abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 december 2004 @ 08:05:57 #1
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_24152931
'Groeiende radicalisering breed bestrijden'

Uitgegeven: 23 december 2004 07:44

DEN HAAG - De terreurdreiging van radicale islamieten richt zich in Nederland niet alleen meer tegen de politieke structuur maar tegen de hele Nederlandse samenleving. Een ontwikkeling, die om een breed opgezette aanpak vraagt.

Dit is een van de belangrijkste conclusies uit een nieuw rapport dat de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) heeft geschreven over de dreiging van moslimextremisme in Nederland.

'Van Dawa tot jihad'

Een aanpak van bestuursorganen zowel internationaal, nationaal maar ook regionaal en lokaal is van groot belang, schrijft minister Remkes van Binnenlandse Zaken donderdag in een brief aan de Tweede Kamer. Het AIVD-rapport 'Van Dawa tot jihad, de diverse dreigingen van de radicale islam tegen de democratische rechtsorde', wordt ook donderdag naar de Tweede Kamer gestuurd.

Remkes trekt uit de analyse van de inlichtingendienst de conclusie dat het voorkomen, isoleren of indammen van de nu toenemende radicalisering een belangrijke manier is om terrorisme te bestrijden. Dat moet in alle lagen van de Nederlandse samenleving gebeuren, meent de bewindsman.

Alle beschikbare instrumenten

De verschillende besturen in ons land moeten daarom alle beschikbare instrumenten inzetten voor een 'tegenstrategie'. De AIVD geeft daarvoor suggesties in het rapport, dat daarom ook aan onder meer de burgemeesters en korpschefs wordt gestuurd.

De AIVD-rapportage is gemaakt om lokale autoriteiten te informeren over de huidige dreiging. Na de moord op Theo van Gogh beklaagden zij zich over een gebrek aan informatie. In het rapport worden acht soorten dreigingen onderscheiden. Ook geeft de AIVD aan hoe die lokale autoriteiten daarmee kunnen omgaan.

Het was al duidelijk dat extremistische moslims in Nederland zich verzetten tegen de politieke opvattingen in Nederland. Zo zijn er het afgelopen jaar verdachten aangehouden van wie opsporingsdiensten vermoeden dat ze aanslagen op Nederlandse overheidsgebouwen zoals de Tweede Kamer wilden plegen.

Nieuwe variant

Een nieuwe variant van terreurdreiging is volgens de AIVD dus de toenemende radicalisering van moslims die de hele Nederlandse samenleving verafschuwen, vanwege de 'verderfelijke' westerse levensstijl.

,,De aanhangers verafschuwen de wijze waarop in de westerse samenleving mensen met elkaar omgaan'', schrijft de AIVD in het rapport. Dergelijke invloeden zijn volgens de extremisten ontoelaatbaar en dienen te worden uitgebannen en bestreden.

Afkeer

Volgens de inlichtingendienst hebben ze onder meer afkeer van de westerse opvattingen over gelijke rechten van man en vrouw, vrije meningsuiting en respect voor verschillende levensopvattingen.

Aanhangers van deze radicale stroming leggen sterk de nadruk op de 'zuivering van de islam van ketterse invloeden'. Daarom wordt de hele samenleving doelwit. Ook gematigde moslims worden een doel, omdat ze het streven van de extremisten om tot een samenleving te komen die is gebaseerd op hun islamitische 'zeden', in de weg staan.

Jongeren

Deze radicale stroming, het radicaal-islamitisch puritanisme, oefent vooral een sterke aantrekkingskracht uit op sommige groepen moslimjongeren. Vooral omdat het ogenschijnlijk eenvoudige oplossingen biedt voor de identiteitsproblemen waar velen van hen mee worstelen, constateert de AIVD. Die identiteit kunnen ze terugvinden, zo krijgen ze in sommige moskeeën te horen, in het 'zuiver moslim zijn'. In veel gevallen vatten ze dat radicaal op.

Het 'onislamitische', dat uit hun leven verbannen en bestreden moet worden, stellen ze gelijk aan vooral de 'verderfelijke' Westerse samenleving.

BRON Bron!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mijn reactie komt zo, ik moet eerst nog "hard werken" :')

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_24152939
Ik zie mezelf niet als een jihadist, wel kan ik mezelf herkenning in het verhaal. Zoals ik ook om me heen zie heeft de radicalisering van de Hollandse medemensch gezorgd voor radicalisering onder de moslim. Het eerst is verkeerd, het tweede is alleen goed. Het terugtreden naar de wortels van de islam, waarvan je steeds meer moslimjongeren dat ziet doen is inderdaad al zo een 2 jaar bezig.

Ik zie het als een mooie ontwikkeling Ik vind ook dat herontdekken van de islam erg belangrijk in het verhaal. Iedere moslimjongere zou op een gegeven moment moeten zeggen: "En nu is het genoeg, tijd voor de echte islam" Als diegene uiteraar was verworden tot een relmarokkaantje van wederzijds formaat
  donderdag 23 december 2004 @ 08:11:31 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_24152952
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:07 schreef Youssef het volgende:
Ik zie mezelf niet als een jihadist, wel kan ik mezelf herkenning in het verhaal. Zoals ik ook om me heen zie heeft de radicalisering van de Hollandse medemensch gezorgd voor radicalisering onder de moslim. Het eerst is verkeerd, het tweede is alleen goed. Het terugtreden naar de wortels van de islam, waarvan je steeds meer moslimjongeren dat ziet doen is inderdaad al zo een 2 jaar bezig.

Ik zie het als een mooie ontwikkeling Ik vind ook dat herontdekken van de islam erg belangrijk in het verhaal. Iedere moslimjongere zou op een gegeven moment moeten zeggen: "En nu is het genoeg, tijd voor de echte islam" Als diegene uiteraar was verworden tot een relmarokkaantje van wederzijds formaat
Dat is prima, maar ga dat dan lekker doen in een land wat een moslim cultuur heeft. Je kunt best vinden dat de islam versoft, maar Nederland is een seculiere maatschappij. Als je hier wilt wonen, krijg je alle vrijheid om je godsdienst te belijden. Het gaat niet aan om die vrijheid te misbruiken op deze wijze. Als je volgens de zuivere islam wilt leven ga je dat maar lekker in Iran of zo doen. En als je het dan met alle geweld in Nederland wilt doen, prima, maar haal het dan niet in je bolle hoofd om de Nederlandse samenleving ermee te gaan ontwrichten, maar hou het binnenskamers.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_24152975
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat is prima, maar ga dat dan lekker doen in een land wat een moslim cultuur heeft. Je kunt best vinden dat de islam versoft, maar Nederland is een seculiere maatschappij. Als je hier wilt wonen, krijg je alle vrijheid om je godsdienst te belijden. Het gaat niet aan om die vrijheid te misbruiken op deze wijze. Als je volgens de zuivere islam wilt leven ga je dat maar lekker in Iran of zo doen. En als je het dan met alle geweld in Nederland wilt doen, prima, maar haal het dan niet in je bolle hoofd om de Nederlandse samenleving ermee te gaan ontwrichten, maar hou het binnenskamers.
Ik kan mijn geloof in Nederland erg goed belijden zoals ik dat wil. Ook de zuivere islam, dus dat betoog is denk ik niet aan mij gericht maar aan de christenfundi op de hoek

donderdag 23 december 2004 @ 08:14:46 #5
13462 BansheeBoy
pi_24152978
Het grote voordeel van Nederland is dat bv. Youssef en ik exact dezelfde kunnen hebben en dat hier ook op gaat. Ook ik zie een tendens van jongeren die steeds meer de Islam serieus nemen en terug gaan naar de roots van de ware Islam. ook ik heb deze metamorfose ondergaan, en iedereen (op Fok!) weet dan ook dat ik dus absoluut geen bedreiging vorm voor wie dan ook. In tegendeel, als alle Marokkaanse relschoppertjes, scooterdieven en drugsdealertjes dit zouden doen hadden we geen problemen meer met de Marokkaanse jongeren

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_24152980
Ik denk dat we het leger maar moeten gaan inzetten net zoals in Turkije om de scheiding tussen kerk en staat te beschermen.
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
  donderdag 23 december 2004 @ 08:17:31 #7
13462 BansheeBoy
pi_24152999
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:14 schreef RuiDaSilva het volgende:
Ik denk dat we het leger maar moeten gaan inzetten net zoals in Turkije om de scheiding tussen kerk en staat te beschermen.
Welk leger je ook inzet, en hoe agressief ze ook zullen zijn, ik zal in Nederland gelukkig altijd naar de Moskee (kunnen) gaan, niemand zal mij daarin tegenhouden, en voor de andere 1 miljoen Moslims geldt hetzelfde

pi_24153001
Wat ik gewoon niet begrijp, waarom kun je niet gewoon een vrome moslim zijn, en accepteren dat je westerse medemens dit niet is. Het moet toch mogelijk zijn om gewoon vreedzaam naast elkaar te leven in dit landje?
pi_24153006
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:14 schreef BansheeBoy het volgende:
In tegendeel, als alle Marokkaanse relschoppertjes, scooterdieven en drugsdealertjes dit zouden doen hadden we geen problemen meer met de Marokkaanse jongeren

Dat is precies wat ik elke keer al ongeveer 2 jaar lang probeer te zeggen op Fok! Het is tijd dat die jongeren zich 'bekeren' tot de islam. Desnoods zeggen zij symbolisch de Shahada opnieuw, dit zou werkelijk veel problemen oplossen die een kleine groep van de Marokkaanse jeugd heeft veroorzaakt voor de Nederlandse, dan wel de Islamitische maatschappij
  donderdag 23 december 2004 @ 08:18:59 #10
13462 BansheeBoy
pi_24153010
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:17 schreef ShaoliN het volgende:
Wat ik gewoon niet begrijp, waarom kun je niet gewoon een vrome moslim zijn, en accepteren dat je westerse medemens dit niet is. Het moet toch mogelijk zijn om gewoon vreedzaam naast elkaar te leven in dit landje?
Is absoluut niet moeilijk, kijk maar naar Youssef en mij, als er Fok!kers zijn die respect krijgen en ook terug geven zijn wij 2-en het wel

donderdag 23 december 2004 @ 08:21:03 #11
66444 Lord_Vetinari
pi_24153028
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Is absoluut niet moeilijk, kijk maar naar Youssef en mij, als er Fok!kers zijn die respect krijgen en ook terug geven zijn wij 2-en het wel

En hij meent het nog ook!

pi_24153033
quote:

[..]

Ik kan niet meer dan instemmen met deze reactie Zolang een persoon richting een ander persoon blijft communiceren op Islamitische wijze gaat alles geweldig. Maar zodra iemand opeens zijn eigen roots gaat volgens zoals het Marokkanisme of het Ghettoisme gaat het vaak fout. Ik voel om die reden dan ook helemaal niets voor de Marokkaanse reljeugd en zie vaak met pijn in het hart aan hoe deze 'moslims' zichzelf vergeten in het Hiernamaals
pi_24153037
quote:

[..]

Maar waarom hoor ik zo vaak dat "zuivere" moslims alles wat westers is verafschuwen? Het lijkt me lastig samenleven als je een hekel hebt aan alles waar het land waar je in woont voor staat.
  donderdag 23 december 2004 @ 08:22:05 #14
66444 Lord_Vetinari
pi_24153040
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:14 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik kan mijn geloof in Nederland erg goed belijden zoals ik dat wil. Ook de zuivere islam
Ja. My point exactly. Mara uit het onderzoek blijkt dat dez radicalisering erop gericht is de Nederlandse samenleving om te vormen naar een zuivere islamitische. En daar pas ik dus voor.
pi_24153051
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja. My point exactly. Mara uit het onderzoek blijkt dat dez radicalisering erop gericht is de Nederlandse samenleving om te vormen naar een zuivere islamitische. En daar pas ik dus voor.
Inderdaad. Iedereen is vrij om zijn geloof te uiten. Maar om het te forceren vind ik dan weer een heel ander verhaal.
  donderdag 23 december 2004 @ 08:23:45 #16
13462 BansheeBoy
pi_24153053
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:18 schreef Youssef het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik elke keer al ongeveer 2 jaar lang probeer te zeggen op Fok!
Dat is mij niet ontgaan waarde broeder. Ik zelf heb al een "jihad" van ca. 4 jaar achter de rug op Fok!, maar dat zul je ongetwijfeld niet ontgaan zijn
quote:
Desnoods zeggen zij symbolisch de Shahada opnieuw, dit zou werkelijk veel problemen oplossen die een kleine groep van de Marokkaanse jeugd heeft veroorzaakt voor de Nederlandse, dan wel de Islamitische maatschappij
Ja inderdaad, dat is een nobel streven, maar helaas zijn er te veel Marokkaanse jongeren die zich zelf assimileren met koffieshops, gouden kettingen, gestolen scooters, alles dus wat de Islam verboden heeft. In weze is dit erg jammer, vooral omdat de samenleving steeds meer stoelt op islamitische tradities/cultuur, waarden en normen, vooral vanwege het feit dat de Joods/Christelijke cultuur steeds duidelijker afzwakt

pi_24153070
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bansheeboy en ik kunnen denk ik samen met onze achterban de Nederlandse samenleving gemakkelijk omvormen tot een zuiver islamitische op een geheel vredige manier. Daar is de democratie immers voor gemaakt Ik heb momenteel echter geen tussen uurtjes op school en Bansheeboy vertelde me dat zijn snipperdagen voor dit jaar al op waren, dus we hebben het omvormen even uitgesteld

Ik zie mezelf liever eerst tijdelijk emigreren dan me nog boeien voor hetgeen zich hier afspeelt

Edit: Hoe kan het dat ik opeens in mijn 4 jaar op Fok niet meer weet wanneer ik d en t moet gebruiken? Ik denk dat ik maar even wat oude Nederlansche boeken pak
  donderdag 23 december 2004 @ 08:28:01 #18
13462 BansheeBoy
pi_24153091
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:25 schreef Youssef het volgende:

[..]

Bansheeboy en ik kunnen denk ik samen met onze achterban de Nederlandse samenleving gemakkelijk omvormen tot een zuiver islamitische op een geheel vredige manier. Daar is de democratie immers voor gemaakt.
Het democratisch rechtssysteem biedt inderdaad perspectieven voor de rol van de Islam in Nederland, dat kan absoluut niemand in twijfel trekken, ook Yvonne niet

donderdag 23 december 2004 @ 08:28:16 #19
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24153092
quote:

[..]

Je hebt hem al goed hangen zie ik. Bij de meeste bedrijven is de bedrijfsborrel op donderdagmiddag, niet op donderdagochtend.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_24153100
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het democratisch rechtssysteem biedt inderdaad perspectieven voor de rol van de Islam in Nederland, dat kan absoluut niemand in twijfel trekken, ook Yvonne niet

En als iemand geheel volgens de democratie beslist niet te willen bekeren tot de islam, dan accpeteer je dat dus ook?
  donderdag 23 december 2004 @ 08:30:54 #21
13462 BansheeBoy
pi_24153112
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:29 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

En als iemand geheel volgens de democratie beslist niet te willen bekeren tot de islam, dan accpeteer je dat dus ook?
Uiteraard waarde Shaolin, maar dat spreek voor zich: Er is geen dwang in Godsdienst

donderdag 23 december 2004 @ 08:31:49 #22
66444 Lord_Vetinari
pi_24153120
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Mooi, dus als er democratisch beslist wordt dat (God/Allah/whoever verhoede) Wilders premier wordt, zullen de nette moslims dat allemaal accepteren?
pi_24153125
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Uiteraard waarde Shaolin, maar dat spreek voor zich: Er is geen dwang in Godsdienst

Shaolin schetst overigens een onmogelijk scenario. Zodra iedere Nederlander de Islam onderwezen krijgt komt de drang de enige en Almachtige Allah te aanbidden vanzelf naar boven. Maar dat mogen ze dan zelf ervaren, velen zijn hen namelijk voorgegaan. Ik noem maar een paar zoals van der Ven, Jason W., van Bommel en Jan Peter Balkenende
  donderdag 23 december 2004 @ 08:32:33 #24
66444 Lord_Vetinari
pi_24153126
quote:

[..]

Je bent wel op dreef vanochtend, BSB. Al eens gedacht aan een carriere als cabaretier?
  donderdag 23 december 2004 @ 08:34:10 #25
66444 Lord_Vetinari
pi_24153147
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:32 schreef Youssef het volgende:

[..]

Shaolin schetst overigens een onmogelijk scenario. Zodra iedere Nederlander de Islam onderwezen krijgt komt de drang de enige en Almachtige Allah te aanbidden vanzelf naar boven. Maar dat mogen ze dan zelf ervaren, velen zijn hen namelijk voorgegaan. Ik noem maar een paar zoals van der Ven, Jason W., van Bommel en Jan Peter Balkenende
Haha. Fat chance. Er zal namelijk nooit democratisch beslist kunnen worden dat elke Nederlander de Islam onderwezen moet krijgen. Daarvoor is eerst een islamitische democratische meerderheid nodig en die is pas mogelijk als iedere Nederlander de Islam onderwezen zou krijgen en dat kan pas als er een democratische Islamitische meerderheid is en......
  donderdag 23 december 2004 @ 08:34:14 #26
13462 BansheeBoy
pi_24153148
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Mooi, dus als er democratisch beslist wordt dat (God/Allah/whoever verhoede) Wilders premier wordt, zullen de nette moslims dat allemaal accepteren?
Dat vind ik een ridicuele retorische vraag die uitstraalt dat je zelf het beoogde antwoord al "weet" en in principe niet geïnteresseerd bent in mijn antwoord, maar desondanks zal ik vanwege mijn zuivere intenties je het voordeel van de twijfel gunnen en tot een antwoord over gaan:

Ja, we zullen het niet fijn vinden als die Krab aan de macht komt, maar we zullen het accepteren, want ook wij mogen stemmen

donderdag 23 december 2004 @ 08:35:34 #27
13462 BansheeBoy
pi_24153159
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je bent wel op dreef vanochtend, BSB. Al eens gedacht aan een carriere als cabaretier?
zei ik wat grappigs dan ?

donderdag 23 december 2004 @ 08:35:57 #28
66444 Lord_Vetinari
pi_24153162
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat vind ik een ridicuele retorische vraag die uitstraalt dat je zelf het beoogde antwoord al "weet" en in principe niet geïnteresseerd bent in mijn antwoord, maar desondanks zal ik vanwege mijn zuivere intenties je het voordeel van de twijfel gunnen en tot een antwoord over gaan:

Ja, we zullen het niet fijn vinden als die Krab aan de macht komt, maar we zullen het accepteren, want ook wij mogen stemmen

Oh, gaan we zo beginnen? Ik raad het je af, want ik fileer je, maar je mag het proberen, hoor.

En als Wilders (overigens geef je al duidelijk blijk van je 'democratische' instelling door het gebruik van een scheldnaam) aan de macht is en alle moskeeën sluit, imams het land uit duvelt en het islamitisch onderwijs verbiedt, dan zullen jullie dat ook accepteren?
pi_24153166
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Haha. Fat chance. Er zal namelijk nooit democratisch beslist kunnen worden dat elke Nederlander de Islam onderwezen moet krijgen. Daarvoor is eerst een islamitische democratische meerderheid nodig en die is pas mogelijk als iedere Nederlander de Islam onderwezen zou krijgen en dat kan pas als er een democratische Islamitische meerderheid is en......
Ik zie de meest nobele Christenen nog wel als ons bondgenoten dus vergis je niet in de macht van de Nederlandse Bible-belt. Soms hoor of lees ik weleens wat over die Christenen omdat ik vroeger een Christelijke klasgenoot had. En die mensen zouden zelf waarschijnlijk ook allen op een vrome Islamitische partij stemmen. Ik wist inderdaad zoals jij al zegt ook niet dat er echte christenen waren in dit land. In tegenstelling tot de christenen die zich laten verleiden door drank, sex, drugs en rock 'n roll. Deze christenen waar ik het over heb kleden zich zelfs vroom!
  donderdag 23 december 2004 @ 08:37:18 #30
66444 Lord_Vetinari
pi_24153174
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

zei ik wat grappigs dan ?

Iets hilarisch zelfs, vooral komende van een moslim:
quote:

[..]

Er is geen dwang in Godsdienst
  donderdag 23 december 2004 @ 08:38:42 #31
13462 BansheeBoy
pi_24153186
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oh, gaan we zo beginnen? Ik raad het je af, want ik fileer je, maar je mag het proberen, hoor.
Vanwaar die intolerante agressie ? Vergeet niet dat respect een wederzijds instrument is
quote:
En als Wilders (overigens geef je al duidelijk blijk van je 'democratische' instelling door het gebruik van een scheldnaam) aan de macht is en alle moskeeën sluit, imams het land uit duvelt en het islamitisch onderwijs verbiedt, dan zullen jullie dat ook accepteren?
Neen, dat zullen we uiteraard niet accepteren omdat dan weer indruist tegen de wetten die ons momenteel erg goed beschermen. En overigens is "krab" geen scheldnaam, dat is een Marokkaans troetelwoordje die wij graag geven aan hardwerkende mensen, het zou pas een scheldnaam zijn als ik de persoon in kwestie zou uitmaken voor Ayaan of Theo

pi_24153190
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik waardeer Bansheeboys manier van antwoorden op mensen zoals jij die de verkeerde basis leggen voor hun vragen, dit even terzijde Verder zullen de moslims zij aan zij met onze bondgenoten die zich bevinden in de bible-belt (aspirant moslims ) helpen te protesteren tegen deze plannen. Dat is immers ook een van onze grondrechten. En ik weet zeker dat dit meer demonstranten zal opleveren dan de laatste demonstratie tegen de kabinetsplannen. Ik denk zelfs dat deze protesten wereldwijd zullen zijn!
  donderdag 23 december 2004 @ 08:42:33 #33
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24153234
Zeg BSB, hoor jij ook bij die groep van zelfontbranders?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 23 december 2004 @ 08:44:30 #34
13462 BansheeBoy
pi_24153250
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:42 schreef Kaalhei het volgende:
Zeg BSB, hoor jij ook bij die groep van zelfontbranders?
Het zou gerust eens kunnen, maar dan moet je me eerst eens uitleggen wat je bedoelt met de term "zelfontbranders", desnoods vergezelt met een synoniem

donderdag 23 december 2004 @ 08:45:24 #35
66444 Lord_Vetinari
pi_24153257
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Vanwaar die intelorante agressie ?
Lees je eigen antwoord waar ik op reageer nog maar eens en bedenk dat dus zelf maar. Overigens is er niks intolerants aan. Ik hak iedereen verbaal aan stukjes die op jouw wijze reageert..
quote:
[..]

Neen, dat zullen we uiteraard niet accepteren omdat dan weer indruist tegen de wetten die ons momenteel erg goed beschermen.
Ah, maar die wetten zijn ook democratisch tot stand gekomen en kunnen dus even democratisch gewijzigd of afgeschaft worden door een democratisch gekozen regering. En je zegt zelf dat je democratisch gekozen regeringen zult accepteren.
  donderdag 23 december 2004 @ 08:46:45 #36
13462 BansheeBoy
pi_24153269
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:28 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Je hebt hem al goed hangen zie ik. Bij de meeste bedrijven is de bedrijfsborrel op donderdagmiddag, niet op donderdagochtend.
Ik drink alchohol noch heb ik het ooit gedronken. Ik respecteer mijn Islamitische geboden, verboden, rechten en plichten, daarentegen rijd ik weleens door een rood stoplicht, maar dat is geen Islamitische regel

pi_24153272
quote:
jaja... ga dat even lekker in iran doen ofzo al die kutmoslims die maar lopen te zeiken op de "verderfelijke westerse cultuur"... wat de fuck doe je hier dan, ga lekker in een zandbak naar het oosten knielen ofzo! In iran mag je tenminste geestelijk gehandicapten stenigen, leuk joh zo'n sharia
  donderdag 23 december 2004 @ 08:48:40 #38
66444 Lord_Vetinari
pi_24153283
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:38 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik waardeer Bansheeboys manier van antwoorden op mensen zoals jij die de verkeerde basis leggen voor hun vragen, dit even terzijde
Sorry, maar wat is de verkeerde basis voor mijn vragen? Ik wil gewoon duidelijkheid over de mate van respect voor democratie van mensen als BSB en jijzelf. Dat de manier van vragen je niet aanstaat, is jouw probleem, maar ze geven wel de kern van mijn nieuwsgierigheid weer. En die verwoord ik zo simpel mogelijk, zodat er geen mogelijkheid tot misverstand bestaat.
quote:
Verder zullen de moslims zij aan zij met onze bondgenoten die zich bevinden in de bible-belt (aspirant moslims ) helpen te protesteren tegen deze plannen.
Als jij serieus denkt, dat mensen uit bijvoorbeeld Staphorst zij aan zij met jullie zullen strijden voor de invoering van (bijvoorbeeld) Islamonderwijs voor iedereen, dan mankeert er iets aan je geestelijke make-up.
quote:
Dat is immers ook een van onze grondrechten. En ik weet zeker dat dit meer demonstranten zal opleveren dan de laatste demonstratie tegen de kabinetsplannen. Ik denk zelfs dat deze protesten wereldwijd zullen zijn!

Sorry hoor, maar welke blaadjes heb jij gerookt?
  donderdag 23 december 2004 @ 08:52:25 #39
13250 Lod
Sapere aude!
pi_24153317
quote:
Bansheeboy en ik kunnen denk ik samen met onze achterban de Nederlandse samenleving gemakkelijk omvormen tot een zuiver islamitische op een geheel vredige manier.
Ik zou jullie graag hier op willen wijzen. Op mij is het in ieder geval wel van toepassing
GNU Terry Pratchett
pi_24153325
Als hier knaapjes uiting geven aan de aanname, dat de toekomst der mensheid bepaald zal worden door de islam, dan wil ik ze wel verraden, dat hun inschatting van de westerse wereld net zo ongelooflijk achterlijk is, als de islam zelf. Het zijn de stuiptrekkingen van een stervende religie, die zichzelf bewezen heeft, dat ze ontwikkelingen van de moderne tijd niet aankan.
  donderdag 23 december 2004 @ 08:53:58 #41
13462 BansheeBoy
pi_24153333
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:46 schreef veejay het volgende:

[..]

jaja... ga dat even lekker in iran doen ofzo al die kutmoslims die maar lopen te zeiken op de "verderfelijke westerse cultuur"... wat de fuck doe je hier dan, ga lekker in een zandbak naar het oosten knielen ofzo! In iran mag je tenminste geestelijk gehandicapten stenigen, leuk joh zo'n sharia
Hmm, dit is inhoudelijk gezien de meest te betwijfelen post ooit op Fok! Ik zie alleen maar loze aannames, loze opmerkingen, non-respect, onwetendheid, agressie, vinger wijzingen en spelfouten in de tekst staan. Ik kan me niet indenken dat je ook daadwerkelijk geinteresseerd bent in een discours

donderdag 23 december 2004 @ 08:54:33 #42
66444 Lord_Vetinari
pi_24153338
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:53 schreef observ het volgende:
Als hier knaapjes uiting geven aan de aanname, dat de toekomst der mensheid bepaald zal worden door de islam, dan wil ik ze wel verraden, dat hun inschatting van de westerse wereld net zo ongelooflijk achterlijk is, als de islam zelf. Het zijn de stuiptrekkingen van een stervende religie, die zichzelf bewezen heeft, dat ze ontwikkelingen van de moderne tijd niet aankan.
Hetzelfde kun je stellen voor het katholicisme, hoor. Of wil je beweren dat het Vaticaan een voorpost is voor technologische en sociale ontwikkeling?
  donderdag 23 december 2004 @ 09:01:53 #43
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_24153417
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hetzelfde kun je stellen voor het katholicisme, hoor. Of wil je beweren dat het Vaticaan een voorpost is voor technologische en sociale ontwikkeling?
Ontkent'ie dat dan?

Of jank je omdat'ie et er niet expliciet bij zegt dat het katholicisme ook erg kan zijn soms

Zit deze thread vol met arrogante katholieken die een theologie propageren?

Nee dus

&lt;signature here&gt;.
pi_24153421
Hmm, ik ben laat. Ik zal me helaascherwijs wat moeten spoeden, een slechte eigenschap voor een moslim. Ik zal waarschijnlijk ook overspel moeten plegen met wat rode stoplichten, maar dat moet dan maar Bansheeboy ,ken je Ibrahiem Al Jibreen. Erg mooie reciteur

Salaam broeders.
pi_24153422
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Hmm, dit is inhoudelijk gezien de meest betwijfelen post ooit op Fok! Ik zie alleen maar loze aannames, loze opmerkingen, non-respect, onwetendheid, agressie, vinger wijzingen en spelfouten in de tekst staan. Ik kan me niet indenken dat je ook daadwerkelijk geinteresseerd bent in een discours
Gelul, ik laat duidelijk weten dat ik het helemaal gehad heb met "de islam" in Nederland. Wie geen respect zaait die geen respect oogst, lijkt me niet zo'n ingewikkeld concept toch?

Het interesseert me echt niet waar iemand in gelooft, maar zodra dat geloof tegen mijn manier van leven gericht is stoor ik mij er wel aan.

Dankzij de mateloze tolerantie van de afgelopen decennia is deze trieste situatie ontstaan, het wordt tijd dat de mensen gaan beseffen dat er bepaalde elementen in Nederland lopen die zich ronduit tegen de samenleving keren. Het wordt dan ook tijd dat er vanuit de Nederlandse kant radicale oplossingen gevonden worden om bijvoorbeeld haatzaaiende imams uit te kunnen zetten.

Van mij mogen ze de volgende regel hanteren: Zolang er geen bijbel in Saudi Arabie ingevoerd laat staan kerken gebouwd mogen worden moeten ze de islam en de koran met exact diezelfde middelen bestrijden.
  donderdag 23 december 2004 @ 09:03:05 #46
66444 Lord_Vetinari
pi_24153428
quote:
Op donderdag 23 december 2004 09:01 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ontkent'ie dat dan?

Of jank je omdat'ie et er niet expliciet bij zegt dat het katholicisme ook erg kan zijn soms

Zit deze thread vol met arrogante katholieken die een theologie propageren?

Nee dus

Nee, maar hij serveert de Islam erop af, zonder de nuancering te maken, dat de Islam daarin niet alleen staat. Mijn post was dus slechts bedoeld als die nuancering, niet als verdediging.
pi_24153446
quote:
Op donderdag 23 december 2004 09:02 schreef Youssef het volgende:
Ik zal waarschijnlijk ook overspel moeten plegen met wat rode stoplichten, maar dat moet dan maar
Door rood rijden kan gelijk zijn aan moord, ik hou een steen voor je achter de hand zodat je volgens je eigen religie gestraft kan worden
  donderdag 23 december 2004 @ 09:04:39 #48
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_24153450
quote:
Op donderdag 23 december 2004 09:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, maar hij serveert de Islam erop af, zonder de nuancering te maken, dat de Islam daarin niet alleen staat. Mijn post was dus slechts bedoeld als die nuancering, niet als verdediging.
ja, 'Wij doen het ook' blijft machting mooi

Tipje: maak je druk om dingen die er toe doen, ipv de 'nuancerende nar' uit te hangen.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 23 december 2004 @ 09:06:06 #49
13462 BansheeBoy
pi_24153470
quote:
Op donderdag 23 december 2004 09:02 schreef Youssef het volgende:
Bansheeboy ,ken je Ibrahiem Al Jibreen. Erg mooie reciteur

Salaam broeders.
Ja, ken ik. Zekers een mooie reciteur, check:

http://www.islamway.com/?iw_s=Recitor&iw_a=view&recitor_id=21

donderdag 23 december 2004 @ 09:06:25 #50
66444 Lord_Vetinari
pi_24153472
quote:
Op donderdag 23 december 2004 09:04 schreef ExTec het volgende:

[..]

ja, 'Wij doen het ook' blijft machting mooi

Tipje: maak je druk om dingen die er toe doen, ipv de 'nuancerende nar' uit te hangen.
Je zou ook normaal kunnen reageren natuurlijk...

Het is geen geval van 'wij doen het ook' want ik ben geen katholiek. Ik ben officieel helemaal niks, zelfs, sinds ik mezelf uit het register van de NH kerk heb laten schrappen. Ik geloof ook in niks, behalve in de Rede en de Wetenschap. Ik vind elk geloof belachelijk. Maar ik geloof wel in zuiverheid van discussie.
  donderdag 23 december 2004 @ 09:06:59 #51
13250 Lod
Sapere aude!
pi_24153477
quote:
Op donderdag 23 december 2004 09:04 schreef ExTec het volgende:
Misschien kun je even nuanceren wat je bedoelt met "dingen die er toe doen"
Persoonlijk vind ik de nuancering er ook toe doen.
GNU Terry Pratchett
pi_24153492
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, dan ken jij de sociaal-economische samenhang en de historische functie van het Vaticaan niet. Als je soms doelt op enkele door het Vaticaan niet meteen erkende wetenschappelijke ontwikkelingen zoals die van Copernicus en Galilei, dan is dat niet bepalend geweest voor de eigenlijke maatschappelijke rol, die het Vaticaan historisch gezien gespeeld heeft.
  donderdag 23 december 2004 @ 09:09:09 #53
66444 Lord_Vetinari
pi_24153513
quote:
Op donderdag 23 december 2004 09:06 schreef Lod het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik de nuancering er ook toe doen.
[OM mode]
Pssst... Er moet een hoofdletter i in je onderschrift bij 'iovi'
[/OM mode]

donderdag 23 december 2004 @ 09:10:38 #54
66444 Lord_Vetinari
pi_24153529
quote:
Op donderdag 23 december 2004 09:07 schreef observ het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, dan ken jij de sociaal-economische samenhang en de historische functie van het Vaticaan niet. Als je soms doelt op enkele door het Vaticaan niet meteen erkende wetenschappelijke ontwikkelingen zoals die van Copernicus en Galilei, dan is dat niet bepalend geweest voor de eigenlijke maatschappelijke rol, die het Vaticaan historisch gezien gespeeld heeft.
Ja ja. Daarom houdt men vast aan dogma's als 'Geen sex voor het huwelijk', 'Geen voorbehoedsmiddelen (ook al sterft er dan een continent aan AIDS', 'Geen vrouwen in de kerk', 'Celibaat'...
pi_24153591
Je dokt alleen maar aan aan enkele moraal-theologische normen. Een beetje meer abstraheringsvermogen s.v.p
  donderdag 23 december 2004 @ 09:19:48 #56
13462 BansheeBoy
pi_24153632
quote:
Op donderdag 23 december 2004 09:16 schreef observ het volgende:
Je dokt alleen maar aan aan enkele moraal-theologische normen. Een beetje meer abstraheringsvermogen s.v.p
Hmm, goede tactiek, derhalve werkt deze tactiek helaas voor je niet meer: moeilijk praten in de hoop serieus genomen te worden terwijl je inhoudelijk gezien niks brengt

pi_24153670
quote:
Op donderdag 23 december 2004 09:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hmm, goede tactiek, derhalve werkt deze tactiek helaas voor je niet meer: moeilijk praten in de hoop serieus genomen te worden terwijl je inhoudelijk gezien niks brengt

Moeilijk praten ? Voor een simpele moslim ziel ? zeker !
  donderdag 23 december 2004 @ 09:32:58 #58
13462 BansheeBoy
pi_24153796
quote:
Op donderdag 23 december 2004 09:23 schreef observ het volgende:

[..]

Moeilijk praten ? Voor een simpele moslim ziel ? zeker !
Kloon

donderdag 23 december 2004 @ 09:46:38 #59
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_24153950
Als BansheeBoy en Youssef op een vreedzame manier voor zichzelf de 'ware islam' willen aanhangen dan zal ik ze geen stroobreed in de weg leggen. Ik denk zelf dat er in Nederland wel degelijk een plaats is voor de (ware?) islam zo lang mensen hun godsdienst maar voor zichzelf belijden zonder mensen die andere keuzes maken dwars te zitten. Aan de reacties van hen te zien is dat het geval dus ik zie wat hen betreft weinig probleem? Misschien een taak weggelegd voor de heren om hun radicaliserende medemoslim het een en ander uit te leggen dan.
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_24154055
quote:
Op donderdag 23 december 2004 09:46 schreef TheMarco het volgende:
Als BansheeBoy en Youssef op een vreedzame manier voor zichzelf de 'ware islam' willen aanhangen dan zal ik ze geen stroobreed in de weg leggen. Ik denk zelf dat er in Nederland wel degelijk een plaats is voor de (ware?) islam zo lang mensen hun godsdienst maar voor zichzelf belijden zonder mensen die andere keuzes maken dwars te zitten. Aan de reacties van hen te zien is dat het geval dus ik zie wat hen betreft weinig probleem? Misschien een taak weggelegd voor de heren om hun radicaliserende medemoslim het een en ander uit te leggen dan.
Ik denk niet, dat er voor de radicaliserende islam een plaats weggelegd is in onze westerse samenleving. Het z.g voor zichzelf belijden wordt in de huiselijke kring al snel doorbroken door het in de islam alomtegenwoordig indoctrineren van het eigen kroost, dat dan in een puberteitsopwelling en het zoeken naar een eigen identiteit, de straat opgaat om anderen te kwellen met hun aangeleerde domheid.
  donderdag 23 december 2004 @ 09:56:14 #61
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_24154071
quote:
Op donderdag 23 december 2004 09:55 schreef observ het volgende:

[..]

Ik denk niet, dat er voor de radicaliserende islam een plaats weggelegd is in onze westerse samenleving. Het z.g voor zichzelf belijden wordt in de huiselijke kring al snel doorbroken door het in de islam alomtegenwoordig indoctrineren van het eigen kroost, dat dan in een puberteitsopwelling en het zoeken naar een eigen identiteit, de straat opgaat om anderen te kwellen met hun aangeleerde domheid.
Misschien wel, misschien niet. Vooralsnog mag iedereen van mij denken en geloven wat hij wil zolang de rest van de samenleving hier geen hinder van ondervindt.
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
  donderdag 23 december 2004 @ 10:08:36 #62
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_24154228
quote:
Op donderdag 23 december 2004 09:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ik vind elk geloof belachelijk. Maar ik geloof wel in zuiverheid van discussie.
Kun je mij dan uitleggen hoe totaal ongevraagd, erop wijzen dat het christendom eeuwen geleden ook niet seculier was de 'zuiverheid van de discussie' ten goede komt?

Want ik herinner me niet dat iemand dat gegeven ontkende ofzo. Ook ging het topic daar niet over.

Kan zelf helemaal niet bedenken wat het toevoegd?

Kun je dat uitleggen?
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 23 december 2004 @ 10:12:22 #63
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_24154279
quote:
Op donderdag 23 december 2004 09:06 schreef Lod het volgende:

[..]

Dingen die er toe doen, zou je kunnen classificeren als die salon fundi's die hier niet onder stoelen of banken steken dat NL uiteindelijk wel islamitisch wordt.

En nee, dat het christendom eeuwen geleden niet seculier was, is leuk voor onze linkse dwaalgeesten, het principe "Wij doen het ook! Zie je dat het allemaal wel meevalt?" blijft een oneindige aantrekkingskracht uitoefenen, maar is niet relevant voor deze discussie.

Je hebt hier immers geen katholieken die wel weten te vertellen dat dit land een theocratie wordt
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 23 december 2004 @ 10:13:24 #64
66444 Lord_Vetinari
pi_24154290
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:08 schreef ExTec het volgende:

[..]

Kun je mij dan uitleggen hoe totaal ongevraagd, erop wijzen dat het christendom eeuwen geleden ook niet seculier was de 'zuiverheid van de discussie' ten goede komt?
Dat zou inderdaad nergens op slaan. En dat heb ik dan ook niet gedaan. Ik heb de nuance aangebracht, dat niet alleen de huidige Islam een achterhaald geloof is, maar dat ook het hedendaagse katholicisme in de Middeleeuwen is blijven steken. Ik heb de term 'eeuwen geleden' niet gebruikt. Sterker nog, mijn post is geheel in de tegenwoordige tijd geschreven, dus waar jij jouw gekleurde perceptie vandaan haalt, is mij uitermate onduidelijk.

En verder wens ik je veel plezier in dit topic, maar ik voel me niet geroepen mijn posts tegenover jou te rechtvaardigen.

donderdag 23 december 2004 @ 10:30:25 #65
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_24154514
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad nergens op slaan. En dat heb ik dan ook niet gedaan. Ik heb de nuance aangebracht, dat niet alleen de huidige Islam een achterhaald geloof is, maar dat ook het hedendaagse katholicisme in de Middeleeuwen is blijven steken.
Scherpslijpen, geweldig.

Vertel ens, wat is de toegevoegde waarde van constateren dat de hedendaagse clercy van de katholieke kerk in de middeleeuwen zijn blijven steken?

Want daar heb je het over, de geloofsleiders van het katholieke geloof zijn mischien op sommigen punten middeleeuws. Ik denk dat je dat echter niet van het overgrote deel van de gelovigen zeggen.
quote:
Ik heb de term 'eeuwen geleden' niet gebruikt. Sterker nog, mijn post is geheel in de tegenwoordige tijd geschreven, dus waar jij jouw gekleurde perceptie vandaan haalt, is mij uitermate onduidelijk.
Mijn perceptie komt van de huidige realiteit, jammer genoeg voor jou dus niet gekleurd, waar perfect valt waar te nemen dat de gemiddelde katholiek prima met 2 benen in de huidge realiteit staat.

En waar ik ook geen internet forum ken, waar dat soort gastjes zeggen "Het word hier vanzelf een theocratie ".

Dat itt tot wat ik ook hier regelmatig mee maak met islamieten.
quote:
En verder wens ik je veel plezier in dit topic, maar ik voel me niet geroepen mijn posts tegenover jou te rechtvaardigen.
Je hoeft van mij niks te rechtvaardigen hoor.

Ik was alleen zo verdraaid interresant wat het super afgezaagde linkse excuus "Wij doen het ook! Zie je wel dat het allemaal wel mee valt! " toevoegd aan deze discussie.

Maar je hebt er geen antwoord op.

Behalve dan dat je "genuanceerd" wilde zijn

Voegde dus niks toe

Zou ik ten overvloedde ook nog kunnen vragen: Waarom kom je daar mee? Ontkende iemand het? Nope. Ging de topic er over? Ook niet. Is het van enigerlei relevant, misschien omdat christenfundamentalisme in opkomst is ofzo? Ook niet.

Nee, hij wilde slechts even laten zien dat'ie "genuanceerd" was.

Je zal het inherente gevaar dat weekdieren als youssef en BSB wel degelijk zijn wel bagataliseren, daar twijfel ik niet over.

Maar ik zou je adviseren: maak je druk over de fundamentalisten die er geen misverstand over laten bestaan dat het volgens hun wel allemaal anders moet, als het kan precies hetzelfde als de regio die ze vanwege economische armoede ontvlucht zijn.

En niet over een 'academisch' gevaar wat dat setje gastjes in het vaticaan vormt.

Maar dat is wel zo 'veilig', is het niet, beetje op het christendom inhakken, want dat kan je je kop niet kosten
&lt;signature here&gt;.
pi_24154581
Zo´n radicale jongere, ze doen mij denken aan andere extremisten. Extremisten van welk geloof dan ook, die alleen geloven in 1 stroming en er geen plaats is voor andere stromingen. Een jongere die zelfs zijn gematigde broeders aan de kant zet. Naar mijn mening omdat zij zelf kansloos zijn, t.o.v. een BSB bijvoorbeeld, die een baan heeft en wat bereikt heeft in zijn leven, en dit weet te combineren met het geloof in de Islam, maar dit niet opdringt aan anderen.
Het is hard schreeuwen naar anderen om de eigen tekortkomingen te verhullen. Door zo extreem te denken, is men in de waan hoger te staan dan een ander.
Neemt niet weg dat men dit wel in de gaten moet houden, maar dat geldt voor elke relschopper, ongeacht geloof.
Zo´n vaart zal het trouwens niet lopen met de Islam in NL op politiek gebied. Een groot deel van de Islamieten kan je wissen als stemgerechtigde denk ik. Daarom mijn vraag: Mag een Islamitische vrouw stemmen? (ps. het is geen bash vraag)
  donderdag 23 december 2004 @ 10:40:45 #67
13462 BansheeBoy
pi_24154669
quote:
Op donderdag 23 december 2004 09:55 schreef observ het volgende:

[..]

Ik denk niet, dat er voor de radicaliserende islam een plaats weggelegd is in onze westerse samenleving.
Weet jij eigenlijk wel wat de radicale Islam eigenlijk is ? Of ben je zo'n Novagastje die zijn mening baseert op de propaganda van Nederland 1 en 2 ?
quote:
Het z.g voor zichzelf belijden wordt in de huiselijke kring al snel doorbroken door het in de islam alomtegenwoordig indoctrineren van het eigen kroost, dat dan in een puberteitsopwelling en het zoeken naar een eigen identiteit, de straat opgaat om anderen te kwellen met hun aangeleerde domheid.
Die domheid waar jij het over hebt is anders wel een succes voor ontspoorde Marokkaanse jongeren die i.p.v. scooters stelen zich hebben toegspitst op het bewandelen van het juiste pad

donderdag 23 december 2004 @ 10:45:36 #68
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_24154742
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Weet jij eigenlijk wel wat de radicale Islam eigenlijk is ? Of ben je zo'n Novagastje die zijn mening baseert op de propaganda van Nederland 1 en 2 ?
We gaan niet mee met jou verwrongen perceptie van je sprookjesboek geloof.

Want als het aan jou ligt, is je geloof nooit radicaal.

Immers, je fantastische geloof, en al het rotte wat er uit voortvloeid kan immers niet fout zijn, staat in je sprookjesboek/de pedoprofeet zei het/whatever excuus je jezelf wilt vertellen.

Dus ik denk niet dat we echt zitten te wachten op wat in jou perceptie radicaal is.
&lt;signature here&gt;.
pi_24154771
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad nergens op slaan. En dat heb ik dan ook niet gedaan. Ik heb de nuance aangebracht, dat niet alleen de huidige Islam een achterhaald geloof is, maar dat ook het hedendaagse katholicisme in de Middeleeuwen is blijven steken. Ik heb de term 'eeuwen geleden' niet gebruikt. Sterker nog, mijn post is geheel in de tegenwoordige tijd geschreven, dus waar jij jouw gekleurde perceptie vandaan haalt, is mij uitermate onduidelijk.

Het katholicisme in de middeleeuwen blijven steken ?
Ik denk, dat je vooral niet precies weet wat de middeleeuwen zijn.
En als ik het maatschappelijke resultaat van het christendom vergelijk met het maatschappelijk resultaat van de islam, dan wordt het een en ander toch wel duidelijk genoeg.
  donderdag 23 december 2004 @ 10:51:06 #70
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_24154833
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:47 schreef observ het volgende:
En als ik het maatschappelijke resultaat van het christendom vergelijk met het maatschappelijk resultaat van de islam, dan wordt een en ander toch wel duidelijk genoeg.
My point exactly

Maar die vluchtheuvel van morele superioriteit, die dat soort gastjes maar weer ens beklimmen, want oh, wat zijn we toch "genuanceerd", 'kijk mij eens sociaal zijn' blijft zo machtig mooi

&lt;signature here&gt;.
  donderdag 23 december 2004 @ 10:52:26 #71
13462 BansheeBoy
pi_24154859
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:45 schreef ExTec het volgende:
We gaan niet mee met jou verwrongen perceptie van je sprookjesboek geloof.
Dat moet je zelf weten. Ik ga je mijn mooie vreedzame geloof niet opleggen
quote:
Want als het aan jou ligt, is je geloof nooit radicaal.
Klopt, je kunt het hoogstens niet begrijpen o.i.d. Maar ik neem alles aan voor absolute waarheid wat er in de KOran en de overleveringen staan
quote:
Immers, je fantastische geloof, en al het rotte wat er uit voortvloeid kan immers niet fout zijn, staat in je sprookjesboek/de pedoprofeet zei het/whatever excuus je jezelf wilt vertellen.
Extec, je komt hier toch al een tijdje zie ik, je kent mij en mijn uitspraken/postings ook. Je weet dat ik altijd respect en wederzijdse liefde propageer, waarom krijg ik dat dan nooit terug ? Alleen maar omdat ik mMoslim ben en toch een goede baan heeft met een auto van de zaak ?
quote:
Dus ik denk niet dat we echt zitten te wachten op wat in jou perceptie radicaal is.
ik wist niet dat jij een achterban had

donderdag 23 december 2004 @ 10:58:58 #72
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_24154947
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat moet je zelf weten. Ik ga je mijn mooie vreedzame geloof niet opleggen
Nee, omdat je dat niet kan.
quote:
Klopt, je kunt het hoogstens niet begrijpen o.i.d.
Nee, helaas, we begrijpen het maar al te goed.
quote:
Maar ik neem alles aan voor absolute waarheid wat er in de KOran en de overleveringen staan
Yup, that makes you dumb. Want zelf nadenken is blijkbaar niet besteed aan jou
quote:
Extec, je komt hier toch al een tijdje zie ik, je kent mij en mijn uitspraken/postings ook. Je weet dat ik altijd respect en wederzijdse liefde propageer, waarom krijg ik dat dan nooit terug ? Alleen maar omdat ik mMoslim ben en toch een goede baan heeft met een auto van de zaak ?
Oh, t'zal je verbazen, jij als persoon kan zeker op mijn respect rekenen, alleen je sprookjesboek, ditto profeet en je denkbeelden niet.
quote:
ik wist niet dat jij een achterban had
Ik heb geen achterban, ik ben geen politicus, ik heb wel gelijkgestemden.

En dat worden er alleen maar meer.

Hoe zou dat nou komen?
&lt;signature here&gt;.
pi_24154969
quote:
Het blijft me verbazen Youssef, hoe je je in elk topic waar ik je in tegenkom, je jezelf belachelijk maakt. Je vriendjes worden steeds radicaler, klinkt een beetje zoals de NSDAP steeds radicaler werd in de jaren 20. Met azijn vang je geen vliegen jochie, en jullie blijven ver in de minderheid.
quote:
De echte Mislam begint bij jezelf, met het ophouden jezelf te kakken te zetten, en een keertje na te denken. Er zijn tot nu toe 3 moslims die ik tegenkom, die alleen maar meer respect verliezen door ondoordachte opmerkingen, vrouwenhaat, het afkeuren van een andere filosofie zonder te weten waar ze het over hebben, geen medelijden hebben waar een normaal mens dat wel heeft en ga zo maar door.

Als dat typerend is voor jou en je andere vriendjes, ziet het er alleen maar slecht voor je uit in de toekomst.
pi_24154985
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

[..]

Die domheid waar jij het over hebt is anders wel een succes voor ontspoorde Marokkaanse jongeren die i.p.v. scooters stelen zich hebben toegspitst op het bewandelen van het juiste pad

Ik ben zeker geen novagastje en kijk hoogstens 1 maal per jaar naar de nederlandse televisie als ik in Nederland op bezoek ben. Wel ben ik door enige islamitische landen gereisd en heb me zelf een mening gevormd. En alls ik hier in Barcelona door de moslimwijk loop, dan zie ik met verbazing het lage niveau waarop dit volk met het bewandelen van het door jou genoemde "juiste pad" is blijven steken.

[ Bericht 1% gewijzigd door observ op 23-12-2004 11:07:30 ]
  donderdag 23 december 2004 @ 11:05:56 #75
13462 BansheeBoy
pi_24155043
quote:
Op donderdag 23 december 2004 11:01 schreef observ het volgende:

[..]

En als ik hier in Barcelona door de moslimwijk loop, dan zie ik met verbazing het lage niveau waarop dit volk met het bewandelen van het door jou genoemde "juiste pad" is blijven steken.
Uit respect heb ik de door mij aangetroffen spelfouten in je tekst even aangepast, kleine moeite, grote deugd. Maar goed, je haat is nog steeds ongegrond, want je geeft nl. geen steekhoudende argumenten en bent derhalve met het gereedschap aan kennis dat je hebt niet in staat een discours hier over te voeren me dunkt. Als ik het mis heb hoor ik het uiteraard graag.

BTW, ben je een Barca-liefhebber ? Ik wel, mooi voetbal

donderdag 23 december 2004 @ 11:13:31 #76
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_24155163
quote:
Als ik het mis heb hoor ik het uiteraard graag.
Je hebt het mis

Wat zeg ik: je hebt het eigenlijk zelden bij het juiste end.
&lt;signature here&gt;.
pi_24155457
quote:
Op donderdag 23 december 2004 11:05 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Uit respect heb ik de door mij aangetroffen spelfouten in je tekst even aangepast, kleine moeite, grote deugd. Maar goed, je haat is nog steeds ongegrond, want je geeft nl. geen steekhoudende argumenten en bent derhalve met het gereedschap aan kennis dat je hebt niet in staat een discours hier over te voeren me dunkt. Als ik het mis heb hoor ik het uiteraard graag.

BTW, ben je een Barca-liefhebber ? Ik wel, mooi voetbal

Spelfouten ? Beetje kinderachtig, maar daar kan ik wel om glimlachen.
Haat ? Nee ik haat niemand omdat hij moslim is. Ik ken er enkele persoonlijk en wij bejegenen elkaar met normaal respect. Ik moet nu naar mijn werk, wat net als het jouwe in de computerbranche ligt, zodat ik hier nu geen steekhoudende argumenten kan lanceren.
Barca ( dat trouwens met een cedille geschreven wordt, maar dat kan ik zo snel niet vinden op dit keyboard ) is TOP
pi_24156405
quote:
Je slaat de spijker op zijn kop Marco. Bansheeboy heeft al werk en een opleiding achter de rug en is tevens getrouwd. Een succesvol zakenman zou ik zeggen. Ik ben bezig met mijn school en kan volgend jaar naar de Universiteit. Graag zou ik wat leuks willen doen, maar kennelijk is het nodig eerst je islamitische mantel van nobelheid en vrede af te doen voor je kan participeren in een samenleving van Fitnah

Het is kennelijk ook erg populair om te zeggen dat men maar naar een Islamitisch land moet optiefen. Dit terwijl we hier in Nederland een democratie, stemrecht en de vrijheid hebben de islam te beleven hoe wij willen. Bovendien is het ons geboorteland dan wel latere thuisland, aan symptoonbestrijding heb je niets. De moslim heeft net zoveel te zeggen als de Tokkie, natuurlijk zelfs meer dan de Tokkies, maar dat even terzijde
pi_24156441
quote:
De "ware islam" zonder een geweldadige dwang tot het bekeren van anderen bestaat niet.
pi_24156463
quote:
Op donderdag 23 december 2004 12:30 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

De "ware islam" zonder een geweldadige dwang tot het bekeren van anderen bestaat niet.
Voorwaar DrWolfffenstein, gaat heen en vermenigvuldig u niet
pi_24157035
quote:

[..]

zozo vinden we het opeens vervelend dat iemand kritiek uit op onze manier van leven.......ik dacht altijd dat men hier in NL altijd de mond vol heeft van 'kritiek is goed' enzo, maar nu blijkt weer duidelijk dat kritiek alleen goed is als jij het mag uiten jegens een ander.
en ps. hou op met 'ons' aan te spreken alsof we gasten zijn, want ik ben net zo veel Nederlander als dat jij dat bent, dus ik mag net zo goed kritiek uiten op MIJN maatschappij/samenleving als ik het er niet meer eens ben. Dus kruip gauw weer terug je hol in
Iedereen wil dat er een einde aan het terrorisme komt. Wel, dat is heel makkelijk: doe er niet meer aan mee!
Noam Chomsky
  donderdag 23 december 2004 @ 13:07:49 #82
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_24157174
quote:
De moslim heeft net zoveel te zeggen als de Tokkie, natuurlijk zelfs meer dan de Tokkies, maar dat even terzijde
Uh huh, want een moslim is immers meer dan een tokkie

Gelukkig ben je ook heel bescheiden.
&lt;signature here&gt;.
pi_24157280
quote:
Op donderdag 23 december 2004 13:01 schreef amazigh80 het volgende:

[..]

zozo vinden we het opeens vervelend dat iemand kritiek uit op onze manier van leven.......ik dacht altijd dat men hier in NL altijd de mond vol heeft van 'kritiek is goed' enzo, maar nu blijkt weer duidelijk dat kritiek alleen goed is als jij het mag uiten jegens een ander.
en ps. hou op met 'ons' aan te spreken alsof we gasten zijn, want ik ben net zo veel Nederlander als dat jij dat bent, dus ik mag net zo goed kritiek uiten op MIJN maatschappij/samenleving als ik het er niet meer eens ben. Dus kruip gauw weer terug je hol in
Kritiek mag je altijd hebben, het liefst gegronde kritiek natuurlijk, daar ontbrak het aan bij Yoessef en Banshee over de westerse samenleving.
Zodra je je niet kunt vinden in een Nederlandse samenleving en uit bent op iets anders is er dus sprake van een conflict.
In een conflict spreek je over wij en zij en zij en wij, plain simple.

Lord stelde simpelweg vragen over hoe Banshee en Yoessef werkelijk over democratie denken, ook mij bekruipt het gevoel dat men blij is dat men zich kan uitten op de manier zoals men wil, maar zodra er een Islamitische samenleving ontstaat via democratische weg, mogen de niet -islamieten zich niet gedragen als de wel Islamieten zich op dit moment gedragen:

Intolerantie..

Wel treffend voor je dubbele moraal dat je begint met 'men' in je betoog en vervolgens dezelfde stelling bij een ander bekritiseerd.
Yeah baby Yeah!
pi_24157327
quote:
Op donderdag 23 december 2004 13:07 schreef ExTec het volgende:

[..]

Uh huh, want een moslim is immers meer dan een tokkie

Gelukkig ben je ook heel bescheiden.
de moslims, over het algemeen, hebben altijd kritiek op het inferieur laten voelen door westerlingen, anderzijds spreken zij wel over 'de ware godsdienst' , woorden die toch getuigen van arrogantie en superioriteit.
De dubbele moraal van de posters spreekt boekdelen (Korandelen)
Yeah baby Yeah!
  donderdag 23 december 2004 @ 13:17:41 #85
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_24157382
quote:
Op donderdag 23 december 2004 13:14 schreef Elgigante het volgende:

[..]

de moslims, over het algemeen, hebben altijd kritiek op het inferieur laten voelen door westerlingen, anderzijds spreken zij wel over 'de ware godsdienst' , woorden die toch getuigen van arrogantie en superioriteit.
De dubbele moraal van de posters spreekt boekdelen (Korandelen)
Geweldig is dat toch hey

Ze vinden zichzelf, hun fabeltjes en pedo-profeet zo fantastisch, ze doen het zoveel beter dan ons,

En ondertussen is het armoe troef in de islamitische wereld
&lt;signature here&gt;.
pi_24157480
quote:
Op donderdag 23 december 2004 09:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Maar ik geloof wel in zuiverheid van discussie.
En daarom ga je met BSB en Youssef in discussie
  donderdag 23 december 2004 @ 13:25:11 #87
66444 Lord_Vetinari
pi_24157529
quote:
Op donderdag 23 december 2004 13:23 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Ik discussieer zelfs met Akkersloot en die is vele malen BSB en Y bij elkaar opgeteld en vervolgens gekwadrateerd, hoor..
pi_24157580
quote:
Op donderdag 23 december 2004 13:23 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Hij gaat in ieder geval wel de dialoog aan.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 23 december 2004 @ 13:30:18 #89
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_24157625
quote:
Op donderdag 23 december 2004 13:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik discussieer zelfs met Akkersloot en die is vele malen BSB en Y bij elkaar opgeteld en vervolgens gekwadrateerd, hoor..
Ja, want akkersloot is maar een hollander, die mag ik gewoon 100% fout beschouwen, maar BSB en youssef, nee, die zijn niet zo erg...

Die zijn veel minder erg, ziet u, want die willen van NL alleen maar een islamitisch land maken

&lt;signature here&gt;.
  donderdag 23 december 2004 @ 13:38:13 #90
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24157769
quote:
Op donderdag 23 december 2004 13:30 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, want akkersloot is maar een hollander, die mag ik gewoon 100% fout beschouwen, maar BSB en youssef, nee, die zijn niet zo erg...

Die zijn veel minder erg, ziet u, want die willen van NL alleen maar een islamitisch land maken

Inhoudsloze insinuerende projectie. Kom op Extec, je kan beter dan dat.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_24157777
quote:

[..]

Gutteguttegut he, wat zijn die moslims toch erg. Dat ze zich boven een rasechte bewust uitende idioot en een aso familie als de Tokkies spreken. Nou, fijn om te weten dat jij naast de Tokkies staat in het organigram.
pi_24157836
quote:
Op donderdag 23 december 2004 13:38 schreef Youssef het volgende:

[..]

Gutteguttegut he, wat zijn die moslims toch erg. Dat ze zich boven een rasechte bewust uitende idioot en een aso familie als de Tokkies spreken. Nou, fijn om te weten dat jij naast de Tokkies staat in het organigram.
welk organigram?
Yeah baby Yeah!
pi_24157935
quote:
Op donderdag 23 december 2004 13:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

bij Akkersloot is het in ieder geval oprecht. Youssef en BSB lijken me niet meer dan 2 trolletjes.
  donderdag 23 december 2004 @ 13:47:30 #94
66444 Lord_Vetinari
pi_24157963
quote:

[..]

Tjongejonge, man, neem asjeblieft een valium. We hadden het toch over de wijze van discussiëren hier, en niet over de motieven achter de discussies.

Get a grip...
pi_24158093
quote:
Op donderdag 23 december 2004 13:41 schreef Elgigante het volgende:

[..]

welk organigram?
Organigram van de samenleving, ik heb het even snel in elkaar geflanst dus ik heb misschien wat specifieke groepen achterwege gelaten

pi_24158172
quote:
Op donderdag 23 december 2004 13:53 schreef Youssef het volgende:

[..]

Organigram van de samenleving, ik heb het even snel in elkaar geflanst dus ik heb misschien wat specifieke groepen achterwege gelaten

[afbeelding]
Dus jij ziet christenen niet als gelijken?

Waarom sta ik onder jou bijv?
Yeah baby Yeah!
  donderdag 23 december 2004 @ 13:58:06 #97
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_24158199
quote:
Op donderdag 23 december 2004 13:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:

We hadden het toch over de wijze van discussiëren hier, en niet over de motieven achter de discussies.
Zijn toch gerelateerd.

Jou stuitende hypocratie maakt namelijk dat je altijd met dezelfde argumenten komt.
&lt;signature here&gt;.
pi_24158257
quote:
Op donderdag 23 december 2004 13:56 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dus jij ziet christenen niet als gelijken?

Waarom sta ik onder jou bijv?
Ik geef toe, het diagram klopt niet helemaal, maar dat ligt aan Microsoft Powerpoint en mijn eigen haast. Sommige behoren naast elkaar en sommige horen samen te komen. Maargoed, het gaat om de impressie
pi_24158352
quote:
Op donderdag 23 december 2004 14:00 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik geef toe, het diagram klopt niet helemaal, maar dat ligt aan Microsoft Powerpoint en mijn eigen haast. Sommige behoren naast elkaar en sommige horen samen te komen. Maargoed, het gaat om de impressie
Maar de Kalief (van Drdrecht) staat wel bovenaan?
Yeah baby Yeah!
pi_24158449
quote:
Op donderdag 23 december 2004 14:05 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Maar de Kalief (van Drdrecht) staat wel bovenaan?
De Khalief (van Dordrecht? ) staat slechts bovenaan om het geheel te sturen. Een soort van ministerpresident zeg maar. En de geleerden zou je kunnen zien als de 1e en de 2e kamer. Uiteraard ieder zijn eigen specialiteit, zoals de rechtbank etc.etc
pi_24158582
En vanaf welke lijn mogen ongelovigen (niet-Islamieten) ter dood gebracht worden?
pi_24158637
quote:
Op donderdag 23 december 2004 14:08 schreef Youssef het volgende:

[..]

De Khalief (van Dordrecht? ) staat slechts bovenaan om het geheel te sturen. Een soort van ministerpresident zeg maar. En de geleerden zou je kunnen zien als de 1e en de 2e kamer. Uiteraard ieder zijn eigen specialiteit, zoals de rechtbank etc.etc
Dat organigram is dus alleen van toepassing als we in een kalifaat leven?

(van dordrecht was omdat Banshee dat als een toekomstvisie heeft)
Yeah baby Yeah!
pi_24158694
quote:
Op donderdag 23 december 2004 14:14 schreef xFriendx het volgende:
En vanaf welke lijn mogen ongelovigen (niet-Islamieten) ter dood gebracht worden?
Alleen bij lijn 1 richting de Aker of lijn 17 richting Osdorp. De buslijnen heb ik momenteel niet bij de hand
quote:
Op donderdag 23 december 2004 14:15 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat organigram is dus alleen van toepassing als we in een kalifaat leven?

(van dordrecht was omdat Banshee dat als een toekomstvisie heeft)
Dat organigram is momenteel alleen op toepassing van jou in het laatste gedeelte van de Ketters, daar ging het om weet je nog ?
pi_24158696
Ik wil alle moslims oproepen om te stoppen met het opdringen van hun fascistische geloof!
We zijn hier in Nederland waar je gewoon vrij bent om te geloven wat je wil. Ik geloof dus nergens in, idiote sprookjesboeken (koran) lees ik niet. Dat gaat ook niet gebeuren!
Ga lekker ergens in het midden-oosten blaten. Die mensen zijn daar misschien wel gevoelig voor!

donderdag 23 december 2004 @ 14:57:02 #105
13462 BansheeBoy
pi_24159481
quote:
Op donderdag 23 december 2004 13:27 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hij gaat in ieder geval wel de dialoog aan.
Dat ken jij Akkersloot niet. Ik heb vroeger bij hem in de klas gezeten, en toen was het al zo'n atheïstische doordrammer. Ik had nooit verwacht dat hij zo geestesziek zou worden

pi_24159546
quote:
Op donderdag 23 december 2004 14:18 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Ik wil alle moslims oproepen om te stoppen met het opdringen van hun fascistische geloof!
We zijn hier in Nederland waar je gewoon vrij bent om te geloven wat je wil. Ik geloof dus nergens in, idiote sprookjesboeken (koran) lees ik niet. Dat gaat ook niet gebeuren!
Ga lekker ergens in het midden-oosten blaten. Die mensen zijn daar misschien wel gevoelig voor!

Je kan ook niets anders verwachten van een rooie rakker die symphathie toont voor marxisten, waaronder ook Mao en Stalin vallen die vele miljoenen hebben vermoord omdat ze in een God geloofden.
Iedereen wil dat er een einde aan het terrorisme komt. Wel, dat is heel makkelijk: doe er niet meer aan mee!
Noam Chomsky
pi_24159613
quote:
Op donderdag 23 december 2004 13:12 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Kritiek mag je altijd hebben, het liefst gegronde kritiek natuurlijk, daar ontbrak het aan bij Yoessef en Banshee over de westerse samenleving.
Zodra je je niet kunt vinden in een Nederlandse samenleving en uit bent op iets anders is er dus sprake van een conflict.
In een conflict spreek je over wij en zij en zij en wij, plain simple.

Lord stelde simpelweg vragen over hoe Banshee en Yoessef werkelijk over democratie denken, ook mij bekruipt het gevoel dat men blij is dat men zich kan uitten op de manier zoals men wil, maar zodra er een Islamitische samenleving ontstaat via democratische weg, mogen de niet -islamieten zich niet gedragen als de wel Islamieten zich op dit moment gedragen:

Intolerantie..

Wel treffend voor je dubbele moraal dat je begint met 'men' in je betoog en vervolgens dezelfde stelling bij een ander bekritiseerd.
ik reageerde op de opmerkingen dat als men zich niet kan vinden in deze samenleving, dan moet je maar lekker ergens anders naar toe moet gaan. Als je als moslim in NL kritiek levert op de westerse manier van leven, dan hoor je hier niet, dat is de toon die ik proef, de tolerantie druipt zoals gewoonlijk weer vanaf.
Noam Chomsky
  donderdag 23 december 2004 @ 15:06:26 #108
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24159666
quote:
Op donderdag 23 december 2004 14:18 schreef ArieDeKnaller het volgende:

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_24159916
quote:
Op donderdag 23 december 2004 14:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat ken jij Akkersloot niet. Ik heb vroeger bij hem in de klas gezeten, en toen was het al zo'n atheïstische doordrammer. Ik had nooit verwacht dat hij zo geestesziek zou worden

Ik doelde op Lord_Vetinari, hij gaat de dialoog aan, Akkersloot niet zo inderdaad.

Geestesziek omdat hij een doordrammer is of geestesziek omdat hij athëist is?
Yeah baby Yeah!
pi_24160003
quote:
Op donderdag 23 december 2004 15:03 schreef amazigh80 het volgende:

[..]

ik reageerde op de opmerkingen dat als men zich niet kan vinden in deze samenleving, dan moet je maar lekker ergens anders naar toe moet gaan. Als je als moslim in NL kritiek levert op de westerse manier van leven, dan hoor je hier niet, dat is de toon die ik proef, de tolerantie druipt zoals gewoonlijk weer vanaf.
Je mag natuurlijk kritiek hebben, maar je moet niet verwachten dat een samenleving 1-2-3 veranderbaar is.
Natuurlijk mag een moslim verkondigen hoe hij graag in Nederland wil wonen en leven, maar hij kan niet verwachten dat iedereen het met hem eens is of hem steunt.
Je hoeft natuurl;ijk ook niet tolerant te zijn met ALLE ideen van iemand, intolerant zijn voor de ontwikkelingen in Darfur lijkt me geen schande bijv.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 23 december 2004 @ 15:24:37 #111
13462 BansheeBoy
pi_24160022
quote:
Op donderdag 23 december 2004 15:19 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik doelde op Lord_Vetinari, hij gaat de dialoog aan, Akkersloot niet zo inderdaad.

Geestesziek omdat hij een doordrammer is of geestesziek omdat hij athëist is?
Omdat hij beiden mixt. Trouwens, nu ik er over nadenk, zo'n doordrammer was het vroeger al, altijd maar zaniken tegen de leraren over zijn eigen "visie"

pi_24160074
Wat zal ik blij als al die duizenden extreme moslims met hun fascistische geloofsinterpretatie eindelijk ophoepelen en ons met rust laten.

Blijkens het nieuws van vandaag krijgen steeds meer moslims het idee dat ze Nederland via de techniek van de vijfde colonne kunnen vernietigen. Wat een waanzin!
  donderdag 23 december 2004 @ 15:40:41 #113
66444 Lord_Vetinari
pi_24160316
quote:
Op donderdag 23 december 2004 15:03 schreef amazigh80 het volgende:

[..]

Een beetje kort door de bocht, maar het komt er voor een deel op neer. kritiek heb ik geen probleem mee. Maar wel op de voorwaarde dat kritiek op de islam dan OOK geaccepteerd wordt.

Bovendien was mijn reactie vooral gericht op hetgene in de OP gesteld wordt, namelijk dat de zuivere islam zo radicaal is, dat deze alles haat wat niet zuivere islam is, inclusief de westerse samenleving en gematigde moslims. Als je de westerse samenleving haat (en daar gaat het hier over) dan mag je wat mij betreft met een grote boog richting de zandbak die Sahara heet.

Als je dan als moslim, in deze tijd, ook nog dit soort randverschijnselen en idem-debielen gaat aanmoedigen en goedpraten, zoals zowel Youssouf als BSB doen, dan ga je wat mij betreft ver voorbij de grens van kritiek. Dan ben je bezig met samenlevingsondermijnende activiteiten.
pi_24161118
quote:
Op donderdag 23 december 2004 15:23 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Je mag natuurlijk kritiek hebben, maar je moet niet verwachten dat een samenleving 1-2-3 veranderbaar is.
Natuurlijk mag een moslim verkondigen hoe hij graag in Nederland wil wonen en leven, maar hij kan niet verwachten dat iedereen het met hem eens is of hem steunt.
Je hoeft natuurl;ijk ook niet tolerant te zijn met ALLE ideen van iemand, intolerant zijn voor de ontwikkelingen in Darfur lijkt me geen schande bijv.
je moet er niet omheen draaien, want ik heb het niet over je het met mij eens bent of niet, maar of je kritiek op de westerse wijze van leven ook als kritiek ziet of als haatzaaien, want dat is het idee wat ik heb van velen.
Noam Chomsky
pi_24161185
quote:
Op donderdag 23 december 2004 15:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Een beetje kort door de bocht, maar het komt er voor een deel op neer. kritiek heb ik geen probleem mee. Maar wel op de voorwaarde dat kritiek op de islam dan OOK geaccepteerd wordt.
volgens mij doen wij niks anders dan haatzaaiende opmerkingen slikken die gebracht worden onder mom van kritiek.
quote:
Bovendien was mijn reactie vooral gericht op hetgene in de OP gesteld wordt, namelijk dat de zuivere islam zo radicaal is, dat deze alles haat wat niet zuivere islam is, inclusief de westerse samenleving en gematigde moslims. Als je de westerse samenleving haat (en daar gaat het hier over) dan mag je wat mij betreft met een grote boog richting de zandbak die Sahara heet.
als iemand het ergens niet mee-eens is of anders denkt over een bepaald facet van de samenleving dan heeft hij/zij het recht om kritiek daarop te uiten zonder de opmerking naar zijn/haar hoofd geslingerd te krijgen dat hij dan maar weg moet.
quote:
Als je dan als moslim, in deze tijd, ook nog dit soort randverschijnselen en idem-debielen gaat aanmoedigen en goedpraten, zoals zowel Youssouf als BSB doen, dan ga je wat mij betreft ver voorbij de grens van kritiek. Dan ben je bezig met samenlevingsondermijnende activiteiten.
dit heeft niks met goedpraten te maken jongetje, het heeft te maken met het constateren dat anti-islamisten in NL haatzaaiers zijn met een dubbele moraal.
Noam Chomsky
pi_24161440
quote:
Op donderdag 23 december 2004 16:26 schreef amazigh80 het volgende:

[..]

je moet er niet omheen draaien, want ik heb het niet over je het met mij eens bent of niet, maar of je kritiek op de westerse wijze van leven ook als kritiek ziet of als haatzaaien, want dat is het idee wat ik heb van velen.
Ik draai er niet omheen hoor,
Elke vorm van kritiek moet apart beoordeeld worden en hoeft op voorhand niet als haatzaaierij te worden gezien.
Haat zaaien onder het mom van kritiek is onwenselijk en mag best naar buiten worden gebracht als je bereid bent de consequenties daarvan te dragen uiteraard.
Ik kan me goed voortsellen dat iemand kritiek heeft op de westerse samenleving, die heb ik namelijk zelf ook, alleen een regime-change met alle gevolgen van dien waar een aantal moslims op hopen kun je wel zien als haatzaaierij of stemmingmakerij.

Kritiek zou geen haat zaaien moeten zijn, dan doe je iets fout met je mening in elk geval en iedereen moet openstaan voor kritiek, dus OOK de Koran, ook de profeet, ook Johan Cruijff en ook Balkenende.
Als je dan rationeel en onderbouwd kunt aantonen dat er geen sprake is van kritiek, maar van haatzaaierij kun je het van mijn part naast je neer leggen, anders zul je met een weerwoord moeten komen waaruit zou moeten blijken dat de kritiek ongegrond is.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 23 december 2004 @ 16:47:46 #117
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_24161518
quote:

ga je lekker de ware islam beleven in Saudi Arabie in plaats van het met geweld door onze strot te duwen
pi_24161567
quote:
Op donderdag 23 december 2004 16:31 schreef amazigh80 het volgende:

[..]

volgens mij doen wij niks anders dan haatzaaiende opmerkingen slikken die gebracht worden onder mom van kritiek.
[..]

als iemand het ergens niet mee-eens is of anders denkt over een bepaald facet van de samenleving dan heeft hij/zij het recht om kritiek daarop te uiten zonder de opmerking naar zijn/haar hoofd geslingerd te krijgen dat hij dan maar weg moet.
[..]

dit heeft niks met goedpraten te maken jongetje, het heeft te maken met het constateren dat anti-islamisten in NL haatzaaiers zijn met een dubbele moraal.
Geef dan eens een voorbeeld aan van iets dat als kritiek gebracht wordt, maar in feite haatzaaierij is.

Je bagatelliseert namelijk alle vorm van kritiek door alles af te doen als haatzaaierij en dat is natuurlijk onzin.

Je maakt natuurlijk wel een cruciale fout als je vindt dat de kritiek van nieuwkomers op de gevestigde orde net zoveel gewicht mag hebben als de kritiek van de gevestigde orde op jouw intolerantie als je geheel vrijwillig naar de gevestigde orde bent gekomen.

Maar waarom reageer je dan met 'jongetje' dat is namelijk GEEN voorbeeld van hetgeen jezelf aanhangt.

Als ik in Turkije stampij loop te maken (stel: ik ga er wonen) omdat ik vind dat er teveel moskeeen staan zal ik terecht het verwijt krijgen: Dan ga je toch ergens anders wonen waar minder moskeeen staan, want veruit de meerderheid van de bevolking vindt het prima zo.
Yeah baby Yeah!
pi_24162255
quote:
Op donderdag 23 december 2004 16:49 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Geef dan eens een voorbeeld aan van iets dat als kritiek gebracht wordt, maar in feite haatzaaierij is.

Je bagatelliseert namelijk alle vorm van kritiek door alles af te doen als haatzaaierij en dat is natuurlijk onzin.
moslims geitenneukers en geteisem uit het riool van Allah noemen, zeggen dat de Qur'aan facistisch is, tegen moslimas zeggen: "ik lust jullie rauw", etc., etc. zo kan ik nog wel even doorgaan.
quote:
Je maakt natuurlijk wel een cruciale fout als je vindt dat de kritiek van nieuwkomers op de gevestigde orde net zoveel gewicht mag hebben als de kritiek van de gevestigde orde op jouw intolerantie als je geheel vrijwillig naar de gevestigde orde bent gekomen.
nieuwkomers??? hoe kom je erbij....ik heb het over Nederlanders die hier geboren zijn, een Nederlandse nationaliteit hebben, maar een andere visie hebben dan menig westerling. Maar het feit dat deze mensen als nieuwkomers of gasten gezien worden, geeft eens te meer de uitsluiting van deze groep in NL wel duidelijk aan.
quote:
Maar waarom reageer je dan met 'jongetje' dat is namelijk GEEN voorbeeld van hetgeen jezelf aanhangt.
licht jezelf eens toe, want ik geen flauw idee waar je het over hebt.
quote:
Als ik in Turkije stampij loop te maken (stel: ik ga er wonen) omdat ik vind dat er teveel moskeeen staan zal ik terecht het verwijt krijgen: Dan ga je toch ergens anders wonen waar minder moskeeen staan, want veruit de meerderheid van de bevolking vindt het prima zo.
als jij Turk bent, de Turkse nationaliteit hebt, dan heb jij het volste recht om kritiek te uiten op de samenleving waarin je woont.
Noam Chomsky
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2004 @ 19:32:38 #120
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24164523
quote:

[..]

Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  donderdag 23 december 2004 @ 21:20:50 #121
109511 Ultravolt
Schokkend gaaf!
pi_24166684
Zowel koran als soenna bevatten teksten die in strijd zijn met het Nederlandse recht.
Dit geldt ook voor uitspraken vabn vooraanstaande geleerden.
Ophouden met haatzaaien jegens de islam, akkoord, maar dan wel verwijdering van deze teksten. Oftewel met een rood correctiepotlood door de koran en soenna.
Koran 9:5
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. ...
  donderdag 30 december 2004 @ 10:08:35 #122
13462 BansheeBoy
pi_24292976
quote:

[..]

Bansheeboy en ik kunnen denk ik samen met onze achterban de Nederlandse samenleving gemakkelijk omvormen tot een zuiver islamitische op een geheel vredige manier. Daar is de democratie immers voor gemaakt.

donderdag 30 december 2004 @ 10:21:15 #123
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_24293132
quote:
Op donderdag 30 december 2004 10:08 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat klopt, en daarom zorgt heerschap zoals jij er ook indirect voor dat demopcratische verworvenheden stapje voor stapje worden afgeschaft.

Kijk maar naar dat voorstel van het CDA, om grondrechten voor fundi moslims af te pakken.

Ik iig, vind dat niet zo erg.

Ik realiseer me dat we waarschijnlijk ergens along the line door een donkere tunnel moeten om ooit weer het licht te zien.

Dus deportatie scenario's en andere onfrisse dingen, je roept het allemaal over jezelf af

Laat nog even wat van je horen, net voordat het misgaat, zijn we namelijk benieuwd naar
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 30 december 2004 @ 10:43:07 #124
13462 BansheeBoy
pi_24293418
quote:
Op donderdag 30 december 2004 10:21 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat klopt, en daarom zorgt heerschap zoals jij er ook indirect voor dat demopcratische verworvenheden stapje voor stapje worden afgeschaft.
Heerschap zoals ik ? Wat voor heerschap ben ik dan ?
quote:
Kijk maar naar dat voorstel van het CDA, om grondrechten voor fundi moslims af te pakken.
Dat is slechts een wetvoorstel. En gelukkig zijn er velen tegen ofschoon het toch niet zo'n probleem was aangezien ik niet in die categorie val. Dat beamen de meeste Fok!kers gelukkig
quote:
Ik iig, vind dat niet zo erg.
Je vindt maar

Ik vind overigens wel dat je erg zwak trollt omdat je al je trollposts einde=igt met een knipoog in de hoop de posting in kwestie niet banwaardig te laten lijken. Het is een manier, helaas wel een zwakke

donderdag 30 december 2004 @ 10:54:16 #125
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_24293593
quote:
Op donderdag 30 december 2004 10:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Heerschap zoals ik ? Wat voor heerschap ben ik dan ?
Salon-fundi noemen we dat.
quote:
Dat is slechts een wetvoorstel. En gelukkig zijn er velen tegen ofschoon het toch niet zo'n probleem was aangezien ik niet in die categorie val. Dat beamen de meeste Fok!kers gelukkig
Geef het 1 of 2 aanslagen van je 'geloofsbroeders' en t'is sneller door het parlement heen dan jij 'boe' kan zeggen.
quote:
Je vindt maar
Idd.
quote:
Ik vind overigens wel dat je erg zwak trollt omdat je al je trollposts einde=igt met een knipoog in de hoop de posting in kwestie niet banwaardig te laten lijken. Het is een manier, helaas wel een zwakke
Moet een kouwe dag in hel worden voor ik me iets aantrek van jou commentaar.

En je subtiele geroep om een ban is helemaal zielig. Ik denk dat jij eerder kas bent dan ik.
&lt;signature here&gt;.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')