Dat bedoelde ik dus eigenlijk met mijn langere posting. Er is geen programma, hij heeft alleen een paar interviews en wat populistische uitspraken. Eerst maar eens een tijdje zichzelf bewijzen in de opositie lijkt me.quote:Op vrijdag 17 december 2004 20:31 schreef Philosocles het volgende:
Wilders heeft nog amper kunnen bewijzen dat hij meer is dan een soort Pim-wannabee. Om dat aan te tonen moet hij eerst een geloofwaardige partij uit de grond kunnen stampen. Voor die tijd is het onrealistisch hem hoger in te schatten dan een handvol zetels.
Gut och gut wat een wroeging...quote:Op vrijdag 17 december 2004 20:30 schreef Fixxxer het volgende:
Neen het volk is te stom en stemt en massa op wouter... hopeless
De PvdA is net zo populistisch bezig, de jonge generatie betaald de kosten van hun plannen voor de ouderen.quote:Op vrijdag 17 december 2004 20:33 schreef maartena het volgende:
Dat bedoelde ik dus eigenlijk met mijn langere posting. Er is geen programma, hij heeft alleen een paar interviews en wat populistische uitspraken.
Volgens mij meer de 'rijkere generatie' en de 'vervuilende generatie' aangezien het begrotingstekort bij de tegenbegrotingen van de PvdA hetzelfde was.quote:Op vrijdag 17 december 2004 20:36 schreef Steijn het volgende:
[..]
De PvdA is net zo populistisch bezig, de jonge generatie betaald de kosten van hun plannen voor de ouderen.
Een KANS MAKEN om de grootste te worden kan iedereenquote:Zou Wilders een kans kunnen maken om de grootste te worden
De PvdA heeft nog nooit een stem van mij ontvangen.....Maar zij hebben in ieder geval regeringservaring, een duidelijk partij programma, en standpunten waar het volk iets mee kan. Als Wilders kans wil maken op een paar zetels dan dient ie toch eerst een fatsoenlijk partij programma te hebben.quote:Op vrijdag 17 december 2004 20:36 schreef Steijn het volgende:
De PvdA is net zo populistisch bezig, de jonge generatie betaald de kosten van hun plannen voor de ouderen.
Nou, ik denk dat dat niet helemaal waar is. Denk bijvoorbeeld eens aan de SGP........quote:Op vrijdag 17 december 2004 20:42 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Een KANS MAKEN om de grootste te worden kan iedereen
De Pvda dankt het leeuwendeel van haar (potentiele) kiezers momenteel aan Wouter Bos en niet aan hun inhoudelijk program. Dat dit zo is, werd laatst nog maar eens onderschreven in een groot en breed artikel in de Volkskrant. Als Bos een fout maakt, of zelfs helemaal wegvalt, stort de PvdA denk ik als een plumpudding in elkaarquote:Op vrijdag 17 december 2004 20:52 schreef maartena het volgende:
[..]
De PvdA heeft nog nooit een stem van mij ontvangen.....Maar zij hebben in ieder geval regeringservaring, een duidelijk partij programma, en standpunten waar het volk iets mee kan.
Er zijn zat rechtse/conservatieve standpunten te bedenken waar Wilders het over kan gaan hebben. Vooral op de thema's migratie en veiligheid zal hij denk ik goed weten te scoren.quote:Op vrijdag 17 december 2004 20:55 schreef Harry_Sack het volgende:
Waar zou Wilders het nog over moeten hebben als blijkt dat Turkije moeiteloos tot de EU wordt opgenomen?
Welke schertsvertoning ?quote:Die schertsvertoning die hij de laatste dagen heeft opgevoerd, begint voor een hoop mensen al op te vallen als schijnheilig.
Dat klopt, en hier zal denk ik ook heel veel van afhangen voor het al dan niet slagen van de toekomstige partij van Wilders.quote:Wilbers moet nog maar eens voor elkaar zien te krijgen dat hij een achterban kan kweken. Ik zie het niet gebeuren in elk geval.
Na 2002 en het huidige politieke klimaat ben ik daar niet zo zeker meer van........quote:Op vrijdag 17 december 2004 21:01 schreef TheMarco het volgende:
Nederlanders roepen altijd van alles bij peilingen. Als de storm geluwd is en er weer verkiezingen zijn haalt ie niet meer dan een paar zetels. De meeste mensen kiezen uiteindelijk toch wel weer voor hun 'vaste partij'.
Mijn kloon alert gaat af ...quote:Op vrijdag 17 december 2004 21:04 schreef dekrakeling het volgende:
[..]
Na 2002 en het huidige politieke klimaat ben ik daar niet zo zeker meer van........
quote:Op vrijdag 17 december 2004 23:05 schreef Koos Voos het volgende:
Hij wordt in ieder geval groter als de marge partijtjes SP, Groen Links , D66 ect.
Wellicht met een medewerking van BV een Peter R en een Ayaan, een Eerdmans ect. zal hij zelfs de VVD kunnen verslaan.
Ik neem aan dat je zelf al wat meer gepresteerd hebt dan Geert Wilders, een volksvertegenwoordiger die al zes jaar in de kamer zat voor de VVD.. Waarom niet gewoon het laatdunkende achterwege gelaten (tenzij goed onderbouwd) en gewoon ingegaan om de argumenten of sentimenten die de man aanvoert?quote:Op vrijdag 17 december 2004 23:26 schreef Notoire_Gek het volgende:
Over een paar maanden is Wilders net zo'n zielig figuur als dat manisch depressieve wijf die uit de LPF werd gekegeld. Ben ff de naam van dat hysterische wijf kwijt. Wilders is een soortgelijke dwaas......een wannebe Fortuyn, maar super matig als je hem hoort praten. Niks dus.
Niet van harte, maar dat is eigenlijk ook het standaardtrucje van de VVD om veel verkiezingspunten binnen te slepen bij de formatie.quote:Op vrijdag 17 december 2004 23:14 schreef Landmass het volgende:
Vraag is, zou de VVD wel met hem willen samenwerken in een evt kabinet?
Die peiling van Nova klopt voor geen hout. LPF 2 zetels? Laat me toch niet lachen.quote:Op zaterdag 18 december 2004 11:42 schreef SeLang het volgende:
Het aardige is dat de Wilders' stemmen lang niet alleen bij de VVD vandaan komen.
De laatste NOVA peiling was dacht ik VVD 22 zetels en Wilders 12 zetels. Samen is dat toch maar even 34 zetels. Ik ga er vanuit dat de VVD nog wat verder naar rechts opschuift en dan krijg je toch een redelijk sterk rechts blok.
De LPF zal denk ik niks meer van over blijven. De paar goede LPF-ers zullen zich wellicht bij Wilders aansluiten en de rest hoor je nooit meer wat van.
Lijkt me ook wat veel............geen hond die nog op zulke figuren stemt natuurlijk. Se Lang heeft gelijk, na de volgende verkiezingen is de LPF Schlußquote:Op zaterdag 18 december 2004 13:17 schreef pberends het volgende:
[..]
Die peiling van Nova klopt voor geen hout. LPF 2 zetels? Laat me toch niet lachen.
Bij de Hond staat LPF al maanden op 0. Ik vind de Hond een stuk betrouwbaarder dan Nova op dit moment. Zeker omdat de Hond vrij dicht bij NIPO zit.quote:Op zaterdag 18 december 2004 13:33 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Lijkt me ook wat veel............geen hond die nog op zulke figuren lijkt mij. SE Lang heeft gelijk, na de volgende verkiezingen is de LPF Schluß
Nee hoor. De LPF zal wel verdwijnen, dan vervangt Wilders dus de LPF als rechste partij. En zolang er een rechste meerderheid is, zal regeren over links moeilijk zijn.quote:Op zaterdag 18 december 2004 14:13 schreef SCH het volgende:
Feit is wel dat rechts steeds verdeelder raakt en dat is alleen maar mooi
Verdeelder in de zin dat de VVD nog wat terugloopt.quote:Op zaterdag 18 december 2004 14:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee hoor. De LPF zal wel verdwijnen, dan vervangt Wilders dus de LPF als rechste partij. En zolang er een rechste meerderheid is, zal regeren over links moeilijk zijn.
Als dat gaat gebeuren ben ik wegquote:Op vrijdag 17 december 2004 20:10 schreef dekrakeling het volgende:
Mijn vraag cq stelling is dan ook: zou Wilders het straks met zijn lijst tot grootste partij kunnen schoppen ?
Veel plezier met W.quote:Op zaterdag 18 december 2004 14:23 schreef popolon het volgende:
[..]
Als dat gaat gebeuren ben ik weg
Dat is het failliet van Nederland natuurlijk, dan moet de NAVO ingrijpenquote:Op zaterdag 18 december 2004 14:23 schreef popolon het volgende:
[..]
Als dat gaat gebeuren ben ik weg
De NAVO kan thuisblijven, tegen de tijd dat er verkiezingen zijn mag ie hopen op een zeteltje.quote:Op zaterdag 18 december 2004 14:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is het failliet van Nederland natuurlijk, dan moet de NAVO ingrijpen![]()
Niet onder de publieke tribune hoor, of hij moet een brommerhelm van Weisglas krijgen.quote:Op zaterdag 18 december 2004 14:33 schreef popolon het volgende:
[..]
De NAVO kan thuisblijven, tegen de tijd dat er verkiezingen zijn mag ie hopen op een zeteltje.
Ja maar, dan zit z'n haar in de warquote:Op zaterdag 18 december 2004 14:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Niet onder de publieke tribune hoor, of hij moet een brommerhelm van Weisglas krijgen.
Of is dat die helm al?quote:Op zaterdag 18 december 2004 14:39 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja maar, dan zit z'n haar in de war
Dus een kogelvrije ragebol?quote:
Even zonder grappen? Ja, dan beschouw ik Nederland als moreel failliet en emigreer ik. Iemand die wat mij betreft geen haar beter is als Janmaat als premier? Daar wil ik niet bij horen.quote:Op zaterdag 18 december 2004 14:27 schreef SCH het volgende:
Dat is het failliet van Nederland natuurlijk, dan moet de NAVO ingrijpen![]()
Waar ga je heen verhuizen dan ?quote:Op zaterdag 18 december 2004 19:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Even zonder grappen? Ja, dan beschouw ik Nederland als moreel failliet en emigreer ik. Iemand die wat mij betreft geen haar beter is als Janmaat als premier? Daar wil ik niet bij horen.
Blijft een boeiende vraag.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:01 schreef dekrakeling het volgende:
[..]
Waar ga je heen verhuizen dan ?
Dat is natuurlijk grote onzin.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Blijft een boeiende vraag.
Want alhoewel we schuiven, is NL met afstand nog steeds het meest linkse land, zover ik weet op de wereld.
Dit meen je toch niet serieus ?quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:10 schreef Sportscub het volgende:
Janmaat is overleden een tijdje geleden.
Hij zou nu niet eens zo extreem zijn als je z`n uitspraken en partijprogramma zou bekijken.
Ik denk dat ik gewoon weer LPF stem.
Laatse keer op Mat; laatste keer voor Pim (puur voor m`n gevoel)
Daarbij zou ik Mat echt wel graag terugzien in de kamer; hulde voor die man!
Ik zat te denken aan canada? Al wordt het daar ook minder vriendelijk?quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:06 schreef dekrakeling het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk grote onzin.
Euhm......quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zat te denken aan canada? Al wordt het daar ook minder vriendelijk?
Vertel ens?
Je vergeet mogelijk België waar momenteel het linkse establisment nog politiek mandaat heeft. Gezien daar een deel van de bevolking behoorlijk is overbevraagd zal het een kwestie van tijd zijn voordat zich daar een ander politiek evenwicht uitkristalliseert. Tot die tijd is België naar mijn idee politiek meer links dan Nederland. Verder heb je dan nog Duitsland en Frankrijk. In beide landen valt eveneens de koers naar een ander politiek evenwicht waar te nemen.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Blijft een boeiende vraag.
Want alhoewel we schuiven, is NL met afstand nog steeds het meest linkse land, zover ik weet op de wereld.
Tenzij je naar Cuba gaat, natuurlijk, of N-Korea
Mooi, biezen pakken en nooit meer terug komen dan.quote:Op zaterdag 18 december 2004 21:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wales, waar we al een huis hebben.
Nu ook nog het stemrecht voor Nederlanders in het buitenland afschaffen.quote:Op zaterdag 18 december 2004 22:27 schreef dekrakeling het volgende:
Mooi, biezen pakken en nooit meer terug komen dan.
Aan notoire zeikerds hebben we in dit land geen behoefte.
Misschien een afgang maar samen hebben ze het toch slim gedaan. Apart krijgen ze in totaal meer stemmen dan als Wilders bij de VVD was gebleven.quote:Op zaterdag 18 december 2004 11:33 schreef Sidekick het volgende:
Mocht Wilders groter worden dan de VVD bij de komende verkiezingen, zal dat best wel een afgang zijn voor de VVD. En dan is de trek in samenwerking niet echt aanwezig, zo schat ik.
Ik ga niet weg hoor - wil wel eens meemaken hoe het is om onder een fascistische leider te leven.quote:Op zaterdag 18 december 2004 19:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Even zonder grappen? Ja, dan beschouw ik Nederland als moreel failliet en emigreer ik. Iemand die wat mij betreft geen haar beter is als Janmaat als premier? Daar wil ik niet bij horen.
We laten je niet eens gaan. Lijden zal je onder een echt rechts kabinet.quote:Op zondag 19 december 2004 00:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ga niet weg hoor - wil wel eens meemaken hoe het is om onder een fascistische leider te leven.
quote:Op zondag 19 december 2004 00:11 schreef SCH het volgende:
[..]
hoe het is om onder een fascistische leider te leven.
goedzo dame, laat de kortzichtigen maar wat ze willen denken.quote:
quote:Op zondag 19 december 2004 00:25 schreef popolon het volgende:
[..]
goedzo dame, laat de kortzichtigen maar wat ze willen denken.
Zo goed ?
Ik zie de SP niet 1-2-3 de verkiezingen winnen.quote:Op zondag 19 december 2004 00:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ga niet weg hoor - wil wel eens meemaken hoe het is om onder een fascistische leider te leven.
Gefeliciteerd. de meest absurde uitspraak die ik deze week op het forum gelezen heb.quote:Op zondag 19 december 2004 13:26 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik zie de SP niet 1-2-3 de verkiezingen winnen.
Je voelt je aangesproken?quote:Op zondag 19 december 2004 17:10 schreef TheMarco het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. de meest absurde uitspraak die ik deze week op het forum gelezen heb.
Nou, zover zal het niet komen denk ik.quote:Op maandag 20 december 2004 12:22 schreef Foo_niks het volgende:
Nee,al zou hij er recht op hebben dan zal de gevestigde wanorde wat er nu zit het op alle mogelijke manieren verhinderen en zal alles op alles gezet worden om het eigen stoeltje te verdedigen.
Interviewtje mediapark tegen die tijd gesponsert door..........
Graag zelfs, 90% daarvan gaat naar de rechterkant van het spectrum namelijkquote:Op zaterdag 18 december 2004 23:24 schreef PJORourke het volgende:
Nu ook nog het stemrecht voor Nederlanders in het buitenland afschaffen.
Nee, het ontbreekt Wilders aan charisma. Daar komt nog bij dat kiezers uiteindelijk toch liever voor de bekende partij kiezen. Toen men Paars zat was, kwam Fortuyn weliswaar op 26 zetels, maar het CDA groeide explosief, naar meer dan 40 zetels. Nu zien we precies hetzelfde: de kiezer is het huidige kabinet spuugzat (waar Paars 8 jaar voor nodig had, presteert Balkenende in 2,5 jaar) en wijkt uit. Er is een Wilders die wat stemmen trekt, maar de massa kiest voor de PvdA.quote:Op vrijdag 17 december 2004 20:10 schreef dekrakeling het volgende:
zou Wilders het straks met zijn lijst tot grootste partij kunnen schoppen ?
"er is een wilders die wat stemmetjes trekt"quote:Op woensdag 22 december 2004 10:43 schreef dVTB het volgende:
[..]
Nee, het ontbreekt Wilders aan charisma. Daar komt nog bij dat kiezers uiteindelijk toch liever voor de bekende partij kiezen. Toen men Paars zat was, kwam Fortuyn weliswaar op 26 zetels, maar het CDA groeide explosief, naar meer dan 40 zetels. Nu zien we precies hetzelfde: de kiezer is het huidige kabinet spuugzat (waar Paars 8 jaar voor nodig had, presteert Balkenende in 2,5 jaar) en wijkt uit. Er is een Wilders die wat stemmen trekt, maar de massa kiest voor de PvdA.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |