abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24147095
linkje naar vorig deeltjeHoe gaat het met de (nieuwe) moeders, deel 10!!!

Snoopy gooide hem dicht en poste:

Bar, ik kan het me helemaal voorstellen hoor. Jammer dat Mar zoveel moet werken. Is er echt geen enkel avondje dat je voor jezelf kan plannen? Geen oma die een keertje op wil/kan passen?
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_24147187
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_24147249
De oma die het met alle liefde zou willen doen woont 200 km verderop dus dat is geen optie helaas, mijn vader wil/durf ik er niet te veel mee op te zadelen, en dan blijft er alleen nog mijn nichtje met haar man over alleen gaan die altijd vroeg naar bed( na gtst meestal al)

zoals het er voorlopig uitziet is er nu nog geen oplossing, wel heb ik dit vanvond aan Mar laten weten en die vond het wel okay,want nu krijg ik zo nu en dan echt het gevoel dat ik alleen maar goed ben voor de huishouding en thijs en dat vind ik jammer en ik zal ook eerlijk bekennen het hier thuis goed te merken beetje bij beetje dat ik tijd voor mezelf nodig begin te krijgen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_24147274
lol het maakt mij niet uit hoor, was alleen het topic ineens kwijt
pi_24147403
Af en toe wat tijd voor jezelf kan wonderen doen Bar. Of soms alleen het idee al
pi_24147774
daarom heb ik mijn zinnen op morgen gezet, er is dan een kerstmarkt in een ander schooltje in het dorp en daar wil ik ook lekker naartoe, nu alleen nog maar even hopen dat mar betijds thuis is en anders nou ja dan gaat ik lekker gezellig met Thijs
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2004 @ 10:31:47 #7
7074 moussy
kuttekop
pi_24154533
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:11 schreef moussy het volgende:
Jeetje.... ik had het er gister met mijn moeder over, dat heupjes gebeuren. Blijk ik als baby ook problemen gehad te hebben met mijn heupen, maar daar is nooit wat aan gedaan. Nu loop ik al sinds de zwangerschap van Cas met pijn in mijn rug en zij, zo erg dat ik soms geen poot kan verzetten. Geen arts heeft tot nu toe wat kunnen vinden, ja spit, spieren uitgerekt, ontsteking in mn heup, ene been korter dan het andere bla bla bla..... na de kerst maar weer eens naar de huisarts.... ik heb hier zelf nooit eerder aan gedacht
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:18 schreef Tan het volgende:
Die klachten heb ik ook gehad na de zwangerschappen van Cheyenne, Chinook en Jessai, Moussy, eigenlijk precies hetzelfde wat jij zegt, maar voor zover ik weet heb ik nooit wat met mijn heuepen gehad, bij mij was het echt doordat het ene been korter is en daardoor SI gewricht overbelast, overrekte spieren enz.
Vreselijke pijn hè? Ik heb gelukkig tot nu toe na deze zwangerschap nog geen last (klop klop)
Ja!! Ik krijg nog liever een kind dan dit!! Geen pijnstiller werkt ook. Ik heb brufen bruis 600 gehad en naproxen, maar het doet niks Het enige waar het van opknapt is warmte en vooral liggen en niet bewegen. Ik merk ook dat ik er véél meer last van heb als ik veel slaap en weinig loop... tja... dat gaat dus niet altijd.

De ene keer straalt de pijn uit naar mn bil, maar soms ook naar mn buik. Op een gegeven moment dacht ik zelfs dat het tussen mn oren zat... maar daar zit het volgens mij toch écht niet.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_24154664
Herkenbaar Moussy Ik heb ook enorme last van mijn rug en dan voornamelijk 's nachts in bed! Net of mijn rug in een soort kramp schiet. Toevallig dacht ik vannacht nog dat dit veel erger was dan de bevalling Ik wacht nog steeds op een telefoontje van de fysio want die hadden een wachtlijst.
Tijdens mijn zwangerschap had ik dus nergens last van
  donderdag 23 december 2004 @ 11:14:58 #9
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_24155184
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:31 schreef moussy het volgende:

[..]

[..]

Ja!! Ik krijg nog liever een kind dan dit!! Geen pijnstiller werkt ook. Ik heb brufen bruis 600 gehad en naproxen, maar het doet niks Het enige waar het van opknapt is warmte en vooral liggen en niet bewegen. Ik merk ook dat ik er véél meer last van heb als ik veel slaap en weinig loop... tja... dat gaat dus niet altijd.

De ene keer straalt de pijn uit naar mn bil, maar soms ook naar mn buik. Op een gegeven moment dacht ik zelfs dat het tussen mn oren zat... maar daar zit het volgens mij toch écht niet.
Nee dat zit niet tussen je oren hoor!! En inderdaad, warmte. Al die pijnstillers heb ik ook gekregen maar niet genomen ivm de borstvoeding. Ik moest dan melk afkolven, pijnstiller innemen, 24 uur niet voeden en afgekolfde melk geven Nou dat was mij teveel gedoe, bovendien moest ik voor kolven rechtop zitten en ik wist met de beste wil van de wereld niet hoe.

Ik heb zo'n Infraroodlamp van Philips en dat biedt eventjes verlichting. Verder zat er niets anders op dan kruipen, want (rechtop) lopen is er met spit niet bij.

Heb jij continu pijn of aanvallen? Ik heb eigenlijk al vanaf mijn 12e continu rugpijn, maar dat ik echt niet meer functioneer is met aanvallen. Duurt meestal een dag of 5. Zoals ik al zei heb ik dat de laatste tijd niet meer gehad, wel een keer bijna maar toen ben ik meteen onder de lamp gegaan en toen was het weer weg.
  donderdag 23 december 2004 @ 13:09:09 #10
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24157203
Bah, wat klote dat jullie zo'n pijn hebben! Sterkte ermee!!!

Bar, dikke kus!

Ik heb net te horen gekregen dat er veel gaat veranderen op m'n werk, maar dat ze mij, ondanks mijn "lastige inzetbaarheid", heel graag willen houden! Ze waarderen me zo erg, dat ze het liefst wilden dat ik er 5 dagen zou zitten, maar ja, dat gaat niet! Ben wel heel blij met die openheid ineens; ze zeggen gewoon dat ze heel blij met me zijn!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_24157503
quote:
Op donderdag 23 december 2004 13:09 schreef Sugar het volgende:
Bah, wat klote dat jullie zo'n pijn hebben! Sterkte ermee!!!

Bar, dikke kus!

Ik heb net te horen gekregen dat er veel gaat veranderen op m'n werk, maar dat ze mij, ondanks mijn "lastige inzetbaarheid", heel graag willen houden! Ze waarderen me zo erg, dat ze het liefst wilden dat ik er 5 dagen zou zitten, maar ja, dat gaat niet! Ben wel heel blij met die openheid ineens; ze zeggen gewoon dat ze heel blij met me zijn!
En terecht toch?
Ben heel blij voor je, wat een geweldig gevoel he als die waardering gewoon lekker wordt uitgesproken
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_24157639
Dat kon je geloof ik wel even gebruiken he Sugar Gefeliciteerd! Beetje waardering kan nooit kwaad!

Tan en Moussy en Snoopy wat rot dat jullie zo veel pijn hebben!
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away....
pi_24158341
Lekker hoor Sugar geniet maar lekker van dat gevoel
pi_24158849
Sugar, gefeliciteerd!

Wat vervelend dat jullie veel pijn hebben, Tan, Moussy en Snoopy..

Hoe gaat t nu eigenlijk met Pluisje en Luchtbel?
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2004 @ 14:36:53 #15
43556 miss_dynastie
pi_24159070
Sugar, dat is ook weleens lekker om te horen Vaak hoor je het alleen als men iets 'slechts' te melden heeft... top !
pi_24160253
Ik doe het even via deze weg, ik ga nu lekker een weekje vakantie houden en ben op 3 januari weer op Fok te vinden. Tot dan en alvast een hele goede kerst en super uiteinde gewenst.
  donderdag 23 december 2004 @ 17:13:57 #17
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24162023
sugar wat leuk om zoiets te horen gefeliciteerd dan maar
rugpijn is niet leuk heb er ook al weken last van grrr
niet erg maar toch zit het er...
pi_24163906
Ik heb ook rugpijn sinds de geboorte van Noa. Bij mij ligt het waarschijnlijk het meeste aan verkeerde voedingshoudingen, maar op de een of andere manier kan ik niet voeden op een andere manier.

Sterkte Tan, Moussy en Snoopy - het is zwaar om veel pijn te hebben én moeder te zijn! (het één is al zwaar, en dan het ander er nog bij....)
  donderdag 23 december 2004 @ 21:38:26 #19
24188 Belana
kloon van belana
pi_24167124
quote:
Op donderdag 23 december 2004 13:09 schreef Sugar het volgende:
Sugar, wat lekker! wat doe jij eigenlijk als ik vragen mag? Heerlijk hoor! Dat doet je goed zulke dingen!!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 23 december 2004 @ 21:40:51 #20
24188 Belana
kloon van belana
pi_24167185
Tan, moussy en snoopy, hebben jullie wel eens gedacht aan een manueel therapeut of chiropractor? Het heeft mij van mijn pijn afgeholpen voor het grootste deel.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 23 december 2004 @ 21:43:20 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24167257
Balen van die pijn zeg! Idd wel eens een optie om je huisarts te melden van vroegere heupproblemen Moussy...
pi_24167672
Alle meiden/dames met pijn heel veel sterkte en hopelijk gaat het snel over
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2004 @ 22:25:23 #23
7074 moussy
kuttekop
pi_24168446
Tja, ja nou ja, ik wil eigenlijk nooit zo over mezelf leuteren maar vooruit, omdat het bijna kerst is

Een leven zonder pijn ken ik niet, oej wat dramatisch, maar helaas de waarheid. Ik heb een chronische huidziekte waar ik nooit meer vanaf zal komen. Daarbij heb ik reuma, wat ook steeds erger wordt. En dan al ruim 16 maanden die klachten met mijn heup-rug-zij-buik Hier heb ik dus ook constant pijn aan, maar hey, met pijn leer je leven, alleen niet als je van die waardeloze pijn-dagen hebt. De "aanvallen" van méér pijn duren geen uren, maar dagen, soms wel 2 weken, ik hou het eigenlijk niet bij, anders wordt ik nog gek van mezelf. Ik probeer altijd mn gedachten te verzetten, maar soms lukt dat niet en dan ga ik de slaapies die Cas doet, ook in bed liggen, \omdat ik anders niet voor de kinderen kan zorgen.

Ik red me wel ik moet, ik heb 2 geweldige gezonde kinderen en daar ga ik voor, pijn of niet, tanden op elkaar en doorgaan
pi_24169164
quote:
Op donderdag 23 december 2004 21:40 schreef Belana het volgende:
Tan, moussy en snoopy, hebben jullie wel eens gedacht aan een manueel therapeut of chiropractor? Het heeft mij van mijn pijn afgeholpen voor het grootste deel.
Oh maar ik weet ook wel hoe het komt hoor. Jaaaaaaaren geleden een ongeluk(je) gehad waardoor ik een instabiele tussenwervel heb. Bij foute houdingen/bewegingen gaat de boel irriteren en onsteken waardoor dat weer fijn op de zenuwen gaat drukken etc. Heb ook een heel revalidatiegebeuren achter de rug met revalidatiearts, fysiotherapeut, ergotherapeut en maatschappelijk werk.
Dus ik weet in mijn geval exact hoe het komt en hoe het te vermijden maar dat is bijna niet te doen met een baby Wacht nu alweer 2 weken tot ik teruggebeld ga worden door de fysio maar er is een wachtlijst
  vrijdag 24 december 2004 @ 07:59:33 #25
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24174061
Wow Sugar da's een leuke opsteker Lekker hé, zo'n veer in je reet

Succes aan alle dames met rug- en soortgelijke klachten. Hopelijk veel verbetering in het nieuwe jaar

Wat er gisteren toch gebeurde in Huize Phluphy
De bel gaat, ik verwachtte niemand dus dacht dat het wel een krantenjongen zou zijn die prettige feestdagen kwam wensen. Maar nee, het was Daniman (legde hij uit)

Hij bracht een heel mooi kerststukje (in een hele aparte pot van bamboe) en een fles champagne Het werd aangeboden namens Moussy, Brighteyes, Spuuglokje, Bixister, Luckepuck, Phileine, Coolbabe, Rottdog, Clauwhee, Daniman, Kozakken, Thunderchild, Anitra, Piglet, Bar_en_Mar, Snoopy, Ladybos, M@x, Sugar, Lady-wrb, Zabb, Rewimo, Miss-d en Luchtbel.
Op de kaart die erbij zat werd gerefereerd aan een opmerking die ik eind september maakte over het vieren van Kerst met zijn 3'tjes . Ik herinner me dat moment en het gevoel wat ik toen had inderdaad nog goed, en het was fijn om er even aan terug te denken.
Het is geweldig dat jullie ingezien hebben hoe bijzonder deze Kerst voor ons is, en dat jullie dat op deze manier hebben geuit.
Heel erg bedankt allemaal Jullie maken deze toch al bijzondere dagen extra speciaal voor ons

overigens was het een erg gezellig bezoekje van Daniman
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 24 december 2004 @ 09:06:09 #26
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24174517
Fluf
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_24174637
quote:
Op donderdag 23 december 2004 22:25 schreef moussy het volgende:
Een leven zonder pijn ken ik niet
Moussy, dat is vreselijk zeg. Ik snap wel dat je het probeert buiten te sluiten anders wordt je waarschijnlijk gek/wanhopig. Er schijnen toch speciale pijnafdelingen te bestaan die je daarbij kunnen helpen????
  vrijdag 24 december 2004 @ 09:42:27 #28
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24174919
Oh ja, Belana, ik werk als een soort van office-manager op een superklein maar leuk kantoortje in buitenreclame. We verkopen buitenreclame en ik heb dus op allerlei vlakken contact met klanten, personeel, collega-bedrijven, gemeentes enzovoorts. Is leuk!
  vrijdag 24 december 2004 @ 10:12:33 #29
24188 Belana
kloon van belana
pi_24175352
Moussy, ff snel een voor je!

Wat een geweldig lieve actie voor phluphy en familie!! Jullie zijn echt harstikke lief!! Phluphy, geniet ervan!!

Ow ja Sugar, nou weet ik het weer, sorry. Lijkt me trouwens een hele leuke baan!
stormy waters...
sailin'
pi_24175750
Phluphy
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_24175881
wat ellendig al die pijn zeg, moussy, snoopy & tan (en wie er nog meer last van heeft, anitra bijv. maar er zijn er wellicht nog meer die ik nu even over 't hoofd zie). sterkte ermee, ik hoop dat er toch verlichting in 't verschiet is voor jullie. ik ben wat dat betreft niks gewend en vreselijk kleinzerig. heb net ontdekt dat ik een aambei heb daar kan ik dan vreselijk de pest over inhebben maar als ik dit allemaal lees mag ik dolblij zijn met m'n aambei.

phluphy fijn dat het gelukt is met 't kadootje, en geniet er maar lekker van samen! goed gedaan daniman & luchtbel!
pi_24176402
Bix, ik zou ook niet blij met een aambei zijn hoor
pi_24181904
Wij zijn weer terug
Jemig wat is er een hoop bij te lezen Ik begin maar met mijn verhaaltje.
De vakantie was heerlijk, heb niet echt veel rust gehad door dat we dinsdag moet spoed een nieuwe telefoon moesten kopen omdat mijn telefoon de duik van het bed niet overleefd hadhet ging niet eens hard en Rick zijn telefoon was 2 weken geleden al overleden Gelukkig had meneer A.H. een goeie aanbieding en waren wij weer voorzien. Ik heb de hele vakantie me lam geslikt aan de medicijnen waardoor ik 1 urtje in het zwembad heb door gebracht, dagelijks boodschappen heb kunnen doen en naar het restaurant lopen. Van de injectie is dus nog weinig te merken, behalve dat ik verschrikkelijke opvliegers heb en niet ongesteld geworden ben waar komt me dat toch bekend van voor? Gisteravond alles al ingepakt waardoor we vanmorgen de auto snel geladen hadden en we nog snel even boxmeer in konden voor kerstkleding voor Djenwas ik helemaal vergeten , maar we zijn uitstekend geslaagd. Eenmaal thuis gekomen bleek de hond erg ziek te zijn, hij kwam niet op ons af terwijl hij je normal omver springt en hij bewoog bijna niet in zijn mand. Dus Rick net gelijk naar de dierenarts, het blijkt dat de hond erg ziek is, hij heeft hoge koorts, laat zijn urine lopenkon dus gelijk dweilen bij thuiskomst en is erg dof van vacht. De dierenarts denkt dat het een ontsteking is, maar Rick kreeg het idee dat de arts meer denkt. Volgende week worden er foto's gemaakt en word hij aan zijn oor geholpen. Wij hebben het idee dat de arts nu geen verdere onderzoeken wou doen ivm de kerst. Thuiskomst was dus alles behalve leuk.
Moussy en Tan dat S.I. gewricht komt mij idd heel bekend voor, ook de pijn die beschreven word. Maar ik ga daar straks wel op in, nu nog even de laatste spullen uitpakken en de kerstversiering op hangen........
  † In Memoriam † vrijdag 24 december 2004 @ 19:53:08 #34
7074 moussy
kuttekop
pi_24187016
Anitra dank je, ik zal aan mijn drie huisartsen vertellen dat het mijn SI gewricht is!! Ik vraag me af waar die 3 toch gestudeerd hebben, ze bakken er niks van
pi_24194018
Klachten aan het S.I. gewricht worden vaak afgedaan als verkeerde houding die je aanneemt dus je moet maar recht op gaan zitten en lopenen dat is juist er pijnlijk Door klachten aan het S.I. gewricht krijg je snel klachten aan je rug, benen en heupen. Artsen sturen je vaak door naar de fysio en schrijven dan op het brefje: klachten rug, heup. Fysio kijkt dan meestal alleen naar de rug. Door de pijn aan je S.I. gewricht neem je een verkeerde houding aan met je heupen en rug, dit kan weer zorgen voor een ongelijk bekken waardoor 1 been dus langer lijkt dan het andere. Zijjn de klachten er al heel lang dan is het soms idd zo dat het ene been langer is.
Ik ben geen doktervoor ik commentaar krijg maar dit is even wat ik zoal nog weet op een late kl*te kerstavond waarbij alles mis gaat Hopelijk heb je er wat aan en anders weet je me te vinden toch?
  zaterdag 25 december 2004 @ 12:15:03 #36
24188 Belana
kloon van belana
pi_24198898
Ik ben er zeker van dat moussy hier echt heeeeel veeeeeel aan heeft
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † zaterdag 25 december 2004 @ 12:27:05 #37
7074 moussy
kuttekop
pi_24199047
pi_24199076
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 00:59 schreef Anitra het volgende:
Ik ben geen doktervoor ik commentaar krijg maar dit is even wat ik zoal nog weet op een late kl*te kerstavond waarbij alles mis gaat Hopelijk heb je er wat aan en anders weet je me te vinden toch?
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
pi_24199419
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 12:15 schreef Belana het volgende:
Ik ben er zeker van dat moussy hier echt heeeeel veeeeeel aan heeft
ik hoop het en anders is het weer eens lekker overbodige info van mij
  zondag 26 december 2004 @ 09:59:30 #40
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24214325
Anitra welkom terug

Sugar, hopelijk hebben jullie toch een leuke Kerst ondanks de zorgen

Hoe gaat het met de moedertjes hier? En hoe is jullie Kerst tot nu toe?
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 26 december 2004 @ 12:22:29 #41
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24215531
Hai Phlups, kerst is hier tot nu toe erg gezellig, bij jullie zeker ook? Heb je trouwens gemaild op je hotmailadres
Hyves!
pi_24216252
Hier zijn de kerstdagen tot nu toe ehhh hoe zeg je dat netjes? kl*te
We hebben de hond gister met spoed naar de dierenarts moeten brengen, waar hij met spoed geopereerd is. Nu ligt de hond met een grote kap om heel zielig in de kamer, durft geen poot te verzetten omdat hij bang is met die kap ergens achter te blijven hangen. Verder loopt Djen d'r vader te klieren, maar dat is niks voor hierhond ook niet trouwens Dus een hele rare kerst. Gister wel ff snel bij mijn schoonouders en oma gaan eten en daar zijn we enorm verwend met als kerstkadoo de salontafel die wij allebei op ons lijstje hadden staan Dus dat maakt de dagen weer een beetje goed.
Maar hoe is het bij jullie? las dat kadootje gekomen was

het is trouwens wel heel handig als je dus de luiertas meeneemt als je weggaat, deze doos was hem dus vergeten, dus Djulian heeft gister voor het eerst banaan gegeten en dat vond hij heel erg lekker.
  zondag 26 december 2004 @ 15:52:22 #43
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24218832
Anitra
pi_24220657
En ik geloof dat nu alle spanningen er uit komen. Mijn verwachtigingen van die injectoie was te hoog, de vakantie is omen schrok toen ik vandaag keek hoeveel medicijnen ik in die 4 dagen genomen heb, de thuiskomst met de hond, gister alles vergeten en dus snel eten en weer snel naar huis, boodschappen vergeten te doen door toestand met de hond, Djulian die ineens weer onder de pukkels zit en weer een grauwe tint heeftdus de katten moeten met spoed de deur uit. En nu dus jankbuien, bah wat zijn het but dagen.sorry voor deze klaagzang, maar moest het even kwijt
pi_24220722
Anitra!

(Kan even niets aan woorden verzinnen wat troost kan bieden... )
pi_24220749
Thanks!!!!!
ik ben heel blij met die virtuele arm om me heen Luckepuck, geeft net even dat zetje om door te gaan
en niet bij de pakken neer te gaan zitten.
pi_24220983
Anitra, sterkte meid

Vandaag bijna iemand afgemaakt omdat ie een lepeltje met Chipolatapudding richt Morris z'n mondje bewoog Beschermende moederinstincten kwamen los En dit was nog maar 1 simpel incidentje. Vanaf nu gaat het opletten, opvoeden en beschermen echt beginnen bedacht ik. Morris zal in situaties komen die ik absoluut niet wil en ik ben zijn moeder en moet hem gaan waarschuwen, corrigeren, helpen, zelfvertrouwen geven, liefde en de hele mikmak
Yes, ik ben mamma en het voelt zooooooo goed
pi_24221047
Hahaha ik ken dat gevoel, gister toen we de luiertas waren vergeten wou oma wel even een beetje gewone melk geven. Ik ben nog net niet door die kamer gesprongen
Elke leeftijd heeft iets moois merk ik bij Djen. En die bescherming word alleen maar erger hoor
  zondag 26 december 2004 @ 21:52:21 #49
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24223887
Hier ook een kl*te Kerst, Danyel is vanavond opgenomen in het ziekenhuis

Hij was al een paar dagen ziekjes, steeds meer spugen, hield geen medicijnen meer binnen, veel slijm hoesten etc. Vandaag heeft ie de hele dag lopen spugen, was niet meer stil te krijgen, stikte elke keer zowat in het slijm.
Toch maar even na laten kijken in het ziekenhuis; hij heeft een luchtweg-virusinfectie
En ik had me zo verheugd op deze Kerst
... ♥ ik mis je ♥
  Jubileum moderator zondag 26 december 2004 @ 21:53:58 #50
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24223907
Ach phluph......
Is het RS of zijn die testuitslagen nog niet binnen?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!fossiel zondag 26 december 2004 @ 21:55:14 #51
2628 Karin
pi_24223928
Achnee wat erg Phluphy Nou net tijdens die kerst die jullie zo lekker met zijn drietjes konden vieren. Heel veel beterschap voor Danyel

Anitra ook een hele dikke knuf
pi_24223944
Hè Pluphy Arme Danyel, arme jullie...
Heel veel sterkte meissie. En nu maar weer hopen dat het snel beter gaat met de kleine man
pi_24223947
He pluphy wat erg!!!!
Heel veel beterschap voor Danyel en sterkte
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 26 december 2004 @ 22:10:53 #54
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24224174
He wat een nare berichten hier, Anitra en Phlups wat verdrietig nou
Hyves!
pi_24224619
Anitra fluffy een heel dikke en een knuffel en Danyel heel veel beterschap
  zondag 26 december 2004 @ 22:31:19 #56
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24224680
He fluffy wat erg ..
hopelijk is hij snel weer beter en kan hij lekker weer naar huis
Danyel heel erg veel beterschap
pi_24224801
Phluphy wat kl*te.
  zondag 26 december 2004 @ 23:04:38 #58
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24225447
Anitra dikke knuf en zo ook flufs en jeroen, dikke erbij. en dat het maar snel goed mag gaan met jullie en jullie kiindjes
  † In Memoriam † zondag 26 december 2004 @ 23:08:50 #59
7074 moussy
kuttekop
pi_24225536
fluf beterschap voor de kleine man....
  † In Memoriam † zondag 26 december 2004 @ 23:43:05 #60
37843 lady-wrb
kortaf
  maandag 27 december 2004 @ 00:09:15 #61
1087 Merisse
broddeltante
pi_24226921
Gossiedikkie Fluf toch beterschap & hele dikke knuffel

Anitra, jij ook een knuffel
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  maandag 27 december 2004 @ 05:53:57 #62
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_24230546
Anita en Phluph: wat ontzettend k%t allemaal. Zulke kerstdagen wens je niemand toe. Ik hoop voor jullie dat alles snel weer goed komt en dat jullie deze dagen op een ander moment dubbel en dwars kunnen inhalen. Desnoods breng ik zelf een kerstboom langs
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_24230650
O Fluf en Anitra Een hele dikke kus voor jullie allebei

Hier was de kerst wel gezellig, maar ook best wel heel raar. Ten eerste heb je ineens een baby waar je rekening mee moet houden (en die soms lastig is als je halverwege je kerstdiner bent ) en ten tweede was mijn vader er niet bij...

En nu moet ik ook nog eens zo voor het eerst weer naar m'n werk
Ik heb geen zin
  maandag 27 december 2004 @ 07:10:03 #64
24188 Belana
kloon van belana
pi_24230665
ow phluphy, ik lees het nu pas...wat erg!
ik hoop dat danyel snel opknapt! sterkte!
stormy waters...
sailin'
  maandag 27 december 2004 @ 08:21:58 #65
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24230787
Fluf, wat naar! Sterkte!

Piggie, kan me dat dubbele gevoel heel goed voorstellen. Hopelijk valt het op je werk mee! Succes!
  maandag 27 december 2004 @ 08:40:59 #66
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24230855
Lois, ik weet niet of het RS is, men heeft zich daar niet expliciet over uitgesproken. Ze hebben ook niets gezegd over testen, alleen aangegeven dat het hoe dan ook een kwestie zal zijn van uitzieken omdat antibiotica niets uithaalt. Ik zal het straks nog even navragen, ik wil het zelf ook graag weten.

(Anitra, langdurige hoest en rood/paars aanlopen is wel een symptoom, op naar de dokter met Djulian ! )

Piglet veel succes op je eerste werkdag vandaag

Loena bedankt voor je prachtige en zeer toepasselijke mail.

Ik ben door Danyel aangestoken denk ik, voel me ook ziek. Daar ben ik juist erg blij mee, nu kan ik voor Danyel antistoffen gaan aanmaken die hij dan via de borstvoeding binnen krijgt
... ♥ ik mis je ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 december 2004 @ 08:49:00 #67
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24230906
Hè Phluph, wat akelig voor jullie Arm manneke... voor hem en beterschap!

Anitra, jij ook al zo'n pech, hopelijk komt alles snel weer in een rustiger vaarwater
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_24236940
Phluphy wat akelig dat Danyel weer naar het ziekenhuis moest, net nu jullie je zo verheugd hadden op kerst met jullie drietjes. Vind je wel een moordwijf dat je blij bent dat je zelf nu ook ziek bent

Anitra, voor jou ook al zo'n rotkerst, koppie op hoor meissie, en jank maar even lekker uit. het is ook niet niets wat je allemaal meegemaakt hebt de laatste tijd. En hopelijk is Djulian weer gauw beter
  maandag 27 december 2004 @ 16:58:14 #69
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_24237666
Phluphy en Anitra, sterkte toegewenst! Wat een nare berichten.
Hoe gaat het nu met Danyel?

Piglet, weer werken! Oei, dat lijkt me echt wennen. Maar misschien is valt het mee...

Hier hebben we de kerstdagen ook overleeft en het was nog best gezellig. Vind het wel super dat mijn vriendje nu vrij is. We doen heel veel en ik kan tussendoor lekker rusten. Zo is het allemaal wel erg leuk, ik geniet er zelfs van.
pi_24237735
quote:
Op maandag 27 december 2004 08:40 schreef phluphy het volgende:
Ik ben door Danyel aangestoken denk ik, voel me ook ziek. Daar ben ik juist erg blij mee, nu kan ik voor Danyel antistoffen gaan aanmaken die hij dan via de borstvoeding binnen krijgt
Hé gekke positivo, dikke kus van mij Ik hoop dat je gelijk hebt en Danyel snel weer thuis is!
Hoe is het nu met hem?
pi_24237959
Een hele dikke voor Fluf en Anitra
  maandag 27 december 2004 @ 17:33:33 #72
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24238289
AnnieBaby Groot gelijk, geniet er maar zoveel mogelijk van !! Veel plezier nog

Piglet is het je mee- of tegengevallen vandaag? Ben je nu de "verloren" knuffeluurtjes met Lucas aan het inhalen?

Snoopy Tja, een positivo ben ik wel, in het ziekenhuis zijn ze steeds weer enorm verbaasd over het feit dat ik nog steeds bv kolf. Ik doe het met een handpomp, het kost me 1,5 tot 2 uur per dag, ik sta er vaak 's nachts voor op. Maar als je verder niet veel voor je kindje kan doen, dan ben je toch blij dat je dit in elk geval wel voor hem kan doen? Ik ben moedertje natuur in elk geval dankbaar dat het zo goed blijft gaan met de produktie

Danyel is momenteel één grote snotklodder Het komt uit zijn neus, uit zijn mond met de uitgespuugde voeding, en uit zijn kont: er zitten zelfs slijmpropjes in zijn ontlasting. Vandaag is een snotje uitgezogen om te testen op RS, morgen uitslag.
Vanochtend was hij happy en speels.
Toen ik vanmiddag kwam trof ik hem zeiknat van zijn spuug aan in zijn bed. Zijn kleren, zijn haar, het beddegoed, het zat allemaal onder de spuug Nét die 10 minuten dat niemand naar 'm gekeken had was 't misgegaan.
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † maandag 27 december 2004 @ 17:34:44 #73
43556 miss_dynastie
pi_24238307
Ach Danyel toch
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 december 2004 @ 17:36:09 #74
13151 crew  Rewimo
pi_24238338
Agossie, wat zielig
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_24238923
Danyel dikke voor jou
Phluphy juist door het positief te blijven inzien red je het, maar denk aan de tijd voor jezelf!!! Die heb jij dubbel nodig
  Jubileum moderator maandag 27 december 2004 @ 19:02:12 #76
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24239919
Agossie arme Danyel. Het klinkt trouwens behoorlijk naar het beeld van RS wat ik van Eva ken (2x), ik ben benieuwd naar de uitslag van de RS test.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_24240035
Phluph, ik kan me voorstellen dat het fijn is zelf iets voor Danyel te kunnen doen
pi_24240881
O, Flufje die arme Danyel. Ik hoop dat hij snel weer op zal knappen

Mijn eerste werkdag was vreemd Ik had er niet eens zoveel moeite mee om Lucas achter te laten bij mijn moeder, maar voelde me niet op m'n plaats op het werk. Gelukkig is het rustig, dus wordt er niet meteen al te veel van mij gevraagd.
Het grootste probleem is eigenlijk dat ik op zich het wel leuk vind om weer eens iets te gaan doen, maar dat ik mijn huidige baan zo zat ben. Ik kan echt weinig enthousiasme vinden Maar ja, probeer op dit moment maar eens iets anders te vinden voor 24 uur per week en dicht bij huis (en dan nog het probleem van de zekerheid van een vast contract opgeven terwijl je zeker weet dat je graag nog een kindje wil).

O, ja uiteraard is Lucas echt helemaal platgeknuffeld door z'n moeder toen ze weer thuis was
pi_24241104
Piglet, fijn dat het goed ging En jammer dat je je baan beu bent. Dat herken ik wel. Maar ook hier is het zo dat ik het wel lekker vind voorlopig drie dagen te kunnen blijven werken.
Misschien krijg je binnenkort toch zin om eens naar iets anders uit te kijken. Je hoeft je huidige baan natuurlijk niet op te geven. JE weet maar nooit of er niet iets leuks van 24 uur te vinden is.
pi_24243403
Anitra Fluf Piglet een heel dkke

Hier was het vandaag een beetje een rare dag ten eerst zou mijn moeder eigenlijk jarig zijn (44) en nu ook ineens met Thijs, het ging gelukkig wel goed met me.
pi_24246736
Wat een vervelende berichten hier ook.. Sterkte iedereen.

Phluphy, wist je dat het zelfs zo schijnt te zijn dat wanneer een ziek kind aan de borst zuigt/sabbelt de moeder antistoffen tegen die ziekte aanmaakt? Je hoeft dus niet zelf ziek te worden. Trouwens, het is goed mogelijk dat jij sowieso al antistoffen aanmaakt als je niet zelf ziek bent: het kan zijn dat jij wel door dat virus wordt aangevallen en dus zelf antistoffen aanmaakt, maar zelf niet ziek wordt omdat je sterker bent.Jij ook beterschap
  dinsdag 28 december 2004 @ 17:08:55 #82
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24257425
Wist ik niet Poemojn, interessant (& "handig")

* phluphy 's mamma komt morgen op bezoek Gezellig !!
... ♥ ik mis je ♥
pi_24258572
Oeh dat is heel gezellig Phluphy Maak er een hele gezeliige dag vanblijft ze slapen? want het is best een end toch?
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:00:39 #84
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24263806
Phluphy en Anitra, ben een paar daagjes hier niet geweest, maar dames sterkte!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_24263943
Deze mama vond dat ze na alle zelfmedelijden van 2 weken geleden wel eens iets compleet anders had verdiend... en dus heb ik de schaar in mijn haar laten zetten!

Zo lang was het:

en zo is het nu:

Voelt gelijk een stuk beterder!
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:14:37 #86
103793 kozakken
Living the life
pi_24264178
oh fluf... Bah, wat balen! Hopenlijk is Danyel er snel weer een beetje bovenop.

Luckedame Wat is je nieuwe haar mooi!! (en je meisje trouwens ook )
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:14:49 #87
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24264184
Wow, Luckepuck!!!!
Staat je goed!!!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_24264232
Luckepuck wat leuk je haar zo. Je lijkt echt veel jonger zo. Staat je echt heeeel goed
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24264249
[klaagmodus]
Sorry wilde jullie er eigenlijk niet mee lastig vallen maar ik moest het ff van me af zetten,
Ik ben het zat en dan bedoel ik ook spuugzat niet het moeder zijn hoor daar geniet ik met volle teugen van, maar het feit dat Mar altijd zoveel werkt, en als hij dan thuis is en waar ik goed in kan komen dan ook vaak tijd voor hem zelf nodig heeft en daar zit ik ook niet mee,tenzij het uit de hand gaat lopen.
Na 2 dagen betijds thuis te zijn en welgeteld 2 keer samen hebben kunnen eten is hij de eerste dag lekker achter zijn pc gekropen (groot gelijk heb je als je normaal 60 uur maakt in de week) en de andere dag valt hij na het eten gelijk in slaap(kan ik ook wel begrijpen) alleen waar komen wij in het verhaal voor Thijs en ikke....
Als de kleine gaat huilen is mar degene die al snel zegt pak jij hem maar want bij mij is hij toch niet stil.....
konden we eindelijk es samen een avondje weg is het van zijn werk en heb ik de hele avond collega's een hand mogen geven.
ik wil niet alleen Mama zijn maar ook een vrouw, en toch kan ik het ook van hem uit goed begrijpen het is ook niet niks als je zoveel uur maakt.
30 jan word Thijs gedoopt ik mag alles regelen want mar begint daar niet aan, en hij wilde het weekendje wat we weg zouden gaan zijn beste maat uitnodigen om ook mee te gaan.....
praten heeft hier momenteel geen zin helaas want dan zeur ik dus ik moet het zelf oplossen bleh
[/klaafmodus uit]

Luckepuck wat zit je haar leuk
pi_24264258
Luckepuck, een heel ander gezicht. Wel leuk
pi_24264344
Hè Bar wat vervelend zeg. Hoe komt het dat ie zoveel moet overwerken? Kunnen jullie niet afspreken dat hij een maximaal aantal dagen per week overwerkt of kan dat niet?
Ik weet niet wat voor werk hij heeft maar het is wel slecht geregeld daar zo te lezen.
pi_24264525
hij is kraanmachinist en op het moment is hij niet eens zover van huis aan het werk hij is hemelsbreed denk ik 1 km verderop op de kade met havenkraan het er giga druk (mammoet) en te weinig personeel, die afspraken gaat helaas niet.
pi_24264576
Luckepuck wat gaaf!!!!!!!!!!!!!!! Het staat je echt super, je gezicht lijkt een stuk voller en je ogen stralen
Ik sta er verbaasd van, maar het staat echt heel goed en Suus vind het ook volgens mij

Bar je zeurt niet en je hebt best recht om te klagen. Je hebt immers beide een kind gekregen en niet alleen jij. Mar mag idd ook wel eens Thijs pakken, want als hij hem nooit pakt blijft hij huilen die ene keer dat hij hem wel pakt. Ik herken het verhaal heel erg! Met Djen d'r vader ging het precies hetzelfde, zelfs toen ik in het ziekenhuis lag dumpte hij haar om 6 uur en haalde haar lang na bedtijd weer op of ze bleef slapen bij de oppas, ze was nog geen jaar. Ik heb bijna een maand in het ziekenhuis gelegen en mijn moeder heeft hem 1x gedwongen om naar mij toe te komen met Djen en Ma heeft Djen 2x mee genomen en de oppas ook 1x. Ik heb Djen d'r verjaardag in het ziekenhuis moeten vieren en nog was haar vader daar niet bij en dat was voor mij een hele grote druppel die de emmer deed overlopen. Dus lieve Bar probeer het toch bespreekbaar te maken want zo ga jij er aan onder door en je voelt je alleen maar mama en niet meer Barbara. Als je gewoon even lekker je verhaal kwijt moet weet je me te vinden he? Des noods bel je me. Je hebt mij mobiele nummer toch?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 december 2004 @ 22:30:14 #94
13151 crew  Rewimo
pi_24264650
Bar, dat is echt balen zeg. Ik zou toch echt van hem vragen om bewust tijd en aandacht aan jullie te geven, want dit is echt niet leuk meer Jij hebt begrip voor het feit dat hij tijd voor zichzelf nodig heeft, daar mag best tegenover staan dat hij van zijn kant begrip voor jou en Thijs toont. En dan gaat het denk ik niet eens om de hoeveelheid tijd, maar om de kwaliteit van de aandacht die hij jullie geeft. Ja toch?
pi_24264732
Bar, een goed gesprek is idd hard nodig. Want dit is echt niet fijn. Zo geniet niemand van jullie van deze tijd
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:33:47 #96
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24264736
luckepuk wat zit je haar mooi
sterkte bar weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar ik kan goed begrijpen dat je het zat bent...
pi_24265046
Bar wat een rot situatie.
Hoe ellendig en moeilijk ook, zeg nee en doe nee.
Zolang jij de dingen ook blijft regelen zal het zo blijven gaan.
Als Thijs huilt, laat hem een keer huilen. Thijs krijgt er niks van en Mar word het vast ook wel zat. Zolang jij het toch blijft doen (en even heeeeel zwart wit, de slachtofferrol op je blijft nemen) zal hij het niet veranderen.
Doordat hij zo veel werkt sta jij er ook veel alleen voor. En ook jij heb toch behoefte aan tijd voor jezelf. Eis die ook op hoor.
En tijd voor elkaar als gezin is gewoon superbelangrijk.
Ik hoop dat je er toch over kan praten met hem, want ik denk dat dat 1 van de weinige dingen is die je er aan kunt doen.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24265175
Jessie dat is hier ook al op niets uitgelopen nou ja niets.... dat liep uit op ruzie en dan neemt manlief de benen althans hij gaat naar buiten....
het klinkt allemaal best wel hard hoor maar praten lijkt hier tegenwoordig ook zinloos ik heb het idee tegen een muur te praten, wat dat aangaat zijn we beiden te eigenwijs
pi_24265264
He meid wat rot!
Was dit voordat thijs er was ook al, of nu ineens? Of is dat vele werken ook pas van de laatste tijd?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24265426
Toen thijs geboren was was hij 14 dagen vrij daarvoor werkte hij wel al 12 uur op een dag (van 10-22.00 en van 22.00-10.00) en toen we nog in doorn woonden was hij eigenlijk altijd voor 6en thuis dus is best wel giga wennen, heb er al vaak genoeg wat van gezegd, maar na die 14 dagen vakantie werd het werken steeds meer en meer en op de meest bizarre tijden, in het begin hadden we de weekenden samen, maar ook dat is tegenwoordig niet zeker, hij werkt regelmatig ook beide dagen in het weekend.
als ik zeg van joh kun je es een halve dag vrij nemen of zorg es dat je optijd thuis ben is het meestal een zucht en gebeurd het alleen als ik volhoud maar dan is het Uitslapen en achter de pc kruipen of als ik echt volhoud boodschappen doen of shoppen met zijn 3tjes)
pi_24265545
He Bar, klote gewoon
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24266731
dank je
  woensdag 29 december 2004 @ 00:05:23 #103
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24266827
jammer dat het elke keer op ruzie uitloopt ofdat hij weggaat.
zoiets moet toch te bespreken zijn lijkt mij..
ik vind het in iedergeval heel erg vervelend voor je..
hopelijk dat hij toch een keertje zin heeft om erover te praten..
  woensdag 29 december 2004 @ 07:22:24 #104
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24270947
Luckepuck wat is je haar giga-gaaf !! Echt helemaal te wowie

Bar, wat een vervelende situatie. Ik vind het erg oneerlijk zoals het nu gaat. Beseft Mar niet hoeveel hij zichzelf tekort doet op deze manier? De babytijd is maar kort en komt nooit meer terug, voor hij het weet is het voorbij en geheid krijgt hij later spijt dat hij er niet voldoende van heeft genoten. Kun je proberen hem dat in te laten zien?
Nog belangrijker vind ik dat jij eens "aan de beurt" komt. Dat het ook voor jou leuk en gezellig wordt. Ik hoop dat je tot hem door kan dringen als je met hem praat en dat hij zal inzien dat het zo niet langer gaat. Veel succes
... ♥ ik mis je ♥
pi_24271081
Ik heb erg rot geslapen. Djulian heeft sinds gisteravond het rollen van de buik naar rug door. Eerdere keren waren toevalstreffers, maar gisteravond 2x en nu vannacht weer. En doordat hij de spijlen van zijn bed vasthoud kan hij niet terug draaien zelf. Ik zit hier dus als erg duf konijn achter de pc en meneer slaapt. Terug mijn bed in kan niet want ik krijg zo hulp, weer een vreemde, blegh. Ik ga even kijken hoe ik wakker kan worden
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2004 @ 10:56:28 #106
43556 miss_dynastie
pi_24272516
Bar, misschien zeg ik wel iets heel doms, maar is het een idee om hem een soort brief te schrijven? Aangezien praten alleen maar op ruzie uitdraait? Misschien dat dat hem de ogen opent. Dikke
pi_24275599
Anitra hopelijk word je nog een beetje fit maar wel leuk dat Djuilian het omrollen door heeft, en als je echt wakker wilt worden kom hier dan maar even zitten hier is het brrrrr koud word je vanzelf wakker :p
  woensdag 29 december 2004 @ 14:26:51 #108
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24276223
koud??
hier staat de balkondeur gewoon open, zonnetje schijnt lekker, poes op de balkonrand lekker buiten kijken, me digithermometer binnen geeft aan dat het hier binnen 16.9 graden is en buiten 14.6 :p best lekker voor de tijd van het jaar
pi_24276857
Hier is het ook koud en ben nog steeds duf. Djulian heeft duidelijk zijn dag vandaag niet en ik ook al niet dus dat gaat lekker. Als ik even wil gaan liggen dan gaat hij huilen, dus speen gegeven, fles gegeven, speen weer een keer of 10 en door blijven huilen. Nu zit ik achter de computer omdat het opstaan van de bank waar ik op lag teveel pijn doet en nu ligt hij eindelijk te sabbelen op zijn speen en is hij stil. Zit te denken of ik nu weer op de bank ga liggen want gegarandeerd dat hij dan weer begint. En met 20 graden in huis zijn mijn voeten nog steeds ijskoud brrrrrrr
  woensdag 29 december 2004 @ 20:03:32 #110
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_24282342
Dikke kus voor de mama's die er eentje kunnen gebruiken!

Hier gaat het zozo. Ik moet nog steeds mijn draai vinden in mijn nieuwe rol van mama en daar heb ik af en toe ontzettend veel moeite mee. Bovendien moet ik volgende week weer gaan werken. Voordat ik met verlof ging had ik al de balen van mijn werk, maar nu zie ik er helemaal tegenop om weer terug te gaan. Ik zou zo graag een andere baan zoeken, maar daar is het nu niet echt een gunstige tijd voor. Bovendien geef ik de zekerheid van een vaste aanstelling en een redelijk salaris niet graag op (dat heb ik al eens gedaan omdat deze baan me zo leuk leek en zie wat ervan is gekomen). Verder zit ik gewoon niet lekker in mijn vel. Ik pas mijn kleren niet meer, voel me dik en lelijk, vind mijn haar niet leuk, etc, etc. Kortom, ik zit in een wolkje (om één van die baby-boeken te citeren).
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_24282428
M@x vervelend dat je ze voelt. En ik wil je graag vertellen dat ik je er juist heel goed uit vond zien. Ik vond mezelf zelfs een mager scharminkel die dag Afvallen is een hele klus, maar niet onmogelijk en je haren daar hebben ze kappers voor uit gevonden Waarom plan je niet een dag voor jezelf? En dan lekker naar de kapper en nieuwe kleertjes kopen, misschien voel je je dan al een stuk beter. voor jou
pi_24282557
Ja, lekker jezelf een dagje laten verwennen (kapper, schoonheidsspecialiste, massage) of lekker nieuwe kleren kopen. Misschien scheelt dat
pi_24284194
M@x ik vond je er ook goed uitzien hoor,maar als je net zo eigenwijs als ikke ben wil je dat niet aanmenen
en idd ben het wel met Anitra en snoopy eens is altijd lekker je eens goed laten verwennen zodat je je weer helemaal lekker voelt
  woensdag 29 december 2004 @ 21:38:10 #114
3142 m@x
pi_24284330
Ik was vandaag de stad in geweest om naar nieuwe kleren te kijken maar alles wat ik leuk vond was te klein . Morgen ga ik de kapper maar eens bellen voor een afspraak en mijn goede voornemen voor 2005 wordt dus afvallen .

Bedankt voor de oppeppertjes
pi_24284416
M@x, ik doe met je mee! Ik ga volgende week weer beginnen met het Weight Watchers puntensysteem. Daamee ben ik voor mijn zwangerschap 25 kilo afgevallen. Maar er mogen er nu wel weer minimaal 10 af
Verder heb ik nog een bon liggen voor een gezichtsbehandeling en moet ik hoognodig naar de kapper
Ik heb ook nog een cadeaubon voor de sauna maar daar durf ik geloof ik nog niet heen
pi_24284544
ow zal ik dan ook mee gaan doen hier mogen er ook nog wel een paar kilootjes vanaf
en naar de kapper moet ik ook nog heen.
en ik moet nodig weer lekker gaan sporten hellup ik moet ook nog een hoop doen
pi_24286713
Als jullie die extra kilootjes dan even naar mij sturenik blijf afvallen terwijl ik me vol vreet. Voor de zwangerschap mocht ik al niet meer afvallen(was ooit 120 kilo), maar ben nu alweer 2 maten kleiner dan voor de zwangerschap Dus hier zijn ze welkom want de broeken die ik 2 weken geleden gekocht heb worden ook al te groot Eerlijke deal of niet?
pi_24286763
Anitra hoe ben je van die 120 afgekomen? Ja niet eten denk ik Knap hoor. Maar aan willen komen wat niet lukt lijkt me ook een ramp.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24286959
Ik lag in scheiding wat mij heel veel energie heeft gekost, vlak daarna is hypoglykemie geconstateerd bij mij en dat betekend dat ik maar een beperkt aantal koolhydraten mag hebben. Dus het afvallen ging toen vanzelf. Daarvoor ging het afvallen ook niet bij mij, wat ik ook deed. Ik denk dat een beperking van koolhydraten gewoon het beste is om af te vallen en je kan best goed eten met weinig koolhydraten. nu eet ik mee koolhydraten omdat ik gewoon constant honger heb en toch val ik dus af en nu wil ik weer aankomen en dat lukt niet, alles zakt van mijn kont af, zelfs de nieuwe broeken
pi_24287010
Nou dan krijg je wat van mij hoor. Zitten ze zo weer lekker strak om je billen
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2004 @ 23:24:04 #121
43556 miss_dynastie
pi_24287168
Nee joh jessie, jij bent veel te goed voor deze wereld, niet doen.
Ik zal haar wel wat kilootjes sturen
  woensdag 29 december 2004 @ 23:28:52 #122
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_24287313
Heeft ook wel genoeg vet over hoor Anitra om weg te geven

Probeert het vanaf Januari ook weer eens, heb jaren niet gelijnd maar vindt nu wel dat het tijd wordt. Medicatie en thuis zitten doen een mens toch geen goed en hopelijk leer ik weer een beetje fatsoenlijk ritme opbouwen want dat is zo ook mooi in een slop geraakt. Dat zijn nou mijn goede voornemens en wie weet wordt het wat

Anitra voor jou een dikke sterk wijffie vind ik je

LB-tje hoe ist
pi_24287330
Jij de ene bil ik de andere deal
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24287359
Anitra, kan het zijn dat je schildklier te snel werkt als je zoveel afvalt?

Alle anderen (en Anitra ook natuurlijk):
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2004 @ 23:34:16 #125
43556 miss_dynastie
pi_24287480
Deal jessie

Anitra, als ik eerlijk ben vind ik het ook wel een beetje eng... kun je je niet eens laten onderzoeken? Ik moet trouwens ineens denken aan een collega van mijn vader die moest eten (eigenlijk vreten) om op gewicht te blijven; frikandellen, pizza's, shoarma met veel saus, driekwart brood, hij moest het wel eten om op gewicht te blijven... ook wel sneu en ook best duur, bovendien is al het vet natuurlijk niet zo gezond. De dokter had er geen oplossing voor (was wel al twintig jaar geleden hoor )
pi_24287510
quote:
Op woensdag 29 december 2004 23:28 schreef Rottdog het volgende:
Heeft ook wel genoeg vet over hoor Anitra om weg te geven
Anitra voor jou een dikke sterk wijffie vind ik je
Oeh ik voel heel wat kilootjes deze kant op komen

zo sterk ben ik niet hoor, klap elke avond in elkaar als Rick thuis komt. En hier probeer ik vrolijk te blijven want ik zit heel dicht op een zware depressie en dat wil ik niet. Dus ik overleef door me te verzetten en de eeuwige hoop
  woensdag 29 december 2004 @ 23:36:55 #127
1087 Merisse
broddeltante
pi_24287550
Dames met overgewicht na de bevalling, kennen jullie deze topics al?
bmi > 25 Fok!Dieetclub deel 57
bmi < 25 Slank voor de feestdagen deel XIX

bmi = body mass index = gewicht / (lengte x lengte)
pi_24287686
* Bar_en_Mar geeft Anitra een knuffel en een
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2004 @ 23:43:51 #129
43556 miss_dynastie
pi_24287742
Anitra toch
Kun je geen hulp/ medicijnen krijgen?
Je groot en sterk houden is heel knap, maar voorkom alsjeblieft dat de klap alleen maar groter wordt als je het niet meer aan blijkt te kunnen, trek op tijd aan de bel!!
  woensdag 29 december 2004 @ 23:48:49 #130
1087 Merisse
broddeltante
pi_24287866
Anitra, meissie toch konden we je maar beter knuffelen...
pi_24288347
Digitale knuffels kunnen ook best lekker zijn Merisse
Miss-d:
Ik heb anti depresiva, maar die zijn om mijn zenuwen rustig te krijgen die nu teveel prikkels krjgen door de pijn. Hierdoor is het niet mogelijk om andere medicijnen te nemen tegen depressie. Ik blijf wel praten met Rick en heb af en toe flinke jankbuien en dan kan ik er weer ff tegen. word er alleen zo moe van dat er iedere keer wat is boven op het "gewone" en dan vraag je je soms af hoeveel een mens kan hebben.
pi_24288712
Antitra kennen wij elkaar niet toevallig je kunt mij ook altijd bereiken hoor als je wilt praten ofzo mail is ook msn btw
pi_24288891
sjonge ben echt een emotrutje tegenwoordig die dus helemaal verzot is op koeien en toen kwam ik dit tegen
http://www.badplanet.com/bpimages/5847.jpg
  FOK!fossiel donderdag 30 december 2004 @ 12:06:08 #134
2628 Karin
pi_24294994
quote:
Op donderdag 30 december 2004 00:30 schreef Bar_en_Mar het volgende:
sjonge ben echt een emotrutje tegenwoordig die dus helemaal verzot is op koeien en toen kwam ik dit tegen
http://www.badplanet.com/bpimages/5847.jpg
Ow wat pittig
  † In Memoriam † donderdag 30 december 2004 @ 12:14:50 #135
43556 miss_dynastie
pi_24295140
quote:
Op donderdag 30 december 2004 00:08 schreef Anitra het volgende:
Digitale knuffels kunnen ook best lekker zijn Merisse
Miss-d:
Ik heb anti depresiva, maar die zijn om mijn zenuwen rustig te krijgen die nu teveel prikkels krjgen door de pijn. Hierdoor is het niet mogelijk om andere medicijnen te nemen tegen depressie. Ik blijf wel praten met Rick en heb af en toe flinke jankbuien en dan kan ik er weer ff tegen. word er alleen zo moe van dat er iedere keer wat is boven op het "gewone" en dan vraag je je soms af hoeveel een mens kan hebben.
En praten met een 'vreemde', die wat verder van je afstaat (en die ervoor geleerd heeft ), zou dat niet kunnen helpen? Vervelend dat je geen andere medicijnen kunt nemen, er is natuurlijk een grens aan wat iemand aankan. Dikke
pi_24299160
Die grens stel ik altijd weer verder vooruit. natuurlijk is er een kans dat het op een gegeven moment mis gaat. maar praten met een psych ofzo daar heb ik nare ervaringen mee en zie ik dus niet zitten. Ten 2e klets ik al niet makkelijk met mensen die ik ken, laat staan met mensen die ik niet ken. En ben heel erg het type van als je me niet kent oordeel dan ook niet. Maar ooit komt de dag dat alle problemen voorbij zijn, dat weet ik zeker
  donderdag 30 december 2004 @ 15:43:51 #137
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24299253
dat is al een hele positieve instelling Anitra er komt ook een dag dat alle probs voorbij zijn!!! dikke knuf for you
pi_24299356
quote:
Op donderdag 30 december 2004 00:23 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Antitra kennen wij elkaar niet toevallig je kunt mij ook altijd bereiken hoor als je wilt praten ofzo mail is ook msn btw
Je hebt mail

Thanks Martineke!!! Ik zit de hele tijd aan jou te denken. Dat je over een paar dagen ook een nieuwe mama bent. De 4e zal ik zeker aan je denken!!! datum kan ik moeilijk vergeten, moet dan met de hond naar de dierenarts
pi_24302839
Anitra, ik heb een héle goede psych gehad bij het pijnteam in Utrecht, is dat niets voor je ? ik heb het ook niet zo op psychen hoor maar dit was echt een geschikte vent
pi_24302995
eentje op een motor Ladybos??? en zag er beetje appart uit?
pi_24303138
Ik weet het niet Bar, hij zag er wel een beetje apart uit en ik zie hem er ook wel voor aan om motor te rijden, zijn achternaam begint met een Q, da's wel hint genoeg denk ik als het dezelfde is
pi_24304314
quote:
Op woensdag 29 december 2004 23:36 schreef Merisse het volgende:

Merisse, you make my day

BMI 27,8

En het doet me lekker geen reet, hmm over reet gesproken * naar achteren kijkt* ik zit toch wel lekker zacht
Hyves!
  donderdag 30 december 2004 @ 20:58:31 #143
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24304992
Anitra, je bent echt een onwijs stoere vrouw. Type Phluphy . Jullie weten altijd wel een lief woordje voor iemand anders uit te brengen. Maar denken allebei dat niemand zit te wachten op jullie problemen. Maar dat geeft niks hoor. Wij lopen hier te klagen over snotneuzen en andere futeliteiten, dus jullie 'geklaag' kan er echt wel bij.
Als je (zeker jullie problemen) hier niet kwijt kan waar dan wel?
Ik vind jullie gewoon echt stoere wijven!

O ja, en vanaf volgende week ga ik ook de laatste 5 kilo te lijf.
pi_24305632
quote:
Op donderdag 30 december 2004 20:58 schreef dutchie het volgende:

O ja, en vanaf volgende week ga ik ook de laatste 5 kilo te lijf.
Dutch was jouw BMI? * De schok nog niet teboven is*
Hyves!
pi_24305802
Mijn bmi is 18...... *sneakt topic uit*
pi_24305846
Hyves!
  donderdag 30 december 2004 @ 21:33:00 #147
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24305883
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:22 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Dutch was jouw BMI? * De schok nog niet teboven is*
Geen idee, ik durf niet.
pi_24305931
Hoe lang ben je Dutch?
Hyves!
pi_24305940
Enne hoeveel weeg je
Hyves!
pi_24306282
mijn BMI is 26,3
pi_24306397
mijn BMI is 20,5 nog net geen ondergewicht volgens dat ding, dus kilo's deze kant op sturen aub sluit me stiekem bij luckepuck aan

Thanks Dutchie, ik moet gewoon mijn bekkie opentrekken idd, maar das best moeilijk.
Ladybos ik kijk 17 janurai aan en dan kan ik even vragen hoe het pijnteam het in nieuwegein doet, als het me echt boven mijn hoofdje schiet dan geef ik wel een gil en dan kan ik kijken of hun mij kunnen helpen oke?
pi_24306932
Mijn bmi is 24,1 maar heb wel een verhoogd co-morbiditeitsrisico ofzow voor ik zwanger werd was mn bmi 21,5 of zoiets, dat die paar kilo zoveel verschil kunnen maken zeg, weeg nu nog maar 7 kilo zwaarder dan toen ik zwanger werd. Vind de omvang van mn buik reuze meevallen trouwens, vind mezelf zelfs bijna mager vergeleken die buik die ik 9 maanden heb gedragen en pas zelfs al bijna weer een paar normale broeken
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_24307024
Dat heb ik dus ok dat ik me heel mager voel na die dikke buik van 5 maanden geleden. Zag net nog een dikke buik foto van mezelf, dat was ff schrikken
  donderdag 30 december 2004 @ 22:17:55 #154
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24307042
Hier 23,3.. oftewel hartstikke netjes (hoewel ik 't flauwe vermoeden heb dat ik iets lichter ben dan ik heb ingevuld.... heb al tijden niet meer op de weegschaal gestaan, maar Swets klaagt over m'n uitsteeksels (heupbotten)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_24307079
komt me bekend voor Rick klaagt ook al Ik ben denk ik ook lichter dan ik ingevuld heb, heb geen weegschaal en de laatste keer dat ik erop gestaan heb is 3 maanden geleden.
  vrijdag 31 december 2004 @ 00:10:56 #156
1087 Merisse
broddeltante
pi_24309184
Oeps ik heb wel wat losgemaakt, sorry Loena. Het lijkt me heel moeilijk om na een zwangerschap weer op je oude gewicht te komen. Sterkte meiden en rustig aan met de oliebollen
na de miskramen had ik er 10 kilo bijgevroten maar die zijn er nu bijna af, heb weer bijna bmi 25

Hoe is het eigenlijk met onze Fluf en met Danyel? voor jullie
  vrijdag 31 december 2004 @ 00:11:08 #157
1087 Merisse
broddeltante
pi_24309187
dubbel...
  vrijdag 31 december 2004 @ 00:33:35 #158
61800 Rottdog
pi_24309549
Mijn BMI had in elk geval absoluut geen goed nieuws slechter is er geloof ik niet ga ook maar niet weer kijken
pi_24309738
ik maak me er niet druk om, als ik zie wat ik nu weeral heb weggeten in korte tijd en toch blijf ik nog afvallen lang leve de borstvoeding hier.... wil alleen niet weten hoe snel ik weer aankom als ik eenmaal stop met de bv
pi_24313750
Ik ben nu lichter dan voor mijn zwangerschap (BMI 19.4)... Maar had er nog niet aan gedacht dat dat er misschien weer aankomt als ik stop met bv.
'k Vind wel dat je erg snel met je buik in een risicogebied zit zeg.. Zoveel is een omtrek van 80cm toch niet?

Leuk kapsel Luckepuck. Heb jij eigenlijk geen ondergewicht met BMI 18?

Hoe gaat' t nu M@x? En Phluphy?

Anitra
  vrijdag 31 december 2004 @ 09:31:40 #161
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24313987
Ff lekker - op het moment, twee jaar geleden om deze tijd, gilde ik de buurt bij elkaar
Hyves!
pi_24314023
Gefeliciteerd
Ik zie geen datum in het Baby/Dreumes-topic.. het ging toch over de geboorte van je zoontje??
  vrijdag 31 december 2004 @ 10:06:17 #163
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24314298
Ewen is twee geworden en staat idd niet in het dreumes/kleuterlijstje, ik post daar ook haast nooit.
Hyves!
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 10:13:22 #164
81992 Githa
pi_24314392
ewen Gefeliciteerd met je tweede verjaardag

Loena en five gefeliciteerd met zoonlief
  vrijdag 31 december 2004 @ 10:37:40 #165
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_24314811
Loena gefelicteerd met je zoon!
En verder wil ik iedereeen hier een prettig jaarwisseling wensen en een fantastisch 2005. Zeker voor sommigen hoop ik dat alles beter wordt. Maar 2004 is in ieder geval het jaar geweest waar in we allemaal ons kindje hebben gekregen. Vind het wel heel bijzonder.

Stella gaat vandaag haar eerste reis maken. We gaan naar mijn schoonouders en dat is toch zeker twee uur rijden. Spannend dus.

Tot in het nieuwe jaar!
  vrijdag 31 december 2004 @ 10:41:39 #166
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24314894
Loenaaaaaaaaa en Fiveeeeeeeeeeeee gefeliciteerd met Ewen

en AnnieBaby ook jij een fijne jaarwisseling toegewesnt, ik hoop dat de reis goe dgaat met Stella, en tot volgend jaar (en ik geloof niet dat beeb zin heeft om er vandaag uit te komen, du ik hou 2005 wel aan als beebjaar als je het niet erg vind ) owja dis dan ook topic "nieuwe moeders" en dat ben ik nog niet sst ben al weg
pi_24315376
nee je bent vast aan het oefenen martineke is helemaal niks mis mee Goede voorbereiding is het halve werk

Loeba gefeliciteerd met Ewen geef hem maar een dikke kus van ons
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 11:28:10 #168
43556 miss_dynastie
pi_24315968
quote:
Op donderdag 30 december 2004 22:14 schreef texelonia het volgende:
Mijn bmi is 24,1 maar heb wel een verhoogd co-morbiditeitsrisico ofzow voor ik zwanger werd was mn bmi 21,5 of zoiets, dat die paar kilo zoveel verschil kunnen maken zeg, weeg nu nog maar 7 kilo zwaarder dan toen ik zwanger werd. Vind de omvang van mn buik reuze meevallen trouwens, vind mezelf zelfs bijna mager vergeleken die buik die ik 9 maanden heb gedragen en pas zelfs al bijna weer een paar normale broeken
Jo joh, maar dat comorbiditeit heeft toch met je buikomtrek te maken? Lijkt me logisch dat het niet gelijk na een paar weken al teruggerekt is
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:34:06 #169
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_24316137
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:28 schreef miss_dynastie het volgende:
Jo joh, maar dat comorbiditeit heeft toch met je buikomtrek te maken? Lijkt me logisch dat het niet gelijk na een paar weken al teruggerekt is
Jah op zich wel, alleen heb ik alleen lengte en gewicht ingevuld, en geslacht en aan de hand daarvan gingen zij berekenen hoe groot m'n buikomtrek dan was. Sowieso raar trouwens, want als ik een paar kilo aan kom, wie zegt dat dat op mijn buik is gaan zitten en niet op mijn kont?

Loena gefeliciteerd!!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:56:56 #170
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24316730
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:03 schreef Anitra het volgende:
nee je bent vast aan het oefenen martineke is helemaal niks mis mee Goede voorbereiding is het halve werk
zo kan ik het ook zien ja
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:57:45 #171
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24316755
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 00:10 schreef Merisse het volgende:
Oeps ik heb wel wat losgemaakt, sorry Loena. Het lijkt me heel moeilijk om na een zwangerschap weer op je oude gewicht te komen. Sterkte meiden en rustig aan met de oliebollen
na de miskramen had ik er 10 kilo bijgevroten maar die zijn er nu bijna af, heb weer bijna bmi 25

Hoe is het eigenlijk met onze Fluf en met Danyel? voor jullie
HIHIHI, geeft niets hoor Merisse, zat maar te geinen
Hyves!
pi_24317222
Ewen! gefeliciteerd!!!
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 08:48 schreef poemojn het volgende:
ILeuk kapsel Luckepuck. Heb jij eigenlijk geen ondergewicht met BMI 18?

Anitra
Yep en daar ben ik totaal niet blij mee..

Voor ik zwanger werd van Suus was ik ook al te licht, hoopte ook dat er wat bleef hangen aan kilo´s her en der, maar mooi niet, ben nu zelfs lichter dan dat ik daarvoor was... probleem is alleen dat er totaal niks aan komt.. eet me letterlijk een weg door de koelkast heen... maar mooi niet...
pi_24319094
Loena, gefeliciteerd

Ik wil mijn BMI nog even niet weten
Wel afgevallen want ik heb vannacht overgegeven. Goh, wat was ik beroerd zeg. Nu alleen nog maar verkouden en slapjes. Scheelde bijna 2 kilo op de weegschaal haha. Maar dat zal er wel weer snel bijzitten.

Phluphy, hoe is het met jullie?
pi_24319249
Ewen Gefeliciteerd hoor met je Mama die je 2 jr geleden kreeg wees er maar trots op

Snoopy beterschap nog maar dan
pi_24319398
Mijn BMI is ruim 30 Maar het is wel voor twee personen natuurlijk dus eigenlijk 15 p.p. Toch ?
  vrijdag 31 december 2004 @ 14:00:47 #176
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24319528
Mijn BMI is 24,5 maar dat ding zegt dat ik een te grote vetopslag rond de buik heb en ene blablafactor ernstig verhoogd is...waar slaat dat op? hoe kan zo'n ding mijn buikomtrek berekenen? hij werd op 110 cm gezet!
Rare zaken ...maar volgens dat ding heb ik dus een gezond gewicht. Ik ben ook erg afgevallen, ben nu tien kilo minder zwaar dan vóór m'n zwangerschap. Durf hier bijna niet meer te posten....

Even een vraagje: ik heb vaak nog pijn in de buurt van (of in) mijn baarmoeder. Dat voel ik vooral met lopen. Zou ik te zwaar getild hebben? ik ben weleens eigenwijs...heeft iemand anders dat ook ooit gehad? Zou ik naar de huisarts moeten ervoor?
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 14:01:50 #177
81992 Githa
pi_24319545
volgens mij telt dat niet eens meer als je zwanger bent ladybos
* Githa durft der bmi niet eens meer uit te rekenen
pi_24319664
Dat wordt een zware bevalling, Ladybos

Suzanna, je kunt ook de assistente van de huisarts bellen en 't navragen.
  vrijdag 31 december 2004 @ 14:11:44 #179
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24319740
Dat is wel een idee, poemojn...thnx.
pi_24319757
Deze moeder is in 1 klap compleet grijs geworden!!

Staat die kwakbol onverwachts bovenop mijn wandkast!!!!!!!!!
Is ze er via haar kinderstoel bovenop geklommen!!!!!!!!
pi_24321488
Oeh dat is ff heftig schrikken Luckepuck.
Suus toch denk om je moeders hart en haren
pi_24322055
Luckepuck, geen idee of het werkt, maar je hebt allemaal Weightgain middeltjes zag ik net op Google, misschien kun je er wat mee? Als je er een probleem mee hebt tenminste.

Suus, leuk he, klimmen? Nog een paar jaar dan kun je in bomen klimmen, en als je nog wat groter bent ga je bergklimmen. Succes
pi_24323810
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:15 schreef Luckepuk het volgende:
Voor ik zwanger werd van Suus was ik ook al te licht, hoopte ook dat er wat bleef hangen aan kilo´s her en der, maar mooi niet, ben nu zelfs lichter dan dat ik daarvoor was... probleem is alleen dat er totaal niks aan komt.. eet me letterlijk een weg door de koelkast heen... maar mooi niet...
Kan dat kwaad dan ??
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  vrijdag 31 december 2004 @ 21:40:26 #184
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24328420
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 14:01 schreef Githa het volgende:
* Githa durft der bmi niet eens meer uit te rekenen
whehe ik ook nie hoor
pi_24329388
Mag ik heel even de trotse mama uit hangen? Ja? Echt waar?
Djulian zegt ham als de lepel er aan komt En het is geen toeval want hij deed het meerdere keren achter elkaar wat moet dat worden als zijn eerste woordje ham is dat word een lekker vreetertje dan
pi_24329472
Djulian, wat goed
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  vrijdag 31 december 2004 @ 23:13:28 #187
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24329612
Djulian goed hoor
pi_24330204
Djulian, wat goed

Gelukkig 2005 allemaal
pi_24330579
Haha die Djulian, hamhamhamham !!
pi_24331244
Djulian jij borgoundier wat goed
  zaterdag 1 januari 2005 @ 08:43:02 #191
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24333876
Ik heb een absoluut dieptepunt bereikt. Danyel is dus wéér in het ziekenhuis
Het ging absoluut niet gisteren en we raakten zo giga-gefrustreerd, we trokken het niet meer. We hadden er weer zo'n zin in, Danyel thuis ! En dan gaat het meteen zo enorm mis, hij stikte zowat in het slijm bij het spugen, moest het zowat uit zijn keeltje trekken.
Jeroen en ik reageerden hier beide heel heftig op, bijna agressief, heel eng. Toen realiseerden we ons dat we er gewoon doorheen zitten. Vanaf Danyel's geboorte alleen maar tegenslagen, keer op keer, af en toe een stapje vooruit en dan weer vele passen achteruit voor ons gevoel. We willen zo graag een situatie die haalbaar is voor ons, dat het te doen is om hem thuis te verzorgen.

We voelden ons gisteren echt watjes, losers, slappelingen. Gelukkig heeft de kinderarts dit enigszins weten te relativeren. "Kindjes-zoals-Danyel" reageren nu eenmaal erg heftig op alles, bijna alles uit zich in problemen rondom de voeding, waardoor de verzorging erg zwaar wordt. Dit klopt ook, gisteren kostte elke voeding ons 2 uur. Dat is niet vol te houden, zeker niet voor mij alleen nu Jeroen weer full time werkt.

Wij hebben de jaarwisseling dus doorgebracht in het ziekenhuis, met een (eindelijk slapende) Danyel op schoot. De tranen stroomden over mijn wangen toen we daar zo zaten op Danyel's donkere kamertje, uitkijkend over de stad en het vuurwerk. Ik was verdrietig en wanhopig. Dat gevoel gaat maar niet weg, wanneer zal het dan eens goed gaan? Ik mis 'm zo
... ♥ ik mis je ♥
pi_24334029
Jeetjuh Fluf.... de tranen lopen over mijn wangen bij het lezen van je verhaal, de machteloosheid en eenzaamheid is zo uit je "oudejaarsnachtverslag" te lezen....

Ik wou dat ik alle ellende weg kon toveren en jullie 3tjes voor altijd blij en gelukkig kon maken... Ik kan het alleen niet.... Kan je alleen een dikke knuffel geven vanaf deze kant van de monitor...

pi_24334120
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 17:29 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Kan dat kwaad dan ??
Op zich nu niet, er moet niet meer af gaan qua kilo´s want dan kan het wel kwaad. Ik zit nu net op de grens van normaal/ondergewicht maar als het lager wordt kan zowiezo mijn hormoonhuishouding verstoord raken, mijn lichaam kan vage klachten vertonen (evenwichtstoornissen) en je lichaamstemperatuur kan ernstig gaan schommelen. Mijn moeder weegt dus maar 38 kilo bij een lengte van 1,65 en is dus wel veeeel te mager, maar zij is dan ook ernstig ziek. Zij heeft het dus ook altijd koud en ook altijd een ondertemp.
pi_24334158
Phluphy, jullie zijn geen watjes of losers! Never! Het zit jullie verdorie gewoon nooit eens mee. Elke keer als het de goede kant op lijkt te gaan worden jullie weer keihard teruggezet . Jullie hebben nooit de tijd voor jullie zelf gehad om dingen te verwerken. En ik snap dat dat bijna niet mogelijk is als je met je kindje bezig bent. Maar toch is het nodig. Phluphje en Jeroen, heeeeel veel sterkte en ik hoop echt dat 2005 beter gaat worden voor jullie.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 10:55:50 #195
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24334181
Lieve Fluf, wat een vreselijk rampscenario weer. Ook ik vraag me steeds af: wanneer vergaat het die lieve Fluf, Jeroen en Danyel nou 'ns góed? Wanneer?
Ik ben heel verdrietig voor jullie. Ik wil iets doen! Maar zo machteloos als jullie zijn om Danyel te helpen soms, zo voel ik me om jullie een hart onder de riem te steken. Kon ik maar iets bijdragen aan verbeterstapjes. Vanaf nu omhoog, naar beter, naar samen, naar genieten? Ik hoop het zo!

zaterdag 1 januari 2005 @ 11:04:48 #196
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24334230
hele dikke knuf van mij for phluphy jeroen en danyel
  zaterdag 1 januari 2005 @ 11:15:50 #197
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24334309
Weet ff niets meer te zeggen...
Hyves!
pi_24334327
O, lieve fluf ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen
Alleen dat jullie absoluut niet aan jullie zelf moeten twijfelen! Natuurlijk zijn jullie geen watjes of losers De situatie waar jullie in zitten is 1 grote nachtmerrie en het zit de laatste tijd gewoon nooit eens mee volgens mij. Het zou juist onmenselijk zijn als jullie daar niet heftig op zouden reageren hoor! Dan zou je je pas echt zorgen moeten maken...

Ik kan helaas weer niks anders doen dan je sterkte te wensen en een kaarsje branden. Hopelijk komt er binnenkort voor jullie ook eens echt licht in de duisternis.
  † In Memoriam † zaterdag 1 januari 2005 @ 11:28:13 #199
81992 Githa
pi_24334403
ooohw phluphy ik heb wederom geen woorden Ik kan niet eens beginnen met me voor te stellen hoe dat moet zijn maar het raakt me enorm....Ik heb zoveel respect voor jou, Jeroen en ook danyel...hoe jullie als gezinnetje steeds weer opkrabbelen na zo hard onderuit te zijn gegaan Ik wens voor jullie al het goeds in 2005
pi_24334416
Heel veel sterkte Phluphu, Jeroen en Danyel!!!
Fake it till you make it...
  zaterdag 1 januari 2005 @ 11:30:51 #201
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_24334423
Ik zit net met een knoop in mijn maag het berichtje van Phluphy te lezen. Woorden schieten me weer te kort.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 11:34:33 #202
103793 kozakken
Living the life
pi_24334447
och lieve fluf, jeroen en danyel......
meer weet ik ook niet te zeggen.
we denken aan jullie. (heb je wel niets aan, maar meer kan ik helaas ook niet voor je doen)
sterke.
Dat 2005 eindelijk geluk en gezondheid mag brengen...
pi_24335489
Lieve Phluphy en Jeroen,
Wat kl*te zeg. Ik heb geen woorden die de situatie beter kunnen maken, geen woorden die je kunnen helpen, geen woorden die een wonder kunnen verrichten.
Het enige wat ik kan doen is bidden, bidden dat het eens een keer met sprongen vooruitgaat, bidden dat jullie je rust hervinden, bidden dat de gebeurtenissen goed verwerkt kunnen worden, bidden dat het geluk bij jullie een aanbelt, bidden dat 2005 jullie jaar word!
Een hele dikke knuffel voor jullie
pi_24335716

Lieve Fluf en Jeroen..ik weet gewoon niks te zeggen. Wat ongelofelijk k*t. Ik denk aan jullie, zoals ik eigenlijk elke dag doe, ik steek een kaarsje voor jullie aan, ik hoop met jullie mee. Ik heb bewondering voor jullie. Want jullie zijn allesbehalve slappelingen! Lieverds..een dikke voor jullie drietjes...
  zaterdag 1 januari 2005 @ 14:06:54 #205
24188 Belana
kloon van belana
pi_24336415
Och lieve Phluphy en jeroen
Wat een wanhopig gevoel zo op oudejaarsavond, vreselijk. Ik kan alleen maar hopen dat het nieuwe jaar beter nieuws geeft.
stormy waters...
sailin'
  Licht Ontvlambaar zaterdag 1 januari 2005 @ 14:21:08 #206
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_24336666
Lieve, lieve Phluphy en Jeroen,

Een dikke brok in mijn keel en tranen die branden in mijn ogen. Steeds weer besef ik hoe gelukkig ik ben met mijn kleine meisje. En hoe relatief mijn 'probleempjes' zijn.

Morgen om half een wordt Isa gedoopt. En ik zal ervoor zorgen dat de gedachten van iedereen die erbij is, uitgaan naar Danyel. Ik hoop dat het een sprankje geluk brengt in jullie hart. Ik gun het jullie zo!!!

Knuffel
Sjeen, To_Davy en Isa
en een heleboel familie, die niet Fok!t, maar wel op de hoogte is en steeds informeert hoe het gaat.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_24337659
Phluphy, Jeroen en Danyel, heel veel sterkte... Wat erg dat Danyel nu weer naar het ziekenhuis moest en dat 't weer anders gaat dan gehoopt..
pi_24337798
oh nee phluph... wat moeilijk allemaal. heel veel sterkte weer... hopelijk kan Danyel binnenkort weer wat langer en rustiger bij jullie thuis zijn. het is jullie zo gegund.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 16:48:12 #209
3142 m@x
pi_24339079
Lieve fluf, Jeroen en Danyel,

Ik kan gewoon niet verwoorden hoe vreselijk ik het voor jullie vind. Vol bewondering lees ik elke keer weer dat jullie je door iedere tegenslag heenslaan. Ik ben ervan overtuigd dat jullie ook deze tegenslag teboven zullen komen. Net als Sjeen besef ik na dit soort berichten steeds weer dat mijn problemen niet zo erg zijn. Er brand hier weer een kaarsje voor jullie!

zaterdag 1 januari 2005 @ 17:17:23 #210
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_24339584
Lieve Phluphy en Jeroen,

Als er mensen zijn op wie de woorden slappeling en/of watje NIET van toepassing zijn, dan zijn jullie het wel.
Ik neem mijn petje af... voor jullie geduld, (wils)kracht, moed en doorzettingsvermogen.
Een willekeurig ander had het bijltje er misschien allang bij neergegooid.

Uit de grond van mijn hart wens ik jullie alle goeds toe voor 2005, bovenal in goede gezondheid, uiteraard voor Danyel in het bijzonder. Heb vertrouwen in elkaar en in je ventje, want het is een vechter!

Danyel
Esther
Jeroen

LW
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wél gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt...
  zaterdag 1 januari 2005 @ 17:17:31 #211
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_24339588
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 08:43 schreef phluphy het volgende:
Ik heb een absoluut dieptepunt bereikt. Danyel is dus wéér in het ziekenhuis
Het ging absoluut niet gisteren en we raakten zo giga-gefrustreerd, we trokken het niet meer. We hadden er weer zo'n zin in, Danyel thuis ! En dan gaat het meteen zo enorm mis, hij stikte zowat in het slijm bij het spugen, moest het zowat uit zijn keeltje trekken.
Jeroen en ik reageerden hier beide heel heftig op, bijna agressief, heel eng. Toen realiseerden we ons dat we er gewoon doorheen zitten. Vanaf Danyel's geboorte alleen maar tegenslagen, keer op keer, af en toe een stapje vooruit en dan weer vele passen achteruit voor ons gevoel. We willen zo graag een situatie die haalbaar is voor ons, dat het te doen is om hem thuis te verzorgen.

We voelden ons gisteren echt watjes, losers, slappelingen. Gelukkig heeft de kinderarts dit enigszins weten te relativeren. "Kindjes-zoals-Danyel" reageren nu eenmaal erg heftig op alles, bijna alles uit zich in problemen rondom de voeding, waardoor de verzorging erg zwaar wordt. Dit klopt ook, gisteren kostte elke voeding ons 2 uur. Dat is niet vol te houden, zeker niet voor mij alleen nu Jeroen weer full time werkt.

Wij hebben de jaarwisseling dus doorgebracht in het ziekenhuis, met een (eindelijk slapende) Danyel op schoot. De tranen stroomden over mijn wangen toen we daar zo zaten op Danyel's donkere kamertje, uitkijkend over de stad en het vuurwerk. Ik was verdrietig en wanhopig. Dat gevoel gaat maar niet weg, wanneer zal het dan eens goed gaan? Ik mis 'm zo

Godv... * Deze regel wordt u aangeboden door Censuur BV . . . !!!
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_24340529
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 08:48 schreef poemojn het volgende:
Ik ben nu lichter dan voor mijn zwangerschap (BMI 19.4)... Maar had er nog niet aan gedacht dat dat er misschien weer aankomt als ik stop met bv.
Misschien vinden sommigen onder jullie het nog fijn om te weten dat ook met een normaal-tot-laag gewicht je nog gevraagd wordt of je alweer zwanger bent nee, ik ben niet dik, en ik vind mijn buik bikini-proof . Ik ben vast niet de enige aan wie dat gevraagd is/wordt.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 18:36:26 #213
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_24341043
Pluphy, al mijn beste wensen voor dit nieuwe jaar gaan richting jullie
En hopelijk wordt 2005 een jaar van alleen maar stapjes vooruit en geen enkel stapje terug.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 18:39:23 #214
24188 Belana
kloon van belana
pi_24341100
Ik vind mezelf niet tezwaar, ik weeg nu 72 kilo (3/4 meer als voor ik zwanger was) ik heb maatje 40/42 en eigenlijk is het prachtig (BMI 22/23 ofzo) wel te veel vet rond mijn buik en mij is ook regelmatig gevraagd of ik weer zwanger ben ja
Ach, ik denk altijd maar: ik ben 33, geen 18 en ik heb een kind op de wereld gezet en ik ben nou eenmaal geen sporter, dus het zal wel. Ik zou best wat slanker willen zijn, maar aan de andere kant heb ik er niet genoeg voor over. Ik maak me er maar niet druk meer om iig.
stormy waters...
sailin'
pi_24341233
Ik heb net m'n laatste zwangerschapstest ertegenaan gegooid om te bewijzen dat ik niet zwanger ben, krijg ik dit als uitslag. Ach, het zal wel, ik ben gewoon niet zwanger. Klaar.
Ik heb niet eens te veel vet bij mijn buik, alleen zijn mijn buikspieren nog wat slapper dan eerst maar dat lijkt me normaal.. pas als dat over 3 maanden nog zo is ga ik misschien eens nadenken over sporten ofzo, als ik er dan last van heb tenminste.

/edit
Gewoon niet zwanger idd..
Ik had blijkbaar 2 soorten testen gekocht toen, eentje met een plus/min en eentje die alleen een streepje geeft als je zwanger bent en anders het venster leeg laat. Van die laatste heb ik er 1 gebruikt maar de gebruiksaanwijzing van de eerste soort zat erbij dus ik dacht dat de test kapot was.. Is-ie dus niet, ik had de verkeerde gebruiksaanwijzing.

[ Bericht 33% gewijzigd door poemojn op 01-01-2005 22:19:10 ]
  zaterdag 1 januari 2005 @ 18:57:09 #216
24188 Belana
kloon van belana
pi_24341416
Hier ook slappe buikspieren hoor en het is gerust beter geworden nu nar bijna een jaar. Uiteindelijk ben ik op die 3 kilo na alle kilo's weer kwijt geraakt
Niet druk maken hoor poemojn, niks van aan trekken!
stormy waters...
sailin'
pi_24341444
Probeer ik ook niet te doen, maar vannacht had ik natuurlijk gedroomd dat ik zwanger was, en dat de baby in kwestie ernstig emotioneel verwaarloosd was omdat ik nooit aan 'm denk.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 19:06:51 #218
24188 Belana
kloon van belana
pi_24341589
hahahaha
as if!!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 1 januari 2005 @ 19:11:48 #219
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_24341673
Lieve mensen, het zal wel heel stom zijn dat ik dit soort vakjargon niet ken, maar wat is in godsnaam BMI?
pi_24341704
quote:
Op woensdag 29 december 2004 23:36 schreef Merisse het volgende:

Volg Merisse's link maar Renzell.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 20:59:01 #221
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24343537
lieve fluf jeroen en danyel..
zit hier met tranen in mijn ogen.
ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen alleen dat ik het gewwon heel erg k*t vind.
daarom wens ik jullie voor 2005 heel erg veel sterkte en kracht toe
pi_24343711
Ik weet ook niet wat ik zeggen kan.
Een dikke voor jullie drietjes.
pi_24343954
Fluffie Jeroen,

Ik weet niets te zeggen kan ook niets zeggen, want ik zit niet in een zelfde soort situatie, ook ik zou willen dat ik jullie pijn verdriet en machteloosheid over kon nemen of het bij jullie weg te halen, maar dat kan ik niet
Het enige wat ik kan doen is voor jullie hopen/bidden aan jullie denken en dat doe ik dan ook.
Ik heb enorm veel respect voor jullie telkens als ik jullie verhalen lees, zie ik jullie kracht jullie moed die zo intens aanwezig is.
De verhalen doen vaak mij laten huilen en mij stil te laten staan aan wat ik heb, en dat wat er is heel bijzonder is.
Jullie zijn top mensen die steeds keer op keer weer laten zien hoeveel moed en kracht een mens heeft.
Het is oneerlijk telkens na 3 stappen vooruit te gaan er ineens weer 6 terug achteruit gaan ik hoop zo dat 2005 een topjaar word en dat Danyel jullie versteld doet laten gaan een jaar waarin jullie intens van elkaar genieten
Esther en Jeroen jullie zijn een topteam en geweldige ouders voor Danyel !!!
Een enorme knuffel en een
barbara
pi_24346411
Jippie het is nieuwjaarsdag. Tussen nu en een 3 weken word ik tante. Donderdag is mijn schoonzus met spoed naar de gyn gestuurd, ze hoorde dat er iets niet goed klonk bij het hartje. In het ziekenhuis is het bevestigd, er is idd iets mis met het hartje van de kleine. Na zoveel leed ook dat nog Ik ga heel hard duimen dat het goed komt, maar dit doet je moeder hart heel veel pijn........

wrom kunnen er bij ons in de familie gewoon geen gezonde kinderen geboren worden , Blegh word er een beetje boos van. Met Djen is er behoorlijk wat met haar gezondheid, Djulian gaat ook niet lekker zoals jullie weten en nu de kleine van mijn broertje ook nog.
  zondag 2 januari 2005 @ 10:51:57 #225
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24351562
Fluf, hoe is het nu met jou en Jeroen?
pi_24351585
Fluph wat vreslijk dit!
Jullie worden ook wel een partij heen en weer geslingerd met al jullie emoties zeg!
Heel heel heel veel sterkte weer
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 2 januari 2005 @ 12:43:27 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24353160
Lieve Phluph en Jeroen... ik lees het nu pas... wat ongelofelijk k*t...
En natuurlijk hoort het erbij, bij 'kindjes als Danyel', maar dat neemt niet weg dat ik me zo goed kan voorstellen dat je het gevoel hebt dat je faalt...
En dan kunnen er nog 100 mensen zeggen dat dat niet zo is, en dat jullie het prima doen, maar ondertussen... Dat gevoel he...

Lieverds... heel, heel veel sterkte en ik hoop idd dat er heel snel weer een fiks aantal stappen vooruit zijn, die niet meer stuk te maken zijn door die paar stapjes achteruit en dat Danyel snel weer met jullie mee kan.

Kus
  FOK!fossiel zondag 2 januari 2005 @ 13:38:26 #228
2628 Karin
pi_24354112
Lieve Phluph wat erg
Hele dikke knuffel
  zondag 2 januari 2005 @ 14:53:07 #229
34891 melonovy
La Kutschie
pi_24354767
JEetje Fluf, wat vreselijk verdrietig, ik kan het niet droog houden hoor, vind het heel erg allemaal...
Ik wens je enorm veel sterkte en kracht toe, en ga weer een kaarsje aansteken voor jullie!
Het ga jullie goed!
Het voelt goed hè?
A je to!
  zondag 2 januari 2005 @ 21:08:09 #230
61800 Rottdog
pi_24360261
Even een snelle post van deze kant

Fluf en Jeroen sterkte

Zal voorlopig ook meer een lurkster worden dan een poster, ben vanmiddag door de rug gegaan en zit goed vast. Lig dus de komende dagen weer plat op bed met spierontspanners, ben gewaarschuwd maar heb weer is niet geluisterd naar mijn lichaam en zit daarom dus geblokkeerd.

Dus dames voorzichtig aan he
  † In Memoriam † zondag 2 januari 2005 @ 21:22:24 #231
43556 miss_dynastie
pi_24360486
Rottdog
Heel veel beterschap, en rustig aan he!
  † In Memoriam † zondag 2 januari 2005 @ 21:30:21 #232
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24360615
Fluffy en Jeroen, ik zit hier te huilen achter mijn laptop. Danyel is nog steeds in mijn gedachten en ik zal hem nog een pakketje warmte, kracht en liefde sturen en hopelijk is hij er snel weer bovenop en mag hij weer snel naar huis. Voor jullie een extra grote hoeveelheid sterkte en kracht om ook deze tegenslag weer te boven te komen.

Heel veel lieve jompels,
Slaapmeisje
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 januari 2005 @ 21:31:55 #233
13151 crew  Rewimo
pi_24360639
Lieve Fluf, ik lees het ook net pas, de tranen springen me in de ogen... Die machteloosheid lijkt me echt vreselijk, je wilt zoveel doen voor je mannetje en dan red je het niet om hem zelf te verzorgen. Jullie zijn zeker geen watjes of slappelingen, integendeel, ik vind het reuzesterk van jullie dat je niet tegen beter weten in doorgaat, maar hulp zoekt. Erkennen dat je hulp nodig hebt vergt veel moed!

Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat het komend jaar beter zal gaan met jullie alledrie. Dikke knuffel van ons!

Anitra, wat denken ze dat er aan de hand is met het kindje van je schoonzus? Heb je al wat meer gehoord? Klinkt eng hoor Veel sterkte voor jullie ook!

Rottdog, beterschap met je rug! Wees voorzichtig hoor, niet te snel weer aan de gang, je kunt er lang last van houden. Ook voor jou!
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 2 januari 2005 @ 21:37:17 #234
105938 Jompelmeisje
Als je me nodig hebt...
pi_24360718
Vanonder blad’ren, mos en aard
Plopt plots een roze sliertjesbal
En floep, ineens daar nog zo één
Wat is er dan-‘t geval?

Er klonk ver weg een noodsignaal
Dus kruipt vlug uit haar holletje
Een meisje nog besmeurd met zand
Twee staartjes op haar bolletje.

Het is het Jompelmeisje, heus!
Ze komt voor jou speciaal
Want jompels, die verdien je nu
Doe mee dus, allemaal!

Lieve Phluph, Jeroen, Danyel, Anitra en Rottdog, voor jullie allemaal een rijtje Jompelmeisjes om het geluk weer een beetje jullie kant op te sturen!

...jompel ik tevoorschijn!
  Licht Ontvlambaar zondag 2 januari 2005 @ 22:43:07 #235
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_24361213
Phluphy, vanmiddag hebben we bij de Sterre-der-Zee een weesgegroetje gebeden voor Danyel en jullie en een extra kaarsje aangestoken.

Knuffels
Sjeen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_24361223
Rottdog, beterschap Enig idee hoe lang 't gaat duren?

Anitra, is er al meer bekend over je as neefje/nichtje? Wat erg voor je familie..

Phluphy en Jeroen, hoe gaat het nu met jullie en Danyel?
pi_24361621
mooi sjeen!

rottdog, wat ellendig joh, heel veel beterschap!

anitra, he nee wat griezelig zo'n bericht. hopelijk valt het mee. hoe nauwkeurig kunnen ze zoiets al vaststellen voor de geboorte?
  zondag 2 januari 2005 @ 23:23:13 #238
1087 Merisse
broddeltante
pi_24362065
Lieve Fluf, vanmorgen had ik een heel bericht getypt maar ik heb het kennelijk niet gepost...
Nu dus maar deze spuit 11 reactie dat ik het zo intens verdrietig en oneerlijk vind wat jullie overkomt. En dat jullie zoveel oprechtheid en liefde uitstralen en voor Danyel doen wat menselijkerwijs mogelijk is.

Ik bid dat er snel wat lichtpuntjes en een positieve wending moge komen
  maandag 3 januari 2005 @ 08:41:41 #239
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24367226
Jompelmeisje

Jullie zijn trouwens allemaal geweldig lief . Het lijkt wel of jullie met zijn allen de leegte hier een beetje opvullen. Thanks
Met Danyel gaat het redelijk. Hij spuugt nog elke voeding, maar niet meer zoveel. Geen hele golven meer, maar wat mondjes. Helaas ook nog mondjes een tijdje ná de voeding, precies datgene waardoor ik steeds supergestressed was als ik hem in bedje legde, bang dat hij zou gaan stikken.

Ik pieker me suf over een oplossing. De kern van het probleem ben ik zelf, ik maak de verzorging van Danyel extra zwaar doordat ik tussendoor geen afstand kan nemen. Óf ik ben me al aan het voorbereiden op de volgende voedingsronde, óf ik zit naar de babyfoon te luisteren om in de gaten te houden dat hij niet gaat spugen in zijn bed. Op die manier ben ik dus de hele dag bezig en ben ik halverwege de middag al gesloopt. En dan duurt de dag nog lang. 's Nachts er ook een paar keer uit om te troosten, en om 05.30 gaat de wekker weer. Ik kan Jeroen de avondverzorging laten doen en zelf om 20.00 uur naar bed gaan, maar dan zie ik Jeroen dus amper, en dat vind ik ook afschuwelijk. En ontspannen slapen lukt me ook niet echt, met de wetenschap dat de nacht onderbroken zal zijn en dat het morgen weer hetzelfde zal zijn, en de dag erna, en de dag daarna, etc. etc.

Vanmiddag hebben we een gesprek met maatschappelijk werk. Ik ga een opname in De Glind voorstellen. Dit is een kinderhospice waar ik hele goeie dingen over heb gehoord. Ik zal dan zelf ook daar verblijven en hoef Danyel niet te missen zoals nu. Ik kan dan de verzorging zelf doen en aan de bel trekken als ik er doorheen zit. Het lijkt vele malen meer op een thuissituatie dan het ziekenhuis, zodat ik kan "oefenen" onder leiding van de verpleging daar. Het "oefenen" heeft niet zozeer te maken met de verzorging zelf, maar met het minder krampachtig omgaan met de hele situatie. Het kunnen loslaten en afstand nemen tussendoor. Jeroen zal ik niet zoveel zien want die moet werken en zal gewoon thuis slapen, maar ik hoop dat hij zo vaak mogelijk langs kan komen.
E.e.a. onder voorbehoud dat een RIO indicatie wordt afgegeven, maar die zal er komen, anders gaan er koppen rollen!
Ik heb me de afgelopen maanden gevoeld als een beer met een neusring. Ik moest maar sterk zijn, ik moest me maar vermannen, ik moest leren die afstand te nemen. Welnu, ik moet helemaal niks meer, ik ga nu eisen dat er knopen doorgehakt gaan worden zodat het gekwakkel eens afgelopen is.

Een heel verhaal, maar dat was even nodig om het duidelijk uit te leggen.

Sjeen Heel erg bedankt! Ik heb gisteren tijdens de doopdienst aan jullie gedacht
Gefeliciteerd overigens

Rottdog Van harte beterschap met je rug

Anitra Wat een schrik, over je neefje/nichtje. Hoe gaat het nu verder? Ik neem aan dat er een KS gedaan zal worden in een A.Z. ?
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 3 januari 2005 @ 09:37:38 #240
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24367578
Juist, Fluf! Eisen en zorgen dat het zoveel mogelijk gaat zoals het voor jullie goed voelt! Dat wat controleerbaar is, zou ik idd zoveel mogelijk naar jullie hand zetten. Je plan klinkt !
Ik duim dat het snel goedkomt!!!!

† In Memoriam † maandag 3 januari 2005 @ 09:53:13 #241
43556 miss_dynastie
pi_24367720
Goed zo fluf
Ik hoop dat het snel geregeld is!
Dikke
pi_24367835
Groot gelijk Fluf! Hoop voor je dat het lukt! Dikke
pi_24367887
Goed zo Phluphy!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 januari 2005 @ 10:10:06 #244
13151 crew  Rewimo
pi_24367924
Dat klinkt als een hele goede tussenoplossing, Phluph! Ik hoop dat het snel lukt om daar een plekje te krijgen met Danyel, en dat je er leert omgaan met al die stress rond de verzorging. Je bent echt een tijger!
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 3 januari 2005 @ 10:32:39 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24368217
Klinkt goed hoor Phluph!
Wat nou MOETEN... het is voor iedereen in een normale situatie al een omschakeling als er 'ineens' een babietje bij is, maar dat is bij jullie nog wel even 10 keer raarder, vreemder en 'erger'...
Je hebt heel lang keihard je best gedaan, maar het is niet niks en als er hulp te vinden is, dan moet die er idd ook maar eens komen!
pi_24368259
Goed zo Fluf Ik ga voor je duimen dat je die RIO indicatie krijgt en dat het e.e.a. snel in gang gezet kan worden

Hele dikke
pi_24368414
pfoeh fluf, een dappere beslissing. lijkt me lang niet gemakkelijk maar het klinkt wel als heel verstandig en beter vol te houden dan steeds dit geheen-en-weer en ondertussen zelf steeds weer uitgeput raken/blijven. succes ermee, hopelijk is zo'n opname binnenkort mogelijk.
  maandag 3 januari 2005 @ 10:51:30 #248
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24368500
fluf wat een goede beslissing zeg hopelijk is er snel een plaatsje vrij
pi_24368549
Phluph, wat goed van je meissie. Misschien wel een beetje een opluchting dat je dit besloten hebt?
Heel veel succes met het gesprek
pi_24368749
Fluf, ik hoop voor Danyel, je man en jou er snel betere tijden aankomen. Veel succes!
  maandag 3 januari 2005 @ 11:38:45 #251
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_24369195
Pluphy, wat een moedige besllissing en wat goed om toe te geven dat het niet meer gaat. Daar help je Danyel en jou alleen maar mee. Ik hoop echt dat het nu beter zal gaan, jullie hebben het verdiend.

He Stiekemurd, hoe gaat het met jou en de kleine?

Oud & nieuw met Stella en mijn schoonouders (en mijn vriendje) was lekker rustig, maar daar deed ik het ook voor. Wel heel apart om bijna borstvoedend het nieuwe jaar in te gaan. Terwijl de rest vuurwerk aan het afsteken was lag ik lekker met Stella op de bank. En ik weet zeker dat ze mij een grote glimlach gaf na afloop.

Moest wel wennen aan vooral mijn schoonmoeder die Stella heel vaak wilde vasthouden en veel aandacht gaf. Op zich wel logisch en ook wel lief, maar ik voelde met net een leeuwin die haar welp moest beschermen. Ik kon er niet zo heel goed tegen, moet ik zeggen.
Tja, dat zal ook wel gewoon wennen zijn.
  maandag 3 januari 2005 @ 11:52:26 #252
3142 m@x
pi_24369410
Heel herkenbaar Anniebaby. Ik heb ook zo'n schoonmoeder. Laatst griste ze Kai zowat van mijn schoot af ("en nu kom je lekker bij oma zitten" ). Ik kan daar heel slecht tegen. Ze krijgt hem heus wel op schoot maar moet gewoon op haar beurt wachten. Jammer genoeg heeft ze dat niet door. Het is aan de andere kant ook wel begrijpelijk. Ze woont ver weg en ziet Kai niet veel, maar ze zal zich toch aan ons aan moeten passen en als Kai bij mij op schoot zit omdat hij niet lekker is dan vind ik het geen goed idee om hem constant bij iedereen op schoot te zetten. Zeker niet als diegene vervolgens heel druk met hem gaat knuffelen en ik zie dat hij daar geen zin in heeft. Heb je het er al met je vriend/man over gehad? Als hij zich er ook aan irriteert is wellicht verstandig om je schoonmoeder er op aan te spreken.

Fluf, wat een dappere en verstandige beslissing! Tuurlijk wil je het beste voor Danyel maar je moet ook aan jezelf denken en in deze situatie is eisen zeker op z'n plaats! Heel veel sterkte
pi_24369639
Phlyupy ik hoop dat er nu idd wat betere tijden aankomen voor het hele gezin heel erg veel s6
  maandag 3 januari 2005 @ 13:03:07 #254
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_24370653
Max, weet je dat ze nog niet eens zo irritant is? Maar dat het meer aan mij ligt en dat mijn vriend hetzelfde heeft. Beetje bezitterig gevoel en ook het gevoel dat je haar wil beschermen tegen te veel onrust. En ik wil haar gewoon troosten als ze huilt en niet een ander. Nu woont zij ook ver, dus vind ik dat ik het een beetje moet toe staan en mezelf maar moet inhouden. Maar dit had ik gewoon niet verwacht. Net als veel dingen, zoals echt een verliefd gevoel bijna als ze me zo wakker aankijkt. En dat is dan weer heerlijk. Maar ook hoe moeilijk het is al ze huilt. Dan vind ik vreselijk.
Heeft jouw man het tegen zijn moeder gezegd?
pi_24370816
Annie gaat wel goed hoor. Ik heb alleen last van een soort van griep. Buikpijn, slap gevoel en mega dorst. Ben ook onwijs moe. Dus zo maar ff liggen.
Met Benthe ook alles goed. Alleen dat slapen he..... ze wil dus alleen bij mij in bed liggen. Zelfs als we een bedje maken tussen onze kussens in, weigert ze dat. Ik hoop echt dat het met 3 maanden over is en lekker in dur eigen bedje wil.

Met jullie ook alles goed? Op schoonmama na?
pi_24371107
Stiekemurd, hier staat een engelstalige folder van Unicef met richtlijnen voor hoe je veilig samen kunt slapen met je baby.

Goed hoor, dat bezitterige gevoel van jullie. Jullie zijn duidelijk gehecht aan jullie baby's.
pi_24371216
Phluhpy wat moedig van je! Echt voor jou lijkt het misschien niet zo, maar hulp vragen is heel moeilijk hoor. Jullie zijn ontzettend sterk
Ik hoop voor jullie dat Danyel (en daardoor jullie zelf ook) daar terecht kunnen!
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 3 januari 2005 @ 14:47:18 #258
103793 kozakken
Living the life
pi_24372375
Fluf, wat een briljant idee! zo kun je onder begeleiding ritme krijgen zonder dat het ziekenhuis er tussen zit. Ik hoop echt dat doorgaat.
Ik denk dat er heel veel waarheid zit in het gezegde dat je alleen maar echt van iemand anders kunt houden wanneer je ook van jezelf houdt. Maar ik denk dat er nog veel meer waarheid zit in: je kunt pas echt een ander helpen wanneer je jezelf laat helpen.
Kracht en zwakte zijn elkaars keerzijde. Door je eigen 'zwakte' onder ogen te zien ben je dus juist heel krachtig. Kracht is niet alleen maar doorgaan en moeten.
Kracht is juist weten wanneer het even mooi genoeg is geweest. Weten wanneer je even een extra steuntje nodig hebt.

Fluf en Jeroen, jullie zijn grote krachten. De kracht achter het leven van Danyel.
Maar daarnaast moeten oh nee, mogen!! jullie ook nog wat kracht overhouden voor je eigen ikkies hoor!

tot zover weer een warrig relaas van mij.
Een hele dikke zoen
  maandag 3 januari 2005 @ 14:53:17 #259
1087 Merisse
broddeltante
pi_24372476
Nou ik vond het wel hout snijden Kozakken! Mooi gezegd.
Fluf, je plan klinkt goed, hopelijk gaat het lukken.
pi_24373739
Poemojn dank je wel voor de url.
Gek genoeg heb ik wel al zo een slaaphouding
  maandag 3 januari 2005 @ 17:04:29 #261
3142 m@x
pi_24374661
quote:
Op maandag 3 januari 2005 13:03 schreef AnnieBaby het volgende:
Max, weet je dat ze nog niet eens zo irritant is? Maar dat het meer aan mij ligt en dat mijn vriend hetzelfde heeft. Beetje bezitterig gevoel en ook het gevoel dat je haar wil beschermen tegen te veel onrust. En ik wil haar gewoon troosten als ze huilt en niet een ander. Nu woont zij ook ver, dus vind ik dat ik het een beetje moet toe staan en mezelf maar moet inhouden. Maar dit had ik gewoon niet verwacht. Net als veel dingen, zoals echt een verliefd gevoel bijna als ze me zo wakker aankijkt. En dat is dan weer heerlijk. Maar ook hoe moeilijk het is al ze huilt. Dan vind ik vreselijk.
Heeft jouw man het tegen zijn moeder gezegd?
Wacht maar tot Stella naar je gaat lachen, dan wordt je alleen maar verliefder

Volgens mij hebben we dezelfde schoonmoeder . We hebben het niet tegen haar gezegd. Ze ziet Kai niet zo vaak dus we laten het maar zo. Alleen dat zomaar van schoot trekken gebeurd niet meer, dat is iets wat we absoluut niet willen en als ze het weer doet gaan we er wat van zeggen.
  maandag 3 januari 2005 @ 17:53:45 #262
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_24375499
Stiekemurd, hier gaat het harstikke goed. Kom zelf ook steeds meer op orde en Stella is een schatje. Ook best pittig hoor, want als ze honger heeft krijst ze echt. Maar tussendoor is ze heel erg lief. Ze drinkt nu ongeveer om de vier uur (borstvoeding) en 's nachts slaapt ze van 12 tot 4 uur en dan weer tot een uur of negen. We mogen zeker niet klagen!
Ze heeft alleen wat last van pukkeltjes op haar gezicht en daar maak ik me dan toch zorgen om. Maar morgen gaan we voor het eerst naar het consultatiebureau en dan kunnen ze er daar naar kijken.

Hihi, Max, dezelfde schoonmoeder. Dat zou wat zijn
pi_24375568
Annie die pukkeltjes krijgt ze waarschijnlijk van de borstvoeding.
pi_24376155
Waarschijnlijk zijn het gewoon hormoonpukkeltjes. daar heeft ze ook wle de leeftijd voor.
Wordt over 15 jaar nog erger.
quote:
Hormoonpukkeltjes: Ongeveer drie weken na de geboorte kunnen er rode pukkeltjes in het gezicht en nekje van je baby verschijnen. Dit als gevolg van de hormonen van de moeder, jouw hormonen, die nog in zijn bloed crculeren. De pukkeltjes kunnen tot een week of vijf toenemen, daarna verdwijnen ze vanzelf.
pi_24376219
Phluphy wat ontzettend moedig van je. En zoals Kozakken al zegt zo laat je juist je kracht zien. Ik hoop zo dat jullie tot rust komen zodat jullie echt kunnen gaan genieten van jullie mannetje.

Mijn schoonzus is nu in de 40ste week en ze laten haar nog even lopen. Ze zal onderbegeleiding een gewone bevalling mogen hebben, maar als ze maar iets zien dat het hartje het niet red word het een ks. Zelf heeft ze zoiets van snij me maar open en doe wat er gedaan moet worden. Maar helaas vinden ze in het ziekenhuis dat nog niet nodig. Wel heeft ze strenge controle nu. Ze gaat bevallen in het Ouderijn ziekenhuis in Utrecht en als alles meevalt kan het kindje daar blijven, maar is het dus goed mis dan zitten ze dichtbij het wilhelmina. Ze kunnen niet precies vertellen wat er aan de hand is. het enige wat echt duidelijk is, is dat er een extra slag zit in de hartslag. Het is dus echt afwachten tot de kleine geboren is. En het einge dat we kunnen doen is bidden dat het kindje het oveleeft en geholpen kan worden.....

Verder gaat het met mij niet echt okee. Die pijn lijkt alleen maar erger te worden en nu is Rick op advies van de huisarts ook thuis. Hij heeft ook last van een zenuw die klem zit en hij moet de 13e naar het ziekenhuis, de dag van de provocatie van Djulian. ik word al die bezoekjes naar het ziekenhuis zat, het zit me echt te hoog nu. Het enige wat wij willen is gezond zijn zodat we goed voor onze kinderen kunnen zorgen. Djen is momenteel bij mijn moeder en Djulian is wel thuis. Djulian eet trouwens een stuk meer nu hij die puf heeft. Hij heeft meer adem om te eten en is dus minder snel utgeput. Ook "praat"hij veel meer. Zijn kleurtje trekt redelijk bij. Dus dat is een positief punt...
pi_24376343
AnnieBaby, pukkeltjes horen er (helaas )bij. Morris heeft ze ook gehad

Anitra, dikke knuffel meid. Het zit ook niet echt mee hè? Wel fijn dat het met Djulian iets beter gaat
  maandag 3 januari 2005 @ 18:41:23 #267
3142 m@x
pi_24376417
Kai heeft ook zoveel last van pukkeltjes gehad (van ongeveer de derde tot de negende week). Het trekt vanzelf weer weg.

Wat vreselijk voor je broer en schoonzus om zo in de zenuwen te moeten zitten, Anitra. Hopelijk loopt het goed af.
Het zit jullie niet mee qua gezondheid zeg. Beterschap
  Jubileum moderator maandag 3 januari 2005 @ 20:38:16 #268
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24378185
Ik vind dat Kozakken dat prima verwoord heeft.

Sterkte Phluphy, ik denk dat kiezen voor iets wat bij jou gevoel past altijd een goede keus is.
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 januari 2005 @ 20:51:03 #269
13151 crew  Rewimo
pi_24378384
Anitra, balen zeg, dat jullie allemaal zo in de lappenmand zitten Ik hoop trouwens maar dat ze geen risico nemen met de kleine van je schoonzusje. Vind het maar eng, vooral omdat het om het hartje gaat...
pi_24379501
quote:
Op maandag 3 januari 2005 20:51 schreef Rewimo het volgende:
Anitra, balen zeg, dat jullie allemaal zo in de lappenmand zitten Ik hoop trouwens maar dat ze geen risico nemen met de kleine van je schoonzusje. Vind het maar eng, vooral omdat het om het hartje gaat...
Wij vinden het allemaal eng. Mijn schoonzus heeft ook geroepen: snij me dan open en haal het kind eruit! Maar ze doen het echt niet. Ze willen alles zo natuurlijk mogelijk laten verlopen en elke dag in de buik is goed ivm weerstand e.d.zeggen ze. Maar tussen nu en 20 januari word de baby iig geboren/gehaald.
pi_24381241
Lieve Anitra het zit jullie ook echt niet mee hè een hééééééél dikke en een stevige knuffel
  dinsdag 4 januari 2005 @ 08:48:27 #272
1087 Merisse
broddeltante
pi_24386620
Fluf, hoe is het gesprek gisteren gegaan?
ik denk aan jullie
  dinsdag 4 januari 2005 @ 08:52:48 #273
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24386640
Merisse

Anitra, ik word zo boos om je verhaal Ik zou het dus écht niet pikken. Kan ze niet naar een andere arts voor een second opinion of zo? Misschien dat die wél luistert naar de wens van de a.s. moeder

Kozakken je hebt het inderdaad mooi gezegd.
Mijn plan was dan misschien wel brilliant, men gaat er alleen niet in mee. De Glind gebruikt alleen bedjes voor kindjes-zoals-Danyel als er te weinig terminale patiëntjes zijn en er bedden over zijn.
"Leuk" om te horen: je wordt alleen geholpen als er lege bedden gevuld kunnen worden (lees: inkomsten gegenereerd kunnen worden).
Dat is dus al de tweede belofte die niet waargemaakt kan worden, nu ook al gebleken was dat het Medisch KDV voorlopig nog geen groep heeft voor baby's van Danyel's leeftijd.
Daarbij hoorden we ook nog eens dat ze hem van de afdeling af willen hebben omdat ze het zó druk hebben steeds nu het RS virus tierig weelt. Onder het motto van: we willen voorkomen dat hij besmet wordt, is nu het voorstel hem over te plaatsen naar het andere ziekenhuis in Apeldoorn. Maakt ons niet zo veel uit, is even ver, alleen jammer dat er dan weer allemaal nieuwe gezichten voor ons (en Danyel) zijn.
Ik was dus redelijk fel tegen de maatschappelijk werkster en wordt vervolgens bestempeld als "te negatief". Gut hoe zou dat nou komen?
Hoe dan ook, de nieuwe doelstelling is: zo spoedig mogelijk naar huis. Met voldoende hulp. Of ik het daar mee eens was?
Ja duh... en wat is dan "voldoende hulp" ? En krijg ik dan weer een 18-jarige schoolverlater aan de deur als gespecialiseerde gezinshulp, die op elke vraag antwoord: "dat moet ik even navragen"?
Ze (maatsch werkster) gaat er vandaag weer mee aan de slag. Ik ben benieuwd ....
Wordt vervolgd !!

Overigens Lady-wrb Je pakje werd gisteren thuis bezorgd, ze hadden het doorgestuurd vanuit het ziekenhuis. Wat een geweldige lieverd ben je toch . Dat had toch helemaal niet gehoeven? Heel erg bedankt, je bent een kanjer!
... ♥ ik mis je ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 januari 2005 @ 08:58:02 #274
13151 crew  Rewimo
pi_24386672
Hè jasses Phluph, dat is nou weer een tegenvaller Dat er geen plek is, okee, maar in feite laten ze je nu gewoon weer zwemmen dus. En hulp thuis moet dan inderdaad wel echt gespecialiseerde hulp zijn, iemand met ervaring met kindjes als Danyel. Heb je trouwens ook gezinszorg? Dus iemand die het huishouden voor je doet? Dat lijkt me in jullie geval ook geen overbodige luxe.

Ik hoop dat er ondanks deze tegenvaller toch een goede oplossing komt, zodat jullie een beetje tot rust kunnen komen met zijn drietjes
  † In Memoriam † dinsdag 4 januari 2005 @ 09:00:51 #275
43556 miss_dynastie
pi_24386696
Jeetje fluf, ik geloof dat ik nu een beetje boos begin te worden
Als er verdorie iemand niet negatief is (en is geweest), dan ben jij het wel! Maar ze moeten toch ook snappen dat er grenzen zijn aan wat iemand kan verdragen?
Ik ben in elk geval heel benieuwd naar wat ze onder voldoende hulp verstaat!
pi_24386801
Ik heb ook een woede in mij Phluphy. waarom kunnen ze jullie niet gewoon helpen zonder die valse beloftes? Al is het maar dat je 1 dag in de week helemaal voor jezelf hebt zodat je ff bij kan tanken. We hebben zo'n goeie gezodheidszorg in Nederland en daar moeten we blij mee zijn. Dus niet!!! Verdorie help toch eens de mensen die het nodig hebben. Ik ga heel hard duimen dat ze nu dan wel redelijke hulp geven.

Phluphy,Ik heb het gister nog even nagevraag aan mijn vriendin die voor arts studeerd hoe dat zit en waarom ze het kindje laten zitten. De bloedsomloop schijnt in de baarmoeder anders te zijn en dus is het "veiliger" voor de baby om in de buik te zitten. Daar zag ik wel wat logica van in, maar waarom vertellen de artsen dat mijn broertje en vriendin niet? Het blijft dus afwachten en bidden en duimen dat alles goed komt.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 09:16:01 #277
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24386802
Rewimo, we hebben momenteel een gezinsverzorgster waarvan eigenlijk ook verwacht werd dat ze me kon ondersteunen bij de verzorging van Danyel. Jammer genoeg heeft ze niet zoveel ervaring als gehoopt (weet ook niet met sonde om te gaan) en eerlijk gezegd heb ik iemand met meer "pit" nodig. Het is een lieverd, en ze strijkt geweldig, maar het is niet wat we nodig hebben.
Voor haar hebben we een indicatie van 10 uur per week. Dat zal wel gaan vervallen en vervangen worden door een nieuwe indicatie, meer uren én een andere verpleegster dus. Het huishoudelijk werk is het probleem niet, dat trek ik wel, en daarbij kan ik daarvoor voldoende hulp krijgen uit familie- en kennissenkring.

Miss-D, wat die grenzen betreft: men geeft toe dat ze zich hierin vergist hebben. In het begin oogden we nog zo sterk. Dit was ook zo, wisten wij veel wat er op ons af ging komen !
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 4 januari 2005 @ 09:17:25 #278
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24386819
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 09:15 schreef Anitra het volgende:
Het blijft dus afwachten en bidden en duimen dat alles goed komt.
Ik doe met je mee
... ♥ ik mis je ♥
pi_24386845
Thanks
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 januari 2005 @ 09:23:06 #280
13151 crew  Rewimo
pi_24386866
Phluphy, ik vind het nogal raar dat men van een gezinsverzorgster (die toch voornamelijk de huishouding draaiende moet houden) verwacht dat ze verstand heeft van sondes en andere medische zaken zoals die bij Danyel de kop opsteken. Daar verwacht je toch inderdaad een meer medisch onderlegd iemand voor.

Enne, ik bedoelde uiteraard niet dat je je huishouden niet zelf kunt doen, maar dat het je simpelweg meer tijd voor Danyel en voor jezelf geeft als iemand anders het voor je doet
  † In Memoriam † dinsdag 4 januari 2005 @ 09:29:21 #281
43556 miss_dynastie
pi_24386922
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 09:16 schreef phluphy het volgende:
Miss-D, wat die grenzen betreft: men geeft toe dat ze zich hierin vergist hebben. In het begin oogden we nog zo sterk. Dit was ook zo, wisten wij veel wat er op ons af ging komen !
Ja, dus daarom zou je toch juist van artsen (die toch eerder met deze riemen geroeid hebben) verwachten dat ze jullie (tegen jezelf) in bescherming nemen? Ik heb een beetje het idee dat ze gedacht hebben 'we zien wel hoever ze komen' of zoiets
pi_24387018
Jeetje Phluphy, wat een gedoe. Ik hoop dat jullie de goede hulp kunnen krijgen en dat jullie daar niet te lang op hoeven te wachten. Sterkte!
Fake it till you make it...
pi_24387049
Helaas is het zo dat je tegenwoordig erg vervelend moet worden om hulp te krijgen
Er zijn fouten gemaakt en nu worden jullie aan je lot overgelaten (daar komt het toch wel op neer vind ik). Sjongejonge zeg. Ik wordt er ook kwaad van maar daar heb jij dan weer niks aan Phluph Het is gewoon balen dat als je al zo kapot bent er gewoon te weinig gebeurt
Ik hoop dat jullie idd een lekker doortastend type over de vloer krijgen waar je wat aan hebt en die jullie verder kan helpen. Dikke kus
  dinsdag 4 januari 2005 @ 09:43:10 #284
1087 Merisse
broddeltante
pi_24387062
Je bent niet negatief, je bent assertief! Je wil nou eindelijk wel eens deskundige begeleiding. En terecht. Ongelofelijk dat ze je zolang laten aantobben en dat je zelf zo op je strepen moet gaan staan om dat te krijgen. Een gespecialiseerde gezinsverzorgster/wijkverpleegkundige lijkt me inderdaad een hele nuttige en logische stap. En dan voor een paar uur per dag en niet per week. Hopelijk kunnen ze dat snel regelen.

Vanaf welke leeftijd kan hij wel naar het medisch kinderdagverblijf Fluf?
pi_24390587
quote:
Op maandag 3 januari 2005 11:52 schreef m@x het volgende:
Heel herkenbaar Anniebaby. Ik heb ook zo'n schoonmoeder. Laatst griste ze Kai zowat van mijn schoot af ("en nu kom je lekker bij oma zitten" ).
Haai M@x !!!! Wat grappig toch weer hè. Ik kan me herrineren dat we ons hart vasthielden tijdens de zwangerschap over de schoonmoeders en hun reactie/houding ten opzichtte van de baby.
Ik moet eigenlijk dat topic ff terugzoeken

En wat gevreesd werd dat gebeurd nu hahaa.
Hier gaat het precies zoals bij jou..grrrrrrrrr
Kan inmiddels weer uren volzeveren hierover pfffffff !!!!!
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
pi_24390734
Tjonge Phluphy wat vervelend dat het allemaal zo moeizaam gaat.
Ik ben niet zo thuis in al die indicaties, maar is het niet mogelijk voor Danyel een PGB aan te vragen en daarmee zelf gezinshulp te zoeken (particulier)?
Sterkte weer..
pi_24390979
Pluphy sjonge het is idd niet leuk/fijn dat alles zo langzaam gaat en dat je er bijna om moet gaan smeken, het is toch van de zotte
ik hoop echt dat er snel wat gebeurd bij jullie
  dinsdag 4 januari 2005 @ 16:25:40 #288
61800 Rottdog
pi_24393837
Pluphy dikke hug en van hieruit

Met moi gaat het zo zo ben met spierverslappers wel iets mobiel maar het gaat nog niet je van het Meeste baal ik ervan dat ik Zoë niet even zo kan pakken, eerst vriendje vragen lastig hoor
Maar het komt allemaal wel goed en we liggen het wel uit
wat een zeikstukken op tv zeg zo overdag
  dinsdag 4 januari 2005 @ 16:26:44 #289
61800 Rottdog
pi_24393863
Voor de rest van alle mammies ook een dikke zwaar beroep af en toe
pi_24394573
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 16:25 schreef Rottdog het volgende:
Pluphy dikke hug en van hieruit

Met moi gaat het zo zo ben met spierverslappers wel iets mobiel maar het gaat nog niet je van het Meeste baal ik ervan dat ik Zoë niet even zo kan pakken, eerst vriendje vragen lastig hoor
Maar het komt allemaal wel goed en we liggen het wel uit
wat een zeikstukken op tv zeg zo overdag
Dit is niet platliggen Rottdog
Hopelijk gaat het snel beter, want vragen om dingen is echt erg.

Wij zijn net naar de winkel gelopen. 2 manke guppen op stap, was geen gezicht. Maar we hebben het kruidvat overvallen en vlees gehaald zodat ik morgen lekker semor djawa kan maken. Want 1 voordeel dat Rick thuis is is dat ik mijn medicijnen kan nemen en dus morgen weer eens lekker kan koken
pi_24394962
Rottdog, beterschap!
Een beetje lopen is niet slecht voor je rug hoor. Als je niet beweegt gaat het helemaal vastzitten heb ik altijd begrepen van de dokter
  dinsdag 4 januari 2005 @ 19:04:59 #292
3142 m@x
pi_24396860
Jeetje Fluf, wat een gedoe zeg. Onthoudt in ieder geval één ding goed. Je bent NIET negatief (en ook al zou je het zijn, dan is dat inmiddels je goed recht). Blijf voor jezelf opkomen! Hopelijk krijg je nu een beter geschikte gezinsverzorgster toegewezen die je een beetje uit de brand kan helpen. Heel veel sterkte

Ik wil foto's zien van die manke guppen Anitra!

Beterschap Rottdog!

Hey Miss-take . Hier zijn alle schoonmoeder-nachtmerries ook uitgekomen. Kan er ook inmiddels al uren over volzeveren moeten we misschien maar eens doen. Wil meneerm@x er niet te veel mee lastigvallen, het is tenslotte toch zijn moeder

Deze nieuwe moeder is sinds vandaag weer aan het werk en ik moet zeggen dat het best meeviel. Ik heb maar 95843708980 keer de neiging gehad om de opvang te bellen hoe het ging, maar ik heb het lekker niet gedaan
pi_24396988
Er staan wel 3 nieuwe foto's van Djulian in het fototopic
En hier valt mijn schoonmoeder juist heel erg mee. Die wacht echt tot Djulian aan gegeven word, alleen opa daar moet je voor oppassen Die is knap snel voor zijn leeftijd en helemaal verliefd op zijn kleinzoon. Dat is zo'n lief gezicht die 2 saampjes
Goed van je dat je de opvang niet gebeld heb. En jij nu ook al aan het werk, wat gaat de tijd toch snel.Nog 1 maand en 8 dagen dan is Djulian alweer een half jaar. Het gaat echt veels te snel. Sterker nog: nog 12 dagen en dan word Djen al 10
pi_24396992
Super M@x
en al had je het wel gedaan, ook super
  Jubileum moderator dinsdag 4 januari 2005 @ 19:21:21 #295
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24397126
m@x
ik belde trouwens wel in het begin, toch wel 1 keer per dag zodat ik daarna weer met een gerust hart kon werken. Het scheelt denk ik wel of je dichtbij het kdv werkt, het kdv was in onze woonplaats (heemskerk) en wij werkten in Amsterdam. Dan is niet alleen de geestelijke afstand ver maar ook de fysieke.

Tan hoe gaat het nu met jou? Ik hoop dat je dit af en toe nog meeleest en eens laat weten of je al een beetje opknapt.
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 4 januari 2005 @ 19:24:12 #296
3142 m@x
pi_24397173
Hier is de fysieke afstand ook vrij groot hoor Lois. Kai zit in Den Haag op de opvang en ik werk in Rotterdam. De tijd gaat inderdaad snel. Ik had eigenlijk 20 december alweer aan het werk gemoeten maar heb nog twee weekjes vrijgenomen om aan het idee te wennen
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 4 januari 2005 @ 19:36:34 #297
95752 crew  Chell
Kluns
pi_24397351
Fluf, heb je zelf al eens contact gehad met De Glind? Want als ik hun website zo eens bekijk, lijkt het er op alsof ze er ook zouden zijn voor kindjes-zoals-Danyel.
Misschien dat zij zelf wel zeggen dat je wel welkom bent.. of een andere suggestie hebben ofzo...

Ik roep maar wat hoor, misschien heb je het al lang gedaan...

Ik wens jullie in ieder geval heeeeel veel sterkte.

Dikke knuffel

[ Bericht 0% gewijzigd door Chell op 04-01-2005 19:43:51 ]
  dinsdag 4 januari 2005 @ 19:58:15 #298
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24397764
Phlups dus echt met een kluitje in het riet, nou ik vind echt dat je je goed verweerd hebt hoor, petje af!!! En dat van die hospice vind ik maar een vreemd verhaal hoor, ik stond gisteren al raar te kijken dat er in een hospice was voor dit soort zorg Bij het woord hospice denk ik echt alleen maar aan een huis voor palliatieve zorg aan terminale mensen. Lekker commercieel trouwens zijn er niet genoeg stervenden op handen, dan maar een respijtje ertussen. Vraag me ook af of je daar tussen wil zitten, vaak is er dan zo`n gezamelijke huiskamer, die mensen moeten natuurlijk ook hun ei kwijt en 1 en 1 is 2... Maar goed er moet nu gewoon een doorgewinterde pleeg bij je langskomen( en snel een beetje) want idd het is fijn dat er iemand stijkt, maar dat strijken zou bij wijze van ontspanning voor je kunnen zijn. Je moet iemand hebben die wat voedingen van je overneemt, wat verzorging van Danyel, want volgens mij word je daar als ouder helemaal horendol van, altijd maar bezig zijn met voeding, voeding geven, zorgen dat je kind niet in zijn opgegeven voeding ligt te pruttelen, spullen wassen, want die zijn vuil geworden van de.... Nee hoor meid je hebt heel goed duidelijk gemaakt wat de bedoeling is, maar waarom doen ze in dat wereldje toch altijd zo vaag, ze laten je maar een beetje dobberen, oh zó pissig word ik daarvan Maar goed het is al een hele homp tekst geworden, ik stop nu maar es even geloof ik
Hyves!
  dinsdag 4 januari 2005 @ 20:02:12 #299
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24397837
M@x eerste dagje gewerk, raar he en moest je opnieuw worden ingewerkt?
wat doe je eigenlijk voor werk?
Hyves!
  dinsdag 4 januari 2005 @ 21:38:24 #300
3142 m@x
pi_24399422
Ik werk bij de gemeente Rotterdam. Ambtenaar dus.....

Ik had eigenlijk verwacht dat ik opnieuw ingewerkt zou moeten worden aangezien er voor de afdeling waar ik werk een hoop veranderingen aan zitten te komen, maar dat viel best wel mee (jaja ook ambtenaren hebben te maken met bureaucratie). Ik heb de dag voornamelijk doorgebracht met bijkletsen en mailtjes lezen (het waren er 294 ). Er was één collega die vroeg of ik al was bevallen (zo dik ben ik nou ook weer niet en ik heb ook niet de draagtijd van een olifant )
pi_24399772
HAHAHAHA oeps sorry M@x moest even lachen die heeft je dus al helemaal niet gemist
ik ben blij dat het meegevallen was iig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')