abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 december 2004 @ 08:05:57 #1
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_24152931
'Groeiende radicalisering breed bestrijden'

Uitgegeven: 23 december 2004 07:44

DEN HAAG - De terreurdreiging van radicale islamieten richt zich in Nederland niet alleen meer tegen de politieke structuur maar tegen de hele Nederlandse samenleving. Een ontwikkeling, die om een breed opgezette aanpak vraagt.

Dit is een van de belangrijkste conclusies uit een nieuw rapport dat de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) heeft geschreven over de dreiging van moslimextremisme in Nederland.

'Van Dawa tot jihad'

Een aanpak van bestuursorganen zowel internationaal, nationaal maar ook regionaal en lokaal is van groot belang, schrijft minister Remkes van Binnenlandse Zaken donderdag in een brief aan de Tweede Kamer. Het AIVD-rapport 'Van Dawa tot jihad, de diverse dreigingen van de radicale islam tegen de democratische rechtsorde', wordt ook donderdag naar de Tweede Kamer gestuurd.

Remkes trekt uit de analyse van de inlichtingendienst de conclusie dat het voorkomen, isoleren of indammen van de nu toenemende radicalisering een belangrijke manier is om terrorisme te bestrijden. Dat moet in alle lagen van de Nederlandse samenleving gebeuren, meent de bewindsman.

Alle beschikbare instrumenten

De verschillende besturen in ons land moeten daarom alle beschikbare instrumenten inzetten voor een 'tegenstrategie'. De AIVD geeft daarvoor suggesties in het rapport, dat daarom ook aan onder meer de burgemeesters en korpschefs wordt gestuurd.

De AIVD-rapportage is gemaakt om lokale autoriteiten te informeren over de huidige dreiging. Na de moord op Theo van Gogh beklaagden zij zich over een gebrek aan informatie. In het rapport worden acht soorten dreigingen onderscheiden. Ook geeft de AIVD aan hoe die lokale autoriteiten daarmee kunnen omgaan.

Het was al duidelijk dat extremistische moslims in Nederland zich verzetten tegen de politieke opvattingen in Nederland. Zo zijn er het afgelopen jaar verdachten aangehouden van wie opsporingsdiensten vermoeden dat ze aanslagen op Nederlandse overheidsgebouwen zoals de Tweede Kamer wilden plegen.

Nieuwe variant

Een nieuwe variant van terreurdreiging is volgens de AIVD dus de toenemende radicalisering van moslims die de hele Nederlandse samenleving verafschuwen, vanwege de 'verderfelijke' westerse levensstijl.

,,De aanhangers verafschuwen de wijze waarop in de westerse samenleving mensen met elkaar omgaan'', schrijft de AIVD in het rapport. Dergelijke invloeden zijn volgens de extremisten ontoelaatbaar en dienen te worden uitgebannen en bestreden.

Afkeer

Volgens de inlichtingendienst hebben ze onder meer afkeer van de westerse opvattingen over gelijke rechten van man en vrouw, vrije meningsuiting en respect voor verschillende levensopvattingen.

Aanhangers van deze radicale stroming leggen sterk de nadruk op de 'zuivering van de islam van ketterse invloeden'. Daarom wordt de hele samenleving doelwit. Ook gematigde moslims worden een doel, omdat ze het streven van de extremisten om tot een samenleving te komen die is gebaseerd op hun islamitische 'zeden', in de weg staan.

Jongeren

Deze radicale stroming, het radicaal-islamitisch puritanisme, oefent vooral een sterke aantrekkingskracht uit op sommige groepen moslimjongeren. Vooral omdat het ogenschijnlijk eenvoudige oplossingen biedt voor de identiteitsproblemen waar velen van hen mee worstelen, constateert de AIVD. Die identiteit kunnen ze terugvinden, zo krijgen ze in sommige moskeeën te horen, in het 'zuiver moslim zijn'. In veel gevallen vatten ze dat radicaal op.

Het 'onislamitische', dat uit hun leven verbannen en bestreden moet worden, stellen ze gelijk aan vooral de 'verderfelijke' Westerse samenleving.

BRON Bron!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mijn reactie komt zo, ik moet eerst nog "hard werken" :')

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_24152939
Ik zie mezelf niet als een jihadist, wel kan ik mezelf herkenning in het verhaal. Zoals ik ook om me heen zie heeft de radicalisering van de Hollandse medemensch gezorgd voor radicalisering onder de moslim. Het eerst is verkeerd, het tweede is alleen goed. Het terugtreden naar de wortels van de islam, waarvan je steeds meer moslimjongeren dat ziet doen is inderdaad al zo een 2 jaar bezig.

Ik zie het als een mooie ontwikkeling Ik vind ook dat herontdekken van de islam erg belangrijk in het verhaal. Iedere moslimjongere zou op een gegeven moment moeten zeggen: "En nu is het genoeg, tijd voor de echte islam" Als diegene uiteraar was verworden tot een relmarokkaantje van wederzijds formaat
  donderdag 23 december 2004 @ 08:11:31 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_24152952
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:07 schreef Youssef het volgende:
Ik zie mezelf niet als een jihadist, wel kan ik mezelf herkenning in het verhaal. Zoals ik ook om me heen zie heeft de radicalisering van de Hollandse medemensch gezorgd voor radicalisering onder de moslim. Het eerst is verkeerd, het tweede is alleen goed. Het terugtreden naar de wortels van de islam, waarvan je steeds meer moslimjongeren dat ziet doen is inderdaad al zo een 2 jaar bezig.

Ik zie het als een mooie ontwikkeling Ik vind ook dat herontdekken van de islam erg belangrijk in het verhaal. Iedere moslimjongere zou op een gegeven moment moeten zeggen: "En nu is het genoeg, tijd voor de echte islam" Als diegene uiteraar was verworden tot een relmarokkaantje van wederzijds formaat
Dat is prima, maar ga dat dan lekker doen in een land wat een moslim cultuur heeft. Je kunt best vinden dat de islam versoft, maar Nederland is een seculiere maatschappij. Als je hier wilt wonen, krijg je alle vrijheid om je godsdienst te belijden. Het gaat niet aan om die vrijheid te misbruiken op deze wijze. Als je volgens de zuivere islam wilt leven ga je dat maar lekker in Iran of zo doen. En als je het dan met alle geweld in Nederland wilt doen, prima, maar haal het dan niet in je bolle hoofd om de Nederlandse samenleving ermee te gaan ontwrichten, maar hou het binnenskamers.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_24152975
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat is prima, maar ga dat dan lekker doen in een land wat een moslim cultuur heeft. Je kunt best vinden dat de islam versoft, maar Nederland is een seculiere maatschappij. Als je hier wilt wonen, krijg je alle vrijheid om je godsdienst te belijden. Het gaat niet aan om die vrijheid te misbruiken op deze wijze. Als je volgens de zuivere islam wilt leven ga je dat maar lekker in Iran of zo doen. En als je het dan met alle geweld in Nederland wilt doen, prima, maar haal het dan niet in je bolle hoofd om de Nederlandse samenleving ermee te gaan ontwrichten, maar hou het binnenskamers.
Ik kan mijn geloof in Nederland erg goed belijden zoals ik dat wil. Ook de zuivere islam, dus dat betoog is denk ik niet aan mij gericht maar aan de christenfundi op de hoek

donderdag 23 december 2004 @ 08:14:46 #5
13462 BansheeBoy
pi_24152978
Het grote voordeel van Nederland is dat bv. Youssef en ik exact dezelfde kunnen hebben en dat hier ook op gaat. Ook ik zie een tendens van jongeren die steeds meer de Islam serieus nemen en terug gaan naar de roots van de ware Islam. ook ik heb deze metamorfose ondergaan, en iedereen (op Fok!) weet dan ook dat ik dus absoluut geen bedreiging vorm voor wie dan ook. In tegendeel, als alle Marokkaanse relschoppertjes, scooterdieven en drugsdealertjes dit zouden doen hadden we geen problemen meer met de Marokkaanse jongeren

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_24152980
Ik denk dat we het leger maar moeten gaan inzetten net zoals in Turkije om de scheiding tussen kerk en staat te beschermen.
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
  donderdag 23 december 2004 @ 08:17:31 #7
13462 BansheeBoy
pi_24152999
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:14 schreef RuiDaSilva het volgende:
Ik denk dat we het leger maar moeten gaan inzetten net zoals in Turkije om de scheiding tussen kerk en staat te beschermen.
Welk leger je ook inzet, en hoe agressief ze ook zullen zijn, ik zal in Nederland gelukkig altijd naar de Moskee (kunnen) gaan, niemand zal mij daarin tegenhouden, en voor de andere 1 miljoen Moslims geldt hetzelfde

pi_24153001
Wat ik gewoon niet begrijp, waarom kun je niet gewoon een vrome moslim zijn, en accepteren dat je westerse medemens dit niet is. Het moet toch mogelijk zijn om gewoon vreedzaam naast elkaar te leven in dit landje?
pi_24153006
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:14 schreef BansheeBoy het volgende:
In tegendeel, als alle Marokkaanse relschoppertjes, scooterdieven en drugsdealertjes dit zouden doen hadden we geen problemen meer met de Marokkaanse jongeren

Dat is precies wat ik elke keer al ongeveer 2 jaar lang probeer te zeggen op Fok! Het is tijd dat die jongeren zich 'bekeren' tot de islam. Desnoods zeggen zij symbolisch de Shahada opnieuw, dit zou werkelijk veel problemen oplossen die een kleine groep van de Marokkaanse jeugd heeft veroorzaakt voor de Nederlandse, dan wel de Islamitische maatschappij
  donderdag 23 december 2004 @ 08:18:59 #10
13462 BansheeBoy
pi_24153010
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:17 schreef ShaoliN het volgende:
Wat ik gewoon niet begrijp, waarom kun je niet gewoon een vrome moslim zijn, en accepteren dat je westerse medemens dit niet is. Het moet toch mogelijk zijn om gewoon vreedzaam naast elkaar te leven in dit landje?
Is absoluut niet moeilijk, kijk maar naar Youssef en mij, als er Fok!kers zijn die respect krijgen en ook terug geven zijn wij 2-en het wel

donderdag 23 december 2004 @ 08:21:03 #11
66444 Lord_Vetinari
pi_24153028
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Is absoluut niet moeilijk, kijk maar naar Youssef en mij, als er Fok!kers zijn die respect krijgen en ook terug geven zijn wij 2-en het wel

En hij meent het nog ook!

pi_24153033
quote:

[..]

Ik kan niet meer dan instemmen met deze reactie Zolang een persoon richting een ander persoon blijft communiceren op Islamitische wijze gaat alles geweldig. Maar zodra iemand opeens zijn eigen roots gaat volgens zoals het Marokkanisme of het Ghettoisme gaat het vaak fout. Ik voel om die reden dan ook helemaal niets voor de Marokkaanse reljeugd en zie vaak met pijn in het hart aan hoe deze 'moslims' zichzelf vergeten in het Hiernamaals
pi_24153037
quote:

[..]

Maar waarom hoor ik zo vaak dat "zuivere" moslims alles wat westers is verafschuwen? Het lijkt me lastig samenleven als je een hekel hebt aan alles waar het land waar je in woont voor staat.
  donderdag 23 december 2004 @ 08:22:05 #14
66444 Lord_Vetinari
pi_24153040
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:14 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik kan mijn geloof in Nederland erg goed belijden zoals ik dat wil. Ook de zuivere islam
Ja. My point exactly. Mara uit het onderzoek blijkt dat dez radicalisering erop gericht is de Nederlandse samenleving om te vormen naar een zuivere islamitische. En daar pas ik dus voor.
pi_24153051
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja. My point exactly. Mara uit het onderzoek blijkt dat dez radicalisering erop gericht is de Nederlandse samenleving om te vormen naar een zuivere islamitische. En daar pas ik dus voor.
Inderdaad. Iedereen is vrij om zijn geloof te uiten. Maar om het te forceren vind ik dan weer een heel ander verhaal.
  donderdag 23 december 2004 @ 08:23:45 #16
13462 BansheeBoy
pi_24153053
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:18 schreef Youssef het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik elke keer al ongeveer 2 jaar lang probeer te zeggen op Fok!
Dat is mij niet ontgaan waarde broeder. Ik zelf heb al een "jihad" van ca. 4 jaar achter de rug op Fok!, maar dat zul je ongetwijfeld niet ontgaan zijn
quote:
Desnoods zeggen zij symbolisch de Shahada opnieuw, dit zou werkelijk veel problemen oplossen die een kleine groep van de Marokkaanse jeugd heeft veroorzaakt voor de Nederlandse, dan wel de Islamitische maatschappij
Ja inderdaad, dat is een nobel streven, maar helaas zijn er te veel Marokkaanse jongeren die zich zelf assimileren met koffieshops, gouden kettingen, gestolen scooters, alles dus wat de Islam verboden heeft. In weze is dit erg jammer, vooral omdat de samenleving steeds meer stoelt op islamitische tradities/cultuur, waarden en normen, vooral vanwege het feit dat de Joods/Christelijke cultuur steeds duidelijker afzwakt

pi_24153070
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bansheeboy en ik kunnen denk ik samen met onze achterban de Nederlandse samenleving gemakkelijk omvormen tot een zuiver islamitische op een geheel vredige manier. Daar is de democratie immers voor gemaakt Ik heb momenteel echter geen tussen uurtjes op school en Bansheeboy vertelde me dat zijn snipperdagen voor dit jaar al op waren, dus we hebben het omvormen even uitgesteld

Ik zie mezelf liever eerst tijdelijk emigreren dan me nog boeien voor hetgeen zich hier afspeelt

Edit: Hoe kan het dat ik opeens in mijn 4 jaar op Fok niet meer weet wanneer ik d en t moet gebruiken? Ik denk dat ik maar even wat oude Nederlansche boeken pak
  donderdag 23 december 2004 @ 08:28:01 #18
13462 BansheeBoy
pi_24153091
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:25 schreef Youssef het volgende:

[..]

Bansheeboy en ik kunnen denk ik samen met onze achterban de Nederlandse samenleving gemakkelijk omvormen tot een zuiver islamitische op een geheel vredige manier. Daar is de democratie immers voor gemaakt.
Het democratisch rechtssysteem biedt inderdaad perspectieven voor de rol van de Islam in Nederland, dat kan absoluut niemand in twijfel trekken, ook Yvonne niet

donderdag 23 december 2004 @ 08:28:16 #19
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24153092
quote:

[..]

Je hebt hem al goed hangen zie ik. Bij de meeste bedrijven is de bedrijfsborrel op donderdagmiddag, niet op donderdagochtend.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_24153100
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het democratisch rechtssysteem biedt inderdaad perspectieven voor de rol van de Islam in Nederland, dat kan absoluut niemand in twijfel trekken, ook Yvonne niet

En als iemand geheel volgens de democratie beslist niet te willen bekeren tot de islam, dan accpeteer je dat dus ook?
  donderdag 23 december 2004 @ 08:30:54 #21
13462 BansheeBoy
pi_24153112
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:29 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

En als iemand geheel volgens de democratie beslist niet te willen bekeren tot de islam, dan accpeteer je dat dus ook?
Uiteraard waarde Shaolin, maar dat spreek voor zich: Er is geen dwang in Godsdienst

donderdag 23 december 2004 @ 08:31:49 #22
66444 Lord_Vetinari
pi_24153120
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Mooi, dus als er democratisch beslist wordt dat (God/Allah/whoever verhoede) Wilders premier wordt, zullen de nette moslims dat allemaal accepteren?
pi_24153125
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Uiteraard waarde Shaolin, maar dat spreek voor zich: Er is geen dwang in Godsdienst

Shaolin schetst overigens een onmogelijk scenario. Zodra iedere Nederlander de Islam onderwezen krijgt komt de drang de enige en Almachtige Allah te aanbidden vanzelf naar boven. Maar dat mogen ze dan zelf ervaren, velen zijn hen namelijk voorgegaan. Ik noem maar een paar zoals van der Ven, Jason W., van Bommel en Jan Peter Balkenende
  donderdag 23 december 2004 @ 08:32:33 #24
66444 Lord_Vetinari
pi_24153126
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je bent wel op dreef vanochtend, BSB. Al eens gedacht aan een carriere als cabaretier?
  donderdag 23 december 2004 @ 08:34:10 #25
66444 Lord_Vetinari
pi_24153147
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:32 schreef Youssef het volgende:

[..]

Shaolin schetst overigens een onmogelijk scenario. Zodra iedere Nederlander de Islam onderwezen krijgt komt de drang de enige en Almachtige Allah te aanbidden vanzelf naar boven. Maar dat mogen ze dan zelf ervaren, velen zijn hen namelijk voorgegaan. Ik noem maar een paar zoals van der Ven, Jason W., van Bommel en Jan Peter Balkenende
Haha. Fat chance. Er zal namelijk nooit democratisch beslist kunnen worden dat elke Nederlander de Islam onderwezen moet krijgen. Daarvoor is eerst een islamitische democratische meerderheid nodig en die is pas mogelijk als iedere Nederlander de Islam onderwezen zou krijgen en dat kan pas als er een democratische Islamitische meerderheid is en......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')