quote:
BMW knalt het oude jaar alvast uit. Dit zijn de eerste foto´s en gegevens van de nieuwe M6. Al eerder dit jaar baarden de Beiers opzien met de nieuwe M5. De M6 is zo mogelijk nóg spectaculairder.
BMW heeft ervoor gekozen om de machtige 5,0-liter V10 motor uit de M5 ook te gebruiken in de M6. Net als in zijn 4-deurs broer levert de V10 van de M6 507 pk. In de coupé levert dat een sprint van 0 naar 100 op in 4,6 seconden. Na 14 seconden staat de naald van de snelheidsmeter op 200 km/u. De topsnelheid is begrensd op 250 km/h; maar de snelheidsmeter loopt tot 330 km/h. De M5 weegt 1.730 kilo, terwijl de M6 er 1.710 op de schaal legt. Naar verwachting zal de M6 over de gehele linie dus fractioneel sneller zijn dan de M5. Technisch is de M6 verder gelijk aan de M5.
Dak van koolstofvezel
Een noviteit op de M6 is dat de auto een dak heeft dat bestaat uit koolstofvezel. Bij de BMW M3 CSL, die in kleine serie is gebouwd, is met deze constructie geëxperimenteerd. Het koolstofvezel dak biedt volgens BMW dezelfde veiligheid aan de inzittenden en doet geen afbreuk aan de stabiliteit van de auto. Het reduceert echter wel het gewicht en het zwaartepunt van de auto wordt verder naar onderen verplaatst. Ook uniek voor de M6: de accu zit in de kofferruimte. Volgens BMW is dit gedaan om de druk op de assen gelijk te verdelen.
Zo als gebruikelijk bij BMW heeft ook de M6 een beschaafd uiterlijk gekregen. De auto is herkenbaar aan zijn voorbumper met grote luchtinlaten en bredere spatborden. Daarnaast zijn er 19 inch wielen en aan de voorzijde zitten banden in de maat 255/40 ZR 19 en aan de achterzijde in de maat 285/35 ZR 19. Natuurlijk zijn op de auto ook de nodige M6-badges te vinden.
Voor de BMW M6 is een unieke kleur ontwikkeld. Het draagt de naam Indianapolis Rood en siert auto op deze foto´s. Daarnaast zijn nog enkele kleuren leverbaar die alleen zijn voorbehouden aan de M-modellen van BMW: Sepang Brons, Interlagos Blauw, en Silverstone Blauw.
Bron: Autoweek.nl
prijs is nog niet bekend. maar reken maar boven de 128.000 euro (in NL) dat is de prijs van de M5.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:57 schreef fratsman het volgende:
mooi ding! quanta costa? (niet dat ik dat kan betalen ofzo...)
Bron: http://www.autowereld.com/nieuwsbericht.asp?artikel=1551&pa=&fr=1quote:Een 507 pk sterke V10, een maximaal toerental van 8.250 tpm en een sprint naar 100 km/h in slechts 4,6 seconden: dit is het DNA van de nieuwe BMW M6. Hier zijn de eerste foto´s en gegevens van BMW´s nieuwe sportauto.
Dit is de nieuwe BMW M6. Hij is bescheiden vormgegeven maar toch ook erg dik. Opvallend is de luchthapper in de voorbumper, de enorme lichtmetalen velgen en de achterkant waar vier dikke uitlaatpijpen de show stelen. Verder is de M6, net als de M5, becheiden dik gemaakt. Het echte geweld zit onder de motorkap.
507 pk sterke V10
Net als de M5 heeft ook de M6 een dikke V10 onder de kap liggen. Deze levert een vermogen van 507 pk en kan een maximaal toerental aan van 8.250 tpm. Het resultaat is de genoemde sprint van 0-100 km/h in 4,6 seconden en een sprint naar 200 km/h in 14 seconden. De topsnelheid is begrensd op 250 km/h. De motor is gekoppeld aan een zeventraps sequentiele SMG-versnellingsbak. Schakelen kan door middel van peddels achter het stuur of met de pook. De SMG-bak is uitgerust met onder meer Launch Control.
Carbon fibre dak
Om zo goed mogelijke prestaties te bereiken heeft BMW veel gewicht bespaard. Het belangrijkste en meest opvallende punt hiervan is het dak van carbon fibre. Net als bij de BMW M3 CSL is het dak ook zichtbaar van carbon gemaakt. De vermogens-gewicht-verhouding van de M6 is 3,5 kg/pk.
Luxe overheerst
In het interieur overheerst een sfeer van luxe. Er is niet bespaard op materiaal en uitrusting om zo het gewicht lager te houden. De dikke lederen sportstoelen en het sportstuur zorgen voor perfecte grip. Delen van het dashboard zijn met hout bekleed en het instrumentenpaneel is speciaal voor de M6 ontworpen.
Nou.., smaken verschillen blijkt maar weer..quote:Op dinsdag 14 december 2004 17:16 schreef RaTz het volgende:
Dat rood is maar een saaie lelijke kleur, die blauwe die al in een scoop filmpje te zien was is 10x vetter
[afbeelding]
idd, dat hout staat voor geen meter in zo'n auto. Konden ze daar niet ook nog wat koolstofvezel plakken ofzo? Is nog lichter ookquote:Op dinsdag 14 december 2004 16:02 schreef wunderbaum het volgende:
Dat hollandse eikenhouten interieur past voor geen meter bij die wagen. Wat een afknapper
andere voorbumper, andere achterbumper, andere sideskirts, carbonnen dak, andere spiegels en a lot of M emblemen...quote:Op dinsdag 14 december 2004 19:49 schreef -Muse- het volgende:
Buiten andere velgen en dubbele uitlaat zie ik geen verschil met de gewone 6-serie? :S
Denk dat het meer wordquote:Op dinsdag 14 december 2004 22:50 schreef One_conundrum het volgende:
Geil man, ff 150k achterover drukken ergens en kopen maar!
dat denk ik niet de m5 kost 128.900 euroquote:
de 645 is 110.000 en de 545 79.000, ik denk dat dat verschil ook tussen de M5 en M6 zal zitten. Dan moet de M6 dus rond de 155.000 moet komen zittenquote:Op dinsdag 14 december 2004 23:14 schreef Steve-O het volgende:
[..]
dat denk ik niet de m5 kost 128.900 euro
de m6 zal volgens mij echt niet meer gaan kosten dan 140.000 .
645Ci = 101kquote:Op dinsdag 14 december 2004 23:43 schreef Catch22- het volgende:
[..]
de 645 is 110.000 en de 545 79.000, ik denk dat dat verschil ook tussen de M5 en M6 zal zitten. Dan moet de M6 dus rond de 155.000 moet komen zitten
quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:41 schreef aXL het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn mening:
Wat een prachtige wagen, die mogen ze mij wel voor de deur stallen
YEPquote:Op woensdag 15 december 2004 17:41 schreef Repeat het volgende:
Dit is gewoon dikke porno![]()
![]()
![]()
![]()
Mooie kar man, en zo bruut, alleen toch een beetje jammer van die kofferbak idd. Doe mij dan maar een SL, maar dat is weer Mercedes, zo jammer is dat
triest hequote:Op woensdag 15 december 2004 18:25 schreef AcidTrance het volgende:
LoL krijgen we weer posts met "deze is veel mooier" en dan plaatjes van Mercedes, Audi, etc....![]()
ja, duh, dat weet ik ook wel. Maar als absolute imagebuilder zou hij eraf gaanquote:Op donderdag 16 december 2004 13:53 schreef AcidTrance het volgende:
Ja dat schijnt een afspraak te zijn tussen alle Duitse autobouwersiedergeval tussen BMW, Mercedes en de VW groep.
idd. Deze limiet is ingesteld om de autobahn limietvrij te houden. Alleen porsche houdt zich hier niet aan.quote:Op donderdag 16 december 2004 13:53 schreef AcidTrance het volgende:
Ja dat schijnt een afspraak te zijn tussen alle Duitse autobouwersiedergeval tussen BMW, Mercedes en de VW groep.
Dat klopt. Dat heet een Gentlemens overeenkomst.quote:Op donderdag 16 december 2004 13:53 schreef AcidTrance het volgende:
Ja dat schijnt een afspraak te zijn tussen alle Duitse autobouwersiedergeval tussen BMW, Mercedes en de VW groep.
280 PK lag dat toch opquote:Op donderdag 16 december 2004 16:57 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Dat klopt. Dat heet een Gentlemens overeenkomst.
De jappen hebben dat ook, maar die begrenzen de auto's op 280.
(In theorie. De skyline kreeg als specs mee dat de begrenzing op 280 lag maar hij scheen standaard al over de 300 te blazen)
SL65 AMG is natuurlijk ubergeil. Alleen daar kon ik geen mooie pics van vinden zo snel.quote:Op donderdag 16 december 2004 01:39 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:
Als ik een 6 zie, en ook nu weer, moet ik meteen denken aan dit bakbeest:
[afbeelding]
Can't help it. De "nieren" zijn vnl. bij de 6 (ook bij de 7) zó plat dat ik 't niet meer mooi vind... Ja specs zijn geil, maar de verpakking, blegh...
@ hierboven: SL65 AMG? 1000Nm? SL55 is out-dated, en een SL bljift een Gordon-bak...
je kiest voor de m5?quote:Op woensdag 15 december 2004 11:22 schreef CybPraetorian het volgende:
best wel vet, maar ik denk dat ik toh kies voor de M5
kvind de achter kant niet top, beetje hoog en te rond...
quote:Op donderdag 16 december 2004 17:16 schreef yup het volgende:
Het is geen toeval dat de 350Z, 300ZX (fairlady), Skyline, en nog meer 280 pk hebben...
Wat ik dan weer niet begrijp is waarom de Supra twin-turbo 330 pk heeft...
Idd, en voor die 20 kg gewichtsverschil hoef je het ook niet echt te laten. Alleen ligt het zwaartepunt wel een stukje hoger bij de M5 omdat 1. de auto zelf een stuk hoger is en 2. hij een metalen dak heeftquote:Op woensdag 15 december 2004 02:12 schreef yup het volgende:
M6 roeleert maar geef mij de M5 maar. Het spreekt me gewoon aan 4 deurs sedan met sportwagen achtige prestaties
Als je toch een mercedes wilt, neem dan die SL65 AMGquote:Op woensdag 15 december 2004 18:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
YEP![]()
Als er dan TOCH euro's over de balk gaan, doe mij dan ook maar een SL.
Maar dan wel graag deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
SL55 AMG![]()
Nee, maar als je toch poen zat hebt dan kan je ook een CLK DTM AMG kopen, en daaarmee maak je wel een goede kans:quote:Op maandag 20 december 2004 08:55 schreef Threepio het volgende:
[..]
Als je toch een mercedes wilt, neem dan die SL65 AMGDie heeft tenminste nog meer vermogen dan de M5/6. Die zal op een bochtig circuit trouwens niet sneller zijn
neem dan meteen een M3 GTR... een heel stuk lichter als die merc.. wel zeldzaam en extreem duur maar nog een hele hoop kilo's lichter als de CSL en met een 4 liter 8cilinder er in met 450 pk (voor de emissie in nederland 350pk maar dat is zo weer goedgemaaktquote:Op maandag 20 december 2004 11:28 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Nee, maar als je toch poen zat hebt dan kan je ook een CLK DTM AMG kopen, en daaarmee maak je wel een goede kans:
[afbeelding]
5.5L, 582 PK, 800 NM en 0-100 in 3.9 sec.
nee vast niet.quote:Op woensdag 29 december 2004 16:44 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Deze wil ik dus niet in mijn schuur hebebn staan![]()
YUP! en dat is geen geintjequote:Op vrijdag 17 december 2004 13:03 schreef hifonics het volgende:
[..]
je kiest voor de m5?
was je van plan deze aan te schaffen dan.
Eigenlijk welquote:Op woensdag 29 december 2004 17:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
nee vast niet.
Jij hebt er nu vast iets beters staan![]()
Damn, hier krijg ik dus een stijve pik van..quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:41 schreef aXL het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn mening:
Wat een prachtige wagen, die mogen ze mij wel voor de deur stallen
Dat is sowieso al mijn droomwagenquote:Op woensdag 29 december 2004 15:47 schreef Youp het volgende:
[..]
neem dan meteen een M3 GTR... een heel stuk lichter als die merc.. wel zeldzaam en extreem duur maar nog een hele hoop kilo's lichter als de CSL en met een 4 liter 8cilinder er in met 450 pk (voor de emissie in nederland 350pk maar dat is zo weer goedgemaakt)
een echte
[afbeelding]
een schaalmodel
[afbeelding]
the real deal:
[afbeelding]
google vind niet veel plaatjes van deze mobiel
De gentlemen's agreement van maximaal 280pk bestaat enkel op papier.quote:Op woensdag 29 december 2004 13:45 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Knap hoor dat je niet ver stond met je voorspelling..
Ik vraag mij nog steeds af waarom Toyota Supra 330 pk's heeft terwijl andere superwagens zoals Skyline op 280 pk's begrensd zijn?
Wie o wie weet het? Tjabbo of toch Tommy 'de Toyota'?
ik heb ook 2 hele vette brommers... een vette motor en n vette auto... toch verkies ik die niet boven een M6... (omdat ik nou eenmaal bmw-o-fiel ben... maar als t een mercedes van 160k was verkoos ik die er ook boven omdat als ik m verkocht ik nog meer junk kon kopen dan dat ik al heb)quote:Op donderdag 30 december 2004 11:54 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Twee hele vette brommersFoto's heb ik niet
![]()
quote:Op donderdag 30 december 2004 11:54 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Twee hele vette brommersFoto's heb ik niet
![]()
Zelfs de kilometertellers gaan niet verder dan 180.quote:Op donderdag 30 december 2004 01:07 schreef yup het volgende:
Uhh ik dacht dat de meeste wagens 180 uit fietsten?
Ik dacht dat de 180 km/u gewoon een psychologisch (of hoe je dat spelt) limiet was ? Dat ze niet echt op 180 zijn begrenst ?
Ik wou alleen maar zeggen dat ik hem niet mooi vindt, ook als bmw-liefhebber. Maar jij vindt hem dus wel echt mooi? Eerlijk gezegd had ik dat niet verwacht van een 2002-rijder. Maar goedquote:Op donderdag 30 december 2004 12:01 schreef Youp het volgende:
[..]
ik heb ook 2 hele vette brommers... een vette motor en n vette auto... toch verkies ik die niet boven een M6... (omdat ik nou eenmaal bmw-o-fiel ben... maar als t een mercedes van 160k was verkoos ik die er ook boven omdat als ik m verkocht ik nog meer junk kon kopen dan dat ik al heb)
mjah ik moet wel anders val ik mn pa afquote:Op donderdag 30 december 2004 20:34 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Ik wou alleen maar zeggen dat ik hem niet mooi vindt, ook als bmw-liefhebber. Maar jij vindt hem dus wel echt mooi? Eerlijk gezegd had ik dat niet verwacht van een 2002-rijder. Maar goed![]()
Zelfs de L400 bestelbusje had een teller tot 180 km/uquote:Op donderdag 30 december 2004 18:05 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Zelfs de kilometertellers gaan niet verder dan 180.
Ziehier bijvoorbeeld een Skyline R33
[afbeelding]
Gelukkig heeft Nismo hele mooie 320km/h wijzerplaten in het assortiment.![]()
[afbeelding]
Stuur rechts..... MPH misschien?quote:Op donderdag 30 december 2004 18:05 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Zelfs de kilometertellers gaan niet verder dan 180.
Ziehier bijvoorbeeld een Skyline R33
[afbeelding]
ik heb het aan de BMW dealer gevraagd... die wist nog van niksquote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:08 schreef yup het volgende:
Erg mooi apparaat.
Wat ik mij echt afvraag:
Gaat er een nog krachtigere en lichtere M5/M6 CSL komen ? Alleen maar speculaties maar geen enkel bewijs van gezien... Lijkt me wel cool een M5/M6 CSL...
Heb wel vaak het getal 550 pk gezien (zelfde motor alleen NOG meer verder getuned)...
Worden emissie-eisen niet via de euro-normen geregeld? Ik geloof niet dat er in NL andere normen zijn dan in duitsland iig..quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:11 schreef Youp het volgende:
[..]
ik heb het aan de BMW dealer gevraagd... die wist nog van niksook nog geen geruchten gehoord uit deutschland... maar ik heb ze wel gehoord... en volgens de geruchten zou hij niet naar nl komen ivm emissie en crap
euhm volgensmij verschilt het een en ander nog wel per land... durf ik niet mn hand voor in het vuur te stekenquote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:24 schreef Threepio het volgende:
[..]
Worden emissie-eisen niet via de euro-normen geregeld? Ik geloof niet dat er in NL andere normen zijn dan in duitsland iig..
In europa wordt dat toch geregeld via de Euro3/4 norm waaraan alle nieuwe auto's moeten voldoen??quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:27 schreef Youp het volgende:
[..]
euhm volgensmij verschilt het een en ander nog wel per land... durf ik niet mn hand voor in het vuur te steken![]()
ik weet wel dat de 'apk' in duitsland helemaal niet streng is in vergelijking met de nerderlandse
ja klopt.. maar dr zijn natuurlijk ook weer uitzonderingen op de regel en oleidingen en blaat hier en blaat daar... maar daar durf ik niets met zekerheid over te zeggenquote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:36 schreef Threepio het volgende:
[..]
In europa wordt dat toch geregeld via de Euro3/4 norm waaraan alle nieuwe auto's moeten voldoen??
De straat M3 GTR is helemaal nooit in NL geweest, er zijn er een tiental gemaakt die naar wat arabieren gegaan zijn, en daar stof staan te verzamelen. Het blok in de race GTR is trouwens echt niet te vergelijken uit de straatversie. Is niet even een simpel chippie plaatsen en je hebt weer 444 PK...hele blok moet dan overnieuw opgebouwd worden.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:38 schreef Youp het volgende:
[..]
ja klopt.. maar dr zijn natuurlijk ook weer uitzonderingen op de regel en oleidingen en blaat hier en blaat daar... maar daar durf ik niets met zekerheid over te zeggenik weet dat de M3 GTR destijds (2001 ofzo) in nederland 100pk afgevoerd werd (van 450 naar 350) wegens emissie eisen... en in het buitenland had hij gewoon vol vermogen... maarja
ik weet dat hij niet in nederland is maar de bedoeling was dat hij voor de emissie dan 100pk +- afgevoerd zou worden.. iig de straatversie heeft ook 450pk... trouwens.. in duitsland rijdt er wel eentjequote:Op zaterdag 19 februari 2005 14:22 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
De straat M3 GTR is helemaal nooit in NL geweest, er zijn er een tiental gemaakt die naar wat arabieren gegaan zijn, en daar stof staan te verzamelen. Het blok in de race GTR is trouwens echt niet te vergelijken uit de straatversie. Is niet even een simpel chippie plaatsen en je hebt weer 444 PK...hele blok moet dan overnieuw opgebouwd worden.
quote:Details: Een hele dikke M3...!
Is gewoon een pimpafied E46 M3, geen GTR, en ook nog niet eens een CSL. De bumpers van een GTR zijn al anders, en de CSL heeft een andere kofferbak, en ook andere bumpers.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:01 schreef Youp het volgende:
[..]
ik weet dat hij niet in nederland is maar de bedoeling was dat hij voor de emissie dan 100pk +- afgevoerd zou worden.. iig de straatversie heeft ook 450pk... trouwens.. in duitsland rijdt er wel eentje
http://www.autogespot.com/viewimages.php?id=0b4dfbea
staat dus op autogespot.com
en het commentaar wat er bij staat...
[..]ze weten nieteens dat het om een GTR gaat
-edit-
alhoewel.... ik begin zelf toch ook wel een beetje te twijfelen of het niet gewoon een verneukte CSL is
waar komt dat dak dan vanaf... t moet toch minstens een CSL zijn... of kan je het dak ook al pimpen tegenwoordig?quote:Op zondag 20 februari 2005 02:17 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Is gewoon een pimpafied E46 M3, geen GTR, en ook nog niet eens een CSL. De bumpers van een GTR zijn al anders, en de CSL heeft een andere kofferbak, en ook andere bumpers.
De raceversie heeft nog niet eens 450 PK (444PK) en de straatversie al helemaal niet (350 in de fabrieksuitvoering)
Zoals ik eerder al zei, de GTR straatversie zie je niet in het wild.
¤ 121.200......quote:Op zondag 20 februari 2005 10:43 schreef Five_Aces het volgende:
Je moest er destijds ook 250.000 euro voor neertellen in duitsland, elke GTR was handmade.....
Is nogal wat niet, als de CSL 80.000 euro kost en nog net zo snel is ook![]()
die M3 is redelijk getuned, andere remschijven/remklauwen (en dan geen gepruts, maar gewoon kwaliteit), camber op de wielen, semi-slicks, kuipstoelen met iig min. 4-puntsgordels.quote:Op zondag 20 februari 2005 21:21 schreef Five_Aces het volgende:
Dat is in NL. CSL heb je in belgie en duitsland voor 80.000 euro. Kut he, die BPM.
Over die pic: het is en gewone E46 M3, kijk maar naar de kofferbak. Ook heeft een CSL geen zwart dak en zijn ze niet in het geel geleverd. Voorbumper is ook anders als die van een normale E46, met zwarte splitters ipv meegespoten.
In Duitsland kost een 'gewone' M3 maar 55.00 Euro. Dat zijn nog eens prijzen, jammer dat we hier idd die kut BPM hebbenquote:Op zondag 20 februari 2005 21:21 schreef Five_Aces het volgende:
Dat is in NL. CSL heb je in belgie en duitsland voor 80.000 euro. Kut he, die BPM.
Over die pic: het is en gewone E46 M3, kijk maar naar de kofferbak. Ook heeft een CSL geen zwart dak en zijn ze niet in het geel geleverd. Voorbumper is ook anders als die van een normale E46, met zwarte splitters ipv meegespoten.
ja boeiend de rest is toch ook mooi! Misschien maar een algemeen M-technik topic introduceren danquote:Op woensdag 23 februari 2005 02:50 schreef Threepio het volgende:
ik dacht dat dit een M6- topic was?
vrouwen zijn ook mooi, daar hebben we het hier ook niet overquote:Op woensdag 23 februari 2005 18:58 schreef leolinedance het volgende:
[..]
ja boeiend de rest is toch ook mooi! Misschien maar een algemeen M-technik topic introduceren dan![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |