Hier zie je juist veel dikke lelijke wijven die zich in de verkeerde kleding hijsen.quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:51 schreef BreakAway het volgende:
- echt VEEL te weinig mooie vrouwen
- drank regelement
- files / drukte
- geen strand om de hoek
al met al blijft het de coolste stad ooit!
Is waterpolo een US College sport? In en rond New York heb je Columbia, NYU, Cornell (Ithaca, Road Tripquote:Op woensdag 5 januari 2005 15:58 schreef Hansnr8 het volgende:
Mensen, een vraag aan jullie... Ik zit te kijken of ik naar amerika kan om te gaan studeren, de bedoeling is dan dat ik daar ga waterpoloën om daarmee een scholarship te krijgen zodat het een beetje betaalbaar wordt. Weten jullie(leuke/goede) university's/college's in NY en waarom zouden jullie me dit toejuigen/afraden?
Iemand ervaring met studeren in amerika(niet zozeer in NY)
Wat betreft die vrouwen ben ik het totaal met je oneens.. nou ligt mijn lat ook erg hoog moet ik zeggen hoor haha, maar ga eens naar miami en zie het verschil zou ik zeggen!!quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:09 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Nou ik heb best veel mooie vrouwen gezien eigenlijk. Je zag juist geen dikke mensen, zoals het vooroordeel in Nederland altijd gaat. Hier zie je juist veel dikke lelijke wijven die zich in de verkeerde kleding hijsen.
Drankregelement, ach ja. Je kunt ook gewoon kratjes kopen. In CP heb ik mensen Heineken in de bekende bruine zak zien drinken bij het honkballen. Dacht dat ze daar niet meer moeilijk over deden.
De drukte vind ik eigenlijk wel wat hebben. Als je de bevolkingsdichtheid bekijkt is het ook wel begrijpelijk. Zeker het contrast drukte en dan de rust in Central Park.
Het schijnt dat bij Coney Island wel een strand ligt. Maarja, als je strand wil dan moet je maar naar Spanje gaan en 2 weken op je luie reet in het zand gaan liggen.
Daar ken ik Aspen ook van ja.quote:Op woensdag 5 januari 2005 23:49 schreef Jeroenus het volgende:
Venice Beach zou heel goed kunnen ja. Aspen is uit Dumb & Dumber. Is dat hét wintersportplaatsje voor de jeugd?
Ben m'n avatar een btje zat. De nieuwe is nog vetter, khoop dat het lukt.quote:
ja ga ik doenquote:Op donderdag 6 januari 2005 00:22 schreef Jeroenus het volgende:
Deel hem op, dan is ie voor ons makkelijk te downen
Tering, mijn pc loopt zowat vast. Hij is mooi, maar kun je 'm niet wat versnellen? Misschien wordt ie dan kleiner...quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:38 schreef The.PhantoM het volgende:
doet mijn nieuwe avatar ut?
715kb avatarsorry voor die gene op smallband verbinding
quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:40 schreef BrauN het volgende:
[..]
Tering, mijn pc loopt zowat vast. Hij is mooi, maar kun je 'm niet wat versnellen? Misschien wordt ie dan kleiner...
South Beachquote:Op woensdag 5 januari 2005 23:42 schreef Jeroenus het volgende:
Miami, daar heb je toch zo'n gebied zeg maar wat Salou is voor Europa. Waar alle jeugd verzamelt om te neuken en zuipen? Bla bla Beach ofzoMental Theo special over gezien
Ja, is een college sport (Maar niet op elke school als ik zo ff snel kijk), vooral in het westen(CA) is het heel hoog niveau en kan je er goede scholarships voor krijgen..quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:15 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Is waterpolo een US College sport? In en rond New York heb je Columbia, NYU, Cornell (Ithaca, Road Trip) en Princeton. Dit is wel de absolute wereldtop, dus kleine kans.
Hier staan een hele hoop Uni's/Colleges in en rond NY:
http://www.2link.be/index.php?zone=dochter&dochter=new-york
Dat is op Park Avenue en volgens mij 47th Street ofzo.quote:Op donderdag 6 januari 2005 09:58 schreef Jeroenus het volgende:
Waar is die tweede foto gemaakt?
Wij zijn wel op staten island geweest. Het is echt zo'n verschil. Eerst stap je in de ferry vanuit het drukke lower manhattan, en even later stap je uit in hele rustige borough waar haast niemand te bekennen is. Ik denk dat het opzich wel een ideale woonplek is voor ny'ers die genoeg hebben val al die drukte maar toch dichtbij alles in de buurt willen zitten.quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:15 schreef komrad het volgende:
maakt niet uit joh.
Ben je trouwens ook op staten island geweest? Echt vreemd als je daar bent, het lijkt wel een soort groot dorp en heeft totaal geen stedelijk imago terwijl daar ook nog super veel mensen wonen?
en nog naar de Yankees geweest?
als je van plan bent om daar 4 jaar te wonen zou ik toch eerst ff een vakantie boeken naar nyc om te zien wat je er van vindt. Kan me voor stellen dat sommige mensen het verschrikkelijk vinden om in zo'n drukke stad te wonen, en dan nog ook eens in AMERIKA. En aan de ene kant kan ik het me ook weer niet voorstellenquote:Op donderdag 6 januari 2005 12:30 schreef Hansnr8 het volgende:
kent iemand deze school?
St. Francis College
http://www.stfranciscollege.edu
En ik ben nog nooit in new york geweest, zou ik er dan 4 jaar kunnen wonen/studeren(iemand ervaring mee?) ?
kloptquote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:24 schreef Copycat het volgende:
Brooklyn is volgens mij juist een redelijke upperclass deel van (groot) NY, met mooie brownstone herenhuizen/appartementen.
Heb ook het idee dat Hansnr8 Brooklyn verwart met The Bronx en/of Harlem.
Gaat hard hequote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:30 schreef matthijst het volgende:
Oeps, deel 9 alweer.
ja het zou idd wel eens een loft genoemd kunnen worden. Off Centre?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:19 schreef Erasmusch het volgende:
Bedoel je niet een loft? Zo'n beetje wat ze bij Off Centre hebben zeg maar. Was gister toevallig ook ff aan het rondkijken voor een huissie in Brooklyn
www.corcoran.com
Loft is meestal voormalige werkplaats, hoog plafond, zichtbare trap naar verhoging, veel ramen enz.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:28 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ja het zou idd wel eens een loft genoemd kunnen worden. Off Centre?
Damn, had die site al eens gezien. Echt je zal daar maar wonen dan heb je het echt voor elkaar !quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:28 schreef Erasmusch het volgende:
En natuurlijk www.onecentralpark.com
Toen wij naar het museum of national history gingen liepen we ook door een woonwijk. Dat waren dan van die brownstones met een trapje die vanaf de stoep omhoog naar de duur gaat. Maar volgens mij zijn die flink duur.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:40 schreef Jeroenus het volgende:
Je moet wel betalen anders kom je niet door die poortjes bij de metro.
Ik heb eerst ook met een vriend van me lopen zoeken naar appartementen. Zo'n condo zoals in Off Centre wil ik ook wel hebben met 4 mensen ofzo. Gezellig man.
Achter het Museum of National History heb je ook best wel een normale buurt, met normale huizen. Maar het is wel upper west side en dat schijnt duur te zijn.
Hoe is de betaalbaarheid rond Canal Street?
Greenwich Village, volgens mij.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:25 schreef Jeroenus het volgende:
Stern? Is dat een universiteit? Waar zit die?
1 bedroom is mij toch iets te krapquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:38 schreef The.PhantoM het volgende:
He jongens, zullen we anders een mooie loft huren dichtbij canal street: http://sublet.new-york-ap(...)c96b3d73881c447106b1![]()
![]()
![]()
- dubbelquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:45 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Greenwich Village, volgens mij.
[..]
1 bedroom is mij toch iets te krap
als jij betaalt slaap ik wel op de grondquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:45 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Greenwich Village, volgens mij.
[..]
1 bedroom is mij toch iets te krap
NYU is wel bekend. Angelina Jolie heeft daar gestudeerdquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:47 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
als jij betaalt slaap ik wel op de grondvindt ik niet zo erg
![]()
btw, je bedoelt NYU stern zeker? http://www.stern.nyu.edu/
Haha dat zijn die lui van Urban Living, ik had me tijdens me stage een xtje geregistreerd om voor appartementen te kijken kom ik thuis hele voicemail vol gelult door zo'n kerel van Urban Living. Wel erg cool overigens dattie belde hehequote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:38 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
Toen wij naar het museum of national history gingen liepen we ook door een woonwijk. Dat waren dan van die brownstones met een trapje die vanaf de stoep omhoog naar de duur gaat. Maar volgens mij zijn die flink duur.
He jongens, zullen we anders een mooie loft huren dichtbij canal street: http://sublet.new-york-ap(...)c96b3d73881c447106b1![]()
![]()
![]()
Maar voor de rest is het volgens mij best duur rond tribeca/soho/greenwich. Prijzen beginnen bij 2300 dollar p. maand. Kijk anders ff op deze site: http://www.new-york-apartment.com/
Angelinaquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:54 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
NYU is wel bekend. Angelina Jolie heeft daar gestudeerdDat ligt toch bij Madison Square Park?
EUR, welke uni is dat? erasmusch zoals je nick?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 23:08 schreef Erasmusch het volgende:
Volgens mij is de EUR de enige NLse uni die bij dat netwerk zit. Maar om uberhaupt dus tot de selectie te komen voor universiteiten buiten Europa moet je een 7.0 gemiddeld staan. En Utreg heeft ook geen exchange programs met Ithaca ofzo?
Erasmus Universiteit Rotterdam. Wou je overstappen dan?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 23:28 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
EUR, welke uni is dat? erasmusch zoals je nick?
kmoet nog kiezenquote:Op zaterdag 8 januari 2005 23:38 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Erasmus Universiteit Rotterdam. Wou je overstappen dan?
Ga je nog High School/College/Uni of een combinatie daarvan doen in de US? Of ga je iets in NL doen?quote:
highschool ben ik al te oud voor, en college en uni is veelste duur zonder beurs. Dus ik ga maar wat hier in NL doen en dan kijken of ik later een beurs kan krijgen want zelf college of uni betalen in de US is niet te doen.quote:Op zondag 9 januari 2005 00:06 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ga je nog High School/College/Uni of een combinatie daarvan doen in de US? Of ga je iets in NL doen?
Als t serieus wordt, mail me ffquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:53 schreef Jeroenus het volgende:
Fok! NY appartement, woohoo. Count me in.
Deal!quote:Op zondag 9 januari 2005 00:43 schreef mechatronics het volgende:
[..]
Als t serieus wordt, mail me ff![]()
UT, maar ik wil ook een technische studie doen. Elektro techniek mss. Khoop dat ze in NYC ook geintereseerd zijn naar beta studentenquote:Op zondag 9 januari 2005 00:42 schreef Jeroenus het volgende:
Voorkeur voor bepaalde uni?
Als elke user in dit topic 500 dollar p/m lapt, dan kunnen we voor ons allen een Manhattan condo huren.quote:Op zondag 9 januari 2005 00:50 schreef komrad het volgende:
Jeroen, mag ik vast een keer een weekje komen logeren daaro
wat is het probleem dan?quote:Op zondag 9 januari 2005 00:57 schreef komrad het volgende:
Ja maar dat is dan weer niet boven mijn budget
dan kan je nix in NYC kopen. Behalve mss een kartonne doos.quote:Op zondag 9 januari 2005 00:59 schreef komrad het volgende:
een tikfoutje die ik al hersteld heb, dat het NET boven mijn budget is
*meldtquote:Op zondag 9 januari 2005 00:55 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Als elke user in dit topic 500 dollar p/m lapt, dan kunnen we voor ons allen een Manhattan condo huren.(like Off Centre)
kutquote:Op zondag 9 januari 2005 01:07 schreef komrad het volgende:
in Amerika iig geen hypotheekrenteaftrek
* The.PhantoM heeft een starbucks mokquote:Op zondag 9 januari 2005 02:07 schreef komrad het volgende:starbucks all the way, je kan daar ook mooie mokken kopen trouwens, supersize
Jammer... dan lopen we elkaar net misquote:Op zondag 9 januari 2005 01:14 schreef jeroen-heeft-koffie-nodig het volgende:
ben nieuw in dit topic, maar ik ga rond 15 februari naar New York!!! (voor het eerst)
quote:Op zondag 9 januari 2005 12:25 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
* The.PhantoM heeft een starbucks mok
Alleen komt ie uit wenen en niet NY.
*jaloers is*quote:Op zondag 9 januari 2005 12:48 schreef komrad het volgende:
[..]Komrad heeft een original Starbucks mok, waar ongeveer een liter ingaat
EDIT: dus 1 uit NYC
kijk dat zijn nou goede nyc tipsquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:59 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
AngelinaMaar NYU ligt dichtbij washington square, greenwich
![]()
het licht eigenlijk rond washington square. Kheb nog wat gedronken in de starbucks op washington square. Echt lache om al die studenten daar in de starbucks te zien, met hun laptopjes 'hooked up on the internet'
hehe luxe probleemquote:Op zondag 9 januari 2005 14:30 schreef The.PhantoM het volgende:
kheb een leuk verhaaltje gevonden in de newsweek:
http://nyc.x24host.com/fok/manhattan_web.jpg
speciaal voor jullie ingescanned![]()
Oh mijn god, erg dit.quote:Op zondag 9 januari 2005 14:30 schreef The.PhantoM het volgende:
kheb een leuk verhaaltje gevonden in de newsweek:
http://nyc.x24host.com/fok/manhattan_web.jpg
speciaal voor jullie ingescanned![]()
oke maar dan wel een appartement waar we een 212 bij krijgenquote:Op zondag 9 januari 2005 14:52 schreef Wytze het volgende:
[..]
hehe luxe probleem
Fok! Appartment? Count me in
zag laatst bij brittain starsucks t-shirtquote:Op zondag 9 januari 2005 18:19 schreef komrad het volgende:
Bij nader inzien, als ik een baan gevonden heb, mag je me ook op de lijst voor het appartement zetten!
@jeroenus, je kan in zo'n mok ook andere dingen drinken maar die moet je echt hebben hoor
Misschien koop ik er wel begin juli één, dan ben ik misschien 1 dag in NY met CCUSA Work Experience USAquote:Op zondag 9 januari 2005 18:19 schreef komrad het volgende:
Bij nader inzien, als ik een baan gevonden heb, mag je me ook op de lijst voor het appartement zetten!
@jeroenus, je kan in zo'n mok ook andere dingen drinken maar die moet je echt hebben hoor
quote:Op zondag 9 januari 2005 19:03 schreef matthijst het volgende:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=10795&item=7126072420&rd=1&ssPageName=WDVW
Hehe cool, ga je dat toch doen ?quote:Op zondag 9 januari 2005 19:02 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Misschien koop ik er wel begin juli één, dan ben ik misschien 1 dag in NY met CCUSA Work Experience USA.
daar is het mara 8 dollar, dat is toch iets goedkoperquote:
Als mijn uni een beetje wil meewerken en mij vrij geeft in de eerste weken van het 2e jaar, dan zet ik het door.quote:
De koffie van starbucks is wel zo fuckin' hot dat je over 1 beker een half uur doet, en je moet bij starbucks natuurlijk wel de goede blend nemen, je kan gewoon een andere vragen hoorquote:Op zondag 9 januari 2005 20:08 schreef BrauN het volgende:
Starbucks heerst man.
Jammer dat zoiets in Nederland niet de gewoonte is, om koffie in een grote beker te mikken en ermee over straat te lopen of meenemen in de auto. Hier altijd van die kleine piskopjes, die na 4 slokken leeg zijn.
Ik zie het nog gerust een keer van de grond komen in Nederland, Starbucks. Subway is ook stevig aan de weg aan het timmeren in Nederland, ik kom er in Tilburg regelmatig. Heerlijk!
quote:Op zondag 9 januari 2005 20:04 schreef jeroen-heeft-koffie-nodig het volgende:
is new york ver van los angeles vliegen?
de hot chocolate is lekker bij de starbucks en dan moet je er flink veel vanilla en cinnamon ingooienquote:Op zondag 9 januari 2005 19:20 schreef Dizzee het volgende:
Wat heeft iedereen toch met Starbucks?
Die koffie is niet te pruimen.
hehe cool, denk je dat het je lukt om in NYC geplaatst te worden ? Hoe zit het dan met overnachtingen etc. Het lijkt me wel hip om 2 maandjes in een hotel in nyc te werken. Zodat je er gelijk kan vertoeven en eten.quote:Op zondag 9 januari 2005 20:11 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Als mijn uni een beetje wil meewerken en mij vrij geeft in de eerste weken van het 2e jaar, dan zet ik het door.
Ze zeiden bij de voorlichting dat er in principe geen baantjes zijn in de grote steden. Maar je brengt me nu wel op ideeën voor de Independent Option, waarbij je zelf een werkgever zoekt.quote:Op zondag 9 januari 2005 20:33 schreef Wytze het volgende:
[..]
hehe cool, denk je dat het je lukt om in NYC geplaatst te worden ? Hoe zit het dan met overnachtingen etc. Het lijkt me wel hip om 2 maandjes in een hotel in nyc te werken. Zodat je er gelijk kan vertoeven en eten.
Marriot Hotel, of Hilton ofzo![]()
ja en dan neem je gelijk die 2 blonde zusjes erbij, en dan zit je goed voor de rest van je levenquote:
Je kunt ze anders wel 24/7 platneuken als je ze niet dumptquote:Op zondag 9 januari 2005 20:43 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ja en dan neem je gelijk die 2 blonde zusjes erbij, en dan zit je goed voor de rest van je levenVergeet ze alleen niet te dumpen als je een paar miljoen heb geint, je wilt niet je hele leven met 1 van die 2 door brengen, ze zijn ZO DOM en LELIJK.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |