abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24151196
quote:
Op donderdag 23 december 2004 00:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Je bedoelt Deja vue?

In werkelijkheid denk ik dat jij U tegen mij zegt, snotneusje.
Ik wil wel een wedje leggen van niet, hoe gaan we dit aanpakken?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 23 december 2004 @ 01:00:04 #102
8369 speknek
Another day another slay
pi_24151216
Oi, quit it already.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 23 december 2004 @ 01:01:51 #103
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24151243
quote:
Op donderdag 23 december 2004 00:55 schreef dekrakeling het volgende:
Onzin.
Hoe links de media ook moge zijn, Volkert was slim genoeg om zelf afwegingen te maken. Censuur is zo ontzettend fout!
Hij heeft het toch echt verklaard en dat is geen geheim. Jij kan het onzin vinden, maar er is maar een persoon die echt in zijn psyche kan kijken en dat is hij zelf. Het is ook niet zo vreemd als je de media in die periode hoorde, de Hitlers, Anne-Franks, gaskamers en meer van zulks fraais kwamen voorbij, En zo gezien: Hoeveel mensen zouden wel niet Hitler vermoord willen hebben in 1935? Dat is wat met Volkertje heeft voorgeschoteld....
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_24151256
quote:
Op donderdag 23 december 2004 00:57 schreef speknek het volgende:
Afijn, om weer eens terug ontopic te gaan, het is wel exemplarisch voor het niveau van de Nederlandse politici (of politieke cultuur) hoe er nu met Wilders om gesprongen wordt.

Zodra zo'n man zegt dat je bij mensen die de grondwet opzij zetten best wel even de grondwet opzij mag zetten, zou elk intelligent persoon snedig opmerken dat hij dan het eerste slachtoffer moet worden. Dat gebeurt echter niet,
Voorals nog is dat nog niet gebeurd en daar is m.i. het wachten op. Wie gaat dat aandurven?
  donderdag 23 december 2004 @ 01:03:44 #105
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24151280
quote:
Op donderdag 23 december 2004 00:24 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Klaploper.
Nike AirMax die kent iedereen (Nostalgie_.
Die italiaansestappertjes horen bij een duur uniek pak en ik weet niet wat voor merk dat is, want die hangt niet bij mij thuis, ik loop niet vaak in een pak, alleen als ik poppenkast moet spelen, dan haal ik even dat pak op. Als je in zo`n pakkie loopt dan neemt men je tenminste in 1 keer serieus. En als ik gewoon mezelf en 'netjes' wil zijn dan loop ik op Timbo`s.

Maar goed, waar loop jij in, toch niet in die low-life dockersbroeken met rugbyshirtje er boven?
Ik hoor het al. Ik kan mijn van Bommels maar beter omruilen voor een paar Meindls of desnoods wat oude kisten om even wat keet te komen schoppen. Zullen we weer verder over Geert en zijn beroep op artikel 103?
Of zullen we ons verbazen over de grap van Sylvain Ephimenco dat de zelfverklaarde progressieven zich nu aan dezelfde kant bevinden als de voorstanders van religieuze dogma’s, onverdraagzaamheid en onderdrukking van de vrouw.

Ons verbazen over de speling van het lot dat de verdedigers van de multiculturele samenleving zijn verworden tot de meest uitgesproken conservatieven. Terwijl er een toenemende multiculturele segregatie, verval van een gemeenschappelijke waardensokkel en verlies van de Nederlandse taalkennis waarneembaar is waardoor het bindende element in onze samenleving steeds minder bindend blijft terwijl sporen van onverschilligheid, onbegrip en slachtofferisme worden uitgezaaid.

Vooral het slachtofferisme waarbij alles wat misging in de schoenen kon worden geschoven van de racistische blanke burgers en de discriminerende overheid kwam op. In naam van het cultuurrelativisme is intussen al ruim baan gemaakt voor zaken als verplichte sluiering, apart zwemmen en het instellen van gebedsruimtes in openbare plaatsen.

Bron: Sylvain Ephimenco: Het land van Theo van Gogh, de multiculturele desintegratie. Uitgeverij Houtekiet, ISBN 9052408114
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  donderdag 23 december 2004 @ 01:03:55 #106
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24151286
quote:
Op donderdag 23 december 2004 00:57 schreef speknek het volgende:
Afijn, om weer eens terug ontopic te gaan, het is wel exemplarisch voor het niveau van de Nederlandse politici (of politieke cultuur) hoe er nu met Wilders om gesprongen wordt.

Zodra zo'n man zegt dat je bij mensen die de grondwet opzij zetten best wel even de grondwet opzij mag zetten, zou elk intelligent persoon snedig opmerken dat hij dan het eerste slachtoffer moet worden. Dat gebeurt echter niet, men laat het een beetje doormodderen, en op eens gaan ze moord en brand schreeuwen dat die Wilders toch helemaal gestoord is geworden en snel gestopt moet worden. Wat een echte gestoorde dan maar ter harte neemt.
Het mooiste hierbij is uiteraard dat de kamer Verdonk impliciet heeft omgeroepen om art.1 GW te schenden door te eisen dat NLers geen inburgeringscursus hoeven te volgen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 23 december 2004 @ 01:05:06 #107
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24151309
quote:
Op donderdag 23 december 2004 00:48 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Volkert van de Graaf heeft zelf verklaard dat hij beinvloed werd door personen in de media, u allen wel bekend.
Schuif de verantwoordelijkheid maar weer af. Zo kan ik de brandstischtingen op moskeeen ook in de schoenen van Wilders schuiven, met zijn 'rassenrellen zijn niet bij voorbaat negatief', of 'de gehele Islamitische cultuur is onverenigbaar met de democratie'.
quote:
[..]

Nee, de crux is dat men Wilders de mond probeert te snoeren op een juridische manier. Kritiek is geen probleem uiteraard, het gaat erom dat ze hem gewoon willen verbieden zijn mening te uiten.
Waar lees jij dat? Ik zie wel iemand die beweert dat Wilders een wet overtreedt. Een dergelijke constatering lijkt mij niet het snoeren van de mond, zelfs als die constatering niet juist is.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 23 december 2004 @ 01:05:20 #108
8369 speknek
Another day another slay
pi_24151313
JohnDope, Aaahikwordgek, laatste waarschuwing.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_24151340
quote:
Op donderdag 23 december 2004 01:01 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Hij heeft het toch echt verklaard en dat is geen geheim. Jij kan het onzin vinden, maar er is maar een persoon die echt in zijn psyche kan kijken en dat is hij zelf. Het is ook niet zo vreemd als je de media in die periode hoorde, de Hitlers, Anne-Franks, gaskamers en meer van zulks fraais kwamen voorbij, En zo gezien: Hoeveel mensen zouden wel niet Hitler vermoord willen hebben in 1935? Dat is wat met Volkertje heeft voorgeschoteld....
Dat de Ad Melkerts en Thom de graaf's van deze wereld Fortuyn absurd behandelt hebben lijkt me evident. De vraag is of mensen hadden moeten inbinden omdat er mensen als Volkert rondlopen in dit land ?
Ik vind dat je met die suggestie een beetje in de voetsporen van Donner treed.
  donderdag 23 december 2004 @ 01:10:34 #110
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24151408
quote:
Op donderdag 23 december 2004 01:05 schreef Sidekick het volgende:
Schuif de verantwoordelijkheid maar weer af. Zo kan ik de brandstischtingen op moskeeen ook in de schoenen van Wilders schuiven,
Ik schuif het niet af, schuif de afschuiving maar in de geitenwollen sokken van VrolijkeVrindVolkert.
quote:
[q]met zijn 'rassenrellen zijn niet bij voorbaat negatief', of 'de gehele Islamitische cultuur is onverenigbaar met de democratie'.
Heb je een bron van m.n. de 1e bewering?
quote:
Waar lees jij dat? Ik zie wel iemand die beweert dat Wilders een wet overtreedt. Een dergelijke constatering lijkt mij niet het snoeren van de mond, zelfs als die constatering niet juist is.
Het stellen dat je een bepaalde uitlating, die gesteund word door veel kiezers, (juridisch) niet mag lijkt me de ultieme aantasting van de democratie: Je mag stemmen/vinden wat je wilt, zolang het door de staat is goed gekeurd. Doet me denken aan USSR 1959: Je mag stemmen op wie je wilt, zolang hij/zij lid is van de comm. partij en dus een mening uitdraagt die juridisch geaccepteerd is.

pitten
  donderdag 23 december 2004 @ 01:12:06 #111
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24151433
quote:
Op donderdag 23 december 2004 01:06 schreef dekrakeling het volgende:

[..]

Dat de Ad Melkerts en Thom de graaf's van deze wereld Fortuyn absurd behandelt hebben lijkt me evident. De vraag is of mensen hadden moeten inbinden omdat er mensen als Volkert rondlopen in dit land ?
Ik vind dat je met die suggestie een beetje in de voetsporen van Donner treed.
Ik vind dat er een morele schuld is bij de betreffende actoren, geen juridische. Het laatste zorgt. nl. voor extreme problemen i.c. rechtspraak en is bovendien ethisch ongewenst.
  donderdag 23 december 2004 @ 01:14:41 #112
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_24151481
Ik benijd je om je prachtige neus, speknek.
Dat je het weet.
...dass wir fliegen.
pi_24151508
quote:
Op donderdag 23 december 2004 01:12 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ik vind dat er een morele schuld is bij de betreffende actoren, geen juridische. Het laatste zorgt. nl. voor extreme problemen i.c. rechtspraak en is bovendien ethisch ongewenst.
Ook van morele schuld is wat mij betreft geen sprake. Zowel Melkert als De Graaf zijn electoraal afgestraft door toedoen van hun zielige insinuaties, en Fortuyn is dood. Zowel politici als burgers moeten alles kunnen zeggen omdat dat de kern is van onze democratie. De schuld van de moord op Fortuyn ligt dan ook voor de volle 100% bij Volkert.
  donderdag 23 december 2004 @ 01:19:40 #114
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_24151544
quote:
Op donderdag 23 december 2004 01:17 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Verklaar je is nader... zit je het zakie te demoniseren?
Man, kijk dan!
...dass wir fliegen.
pi_24151567
quote:
Op donderdag 23 december 2004 01:19 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

Man, kijk dan!
t_hehehe
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 23 december 2004 @ 01:21:02 #116
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24151568
quote:
Op donderdag 23 december 2004 01:10 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ik schuif het niet af, schuif de afschuiving maar in de geitenwollen sokken van VrolijkeVrindVolkert.

Ik schuif de verantwoordelijkheid naar de verantwoordelijke, namelijk Volkert. Hij is veroordeeld. Verder zijn er geen medeplichtigen.

Dat jij Volkert gelooft in tegenstelling tot de rechter zijn jouw woorden.
quote:
[..]

Heb je een bron van m.n. de 1e bewering?
Wilders: rassenrellen niet bij voorbaat negatief
Wilders bestempelt islam als groot gevaar
pi_24151605
quote:
Op donderdag 23 december 2004 01:23 schreef JohnDope het volgende:

[..]

hmmmmm ok..... ?
Lever eens een nuttige bijdrage aan de discussie a.u.b.
pi_24151632
quote:
Op donderdag 23 december 2004 01:24 schreef dekrakeling het volgende:

[..]

Lever eens een nuttige bijdrage aan de discussie a.u.b.
doe jij dat dan ook voortaan
pi_24151650
quote:
Op donderdag 23 december 2004 01:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

doe jij dat dan ook voortaan
Naar mijn idee draag ik wel wat bij.
Maar goed, leg me eens uit wat de dood van Wilders ons nou concreet oplevert als land ?
pi_24151733
quote:
Op donderdag 23 december 2004 01:28 schreef dekrakeling het volgende:

[..]

Naar mijn idee draag ik wel wat bij.
Maar goed, leg me eens uit wat de dood van Wilders ons nou concreet oplevert als land ?
Dan moet je even een beetje beter teruglezen
  donderdag 23 december 2004 @ 07:26:38 #121
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24152794

Wij moeten het tolereren een halt toeroepen!
  donderdag 23 december 2004 @ 08:18:03 #122
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24153005
quote:
Op donderdag 23 december 2004 01:16 schreef dekrakeling het volgende:

[..]

Ook van morele schuld is wat mij betreft geen sprake. Zowel Melkert als De Graaf zijn electoraal afgestraft door toedoen van hun zielige insinuaties, en Fortuyn is dood. Zowel politici als burgers moeten alles kunnen zeggen omdat dat de kern is van onze democratie. De schuld van de moord op Fortuyn ligt dan ook voor de volle 100% bij Volkert.
Ik denk dat de betreffende Thommen, Adden, Wimmen en Marcellen redelijk wat nachtjes hebben wakkergelegen, en niet alleen omdat ze stemmen kwijt raakten. Morele schuld straft zonder rechter.
  donderdag 23 december 2004 @ 10:38:21 #123
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_24154625
quote:
Op donderdag 23 december 2004 07:26 schreef sjun het volgende:
[afbeelding]
die knakker rechts heeft wel iets weg van de Baron van B&A.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  donderdag 23 december 2004 @ 11:50:19 #124
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24155769
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:38 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

die knakker rechts heeft wel iets weg van de Baron van B&A.

Zijn naam is Theodoor van Essen, in de volksmond beter bekend als Tedje van Es, erevoorzitter van de Tegenpartij
De partij voor alle nederlanders die niet meer tegen Nederland kunnen.

Lang zullen we leven in de ethica
pi_24155796
Tedjes van Es is langgeleden ook nog es op dit forum geweest.
  donderdag 23 december 2004 @ 12:00:06 #126
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_24155956
Oh, dat is toch van Koot en de Bie?
Voor mijn tijd dus.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_24156182
quote:
Op donderdag 23 december 2004 07:26 schreef sjun het volgende:
[afbeelding]
Tolerantie leidt tot cultuurrelativisme en mondt uiteindelijk uit een grote smeltkroes van het identiteit- karakterloze multiculturalisme...
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_24156624
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:18 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ik denk dat de betreffende Thommen, Adden, Wimmen en Marcellen redelijk wat nachtjes hebben wakkergelegen, en niet alleen omdat ze stemmen kwijt raakten. Morele schuld straft zonder rechter.
Moreel gezien vind ik dat ze niks te verwijten valt.
De nuance, of in het geval van deze heren het ontbreken daarvan, wordt nog altijd vastgesteld door derden. Waarvan akte.
  vrijdag 24 december 2004 @ 15:11:26 #129
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24181163
quote:
Op donderdag 23 december 2004 00:24 schreef Morkje het volgende:
Terreur is een beetje overdreven. Maar van mij hoeft Nederland geen derderangs-bananenrepubliek te worden waar iedereen zonder reden opgepakt kan worden, alleen maar omdat er zo de moord op 3 mensen voorkomen kan worden. Want dat wil Wilders doen, omdat van Gogh, en misschien nog 2 of 3 mensen zijn vermoord (volgens de Telegraaf) zou je iedereen maar preventief op moeten kunnen pakken. En het liefst moslims nog wat erger. Wat hij hierbij vergeet is dat je nooit iedereen die een moordaanslag voorbereidt preventief op gaat pakken, maar dat je die rechten wel van iedereen afpakt.
Voor mij is die vrijheid belangrijker dan 2 mensenlevens. Voor jou blijkbaar niet. Voor die mening heb ik wel respect, en ik kan het ook wel begrijpen, alleen je moet wel begrijpen dat het een mening blijft, en je dus niet kan claimen dat we geen andere keus hebben.
Jij vergeet de politieke dimensie. Het wantrouwen in de politiek, dat op dit moment een hoogtepunt beleeft, toont aan dat de burgers actie en daden willen zien. Maatregelen die werken dus. Dat kan best binnen de rechtsstaat, maar als dat niet lukt, zal diezelfde rechtsstaat moeten schuiven. Want daar ligt de politieke druk. Dat is wat ik bedoelde met "feit". Burgers zijn de ineffectiviteit van de overheid beu.

Dat is niet zo zeer mijn mening, alswel mijn inschatting van de politieke realiteit van dit moment. Ik heb de rechtsstaat lief, maar die moet wel effect hebben. Anders wordt het hiet alsnog een bananenrepubliek, want mensen gaan dan het recht in eigen hand nemen. En dan is die rechtsstaat slechts een papieren prul.

Ik vind het overigens wel cru dat je die twee doden lijkt te bagatelliseren. Zo lang jij het maar niet bent? Die twee zijn hun vrijheid voor eeuwig kwijt.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  FOK!fotograaf vrijdag 24 december 2004 @ 16:53:08 #130
73911 ultra_ivo
pi_24183105
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 15:11 schreef PJORourke het volgende:
Jij vergeet de politieke dimensie. Het wantrouwen in de politiek, dat op dit moment een hoogtepunt beleeft, toont aan dat de burgers actie en daden willen zien. Maatregelen die werken dus. Dat kan best binnen de rechtsstaat, maar als dat niet lukt, zal diezelfde rechtsstaat moeten schuiven. Want daar ligt de politieke druk. Dat is wat ik bedoelde met "feit". Burgers zijn de ineffectiviteit van de overheid beu.
Dit ruikt naar een oproep tot vorming van een Comité du Salut Public
Wat de effecten hiervan zijn hebben we in diverse landen wel gezien
  vrijdag 24 december 2004 @ 16:57:39 #131
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24183213
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 16:53 schreef ultra_ivo het volgende:
Dit ruikt naar een oproep tot vorming van een Comité du Salut Public
Wat de effecten hiervan zijn hebben we in diverse landen wel gezien
Het is alleen geen oproep, maar een analyse van de situatie. Actie moet er komen, anders krijgt Wilders of iets dergelijks met gemak een zetel of dertig.
  FOK!fotograaf vrijdag 24 december 2004 @ 17:06:57 #132
73911 ultra_ivo
pi_24183425
Om vervolgens net als de LPF als een kaartenhuis in elkaar te storten
  vrijdag 24 december 2004 @ 17:14:31 #133
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24183580
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 17:06 schreef ultra_ivo het volgende:
Waarschijnlijk wel, maar misschien ook niet. Er is nu iets meer tijd voor de bouw van een partij dan Fortuyn genomen had.
pi_24183645
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 17:06 schreef ultra_ivo het volgende:
Laten we dat maar weer eens proberen... slechter als de afgelopen 20 jaar kan bijna niet en slechter als dit kabinet al helemaal niet.

Over een paar jaar heeft Wilders genoeg poen en mensen om hem heen en waarschijnlijk ook nog wat andere standpunten.. dus dat komt wel goed..

De meerderheid van de Nederlanders is nu eenmaal tegen Turkije in de EU.
  vrijdag 24 december 2004 @ 19:04:56 #135
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_24185904
tvp
  zaterdag 25 december 2004 @ 12:03:17 #136
109511 Ultravolt
Schokkend gaaf!
pi_24198773
Ik zie hier dat de uitlatingen van Wilders over rassenrellen en de islam afkeurenswaardig worden gevonden.
De islam in de huidige vorm is inderdaad een groot gevaar voor de democratische rechtsorde. Alleen als de islam drastisch hervormd wordt, verandert dit.

Rassenrellen zijn meestal een uiting van verlies aan vertrouwen in het ordehandhavend vermogen van de overheid. Het is een symptoom. Als de politie weigert op te treden tegen groepsverkrachters of jeugdbendes dan zullen mensen op een gegeven moment het recht in eigen hand nemen, hoe verwerpelijk dat ook is. Maar dat is nog altijd beter dan altijd maar de andere wang toe te keren en lijf en goed te verliezen alleen omdat de politie te beroerd is om jou te beschermen. Als iemand mijn vrouw zou verkrachten en ik zou weten wie de dader is, en de politie weigert in te grijpen, dan zou ik persoonlijk afrekenen met die gast. En wel op zo'n meedogenloze en verschrikkelijke wijze dat politiek correcte journalisten nog weken daarna na zouden jammeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ultravolt op 25-12-2004 12:04:17 (stijlfout) ]
Koran 9:5
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. ...
  zaterdag 25 december 2004 @ 16:52:15 #137
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_24202821
Janmaat zei niets over de islam. Omdat niemand nog van de ware aard van de islam wist. Wilders zegt wel wat over de islam. Wie iets tegen de islam heeft is zogenaamd extreem-rechts. Geen wonder dat Wilders dus als rechtser als Janmaat gezien wordt.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zaterdag 25 december 2004 @ 16:55:52 #138
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24202866
quote:
Geert Wilders heeft radicalere standpunten dan de rechts- extremisten Janmaat, Filip De Winter en Jean-Marie Le Pen.
Wouter Bos heeft zolangzamerhand al radicalere standpunten dan dit clubje (in elk geval radicaler dan Janmaat), dus met dit als eerste zin gaat dit artikel gewoon nergens over
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  FOK!fotograaf zaterdag 25 december 2004 @ 17:15:41 #139
73911 ultra_ivo
pi_24203166
Akkersloot, jouw Islam-bashen (en dat van Wilders) is gewoon dezelfde boodschap van Janmaat, maar dan anders verpakt. Alles wat anders is dan jezelf is verdacht, gevaarlijk en fout.
  zaterdag 25 december 2004 @ 17:33:22 #140
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24203440
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 16:52 schreef Akkersloot het volgende:
Janmaat zei niets over de islam. Omdat niemand nog van de ware aard van de islam wist.
Dat toont weer eens aan dat Janmaat een domme lul ws.
  zaterdag 25 december 2004 @ 17:54:13 #141
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24203698
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 16:55 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wouter Bos heeft zolangzamerhand al radicalere standpunten dan dit clubje (in elk geval radicaler dan Janmaat), dus met dit als eerste zin gaat dit artikel gewoon nergens over
Bos radicaler dan Janmaat?

Bos heeft nog nooit voetballers in het Nederlands elftal bekritiseerd vanwege hun donkere huidskleur. Bos heeft nooit gezegd de multiculturele samenleving af te schaffen zodra hij aan de macht komt.

Uiteraard zal Janmaat best wel goede dingen hebben gezegd, maar dat maakt hem niet milder dan Bos. Wilders heeft daarentegen wel plannen die verder gaan dan Janmaat. De vergelijking lijkt me dus niet verkeerd, hoewel het vrij nutteloos is.
pi_24203775
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 16:52 schreef Akkersloot het volgende:
Wie iets tegen de islam heeft is zogenaamd extreem-rechts. Geen wonder dat Wilders dus als rechtser als Janmaat gezien wordt.
Het eerste is niet helemaal waar. Je kunt als het ware kritisch tegenover de islam staan en toch een gematigd moslim zijn. Maar in feite heb je wel een punt als je zegt dat in het publieke debat iemand in Nederland al gauw het etiketje van racist, fascist en xenofoob krijgt opgeplakt als hij het waagt zijn ongenoegens t.a.v. de islam kenbaar te maken.

Op argumenten wordt doorgaans niet ingegaan, want het gaat deze inquisiteurs om het principe en niet om de boodschap. Het overgrote deel van deze politiek correcte Nederlanders herkent zich juist in de hypocriete hoogmoed die de islam óók zo typeert. Deze multiculturele fatsoenspopulisten zien zich door de islam juist in hun eigen identiteit - die van de dubbele moraal - extra bevestigd en gesterkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door lucida op 25-12-2004 18:17:24 ]
het is zoals het is
non-conforming link
  zaterdag 25 december 2004 @ 18:44:43 #143
60090 Akkersloot
pi_24204230
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 17:15 schreef ultra_ivo het volgende:
Akkersloot, jouw Islam-bashen (en dat van Wilders) is gewoon dezelfde boodschap van Janmaat, maar dan anders verpakt. Alles wat anders is dan jezelf is verdacht, gevaarlijk en fout.
Ik onderbouw mijn afkeer tegen de islam met koranverzen als 5:33 "De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" (volgens L_V is dat de definitie van zelfverdediging zie mijn de door de admin weggehaalde signature).

Ik hoef je opmerking dus niet te nemen en ik ga hiermee dan ook naar de pol feedback.

Hoe zit het volgens je trouwens met mijn afkeer tegen het gristendom ? Is dat ook fascisme
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  zaterdag 25 december 2004 @ 18:47:41 #144
60090 Akkersloot
pi_24204271
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 17:33 schreef PJORourke het volgende:

[Janmaat wist niets van de ware islam]

Dat toont weer eens aan dat Janmaat een domme lul ws.
Hier zit er ook één. Het heeft zelfs nog maanden geduurd na 11 september. Shame shame. Van het lezen van de koran wordt je immers een fascist. Volgens de redenering van Ivo dan.
  zaterdag 25 december 2004 @ 19:32:04 #145
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24204830
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 17:54 schreef Sidekick het volgende:
Bos radicaler dan Janmaat?
Jazeker, de maatregelen die Bos nu voorstaat en mee instemt zijn radicaler dan Janmaat ooit had durven dromen. Omdat het volk dat tegenwoordig nu eenmaal wil. De smerige populist
quote:
Bos heeft nog nooit voetballers in het Nederlands elftal bekritiseerd vanwege hun donkere huidskleur. Bos heeft nooit gezegd de multiculturele samenleving af te schaffen zodra hij aan de macht komt.

Uiteraard zal Janmaat best wel goede dingen hebben gezegd, maar dat maakt hem niet milder dan Bos. Wilders heeft daarentegen wel plannen die verder gaan dan Janmaat. De vergelijking lijkt me dus niet verkeerd, hoewel het vrij nutteloos is.
Och, die arme Janmaat gooide er uit frustratie zo nu en dan wat minder frisse uitspraken doorheen, maar dat zegt niks over zijn politieke programma en de maatregelen die hij voorstond.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zaterdag 25 december 2004 @ 19:54:32 #146
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_24205143
quote:
Op donderdag 23 december 2004 01:03 schreef sjun het volgende:
de zelfverklaarde progressieven zich nu aan dezelfde kant bevinden als de voorstanders van religieuze dogma’s, onverdraagzaamheid en onderdrukking van de vrouw.

Ons verbazen over de speling van het lot dat de verdedigers van de multiculturele samenleving zijn verworden tot de meest uitgesproken conservatieven.
Bron: Sylvain Ephimenco: Het land van Theo van Gogh, de multiculturele desintegratie. Uitgeverij Houtekiet, ISBN 9052408114
Noem eens een linkse figuur die vrouwen wil verplichten een hoofddoek te dragen of ze wil verbieden te werken.

Je zal er maar mee opgescheept zitten, die kruisvaarders van het liberalisme.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  zaterdag 25 december 2004 @ 20:44:49 #147
60090 Akkersloot
pi_24205791
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 19:54 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Noem eens een linkse figuur die vrouwen wil verplichten een hoofddoek te dragen of ze wil verbieden te werken.
Pro-islam wordt nog altijd gezien als links. In Belgie was ultra-links dan ook samen AEL (Resist). Terwijl je de islam toch gewoon als extreem-rechts zou moeten zien.
  zaterdag 25 december 2004 @ 21:03:35 #148
57381 DeGroeneRidder
pi_24206091
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 20:44 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Pro-islam wordt nog altijd gezien als links. In Belgie was ultra-links dan ook samen AEL (Resist). Terwijl je de islam toch gewoon als extreem-rechts zou moeten zien.
Pro-vrijheid van levensbeschouwing is liberaal, zelfs als die levensbeschouwing eventueel niet-liberaal is. Maar zeggen dat links de islam in West-Europa wil bevorderen is volstrekte onzin. De coalitie tussen PvdA en AEL in België was trouwens eerder een marriage à raison dan iets waar enige ideologische onderbouwing voor was. De Belgische PvdA heeft er dan ook z'n zoveelste electorale afstrafing voor gekregen, hun ultra-"linkse" kiezers zagen medewerking met een zeer conservatief figuur als Abou JJ. zelf niet zitten.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  zaterdag 25 december 2004 @ 21:27:45 #149
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24206445
Paar offtopic posts verwijderd. Heb je niets te melden, meldt het dan niet hier.
  zaterdag 25 december 2004 @ 21:35:03 #150
60090 Akkersloot
pi_24206543
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 18:01 schreef lucida het volgende:
Maar in feite heb je wel een punt als je zegt dat in het publieke debat iemand in Nederland al gauw het etiketje van racist, fascist en xenofoob krijgt opgeplakt als hij het waagt zijn ongenoegens t.a.v. de islam kenbaar te maken.
Zoals Ivo dus

quote:
Op zaterdag 25 december 2004 17:15 schreef ultra_ivo het volgende:
  zaterdag 25 december 2004 @ 21:54:23 #151
60090 Akkersloot
pi_24206834
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 19:54 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Of noem eens een links figuur die Hirsi Ali de mond wil snoeren. Er wordt toch behoorlijk gepleit voor een verbod van Submission II

Of noem een links figuur die De Duivelsverzen wil verbieden : Mohammed Rabbae. Tot voor kort nog Groen LInks wethouder in Leiden.
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:02:28 #152
57381 DeGroeneRidder
pi_24206972
Het is niet omdat je jezelf links noemt of een lidkaart van een linkse partij hebt dat je links bent. Rabbae en de mensen die Submission II willen verbieden zijn overduidelijk bevoogders, m.a.w. anti-liberaal en rechts.
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:24:07 #153
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24207454
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 22:02 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Het is niet omdat je jezelf links noemt of een lidkaart van een linkse partij hebt dat je links bent. Rabbae en de mensen die Submission II willen verbieden zijn overduidelijk bevoogders, m.a.w. anti-liberaal en rechts.
Wiim Kok en Ad melkert, eveneens topbevoogders,... waren die in jouw optiek mogelijk ook rechts?
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:31:26 #154
57381 DeGroeneRidder
pi_24207599
Ik ben onvoldoende vertrouwd met hun standpunten om daar een zinnige uitspraak over te doen.
  FOK!fotograaf zaterdag 25 december 2004 @ 22:42:17 #155
73911 ultra_ivo
pi_24207813
Akkersloot, jij hebt in je topic in C&H afdoende bewezen dat jij de koran met een bepaalde vooringenomenheid leest. Eenzelfde vooringenomenheid heb je kennelijk niet met de bijbel. Je vindt ook veel oorlogszuchtige taal in m.n. het Oude Testament. En om de praktijk te bekijken hoef je alleen maar de daden van de inquisitie als onderwerp nemen. Jij meet met twee maten.
Ik heb meerdere keren goed contact gehad met progressieve Islamieten, hen proberen te helpen. Conservatieve islamitische groepen heb ik in mijn politieke tijd nooit geholpen.
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:49:21 #156
60090 Akkersloot
pi_24207973
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 22:42 schreef ultra_ivo het volgende:
Akkersloot, jij hebt in je topic in C&H afdoende bewezen dat jij de koran met een bepaalde vooringenomenheid leest.
Geen enkel argument. Ga jij Mein Kampf dan soms lezen met de verwachting dat het een vredelievend boek is. Ik acht de arabische cultuur ten tijde van Mohammed hoog. Ik heb daar een topic over in C&H. Dus je kan mij niet betichten van racistische vooringenomenheid.
quote:
Eenzelfde vooringenomenheid heb je kennelijk niet met de bijbel. Je vindt ook veel oorlogszuchtige taal in m.n. het Oude Testament.
Voor mij is de bijbel ook mensenwerk en fout. Als ik het over de bijbel had zou je dan nu posten dat ik mijn aandacht ook eens op de koran zou moeten richten ? Graag antwoord.
pi_24208069
Ik denk dat Akkersloot sowieso een beetje de fout in gaat, door geloven te beoordelen op hun heilige boeken, terwijl niemand die dingen leest. Vooral de intrepetaties van geestelijken zijn belangrijk in een geloof, en in alle geloven verschillen die nogal van persoon tot persoon.
Als ik een schrijver ontmoet, en ik wil weten of hij aardig is of niet, dan ga ik niet het allereerste stukje opzoeken wat hij heeft geschreven, en hem daarop beoordelen.
The uproar of one hand clapping.
pi_24208147
quote:
'Wilders plannen strijdig met rechtstaat'
De plannen van moslimextremisten zijn ook strijdig met de rechtstaat. Daarom geldt de rechtsstaat tot op zekere hoogte niet voor deze moslimextremisten.
  FOK!fotograaf zaterdag 25 december 2004 @ 22:58:17 #159
73911 ultra_ivo
pi_24208151
Over jouw standpunt over de arabische cultuur heb ik niks geschreven omdat ik daar nog niks van je over gelezen heb. Jij sprak in jouw C&H topic (over Islam en het jaar 600) over de koran.
Ik heb jou niet gehoord in dat topic toen ik aanhaalde dat het geen unicum voor de Islam is dat ongelovigen een branden in de hel wordt voorspeld. En helemaal geen afwijzing van jou gelezen over de inquisitie.
Ongeveer een half jaar geleden heb ik in een debat over religieuze aangelegenheden hier op fok geschreven dat ik een kerk/geloofsgenootschap beoordeel op hun daden en hun houding tov van andersdenkenden. Er zijn groepen binnen de Islam (bijv. de Alevieten die ik hier in de stad heb leren kennen) en groepen binnen de diverse christelijke/katholieke kerken die aan die maatstaven voldoen. Er zijn veel meer groepen zowel binnen de Islam als binnen de christelijke/katholieke organisaties/kerken die deze maatstaf niet halen. Geen van deze geloven zal ik echter in zijn geheel afwijzen, zeker niet zolang er nog minimaal een handvol gelovigen is die op basis van hun geloof het goede met de medemens voorhebben.
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:03:44 #160
60090 Akkersloot
pi_24208264
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 22:54 schreef Morkje het volgende:
Ik denk dat Akkersloot sowieso een beetje de fout in gaat, door geloven te beoordelen op hun heilige boeken, terwijl niemand die dingen leest
Bekijk even de postgeschiedenis van Alper en kijk hoevaak de koran niet gequot wordt in signatures van onze moslim forummers.

De Ark van Noach, Abraham, enz enz zijn toch dingen waarin je alleen kan geloven als je die "goddelijke" boeken letterlijk neemt.
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:06:48 #161
60090 Akkersloot
pi_24208330
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 22:58 schreef ultra_ivo het volgende:
koran.
Ik heb jou niet gehoord in dat topic toen ik aanhaalde dat het geen unicum voor de Islam is dat ongelovigen een branden in de hel wordt voorspeld.
Ik post genoeg in gristendomgerelatieerde topics hoor. Volgens mij had ik voor je zelfs een linkje gegeven.
quote:
En helemaal geen afwijzing van jou gelezen over de inquisitie
Dus als iemand niet over de inquisitie, kruistochten begint is hij voor de bijbel. Waar lees jij in de bijbel trouwens letterlijk iets over de inquisitie en de kruistochten ? .
En ik ben tegen de inquisitie en tegen de kruistochten sullie. En waarom had je het niet over de holocaust

[ Bericht 7% gewijzigd door Akkersloot op 25-12-2004 23:27:26 ]
pi_24208392
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 23:03 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Bekijk even de postgeschiedenis van Alper en kijk hoevaak de koran niet gequot wordt in signatures van onze moslim forummers.

De Ark van Noach, Abraham, enz enz zijn toch dingen waarin je alleen kan geloven als je die "goddelijke" boeken letterlijk neemt.
Maar jij gaat mij niet vertellen dat moslimextremisten zo extremistisch zijn omdat het in de koran staat. Ze zijn zo extremistisch omdat een paar malloten dat prediken.
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:25:05 #163
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_24208724
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 22:58 schreef pberends het volgende:

[..]

De plannen van moslimextremisten zijn ook strijdig met de rechtstaat. Daarom geldt de rechtsstaat tot op zekere hoogte niet voor deze moslimextremisten.
En wie bepaalt dan voor wie de rechtsstaat wel geldt en voor wie niet?

Geert 'Sherlock Holmes' Wilders zelf?
Oom Agent die iemand verdacht over straat ziet rennen?
De altijd adremme medewerkers van de AIVD?
Koningin Beatrix?
JP?

Of wordt er toch een rechter bijgehaald om te bepalen dat iemand een extremist is, waarna de rechten van diegene worden afgepakt?
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:26:16 #164
60090 Akkersloot
pi_24208744
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 23:09 schreef Morkje het volgende:
Maar jij gaat mij niet vertellen dat moslimextremisten zo extremistisch zijn omdat het in de koran staat. Ze zijn zo extremistisch omdat een paar malloten dat prediken.
Gezien sommige koranteksten zal dat zonder die predikers dat ook wel lukken. Of ga jij prediken dat dat niet zo is. Wreet dat boek maar op is mijn devies.
pi_24208771
Ik heb nog geen extremistische moslim gezien die niet geluisterd heeft naar een andere moslim-idioot.
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:44:08 #166
60090 Akkersloot
pi_24209170
-edit-
Niet schelden aub.

[ Bericht 92% gewijzigd door Sidekick op 25-12-2004 23:48:28 ]
  zondag 26 december 2004 @ 00:07:48 #167
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_24209771
quote:

[..]

Moest het geloof niet met het zwaard verspreid worden?
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_24210043
Kom nou niet met koran-quotes aanzetten, Landmass. Ik zeg dat niet de koran, maar extremistische predikers de oorzaak zijn van terro's. Al stond er in de koran dat alle niet moslims dood moeten, who cares, het zijn die imams die het aan de man brengen. Of denk je echt dat de gehele nederlandse londsdale-jeugd zo extreem is geworden omdat ze mein kampf hebben gelezen?
  zondag 26 december 2004 @ 00:19:38 #169
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24210135
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 23:26 schreef Akkersloot het volgende:
Gezien sommige koranteksten zal dat zonder die predikers dat ook wel lukken. Of ga jij prediken dat dat niet zo is. Wreet dat boek maar op is mijn devies.
Tja, die vijftienjarige "kutmarokkaantjes" gaan zeker in hun vrije tijd de koran uitkamen om opruiende teksten te vinden.

Die mannetjes komen waarschijnlijk van het vmbo, kunnen dus nauwelijks lezen en hangen sowieso liever ergens rond.
  zondag 26 december 2004 @ 00:22:07 #170
106056 Landmass
pi_24210203
quote:
het zijn die imams die het aan de man brengen.
En hoe komen die aan hun ideeen? Juist uit de Koran.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_24210413
quote:
Op zondag 26 december 2004 00:22 schreef Landmass het volgende:

[..]

En hoe komen die aan hun ideeen? Juist uit de Koran.
Leer eens nadenken ffs, net als hier in nederland met christenen leren die imams dat gewoon van andere imams, en zo wordt dat gewoon doorgegeven. Dacht je echt dat elke imam persoonlijk eventjes de koran gaat interpreteren voordat ie in de moskee gaat staan?
  zondag 26 december 2004 @ 00:32:54 #172
106056 Landmass
pi_24210481
quote:
Op zondag 26 december 2004 00:30 schreef Morkje het volgende:

[..]

Leer eens nadenken ffs, net als hier in nederland met christenen leren die imams dat gewoon van andere imams, en zo wordt dat gewoon doorgegeven. Dacht je echt dat elke imam persoonlijk eventjes de koran gaat interpreteren voordat ie in de moskee gaat staan?
Jij onderschat echt de Imam. Die gast heeft tijdens zijn opleiding Koran teksten moeten lezen. Die weet echt wel waar hij over praat.
Leer nadenken.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  zondag 26 december 2004 @ 00:33:09 #173
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24210496
quote:
Op zondag 26 december 2004 00:30 schreef Morkje het volgende:
Juist. Een deel kan nauwelijks lezen.
pi_24211136
quote:
Op zondag 26 december 2004 00:32 schreef Landmass het volgende:

[..]

Jij onderschat echt de Imam. Die gast heeft tijdens zijn opleiding Koran teksten moeten lezen. Die weet echt wel waar hij over praat.
Leer nadenken.
Maar wat gaat hij prediken? Hetgeen hij zelf uit de koran heeft gehaald? Of hetgeen wat alle andere imams die hem voorgingen predikten?
  zondag 26 december 2004 @ 01:00:37 #175
106056 Landmass
pi_24211152
quote:
Op zondag 26 december 2004 00:59 schreef Morkje het volgende:

[..]

Maar wat gaat hij prediken? Hetgeen hij zelf uit de koran heeft gehaald? Of hetgeen wat alle andere imams die hem voorgingen predikten?
Ee mix van die 2 + zijn eigen interpretatie.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_24211263
Inderdaad, gewoon wat al die andere imams ook predikten.
pi_24213858
Wij VS Zij

3 keer raden wie er gaat winnen
  zondag 26 december 2004 @ 08:37:06 #178
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24214089
quote:
Op zondag 26 december 2004 04:54 schreef JohnDope het volgende:
Wij VS Zij

3 keer raden wie er gaat winnen
Volksmenners en begrafenisondernemers?
  zondag 26 december 2004 @ 08:46:29 #179
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24214107
quote:
Op zondag 26 december 2004 00:07 schreef Landmass het volgende:

[..]

Moest het geloof niet met het zwaard verspreid worden?
Er is nog zoiets als een interpretatie van een richtinggevende tekst tegen de context van een tijd en een sociale setting. Diverse vredelievende moslims bewijzen dat niet iedereen die met de koran in aanraking komt verandert in een moordmachine. Een aardige vraag is dan: Zouden zij slechte moslims zijn of zouden zij goede ambassadeurs zijn van Allah, de erbarmer, de barmhartige.

Een andere vraag is: Waarom zouden wij ons een oordeel willen aanmatigen over andersgelovigen en ons door dat oordeel de kans willen laten ontnemen die ander als individu te leren kennen?
  zondag 26 december 2004 @ 08:53:42 #180
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24214122
quote:
Op zondag 26 december 2004 00:32 schreef Landmass het volgende:

[..]

Leer nadenken.
Helaas is het zo dat overal waar mensen zaken interpreteren ook zaken fout, verwrongen of vervormd worden geïnterpreteerd. Dat geldt voor diverse visies op en richtlijnen voor het leven.

De ierse dominee Paisley heeft ook zijn heilige schriften bestudeerd maar er hooguit de letter van begrepen gezien de onverzoenlijke houding die de man uitdraagt terwijl er in zijn heilige schriften toch zeer duidelijk is dat de liefde hetgeen is dat zal overblijven en dat aan de vruchten van een boom een boom gekend kan worden. De vruchten die Paisley in Ierland voortbrengt zijn onverzoenlijkheid, eigenrichting, onverdraagzaamheid en haat. Het lijkt er dus sterk op dat de man het object van zijn studie niet begrepen heeft.

Het lijkt er op dat hij dit object van studie oneigenlijk inzet voor verwerving van macht. Kennis levert macht op en voor sommigen is die verleiding het eigen ego te laten groeien groter dan de wens daadwerkelijk iets voor een ander te betekenen. Geven mensen toe aan ongebreidelde egogroei, zonder tot inkeer te komen dan grijpt die macht uiteindelijk hen en leidt het hen af van hun bronnen. Ze raken aan die macht verslaafd. Verslaafden doen soms rare dingen om hun kicks te blijven krijgen. Zo komen dan onmenselijke toestanden in de wereld via mensen die aanvankelijk van plan waren een wereld op te bouwen...

'Jouw' imam kent misschien de letters, maar begrijpt hij de strekking van de tekst en belangrijker nog, heeft deze mens het benodigde empatische vermogen voor interpretatie ervan die recht doet aan mensen en omstandigheden? Weet hij de verleiding te weerstaan van persoonlijke machtsverwerving doordat anderen zich richten naar zijn adviezen?

Terug naar meer alledaagse zaken. Weten studenten de verleiding van macht te weerstaan die uitgaat van verwerving van inzichten? Of veranderingen zij meer een meer in communicerende vaten van arrogantie die neerzien op de intellectuele 'stakkers' met wat minder kennis en inzicht? Weten modjes de verleiding van macht te weerstaan die uitgaat van verkrijging van incrowd-informatie? Of veranderen zij in kleine despoten die met fanatische drang hun forum schoonhouden?

Wordt het niet eens tijd dat Sjun zich tot het draadonderwerp blijft bepalen? Of meent hij dat hij alles kan maken omdat hij toevallig wat extra bagage in zijn reacties proppen kan...

[ Bericht 28% gewijzigd door sjun op 26-12-2004 09:19:08 ]
  FOK!fotograaf zondag 26 december 2004 @ 09:03:48 #181
73911 ultra_ivo
pi_24214145
quote:
Op zondag 26 december 2004 08:46 schreef sjun het volgende:
Een andere vraag is: Waarom zouden wij ons een oordeel willen aanmatigen over andersgelovigen en ons door dat oordeel de kans willen laten ontnemen die ander als individu te leren kennen?
Ik heb met enige regelmaat contact met moslims in binnen en buitenland. Hetzelfde geldt voor christenen, katholieken en orthodoxen. De overgrote meerderheid is rustig, vriendelijk en vreedzaam. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk alleen een klein aantal christenen ben tegengekomen die geen respect voor anderen hadden. De diverse moskeeën die ik op reis bezocht heb mocht ik vrij bezoeken, in een werd ik uitgenodigd om het vrijdaggebed bij te wonen (had helaas geen tijd). In een orthodox klooster in Servië werd ik uitenodigd voor het middageten. Toen de abt hoorde dat ik uit een voornamelijk katholiek gebied kom bad hij voor het eten naast de orthodoxe gebeden in het Kerk-slavisch ook in het latijn. Het aantal katholieke kerken dat ik van binnen gezien heb kan ik al niet meer tellen.
Mijn conclusie is uit die contacten en verder uitgebreid lezen dat je in iedere geloofsgemeenschap radicale malloten hebt die hun versie van het geloof met geweld willen uitdragen (Timothy McVeigh en ds. Paisley bijv.). Maar de overgrote meerderheid wil gewoon in alle rust zijn/haar geloof beleven en heeft respect voor anderen.
  zondag 26 december 2004 @ 10:17:21 #182
60090 Akkersloot
pi_24214429
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 23:44 schreef Akkersloot het volgende:
-edit-
Niet schelden aub.
Wie dat niet in de context zou lezen, noemt dat inderdaad schelden.

Maar iemand die tegen de islam is gelijkwaardig met Janmaat noemen mag natuurlijk wel.

Was een linkje waar ik het wel had over de Spaanse inquisitie. Want Ivo noemde dat als een voorwaarde islam te mogen zijn. Domme drogreden. En dat linkje was dus het bewijs van zijn vooringenomenheid.
  zondag 26 december 2004 @ 10:19:52 #183
60090 Akkersloot
pi_24214447
quote:
Op zondag 26 december 2004 00:17 schreef Morkje het volgende:
Kom nu niet met koranverzen aanzetten Landmass. Al stond er in de koran dat alle niet moslims dood moeten, who cares, het zijn die imams die het aan de man brengen.
Wat is dat nu voor een drogreden ?

Wat is dan volgens jou de rol van de linkse islamofielen die de islam én koran afschilderen als een vredelievend geloof. Zie het door de admins verwijderd signature.
  zondag 26 december 2004 @ 10:23:44 #184
60090 Akkersloot
pi_24214472
quote:
Op zondag 26 december 2004 09:03 schreef ultra_ivo het volgende:
(Timothy McVeigh en ds. Paisley bijv.).
Timothy Mc Veigh was een libertariër (bomaanslag op FBI gebouw in Oklahoma wegens de aanval op de ranch van "hergeboren Jezus" David Koresh omdat dat voor " de dag des oordeels" vol lag met wapens als legitieme reden na berichten van machtsmisbruik op een deel van de daar aanwezige sekteleden).
Noord Ierland is een etnisch conflikt.
  zondag 26 december 2004 @ 11:22:55 #185
85889 lucida
équilibre
pi_24214899
quote:

[..]

Je onderschat m.i. de "theologische overtuigingskracht" (lees: indoctrinatiemacht) die van heilige boeken zoals de Koran uitgaat. Als je bovendien niet zelf mag (na)denken maar alles slechts keer op keer dient te reciteren - kijk bijvoorbeeld eens hoe aan de universiteiten van Egypte de heilige koranteksten er op onverbiddelijke wijze worden in gehamerd - dan hoeft het je niet te verbazen dat deze vorm van "gebiedende geloofsoverdracht" tot slaafse gehoorzaamheid, religieus fanatisme en extremisme kan leiden.
En dan heb ik het nog niet eens over de 'wonderlijke' inhoud van die al die zogenaamd heilige teksten!...

Wanneer je als (moslim)gelovige bovendien vijf keer per dag wordt voorgehouden, dat elke niet (moslim)gelovige een afvallige, goddeloze christenhond is, dan kan de vonk van extreme geloofsijver tot een verzengende hel op aarde worden voor alle anders- of niet-gelovigen…

De wereldvreemde orthodoxie waarmee een groot deel van de hier aanwezige imams de koran interpreteren en er vervolgens de moskeegangers mee confronteren, indoctrineren, perverteren en infecteren, is er wel degelijk mede de oorzaak van - zoals dat omgekeerd ook geldt voor het orthodoxe jodendom of christendom - dat zich onder een deel van de islamitische moslimgemeenschap een radicalisering heeft voltrokken.

Een radicalisering dus die – met de koran als richtsnoer - door zulke imams primair vanuit antiwesterse ressentimenten wordt aangewakkerd, en dat onophoudelijk door een hardvochtig en extreem islamfundamentalisme wordt gepredikt en gecultiveerd…

het is zoals het is
non-conforming link
  FOK!fotograaf zondag 26 december 2004 @ 16:07:24 #186
73911 ultra_ivo
pi_24219067
quote:
Op zondag 26 december 2004 10:17 schreef Akkersloot het volgende:

Was een linkje waar ik het wel had over de Spaanse inquisitie. Want Ivo noemde dat als een voorwaarde islam te mogen zijn. Domme drogreden. En dat linkje was dus het bewijs van zijn vooringenomenheid.
Kun je die tweede zin in begrijpelijk Nederlands schrijven. "Islam mogen zijn" dat klopt niet en wat het dan wel mag zijn mag je zelf uitleggen.
  zondag 26 december 2004 @ 18:09:35 #187
60090 Akkersloot
pi_24220756
quote:
Op zondag 26 december 2004 16:07 schreef ultra_ivo het volgende:
Kun je die tweede zin in begrijpelijk Nederlands schrijven. "Islam mogen zijn" dat klopt niet en wat het dan wel mag zijn mag je zelf uitleggen.
Thanks.

"om tegen" was weggevallen. Dus "Ivo stelde het tegen de Spaanse inquisitie posten als een voorwaarde om tegen de islam te mogen zijn".
  FOK!fotograaf zondag 26 december 2004 @ 18:58:46 #188
73911 ultra_ivo
pi_24221402
dat lijkt me logisch. Als je tegen het met zwaard verspreiden van een religie bent zul je volgens de logica ook tegen het met vuur verspreiden van een andere religie moeten zijn, gelijke monniken gelijke kappen.
  zondag 26 december 2004 @ 19:30:04 #189
60090 Akkersloot
pi_24221820
quote:
Op zondag 26 december 2004 18:58 schreef ultra_ivo het volgende:
dat lijkt me logisch. Als je tegen het met zwaard verspreiden van een religie bent zul je volgens de logica ook tegen het met vuur verspreiden van een andere religie moeten zijn, gelijke monniken gelijke kappen.
Maar je bent dan toch wel een beetje vooringenomen dat zolang iemand nog niet gepost heeft over de inquisitie hij daar dan ook voor zou zijn.

En waarom zou ik moeten posten tegen de inquisitie als ik al in andere posts duidelijk maak dat ik het gristendom een domme bemoei-doctrine vind ?
  FOK!fotograaf zondag 26 december 2004 @ 20:11:40 #190
73911 ultra_ivo
pi_24222479
Jij hebt niet al mijn posts in alle topics gelezen, net zo min als ik al jouw posts in al jouw topics heb gelezen.
  zondag 26 december 2004 @ 20:21:15 #191
60090 Akkersloot
pi_24222624
quote:
Op zondag 26 december 2004 20:11 schreef ultra_ivo het volgende:
Jij hebt niet al mijn posts in alle topics gelezen, net zo min als ik al jouw posts in al jouw topics heb gelezen.
De voorwaarde stellen dat iemand eerst iets schrijft over de inquisitie blijft natuurlijk een vooringenomen voorwaarde om iets over de islam te mogen zeggen.

FOK!fotograaf zondag 26 december 2004 @ 20:23:12 #192
73911 ultra_ivo
pi_24222649
Dat was een reactie op een van jouw postings in hetzelfde topic. Maar daar werd al meer over geklaagd in dat topic, de manier van reageren op andermans/vrouws posts.
Maar we drijven erg ver af van het oorspronkelijke thema van dit topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')