quote:Op donderdag 23 december 2004 10:11 schreef moussy het volgende:
Jeetje.... ik had het er gister met mijn moeder over, dat heupjes gebeuren. Blijk ik als baby ook problemen gehad te hebben met mijn heupen, maar daar is nooit wat aan gedaan. Nu loop ik al sinds de zwangerschap van Cas met pijn in mijn rug en zij, zo erg dat ik soms geen poot kan verzetten. Geen arts heeft tot nu toe wat kunnen vinden, ja spit, spieren uitgerekt, ontsteking in mn heup, ene been korter dan het andere bla bla bla..... na de kerst maar weer eens naar de huisarts....ik heb hier zelf nooit eerder aan gedacht
Ja!! Ik krijg nog liever een kind dan dit!! Geen pijnstiller werkt ook. Ik heb brufen bruis 600 gehad en naproxen, maar het doet niksquote:Op donderdag 23 december 2004 10:18 schreef Tan het volgende:
Die klachten heb ik ook gehad na de zwangerschappen van Cheyenne, Chinook en Jessai, Moussy, eigenlijk precies hetzelfde wat jij zegt, maar voor zover ik weet heb ik nooit wat met mijn heuepen gehad, bij mij was het echt doordat het ene been korter is en daardoor SI gewricht overbelast, overrekte spieren enz.
Vreselijke pijn hè? Ik heb gelukkig tot nu toe na deze zwangerschap nog geen last(klop klop)
Nee dat zit niet tussen je oren hoor!! En inderdaad, warmte. Al die pijnstillers heb ik ook gekregen maar niet genomen ivm de borstvoeding. Ik moest dan melk afkolven, pijnstiller innemen, 24 uur niet voeden en afgekolfde melk gevenquote:Op donderdag 23 december 2004 10:31 schreef moussy het volgende:
[..]
[..]
Ja!! Ik krijg nog liever een kind dan dit!! Geen pijnstiller werkt ook. Ik heb brufen bruis 600 gehad en naproxen, maar het doet niksHet enige waar het van opknapt is warmte en vooral liggen en niet bewegen. Ik merk ook dat ik er véél meer last van heb als ik veel slaap en weinig loop... tja... dat gaat dus niet altijd.
De ene keer straalt de pijn uit naar mn bil, maar soms ook naar mn buik. Op een gegeven moment dacht ik zelfs dat het tussen mn oren zat... maar daar zit het volgens mij toch écht niet.
En terecht toch?quote:Op donderdag 23 december 2004 13:09 schreef Sugar het volgende:
Bah, wat klote dat jullie zo'n pijn hebben!Sterkte ermee!!!
Bar, dikke kus!![]()
Ik heb net te horen gekregen dat er veel gaat veranderen op m'n werk, maar dat ze mij, ondanks mijn "lastige inzetbaarheid", heel graag willen houden! Ze waarderen me zo erg, dat ze het liefst wilden dat ik er 5 dagen zou zitten, maar ja, dat gaat niet!Ben wel heel blij met die openheid ineens; ze zeggen gewoon dat ze heel blij met me zijn!
![]()
![]()
![]()
Sugar, wat lekker! wat doe jij eigenlijk als ik vragen mag? Heerlijk hoor! Dat doet je goed zulke dingen!!quote:Op donderdag 23 december 2004 13:09 schreef Sugar het volgende:
Ik heb net te horen gekregen dat er veel gaat veranderen op m'n werk, maar dat ze mij, ondanks mijn "lastige inzetbaarheid", heel graag willen houden! Ze waarderen me zo erg, dat ze het liefst wilden dat ik er 5 dagen zou zitten, maar ja, dat gaat niet!Ben wel heel blij met die openheid ineens; ze zeggen gewoon dat ze heel blij met me zijn!
![]()
![]()
![]()
Oh maar ik weet ook wel hoe het komt hoor. Jaaaaaaaren geleden een ongeluk(je) gehad waardoor ik een instabiele tussenwervel heb. Bij foute houdingen/bewegingen gaat de boel irriteren en onsteken waardoor dat weer fijn op de zenuwen gaat drukken etc. Heb ook een heel revalidatiegebeuren achter de rug met revalidatiearts, fysiotherapeut, ergotherapeut en maatschappelijk werk.quote:Op donderdag 23 december 2004 21:40 schreef Belana het volgende:
Tan, moussy en snoopy, hebben jullie wel eens gedacht aan een manueel therapeut of chiropractor? Het heeft mij van mijn pijn afgeholpen voor het grootste deel.
Moussy, dat is vreselijk zeg. Ik snap wel dat je het probeert buiten te sluiten anders wordt je waarschijnlijk gek/wanhopig. Er schijnen toch speciale pijnafdelingen te bestaan die je daarbij kunnen helpen????quote:Op donderdag 23 december 2004 22:25 schreef moussy het volgende:
Een leven zonder pijn ken ik niet
quote:Op zaterdag 25 december 2004 00:59 schreef Anitra het volgende:
Ik ben geen doktervoor ik commentaar krijg maar dit is even wat ik zoal nog weet op een late kl*te kerstavond waarbij alles mis gaatHopelijk heb je er wat aan en anders weet je me te vinden toch?
ik hoop het en anders is het weer eens lekker overbodige info van mijquote:Op zaterdag 25 december 2004 12:15 schreef Belana het volgende:
Ik ben er zeker van dat moussy hier echt heeeeel veeeeeel aan heeft
Hé gekke positivo, dikke kus van mijquote:Op maandag 27 december 2004 08:40 schreef phluphy het volgende:
Ik ben door Danyel aangestoken denk ik, voel me ook ziek. Daar ben ik juist erg blij mee, nu kan ik voor Danyel antistoffen gaan aanmaken die hij dan via de borstvoeding binnen krijgt![]()
Oeh ik voel heel wat kilootjes deze kant op komenquote:Op woensdag 29 december 2004 23:28 schreef Rottdog het volgende:
Heeft ook wel genoeg vet over hoor Anitra om weg te geven
Anitra voor jou een dikkesterk wijffie vind ik je
Ow wat pittigquote:Op donderdag 30 december 2004 00:30 schreef Bar_en_Mar het volgende:
sjonge ben echt een emotrutje tegenwoordig die dus helemaal verzot is op koeien en toen kwam ik dit tegen
http://www.badplanet.com/bpimages/5847.jpg
En praten met een 'vreemde', die wat verder van je afstaat (en die ervoor geleerd heeftquote:Op donderdag 30 december 2004 00:08 schreef Anitra het volgende:
Digitale knuffels kunnen ook best lekker zijn Merisse
Miss-d:
Ik heb anti depresiva, maar die zijn om mijn zenuwen rustig te krijgen die nu teveel prikkels krjgen door de pijn. Hierdoor is het niet mogelijk om andere medicijnen te nemen tegen depressie. Ik blijf wel praten met Rick en heb af en toe flinke jankbuien en dan kan ik er weer ff tegen. word er alleen zo moe van dat er iedere keer wat is boven op het "gewone" en dan vraag je je soms af hoeveel een mens kan hebben.
Je hebt mailquote:Op donderdag 30 december 2004 00:23 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Antitra kennen wij elkaar niet toevalligje kunt mij ook altijd bereiken hoor als je wilt praten ofzo mail is ook msn btw
Merisse, you make my dayquote:Op woensdag 29 december 2004 23:36 schreef Merisse het volgende:
Dames met overgewicht na de bevalling, kennen jullie deze topics al?
bmi > 25 Fok!Dieetclub deel 57
bmi < 25 Slank voor de feestdagen deel XIX
bmi = body mass index = gewicht / (lengte x lengte)
Dutch was jouw BMI? * De schok nog niet teboven is*quote:Op donderdag 30 december 2004 20:58 schreef dutchie het volgende:
O ja, en vanaf volgende week ga ik ook de laatste 5 kilo te lijf.
Geen idee, ik durf niet.quote:Op donderdag 30 december 2004 21:22 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Dutch was jouw BMI? * De schok nog niet teboven is*![]()
Jo joh, maar dat comorbiditeit heeft toch met je buikomtrek te maken? Lijkt me logisch dat het niet gelijk na een paar weken al teruggerekt isquote:Op donderdag 30 december 2004 22:14 schreef texelonia het volgende:
Mijn bmi is 24,1 maar heb wel een verhoogd co-morbiditeitsrisico ofzowvoor ik zwanger werd was mn bmi 21,5 of zoiets, dat die paar kilo zoveel verschil kunnen maken zeg, weeg nu nog maar 7 kilo zwaarder dan toen ik zwanger werd. Vind de omvang van mn buik reuze meevallen trouwens, vind mezelf zelfs bijna mager vergeleken die buik die ik 9 maanden heb gedragen
en pas zelfs al bijna weer een paar normale broeken
Jah op zich wel, alleen heb ik alleen lengte en gewicht ingevuld, en geslacht en aan de hand daarvan gingen zij berekenen hoe groot m'n buikomtrek dan was. Sowieso raar trouwens, want als ik een paar kilo aan kom, wie zegt dat dat op mijn buik is gaan zitten en niet op mijn kont?quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:28 schreef miss_dynastie het volgende:
Jo joh, maar dat comorbiditeit heeft toch met je buikomtrek te maken? Lijkt me logisch dat het niet gelijk na een paar weken al teruggerekt is![]()
zo kan ik het ook zien jaquote:Op vrijdag 31 december 2004 11:03 schreef Anitra het volgende:
nee je bent vast aan het oefenen martineke is helemaal niks mis meeGoede voorbereiding is het halve werk
HIHIHI, geeft niets hoor Merisse, zat maar te geinenquote:Op vrijdag 31 december 2004 00:10 schreef Merisse het volgende:
Oeps ik heb wel wat losgemaakt, sorry Loena. Het lijkt me heel moeilijk om na een zwangerschap weer op je oude gewicht te komen. Sterkte meiden en rustig aan met de oliebollen![]()
na de miskramen had ik er 10 kilo bijgevrotenmaar die zijn er nu bijna af, heb weer bijna bmi 25
Hoe is het eigenlijk met onze Fluf en met Danyel?voor jullie
Yep en daar ben ik totaal niet blij mee..quote:Op vrijdag 31 december 2004 08:48 schreef poemojn het volgende:
ILeuk kapsel Luckepuck.Heb jij eigenlijk geen ondergewicht met BMI 18?
Anitra
Kan dat kwaad dan ??quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:15 schreef Luckepuk het volgende:
Voor ik zwanger werd van Suus was ik ook al te licht, hoopte ook dat er wat bleef hangen aan kilo´s her en der, maar mooi niet, ben nu zelfs lichter dan dat ik daarvoor was... probleem is alleen dat er totaal niks aan komt.. eet me letterlijk een weg door de koelkast heen... maar mooi niet...![]()
whehe ik ook nie hoorquote:Op vrijdag 31 december 2004 14:01 schreef Githa het volgende:
* Githa durft der bmi niet eens meer uit te rekenen![]()
Op zich nu niet, er moet niet meer af gaan qua kilo´s want dan kan het wel kwaad. Ik zit nu net op de grens van normaal/ondergewicht maar als het lager wordt kan zowiezo mijn hormoonhuishouding verstoord raken, mijn lichaam kan vage klachten vertonen (evenwichtstoornissen) en je lichaamstemperatuur kan ernstig gaan schommelen. Mijn moeder weegt dus maar 38 kilo bij een lengte van 1,65 en is dus wel veeeel te mager, maar zij is dan ook ernstig ziek. Zij heeft het dus ook altijd koud en ook altijd een ondertemp.quote:
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 08:43 schreef phluphy het volgende:
Ik heb een absoluut dieptepunt bereikt. Danyel is dus wéér in het ziekenhuis![]()
Het ging absoluut niet gisteren en we raakten zo giga-gefrustreerd, we trokken het niet meer. We hadden er weer zo'n zin in, Danyel thuis ! En dan gaat het meteen zo enorm mis, hij stikte zowat in het slijm bij het spugen, moest het zowat uit zijn keeltje trekken.
Jeroen en ik reageerden hier beide heel heftig op, bijna agressief, heel eng. Toen realiseerden we ons dat we er gewoon doorheen zitten. Vanaf Danyel's geboorte alleen maar tegenslagen, keer op keer, af en toe een stapje vooruit en dan weer vele passen achteruit voor ons gevoel. We willen zo graag een situatie die haalbaar is voor ons, dat het te doen is om hem thuis te verzorgen.
We voelden ons gisteren echt watjes, losers, slappelingen. Gelukkig heeft de kinderarts dit enigszins weten te relativeren. "Kindjes-zoals-Danyel" reageren nu eenmaal erg heftig op alles, bijna alles uit zich in problemen rondom de voeding, waardoor de verzorging erg zwaar wordt. Dit klopt ook, gisteren kostte elke voeding ons 2 uur. Dat is niet vol te houden, zeker niet voor mij alleen nu Jeroen weer full time werkt.
Wij hebben de jaarwisseling dus doorgebracht in het ziekenhuis, met een (eindelijk slapende) Danyel op schoot. De tranen stroomden over mijn wangen toen we daar zo zaten op Danyel's donkere kamertje, uitkijkend over de stad en het vuurwerk. Ik was verdrietig en wanhopig. Dat gevoel gaat maar niet weg, wanneer zal het dan eens goed gaan?Ik mis 'm zo
![]()
Misschien vinden sommigen onder jullie het nog fijn om te weten dat ook met een normaal-tot-laag gewicht je nog gevraagd wordt of je alweer zwanger bent nee, ik ben niet dik, en ik vind mijn buik bikini-proofquote:Op vrijdag 31 december 2004 08:48 schreef poemojn het volgende:
Ik ben nu lichter dan voor mijn zwangerschap (BMI 19.4)... Maar had er nog niet aan gedacht dat dat er misschien weer aankomt als ik stop met bv.
Volg Merisse's link maar Renzell.quote:Op woensdag 29 december 2004 23:36 schreef Merisse het volgende:
Dames met overgewicht na de bevalling, kennen jullie deze topics al?
bmi > 25 Fok!Dieetclub deel 57
bmi < 25 Slank voor de feestdagen deel XIX
bmi = body mass index = gewicht / (lengte x lengte)
Wacht maar tot Stella naar je gaat lachen, dan wordt je alleen maar verliefderquote:Op maandag 3 januari 2005 13:03 schreef AnnieBaby het volgende:
Max, weet je dat ze nog niet eens zo irritant is? Maar dat het meer aan mij ligt en dat mijn vriend hetzelfde heeft. Beetje bezitterig gevoel en ook het gevoel dat je haar wil beschermen tegen te veel onrust. En ik wil haar gewoon troosten als ze huilt en niet een ander. Nu woont zij ook ver, dus vind ik dat ik het een beetje moet toe staan en mezelf maar moet inhouden. Maar dit had ik gewoon niet verwacht. Net als veel dingen, zoals echt een verliefd gevoel bijna als ze me zo wakker aankijkt. En dat is dan weer heerlijk. Maar ook hoe moeilijk het is al ze huilt. Dan vind ik vreselijk.
Heeft jouw man het tegen zijn moeder gezegd?
quote:Hormoonpukkeltjes: Ongeveer drie weken na de geboorte kunnen er rode pukkeltjes in het gezicht en nekje van je baby verschijnen. Dit als gevolg van de hormonen van de moeder, jouw hormonen, die nog in zijn bloed crculeren. De pukkeltjes kunnen tot een week of vijf toenemen, daarna verdwijnen ze vanzelf.
Wij vinden het allemaal eng. Mijn schoonzus heeft ook geroepen: snij me dan open en haal het kind eruit! Maar ze doen het echt niet. Ze willen alles zo natuurlijk mogelijk laten verlopen en elke dag in de buik is goed ivm weerstand e.d.zeggen ze. Maar tussen nu en 20 januari word de baby iig geboren/gehaald.quote:Op maandag 3 januari 2005 20:51 schreef Rewimo het volgende:
Anitra, balen zeg, dat jullie allemaal zo in de lappenmand zittenIk hoop trouwens maar dat ze geen risico nemen met de kleine van je schoonzusje. Vind het maar eng, vooral omdat het om het hartje gaat...
Ik doe met je meequote:Op dinsdag 4 januari 2005 09:15 schreef Anitra het volgende:
Het blijft dus afwachten en bidden en duimen dat alles goed komt.
Ja, dus daarom zou je toch juist van artsen (die toch eerder met deze riemen geroeid hebben) verwachten dat ze jullie (tegen jezelf) in bescherming nemen? Ik heb een beetje het idee dat ze gedacht hebben 'we zien wel hoever ze komen' of zoietsquote:Op dinsdag 4 januari 2005 09:16 schreef phluphy het volgende:
Miss-D, wat die grenzen betreft: men geeft toe dat ze zich hierin vergist hebben. In het begin oogden we nog zo sterk. Dit was ook zo, wisten wij veel wat er op ons af ging komen !
quote:Op maandag 3 januari 2005 11:52 schreef m@x het volgende:
Heel herkenbaar Anniebaby. Ik heb ook zo'n schoonmoeder. Laatst griste ze Kai zowat van mijn schoot af ("en nu kom je lekker bij oma zitten").
Dit is niet platliggen Rottdogquote:Op dinsdag 4 januari 2005 16:25 schreef Rottdog het volgende:
Pluphy dikke hug envan hieruit
Met moi gaat het zo zo ben met spierverslappers wel iets mobiel maar het gaat nog niet je van hetMeeste baal ik ervan dat ik Zoë niet even zo kan pakken, eerst vriendje vragen lastig hoor
Maar het komt allemaal wel goed en we liggen het wel uit
wat een zeikstukken op tv zeg zo overdag
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |