abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24044101
Wat we vandaag de dag steeds meer in de Nederlandse politiek zien is dat het (helaas) grotendeels afhankelijk is van dagkoersen. Is er sociale onrust, dan kruipt men naar Bos. Zijn er aanslagen of dreigt er gevaar van terrorisme, dan gaat men snel naar rechts. Na de moord op van Gogh is maar weer eens bevestigt hoe standvastig de Nederlandse kiezer is. Wilders wist het in zijn eentje tot derde partij van het land te schoppen in de verschillende barrometers.

Mijn vraag cq stelling is dan ook: zou Wilders het straks met zijn lijst tot grootste partij kunnen schoppen ?
pi_24044295
Als hij een aardige ploeg weet te formeren schat ik hem in op 10 zetels. Wilders maakt geen kans om de grootste te worden als ik kijk naar de huidige situatie. Belangrijk is vooral dat hij allerlei zakenyuppen en anders ondernemend spul buiten de deur moet weten te houden.
  vrijdag 17 december 2004 @ 20:20:13 #3
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_24044326
Ik geef hem zeker 10 zetels.

Het is te hopen dat hij een goeie partij bijeen krijgt. Ik hoorde dat de oprichter van de Burke stichting ook mee wilde doen.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
  vrijdag 17 december 2004 @ 20:29:46 #4
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24044565
Ik denk het niet. Wilders kreeg in de week na de moord op van Gogh ontzettend veel zetels, maar is sindsdien dalende. 3 weken geleden nog 27 zetels, 2 weken terug 25 zetels, deze week 22 zetels, en ik denk dat ie nog wel verder gaat zakken.

Een schokkende gebeurtenis als de moord op van Gogh heeft een korte tijd invloed op de politiek, maar na een maand of 2 a 3 is dat weer "afgeroomd" tot een normaal niveau.

Het andere probleem dat Wilders heeft is de LPF. In principe ligt de LPF het dichtst bij de standpunten van Wilders (alhoewel Wilders soms wat verder gaat in zijn uitspraken) en die partij is ook nog steeds goed voor een paar zetels. Met name door de moord op Fortuyn de dag VOOR de verkiezingen kreeg de LPF zoveel stemmen, maar er werd daarmee tevens bewezen dat de LPF niet in staat was te regeren, gezien de interne machtstrijd die de val van het Kabinet tot gevolg had.

Er zijn natuurlijk ook pas verkiezingen in 2007, en er kan in die tijd nog heel wat gebeuren. Nog 2 en een half jaar voor de stembussen weer open gaan.

Persoonlijk denk ik dat Wilders nooit de grootste partij zal worden in Nederland, althans voorlopig nog niet. Een nieuwe partij moet eerst maar eens een paar regeringen (2007 - 2011 en 2011 - 2015) in de opositie om maar eens ervaring op te doen als een echte partij voordat ze zomaar een regering binnen stappen. Wilders is verder een ontzettende populist die met one-liners hele volksstammen naar zich toe weet te trekken, maar een echt partij programma heeft Groep Wilders nog niet eens. Wat Wilders bijvoorbeeld met de Gezondheidszorg, Educatie, Defensie, Budgetering, Verkeer en Waterstaat, etc wil doen is nog lang niet op papier gezet en dat duurt ook nog wel even. Wilders vergaard momenteel stemmen met "minder burgerrechten voor Moslims" en "afschaffen Maximum snelheid" etc etc..... Maar aan een echt programma waar een hoop mensen achter staan ontbreekt het nog steeds. Afgezien van een paar inteviews op de site is het totaal onduidelijk wat voor toekomstvisie deze man voor Nederland heeft op alle raakvlakken. Ik snap dan ook niet waarom zoveel mensen zich door een paar uitspraken totaal laten meeslepen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_24044569
Neen het volk is te stom en stemt en massa op wouter... hopeless
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  vrijdag 17 december 2004 @ 20:31:42 #6
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_24044611
Wilders heeft nog amper kunnen bewijzen dat hij meer is dan een soort Pim-wannabee. Om dat aan te tonen moet hij eerst een geloofwaardige partij uit de grond kunnen stampen. Voor die tijd is het onrealistisch hem hoger in te schatten dan een handvol zetels.
iedereen is uniek behalve ik
  vrijdag 17 december 2004 @ 20:33:21 #7
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24044649
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 20:31 schreef Philosocles het volgende:
Wilders heeft nog amper kunnen bewijzen dat hij meer is dan een soort Pim-wannabee. Om dat aan te tonen moet hij eerst een geloofwaardige partij uit de grond kunnen stampen. Voor die tijd is het onrealistisch hem hoger in te schatten dan een handvol zetels.
Dat bedoelde ik dus eigenlijk met mijn langere posting. Er is geen programma, hij heeft alleen een paar interviews en wat populistische uitspraken. Eerst maar eens een tijdje zichzelf bewijzen in de opositie lijkt me.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 17 december 2004 @ 20:35:38 #8
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_24044712
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 20:30 schreef Fixxxer het volgende:
Neen het volk is te stom en stemt en massa op wouter... hopeless
Gut och gut wat een wroeging...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_24044713
Ik denk niet dat hij de grootste partij zal worden
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_24044736
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 20:33 schreef maartena het volgende:
Dat bedoelde ik dus eigenlijk met mijn langere posting. Er is geen programma, hij heeft alleen een paar interviews en wat populistische uitspraken.
De PvdA is net zo populistisch bezig, de jonge generatie betaald de kosten van hun plannen voor de ouderen.
  vrijdag 17 december 2004 @ 20:39:03 #11
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24044796
Alles is mogelijk, maar ik denk toch dat Wilders nu wel aan het maximum zit qua zetels in de peilingen.

Hij zal iig nog een aantal (terroristische) aanslagen nodig hebben om van de angst van het volk te kunnen profiteren om zodoende de grootste te worden.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_24044828
Het is al eens eerder gezegd geloof ik, maar is er heden ten dage niet teveel incidenten politiek, waarbij kamerleden steeds achter de feiten aanlopen en reageren op relletjes en gebeurtenissen? Zo maak je je al gauw populistisch maar loop je steeds achter de feiten aan.
  vrijdag 17 december 2004 @ 20:40:55 #13
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24044837
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 20:36 schreef Steijn het volgende:

[..]

De PvdA is net zo populistisch bezig, de jonge generatie betaald de kosten van hun plannen voor de ouderen.
Volgens mij meer de 'rijkere generatie' en de 'vervuilende generatie' aangezien het begrotingstekort bij de tegenbegrotingen van de PvdA hetzelfde was.
  Redactie Frontpage vrijdag 17 december 2004 @ 20:42:21 #14
38148 crew  Innisdemon
pi_24044868
quote:
Zou Wilders een kans kunnen maken om de grootste te worden
Een KANS MAKEN om de grootste te worden kan iedereen
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_24045007
Als ik kijk naar de Partij van de arbeid die zichtbaar op verlies staat nu het geschil tussen vakbonden en kabinet is opgelost en als ik kijk naar de mega-overwinning van de LPF in 2002, kan ik eigenlijk alleen maar concluderen dat Nederland een kuddevolk is. Het politiek debat is tegenwoordig een grote dagkoers, en het stemmen op een partij lijkt precies hetzelfde verhaal.

Veel mensen denken naar mijn mening helemaal niet na over zaken als een goed inhoudelijk politiek program en de politieke ervaring die een partij al dan niet heeft. Nederland baseert zijn stem op de waan van de dag. Dat zien we nu bij de partij van de arbeid, en mocht er weer een aanslag of terreurdreiging komen, ook bij Wilders.

Los hiervan vind ik Wilders persoonlijk een politicus met erg veel potentieel. Oke, hij heeft nog weinig bewezen en nog niet eens een partij, maar toch. Zeker de conservatief/rechtse boodschap die Wilders als uitgangspunt neemt spreekt veel huidige VVD-kiezers, waaronder mij, erg aan. Voor mij is het echter wel zo dat ik even afwacht wat Wilders daadwerkelijk voor beweging gaat neerzetten. Voor mij is ook een voorwaarde dat populistische teksten als "ik lust hoofddoekjes rouw" en "weg met de maximunsnelheid" definitief uit de partij worden verbannen.
  vrijdag 17 december 2004 @ 20:52:53 #16
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24045096
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 20:36 schreef Steijn het volgende:
De PvdA heeft nog nooit een stem van mij ontvangen.....Maar zij hebben in ieder geval regeringservaring, een duidelijk partij programma, en standpunten waar het volk iets mee kan. Als Wilders kans wil maken op een paar zetels dan dient ie toch eerst een fatsoenlijk partij programma te hebben.

Heeft ie zich trouwens al officieel ingeschreven als politieke partij?
-
pi_24045111
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 20:42 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Een KANS MAKEN om de grootste te worden kan iedereen
Nou, ik denk dat dat niet helemaal waar is. Denk bijvoorbeeld eens aan de SGP........
  vrijdag 17 december 2004 @ 20:55:46 #18
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_24045151
Waar zou Wilders het nog over moeten hebben als blijkt dat Turkije moeiteloos tot de EU wordt opgenomen?
Die schertsvertoning die hij de laatste dagen heeft opgevoerd, begint voor een hoop mensen al op te vallen als schijnheilig. Wilbers moet nog maar eens voor elkaar zien te krijgen dat hij een achterban kan kweken. Ik zie het niet gebeuren in elk geval.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_24045206
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 20:52 schreef maartena het volgende:

[..]

De PvdA heeft nog nooit een stem van mij ontvangen.....Maar zij hebben in ieder geval regeringservaring, een duidelijk partij programma, en standpunten waar het volk iets mee kan.
De Pvda dankt het leeuwendeel van haar (potentiele) kiezers momenteel aan Wouter Bos en niet aan hun inhoudelijk program. Dat dit zo is, werd laatst nog maar eens onderschreven in een groot en breed artikel in de Volkskrant. Als Bos een fout maakt, of zelfs helemaal wegvalt, stort de PvdA denk ik als een plumpudding in elkaar
  vrijdag 17 december 2004 @ 21:01:53 #20
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_24045274
Nederlanders roepen altijd van alles bij peilingen. Als de storm geluwd is en er weer verkiezingen zijn haalt ie niet meer dan een paar zetels. De meeste mensen kiezen uiteindelijk toch wel weer voor hun 'vaste partij'.
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_24045285
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 20:55 schreef Harry_Sack het volgende:
Waar zou Wilders het nog over moeten hebben als blijkt dat Turkije moeiteloos tot de EU wordt opgenomen?
Er zijn zat rechtse/conservatieve standpunten te bedenken waar Wilders het over kan gaan hebben. Vooral op de thema's migratie en veiligheid zal hij denk ik goed weten te scoren.
quote:
Die schertsvertoning die hij de laatste dagen heeft opgevoerd, begint voor een hoop mensen al op te vallen als schijnheilig.
Welke schertsvertoning ?
quote:
Wilbers moet nog maar eens voor elkaar zien te krijgen dat hij een achterban kan kweken. Ik zie het niet gebeuren in elk geval.
Dat klopt, en hier zal denk ik ook heel veel van afhangen voor het al dan niet slagen van de toekomstige partij van Wilders.
pi_24045317
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 21:01 schreef TheMarco het volgende:
Nederlanders roepen altijd van alles bij peilingen. Als de storm geluwd is en er weer verkiezingen zijn haalt ie niet meer dan een paar zetels. De meeste mensen kiezen uiteindelijk toch wel weer voor hun 'vaste partij'.
Na 2002 en het huidige politieke klimaat ben ik daar niet zo zeker meer van........
pi_24045496
Als Wilders het goed doet in de grote lijsttrekkersdebatten: dan ja.
pi_24048072
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 21:04 schreef dekrakeling het volgende:

[..]

Na 2002 en het huidige politieke klimaat ben ik daar niet zo zeker meer van........
Mijn kloon alert gaat af ...

( Kan eigenlijk niet missen.. een topic over Wilders openen en vandaag geregt )

En wat betreft je OP vraag.. alles hangt samen met timing en momentum.
En natuurlijk de juiste mensen om hem heen.. hij heeft de tijd en een goed stel hersens dus ik voorzie een gouden toekomst.
Hij wordt in ieder geval groter als de marge partijtjes SP, Groen Links , D66 ect.
Wellicht met een medewerking van BV een Peter R en een Ayaan, een Eerdmans ect. zal hij zelfs de VVD kunnen verslaan.
  vrijdag 17 december 2004 @ 23:14:06 #25
106056 Landmass
pi_24048262
Vraag is, zou de VVD wel met hem willen samenwerken in een evt kabinet?
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  vrijdag 17 december 2004 @ 23:25:08 #26
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_24048576
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 23:05 schreef Koos Voos het volgende:

Hij wordt in ieder geval groter als de marge partijtjes SP, Groen Links , D66 ect.
Wellicht met een medewerking van BV een Peter R en een Ayaan, een Eerdmans ect. zal hij zelfs de VVD kunnen verslaan.

Altijd grappig die projectie van sommige mensen.

maar goed...

Peter R. is trouwens behoorlijk 'sociaal' en stemt eerder PvdA dan VVD...
pi_24048621
Over een paar maanden is Wilders net zo'n zielig figuur als dat manisch depressieve wijf die uit de LPF werd gekegeld. Ben ff de naam van dat hysterische wijf kwijt. Wilders is een soortgelijke dwaas......een wannebe Fortuyn, maar super matig als je hem hoort praten. Niks dus.
GIRO 800800
  vrijdag 17 december 2004 @ 23:30:31 #28
106056 Landmass
pi_24048706
Winny de Jong
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  zaterdag 18 december 2004 @ 00:20:41 #29
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24050125
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 23:26 schreef Notoire_Gek het volgende:
Over een paar maanden is Wilders net zo'n zielig figuur als dat manisch depressieve wijf die uit de LPF werd gekegeld. Ben ff de naam van dat hysterische wijf kwijt. Wilders is een soortgelijke dwaas......een wannebe Fortuyn, maar super matig als je hem hoort praten. Niks dus.
Ik neem aan dat je zelf al wat meer gepresteerd hebt dan Geert Wilders, een volksvertegenwoordiger die al zes jaar in de kamer zat voor de VVD.. Waarom niet gewoon het laatdunkende achterwege gelaten (tenzij goed onderbouwd) en gewoon ingegaan om de argumenten of sentimenten die de man aanvoert?

Bij de draad. Ik verwacht niet dat Geert Wilders de grootste wordt. Hij heeft een deel van de media en de kleinkunst tegen, de mediacratie is aan de PvdA. Ik verwacht wel dat de man in staat kan zijn om meer issues te gaan verwoorden en een partij ter rechterzijde van de VVD tot leven te laten komen.

Afhankelijk van wat dit kabinet bereikt bij de oplossing van problematiek in achtergebleven buurten en grotestadsproblematiek en een eventuele heldere koers van de VVD zal het Wilders lukken om electoraat te mobiliseren. Ik vermoed echter dat het met zo'n zes tot acht zetels wel gedaan zal zijn tegen de tijd dat er verkiezingen komen en dat schat ik het naar mijn idee positief voor Wilders in.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zaterdag 18 december 2004 @ 11:33:40 #30
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24054717
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 23:14 schreef Landmass het volgende:
Vraag is, zou de VVD wel met hem willen samenwerken in een evt kabinet?
Niet van harte, maar dat is eigenlijk ook het standaardtrucje van de VVD om veel verkiezingspunten binnen te slepen bij de formatie.

Mocht Wilders groter worden dan de VVD bij de komende verkiezingen, zal dat best wel een afgang zijn voor de VVD. En dan is de trek in samenwerking niet echt aanwezig, zo schat ik.
  zaterdag 18 december 2004 @ 11:42:54 #31
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24054858
Het aardige is dat de Wilders' stemmen lang niet alleen bij de VVD vandaan komen.
De laatste NOVA peiling was dacht ik VVD 22 zetels en Wilders 12 zetels. Samen is dat toch maar even 34 zetels. Ik ga er vanuit dat de VVD nog wat verder naar rechts opschuift en dan krijg je toch een redelijk sterk rechts blok.

De LPF zal denk ik niks meer van over blijven. De paar goede LPF-ers zullen zich wellicht bij Wilders aansluiten en de rest hoor je nooit meer wat van.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_24056509
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 11:42 schreef SeLang het volgende:
Het aardige is dat de Wilders' stemmen lang niet alleen bij de VVD vandaan komen.
De laatste NOVA peiling was dacht ik VVD 22 zetels en Wilders 12 zetels. Samen is dat toch maar even 34 zetels. Ik ga er vanuit dat de VVD nog wat verder naar rechts opschuift en dan krijg je toch een redelijk sterk rechts blok.

De LPF zal denk ik niks meer van over blijven. De paar goede LPF-ers zullen zich wellicht bij Wilders aansluiten en de rest hoor je nooit meer wat van.
Die peiling van Nova klopt voor geen hout. LPF 2 zetels? Laat me toch niet lachen.
pi_24056774
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 13:17 schreef pberends het volgende:

[..]

Die peiling van Nova klopt voor geen hout. LPF 2 zetels? Laat me toch niet lachen.
Lijkt me ook wat veel............geen hond die nog op zulke figuren stemt natuurlijk. Se Lang heeft gelijk, na de volgende verkiezingen is de LPF Schluß
GIRO 800800
  zaterdag 18 december 2004 @ 13:33:58 #34
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24056780
Zo lang er flink over Turkije gebabbeld wordt geef ik Wilders een goede kans 20 zeteltjes binnen te slepen. Anders denk ik dat een zetel of vijf het maximaal haalbare is. Lijkt me ook wel een goede zaak, dan heeft Wilders de kans aan een partij te bouwen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_24056791
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 13:33 schreef Notoire_Gek het volgende:

[..]

Lijkt me ook wat veel............geen hond die nog op zulke figuren lijkt mij. SE Lang heeft gelijk, na de volgende verkiezingen is de LPF Schluß
Bij de Hond staat LPF al maanden op 0. Ik vind de Hond een stuk betrouwbaarder dan Nova op dit moment. Zeker omdat de Hond vrij dicht bij NIPO zit.
pi_24057451
Wilders staat bij de ene peiling op 12 en de andere op 22 - volgens mij is er geen zinnig woord over te zeggen, maar de grootste? Dan moet het wel heel gek lopen. Ik ben benieuwd met wat voor lijst en programma hij komt.

Momenteel gebruikt iedereen vooral de peiling waarin Wilders zo hoog uitkomt, zelfs die zogenaamde linkse media geven hem regelmatig tegen de 30 zetels, wat me nogal onbezonnen lijkt. Feit is wel dat rechts steeds verdeelder raakt en dat is alleen maar mooi
  zaterdag 18 december 2004 @ 14:19:20 #37
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24057551
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 14:13 schreef SCH het volgende:
Feit is wel dat rechts steeds verdeelder raakt en dat is alleen maar mooi
Nee hoor. De LPF zal wel verdwijnen, dan vervangt Wilders dus de LPF als rechste partij. En zolang er een rechste meerderheid is, zal regeren over links moeilijk zijn.
pi_24057616
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 14:19 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee hoor. De LPF zal wel verdwijnen, dan vervangt Wilders dus de LPF als rechste partij. En zolang er een rechste meerderheid is, zal regeren over links moeilijk zijn.
Verdeelder in de zin dat de VVD nog wat terugloopt.
  zaterdag 18 december 2004 @ 14:23:57 #39
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_24057632
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 20:10 schreef dekrakeling het volgende:

Mijn vraag cq stelling is dan ook: zou Wilders het straks met zijn lijst tot grootste partij kunnen schoppen ?
Als dat gaat gebeuren ben ik weg
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_24057660
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 14:23 schreef popolon het volgende:

[..]

Veel plezier met W.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_24057701
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 14:23 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat is het failliet van Nederland natuurlijk, dan moet de NAVO ingrijpen
  zaterdag 18 december 2004 @ 14:33:16 #42
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_24057818
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 14:27 schreef SCH het volgende:

[..]

De NAVO kan thuisblijven, tegen de tijd dat er verkiezingen zijn mag ie hopen op een zeteltje.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_24057838
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 14:33 schreef popolon het volgende:

[..]

De NAVO kan thuisblijven, tegen de tijd dat er verkiezingen zijn mag ie hopen op een zeteltje.
Niet onder de publieke tribune hoor, of hij moet een brommerhelm van Weisglas krijgen.
  zaterdag 18 december 2004 @ 14:39:39 #44
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_24057946
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 14:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Niet onder de publieke tribune hoor, of hij moet een brommerhelm van Weisglas krijgen.
Ja maar, dan zit z'n haar in de war
pi_24057966
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 14:39 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja maar, dan zit z'n haar in de war
Of is dat die helm al?
  zaterdag 18 december 2004 @ 14:41:35 #46
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_24057982
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 14:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Of is dat die helm al?
Dus een kogelvrije ragebol?

We zijn er uit.
pi_24064539
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 14:27 schreef SCH het volgende:

Even zonder grappen? Ja, dan beschouw ik Nederland als moreel failliet en emigreer ik. Iemand die wat mij betreft geen haar beter is als Janmaat als premier? Daar wil ik niet bij horen.
pi_24064655
Het grappige kapsel is ondertussen ook al niet meer grappig , het is nu echt een 100% droplul.
GIRO 800800
  zaterdag 18 december 2004 @ 20:00:41 #49
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24064691
Leuk om dan op Wilders te stemmen. Kijken of al die linksen dan daadwerkelijk vertrekken. Gezien de waarde van linkse beloftes, denk ik het niet. Het proberen waard, kortom.
pi_24064704
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Even zonder grappen? Ja, dan beschouw ik Nederland als moreel failliet en emigreer ik. Iemand die wat mij betreft geen haar beter is als Janmaat als premier? Daar wil ik niet bij horen.
Waar ga je heen verhuizen dan ?
  zaterdag 18 december 2004 @ 20:03:18 #51
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_24064756
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 20:01 schreef dekrakeling het volgende:

[..]

Blijft een boeiende vraag.

Want alhoewel we schuiven, is NL met afstand nog steeds het meest linkse land, zover ik weet op de wereld.

Tenzij je naar Cuba gaat, natuurlijk, of N-Korea
&lt;signature here&gt;.
pi_24064833
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 20:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

Want alhoewel we schuiven, is NL met afstand nog steeds het meest linkse land, zover ik weet op de wereld.
Dat is natuurlijk grote onzin.
  zaterdag 18 december 2004 @ 20:10:26 #53
78349 Sportscub
You only live once!
pi_24064948
Janmaat is overleden een tijdje geleden.
Hij zou nu niet eens zo extreem zijn als je z`n uitspraken en partijprogramma zou bekijken.
Ik denk dat ik gewoon weer LPF stem.
Laatse keer op Mat; laatste keer voor Pim (puur voor m`n gevoel)
Daarbij zou ik Mat echt wel graag terugzien in de kamer; hulde voor die man!
Is this the world we created?
pi_24065186
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 20:10 schreef Sportscub het volgende:
Janmaat is overleden een tijdje geleden.
Hij zou nu niet eens zo extreem zijn als je z`n uitspraken en partijprogramma zou bekijken.
Ik denk dat ik gewoon weer LPF stem.
Laatse keer op Mat; laatste keer voor Pim (puur voor m`n gevoel)
Daarbij zou ik Mat echt wel graag terugzien in de kamer; hulde voor die man!
Dit meen je toch niet serieus ?
  zaterdag 18 december 2004 @ 20:20:16 #55
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_24065199
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 20:06 schreef dekrakeling het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk grote onzin.
Ik zat te denken aan canada? Al wordt het daar ook minder vriendelijk?

Vertel ens?
&lt;signature here&gt;.
pi_24065255
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 20:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik zat te denken aan canada? Al wordt het daar ook minder vriendelijk?

Vertel ens?
Euhm......
Wat wil je dat ik vertel ?
  zaterdag 18 december 2004 @ 20:43:01 #57
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24065709
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 20:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

Tenzij je naar Cuba gaat, natuurlijk, of N-Korea
Je vergeet mogelijk België waar momenteel het linkse establisment nog politiek mandaat heeft. Gezien daar een deel van de bevolking behoorlijk is overbevraagd zal het een kwestie van tijd zijn voordat zich daar een ander politiek evenwicht uitkristalliseert. Tot die tijd is België naar mijn idee politiek meer links dan Nederland. Verder heb je dan nog Duitsland en Frankrijk. In beide landen valt eveneens de koers naar een ander politiek evenwicht waar te nemen.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_24067576
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 20:01 schreef dekrakeling het volgende:

Wales, waar we al een huis hebben.
pi_24068619
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 21:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wales, waar we al een huis hebben.
Mooi, biezen pakken en nooit meer terug komen dan.
Aan notoire zeikerds hebben we in dit land geen behoefte.
  zaterdag 18 december 2004 @ 23:24:42 #60
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24069920
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 22:27 schreef dekrakeling het volgende:
Mooi, biezen pakken en nooit meer terug komen dan.
Aan notoire zeikerds hebben we in dit land geen behoefte.
Nu ook nog het stemrecht voor Nederlanders in het buitenland afschaffen.
  zaterdag 18 december 2004 @ 23:54:08 #61
106056 Landmass
pi_24070590
.

[ Bericht 53% gewijzigd door Landmass op 18-12-2004 23:58:23 ]
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  zaterdag 18 december 2004 @ 23:57:12 #62
106056 Landmass
pi_24070666
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 11:33 schreef Sidekick het volgende:

Mocht Wilders groter worden dan de VVD bij de komende verkiezingen, zal dat best wel een afgang zijn voor de VVD. En dan is de trek in samenwerking niet echt aanwezig, zo schat ik.
Misschien een afgang maar samen hebben ze het toch slim gedaan. Apart krijgen ze in totaal meer stemmen dan als Wilders bij de VVD was gebleven.

Wilders moet gewoon een goeie partij op poten zetten en dan hebben we 2 goeie rechtse partijen in dit land. Gaan ze leuke dingen doen voor rechtse mensen.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_24071047
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik ga niet weg hoor - wil wel eens meemaken hoe het is om onder een fascistische leider te leven.
  zondag 19 december 2004 @ 00:14:57 #64
106056 Landmass
pi_24071147
quote:
Op zondag 19 december 2004 00:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ga niet weg hoor - wil wel eens meemaken hoe het is om onder een fascistische leider te leven.
We laten je niet eens gaan. Lijden zal je onder een echt rechts kabinet.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  zondag 19 december 2004 @ 00:15:07 #65
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_24071154
quote:

[..]
hoe het is om onder een fascistische leider te leven.

?
  zondag 19 december 2004 @ 00:17:04 #66
13973 ranja
image means nothing
pi_24071198
Wilders wordt alleen de grootste als hij een paar dagen voor de verkiezingen wordt vermoord.

Maar ik denk dat als het nieuwtje er af is er erg weinig mensen op hem zullen stemmen. Lijsttrekkersdebatten? Ja, samen met PvdD, LPF, SGP en dergelijke net wel/net niet partijtjes waarschijnlijk. Geen soundmix-pauze voor hem
pi_24071340
quote:
Op zondag 19 december 2004 00:15 schreef popolon het volgende:

[..]

?
Ok, ik ga met je mee.
  zondag 19 december 2004 @ 00:25:07 #68
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_24071415
quote:
Op zondag 19 december 2004 00:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Ok, ik ga met je mee.
goedzo dame, laat de kortzichtigen maar wat ze willen denken.

Zo goed ?
pi_24071670
quote:
Op zondag 19 december 2004 00:25 schreef popolon het volgende:

[..]

goedzo dame, laat de kortzichtigen maar wat ze willen denken.

Zo goed ?
De kortzichtige haatdragende broekies komen er nog wel achter.

Ik word wel chef-kok in jouw villa met 28 kamers.
pi_24076296
De grootste zal hij denk ik niet worden. Ik geef hem zeker 10 zetels, en dat kunnen er meer worden als het thema nog leeft in 2007.
pi_24079207
Wordt het thema ook bedreigd, is het al ondergedoken?
pi_24079587
quote:

[..]

Ik zie de SP niet 1-2-3 de verkiezingen winnen.
  zondag 19 december 2004 @ 17:10:28 #73
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_24084617
quote:
Op zondag 19 december 2004 13:26 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik zie de SP niet 1-2-3 de verkiezingen winnen.
Gefeliciteerd. de meest absurde uitspraak die ik deze week op het forum gelezen heb.
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_24098928
quote:
Op zondag 19 december 2004 17:10 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. de meest absurde uitspraak die ik deze week op het forum gelezen heb.
Je voelt je aangesproken?
pi_24098944
Je bedoelt onze lieve worstenmaker?
  maandag 20 december 2004 @ 12:22:11 #76
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_24099405
Nee,al zou hij er recht op hebben dan zal de gevestigde wanorde wat er nu zit het op alle mogelijke manieren verhinderen en zal alles op alles gezet worden om het eigen stoeltje te verdedigen.
Interviewtje mediapark tegen die tijd gesponsert door..........

[ Bericht 2% gewijzigd door Foo_niks op 20-12-2004 12:32:49 ]
Klaar?
Ik niet!
pi_24128307
quote:
Op maandag 20 december 2004 12:22 schreef Foo_niks het volgende:
Nee,al zou hij er recht op hebben dan zal de gevestigde wanorde wat er nu zit het op alle mogelijke manieren verhinderen en zal alles op alles gezet worden om het eigen stoeltje te verdedigen.
Interviewtje mediapark tegen die tijd gesponsert door..........
Nou, zover zal het niet komen denk ik.
Ook is een eventuele aanslag/moord op Wilders totaal niet in het belang van de gevestigde partijen. Sterker nog: de geschiedenis met de LPF heeft uitgewezen dat dat alleen nog maar meer zetels oplevert.
pi_24128691
Ik zie niet in waarom iedereen (in ieder geval veel) in rep en roer is dat Wilders zo veel zetels had/heeft in de peiling. Zijn standpunten zijn misschien voor sommige dingen wat extreem. Echter zal Wilders nooit de absolute meerderheid halen (geen een partij in NL) dus wat dan nog? Als hij echt in het kabinet komt moet ook hij water bij de wijn doen - anders gebeurt er niets. Het lukt hem nooit om al zijn opvatting doorgevoerd te krijgen op de manier hoe hij het wil. Zoals gezegd, hij zal water bij de wijn moeten doen en dan is het allemaal niet zo extreem meer.

Als je vanuit dat perspectief kijkt is het goed dat Wilders er is. Dan gebeurt er tenminste iets. De opvatting zullen iets naar "rechts" verschuiven, maar nooit zover dat het zal zijn zoals Wilders wil. Perfect toch? Iemand die een tegengas geeft zodat we niet weer allemaal halfzachte voorstellen krijgen.
pi_24128743
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 23:24 schreef PJORourke het volgende:

Nu ook nog het stemrecht voor Nederlanders in het buitenland afschaffen.
Graag zelfs, 90% daarvan gaat naar de rechterkant van het spectrum namelijk

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2004 00:06:52 ]
pi_24133965
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 20:10 schreef dekrakeling het volgende:
zou Wilders het straks met zijn lijst tot grootste partij kunnen schoppen ?
Nee, het ontbreekt Wilders aan charisma. Daar komt nog bij dat kiezers uiteindelijk toch liever voor de bekende partij kiezen. Toen men Paars zat was, kwam Fortuyn weliswaar op 26 zetels, maar het CDA groeide explosief, naar meer dan 40 zetels. Nu zien we precies hetzelfde: de kiezer is het huidige kabinet spuugzat (waar Paars 8 jaar voor nodig had, presteert Balkenende in 2,5 jaar) en wijkt uit. Er is een Wilders die wat stemmen trekt, maar de massa kiest voor de PvdA.
pi_24139982
quote:
Op woensdag 22 december 2004 10:43 schreef dVTB het volgende:

[..]

Nee, het ontbreekt Wilders aan charisma. Daar komt nog bij dat kiezers uiteindelijk toch liever voor de bekende partij kiezen. Toen men Paars zat was, kwam Fortuyn weliswaar op 26 zetels, maar het CDA groeide explosief, naar meer dan 40 zetels. Nu zien we precies hetzelfde: de kiezer is het huidige kabinet spuugzat (waar Paars 8 jaar voor nodig had, presteert Balkenende in 2,5 jaar) en wijkt uit. Er is een Wilders die wat stemmen trekt, maar de massa kiest voor de PvdA.
"er is een wilders die wat stemmetjes trekt"
Ik vind dat je het een beetje makkelijk afdoet. Wilders staat volgens sommige peilingen dicht bij de 25 zetels, terwijl hij nog niet eens een partij heeft opgericht. Ik verwacht dat als hij die partij voor elkaar heeft met een stabiel programma, er het dubbele voor hem in zit qua zetels. De PvdA hoeft zich zeker weten nog niet rijk te rekenen.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')