abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 23:13:32 #1
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22807471
quote:
Wilders bestempelt islam als groot gevaar

De voormalige VVD'er Geert Wilders heeft opnieuw hard uitgehaald naar de islam. In een artikel in Het Parool schrijft het Kamerlid samen met directeur Spruyt van de conservatieve Edmund Burke Stichting dat de Nederlandse democratie gevaar loopt door de import van de islam. Volgens hen vormt niet alleen de politieke tak van de islam, maar de gehele islamitische cultuur een bedreiging voor de democratische rechtstaat.

Volgens hen moet Nederland ''worden beschermd tegen de import van de islamitische cultuur, die onze tolerantie en democratie alleen maar om zeep zal helpen.'' Het onafhankelijke Kamerlid en Spruyt wijten dat aan 'het wezen van de islam'. De islam heeft volgens hen vanaf het begin een 'politieke orde' willen zijn, waarin een scheiding tussen het wereldlijke en geestelijke domein onmogelijk is. De twee wijzen er op dat geen enkel Arabisch of islamtisch land een echt democratisch systeem kent. Afwijkende religies worden daar bovendien nauwelijks of niet getolereerd.

Cultuurrelativisme
Zowel Wilders als Spruyt hekelen het 'nihilistische cultuurrelativisme' dat Nederland in zijn greep houdt. De vrijheid van godsdienst is volgens beiden 'een groot goed, maar niet absoluut.' Ons respect voor andere culturen en godsdiensten leidt er volgens hen toe dat een stevig immigratiebeleid ontbreekt en de integratie te vrijblijvend is.

Wilders zegt in een toelichting dat het stuk in Het Parool bedoeld is om de discussie open te breken. Over politieke maatregelen om ''de islamitische cultuur te weren'' kan volgens hem later worden gesproken.

Bron: Wilders bestempelt islam als groot gevaar
Na de uitspraken over de fundamentalistische Islamitische excessen, ging hij een stapje verder door de politieke Islam als grootste gevaar te bestempelen, maar nu gooit hij nog meer olie op het vuur door de de gehele Islam te bestempelen als gevaar voor de rechtsstaat en democratie.

Hiermee stelt hij de gehele islam gelijk aan terrorisme, en waar zijn vorige uitspraken al 'pittig', 'ongenuanceerd' en 'provocerend' waren, is dit wel extreem aan het worden.

En gezien zijn probleemstelling, vrees ik wat voor fascistische maatregelen hij gaat bedenken om de Islam geheel te verbannen uit Nederland. Een import-stop is leuk om moslims te weren, maar dan zitten we nog wel met 1 miljoen moslims 'opgescheept', die volgens Wilders dus een gevaar zijn voor de rechtsstaat en democratie. Ik hoop maar dat het bij deze loze woorden blijft, want mede gezien zijn politieke aanhang in enkele peilingen, zou Wilders zelf wel eens het grootste gevaar van Nederland kunnen worden.

Hoe ver gaat Wilders nog radicaliseren?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 23:19:16 #2
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_22807623
Maar, als je zegt dat Wilders een gevaar is voor de samenleving. Dan demoniseer je natuurlijk weer; iets wat hij natuurlijk he-le-maal niet doet en nooit zou doen.

Wilders.......*zucht*
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 23:25:30 #3
13973 ranja
image means nothing
pi_22807818
Hij daalt toch in de peilingen? Dan moet hij dus met wat nieuws komen om weer te gaan stijgen. Lekker makkelijk scoren dit.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 23:34:15 #4
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_22808104
Dat beloofd niet veel goeds, ik denk dat zijn stellingname nu al verder reikt dan het Vlaams Blok qua ongenuanceerde uitlatingen. In vond hem al rechts, maar hij is nog rechtser dan ik dacht. Ik denk niet dat het slim is om de samenleving tegen elkaar uit te spelen, het veroorzaakt meer onrust, terwijl hij denkt/hoopt het tegenovergestelde te bereiken. Ik ben ook heel benieuwd welke mensen hij meekrijgt in de politiek, en welke zijn gedachtengoed ze gaan steunen. Verder vraag ik me af hoeveel (protest) stemmen hij zal ophalen met komende verkiezingen ? (1 - 2 - 10- 15). Met zulke uitspraken ga ik wel steeds beter begrijpen waarom hij niet langer bij de VVD kon blijven. Deze standpunten gaan zelfs voor de huidige VVD te ver.
pi_22808420
Werkelijk waanzinnig waar die mensen bezig mee zijn. Die Spruyt wordt ook steeds fanatieker en verblind door de mogelijkheid van politieke macht.

De islamitische cultuur een bedreiging voor de democratische rechtsstaat, hoe verzin je het?
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 00:05:54 #6
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22809123
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 23:43 schreef SCH het volgende:
Werkelijk waanzinnig waar die mensen bezig mee zijn. Die Spruyt wordt ook steeds fanatieker en verblind door de mogelijkheid van politieke macht.

De islamitische cultuur een bedreiging voor de democratische rechtsstaat, hoe verzin je het?
Heb je je ooit ingezet voor de homorechten in Iran, Pakistan, Afghanistan, Egypte?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 00:07:26 #7
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_22809178
Het wordt wel tijd dat hij fundamentalistische voorgangers in het gebed leert te onderscheiden van moslims die graag democratisch naar de stembus gaan en dat zo willen houden.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 00:25:06 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_22809760
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 00:05 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Heb je je ooit ingezet voor de homorechten in Iran, Pakistan, Afghanistan, Egypte?
en hoeveel kamerzetels hebben die moslims nou in Nederland?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_22809794
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 00:05 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Waarom zou hij dat moeten?
pi_22809858
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 00:07 schreef hace_x het volgende:

Het wordt wel tijd dat hij fundamentalistische voorgangers in het gebed leert te onderscheiden van moslims die graag democratisch naar de stembus gaan en dat zo willen houden.
Dat kunnen dit soort figuren simpelweg niet. Wat mij beteft wordt ie gewoon vervolgd voor dit soort uitspraken die een stuk gevaarlijker zijn voor deze samenleving dan een uitspraak van de gemiddelde moslim fundi.
pi_22809862
Wilders meent dit, ongetwijfeld, tot op zekere hoogte, maar ik denk ook dat hij het erom doet. Zijn controversiele uitspraken brengen hem toch maar telkens weer in de publiciteit en dat kan hij als eenmansfractie zonder grote partij achter zit natuurlijk goed gebruiken.
pi_22809934
Volgens mij is Wilders gewoon teleurgesteld dat ie niet is gemolesteerd na z'n vorige uitspraken, en doet ie er nog een schepje bovenop. Volgens mij kan ie beter wachten tot de volgende verkiezingen, dan heeft zo'n slachtofferrol nog nut. What's next ?
pi_22810013
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 00:27 schreef Gallo het volgende:
Wat mij beteft wordt ie gewoon vervolgd voor dit soort uitspraken die een stuk gevaarlijker zijn voor deze samenleving dan een uitspraak van de gemiddelde moslim fundi.
Op grond van... wat?

Nee, ik vind dat Wilders gewoon zijn zegje moet kunnen doen, maar ik zal het er nooit mee eens zijn. Het is een visie op de allochtonenproblematiek waar ik het absoluut mee oneens ben, maar het is het goed recht van een vrij burger om zich te mogen uiten. Nu is het wel zo dat hij politicus is en wellicht gelden daar andere regels voor, maar voor deze uitspraken moet-ie zeker niet vervolgd worden.

Ik stoor mij meer eigenlijk aan de gemakkelijke, demagogische manier van redeneren van hem. Zo eenvoudig als hij strooit met termen als 'Verlichting', dat is gewoon nietszeggend en populistisch als hij dat niet kan onderbouwen, wat hij ook niet kon in NOVA toen hem iets soortgelijks werd gevraagd.
pi_22810025
van de FP : In trouw gaat ie nog een stukje verder
quote:
Negenennegentig procent van alle problemen in de wereld hebben op een of andere manier met de islam te maken. Dat is de realiteit. Ja, ook in Nederland.
pi_22810063
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 00:31 schreef Monidique het volgende:

[..]

Op grond van... wat?
Haatzaaien en opruïng.
pi_22810094
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 00:31 schreef Gallo het volgende:
van de FP : In trouw gaat ie nog een stukje verder
[..]
Wilders zegt dus dat 99% van alle problemen in Nederland te maken hebben met de Islam. Dat is een geweldig uitdagende opmerking en ik zou van hem ook graag horen hoe hij dit ziet. Iedere moslim die een misdaad begaat zorgt ervoor dat de misdaad met de Islam te maken heeft? Hoe ziet deze wereldvreemde man het?
pi_22810104
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 00:33 schreef Gallo het volgende:

[..]

Haatzaaien en opruïng.
Dat is naar mijn mening te vaag.
pi_22810105
quote:
Volgens hen moet Nederland ''worden beschermd tegen de import van de islamitische cultuur, die onze tolerantie en democratie alleen maar om zeep zal helpen.''
pi_22810156
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 00:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is naar mijn mening te vaag.
Dat zal een rechter wel uitmaken gok ik. Met deze uitspraken heeft hij gewoon een grens overtreden, een grens die al steeds vager is geworden. Het wordt eens tijd dat de lijnen weer eens duidelijk worden ingekleurd door een gerechtelijke uitspraak.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 00:40:26 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_22810308
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 00:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wilders zegt dus dat 99% van alle problemen in Nederland te maken hebben met de Islam. Dat is een geweldig uitdagende opmerking en ik zou van hem ook graag horen hoe hij dit ziet. Iedere moslim die een misdaad begaat zorgt ervoor dat de misdaad met de Islam te maken heeft? Hoe ziet deze wereldvreemde man het?
niet eens alleen in Nederland maar in de gehele wereld, als hij maar niet over zuiveringen begint
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_22810494
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 00:40 schreef Re het volgende:

[..]

niet eens alleen in Nederland maar in de gehele wereld, als hij maar niet over zuiveringen begint
Ja, hij heeft het over de wereld, maar ook over Nederland en dat vind ik nogal een interessante uitspraak. Ik wil vooral weten hoe hij aan die 99% komt en hoe hij bepaalt of iets te maken heeft met de Islam of niet.
pi_22810526
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 00:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, hij heeft het over de wereld, maar ook over Nederland en dat vind ik nogal een interessante uitspraak. Ik wil vooral weten hoe hij aan die 99% komt en hoe hij bepaalt of iets te maken heeft met de Islam of niet.
Begrotingstekort? --> Islam.
simpel toch
pi_22810599
ik ga vvd stemmen.. was ik al van plan
pi_22810625
Ik snap niet wat wilders hier mee wil bereiken?

Nieuwe tactiek ofzow?
Eerst iemand helemaal de grond in trappen en als het kan zijn/haar moeder flink anaal laten nemen door een groep van 100 negers en vervolgens zeggen "ik wil met je discussieren!"

Volgens mij snuift ie teveel drugs, dat zou meteen zn kapsel verklaren
pi_22810693
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 00:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hetzelfde als "via 5 mensen ken je de gehele wereldbevolking". Ik heb de hand van een man geschud, en die heeft die burgermeester een hand geschud, die heeft de commissaris der koningin een hand geschud en die heeft de koningin een hand gegeven. Dus heb ik de koningin indirect een hand gegeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')