Dat is prima, maar ga dat dan lekker doen in een land wat een moslim cultuur heeft. Je kunt best vinden dat de islam versoft, maar Nederland is een seculiere maatschappij. Als je hier wilt wonen, krijg je alle vrijheid om je godsdienst te belijden. Het gaat niet aan om die vrijheid te misbruiken op deze wijze. Als je volgens de zuivere islam wilt leven ga je dat maar lekker in Iran of zo doen. En als je het dan met alle geweld in Nederland wilt doen, prima, maar haal het dan niet in je bolle hoofd om de Nederlandse samenleving ermee te gaan ontwrichten, maar hou het binnenskamers.quote:Op donderdag 23 december 2004 08:07 schreef Youssef het volgende:
Ik zie mezelf niet als een jihadist, wel kan ik mezelf herkenning in het verhaal. Zoals ik ook om me heen zie heeft de radicalisering van de Hollandse medemensch gezorgd voor radicalisering onder de moslim. Het eerst is verkeerd, het tweede is alleen goed. Het terugtreden naar de wortels van de islam, waarvan je steeds meer moslimjongeren dat ziet doen is inderdaad al zo een 2 jaar bezig.
Ik zie het als een mooie ontwikkelingIk vind ook dat herontdekken van de islam erg belangrijk in het verhaal. Iedere moslimjongere zou op een gegeven moment moeten zeggen: "En nu is het genoeg, tijd voor de echte islam"
Als diegene uiteraar was verworden tot een relmarokkaantje van wederzijds formaat
Ik kan mijn geloof in Nederland erg goed belijden zoals ik dat wil. Ook de zuivere islam, dus dat betoog is denk ik niet aan mij gericht maar aan de christenfundi op de hoekquote:Op donderdag 23 december 2004 08:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat is prima, maar ga dat dan lekker doen in een land wat een moslim cultuur heeft. Je kunt best vinden dat de islam versoft, maar Nederland is een seculiere maatschappij. Als je hier wilt wonen, krijg je alle vrijheid om je godsdienst te belijden. Het gaat niet aan om die vrijheid te misbruiken op deze wijze. Als je volgens de zuivere islam wilt leven ga je dat maar lekker in Iran of zo doen. En als je het dan met alle geweld in Nederland wilt doen, prima, maar haal het dan niet in je bolle hoofd om de Nederlandse samenleving ermee te gaan ontwrichten, maar hou het binnenskamers.
Welk leger je ook inzet, en hoe agressief ze ook zullen zijn, ik zal in Nederland gelukkig altijd naar de Moskee (kunnen) gaan, niemand zal mij daarin tegenhouden, en voor de andere 1 miljoen Moslims geldt hetzelfdequote:Op donderdag 23 december 2004 08:14 schreef RuiDaSilva het volgende:
Ik denk dat we het leger maar moeten gaan inzetten net zoals in Turkije om de scheiding tussen kerk en staat te beschermen.![]()
Dat is precies wat ik elke keer al ongeveer 2 jaar lang probeer te zeggen op Fok! Het is tijd dat die jongeren zich 'bekeren' tot de islam. Desnoods zeggen zij symbolisch de Shahada opnieuw, dit zou werkelijk veel problemen oplossen die een kleine groep van de Marokkaanse jeugd heeft veroorzaakt voor de Nederlandse, dan wel de Islamitische maatschappijquote:Op donderdag 23 december 2004 08:14 schreef BansheeBoy het volgende:
In tegendeel, als alle Marokkaanse relschoppertjes, scooterdieven en drugsdealertjes dit zouden doen hadden we geen problemen meer met de Marokkaanse jongeren
Is absoluut niet moeilijk, kijk maar naar Youssef en mij, als er Fok!kers zijn die respect krijgen en ook terug geven zijn wij 2-en het welquote:Op donderdag 23 december 2004 08:17 schreef ShaoliN het volgende:
Wat ik gewoon niet begrijp, waarom kun je niet gewoon een vrome moslim zijn, en accepteren dat je westerse medemens dit niet is. Het moet toch mogelijk zijn om gewoon vreedzaam naast elkaar te leven in dit landje?
quote:Op donderdag 23 december 2004 08:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Is absoluut niet moeilijk, kijk maar naar Youssef en mij, als er Fok!kers zijn die respect krijgen en ook terug geven zijn wij 2-en het wel
Ik kan niet meer dan instemmen met deze reactiequote:Op donderdag 23 december 2004 08:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Is absoluut niet moeilijk, kijk maar naar Youssef en mij, als er Fok!kers zijn die respect krijgen en ook terug geven zijn wij 2-en het wel
Maar waarom hoor ik zo vaak dat "zuivere" moslims alles wat westers is verafschuwen? Het lijkt me lastig samenleven als je een hekel hebt aan alles waar het land waar je in woont voor staat.quote:Op donderdag 23 december 2004 08:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja. My point exactly. Mara uit het onderzoek blijkt dat dez radicalisering erop gericht is de Nederlandse samenleving om te vormen naar een zuivere islamitische. En daar pas ik dus voor.quote:Op donderdag 23 december 2004 08:14 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ik kan mijn geloof in Nederland erg goed belijden zoals ik dat wil. Ook de zuivere islam
Inderdaad. Iedereen is vrij om zijn geloof te uiten. Maar om het te forceren vind ik dan weer een heel ander verhaal.quote:Op donderdag 23 december 2004 08:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja. My point exactly. Mara uit het onderzoek blijkt dat dez radicalisering erop gericht is de Nederlandse samenleving om te vormen naar een zuivere islamitische. En daar pas ik dus voor.
Dat is mij niet ontgaan waarde broeder. Ik zelf heb al een "jihad" van ca. 4 jaar achter de rug op Fok!, maar dat zul je ongetwijfeld niet ontgaan zijnquote:Op donderdag 23 december 2004 08:18 schreef Youssef het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik elke keer al ongeveer 2 jaar lang probeer te zeggen op Fok!
Ja inderdaad, dat is een nobel streven, maar helaas zijn er te veel Marokkaanse jongeren die zich zelf assimileren met koffieshops, gouden kettingen, gestolen scooters, alles dus wat de Islam verboden heeft. In weze is dit erg jammer, vooral omdat de samenleving steeds meer stoelt op islamitische tradities/cultuur, waarden en normen, vooral vanwege het feit dat de Joods/Christelijke cultuur steeds duidelijker afzwaktquote:Desnoods zeggen zij symbolisch de Shahada opnieuw, dit zou werkelijk veel problemen oplossen die een kleine groep van de Marokkaanse jeugd heeft veroorzaakt voor de Nederlandse, dan wel de Islamitische maatschappij
Bansheeboy en ik kunnen denk ik samen met onze achterban de Nederlandse samenleving gemakkelijk omvormen tot een zuiver islamitische op een geheel vredige manier. Daar is de democratie immers voor gemaaktquote:Op donderdag 23 december 2004 08:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja. My point exactly. Mara uit het onderzoek blijkt dat dez radicalisering erop gericht is de Nederlandse samenleving om te vormen naar een zuivere islamitische. En daar pas ik dus voor.
Het democratisch rechtssysteem biedt inderdaad perspectieven voor de rol van de Islam in Nederland, dat kan absoluut niemand in twijfel trekken, ook Yvonne nietquote:Op donderdag 23 december 2004 08:25 schreef Youssef het volgende:
[..]
Bansheeboy en ik kunnen denk ik samen met onze achterban de Nederlandse samenleving gemakkelijk omvormen tot een zuiver islamitische op een geheel vredige manier. Daar is de democratie immers voor gemaakt.
Je hebt hem al goed hangen zie ik. Bij de meeste bedrijven is de bedrijfsborrel op donderdagmiddag, niet op donderdagochtend.quote:Op donderdag 23 december 2004 08:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En als iemand geheel volgens de democratie beslist niet te willen bekeren tot de islam, dan accpeteer je dat dus ook?quote:Op donderdag 23 december 2004 08:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het democratisch rechtssysteem biedt inderdaad perspectieven voor de rol van de Islam in Nederland, dat kan absoluut niemand in twijfel trekken, ook Yvonne niet
Uiteraard waarde Shaolin, maar dat spreek voor zich: Er is geen dwang in Godsdienstquote:Op donderdag 23 december 2004 08:29 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
En als iemand geheel volgens de democratie beslist niet te willen bekeren tot de islam, dan accpeteer je dat dus ook?
Mooi, dus als er democratisch beslist wordt dat (God/Allah/whoever verhoede) Wilders premier wordt, zullen de nette moslims dat allemaal accepteren?quote:Op donderdag 23 december 2004 08:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het democratisch rechtssysteem biedt inderdaad perspectieven voor de rol van de Islam in Nederland, dat kan absoluut niemand in twijfel trekken, ook Yvonne niet
Shaolin schetst overigens een onmogelijk scenario. Zodra iedere Nederlander de Islam onderwezen krijgt komt de drang de enige en Almachtige Allah te aanbidden vanzelf naar boven. Maar dat mogen ze dan zelf ervaren, velen zijn hen namelijk voorgegaan. Ik noem maar een paar zoals van der Ven, Jason W., van Bommel en Jan Peter Balkenendequote:Op donderdag 23 december 2004 08:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uiteraard waarde Shaolin, maar dat spreek voor zich: Er is geen dwang in Godsdienst
quote:Op donderdag 23 december 2004 08:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uiteraard waarde Shaolin, maar dat spreek voor zich: Er is geen dwang in Godsdienst
Haha. Fat chance. Er zal namelijk nooit democratisch beslist kunnen worden dat elke Nederlander de Islam onderwezen moet krijgen. Daarvoor is eerst een islamitische democratische meerderheid nodig en die is pas mogelijk als iedere Nederlander de Islam onderwezen zou krijgen en dat kan pas als er een democratische Islamitische meerderheid is en......quote:Op donderdag 23 december 2004 08:32 schreef Youssef het volgende:
[..]
Shaolin schetst overigens een onmogelijk scenario. Zodra iedere Nederlander de Islam onderwezen krijgt komt de drang de enige en Almachtige Allah te aanbidden vanzelf naar boven. Maar dat mogen ze dan zelf ervaren, velen zijn hen namelijk voorgegaan. Ik noem maar een paar zoals van der Ven, Jason W., van Bommel en Jan Peter Balkenende
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |