Dank u!quote:Op zondag 12 december 2004 17:53 schreef Bioslock het volgende:
Hoi Annelies,
Ik wilde je even de groetjes doen en plezier wensen op dit leuke forum!.
Doei!.
Groetjes,
Bioslock.
Als je beginnend motorrijder bent en niet te groot van stuk dan heb je een leuke motorfiets aan een Rebelquote:Op zondag 12 december 2004 17:59 schreef Lovelyliesje het volgende:
Een rebel een brommer noemen, nou ja vooruit dan.. Wacht maar tot je me ziet en hoort rijden!! Ietsje beter dan een brommer toch?
mjah vandaag heb ik m nog wat aan zn carburateur afgesteldquote:Op zondag 12 december 2004 17:59 schreef Lovelyliesje het volgende:
Een rebel een brommer noemen, nou ja vooruit dan.. Wacht maar tot je me ziet en hoort rijden!! Ietsje beter dan een brommer toch?
Nee joh gekkie !quote:Op zondag 12 december 2004 18:00 schreef Lovelyliesje het volgende:
Een racert..
dat zeker.. helemaal als je m gratis krijgtquote:Op zondag 12 december 2004 18:01 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Als je beginnend motorrijder bent en niet te groot van stuk dan heb je een leuke motorfiets aan een Rebel
oeps, sorryquote:Op zondag 12 december 2004 18:04 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Nee joh gekkie !
Duitsche tourmachine
Jaja hij komt wel hoor!!quote:Op zondag 12 december 2004 18:09 schreef Lovelyliesje het volgende:
halen dat rijbewijs sport_life!!!
ik wou in t voorjaar oid ook mn fiets-rijbewijs halen.. t probleem is alleen dat ik gisteravond mn auto in de prak heb gereden en dat gaat veel geld kosten vrees ik...quote:Op zondag 12 december 2004 18:11 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Jaja hij komt wel hoor!!. Maar ik wil ook nog in de zomer 3 weken rotsklimmen en in januari op wintersport!! aaaaaagggh waarom is alles zo duur!
.
mijn achterbuurmeisje (18) net der rijbewijs gehaaltquote:Op zondag 12 december 2004 18:10 schreef Lovelyliesje het volgende:
ken je nog meer bikerbabes nXn?
Kan niet...quote:Op zondag 12 december 2004 18:26 schreef braserman het volgende:
Hallo Annelies, Leuk zeg motormuisje zo'n REBEL
Ik zelf rij op een Yamaha V-Max 1100
ik heb de neiging om dat er zelf op te zetten...quote:Op zondag 12 december 2004 18:56 schreef speedrock het volgende:
ik heb ook een kruis bij A op me rijbewijs staan
Vooruit dan,voor deze keer....quote:Op zondag 12 december 2004 19:05 schreef braserman het volgende:
mugenzifters, sorry hoor maar 1100 moet 1200 zijn ( soms bij controle lees je er zo over heen)![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 12 december 2004 19:24 schreef Ruimschubber het volgende:
Bedenk wel ff dat met die 25 kw regelgeving het net ff wat anders werkt voor beginnende motorrijd(st)ers. Sportief heeft ook mijn voorkeur maar dat gaat dus niet met 25 kw.
Of je goochelt wat met je tandwielen en je hebt de keus om met de acceleratie de "grote jongens" bij te houden of er wat langer over te doen en een hogere top te hebben.quote:Op zondag 12 december 2004 20:44 schreef Makster het volgende:
[..]
![]()
Wat versta je onder sportief, alleen het model of ook het rijden? Met 25 kw kan je ook KD over een klaverblad op een SS model dus het kan heus wel. Alleen je gaat inderdaad niet harder dan 160 ofzo![]()
Pcies. Soms leggen mensen op een 400 supersport het af tegen een 25kw, met name op het klaverblad, he Makster?quote:Op zondag 12 december 2004 20:44 schreef Makster het volgende:
[..]
![]()
Wat versta je onder sportief, alleen het model of ook het rijden? Met 25 kw kan je ook KD over een klaverblad op een SS model dus het kan heus wel. Alleen je gaat inderdaad niet harder dan 160 ofzo![]()
Dan heb jij vast niet gezegd dat je een pubertje bent met een Kreidler en sindskort een puber met een B-rijbewijs..... dan is het namelijk ineens geen leuk forum meer voor jequote:Op zondag 12 december 2004 18:12 schreef Sport_Life het volgende:
Trouwens ken je www.motor-forum.nl al? Daar zit ik ook weleens, erg leuk motor forum!
1100/1200 wat maakt het uit.quote:Op zondag 12 december 2004 19:16 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Vooruit dan,voor deze keer....![]()
flick heeft ook zo'n ding
Als je ballen hebt dan kan ie aardig plat....quote:Op maandag 13 december 2004 12:16 schreef basset het volgende:
[..]
Leuke fiets voor het betere bochtenwerk
![]()
Zoals je op die motor moet zitten kan je allang geen ballen meer hebbenquote:Op maandag 13 december 2004 13:22 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Als je ballen hebt dan kan ie aardig plat....
![]()
Kijk, dat is het betere werk!!!quote:Op maandag 13 december 2004 10:19 schreef Timmy het volgende:
Ik heb mijn A sinds twee jaar en rijd sinds het begin met een Yamaha R6
[afbeelding]
LOLquote:Op maandag 13 december 2004 18:20 schreef Rietvaerder het volgende:
Een Bandit600 is ook heel plat te krijgen..... zo plat dat mijn stuurgewichten er van beschadigde en een gaatje in mijn ontstekingdekseltje op liep
En o ja, mn hele demper aan gort...
quote:Op dinsdag 14 december 2004 12:19 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
Motorrijders op fok?? Heel weinig dacht ik hoor...
[afbeelding]
Mooie fiets hoor. Ik vind zoiezo het boxer blok van BMW naast een V blok behoren tot de mooiste. En Kardan. (Belt of Kardan is voor mij een eis, maar het liefst Kardan)quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:11 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Heh! ongevraagd een pic plaatsen op internet van mijn motor.
![]()
Plaatje zijkant dan ook maar.
[afbeelding]
Tevens tvp.
sorry hoorquote:Op dinsdag 14 december 2004 15:11 schreef Patrick281 het volgende:
Heh! ongevraagd een pic plaatsen op internet van mijn motor.
![]()
elk excuus gebruiken hequote:
Kan ook beiden hoorquote:Op dinsdag 14 december 2004 13:14 schreef Rietvaerder het volgende:
Gewoon keuze's maken, autorijden of motorrijden...
Wel erg stoer, dat alle lampjes aan staanquote:Op dinsdag 14 december 2004 12:19 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
Motorrijders op fok?? Heel weinig dacht ik hoor...
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:30 schreef basset het volgende:
[..]
Mooie fiets hoor. Ik vind zoiezo het boxer blok van BMW naast een V blok behoren tot de mooiste. En Kardan. (Belt of Kardan is voor mij een eis, maar het liefst Kardan)
Weinig last van, radiootje aan,kacheltje op 21,stoeletje ietsje achteover en wie maakt je wat...quote:Op woensdag 15 december 2004 08:00 schreef Rietvaerder het volgende:
Leuke dingetjes! Hoe zit het met je olieverbruik?
Word idd rotweer binnenkort.....
Leuk he die files.quote:Op woensdag 15 december 2004 10:12 schreef Herr.Flick het volgende:
Weinig last van, radiootje aan,kacheltje op 21,stoeletje ietsje achteover en wie maakt je wat...
Ik voel me aangesprokenquote:Op woensdag 15 december 2004 08:00 schreef Rietvaerder het volgende:
Leuke dingetjes! Hoe zit het met je olieverbruik?
Ik heb een Bimota gehad met een FZR600R motorblok, ding verbruikte ook geen druppel olie .quote:Op woensdag 15 december 2004 10:46 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Ik voel me aangesproken![]()
Ik heb nog géén olieverbruik gemerkt, nadat ik hem straks ververst heb is het beter te bepalen.
quote:Op woensdag 15 december 2004 18:28 schreef Rietvaerder het volgende:
Das niet best joh..... waar smeerde je dan mee?
Na 20000 km zit er in mijn NTV-tje nog steeds dezelfde oliequote:Op donderdag 16 december 2004 07:55 schreef Rietvaerder het volgende:
Jij bent dus graag een dief van je eigen portomonnee
Echt zuinig ben je dan niet op je motor. 20k met dezelfde olie is dus écht een no-go.quote:Op donderdag 16 december 2004 09:14 schreef basset het volgende:
[..]
Na 20000 km zit er in mijn NTV-tje nog steeds dezelfde olie![]()
Ik geef toe, hij moet ff een beurtje hebben en ik ben bang nieuwe koppakkingen. Er zit olie op het blok (alles onder de cyilinderkop).
Ik heb hem in 1,5 jaar ook al 1 keer gepoetstEn ja, hij staat nooit binnen.
2 ongelukken waarbij je maanden uit de roulatie bent?......Is dat geen goede hint om misschien een ander soort motor te kopen gezien jouw rijgedragquote:Op donderdag 16 december 2004 10:28 schreef Patrick281 het volgende:
Mijn motor stond in die 1.5 jaar veel stil door een ongeluk.
Ik had de olie ververst bij aankoop (tweedehands uit Duitsland met onbekende onderhoudshistorie) dus dat leek mij wel verstandig.
Na bijna 6 maanden toen ik eindelijk klaar voor het RDW was is de motor pas weer de weg op gegegaan.
De daaropvolgende week had ik al een ongeluk waardoor de motor stilstond voor 9 maanden tot maart dit jaar. Toen heb ik de olie maar weer ververst met ongeveer 300 gelopen kilometers.
(stilstand is sowiezo ook achteruitgang van de olie)
Met de eerste Fok! MC meet heb ik de olie weer ververst met ongeveer 2.000 kilometers omdat ik een paar wheelie's per ongeluk gemaakt had, en we bij het stoplicht met de groep lekker aan het gassen waren.![]()
Het leek mij wel weer verstandig wat vers levensbloed voor het dingetje.(blijft ook altijd wat oude olie achter)
Kilometertje of 500 later is hij verkocht. (ik wilde nu eigenlijk een interval aanhouden van 4.000-5.000 km)
Mijn nieuwe motor heb ik ververst na 3.000 kilometer, hij kreeg een afleverbeurt mee maar ik vond die olie zo snel zwart.
Nu sta ik op 3.500 kilometer later en wil z.s.m. weer een beurtje.
Normaal is het om de 7.500 kilometer. Maar ja sportief / intensief gebruik.
Ik zit een beetje vaak tegen de toerenbegrenzer aan enzo.
Beetje erg overdreven..... een BMW R1100 S fabriceren, en dan een onderhoudsinterval voor de olie van 7500 opgeven MAAR wel bij tourgebruikquote:Op donderdag 16 december 2004 10:28 schreef Patrick281 het volgende:
Mijn nieuwe motor heb ik ververst na 3.000 kilometer, hij kreeg een afleverbeurt mee maar ik vond die olie zo snel zwart.
Nu sta ik op 3.500 kilometer later en wil z.s.m. weer een beurtje.
Normaal is het om de 7.500 kilometer. Maar ja sportief / intensief gebruik.
Ik zit een beetje vaak tegen de toerenbegrenzer aan enzo.
Een ongeluk schrijf ik.quote:Op donderdag 16 december 2004 12:00 schreef basset het volgende:
2 ongelukken waarbij je maanden uit de roulatie bent?......Is dat geen goede hint om misschien een ander soort motor te kopen gezien jouw rijgedrag![]()
Echt vaste olieverversingstermijnen bestaan niet.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:51 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Beetje erg overdreven..... een BMW R1100 S fabriceren, en dan een onderhoudsinterval voor de olie van 7500 opgeven MAAR wel bij tourgebruik![]()
Zie het al voor me, in de handleiding van de ZX10R schrijven:
Elke 8000km olie verversen, bij tourgebruik.
Klinkt mij eerder als een tik van jou
Net alsof olie het prettig vind om de hele tijd te moeten smeren bij 11.000 toeren.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:51 schreef Rietvaerder het volgende:
Zie het al voor me, in de handleiding van de ZX10R schrijven:
Elke 8000km olie verversen, bij tourgebruik.
Klinkt mij eerder als een tik van jou
quote:Op donderdag 16 december 2004 19:07 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja, wat ik bedoel is, de fabrikant houd echt wel rekening met sportief rijden als het om een ZX10R of R1100S gaat..... dat zijn motoren met als sportief te rijdenZo bedpe; ol jet////
quote:En ik weet dat ik wat mijzelf betreft iets overdrijf.
Maar eerder verversen is wel degelijk beter bij bepaald gebruik.
Sportief en extremiteiten blijven 2 verschillende dingen.quote:Zo ook bij heel sportief gebruik, check die ververingstermijn van die SuperMotards maar waar je laatst mee kwam.
(iedere 500 km of iedere off road/wedstrijd rit die ze gereden hebben)
Iemand anders die er gewoon rustig/woon-werk mee doet ververst ook gewoon om de 3-5.000 kilometer.
Linken vanaf M-F werkt niet, dat hebben ze vanuit die site al zo lang als ik weet beveiligd.quote:Op vrijdag 17 december 2004 20:40 schreef 205_Lacoste het volgende:
Rijdt zo'n kruisje lekker? Ze zijn weinig veranderd door de jaren heen zo te zien.
Sorry...quote:Op vrijdag 17 december 2004 21:50 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Linken vanaf M-F werkt niet, dat hebben ze vanuit die site al zo lang als ik weet beveiligd.
Checked Flick ook nooit zijn postings enzo.
![]()
Copieer ze dan even naar http://photobucket.com/ dan hebben wij ook weer plaatjes om te lurken.quote:
Dat meen je nietquote:Op donderdag 16 december 2004 19:12 schreef Patrick281 het volgende:
Als ik zo'n fiets zou hebben dan zou ik voor een circuitdagje er toch even nieuwe olie in pleuren.
Microscopisch gezien moet je olie als heel veel moleculair kleine balletjes zien die samengedrukt worden door de mechanische druk en hitte van het motorblok.quote:Op vrijdag 17 december 2004 22:37 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Dat meen je niet![]()
![]()
![]()
Echt een obessie dus.... olie is net vloeibaar goud, dus ik ga echt geen olie verspillen... als het niet hoeft
Foto's zijn gefixedquote:Op vrijdag 17 december 2004 22:26 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Copieer ze dan even naar http://photobucket.com/ dan hebben wij ook weer plaatjes om te lurken.![]()
Ketting kan je zien, voelen en merken als je hem steeds na een rit moet stellen.quote:Op vrijdag 17 december 2004 22:51 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja echt boeie man.....
Dan kan je ook wel elke 10.000 een nieuwe kettingset eronder gooien........ want je kan immers nooit weten welke o-ringetjes microscopische scheurtjes hebben![]()
MAW.... je kan het ook overdrijven
Je kan het meestal niet aan de buitenkant zien nee, maar je kan wel beredeneren dat het eerder aan vervanging toe is bij intensief gebruik.quote:Je kan dus nooit weten wanneer je olie op is, dat zeg je zelf....
Een discussie is een gesprek tussen 2 personen en geen monoloog.quote:Op vrijdag 17 december 2004 22:54 schreef Rietvaerder het volgende:
Zullen we deze dicussie ff in ons eigen topic verder voeren
quote:
Heb nu de 2e vmax,deze is van bj 2000,ik ga niet nog een vmax kopen,alweer hetzelfde model,of yamaha moet met een nieuw model vmax komen wat me aanstaat,maar daar heb ik een hard hoofd in.quote:Op vrijdag 17 december 2004 23:22 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Vroemmax en daarna opeens een strak sturende Beemer.
![]()
Bulldog?quote:Op vrijdag 17 december 2004 23:26 schreef Herr.Flick het volgende:
Heb nu de 2e vmax,deze is van bj 2000,ik ga niet nog een vmax kopen,alweer hetzelfde model,of yamaha moet met een nieuw model vmaxkomen wat me aanstaat,maar daar heb ik een hard hoofd in.
Ik vind mijn eigen Beemer qua model mooier dan deze hoor.quote:De Beemer is net uit, ik was meteen verkocht aan dat ding,groot,ruimte voor bagage ivm verschillende vakantie's die ik elk jaar op de motor maak en het vermogen,de 1e bmw met ballen!
![]()
Bulldog??quote:Op vrijdag 17 december 2004 23:29 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Bulldog?
[..]
Ik vind mijn eigen Beemer qua model mooier dan deze hoor.
En qua koppel heb ik zeker een motor met ballen. Boxertje kan dikke strepen trekken met het achterwiel.
Er waren hier nog Fokkers niet helemaal overtuigd van mijn motor, maar des te enthousiaster toen ze hem live zagen en hoorden, 2 hebben er ook nog een stukje op gereden en konden het niet geloven zo lekker en krachtig als dat reed. (en dat gezegd door supersport fanaten)
quote:
En dan zegtie dat ik een puber ben..quote:Op maandag 13 december 2004 10:38 schreef Rietvaerder het volgende:
Fok Motorclub [SC deel 139]
[..]
Dan heb jij vast niet gezegd dat je een pubertje bent met een Kreidler en sindskort een puber met een B-rijbewijs..... dan is het namelijk ineens geen leuk forum meer voor je
Dan moet je toch op dit type rijden hoor, de versnellingsbak is gewoon goed en als een Jap snel te schakelen.quote:Op vrijdag 17 december 2004 23:34 schreef Herr.Flick het volgende:
(alleen die K*tversnellingbak...)
Ik zeg al 3 keer dat het mij niet uitmaakt wat jij doet.quote:Op vrijdag 17 december 2004 23:42 schreef Rietvaerder het volgende:
Tja Pepijn, kan er toch echt niet wakker van liggen......
Ballen heeft dat ding zekerquote:Op zaterdag 18 december 2004 09:27 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Dan moet je toch op dit type rijden hoor, de versnellingsbak is gewoon goed en als een Jap snel te schakelen.
Het aantal pk's ligt i.c.m. chiptuning maar 12 pk onder een Honda VTR-1000 firestorm.
En daar is eventueel nog wat aan te doen.Klik!
En nog een fiilmpje van een andere R1100S bezitter. Klik!
Genoeg ballen toch wel?
![]()
De 1100 staat bekend om z'n probleem met de schakelvorken,dit is een produktiefout.quote:Op zaterdag 18 december 2004 09:27 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Dan moet je toch op dit type rijden hoor, de versnellingsbak is gewoon goed en als een Jap snel te schakelen.
Het aantal pk's ligt i.c.m. chiptuning maar 12 pk onder een Honda VTR-1000 firestorm.
En daar is eventueel nog wat aan te doen.Klik!
En nog een fiilmpje van een andere R1100S bezitter. Klik!
Genoeg ballen toch wel?
![]()
quote:Op zaterdag 18 december 2004 15:38 schreef Herr.Flick het volgende:
De 1100 staat bekend om z'n probleem met de schakelvorken,dit is een produktiefout.
Het was de enige motor die helemaal vastwas gezet met spanbanden i.v.m. de reactiekrachten van de dwarse boxer.quote:Op zaterdag 18 december 2004 16:24 schreef Rietvaerder het volgende:
Vreemd dat het niet gekomen is na de Dynorun... als je zag hoe die kerel met je versnellingsbak omging
quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:16 schreef Rietvaerder het volgende:
Heb t toch over schakelen..... die kerel zat je versnellingsbak zo af te raggen, steeds in toerenbegrenzer en hoppa weer als een boer in je versnellingsbak te roeren
Zag er niet gezond uit iig, bekijk het filmpje nog maar eens
Tuurlijk Riet, jij weet alles zo goed he... jij hebt echt DE wijsheid in pachtquote:Op zondag 19 december 2004 10:18 schreef Rietvaerder het volgende:
Whatever.... jullie weten het toch beter blijkbaar. Ondanks dat er ik nog geen meter naast stond. En ik weet wel wat slecht voor een bak is en wat niet.
mensenquote:Op zondag 19 december 2004 11:01 schreef Didiot het volgende:
[..]
Tuurlijk Riet, jij weet alles zo goed he... jij hebt echt DE wijsheid in pacht![]()
Sterker nog, ik stond aan die zijde te filmenquote:Op zondag 19 december 2004 11:02 schreef Rietvaerder het volgende:
Dus jij stond er naast en zag hoe hij schakelde op Pepijn's BMW?
Dan doe je't dus goed !quote:Op zondag 19 december 2004 16:11 schreef Patrick281 het volgende:
Ik heb nog nooit bijgeluiden gehoord .. ook niet als ik zonder koppeling schakel met het gas vol open.
![]()
(onsteking gaat wel even uit, want hij gaat dan daarvoor net de toerenbegrenzer in)
quote:Op zondag 19 december 2004 16:20 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Dan doe je't dus goed !
Wel bij schakelen zonder koppeling heel eventjes de druk van de ketel halen om niet te veel kracht op je schakelpook te hoeven zetten hoor.
Geen rijbewijs, maar wel de plannen ervoorquote:Op zondag 12 december 2004 17:48 schreef Lovelyliesje het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben Annelies en ben (mede dankzij mijn vriendje) een motorfan geworden. 15 juli heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en we zijn een halve maand erna op vakantie geweest. Mijn vriend en ik allebei op onze eigen motor, ik heb een honda rebel 250. Dat is een choppertje. Ik vind het motorrijden erg leuk, natuurlijk om het vrije gevoel maar ook omdat niet iedereen motor rijdt. Het is toch, vind ik, iets aparts. Zeker als je net als ik jong en van het vrouwelijk geslacht bent.
Ik vroeg me af wie er nog meer een motorrijbewijs hebben hier op t fok..
Mooie fietsquote:Op zondag 19 december 2004 16:51 schreef RB het volgende:
Mijn tweewieler van de afgelopen 7 maanden![]()
[afbeelding]
Hij heeft mij al veel genot verschaft![]()
btw zitten jullie niet in het verkeerde topic![]()
hebben!!! Mooie motor heb je daar!!!quote:Op zondag 12 december 2004 19:01 schreef -CRASH- het volgende:
En zo'n exemplaar heb ik.
Honda Shadow 600 van '91
[afbeelding]
Op motor-forum.nl zitten genoeg dames hoorquote:Op zondag 19 december 2004 17:34 schreef Lovelyliesje het volgende:
hallo allemaal, ik ben er weer es een keer. Sorry heb niet altijd internet bij de hand...
Maar er zijn dus bijna geen vrouwen die motorrijden, wel jammer. Ik ga ook maar es kijken op motor.forum. Ik zal trouwens es kijken of ik een foto van mn motor kan plaatsen.
Vrijdag nog accu moeten vervangen, laadde niet meer bij.
Hebben meer mensen problemen met het rijden in de kou, motor die stilvalt bij stoplichten enzo?
quote:Op zondag 19 december 2004 17:34 schreef Lovelyliesje het volgende:
hallo allemaal, ik ben er weer es een keer. Sorry heb niet altijd internet bij de hand...
Maar er zijn dus bijna geen vrouwen die motorrijden, wel jammer. Ik ga ook maar es kijken op motor.forum. Ik zal trouwens es kijken of ik een foto van mn motor kan plaatsen.
Vrijdag nog accu moeten vervangen, laadde niet meer bij.
Hebben meer mensen problemen met het rijden in de kou, motor die stilvalt bij stoplichten enzo?
Mooi zou tijd wordenquote:
Als een motor in de begrenzing wil ie niet echt meer vooruit, en maakt het kabaal zoals Makster beschreef, is een niet prettig geluid, ik probeer altijd het net voor te zijn,quote:Op maandag 20 december 2004 09:14 schreef Youssef het volgende:
Niet teveel over motoren praten over Fok! straks word je besmet met het ruzie virusHoe merk je trouwens iets van de toerenbegrenzer, en heeft iedere motor zo een begrenzing?
Als ik op de lesmotor erg lang het gas opentrek dan krijg je op een gegeven moment het *vroem* geluid alsof je de koppeling inknijpt en gas geeft. Is dat de begrenzing?
Nou, dan haal je nu meteen je motor maar eens uit de drie dagen vrieskou en ga je binnen 2 minuten even kijken wat de echte max van dat ding is!quote:Op woensdag 22 december 2004 13:55 schreef super_honda het volgende:
mijn motor heeft geen begrenzerdie kun je dus gewoon door het rode heentrekken als de dat wil....
Wedden van wel... waarom zou ie geen begrenzer hebbenquote:Op woensdag 22 december 2004 13:55 schreef super_honda het volgende:
mijn motor heeft geen begrenzerdie kun je dus gewoon door het rode heentrekken als de dat wil....
quote:Op donderdag 23 december 2004 20:20 schreef Youssef het volgende:
Nou, dan haal je nu meteen je motor maar eens uit de drie dagen vrieskou en ga je binnen 2 minuten even kijken wat de echte max van dat ding is!
dan mag jij eens aanwijzen waar die begrenzer zitquote:Op donderdag 23 december 2004 21:02 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Wedden van wel... waarom zou ie geen begrenzer hebbenElke motor kan je wel tot in het rood doortrekken, de begrenzer zit iets verder in t rood....
Mijn rode gebied begint bij de 12000rpm maar de begrenzer zit pas bij de 13500...
Dat weet je nog niet hoe een KTM enduro uitgevoerd is, om te rijden hoef je namelijk geen toerenteller en snelheidsmeter te hebben.quote:Op donderdag 23 december 2004 23:25 schreef super_honda het volgende:
[..]
dan mag jij eens aanwijzen waar die begrenzer ziteen GS heeft absoluut niks extra's, alleen datgene wat je nodig hebt om te rijden zit erop.
Het meest waarschijnlijke is dat ie bij de ontsteking in de buurt zit, meestal word bij een begrenzer de ontsteking onderbroken,quote:Op donderdag 23 december 2004 23:25 schreef super_honda het volgende:
[..]
dan mag jij eens aanwijzen waar die begrenzer ziteen GS heeft absoluut niks extra's, alleen datgene wat je nodig hebt om te rijden zit erop.
Heb jij die GS-500 van Raus nooit even lekker doorgetrokken?quote:Op vrijdag 24 december 2004 13:40 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
Het meest waarschijnlijke is dat ie bij de ontsteking in de buurt zit, meestal word bij een begrenzer de ontsteking onderbroken,
Jawel ik weet ook voor 100% zeker dat ie op de GS500 van Raus wel zat,quote:Op vrijdag 24 december 2004 13:49 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Heb jij die GS-500 van Raus nooit even lekker doorgetrokken?![]()
Je hebt zelfs het blok er van vervangen toch .. maar je weet niet of zo'n ding erop zit?
Zou opzich wel kunnen dat er geen op zit. Er zijn buiten een hoop motoren (en ook auto's) die wel een toerenbegrenzer hebben ook zat motoren (en ook auto's) die geen toerenbegrenzer hebbenquote:Op vrijdag 24 december 2004 18:15 schreef super_honda het volgende:
hmmm, op m-f weet geen van de GS rijders er vanaf..... en ik heb ook nog nog nooit gemerkt dat er een begrenzer in zit(op die 25kw rotdingen na dan)
Allemaal newbe's die niet echt een motor kunnen benutten en het in hun broek doen als het ding in toeren komt.quote:Op zaterdag 25 december 2004 13:14 schreef super_honda het volgende:
wie zal nou beter weten of er een begrenzer op zit, allemaal mensen die een GS hebben of iemand die er toevallig een keertje op gelest heeft.......
quote:
... Two strokes dont need a rev limiter as the combination of ... None of my bikes have had
rev limiters so far ... Sym Husky - Suzuki GN250 - Suzuki GS500 - Honda CB125T. ...
Bron
HOIquote:Op zondag 12 december 2004 17:48 schreef Lovelyliesje het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben Annelies en ben (mede dankzij mijn vriendje) een motorfan geworden. 15 juli heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en we zijn een halve maand erna op vakantie geweest. Mijn vriend en ik allebei op onze eigen motor, ik heb een honda rebel 250. Dat is een choppertje. Ik vind het motorrijden erg leuk, natuurlijk om het vrije gevoel maar ook omdat niet iedereen motor rijdt. Het is toch, vind ik, iets aparts. Zeker als je net als ik jong en van het vrouwelijk geslacht bent.
Ik vroeg me af wie er nog meer een motorrijbewijs hebben hier op t fok..
quote:Op zaterdag 25 december 2004 14:17 schreef Rietvaerder het volgende:
Sinds wanneer is een GS500 een tweetakt dan?
Ik zou toch echt zweren dat de GS waar ik op leste een begrenzer had.......Was een 2001 model.... wat voor model heb jij dan super_honda ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |