abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 december 2004 @ 22:26:40 #101
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24047461
quote:
Op donderdag 16 december 2004 19:12 schreef Patrick281 het volgende:
Als ik zo'n fiets zou hebben dan zou ik voor een circuitdagje er toch even nieuwe olie in pleuren.
Dat meen je niet

Echt een obessie dus.... olie is net vloeibaar goud, dus ik ga echt geen olie verspillen... als het niet hoeft
  vrijdag 17 december 2004 @ 22:48:43 #103
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24047730
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 22:37 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Dat meen je niet

Echt een obessie dus.... olie is net vloeibaar goud, dus ik ga echt geen olie verspillen... als het niet hoeft
Microscopisch gezien moet je olie als heel veel moleculair kleine balletjes zien die samengedrukt worden door de mechanische druk en hitte van het motorblok.
Dat balletje verliest langzaam zijn smerende en schoonhoudende eigenschappen.
Is er dus veel belasting, dan zal het balletje ook sneller zijn samenstelling verliezen en uit elkaar vallen.

Een levensduur op papier zoals andere slijtage delen van je motor dat bestaat gewoon niet voor olie.
En een achterband of ketting kan je nog zelf vaststellen als deze weer eens veel te snel versleten is.
(met kettingen deed je iets van de helft tot driekwart dan wat de fabrikant voorschreef toch? )
Aan olie kan je geen ruk zien, zelfs zwarte olie kan nog bijna net zo goed zijn als goud blinkende.

Maar wanneer is de olie echt op? dan houd je wel de voorschriften van de fabrikant aan.

* Mevrouw A rijdt iedere ochtend met haar Bandit naar kantoor met een hele rustige snelheid.
Ze komt nooit boven de 5-6.000 Rpm.

* Meneer B is een lichte wegpiraat, maakt soms burn outs bij meetings(motor staat stil en krijgt bijna geen koeling), trekt de motor vaak lekker vol door met optrekken tot 8-9.000 Rpm en soms nog verder, zet zijn ontsteking wel eens uit voor wat lekkere knallen uit zijn uitlaat terwijl hij 120 km/u door de tunnel rijdt..

Nee in beide gevallen veroudert de olie even langzaam.
pi_24047773
Ja echt boeie man.....

Dan kan je ook wel elke 10.000 een nieuwe kettingset eronder gooien........ want je kan immers nooit weten welke o-ringetjes microscopische scheurtjes hebben MAW.... je kan het ook overdrijven

Je kan dus nooit weten wanneer je olie op is, dat zeg je zelf.... dus ik houd mij lekker aan de 6000km, niet meer niet minder...

En met die ontsteking heb ik 1x gedaan, heeft nu weinig nut hè met standaard demper

6000km vind ik al vrij snel, dus ja, ik houd gewoon die 6000km aan... gaat al 54000km goed, dus.
pi_24047849
Zullen we deze dicussie ff in ons eigen topic verder voeren

Wij ''kapen'' wel vaker iemands topic met ons gezever geloof ik
  vrijdag 17 december 2004 @ 23:17:08 #106
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_24048359
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 22:26 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Copieer ze dan even naar http://photobucket.com/ dan hebben wij ook weer plaatjes om te lurken.
Foto's zijn gefixed

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  vrijdag 17 december 2004 @ 23:20:00 #107
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24048431
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 22:51 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja echt boeie man.....

Dan kan je ook wel elke 10.000 een nieuwe kettingset eronder gooien........ want je kan immers nooit weten welke o-ringetjes microscopische scheurtjes hebben MAW.... je kan het ook overdrijven
Ketting kan je zien, voelen en merken als je hem steeds na een rit moet stellen. Zeg ik ook al.
quote:
Je kan dus nooit weten wanneer je olie op is, dat zeg je zelf....
Je kan het meestal niet aan de buitenkant zien nee, maar je kan wel beredeneren dat het eerder aan vervanging toe is bij intensief gebruik.

Iemand die om de 6.000 kilometer olie ververst maar er 3 jaar over doet voor die stand bereikt is zit met veel te oude olie in zijn blok.
Andere en heel duidelijke voorbeelden gaf ik net al ..
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 22:54 schreef Rietvaerder het volgende:
Zullen we deze dicussie ff in ons eigen topic verder voeren
Een discussie is een gesprek tussen 2 personen en geen monoloog.
Je wil het gewoon niet aannemen, maar onderbouwt het nauwelijks.

Het is gewoon beter zoals ik zeg, maar hoeveel beter zou het in jouw geval zijn?
Misschien lopen de kosten van de olie inderdaad wel vooruit op de baten, maar dat het wel degelijk verschil maakt voor de gezondheid van je blok dat is zeker.
  vrijdag 17 december 2004 @ 23:22:16 #108
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24048496
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 23:17 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Foto's zijn gefixed

Vroemmax en daarna opeens een strak sturende Beemer.
Nou ja als je ooit geld over hebt enzo.

Ik misschien over 5 jaar als ze wat goedkoper zijn.. ofzo. Al heb ik liever een Boxer blokkie.
(nieuwe R1200S komt er ook aan)
  vrijdag 17 december 2004 @ 23:26:27 #109
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_24048606
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 23:22 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Vroemmax en daarna opeens een strak sturende Beemer.
Heb nu de 2e vmax,deze is van bj 2000,ik ga niet nog een vmax kopen,alweer hetzelfde model,of yamaha moet met een nieuw model vmax komen wat me aanstaat,maar daar heb ik een hard hoofd in.

De Beemer is net uit, ik was meteen verkocht aan dat ding ,groot,ruimte voor bagage ivm verschillende vakantie's die ik elk jaar op de motor maak en het vermogen,de 1e bmw met ballen!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  vrijdag 17 december 2004 @ 23:29:18 #110
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24048671
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 23:26 schreef Herr.Flick het volgende:
Heb nu de 2e vmax,deze is van bj 2000,ik ga niet nog een vmax kopen,alweer hetzelfde model,of yamaha moet met een nieuw model vmaxkomen wat me aanstaat,maar daar heb ik een hard hoofd in.
Bulldog?
quote:
De Beemer is net uit, ik was meteen verkocht aan dat ding ,groot,ruimte voor bagage ivm verschillende vakantie's die ik elk jaar op de motor maak en het vermogen,de 1e bmw met ballen!
Ik vind mijn eigen Beemer qua model mooier dan deze hoor.
En qua koppel heb ik zeker een motor met ballen. Boxertje kan dikke strepen trekken met het achterwiel.
Er waren hier nog Fokkers niet helemaal overtuigd van mijn motor, maar des te enthousiaster toen ze hem live zagen en hoorden, 2 hebben er ook nog een stukje op gereden en konden het niet geloven zo lekker en krachtig als dat reed. (en dat gezegd door supersport fanaten)
  vrijdag 17 december 2004 @ 23:34:52 #111
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_24048805
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 23:29 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Bulldog?
[..]

Ik vind mijn eigen Beemer qua model mooier dan deze hoor.
En qua koppel heb ik zeker een motor met ballen. Boxertje kan dikke strepen trekken met het achterwiel.
Er waren hier nog Fokkers niet helemaal overtuigd van mijn motor, maar des te enthousiaster toen ze hem live zagen en hoorden, 2 hebben er ook nog een stukje op gereden en konden het niet geloven zo lekker en krachtig als dat reed. (en dat gezegd door supersport fanaten)
Bulldog??

70 pk....

Ik ben bekend met de bmw boxer, m'n vaste maat waarmee ik altijd rij heeft 3 bmw boxers gehad,2 r1100rs-en en 1 r1150GS, die laatste vond ik de minst mooie,maar dat ding reed grandioos

Maar toch mis ik de pk's,maar daarbij wens ik ook een hoog koppel,de boxers hebben een goed koppel maar te weinig vermogen(voor mij),die oude K serie's idem....

Deze komt goed in de richting,pk's zijn goed,het koppel is ook niet slecht.

De nieuwe r1200s kan ik helaas niet zo mooi vinden als de jouwe,die is wel (alleen die K*tversnellingbak...)
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_24048994
Tja Pepijn, kan er toch echt niet wakker van liggen......

En wat zeur je over onderbouwingen, zo'n belangrijk iets is het nu ook weer niet, heb gezegd hoe ik erover denk, dus wat moet ik onderbouwen.

Wat moet ik aannnemen? Er valt niets aan te nemen, jij doet het op jouw manier en ik op de mijne.... prima toch

Er staat in het boekje 6000km, dat doe ik dan ook, niet eerder of niet later... en gaat altijd goed.

Zo, punt....
pi_24050671
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 23:42 schreef Rietvaerder het volgende:
Blabla heel verhaal
quote:
Op maandag 13 december 2004 10:38 schreef Rietvaerder het volgende:
Fok Motorclub [SC deel 139]
[..]

Dan heb jij vast niet gezegd dat je een pubertje bent met een Kreidler en sindskort een puber met een B-rijbewijs..... dan is het namelijk ineens geen leuk forum meer voor je
En dan zegtie dat ik een puber ben..

En ja, ze weten dat ik een B-papiertje heb en een Kreidler en nee, ik word niet gebanned, zoals bij jou het geval was ..
  zaterdag 18 december 2004 @ 09:27:02 #114
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24053698
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 23:34 schreef Herr.Flick het volgende:
(alleen die K*tversnellingbak...)
Dan moet je toch op dit type rijden hoor, de versnellingsbak is gewoon goed en als een Jap snel te schakelen.
Het aantal pk's ligt i.c.m. chiptuning maar 12 pk onder een Honda VTR-1000 firestorm.
En daar is eventueel nog wat aan te doen. Klik!

En nog een fiilmpje van een andere R1100S bezitter. Klik!

Genoeg ballen toch wel?
  zaterdag 18 december 2004 @ 09:30:52 #115
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24053713
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 23:42 schreef Rietvaerder het volgende:
Tja Pepijn, kan er toch echt niet wakker van liggen......
Ik zeg al 3 keer dat het mij niet uitmaakt wat jij doet.

Je mist de essentie.
  zaterdag 18 december 2004 @ 12:34:09 #116
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_24055728
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 09:27 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Dan moet je toch op dit type rijden hoor, de versnellingsbak is gewoon goed en als een Jap snel te schakelen.
Het aantal pk's ligt i.c.m. chiptuning maar 12 pk onder een Honda VTR-1000 firestorm.
En daar is eventueel nog wat aan te doen. Klik!

En nog een fiilmpje van een andere R1100S bezitter. Klik!

Genoeg ballen toch wel?
Ballen heeft dat ding zeker en power ook genoeg zijn zat supersports die je achter je laat hoor,
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  zaterdag 18 december 2004 @ 15:38:59 #117
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_24058915
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 09:27 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Dan moet je toch op dit type rijden hoor, de versnellingsbak is gewoon goed en als een Jap snel te schakelen.
Het aantal pk's ligt i.c.m. chiptuning maar 12 pk onder een Honda VTR-1000 firestorm.
En daar is eventueel nog wat aan te doen. Klik!

En nog een fiilmpje van een andere R1100S bezitter. Klik!

Genoeg ballen toch wel?
De 1100 staat bekend om z'n probleem met de schakelvorken,dit is een produktiefout.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zaterdag 18 december 2004 @ 15:52:03 #118
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24059144
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 15:38 schreef Herr.Flick het volgende:
De 1100 staat bekend om z'n probleem met de schakelvorken,dit is een produktiefout.

Dat moet dan nog komen.
pi_24059763
Vreemd dat het niet gekomen is na de Dynorun... als je zag hoe die kerel met je versnellingsbak omging
  zaterdag 18 december 2004 @ 16:47:28 #120
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_24060225
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 15:52 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Dat moet dan nog komen.
Is niet te hopen voor je
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zaterdag 18 december 2004 @ 18:00:16 #121
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24061938
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 16:24 schreef Rietvaerder het volgende:
Vreemd dat het niet gekomen is na de Dynorun... als je zag hoe die kerel met je versnellingsbak omging
Het was de enige motor die helemaal vastwas gezet met spanbanden i.v.m. de reactiekrachten van de dwarse boxer.
Ik denk dat je dat gezien hebt, het ding ging nog een beetje eigenwijs heen en weer bokken tijdens de run.
pi_24065100
Heb t toch over schakelen..... die kerel zat je versnellingsbak zo af te raggen, steeds in toerenbegrenzer en hoppa weer als een boer in je versnellingsbak te roeren

Zag er niet gezond uit iig, bekijk het filmpje nog maar eens
  zaterdag 18 december 2004 @ 21:36:47 #123
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24067262
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 20:16 schreef Rietvaerder het volgende:
Heb t toch over schakelen..... die kerel zat je versnellingsbak zo af te raggen, steeds in toerenbegrenzer en hoppa weer als een boer in je versnellingsbak te roeren

Zag er niet gezond uit iig, bekijk het filmpje nog maar eens
Hij moet hem toch helemaal doortrekken tot de toerenbegrenzer voor de meting..
Die bewegingen komen door het motorkarakter.

Hij zei nog dat als de Boxer niet met spanbanden vast gezet wordt hij zo van de dynobank afvliegt met accelereren.
pi_24068096
Jij stond rechts naast je motor, volgens mij zit je versnellingspookje links, dus ik kon zien hoe ie schakelde....

Heb het toch ook helemaal niet over dat acceleren Heb het over schakelen....
pi_24076271
Hij trok 'm gewoon in de begrenzer, meer niet...

Bovendien moet hij vol op het gas gaan en de versnellingsbak optimaal gebruiken om een goede run te maken. Anders komt het vermogen er ook niet echt uit

Bovendien, hij deed met de fiets van Pep hetzelfde als met elke andere fiets. Alleen mijn motor werd wat ontzien kreeg ik de indruk... met de mijne was 'ie ook het snelst klaar. Heeft niet echt veel nut op 1 peekaa meer of minder op papier te krijgen. Maar je hebt wel gelijk een goede indruk van de staat van de motor en de afstelling. En die is simpelweg perfect bij mijn Beemertje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')