abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 december 2004 @ 12:22:11 #76
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_24099405
Nee,al zou hij er recht op hebben dan zal de gevestigde wanorde wat er nu zit het op alle mogelijke manieren verhinderen en zal alles op alles gezet worden om het eigen stoeltje te verdedigen.
Interviewtje mediapark tegen die tijd gesponsert door..........

[ Bericht 2% gewijzigd door Foo_niks op 20-12-2004 12:32:49 ]
Klaar?
Ik niet!
pi_24128307
quote:
Op maandag 20 december 2004 12:22 schreef Foo_niks het volgende:
Nee,al zou hij er recht op hebben dan zal de gevestigde wanorde wat er nu zit het op alle mogelijke manieren verhinderen en zal alles op alles gezet worden om het eigen stoeltje te verdedigen.
Interviewtje mediapark tegen die tijd gesponsert door..........
Nou, zover zal het niet komen denk ik.
Ook is een eventuele aanslag/moord op Wilders totaal niet in het belang van de gevestigde partijen. Sterker nog: de geschiedenis met de LPF heeft uitgewezen dat dat alleen nog maar meer zetels oplevert.
pi_24128691
Ik zie niet in waarom iedereen (in ieder geval veel) in rep en roer is dat Wilders zo veel zetels had/heeft in de peiling. Zijn standpunten zijn misschien voor sommige dingen wat extreem. Echter zal Wilders nooit de absolute meerderheid halen (geen een partij in NL) dus wat dan nog? Als hij echt in het kabinet komt moet ook hij water bij de wijn doen - anders gebeurt er niets. Het lukt hem nooit om al zijn opvatting doorgevoerd te krijgen op de manier hoe hij het wil. Zoals gezegd, hij zal water bij de wijn moeten doen en dan is het allemaal niet zo extreem meer.

Als je vanuit dat perspectief kijkt is het goed dat Wilders er is. Dan gebeurt er tenminste iets. De opvatting zullen iets naar "rechts" verschuiven, maar nooit zover dat het zal zijn zoals Wilders wil. Perfect toch? Iemand die een tegengas geeft zodat we niet weer allemaal halfzachte voorstellen krijgen.
pi_24128743
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 23:24 schreef PJORourke het volgende:

Nu ook nog het stemrecht voor Nederlanders in het buitenland afschaffen.
Graag zelfs, 90% daarvan gaat naar de rechterkant van het spectrum namelijk

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2004 00:06:52 ]
pi_24133965
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 20:10 schreef dekrakeling het volgende:
zou Wilders het straks met zijn lijst tot grootste partij kunnen schoppen ?
Nee, het ontbreekt Wilders aan charisma. Daar komt nog bij dat kiezers uiteindelijk toch liever voor de bekende partij kiezen. Toen men Paars zat was, kwam Fortuyn weliswaar op 26 zetels, maar het CDA groeide explosief, naar meer dan 40 zetels. Nu zien we precies hetzelfde: de kiezer is het huidige kabinet spuugzat (waar Paars 8 jaar voor nodig had, presteert Balkenende in 2,5 jaar) en wijkt uit. Er is een Wilders die wat stemmen trekt, maar de massa kiest voor de PvdA.
pi_24139982
quote:
Op woensdag 22 december 2004 10:43 schreef dVTB het volgende:

[..]

Nee, het ontbreekt Wilders aan charisma. Daar komt nog bij dat kiezers uiteindelijk toch liever voor de bekende partij kiezen. Toen men Paars zat was, kwam Fortuyn weliswaar op 26 zetels, maar het CDA groeide explosief, naar meer dan 40 zetels. Nu zien we precies hetzelfde: de kiezer is het huidige kabinet spuugzat (waar Paars 8 jaar voor nodig had, presteert Balkenende in 2,5 jaar) en wijkt uit. Er is een Wilders die wat stemmen trekt, maar de massa kiest voor de PvdA.
"er is een wilders die wat stemmetjes trekt"
Ik vind dat je het een beetje makkelijk afdoet. Wilders staat volgens sommige peilingen dicht bij de 25 zetels, terwijl hij nog niet eens een partij heeft opgericht. Ik verwacht dat als hij die partij voor elkaar heeft met een stabiel programma, er het dubbele voor hem in zit qua zetels. De PvdA hoeft zich zeker weten nog niet rijk te rekenen.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')