quote:Rafael Ferdinand van der Vaart, fenomeen?
Wie pakweg drie jaar geleden een wedstrijd van Ajax mocht aanschouwen, was al snel onder de indruk van een kleine, gedrongen linkspoot op het middenveld. Subtiele passes, fraaie technische staaltjes, een goed inzicht en scorend vermogen waren de kenmerken van de lieveling van het Amsterdamse publiek. Het ging snel met de voormalige kampbewoner. Zijn status werd die van een filmster en kenners verdrongen zich om hem te roemen. Waar iemand als Danny Blind ooit als cultuurdrager gezien werd, daar werd Rafael hoopdrager. Van het complete vaderlandse voetbal, zo leek het.
Na zijn stormachtige entree hield Van der Vaart zijn niveau lang vast. Het leek een kwestie van tijd voor hij zou tekenen bij een Spaans instituut voor hogere voetbalkunst, zoals Barcelona of Real Madrid. Wellicht zou hij zelfs, in navolging van iemand als Cantona, Engeland gaan veroveren. Hoe anders is het nu met Rafael Ferdinand van der Vaart.
De problemen begonnen eigenlijk vanaf de start van het seizoen 2003/2004, toen Rafael zijn “Midas touch” kwijt leek te zijn. Het meest ongrijpbare fenomeen van het weledele voetbalspel kreeg vat op Rafael: vorm. Het was geen positieve vat, nee, Rafael raakte uit vorm. Zijn hakjes werden ineens als storend ervaren, zijn pogingen troffen steeds vaker geen doel en randzaken begonnen zijn voetbalprestaties te overschaduwen. Zijn relatie met “presentatrice / actrice” Sylvie Meis werd breed uitgemeten en de eerste openlijke kritiek kwam. Rafael zou niet als pure prof leven, weinig scherp trainen en daardoor sneller geveld worden door allerlei blessures.
Voor het eerst werd ook zijn gebrekkige loopvermogen als een probleem ervaren, in een wereld waarin middenvelders haast wel dynamisch moeten zijn. Rafael was minder dwingend dan in zijn beginperiode en ontwikkelde zich, misschien wel ongewild, tot een momentenvoetballer. Zo iemand waarvan de brille slechts spaarzaam te zien is. Een klein fonkelend sterretje. In de nationale voetbalcompetitie bleef Rafael op basis van zijn geniale momenten nog wel van waarde. Wie herinnert zich niet de manier waarop hij Feyenoord velde?
Europees verzoop hij echter. De lopers van subtoppers als Club Brugge en Celta de Vigo waren in de Champions League te zware opponenten voor Rafael, om maar te zwijgen van de pure toppers van Juventus, AC Milan en Bayern München. In Ajax’ succesvolste Champions League-campagne, die van 2002/2003, speelde Rafael ook nauwelijks een onderscheidende rol. Slechts uit in Lyon scoorde hij en was hij van belang. Hij moest toezien hoe teammaats als Trabelsi, Ibrahimovic, Van der Meyde, Pienaar, Chivu en Maxwell wel regelmatig boven zichzelf uitstegen en zelfs constateren dat een jonkie als Nigel de Jong meer indruk raakte. Sterker nog, matige werkpaarden als Yakubu en Pasanen waren belangrijker dan sierpaard Rafael. Ook dit seizoen kon hij zijn stempel in Europese duels nimmer drukken.
Tijdens dit seizoen regen de dieptepunten zich aaneen. Rafael toonde zich een beetje een jankerd, toen Zlatan Ibrahimovic hem bij Zweden – Nederland onopzettelijk blesseerde. Zlatan, iemand die koste wat kost wel wilde winnen en overleven. Iemand waar Rafael een voorbeeld aan kan nemen. Tijdens het uitduel bij ADO Den Haag liet Rafael de spreekkoren richting zijn vriendin de overhand nemen boven de zwakke prestatie van Ajax zelf en vorige week woensdag kwam er een nieuw dieptepunt bij: Van der Vaart zat op de bank bij Ajax – Bayern München, omdat hij zich niet kon vinden in een rol hangend op links.
Van der Vaart had daar moeten spelen. Een aanvoerder doet wat hem gevraagd wordt. Wereldtoppers als Zidane en Ronaldinho spelen in het belang van hun club ook regelmatig vanaf links. De geniale spelmaker Deco speelt bij Barcelona controlerend als het moet. Het zijn die spelers waarmee Van der Vaart nog niet lang geleden werd vergeleken, maar die inmiddels ver uit zijn zicht zijn verdwenen. Rafael had zijn verantwoordelijkheid moeten nemen en een goede pot moeten spelen. Eindelijk eens beslissend zijn. Hij kreeg de vrijheid naar binnen te komen, want het was een hangende rol. Hij weigerde echter en is nu aanvoerder af.
Zo is de man die het seizoen nog hoopvol begon en harder werkte dan ooit om meer in het spel betrokken te worden, inmiddels in een benarde situatie beland. Rafael wordt al lang niet meer gezien als beste speler van Ajax, laat staan als beste speler in de vaderlandse competitie. Nuchtere werkers als Kuijt en Van Bommel zijn hem al lang gepasseerd. Als Rafael niet snel beseft dat het vijf voor twaalf is, loopt zijn loopbaan spaak en strandt hij als momentenvoetballer in de Nederlandse eredivisie. Of nog erger: in de anonimiteit van de Engelse of Spaanse middenmoot.
Nog niet lang geleden verscheen Rafaels biografie, getiteld “Rafael Ferdinand van der Vaart, fenomeen.” Het leek toen al een opportunistische titel voor iemand die feitelijk nog aan het begin van zijn loopbaan stond. Het is nu aan Rafael zelf om te voorkomen dat zijn biografie nu al min of meer compleet is en meer wordt dan een boek met een paar fraaie openingshoofdstukken, maar een bedroevend einde. Het zal een zware klus worden, waarvan ik me afvraag of Rafael van der Vaart die kan klaren.
Meesterlijk! Prachtig stuk, veel drama maar dat een emotie breed wordt uitgemeten is ook wel de bedoeling van een column neem ik aan? Koeman noem je niet, al vind ik wel dat die een groot aandeel betreft in de discussie rondom Van der Vaart. Media hype over de relatie met Sylvie Meis, aanvoerderschap, hij heeft een beetje teveel ogen op zich gericht gekregen. Lekker laten spruiten zonder teveel aandacht dan komt het vast weer goed met dit zorgenkindje.quote:Op dinsdag 14 december 2004 19:43 schreef methodmich het volgende:
Is van mij zelf Jeroen.
quote:In datzelfde artikel meldt de krant dat het Italiaanse Palermo maar liefst 15 miljoen euro zou willen betalen voor Maxi Lopez, de spits waarnaar Ajax volgens geruchten zou hebben geinformeerd.
Wat vertellen jou bronnen over Lucho MM?quote:Op dinsdag 14 december 2004 20:08 schreef methodmich het volgende:
Lucho 2e keus achter Landzaat? Belachelijk.
quote:De Duitse eersteklasser Borussia
Mönchengladbach lijkt niet meer geïnte-
resseerd in Wesley Sonck (Ajax) en
Thomas Buffel (Feyenoord). Volgens de
club zijn de spelers te duur om aan te
trekken. Zowel Sonck als Buffel hebben
al aangegeven te willen vertrekken bij
hun clubs omdat ze niet genoeg speelge-
legenheid krijgen.
Een volwaardig Argentijns international, die veel strijd levert en ook een goede techniek heeft. Maar niet direct een defensieve middenvelder.quote:Op dinsdag 14 december 2004 20:10 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Wat vertellen jou bronnen over Lucho MM?
Dat is toch die toptransfer ?quote:Op dinsdag 14 december 2004 20:13 schreef Suijk het volgende:
Het moet nu ook niet te gek worden natuurlijk. Dadelijk worden wij ook blij gemaakt met een dooie mus á la hofs.
Hmm, Atlético ziet er trouwens vanaf nu Gronkjaer is binnengehaald, maar AS Roma wil hem ook graag hebben.quote:Op dinsdag 14 december 2004 20:13 schreef methodmich het volgende:
[..]
Een volwaardig Argentijns international, die veel strijd levert en ook een goede techniek heeft. Maar niet direct een defensieve middenvelder.
Tuurlijk! Wedstrijd tussen de 2 mooiste clubs ter wereld...quote:Op dinsdag 14 december 2004 20:27 schreef -Vaduz- het volgende:
Gaat er hier nog iemand Barca - Ajax kijken op RTL5?
Vooralsnog welquote:Op dinsdag 14 december 2004 20:27 schreef -Vaduz- het volgende:
Gaat er hier nog iemand Barca - Ajax kijken op RTL5?
Zal wel voor het Cruyff foundation zijn.quote:Op dinsdag 14 december 2004 20:30 schreef superjoden het volgende:
om nog even terug te komen op de vraag van zjroen. Barcelona - Ajax wordt dacht ik gespeeld omdat cruyff destijds voor een of ander iets had verzocht om 2 wedstrijden Ajax - Barcelona ( en dit is volgens mij die 2de wedstrijd, eerste was in Adam)
Wij spelen ook met Emanuelson, Maduro, Lindgren en die Armeniër. Het zal wel een beetje een rommelpotje worden.quote:Op dinsdag 14 december 2004 21:05 schreef cultheld het volgende:
Ik kijk ook, waarschijnlijk begint Barca met Deco, Iniesta en Eto'o op de bank.
Je kan toch naar de TV-makelaar kijken op RTL 4quote:Op dinsdag 14 december 2004 21:17 schreef Nashje het volgende:
Moet zo toch wel beginnen. Nu één of ander gezeik op RTL5.
Anastasiouquote:Op dinsdag 14 december 2004 21:32 schreef BliksemSchigt het volgende:
Geen Babel
Ajax speelt met: Vonk; Obodai, De Jong, Escude, Maxwell; Galasek, vd Vaart, Sneijder; Rosales, Annistasiou, Mitea.
Wil jij Sibon dan in Oranje?quote:Op dinsdag 14 december 2004 21:47 schreef the_legend_killer het volgende:
Babel in oranje![]()
Beetje vroeg hij speelde net een paar duels en scoorde 2 keer.
Maja hij komt van Ajax dus van Basten zal hem binnekort wel selecteren.
En terecht natuurlijk. Welke betere redenen kan een bondscoach nu hebben?quote:Op dinsdag 14 december 2004 21:47 schreef the_legend_killer het volgende:
Maja hij komt van Ajax dus van Basten zal hem binnekort wel selecteren.
Tjsa, we hebben Makaay, Nistel, Kluivert, Van Hooijdonk, Kuijt en dan kiest Van Basten zeker voor Babel?quote:Op dinsdag 14 december 2004 22:08 schreef the_legend_killer het volgende:
Nee.
Maar Babel zal wel worden voorgetrokken omdat hij van Ajax is
Tuurlijk joh, ik zit te wachten tot de eerste eerste divisie speler geselecteerd wordt door marco. Als je denneboom selecteert kan alles moet je maar denkenquote:Op woensdag 15 december 2004 10:22 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Tjsa, we hebben Makaay, Nistel, Kluivert, Van Hooijdonk, Kuijt en dan kiest Van Basten zeker voor Babel?![]()
En dan Pauwe als aanvoerder. Bassie is natuurlijk ook bezig Mtiliga te laten naturaliseren.quote:Op woensdag 15 december 2004 10:32 schreef komrad het volgende:
Tuurlijk joh, ik zit te wachten tot de eerste eerste divisie speler geselecteerd wordt door marco. Als je denneboom selecteert kan alles moet je maar denken
Mijn nieuwe opstelling(inc genaturaliseerde spelers)quote:Op woensdag 15 december 2004 10:37 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En dan Pauwe als aanvoerder. Bassie is natuurlijk ook bezig Mtiliga te laten naturaliseren.
Nee. Doe maar Bobson of Boukhari op linksbuiten. Bergh heeft nog een voorzet.quote:Op woensdag 15 december 2004 10:44 schreef komrad het volgende:
Mijn nieuwe opstelling(inc genaturaliseerde spelers)
Vandebussche/Sinouh, gyan, paauwe,lucius, mtiliga, vd laak, hofs, janssen, denneboon, babel, vd bergh
Jullie zien Purrel Frankel over het hoofd.quote:Op woensdag 15 december 2004 11:07 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee. Doe maar Bobson of Boukhari op linksbuiten. Bergh heeft nog een voorzet.
quote:Op woensdag 15 december 2004 11:09 schreef -Vaduz- het volgende:
Jullie zien Purrel Frankel over het hoofd.![]()
t.t.t, je gaat toch geen eerste-divisionisten opstellen!!!!!quote:
uh uh....quote:Op woensdag 15 december 2004 11:07 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee. Doe maar Bobson of Boukhari op linksbuiten. Bergh heeft nog een voorzet.
Yakubu vinnik dan dus weer beter idd ...quote:Op woensdag 15 december 2004 11:09 schreef PJORourke het volgende:
Ik heb het gevoel dat Obodai het lievelingetje is van de Grote Blonde Papzak. Objectief gezien hoort hij niet in de selectie thuis.
Ik ben ook niet weg Obodai. Niet echt een speler om meer zekerheid in te bouwen in je elftal.quote:Op woensdag 15 december 2004 11:09 schreef PJORourke het volgende:
Ik heb het gevoel dat Obodai het lievelingetje is van de Grote Blonde Papzak. Objectief gezien hoort hij niet in de selectie thuis.
Zeker niet, speelt veel te wisselvallig en komt vaak te kort tegen slimme tegenstanders.quote:Op woensdag 15 december 2004 11:38 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik ben ook niet weg Obodai. Niet echt een speler om meer zekerheid in te bouwen in je elftal.
HEt probleem is dat de afvloeiingregeling al vol zit met sonck soetaars en al die andere prutsers.quote:Op woensdag 15 december 2004 11:50 schreef zjroentje het volgende:
Wat een wedstrijd van niks, de lamlendigheid straalde er vanaf.
En het lijkt me dat Obodai zo langzamerhand voor een afvloeiingsregeling in aanmerking komt.
Verhip... ik was niet de enige die op die gedachte zat te hinken...quote:Op woensdag 15 december 2004 11:09 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Jullie zien Purrel Frankel over het hoofd.![]()
wat ik me vooral afvraag is waarom maxwell zo slecht zou zijn?quote:Op woensdag 15 december 2004 12:18 schreef Tyler..Durden het volgende:
Ik sta er ook van te kijken. Maar Maxwell was gister echt helemaal niks...
Leek wel of ik daar back stond te spelen.
Had je me vorig jaar verteld dat Frankel tijdens Ajax-Vitesse Rosales de hele wedstrijd uit het spel houdt en dat hij ineens een techniek heeft en ook tijdens Ajax-Vitesse Trabelsi poort en op de kruising schiet dan had ik je keihard uitgelachen. Maarja, als je zou zeggen dat Maxwell speelt als een ongeschoren man in de 80 dan zou ik het niet geloven, maar nu doe ik het,
we hebben Filipe al!quote:Op woensdag 15 december 2004 12:20 schreef zjroentje het volgende:
Voor de opvolging van Mawell na dit seizoen lijkt me Filipovic wel een goede optie.
Al zijn onze Roda-transfers de laatste jaren....
quote:
Maar hij lijkt mij wel erg blessuregevoeligquote:Op woensdag 15 december 2004 12:56 schreef jimjim1983 het volgende:
Onze Armeense stagiaire is trouwens voetballer van het jaar geworden in zijn land
zegt genoeg lijkt me
kom op man, dit is 1 wedstrijd!quote:Op woensdag 15 december 2004 12:58 schreef Againzender het volgende:
[..]
Maar hij lijkt mij wel erg blessuregevoelig
Pure pech natuurlijkquote:Op woensdag 15 december 2004 12:59 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
kom op man, dit is 1 wedstrijd!![]()
ik vond die ene doelpoging van hem ook erg lachwekkendquote:Op woensdag 15 december 2004 14:14 schreef Da_Sandman het volgende:
Die Armeniër heeft er wel voor grote hilariteit gezorgd in het clubhuis bij ons
quote:Op dinsdag 14 december 2004 22:15 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
En terecht natuurlijk. Welke betere redenen kan een bondscoach nu hebben?
piep piepquote:Op dinsdag 14 december 2004 22:08 schreef the_legend_killer het volgende:
Nee.
Maar Babel zal wel worden voorgetrokken omdat hij van Ajax is
Anastasiouquote:Op woensdag 15 december 2004 14:20 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat was ook lachwekkend
Verder was Anastasiou dramatisch, echt heel erg slecht...
Nou, dat zijn bemoedigende berichten.quote:Nach seinem Berater Paul Koutsoliakos, der am Montag in Athen weilte, gibt es aber bislang weder eine konkrete Anfrage noch ein Angebot aus Amsterdam. "Der Spieler selbst würde am liebsten nach Spanien wechseln. Aber auch innerhalb der Bundesliga könnte er sich vorstellen weiter zu spielen", so Koutsoliakos.
Babel doet het idd aardig, maar om nu te zeggen dat hij al definitief is doorgebroken gaat mij een beetje te ver...quote:Op woensdag 15 december 2004 16:02 schreef methodmich het volgende:
Benieuwd wie de volgende groeibriljant uit de jeugd wordt die doorbreekt. Hedwiges Maduro en Urby Emanuelson lijken me de grootste kanshebbers.
een PSV'er bedoel je?quote:Op woensdag 15 december 2004 14:21 schreef Suijk het volgende:
Idd, jammer dat die er niet in ging, dan was het nu al een cultheld geweest.
Bij gebrek aan beter, vrees dat zijn spelen meer zegt over de anderen.quote:Op woensdag 15 december 2004 16:12 schreef methodmich het volgende:
Vooralsnog is hij eerste spits en als er geen geschikte aankoop komt, blijft hij het ook.
Zie niet in wat hier onzin aan is: je moet Babel vergelijken met een goed functionerende spits.quote:Op woensdag 15 december 2004 16:25 schreef methodmich het volgende:
Is natuurlijk onzin, hij is gewoon nu al beter dan Sonck en Anastasiou. En hij zal altijd zijn minuten blijven krijgen, heeft Koeman al gezegd. Ook met een nieuwe aankoop.
Hij heeft absoluut het talent om een topper te worden.quote:Op woensdag 15 december 2004 16:49 schreef Da_Sandman het volgende:
Verwacht veel van die jongen...
Ik heb die Emanuelson best vaak in de A1 zien spelen, toen was hij echt goed. schuift ook heel goed in.quote:Op woensdag 15 december 2004 16:02 schreef methodmich het volgende:
Benieuwd wie de volgende groeibriljant uit de jeugd wordt die doorbreekt. Hedwiges Maduro en Urby Emanuelson lijken me de grootste kanshebbers.
Geen idee hoe betrouwbaar ajaxfanz.nl is, maar daar stond dit bericht. Zou een aardige club voor de Ridder zijn. Hem verhuren aan Willem II zou echt niet slecht voor hem zijn.quote:De Ridder naar Tilburg? (15-12)
Daniel de Ridder verkast mogelijk na de winterstop naar Willem II. De talentvolle rechtsbuiten mag zeer waarschijnlijk in de winterstop op huurbasis vertrekken bij Ajax. De ras-Amsterdammer stond eerder al in de belangstelling van Vitesse, dat ketste echter af vanwege de hoge huursom. De Ridder zou bij Willem II de vervanger worden van Hadouir, die tot het einde van het seizoen met een blessure is uitgeschakeld.
quote:'Ajax hoeft nog niet te rekenen op Rosenberg'
15/12/2004 16:48
Ajax lijkt vooralsnog niet veel succes te hebben in de speurtocht naar een nieuwe spits. Zo schijnt Angelos Charisteas liever in Spanje of Duitsland te spelen en heeft Markus Rosenberg via zaakwaarnemer Martin Dahlin laten weten dat hij zeker tot de zomer in Zweden wil blijven.
'Markus heeft altijd al gezegd dat hij nog minstens een half jaar hier wil blijven. Daarna zien we wel weer wat er gebeurt', legde Dahlin uit in Aftonbladet. Bovendien vertelde de Zweedse ex-international dat Rosenberg sowieso niet de spits is waar Ajax op zit te wachten.
'Ajax wil een complete spits die direct in de basis kan beginnen. En ze zien Markus als een veelbelovende speler, maar hij heeft nog tijd nodig om zich te ontwikkelen.'
Rosenberg speelde afgelopen seizoen op huurbasis voor Halmstads BK en werd met veertien doelpunten topscorer in de Allsvenskan. De 21-jarige spits staat echter onder contract bij kampioen Malmö FF, waarmee hij momenteel deelneemt aan de Scandinavische Royal League.
Nou ben ik niet met je eens omdat ik hem wel de moeite waard vind om aan te kijken. Vind juits dat hij meer tijd moet krijgen om zich te ontwikkelen. Koeman had hem al veel eerder moeten brengen en niet schijterig moeten rond dobbelen want die 6 maanden op zijn leeftijd maken geen flikker uit.quote:Op woensdag 15 december 2004 16:16 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Bij gebrek aan beter, vrees dat zijn spelen meer zegt over de anderen.
Pas bij een geschikte aankoop kan je zien of hij echt zal doorbreken of niet.
Tsjah Koeman heeft liever iets anders en dat heeft niks te maken met de kwaliteiten van de Riddderquote:Op woensdag 15 december 2004 19:43 schreef jimjim1983 het volgende:
ja verhuur De Ridder maar lekker, van Koeman krijgt hij toch nauwelijks kansen. en volgens mij is hij ook wel iemand die wedstrijdritme nodig heeft.
Die man is echt mediageilquote:Op woensdag 15 december 2004 23:56 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ronald Koeman zit vandaag bij Barend en van Dorp.
Of heeft Daniel als Amsterdammer een te grote bek voor onze Ronald...quote:Op woensdag 15 december 2004 19:58 schreef methodmich het volgende:
Koeman ziet in De Ridder terecht geen pure rechtsbuiten en op het middenveld is te concurrentie te hevig voor frêle Daniël.
quote:15/12/2004 - Ajax op vijf bij Google
(Van onze verslaggever RvN)
Ajax blijft ondanks de sportief mindere periode bij Google een van de meest gezochte zoekwoorden. In Nederland waren in de maand november slechts vier zoekwoorden meer gebruikt dan Ajax, te weten Sinterklaas, Georgina Verbaan, Theo van Gogh en Zwarte Piet. Dat blijkt uit een overzicht van Google's Zeitgeist.
Die zoekt op "basiskennis+voetbal+zuid-amerika"quote:Op donderdag 16 december 2004 11:40 schreef twi het volgende:
Nou, dat betekent dus dat Ajax normaal gesproken op de 1e plek staat![]()
Ik zie wat calimero's uit E'hoven er trouwens wel voor aan om vanaf nu de hele dag op "psv" te zoeken en refreshen.Cultheld?
quote:Op donderdag 16 december 2004 12:54 schreef JaWi het volgende:
[..]
Die zoekt op "basiskennis+voetbal+zuid-amerika+namen+statistieken+foto".
Het is dat je het met een knipoog zegt, want andersquote:Op donderdag 16 december 2004 14:30 schreef Schanulleke het volgende:
Best een aardige rij van clubs. Allemaal uitdagende maar zeker niet kansloze wedstrijden. Die Cup is al bijna binnen!
Telegraafquote:Op donderdag 16 december 2004 14:56 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat rijtje zag ik ook al ergens staan ja...
Wordt leuk dit jaar
Zou hij de ervaren man zijn waar Koeman om smeekt?quote:Op donderdag 16 december 2004 15:03 schreef JaWi het volgende:
Ronald de Boer traint mee met jong ajax.
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum2/7640.php#post8026
Ja maar dat is eenzelfde soort strijd als die van Don Quichotte tegen de molen.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:54 schreef S-Two het volgende:
Ik zie ook zeker mogelijkheden voor de UEFA-cup. We strijden gewoon nog voor 3 prijzen
Jij kan ook echt niet lezen he, een terugkeer in het eerste is voor de Boer uitgeslotenquote:Op donderdag 16 december 2004 15:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
Zou hij de ervaren man zijn waar Koeman om smeekt?
Nee die gaan een klachtenmail sturen naar google, en zeggen dat het allemaal vieze neuzen zijnquote:Op donderdag 16 december 2004 11:40 schreef twi het volgende:
Nou, dat betekent dus dat Ajax normaal gesproken op de 1e plek staat![]()
Ik zie wat calimero's uit E'hoven er trouwens wel voor aan om vanaf nu de hele dag op "psv" te zoeken en refreshen.Cultheld?
Ey op EuroSport Lazio PSV 2-0quote:Op donderdag 16 december 2004 16:11 schreef rubbereend het volgende:
voor de liefhebbers beelden van Ajax Juve op Tv nu
quote:
En nu weer Ajax interquote:Op donderdag 16 december 2004 16:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
2-1 inmiddels, doelpunt Kezman, de man die nooit scoord in de CL volgens sommige
Tranen in mn ogenquote:Op donderdag 16 december 2004 16:36 schreef rubbereend het volgende:
heee k zie een fitte van der Vaart, dus zo voetbalde hij toen hij nog goed was
Zlatan ook welquote:Op donderdag 16 december 2004 16:43 schreef rubbereend het volgende:
Koeman heeft nu aanvaringen gehad met:
Mido
Sneijder
van der Vaart
Sonck
Trabelsi
Joh... dat roepen we al een jaar....quote:Op donderdag 16 december 2004 16:46 schreef cultheld het volgende:
Dus ook de Ajax supporters kunnen zich wel vinden in de term "knoeiman" ?
Stond Tomasson toen maar buitenspelquote:Op donderdag 16 december 2004 16:54 schreef VoreG het volgende:
[..]
Inzaghi mogen ze nog steeds afschieten
quote:Op donderdag 16 december 2004 17:12 schreef cultheld het volgende:
Hoe vaak Ajax niet met 1-0 wint in de blessuretijd.............
Ow vertelquote:Op donderdag 16 december 2004 17:12 schreef cultheld het volgende:
Hoe vaak Ajax niet met 1-0 wint in de blessuretijd.............
quote:
Die bestaan niet.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Villareal lijkt me wel een leuke tegenstander...
Doet hij het ook nog eens fout....quote:Op donderdag 16 december 2004 17:38 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Absoluut Auxerre.
Villareal is zo'n speelse Spaanse underdog. De naam zegt de meeste mensen niet zoveel, maar bekijk de selectie maar eens.
Boro zijn wel Engelsen MM, maar ik zie vlieggewichten als Escude nou niet echt stormram Hasselbaink stoppen. Kwalitatief een aardige selectie.
Heh, let ik weer 'ns niet op?quote:Op donderdag 16 december 2004 17:43 schreef methodmich het volgende:
[..]
Doet hij het ook nog eens fout....![]()
En Richard Krajicek zag ik, een sportuitzending hoop ik.quote:Op donderdag 16 december 2004 18:12 schreef tong80 het volgende:
Vanavond Koeman bij Barend en van Dorp.
Lekker bagetalliseren. Oppervlakkig praat houden.quote:Op donderdag 16 december 2004 18:12 schreef tong80 het volgende:
Vanavond Koeman bij Barend en van Dorp.
AT5quote:Trabelsi maakt seizoen af bij Ajax
Ajax-verdediger Hatem Trabelsi maakt het seizoen bij de Amsterdamse club gewoon af. Hij maakt geen gebruik van de mogelijkheid tijdens de transferperiode in de winterstop te vertrekken.
Dat liet Trabelsi maandag weten via zijn zaakwaarnemer. Ajax plaatste zich vorige week voor het Uefa Cuptoernooi en speelt de rest van het seizoen dus nog Europees. Dat is voor de Tunesiër de reden nog langer te blijven.
Trabelsi (zijn zaakwaarnemer) en Ajax vochten eind vorig seizoen een strijd uit over een eenzijdige optie in zijn contract. Pas is september bereikte club en speler een compromis.
Ruilen tegen Sonck zou het wel een werelddeal makenquote:16/12/2004 - "Nog geen schot in onderhandelingen over Charisteas"
Uit Amsterdam kwamen aan het begin van de week positieve berichten over het doorgaan van een transfer van Charisteas, vanuit Werder komen er vooralsnog louter negatieve berichten. Der Kicker meldt dat Charisteas nu duidelijk heeft laten weten weg te willen bij Werder. Ajax zou volgens het blad nog steeds niet hebben geboden. Gevreesd wordt dat de transfersom van naar verluidt 5 miljoen euro een obstakel wordt voor een transfer van Charisteas. Geruchten over een mogelijke ruil met Sonck, die bij Ajax wegmag, worden nadrukkelijk ontkend.
Soetaars er ook nog bij joh.quote:Op donderdag 16 december 2004 19:56 schreef Nashje het volgende:
Een ruil met Sonck.
Als dat kan, graag. Het liefst vandaag nog.
De Mul mag ook mee!quote:Op donderdag 16 december 2004 23:04 schreef JaWi het volgende:
En weet je wat, doen we obo er ook bij.
Opgeruimd staat netjes.
Villarreal, Auxerre, Benfica, Sevilla, Schalke'04, Steaua Boekarest, Real Zaragoza, FC Sochaux.quote:Acht mogelijke tegenstanders bekend waaronder drie Spaanse
De acht mogelijke tegenstanders die vrijdag uit de kokers kunnen rollen zijn inmiddels bekend. Het gaat om Villarreal, Auxerre, Benfica, Sevilla, Schalke'04, Steaua Boekarest, Real Zaragoza, FC Sochaux. Drie Spaanse ploegen dus (37,5% kans op Spaanse ploeg), twee Fransen ploegen, een Portugese, een Duitse en een Roemeense ploeg. De loting is vrijdagmiddag om 13.45 uur.
Nu weet ik waar die oerwoudgeluiden in die Oost-Europese landen vandaan komen...quote:Op donderdag 16 december 2004 23:09 schreef VoreG het volgende:
Benfica Schalke en Sevilla zie ik als sterkste dus dat wordt een matige 6-0 overwinning
Sochoux en Steauauauauauaua rollen we met 10-0 op
Moet je voor de grap Romario op de spelerslijst zetten.quote:Op donderdag 16 december 2004 23:09 schreef VoreG het volgende:
Steauauauauauaua rollen we met 10-0 op
quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:31 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Moet je voor de grap Romario op de spelerslijst zetten.
Die arme man.quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:34 schreef rubbereend het volgende:
[..]die keeper van destijds wordt nog zwetend wakker
Voor wat het waard is...quote:ARENA WORDT UITGEBREID
door Gijsbert Termaat en Tjerk de Vries
AMSTERDAM, vrijdag
De Amsterdam ArenA wordt groter. Het stadion krijgt er volgend jaar een paar duizend vierkante meter oppervlakte bij. Daarnaast zal er worden geïnvesteerd om het stadion meer een Ajax-uitstraling te geven.
Met name het hoofdgebouw van het stadion in Zuidoost wordt fors uitgebreid en zal aangepast worden aan de huidige wensen van gebruikers. De multifunctionele accommodatie zal daarvoor verder worden gemoderniseerd. Onder meer congressen kunnen daardoor straks in het stadion worden gehouden.
„We gaan een kwaliteitsslag maken”, zegt ArenA-directeur Henk Markerink. „We investeren tussen de 10 en 15 miljoen euro in deze uitbreiding en opknapbeurt.”
Eerder kondigde de ArenA al aan om het stadion van roltrappen te voorzien. Deze operatie wordt al in februari opgestart en zal in april worden afgerond.
Tijdens alle grote werkzaamheden zal het publiek vrijwel geen hinder ondervinden.
quote:Daarnaast zal er worden geïnvesteerd om het stadion meer een Ajax-uitstraling te geven.
ja in de winterstop right?quote:Op vrijdag 17 december 2004 10:07 schreef ChAoZ het volgende:
Rood witte stoeltjes zouden er geloof ik oa komen
ja, maar het is in eerste instantie maar een deel van het stadion.quote:
Echt weer Amsterdamse arrogentie, daarom mag ik jullie clubje nietquote:Op donderdag 16 december 2004 23:09 schreef VoreG het volgende:
Benfica Schalke en Sevilla zie ik als sterkste dus dat wordt een matige 6-0 overwinning
Sochoux en Steauauauauauaua rollen we met 10-0 op
Dus dat betekent dat er straks een deel grijs, geel, blauw, groen, rood en wit is???????????????quote:Op vrijdag 17 december 2004 11:24 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ja, maar het is in eerste instantie maar een deel van het stadion.
Het zegt meer over jou dat jij DAT serieus neemt!!!quote:Op vrijdag 17 december 2004 11:26 schreef Aeroxie het volgende:
[..]
Echt weer Amsterdamse arrogentie, daarom mag ik jullie clubje niet![]()
Jammer dat het niet doorgegaan isquote:16/12/2004 - Koeman dacht twee keer aan opstappen
Ronald Koeman was donderdagavond te gast bij Barend en Van Dorp. Op twee mogelijke aankopen ging hij kort in. Hij ziet, net als de rest van het technisch apparaat, in de Griek Charisteas een duidelijke versterking ten opzichte van de huidige spelers, de Griek is een spits die er direct kan staan. Ronald Koeman wilde niet aangeven hoe concreet de interesse voor de Argentijnse middenvelder Gonzalez is. Een beetje mysterieus gaf hij aan dat de Argentijn een van de kandidaten is voor de positie op het middenveld.
De Ajax coach keek uitgebreid terug op de afgelopen periode. Hij gaf aan dat er twee situaties waren geweest waarbij hij dacht aan aftreden. Na de nederlaag tegen Maccabi Tel Aviv zag hij het even niet meer zitten. Na een goed glas wijn met de technische staf waarbij veel woorden gevallen zijn, besloot hij tegen Willem II verder te gaan met spelers die er altijd 100% voor gaan. Indien dat geen succes had opgeleverd tegen Willem II had hij weinig andere oplossingen gezien dan opstappen, zo liet hij weten. De andere situatie was het ontsporen van de situatie met Van Gaal. Hoewel hij aanvankelijk goed bevriend was met de voormalig directeur waren de meningsverschillen over het beleid overduidelijk. Uiteindelijk moest het bestuur tussen Koeman en Van Gaal kiezen, zo maakte hij duidelijk, al wilde hij dat niet in zoveel woorden zeggen.
Tjaquote:17/12/2004 - AT5: Trabelsi maakt seizoen af bij Ajax
De zaakwaarnemer van Hatem Trabelsi heeft tegenover de Amsterdamse tv-zender AT5 laten weten dat zijn pupil zeker het seizoen afmaakt in Amsterdam. Het feit dat Ajax de volgende ronde van de UEFA Cup heeft bereikt en dus ook na de winter Europees speelt zou aan die beslisisng hebben bijgedragen.
Zal ook te maken hebben met dat hij van de zomer op kosten van RTL heeft zitten miepen bij Villa BVDquote:Op vrijdag 17 december 2004 02:23 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Koeman was weer geen cent waard, in die talkshow.
Ze spaarden 'm uit fatsoen en ik vermoed Ajax-sympathieen. Wat houdt die man zich verbaal slecht staande zeg. Die man is een lopende conversation-killer. Maar over zelfkennis beschikt ie wel, want hij zal wel denken. Ik moet niet teveel praten, want ze maken gehakt van me als ik er weer eens wat standaard onzin uitgooi.
Is de loting mischien ergens live op internet te volgen?quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:18 schreef JaWi het volgende:
Die stoeltjes komen in de vorm van een groot ajax logo. Zal best leuk staan, echter in een leeg stadion.
Verder nog wat nieuwtjes:
[..]
Jammer dat het niet doorgegaan is.
[..]
Tja.
En om 13.45 natuurlijk de loting.
Als het goed is kan dat weer via de eurosport-website.quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:23 schreef Aeroxie het volgende:
[..]
Is de loting mischien ergens live op internet te volgen?
quote:Last 32 await UEFA Cup draw
Friday, 17 December 2004
The draw for the UEFA Cup Round of 32 takes place today at 13.45 at UEFA's headquarters in Nyon Switzerland. The format is now two-legged knockout games with the first legs to be played on the 16/17 February and the second legs on the 24 February. Final dates, kick-off times and venues to be communicated by 10 January.
Draw format
Eight third-placed clubs from the UEFA Champions League join the competition, and will face the second-placed teams from the UEFA Cup groups. The group winners will be drawn against teams that finished in third. Group winners and group runners-up shall play the return-leg match at home and clubs from the same association must not be drawn against each other.
Round of 16
There will also be a draw for the round of 16, following at 14.15 today. At this stage of the competition, no teams are seeded. Match dates are set for 10 and 16/17 March and final dates, venues and kick-off times will be confirmed on 28 February.
Group winners
Feyenoord, Athletic Club Bilbao, FC Dnipro Dnipropetrovsk, Newcastle United FC, Middlesbrough FC, AZ Alkmaar, VfB Stuttgart, LOSC Lille Métropole.
Second-placed sides
FC Schalke 04, FC Steaua Bucuresti, Real Zaragoza, FC Sochaux-Montbéliard, Villarreal CF, AJ Auxerre, SL Benfica, Sevilla FC.
Third-placed sides
FC Basel 1893, Parma FC, FK Austria Wien, Sporting Clube de Portugal, FK Partizan, Grazer AK, SC Heerenveen, TSV Alemannia Aachen.
Qualifiers from Champions League
AFC Ajax, FC Dynamo Kyiv, FC Shakhtar Donetsk, Fenerbahçe SK, Olympiacos CFP, Panathinaikos FC, PFC CSKA Moskva, Valencia CF.
Einde oefeningquote:Op vrijdag 17 december 2004 12:27 schreef Aeroxie het volgende:
PSV moet tegen Monaco btw.
Er zitten me wel een paar leuke potten bij zeg!!!!quote:
Dat mag je in het psv topic bespreken.quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:35 schreef Robar het volgende:
[..]
Er zitten me wel een paar leuke potten bij zeg!!!!
En hoezo einde oefening?
Het is een wedstrijd op zich, dat Monaco Deportivo heeft vernederd zegt wat mij betreft niks!
Ben 't deels met je eens, maar dat laatste zinnetje niet zo. Ze hebben Depor nu tot twee keer toe vernederd, dus je kunt toch wel zeggen dat ze aardig wat in huis hebben.quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:35 schreef Robar het volgende:
[..]
Er zitten me wel een paar leuke potten bij zeg!!!!
En hoezo einde oefening?
Het is een wedstrijd op zich, dat Monaco Deportivo heeft vernederd zegt wat mij betreft niks!
quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat mag je in het psv topic bespreken.
Laten we iig hopen dat Saviola het op z'n heupen krijgt.
Ik ga hier misschien wel eens op in in het PSV topic.quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:39 schreef twi het volgende:
[..]
Ben 't deels met je eens, maar dat laatste zinnetje niet zo. Ze hebben Depor nu tot twee keer toe vernederd, dus je kunt toch wel zeggen dat ze aardig wat in huis hebben.
Dan gaat het nog druk worden dit jaarquote:Op vrijdag 17 december 2004 12:48 schreef Robar het volgende:
ben nog steeds voor ajax hoor, maar ik gun iedere Nederlandse club succes in Europa
huhuquote:Op vrijdag 17 december 2004 12:55 schreef JaWi het volgende:
[..]
Dan gaat het nog druk worden dit jaar.
Het is geen geen pure rechtsbuiten maar hij is wel een jongen met een actie. Maar rosales doet het steeds beter dus hopen dat koeman toch wat tijd voor De ridder vrij maakt in Ajax1quote:Op woensdag 15 december 2004 19:58 schreef methodmich het volgende:
Koeman ziet in De Ridder terecht geen pure rechtsbuiten en op het middenveld is te concurrentie te hevig voor frêle Daniël.
Tuurlijk is dit positief. Tenzij je hier ruiterlijk toegeeft dat Ajax slechter dan AZ is.quote:Op vrijdag 17 december 2004 14:03 schreef Robar het volgende:
hmmmm. Auxerre, weet niet of dit zo positief is.....
Hoezo zou Heerenveen kansloos zijn? Als ze Radomski voor veel geld verkopen en een paar spelers van formaat terughalen, kunnen ze winnen van Newcastle. Zou wel een superstunt zijn natuurlijk, maar dat liet Heerenveen al eerder zien in eigen huis tegen Stuttgartquote:Op vrijdag 17 december 2004 14:07 schreef komrad het volgende:
ajax tegen auxerre moet kunnen
az tegen aken ook
feyenoord tegen sporting lissabon is geen walkovertje
en heerenveen schier kansloos tegen newcastle
Ajax maakt kans tegen Auxerre.quote:Op vrijdag 17 december 2004 14:07 schreef komrad het volgende:
ajax tegen auxerre moet kunnen
az tegen aken ook
feyenoord tegen sporting lissabon is geen walkovertje
en heerenveen schier kansloos tegen newcastle
ik zeg ook schier kansloos, niet helemaal kansloos sinds die stunt tegen stuttgart idd.quote:Op vrijdag 17 december 2004 14:11 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hoezo zou Heerenveen kansloos zijn? Als ze Radomski voor veel geld verkopen en een paar spelers van formaat terughalen, kunnen ze winnen van Newcastle. Zou wel een superstunt zijn natuurlijk, maar dat liet Heerenveen al eerder zien in eigen huis tegen Stuttgart
Nou al 2 ronden door in ieder geval, wanneer is de finale?quote:Op vrijdag 17 december 2004 14:10 schreef komrad het volgende:
bij winst ajax tegen basel of lille
Ik hoop dat jullie de finale halen tegen AZ (en die verliezen).quote:Op vrijdag 17 december 2004 14:16 schreef VoreG het volgende:
[..]
Nou al 2 ronden door in ieder geval, wanneer is de finale?
Op dit momentquote:Op vrijdag 17 december 2004 14:11 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Tuurlijk is dit positief. Tenzij je hier ruiterlijk toegeeft dat Ajax slechter dan AZ is.
Ja, daar won AZ ook al vanquote:Op vrijdag 17 december 2004 14:21 schreef Robar het volgende:
Auxerre heeft een aardig goede ploeg, anders win je niet ff van de Rangers in Schotland.
Omdat AZ niet meer hoefde, net als PSV in Griekenland en Feyenoord in Basel.quote:Op vrijdag 17 december 2004 14:27 schreef Robar het volgende:
[..]
Dat was in Nederland, net als Auxerre!![]()
AZ verliest ook van Grazer AK![]()
Ik moet steeds weer aan die volleybal actie van Stanley denkenquote:Op vrijdag 17 december 2004 14:55 schreef BliksemSchigt het volgende:
Auxerre
Wat ik daar van moet denken. Het wordt nog spannend in die twee wedstrijden.
of Menzo die de bal in eigen goal stomptquote:Op vrijdag 17 december 2004 15:02 schreef StarGazer het volgende:
En ik moet weer denken aan drama Veldman tijdens Ajax - Auxerre 96-97
Bron = Het Parool.quote:Ajax loot AJ Auxerre
AMSTERDAM - Ronald Koeman heeft vrijdag redelijk positief gereageerd op de loting van Ajax in de UEFA-beker. De Amsterdammers stuiten in de derde ronde van het toernooi op het Franse AJ Auxerre.
''Ik ben in ieder geval blij dat we de Spaanse clubs ontlopen'', aldus Koeman. ''Wij komen uit de Champions League, dus ik denk dat zij het minder prettig vinden om tegen ons te spelen dan andersom.''
De coach stipte ook de kwaliteiten van de ploeg aan. ''Zij hebben in de uitwedstrijd tegen Glasgow Rangers met 2-0 gewonnen, het is dus absoluut geen slechte ploeg. Het Franse voetbal zit de laatste jaren in de lift. In de UEFA Cup liggen de ploegen dicht bij elkaar, ik zie geen uitgesproken favoriet.''
Toch vond Koeman dat Ajax gezien zijn status moet winnen. ''Auxerre is niet van het kaliber Bayern München of Juventus, waar we in de Champions League tegen hebben gespeeld. Maar ze zijn natuurlijk wel veel sterker dan Maccabi Tel Aviv. Ik zie tegen deze ploeg wel kansen voor ons, ook omdat wij zijn afgevallen in de Champions League.''
Auxerre kwam dit seizoen al uit tegen een Nederlandse ploeg in de UEFA-beker. In Alkmaar verloor het elftal van Bonaventura Kalou (ex-Feyenoord) met 2-0. ''Dat is een voordeel. We hebben die wedstrijd gezien, dus we weten vrij veel van ze.' (ANP)
nou nou, dat valt ook wel mee hoor.quote:Op vrijdag 17 december 2004 15:33 schreef mitt het volgende:
vervelende loting
zeker Ajax op dit niveau
idd, vorig jaar stroomde PSV in bij de 3e ronde, eerst Perugia gepakt, toen Auxerre en toen in de kwartfinale uitgeschakeld door Newcastlequote:Op vrijdag 17 december 2004 15:53 schreef VoreG het volgende:
De vervolg loting is erg gunstig. Wat is er na die loting? Kwartfinale al?
Wat levert het PSV op als ze er in de volgende ronde afgaan? Want dat gaat natuurlijk gebeuren.quote:Op vrijdag 17 december 2004 14:19 schreef cultheld het volgende:
[..]
c) UEFA cup winst, levert in totaal 1,6 miljoen euro op
Ik zie PSV wel winnen van Monaco hoor. Maar ik geloof dat iedere gewonnen wedstrijd in de CL groepsronde 600.000 euro opleverde en een gelijkspel de helft. Dat is dus al 2,1 miljoen euro met de wedstrijden van de 1e ronde. Ik meen dat PSV voor plaatsing van de 1e ronde 2 miljoen heeft gevangen en voor de 2e ronde 4 miljoen. Daar komen nog tv-gelden bij (die raam ik op 4 miljoen euro). Mocht PSV de kwartfinale bereiken, dan komt daar nog iets van 3 miljoen bij geloof ik?quote:Op vrijdag 17 december 2004 16:01 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Wat levert het PSV op als ze er in de volgende ronde afgaan? Want dat gaat natuurlijk gebeuren.
Ik dacht dat winst 3 ton was en gelijkspel 1 tonquote:Op vrijdag 17 december 2004 16:11 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik zie PSV wel winnen van Monaco hoor. Maar ik geloof dat iedere gewonnen wedstrijd in de CL groepsronde 600.000 euro opleverde en een gelijkspel de helft. Dat is dus al 2,1 miljoen euro met de wedstrijden van de 1e ronde. Ik meen dat PSV voor plaatsing van de 1e ronde 2 miljoen heeft gevangen en voor de 2e ronde 4 miljoen. Daar komen nog tv-gelden bij (die raam ik op 4 miljoen euro). Mocht PSV de kwartfinale bereiken, dan komt daar nog iets van 3 miljoen bij geloof ik?
Dat zou het totaal op 15,1 miljoen euro komen![]()
Nee hoor, per winst in de groepsronde krijgt een club 1 miljoen zwitserse franken, dat is het equivalent van 600.000 euro heb ik met de huidige koersen uitgerekendquote:Op vrijdag 17 december 2004 16:14 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ik dacht dat winst 3 ton was en gelijkspel 1 ton
1992/1993quote:Op vrijdag 17 december 2004 15:29 schreef F1Bas het volgende:
[..]
of Menzo die de bal in eigen goal stompt
Welk jaar was dat ook alweer?![]()
Dat dachten we ook van Kopenhagen en Club Bruggequote:Op vrijdag 17 december 2004 18:30 schreef zjroentje het volgende:
Nou, deze twee ronden moeten gewoon te overleven zijn.
En Lausanne, blabla ....quote:Op vrijdag 17 december 2004 18:32 schreef Leshy het volgende:
[..]
Dat dachten we ook van Kopenhagen en Club Brugge
Ik wil eerst zien dat we eens wat beter gaan spelen, alhoewel de wedstrijd tegen Bayern wel hoop bood. De defensie rammelt nog behoorlijk hier en daar - Ajax is gewoonweg niet op het punt waar je kunt zeggen dat Auxerre een zekerheidje is.quote:Op vrijdag 17 december 2004 18:35 schreef zjroentje het volgende:
Oude koeien zijn allemaal leuk, maar een kwartfinale is gewoone een erg reeele mogelijkheid.
Neequote:Op vrijdag 17 december 2004 18:43 schreef Leshy het volgende:
[..]
Als Charisteas komt, mag hij dan trouwens mee spelen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |